Μητσοτάκης στο Υπουργικό συμβούλιο : Περισσότερη δουλειά, λιγότερα λάθη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα

Μήνυμα στους υπουργούς του ότι θα είναι αυστηρός στην αξιολόγησή τους, τόσο ως προς το παραγόμενο έργο, όσο και ως προς την ομαδικότητά τους έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική του ομιλία στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει από τις 10 το πρωί, υπό τη νέα του σύνθεση.

Ο κ.Μητσοτάκης έκανε εκτενή αναφορά στο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, σημειώνοντας ότι οι πολίτες επέλεξαν την αποχή, όχι την αντιπολίτευση.

«Οι πολίτες μας ζήτησαν περισσότερη δουλειά και λιγότερα λάθη, είπε ο πρωθυπουργός σχολιάζοντας το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών. Το 41% των εθνικών εκλογών εξακολουθεί να καθορίζει τους κοινοβουλευτικούς συσχετισμούς. Αυτή η κυβέρνηση δεν φοβάται να κοιτάζει τις αδυναμίες της. οι πολίτες μας έστειλαν το μήνυμα σας εμπιστευόμαστε αλλά, πατήστε γκάζι και όχι φρένο, είπε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει με τη νέα του σύνθεση.

Η εναλλαγή προσώπων δεν δείχνει κάτι άλλο, παρά την προσπάθεια να είμαστε καλύτεροι στο έργο μας. Όπως είπε, χρειαζόμασε επιτελείο μάχης να έχουμε ορατό έργο και αποτελέσματα σε συγκεκριμένο χρόνο, σημειώνοντας ότι θα είναι αυστηρός σε ό,τι αφορά την εργατικότητα και την ομαδικότητα της κυβέρνησης, «όπως και οι πολίτες που μας κρίνουν».

Για την προεδρία της Κομισιόν, ο κ.Μητσοτάκης σημείωσε ότι η πρόταση θα είναι η επανεκλογή της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Σε ό,τι αφορά την προοπτική, είναι τρεις λέξεις: «Μαζί στα καλύτερα», είπε και ευχήθηκε καλή αρχή στο νέο συμβούλιο.




Καύσωνας | Πως να χρησιμοποιείτε το κλιματιστικό για περισσότερη δροσιά και εξοικονόμηση ενέργειας

Διανύουμε τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού και, ήδη, και ο καύσωνας έχει κάνει αισθητή την παρουσία του. Το θερμόμετρο έχει, ήδη, χτυπήσει κόκκινο με αποτέλεσμα τα κλιματιστικά και οι ανεμιστήρες να δουλεύουν στο «φουλ».  

Μάλιστα, οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν πως το κύμα καύσωνα σε κάποιες περιοχές θα φτάσει ακόμα και τους 44 βαθμούς Κελσίου μέχρι την Πέμπτη (13.06.2024), ενώ την επανεμφάνιση της κάνει και η αφρικανική σκόνη. Καθώς τα κλιματιστικά θα… ανάψουν και δύσκολα θα σβήσουν, υπάρχουν ορισμένα tips, ώστε να εξοικονομήσετε ενέργεια και μην έρθει «φουσκωμένος» ο λογαριασμός ρεύματος στο τέλος του μήνα.

Οι ειδικοί συνιστούν στους πολίτες να κατεβάσουν τις τέντες και τα ρολά στα σπίτια τους και ή να έχουν έχουν κλειστά τα παντζούρια κατά τις μεσημεριανές ώρες. Επίσης, καλό θα είναι να γίνεται αερισμός των δωματίων κατά τις νυχτερινές ώρες, ώστε να αποφορτιστεί ο εσωτερικός χώρος από το θερμικό φορτίο που έχει συγκεντρωθεί όλη την ημέρα. Επιπλέον, οι ειδικοί προτείνουν να καταβρέχετε τις βεράντες ή τις αυλές των σπιτιών σας, κατά τις απογευματινές ώρες.

Ποια είναι η κατάλληλη θερμοκρασία  

Αναφορικά με την χρήση των κλιματιστικών και για μεγαλύτερη οικονομία, οι ειδικοί επισημαίνουν πως η θερμοκρασία θα πρέπει να ρυθμίζεται στους 10 έως 14 βαθμούς κάτω από εκείνη του εξωτερικού χώρου. Για παράδειγμα, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φθάνει τους 36 βαθμούς Κελσίου, τότε, θα πρέπει να ρυθμίσουμε το κλιματιστικό στους 26 βαθμούς.

