Βασίλης Καλογήρου: Στην αντεπίθεση περνά η κυβέρνηση μετά τις θεωρίες για το ποιοι μπορεί να είναι υπαίτιοι για το θάνατό του
Σε τροχιά δυναμικής αντεπίθεσης περνά η κυβέρνηση, επιχειρώντας να αποκρούσει τα σενάρια και τις εικασίες που ξέσπασαν με αφορμή τον θάνατο του Βασίλη Καλόγηρου, γιου της εισαγγελέως Εφετών Λαρίσης, Σοφίας Αποστολάκη – Καλογήρου. Η μητέρα του εκλιπόντος, μέσω ανάρτησής της, απέδωσε την απώλεια του παιδιού της σε εγκληματική ενέργεια, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι υποπτεύεται ποιος είναι ο δολοφόνος, κάτι που πυροδότησε μια θύελλα αντιδράσεων και συνωμοσιολογικών θεωριών, συνδέοντας τον θάνατό του με την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Η ταχύτητα με την οποία διαδόθηκαν τα σενάρια αυτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανησύχησε την κυβέρνηση, που βλέπει τη δημόσια συζήτηση να λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η ραγδαία εξάπλωση θεωριών συνωμοσίας, χωρίς αποδείξεις, αλλά με έμφαση στη δημιουργία εντυπώσεων, αποτελεί έναν νέο «πονοκέφαλο» για το κυβερνητικό στρατόπεδο.
Ενοχλημένος ο πρωθυπουργός
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εμφανίζεται βαθιά ενοχλημένος από τις κατηγορίες και τις αιχμές που αφήνονται κατά της κυβέρνησης, παρουσιάζοντάς τη ως δήθεν εμπλεκόμενη στον θάνατο του Καλόγηρου και ιδίως από τη στιγμή που όλη αυτή η συνωμοσιολογία πέρασε και στην αίθουσα της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου.
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, έθεσε για παράδειγμα ερωτήματα αναφορικά με την υπόθεση, ενώ σε παρόμοιο ύφος κινήθηκε και ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος που δήλωσε μόλις χθες από το βήμα πως «η κοινωνία συγκλονίζεται και ζητά απαντήσεις για τον θάνατο του γιου της ανακρίτριας των Τεμπών. Πληθαίνουν τα ερωτήματα. Οφείλουμε να τα μεταφέρουμε. Ερωτήματα που προκύπτουν και από την ανάρτηση της μητέρας του θύματος. Γιατί αναφέρεται στους υπεύθυνους του θανάτου του γιου της; Τι συσχέτιση μπορεί να υπάρχει με την έρευνα των καταγγελιών συγγενών και συνηγόρων; […] Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταγγείλει την ηγεσία της Δικαιοσύνης. Δεν μασήσαμε τα λόγια μας. Η Δικαιοσύνη λειτουργεί ως βραχίονας της κυβέρνησης και αμφισβητούμε τις επιλογές αυτές γιατί ο κ. Μητσοτάκης παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη και κλονίζει την αξιοπιστία της».
Από την πλευρά του, ο Στέφανος Κασσελάκης εκ μέρους του Κινήματος Δημοκρατίας κάλεσε την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να τοποθετηθεί δημόσια για όσα υπονοεί, ενώ η ανεξάρτητη βουλευτής Ραλλία Χρηστίδου έκανε λόγο ανοικτά για δολοφονία. Σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κ. Χρηστίδου έγραψε: «Είναι τυχαία δολοφονία ή μήνυμα προς τη Δικαιοσύνη; Η μαφία έχει διεισδύσει στη θεσμική ζωή της χώρας;».
Ξεσπάσματα Βορίδη, Γεωργιάδη, Σκέρτσου
Γίνεται εμφανές πως η κυβέρνηση αποφάσισε τις τελευταίες ώρες να περάσει στην αντεπίθεση και έτσι εξηγούνται οι δριμείες αντιδράσεις τόσο των υπουργών Επικρατείας, Μάκη Βορίδη και Άκη Σκέρτσου, όσο και του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη.
Ο κ. Βορίδης δήλωσε εμφανώς ενοχλημένος και στρεφόμενος προς τα έδρανα της αντιπολίτευσης πως «έχετε ξεπεράσει κάθε όριο. Θα έρχεστε εδώ και θα λέτε ότι η κυβέρνηση δολοφόνησε έναν αθώο άνθρωπο και εμείς θα το ακούμε νηφάλια; Αναρωτιέμαι πόσο πια μπορούν να γίνουν ανεκτά τα πράγματα αυτά, οι υπαινιγμοί και οι δήθεν υπόνοιες. Ακούστε, έχουμε ένα θλιβερό περιστατικό με απώλεια ενός ανθρώπου και εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του. Και έρχεται εδώ ο κ. Φάμελλος και αφήνει υπαινιγμούς κατά της κυβέρνησης. Υπάρχει και συνάδελφος μας εδώ μέσα, η κα Χρηστίδου που λέει: «τυχαία είναι ή μήνυμα στην Δικαιοσύνη;». Τι υπονοείτε κ. Φάμελλε, λειτουργείτε σαν να είστε οι χυδαιότεροι των χυδαιότερων τρόλ του διαδικτύου. Υπάρχει όριο στην κατρακύλα σας; Έχετε δηλητηριάσει την κοινωνία με αβάσιμες θεωρίες».
Στο σημείο εκείνο μάλιστα τον διέκοψε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρος Καζαμίας, για να ακολουθήσει ο εξής διάλογος:
Καζαμίας: Είστε σε δύσκολη θέση.
Βορίδης: Εγώ είμαι σε δύσκολη θέση;
Καζαμίας: Ναι.
Βορίδης: Αφήστε τα νοητά «ναι» κύριε. Απέναντι στους χυδαίους υπαινιγμούς είμαι εγώ σε δύσκολη θέση; Αν είσαι λεβέντης σήκω όρθιος να πεις τι εννοείς. Δεν ντρέπεσαι λιγάκι; Έχουμε ανεχθεί εδώ μέσα τα πάντα.
