Καβάλα: Ιστορική περιήγηση στα ίχνη της εβραϊκής παρουσίας στην πόλη

Την Κυριακή 30 Μαρτίου 2025, η ομάδα «Ιστοριοτοπίες» διοργανώνει μια ξεχωριστή ιστορική περιήγηση στην Καβάλα, με θέμα την εβραϊκή κοινότητα της πόλης. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά σημεία που μαρτυρούν την έντονη και πολυετή παρουσία των Εβραίων στην ιστορική και κοινωνική ζωή της Καβάλας.

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης, θα αναδειχθούν σημαντικές τοποθεσίες και μνήμες που σχετίζονται με τη συνεισφορά της εβραϊκής κοινότητας στην πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ θα δοθεί έμφαση και στη μνήμη των διωγμών που υπέστη κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η δράση αυτή εντάσσεται στις ευρύτερες προσπάθειες διατήρησης της ιστορικής μνήμης και ανάδειξης της πολυπολιτισμικής ταυτότητας της Καβάλας.




Καβάλα | Κίνδυνος από επικίνδυνο τοιχίο στην Παλιά Πόλη

Στην οδό Βυζαντίου, στην Παλιά Πόλη της Καβάλας, ένα επικίνδυνο τοιχίο έχει προκαλέσει ανησυχία στους κατοίκους. Παρά τις εργασίες αντιστήριξης που έχουν πραγματοποιηθεί από τον ιδιοκτήτη, η επικινδυνότητα παραμένει, καθώς το τοιχίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταρρεύσει.

Παρόμοια περιστατικά έχουν καταγραφεί και σε άλλα σημεία της Παλιάς Πόλης, καθώς η ιδιαίτερη μορφολογία και η ιστορικότητα της περιοχής δημιουργούν προκλήσεις για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, αλλά και για την καθημερινότητα των πολιτών. Οι παλιές κατασκευές, πολλές από τις οποίες χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, απαιτούν συνεχή συντήρηση και μέριμνα από τις αρμόδιες αρχές.

Οι κάτοικοι ζητούν λύσεις για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των πολιτών και των επισκεπτών.




Μέσω εφαρμογής η ξενάγηση στην Παλιά Πόλη Ξάνθης

Ο Δήμος Ξάνθης προχώρησε σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης μέσω μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Η εφαρμογή αυτή παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, ιστορικά στοιχεία και διαδραστικές ξεναγήσεις στους επισκέπτες, καθιστώντας την εξερεύνηση της παραδοσιακής συνοικίας πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε έναν ψηφιακό χάρτη, στον οποίο επισημαίνονται τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής, όπως τα παραδοσιακά κτήρια, οι εκκλησίες, τα αρχοντικά και τα μουσεία.

Παράλληλα, η εφαρμογή θα προσφέρει δυνατότητες για προτάσεις διαδρομών, ενώ θα περιλαμβάνει και ηχητικές ξεναγήσεις σε διάφορες γλώσσες. Η εφαρμογή αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του Δήμου για την προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού, επιτρέποντας στους επισκέπτες να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία της Ξάνθης με έναν σύγχρονο και ευχάριστο τρόπο.




Εκλογές της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας στην πόλη της Καβάλας

Στην πόλη της Καβάλας, το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, διεξάγονται οι εκλογές της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πυγμαχίας. Ο νυν πρόεδρος, κ. Χάρης Μαριόλης, αναμένεται να ανανεώσει και τυπικά τη θητεία του στη θέση του προέδρου. Παράλληλα, ο Θανάσης Κανελλόπουλος είναι ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση του εκπροσώπου της πυγμαχίας στην ολομέλεια της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, όπου κατέχει ήδη τη συγκεκριμένη θέση.

Με τη διεξαγωγή αυτών των εκλογών, η Ελληνική Ομοσπονδία Πυγμαχίας θα είναι η τρίτη ομοσπονδία που ολοκληρώνει την εκλογική διαδικασία για το νέο Ολυμπιακό κύκλο, με ορίζοντα το 2028. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΟΠ είναι η πρώτη ομοσπονδία των «βαρέων» αθλημάτων που διεξάγει εκλογές.




Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη της Καβάλας έχει μετατραπεί σε σημαντικό πρόβλημα.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη της Καβάλας έχει μετατραπεί σε σημαντικό πρόβλημα.Η αύξηση των οχημάτων στους δρόμους, οι στενοί δρόμοι και η έλλειψη επαρκών υποδομών συμβάλλουν στην επιδείνωση της κατάστασης.Επιπλέον, η έλλειψη κατάλληλων χώρων στάθμευσης εντείνει το πρόβλημα, οδηγώντας σε παραβάσεις και εμπόδια στη ροή της κυκλοφορίας.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες από τις τοπικές αρχές, πιθανές επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς και υποδομές, καθώς και αλλαγές στην κυκλοφοριακή πολιτική της πόλης.Μιλώντας στην κάμερα του Ena Channel ο Δήμαρχος της Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης τόνισε πως κυκλοφοριακό ζήτημα οφείλεται στην αυξημένη κίνηση των τουριστών αφού και η πόλη της Καβάλας αποτελεί ένα προορισμό στον οποίο οι τουρίστες καταφθάνουν με τα οχήματα τους.Ο ίδιος ζητάει από τους πολίτες, κατανοώντας το πρόβλημα, να δείξουν την ανάλογη υπομονή εως και το πέρας του καλοκαιριού.Ωστόσο δεσμεύεται να κάνει το καλύτερο δυνατό για την επίλυση του προβλήματος.




Σε διαρκές πρόβλημα έχει μετατραπεί πλέον το κυκλοφοριακό στην πόλη της Καβάλας

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη της Καβάλας έχει μετατραπεί σε σημαντικό πρόβλημα. Η αύξηση των οχημάτων στους δρόμους, οι στενοί δρόμοι και η έλλειψη επαρκών υποδομών συμβάλλουν στην επιδείνωση της κατάστασης.

Επιπλέον, η έλλειψη κατάλληλων χώρων στάθμευσης εντείνει το πρόβλημα, οδηγώντας σε παραβάσεις και εμπόδια στη ροή της κυκλοφορίας. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες από τις τοπικές αρχές, πιθανές επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς και υποδομές, καθώς και αλλαγές στην κυκλοφοριακή πολιτική της πόλης.

https://youtu.be/DyPiCt3gKR4




Ανακοίνωση του ΚΚΕ Καβάλας για τις συνεχείς διακοπές ρεύματος στην πόλη

Οι διακοπές ρεύματος και στην περιοχή της Καβάλας έχουν γίνει καθημερινότητα.

Σχεδόν κάθε μέρα μεγάλα τμήματα της πόλης και των προαστικών οικισμών μένουν χωρίς ρεύμα. Την ώρα που η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα, λαϊκά νοικοκυριά και επαγγελματίες ταλαιπωρούνται και καταστρέφονται τρόφιμα και εμπορεύματα, η κυβερνητική κοροϊδία συνεχίζεται με εκτεταμένες και πολύωρες διακοπές ρεύματος εν μέσω καύσωνα.

Η κυβερνητική δικαιολογία που επαναλαμβάνουν επιχειρησιακά και κυβερνητικά στελέχη για την ”παλαιότητα υποδομών” είναι περισσότερο εξοργιστική ακόμη και από τις διακοπές τις ίδιες. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πολυδιαφημισμένη ”απελευθέρωση” της αγοράς Ενέργειας και η πολιτική της ”πράσινης μετάβασης”, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ούτε την τιμή του ρεύματος συγκράτησε ούτε τις υποδομές κατάφερε να εκσυγχρονίσει, όπως υπόσχονταν. Κατάφερε όμως να αυξήσει τα κέρδη των ομίλων της Ενέργειας, αφού άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος από την αρχή. Φτάνει πια.

Ο λαός και πληρώνει «τα μαλλιά της κεφαλής του» και ταλαιπωρείται σε συνθήκες καύσωνα. Η σύγκρουση με αυτήν την πολιτική είναι μονόδρομος για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών, με κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, αξιοποίηση όλων των εγχώριων πηγών, συμπεριλαμβανομένου του λιγνίτη, και κατάργηση των έμμεσων φόρων, που ανεβάζουν ακόμη παραπάνω την τιμή.




