Ο Ντόναλντ Τραμπ συνεχίζει τον εμπορικό πόλεμο κλιμακώνοντας τους δασμούς

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, αποφάσισε χθες, Κυριακή 9/2, να περάσει σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα, Δευτέρα 10/2, στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 25% στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που εισάγονται στις ΗΠΑ.

«Θα ανακοινώσω τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα τη Δευτέρα, όλος ο χάλυβας που φθάνει στις ΗΠΑ θα έχει δασμούς 25%», τόνισε ο αρχηγός του κράτους επί του προεδρικού αεροσκάφος με το οποίο μετέβη στη Νέα Ορλεάνη για να παρακολουθήσει το Super Bowl, τον τελικό του επαγγελματικού πρωταθλήματος αμερικανικού φούτμπολ. Διευκρίνισε πως θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί της ίδιας κλίμακας στο εισαγόμενο αλουμίνιο.

Κατά την πρώτη του θητεία (2017-2021), ο Ντόναλντ Τραμπ είχε επίσης προχωρήσει σε ανάλογο μέτρο για την προστασία της αμερικανικής βιομηχανίας, που θεωρούσε πως αντιμετώπιζε αθέμιτο ανταγωνισμό από ασιατικά και ευρωπαϊκά κράτη.

«Θα ανακοινώσω και ανταποδοτικούς τελωνειακούς δασμούς»

Ακόμη, ο Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε χθες πως θα ανακοινώσει, «(αύριο) Τρίτη ή (μεθαύριο) Τετάρτη», νέους, «ανταποδοτικούς τελωνειακούς δασμούς» για να εξισορροπήσει τη φορολόγηση προϊόντων που εισάγονται στις ΗΠΑ με τον τρόπο που φορολογούνται αμερικανικά προϊόντα στο εξωτερικό.

«Αν μας φορολογούν κατά 130% κι εμείς δεν φορολογούμε, αυτό δεν θα μείνει έτσι», διεμήνυσε.

«Αυτό δεν θα πλήξει όλες τις χώρες, διότι ορισμένες επιβάλλουν τους ίδιους τελωνειακούς δασμούς με εμάς. Αλλά αυτοί που εκμεταλλεύονται τις ΗΠΑ θα δουν να τους ανταποδίδονται τα ίσα», πρόσθεσε. «(Αν) μας φορολογούν, (θα) τους φορολογούμε», πέταξε ήδη την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με τον ιάπωνα πρωθυπουργό, Σιγκέρου Ισίμπα.

Πολύ πριν από την ορκωμοσία του την 20ή Ιανουαρίου, οι τελωνειακοί δασμοί ήταν ξεκάθαρο πως βρίσκονταν στην καρδιά της οικονομικής και διπλωματικής προσέγγισης του Ντόναλντ Τραμπ. Παρουσιάζονται ως μέσο για τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ ή για να εξασφαλιστούν παραχωρήσεις από τα κράτη που μπαίνουν στο στόχαστρο.

Από την περασμένη Τρίτη, τα προϊόντα της Κίνας που εισάγονται στις ΗΠΑ επιβαρύνονται με επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς 10%. Το Πεκίνο θα ανταποδώσει με στοχευμένα αντίμετρα σε κάποια αμερικανικά προϊόντα σήμερα.

Οι νέοι κινεζικοί δασμοί αφορούν αμερικανικά αγαθά αξίας 14 δισ. δολαρίων. Οι δασμοί που ανακοίνωσε ο κ. Τραμπ αφορούν κινεζικά αγαθά αξίας 525 δισ. δολαρίων.

Οι εξαγωγές του Μεξικού και του Καναδά στις ΗΠΑ επίσης αντιμετώπισαν επιβάρυνση με τελωνειακούς δασμούς 25%, παρά τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου των τριών χωρών, ωστόσο ο Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε την τελευταία στιγμή να δώσει στις χώρες αυτές αναστολή ενός μήνα, αφού έλαβε διαβεβαιώσεις για την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα σύνορα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται και αυτή στο στόχαστρο του προέδρου των ΗΠΑ: έχει διαμηνύσει πως θα πάρει αποφάσεις που την αφορούν «πολύ σύντομα».

Κατά τη διάρκεια συνέντευξής του που μεταδόθηκε χθες Κυριακή από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, ο γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, τόνισε ότι οι Ευρωπαίοι πρέπει να είναι «έτοιμοι να αντιδράσουν».

Προειδοποίησε εναντίον των συνεπειών που θα έχουν τα μέτρα αυτής της φύσης για τους Αμερικανούς: «Αν προχωρούσατε στην επιβολή δασμών σε διάφορους τομείς, αυτό θα οδηγούσε σε άνοδο των τιμών και θα αύξανε τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ. Αυτό θέλει ο λαός; Δεν νομίζω», σημείωσε.

Ο Ντόναλντ Τραμπ και η ομάδα του, που υπόσχονται «νέα χρυσή εποχή» στις ΗΠΑ, μέχρι τώρα υποβαθμίζουν τον κίνδυνο αυτό, αν και η αύξηση της αγοραστικής δύναμης των Αμερικανών βρισκόταν στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας του Ρεπουμπλικάνου.

Το εμπορικό έλλειμμα της μεγαλύτερης οικονομίας παγκοσμίως αυξήθηκε την περασμένη χρονιά σε σχεδόν 920 δισ. δολάρια.

Πηγή:newsbeast.gr




Ζελένσκι: «Ας τερματίσουμε τον πόλεμο μέσα στο 2025»

Πλήγμα για το Κίεβο, και δη για τις προσπάθειες τουΒολοντίμιρ Ζελένσκινα εξασφαλίσει το πράσινο φως των συμμάχων του για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς κατά της Ρωσίας, αποτελεί αναμφισβήτητα η αναβολή της συνάντησης κορυφής της Ομάδας Επαφής για τηνΟυκρανία που είχε προγραμματιστεί για το Σάββατο στη βάση του Ραμστάιν, στη Γερμανία – αναβολή την οποία επέβαλε η απόφαση του Τζο Μπάιντεν να ματαιώσει το ταξίδι του, εξαιτίας του τυφώνα Μίλτον.  Ο ουκρανός πρόεδρος συνεχίζει ωστόσο την ευρωπαϊκή του περιοδεία. Χθες, συμμετείχε στη σύνοδο κορυφής Ουκρανίας – Νοτιοανατολικής Ευρώπης στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας, μαζί με τους αρχηγούς κρατών, πρωθυπουργούς ή υπουργούς Εξωτερικών 12 ακόμα χωρών. Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Σήμερα το βράδυ αναμένεται να συναντηθεί στη Ρώμη με την ιταλίδα πρωθυπουργό, Τζόρτζια Μελόνι, ενώ αύριο θα μεταβεί στο Βερολίνο για συνομιλίες με τον καγκελάριο Σολτς – αφού πρώτα γίνει δεκτός από τον Πάπα Φραγκίσκο στο Βατικανό.

Η σύνοδος

Σκοπός της χθεσινής, τρίτης κατά σειρά συνόδου κορυφής Ουκρανίας – Νοτιοανατολικής Ευρώπης ήταν να καταδειχθεί, ακριβώς, «η υποστήριξη της περιοχής προς τον ουκρανικό λαό». Ο Ζελένσκι είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κροάτη πρωθυπουργό, Αντρέιγ Πλένκοβιτς, υπέγραψε μαζί του μια δεκαετή διμερή συμφωνία για τη συνεργασία και την υποστήριξη της Κροατίας στην Ουκρανία, και στη συνέχεια, απευθυνόμενος σε όλους τους συμμετέχοντες στη σύνοδο, τους κάλεσε να επενδύσουν στην παραγωγή όπλων στην Ουκρανία, διαβεβαιώνοντάς τους πως το «σχέδιο νίκης» της Ουκρανίας (το οποίο επρόκειτο να παρουσιάσει στο Ραμστάιν…) εγγυάται «αξιόπιστη σταθερότητα» στην Ευρώπη. «Τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο έχουμε την ευκαιρία να κινήσουμε τα πράγματα προς την κατεύθυνση της ειρήνης και τη διαρκή σταθερότητα» δήλωσε ο ουκρανός πρόεδρος. «Η κατάσταση στο πεδίο της μάχης δημιουργεί την ευκαιρία να κάνουμε αυτή την επιλογή, επιλογή για μια αποφασιστική δράση ώστε να τερματιστεί ο πόλεμος το αργότερο το 2025» πρόσθεσε.