Γεροβασίλη (προεδρεύουσα): Όχι χαρακτηρισμούς…
Βορίδης: Δε θα κάνω χαρακτηρισμούς σε αυτούς που υπονοούν ότι η κυβέρνηση έχει δολοφονήσει έναν άνθρωπο; Και λίγα λέω, επιεικείς είναι οι χαρακτηρισμοί. Αυτό είναι αντιπαράθεση; Να σηκωθείτε και να το πείτε . Πείτε από τι επήλθε ο θάνατος του. Τι υπονοείτε; Είστε σοβαροί να υπονοείτε τέτοια πράγματα; Καταλαβαίνετε που οδηγείτε αυτή την αντιπαράθεση;
Πολάκης: Ποιος είσαι εσύ να μας μαλώνεις
Βορίδης: Μαλώνω την αθλιότητα και την χυδαιότητα σου και σου λέω ότι δεν είναι ανεκτή. Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο. Θα έρχεστε εδώ θα λέτε ότι η κυβέρνηση δολοφόνησε έναν αθώο άνθρωπο και εμείς θα καθόμαστε νηφάλια να σας ακούμε; Να σας ακούμε να λέτε ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση παρήγγειλε την δολοφονία ενός αθώου ανθρώπου και όταν θα σας πούμε ότι είστε χυδαίοι λασπολόγοι θα μας μαλώνετε και από πάνω; Ακούμε τον ΣΥΡΙΖΑ να μας μιλά και για κράτος δικαίου και ότι σέβονται την δικαιοσύνη μόνο όμως όταν οι αποφάσεις της σας βολεύουν. Μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ που έκανε την σκευωρία Novartis. Που κατηγόρησαν 10 πολιτικούς αντιπάλους για να απαλλαγούν και οι 10. Μας τα λένε αυτοί που έχουν 2 κατηγορούμενους υπουργούς. Σήμερα πρέπει να τους ανεχτούνε να μας λένε ότι οργανώνουμε και δολοφονίες για έναν θάνατο αδόκητο και τραγικό και δεν έχουν υπομονή να περιμένουν την ιατροδικαστική έκθεση. Τέτοια είναι η λύσσα η ανυποληψία σας και εκεί οδηγείτε την πολιτική αντιπαράθεση.
Λίγη ώρα αργότερα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε πως «τη μια μας λέτε παιδεραστές, την άλλη λαθρέμπορους, τώρα δολοφόνους. Ως εδώ! Ο ελληνικός λαός καταλαβαίνει ότι οδηγείτε την Ελλάδα σε βούρκο».
Ανησυχία για την κοινωνική διάσταση του φαινομένου
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης της υπόθεσης, ενώ εκφράζεται έντονη ανησυχία για το γεγονός ότι ακραίες θεωρίες, που παλαιότερα θεωρούνταν περιθωριακές, αποκτούν δυναμική και βρίσκουν έδαφος στη δημόσια συζήτηση. Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, επεσήμανε μέσω ανάρτησής του: «Ξεκίνησαν από «κυβέρνηση παιδοβιαστών», πέρασαν στην «κυβέρνηση λαθρεμπόρων’» και τώρα πλέον μιλούν ευθέως για «κυβέρνηση δολοφόνων». Με επικεφαλής αυτής της «εγκληματικής συμμορίας» τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας. Αρκετά! Σωπάστε και σεβαστείτε επιτέλους τον ανείπωτο πόνο αυτών που πραγματικά πονούν. Μην τους χρησιμοποιείτε άλλο σαν πολεμοφόδια. Κι αφήστε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της και να οδηγήσει την υπόθεση αυτή, που μας πονάει όλους βαθιά, στη δικαστική αίθουσα και τον φυσικό δικαστή, που είναι ο μόνος που έχει γνώση όλων των δεδομένων και αποκλειστική αρμοδιότητα να κρίνει και να αποδώσει ευθύνες. Δεν θα λυγίσουμε ούτε και θα επιτρέψουμε στις δυνάμεις της αδράνειας και της στασιμότητας, του «όχι σε όλα και ναι στο τίποτα», να κρατήσουν ξανά τη χώρα πίσω».
Επικοινωνιακή στρατηγική και επόμενες κινήσεις
Η κυβερνητική στρατηγική πλέον εστιάζει στην αποδόμηση αυτών των ισχυρισμών, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να ξεκινά πλέον να δίνει απαντήσεις σε υψηλούς τόνους, ενώ δεν αποκλείεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός να τοποθετηθεί επί του θέματος στο Thessaloniki Summit, προκειμένου να βάλει ένα τέλος στα σενάρια που ταράζουν το πολιτικό σκηνικό. Είναι σαφές ότι η πολιτική αντιπαράθεση γύρω από το θέμα δεν θα κοπάσει εύκολα και ιδίως όσο πλησιάζουμε στα συλλαλητήρια της 28ης Φεβρουαρίου, ανήμερα της επετείου της τραγωδίας των Τεμπών. Η κυβέρνηση προετοιμάζεται για μια παρατεταμένη σύγκρουση, καθώς το αφήγημα της αντιπολίτευσης φαίνεται να βρίσκει απήχηση σε ένα μέρος της κοινής γνώμης, τροφοδοτώντας τη δυσπιστία προς τους θεσμούς.
Πηγή:newsbeast.gr
Καβάλα | Στα χέρια της Ιατρικής Εταιρείας περνά το Σανατόριο
Ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αναίρεση του δημοσίου άρα το κτίριο του Σανατορίου είναι οριστικά δικής της ιδιοκτησίας.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου οριστικοποίησε την ιδιοκτησία του κτιρίου του Σανατορίου υπέρ του δημοσίου, ενώ η προοπτική αλλαγής χρήσης του κτιρίου και της πρώην Ορθοπεδικής κλινικής έχει ως στόχο τη φιλοξενία κοινωφελών λειτουργιών.
Η εκ νέου χρήση αυτών των χώρων για κοινωνική πρόνοια, εκπαίδευση, πολιτιστικές εκδηλώσεις και περίθαλψη είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία που μπορεί να εξυπηρετήσει την τοπική κοινότητα. Επιπλέον, η διαδικασία παραχώρησης ακινήτου στον Αμυγδαλεώνα για τη δημιουργία ενός συνεδριακού χώρου φαίνεται να συμπληρώνει αυτήν την προσπάθεια αξιοποίησης των πόρων για το κοινό καλό.
