Με τον Κυριάκο Πιερρακάκη συναντήθηκε το ΔΣ της ΕΕΤΕΠ

Σημαντική συνάντηση με τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κυριάκο Πιερρακάκη είχε την Παρασκευή 31/10, στο γραφείο του στην Αθήνα αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΕΕΤΕΠ αποτελούμενη από τους Αντιπροέδρους Σπ. Καμπιώτη και Λ. Κουκουτίνη, τον Γενικό Γραμματέα Γ.Σιμόπουλο και τον Νομικό Σύμβουλο Τρ.Δάρα.

Βασικό αντικείμενο της συζήτησης με τον Υπουργό ήταν το αίτημα της ΕΕΤΕΠ να επιχορηγηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό το ενοίκιο που καταβάλλουν στην DIGEA οι περιφερειακοί τηλεοπτικοί σταθμοί της χώρας για το  χρονικό διάστημα των τεσσάρων ετών  που υπολείπεται μέχρι τη λήξη των σχετικών συμβάσεων με τον σημερινό πάροχο δικτύου. Η αντιπροσωπεία της ΕΕΤΕΠ έθεσε υπόψη του Υπουργού αναλυτικά στοιχεία για την επιδότηση της διακίνησης και διανομής του του έντυπου τύπου και εξήγησε ότι δεν ζητά τίποτα περισσότερο από ίση μεταχείριση, αφού πρόκειται ακριβώς για το ίδιο αντικείμενο.

Ο Υπουργός αναγνώρισε το δικαιολογημένο του αιτήματος, ζήτησε να του υποβληθούν ορισμένα πρόσθετα στοιχεία που η ΕΕΤΕΠ  δεσμεύτηκε να αποστείλει  άμεσα και υποσχέθηκε να μελετήσει το αίτημα και να απαντήσει σε πολύ σύντομο χρόνο.

Με τον κ. Πιερρακάκη συζητήθηκαν επίσης και μια σειρά άλλα ζητήματα όπως το πάγιο και διαχρονικό αίτημα της Περιφερειακής Τηλεόρασης για δυνατότητα εκπομπής σε HD, η πορεία της αδειοδότησης καθώς και η δυνατότητα υλοποίησης ενός Ειδικού Προγράμματος στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση υποδομών, εγκαταστάσεων και επενδυτικών σχεδίων των περιφερειακών  καναλιών.




Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι εκτός από δολοφονία χαρακτήρων υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων

ΟΥπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στη Σορβόννη τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία. Παράλληλα στάθηκε και στα Τέμπη αλλά και για τον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου.

Αναφορικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την έλευση της Σορβόννης στην Ελλάδα, ο κ. Πιερρακάκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως «ήξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων».
«Το αν είναι ‘η δεν είναι Σορβόννη, βάλτε κάποιον από το κοντρόλ να μπει στο σάιτ του πανεπιστημίου. Το ίδρυμα αυτό έβγαλε μια ανακοίνωση χθες ότι ανήκει στο 4,4% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, αποτελώντας ένα από τα 13 πανεπιστήμια που διαδέχτηκαν τη Σορβόννη το 1970 με ιστορία 50 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Την ίδια στιγμή κατηγόρησε για «vertigo» το ΠΑΣΟΚ ως προς το συγκεκριμένο θέμα. «Στη Βουλή όταν περνάγαμε τον νόμο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ήταν υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτών των μη κρατικών πανεπιστημίων. Μετά ανοίξαμε το θέμα του IB, του Διεθνούς Απολυτηρίου. Ο τομέας του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση ότι είναι κατά του IB, πήγα στη Βουλή και τους υπενθύμισα ότι τη διάταξη για το Διεθνές Baccalaureate την είχε ψηφίσει ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου».

«Χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση για τα Τέμπη»

«Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του», ανέφερε αρχικά ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα «σκοτεινή» για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ελληνική Δημοκρατία.

Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία», όπως είπε, για να προσθέσει:

«Άκουσα τον κύριο Βελόπουλο, τον κύριο Ανδρουλάκη και τον κύριο Φάμελλο να λένε το ίδιο πράγμα, ότι δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη. Δεν είπαν “θέλουμε να δούμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Δικαιοσύνη”. Άρα τι; Ποια είναι η λογική συνεπαγωγή; Να πάρει κανείς τον νόμο στα χέρια του; Να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας; Τι θέλουν; Πώς φαντάζονται μια ευρωπαϊκή χώρα του 2025 να λειτουργεί και πού οδηγεί αυτό; Οι πιο σκοτεινές σελίδες της Ελληνικής Δημοκρατίας στα 50 χρόνια της ήταν οι σελίδες στις οποίες ερχόντουσαν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης και κάποιοι πολιτικοί να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο και στην τοξικότητα και να την αναπαράγουν. Αυτό πήγε καλά για τη χώρα; Γυρίσαμε σελίδα. Σε ό,τι μας αφορά, δεν θα ανεχτούμε κανέναν υπαινιγμό».

