Τριαντόπουλος για πλημμυροπαθείς: Επίδομα 150 ευρώ ανά τ.μ. σε σπίτια που χαρακτηρίστηκαν ακατοίκητα

Στη Λάρισα έγινε η συνάντηση μεταξύ κ. Χρήστο Τριαντόπουλο και του κ. Φώτη Σερέτη μίλησαν για τα προβλήματα των πλημμυροπαθών .

 Από της καταβολές πήραν οι πλημμυροπαθείς 108,1 εκατ.ευρώ από την πρώτη αρωγή ενώ οι αιτήσεις δεν συμφωνούν το 40% είναι οι μη δικαιούχοι .

    Ενώ οι αυτοψίες και οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει τις 37000.

       Ο Χρήστος Τριαντόπουλος είπε ότι πρέπει να δοθεί επίδομα 150 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο στις κατοικίες που χαρακτηρίστηκαν ακατοίκητες .

Γιάννης Γ.




Πρώτη αρωγή: Νέες πληρωμές προς τους πλημμυροπαθείς – Σήμερα η όγδοη καταβολή

Νέες πληρωμές πρώτης αρωγής προς τους πληγέντες από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν στις αρχές Σεπτεμβρίου σε διάφορες περιοχές της χώρας και δη στη Θεσσαλία, πραγματοποιήθηκαν χθες και συνεχίζονται και σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Ειδικότερα, πιστώθηκαν 4.099.480,12 ευρώ στους τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών.

Ειδικότερα, καταβλήθηκαν 2.476.984 ευρώ σε 597 φυσικά πρόσωπα για την αντιμετώπιση πρώτων βιοτικών αναγκών και απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής σε περιοχές που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για πληρωμές που προέκυψαν, κυρίως, μέσα από τις διασταυρώσεις που έκαναν τα στελέχη της γενικής γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής στις αιτήσεις που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα πρώτης αρωγής, arogi.gov.gr. Παράλληλα, διενεργήθηκαν πληρωμές ύψους 1.420.000 ευρώ προς 601 επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις ως πρώτη αρωγή έναντι της επιχορήγησης των επιχειρήσεων και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από τις πλημμύρες, ενώ πραγματοποιήθηκαν και πληρωμές ύψους 202.496,12 ευρώ σε 29 πληγέντες ως πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, μέσω των αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα πρώτης αρωγής, arogi.gov.gr.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημερινή καταβολή συμπεριλαμβάνει και την πρώτη αρωγή προς 392 αγρότες, οι οποίοι και υπέβαλαν την αίτησή τους στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας και εντός δύο ημερών ξεκίνησαν οι καταβολές, με τη σημερινή να ανέρχεται αθροιστικά στα 784.000 ευρώ.

Συνολικά, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, μέχρι σήμερα, έχουν καταβληθεί 53,2 εκατ. ευρώ προς 10.962 φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που έχουν πληγεί από το πρωτόγνωρο πλημμυρικό φαινόμενο που έπληξε τη Θεσσαλία, αλλά και περιοχές της Στερεάς Ελλάδας. Παράλληλα, συνεχίζεται η διαδικασία των διασταυρώσεων των στοιχείων που έχουν υποβληθεί μέσα από την πλατφόρμα της πρώτης αρωγής, arogi.gov.gr, αλλά και η αυτοματοποιημένη διαδικασία εντοπισμού, όπου προκύπτουν διαθέσιμα στοιχεία. Συνεπώς, σύμφωνα με την ανακοίνωση, τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστούν κανονικά οι καταβολές και, μάλιστα, σήμερα 13/10 θα πραγματοποιηθεί η 8η καταβολή.

Υπενθυμίζεται ότι οι πλημμυροπαθείς στις εν λόγω περιοχές, τα στοιχεία των οποίων δεν προκύπτουν μέσα από την αυτοματοποιημένη διαδικασία εντοπισμού από την ΑΑΔΕ, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο arogi.gov.gr, ώστε να λάβουν και αυτοί την αποζημίωση που τους αναλογεί. Αίτηση, φυσικά, καλούνται να υποβάλλουν και οι πλημμυροπαθείς πολίτες που βρίσκονται και στις άλλες, αρκετές, περιοχές που επλήγησαν, όπως έχει γίνει σε σημαντικό βαθμό μέχρι και σήμερα.