Διδυμότειχο-BINTEO: Η σύλληψη διακινητή και λαθρομεταναστών, μετά από καταδίωξη και τρακάρισμα στην πόλη

Ένα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ απ’ την στιγμή της σύλληψης του διακινητή και 14 λαθρομεταναστών που μετέφερε με ένα SUV, μετά από την καταδίωξη και το τρακάρισμα μέσα στην πόλη του Διδυμοτείχου, παρουσιάζει το Evros-news.gr.

Λίγες ώρες μετά το σοβαρό επεισόδιο στην περιοχή του Σουφλίου και τον σοβαρό τραυματισμό του 56χρονου Συνοριοφύλακα από πυροβολισμό ο οποίος προήλθε απ’ την τουρκική πλευρά, λίγα μέτρα από το Νοσοκομείο Διδυμοτείχου όπου αυτός εγχειρίστηκε με επιτυχία και νοσηλεύεται εκτός κινδύνου, σημειώθηκε το συγκεκριμένο περιστατικό που δημοσιεύσαμε χθες.

Το ΒΙΝΤΕΟ είναι από το σημείο δίπλα στο Δημοτικό στάδιο της πόλης, στον μικρό… κόμβο που οδηγεί αριστερά προς Ορεστιάδα και δεξιά στο Νοσοκομείο, με το αυτοκίνητο όπως βλέπετε να είναι… στουκαρισμένο πάνω σε πινακίδα. Οι επιβαίνοντες λαθρομετανάστες, ανάμεσα τους μικρά παιδιά και γυναίκες, που ευτυχώς δεν τραυματίστηκαν, να κάθονται στο έδαφος περιμένοντας τους αστυνομικούς να τους συλλάβουν και να μεταφερθούν στο ΚΥΤ Φυλακίου.

Ο κόσμος αναστατωμένος και σοκαρισμένος από όσα είχαν προηγηθεί, βρίσκεται στο σημείο και προσπαθεί να συνειδητοποιήσει πόσο τυχερός στάθηκε και δεν έπεσε πάνω του το όχημα με τους λαθρομετανάστες. Ο διακινητής όταν κινούμενος με το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη έγινε αντιληπτός από περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Διδυμοτείχου (όχι της Συνοριοφυλακής), ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα προσπαθώντας να ξεφύγει προς Ορεστιάδα και αφού τράκαρε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο και επίσης σταθμευμένη μοτοσυκλέτα, χτύπησε πάνω στην πινακίδα και σταμάτησε.

https://www.evros-news.gr/




Καβάλα | Η πόλη τιμά τον πολιούχο της Απόστολο Παύλο

Η πόλη της Καβάλας τιμά σήμερα τον Απόστολο των Εθνών, Παύλο, και ταυτόχρονα εορτάζει επίσημα την 111η επέτειο απελευθέρωσής της από τα βουλγαρικά στρατεύματα κατοχής και ενσωμάτωσής της στην ελεύθερη Ελλάδα.

Το πρωί της Κυριακής 29 Ιουνίου 2024, τελέστηκε πανηγυρική Θεία Λειτουργία, στο τέλος της οποίας τιμήθηκε με το οφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου ο παλαιότερος εν ζωή κληρικός της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, ο 87χρονος Αιδεσιμολογιώτατος π. Θεόδωρος Σιδερίδης.

Αμέσως μετά, εψάλη επίσημη δοξολογία για την επέτειο απελευθέρωσης της πόλης παρουσία του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκου Παναγιωτόπουλου, του , του διοικητή της ΧΧ Τεθωρακισμένης Μεραρχίας, υποστράτηγου Ηλία Κωστάκη, και όλων των τοπικών αρχών. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο ηρώο της πόλης.




Καβάλα | Οι Τούρκοι τουρίστες επανήλθαν στην πόλη

Επιβάτες τουριστικών λεωφορείων που εδώ και λίγες μέρες κάνουν πάλι τη γνωστή εκδρομή από την γειτονική χώρα προς τη Θεσσαλονίκη.

Κατά την επιστροφή τους στην Τουρκία τα λεωφορεία σταματούν στην Καβάλα για τη συνηθισμένη επίσκεψη στη συνοικία της Παναγίας. Ταυτόχρονα αρκετοί είναι οι Τούρκοι επισκέπτες στην Καβάλα με τα επιβατικά τους αυτοκίνητα.




Γεμάτη επισκέπτες την τελευταία εβδομάδα η πόλη της Καβάλας

Γεμάτη με επισκέπτες ήταν την τελευταία εβδομάδα η πόλη της Καβάλας, με επισκέπτες κυρίως απο την Τουρκία, οι οποιοί εκπμεταλεύτηκαν την αργία τους αλλά και τον καλό καιρό. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες τα περισσότερα ξενοδοχεία της Καβάλας ήταν σχεδόν γεμάτα το περασμένο τριήμερο με τους επισκέπτες αυτούς να αφήνουν θετικό οικονομικό αντίκτυπο σε όλες τις επιχειρήσεις της περιοχής μας.

Η αυξημένη επισκεψημότητα ωστόσο φαίνεται πως θα συνεχιστεί και το επόμενο χρονικό διάστημα όπου υπάρχουν αρκετές κρατήσεις και για το Πάσχα αλλά και για το καλοκαίρι που ακολουθεί.

 

https://youtu.be/xi29xqmyRhs




Ξάνθη – πόλη ονέιρων Μουσικών σχολείων απο 22 εως 27 Απριλίου

Σε μια μαγική εβδομάδα γεμάτη μελωδίες, όνειρα και αισιοδοξία, μαθητές και εκπαιδευτικοί από Μουσικά Σχολεία όλης της Ελλάδας θα ενώσουν τις δεξιότητες τους, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα αντάξια της πλούσιας κληρονομιάς του τόπου. Όπου για άλλη μια χρόνια θα πραγματοποιηθεί το Φεστιβάλ “Ξάνθη – Πόλη Ονείρων Μουσικών Σχολείων”, μια πανδαισία μουσικής που θα πλημμυρίσει την πόλη της Ξάνθης από τις 22 έως τις 27 Απριλίου , ένα θεσμό που έχει καταξιωθεί ως μια από τις σημαντικότερες μουσικές διοργανώσεις στην Ελλάδα.

https://youtu.be/BihcvuqP2i0




Χανιά | Συνελήφθη 40χρονος που παρενόχλησε σεξουαλικά ανήλικη στην παλιά πόλη

Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται ένας 40χρονος στα Χανιά, μετά από καταγγελία ανηλίκων, ότι επιχείρησε να παρενοχλήσει 14χρονη.

Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου (23.03.2024) στην παλιά πόλη των Χανίων κοντά στο 2ο Δημοτικό σχολείο, σε σημείο όπου συγκεντρώνονται ανήλικοι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων, ο άνδρας προσέγγισε το κορίτσι και της έκανε ερωτική πρόταση συνεύρευσης. Το κορίτσι κάλεσε σε βοήθεια και άμεσα στο σημείο έφτασαν άλλοι ανήλικοι που ήταν κοντά, οι οποίοι κατάφεραν να ακινητοποιήσουν τον άντρα.

Οι ίδιοι, ενημέρωσαν την ΕΛ.ΑΣ., με τους αστυνομικούς να σπεύδουν στο σημείο και να συλλαμβάνουν τον 40χρονο ο οποίος οδηγήθηκε στα κρατητήρια του αστυνομικού μεγάρου.

Πηγή: newsit.gr




Ξάνθη | Μια θύελλα από χρώμα, κέφι και ζωντάνια, σάρωσε την πόλη

Μια θύελλα από χρώμα, κέφι και ζωντάνια, σάρωσε την πόλη μας, καθώς η μεγάλη καρναβαλική παρέλαση των μικρών πλημμύρισε τους δρόμους με περισσή χαρά, ανεξάντλητη ενέργεια, διάθεση και χαμόγελο!

Σε μια πανδαισία χρωμάτων, παιδιά ντυμένα με πανέμορφες στολές, γεμάτες φαντασία και δημιουργικότητα, χόρευαν και τραγουδούσαν με δυναμισμό, τέμπο και στυλ, συμπαρασύροντας τους πάντες στον ρυθμό τους.

Θερμά συγχαρητήρια στους γονείς, κηδεμόνες και παιδαγωγούς που εργάστηκαν αθόρυβα, με μεράκι και ζέση, δίνοντας στα παιδιά άλλη μια ευκαιρία,
εξωστρέφειας, κοινωνικοποίησης και ελεύθερης έκφρασης, συμβάλλοντας καθοριστικά στην άψογη οργάνωση και παρουσίαση της παρέλασης.