Ο κίνδυνος του Τραμπ

Η αλήθεια είναι όμως πως οι καιροί είναι δύσκολοι για την Ουκρανία· οι δυνάμεις της οπισθοχωρούν στο ανατολικό μέτωπο, καθώς αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε άνδρες και όπλα, και επιπλέον ελλοχεύει ο κίνδυνος να επανεκλεγεί τον Νοέμβριο πρόεδρος των ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ – με ό,τι αυτό μπορεί να σημάνει. Η συνάντηση στο Ραμστάιν θα ήταν η πρώτη που θα πραγματοποιούνταν σε επίπεδο αρχηγών κρατών, η επίσκεψη του Μπάιντεν στη Γερμανία, άλλωστε, θα ήταν η πρώτη από τις αρχές της θητείας του. Οσο για την πιθανότητα επαναπρογραμματισμού της, η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου αναγνώρισε πως οι τρεις μήνες προεδρικής θητείας που απομένουν στον Μπάιντεν «δεν είναι πολύς χρόνος».

tanea.gr




Ισραήλ χτυπά τη Χεζμπολάχ – Στον πόλεμο εμπλέκονται και οι Χούθι.

Οι ισραηλινοί βομβαρδισμοί στον Λίβανο χθες Πέμπτη στοίχισαν τη ζωή σε 92 ανθρώπους και τραυμάτισαν άλλους 153, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου.

Οι «επιδρομές του ισραηλινού εχθρού» προκάλεσαν τον θάνατο 40 ανθρώπων στον νότιο Λίβανο, άλλων 25 στην περιοχή Μπααλμπέκ-Χερμέλ (ανατολικά), 23 στην Μπεκάα (ανατολικά) και 4 στην περιοχή του Όρους του Λιβάνου (κεντροανατολικά), διευκρίνισε το υπουργείο Υγείας.

Ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν περίπου 220 στόχους που συνδέονται με τη Χεζμπολάχ κατά τις επιδρομές του τελευταίου 24ώρου στον Λίβανο, ανακοίνωσαν οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις (IDF).

Σύμφωνα με την ενημέρωση, μεταξύ των στόχων που επλήγησαν ήταν υποδομές, εκτοξευτές ρουκετών που είχαν χρησιμοποιηθεί σε πρόσφατες επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ, αποθήκες όπλων και μαχητές της Χεζμπολάχ.

Το Ισραήλ έχει βάλει στο στόχαστρό του διοικητές τηςΧεζμπολάχ σε αεροπορικές επιδρομές στη Βηρυτό, εν μέσω μιας κλιμάκωσης της σύγκρουσης με την υποστηριζόμενη από το Ιράν λιβανέζικη οργάνωση.

Μάλιστα, το Reuters έδωσε στη δημοσιότητα μία λίστα των επιχειρήσεων του Ισραήλ στον Λίβανο όπου έχασαν τη ζωή τους διοικητές και στελέχη της Χεζμπολάχ.

Ειδικότερα:

Μουχαμάντ Χουσεΐν Σαρούρ

Ένα νέο κύμα ισραηλινών «πληγμάτων ακριβείας» στη Βηρυτό εξαπέλυσε χθες ο ισραηλινός στρατός, με στόχο τον διοικητή των εναέριων δυνάμεων της Χεζμπολάχ, Μουχαμάντ Χουσεΐν Σαρούρ.

Όπως έκαναν γνωστό οι IDF, ο Σαρούρ σκοτώθηκε στην ισραηλινή αεροπορική επιδρομή. Σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, ο Σαρούρ διηύθυνε πολλές αεροπορικές επιθέσεις κατά του Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένων drones με εκρηκτικά και πυραύλων κρουζ. Τα τελευταία χρόνια, οι IDF λένε ότι ηγήθηκε της κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών της Χεζμπολάχ και δημιούργησε χώρους στο Λίβανο όπου η οργάνωση κατασκεύαζε UAV, μερικά από τα οποία βρίσκονταν κάτω από πολιτικά κτίρια στη Βηρυτό.

Ο Σαρούρ εντάχθηκε στη Χεζμπολάχ τη δεκαετία του 1980 και κατείχε διάφορες θέσεις, μεταξύ άλλων στην αεράμυνα της τρομοκρατικής ομάδας, στη μονάδα Aziz στη δύναμη Ραντουάν και ως ακόλουθος της Χεζμπολάχ στην Υεμένη, όπου συμμετείχε στις εναέριες δυνάμεις των Χούτι, σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό.

Ιμπραχίμ Κουμπάισι

Μια αεροπορική επιδρομή στα νότια προάστια της Βηρυτού στις 24 Σεπτεμβρίου σκότωσε τον Ιμπραχίμ Κουμπάισι, διοικητή και ηγετικό στέλεχος του τμήματος πυραύλων της Χεζμπολάχ, δήλωσαν δύο πηγές ασφαλείας.

Ιμπραχίμ Ακίλ

Σε ισραηλινό πλήγμα στα νότια προάστια της Βηρυτού σκοτώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου ο διοικητής επιχειρήσεων της Χεζμπολάχ,Ιμπραχίμ Ακίλ, ο οποίος υπηρετούσε στο ανώτατο στρατιωτικό όργανο της οργάνωσης. Ο Ακίλ, ο οποίος χρησιμοποιούσε επίσης τα ψευδώνυμα Tahsin και Abdelqader, ήταν μέλος του κορυφαίου στρατιωτικού οργάνου της Χεζμπολάχ, του Συμβουλίου Τζιχάντ.

Οι ΗΠΑ. τον κατηγορούν για συμμετοχή στις βομβιστικές επιθέσεις με φορτηγά στη Βηρυτό που έπληξαν την αμερικανική πρεσβεία τον Απρίλιο του 1983, όπου έχασαν τη ζωή τους 63 άνθρωποι, και έναν στρατώνα Αμερικανών πεζοναυτών έξι μήνες αργότερα, όπου σκοτώθηκαν 241 άνθρωποι.

Άχμετ Γουαχμπί

Ο Άχμετ Γαχμπί, ήταν ανώτατος διοικητής που επέβλεπε τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των ειδικών δυνάμεων Ραντουάν στον πόλεμο της Γάζας μέχρι τις αρχές του 2024, σκοτώθηκε σε ισραηλινό πλήγμα που είχε ως στόχο αρκετούς ανώτατους διοικητές στα προάστια της Βηρυτού στις 20 Σεπτεμβρίου, μεταξύ των οποίων και ο Ιμπραχίμ Ακίλ.

Φουάντ Σουκρ

Ένα ισραηλινό χτύπημα στα νότια προάστια της πρωτεύουσας του Λιβάνου στις 30 Ιουλίου σκότωσε τον ανώτατο διοικητή της Χεζμπολάχ Φουάντ Σουκρ, που αναγνωρίστηκε από τον ισραηλινό στρατό ως το δεξί χέρι της επικεφαλής της Χεζμπολάχ, Σαγιέντ Χασάν Νασράλα.

Ο Φουάντ Σουκρ ήταν μια από τις κορυφαίες στρατιωτικές προσωπικότητες της Χεζμπολάχ από τότε που ιδρύθηκε από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν πριν από τέσσερις και πλέον δεκαετίες. Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στον Σουκρ το 2015 και τον κατηγόρησαν ότι διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στη βομβιστική επίθεση του 1983 στους στρατώνες των Αμερικανών πεζοναυτών στη Βηρυτό, όπου σκοτώθηκαν 241 Αμερικανοί στρατιωτικοί.

Μοχάμεντ Νάσερ

Ο Μοχάμεντ Νάσερ σκοτώθηκε σε ισραηλινή αεροπορική επιδρομή στις 3 Ιουλίου. Το Ισραήλ ανέλαβε την ευθύνη, λέγοντας ότι ήταν επικεφαλής μιας μονάδας υπεύθυνης για τα πυρά από το νοτιοδυτικό Λίβανο κατά του Ισραήλ. Ο Νάσερ, ανώτερος διοικητής της Χεζμπολάχ, ήταν υπεύθυνος για τμήμα των επιχειρήσεων της Χεζμπολάχ στα σύνορα, σύμφωνα με με ανώτερες πηγές ασφαλείας στο Λίβανο.