Δηλώνει ψυχικά ασθενής τώρα ο «παλαιοχριστιανός» της ορεινής Κορινθίας που περνά από αυτόφωρο
Γνωμάτευση πραγματογνώμονα σχετικά με σοβαρό πρόβλημαψυχικής υγείας που ισχυρίζεται ότι έχει ζητά τώρα ο 45χρονος πατέρας της οικογένειας των «παλαιοχριστιανών», ο οποίος οδηγήθηκε νωρίτερα στο αυτόφωρο της Κορίνθου.
Ο «πατριάρχης της οικογένειας των παλαιοχριστιανών» θα βρεθεί ενώπιον του εισαγγελέα, καθώς οδηγήθηκε στο αυτόφωρο για μια σειρά από αδικήματα. Ο 45χρονος κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα, υποστηρίζοντας πως έχει περάσει από αρμόδια επιτροπή το 2020 και λόγω του κορονοϊού η διάγνωση δεν ανανεώθηκε.
Ο 45χρονος ζητά από το δικαστήριο μέσω του συνηγόρου του να εξεταστεί από πραγματογνώμονα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, το αίτημά του καταχωρήθηκε και αναμένονται οι ανακοινώσεις για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί από εδώ και πέρα.
Αρνείται να δώσει δείγμα DNA
Ο 45χρονος συνελήφθη την Κυριακή στην ορεινή Κορινθία για απείθεια στον νόμο και μη συμμόρφωση στην υποχρεωτικότητα της φοίτησης των τριών ανήλικων παιδιών του στο σχολείο.
Παράλληλα τα τρία ανήλικα παιδιά της οικογένειας παραμένουν άφαντα, ενώ πληροφορίες τα ήθελαν να βρίσκονται σε μοναστήρι παλαιοημερολογιτών μαζί με τη μητέρα τους και την αστυνομία να συνεχίζει τις έρευνες για τον εντοπισμό τους.
Για τον 45χρονο έχει δοθεί εντολή να παρθεί δείγμα DNA όπως και από τα παιδιά, έπειτα από την επιμονή της μεγαλύτερης κόρης της οικογένειας να μην αποκαλύπτει τον πατέρα του παιδιού της. Ο 45χρονος αρνείται κατηγορηματικά να δώσει δείγμα, αν και ο συνήγορός του υποστηρίζει πως τον έχει συμβουλεύσει να το κάνει.
Πηγή: Newsbeast.gr
Παναγιωτόπουλος | Η σχέση Ελλάδος-Τουρκίας περνά από μία φάση αποκλιμάκωσης των εντάσεων
Ακολουθεί η συνέντευξη του πρώην ΥΠΕΘΑ και βουλευτή Καβάλας της Ν.Δ Νίκου Παναγιωτόπουλου στον REAL FM και στον δημοσιογράφο Τέρενς Κουϊκ.
Ερώτηση
Κύριε Υπουργέ καλημέρα από την Αθήνα.
Απάντηση
Καλημέρα σας καλημέρα και στους ακροατές. Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λέγατε για τις ζωοκτονίες. Αν μη τι άλλο σε μένα αυτό λέει ότι για να εξαλείφθει, εν πάση περιπτώσει να μετριαστεί, αυτό το φαινόμενο, δεν αρκεί να αυστηροποιήσουμε την ποινική νομοθεσία με αυστηρότερες ποινές γι’ αυτούς που τελούν τέτοιου είδους εγκλήματα-σωστό είναι αυτό δεν λέω-αλλά οι ρίζες του κακού θα έλεγα ότι είναι περισσότερο κοινωνικοπολιτικές οι κοινωνικο-οικονομικές παρά νομοτεχνικές. Η βία δυστυχώς βρίσκεται σε έξαρση, σε όλα τα επίπεδα. Δυστυχώς την πληρώνουν και ζωάκια.
Ερώτηση
Και κυρίως στους νέους και στους πιτσιρικάδες. Εγω βλεπω παλι ειχαμε περιστατικό με παιδιά δεκατετράχρονα ή δεκαπεντάχρονα να πλακώνονται μεταξύ τους και να βγάζουν και μαχαίρια. Οι άλλοι στα Χανιά που πήραν τότε τα όπλα του πατέρα τους από το σπίτι και πυροβολούσαν τα αυτοκίνητα που περνούσαν έξω από το σχολείο τους…
Απάντηση
Είναι μεγάλο πρόβλημα. Χθες είχα μια αντίστοιχη συζήτηση με κάποιους καθηγητές εδώ στην εκλογική μου περιφέρεια, στην Καβάλα, οι οποίοι μου είπαν με κάποια ανακούφιση ότι στην επαρχία είναι λιγότερο σφοδρό το φαινόμενο. Εδώ ακόμα κρατάει αν θέλετε είτε το σχολείο είτε το οικογενειακό περιβάλλον, η επαφή με τα ζώα κτλ. Είναι όμως ένα μεγάλο πρόβλημα και για μένα πάλι άμα θέλουμε να ζητήσουμε τις λύσεις των προβλημάτων, εγώ τις εντοπίζω στην ανατροφή, στο σπίτι και στην Παιδεία, στα πρώτα της στάδια, όχι βέβαια στο πανεπιστήμιο. Μέχρι τότε το κακό έχει γίνει. Άλλωστε οι δράστες αυτών των εγκλημάτων βίας, αυτών των πράξεων βίας, μάλλον για να είμαι ακριβής, είναι πλέον, και αυτό είναι το ανησυχητικό, πιο νεαροί στην ηλικία.
