Προειδοποίηση της Αστυνομίας για περιστατικά απάτης στην ΑΜΘ
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εξέδωσε ανακοίνωση με αφορμή πρόσφατα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στην περιοχή. Επιτήδειοι χρησιμοποιούν διάφορα τεχνάσματα για να αποσπάσουν χρήματα, χρυσαφικά και τιμαλφή, προσποιούμενοι ότι είναι:
Επενδυτές: Παρουσιάζονται ως εκπρόσωποι μεγάλων επενδυτικών εταιρειών του εξωτερικού, πείθοντας τα θύματά τους να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα, μετοχές, χρυσό και άλλα χρηματιστηριακά προϊόντα.
Ιατροί: Ισχυρίζονται ότι συγγενικό πρόσωπο του θύματος ενεπλάκη σε σοβαρό τροχαίο ή νοσηλεύεται και απαιτούν χρήματα για άμεση χειρουργική επέμβαση ή θεραπεία. Συνεργοί τους προσποιούνται τα συγγενικά πρόσωπα για να κάνουν την ιστορία πιο πιστευτή.
Δημόσιοι υπάλληλοι ή λογιστές: Παριστάνουν ότι εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες ή λογιστικά γραφεία και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων ή χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων.
Πωλητές ή αγοραστές μέσω διαδικτύου: Προσπαθούν να εξαπατήσουν πολίτες είτε μέσω ανύπαρκτων προϊόντων είτε μέσω ψεύτικων συναλλαγών.
Συμβουλές της Αστυνομίας για την αποφυγή εξαπάτησης
Αποφύγετε τις διαδικτυακές επενδύσεις που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις, χωρίς να έχετε επιβεβαιώσει την αξιοπιστία τους.
Εάν λάβετε τηλεφώνημα για συγγενή σας σε κίνδυνο, επικοινωνήστε άμεσα με τον ίδιο για επιβεβαίωση.
Καμία δημόσια υπηρεσία ή νοσοκομείο δεν ζητά χρήματα μέσω υπαλλήλων που μεταβαίνουν σε σπίτια.
Μην εμπιστεύεστε αγνώστους που εμφανίζονται ως υπάλληλοι δημοσίων υπηρεσιών ή λογιστές.
Να είστε προσεκτικοί σε συναλλαγές μέσω διαδικτύου και να μην αποκαλύπτετε προσωπικά στοιχεία ή τραπεζικούς κωδικούς.
Σε περίπτωση απόπειρας απάτης, ενημερώστε αμέσως την Αστυνομία.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν τους ιστότοπους της Ελληνικής Αστυνομίας (hellenicpolice.gr) και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (cyberalert.gr).
Διασωληνωμένος 14χρονος ύστερα από μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ στα Ιωάννινα – «Μάστιγα» τα περιστατικά οξείας μέθης ανηλίκων
Υπερδιπλασιάστηκαν οι ανήλικοι που προσέρχονται στα Επείγοντα με μέθη, λέει η ΠΟΕΔΗΝ
Μορφή «επιδημίας» έχουν λάβει τα περιστατικά οξείας μέθης ανηλίκων, με την ΠΟΕΔΗΝ να κάνει λόγο για υπερδιπλασιασμό των περιστατικών ανηλίκων που προσέρχονται στα Επείγοντα έπειτα από μεγάλη κατάναλωση αλκοόλ.
Μέσα σε λίγες μόνο ώρες τέσσερις ανήλικοι χρειάστηκαν ιατρική φροντίδα έπειτα από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ. Ειδικότερα, τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς, ένα 14χρονο κορίτσι στη Μεσσηνία κατέληξε στο νοσοκομείο έπειτα από διασκέδαση σε κλαμπ στον Μελιγαλά, όταν κατόπιν μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία. Ένας 16χρονος μεταφέρθηκε σε ημιλιπόθυμη κατάσταση ύστερα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Δύο ακόμη περιπτώσεις οξείας μέθης ανηλίκων καταγράφηκαν στα Ιωάννινα κατά τις πρώτες ώρες του νέου έτους και συγκεκριμένα: Ένας 14χρονος νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων στην Πάτρα, αφότου διακομίστηκε από τον πατέρα του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων σε ημικωματώδη κατάσταση. Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του, κρίθηκε απαραίτητη η διασωλήνωσή του και η μεταφορά του. Οι έρευνες της Αστυνομίας έδειξαν ότι ο ανήλικος είχε καταναλώσει αλκοόλ και ενεργειακά ποτά παρουσία του πατέρα του, ο οποίος συνελήφθη για «έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο».
Στο δεύτερο περιστατικό, ένας 15χρονος κατανάλωσε αλκοόλ σε χώρο διασκέδασης, με αποτέλεσμα να χρειαστεί άμεση ιατρική φροντίδα. Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος συνελήφθη, κατηγορούμενη για πώληση αλκοόλ σε ανήλικο.