Τέλος, επισημαίνεται ότι για την καταβολή των ενισχύσεων πραγματοποιούνται έλεγχοι και διασταυρώσεις στοιχείων, σύμφωνα με τις αυτοψίες των υπηρεσιών της γενικής διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών. Ανάλογα, για τις περιπτώσεις που η καταβολή της ενίσχυσης πραγματοποιήθηκε αυτοματοποιημένα, θα πραγματοποιηθούν αυτοψίες και διασταυρώσεις στοιχείων. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το δικαιούμενο ποσό της ενίσχυσης είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος, τότε το υπερβάλλον ποσό ή το συνολικό ποσό αντίστοιχα, επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Όπως έχει σημειωθεί από την αρχή και προβλέπεται και στη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, οι διασταυρώσεις και οι έλεγχοι αφορούν και τα χωριά που έχουν ενταχθεί στην αυτόματη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, όσοι δεν δικαιούνται δεν θα λάβουν ή, σε ελάχιστες περιπτώσεις που ενδεχομένως να προκύψουν, ποσά θα επιστραφούν – μετά τις διασταυρώσεις και τους συμψηφισμούς – ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.

Παράλληλα, με τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ στην πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης έχουν ενταχθεί μαζί με τις κτηνοτροφικές μονάδες και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις, δηλαδή όσοι πληγέντες έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα που προέρχεται αποκλειστικά από αγροτική δραστηριότητα και κατεγράφησαν ζημιές στο πάγιο κεφάλαιο, στον εξοπλισμό τους, και σε λοιπά μέσα και στοιχεία παραγωγής. Επίσης, προβλέπεται ότι για τη χορήγηση της πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής, για ακίνητα τα οποία αποκτήθηκαν ή μεταβλήθηκε η κατάστασή τους μετά την 1η Ιανουαρίου 2023, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση στοιχείων ακινήτων που έχει υποβληθεί μέχρι την 5η Οκτωβρίου 2023.

Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο arogi.gov.gr για τη χορήγηση ενίσχυσης για την αντιμετώπιση πρώτων βιοτικών αναγκών και απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής στους πλημμυροπαθείς πολίτες, για τη χορήγηση πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής από ιδιοκτήτες πληγέντων κτιρίων και πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης από πληγείσες επιχειρήσεις, λήγει στις 31 Οκτωβρίου.

 




Δήμος Καβάλας: Αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Oλοκληρώθηκε το πρωί της Δευτέρας 18 Σεπτεμβρίου 2023 η πρώτη αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Οι Καβαλιώτες, όπως συνέβη επανειλημμένα στο πρόσφατο παρελθόν, απέδειξαν ότι εμφορούνται από αισθήματα αλληλεγγύης και δοτικότητα απέναντι σε όλους όσοι βρίσκονται σε δεινή θέση, εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων.

Οι μεγάλες ποσότητες εμφιαλωμένων νερών που πρόσφεραν οι πολίτες, οι φορείς και οι επιχειρήσεις του Δήμου Καβάλα, παραδόθηκαν στην υπεύθυνη του Κέντρου Συλλογής Βοήθειας της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, Μαρία Τσουρή Καραμπινά.

Τις επόμενες ημέρες, με ευθύνη του Δήμου Καβάλας και κατόπιν σχετικής συνεννόησης με τις κατά τόπους αρχές, θα αποσταλεί και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλίας η υπόλοιπη ανθρωπιστική βοήθεια που συγκεντρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. 

Ο Δήμος Καβάλας επιθυμεί να ευχαριστήσει τις μεταφορικές εταιρείες για τη συμβολή τους στην αποστολή της ανθρωπιστικής βοήθειας: Μεταφορική Εταιρεία «ΕΝΩΣΗ ΚΑΒΑΛΑΣ ΙΜΕ ΕΠΕ» (για τη δωρεάν μεταφορά των εμφιαλωμένων νερών), Μεταφορική εταιρεία «ΠΑΡΙΔΗΣ ΙΚΕ» (για τη διάθεση των εγκαταστάσεων στάσεων)




Δήμος Καβάλας: Συγκεντρώνει μόνο εμφιαλωμένα νερά για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Νέα ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Καβάλας σχετικά με την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Συγκεκριμένα, ο δήμος ζητά συγνώμη για την χθεσινή (11/9) απότομη αναβολή της συγκέντρωσης ειδών πρώτης ανάγκης [βλ. ΕΔΩ] και ανακοινώνει την έναρξη συλλογής μόνο εμφιαλωμένων νερών.