Ερώτηση
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που μου κάνατε αυτή την εισαγωγή πραγματικά έτσι μου τονώσατε λίγο και το σκοπό της εκπομπής, γιατί αργότερα θα έχω και την Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας «Νέμεσις» για το Περιβάλλον και τα Ζώα, την κα Νατάσσα Μπομπολάκη. Αλλά θα ήθελα τώρα να σας πάω με την ιδιότητά σας και μετά από τη θητεία, την αξιοσημείωτη για μένα, το εννοώ αυτό επί των ημερών σας δεν έγιναν τα Rafale και τα Belharra ή κάνω λάθος;
Απάντηση
Τότε διαπραγματευτήκαμε, τότε υπογράψαμε και άλλα πολλά.
Ερώτηση
Για να μην τα ξεχνάμε, γι’ αυτό.
Απάντηση
Εντάξει, ήταν 4 αξέχαστα χρόνια με διαχείριση σοβαρών κρίσεων. Κρίσεων, που θα έλεγα, χωρίς προηγούμενο τουλάχιστον στο πρόσφατο παρελθόν, την οικοδόμηση πολλών συμμαχιών στο πλαίσιο της αμυντικής διπλωματίας, που είναι πολύ αξιόπιστο είδος διπλωματικής προσέγγισης, και βέβαια το φιλόδοξο πρόγραμμα να ξαναδυναμώσει η Ελλάδα στρατιωτικά, γιατί πολύ απλά είχε μείνει πίσω. Αυτό σημαίνει και να βρούμε τρόπους να συντηρήσουμε, να αναβαθμίσουμε τα υπάρχοντα συστήματα αλλά και να αποκτήσουμε καινούργια. Και δεν τελειώνει βέβαια. Κανείς δεν λέει, και πρώτος εγώ δεν θα έλεγα ότι τα κάναμε όλα. Κάναμε όμως αρκετά. Ιδίως στο αεροπορικό πεδίο νομίζω είναι ορατή η αλλαγή και των συσχετισμών ισχύος στην περιοχή αλλά και του ηθικού στην Πολεμική Αεροπορία, γιατί τα στελέχη θέλουν ένα βλέπουν τον κλάδο τους, το όπλο τους να δυναμώνει. Αυτό έχει αντίκτυπο θετικό και στο ηθικό, και αυτό είναι, θα έλεγα, ανεκτίμητη παράμετρος. Αλλά η προσπάθεια συνεχίζεται, δεν σταματάει ποτέ. Οι ανάγκες υπάρχουν, οι συνθήκες μεταβάλλονται ασφαλώς. Εγώ συμφωνώ με αυτό που λέει ο εν ενεργεία Υπουργός Άμυνας, ο κ. Δένδιας ότι πρέπει να διδασκόμαστε μαθήματα από το πεδίο, μια που έχουμε δυστυχώς φαινόμενο έξαρσης, συγκρούσεων και είμαι σίγουρος θα πάμε και σε αυτό προσεχώς, και να προσαρμοζόμαστε, όσον αφορά τη δυνατότητα αντιμετώπισης αυτών, που άλλωστε στο τέλος αυξάνει την αποτρεπτική ισχύ της χώρας. Και αυτό είναι το τελικό ζητούμενο.
Ερώτηση
Δεν κατάλαβα. Μου είπατε ότι βαδίζουμε σε πεδίο συγκρούσεων; Δεν το κατάλαβα.
Απάντηση
Όχι. Βλέπουμε ότι στο ευρύτερο περιβάλλον μας πλέον σοβούν ανοιχτές συγκρούσεις. Δεν λέω για εμάς. Σοβούν ανοιχτές συγκρούσεις στη γειτονιά μας, είτε προς Βορρά, είτε στη Μέση Ανατολή.
Ερώτηση
Ο κ. Παρασκευαϊδης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ βγήκε χθες, σε νοσοκομείο μέσα σε μια εκδήλωση, να πει πάρτε όπλα γιατι θα έρθουν οι Τούρκοι να μας σφάξουν.
Απάντηση
Εντάξει, δεν είναι τώρα αυτό σοβαρή προσέγγιση. Αλίμονο. Δεν χρειάζεται να πάρουν Έλληνες πολίτες όπλα. Οι Έλληνες πολίτες πρέπει μεν να ενισχύουν την ανθεκτικότητά τους στις κρίσεις, αλλά νομίζω ότι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας, φροντίζουν για την αποτροπή. Και αποτροπή δεν είναι τίποτα άλλο παρά η διαρκής αποθάρρυνση κάθε δυνητικού αντιπάλου να αναλάβει κάποια στρατιωτικού τύπου ενέργεια, διότι εκτιμά ότι το κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το όφελος. Αυτό είναι η αποτροπή στην πράξη και για μένα ο καλύτερος τρόπος αποτροπής δεν είναι να κάνεις δηλώσεις βαρύγδουπες, αλλά να κανονίζεις να έρχεται ένα Rafale το μήνα, όπως και έρχεται εδώ και 2 χρόνια. Και καταλαβαίνουν όλοι τι σημαίνει αυτό.
Ερώτηση
Μου ξεφεύγετε όμως γιατί εγώ σας λέω αν ήσασταν εσείς υπουργός τώρα, και ένας βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας έλεγε ότι θα μας σφάξουν οι Τούρκοι στο κρεβάτι την ώρα που κοιμόμαστε, θα σας άρεσε να το ακούσετε;
Απάντηση
Όχι, δεν νομίζω ότι κανένας σε θέση ευθύνης του αρέσει να ακούει μια τέτοια δήλωση άστοχη όπως σας είπα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν κατά καιρούς άστοχες δηλώσεις και για εντυπωσιασμό. Η δουλειά έχει σημασία.