«Καμπανάκι» ΠΟΕΔΗΝ: Υπερδιπλασιάστηκαν οι ανήλικοι που φτάνουν στα Επείγοντα λόγω μέθης
Συνεχώς αυξανόμενος είναι ο αριθμός των ανήλικων παιδιών που προσέρχονται στα Επείγοντα των εφημερεύοντων παιδιατρικών νοσοκομείων και κλινικών γενικών νοσοκομείων με μέθη είτε από υπερβολική χρήση είτε από νοθευμένα ποτά, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).
«Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν δύο ανήλικοι με μέθη που μεταφέρθηκαν και νοσηλεύθηκαν στα Νοσοκομεία Καλαμάτας και “Ιπποκράτειο”. Δεν είναι τα μόνα. Θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο λειτουργίας των μαγαζιών που σερβίρουν αλκοόλ σε ανήλικα παιδιά και ταυτόχρονα οι οικογένειες να είναι πιο προσεκτικές με τα παιδιά τους» αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος, τονίζοντας ότι τα περιστατικά έχουν υπερδιπλασιαστεί.
Όπως ο ίδιος επισημαίνει, συνήθως τα παιδιά αυτά νοσηλεύονται προληπτικά για μία ή δύο ημέρες και πηγαίνουν σπίτι τους καλά. Όμως, παιδιά που προσήλθαν με σοβαρά συμπτώματα από χρήση αλκοόλ χρειάστηκε να νοσηλευθούν σε ΜΕΘ.
«Η μέθη των παιδιών δεν προέρχεται πάντα από μαγαζιά. Συγκεντρώνονται σε πλατείες μεγάλες παρέες ανηλίκων και κάνουν χρήση αλκοόλ. Και ένα ποτηράκι ποτό σε ανήλικα παιδιά είναι επικίνδυνο. Ειδικά σε μαγαζιά που σερβίρουν νοθευμένα. Αυστηροί έλεγχοι, επιτέλους, στα μαγαζιά. Γιατί αυτή η ανοχή; Ρητή απαγόρευση χορήγησης ποτών αλκοολούχων σε ανηλίκους. Να επιδεικνύουν ταυτότητα στην είσοδο για να είναι γνωστή η ηλικία τους» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.
«Προσοχή και στις οικογένειες. Το προσωπικό των νοσοκομείων σε τέτοιες περιπτώσεις ειδοποιεί και πολύ καλά κάνει την Αστυνομία. Αν δεν μπει λουκέτο σε μαγαζιά που σερβίρουν ποτά σε ανηλίκους, δεν θα υπάρξει λύση. Θα πρέπει να απαγορευθεί σε περίπτερα, σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα να πουλάνε σε ανηλίκους αλκοολούχα ποτά. Κάνουν χρήση σε πλατείες και επίδειξη ποιος αντέχει το περισσότερο ποτό. Μετά καταλήγουν στα νοσοκομεία» τόνισε.
Ενδοοικογενειακή Βία | 90 περιστατικά στη Δράμα, μέσα σε ένα 5μηνο
Τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου στις 18:00 το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε εσπερίδα με θέμα την ενδοοικογενειακή βία στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου της Π.Ε. Δράμας.
Εισηγητές ήταν ο κ. Ρίζος Αχιλλέας, Υπαστυνόμος Β΄, Αξιωματικός του νεοϊδρυθέντος Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας της Δ/νσης Αστυνομίας Δράμας, με θέμα το ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, ως ένα διαρκές κοινωνικό φαινόμενο.
Η κ.Ελευθερίου Μαρία, Ψυχολόγος ΜSc, Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια, Επιμελήτρια Ανηλίκων, Προϊσταμένη της Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής Δράμας, με θέμα την ενδοοικογενειακή βία και την ανήλικη παραβατικότητα.
Η κ.Φώτου Ελένη, Δικαστική Ψυχολόγος, του Ινστιτούτου πρόληψης και θεραπείας της βίας και προώθηση ισότητας των φύλων «ΒΙΑ-STOP», με θέμα: «Ο δράστης της ενδοοικογενειακής βίας και η βέλτιστη αντιμετώπιση της βίαιης συμπεριφοράς».
Η κ.Πίττα Θεολογία, σύμβουλος κοινωνικής στήριξης στο Συμβουλευτικό Κέντρο του Συντάγματος, με θέμα τη διαχείριση περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας.Ο κ.Τσαπακίδης Στέφανος, Κλινικός Ψυχολόγος του Κέντρου ψυχικής υγείας Δράμας με θέμα: «Θύματα βίας δύο φορές».
Η κ.Τσιαμούρα Αλίκη, Πρόεδρος Ένωσης Κυριών Δράμας-ΣΑΦ. με θέμα την ενδοοικογενειακή βία του χθες, του σήμερα και του αύριο.