Τα νερά θα συλλέγονται από τις 9 το πρωί της Τρίτης 12 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 14:00)

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει:

Ο Δήμος Καβάλας, σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), παρακολουθεί στενά την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλία, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της προηγούμενης εβδομάδας, και είναι για μία ακόμη φορά έτοιμος να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των συμπατριωτών μας, οι οποίοι, μέσα σε λίγες ώρες, έχασαν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία.

Σε νεότερη επικοινωνία με τους δημάρχους των περιοχών που επλήγησαν από την κακοκαιρία με την κωδική ονομασία “Daniel”, προσδιορίστηκαν επακριβώς οι ανάγκες της τρέχουσας περιόδου τόσο για κατοίκους των 13 Δήμων που βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα (Τρικκαίων, Πύλης, Φαρκαδόνας, Μουζακίου, Παλαμά, Σοφάδων, Νότιου Πηλίου, Αλμυρού, Ζαγοράς Μουρεσίου, Λάρισας, Τεμπών, Φαρσάλων, Βόλου), όσο και για την απάντληση των υδάτων από τους πλημμυρισμένους οικισμούς.

Κατόπιν των ανωτέρω, η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας θα πραγματοποιηθεί κανονικά στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου Καβάλας, από τις 9 σήμερα το πρωί (12/9) έως και την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 14:00), και θα αφορά ΜΟΝΟ την προμήθεια ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΩΝ ΝΕΡΩΝ.

Προς το παρόν, δεν ζητήθηκε η παροχή άλλων ειδών πρώτης ανάγκης ή διαφορών υλικών και αντικειμένων.

Αν αλλάξουν τα δεδομένα και κριθεί σκόπιμη η αποστολή επιπλέον βοήθειας, ο Δήμος Καβάλας θα επανέλθει με την έκδοση νέας ανακοίνωσης.

Ο Δήμος Καβάλας ζητά την κατανόηση πολιτών, εκπροσώπων συλλόγων και επιχειρήσεων, για την όποια ταλαιπωρία προκάλεσε το πρωί της Δευτέρας με την προσωρινή αναβολή της αυθόρμητης προσπάθειας ενίσχυσης των πλημμυροπαθών, αλλά όπως γίνεται αντιληπτό ο χρόνος για την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας, συναρτάται άμεσα με τη δυνατότητα διαχείρισης της από τις ομάδες εθελοντών στη Θεσσαλία.




Η ΟΙΕΛΕ συγκεντρώνει οικονομική βοήθεια για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Με έκτακτη απόφασή του το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε να καλέσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και κάθε πολίτη, να συνδράμουν οικονομικά για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας

Τα χρήματα αυτά θα κατατεθούν στον λογαριασμό του ΣΙΕΛΒΕ (Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Βορείου Ελλάδας) και θα παραδοθούν στο παράρτημα του Συλλόγου στη Λάρισα, ώστε οι συνάδελφοι να τα χρησιμοποιήσουν για την αγορά εμφιαλωμένων νερών και ειδών πρώτης ανάγκης.

Παρακαλούμε θερμά τους συναδέλφους και τους συμπολίτες μας να τείνουν χείρα βοήθειας στους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη μας.

Σήμερα είναι η ώρα της αλληλεγγύης.




Δήμος Καβάλας: Αναβάλλεται η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

“Αναβάλλεται, κατόπιν έκκλησης του Προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Λάζαρου Κυρίζογλου, η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, γιατί, όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή που έλαβε ο Δήμος Καβάλας, οι πληγέντες Δήμοι δεν μπορούν προς το παρόν να τη διαχειριστούν.
Σύμφωνα με την ίδια επιστολή, αυτό που προέχει την τρέχουσα περίοδο είναι η αποστολή μηχανημάτων έργου, φορτηγών και πλυντηρίων για τον καθαρισμό των χωριών και των πόλεων που βυθίστηκαν κάτω από το νερό.
Ως εκ τούτου, η προσπάθεια του Δήμου Καβάλας, για τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης που επρόκειτο να ξεκινήσει σήμερα (11/9), δεν θα πραγματοποιηθεί.
Ο Δήμος Καβάλας είναι σε συνεχή επικοινωνία τόσο με την ΚΕΔΕ, όσο και με τους Δήμους που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα της περασμένης εβδομάδας και θα κάνει ό,τι κρίνεται απαραίτητο για τη στήριξη των συμπατριωτών μας που έχασαν συγγενικά τους πρόσωπα και τους κόπους μιας ζωής”.