Ερώτηση
Επειδή μπαίνουμε σε ένα κλίμα, παρόλο που επιμένει ο Ερντογάν για τη γαλάζια πατρίδα, εμείς μπαίνουμε σε μια διπλωματία, η οποία φαίνεται ότι στα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης δουλεύει, δουλεύει πολύ καλά και η οικονομική διπλωματία. Μην ξεχνάμε ότι κάνει πολύ καλή δουλειά ο Κώστας Φραγκογιάννης, αλλά το ζήτημα είναι πράγματι πρέπει να αισθανόμαστε ως εν δυνάμει κίνδυνο τον Τούρκο, ο οποίος βεβαίως δεν λέει και να άρει και το casus belli;
Απάντηση
Οι σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία περνάνε μια φάση αποκλιμάκωσης των εντάσεων και αυτό είναι καλό πράγμα. Μόνο ως καλό μπορεί να εκληφθεί. Ως παράθυρο ευκαιρίας το βλέπουμε. Μπορώ να θυμηθώ τι γινότανε από παραβιάσεις και υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών στον εναέριο χώρο μας, υπερπτήσεις πάνω από νησιά, και τι γίνεται σήμερα που έχει εκμηδενιστεί κυριολεκτικά το φαινόμενο. Αυτό είναι ένα καλό σημάδι. Από κει και πέρα όμως είμαι της άποψης του και κεινον ποιείν και τούτο μη αφιέναι. Είναι καλό η αναζήτηση κοινών δρόμων, η προσπάθεια για συνεννόηση από κει και πέρα όμως, δεν θα πρέπει να χαλαρώσει η προσπάθεια για την ενίσχυση της χώρας. Άλλωστε, και απ’ ότι ακούω και από ότι γνωρίζω, ο κ. Ερντογάν δεν ματαίωσε τη ναυπήγηση του ελικοπτεροφόρου ή του άλλου που έχει στα σκαριά, συνεχίζει, έτσι δεν είναι; Δεν ματαίωσε το πρόγραμμα πρόσκτισης ή ναυπήγησης νέων μαχητικών πλοίων, μονάδων επιφανείας δηλαδή, ώστε να ενισχύσει τη ναυτική παρουσία της Τουρκίας σε μια εποχή που η ναυτική παρουσία αποκτά ιδιαίτερα μεγάλη στρατηγική σημασία στην ευρύτερη περιοχή. Δεν σταμάτησε Τουρκία αυτά τα φιλόδοξα προγράμματα, επειδή είναι σε καλύτερη φάση σχέσεων με την Ελλάδα. Νομίζω ομοίως και εμείς πρέπει να πράξουμε και από κει και πέρα να ζητούμε δρόμους για καλύτερη συνεννόηση.
Ερώτηση
Όμως, κύριε υπουργέ γιατί έχουμε αποδυναμώσει τη δική μας την πολεμική βιομηχανία; Δηλαδή μιλάω για ΠΥΡΚΑΛ, μιλάω για ΕΑΒ, που φτιάχναμε ακόμα και τζιπ.
Απάντηση
Είναι μεγάλη ιστορία που τραβάει πίσω πάρα πολλά χρόνια. Νομίζω ότι η ελληνική αμυντική βιομηχανία έχει αποδυναμωθεί τα τελευταία χρόνια, διότι κυριαρχήθηκε από νοοτροπίες όχι τόσο ΝΑΤΟϊκές. Και το ΝΑΤΟ αυτή τη στιγμή είναι σε μια φάση που ζητά τρόπους να τονωθεί η αμυντική βιομηχανία, η παγκόσμια λόγω της ζήτησης για πυρομαχικά για να υποστηριχθούν σε διαφορά πεδία φιλικές προς το ΝΑΤΟ δυνάμεις. Ας πούμε να ενισχυθούν οι Ουκρανοί, ας πούμε από χώρες μέλη, διευρύνοντας το οπλοστάσιο. Ακόμα και το Ισραήλ αυτή τη στιγμή ενισχύεται με πυρομαχικά για να αντιμετωπίσει αυτά που έχει να αντιμετωπίσει, που δεν έχει να κάνει μόνο με την κατάσταση στην Παλαιστίνη, αλλά με μια ευρύτερη ανάφλεξη στην περιοχή με συμμετοχή συγκεκριμένων δρώντων. Όμως για να επανέλθω, ξέρετε η αμυντική βιομηχανία για να λειτουργήσει πάνω απ όλα πρέπει να είναι ανταγωνιστική και εξωστρεφής, και θα ‘ελεγα και ανταγωνιστικής διεθνώς. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια κυριάρχησε η νοοτροπία ότι έναν πελάτη μόνο πρέπει να έχει αμυντική βιομηχανία και αυτός πρέπει να φροντίζει για όλα. Δηλαδή το κράτος, οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις. Καμία αμυντική βιομηχανία σοβαρή δεν προχώρησε μόνο με ένα πελάτη, το κράτος.Για να γίνει διεθνώς ανταγωνιστική, πρέπει να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες. Αυτή τη στιγμή παγκοσμίως υπάρχουν οι ευκαιρίες, με τη ζήτηση διεθνώς. Θυμίζω ότι ένα δύο μήνες πριν τις εκλογές επισκέφθηκε την ΠΥΡΚΑΛ ή τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, όπως λέγονται τώρα, ο Επίτροπος ο αρμόδιος για την Αμυντική Βιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κύριος Μπρετόν, και ευθαρσώς τους είπε ότι αν μπορείτε υπάρχει δουλειά για σας, πείτε μου τι χρειάζεται για να κάνετε παραγωγή; Χρειάζεται χρηματοδότηση; Χρειάζεται μηχανολογικό εξοπλισμό; Χρηματοδότηση για μηχανολογικό εξοπλισμό; Κοίταξε, δεν μπόρεσα να το παρακολουθήσω, αλλά αυτό που είπα τότε στους ιθύνοντες είναι ότι πείτε πραγματικά τι χρειάζεται χωρίς, να το πω έτσι, να παρουσιάζετε ψευδείς καταστάσεις. Ή να αναλαμβάνετε υποχρεώσεις που δεν είστε σε θέση στην πορεία να διεκπεραιώσετε. Διότι εδώ δεν είναι ελληνική πραγματικότητα όπου μπορεί κάποιος, ας πούμε, να λειτουργήσει με επιείκεια απέναντι στις καθυστερήσεις, στην παράδοση πυρομαχικών ας πούμε στη συγκεκριμένη ημερομηνία, βάσει συγκεκριμένης συμφωνίας ή Σύμβασης, επειδή είναι ελληνική βιομηχανία. Εδώ πρέπει να είσαι εντάξει σε όλα, αλλά αυτό θέλει αλλαγή νοοτροπίας. Ασφαλώς θέλει μια χρηματοδοτική ένεση και θέλει και μια ζήτηση, η οποία αυτή τη στιγμή όμως υπάρχει. Αυτή η Συνθήκη εξυπηρετείται, ικανοποιείται τώρα που μιλάμε. Οι ευκαιρίες δεν κρατούν για πάντα αυτό μόνο έχω να πω.
Ερώτηση
Θα σας κάνω ευθέως το ερώτημα το οποίο το διαβάζω μπροστά μου τώρα από 2 διαφορετικούς ακροατές. Αληθεύει ότι λόγω Ουκρανίας έχουμε στείλει συστήματα οπλικά και έχουν αποδυναμωθεί τα αμυντικά μας συστήματα στα νησιά του Αιγαίου, κυρίως στα ανατολικά;
Απάντηση
Αυτό είναι εξωφρενικό ψέμα. Δεν αποδυναμώθηκε τίποτα από την αμυντική μας διάταξη στα νησιά πολύ απλά, διότι στην Ουκρανία στείλαμε από τα αποθέματα. Κάποιοι πήγαν και είπαν ότι φύγανε πυροβόλα, έφυγαν συστήματα από τα νησιά κτλ. Δεν ισχύει αυτό στο ελάχιστο. Έχει διαψευστεί άλλωστε τόσο από μένα όσο και από στελέχη στρατιωτικής ηγεσίας, αλλά και από τον εν ενεργεία υπουργό πάρα πολλές φορές. Αν συνέβαινε αυτό, η Τουρκία δεν θα επέμενε ακόμα, και επιμένει από ότι ξέρετε, για αποστρατικοποίηση των νησιών, ως ζητούμενο αν θέλετε ή αίτημα στο διάλογο που γίνεται. Ζήτημα πήγε να δημιουργηθεί με τα περίφημα τεθωρακισμένα Marder που προμηθευτήκαμε από τους Γερμανούς, ανταλλάσσοντας αυτά με 40 τεθωρακισμένα, όχι τανκς, αλλά τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού. Τα παλιά που είχαμε προμηθευτεί από την Σοβιετική Ένωση, τότε δηλαδή την Ανατολική Γερμανία, όταν αυτή διαλύθηκε, σοβιετικής κατασκευής, τα οποία Marder, επειδή ήταν πολύ μεγαλύτερων δυνατοτήτων, δεν πήγαν στα νησιά, αλλά προωθήθηκαν στον Έβρο για να συνδυαστούν, γιατί καλύτερα συνδυάζονται αυτά μετά με τα τανκς τα Leopard που έχουμε. Κάποιοι είπαν τότε ότι δεν φροντίσαμε να ενισχύσουμε τα νησιά. Πρώτον, τα παλιά οχήματα δεν ήταν ο διαφοροποιός παράγων. Ήταν ένα παρωχημένο σύστημα το οποίο θα είχαμε και πρόβλημα να υποστηρίξουμε με ανταλλακτικά. Το καταλαβαίνετε, λόγω του ότι οι Ρώσοι δεν θα ήταν πρόθυμοι να δώσουν σε εμάς, αφού αυτά θα πήγαινα στην Ουκρανία. Δεύτερον, και τα παλιά οχήματα αντικαταστάθηκαν με τεθωρακισμένα οχήματα, αυτά τα αμερικάνικα που προμηθευτήκαμε και ακόμα συνεχίζουμε να προμηθευόμαστε, από τα αμερικανικά περισσεύματα, και δεν υπάρχει κανένα κενό. Ή με τα παλιότερα Μ113 τα οποία προωθήθηκαν από τον Έβρο στα νησιά, και εν πάση περιπτώσει, για να μην λέω πολλές λεπτομέρειες, γιατί δεν είναι και αυτό δόκιμο, δεν υπήρξε το παραμικρό κενό στην αμυντική μας διάταξη. Όσοι δημιουργούν φασαρία για αυτό, το κάνουν χωρίς να ξέρουν τα στοιχεία, ή εν γνώσει των στοιχείων, για να δημιουργήσουν μόνο εντυπώσεις.
Ερώτηση
Αυτά τα οποία γίνονται στην Ερυθρά Θάλασσα, με τους Χούτι θα έχουν τελειωμό ή θα πρέπει, όπως είπε προηγουμένως και ο καθηγητής που δίδασκε για 10-11 χρόνια στη Σχολή Ευελπίδων, ότι αν δεν γίνει το παλαιστινιακό κράτος δεν θα βρούμε την ησυχία μας.