90 περιστατικά στη Δράμα, μέσα σε ένα 5μηνο
Σε δηλώσεις του στον Alpha News ο Υποδιευθυντής Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας κ.Δραγουδάκης Αναστάσιος, ανέφερε πως από τον ιούνιο του 2024 κατ’όπιν εντολής του επιτελάρχη, συγκροτήθηκε και λειτουργεί γραφείο που στην ουσία εφαρμόζει τη σχετική νομοθεσία που αφορά τα αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας στην πόλη μας, δέχεται και χειρίζεται τις καταγγελίες και τα θύματα αναλόγως.
Ήδη μέσα στο πρώτο πεντάμηνο λειτουργίας έχουν γίνει 90 περιστατικά και υπάρχουν αυξητικές τάσεις, κάτι το οποίο είναι ανησυχητικό. Το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας έχει δείξει για το θέμα αυτό μεγάλο ενδιαφέρον και γι’αυτο το λόγο η επίβλεψη του θέματος έχει ανατεθεί στους αστυνομικούς διευθυντές κάθε πόλης, που σημαίνει ότι ζητάει τη μέγιστη δυνατή απόδοση και επίβλεψη και καμία ανοχή, ούτε παράλειψη.
Πηγή: alpha-news.gr
Σαμοθράκη | Δύο περιστατικά πυρκαγιάς σε μία μέρα – Άμεση κινητοποίηση πυροσβεστικής και στρατού
Δύο περιστατικά πυρκαγιάς σημειώθηκαν χθες στη Σαμοθράκη, κινητοποιώντας ισχυρές δυνάμεις πυρόσβεσης. Η πρώτη φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι, σε περιοχή με χαμηλή βλάστηση ανάμεσα στους οικισμούς Κατσαμπά και Παλαιάπολης.
Η φωτιά κατέκαψε περίπου 5 στρέμματα γης, όμως η έγκαιρη επέμβαση της πυροσβεστικής περιόρισε την εξάπλωσή της. Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχε και ο στρατός, υπό την παρουσία του Συνταγματάρχη, με οχήματα και προσωπικό, ενώ ο δήμος Σαμοθράκης συνεισέφερε με μηχανήματα και στελέχη, συμπεριλαμβανομένων του δημάρχου και αντιδημάρχων.
Σημαντική ήταν και η συνδρομή του τοπικού αστυνομικού τμήματος, που ανέλαβε να ρυθμίσει την κυκλοφορία στην επαρχιακή οδό Καμαριώτισσας – Πηγών Σαμοθράκης. Παράλληλα, συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε άμεση αποκατάσταση των ζημιών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.
Αργότερα, στις 18:00, σημειώθηκε αναζωπύρωση σε κοντινή περιοχή, η οποία κατασβέστηκε άμεσα από την Πυροσβεστική, χωρίς να προκαλέσει περαιτέρω ζημιές.
Οι αρχές παραμένουν σε επιφυλακή για τυχόν νέα περιστατικά, ενώ οι έρευνες για τα αίτια της πυρκαγιάς συνεχίζονται.
Καταγγελίες για περιστατικά βίας από γονείς σε εκπαιδευτικούς!
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές καταγγελίες από εκπαιδευτικούς για περιστατικά βίας από γονείς (!) επειδή διαφωνούν με τις βαθμολογίες των παιδιών τους.
Όπως εξήγησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καβάλας Ελένη Σακαλή στην proini
Τα περιστατικά βίας τα οποία αντιμετωπίζουμε, τα περιγράφουμε στην ανακοίνωση μας. Δεν μπορούμε να γίνουμε περισσότερο συγκεκριμένοι. Είναι περιστατικά τα οποία γίνονται συνήθως στο διάλειμμα. Οι μαθητές μαλώνουν μεταξύ τους, τσακώνονται και χτυπιούνται μεταξύ τους. Υπάρχουν φραστικές επιθέσεις αλλά υπάρχουν και φραστικές επιθέσεις των γονέων απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Οι αιτίες είναι πολλές. Κυρίως οι γονείς νομίζουνε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιτελούν το έργο τους όπως πρέπει. Αυτό αφορά κυρίως τον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν. Νομίζουν ότι τα παιδιά τους αξίζουν περισσότερο και επιτίθενται φραστικά τους εκπαιδευτικούς.
Για το θέμα μίλησε και το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ Νεκτάριος Κορδής στο enanews.gr
Περισσότερα από 10.700 περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων απασχόλησαν την ΕΛ.ΑΣ. το 2023
Πάνω από 10.700 περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων απασχόλησαν την Αστυνομία το 2023, ενώ ο αριθμός τους ήδη από τους πρώτους οχτώ μήνες ξεπέρασε αυτά του 2022.