Ταλέμπ Αμπντάλα

Ο ανώτερος διοικητής πεδίου της Χεζμπολάχ Ταλέμπ Σαμί Αμπντάλα σκοτώθηκε στις 12 Ιουνίου σε μια επίθεση που ανέλαβε το Ισραήλ, το οποίο δήλωσε ότι είχε πλήξει ένα κέντρο διοίκησης και ελέγχου στο νότιο Λίβανο. Πηγές ασφαλείας στο Λίβανο δήλωσαν ότι ήταν ο επικεφαλής της Χεζμπολάχ, διοικητής της κεντρικής περιοχής της νότιας συνοριακής λωρίδας και είχε τον ίδιο βαθμό με τον Νάσερ. Η δολοφονία του ώθησε την οργάνωση να εκτοξεύσει ομαδικά πυρά και πυραύλους κατά μήκος των συνόρων προς το Ισραήλ.

Υπουργός Άμυνας Ισραήλ: Θα συνεχίσουμε να θέτουμε εκτός ισορροπίας τη Χεζμπολάχ

Νωρίτερα την Πέμπτη (26/9) ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας Γιοάβ Γκάλαντ είχε συναντηθεί με ανώτερες διευθύνσεις των IDF για να εγκρίνουν την «επόμενη σειρά επιχειρήσεων».

«Ο ισραηλινός στρατός συνεχίζει την ακολουθία των επιχειρήσεών του, εστιάζοντας στην εξουδετέρωση των τρομοκρατών της Χεζμπολάχ, τη διάλυση της επιθετικής υποδομής της και την καταστροφή των ρουκετών και των πυραύλων», δήλωσε ο Γιοάβ Γκάλαντ προσθέτοντας ότι ο στρατός «θα συνεχίσει να θέτει εκτός ισορροπίας τη Χεζμπολάχ και να βαθαίνει την απώλειά της».

«Οι αποστολές που έχουμε μπροστά μας είναι ξεκάθαρες και είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε την ασφαλή επιστροφή των βόρειων κοινοτήτων του Ισραήλ στα σπίτια τους» ανέφερε σε ανακοίνωσή του.

Στο… παιχνίδι του πολέμου και οι Χούθι: Επιτέθηκαν με πύραυλο στο Ισραήλ

Με αλλεπάλληλα ανακοινωθέντα μέσω Telegram, οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν αρχικά την ενεργοποίηση «σε διάφορους τομείς του κεντρικού Ισραήλ» σειρήνων του συστήματος αεράμυνας, προτού εξηγήσουν πως οφειλόταν «σε πύραυλο που εκτοξεύθηκε από την Υεμένη» — προφανώς από το κίνημα των Χούθι.

Ο πύραυλος «αναχαιτίστηκε με επιτυχία από το σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας ‘Arrow’», διευκρίνισαν λίγο αργότερα.

Πρόσθεσαν ότι «οι σειρήνες και οι εκρήξεις ακούστηκαν μετά την αναχαίτισή (του) και την πτώση συντριμμιών».

Οι Χούθι δεν θα διστάσουν να υποστηρίξουν τη Χεζμπολάχ, λέει ο ηγέτης τους

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης «δεν θα διστάσουν να υποστηρίξουν τον Λίβανο και τη Χεζμπολάχ», διεμήνυσε χθες ο ηγέτης τους, καθώς συνεχίζονται για τέταρτη ημέρα οι ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές εναντίον του λιβανέζικου κινήματος.

Σε ομιλία που μεταδόθηκε τηλεοπτικά, ο ηγέτης των ανταρτών Άμπντουλ Μάλικ αλ Χούθι υποστήριξε ότι το Ισραήλ εξαπέλυσε τις επιθέσεις στον Λίβανο προκειμένου να μην επιτρέψει στη Χεζμπολάχ «να υποστηρίξει τη Γάζα και τους Παλαιστίνιους».

«Όχι» του Ισραήλ σε κατάπαυση πυρός

Το Ισραήλ «δεν πρόκειται να προχωρήσει τώρα σε κατάπαυση του πυρός» σύμφωνα με μέλος του περιβάλλοντος του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, εν μέσω της κλιμάκωσης των σχέσεων με την Χεζμπολάχ στον Λίβανο. Το θέμα δεν τέθηκε στις χθεσινές συνεδριάσεις του υπουργικού συμβουλίου, τόνισε ο αξιωματούχος. «Παραμένουμε αποφασισμένοι να επιστρέψουμε τους κατοίκους [του βορρά] στα σπίτια τους με ασφάλεια» σημείωσε ο αξιωματούχος.

«Συνεχίζουμε το σχέδιο για τον πόλεμο που εγκρίθηκε από τον πρωθυπουργό». «Αν ο [επικεφαλής της Χεζμπολάχ Χασάν] Νασράλα δεν έχει καταλάβει το μήνυμα μέχρι τώρα, θα το καταλάβει με διαφορετικό τρόπο» κατέληξε ο αξιωματούχος.

Μακρόν: Θα ήταν λάθος του Νετανιάχου να απορρίψει την πρόταση για κατάπαυση του πυρός

Ο πρόεδρος της Γαλλίας, ο Εμανουέλ Μακρόν, έκρινε χθες Πέμπτη ότι θα ήταν «λάθος» του Ισραηλινού πρωθυπουργού, του Μπενιαμίν Νετανιάχου, να «απορρίψει» την πρόταση κατάπαυσης του πυρός στα σύνορα του Ισραήλ με τον Λίβανο, καθώς με αυτή την απόφαση θα θεωρηθεί «υπεύθυνος» για ενδεχόμενη περιφερειακή κλιμάκωση.

«Η πρόταση που έγινε είναι καλά εδραιωμένη πρόταση. Δεν έγινε στον αέρα», επισήμανε ο κ. Μακρόν κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Καναδό πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό στο Μόντρεαλ.

Η πρόταση «προετοιμάστηκε» και αποτέλεσε «αντικείμενο διαπραγμάτευσης» με «τον πρωθυπουργό Νετανιάχου και τις ομάδες του», τόσο «από τους Αμερικανούς» όσο και «από εμάς τους ίδιους», εξήγησε ο Γάλλος πρόεδρος.

«Θεωρώ πως θα ήταν λάθος από πλευράς του (σ.σ. ισραηλινού) πρωθυπουργού να την αρνηθεί, διότι θα αναλάμβανε την ευθύνη για περιφερειακή κλιμάκωση, προφανώς τα νέα θύματα στις τάξεις των αμάχων στον Λίβανο, καθώς και ενδεχόμενη παραπέρα κλιμάκωση, που δεν θα μπορούσε να περιορίσει κανείς», προειδοποίησε.

«Είναι απόλυτη ανάγκη να συμφωνηθεί κατάπαυση του πυρός αμέσως», πλειοδότησε ο Καναδός πρωθυπουργός Τριντό, κάνοντας λόγο για «φρικτές εικόνες».

«Καλώ το Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ να σταματήσουν τη βία, να απομακρυνθούν από το χείλος της αβύσσου. Πρέπει να έχουμε άμεση κατάπαυση του πυρός προκειμένου να δοθεί περιθώριο για διπλωματική διευθέτηση», τόνισε από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, ο Κιρ Στάρμερ στην πρώτη μεγάλη ομιλία του στη ΓΣ του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.

Οι ΗΠΑ, η ΕΕ και σύμμαχοί τους, συμπεριλαμβανομένων αραβικών κρατών, απηύθυναν κοινή έκκληση να κηρυχθεί κατάπαυση του πυρός στα σύνορα του Ισραήλ και του Λιβάνου για 21 ημέρες, την ώρα που ισραηλινοί καταιγιστικοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί έχουν σκοτώσει εκατοντάδες ανθρώπους κι έχουν αναγκάσει δεκάδες χιλιάδες άλλους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στη λιβανική επικράτεια αυτή την εβδομάδα.

ΗΠΑ: Ένας ολοκληρωτικός πόλεμος θα ήταν καταστροφικός για το Ισραήλ και τον Λίβανο.

Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Λόιντ Όστιν δήλωσε χθες ότι ένας «ολοκληρωτικός πόλεμος» μεταξύ του Ισραήλ και της Χεζμπολάχ θα ήταν καταστροφικός τόσο για το Ισραήλ όσο και για τον Λίβανο. Ο Αμερικανός υπουργός απηύθυνε έκκληση για εξεύρεση «διπλωματικής λύσης», καθώς συνεχίζονται οι μαζικές αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ σε διαφορές περιοχές του Λιβάνου.

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο ενός ολοκληρωτικού πολέμου» που «θα ήταν καταστροφικός τόσο για το Ισραήλ όσο και για τον Λίβανο», είπε ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ ο οποίος μετέβη στο Λονδίνο για επαφές με τους ομολόγους του της Βρετανίας και της Αυστραλίας. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι ενδεχόμενη συμφωνία για κατάπαυση του πυρός «θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει για τη σύναψη και εφαρμογή εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας».

protothema.gr

 

 




Κύμα επιθέσεων του Ισραήλ στον Λίβανο μετά τις εκρήξεις βομβητών – «Μας κήρυξαν πόλεμο» λέει ο ηγέτης της Χεζμπολάχ

O ισραηλινός στρατός εξαπέλυσε νέο κύμα επιθέσεων εναντίον στόχων της Χεζμπολάχ στο Λίβανο την Πέμπτη (19/9), μετά από δύο ημέρες εκρήξεων μηχανισμών που αύξησαν την ένταση στη Μέση Ανατολή με τη διεθνή κοινότητα να φοβάται έναν ολοκληρωτικό πόλεμο.

Η επίθεση στο νότιο Λίβανο περιελάμβανε αεροπορικές επιδρομές και πυροβολικό, αλλά οι ισραηλινές χερσαίες δυνάμεις δεν είχαν περάσει τα σύνορα, σύμφωνα με Ισραηλινό αξιωματούχο.

Οι Ισραηλινές Δυνάμεις Άμυνας ανακοίνωσαν τα πλήγματα – τα οποία, όπως είπαν, αποσκοπούσαν στην υποβάθμιση των «δυνατοτήτων και της υποδομής» της Χεζμπολάχ – την ώρα που ο ηγέτης της υποστηριζόμενης από το Ιράν μαχητικής και πολιτικής ομάδας άρχισε μια πολυαναμενόμενη απάντηση στις επιθέσεις με τη χρήση ασύρματων και βομβητών.

Δύο στρατιώτες σκοτώθηκαν σε μάχη στο βόρειο Ισραήλ, ανακοίνωσε το IDF. Το υπουργείο Δημόσιας Υγείας του Λιβάνου ανέφερε ότι τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν σε επιδρομές σε πόλη στο νότιο Λίβανο, σύμφωνα με το κρατικό Εθνικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υπήρξαν 52 ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές σε μια δασώδη περιοχή του νότιου Λιβάνου την Πέμπτη.

Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι η αεροπορία του έπληξε περίπου 100 συστήματα πολλαπλής εκτόξευσης ρουκετών τα οποία αποτελούνταν από περίπου 1.000 σωλήνες με βλήματα που θα χρησιμοποιούνταν σε επικείμενη επίθεση της Χεζμπολάχ.

«Οι IDF θα συνεχίσουν τις επιχειρήσεις τους με στόχο να υποβαθμίσουν τις δυνατότητες και τις υποδομές της τρομοκρατικής οργάνωσης Χεζμπολάχ, προκειμένου να υπερασπιστούν το κράτος του Ισραήλ», υπογραμμίζεται στη ανακοίνωση των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων.

Νωρίτερα σήμερα, ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας Γιοάβ Γκάλαντ τόνισε πως οι επιχειρήσεις κατά της Χεζμπολάχ θα συνεχιστούν με στόχο να διασφαλιστεί η ασφαλής επιστροφή των κατοίκων στις παραμεθόριες περιοχές του βορρά. «Βαθμιαία, η Χεζμπολάχ θα πληρώνει όλο και μεγαλύτερο τίμημα», διαβεβαίωσε ο Γκάλαντ.

Φλέγεται η Μέση Ανατολή

Ο ηγέτης της Χεζμπολάχ δήλωσε ότι οι βομβιστικές επιθέσεις με τη χρήση χιλιάδων βομβητών και ασυρμάτων της λιβανέζικης ένοπλης ομάδας «ξεπέρασαν όλες τις κόκκινες γραμμές» και κατηγόρησε το Ισραήλ για αυτό που, όπως είπε, συνιστά κήρυξη πολέμου.

Σε μια πολυαναμενόμενη ομιλία του, ο Χασάν Νασράλα αναγνώρισε ότι η Χεζμπολάχ υπέστη ένα «άνευ προηγουμένου πλήγμα», αλλά ορκίστηκε ότι θα συνεχίσει να πολεμά και θα επιβάλει μια «δίκαιη τιμωρία». Στις πρώτες του δηλώσεις μετά τις πρωτοφανείς επιθέσεις χαρακτήρισε «σφαγές» τις επιθέσεις της Τρίτης και της Τετάρτης, λέγοντας ότι η οργάνωση βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα άνευ προηγουμένου πλήγμα. Οι επιθέσεις αυτές αποτελούν μια δοκιμασία για εμάς, τόνισε.

Το Ισραήλ δεν έχει παραδεχτεί ότι βρίσκεται πίσω από τις εκρήξεις της Τρίτης και της Τετάρτης, οι οποίες, σύμφωνα με τις λιβανικές αρχές, προκάλεσαν τον θάνατο 37 ανθρώπων και τον τραυματισμό 3.000.

Καθώς μιλούσε ο Νασράλα, ισραηλινά πολεμικά αεροσκάφη προκαλούσαν ηχητικούς κρότους πάνω από τη Βηρυτό και άλλα έπληξαν στόχους στο νότιο Λίβανο.

Με συντριπτική απάντηση απειλεί η Τεχεράνη το Ισραήλ

Το Ισραήλ θα βρεθεί αντιμέτωπο με «μια συντριπτική απάντηση από τον άξονα της αντίστασης» δήλωσε σήμερα ο διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν Χοσεΐν Σαλαμί στον ηγέτη της λιβανέζικης οργάνωσης Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης, μετά τις επιθέσεις σε συσκευές επικοινωνίας της σιιτικής – συμμάχου του Ιράν – οργάνωσης του Λιβάνου.

«Τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες είναι αναμφίβολα το αποτέλεσμα της απελπισίας του σιωνιστικού καθεστώτος (Ισραήλ) και διαδοχικών αποτυχιών. Αυτό σύντομα θα αντιμετωπιστεί με μια συντριπτική απάντηση από τον άξονα της αντίστασης και θα γίνουμε μάρτυρες της καταστροφής αυτού του αιμοδιψούς και εγκληματικού καθεστώτος» τόνισε ο Σαλαμί στο μήνυμά του προς τον Νασράλα.

Ισραήλ: Όσο περνάει ο καιρός η Χεζμπολάχ θα πληρώνει όλο και μεγαλύτερο τίμημα

Την ίδια ώρα, ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Γιοάβ Γκάλαντ, δήλωσε ότι η στρατιωτική δράση του Ισραήλ κατά της Χεζμπολάχ «θα συνεχιστεί».

«Στη νέα φάση του πολέμου υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες αλλά και σημαντικοί κίνδυνοι. Η Χεζμπολάχ αισθάνεται διωκόμενη. Η αλληλουχία των στρατιωτικών μας ενεργειών θα συνεχιστεί» υπογράμμισε ο Γκάλαντ κατά τη διάρκεια ενημέρωσης με αξιωματούχους των ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων.

«Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την ασφαλή επιστροφή των βόρειων κοινοτήτων του Ισραήλ στα σπίτια τους. Όσο περνάει ο καιρός, η Χεζμπολάχ θα πληρώνει όλο και μεγαλύτερο τίμημα» πρόσθεσε.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θέλουν να δουν «κανένα μέρος να κλιμακώνει αυτή τη σύγκρουση», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Μάθιου Μίλερ, αφού ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας μίλησε για «νέα φάση στον πόλεμο» και οι ισραηλινές αμυντικές δυνάμεις ανακοίνωσαν χτυπήματα κατά στόχων της Χεζμπολάχ στον Λίβανο.