Η αφοσίωση και η υποστήριξή τους ήταν πολύτιμη για την επιτυχία της γιορτής και εγγύηση της συνέχειας του Ξανθιώτικου καρναβαλιού στο μέλλον, εμπνέοντας τους
μικρούς και χαρίζοντας σε όλα τα παιδιά μια αξέχαστη εμπειρία.

Ευχαριστούμε ολόψυχα όλους όσους συμμετείχαν και βοήθησαν στην υλοποίηση αυτού του μαγικού, μεγάλου καρναβαλιού των μικρών!




Συναγερμός για τα κρούσματα μηνιγγίτιδας στην Πάτρα | Κλιμάκιο του ΕΟΔΥ μεταβαίνει στην πόλη

Σε συναγερμό βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές στην Πάτρα μετά τρίτο κατά σειρά κρούσμα μηνιγγίτιδας το οποίο εντοπίστηκε σε φοιτητή του πανεπιστημίου. Στην πόλη μεταβαίνει σήμερα κλιμάκιο του ΕΟΔΥ.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης 7/3 η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο 20χρονος φοιτητής νοσηλεύεται διασωληνωμένος, σε κρίσιμη κατάσταση στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο στο Ρίο.

Στους επιστήμονες επικρατεί έντονος προβληματισμός και στη φοιτητική κοινότητα μεγάλη αναστάτωση.

Πρόκειται για το τρίτο κρούσμα μηνιγγίτιδας που εντοπίζεται σε φοιτητή του πανεπιστημίου Πατρών το τελευταίο διάστημα. Νωρίτερα είχαν νοσήσει μία 20χρονη φοιτήτρια, η οποία νοσηλεύτηκε στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στο Ρίο, αλλά και ένας πρωτοετής φοιτητής, ο οποίος είχε διασωληνωθεί.

Πηγή: newsbeast.gr




Δυο υποψήφιοι δήμαρχοι σε πόλη του Μεξικού δολοφονούνται μέσα σε μια μέρα

Στη μικρή πόλη Μαραβατίο του κεντρικού Μεξικού, δυο υποψήφιοι για το αξίωμα του δημάρχου δολοφονήθηκαν μέσα σε μια μέρα.

Χθες Τρίτη το αντιπολιτευόμενο Κόμμα Εθνικής Δράσης (PAN, δεξιά) απαίτησε οι αρχές να διενεργήσουν διεξοδική έρευνα για τις δολοφονίες και να προσαγάγουν τους δράστες στη δικαιοσύνη.

Ο Αρμάντο Πέρες (PAN) και ο Μιγκέλ Άνχελ Σαβάλα του κυβερνώντος Κινήματος για την Εθνική Αναγέννηση (MORENA, κεντροαριστερά) δολοφονήθηκαν μέσα στα αυτοκίνητά τους τη Δευτέρα, σύμφωνα με την πολιτειακή γενική εισαγγελία της Μιτσοακάν.

Τα κίνητρα δεν είναι σαφή σε αυτό το στάδιο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, πάνω από δέκα υποψήφιοι έχουν δολοφονηθεί ήδη προτού αρχίσει η προεκλογική εκστρατεία ενόψει της 2ης Ιουνίου, όταν θα διεξαχθούν τοπικές, περιφερειακές, βουλευτικές και προεδρικές εκλογές.

Τα περισσότερα θύματα ήταν υποψήφιοι σε τοπικές εκλογές.

Τυπικά, η προεκλογική εκστρατεία ξεκινά μεθαύριο Παρασκευή 1η Μαρτίου, όμως στην πράξη οι υποψήφιοι διεξάγουν αγώνα εδώ και μήνες.

Θεωρείται ήδη βέβαιο πως, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, τον Ιούνιο θα εκλεγεί γυναίκα στο κορυφαίο αξίωμα της δεύτερης οικονομίας της Λατινικής Αμερικής, που είναι βασικά προσανατολισμένη στις ΗΠΑ.

Η πρώην δήμαρχος της μεξικανικής πρωτεύουσας και υποψήφια της συμπολίτευσης για την προεδρία, η Κλαούδια Σέινμπαουμ, θεωρείται η επικρατέστερη υποψήφια, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις. Βασική αντίπαλός της είναι η συντηρητική γερουσιάστρια Σότσιλ Γκάλβες, υποψήφια αντιπολιτευόμενου τρικομματικού συνασπισμού στο φάσμα από την κεντροαριστερά ως την κεντροδεξιά.

Η κυρία Σέινμπαουμ, 61 ετών, υποστηρίζεται σθεναρά από τον απερχόμενο πρόεδρο Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ, η δημοτικότητα του οποίου είναι εξαιρετικά υψηλή.

Η νομοθεσία στο Μεξικό ορίζει πως η προεδρία έχει εξαετή διάρκεια και το αξίωμα ασκείται μόνο για μια θητεία.

Πηγή: Newsbeast.gr




Πρώτη έκθεση γάμου και βάφτισης στην Καβάλα

Για πρώτη φορά η Καβάλα φιλοξένησε στην Μεγάλη Λέσχη, μια έκθεση γαμοβάπτισης απο τα τοπικα καταστήματα της πόλης.

Οι μελλοντικές νύφες αλλά και οι μελλοντικοί νονοί είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αλλά και να πάρουν ιδέες για τις μοναδικές στιγμές της ζωης τους, τον γάμο και την βάπτιση.

Ενώ όπως δήλωσαν στο Ena Channel, οι εκθέτες που συμμετέχουν στην έκθεση, το ενδιαφέρον των πολιτών ήταν τεράστιο και ίσως η έκθεση αυτή γίνει θεσμός για την πόλη μας.




Καβάλα | Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε μια σειρά από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Καβάλας ενέκρινε μια σειρά από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη, με βάση την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Αυτές οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας σε συγκεκριμένες οδούς, την έγκριση μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την επιτροπή στάσης μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.

Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις περιλαμβάνουν:

Περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα σε συγκεκριμένη περιοχή της οδού Ιωάννη Μέξη.

Περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στην οδό Κωνσταντίνου Ποιητού έως τη συμβολή της με την οδό Ελληνικής Δημοκρατίας.

Επιτροπή στάσης μόνο μεταξύ των διαμορφωμένων εσοχών κατά μήκους της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου.

Προειδοποίηση των οδηγών για την επερχόμενη στένωση του άξονα του οδοστρώματος στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού λόγω της ανάπτυξης του πεζοδρομίου.

Οι αποφάσεις αυτές  λαμβάνουν υπόψη τους περιορισμούς και τις ανάγκες κυκλοφορίας εντός της πόλης, καθώς και τις γνωμοδοτήσεις από την επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων του Δήμου Καβάλας.




Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το FSRU της Gastrade | Ελμίνα Κοπελούζου: Ένα ορόσημο για την ακριτική πόλη της Ελλάδας

Στο αγκυροβόλιο του λιμένα Αλεξανδρούπολης κατέπλευσε το πρωί της Κυριακής το ειδικά διαμορφωμένο δεξαμενόπλοιο της Gastrade, η υπεράκτια μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου -μήκους περίπου 300 μέτρων- που μετασκευάστηκε σε FSRU στο ναυπηγείο Seatrium στη Σιγκαπούρη.

Η άφιξη του FSRU στο μόνιμο αγκυροβόλιό του, σηματοδοτεί σε μεγάλο βαθμό την ολοκλήρωση της κατασκευής ενός έργου με εμβληματική Εθνική και τοπική σημασία. Τις επόμενες ημέρες, το FSRU θα δέσει μέσω ενός συστήματος αγκυροβόλησης 12 σημείων. Στη συνέχεια, θα συνδεθεί  με υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης, ο οποίος μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα παραδίδει φυσικό αέριο στο Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς («ΕΣΜΦΑ ») και εν συνεχεία στους τελικούς καταναλωτές στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και περαιτέρω στη Μολδαβία και την Ουκρανία στα ανατολικά και στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία στα δυτικά. Ο τερματικός σταθμός, με την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής λειτουργίας, δρομολογείται η εκκίνηση της εμπορικής του λειτουργίας το πρώτο τρίμηνο του 2024 και θα έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης 5,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως. Το FSRU που θα  φιλοξενηθεί μόνιμα στα νερά του Θρακικού Πελάγους ονομάστηκε «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ» προς τιμήν της πόλης και των κατοίκων της, που αγκάλιασαν το έργο από το ξεκίνημά του.