Όπως επισημάνθηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε το περιφερειακό τμήμα Θεσσαλονίκης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για τον σχολικό εκφοβισμό, εξαρθρώθηκαν 17 συμμορίες ανηλίκων, που ασκούσαν σκληρή βία.
Μια δυσλειτουργική οικογένεια, η έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς ή η απουσία ορίων βρίσκονται πολλές φορές πίσω από τον θύτη σχολικού εκφοβισμού, υπογράμμισε ο Αξιωματικός της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων, του τμήματος αντιμετώπισης παραβατικότητα ανηλίκων της ασφάλειας Θεσσαλονίκης Λάζαρος Γρηγοριάδης. Υπογράμμισε, εξάλλου, ότι στο πλαίσιο της πρόληψης του φαινομένου η Αστυνομία υλοποιεί δράσεις σε σχολεία, αλλά και εξορμήσεις σε μέρη όπου συχνάζουν νέοι, με στόχο όχι να προχωρήσει σε συλλήψεις, αλλά να έρθει κοντά τους.
Την ανάγκη όλοι οι εμπλεκόμενοι (σχολείο, οικογένεια κλπ) να κινητοποιηθούν για την πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση των περιστατικών εκφοβισμού επισήμανε ο σύμβουλος εκπαίδευσης δασκάλων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δρ. Δημήτριος Σιδηρόπουλος.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στα εργαλεία που έχει στη διάθεση της η σχολική κοινότητα για την πρόληψη του φαινομένου, όπως
η αξιολόγηση σχολικών μονάδων,
η συμμετοχή σε προγράμματα και
η σύνταξη εσωτερικού κανονισμού.
Τι προβλέπει ο Νέος Ποινικός Κώδικας
Στην αντιμετώπιση των ανηλίκων παραβατών από τη δικαιοσύνη και στις αλλαγές που έφερε ο νέος ποινικός κώδικας αναφέρθηκε ο πρωτοδίκης, Ιωάννης Γραμματικός
Για τους παραβάτες μέχρι 12 ετών δεν λαμβάνονται μέτρα.
Από 12 έως 15 ετών δεν καταλογίζονται ποινικά οι πράξεις και λαμβάνονται αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα.
Πάνω από τα 15, εφόσον η πράξη είναι κακούργημα, υπάρχει η δυνατότητα να αποφασιστεί εγκλεισμός σε φυλακή ανηλίκων.
Με τις προηγούμενες διατάξεις, ο εγκλεισμός αφορούσε μόνο τα κακουργήματα που έχουν στοιχεία βίας, στρέφονται κατά της ζωής ή της σωματικής ακεραιότητας.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα για τους σχολικούς διαμεσολαβητές που ξεκίνησε να υλοποιείται κατά τη διάρκεια της θητείας του στο υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης εκ μέρους του οποίου μίλησε ο αντιπρόεδρος Παναγιώτης Γιαννόπουλος. Ακόμη, χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του περιφερειακού τμήματος Σωτήρης Κυβέλος και συντόνισε η γραμματέας Ελένη Κόζη.
dnews.gr
Καβάλα | Συνεχή τα περιστατικά κακοποίησης ζώων
Ακόμα ένα περιστατικό βαναυσότητας συνέβη το βράδυ της δευτέρας 26 Φεβρουαρίου στην περιοχή της ΔΕΠΟΣ κοντά στο Lidl όπου βρέθηκε βρέθηκε νεκρή μια γάτα.
Στο λαιμό της ήταν περασμένο το χερούλι μίας σακούλας με την υπόλοιπη σακούλα σκισμένη στο κορμί της και σκορπισμένα άλλα κομμάτια τριγύρω. Από την πλευρα του το σωματειο αισωπος απευθύνει έκκληση σε όλους τους πολίτες να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά, σε όλες τις γειτονιές καθώς μέσα σε μία μέρα οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με δύο κτηνωδίες.
Σε έξαρση η βία ανηλίκων | «Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι χαμηλώνει η ηλικία των παιδιών»
Ιδιαιτέρως ανησυχητικές είναι οι διαστάσεις που λαμβάνει η έξαρση της βίας των ανηλίκων, με 14χρονα και 15χρονα παιδιά να εμπλέκονται σε καυγάδες με άγριους ξυλοδαρμούς. Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι μειώνεται η ηλικία των παιδιών, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, συμβουλεύοντας τους γονείς να πάρουν μέτρα.
«Βλέπουμε αύξηση των περιστατικών»
«Αυτό δεν έχει φύλο, βλέπουμε πολλές φορές ότι τα κορίτσια έχουν και ηγετικούς ρόλους μέσα σε συμμορίες, επιτίθενται σε άλλα κορίτσια, βιντεοσκοπούν και ανεβάζουν στα social media» επεσήμανε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο το πρωί της Παρασκευής (2/2), ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Ν/Α Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης με αφορμή τον ξυλοδαρμό της 15χρονης στη Θεσσαλονίκη.