«Συνεχίζει να είναι μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση», είπε ο Μίλερ, αλλά σημείωσε ότι ο κίνδυνος κλιμάκωσης υπάρχει από τις 7 Οκτωβρίου 2023.

Έκκληση Μπλίνκεν να μην κλιμακωθεί περαιτέρω η κατάσταση

Από την πλευρά του, υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν προειδοποίησε χθες σχετικά με τον κίνδυνο κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή μετά την πυροδότηση χιλιάδων βομβητών που ανήκαν σε μέλη της λιβανικής οργάνωσης Χεζμπολάχ.

Η είδηση για τις εκρήξεις έφθασε καθώς ο ανώτατος διπλωμάτης των ΗΠΑ ταξίδευε στο Κάιρο προκειμένου να συναντήσει υψηλόβαθμους Αιγύπτιους αξιωματούχους με την ελπίδα να προωθήσει τις προσπάθειες για κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και να βελτιώσει τις σχέσεις με την Αίγυπτο.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις εκρήξεις, ο Μπλίνκεν είπε πως οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να συγκεντρώνουν στοιχεία όμως δεν είναι προς το συμφέρον κανενός η διεύρυνση της σύγκρουσης. «Είναι επιτακτική ανάγκη όλα τα μέρη να αποφύγουν οποιαδήποτε ενέργεια που θα μπορούσε να κλιμακώσει τη σύγκρουση» είπε ο Μπλίνκεν σε συνέντευξη Τύπου δίπλα στον Αιγύπτιο ομόλογό του. Δεν είπε ποιος πιστεύουν οι ΗΠΑ ότι βρίσκεται πίσω από τις εκρήξεις.

Ο Μπλίνκεν είπε ότι εστιάζει στην εξασφάλιση συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός που θα φέρει ηρεμία, μεταξύ άλλων και στα βόρεια σύνορα του Ισραήλ με τον Λίβανο, και πως 15 από τις 18 παραγράφους μιας συμφωνίας έχουν συμφωνηθεί από όλα τα μέρη. Η επίτευξη προόδου περιλαμβάνει μακρές αναμονές για μηνύματα που θα πρέπει να διαβιβαστούν μεταξύ των πλευρών οι οποίες αφήνουν χρόνο για γεγονότα που διαταράζουν τις συνομιλίες, είπε ο Μπλίνκεν.

«Έχουμε δει ότι στον ενδιάμεσο χρόνο, μπορεί να υπάρξει ένα συμβάν – κάτι που καθιστά πιο δύσκολη τη διαδικασία, που απειλεί να την επιβραδύνει, να τη σταματήσει, να την εκτροχιάσει – και οτιδήποτε τέτοιας φύσης, εξ ορισμού, πιθανόν δεν είναι καλό σε ό,τι αφορά την επίτευξη του αποτελέσματος που θέλουμε το οποίο είναι η κατάπαυση του πυρός» είπε ο Μπλίνκεν.

«Υπάρχει διπλωματικός δρόμος»: Ο Μακρόν απευθύνεται άμεσα στους πολίτες του Λιβάνου

Ο Γάλλος πρόεδροςΕμανουέλ Μακρόν απευθύνθηκε άμεσα χθες βράδυ στους πολίτες του Λιβάνου, με βίντεο που μεταφορτώθηκε από τις υπηρεσίες του σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, για να τονίσει πως «υπάρχει διπλωματικός δρόμος» ακόμη και «ο πόλεμος δεν είναι αναπόφευκτος».

«Η κλιμάκωση δεν είναι προς το συμφέρον κανενός», σημείωσε ο αρχηγός του κράτους της Γαλλίας, καθώς η ένταση έχει ανέβει κατακόρυφα μετά τις πολύνεκρες εκρήξεις χιλιάδων συσκευών επικοινωνίας του σιιτικού κινήματος Χεζμπολά, που η προσκείμενη στο Ιράν παράταξη αποδίδει στο Ισραήλ.

«Τίποτα, καμιά περιφερειακή περιπέτεια, κανένα ιδιωτικό συμφέρον, καμιά πίστη σε οποιαδήποτε υπόθεση δεν αξίζει να ξεσπάσει σύρραξη στον Λίβανο», επέμεινε ο πρόεδρος της Γαλλίας, διαβεβαιώνοντας πως η χώρα του θα παραμείνει στο «πλευρό» των πολιτών του κράτους της Μέσης Ανατολής.

protothema.gr




Η Ελληνίδα στον Πόλεμο»: Φωτογραφική Έκθεση στη Λέσχη Αξιωματικών Καβάλας από τη ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία

Η ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία ανακοινώνει τη διοργάνωση φωτογραφικής έκθεσης με τίτλο «Η Ελληνίδα στον Πόλεμο», η οποία φιλοξενείται στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Καβάλας. Η έκθεση άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό την Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024 και θα παραμείνει ανοιχτή έως το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024.

Η εν λόγω έκθεση δημιουργήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ως φόρος τιμής στις γυναίκες που συνέβαλαν στους αγώνες του Έθνους, αναδεικνύοντας τον ρόλο τους ως φύλακες των ηθικών αξιών της Ελλάδας.Η έκθεση δημιουργήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης), προκειμένου να απονεμηθεί η οφειλόμενη τιμή στις γυναίκες που έλαβαν μέρος στους αγώνες του Έθνους μας




Τραγικό τροχαίο στη Βουλιαγμένη | Δύο γυναίκες ανασύρθηκαν νεκρές

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε τη νύχτα επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στη Βουλιαγμένη Αττικής, όταν δύο οχήματα συγκρούστηκαν μετωπικά με αποτέλεσμα δύο γυναίκες να χάσουν τη ζωή τους και να τραυματιστούν άλλα τρία άτομα, μια γυναίκα και δύο άνδρες.

Στο ένα όχημα επέβαιναν πέντε άτομα και στο άλλο δύο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το ένα από τα δύο οχήματα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκε η συνδρομή της πυροσβεστικής για τον απεγκλωβιστούν.

Όλοι μεταφέρθηκαν με το ΕΚΑΒ στο Ασκληπιείο Βούλας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος των δύο γυναικών.




Χαμάς: Οι ΗΠΑ και η Δύση ευθύνονται για τον πόλεμο με το Ισραήλ

Πυρά κατά της Δύσης και των ΗΠΑ εξαπέλυσε η Χαμάς, καθώς τους ρίχνει την ευθύνη για όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες την ώρα που βρίσκεται στο Ισραήλ ο Τζο Μπάιντεν. Από τον άλλη το Ισραήλ απαντά με ντοκουμέντα και κατηγορεί την ισλαμική Τζιχάντ.

Ο Οσάμα Χαμντάν, ο οποίος εκπροσωπεί της Χαμάς στον Λίβανο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τόνισε ότι οι ΗΠΑ και όλες οι δυτικές χώρες που υποστηρίζουν το Ισραήλ «έχουν απόλυτη ευθύνη για τον πόλεμο κατά των αμάχων στη Γάζα».

Να σημειωθεί ότι πολλές χώρες της Δύσης έχουν εκφράσει τη στήριξή τους προς το Ισραήλ, ενώ οι ΗΠΑ δεν σταματούν να λένε ότι παραμένουν στο πλευρό τους.

Ο Τζο Μπάιντεν από το πρωί της Τετάρτης βρίσκεται στο Ισραήλ και μιλώντας για την επίθεση σε νοσοκομείο στη Γάζα είπε ότι έγινε  «από την άλλη ομάδα», «δείχνοντας» με τη δήλωσή του αυτή την Ισλαμική Τζιχάντ.

Ο Μπέντζαμιν Νετανιάχου ευχαρίστησε τον Τζο Μπάιντεν για την «άνευ προηγουμένου» συνεργασία που έχουν τα δύο κράτη.

Με στοιχεία το Ισραήλ λέει ότι το νοσοκομείο στη Γάζα βομβαρδίστηκε από την Ισλαμική Τζιχάντ

Στο μεταξύ ο Ισραηλινός στρατός (IDF) έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο σχετικά με τον βομβαρδισμό του νοσοκομείου Αλ-Αχλί στη Γάζα. Ο IDF θεωρεί ότι το βίντεο αποδεικνύει ότι δεν εμπλέκεται στη βομβιστική επίθεση στο νοσοκομείο με τουλάχιστον 500 νεκρούς και επιρρίπτει ευθύνες στην Ισλαμική Τζιχάντ.