Παράλληλα, επεσήμανε πως η τραγωδία των Τεμπών άφησε μια «πληγή που αιμορραγεί, η οποία πρέπει να κλείσει και θα κάνουμε το παν να κλείσει». «Δεν θα κρίνω ούτε τα στοιχεία εκείνα που ενισχύουν τον ισχυρισμό ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο, ούτε εκείνα που υποβαθμίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. Θα περιμένω τη Δικαιοσύνη. Έτσι κάνεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα: εμπιστεύεσαι τη Δικαιοσύνη, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν την εμπιστεύονται, και περιμένεις να δεις το πού εκείνη θα καταλήξει. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει πως αυτό που συνέβη δεν θα ξανασυμβεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Πιερρακάκης | Όπου προκύπτουν προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε ένα-ένα

Εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να λυθεί το ζήτημα, αλλά και να παρέχουν λεπτομερή ενημέρωση για το τι συνέβη σχετικά με το περιστατικό εντολής απομάκρυνσης μαθήτριας από την τάξη της στη Χαλκιδική επειδή ήταν υπεράριθμο το τμήμα της, έχει ζητήσει ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Αυτό ανέφερε, μιλώντας νωρίτερα σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, μετά από προβολή ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότεινε στη διευθύντρια του σχολείου να καλέσει την αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μία 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν τo 26o παιδί στο τμήμα της. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η αστυνομία και η διευθύντρια του σχολείου αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην απομάκρυνση του παιδιού από το σχολείο και εν τέλει αυτό έφυγε με τον πατέρα του.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την εφαρμογή νέων κανόνων στα σχολεία, ειδικότερα σχετικά με τη χρήση κινητών από τους μαθητές, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται και μάλιστα, σχολιάζοντας περιστατικό που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Πάτρα για αποβολή σε μαθητή προ ολίγων ημερών, τόνισε: «Δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα».

Συμπλήρωσε, δε, ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζεται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι φέτος η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς, ενώ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων επεσήμανε: «Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».

Τέλος, σχετικά με τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι κατά τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας του υπάρχουν 4.000 μαθητές που παρακολούθησαν ζωντανά τα μαθήματα.

 

epiloges.tv
00:00
Play
(Space)
Mute
(m)
Settings
Fullscreen
(f)

«Για να φτάνουμε να συζητάμε προφανώς η διαχείριση δεν είναι η πρέπουσα», σχολίασε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Τέτοιες περιπτώσειες, όπου προκύπτουν, θα τις θεραπεύουμε μία-μία».




Πιερρακάκης: Απαγόρευση του κινητού και στο διάλειμμα η χρησιμοποίηση του φέρνει μια μέρα αποβολή.

Ο υπουργός Παιδείας ο Κυριάκος Πιερρακάκης απαγόρευσε τα κινητά στα σχολεία και στο διάλειμμα . Η χρησιμοποιήσει τους αφορά μια ημέρα αποβολή .

Ο κύριος Πιερακκάκης είπε ότι τα κινητά είναι εργαλεία για τους μαθητές και αυτό του το ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί από την προηγούμενη χρονιά και ότι θα είναι δίπλα στους εκπαιδευτικούς.

Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμα ότι τα κινητά κάνουν καλό και αλλά  κάνουν και κακό και πρέπει όλα αυτά να αλλάξουν .

Αυτό το πρόγραμμα έχει το όνομα <<Μαριέττα Γιαννάκου >> και αφορά την ανακαίνιση των σχολείων .

Ο υπουργός Παιδείας είπε και για το πρόγραμμα <<Μαριέττα Γιαννάκου>> που εξήγγειλε στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κοστίζει 25 εκατομμύρια ευρώ και αφορά ανακαίνισης σχολείων σε όλη την Ελλάδα.

Το απόγευμα θα γίνει η πρώτη συγκέντρωση με τον πρωθυπουργό το Χρήστο Σταικούρα το Θοδωρή Λιβάνιο και άλλους.

Το πρόγραμμα αυτό γίνεται από το Πρ’ογραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα αρχίσει από φέτος σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν 12812 σχολεία τα 5000 είναι νηπιαγωγεία.

Αυτές οι αλλαγές που θα γίνουν μπορεί να χρειαστούν και περισσότερα χρήματα που μπορεί να τα πάρουν και απο χορηγίες από ιδιώτες .

Από το καλοκαίρι του 2025 θα αρχίσουν τα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια

Ο Πιερακκάκης είπε και ότι από το καλοκαίρι του 2025 θα αρχίσουν τα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια από σχολές του εξωτερικού.

Τις επόμενες εβδομάδες θα αποφασίσουν για τα παραρτήματα . Η αντιπολίτευση δεν συμφωνεί . Η Φλωρεντία είναι η πόλη που έχει 41 παραρτήματα κυρίως αμερικάνικα.

Γιάννης Γεωργαλής

 




Πιερρακάκης από Αλεξανδρούπολη | Πιστεύουμε στα περιφερειακά πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες της 105ης Συνόδου των Πρυτάνεων, στην οποία παρέστη ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Η δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη του ΔΠΘ και για λόγους εθνικούς και για λόγους ακαδημαϊκούς μετουσιώθηκε με τον τελευταίο νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση, τον οποίο φέραμε στην ελληνική Βουλή. Πιστεύουμε βαθιά στο Δημοκρίτειο, πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα ελληνικά περιφερειακά πανεπιστήμια», δήλωσε από την Αλεξανδρούπολη ο υπουργός.

Αναφορικά με την ατζέντα της πολύωρης συζήτησης, που είχε με τους πρυτάνεις, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε πως εξετάστηκε μία σειρά από πρόσθετες ρυθμίσεις και ενέργειες για την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, ώστε να δοθεί στα πανεπιστήμια η δυνατότητα να αναπτυχθούν γρηγορότερα και καλύτερα διεθνώς. «Σ’ αυτό το πλαίσιο της διαρκούς συζήτησης και της διαρκούς ώσμωσης με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια θα περιμένουμε περαιτέρω προτάσεις από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων για πρόσθετες ενέργειες, που τα πανεπιστήμιά μας θα κληθούν να κάνουν κι εμείς θα κληθούμε να νομοθετήσουμε στο επόμενο διάστημα», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

 




Κυριάκος Πιερρακάκης | Αν ο γονιός δεν υπογράψει τον νέο σχολικό κανονισμό, το παιδί δεν θα εγγράφεται στο σχολείο

Για την νέα εθνική καμπάνια κατά της σχολικής βίας που παρουσιάστηκε χθες, Τρίτη, μίλησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, σύμφωνα με τον οποίο στις πρώτες 12 ώρες λειτουργίας της νέας πλατφόρμας καταγγελιών για το bullying στα σχολεία υποβλήθηκαν έξι αναφορές.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε εθνικό πρόβλημα το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας και ξεχώρισε τον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο εξηγώντας ότι «αν δεν υπογράψει ο γονιός τον νέο κανονισμό, το παιδί δεν εγγράφεται στο σχολείο».