«Ασκήθηκε δίωξη για σωματικές βλάβες και για τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Βλέπουμε μια αύξηση αυτών των περιστατικών και η αστυνομία πώς μπορεί να τα αντιμετωπίσει; Με την εμφανή αστυνόμευση και τελευταία οι εντολές που δίνονται στους αστυνομικούς είναι να πλησιάζουν τα παιδιά εκεί που συχνάζουν. Όχι απλώς να φαίνονται εκεί αλλά να τα προσεγγίζουν και να τους μιλάνε και να τα ακούν. Προσπαθεί με αυτήν την προσέγγιση η αστυνομία να αντιμετωπίσει πλέον το ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται όμως μόνο από την αστυνομία, αλλά από το σχολείο και την οικογένεια» συμπλήρωσε.
«Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται οι αριθμοί των περιστατικών. Αυξάνονται και οι αριθμοί των παιδιών που χαμηλώνει η ηλικία τους. Είναι παιδιά» δήλωσε ο Γιώργος Καλλιακμάνης.
Για τη βία των ανηλίκων τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της ίδιας εκπομπής η λέκτορας εγκληματολογίας και διευθύντρια του CSI INSTITUTE, Κέλλυ Ιωάννου εξηγώντας: «Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι ο μιμητισμός δεν έχει αιτιώδη σχέση με την αναπαραγωγή της βίας αλλά μπορεί να έχει υψηλό βαθμό συσχέτισης, που σημαίνει ότι ένα παιδί το οποίο προέρχεται από δυσλειτουργικό περιβάλλον, δεν έχει μάθει να αντιμετωπίζει τα δυσάρεστα συναισθήματά του, δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το σχολείο και βλέπει παντού γύρω του τη βία, τότε έχει υψηλότερες πιθανότητες να εκδηλώσει μια βίαιη συμπεριφορά. Δεν αρκεί όμως να δω κάτι και αμέσως να γίνω βίαιος».
«Οι γονείς σήμερα δίνουν τα πάντα στα παιδιά τους για να μην τους λείψει τίποτα και στο τέλος τους λείπουν οι ίδιοι» είπε κλείνοντας η Κέλλυ Ιωάννου.
πηγή: NewsBeast.gr
Ελαιόλαδο: Η τιμή του στα ύψη – Περιστατικά κλοπής και περιπολίες
Η ξηρασία και η κλιματική κρίση έχουν προκαλέσει κατακόρυφη άνοδο στην τιμή του ελαιόλαδου
Το «κύμα» ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής επηρεάζει άμεσα και το ελαιόλαδο προκαλώντας πονοκέφαλο στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Το πιο υγιεινό από τα μαγειρικά λάδια είναι πλέον και το ακριβότερο, λόγω της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζει τις καλλιέργειες, ιδιαίτερα στη νότια Ευρώπη.
Η συγκομιδή ελιάς έχει μειωθεί στο μισό σχεδόν οδηγώντας το κόστος του ελαιολάδου στα… ύψη.
Νάξος: Παραγωγός πούλησε 5 τόνους προπέρσινο λάδι για 30.000 ευρώ
«Υπήρχε παραγωγός στο νησί, που είχε λάδι δύο ετών στα βαρέλια του και το πούλησε 6 ευρώ. Συγκεκριμένα, είχε πέντε τόνους και πληρώθηκε 30.000 ευρώ από έμπορο σε άλλο νησί. Σε κανονικές συνθήκες, το έδινε τσάμπα και δεν το έπαιρνε κανείς», ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρης Καπούνης, μιλώντας στο Newsbomb.gr
Το τελευταίο περιστατικό κλοπής και οι… περιπολίες πολιτών υπό τον φόβο για πλιάτσικο
Με… περιπολίες πραγματοποιείται εφέτος η συγκομιδή της ελιάς στη Νάξο, αφού έχουν αυξηθεί τα κρούσματα κλοπών του πολύτιμου καρπού! Επιπλέον, οι ελαιοπαραγωγοί και οι ελαιοτριβείς όχι μονάχα του νησιού αλλά και άλλων περιοχών της επικράτειας βρίσκονται σε απόγνωση, «επιστρατεύοντας» μέχρι και την τεχνολογία (χρήση GPS), προκειμένου να προστατεύσουν τη σοδειά τους.
«Στο εργοστάσιό μας έχουμε κάμερες, είναι περιφραγμένο, έχουμε συναγερμό, έχουμε κανονίσει τις βραδινές ώρες που λείπουμε να έχουμε σεκιούριτι να φυλά τον καρπό», τόνισε o ελαιοπαραγωγός, Δημήτρης Ράπτης, μιλώντας στο MEGA.