Πρόκειται για δορυφορικές εικόνες, αλλά και βίντεο από drone, που δείχνουν την περιοχή που χτυπήθηκε, το πάρκινγκ του νοσοκομείου όπου ξέσπασε η φωτιά, “μετά από αποτυχημένη εκτόξευση ρουκέτας της Ισλαμικής Τζιχάντ” όπως αναφέρει ο IDF.

Σύμφωνα πάντα με τον Ισραηλινό Στρατό, το βίντεο αποδεικνύει ότι ένα στοχευμένο χτύπημα των ισραηλινών δυνάμεων δεν θα κατέληγε σε ένα πάρκινγκ, και πως τα χτυπήματα από βόμβες του ισραηλινού στρατού ανοίγουν κρατήρες διαμέτρου 7 με 19 μέτρων, ενώ στο στο πάρκινγκ δεν διακρίνεται κανένας κρατήρας.

“Μια αποτυχημένη εκτόξευση ρουκέτας από την τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμική Τζιχάντ έπληξε το νοσοκομείο Αλ-Αχλί στην πόλη της Γάζας. Πλάνα της IAF (Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία) από την περιοχή γύρω από το νοσοκομείο πριν και μετά την αποτυχημένη εκτόξευση πυραύλου από την τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμική Τζιχάντ” σημειώνεται.

Αποκαλυπτικοί διάλογοι για τη ρουκέτα στο νοσοκομείο

Παράλληλα δόθηκε στη δημοσιότητα συνομιλία ανάμεσα σε δυο τρομοκράτες της Χαμάς οι οποίοι συζητούν για το πως έπεσε η ρουκέτα από την Ισλαμική Τζιχάντ στο νοσοκομείο στη Γάζα.

Μέλος Χαμάς #1: Σας λέω ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε έναν πύραυλο σαν αυτόν να πέφτει.

Μέλος Χαμάς #2: Και γι ‘αυτό λέμε ότι ανήκει στην Παλαιστινιακή Ισλαμική Τζιχάντ.

Μέλος Χαμάς #1: Τι;

Μέλος Χαμάς #2: Λένε ότι ανήκει στην Ισλαμική Τζιχάντ.

Μέλος Χαμάς #1: Είναι από εμάς;

Μέλος Χαμάς #2: Μοιάζει!

Μέλος Χαμάς #1: Ποιος το λέει αυτό;

Μέλος Χαμάς #2: Λένε ότι τα θραύσματα από τον πύραυλο είναι τοπικά θραύσματα και όχι σαν ισραηλινά θραύσματα. Μέλος Χαμάς #1: Τι λέτε (Όνομα);

Μέλος Χαμάς #2: Αλλά ο Θεός να ευλογεί, δεν θα μπορούσε να βρει άλλο μέρος για να εκραγεί;

Μέλος Χαμάς #1: Τον εκτόξευσαν από το νεκροταφείο πίσω από το νοσοκομείο.

Μέλος Χαμάς #2: Τι;

Μέλος Χαμάς #1: Εκτοξεύθηκε προερχόμενο από το νεκροταφείο πίσω από το νοσοκομείο Al-Ma’amadani, και αστόχησε και έπεσε πάνω τους.

Μέλος Χαμάς #2: Υπάρχει ένα νεκροταφείο πίσω από αυτό;

Μέλος Χαμάς #1: Ναι, ο Al-Ma’amadani είναι ακριβώς στο συγκρότημα.

Μέλος Χαμάς #2: Πού είναι όταν μπαίνετε στο συγκρότημα;

Μέλος Χαμάς #1: Μπαίνεις πρώτα στο συγκρότημα και δεν πηγαίνεις προς την πόλη και βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του νοσοκομείου Al-Ma’amadani.

Μέλος Χαμάς #2: Ναι, το ξέρω.




Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί από λάθος εκτίμηση να προκαλέσει πόλεμο – Υπάρχει δίοδος διαφυγής;

Στις 14 Μαρτίου, ένα αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος επιτήρησης βρισκόταν σε αποστολή ρουτίνας στον διεθνή εναέριο χώρο πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, όταν αναχαιτίστηκε από δύο ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη

Το παράδειγμα της Μαύρης Θάλασσας

Για σχεδόν μισή ώρα, τα αεροσκάφη παρενοχλούσαν το αμερικανικό σύστημα, ένα MQ-9 Reaper, περνώντας από δίπλα του και ρίχνοντας καύσιμα πάνω στα φτερά και τους αισθητήρες του (φωτογραφία, κάτω).

Ενα από αυτά χτύπησε την έλικα του Reaper, καθιστώντας το μη λειτουργικό και αναγκάζοντας τους αμερικανούς χειριστές του να το ρίξουν στη θάλασσα. Λίγο αργότερα, η Μόσχα απένειμε μετάλλια στους δύο ρώσους πιλότους που ενεπλάκησαν στο περιστατικό.

Κάθε κίνηση του Reaper – συμπεριλαμβανομένης της αυτοκαταστροφής του μετά τη σύγκρουση – επιβλέπονταν και καθοδηγείτο από τις αμερικανικές δυνάμεις σε μια αίθουσα ελέγχου χιλιάδες μίλια μακριά. Τι θα γινόταν, όμως, αν το μη επανδρωμένο αεροσκάφος δεν το χειρίζονταν καθόλου άνθρωποι, αλλά ανεξάρτητο, τεχνητά ευφυές λογισμικό;

Τι θα γινόταν αν αυτό το λογισμικό είχε αντιληφθεί τη ρωσική παρενόχληση ως επίθεση; Δεδομένης της ιλιγγιώδους ταχύτητας της καινοτομίας στην τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) και τις αυτόνομες τεχνολογίες, αυτό το σενάριο θα μπορούσε σύντομα να γίνει πραγματικότητα, γράφει σε ανάλυσή της η Lauren Kahn, ερευνήτρια στο Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων (Council on Foreign Relations).




Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή: «Είμαστε σε πόλεμο με τις φωτιές» – «Θα αποζημιώσουμε όσους επλήγησαν»

«Είμαστε σε πόλεμο», ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τις φωτιές που κατακαίνε σε όλη την Ελλάδα, από το βήμα της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο που καταργεί όλους τους περιορισμούς στην ψήφο των αποδήμων

Όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «θα είμαστε σε επιφυλακή και τις επόμενες εβδομάδες», κρούοντας το καμπανάκι για τις φωτιές, ενώ ο ίδιος δήλωσε ευγνώμων για τους Πυροσβέστες που βρίσκονται στα πύρινα «μέτωπα» και δίνουν μάχη με τις φλόγες.

«Η σημερινή επέτειος αποκατάστασης της δημοκρατίας βρίσκει δυστυχώς τη χώρα μας σε ώρες μάχης με την κλιματική κρίση. Την απειλή της εποχής μας που δοκιμάζει ολόκληρο τον πλανήτη, ειδικά τη μεσόγειο, ειδικά την πατρίδα μας.

Βιώσαμε τον όλεθρο σε πολλές περιοχές και τελευταία δυστυχώς στη Ρόδο. Το νησί πληγώθηκε. Ευτυχώς όμως παρά την πρωτοφανή επέλαση της φωτιάς δεν χάθηκε καμία ζωή, δεν υπήρξε κανένας σοβαρός τραυματισμός για να αποδειχθεί και πάλι ότι απέναντι στη μανία της φύσης κανένα μέτρο δεν θα είναι ποτέ αρκετό. Πολύ περισσότερο που το φετινό καλοκαίρι έχει απανωτούς έντονους καύσωνες», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

«Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν οργανωμένα και εγκαίρως σε ασφάλεια σημεία. Ευγνωμονούμε την πυροσβεστική, την αστυνομία την πολιτική προστασία, τις ένοπλες δυνάμεις, το λιμενικό, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους εθελοντές για την αυταπάρνηση τους. Η αναμέτρηση αυτή ήταν και είναι άνιση και έτσι θα συνεχιστεί για όσο διάστημα οι καιρικές συνθήκες παραμένουν δυσχερείς» πρόσθεσε.

«Έχουμε ακόμα τρεις δύσκολες ημέρες, μετά θα υπάρχει ύφεση του καύσωνα, αλλά θα πρέπει για τις επόμενες εβδομάδες να είμαστε όλοι σε μόνιμη επιφυλακή. Βρισκόμαστε σε πόλεμο, προσανατολισμένοι αποκλειστικά στο μέτωπο της φωτιάς. Θα ξαναφτιάξουμε αυτά που χάσαμε, θα αποζημιώσουμε αυτούς που χτυπήθηκαν.

Ο απολογισμός θα έρθει πλήρης ψύχραιμος, στον χρόνο που πρέπει όταν θα κάνουμε τον συνολικό απολογισμό, είτε αφορά το επιχειρησιακό επίπεδο και τις πιθανές καθυστερήσεις στην πρόληψη, είτε τρις αιτίες και το ενδεχόμενο εμπρησμών από δόλο ή αμέλεια» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η κλιματική κρίση είναι ήδη εδώ θα εκδηλώνεται ολοένα και περισσότερο με μεγαλύτερες φυσικές καταστροφές και η κυβέρνηση οφείλει να μην αρκείται στην όποια πρόοδο έχουμε πετύχει αλλά να προσαρμόζουμε γρήγορα τα σχέδια μας προσαρμόζει τα σχέδια της στις νέες συνθήκες, αναλαμβάνοντας και ειδικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο ΕΕ.

Απαιτείται αλλαγή κουλτούρας και συμπεριφορά από όλους» τόνισε υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι από αυτή τη δοκιμασία το κράτος απουσιάζει. «Το αντίθετο ήταν παρών ενισχυμένο όσο ποτέ. Με περισσότερα εναέρια μέσα, περισσότερους πυροσβέστες» είπε.

«Καρφιά» κατά ΣΥΡΙΖΑ για την ψήφο των αποδήμων

«Αντιμετωπίζουμε ένα θέμα που βρίσκεται πάνω από τα παραταξιακά σύνορα. Ένα θέμα που πρέπει να μας ενώνει. Το πρώτο νομοσχέδιο που αίρει όλους του περιορισμούς στο δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων που κατοικούν εκτός Ελλάδος. Μακάρι αυτή η δυνατότητα συναινέσεων να τη δούμε και στην αντιμετώπιση κρίσιμων προκλήσεων όπως αυτή της κλιματικής αλλαγής», ανέφερε ο πρωθυπουργός στη Βουλή.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως από το 2019 η κυβέρνηση προσπάθησε δύο φορές να δώσει αυτό το δικαίωμα σε όσους είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και κατοικούν στο εξωτερικό. «Αναγκαστήκαμε να κάνουμε συμβιβασμούς.

Η δεύτερη απόπειρά μας συνάντησε και πάλι την άρνηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σήμερα οι συνθήκες είναι ώριμες ώστε το βήμα αυτό να εδραιωθεί και να γίνει άλμα. Είναι κίνηση πατριωτική. Είναι πρωτοβουλία βαθιά εκσυγχρονιστική αφού η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες που δεν είχε αυτή την πρόβλεψη. Ταυτόχρονα είναι και μια ρύθμιση βαθιά δημοκρατική», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.

«Διορθώνουμε αστοχίες και λάθη»

Ο πρωθυπουργός είπε ότι η ρύθμιση διορθώνει αστοχίες και λάθη. «Όλες αυτές οι δυσχέρειες αίρονται σήμερα. Πρακτικά οι απόδημοι που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους θα μπορούν να ψηφίζουν στον τόπο που κατοικούν όπως και οι Έλληνες που θα γνωρίζουν από πριν ότι εκείνη την ημέρα θα βρίσκονται εκτός Ελλάδος», ανέφερε. Και πρόσθεσε: «Το θεμέλιο είναι η δίκαιη και ισότιμη μεταχειριση, η τήρηση της καθολικότητας της ψήφου. Η πρωτοβουλία απαντά σε ένα δημοκρατικό αίτημα της εποχής και σε ένα διαχρονικό αίτημα της διασποράς».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι είναι ένα ζήτημα στο οποίο συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών στην πατρίδα και εκείνων που ζουν στο εξωτερικό. Ο πρωθυπουργός είπε ότι πρόκειται ταυτόχρονα και για πράξη κοινωνικής δικαιοσύνης καθώς όποιος έχει οικονομική άνεση μπορεί να έρθει με το αεροπλάνο στην Ελλάδα να ψηφίσουν, ενώ δεν έχουν αυτή την οικονομική δυνατότητα όλοι.

«Θα ήθελα να κάνουμε το βήμα αυτό να το κάνουμε όλοι μαζί, ιδανικά να συγκεντρώσουμε 300 ψήφους. Δεν είναι θέμα ιδεολογίας, είναι θέμα σεβασμού στον πολίτη, είναι αυτονόητη δημοκρατική υπέρβαση. Είναι και ένα μήνυμα ότι δεν υπάρχουν ψηφοφόροι δύο ταχυτήτων. Θέλουμε την πιο ενεργή των αποδήμων μας στην πολιτική ζωή της χώρας», συμπλήρωσε.

«Γεφυρώνουμε τη σχέση μας με την ελληνική διασπορά»

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως το χρέος μας αφορά και τους νέους που έφυγαν από τον τόπο τα χρόνια της κρίσης. «Από την έως τώρα διαδικασία μένω με την εντύπωση ότι αυτή η βοή των γεγονότων πέρασε από τους τοίχους της Βουλής, θέλω να συγχαρώ τα κόμματα που επέλεξαν να στηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία. Θέλω να μιλήσω και για τις τρεις αρνήσεις οι οποίες ακόμα διαφαίνονται.

Δεν θα ασχοληθώ πολύ με την επιλογή του ΚΚΕ να ακολουθεί το δρόμο του μοναχικού αναχρονισμού. Θα ήθελα να σχολιάσω τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Παραμένει αδιόρθωτη και όμηρος κακού παρελθόντος.

Ενώ μεσολάβησαν τόσα και τόσα, ανασύρετε τα ίδια επιχειρήματα του κ. Τσίπρα. Δεν γίνεται να διαχωρίζουμε τους πολίτες σε δύο κατηγορίες. Αυτά τα επιχειρήματα έχουν πλήρως αποδομηθεί, προκλητικοί ελιγμοί. Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις απόψεις των υποψηφίων για την προεδρία του κόμματος, αν ενστερνίζονται αυτές τις απόψεις του κ. Τσίπρα, αν μπορείτε να αποδείξετε ότι έχετε αντιληφθεί ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Είναι δική σας επιλογή, είναι σαφές ότι δεν χρειαζόμαστε τις ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ όμως θα ήταν πολύ καλό αν έστω και με καθυστέρηση αλλάζατε τη στάση της. Η ζωή τα έφερε έτσι, η κα Ζωή Κωνσταντοπούλου να είναι πιο υπεύθυνη.

Η ιστορία θα μας κρίνει όλους όπως και τον κ. Βελόπουλο .Την ίδια ακριβώς ρύθμιση την ψηφίσατε πριν ένα χρόνο, τώρα ψηφίζετε παρόν. Μάλλον έπαιξε το 0,7% που πήρατε στους Ελληνες του εξωτερικού. Νισάφι πια με τους πατριώτες της φακής», τόνισε ο πρωθυπουργός ο οποίος ανέφερε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει θετικά και την προοπτική της επιστολικής ψήφου. «Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτή τη συζήτηση», συμπλήρωσε.

«Στόχος μας να λύσουμε ένα πρόβλημα το οποίο εκκρεμεί εδώ και μισό αιώνα. Να εκπληρώσουμε ένα χρέος απέναντι στους απόδημους. Συνιστά πράξη ευθύνης, αντανακλά τις προσδοκίες και τα συμφέροντα του έθνους εντός και εκτός συνόρων με σεβασμό σε όσους κρατούν ψηλά τη γαλανόλευκη παντού», πρόσθεσε.

«Γεφυρώνουμε τη σχέση μας με την ελληνική διασπορά σε κάθε γωνιά της υφηλίου. Έχουμε την ευκαιρία να προωθήσουμε μια ρύθμιση τολμηρή χωρίς κομματικό χρώμα, με πρόσημο εθνικό. Νίκη του κοινοβουλίου, νίκη της Δημοκρατίας. Σας καλώ να εγκρίνουμε όλοι μαζί την άρση όλων εμποδίων για να ψηφίζουν οι εγγεγραμμένοι που βρίσκονται στο εξωτερικό από τον τόπο κατοικίας τους, σας καλώ να το κάνουμε με ένα.

