Τέμπη: Στη Λάρισα νοσηλεύεται πλέον ο Γεράσιμος

Στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Λάρισα επέστρεψε από το εξωτερικό όπου βρισκόταν ο Γεράσιμος, ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού στα Τέμπη, ο οποίος και νοσηλεύεται πλέον σε ειδικό θεραπευτήριο της Λάρισας.

Ο άτυχος φοιτητής με καταγωγήαπό την πόλη του Βόλου βρίσκεται σε κώμα από την ημέρα που σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ήτοι από τις 28 Φεβρουαρίου.
Ο 21χρονος τότε φοιτητής είχε επιβιβαστεί μαζί με άλλους συνανθρώπους μας στο μοιραίο τρένο από την Λάρισα με προορισμό την Θεσσαλονίκη, καθώς σπούδαζε μηχανολόγος μηχανικός. Ο Γεράσιμος την ώρα της σύγκρουσης βρισκόταν με άλλους συμφοιτητές του στο βαγόνι-κυλικείο, που μετατράπηκε σε άμορφη μάζα.
Ο θεράπων ιατρός του 23χρονου Γεράσιμου μιλώντας στον ΑΝΤ1 δήλωσε ότι «το παιδί ήρθε με αεροπλάνο, είχε ένα ταξίδι 3 ωρών και τώρα είμαστε κοντά του».

Από την πλευρά του ο Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος της οικογένειας του Γεράσιμου, είπε ότι εδώ και δύο χρόνια οι γονείς του περνάνε έναν Γολγοθά.

«Η καρδιά του Γεράσιμου, του μοναδικού εναπομείναντος από την τραγωδία, χτυπάει δυνατά και λέει “δικαιοσύνη» δήλωσε ο κος Αποστολίδης.

«Η ψυχούλα του θα αγαλλιάσει ότι δει στις αίθουσες του δικαστηρίου να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι» τόνισε.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Υποχρεωτική πλέον η ασφαλιστική κάλυψη κατά φυσικών καταστροφών για οχήματα και επιχειρήσεις

Υποχρεωτική είναι πλέον η ασφάλιση όλων των αυτοκινήτων και κατά των φυσικών καταστροφών όπως χαλάζι, πλημμύρα, χιόνι, κατολίσθηση, σεισμό κ.α.

Από 1η Ιανουαρίου, όλα τα καινούργια συμβόλαια, θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνουν την ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.

Όσο αφορά τα παλιά συμβόλαια, πιθανότατα θα υπάρξει ρύθμιση ώστε να προστεθεί το ασφάλιστρο ακόμα και πριν την ανανέωση ή θα δοθεί μικρό χρονικό περιθώριο προκειμένου οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να ψάξουν για φθηνότερο συμβόλαιο.

Το πρόσθετο κόστος αναμένεται να κυμανθεί στα 10 ευρώ ετησίως για ένα όχημα αξίας 12 έως 15.000 ευρώ.Από τα συνολικά 6,7 εκατομμύρια οχήματα σε κυκλοφορία, σχετική κάλυψη υπάρχει προς το παρόν για περίπου 3,3 εκατομμύρια.

Υποχρεωτική γίνεται από 1η Ιουνίου και η ασφάλιση επιχειρήσεων με τζίρο πάνω από 500.000 ευρώ και παράλληλα διπλασιάζεται η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για όσα ακίνητα είχαν ασφαλιστική κάλυψη για φυσικές καταστροφές κατά τον περασμένο χρόνο.

Σε περίπτωση που το ακίνητο είναι ασφαλισμένο για λιγότερο από 12 μήνες η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ θα είναι αναλογική. Δεν υπάρχει καθόλου έκπτωση εάν το ακίνητο είναι ασφαλισμένο για λιγότερο από 3 μήνες.

www.cnn.gr




Η ΕΕ ζητά απελάσεις παράνομων μεταναστών

Η μεταναστευτική πολιτική στα περισσότερα κράτη -μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει μετατραπεί σε έναν βραχνά, ο οποίος ακούγεται όχι απλώς ως τις Βρυξέλλες αλλά και ως το Λουξεμβούργο όπου σήμερα συνεδριάζουν οι 27 υπουργοί Εσωτερικών και Δικαιοσύνης των κρατών – μελών της ΕΕ.

Το Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων, ήτοι Συμβούλιο της ΕΕ όπως ονομάζεται επισήμως το δεύτερο νομοθετικό όργανο της ΕΕ, το οποίο συνέρχεται όλως παραδόξως υπό την προεδρία της Ουγγαρίας, ασχολείται επισήμως με το ζήτημα της απέλασης όσων μεταναστών δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας στην ΕΕ.

 Τότε, οι 27 είχαν κάνει λόγο για ταχύτερες και πιο συντονισμένες επιστροφές παράνομων μεταναστών στις χώρες καταγωγής τους, για τη συνεργασία των 27 κρατών – μελών, στο πλαίσιο της εσωτερικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τον ευρωπαϊκό συντονισμό για την αντιμετώπιση τρομοκρατικών επιθέσεων από εξτρεμιστές ισλαμιστές που βρίσκονται, νόμιμα ή παράνομα στην ΕΕ.

Εναν περίπου χρόνο μετά, το Συμβούλιο της ΕΕ (σ.σ οι αρμόδιοι υπουργοί των 27), συνέρχεται στο Λουξεμβούργο για το ίδιο ακριβώς ζήτημα. Και σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα, οι 27 αρμόδιοι υπουργοί των κρατών – μελών της ΕΕ θα ασχοληθούν με τις επιστροφές των παράνομων μεταναστών και όσων δεν δικαιούνται άσυλο.

Σύμφωνα με την Eurostat, την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, το 2023, 484.160 πολίτες εκτός ΕΕ διατάχθηκαν να εγκαταλείψουν την ΕΕ ενώ μόλις 91.465 ( ήτοι το 18,9%) επέστρεψαν στις χώρες καταγωγής τους.

Ο κΝίκος Παναγιωτόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, προσερχόμενος στο Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, δήλωσε ότι η Ελλάδα έρχεται σε αυτή τη συνάντηση για να αναζητήσει και να διαπραγματευτεί μια ευρωπαϊκή λύση σε ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο «έχουμε απορροφήσει μεγάλη πίεση εφαρμόζοντας μια πολιτική για την παράνομη μετανάστευση που είναι σκληρή αλλά δίκαιη, και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε έναν τρόπο, ώστε άπαντες να σεβαστούν όσα έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συμφώνου μετανάστευσης και ασύλου. Ήτοι, να προστατεύσουμε τα εξωτερικά ευρωπαϊκά, σύμφωνα με το πλαίσιο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και της δίκαιης κατανομής των βαρών».

Παράλληλα, ο Μπρυνό Ρετιγό, ο νέος υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας στην κυβέρνηση του Μισέλ Μπαρνιέ, δήλωσε ότι το Συμβούλιο της ΕΕ δεν πρέπει να αποκλείσει καμία λύση a priori».

Αυτή η δήλωση έχει να κάνει με τα λεγόμενα προσφυγικά hubs ή hotspots, στα οποία οι αιτούντες άσυλο θα μπορούσαν να βρίσκονται σε χώρες εκτός της ΕΕ, μέχρι να γίνει δεκτή ή να απορριφθεί η αίτησή τους. Κάτι που έχει κάνει για παράδειγμα η Ιταλία με την Αλβανια, ή, τηρουμένων των αναλογιών αυτό που κάνει η ΕΕ με την Τουρκία.

protothema.gr




Το Ισραήλ σκότωσε τον Νασράλα: «Δεν θα τρομοκρατεί πλέον τον κόσμο»

Επιβεβαιώθηκαν οι χθεσινοβραδινές εκτιμήσεις των Ισραηλινών για τον θάνατο του ηγέτη της Χεζμπολάχ – Νεκρός και ο διοικητής του νότιου μετώπου της οργάνωσης

Τη δολοφονία του ηγέτη της Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα κατά τη διάρκεια των χθεσινών βομβαρδισμών στη Βηρυτό, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός το πρωί του Σαββάτου.

Με μια λιτή, αρχική, ανάρτηση στον λογαριασμό τους στο Twitter, οι IDF ανέφεραν πως «ο Χασάν Νασράλα δεν θα μπορεί πλέον να τρομοκρατεί τον κόσμο».

Την εξέλιξη επιβεβαίωσε και το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών με μια χαρακτηριστική φωτογραφία…

Σε νεότερη ενημέρωσή του, ο ισραηλινός στρατός έκανε επίσης γνωστό πως από το σφυροκόπημα στο υπόγειο αρχηγείο της Χεζμπολάχ σκοτώθηκαν, επίσης, ο Αλί Κάρτσι, ο διοικητής του νότιου μετώπου στη Χεζμπολάχ, και άλλους διοικητές της λιβανέζικης οργάνωσης.

Η ενημέρωση που παρείχαν οι IDF για την «εξάλειψη» του Νασράλα, αναφέρει πως: «Μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας υπό την ακριβή καθοδήγηση της πτέρυγας πληροφοριών, επιτέθηκαν στο κεντρικό αρχηγείο της Χεζμπολάχ, το οποίο βρίσκεται υπόγεια, κάτω από ένα κτίριο κατοικιών στην περιοχή Ντάχα της Βηρυτού. Η επίθεση πραγματοποιήθηκε ενώ τα κορυφαία στελέχη της Χεζμπολάχ βρίσκονταν στα κεντρικά γραφεία και συμμετείχαν στον συντονισμό τρομοκρατικών δραστηριοτήτων κατά των πολιτών του Κράτους του Ισραήλ. Από την επίθεση, σκοτώθηκε ο Χασάν Νασράλα, ο αρχηγός της τρομοκρατικής οργάνωσης Χεζμπολάχ, μαζί με τον Αλί Κάρτσι, τον διοικητή του νότιου μετώπου στη Χεζμπολάχ, και άλλους διοικητές της Χεζμπολάχ. Ο Νασράλα ήταν ο κύριος λήπτης αποφάσεων και ο μοναδικός επιδοκιμαστής των στρατηγικών-συστημικών αποφάσεων, και μερικές φορές επίσης των τακτικών αποφάσεων στον οργανισμό. Κατά τη διάρκεια των 32 χρόνων της θητείας του τρομοκράτη Νασράλα ως αρχηγού της Χεζμπολάχ, ήταν υπεύθυνος για τη δολοφονία πολλών Ισραηλινών πολιτών και στρατιωτών και για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση χιλιάδων τρομοκρατικών ενεργειών κατά του κράτους του Ισραήλ και γύρω από αυτήν. Η Χεζμπολάχ και ο Νασράλα, εντάχθηκαν στον πόλεμο κατά του κράτους του Ισραήλ στις 8 Οκτωβρίου. Έκτοτε, η Χεζμπολάχ συνέχισε τις επιθέσεις της εναντίον των πολιτών του Κράτους του Ισραήλ και έχει παρασύρει το κράτος του Λιβάνου και ολόκληρη την περιοχή σε κλιμάκωση. Οι IDF θα συνεχίσουν να βλάπτουν οποιονδήποτε προωθεί και εμπλέκεται σε τρομοκρατία εναντίον των πολιτών του κράτους μας».

Παράλληλα, σε ενημέρωση που παρείχε ο επικεφαλής του επιτελείου στρατού του Ισραήλ, Χέρτζι Χαλέβι, ξεκαθάρισε πως ο θάνατος του Νασράλα δεν είναι το τέλος της επιχείρησης που βρίσκεται σε εξέλιξη. «Το μήνυμα είναι απλό, σε όποιον απειλεί τους πολίτες του Κράτους του Ισραήλ: γνωρίζουν πως ξέρουμε πώς να τους φτάσουμε».

Με τις ανακοινώσεις αυτές, επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις που ξεκίνησαν από χθες το βράδυ στο Ισραήλ πως ο γενικός γραμματέας και φυσικός ηγέτης της Χεζμπολάχ σκοτώθηκε από την επίθεση στα κεντρικά της οργάνωσης στη Νταχά της Βηρυτού.

Στο μεταξύ, πηγή της Χεζμπολάχ, ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) πως «η επαφή με τον Νασράλα έχει χαθεί από το βράδυ της Παρασκευής», χωρίς να επιβεβαιώνει επίσημα τον θάνατό του.




Βαρβάρα Μητλιάγκα | Δήμος Σερρών και ΔΕΥΑΣ έχουν πλέον ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα

Μετά από χρόνια αβεβαιότητας και δυσκολιών, ο Δήμος Σερρών και η ΔΕΥΑΣ έχουν πλέον απαλλαχθεί από τα πολυετή προβλήματα που αφορούσαν τις ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες. Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ανακοίνωσε την ευχάριστη αυτή εξέλιξη το απόγευμα της Τετάρτης, 11 Σεπτεμβρίου 2024, κατά τη διάρκεια ειδικής συνεδρίασης της λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής.

Στην ομιλία της, η Δήμαρχος δήλωσε υπερήφανη για τη δημοτική διοίκηση, επισημαίνοντας ότι συνέβαλε ουσιαστικά στην επίλυση μιας πολυετούς διαδικασίας που ταλαιπωρούσε τόσο το Δήμο όσο και τη ΔΕΥΑΣ. Εξήγησε ότι η νέα διοίκηση κληρονόμησε δύο υπηρεσίες που δεν διέθεταν ούτε ασφαλιστική ούτε φορολογική ενημερότητα, γεγονός που επηρέαζε την εύρυθμη λειτουργία τους.

«Σήμερα, ο Δήμος Σερρών και η ΔΕΥΑΣ είναι πλέον φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι, μετά από χρόνια αβεβαιότητας. Τα εκατέρωθεν χρέη έχουν διακανονιστεί και τακτοποιηθεί πλήρως», τόνισε η κ. Μητλιάγκα. Υπενθύμισε επίσης ότι αυτό ήταν ένα ζήτημα που παρέμενε άλυτο για περίπου 8 με 10 χρόνια, αποτελώντας σημαντικό εμπόδιο στη λειτουργία των δύο οργανισμών.

Η Δήμαρχος δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει τις προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν για την επίλυση του ζητήματος, αλλά τόνισε ότι με ευθύνη της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ο Δήμος και η ΔΕΥΑΣ εισήλθαν σε μία ατέρμονη αντιδικία. Οι διαδικασίες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να εκδοθούν διαταγές πληρωμής και να προχωρήσει η ΔΕΥΑΣ σε κατασχέσεις στους λογαριασμούς του Δήμου, στέλνοντας τα χρέη στην εφορία. Αυτό έφερε τις προηγούμενες δημοτικές αρχές αντιμέτωπες με ποινικές διώξεις για οφειλές που ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο ευρώ.

Η κ. Μητλιάγκα ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου και της ΔΕΥΑΣ, καθώς και τους νομικούς συμβούλους, που συνέβαλαν καθοριστικά στην οριστική επίλυση του προβλήματος, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία όλων ήταν καίρια για την επιτυχή αυτή εξέλιξη. Η αποκατάσταση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας ανοίγει πλέον νέες προοπτικές για τον Δήμο Σερρών και τη ΔΕΥΑΣ, επιτρέποντας την απρόσκοπτη συνέχιση των έργων και των υπηρεσιών προς τους πολίτες.




Αλεξανδρούπολη: Για ανθρωποκτονία κατηγορείται πλέον ο 18χρονος μετά τον θάνατο του πολύτεκνου

Αλλάζει το κατηγορητήριο για τον 18χρονο θαμώνα του νυχτερινού κλαμπ στις Φέρες του Έβρου, μετά τον θάνατο του 42χρονου πατέρα τεσσάρων παιδιών τον οποίο πέταξε με μια λαβή γνώστη πολεμικών τεχνών έξω από το μαγαζί παρεμβαίνοντας σε καυγά, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι και να υποκύψει.

Πλέον, ο νεαρός θα βρεθεί αντιμέτωπος με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας και μένει να αποφασίσουν εισαγγελέας και ανακριτής αν θα θεωρήσουν ότι υπήρξε πρόθεση, που σημαίνει ότι πιθανότατα θα προφυλακιστεί. Αρχικά, ο νεαρός κατηγορήθηκε για βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη και είχε αφεθεί ελεύθερος με τους περιοριστικούς όρους της εγγύησης 1.000 ευρώ, της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα και της παρουσίας στο αστυνομικό τμήμα Αλεξανδρούπολης, λόγω μετεφηβικής ηλικίας και επειδή δεν είχε απασχολήσει στο παρελθόν τις αρχές

Το τραγικό περιστατικό συνέβη το βράδυ του Δεκαπενταύγουστου, κατά την διάρκεια διασκέδασης στο νυχτερινό κέντρο, όταν ο άτυχος πολύτεκνος έσπασε κατά λάθος ένα ποτήρι, αλλά τα γυαλιά τραυμάτισαν ελαφρά στο πόδι μια κοπέλα που έσπευσε να ενημερώσει τον πατέρα της, ο οποίος διασκέδαζε στο ίδιο μαγαζί. Εκείνος ζήτησε εξηγήσεις από τον 42χρονο και ξέσπασε έντονος καβγάς που συνεχίστηκε έξω από το νυχτερινό κέντρο, με την παρέμβαση του 18χρονου.

Ο πατέρας της νεαρής που τραυματίστηκε ελαφρά από το ποτήρι που είχε σπάσει ο 42χρονος, είχε συλληφθεί από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας με την κατηγορίας της επικίνδυνης σωματικής βλάβης, αλλά η έρευνα για το περιστατικό έδειξε ότι δεν είχε ανάμιξη στον τραυματισμό του πολύτεκνου κι έτσι αφέθηκε ελεύθερος χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο.

evros24.gr




Σε διαρκές πρόβλημα έχει μετατραπεί πλέον το κυκλοφοριακό στην πόλη της Καβάλας

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη της Καβάλας έχει μετατραπεί σε σημαντικό πρόβλημα. Η αύξηση των οχημάτων στους δρόμους, οι στενοί δρόμοι και η έλλειψη επαρκών υποδομών συμβάλλουν στην επιδείνωση της κατάστασης.

Επιπλέον, η έλλειψη κατάλληλων χώρων στάθμευσης εντείνει το πρόβλημα, οδηγώντας σε παραβάσεις και εμπόδια στη ροή της κυκλοφορίας. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες από τις τοπικές αρχές, πιθανές επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς και υποδομές, καθώς και αλλαγές στην κυκλοφοριακή πολιτική της πόλης.

https://youtu.be/DyPiCt3gKR4




Πρόσβαση στο Φρούριο της Καβάλας δίνεται πλέον στα άτομα με κινητικά προβλήματα

Η εγκατάσταση του καινούργιου αναβατορίου για άτομα με κινητικά προβλήματα στο Φρούριο της Καβάλας αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για την προσβασιμότητα. Αυτή η αναβάθμιση θα επιτρέψει σε όλους τους επισκέπτες, ανεξάρτητα από τις κινητικές τους δυνατότητες, να απολαύσουν την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του φρουρίου.

Το νέο αναβατόριο είναι σχεδιασμένο να πληροί τα πιο σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας και άνεσης, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση στο φρούριο. Με αυτή την προσθήκη, η πόλη της Καβάλας δείχνει τη δέσμευσή της στη βελτίωση των υποδομών και την προώθηση της ισότητας για όλους τους πολίτες και επισκέπτες. Αυτό το έργο είναι πολύ σημαντικό για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ένταξης των ατόμων με αναπηρία (Α.Μ.Ε.Α.) σε πολιτιστικούς χώρους. Οι ειδικοί διάδρομοι θα επιτρέπουν σε όλους να απολαμβάνουν τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και τις συναυλίες στο Φρούριο, εξασφαλίζοντας ότι κανείς δεν αποκλείεται από τις πολιτιστικές εμπειρίες λόγω φυσικών εμποδίων. Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση της ισότητας και της συμμετοχής για όλους τους πολίτες.




Θα μπορούν πλέον να εκτελούν αεροδιακομιδές στο ΕΚΑΒ Καβάλας

Αισιόδοξα είναι τα νέα για την Υπηρεσία του ΕΚΑΒ της Καβάλας, καθότι εισακούστηκαν τα αιτήματα τους όσο αφορά την δυνατότητα αεροδιακομιδών. Πλέον οι εργαζόμενοι, έχουνσ την κατοχή τους τις πιστοποιήσεις για το ότι μπορούν να εκτελούν αεροδιακομιδές, λύση ωστόσο δεν έχει βρεθεί για τον χώρο όπου θα βρίσκονται τα ελικόπτερά τους.




Αδέσποτα: Όποιος τα πετάει στον δρόμο ή τα σκοτώνει, εντοπίζεται πλέον από το DNA

Τον δρόμο της Δικαιοσύνης παίρνει η υπόθεση θανάτωσης δύο νεογέννητων κουταβιών που βρέθηκαν σε κάδο απορριμμάτων στην περιοχή των Μεγάρων. Για πρώτη φορά τα ζώα ταυτοποιήθηκαν με τη μητέρα τους και κατά συνέπεια με τον κηδεμόνα της, μέσω DNA. Η διαδικασία έγινε κατόπιν εισαγγελικής εντολής, τα δείγματα του βιολογικού υλικού ελέγχθηκαν και η ταυτοποίηση έγινε στο εργαστήριο του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Το πόρισμα αναμένεται να ενταχθεί στη δικογραφία που σχηματίζει το Αστυνομικό Τμήμα των Μεγάρων και να υποβληθεί στον εισαγγελέα για την άσκηση ποινικής δίωξης.

Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, η εγκατάλειψη και θανάτωση ζώων αποτελεί κακούργημα και επισύρει μεγάλα χρηματικά πρόστιμα. Η περίπτωση της υπόθεσης των Μεγάρων ενεργοποιεί για πρώτη φορά τη δυνατότητα ταυτοποίησης ζώων με τους γεννήτορές τους και οδηγεί ενώπιον των (ποινικών) ευθυνών τους τους κηδεμόνες τους, οι οποίοι ενώ έχουν επιλέξει να μη στειρώσουν τα ζώα τους ξεφορτώνονται χωρίς δεύτερη σκέψη τα νεογέννητα.

Ολα ξεκίνησαν όταν προ ημερών βρέθηκαν σε ένα κουτί σε κάδο απορριμμάτων στα Μέγαρα δύο κουταβάκια που δεν είχαν καν ανοίξει τα μάτια τους, το οποίο σημαίνει ότι αυτός που τα πέταξε εκεί δεν τους είχε δώσει την παραμικρή ευκαιρία να επιβιώσουν. Τα δύο κουταβάκια παραδόθηκαν σε ανθρώπους της φιλοζωικής οργάνωσης «Αδέσποτος Παλμός», που προσπάθησαν να τα κρατήσουν στη ζωή χωρίς να τα καταφέρουν. Παράλληλα, άρχισαν να αναζητούν τον άνθρωπο που είχε πετάξει τα σκυλάκια. Οι υποψίες έπεσαν σε συγκεκριμένο πρόσωπο, με τις πληροφορίες μάλιστα να αναφέρουν ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που έκανε κάτι τέτοιο. Εγινε καταγγελία στο Αστυνομικό Τμήμα των Μεγάρων και, όπως λένε άνθρωποι που πήραν μέρος στην επιχείρηση που ακολούθησε, η κινητοποίησή τους ήταν υποδειγματική.

dna_skylia

Ψευδείς ισχυρισμοί

Με δεδομένες τις υποψίες σε βάρος του συγκεκριμένου προσώπου, δόθηκε εντολή από τον εισαγγελέα να ληφθεί δείγμα DNA από τα ζώα που είχε στο κτήμα του αυτός ο άνθρωπος. Με την εποπτεία του επικεφαλής του Τμήματος Προστασίας Ζώων του Αρχηγείου της Αστυνομίας Θεόδωρου Καμπούρη και του διοικητή του Τμήματος Μεγάρων Δημήτρη Βανάκα, δύο αστυνομικοί μαζί με εθελοντές και τον κτηνίατρο που είχε οριστεί από τον εισαγγελέα μετέβησαν στο κτήμα. Νωρίτερα, σύμφωνα με πληροφορίες, κτηνίατρος που συνεργάζεται με τον τοπικό δήμο είχε αρνηθεί να κάνει εκείνος τη λήψη των δειγμάτων.

Ο αστυνομικός και διασώστης ζώων της οργάνωσης Zero Stray Academy Αλέξης Μαντζώρος έστησε την παγίδα ώστε να μπορέσουν να πάρουν δείγμα αίματος από τις σκυλίτσες που βρίσκονταν στον χώρο. Ο ιδιοκτήτης, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε υποστηρίξει ότι η σκυλίτσα που στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι ήταν η μητέρα των δύο κουταβιών δεν ήταν δική του, αλλά μπαινόβγαινε στο κτήμα του γιατί έβρισκε τροφή. Ο ισχυρισμός του, όμως, αποδείχθηκε ψευδής, αφού το ζώο ήταν τσιπαρισμένο και καταγεγραμμένο, με την ταυτότητά του να οδηγεί σε εκείνον.

Στη διάρκεια της επιχείρησης για τη λήψη αίματος, όπως περιγράφουν αυτόπτες μάρτυρες, ο ιδιοκτήτης του κτήματος και ο γιος του, ο οποίος, κατά πληροφορίες, ήταν ο αρχικός ιδιοκτήτης των σκύλων που άφησε στη συνέχεια στο κτήμα του πατέρα του, άφησαν ελεύθερο ένα αστείρωτο αρσενικό, που ήταν ιδιαίτερα επιθετικό. Το ζώο επιτέθηκε σε αστυνομικό και στον κτηνίατρο δαγκώνοντάς τους. Χάρη, όμως, στον διασώστη αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

Τα δείγματα αίματος που ελήφθησαν από τα σκυλιά στο κτήμα του υπόπτου παραδόθηκαν στο Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ), και ειδικότερα στο Εργαστήριο Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς (ΕΦΑΓΥΖΣ), μαζί με δείγματα βιολογικού υλικού των δύο νεκρών κουταβιών. Ο έλεγχος και ο επανέλεγχος που ακολούθησε απέδειξαν χωρίς αμφιβολία ότι μητέρα των δύο κουταβιών που πετάχτηκαν στον κάδο ήταν μία από τις σκυλίτσες στο συγκεκριμένο κτήμα. Μέσα στις επόμενες ημέρες, καθαρογραμμένο, το πόρισμα του ΕΦΑΓΥΖΣ αναμένεται να περιληφθεί στην κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία.




Τέσσερις θα είναι πλέον οι ανεξάρτητοι βουλευτές που θα κάθονται στα έδρανα του Κοινοβουλίου

Μπορεί να έχουν περάσει μόλις επτά μήνες από τις τελευταίες εθνικές εκλογές, ωστόσο τα σκαμπανεβάσματα στον αριθμό των βουλευτών που ανεξαρτητοποιούνται είναι αρκετά και σημαντικά. Με τη σημερινή ανακοίνωση ανεξαρτητοποίησης του Χαράλαμπου Κατσιβαρδά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα των Σπαρτιατών, οι πολιτικά άστεγοι εκπρόσωποι του έθνους μας φθάνουν συνολικά τους τέσσερις.

Ειδικότερα, αυτή τη στιγμή ανένταχτοι, πέραν του κ. Κατσιβαρδά, είναι:

  • ο βουλευτής Λάρισας Κωνσταντίνος Φλώρος. Ήταν αυτός που άνοιξε τον «χορό» των ανεξαρτητοποιήσεων. Είχε εκλεγεί κι αυτός με τους Σπαρτιάτες και έθεσε εαυτόν εκτός κόμματος στις 3 Σεπτεμβρίου, στρεφόμενος με επιστολή του κατά του προέδρου του κόμματος, Βασίλη Στίγκα, στην οποία ανέφερε τα εξής: «Μετά τις άκρως προσβλητικές και συκοφαντικές δηλώσεις του προέδρου του κόμματος Σπαρτιάτες, κ. Βασίλη Στίγκα, οι οποίες θίγουν βαθύτατα την τιμή, την υπόληψη και την προσωπικότητά μου, και για τις οποίες θα κληθεί να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις στα αρμόδια όργανα, θέτω εαυτόν εκτός της Κ.Ο. Σπαρτιάτες». Επισήμαινε δε ότι δεν έχει δώσει ποτέ «το παραμικρό δικαίωμα σε κανέναν, να πει το οτιδήποτε» για το άτομό του, «πόσο μάλλον να γίνουν αναφορές για επαφές με Greek Mafia (σ.σ. όπως είχε αναφέρει από το βήμα του Κοινοβουλίου ο κ. Στίγκας), εκβιασμούς, αλλά και να βάλω χέρι σε κρατικά χρήματα, τα οποία ούτε μου ανήκουν ούτε διαχειρίζομαι»,
  • ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης, που τέθηκε εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «Πλεύση Ελευθερίας» με απόφαση της προέδρου του κόμματος, Ζωής Κωνσταντοπούλου, τον περασμένο Οκτώβριο. Όπως ανέφερε η ίδια με επιστολή της: «Ο κ. Μιχάλης Χουρδάκης τίθεται εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Πλεύσης Ελευθερίας έως ότου παραδώσει την έδρα της Πλεύσης Ελευθερίας που κατέχει, εντός της τρέχουσας εβδομάδας, όπως του έχει ζητηθεί και συμφωνηθεί». Οι λόγοι αφορούν την «εύρυθμη, ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας». Ο κ. Χουρδάκης όχι μόνο δεν παρέδωσε την έδρα, αλλά τον ακολούθησε στην ανεξαρτητοποίηση και η μητέρα του, Αρετή Παπαϊωάννου.
  • Η κ. Αρετή Παπαϊωάννου εκλέχθηκε βουλευτής στη Β’ Θεσσαλονίκης και μετά την εξέλιξη με τον γιο της επέλεξε επίσης να αποχωρήσει από το κόμμα. Στη δική της επιστολή προς τον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα ανέφερε την 31η Οκτωβρίου ότι: «Η αποχώρησή μου έρχεται ως αυτόθροη συνέπεια της αραιωτικής συμπεριφοράς, κατά τις τελευταίες εβδομάδες, της επικεφαλής της Κ.Ο. – και ορισμένων μελών αυτής – προς το πρόσωπό μου, έπειτα – κυρίως – από την αποπομπή του βουλευτή της Α Θεσσαλονίκης Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκη, με μοναδική αιτία τη συγγενική σχέση. Ειδικότερα, μετά την άρνησή μου να υπογράψω την ανακοίνωση της 18ης Οκτωβρίου 2023, με το περιεχόμενο της οποίας εξαρχής διαφωνούσα, ουσιαστικά και πολιτικά, και παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες μου προς τις δύο πλευρές για νηφαλιότητα και σύγκλιση, έκτοτε στοχοποιήθηκα και ετέθην σε «αναστολή» με την επαναλαμβανόμενη αντικατάστασή μου από τις κοινοβουλευτικές επιτροπές και την απομόνωσή νου – προσωπική και πολιτική – από τις κομματικές εργασίες». Σε άλλο σημείο της επιστολής της σημειώνει πως παρά το γεγονός ότι έχει προ – υπογράψει «δήλωση» με την οποία δεσμεύεται να παραδώσει την έδρα της, όποτε της ζητηθεί, δεν προτίθεται να το πράξει, καθώς η κυρία Κωνσταντοπούλου δε σεβάστηκε την προσωπικότητά της.
  • Θυμίζουμε ότι προς στιγμήν είχαν ανεξαρτητοποιηθεί άλλοι 11 βουλευτές. Οι δύο τελευταίες ανεξαρτητοποιήσεις ήρθαν σήμερα. Στις 13 Νοεμβρίου 2023 ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, απέστειλε σχετική επιστολή στον κ. Τασούλα με την οποία του ανέφερε λιτά ότι: «Με την παρούσα σας γνωστοποιώ ότι μετά τις δηλώσεις αποχώρησης από το κόμμα, οι βουλευτές Θεοπίστη Πέρκα και Ευκλείδης Τσακαλώτος τίθενται εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας». Θα ακολουθούσαν αργότερα οι Νάσος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Έφη Αχτσιόγλου, Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου, Μερόπη Τζούφη, Αλέξης Χαρίτσης, Χουσεΐν Ζεϊπέκ, Οζγκιούρ Φερχάτ, που αποχώρησαν μαζικά από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και οι 11 θα συνασπίζονταν σχηματίζοντας μια νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, αυτή της Νέας Αριστεράς, με επικεφαλής τον πρώην υπουργό Αλέξη Χαρίτση.



Μεγάλες αλλαγές στην φορολογία το 2024 | Ν. Τσουκαλάς: “πλέον τα πρόστιμα είναι μεγάλα”

Οι φορολογικές αλλαγές που εισήγαγε το έτος 2024 φαίνεται ότι επηρεάζουν σημαντικά τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους, και άλλους φορολογούμενους στην Ελλάδα. Ας εξετάσουμε κάποια από τα κύρια στοιχεία των φορολογικών αλλαγών:

  1. Φορολόγηση Ελευθέρων Επαγγελματιών και Αυτοαπασχολούμενων:
    • Εισαγωγή ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος.
    • Το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα κυμαίνεται ανάλογα με τα έτη επαγγελματικής δραστηριότητας, τον τζίρο και το μισθολογικό κόστος.
  2. Τέλος Επιτηδεύματος:
    • Μείωση στο μισό του τέλους επιτηδεύματος για όλους τους επαγγελματίες χωρίς εξαιρέσεις.
  3. Φορολογική Ελάφρυνση για Οικογένειες με Παιδιά:
    • Μείωση της φορολογίας για περίπου 1,3 εκατομμύριο φορολογούμενους με παιδιά, λόγω αύξησης του αφορολόγητου.
  4. Ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση:
    • Άλλαγές για όσους έχουν περισσότερα από 3 ακίνητα και τα διαθέτουν για βραχυχρόνια μίσθωση.
  5. Αγοραπωλησία Ακινήτων με Μετρητά:
    • Απαγόρευση αγοραπωλησίας ακινήτων με μετρητά, επιβολή προστίμου για συναλλαγές άνω των 500 ευρώ με μετρητά.
  6. Ηλεκτρονική Έκδοση Τιμολογίων:
    • Υποχρεωτική η ηλεκτρονική έκδοση τιμολογίων από ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
  7. Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής στις Μεταφορές:
    • Πλήρης εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής σε όλες τις μεταφορές έως το τέλος του 2024.

Αυτές οι αλλαγές φαίνεται ότι στοχεύουν στη βελτίωση της φορολογικής διαφάνειας, την ενίσχυση των εσόδων του κράτους, και την ελαχιστοποίηση της φοροδιαφυγής. Ωστόσο, επιφέρουν και προκλήσεις και αλλαγές στις επιχειρηματικές πρακτικές και τις οικονομικές συνθήκες των πολιτών.

Ο κ. Νίκος Τσουκαλάς, πρόεδρος της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ελ. Επαγγελματιών Ν. Ζακύνθου, επισημαίνει τρεις βασικές αλλαγές που επηρεάζουν τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα για το έτος 2024. Αυτές οι αλλαγές θα ισχύουν και με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 στις φορολογικές δηλώσεις μέχρι τον Ιούνιο του 2024:

  1. Φορολογική Μεταρρύθμιση για Ελεύθερους Επαγγελματίες:
    • Εισαγωγή του τεκμαρτού προσδιορισμού, με ελάχιστο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα.
    • Περιορισμός του εισοδήματος σε 10.000 ευρώ με φορολογία 22%.
    • Ολοκληρωτική φορολόγηση όλων των ελεύθερων επαγγελματιών στα 10.000 ευρώ με 22%.
  2. Τιμολόγηση σε Πραγματικό Χρόνο και QR Code:
    • Από την 1η Ιανουαρίου, η τιμολόγηση πρέπει να γίνεται σε πραγματικό χρόνο, και όλα τα τιμολόγια πρέπει να περιλαμβάνουν QR Code.
    • Τα τιμολόγια διαβιβάζονται στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ.
  3. Φορολόγηση Αναψυκτικών:
    • Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ για τα σερβιριζόμενα αναψυκτικά έως τον Ιούνιο, αλλά επιστροφή στο 24% από τη συνέχεια.
  4. Υποχρεωτική Σύνδεση με POS:
    • Από την 1η Ιανουαρίου, όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι συνδεδεμένες με τα POS, με πρόστιμο 1.500 ευρώ για κάθε παράβαση.
  5. Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας:
    • Υποχρεωτική σύνδεση της βιομηχανίας και του λιανικού εμπορίου με την ηλεκτρονική κάρτα από τον Ιανουάριο.

Οι αλλαγές αυτές φαίνεται ότι έχουν σκοπό την ενίσχυση της φορολογικής διαφάνειας, την παρακολούθηση των συναλλαγών μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και την προώθηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

photo: radar.gr



Δεκαοκτώ μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν πλέον την Ερυθρά Θάλασσα

Μετά τις δεκάδες επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων το τελευταίο διάστημα, 18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες αποφεύγουν πλέον τη διέλευση των σκαφών τους από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ).

«Μεγάλος αριθμός εταιρειών» αποφάσισε ήδη την αναδρομολόγηση των πλοίων τους, που κάνουν τον γύρο της Αφρικής, «προκειμένου να μειωθούν οι επιθέσεις και ο αντίκτυπος για τους ναυτικούς», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΔΝΟ, ο Αρσένιο Ντομίνγκες, απευθυνόμενος στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ χθες Τετάρτη.

Προχθές Τρίτη, ο δανέζικος κολοσσός της ναυτιλίας Maersk ανακοίνωσε πως αναστέλλει τις μεταφορές φορτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας και Κόλπου του Άντεν επ’ αόριστον.

Μετά το ξέσπασμα του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν εξαπολύσει επανειλημμένα επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων που κατ’ αυτούς συνδέονται με ισραηλινά συμφέροντα ή έχουν προορισμό ισραηλινούς λιμένες.

Η Ερυθρά Θάλασσα, που συνδέει τη Μεσόγειο με τον Ινδικό Ωκεανό μέσω της αιγυπτιακής Διώρυγας του Σουέζ, συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του κόσμου. Από εκεί διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, υπολογίζει το Διεθνές Επιμελητήριο Εμπορικής Ναυτιλίας (ICS).

Το πλοίο Hangzhou της Maersk υπέστη πλήγμα το Σάββατο καθώς διερχόταν από το στενό Μπαμπ ελ Μάντεμπ. Η εταιρεία ανέφερε πως αρχικά το πλοίο μπόρεσε να συνεχίσει την πορεία του, όμως κατόπιν το πλεύρισαν τέσσερα πλεούμενα, επιβαίνοντες στα οποία άνοιξαν πυρ και προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό. Με την επέμβαση στρατιωτικού ελικοπτέρου και ιδιωτικών φρουρών του πλοίου, η επίθεση απωθήθηκε, πρόσθεσε.

Οι επιθέσεις των Χούθι σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας προκαλούν σοβαρό «διεθνές πρόβλημα», τόνισαν οι κυβερνήσεις 12 χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, σε κοινή ανακοίνωσή τους χθες Τετάρτη, με την οποία προειδοποίησαν το σιιτικό ένοπλο κίνημα να τις σταματήσει «αμέσως» διαμηνύοντας πως σε διαφορετική περίπτωση θα «υποστεί τις συνέπειες».

Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κυβέρνηση του αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο να εξαπολύσει πλήγματα εναντίον των Χούθι.




Ελαιόλαδο | Κλέβουν λάδι ακόμα και από νεκροταφεία στη Θεσσαλονίκη | «Πλέον αγοράζουμε παραφινέλαιο»

Το ελαιόλαδο κοστίζει ακριβά και επιτήδειοι προσπαθούν να κλέψουν ποσότητες όπως μπορούν. Ακόμα και σε νεκροταφεία στη Θεσσαλονίκη παρατηρούνται κλοπές, που σχετίζονται με το λάδι…

Οι περισσότεροι από εκείνους που άφηναν ελαιόλαδο σε νεκροταφεία στη Θεσσαλονίκη, έχουν αλλάξει τακτική. Όπως αποκαλύπτει ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Αβαρλής, επειδή τα μπουκαλάκια με λάδι βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στο στόχαστρο ορισμένων, οι συγγενείς νεκρών, αναγκάζονται να τα παίρνουν στα σπίτια τους. Πλέον δεν τα αποθηκεύουν σε ντουλάπια πάνω από τα μνήματα, όπως έκαναν μέχρι και πριν από λίγο διάστημα. Κάποιοι άλλοι αγοράζουν παραφινέλαιο.

Οι συνεχείς ανατιμήσεις στην τιμή του παρθένου ελαιόλαδου έχουν προκαλέσει παραβατικές συμπεριφορές, οι οποίες δεν έχουν σταματημό. Επιτήδειοι κλέβουν λάδι από τάφους σε νεκροταφεία της Θεσσαλονίκης, με τα περιστατικά να είναι πλέον καθημερινά.

Οι αυξήσεις στο λάδι έχουν φτάσει στο απροχώρητο με τους ανθρώπους να κουβαλούν μπουκάλια πάνω τους αντί να το αποθηκεύουν σε ντουλάπια πάνω από τα μνήματα όπως συνηθιζόταν.

Ο Γιώργος Αβαρλής, δημοτικός σύμβουλος στη Θεσσαλονίκη κατήγγειλε στο OPEN ότι τον τελευταίο καιρό στα μεγαλύτερα κοιμητήρια της πόλης κλέβουν καθημερινά μπουκαλάκια με λάδι.

Μάλιστα, όπως είπε υπάρχουν άτομα που πλέον αγοράζουν παραφινέλαιο γιατί δεν αντέχει το πορτοφόλι τους αλλά και η υπομονή τους κάτι άλλο.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Ποιοι θα έχουν πλέον δωρεάν δημόσια ιατροφαρμακευτική περίθλαψη

Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο πέραν των αλλαγών για συνταξιούχους, μισθωτούς και ανέργους, έχει διάταξη και για τη δημόσια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Με διάταξη του ασφαλιστικού νομοσχεδίου που δόθηκε την Παρασκευή στη δημοσιότητα, προβλέπεται ότι πλέον δωρέαν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα δίνεται μόνο με έκδοση και ενεργοποίηση του ΑΜΚΑ. Με άλλα λόγια, αποτελεί προϋπόθεση για την πρόσβαση στη δημόσια περίθαλψη.

Ωστόσο, η πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία και τις δομές υγείας για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη παραμένει ελεύθερη, όμως σε περίπτωση μη ενεργού ΑΜΚΑ η σχετική δαπάνη επιβαρύνει στο εξής τον ασθενή, όπως ίσχυε και τώρα για τους μη κατόχους ΑΜΚΑ, όπως αναφέρουν Τα Νέα. Όπως προσδιορίζεται, στόχος είναι η αντιμετώπιση φαινομένων καταστρατήγησης του συστήματος. Για παράδειγμα αναφέρεται ότι αποθαρρύνει όσους δεν μένουν ή δεν έχουν πλέον καμία έννομη σχέση με την Ελλάδα, αλλά επισκέπτονται περιστασιακά τη χώρα για να απολαύσουν τη δωρεά χρήση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, επιβαρύνοντας οικονομικά το ασφαλιστικό σύστημα και τον προϋπολογισμό της χώρας.

Σημειώνεται πως το ασφαλιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης δόθηκε την Πέμπτη σε δημόσια διαβούλευση και αναμένετα να πάρει τον δρόμο στη Βουλή εντός του Δεκεμβρίου.




Ακρίβεια: Λιγότερα προϊοντα αγοράζουν πλέον οι καταναλωτές – φθηνότερα τα προϊόντα σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη

Σε αρκετά αγαθά παρατηρούνται αυξημένες τιμές, «καίγοντας» τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

«Καλπάζει» η ακρίβεια στα βασικά προϊόντα διατροφής και προσωπικής υγιεινής, με τους καταναλωτές να… μετρούν τα ψώνια τους και να ελπίζουν στη «μόνιμη μείωση τιμής» και τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ.

Μάλιστα, πολλά είδη πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η ακρίβεια στα ελληνικά ράφια επηρεάζει και τις τιμές στα προϊόντα των πολυεθνικών εταιρειών, όπως καθαριστικά, είδη ατομικής υγιεινής και ορισμένα δημητριακά.

Καταναλωτές που έχουν ψωνίσει τα αντίστοιχα προϊόντα στο εξωτερικό, παρατηρούν μεγάλες διαφορές στην τιμή.


Στην Καβάλα, οι καταναλώτες δηλώνουν πως πλέον βαζούν λιγότερα προϊόντα απο παλαιότερα στο καλάθι τους λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων.




Επί πλέον 10 εκ. ευρώ για την ενίσχυση του Ταμείου Μικρών Δανείων Αγροτικής Επιχειρηματικότητας

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης  και  ο αρμόδιος Υφυπουργός, Διονύσης Σταμενίτης σε συνεργασία με τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Παπαγιαννίδη, αξιολογώντας το μεγάλο ενδιαφέρον της αγοράς για το Ταμείο Μικρών Δανείων Αγροτικής Επιχειρηματικότητας (ΤαΜιΔΑΕ) που έχει ως αποτέλεσμα τον υψηλό ρυθμό απορρόφησης των διαθέσιμων πόρων του και προκειμένου να διατηρηθεί αυτή η δυναμική και να συνεχισθεί απρόσκοπτα η στήριξη των γεωργών και των μεταποιητικών επιχειρήσεων, εξασφάλισαν  επιπλέον πόρους ύψους 10 εκ. € για την ενίσχυση του Ταμείου.

Οι ωφελούμενοι του Ταμείου Μικρών Δανείων Αγροτικής Επιχειρηματικότητας (ΤαΜιΔΑΕ) είναι επαγγελματίες αγρότες, νομικά πρόσωπα με κύρια δραστηριότητα την γεωργία, νέοι γεωργοί ενταγμένοι στην δράση 6.1,αναγνωρισμένα συλλογικά σχήματα αγροτών και μικρομεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις με τελικό προϊόν γεωργικό.

Το ύψος του δανείου κυμαίνεται από 3.000 € έως 25.000 € και ο χρόνος αποπληρωμής του από 2 έως 5 έτη. Σε κάθε δάνειο το 50% χορηγείται από το ΠΑΑ μέσω του Ταμείου και είναι άτοκο και το υπόλοιπο 50% από την τράπεζα. Επιπλέον, το ΠΑΑ μέσω του Ταμείου παρέχει επιδότηση επιτοκίου για το υπόλοιπο μισό δάνειο της τράπεζας για τα πρώτα δύο έτη αυτό.

Τα ανωτέρω έχουν σαν αποτέλεσμα οι ωφελούμενοι να έχουν μηδενικό επιτόκιο για τα δυο πρώτα χρόνια αποπληρωμής του δανείου τους και για το υπόλοιπο διάστημα να έχουν επιτόκιο μόνο για το 50% του συνολικού τους δανείου δηλαδή για εκείνο το μέρος του στο οποίο συμμετέχει η τράπεζα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του Ταμείου Μικρών Δανείων Αγροτικής Επιχειρηματικότητας (ΤαΜιΔΑΕ) στο επόμενο διάστημα θα ανέλθει στα 31,5 εκ. € από 21,5 εκ. € που είναι σήμερα.