Σε άλλη περίπτωση, ελαιοπαραγωγοί που δεν πρόλαβαν να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα, αντίκρισαν μία θλιβερή εικόνα, όταν έφθασαν στο κτήμα τους. Οι καρποί από τα ελαιόδεντρα είχαν εξαφανισθεί.
«Διαπίστωσα, με μεγάλη έκπληξη, ότι σε ένα κτήμα βρήκα είκοσι ελιές ραβδισμένες. Τότε τα έχασα, γιατί ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Αυτό το πράγμα φαίνεται ότι έχει γίνει τρόπος ζωής για κάποιους», περιέγραψε ελαιοπαραγωγός από τα Φιλιατρά.
Σε χωριό λίγο έξω από τη Χαλκίδα, οι δράστες άφησαν πίσω τους τα ελαιόπανα, με τα οποία ράβδισαν τους καρπούς από ελαιόδεντρα και εξαφανίσθηκαν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας.
Σύλληψη για νοθεία
Σε ένα χωριό των Σερρών, οι αρχές συνέλαβαν έναν άνδρα ηλικίας 37 ετών που κυκλοφορούσε με 30 τενεκέδες ελαιόλαδου μέσα στο αυτοκίνητο. Πάντως, ισχυρίζεται πως έπεσε θύμα πλεκτάνης μίας ηλικιωμένης γυναίκας.
«Αυτά τα βρήκα από μία γιαγιά σε ένα χωριό και τα πήρα. Τα πήρα για προσωπική μας χρήση για την οικογένεια και τα αδέλφια μου. Δεν τα πήρα για εμπόριο, να τα πουλήσω», υποστήριξε. Όμως, δεν είχε κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι τα αγόρασε από εκείνη.
«Της έδωσα εμπόρευμα για 300€, είχα κάποια σεντόνια, είχα διάφορα πράγματα εγώ και της έδωσα κάποια, δηλαδή ανταλλάξαμε στην ουσία, της έδωσα και 50€».
Στο χημείο αποκαλύφθηκε ότι οι τενεκέδες που βρέθηκαν στο αυτοκίνητο του 37χρονου ήταν νοθευμένο ελαιόλαδο και ο άνδρας συνελήφθη.
«Το πήραμε εμείς για ελαιόλαδο και βγήκε τελικά σπορέλαιο με χρωστικές ουσίες μέσα. Στο μάτι φαίνεται κανονικά, δεν έχει καμία διαφορά από το ελαιόλαδο. Ούτε στη γεύση μπορείς να το καταλάβεις. Πρέπει να το στείλεις σε κάποιο χημείο για να το καταλάβεις, με πολύ ειδική ανάλυση να το καταλάβεις ότι είναι νοθευμένο το λάδι», ανέφερε.
Το τελευταίο περιστατικό κλοπής εντοπίσθηκε στην Ξάνθη, όπου ένας επιτήδειος «τρύπωσε» μέσα σε ελαιώνα και μάζεψε συνολικά 620 κιλά ελιών από 32 ελαιόδεντρα.
Η ιδιοκτήτρια του ελαιώνα εντόπισε τον δράστη να έχει προχωρήσει στη συγκομιδή 620 κιλών ελιών, προκαλώντας και φθορές. Ο επιτήδειος συνελήφθη προχθές το πρωί (31/10) σε οικισμό της Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας.
Η παραπάνω ποσότητα των ελιών παραδόθηκε ξανά στην ιδιοκτήτρια του ελαιώνα, ενώ, το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης διενεργεί την προανάκριση.
Συνεχείς έλεγχοι σε επτά πολυεθνικές εταιρείες για το περιθώριο κέρδους
«Η μία εταιρεία αφορά την πώληση ελαιολάδου και όταν δούμε παραβιάσεις του πλαφόν, δε θα διστάσουμε να επιβάλλουμε πρόστιμα», έχει δηλώσει ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Τον «τσάκωσαν» με δύο τενεκέδες λάδι, τους οποίους είχε κλέψει από διπλανό σπίτι
Στη Μεσσηνία, συνελήφθη ένα άνδρας που κρατούσε δύο τενεκέδες λάδι, όταν κατά τη διάρκεια περιπολίας αστυνομικών τον σταμάτησαν και δεν μπορούσε να δικαιολογήσει πώς βρέθηκαν στην κατοχή του.
Κατά τη διάρκεια περιπολίας που έκαναν δύο αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Μεσσήνης, εντόπισαν έναν άνδρα να αφαιρεί έναν τενεκέ λάδι από σπίτι στην πόλη της Μεσσηνίας.
Μετά την έρευνα που έκαναν, προέκυψε ότι ο ίδιος είχε αφαιρέσει ακόμη έναν τενεκέ λάδι, τον οποίο είχε κρύψει σε παρακείμενο χώρο, ενώ, ύστερα και από καταγγελία που υπέβαλε στο τμήμα ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, απεδείχθη ότι είχε κλέψει και ένα κινητό τηλέφωνο.