Δείτε την σχετική ανακοίνωση του Πρωθυπουργού:

newsit.gr

 




Μητσοτάκης από Βουλή: Είμαστε σε πόλεμο με αντίπαλο το μέτωπο της φωτιάς -Θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι

Από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την άρση των περιορισμών για την ψήφο των αποδήμων, αναφέρθηκε στα μέτωπα της πυρκαγιάς.

Η ομιλία του πρωθυπουργού

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη

Η σημερινή επέτειος αποκατάστασης της δημοκρατίας βρίσκει τη χώρα μας σε μάχη με τις φωτιές.
Ζήσαμε τον όλεθρο και δυστυχώς στη Ρόδο το νησί πληγώθηκε. Ευτυχώς όμως παρά την πρωτοφανή επέλαση της φωτιάς δεν χάθηκε καμία ζωή, για να αποδειχθεί και πάλι όταν απέναντι στη μανία της φύσης κανένα μέτρο δεν είναι αρκετό.
Στη Ρόδο έχουμε επίμονους ανέμους σε αντίθεση με την υπόλοιπη επικράτεια. Στη Ρόδο μετά τη δεύτερη ημέρα που η φωτιά είχε δείξει σημάδια ύφεσης, αναζωπυρώθηκε.
Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε ασφάλεια σημεία. Ευγνωμονούμε την πυροσβεστική, την αστυνομία την πολιτική προστασία το στρατό τους εθελοντές. Εχουμε ακόμα τρεις δύσκολες ημέρες, μετά θα υπάρχει ύφεση του καύσωνα, αλλά θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι. Είμαστε σε πόλεμο, προσανατολισμένο στο μέτωπο της φωτιάς. Θα ξαναφτιάξουμε αυτά που χάσαμε, θα αποζημιωθούν οι πολίτες. Ο απολογισμός θα έρθει ψύχραιμος, την ώρα που πρέπει και θα είναι συνολικός είτε αφορά πιθανές καθυστερήσεις στην πρόληψη ή το ενδεχόμενο εμπρησμού από δόλο ή αμέλεια.
Ολο το νησί, οι κάτοικοι ενώθηκαν ενάντια στη φωτιά. Ευχαριστώ όλους του πολίτες και κατοίκους της Ρόδου. Οι τουρίστες το αναγνωρίζουν.

Κλιματική κρίση είναι ήδη εδώ θα εκδηλώνεται ολοένα και περισσότερο με μεγαλύτερες φυσικές καταστροφές και η κυβέρνηση οφείλει να προσαρμόζει τα σχέδια της σε νέες συνθήκες, αλλά και πρωτοβουλίες σε επίπεδο ΕΕ. Απαιτείται αλλαγή κουλτούρας σε όλα τα επίπεδα.
Δεν μπορεί να κανείς να πει ότι το κράτος απουσιάζει, αντιθέτως. Το 112 σώζει ζωές, μπορούμε πλέον να κάνουμε εκκενώσεις με ασφάλεια.

Ενα θέμα τ οποίο όπως και η κλιματική κρίση πρέπει να μας ενώνει. Το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων που κατοικούν εκτός Ελλάδας.

Ο Νίκος Καζατζάκης έλεγε ότι οι απόδημοι όσο πιο μακριά είναι από την πατρίδα, τόσο περισσότερο την σκέφτονται και την αγαπούν. Αυτόν τον πανίσχυρο δεσμό υπηρετεί και το νομοσχέδιο.
Θα θυμάστε ότι από το 2019 η κυβέρνηση προσπάθησε δύο φορές να δώσει αυτό το δικαίωμα, όμως για να υπάρξει αυτό το δικαίωμα αναγκαστήκαμε να κάνουμε συμβιβασμούς. Η δεύτερη φορά που προσπαθήσαμε, αλλά συναντήσαμε την άρνηση της αντιπολίτευσης. Σήμερα χαίρομαι που διαπιστώνουμε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες.

Η ρύθμιση διορθώνει λάθη και αστοχίες. Με μεγάλη προσπάθεια είχαμε 25.000 εγγεγραμμένους, οι 18.000 ψήφισαν στις πρώτες κάλπες και λίγοι λιγότεροι στις 2ες.
Ολες οι δυσχέρειες αίρονται σήμερα. Οι απόδημοι που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους θα ψηφίζουν από τον τόπο που κατοικούν. Το ίδιο και ο κάθε Έλληνας που θα γνωρίζει ότι θα απουσιάζει από τη χώρα. Τόσο απλά, τόσο Δημοκρατικά.

Από το 1975 το Σύνταγμα προβλέπει τη δυνατότητα των Ελλήνων του εξωτερικού να ψηφίζουν, αλλά χρειάστηκαν 48 χρόνια για να μπορέσουμε να το κάνουμε πράξη. Είναι μία πράξη δικαιοσύνης. Κανένα κόμμα συνεπώς δεν επιτρέπεται να γυρίσει την πλάτη του σε μία ώριμη εθνική αλλαγή και υποχρέωση στην ελληνική διασπορά. Ιδανικά θα θέλαμε να συγκεντρώσουμε 300 ψήφους για να στείλουμε ένα μήνυμα σεβασμού προς τον πολίτη, δεν είναι ούτε αριστερά ούτε κεντρώα πολιτική. Δεν είναι ιδεολογικό θέμα. Δεν υπάρχουν ψηφοφόροι δύο ταχυτήτων.

Ολοι αποτελούν πρεσβευτές της χώρας που γίνονται μαχητές όταν πρόκειται για την υπεράσπιση των εθνικών μας συμφερόντων. Το χρέος μας αφορά και τους νέους που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης και πρόκοψαν όπου κι αν πήγαν χωρίς να ξεχάσου την πατρίδα. Εμείς τους λέμε ότι θέλουμε να συμμετέχουν, θεωρούμε ότι είναι η ελπίδα του αύριο.

Θέλω να συγχαρώ τα κόμματα που παρά τις ενστάσεις του να υπερψηφίσουν. Θέλω να μιλήσω και για τις τρεις αρνήσεις. Δεν θα ασχοληθώ με την επιλογή του ΚΚΕ που ακολουθεί το δρόμο του μοναχικού αναδρομισμού.
Η αξιωματική αντιπολίτευση αποδεικνύει ότι η παράταξη παραμένει αδιόρθωτη και όμηρος ενός κακού παρελθόντος. Ενώ μεσολάβησαν τόσα και τόσα για το κόμμα σας ανασύρετε τα ίδια που έλεγε ο κ.Τσίπρας, ο οποίος όμως πλέον απουσιάζει. Εκείνα τα επιχειρήματα έχουν πλήρως αποδομηθεί. Θα ήθελα πολύ να ακούσω και τις απόψεις των υποψηφίων για την προεδρεία του κόμματος. Να δούμε αν συμφωνούν με τις απόψεις του κ.Τσίπρα. Να αφουγκραστείτε αυτή τη φωνή των συμπολιτών μας από το εξωτερικό και να μην κρύβεστε πίσω από φτηνές δικαιολογίες. Θα ήταν πολύ καλό αν έστω και με καθυστέρηση αλλάζατε της στάση σας. Μπορείτε να πάρετε κάποια διδάγματα από την υπεύθυνη στάση της Ζωής Κωνσταντοπούλου. Είδατε πως τα φέρνει η ζωή, η κυρία Κωνσταντοπούλου να είναι πολύ πιο υπεύθυνη από εσάς. Η ιστορία θα μας κρίνει όλους όπως θα κρίνει και τον κ.Βελόπουλο. Πριν από ένα χρόνο ψηφίσατε την ίδια ακριβώς ρύθμιση. Τώρα ψηφίζετε παρών μάλλον έπαιξε ρόλο το 0,7% που πήρατε από τους Ελληνες του εξωτερικού για να αλλάξετε την ψήφος. Νισάφι πια με τους πατριώτες της φακής.
Αυτή η στάση μας συνιστά μία πράξη ευθύνης.
Η φωνή της Ελλάδας και του κάθε Έλληνα θα αντηχεί δυνατά ανεξαρτήτως το πού κατοικεί.