Υπόθεση Βασίλη Καλογήρου: «Οι κάμερες θα δείξουν τον πιθανό δολοφόνο»

«Οι κάμερες θα δείξουν τον πιθανό δολοφόνο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Τσούκαλης, μιλώντας για τον θάνατο του Βασίλη Καλογήρου, η υπόθεση εξαφάνισης του οποίου είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο, καθώς ο 39χρονος αγνοούταν από τις 30 Δεκεμβρίου όταν σύμφωνα με την οικογένειά του είχε πάει για έναν περίπατο, όπως άλλωστε συνήθιζε.

Ο ιδιωτικός ερευνητής που είχε μάλιστα αναλάβει την υπόθεση εξαφάνισης του 39χρονου μίλησε στον ΣΚΑΪ και αποκάλυψε τα νεότερα στοιχεία.
«Ένα – ένα τα αναπάντητα ερωτήματα έρχονται να βοηθήσουν – εφόσον απαντηθούν – στην διαλεύκανση της μυστηριώδους αυτής εξαφάνισης. Οι κάμερες από το ποιμνιοστάσιο “γράφουν” για 30 ημέρες. Αν αυτές τις 30 μέρες δεν φαίνεται πουθενά ο Βασίλης Καλογήρου να περιφέρεται εκεί, σίγουρα είναι ένα στοιχείο που μας ρίχνει φως», είπε αρχικά.

Στη συνέχεια μιλώντας για το τι άλλο θα μπορούσαν να αποκαλύψουν οι κάμερες, ο Γιώργος Τσούκαλης είπε: «Από τις κάμερες μπορεί να φανεί και κάτι άλλο. Αν κάποιος ή κάποιοι άλλοι άγνωστοι βρέθηκαν στην περιοχή».

Επιπλέον, αναφέρθηκε σε ορισμένα αναπάντητα ερωτήματα. «Ο Βασίλης έφυγε 17:00 από το σπίτι του, στις 20:00 εθεάθη από το ζευγάρι το οποίο εντόπισα τις πρώτες ημέρες και για μένα είναι 100% αξιόπιστο, διότι αυτά που μου είπε το ζευγάρι επαληθεύτηκε και από άλλους περιπατητές που συνάντησα στον Πηνειό. Έχουμε λοιπόν από τις 17.00 μέχρι τις 20.00 τρεις ώρες. Από εκεί και πέρα μια απόσταση 14,15 ίσως και 16 χιλιόμετρα, με κακές καιρικές συνθήκες σε δύσβατη περιοχή, βράδυ, για να το έκανε ο Βασίλης σημαίνει πως πρέπει να περπάτησε 4-5 ώρες», τόνισε

«Που διέμενε λοιπόν ο Βασίλης, σε συνδυασμό με το ότι ο ιατροδικαστής δίνει ένα στίγμα ότι ο θάνατος προήλθε 4-5 μέρες μετά την εξαφάνιση του Βασίλη;», αναρωτήθηκε ο ιδιωτικός ερευνητής.

 

Το δεύτερο ερώτημα που έθεσε αφορούσε τον κτηνοτρόφο, ο οποίος ήταν εκείνος που εντόπισε την σορό που ταυτοποιήθηκε πως άνηκε στον Βασίλη Καλογήρου και ανέφερε πως τις τελευταίες 4-5 ημέρες γάβγιζαν τα σκυλιά. «Γιατί δεν γάβγιζαν τα σκυλιά τις προηγούμενες ημέρες, αν ήταν ο Βασίλης από την πρώτη μέρα εκεί», είπε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Μη κρατικά ΑΕΙ | Ποια ξένα πανεπιστήμια είναι πιθανό να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα

Το νομοσχέδιο για τη μη κρατικά πανεπιστήμια παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με γνωστά ξένα πανεπιστήμια από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν παραρτήματα στη χώρα μας.

Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα αρχίσουν να δέχονται αιτήσεις φοιτητών από τον Σεπτέμβριο του 2025, ενώ σημείωσε ότι «είναι εξαιρετικά συγκινητική η συμμετοχή σε όλη αυτή την προσπάθεια της ελληνικής εκπαιδευτικής διασποράς, με την οποία συνομιλούμε συνεχώς και παίρνουμε ιδέες».

Στη συνέχεια διατύπωσε την αισιοδοξία του πως «μεγάλα ξένα πανεπιστήμια ενδιαφέρονται ήδη για συνεργασία με ελληνικά, αλλά αυτή την ώρα δεν μπορώ να προχωρήσω σε αποκαλύψεις, θα το κάνω όταν όλα θα είναι έτοιμα». Ανέφερε, ωστόσο, ως παραδείγματα ξένων πανεπιστημίων που έχουν ιδρύσει παραρτήματα σε άλλες χώρες τη Sorbonne, το Yale, το Johns Hopkings, το Duke, το New York University, το Rochester Institute of Technology. Μεταξύ αυτών, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δούμε να ιδρύονται παραρτήματα στη χώρα μας.

Επίσης, δήλωσε ότι οι τίτλοι σπουδών θα σφραγίζονται από το υπουργείο Παιδείας και δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

«Σε τελευταία ανάλυση είναι μια άσκηση εθνικής κυριαρχίας η νομοθέτηση από το ελληνικό κράτος μιας πραγματικότητας που υπάρχει σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μην ξεχνάτε πως τα κολέγιά μας ανάγκασε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και επιτρέψαμε τη λειτουργία τους, επειδή κάναμε πως δεν τα βλέπαμε ως χώρα», διευκρίνισε.

Μέσω Πανελλαδικών η είσοδος στα μη κρατικά ΑΕΙ

Αναφορικά με το πώς θα γίνεται η είσοδος στα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτή θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως είπε, επιλέχθηκε για να υπάρχει ένα καθεστώς ισονομίας ανάμεσα σε δημόσια και μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια όσον αφορά στην εισαγωγή των Ελλήνων φοιτητών στα μη κρατικά ΑΕΙ.

«Οι υποψήφιοι που καλύπτουν αυτή την ελάχιστη προϋπόθεση θα μπορούν να εγγράφονται στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ΑΕΙ, αφού, βεβαίως, πληρούν και όλα τα επιπλέον κριτήρια που το μητρικό ξένο πανεπιστήμιο θα έχει θέσει», είπε.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Εξήγησε, επίσης, ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος προς φοίτηση στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα πρέπει να καλύπτει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιαφέρει. Αυτή ταυτίζεται με τον χαμηλότερο μέσο όρο ΕΒΕ του επιστημονικού πεδίου (και όχι τμημάτων) επί συντελεστή 0,8.

Το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, πρόκειται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως σήμερα το βράδυ και μέχρι το τέλος Φεβρουάριου να είναι νόμος του κράτους.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το ελάχιστο κόστος για την ίδρυση ενός τέτοιου παραρτήματος ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ, το οποίο αναλύεται σε κόστος 500.000 ευρώ για κάθε μία από τις τρεις σχολές που υποχρεωτικά θα ιδρύσει το «μητρικό» ΑΕΙ σε συνεργασία με το ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα και 500.000 ευρώ για την υποβολή της αίτησης άδειας λειτουργίας. Προβλέπεται κλιμακούμενο παράβολο για κάποιο ανάλογο ίδρυμα αν επιθυμεί να ιδρύσει περισσότερες από τρεις σχολές.

Εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή τα 20 πρώτα στη διεθνή κατάταξη πανεπιστήμια του κόσμου που θα έχουν τη δυνατότητα να ιδρύσουν μία σχολή.

Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό, κάθε μη κρατικό – μη κερδοσκοπικό πανεπιστημιακό ίδρυμα υποχρεούται να έχει διδακτικό προσωπικό τα μέλη του οποίου σε ποσοστό 80% θα πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας και να είναι εγκεκριμένα από το μητρικό ίδρυμα. Ο αριθμός τους δεν μπορεί να είναι κατώτερος των 30 για ίδρυμα τριών σχολών με προβλεπόμενο όριο διδασκαλίας τις 12 ώρες εβδομαδιαίως.