Όλα τα αντικείμενα που εκλάπησαν, βρέθηκαν και παραδόθηκαν στον ιδιοκτήτη, ενώ, ο δράστης αναμένεται να οδηγηθεί μέσα στις επόμενες ημέρες στις δικαστικές αρχές, ώστε να τού απαγγελθούν κατηγορίες.
Τα «καπέλα» που προκαλούν «εκτίναξη» του κόστους και η σύγκριση με πέρυσι
Μετά τον ελαιοπαραγωγό, το λάδι περνά στον ελαιουργό, ο οποίος το διαθέτει στον έμπορο και τον τυποποιητή μετά τους απαραίτητους ελέγχους. Από εκεί, τοποθετείται στα ράφια του σούπερ μάρκετ.
Μόλις μέσα σε έναν χρόνο, η τιμή του τενεκέ έχει αυξηθεί από 100% – 130%. Από 85 ευρώ πέρυσι και 120 ευρώ τον περασμένο Απρίλιο, σήμερα φθάνει να κοστίζει 170 ευρώ.
Διάθεση ελαιολάδου με το… σταγονόμετρο στα σούπερ μάρκετ: Τρία με τέσσερα μπουκάλια αυστηρά
Το υψηλό κόστος του ελαιολάδου έφερε και τις πρώτες ελλείψεις στα ελληνικά ράφια. Ως αποτέλεσμα, μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα γνωστοποίησε μέσω ανακοίνωσης ότι θέτει πλαφόν στην πώληση ελαιόλαδου από τα καταστήματά της.
Συγκεκριμένα, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ τόνισε προς τους πελάτες πως μπορούν να πάρουν μέχρι 3 τεμάχια σε όλα τα ελαιόλαδα τεσσάρων και πέντε λίτρων και έως 4 τεμάχια σε όλα τα ελαιόλαδα ενός και δύο λίτρων.
Νέα περιστατικά απάτης σε Καβάλα και Ορεστιάδα -Τους απέσπασαν 60.550€
Νέα περιστατικά απάτης σημειώθηκαν στην Ορεστιάδα και την Καβάλα. Συγκεκριμένα σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οι επιτήδειοι συνεχίζουν να τηλεφωνούν σε ηλικιωμένους προσποιούμενοι τους γιατρούς και να ισχυρίζονται ότι συγγενείς τους χρειάζονται άμεσα πραγματοποίηση χειρουργικής επέμβασης.
Το τελευταίο 48ωρο δύο ηλικιωμένοι εξαπατήθηκαν σε περιοχές της Ορεστιάδας και της Καβάλας από άγνωστους δράστες που απέσπασαν συνολικά 60.550 ευρώ.
H Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στις περιοχές της Ορεστιάδας και της Καβάλας ενημερώνει τους πολίτες για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους, που διαπράττουν τηλεφωνικές απάτες, σε ηλικιωμένα κυρίως άτομα, παραθέτοντάς τους ψευδή γεγονότα ως αληθή, με σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος.
Ειδικότερα, ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες, καλούν τηλεφωνικά τους ηλικιωμένους προσποιούμενοι τους ιατρούς νοσοκομείων και με πρόσχημα ότι συγγενικό τους πρόσωπο έχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, απαιτούν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους. Στο τηλέφωνο μπορεί να παρεμβαίνουν και άλλοι συνεργοί τους, οι οποίοι παριστάνουν τα εν λόγω συγγενικά πρόσωπα, με στόχο να γίνουν περισσότεροι πειστικοί.
Ακολούθως, αφού καταφέρουν να πείσουν τους παθόντες, είτε τους υποδεικνύουν συγκεκριμένο σημείο για να αφήσουν τα χρήματα, είτε μετέβαιναν στις οικίες τους, προκειμένου να τα παραλάβουν.
Μηχανοκίνητη πορεία διαμαρτυρίας για τα περιστατικά ανάποδης οδήγησης στην Αλεξανδρούπολη
Σε συμβολικό κλείσιμο των διοδίων στο Αρδάνιο προχώρησαν οι συμμετέχοντες της μηχανοκίνητης πορείας που πραγματοποιήθηκε το πρωί στον Έβρο.
Υπενθυμίζεται ότι οι Εβρίτες το πρωί του Σαββάτου συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να στείλουν ένα βροντερό μήνυμα στους ιθύνοντες για το φαινόμενο της ανάποδης οδήγησης στην Εγνατία Οδό.
Τέλος πραγματοποίησαν και μηχανοκίνητη πορεία διαμαρτυρίας για τα περιστατικά ανάποδης οδήγησης στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης.