Μαρία Βαρύτη: “Απέχουμε από εκδηλώσεις, η σκέψη μας στους πλημμυροπαθείς που δοκιμάζονται”

Με την σκέψη μας στους δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας στην Θεσσαλία και σε άλλες περιοχές της χώρας μας, που βιώνουν μια πρωτοφανή τραγωδία από την κακοκαιρία που έχει πλήξει τις περιοχές τους, δεν θα συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιούνται στον Δήμο μας.

Ζητούμε την κατανόηση των συνδημοτών μας και τους καλούμε να συμμετέχουν στη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης που πραγματοποιεί ο Δήμος Παγγαίου και θα σταλούν στις πληγείσες περιοχές.

Μαρία Βαρύτη

Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου

 




Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας από τον Δήμο Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στους κατοίκους της Θεσσαλίας, οι οποίοι επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών και απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες, φορείς και επιχειρήσεις να συνεισφέρουν στη συγκέντρωση υλικών πρώτης ανάγκης.

🟠 Τα είδη που χρειάζονται είναι τα εξής:

🔸️Εμφιαλωμένα νερά (κατά προτεραιότητα) και χυμούς

🔸️Γάλατα και τρόφιμα μακράς διάρκειας

🔸️Κλινοσκεπάσματα, μαξιλάρια, υπνόσακους

🔸️Φακούς και power bank

🔸️Είδη ατομικής υγιεινής (σαπούνια, χαρτιά υγείας)

🔸️Συσκευασμένη τροφή έτοιμη για κατανάλωση (κονσέρβες, κομπόστες, φρυγανιές, παξιμάδια, μπισκότα, κρουασάν, μπάρες, δημητριακών, παστέλια κ.α)

🔸️Βρεφικά και παιδικά γάλατα και τροφές και είδη βρεφικής φροντίδας (πάνες, μωρομάντηλα)

🔸️Φάρμακα (αντιπυρετικά, παυσίπονα, αντιισταμινικά κ.ά.)

Η συγκέντρωση της ανθρωπιστικής βοήθειας θα γίνεται στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου Καβάλας, από τη Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 (09:00-14:00).




Δήμος Σερρών : Συγκέντρωση βοήθειας για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

Ο Δήμος Σερρών εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του προς τους πληγέντες κατοίκους της Περιφέρειας Θεσσαλίας και απευθύνει κάλεσμα προς τους πολίτες, φορείς και επιχειρήσεις να συνεισφέρουν στη συγκέντρωση υλικών πρώτης ανάγκης για τις πληγείσες, από την πλημμύρα, περιοχές της Θεσσαλίας.

Τα είδη που χρειάζονται είναι τα εξής :

  • Είδη ένδυσης και υπόδησης χειμερινά
  •  Κλινοσκεπάσματα
  • Σκηνές
  • Υπνόσακοι και στρώματα για σκηνές
  •  Λευκά είδη (πετσέτες, σεντόνια κλπ)
  •  Είδη ρουχισμού
  •  Ιατρικά είδη και είδη φαρμακείου
  •  Είδη ατομικής υγιεινής για καταστάσεις πρώτης ανάγκης
  •  Βρεφικά είδη (πάνες, μωρομάντηλα, γάλα σε σκόνη, κρέμες, μπιμπερό κλπ)
  •  Αντικείμενα για ηλικιωμένους (πάνες ακράτειας κλπ)
  •  Τρόφιμα (κονσέρβες φαγητού, ξηρά τροφή, κρουασάν, μπισκότα, ζυμαρικά, όσπρια)
  •  Ζωοτροφές
  • Νερά
  • Φανάρια χειρός
  • Powerbanks (Φορητοί Φορτιστές)

Η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης θα γίνεται τις καθημερινές ημέρες στο Β’ΚΑΠΗ Σερρών (δίπλα στη ΔΕΥΑΣ) από τις 08:30 έως τις 13:30.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2321350561 (Δ/νση Κοινωνικής Μέριμνας)

 