Όλα τα κριτήρια πρόσληψης και οι διαδικασίες εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού θα είναι αντίστοιχα με αυτά που ισχύουν στο μητρικό ίδρυμα και να εγκρίνονται από αυτό.

Είσοδος χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ, με διεθνές μπακαλορεά

Τα κριτήρια της ίδρυσης είναι τα πιο αυστηρά σε όλη την Ευρώπη και την τήρησή τους θα έχει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Τα παραρτήματα θα είναι νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συνδεδεμένα με ένα μητρικό πανεπιστήμιο το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τα προγράμματα σπουδών (θα τα εγκρίνει και η ΕΘΑΑΕ), ενώ δεν θα επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση του διδακτικού προσωπικού των δημοσίων πανεπιστημίων στα μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, όποιος έχει διεθνές μπακαλορεά και όποιος έχει απολυτήριο λυκείου άλλης χώρας ισότιμο με το δικό μας εγγράφεται χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ.

Η αυτονομία του δημόσιου πανεπιστημίου

Ο υπουργός, πριν αναφερθεί στην ίδρυση των μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ, έκανε μια μεγάλη αναφορά στην εξαιρετικά ισχυρή ενίσχυση της αυτονομίας του δημόσιου πανεπιστημίου με βάση τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων. «Οι περισσότερες από αυτές που μας κατέθεσαν έγιναν δεκτές» τόνισε και επανέλαβε αναλυτικά τα πεδία της γενναίας χρηματοδότησης του δημόσιου πανεπιστημίου από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο η συνολική χρηματοδότηση του δημόσιου πανεπιστημίου για λειτουργικά και ζητήματα υποδομών», διευκρίνισε παρουσιάζοντας τους σχετικούς πίνακες με τα εν εξελίξει έργα και τις πηγές χρηματοδότησης.

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Πιερρακάκης στην ισχυρότατη αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο μετατρέπεται σε «μητρικό» πανεπιστήμιο για το σύνολο των σχολών και των τμημάτων της περιοχής της Θράκης, καθώς όλες οι σχολές και τα τμήματα μεταφέρονται σε αυτό και θα λειτουργούν υπό την ευθύνη του, ενώ προγραμματίζεται η ίδρυση και νέων σχολών σε Καβάλα και Δράμα.

Για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε σειρά δράσεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και αφορούν σε θεσμικές οι χρηματοδοτικές αλλαγές. Ειδικότερα, ανέφερε την τροποποίηση της διαδικασίας χρηματοδότησής τους (από ποσοστό 80-20 που είναι σήμερα, σε ποσοστό 70-30 μεταξύ της πάγιας χρηματοδότησης και αυτής που προκύπτει από την εκπαιδευτική τους αξιολόγηση), τη διεύρυνση του όρου «συνεργαζόμενος καθηγητής», τη διευκόλυνση της συνέχισης της παρουσίας στις σχολές των ομότιμων καθηγητών σε συγκεκριμένο διδακτικό και μεταπτυχιακό έργο, την απογραφή εντός 18μήνου της ακίνητης περιουσίας τους, την αύξηση των μηνιαίων απολαβών των μελών ΔΕΠ σε ποσοστό 12%-15% και την επιτάχυνση των διορισμών για να διατηρείται η αναλογία «ένα προς ένα» μεταξύ αφυπηρετησάντων και νεοπροσλαμβανόμενων.

Το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δήλωσε πως θα αυτονομηθεί και θα αποκτήσει σύστημα διακυβέρνησης όπως και όλα τα υπόλοιπα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρχουν κοινά μεταπτυχιακά των δημοσίων πανεπιστημίων με ξένα πανεπιστήμια.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι χαιρετίζει την ομόφωνη απόφαση στη Συνόδου των Πρυτάνεων για ψηφιακή εξεταστική, ενώ ανέφερε ότι ο νόμος είναι νόμος. «Κάντε όση κριτική θέλετε, άλλα να μη ζημιωθούν οι φοιτητές από αυτό» είπε.

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα για το εθνικό απολυτήριο, ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι δεν είναι ώρα για να ανοίξει αυτή η συζήτηση. «Είναι στις προθέσεις μας, αλλά όχι τώρα» απάντησε, με τη διευκρίνιση πως «και στην περίπτωση αυτή είναι κρίσιμο να μη θιγεί ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, που είναι ασφαλές κριτήριο αντικειμενικότητας».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 200 άρθρα, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για:

  • τα μη κερδοσκοπικά – μη κρατικά πανεπιστήμια,
  • τη θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών πανεπιστημίων,
  • την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,
  • την πλήρη διοικητική αυτονομία του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου.

Σχετικά με τις καταλήψεις, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι «υπονομεύουν το ελληνικό δημόσιο ΑΕΙ οι καταλήψεις, η βία και οι καταστροφές. Σέβομαι τον διάλογο, αλλά τα υπόλοιπα υπονομεύουν τα ελληνικά ΑΕΙ».

πηγή: iefimerida.gr




Βασιλακόπουλος: Πόσο πιθανό είναι να φθάσουν οι κοριοί από τη Γαλλία στην Ελλάδα και πόσο κινδυνεύουμε

Για τα περιστατικά εμφάνισης κοριών αλλά και για την έξαρση του κορωνοϊού μίλησε το πρωί της Παρασκευής ο καθηγητής Πνευμονολογίας Θεόδωρος Βασιλακόπουλος στο Mega

«Εκτός από την σπάνια περίπτωση να έχει κάποιος αλλεργία στον κοριό, ο κοριός είναι αισθητικό πρόβλημα, τοπικά δερματολογικό, δεν μεταδίδει νοσήματα. Δεν υπάρχει κίνδυνος να πάθουμε μία νόσο αν μας τσιμπήσουν κοριοί, είναι μόνο μία ταλαιπωρία αισθητική. Δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «ταξιδέψουν» οι κοριοί από τη Γαλλία, δεν είναι πρόβλημα για τη δημόσια υγεία ο κοριός, είναι ένα τοπικό φαινόμενο στο δέρμα», είπε αρχικά αναφερόμενος στα περιστατικά κοριών στην Γαλλία και στο τι προκαλούν.

«Μετά τον κορωνοϊό ο κόσμος έχει ευαισθητοποιηθεί σε θέματα υγείας και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ώστε να αυξήσουμε την πρόληψη σε κάποια θέματα, δεν πρέπει όμως να πανικοβαλλόμαστε», συμπλήρωσε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Για τις αρρώστιες στη Θεσσαλία

Για τις αρρώστιες από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, ο κ. Βασιλακόπουλος υπογράμμισε πως, «υπάρχουν κάποια κρούσματα γαστρεντερίτιδας, ιώσεις του αναπνευστικού που είναι αντιμετωπίσιμες καθώς και κάποια κρούσματα λεπτοσπείρωσης, ωστόσο πολύ μικρότερο πρόβλημα από όσο θα μπορούσε να είναι. Υπήρξε έγκαιρη παρέμβαση των Αρχών που οριοθέτησαν το πρόβλημα, έκαναν πολύ καλή επιδημιολογική επιτήρηση. Δεν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα από εδώ και πέρα».

Για την έξαρση του κορωνοϊού

«Αυτή την εβδομάδα δυστυχώς με βάση την έκθεση του ΕΟΔΥ χάσαμε 53 συμπολίτες μας. Ο κορωνοϊός εν είναι πλέον πανδημία, είναι ενδημία, ζει μαζί μας, δεν είναι το πρόβλημα που ήταν, και πρέπει να ζούμε με αυτόν. Πρέπει να θυμόμαστε ότι υπάρχει και όταν υπάρχουν συμπτώματα και όταν κάποιος από το περιβάλλον μας έχει υπάρξει γνωστό κρούσμα πρέπει να κάνουμε self test», σημείωσε αναφερόμενος στην έξαρση του κορωνοϊού το τελευταίο διάστημα.

Και πρόσθεσε: «Αν δεν είμαστε σε ευπαθή ομάδα, οφείλουμε να τροποποιήσουμε την συμπεριφορά μας, να φορέσουμε μάσκα. Αν είμαστε ευπαθής ομάδα να επικοινωνήσουμε με τον θεράποντα ιατρό μας για να μας χορηγήσει αντιικά φάρμακα τα οποία είναι δωρεάν και μειώνουν την πιθανότητα να πάμε στο νοσοκομείο. Έρχεται και το νέο εμβόλιο του κορωνοϊού, που είναι σχεδιασμένο από την αρχή, πιάνει τα στελέχη που έχουμε έως τώρα. Οι δύο επιστήμονες που ανακάλυψαν την τεχνολογία για να φτιάχνουμε αυτό το εμβόλιο του κορωνοϊού το mRNA πήραν Νόμπελ, ήταν τόσο σημαντική η ανακάλυψή του»

Για τους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή

Τέλος, ο κ. Βασιλακόπουλος απαντώντας για τους κινδύνους που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή είπε ότι «κάποια παθογόνα που βρίσκονταν σε συγκεκριμένες περιοχές, και λόγω του ότι αλλάζει το κλίμα και μπορούν να ευδοκιμήσουν και σε άλλες περιοχές, να έχουν μεγαλύτερη κυκλοφορία. Τώρα υπάρχουν κίνδυνοι λόγω της μεγάλης κινητικότητας πληθυσμών, κάποια πανδημία θα ξαναέρθει. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ετοιμαζόμαστε για την επόμενη».

iefimerida.gr

 




Φωτιές: Πολύ πιθανό το 2023 να χαρακτηριστεί η δεύτερη χειρότερη χρονιά των τελευταίων 17 ετών – Η εκτίμηση του Meteo

Περισσότερα από 1.200.000 στρέμματα έχουν καεί στην Ελλάδα από 1/1/2023 έως την Τετάρτη 23/8/2023, όπως κατέγραψε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Δασικών Πυρκαγιών και δημοσίευσε στη σελίδα του το METEO/ Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το METEO/ Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών:

  • Έως την Τετάρτη 23.08.2023, οι δασικές πυρκαγιές που έχουν εκδηλωθεί στη χώρα μας έχουν κατακάψει περισσότερα από 1.200.000 στρέμματα.
  • Η έκταση που έχει καεί έως την Τετάρτη 23.08.2023 αντιστοιχεί σε περίπου 3 φορές την έκταση που κατά μέσο όρο (2006 – 2022) καίγεται ετησίως στη χώρα μας.
  • Οι μέχρι σήμερα (Τετάρτη, 23.08.2023) καμένες εκτάσεις στη χώρα μας υπολείπονται κατά περίπου 40.000 στρέμματα από την επόμενη χειρότερη επίδοση που καταγράφηκε το 2021 με συνολικά 1.300.590 στρέμματα.
  • Είναι πολύ πιθανό η χρονιά του 2023 να χαρακτηριστεί ως η δεύτερη χειρότερη των τελευταίων 17 ετών (το 2007 παραμένει πρώτο, με περισσότερα από 2.700.000 στρέμματα).
  • Κατά τη διάρκεια του Ιουλίου 2023 κάηκαν περισσότερα από 520.000 στρέμματα, ενώ κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2023 (έως την Τετάρτη 23.08.2023) έχουν καεί περισσότερα από 730.000 στρέμματα.
  • Τα τελευταία 3 έτη (2021, 2022, 2023), οι δασικές πυρκαγιές στη χώρα μας έχουν κατακάψει σχεδόν 3.000.000 στρέμματα.

newsbeast.gr