Πού καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά πνιγμών – Τι πρέπει να προσέχουμε
Πολύτιμες συμβουλές για την ασφάλεια των λουόμενων στις παραλίες έδωσεo πρόεδρος της Ένωσης Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδας, κος Μάριος Μυρωνάκης
Στο Mega μίλησε σήμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδας, κος Μάριος Μυρωνάκης, με αφορμή τα περιστατικά πνιγμού που βλέπουμε κάθε καλοκαίρι. Ο κος Μυρωνάκης τόνισε πως «παρότι έχουμε θωρακίσει τις πολυσύχναστες παραλίες με σύγχρονα σωστικά μέσα, παρόλα αυτά λόγω της μεγάλης ακτογραμμής και του ωραρίου μας, που είναι 10:00 – 18:00, έχουμε περιστατικά που συμβαίνουν εκτός ωραρίου ή σε παραλίες που δεν επιβλέπουμε»».
Ο κος Μυρωνάκης τόνισε πως τα στατιστικά δείχνουν πως το 80% των περιστατικών πνιγμού αφορά Έλληνες, γεγονός που μαρτυρά ότι «οι Έλληνες ξέρουν να επιπλέουν, όχι να κολυμπούν», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ακόμη, ανέφερε πως τα περισσότερα περιστατικά πνιγμού αφορούν ηλικιωμένους, ενώ στη συνέχεια τόνισε πως οι γονείς θα πρέπει πάντα να επιβλέπουν τα παιδιά τους στην παραλία.
«Ερχόμαστε από δύο χρόνια πανδημίας κι έχουμε ένα πρωτοφανές καύσωνα. Όταν ένας άνθρωπος 75 χρονών πάει στη θάλασσα με αυτές τις συνθήκες, αυτό μπορεί να έχει κακή κατάληξη», δήλωσε.
Επιπλέον, ανέφερε πως στα νησιά τα περιστατικά πνιγμών είναι ελάχιστα, με τα περισσότερα περιστατικά να σημειώνονται στην ηπειρωτική χώρα, κυρίως στις περιοχές της Αττικής, τη Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη και την Κατερίνη.
Όσον αφορά τα περιστατικά πνιγμών στις πισίνες δήλωσε πως η κατάσταση έχει βελτιωθεί αρκετά μετά την επικαιροποίηση της νομοθεσίας σχετικά με την εκπαίδευση των ναυαγοσωστών το 2020.
Αυξημένα τα περιστατικά θερμοπληξίας στο Νομό Καβάλας
Διανύουμε ημέρες καύσωνα στην Ελλάδα και ο θάνατος ενός 46χρονου στη Χαλκίδα από θερμοπληξία έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς μέχρι την Κυριακή (23.7.2023) οι υψηλές θερμοκρασίες θα παραμείνουν σε όλη τη χώρα και μπορεί να φτάσουν έως και τους 44-45 βαθμούς Κελσίου.
Ο συνδυασμός των θερμοκρασιών του καύσωνα μαζί με την υγρασία και την άπνοια μπορεί να καταπονήσει τον οργανισμό και να προκαλέσει θερμοπληξία, της οποίας τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν σε πολλούς ανθρώπους.
Από τις υψηλές θερμοκρασίες κινδυνεύουν πρωτίστως:
Οι ηλικιωμένοι
Τα μωρά και τα μικρά παιδιά
Οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν τα μωρά τους
Όσοι είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι
Όσοι εργάζονται ή ασκούνται έντονα σε ζεστό περιβάλλον
Οι πάσχοντες από χρόνιες παθήσεις (καρδιαγγειακές, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, πνευμονοπάθειες, νεφροπάθειες, ηπατοπάθειες, ψυχική νόσο, άνοια, αλκοολισμό, κατάχρηση ναρκωτικών ουσιών κ.λ.π.)
Οι ασθενείς με οξεία νόσο (λ.χ. λοίμωξη με πυρετό ή γαστρεντερίτιδα με διάρροια ή / και έμετο)
Όσοι λαμβάνουν για καθαρά ιατρικούς λόγους φάρμακα για χρόνια νοσήματα (π.χ. διουρητικά, αντιχολινεργικά, ψυχοφάρμακα, ορμονούχα συμπεριλαμβανομένης της ινσουλίνης και των αντιδιαβητικών δισκίων). Σε περιόδους ζέστης, οι ασθενείς αυτοί πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους για την ενδεχόμενη τροποποίηση της δοσολογίας.
Τα ύποπτα συμπτώματα
Εάν οι άνθρωποι αυτοί δεν λάβουν τα απαιτούμενα μέτρα, μπορεί να δημιουργηθούν παθολογικές καταστάσεις ποικίλου βαθμού βαρύτητας. Οι καταστάσεις αυτές μπορεί να οδηγήσουν σε βαριά νόσηση έως και στο θάνατο. Τα αρχικά συμπτώματα τέτοιων καταστάσεων μπορεί να είναι: