Εύλογοι προβληματισμοί και ένα κρίσιμο ερώτημα για την πεσμένη γέφυρα τής Καβάλας.

Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.

Του Θανάση Γκόρδη.

Η πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αναποτελεσματικότητας και κωλυσιεργείας της δημόσιας (αυτο)διοίκησης..
Πρόσφατα μάλιστα διαπιστώσαμε ότι η google την κατέταξε στα αξιοθέατα της περιοχής μας, με αυξημένη μάλιστα επισκεψιμότητα!..
Μελέτες επί μελετών από το 2018 που κατέρρευσε, αλλά τίποτε περαιτέρω…
Καμία ουσία..
Ουδεμία πρόοδος διαδικασιών..
Ωσάν να μην επιθυμούν οι αρμόδιοι θεσμικά φορείς να πάρουν μια απόφαση!
Είτε η γέφυρα να κατασκευαστεί ξανά, είτε όχι!
Με πρωτοβουλία τής δημοτικής Αρχής είχαν πραγματοποιηθεί μετρήσεις της ροής των οχημάτων μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου – όπως ειπώθηκε από τον δήμο – να διαφανεί η ανάγκη ή μη επανακατασκευής της γέφυρας..
Την περίοδο, δηλαδή, που το κτήριο του πρώην νοσοκομείου παραπλεύρως της πεσμένης γέφυρας τελεί σε πλήρη αχρησία και εγκατάλλειψη!
Εν αναμονή της περιλάλητης αξιοποίησής του.
Οι κυκλοφοριακές ανάγκες, όμως, του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι εντελώς διαφορετικές όταν αξιοποιηθεί το παλιό νοσοκομείο!
Θα είναι πλήρως διαφορετικές οι συνθήκες συσσώρευσης οχημάτων και ανθρώπων.
Είτε το εν λόγω κτήριο γίνει πολυτελές ξενοδοχείο (το επικρατέστερο σενάριο), είτε γηροκομείο, είτε εργατικές κατοικίες κλπ.
Συνεπώς, η κυκλοφοριακή μελέτη και οι σχετικές μετρήσεις στο υπάρχον καθεστώς, είναι περιττές και άνευ χρησιμότητας.
Άρα, η γέφυρα επιβάλλεται να κατασκευαστεί πάλι.
Διότι και όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γέφυρα, ο σκοπός ήταν να αποφορτίζεται και να ρυθμίζεται καλύτερα η επικίνδυνη κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή εισόδου-εξόδου από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.
Με δεδομένο, επιπροσθέτως, ότι τοποθετήθηκαν (για μεγάλο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν) και φανάρια στο συγκεκριμένο σημείο, ακριβώς και πρωτίστως λόγω της ύπαρξης τού – εν λειτουργία τότε – κάτω νοσοκομείου.
Και δευτερευόντως λόγω της μη ύπαρξης ακόμη της παράκαμψης τής Καβάλας, όπως λανθασμένα ισχυρίζονται ορισμένοι που δεν θέλουν το έργο αποκατάστασης για οικονομικούς λόγους..
Αξίζει, επίσης, να τονιστεί ότι η πρόταση που ακούγεται για κατασκευή “κυκλικού κόμβου” μπροστά στην είσοδο τού παλιού νοσοκομείου ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα της επικινδυνότητας του σημείου (όταν το κτήριο αξιοποιηθεί), διότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για την κατασκευή του.
Και ιδιαίτερα δεν υφίσταται η δυνατότητα διαπλάτυνσης προς την είσοδο τού παλιού νοσοκομείου, ώστε να εξαλειφθεί η κυκλοφοριακή φόρτιση και επικινδυνότητα των οχημάτων που μελλοντικά θα εισέρχονται και εξέρχονται τού χώρου.
Εάν και εφόσον, επαναλαμβάνουμε, αξιοποιηθεί το πρώην νοσοκομείο Καβάλας, κάτι που θεωρείται επιβεβλημένο.
Τις συγκεκριμένες αξεπέραστες δυσκολίες για τον κυκλικό κόμβο υπογραμμίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστήμονες και τού Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Εν κατακλείδι, αφού με βάση την κοινή λογική αλλά και τον υφιστάμενο προγραμματισμό για την επένδυση στο παλιό νοσοκομείο προκύπτει ως μονόδρομος η αναγκαιότητα να κατασκευαστεί ξανά η γέφυρα, ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ (αφού όλα εξαρτώνται από το χρήμα):
Το κονδύλι που θα απαιτηθεί (περίπου 5 εκ. ευρώ) θα συμψηφιστεί με τα χρήματα που θα διαθέσει η Περιφέρεια Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης για έργα στην Καβάλα από τον αντίστοιχο κωδικό;..
Ή – όπως είναι το σωστό –
η γέφυρα θα χρηματοδοτηθεί από επιπρόσθετο διαφορετικό κονδύλι, καθώς πρόκειται για έργο αποκατάστασης καταστροφής και όχι για συνηθισμένη αναπτυξιακή υποδομή;
Περιμένουμε μια σαφή απάντηση – τουλάχιστον στο τελευταίο – από τούς θεσμικούς παράγοντες..



Η πεσμένη γέφυρα στο επίκεντρο στης εκπομπής «Όπου Υπάρχει Ελλάδα»

Ο δήμαρχος Καβάλας συμμετείχε στην εκπομπή «Όπου Υπάρχει Ελλάδα», όπου είχε την ευκαιρία να αναφερθεί σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη: την πεσμένη γέφυρα.

Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει έντονα την τοπική κοινωνία, καθώς η γέφυρα αποτελεί κρίσιμο σημείο σύνδεσης για την καθημερινότητα των πολιτών και την κυκλοφορία στην περιοχή.




Η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας εμφανίζεται σε… βιντεοπαιχνίδι!

Η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας, που έγινε θέμα συζήτησης και προβληματισμού στην πραγματική ζωή, βρήκε τον δρόμο της και στον ψηφιακό κόσμο, εμφανιζόμενη στο δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Euro Truck Simulator.

Οι παίκτες που ταξιδεύουν στους δρόμους της Ελλάδας στο παιχνίδι, ήρθαν αντιμέτωποι με αυτή την “πρόκληση υποδομών” σε μια προσπάθεια των δημιουργών να αντικατοπτρίσουν την πραγματικότητα.

Η συγκεκριμένη γέφυρα που κατέρρευσε το 2018 αποτυπώθηκε στο παιχνίδι με εκπληκτική λεπτομέρεια.




Νέες συναντήσεις για την πεσμένη γέφυρα

Το ζήτημα της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα παραμένει στο επίκεντρο της επικαιρότητας, προκαλώντας έντονες συζητήσεις και ανησυχίες στην τοπική κοινωνία. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το κρίσιμο ζήτημα, προγραμματίστηκε νέα συνάντηση μεταξύ του Δήμου Καβάλας και της Αντιπεριφέρειας Καβάλας ενώ το θέμα τέθηκε επί τάπητος και από τους βουλευτές Καβάλας στον υφυπουργό παρα τω πρωθυπυπουργώ κ. Κοντογεώργη.

Στην συνάντηση  θα συζητηθεί το αν είναι αναγκαία η αποκατάσταση και ανακατασκευή της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.




Αρχές του έτους νεότερα για την πεσμένη γέφυρα

Αρχές του έτους θα γίνουν κοινές δηλώσεις μεταξύ δήμου και περιφέρειας για το τι αναμένεται να γίνει η πεσμένη γέφυρα που βρίσκεται εδώ και 6 χρόνια στην ίδια κατάσταση στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα.

Το συγκεκριμένο γεγονός γνωστοποίησε στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης.




Καβάλα: Η πεσμένη γέφυρα έγινε… θέμα σε σατιρική εκπομπή

Ο… ανυποψίαστος παίκτης, η λάθος απάντηση και οι εναλλακτικές για την αξιοποίηση της γέφυρας

Έξι ολόκληρα χρόνια συμπληρώθηκαν από την ημέρα που κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας που βρίσκεται στο παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας στις 9 Νοέμβριο του 2018 και συνεχίζει να γίνεται θέμα, αυτήν τη φορά στον τομέα που της αρμόζει: Τον σατιρικό.

Το βράδυ της Τετάρτης 13 Νοεμβρίου 2024 οι BOOMERS, η σατιρική-ψυχαγωγική εκπομπή, παρακλάδι του Ράδιο Αρβύλα στον ANT1, κατά κόσμον Α. Κανάκης, Γ. Σερβετάς, Χ. Κιούσης, «Κωστάκης» και «Πασοκτσής» ασχολήθηκαν με το θέμα στο κομμάτι της εκπομπής «Ποιος δεν θέλει να γίνει εκατομμυριούχος», θέτοντας το ερώτημα: «Γέφυρα κατέρρευσε κάπου στην Ελλάδα. Πόσος χρόνος πέρασε όχι για να φτιαχτεί ξανά, αλλά για να γίνουν οι μελέτες»;

Ο… ανυποψίαστος παίκτης απάντησε λάθος και οι παρουσιαστές έθεσαν εναλλακτικές για την αξιοποίηση της γέφυρας, όπως το να γίνει τουριστικό αξιοθέατο, στα πρότυπα του Πύργου της Πίζας

 

ΠΗΓΗ: https://www.kavalapost.gr/




Ισχυρό το ενδεχόμενο να μην επανακατασκευαστεί η πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα

Σε περίπου ένα μήνα συμπληρώνονται έξι χρόνια από την κατάρρευση της γέφυρας μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο.

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. ανέθεσε πρόσφατα την εκπόνηση τριών επιπλέον μελετών.

Παράλληλα, ο Δήμος Καβάλας θα εκπονήσει και τη δική του μελέτη, η οποία θα αφορά την κυκλοφοριακή ρύθμιση και την πρόσβαση οχημάτων από και προς το παλιό Νοσοκομείο.

Η αναμονή για την τελική απόφαση συνεχίζεται και αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες ακόμα…




Καβάλα | Μελέτες για την πεσμένη γέφυρα

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ενημέρωση μας, οι μελέτες για την πεσμένη γέφυρα τέλειωσαν.

Εκπονήθηκαν όλες από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Το αποτέλεσμα των μελετών – που περιμέναμε χρόνια- γνωστοποιήθηκε στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Κι αυτή προ μηνών απεύθυνε ερώτημα στο Δήμο Καβάλας για το αν η γέφυρα κατασκευαστεί εκ νέου ή όχι.

Αυτά τα ξέρουμε καιρό, περιμένοντας την απάντηση του Δήμου Καβάλας. Ο οποίος – κατά τον Δήμαρχο- θα εκφράσει άποψη αφού μελετήσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην περιοχή.

Προχθές η διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ επανήλθε. Με δύο ακόμη μελέτες για την περιοχή της πεσμένης γέφυρας. Και οι θα είναι έτοιμες αρχές του 2025. Ειδικότερα η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε:

1) Τη σύναψη Σύμβασης με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης κατά το άρθρο 118 του 4412/2016, για την «Εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης (ΕΟΑ) για τα λιμενικά έργα προστασίας της υφιστάμενης γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας επί της οδού Νυρεμβέργης», προϋπολογισμού 29.600,00 € (πλέον ΦΠΑ), χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών.

2) Τη σύναψη Σύμβασης με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης κατά το άρθρο 118 του 4412/2016, για την «Εκπόνηση Ακτομηχανικής Μελέτης στην περιοχή της υφιστάμενης γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας οδού Νυρεμβέργης», προϋπολογισμού 29.925,00 € (πλέον ΦΠΑ) χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών.

www.proininews.gr




Στο επίκεντρο των πανελλαδικών ειδήσεων η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας

Πέντε χρόνια αργότερα και στο επίκεντρο τόσο των τοπικών όσο και των πανελλαδικών ειδήσεων παραμένει η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας, με τις απαντήσεις εαν θα φτιαχτεί η οχι το επόμενο χρονικό διάστημα να παραμένουν άγωνστες.

Το συγκεριμένο θέμα μάλιστα, το πρωί της Κυριακής 10 Μαρτίου απασχόλησε και την εκπομπή “Σαββατοκύρικαο με τον Μάνεση”, όπου για το εν λόγω θέμα μίλησε ο δήμαρχος Καβάλας, κ. Θόδωρος Μουριάδης.

ΔΕΙΤΕ ΈΔΩ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ




Πεσμένη Γέφυρα | Δεν υπάρχουν χρήματα για κατασκευαστεί η γέφυρα από την αρχή

Προβλήματα στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την κατασκευή της πεσμένης γέφυρας, παρά τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό.

Η έλλειψη χρημάτων θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.

 




Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ | Επερώτηση για την πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα

Το κείμενο της επερώτησης αναφέρει:

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

κ. Περιφερειάρχη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: επικεφαλής Παρατάξεων ΠΣ

 

ΘΕΜΑ: Για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα.

Πέρασαν ακριβώς 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η χρυσοπληρωμένη από το λαό της περιοχής μελέτη για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα. Και ενώ αυτή βρίσκεται πλέον στα χέρια των αρμόδιων αρχών δεν υπάρχει καμία αντίδραση – ανάληψη πρωτοβουλιών από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Είναι ορατός ο κίνδυνος να περάσουν και άλλα χρόνια και το έργο της αποκατάστασης να παραμένει στις καλένδες.

Η κατάρρευση της γέφυρας το Νοέμβρη του 2018 υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιτικής του κεντρικού και τοπικού κράτους που δεν θέτει σε προτεραιότητα την προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας του λαού, κάτι που από τότε επιβεβαιώθηκε με το χειρότερο τρόπο σε παρόμοια εγκλήματα που αφορούσαν τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό υποδομών, δικτύων, την πυροπροστασία, την αντιπλημμυρική και αντισεισμική θωράκιση. 

Ο λαός μας έχει έρθει αντιμέτωπος με την επιλεκτική ανικανότητα αυτού του κεντρικού και τοπικού κράτους να αντιμετωπίσει καιρικά και φυσικά φαινόμενα, να προλάβει τραγωδίες όπως στα Τέμπη, να αποκαταστήσει καταστροφές, την ίδια ώρα που αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό για να προωθήσει τα συμφέροντα μιας ισχνής μειοψηφίας επιχειρηματικών ομίλων, για την οποία οι μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες τρέχουν με διαδικασίες fast track.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Περιφέρειά μας, αυτήν την ίδια πενταετία που μεσολάβησε για να ολοκληρωθεί η μελέτη για την αποκατάσταση της γέφυρας και παρά το τεράστιο κόστος που αυτή είχε (πάνω από 700.000 ευρώ), εκατοντάδες άλλες μελέτες προχώρησαν ταχύτατα αφού αφορούσαν «εμβληματικές επενδύσεις» για τα κοράκια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και συνολικά τα μονοπώλια της Ενέργειας, Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίνονται παρά τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων, αρμόδιων φορέων και των τοπικών κοινωνιών, όπως συνέβη πρόσφατα με το αιολικό πάρκο στα καμένα της Δαδιάς που αναγκάστηκε η κυβέρνηση να «αναστείλει» λόγω και της γενικής κατακραυγής.

Οι περισσότερες μάλιστα από αυτές τις μελέτες και αδειοδοτήσεις εγκρίθηκαν και από την μέχρι σήμερα συμπολιτευόμενη «αντιπολίτευση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο – δείγμα γραφής για τη διοίκηση που θα ασκήσει ως νέα περιφερειακή αρχή.

Το σίγουρο είναι πως η κατάσταση αυτή μέσα στον αστικό ιστό της πόλης αποτελεί όνειδος και ελλοχεύει κινδύνους, αφού η πρόχειρη περίφραξη της κατεστραμμένης γέφυρας δεν αποκλείει την πιθανότητα πρόσβασης και ατυχήματος σε όχημα ή πεζό. Παράλληλα παραμένει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της επιβάρυνσης του οδοστρώματος από βαρέα οχήματα αν και ισχύει τυπικά (αλλά όχι στην πραγματικότητα) η απαγόρευση διέλευσής τους.

Ο λαός της Καβάλας έχει δικαίωμα να μάθει τις πραγματικές προθέσεις των αρμόδιων για να γνωρίζει αν και τα επόμενα χρόνια η πεσμένη γέφυρα θα παραμένει ως «τουριστικό αξιοθέατο» και πηγή κινδύνων, αν το έργο αποκατάστασης τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί και η μελέτη ήταν προσχηματική, οπότε και το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι η απομάκρυνση των μπάζων ή αν τελικά θα προχωρήσει το έργο αποκατάστασης.


Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να προχωρήσει άμεσα το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας στην Καβάλα;
  • Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου;
  • Αν προτίθεται να προχωρήσει σε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη μελέτη στατικής επάρκειας και τις απαραίτητες συντηρήσεις στις γέφυρες όλης της περιοχής; 
  • Με ποιο τρόπο θα πιέσει την κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία του  απαραίτητου Εθνικού Μητρώου Γεφυρών;

13/11/2023

Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

Συμεωνίδης Θεόδωρος