Απάντηση
Κοιτάξτε, η επίλυση του Παλαιστινιακού νομίζω είναι κεντρικό ζήτημα εάν μπορεί κάποια μέρα να υπάρξει αποκλιμάκωση στη Μέση Ανατολή. Αυτή τη στιγμή περιοχή βρίσκεται σε ανάφλεξη. Ασφαλώς και αυτό είναι ένα πρόβλημα. Άλλωστε ήταν αναμενόμενη η πολύ σκληρή αντίδραση του Ισραήλ μετά το πλήγμα των τρομοκρατών της Χαμάς. Έχω την αίσθηση ότι ήταν πολύ υπολογισμένο, έτσι ώστε να προκαλέσει αυτή την ασύμμετρα σκληρή αντίδραση του Ισραήλ που μπήκε να ισοπεδώσει τη Λωρίδα της Γάζας μετά από 1200 και πλέον νεκρούς, και περίπου 250 όμηρος από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου. Σε κάθε περίπτωση όμως εδώ βλέπουμε, και με την εμπλοκή των Χούθι της Υεμένης, να γενικεύεται η κρίση σε όλη την περιοχή. Τις προάλλες είχαμε χτυπήματα από το Ιράν προς το Πακιστάν, είχαμε χτυπήματα, πλήγματα μάλλον στο Ιράκ, στη Συρία, στο Λίβανο με τη Χεζμπολαχ. Σε όλες αυτές τις υποθέσεις εμπλέκονται στελέχη, ή κάποια βοήθεια, ενός συγκεκριμένου διεθνούς δρώντος. Και αυτό είναι το Ιράν. Άρα βλέπουμε ότι ο πόλεμος αυτός, η γενικευμένη αυτή ανάφλεξη έχει και τη συμμετοχή ενός παίκτη διεθνούς της περιοχής, υπολογισμού, ο οποίος αναμειγνύεται σε διάφορα μέτωπα και παρακινεί διάφορους δρώντες, τη Χεζμπολάχ στο Λίβανο, τη Χαμάς στη Γάζα, χρηματοδοτήθηκε και εκπαιδεύτηκε από το Ιράν, ώστε να πλήξει με αυτό τον τρόπο που έπληξε το Ισραήλ και να προκαλέσει αυτή την αντίδραση, τους Χούθι τώρα στην Υεμένη κτλ. Αυτή τη στιγμή λοιπόν έχουμε μια γενίκευση της αναταραχής, με συμμετοχή και άλλων παικτών, κάτι για το οποίο το Ισραήλ είχε προειδοποιήσει. Κοιτάξτε, μας αρέσει, δεν μας αρέσει αυτό που κάνει το Ισραήλ, και καταλαβαίνω τις διαφοροποιήσεις στην ελληνική κοινή γνώμη, πρέπει να καταλάβουμε και μια επιπλέον παράμετρο: το Ισραήλ, για το στρατόπεδο της Δύσης στο οποίο ανήκουμε, πάλι θέλω να πω μας αρέσει δεν μας αρέσει, εγώ λέω ευτυχώς, είναι ένας πυλώνας σταθερότητας στην περιοχή και ένας πυλώνας παροχής ασφάλειας στην περιοχή. Αν αυτός ο πυλώνας πέσει, μετά τα πράγματα δυσκολέψουν και για εμάς. Αυτό για να γνωρίζουμε ή να καταστρώσουμε την στρατηγική μας. Θυμίζω ότι με το Ισραήλ είχαμε έρθει πολύ κοντά τα τελευταία χρόνια, ουκ ολίγες φορές έχω επισκεφθεί τη χώρα, με 3 Υπουργούς Εθνικής Άμυνας έχω συνομιλήσει και έχουμε διαπραγματευτεί εκεί πέρα και για την στρατηγική μας ενίσχυση, ομοίως τώρα και ο υπουργός, ο κ. Δένδιας, και ως υπουργός Εξωτερικών το έκανε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός… Έχουμε κτίσει μια στρατηγική συμμαχία η οποία νομίζω ως αποτέλεσμα έχει και την ενδυνάμωση της χώρας, διότι το Ισραήλ έχει πρόσβαση σε υψηλών τεχνολογιών συστήματα τα οποία πλέον μπορούμε και εμείς να διαπραγματευτούμε και να αποκτήσουμε. Και έγινε αυτό σε δύο τρεις περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, επειδή αναφέρεστε στην ευρύτερη γεωπολιτική κατάσταση ασφαλώς και υπάρχει μεγάλη ανησυχία. Οι ανησυχίες αυτές διατυπώθηκαν και πρόσφατα στο Φόρουμ του Νταβός, τα ακούσαμε και από το στόμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και πρέπει από κει και πέρα να δούμε και πώς μπορούμε να επηρεάσουμε τις εξελίξεις στο βαθμό που αυτό μας επιτρέπεται έτσι ώστε το Παλαιστινιακό να οδηγηθεί σε μια επιτέλους επίλυση και αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν δεχθεί κάποια ισραηλινή κυβέρνηση κάποιο συμβιβασμό για τη δημιουργία κάποιου παλαιστινιακού κράτους, με προδιαγραφές βέβαια ειρηνικής συμβίωσης και όχι οδηγούμενο από δρώντες που θέλουν να πλήξουν το Ισραήλ στη λογική ότι αυτό το κράτος πρέπει να πάψει να υπάρχει, στη λογική δηλαδή των περισσότερων εχθρών του στην περιοχή, και από κει και πέρα να δούμε και την τους ευρύτερους συσχετισμούς, διότι στην περιοχή αυτή λειτουργούν ή επηρεάζουν και άλλοι μεγάλοι διεθνείς παίκτες. Υπάρχει η παρουσία των Κινέζων, υπάρχει η υποβόσκουσα σύγκρουση εσωτερική στο Ισλάμ μεταξύ σιιτών Ιράν και Σουνιτών, οι σουνιτικές χώρες με πρώτη την ηγέτιδα Σαουδική Αραβία, υπάρχουν οι τρίτες χώρες που του Κόλπου, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που έχουν φτάσει σε κάποιου είδους συμφωνία με το Ισραήλ, για ειρηνική συμβίωση και οι Σαουδάραβες, και όλο αυτό το πλάνο τινάχτηκε στον αέρα από την επέμβαση μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς, όπου από πίσω από ότι αποδεικνύεται είναι το Ιράν και ανατρέχουμε πάλι στην εσωτερική σύγκρουση μέσα στο Ισλάμ. Είναι μια πολύ περίπλοκη, είμαι σίγουρος το καταλαβαίνουν και οι ακροατές από την ανάλυση που κάνω, κατάσταση αυτή τη στιγμή, η οποία όμως κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Ασφαλώς και την οικονομία. Έχει κόστος όλο αυτό. Όταν ας πούμε ένας θαλάσσιος διάδρομος είναι πλέον επικίνδυνος για την εμπορική ναυσιπλοΐα, τότε πολύ απλά οι τιμές ανεβαίνουν, γιατί το κόστος αυξάνεται, αφού οι δρόμοι αλλάζουν, πάνε γύρω γύρω από την Αφρική τώρα, και δεν «κόβουν δρόμο», να το πω έτσι λαϊκά από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο τα αγαθά προς μεταφορά, αυτό είναι προς όφελος των εφοπλιστών, αλλά εις βάρος αυτών που καταναλώνουν τα προϊόντα των οποίων το κόστος μεταφοράς αυξάνεται.
Ερώτηση
Δεν έχω λόγια, ειλικρινά ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ που κάναμε την συζήτηση αυτή. Πιστεύω ότι ήταν χρήσιμη. Κυρίως κρατώ σαν γεγονός αυτό το οποίο μου είπατε για τα νησιά μας. Πολύ σημαντική η παρέμβασή σας. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε υπουργέ, γιατί την κουβέντα…
Απάντηση
Να σας πω κάτι; Ποια κυβέρνηση θα φρόντιζε, δυνάμει κάποιας συμφωνίας, να αποδυναμώσει την αμυντική της διάταξη; Σίγουρα νομίζω ότι, και το λέω αυτό με το χέρι στην καρδιά, καμία δεν θα λειτουργούσε για να αποδυναμώσει τη χώρα. Ε, σίγουρα δεν θα λειτουργούσαμε εμείς, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποδυναμώσει τη χώρα μετά από την προσπάθεια αυτή που γίνεται παράλληλα, η χώρα να δυναμώσει στρατιωτικά. Αυτό είναι αυταπόδεικτο και από κει και πέρα, επιτρέψτε μου να το κλείσω, η Ελλάδα σε αυτό το επικίνδυνο πλέον και δυνητικά ανασφαλές, και όχι ασφαλές, ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον, πρέπει να συνεχίσει την προσπάθειά της να έρχεται πιο κοντά με τους συμμάχους της, να κτίζει πιο γερά τις συμμαχίες της, και στη βάση, όπως είπα, των αμυντικής φύσεως συμμαχιών, και από κει και πέρα να μην ξεχνά να συνεχίζει την προσπάθεια να δυναμώνει στρατιωτικά. Έχει κόστος, ασφαλώς, οι προτεραιότητες αλλάζουν, αλλά πάντα η προσπάθεια αυτή πρέπει να είναι διαρκής και να αποφέρει αποτελέσματα ορατά σε όλους. Στο τέλος της ημέρας το βασικό είναι η αποτροπή, αλλά και το διεθνές γεωπολιτικό αποτύπωμα της χώρας, να μας ακούνε και να μας μετράνε. Αυτό το κερδίσαμε νομίζω στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά η προσπάθεια, όπως σας είπα, είναι διαρκής.
Ερώτηση
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε υπουργέ, σας εύχομαι καλημέρα από την Αθήνα.
Ο e-ΕΦΚΑ «περνά» στην ηλεκτρονική εποχή
Νέα συστήματα για ταχύτατη απονομή συντάξεων και πληροφορίες με ένα «κλικ». Τα έξι βήματα ψηφιακής μετάλλαξης
Η ψηφιακή μετάλλαξη του μεγαλύτερου ασφαλιστικού ταμείου της χώρας ξεκίνησε με στόχο το «πέρασμα» στην «e-ΕΦΚΑ εποχή». Η υποστήριξη του ηλεκτρονικού χαρακτήρα (“e”) του ασφαλιστικού ταμείου περιλαμβάνει νέες ψηφιακές υπηρεσίες, που θα καλύπτουν το σύνολο της επιχειρησιακής λειτουργίας του.
Ήδη η διοίκηση του ταμείου έχει προχωρήσει στους απαραίτητους διαγωνισμούς για την ανάληψη του έργου της ψηφιοποίησης όλων των αρχείων του ΕΦΚΑ.
Η διαδικασία αυτή έχει εισέλθει στην τελική της ευθεία με στόχο την δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος που θα παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε λειτουργία του ΕΦΚΑ
Με τον τρόπο αυτό ο ασφαλισμένος θα μπορεί – ανά πάσα στιγμή – να λαμβάνει κάθε πληροφορία – με ένα «κλικ» – γύρω από τον ασφαλιστικό του λογαριασμό, τις παροχές και τα δικαιώματά του.
Στόχος είναι η δημιουργία ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, που εξυπηρετεί έναν ενιαίο Οργανισμό με μια (και μόνο) βάση δεδομένων, για τη διαχείριση τόσο των ασφαλιστικών θεμάτων (συντάξεις, παροχές, ασφάλιση) όσο και των οικονομικών συναλλαγών με τον Φορέα σε πραγματικό χρόνο (πληρωμές, βεβαιωμένες οφειλές, έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, κ.α.).
Το νέο αυτό σύστημα προβλέπει τη διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία του πολίτη με τον Οργανισμό. Το νέο Ο.Π.Σ., σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας του κάθε ασφαλισμένου (δεύτερο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης) είναι το νέο εργαλείο του Οργανισμού για την ταχεία και ορθή απονομή των συντάξεων και την ενημέρωση των ασφαλισμένων, σε πραγματικό χρόνο, για τον ασφαλιστικό τους βίο.
Η ψηφιακή μετάλλαξη
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας οι αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί για την πλήρη ψηφιακή μετάλλαξη του μεγαλύτερου ταμείου της χωράς είναι:
1. Η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε ο ΕΦΚΑ να τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Το έργο έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να υλοποιηθεί εντός περίπου 36 μηνών.
2. Η ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, ακόμη και πριν από το 2002. Σε περίπου 36 μήνες από σήμερα, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και πλήρη πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα του τα ένσημα και τον χρόνο ασφάλισης.
3. Η διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον ΕΦΚΑ, μέσω του προγράμματος «ΑΡΙΑΔΝΗ». Οι ελεγκτές του ΕΦΚΑ θα μπορούν- σε πραγματικό χρόνο- να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, την μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζόμενου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί στη πηγή η εισφοροδιαφυγή και τα έσοδα του ΕΦΚΑ θα αυξηθούν, με μια ακόμα σημαντική μεταρρύθμιση που έρχεται να πλαισιώσει την εισαγωγή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
4. Η υλοποίηση 15 νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσα στους επόμενους 15 μήνες που θα συνδυαστεί με σταδιακή κατάργηση 10 συναλλαγών που γίνονται με φυσικό τρόπο στα γκισέ του ασφαλιστικού φορέα, όπως έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, και έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης, οι οποίες θα γίνονται εφεξής ηλεκτρονικά.
5. Η επέκταση του θεσμού των υπαλλήλων ροής και υποδοχής – που σήμερα λειτουργεί σε 55 σημεία – και στα 117 φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του ΕΦΚΑ, σε όλη την Ελλάδα.
6. Η ριζική ανακαίνιση του συνόλου των υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ έως το τέλος του 2024.