Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.




Σκρέκας | Κάποια μέτρα θα τα διατηρήσουμε μέχρι να δούμε τον πληθωρισμό να μειώνεται

«Η τελευταία δέσμη μέτρων για τις τιμές των προϊόντων, έχει φέρει αποτέλεσμα και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν».

Αυτό σημείωσε από το βήμα του 14ου Food Retail ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ενώ πρόσθεσε ότι η «κυβέρνηση εστιάζει στον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα και της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα διότι όπως είπε, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και η μείωση της παραγωγικής ικανότητας λόγω ελλείψεων σε προσωπικό ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με αγροδιατροφικά προϊόντα. Δηλαδή σε τρόφιμα «και αυτό, από τη μια έχει ως αποτέλεσμα μια πιθανή αύξηση των τιμών και από την άλλη ελλείψεις σε προϊόντα που έχουμε ανάγκη».

Για τον πληθωρισμό ο υπουργός υπεραμύνθηκε των μέτρων κατά της ακρίβειας που έχει θεσπίσει η Κυβέρνηση αναφέροντας χαρακτηριστικά: «έχουμε πολύ δρόμο ακόμη σε ότι αφορά την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και στη δημιουργία ανταγωνιστικής οικονομίας». Πάντως σημείωσε ότι τον τελευταίο μήνα, μετά την εφαρμογή των τελευταίων μέτρων, σε κάποιες αλυσίδες ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει στο 0,4%.

Πάντως παρά τη μείωση του πληθωρισμού που αποτυπώνεται όπως είπε ο υπουργός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε ότι: «κάποια μέτρα θα τα διατηρήσουμε μέχρι να δούμε τον πληθωρισμό να μειώνεται. Στα βασικά μέτρα που έχουν αποτέλεσμα είναι μεταξύ άλλων η τρίμηνη απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί. Κάτι που είναι δραστικό και περιοριστικό, αλλά έφερε αποτέλεσμα καθώς πολλές εταιρείες ανακάλεσαν ανατιμήσεις ή δεν προχώρησαν σε ανατιμήσεις υπό το φόβο να χάσουν το μερίδιο αγοράς τους». Επίσης σε ότι αφορά τη μείωση του ΦΠΑ, απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ακόμη, σημείωσε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την καταναλωτική συμπεριφορά του. «Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να αξιοποιήσει τη δύναμή του μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής και να δει πως και από που μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα φθηνότερα έτσι θα έρθουν οι πιο ανταγωνιστικές τιμές. Αναβαθμίζουμε, λοιπόν, το e-katanalotis και δημιουργείται άλλο ένα εργαλείο για να ρίξει ο ανταγωνισμός τις τιμές».

Επιπλέον, ο υπουργός τόνισε ότι το ζητούμενο είναι πως θα γίνει πιο ανταγωνιστική η οικονομία και οι επιχειρήσεις και να προσφέρουμε ποιοτικά ελληνικά προϊόντα.

Πηγή: newsbeast.gr




Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας | Αύξηση μισθών και νέες θέσεις εργασίας «ασπίδα» απέναντι στον πληθωρισμό

Αύξηση μισθών και νέες θέσεις εργασίας είναι η «ασπίδα» απέναντι στον πληθωρισμό και τη διεύρυνση των ανισοτήτων επισημαίνουν τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης αναφορικά με τη χθεσινή ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, τα υπουργεία αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα εξής:

«Χθες, η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς, στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν χρονιά απροσδόκητης έκρηξης του πληθωρισμού, λόγω του μεγάλου ενεργειακού σοκ, που προκάλεσε σε παγκόσμιο επίπεδο η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Σε παλαιότερες περιόδους, σε παρόμοιες συνθήκες, συνήθως είχαμε έκρηξη της εισοδηματικής ανισότητας και της φτώχειας στη χώρα μας. Λόγω των πολιτικών της κυβέρνησης (αύξηση κατώτατου μισθού, εισοδηματικές ενισχύσεις στα πλέον ευάλωτα τμήματα του πληθυσμού, αναπτυξιακές πολιτικές, που οδήγησαν σε μεγάλη μείωση της ανεργίας), αυτό απετράπη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ 2021 και 2022 η ανισότητα (δείκτης Gini από 31,4 σε 31,8) και το ποσοστό του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας (από 18,8% σε 18,9%) αυξήθηκαν ανεπαίσθητα, ενώ, αντίθετα, μικρή βελτίωση παρατηρείται στο ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού (από 26,3% σε 26,1%).

Το ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης προστάτεψαν τα πλέον ευάλωτα στρώματα του πληθυσμού αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ανάμεσα στα δύο αυτά χρόνια η εισοδηματική μερίδα του φτωχότερου 25% του πληθυσμού αυξήθηκε λίγο (από 10,3% σε 10,4%), ενώ το λεγόμενο “χάσμα φτώχειας”, που δείχνει πόσο φτωχοί είναι οι φτωχοί συμπολίτες μας, μειώθηκε σημαντικά από 23,8% σε 22,5%.

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται μία μετατόπιση των εργαζομένων σε υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια.

Κατά συνέπεια, τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα, σε μία πολύ δύσκολη περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων και “ροκανίσματος” της αγοραστικής δύναμης των πολιτών, πέτυχε υψηλή ανάπτυξη, αύξηση μισθών και μείωση της ανεργίας, χωρίς διεύρυνση ανισοτήτων.

Συνεχίζουμε την ίδια επιτυχημένη οικονομική πολιτική, η οποία, μέσα από την αύξηση της απασχόλησης και την αύξηση των μισθών, οδηγεί σε βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελληνίδων και των Ελλήνων και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής».

Πηγή: newsbeast.gr