Παράλληλα εξήγησε ότι «δεν βάζουμε εμείς απoβολές αλλά δίνουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να αποφασίσουν τις ποινές».

Στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε «απόλυτη κόκκινη γραμμή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος όταν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα παιδιών με βίντεο που καταγράφηκε με κινητό»

Ειδικά για την επιστροφή της πενταήμερης αποβολής ο Κυριάκος Πιερρακάκης σημείωσε ότι «δεν υπάρχει μόνο πλαίσιο συνεπειών αλλά και δράσεις ενεργού πολιτή που θα πραγματοποιούνται στα σχολεία. Το πλαίσιο αυτό λειτουργούσε μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όχι πάντα τέλεια, πάντα προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε».

Ο υπουργός Παιδείας έκανε, μάλιστα, ειδική αναφορά στην εφαρμογή e-parents στην οποία οι γονείς θα μπορούν να βλέπουν στοιχεία όπως οι επιδόσεις των παιδιών τους, οι βαθμοί ή οι απουσίες βάσει των στοιχείων που θα προέρχονται από το δίκτυο myschool.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο ψηφιακό φροντιστήριο και «στην απλή ιδεά να δώσουμε δωρεάν μορφωτικό υλικό σε όλα τα παιδιά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των Πανελλαδικών». Όπως είπε «θα ξεκινήσει σε μερικές εβδομάδες, πρώτα από το Γυμνάσιο με γλώσσα και μαθηματικά. Στόχος από τον Σεπέμβριο να χτίσουμε το υλικό για όλα τα μαθήματα για να βοηθήσουμε τα παιδιά που θα δίνουν πανελλαδικές με δωρεάν τηλεκπαίδευση τις απογευματινές ώρες για όσα παιδιά το επιθυμούν». 

Πηγή: protothema.gr




Πιερρακάκης | Η διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πυρήνα του νομοσχεδίου

Τη διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τόσο μέσω της απελευθέρωσης της λειτουργίας του δημόσιου πανεπιστημίου και της ενίσχυσης της αυτοδιοικητικής λειτουργίας του, όσο και μέσω της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια ανέδειξε ως «τον πυρήνα του νομοσχεδίου», μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και στον Άρη Πορτοσάλτε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο υπουργός Παιδείας διασαφήνισε πως «οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ίδρυση των μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων συνιστούν τα ελάχιστα κριτήρια που τίθενται για να μπορεί η ΕΘΑΑΕ να δεχθεί να αξιολογήσει τον φάκελό τους. Τα ίδια τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων θα προβλέπουν τα επιπλέον κριτήρια πρόσβασης των υποψηφίων με βάση τις προτεραιότητες του μητρικού πανεπιστημίου».

Επανέλαβε ότι «το κριτήριο συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και η προβλεπόμενη βαθμολογική βάση για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος είναι υπόθεση ισότητας μεταξύ των δύο πανεπιστημιακών προοπτικών» (δημόσιο πανεπιστήμιο και μη κρατικό παράρτημα), παραδεχόμενος πάντως πως «κάποιος θα εξακολουθήσει, αν το επιθυμεί και μπορεί να ανταποκριθεί, να επιδιώκει να φοιτήσει, χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις ή και μετά από αυτές, σε πανεπιστήμιο άλλης χώρας αρκεί να γίνει δεκτός από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που επιθυμεί με βάση τα δικά του κριτήρια». «Αυτό δεν αλλάζει σε τίποτε», τόνισε ο υπουργός.

Δέχθηκε πως αντιμετωπίζει το υπουργείο «διπλή κριτική» και από την πλευρά όσων απορρίπτουν την διασύνδεση με τις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στα μη κρατικά-μη κερδοσκοπικά παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων και διευκρίνισε πως η επιλογή των πανελλαδικών «ως διασυνδετήριας οδού» αντιμετωπίζει επαρκώς και ζητήματα νομιμότητας που μπορεί να εγερθούν από κάποιες πλευρές.

«Διακρίνω ένα άγχος διαφοροποίησης» εκτίμησε, αναφερόμενος στην έως τώρα στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης απέναντι στο νομοσχέδιο ο κ. Πιερρακάκης κι επανέλαβε πως «ήρθε η ώρα να πάψουμε να είμαστε η παγκόσμια ανορθογραφία και στον τομέα αυτό και να συμβαδίσουμε με τον υπόλοιπο πλανήτη σε ένα θέμα από δεκαετιών λυμένο».

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «η κατάθεση του νομοσχεδίου είναι ένα στέρεο βήμα, επιμελώς μελετημένο με βάση γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων πρώτης γραμμής», ανέφερε τις σχετικές των κ.κ. Βενιζέλου-Σκουρή, Αλιβιζάτου, Μανιτάκη, Σπυρόπουλου και εκτίμησε πως «η κοινωνία έχει ωριμάσει, ίσως είναι μπροστά και από το πολιτικό σύστημα στο θέμα αυτό, συνεπώς αναμένουμε πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να τύχει της έγκρισης από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος, ειδικά δε οι διατάξεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο να εγκριθούν από την ολότητα του πολιτικού συστήματος».

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στις εκκρεμότητες των μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και τόνισε ότι «υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις επιτροπών που ασχολούνται με το θέμα και σύντομα θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις».

Ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως «μετά το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ακολουθήσει αυτό για την σχολική εκπαίδευση, που είναι το σημαντικότερο από όλα ειδικά για τον όγκο και την έκταση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν» και επανέλαβε ότι «η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο είναι στις προθέσεις του υπουργείου και στο πρόγραμμα της κυβέρνησης, αλλά θα γίνει πάντα με βάση το κεκτημένο της εξισορροπητικής δυναμικής των πανελλαδικών εξετάσεων, η αντικειμενικότητα των οποίων χρειάζεται να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί».

πηγή: Newsbeast.gr




Πιερρακάκης για μη κρατικά Πανεπιστήμια |«Ο νόμος θα έρθει σε διαβούλευση εντός του μήνα»

Ο Υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση εντός του Ιανουαρίου.

Σημαντικές αλλαγές στον χώρο της Παιδείας φέρνει το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για την ίδρυση μη κρατικώνμη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων. Ο Υπουργός ΠαιδείαςΚυριάκος Πιερρακάκης, επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση εντός του μήνα, μιλώντας απόψε (09/01) στην ΕΡΤ.

«Να κάνουμε την Ελλάδα ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»

«Ναυαρχίδα είναι το δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο στηρίζουμε περισσότερο οικονομικά μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Το απογραφειοκρατικοποιούμε, το διεθνοποιούμε και ταυτόχρονα, λύνουμε και το θέμα του κρατικού μονοπωλίου,

Με αυτό, αφενός προσφέρουμε τη δυνατότητα στους 40.000 Έλληνες που αποχωρούν για να σπουδάσουν στο εξωτερικό να μείνουν στη χώρα και αφετέρου, η Ελλάδα να μετατραπεί σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης», σημείωσε αρχικά ο κ. Πιερρακάκης.

«Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα που δεν έχει μη κρατικά Πανεπιστήμια. Εκ των πραγμάτων, σε όλον τον κόσμο αυτή τη στιγμή αυτό έχει λυθεί. Αυτό, όμως, δεν λέει κάτι από μόνο του.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει τη διεθνοποίηση του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Πάρα πολλά μεταπτυχιακά τα οποία παρέχουμε, είναι αγγλόφωνα. Θα πρέπει να κάνουμε και τα δύο.

Αφενός θα πρέπει να παρέχουμε πολλά αγγλόφωνα προγράμματα, εφόσον τα Πανεπιστήμια το επιθυμούν, να τα παρέχουν. Αφετέρου, να μπορούμε να παρέχουμε και τα ελληνόφωνα προγράμματα με εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, με τέτοιου τύπου δυνατότητες ανάμεσα σε άλλα, που θα προβλέπονται στο νέο μας νόμο, για να μπορέσουμε να κατακτήσουμε αυτό.

Τα παραρτήματα που έχουμε σήμερα, είναι λίγο πάνω από 30 Κολλέγια. Πράγματι, αυτά παρέχουν επαγγελματικά δικαιώματα, όχι ακαδημαϊκά», προσέθεσε.

Σχετικά με το τι θα αλλάξει για τους αποφοίτους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αποσαφήνισε:

Όλα αυτά έχουν να κάνουν με το πώς κατά κάποιον τρόπο είχαμε αυτή την εξέλιξη μέσα στον χρόνο της πολιτικής της χώρας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί στα κολέγια η χώρα «σύρθηκε» να αναγνωρίσει επαγγελματικά δικαιώματα μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω συγκεκριμένων κρίσεων των ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Και υπό αυτή την έννοια έχουμε ανισότητες σε αυτές τις οντότητες των κολλεγίων. Κάποια θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι ποιοτικά, άλλα είναι Πανεπιστήμια “του ενός ορόφου”. Θα έλεγε κανείς ότι στην ελληνική κοινή γνώμη, ο κόσμος δεν θεωρεί πανεπιστήμιο κάτι που είναι σε έναν όροφο.

(…) Έχουμε ήδη άνω των τριάντα δομών στην Ελλάδα που παρέχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Η διαφοροποίηση είναι ότι δεν παρέχουν ακαδημαϊκά δικαιώματα. Εμείς θέλουμε μέσα από μία τελολογική ανάγνωση του Συντάγματος, υπό το φως του ενωσιακού δικαίου, η χώρα έμμεσα να ανακτήσει την κυριαρχία στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θέτοντας αυστηρά κριτήρια για τα παραρτήματα. Λέγοντας, δηλαδή, ότι εφόσον είναι μη κερδοσκοπικά και εφόσον πληρούν μία σειρά από πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, τις κοινά αποδεκτές προϋποθέσεις, σε συνάρτηση με την έγκριση της Εθνικής μας Ανεξάρτητης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση, να δώσουμε και το ακαδημαϊκό δικαίωμα. Άρα, πλήρη ισοτιμία με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια.

(…) Το επαγγελματικό δικαίωμα θα έλεγε κανείς ότι είναι το μείζον. Επειδή συνεχίζουμε να έχουμε αυτή την απαγόρευση, έστω και για το τελευταίο κομμάτι των ακαδημαϊκών δικαιωμάτων, αυτό γεννάει ένα διεθνές “σινιάλο” ότι η Ελλάδα είναι ένα έθνος εκπαιδευτικά ανάδελφο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ότι έχει αυτή την ιδιαιτερότητα. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, σημαντικές πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να έρθουν στη χώρα μας από μεγάλα ξένα Πανεπιστήμια, δεν έρχονται διότι θεωρούν ότι έχουμε αυτήν την ιδιαιτερότητα ως προς το πώς έχουμε χειριστεί την πολιτική μας για την ανώτατη εκπαίδευση».

«Θα υπάρχει διπλός έλεγχος για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια»

Για τα κριτήρια βάσει των οποίων ένα πανεπιστήμιο θα εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία που επιτρέπεται στην Ελλάδα, αυτήν που θα εξασφαλίζονται τα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα με το πέρας των σπουδών, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε:

«Αν δείτε τα κριτήρια τα οποία υπάρχουν στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και τα συγκρίνετε με αυτά που θα δείτε στο νόμο που θα καταθέσουμε, θα διαπιστώσετε ότι τα δικά μας θα είναι κατά πολύ αυστηρότερα.

Συνήθως αρκεί -π.χ. στα κολέγια που δίνουν μόνο επαγγελματικά δικαιώματα- να έχει αναγνωριστεί από την αντίστοιχη ανεξάρτητη αρχή του εξωτερικού.

Εμείς εδώ θα εγκαθιδρύσουμε διπλό έλεγχο. Θα εγκρίνεται και από την εγχώρια, από την ελληνική ανεξάρτητη αρχή. Πέραν όμως αυτής της έγκρισης -που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να είναι επαρκής- εμείς ερχόμαστε να προσθέσουμε κάποια κριτήρια στο νόμο, επιπρόσθετα, τα οποία θα πρέπει κανείς να περνάει, να τα πληροί για να μπορεί μετά να εξεταστεί από την Ελληνική Ανεξάρτητη Αρχή.

Ένα τέτοιο κριτήριο, για παράδειγμα, θα είναι ένας ελάχιστος αριθμός καθηγητών πλήρους απασχόλησης, ήτοι 30. Θα είναι ελάχιστος αριθμός σχολών, μίνιμουμ 3 σχολές. Ό, τι δηλαδή ισχύει σήμερα για ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Έχουμε μεγάλα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια, όπως το Καποδιστριακό, όπως το Αριστοτέλειο. Τα κριτήρια – τα στοιχεία, τα συστατικά τα οποία θα έβλεπε κανείς σε ένα από τα μικρότερα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια θα πρέπει να είναι σε αντιστοιχία με αυτά τα οποία θα έχουμε εμείς ως ελάχιστα κριτήρια για να μπορέσουμε να οριοθετήσουμε μία μη κρατική οντότητα ως πανεπιστημιακή».

Σε ό,τι έχει να κάνει με την υπέρβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, το οποίο υποτίθεται ότι απαγορεύει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, υπογράμμισε:

«Το Σύνταγμα δεν υπερβαίνεται – στο Σύνταγμα υπάρχει ο όρος ανάγνωση. Θα μπορούσε κανείς να δει την εξέλιξη της ερμηνείας του άρθρου 16 μέσα στο χρόνο. Αν ανοίξουμε το άρθρο 16 και αρχίσουμε να το διαβάζουμε, θα δούμε ότι υπάρχει μία λέξη, “δωρεάν”. Όμως έχουμε δίδακτρα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, στα μεταπτυχιακά. Τι έχει έρθει να πει το Συμβούλιο της Επικρατείας εδώ: Ότι το 1975 δεν υπήρχαν μεταπτυχιακά, οπότε μπορούμε να έχουμε δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, παρότι λέμε δωρεάν στο Σύνταγμα.

Τι έχουμε έρθει να κάνουμε στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο; Έχουμε δίδακτρα και στα προπτυχιακά. Τι έχει πει η διοικητική δικαιοσύνη; Ότι δεν υπάρχει εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως υπάρχει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο το ’75, άρα μπορεί να γίνει αυτή ερμηνεία. Υπάρχουν λοιπόν και πάρα πολλές άλλες μεταβολές που έχουν συντελεστεί μέσα στο χρόνο.

Το ’75 δεν υπήρχε η ανεξάρτητη αρχή που σας ανέφερα – και δεν υπήρχαν και σχετικές ενωσιακές αποφάσεις, σε ότι αφορά τα παραρτήματα, με πιο θεμελιώδεις αυτές που αναφέρονται στις γνωμοδοτήσεις των κορυφαίων καθηγητών Συνταγματικού δικαίου, που αυτές έρχονται να φωτίσουν αυτή την τελεολογική ανάγνωση του Συντάγματος που θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνει.

Και είναι επιβεβλημένο και για το εθνικό συμφέρον. Επισκέφθηκα πρόσφατα την Κύπρο και δεν σας κρύβω ότι στην Κύπρο με έχουν εντυπωσιάσει δύο πράγματα. Δεν θα υιοθετούσαμε το ίδιο μοντέλο στην Ελλάδα, γιατί σε καμία χώρα δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά. Κάθε χώρα πρέπει να αναπτύξει το δικό της μοντέλο.

Η Κύπρος όμως έχει δύο εντυπωσιακές παραμέτρους. Η μία είναι ότι μέσα σε πάρα πολύ λίγα χρόνια, ενώ δεν είχαν πεδίο ανώτατης εκπαίδευσης, σε μία 20ετία περίπου, έχουν καταφέρει και είναι περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης σε όλη την ευρύτερη περιοχή τους, με την πλειοψηφία των φοιτητών να μην είναι Κύπριοι, 18.000 είναι από την Ελλάδα. Και δεύτερον να έχουμε συναίνεση του κυπριακού πολιτικού συστήματος πάνω σε αυτό το θέμα, από το ΑΚΕΛ μέχρι το Συναγερμό».

Για το πότε θα ενημερωθούν τα κόμματα για τη δρομολογούμενη μεταρρύθμιση, τόνισε:

«Θα ενημερωθούν τα κόμματα και στο πλαίσιο της διαβούλευσης, αλλά έχουμε διαρκή όσμωση με τα κόμματα και στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής μας παρουσίας.

«Είχε έρθει πρόσφατα η Κυπριακή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κύπρου στην Ελλάδα, στην Αθήνα, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και ήταν παρατεταγμένες οι δύο επιτροπές με εκπροσώπους των κομμάτων της Κύπρου, με εκπροσώπους των κομμάτων της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Και ήταν εντυπωσιακό πως, άκουγες με “αποχρώσεις” λίγο πολύ το ίδιο πράγμα. Αυτό ήταν καλό για την Κύπρο. Τα μη κρατικά Πανεπιστήμια και τα κρατικά μαζί να λειτουργούν (…) Εδώ ήδη έχουμε αρχίσει μία συζήτηση εδώ και δεκαετίες – τα κόμματα έχουν εξελίξει στο δημόσιο διάλογο. Έχουν πλέον μεταβολίσει αυτή τη συζήτηση. Βλέπουμε εκπροσώπους όλων των κομμάτων να έχουν ήδη ξεκινήσει κάποιες τοποθετήσεις. Άκουσα με ενδιαφέρον τη δήλωση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, ανάμεσα σε άλλους, όπου είπε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θα μπει εμπόδιο.

Εμείς θα προσπαθήσουμε από τη δικιά μας πλευρά να μεγιστοποιήσουμε το πεδίο συναίνεσης, γιατί θεωρούμε ότι είναι για το εθνικό συμφέρον ο νόμος. Από εκεί και πέρα έχω καταλάβει ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν πολλαπλές φωνές σε βουλευτές του. Καταλαβαίνω, έχοντας ακούσει την κυρία Λινού, τον κύριο Μαμουλάκη, τον κύριο Παππά, ότι κάποιοι ακούν το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων με ενδιαφέρον.

Έχω καταλάβει από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ, πάλι, ότι εστιάζει περισσότερο στα δημόσια Πανεπιστήμια. Σας τονίζω και πάλι ότι ο νόμος πρωτίστως αφορά τα δημόσια Πανεπιστήμια.

(…) Ο νόμος περιλαμβάνει πάρα πολλά πράγματα. Περιλαμβάνει, πρωτίστως διατάξεις για τα δημόσια Πανεπιστήμια που έρχονται να υιοθετήσουν προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων: Πως μειώνεις τη γραφειοκρατία. Ο υπουργός Παιδείας υπογράφει για μεταβολές ενός ευρώ στον προϋπολογισμό των δύο ανώτατων δημοσίων ιδρυμάτων εντός του προϋπολογισμού τους. Αυτά τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν το 2024.

Για το αν θα υπάρξουν προγράμματα στα δημόσια Πανεπιστήμια ξένων πανεπιστημίων, μη κρατικών, που θα είναι αλληλένδετα με το δημόσιο πανεπιστήμιο, είπε:

«Απαντώ κάθετα “ναι” και απαντώ ο ίδιος νόμος τι προβλέπει: Η διεθνοποίηση έχει ξεκινήσει με επιτυχία από την προκάτοχό μου, την κυρία Κεραμέως. Ξεκινήσαμε τη διεθνοποίηση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Εδώ θα αξιοποιήσουμε το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό είναι ένα δεύτερο πρόγραμμα, παράλληλο. Κοινά μεταπτυχιακά. Έχουμε ξεκινήσει κάποια, αλλά με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης μπορούμε να διευκολύνουμε τις συμπράξεις πχ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το Yale, για παράδειγμα».

Για την εισαγωγή σε προπτυχιακά προγράμματα, σε συνέχεια των ανωτέρω συμπράξεων, σημείωσε:

«Έχουμε υφιστάμενα προπτυχιακά αγγλόφωνα προγράμματα. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι το πρόγραμμα αυτό εκ των πραγμάτων δεν είναι ενταγμένο στο καθεστώς των πανελληνίων εξετάσεων και αφορά μόνο ξένους. Δεν αφορά Έλληνες. Άρα, υπό αυτή την έννοια, ξεκινάω από τα μεταπτυχιακά για να μπορούν όλοι να συμμετάσχουν σε αυτά. Και είναι και ευκολότερα ως προγράμματα τα οποία διαρκούν λιγότερο. Να τα δομήσεις και να τα οριοθετήσεις».

«Θέλουμε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να δομούν κοινά προγράμματα με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια»

Πρόσθεσε, σχετικά: «Η μεγάλη εικόνα είναι ότι θέλουμε να δούμε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να έρθουν και να δομούν κοινά προγράμματα με τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια. Γι’ αυτό που άκουσα από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ιδού η Ρόδος. Θα υπάρχουν σχετικές διατάξεις μέσα στο νόμο. Περιμένουν να τις ψηφίσουν.

Η εποχή του ναρκισσισμού των μικρών διαφορών παρήλθε. Αυτή τη στιγμή ο κόσμος ενδιαφέρεται για τη λέξη «να» περισσότερο από τη λέξη «θα», από πολιτικά στόματα.

Κι εκεί που έχουμε διαφωνίες μεταξύ μας, θα πρέπει να είναι πραγματικές και όχι εικονικές διαφωνίες. Εκεί που και ιδιωτικά λέμε ότι συμφωνούμε ή που με τη στάση ζωής μας πρεσβεύουμε κάτι συγκεκριμένο, δεν μπορεί αυτό να έρχεται και να αντιβαίνει τη δημόσια στάση μας. Πρέπει λοιπόν να πάμε όλοι μαζί – κι έχουμε κι εμείς ευθύνη. Η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο την αντιπολίτευση. Δεν σηκώνουμε κανένα δάχτυλο.

Ερχόμαστε να πούμε ότι πρέπει να μεγιστοποιήσουμε τη συνθήκη συναίνεσης, ακριβώς επειδή οι νόμοι πρέπει να διαρκούν μέσα στον χρόνο και να γίνονται κτήμα του πολιτικού συστήματος για το καλό του τόπου.

Για τα ξένα Πανεπιστήμια έχουν εκφράσει μέχρι τώρα ενδιαφέρον, επισήμανε: «Εκ των πραγμάτων η διεθνοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει και βλέπουμε ήδη γνωστά και μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού να αλληλεπιδρούν μαζί μας – και με δημόσια Πανεπιστήμια και αυτοτελώς, και έχουν ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις. Στην πράξη όμως όλοι περιμένουν να δουν το νόμο.

Ο νόμος λοιπόν θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση όπως έχει πει ο πρωθυπουργός, εντός του μήνα, στις αρχές Φεβρουαρίου θα έχει γίνει με το καλό νόμος του κράτους, οπότε αμέσως μετά θα ξεκινήσει και μία “ακαδημαϊκή διπλωματία” για το πώς θα μπορούσαμε να μεγιστοποιήσουμε την εξωστρέφεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

(…) Δεν έχει νόημα να μπούμε πριν από τη διαβούλευση να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με τα κόμματα (…) Αυτό το οποίο θα καταθέσουμε στη δημόσια διαβούλευση θα έχει το χαρακτήρα του να επηρεαστούμε από όλες τις απόψεις. Η κεντρική κατεύθυνση δεν θα αλλάξει, και θα είναι αυτή η οποία δηλώθηκε και σφυρηλατήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μιλάμε για παραρτήματα, μιλάμε για μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

(…) Το πνεύμα και το νεύμα του εκλογικού σώματος είναι να σφυρηλατήσουμε εμπροσθοβαρής μεταρρυθμίσεις “πατώντας στο γκάζι”. Εγώ θα προσθέσω σε αυτό, δημιουργώντας τη μέγιστη δυνατή συνθήκη συναίνεσης για να μπορούμε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή διάρκεια στον χρόνο. Νομίζω ότι αυτό είναι αυτονόητο και το έχουμε αποδείξει σε πάρα πολλές στιγμές.

«Ακόμα και η Βόρεια Κορέα έχει μη κρατικό πανεπιστήμιο – Μάχη οπισθοφυλακής για εκείνους που θέλουν να την υιοθετήσουν»

Για τις αιτιάσεις των διαφωνούντων περί «αγοράς πτυχίων» και «υποδεέστερων πανεπιστημίων που θα εισέλθουν στην ελληνική Παιδεία», με τις εν λόγω αλλαγές, αποσαφήνισε:

«Αυτή είναι μία μάχη οπισθοφυλακής για εκείνους που θέλουν να την υιοθετήσουν. Ακούω κάθε γνώμη και κάθε οπτική γωνία και εγώ προσωπικά και οι συνεργάτες μου ως προς αυτό. Αλλά να το πω αστειευόμενος, το είπα και στη Βουλή: Εδώ η Βόρεια Κορέα, που έχει κομμουνιστική κυβέρνηση, έχει μη κρατικό πανεπιστήμιο στην πρωτεύουσά της. Αυτό το λέω αστειευόμενος, όχι με την έννοια ότι υπάρχει κάποια διάσταση παραδείγματος προς μίμηση, αλλά μας έχουν ξεπεράσει τόσο πολύ οι εξελίξεις. Αυτό θέλω να υπογραμμίσω.

Τα πράγματα κινούνται αλλού και αλλιώς. Με τεχνολογική επιτάχυνση, με αύξηση στο προσδόκιμο ζωής. Δεν μπορούμε να εμμένουμε σε λογικές και “μάχες” άλλων γενεών και άλλων δεκαετιών. Όταν ήμουν φοιτητής στα έδρανα του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μιλούσαμε για το άρθρο 16 και το συζητάγαμε. Τότε θυμάμαι τους γονείς μου και μιλούσαν για το ίδιο κι αυτοί. Δεν μπορεί τώρα δύο γενιές κάτω να λέμε το ίδιο πράγμα. Το ρεπερτόριο πρέπει να αλλάζει. Πρέπει “να φύγουμε μπροστά”».

«Θα δώσουμε 130 νέες ειδικότητες στα ΙΕΚ»

Για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τη σύνδεση εκπαίδευσης – αγοράς εργασίας, ανάμεσα σε άλλα, τόνισε:

«Αποτελεί προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση του πρωθυπουργού και υπ’ αυτή την έννοια ξεκινάμε με μία θεμελιώδη πρωτοβουλία: Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Έχουμε διαφορετικές δομές. Σε αυτό το πλαίσιο είναι τα Λύκεια, τα ΕΠΑΛ, τα Επαγγελματικά Λύκεια. Είναι τα σημερινά ΙΕΚ τα οποία θα μετονομάσουμε σε σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και θα τους δώσουμε 130 νέες ειδικότητες από φέτος, από τον Φεβρουάριο. 130 επαγγέλματα, εκ των οποίων πολλά είναι νέα. Πρέπει να υπάρξει και στόχευση περιοχών. Έχουμε και τα επαγγελματικά εργαστήρια που είναι πολύ θεμελιώδη για να μπορεί κανείς να εστιάσει σε συγκεκριμένα επαγγέλματα από αυτά.

Οι τρεις δομές αυτές συνήθως συστεγάζονται, αλλά παρότι συστεγάζονται, δεν τις έχουμε αντιμετωπίσει με όρους διαλειτουργικότητας, δηλαδή για να υπάρχει μία δομή συντονισμού, για να μπορούν κιόλας ταυτόχρονα, ανάλογα με την περιοχή να στοχεύουν.

(…) Πανελλαδικά θα φτιάξουμε 60 τέτοιες δομές, 60 campuses, 60 ΚΕΕΚ, και κάθε ένα από αυτά θα πάμε και θα τα στοχεύσουμε. Υπάρχουν πολλά σημεία στη χώρα μας όπου πρέπει να στοχεύσουν αντίστοιχες δομές λ.χ.στο κρασί, στην οινοπαραγωγή, όπως στο Πέραμα η στόχευση είναι οι ναυπηγοεπισκευαστική».

Για τα αποτελέσματα της PISA που αποτυπώνουν χαμηλές μαθητικές επιδόσεις της Ελλάδας σε Μαθηματικά, Κατανόηση Κειμένου και Φυσικές Επιστήμες, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε:

«Πράγματι τα αποτελέσματα αυτά μας προβληματίζουν. Να πω κατά δεύτερον, ότι τα αποτελέσματα αυτά γίνονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Ταυτοχρόνως, έχουμε μία πτώση στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και η πτώση αυτή επεξηγείται, σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από το λεγόμενο covid effect, δηλαδή στα χρόνια του covid-19 και ο τρόπος με τον οποίο έγινε η εκπαιδευτική διαδικασία, μοιραία, λόγω της συνθήκης πανδημίας, επηρέασε την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό είναι το πλαίσιο.

(…) Έχουμε ταυτόχρονη πτώση στη Γαλλία, σε άλλες χώρες ταυτοχρόνως. Άρα αυτό από μόνο του επεξηγηθεί και από τον ίδιο τον ΟΟΣΑ σε πολύ μεγάλο βαθμό ως κάτι που είχε να κάνει με μία διάσταση πανδημική. Αλλά δεν θα μείνουμε σε αυτό. Προφανώς το λέω επεξηγηματικά.

Προτείνεται το λεγόμενο PISA sock, δηλαδή να αξιοποιήσει το αποτέλεσμα για να δημιουργήσει την κατάλληλη μεταρρυθμιστική συνθήκη για να βελτιώσεις αυτό το οποίο παρήγαγε – το αποτέλεσμα κατά την κρίση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας κάθε χώρας.

Εδώ έχουμε ξεκινήσει ήδη με μεταρρυθμίσεις από το 2019 (…) Χρειαζόμαστε δηλαδή και τον χρόνο για να μπορέσουν οι βασικές μεταρρυθμίσεις να “πιάσουν”.

Για την κακή εικόνα πολλών σχολικών κτιρίων, σημείωσε:

«Τα σχολικά κτίρια είναι ευθύνη της αυτοδιοίκησης αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό δεν λέει τίποτα για εμάς. Εμείς θα επενδύσουμε πάρα πολύ στο να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες στις σχολικές αίθουσες – όχι μόνο κτίρια, και αίθουσες».

Για τα περιστατικά βίας στα σχολεία, τόνισε:

«Εδώ επίσης υπάρχει μία διεθνής διάσταση. Ταυτόχρονα παρατηρούμε το ίδιο φαινόμενο σε πολλές χώρες. Το βάζω σαν πρώτη παράμετρο αυτό. Δεύτερον όμως ναι, μας απασχολεί, ναι, με απασχολεί. Θα δείτε όλα τα συναρμόδια υπουργεία, υλοποιώντας την εντολή του πρωθυπουργού το επόμενο διάστημα. Αυτό μπορώ να σας το ανακοινώσω. Θα διαμορφώσουμε μία εθνικής κλίμακας καμπάνια ακριβώς γι’ αυτό το θέμα – και στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας θα ενσωματωθούν και όλες εκείνες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που είχε ήδη λάβε η κα Κεραμέως, που είχε ήδη αναπτύξει ένα συγκεκριμένο και σφιχτό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση ακριβώς τέτοιων περιστατικών.

(…) Θα υπάρχει καταγραφή των περιστατικών. Αυτό έχει ήδη δρομολογηθεί και τώρα θα ξεκινήσει. Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας θα υπάρχει καταγραφή των περιστατικών σε μία πολύ συγκεκριμένη πλατφόρμα, όπου θα μπορεί το κάθε παιδί και η οικογένεια του να δηλώνει ακριβώς τι υπέστη για να μπορεί πραγματικά το σχολείο να δρομολογεί την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος. Αλλά δεν αρκεί. Η πολιτική για τη βία δεν μπορεί να μείνει σε μία πλατφόρμα. Ανάμεσα σε άλλα, πρέπει να μπορούμε με ψυχολόγους, με κοινωνικούς λειτουργούς μία σειρά από ενέργειες οι οποίες θα δούμε να υλοποιούνται στο πεδίο. Να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το συγκεκριμένο ζήτημα. Γι αυτό και χρειάζεται και η διάσταση της καμπάνιας. Χρειάζεται να μιλήσουμε όλοι και να ορθώσουμε το ανάστημά μας απέναντι σε αυτό το φαινόμενο.

«Στόχος μεγάλο κομμάτι θέσεων αναπληρωτών καθηγητών να γίνουν μόνιμες – Αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί»

Για τους αναπληρωτές καθηγητές, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε:

«Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το είδαμε να διευρύνεται τα χρόνια των μνημονίων, όπου δεν μπορούσαν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί – υπήρξε μία αντιστροφή την προηγούμενη τετραετία. Την πρώτη τετραετία του Κυριάκου Μητσοτάκη είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, πολύ περισσότερους από τις αφυπηρετήσεις από όσους έβγαιναν στη σύνταξη.

Ένα μεγάλο κομμάτι του πώς έχει αυξηθεί αυτός ο αριθμός προέρχεται από τη μέριμνα της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού να εστιάσει στην ειδική αγωγή. Περίπου 20.000 από τις προσλήψεις αναπληρωτών είναι στη λεγόμενη “παράλληλη στήριξη” στα ειδικά σχολεία. Δηλαδή ο αριθμός αυτός δεν υπήρχε πριν από τέσσερα χρόνια.

(…) Στόχος μας είναι να μπορέσουμε ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των θέσεων εν τέλει να τις μετατρέψουμε σε μόνιμες θέσεις. Αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι να δούμε το κεκτημένο της προηγούμενης τετραετίας, όπου είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς απ’ ό,τι συνταξιοδοτήσεις απ’ ό,τι αφυπηρετήσεις και να ζητήσω από όσους μας βλέπουν να θεωρήσουν ότι αυτό το κεκτημένο, αυτή η λογική, θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα, ακριβώς για να στηριχθεί καλύτερα η Παιδεία στη χώρα μας».

newsbomb.gr