Ελμίνα Κοπελούζου: Ένα ορόσημο για την ακριτική πόλη της Ελλάδας

«Από την πλευρά μου, θα ήθελα να αφιερώσω την ημέρα αυτή στον πατέρα μου, Δημήτρη Κοπελούζο», είπε η κυρία Ελμίνα Κοπελούζου

«Η σημερινή ημέρα, με την άφιξη του πρώτου ειδικά διαμορφωμένου δεξαμενόπλοιου της Gastrade, αποτελεί για όλους εμάς μια ιδιαίτερα ξεχωριστή ημέρα», τονίζει η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και ιδρύτρια μέτοχος της Εταιρείας κυρία Ελμίνα Κοπελούζου. «Μια ημέρα-σταθμός που σηματοδοτεί την υλοποίηση της πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου και ανοίγει το δρόμο για την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του LNG Αλεξανδρούπολης. Ένα ορόσημο για την ακριτική αυτή πόλη της Ελλάδας, που αναβαθμίζεται σε ενεργειακό κόμβο για ολόκληρη την Νοτιοανατολική Ευρώπη» συνεχίζει η κυρία Κοπελούζου.

«Για να φτάσουμε εδώ σήμερα συνέβαλαν πολλοί. Ιδιαίτερα όμως θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους κατοίκους και τους φορείς της Αλεξανδρούπολης, που στάθηκαν δίπλα μας όλο αυτό τον καιρό. Σαν ελάχιστη ανταπόδοση, ονομάσαμε το FSRU μας “Αλεξανδρούπολις”. Από την πλευρά μου, θα ήθελα να αφιερώσω την ημέρα αυτή στον πατέρα μου, Δημήτρη Κοπελούζο, ο οποίος βλέπει ένα τόσο σημαντικό έργο, που ο ίδιος οραματίστηκε και έβαλε σε τροχιά 15 χρόνια πριν, να μπαίνει σήμερα στην τελική ευθεία υλοποίησής του», καταλήγει η κυρία Κοπελούζου.

Αρχές Μαρτίου η λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade ΑΕ, Κωνσταντίνος Σιφναίος, περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το χρονοδιάγραμμα πρόσδεσης του μετασκευασμένου πλοίου στον θαλάσσιο χώρο της Αλεξανδρούπολης και λειτουργίας του FSRU, της νέας πύλης εισόδου φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μίας στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια υποδομής καθώς διαφοροποιεί τον ενεργειακό χάρτη ως προς τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου.

«Το δεξαμενόπλοιο είναι ήδη στο αγκυροβόλιο του λιμένος Αλεξανδρούπολης και μεθαύριο αναμένεται να φύγει για τη θέση της μόνιμης αγκυροβολίας του η οποία είναι 17 χιλιόμετρα – περίπου δέκα ναυτικά μίλια – νοτιοδυτικά από το λιμάνι απέναντι από τη Μάκρη…», δηλώνει ο κ. Σιφναίος σημειώνοντας πως το αργότερο εντός μίας εβδομάδας – αναλόγως των καιρικών συνθηκών – με τη συνδρομή ειδικών ρυμουλκών θα ολοκληρωθεί το δέσιμο του πλοίου με 12 άγκυρες, έξι μπροστά κι έξι πίσω.

Σύμφωνα με τον κ. Σιφναίο ακολουθεί η σύνδεση του πλωτού με τον «ομφάλιο λώρο», του συστήματος επικοινωνίας του πλωτού με την ακτή. «…ουσιαστικά είναι το σετ από τα καλώδια επικοινωνίας τα οποία θα μεταφέρουν την πληροφορία από το πλωτό προς την εγκατάσταση στο βυθό και από εκεί προς το βανοστάσιο της ακτής…».

Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί και η σύνδεση του υποθαλάσσιου σωλήνα με το πλωτό. «Αυτό θα γίνει μ’ έναν εύκαμπτο σωλήνα. Υπάρχει ένα «ειδικό μπαλκόνι» επάνω στο πλωτό στο οποίο θα συνδεθούν αυτά τα δύο εξαρτήματα (σ.σ. το σύστημα επικοινωνίας και ο υποθαλάσσιος σωλήνας) κι έτσι θα μπορεί να μεταδίδει πληροφορίες και κυρίως να μεταφέρει το αέριο το οποίο αεριοποιείται επάνω στο πλωτό προς τον υποθαλάσσιο σωλήνα και να φύγει προς το δίκτυο…».

Μεταξύ 15 και 20 Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν οι δοκιμές

Μετά και την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης «θα περιμένουμε πλέον το πρώτο πλοίο που θα δέσει για να ξεφορτώσει», αναφέρει ο κ. Σιφναίος διευκρινίζοντας ότι «αυτό θα είναι το δοκιμαστικό αέριο με το οποίο θα γίνουν όλες οι προαπαιτούμενες δοκιμές του συνόλου του εξοπλισμού (καυστήρων, αεριοποιητών κ.λ.π.). Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθεί και η σύνδεση του χερσαίου αγωγού με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ – ολοκληρώνεται ο μετρητικός και ρυθμιστικός σταθμός της Αμφιτρίτης – και πλέον το FSRU θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του. «Πιστεύω ότι μεταξύ 15 και 20 Ιανουάριου θα έρθει το δοκιμαστικό φορτίο και θα γίνουν όλες οι δοκιμές σε διάστημα έξι με εφτά εβδομάδων, άρα λογικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε», καταλήγει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade ΑΕ.




Μακάριος Λαζαρίδης | «Χρόνια πολλά στην πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, για τη σημερινή εορτή του Αγίου Νικολάου έκανε την εξής δήλωση: 

«Μεγάλη γιορτή η σημερινή για τη Χριστιανοσύνη, αλλά και τους ανθρώπους της θάλασσας. 

Τιμούμε τη μνήμη του Αγίου Νικολάου, του Αγίου της Ναυτοσύνης, της μεγάλης προσωπικότητας, που αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας.

Κορυφαία εορτή και για την πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας, με την μακρά ναυτική ιστορία και την ξεχωριστή λατρευτική σχέση με τον Άγιο – φύλακα των θαλασσοπόρων ανά τον πλανήτη. 

Να έχουμε την ευλογία του, να μας προστατεύει και να μας καθοδηγεί σε λιμάνια ασφαλή και απάνεμα! 

Χρόνια πολλά στους ναυτικούς μας, χρόνια πολλά σε όλες και όλους!».




Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων στην πόλη των Σερρών

Ενημερώνουμε τους πολίτες ότι στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΞΥΠΝΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΛΗΣ ΣΕΡΡΩΝ», θα πραγματοποιηθούν κατά τις προσεχείς ημέρες, εργασίες επί του οδοστρώματος, ως εξής:

  • Τρίτη 05/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών Ραιδεστού και Γεωργ.  Παπανδρέου
  • Τετάρτη 06/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών Θεσσαλονίκης και Κοσμά Αλεξανδρίδη
  • Πέμπτη 07/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών 29ης Ιουνίου και Παύλου Μελά

Παρακαλούνται οι οδηγοί να τηρούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για λόγους οδικής ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας του οδικού δικτύου.

Εκ των προτέρων ευχαριστούμε για τη δέουσα κατανόηση, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι παραπάνω εργασίες.

 




Μεγάλη αποχή στο Δημοτικό Συμβούλιο | Δεν ψηφίστηκε λόγω αποχής η τοποθέτηση παγοδρομίου στην πόλη

Το απόγευμα της Τετάρτης 29, Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου καβαλάς το καθιερωμένο δημοτικό συμβούλιο.

Φαίνεται όμως πως δεν υπήρχε η αναμενόμενη συμμετοχή με θέματα της κοινωνίας να μπαίνουν στον πάγο προσωρινά έως την επόμενη συνάντηση και εφόσον υπάρξει απαρτία από το τοπικό συμβούλιο της Καβάλας.

Φλέγον ζήτημα αποτελεί και η εγκατάσταση του παγοδρομίου ενόψει των εορταστικών εκδηλώσεων της πόλης κάτι που έως τώρα δεν έχει ψηφιστεί από αρμόδιους με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου κύριε Κωσταντίνο Πεφάνη να προσπαθεί να βρει λύση έτσι ώστε η πόλη της Καβάλας να έχει το καθιερωμένο της παγοδρόμιο για την Εορταστική περίοδο.

Αναλυτικότερα στο ρεπορτάζ που ακολουθεί:

 




Santa Run Κομοτηνής | Μια Πόλη… Μια Δράση… Ένας Κοινός Σκοπός

Το Santa Run Κομοτηνής θα κοκκινίσει και πάλι τους δρόμους της πόλης!

Το 2019 με τη βοήθεια όλων, συγκεντρώσαμε το ποσό των 15.000€ για την προμήθεια οχήματος 4×4 που δόθηκε για την κάλυψη των αναγκών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού – Παράρτημα Κομοτηνής. Το 2021 συμβάλαμε στην διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου του Παραρτήματος Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Κομοτηνής. Το 2022 στηρίξαμε τα Παιδικά Χωριά SOS- Κέντρα Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Ροδόπης και το Σύλλογο Καρκινοπαθών και Φίλων Δύναμη Ψυχής Ν. Ροδόπης.

Φέτος ενισχύουμε την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Ροδόπης και συγκεκριμένα συμβάλουμε στην επισκευή του οχήματος που υπέστη ζημιές κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων κατάσβεσης πυρκαγιάς στον ορεινό όγκο του Νομού Ροδόπης. 

Ενίσχυσε και εσύ το σκοπό μας με τη στολή του Άη Βασίλη ή το αγιοβασιλιάτικο σκουφάκι και γίνε συμμέτοχος στη δράση μας! 

Θα βοηθήσεις να τα καταφέρουμε;

Μια πρωτοβουλία της δράσης «Ο Αη Βασίλης Άργησε μια μέρα».

Με την υποστήριξη του Δήμου Κομοτηνής, της Σχολής Επιστήμης, Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΔΠΘ 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Santa Run Κομοτηνής | Μια πόλη… Μια δράση… Ένας κοινός στόχος

Το Santa Run Κομοτηνής θα κοκκινίσει και πάλι τους δρόμους της πόλης!

Το 2019 με τη βοήθεια όλων, συγκεντρώσαμε το ποσό των 15.000€ για την προμήθεια οχήματος 4×4 που δόθηκε για την κάλυψη των αναγκών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού – Παράρτημα Κομοτηνής. Το 2021 συμβάλαμε στην διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου του Παραρτήματος Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Κομοτηνής. Το 2022 στηρίξαμε τα Παιδικά Χωριά SOS- Κέντρα Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Ροδόπης και το Σύλλογο Καρκινοπαθών και Φίλων Δύναμη Ψυχής Ν. Ροδόπης.

Φέτος ενισχύουμε  για ακόμη μια χρόνια φορείς που δραστηριοποιούνται στην πόλη μας και θέλουν τη στήριξη μας

Ενίσχυσε τη δράση με τη στολή του Άη Βασίλη ή το αγιοβασιλιάτικο σκουφάκι και γίνε συμμέτοχος! Σε χρειαζόμαστε!

Θα βοηθήσεις να τα καταφέρουμε;

Μια πρωτοβουλία της δράσης «Ο Αη Βασίλης Άργησε μια μέρα».

Με την υποστήριξη του Δήμου Κομοτηνής, της Σχολής Επιστήμης, Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΔΠΘ 




Εξιχνιάστηκαν πέντε περιπτώσεις κλοπών στην πόλη της Αλεξανδρούπολης

Συνελήφθη ένας Έλληνας σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένη κλοπή

Εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης πέντε περιπτώσεις κλοπών, εκ των οποίων δύο τετελεσμένες και τρείς σε απόπειρα, που διαπράχθηκαν την 14 και 15-11-2023 στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Συνελήφθη χθες το βράδυ στην Αλεξανδρούπολη από τους ανωτέρω αστυνομικούς ένας Έλληνας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένη κλοπή.

Ειδικότερα, έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων προέκυψε ότι ο δράστης κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα ενεργώντας από κοινού με άγνωστο συνεργό του που αναζητείται, εισήλθε σε δύο οικίες αφαιρώντας από το εσωτερικό τους χρηματικά ποσά, χρυσαφικά και τιμαλφή κατά περίπτωση, ενώ σε τρείς ακόμα περιπτώσεις διέρρηξε μία δίκυκλη μοτοσυκλέτα και επιχείρησε να διαρρήξει τρείς οικίες χωρίς να τα καταφέρει.

Στο πλαίσιο των ερευνών βρέθηκαν στην κατοχή του δράστη διαρρηκτικά εργαλεία καθώς επίσης και μέρος των αφαιρεθέντων τα οποία κατασχέθηκαν προκειμένου να αποδοθούν στους δικαιούχους τους.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης, ενώ την προανάκριση ενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης.




Εξιχνιάστηκαν δύο κλοπές από καταστήματα στην πόλη της Αλεξανδρούπολης

Συνελήφθησαν τρείς αλλοδαποί σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένη κλοπή.

Εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης δύο περιπτώσεις κλοπών από καταστήματα που διαπράχθηκαν χθες (14-11-2023) το πρωί στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Συνελήφθησαν το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, στην Εγνατία οδό Αλεξανδρούπολης – Κομοτηνής από τους ανωτέρω αστυνομικούς σε συνεργασία με αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας του Τμήματος Ασφάλειας Κομοτηνής τρεις αλλοδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένη κλοπή. 

Ειδικότερα, έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων από τους αστυνομικούς προέκυψε ότι το πρωί της ίδιας ημέρας, οι δράστες ενεργώντας από κοινού μετέβησαν με Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο από την Θεσσαλονίκη στην πόλη της Αλεξανδρούπολης και εισήλθαν σε δύο καταστήματα αφαιρώντας από το εσωτερικό τους πλήθος προϊόντων και τροφίμων, με σκοπό την μεταπώληση τους έναντι χρηματικού ποσού σε περιοχές της Θεσσαλονίκης.

Σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στο εσωτερικό του οχήματος βρέθηκαν και κατασχέθηκαν τα αφαιρεθέντα προϊόντα και τρόφιμα, προκειμένου να αποδοθούν στους δικαιούχους τους.

Επιπλέον κατασχέθηκε το ανωτέρω Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο ως μέσο τέλεσης αξιόποινων πράξεων, ενώ όπως διαπιστώθηκε οι δύο εκ των ανωτέρω δραστών έχουν απασχολήσει τις αρχές κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης, ενώ την προανάκριση ενεργεί η  Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης.




Ρουκέτα της Χαμάς έπεσε κοντά σε Έλληνες και δεκάδες ξένους δημοσιογράφους στην πόλη Σντερότ

Επίθεση με ρουκέτα σημειώθηκε στην πόλη Σντερότ στο νότιο Ισραήλ στα σύνορα με τη Γάζα, κοντά σε σημείο όπου βρίσκονται ανταποκριτές από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και Έλληνες δημοσιογράφοι.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, θραύσματα από τη ρουκέτα χτύπησαν αυτοκίνητα των τηλεοπτικών συνεργείων, χωρίς να αναφερθούν τραυματισμοί.

Σύμφωνα με ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, το βλήμα προσγειώθηκε έξω από έναν παιδικό σταθμό, με τα θραύσματα να προκαλούν ζημιές και στο κτήριο.

Από τις 7 Οκτωβρίου έχουν σκοτωθεί δεκάδες δημοσιογράφοι

Σημειώνεται ότι τουλάχιστον 31 δημοσιογράφοι σκοτώθηκαν από τις 7 Οκτωβρίου και την επίθεση που εξαπέλυσε η Χαμάς στο ισραηλινό έδαφος, ανάμεσά τους 26 Παλαιστίνιοι, τέσσερις Ισραηλινοί και ένας Λιβανέζος, ανέφερε η Επιτροπή για την Προστασία των Δημοσιογράφων (CPJ) που εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η CPJ, που καταγράφει τα θύματα στο Ισραήλ, στη Λωρίδα της Γάζας και στα σύνορα του Λιβάνου, καταμέτρησε επίσης οκτώ τραυματίες και εννέα δημοσιογράφους που αγνοούνται ή κρατούνται, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε. Ο απολογισμός είναι ο πιο φονικός για τους δημοσιογράφους που καλύπτουν αυτή τη σύγκρουση από την ίδρυση της CPJ το 1992, ανέφερε ακόμη.

Η Επιτροπή διευκρίνισε επίσης πως έρευνες και επαληθεύσεις είναι σε εξέλιξη προκειμένου να επιβεβαιωθεί η εξαφάνιση ή ο θάνατος άλλων δημοσιογράφων.

 




Σέρρες: Η αρχαία πόλη «γρίφος» που αποκαλύπτεται στην Κάτω Κοιλάδα – Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τα εντυπωσιακά ευρήματα

Στα χνάρια μίας αρχαίας πόλης της Κάτω Κοιλάδας του Στρυμόνα στην τοποθεσία «Παλαιόκαστρο» της Τερπνής του δήμου Βισαλτίας, στις Σέρρες, βρίσκονται οι αρχαιολόγοι

Η αρχαία πόλη υπολογίζεται πως είχε ζωή από το τέλος τον 6ο αιώνα π.Χ. έως τον 6ο αιώνα μ.Χ., και η έρευνα  διεξάγεται για δεύτερη χρονιά στην περιοχή, από την Εφορία Αρχαιοτήτων Σερρών σε συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών.

Η αρχαιολογική έρευνα, αποκαλύπτει εντυπωσιακά μνημεία και συμπληρώνει τις γνώσεις των αρχαιολόγων αλλά το παζλ του αρχαίου χάρτη της περιοχής. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΜΠΕ η Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών Δημητρία Μαλαμίδου, «η θέση Παλαιόκαστρο, ταυτίζεται με μια από τις αρχαίες πόλεις της κάτω κοιλάδας του Στρυμόνα που είναι γνωστές από τις αρχαίες ιστορικές πηγές».

«Ελπίζουμε ότι με την καινούργια έρευνα θα υπάρξουν ευρήματα (επιγραφές, νομίσματα) που θα επιτρέψουν τον ασφαλή προσδιορισμό του ονόματός της. Είναι πάντως ήδη φανερό ότι η στρατηγική της θέση ανάμεσα στην εύφορη κοιλάδα του ποταμού Στρυμόνα και στις πλαγιές των πλούσιων σε μεταλλεύματα βουνών Κερδύλλιον και Βερτίσκος, συνέβαλε στην μακραίωνη επιτυχημένη ιστορική της πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ των παλαιότερων ευρημάτων ξεχωρίζει επιγραφή που αναφέρει τη λέξη «αδάμαϛ», όρο που αναφέρεται στο χρυσό και πιθανότατα στην εκμετάλλευσή του», επισημαίνει η κα Μαλαμίδου.

Στο ίδιο μήκος κλίματος και οι απόψεις του αρχαιολόγου Ευθυμίου Ρίζου, αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών και μέλος της ανασκαφικής ομάδας του έργου στην Τερπνή.

«Γνωρίζουμε από τις πηγές ότι εδώ ήκμαζαν διάφορες πόλεις κατά την αρχαιότητα, όμως για πολλούς λόγους οι περισσότερες από τις πόλεις αυτές δεν μπορούν να ταυτιστούν με βεβαιότητα. Δεν ξέρουμε ποια πόλη είναι ο κάθε ένας από αυτούς τους οικισμούς. Ο οικισμός της Τερπνής με την αρχαιολογική του διερεύνηση μας έχει δώσει σαφή στοιχεία ότι ξεκινάει η ζωή του τουλάχιστον από την αρχαϊκή εποχή, ίσως και ακόμη παλαιότερα. Αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι, πότε σταματάει η ζωή της πόλης αυτής όπου είναι μετά τα τέλη του 6ου αιώνα μ.Χ.. Σε καμιά περίπτωση δεν κατοικείται στη διάρκεια της βυζαντινής εποχής. Το όνομα της πόλης είναι ένα από τα μυστήρια της ακόμη. Αυτό που ελπίζουμε να έχουμε είναι κάποια επιγραφική επιβεβαίωση που να μας δώσει το όνομα της. Υπάρχει επιγραφή η οποία επιβεβαιώνει ότι στα ρωμαϊκά αυτοκρατορικά χρόνια ο οικισμός αυτός είχε καθεστώς πόλεως, είχε θεσμούς πολιτικούς. Άρα είναι όντως μία από τις αρχαίες πόλεις της αρχαίας Βισαλτίας», τονίζει ο κ. Ρίζος επισημαίνοντας πως αυτός ο οικισμός άκμαζε λόγω της εκμετάλλευσης του χρυσού.

«Ο λόγος ο οποίος ο οικισμός αυτός ακμάζει σε αυτό το σημείο είναι η εκμετάλλευση του χρυσού τον οποίο κατέβαζε ο παρακείμενος χείμαρρος. Αυτό μπορεί να εξηγήσει σε κάποιο βαθμό την ευημερία της πόλης και στη Ρωμαϊκή και στην Πρωτοβυζαντινή εποχή. Κάποιες από τις επιγραφές της ρωμαϊκής εποχής μας δίνουν τη βάση να πούμε ότι εδώ έχουμε συστηματική εκμετάλλευση του χρυσού» λέει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρχαιολόγος.

Τι αποκαλύπτουν τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή

«Η γεωγραφική αυτή ζώνη αρχικά βρισκόταν υπό τον έλεγχο του θρακικού φύλλου των Βισαλτών, αλλά γρήγορα προσέλκυσε το ενδιαφέρον των Ελλήνων από τις πόλεις του Νότου και από το Μακεδονικό βασίλειο. Τα ευρήματα των ανασκαφών αποδεικνύουν την παρουσία ελληνικής κεραμικής ήδη από τον 6ο αι. π.Χ. Οι ανασκαφές στο λόφο αποκάλυψαν μέχρι τώρα οικοδομικές φάσεις των ελληνιστικών χρόνων, τμήμα της οχύρωσης, ρωμαϊκή βασιλική (δημόσιο κτίριο) με συγκρότημα θερμών, εργαστηριακό χώρο με πατητήρια για κρασί (ληνεώνας) ρωμαϊκών χρόνων, και δυο χριστιανικές εκκλησίες στον τύπο της τρίκλιτης βασιλικής. Πρόκειται λοιπόν για μια πόλη με διάρκεια ζωής από το τέλος τον 6ο αιώνα π.Χ. έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.

Στην επικράτειά της έχουν κατά καιρούς ανασκαφεί αρκετοί τάφοι διαφόρων εποχών, καθώς και τάφος «μακεδονικού» τύπου που ανήκε στα αδέλφια Ιππώνακτα και Διοσκουρίδη, γιών του Απολλοδώρου, ο οποίος ήταν, σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές, εταίρος του Μεγάλου Αλεξάνδρου» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών.

Πότε ξεκίνησε η αρχαιολογική έρευνα

Όπως εξιστορεί η κ. Μαλαμίδου, «οι πρώτες έρευνες στην περιοχή πραγματοποιήθηκαν από την Ευγενία Γιούρη, το 1965, με την ανασκαφή ενός τάφου «μακεδονικού τύπου» σε απόσταση περίπου 2 χλμ ανατολικά από τη θέση Παλαιόκαστρο. Χρονολογήθηκε σύμφωνα με ένα νόμισμα γύρω στο 328 π.Χ., και σύμφωνα με τις επιγραφές χαραγμένες στο εσωτερικό του ταφικού θαλάμου, ανήκε στους αδελφούς Ιππώνακτα και Διοσκουρίδη, μέλη της μακεδονικής αριστοκρατίας, γιούς του Απολλόδωρου, ο οποίος ταυτίζεται πιθανότατα με τον εγκατεστημένο στην Αμφίπολη εταίρο του μεγάλου Αλεξάνδρου.

Λίγο αργότερα, το 1981, εκτεταμένες εργασίες ισοπέδωσης προκάλεσαν φθορές στην κορυφή του λόφου Παλαιόκαστρο, φέρνοντας στο φως τμήματα αρχαίων κτιρίων, αρχιτεκτονικά μέλη, ανάγλυφα, καθώς και μια επιγραφή του 3ου αι. μ.Χ. Οι πρώτες διερευνητικές ανασκαφικές τομές που έγιναν το 1985 αποκάλυψαν ένα ρωμαϊκό κτίριο και χαμηλότερα τοίχους τις ελληνιστικής περιόδου.

Το 1993, υπό τη διεύθυνση της Μαριάννας Καραμπέρη, αρχαιολόγου της τότε ΙΗ΄ ΕΠΚΑ Καβάλας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συστηματική ανασκαφή στη θέση». Ερευνήθηκαν τότε συνολικά τρεις ζώνες:

Αποκαλύφθηκε ένα τμήμα του οχυρωματικού περιβόλου πλάτους 1,70 μ, το οποίο, στη βόρεια πλευρά του λόφου, διατηρείται σε ύψος 1,80 μ..

Στον τομέα του συνεχίσθηκε η ανασκαφή τμήματος ρωμαϊκού κτιρίου που περιλαμβάνει ληνούς και υπολήνια, δεξαμενές και πίθους, σύνολο που προφανώς σχετίζεται με την παραγωγή οίνου. Σε μεγαλύτερο βάθος, η ανασκαφή έφτασε σε τοίχους ελληνιστικής εποχής. Μεταξύ των ευρημάτων περιλαμβάνονται και αρκετά νομίσματα από τις αρχές του 4ου έως και 1ου αι. π.Χ.

Στον τομέα που υπέστη τις παράνομες εργασίες ισοπέδωσης το 1981, αποκαλύφθηκε ένα μεγάλο κτίριο με τυπική κάτοψη ρωμαϊκής βασιλικής και δάπεδα στρωμένα με πλάκες μαρμάρου, σε άμεση γειτνίαση με εγκατάσταση θερμών. Μια επιγραφή του 2ου-3ου αι. μ.Χ. που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο των Σερρών και προέρχεται πιθανότατα από το νεκροταφείο της αρχαίας πόλης, αναφέρεται στην οικοδόμηση βασιλικής με τη συνδρομή της Ιουλίας, από κληροδότημα του συζύγου της Φιλίππου υπό την επιμέλεια του Πόπλιου Αιλίου Κλαρανού Αλεξάνδρου. Είναι αρκετά πιθανόν να πρόκειται για το κτίριο που αποκάλυψε η ανασκαφή. Το κτίριο φαίνεται ότι ήταν σε χρήση για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, από τον 2ο έως και τις αρχές του 4ου αι. μ.Χ., με αρκετές φάσεις ανακατασκευής και πιθανή μετατροπή του σε χριστιανική εκκλησία που λειτουργούσε τουλάχιστον μέχρι και τον 6ο αιώνα», τονίζει η Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών.

Οι στόχοι της αρχαιολογικής έρευνας

Οι εργασίες του νέου προγράμματος της συστηματικής αρχαιολογικής έρευνας στην αρχαία πόλη στη θέση Παλαιόκαστρο, που βρίσκεται κοντά στο ξωκλήσι του Αγίου Μανδηλίου, σε μία έκταση 17 στρεμμάτων, δυτικά της Τερπνής του Δήμου Βισαλτίας συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά, με τη συνεργασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών και της Γαλλικής Σχολής Αθηνών και την αμέριστη υποστήριξη του Δήμου Βισαλτίας.

Το πρόγραμμα είναι πενταετές (2022-2026), εγκεκριμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού, με προοπτική παράτασης στο μέλλον . Περιλαμβάνει ανασκαφική έρευνα στο πεδίο, καθώς και γεωμορφολογική και περιβαλλοντική έρευνα στην επικράτεια του οικισμού. Συνυπεύθυνες του προγράμματος είναι Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, Δημητρία Μαλαμίδου και η Διευθύντρια Σπουδών της Γαλλικής Σχολής Αθηνών, Laurianne Martinez-Sève, ενώ συμμετέχουν ερευνητές και φοιτητές από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο και τον Καναδά.

«Εμείς ξεκινήσαμε το 2022 συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών, υπό τη Διεύθυνση της κ. Μαλαμίδου και της κ. Laurianne Martinez-Sève . Ανοίξαμε τρία σκάματα. Το ένα είναι μία δεύτερη εκκλησία που σκάβει ο κ. Ρίζος, η δεύτερη είναι μία τομή που σκάβει η κ. Μαλαμίδου και μάλλον έχουμε βρει ένα κλίβανο και στη δυτική μεριά του λόφου είναι ένας τομέας που έχουμε πέσει σε οικιστικά κατάλοιπα, δηλαδή σπίτια, δρόμους και οργάνωση του οικισμού .

Πρόκειται για ένα πολύ παλιό οικισμό από τις πρώτες φάσεις της ελληνικής εμφάνισης στο χώρο, του ελληνικού αποικισμού στο Βόρειο Αιγαίο, δεν ξέρουμε βεβαίως του κατά πόσο στις πρώτες φάσεις του ο οικισμός ήταν ελληνικός ή συνυπήρχαν Έλληνες και Θράκες κάτι το οποίο είναι μάλλον το πιο πιθανόν. Οι οικισμοί σε εκείνες τις φάσεις ήταν κυρίως συνεργασίες των δύο πληθυσμών» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το επιστημονικό μέλος της Γαλλικής Σχολής Αθηνών Ιωάννης Χαλαζωνίτης.

Ο στόχος των αρχαιολόγων

«Άμεσος στόχος μας είναι να αποδώσουμε στο κοινό έναν πολύ σημαντικό χώρο, ο οποίος ευελπιστούμε να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και πηγή πολιτισμικής και οικονομικής αναβάθμισης της περιοχής. Δράσεις πληροφόρησης του κοινού και κοινοποίησης των αποτελεσμάτων της έρευνας έχουν τεθεί σε εφαρμογή άμεσα και παράλληλα με τις ερευνητικές διαδικασίες. Οι δράσεις αυτές ευελπιστούμε ότι θα λειτουργούν για τον Δήμο Βισαλτίας ως εργαλείο τουριστικής αξιοποίησης και προβολής.

Την ίδια ώρα ο Δήμος Βισαλτίας, σε αγαστή συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών, κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα, ήδη από το 2019, να ολοκληρώσει τον καθαρισμό ενός χώρου ανεκμετάλλευτου επί χρόνια, ενώ συνεχίζει να στηρίζει σταθερά και με κάθε τρόπο την ερευνητική ομάδα.

Κοινή συνισταμένη μας είναι η ανάδειξη του συγκεκριμένου ιστορικού χώρου, υπό το πρίσμα πάντα της προστασίας των αρχαιοτήτων και του φυσικού περιβάλλοντος, με κύριο στόχο φυσικά την εξασφάλιση επισκεψιμότητας στο χώρο», καταλήγει η Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, Δημητρία Μαλαμίδου.

newsit.gr

 

 

 




«Γολγοθάς» η αναζήτηση φοιτητικής κατοικίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Ποια είναι η φθηνότερη πόλη

«Γολγοθά» αποτελεί για τους γονείς και τους φοιτητές η εύρεση κατοικίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Οι φοιτητικές κατοικίες είναι δυσεύρετες ενώ οι τιμές για λίγα τετραγωνικά, ακόμη και μιας γκαρσονιέρας, είναι στα ύψη.

Μεγάλη αύξηση στα ενοίκια των φοιτητικών κατοικιών καταγράφεται στις φοιτητουπόλεις της Ελλάδας. Υψηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα παραμένουν οι τιμές ενοικίασης φοιτητικών σπιτιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με έρευνα η Κομοτηνή είναι η πόλη με τις χαμηλότερες τιμές ενοικίασης φοιτητικών διαμερισμάτων.

Οι βάσεις για την εισαγωγή των φοιτητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ανακοινώθηκαν τον Αύγουστο και έτσι γονείς και φοιτητές είναι σε έναν αγώνα δρόμου για την εξασφάλιση καλής και οικονομικής φοιτητικής στέγης.

Στην πρωτεύουσα αλλά και την Θεσσαλονίκη τα ακίνητα προς μίσθωση σε φοιτητές τείνουν να εξελιχθούν σε είδος προς εξαφάνιση, όπως ανέφερε ο πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, μιλώντας στο Newsbomb.gr, οι γονείς των περισσοτέρων υποψηφίων στην πόλη, ξεκίνησαν το «κυνήγι» εξεύρεσης ενός καλού και φθηνού διαμερίσματος μόλις ανακοινώθηκαν οι βάσεις με αποτέλεσμα σήμερα, τα εναπομείναντα σπίτια σε καλή τιμή να είναι ελάχιστα.

Ποιες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης διαθέτουν φοιτητικές κατοικίες έως 300

«Τη φετινή χρονιά, πολλοί γονείς που ήταν σίγουροι για τη Πανεπιστημιακή σχολή που θα εισαχθεί ο νέος φοιτητής, ξεκίνησαν την αναζήτηση φοιτητικής στέγης πριν την ανακοίνωση των βάσεων, με στόχο το προσιτό ενοίκιο», ανέφερε ο πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, μιλώντας στο Newsbomb.gr.

«Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στις περιοχές των Δυτικών Προαστίων, όπου μόλις το 3,7% των κατοικιών άνω του 1ου ορόφου έως 50τμ. διατίθενται με μίσθωμα έως 300€ τη φετινή χρονιά, έναντι του 14,29% πέρυσι», τόνισε.

«Στις περιοχές των Νοτίων Προαστίων, η διαθεσιμότητα φοιτητικών κατοικιών με ζητούμενο μίσθωμα έως 300€ είναι μηδενική (0,3%) ενώ στον Πειραιά 0,94%», σημείωσε.

Πηγή/Επεξεργασία: Ιστοσελίδες Αγγελιών Ακινήτων/Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates, κατοικία έως 50τμ, άνω του 1 ου ορόφου

Αθήνα κέντρο: 8 στα 10 διαθέσιμα προς μίσθωση ακίνητα έχουν ζητούμενο μίσθωμα άνω των 400€/μήνα

Σύμφωνα με τα δεδομένα που προκύπτουν από τους παρακάτω πίνακες , ο ενδιαφερόμενος φοιτητής που θα επιλέξει να αναζητήσει κατοικία στο κέντρο της Αθήνας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι τη φετινή χρονιά το 78,68%, δηλαδή, σχεδόν 8 στις 10 κατοικίες έως 50τμ., έχουν ζητούμενο μίσθωμα άνω των 400€.

Το μεγαλύτερο πλήθος των κατοικιών (80%), είναι κατασκευής έως το 1980, δηλαδή τουλάχιστον 43 ετών. Σύμφωνα με τον κύριο Μπάκα, τη φετινή χρονιά σχεδόν 5 στις 10 κατοικίες έχουν ζητούμενο μίσθωμα άνω των 501€/μήνα, όταν πέρυσι ήταν μόλις 1 στις 10 κατοικίες. Ανάλογα με το ζητούμενο μίσθωμα και τη περιοχή, το ακίνητο ενδέχεται να είναι μερικώς ή/και ολικώς ανακαινισμένο.

ΠΗΓΗ : Newsbomb.gr




“Επανεκκίνηση για τη Δράμα”: Αγαπάμε την πόλη μας – Ζωντανεύουμε τις γειτονιές της

Στην Επανεκκίνηση για τη Δράμα πιστεύουμε βαθιά πως ο πολιτισμός της καθημερινότητας δεν είναι άλλος από τη βελτίωση της καθημερινής διαβίωσης των κατοίκων σε επίπεδο γειτονιάς

Το πρόγραμμά μας για την πόλη και τις γειτονιές περιέχει παρεμβάσεις, μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας, όπως την αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού, την δημιουργία νέων υποδομών ή την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων, τον καθαρισμό, την ανανέωση και ενίσχυση του πρασίνου, την ενίσχυση του φωτισμού, τη συντήρηση και τη βιώσιμη διαχείριση δημόσιων χώρων σε όλη την πόλη.

Δεν γίνεται να πρέπει να περπατήσεις χιλιόμετρα για να βρεις ανάσα πρασίνου, να βρεις παιδική χαρά ή χώρο να σταθμεύσεις το αυτοκίνητό σου, μέσα στον πυκνά πλέον δομημένο ιστό της πόλης μας. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες. Κάνουμε την πόλη μας πιο ασφαλή.

Με στόχο την ασφαλή διέλευση των πεζών και την αποφυγή ατυχημάτων προχωράμε στην κατασκευή «έξυπνων» διαβάσεων, Smartpass, οι οποίες θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση των πεζών.

Η έξυπνη και ενεργειακά αυτόνομη διάβαση πεζών προειδοποιεί τον οδηγό ότι ένα άτομο διασχίζει το δρόμο διαθέτοντας ένα συγχρονισμένο σύστημα φωτισμού που αναβοσβήνει: ενεργοί ανακλαστήρες οδοστρώματος (Μάτια γάτας) που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν ανιχνεύεται πεζός.

Ακόμη στις δύο άκρες του δρόμου, επί του πεζοδρομίου, θα εγκατασταθούν συσκευές φωτεινής σηματοδότησης,που ουσιαστικά θα είναι ενεργειακά αυτόνομες, μιας και για την τροφοδοσία τους φροντίζουν φωτοβολταϊκές μονάδες, τοποθετημένες πάνω από τη συσκευή φωτεινής σηματοδότησης.

Το συγκεκριμένο σύστημα κρίνεται ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφαλείας, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που στην εν λόγω διάβαση δεν υπάρχει φανάρι.

Αποτέλεσμα της ενεργοποίησης της συσκευής θα είναι ο φωτισμός της πεζοδιάβασης από τις συσκευές σήμανσης τύπου LED, οι οποίες θα είναι ενσωματωμένες τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο πεζοδρόμιο, αλλά και η ταυτόχρονη ενεργοποίηση των κατακόρυφων πινακίδων σηματοδότησης LED, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσής της. Σκοπός του συστήματος είναι οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις.

Διαβάσεις έξυπνου τύπου θα τοποθετηθούν άμεσα στους εμπορικούς δρόμους, όπως είναι μεταξύ άλλων οι οδοί Εθνικής Αμύνης, Γ. Παπανδρέου, Λαμπριανίδη και Μ. Αλεξάνδρου, αλλά και γύρω από σχολεία, στον πολυσύχναστο χώρο της ανάπλασης της οδού Χελμού και του Πάρκου Κομνηνών.

Ενεργοποιούμε τον αυτοκινούμενο οδοκαθαριστή της γειτονιάς. Κάνουμε την πόλη μας πιο καθαρή.

Η καθαριότητα της πόλης αποτελεί βασική προτεραιότητα του προγράμματός μας και βασική προϋπόθεση για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Προχωράμε σε ανανέωση του στόλου της καθαριότητας εμπλουτίζοντας την υπηρεσία καθαριότητας με νέα σύγχρονα μηχανήματα.

Η ηλεκτρική αυτοκινούμενη σκούπα πεζού χειριστή αναβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας των οδοκαθαριστών και ο καθαρισμός των δημόσιων χώρων γίνεται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά.

Ένα εργαλείο με ιδιαίτερα απλή χρήση, που αποδίδει καλύτερο αποτέλεσμα σε συντομότερο χρόνο και με λιγότερη σωματική καταπόνηση για τους χειριστές – εργαζόμενους στην καθαριότητα. Ενισχύεται σε πολύ μεγάλο βαθμό ο οδοκαθαρισμός σε όλες τις γειτονιές της πόλης μας. Θα πραγματοποιούμε εβδομαδιαίες παρεμβάσεις καθαριότητας και φροντίδας σε κάθε γειτονιά και δημόσιο χώρο της πόλης μας.

«Δεν θα αλλάξει μόνο ο τρόπος που καθαρίζουμε την πόλη μας. Είναι πρωτίστως η αλλαγή του τρόπου που θα λειτουργούν όλες οι υπηρεσίες του δήμου μας».

Ήδη εξασφαλίσαμε τους πρώτους δύο αυτοκινούμενους οδοκαθαριστές και συνεχίζουμε.

Δημιουργία μικρών γηπέδων σε γειτονιές, προκειμένου να δοθεί ένα άμεσο κίνητρο σε παιδιά και εφήβους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό.

Ολοκληρώνουμε την ανάπλαση της κάθε γειτονιάς με:

•Ήπιες επεμβάσεις για τον καλλωπισμό των κοινόχρηστων χώρων
• Ασφαλτόστρωση
• Αισθητική αναβάθμιση των πεζοδρομίων
• Βελτίωση ηλεκτροφωτισμού και υπογειοποίηση μέρους του δικτύου
• Φύτευση δένδρων
• Τοποθέτηση νέων κάδων απορριμμάτων σε επανασχεδιασμένους στεγασμένους χώρους
• Διαμόρφωση των παιδικών χαρών, χώρων αναψυχής και αθλητισμού
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα της παράταξής μας, ΕΔΩ