Αλληλεγυή στους πλημμυροπαθείς με είδη πρώτης ανάγκης απο την “Συμπαράταξη Πολιτών”

Η δημοτική παράταξη του δήμου Καβάλας “Συμπαράταξη Πολιτών” ξεκινά συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς συνανθρώπους μας στην περιφέρεια της Θεσσαλίας
Από την Παρασκευή 8/9 στις 5 το απόγευμα μέχρι και την Τρίτη 12/9 στις 10 το βράδυ.
Σημείο συλλογής: ΣΠΟΥΤΝΙΚ Καβάλας, Αρχελάου 8.
(επί της Ομονοίας – στο στενό του περιπτέρου απέναντι από την αστυνομία)
Τα είδη πρώτης ανάγκης που χρειάζονται άμεσα είναι:
🔘 Εμφιαλωμένα νερά (μικρά και μεγάλα)
🔘 Συσκευασμένα τρόφιμα μακράς διάρκειας (κονσέρβες, γάλατα, δημητριακά, μπάρες δημητριακών, βρεφικές-παιδικές τροφές, μπισκότα, φρυγανιές, ψωμί του τοστ κ.α.)
🔘 Κλινοσκεπάσματα
🔘 Κουβέρτες
🔘 Μαξιλάρια
🔘 Υπνόσακους
🔘 Πετσέτες
🔘 Μωρομάντηλα
Ημέρες συλλογής:
☑️Παρασκευή 8/9 από τις 5 το απόγευμα έως και τις 10 το βράδυ
☑️Σάββατο 9/9 από τις 10 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ
☑️Κυριακή 10/9 από τις 10 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ
☑️Δευτέρα 11/9 από τις 10 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ
☑️Τρίτη 12/9 από τις 10 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ
Τα είδη που θα συγκεντρωθούν θα διανεμηθούν σε συνεργασία με τις τοπικές δομές στις πληττόμενες περιοχές.
Σε περίπτωση που χρειαστεί τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν κι άλλα είδη πρώτης ανάγκης.



Ιταλία: Αυξάνονται οι τιμές εισόδου στα μουσεία για να ενισχυθούν οι παροχές στους πλημμυροπαθείς

Η τιμή εισόδου στα μουσεία της Ιταλίας αυξάνεται κατά 1 ευρώ από  τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου

Η Ιταλία αυξάνει τις τιμές εισόδου σε μουσεία για να ενισχύσει τις προσπάθειες παροχής βοήθειας σε πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές.

Η απόφαση ελήφθη εν μέσω ανησυχητικών ειδήσεων για τις επιπτώσεις των πλημμυρών στην πολιτιστική κληρονομιά της Ιταλίας, ιδιαίτερα στην περιοχή Εμίλια – Ρομάνια που έχει πληγεί περισσότερο.

Στα κρατικά μουσεία σε όλη τη χώρα θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων για να ενισχυθούν οι προσπάθειες ανάκαμψης.

Την περασμένη εβδομάδα, η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι ενέκρινε πακέτο βοήθειας ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται εν μέρει από την αύξηση της τιμής εισόδου σε μουσεία κατά 1 ευρώ από τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Τις τελευταίες εβδομάδες, βιβλία και χειρόγραφα που χρονολογούνται εκατοντάδες χρόνια από τη Βιβλιοθήκη Trisi στο Λούγκο και άλλες κατεστραμμένες τοποθεσίες έχουν διασωθεί από το χάος και μεταφέρθηκαν στην Cesena για να καταψυχθούν σε βιομηχανικούς καταψύκτες ως μέσο εξαγωγής υγρασίας για την αποφυγή περαιτέρω ζημιών πριν από τυχόν προσπάθειες αποκατάστασης.

Η περιφέρεια Εμίλια – Ρομάνια με τις πόλεις Μπολόνια, Πάρμα και Μόντενα επλήγη από καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες στις οποίες 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περισσότεροι από 30.000 κάτοικοι χρειάστηκε να εκκενώσουν την περιοχή. Οι έντονες βροχοπτώσεις έχουν επηρεάσει και τους αρχαιολογικούς χώρους και τους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής, όπως η βιβλιοθήκη Μαλατεστιάνα στην Τσεζένα και αρκετές τοιχογραφίες στο Museo delle Cappuccine στο Μπανιακαβάλο.

Πηγή: protothema.gr