Πόσο ρεύμα «καεί» ανά ώρα το κλιματιστικό  

Ανάλογα με το κλιματιστικό και την παλαιότητα ενός μηχανήματος που υπάρχει στον χώρο μας, η κατανάλωση σε χρήματα μπορεί να κυμαίνεται από 0,10 έως 0,15 ευρώ/ ώρα. Άρα αν έχουμε σε λειτουργία επί 24 ώρες ένα κλιματιστικό η ημερήσια χρέωση μπορεί να φτάνει ακόμη (24ώρες x 0,15 ευρώ) και τα 3,6 ευρώ.

Για την αδιάλειπτη, τέλος, παροχή με ενέργεια όλων των πολιτών, καθώς και την αποφυγή τυχόν προβλημάτων ηλεκτροδότησης, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συμβουλεύει τους πολίτες τι πρέπει να κάνουν στις ακραίες συνθήκες καύσωνα.

Τι κάνουμε

• Λειτουργούμε τις ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές (πλυντήριο, σίδερο, φούρνο κ.λπ.) κατά προτίμηση τις μεταμεσημβρινές ώρες (14:00 – 18:00), όταν υπάρχει πληθώρα ηλεκτρικής ενέργειας και από τα φωτοβολταϊκά.

• Ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία των κλιματιστικών στους 26 βαθμούς.

• Κλείνουμε παράθυρα και μπαλκονόπορτες, όταν λειτουργεί κλιματισμός για να μειώσουμε τις απώλειες.

Tι αποφεύγουμε

• Αποφεύγουμε, κατά το δυνατόν, να λειτουργούμε ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές (πλυντήριο, σίδερο, φούρνο κ.λπ.) μεταξύ 20:00 – 22:00. Το συγκεκριμένο δίωρο, το Σύστημα δοκιμάζεται, καθώς η ζήτηση της ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνεται και εκλείπει και η παραγωγή των φωτοβολταϊκών.

• Αποφεύγουμε, κατά το δυνατόν, να λειτουργούμε τα κλιματιστικά στο δίωρο 20:00 – 22:00, εφόσον από νωρίτερα έχουμε μειώσει τη θερμοκρασία του σπιτιού μας και η θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος αρχίζει να μειώνεται.

• Δεν ξεχνάμε φώτα ανοιχτά ή συσκευές σε λειτουργία αδράνειας (standby).




Γ. Οικονόμου από τον Έβρο: Είμαστε στο πλευρό των Θρακιωτών για περισσότερη ασφάλεια

Επίσκεψη στον Έβρο πραγματοποιεί ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, στο πλαίσιο αποστολής κυβερνητικών στελεχών για αυτοψία στις πληγείσες από τις πυρκαγιές περιοχές

Ο Υπουργός βρέθηκε μεταξύ άλλων στο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων της Πολιτικής Προστασίας, στην Αλεξανδρούπολη, όπου ενημερώθηκε από την Ελληνική Αστυνομία και τον Ελληνικό Στρατό, παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, κ. Κωνσταντίνου Φλώρου, και του Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδας, κ. Σπυρίδωνα Σκλάβου, για τις ενέργειες κατά την αντιμετώπιση των πυρκαγιών και την επιτήρηση των συνόρων.

Ακολούθησε συνάντηση με τους κατά τόπους Αστυνομικούς Διευθυντές του Έβρου, όπου και ενημερώθηκε για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της ΕΛ.ΑΣ. στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, αλλά και για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του Σώματος στην ευρύτερη περιοχή.

Ο κ. Οικονόμου μετέβη στα Διόδια Μέστης, στην Εγνατία Οδό και μίλησε με αστυνομικούς, οι οποίοι νυχθημερόν αντιμετωπίζουν στο πεδίο φαινόμενα παραβατικότητας, ιδίως την πρακτική των λαθροδιακινητών να χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό κάνοντας αναστροφή και κινούμενοι στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας μεταφέροντας παράτυπους μετανάστες και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων.

Επισκέφθηκε, επίσης, τον Ίασμο και τις Σάπες και τα Αστυνομικά Τμήματα και Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης των περιοχών.

Ο Υπουργός, ανάμεσα σε άλλα, δήλωσε:

«Ο Έβρος και η Θράκη δοκιμάζονται τις τελευταίες μέρες από τις πυρκαγιές και το μεταναστευτικό. Δηλώνουμε ουσιαστικά, για μία ακόμη φορά, την προτεραιότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις αυτές, για τη θωράκιση της πρώτης γραμμής, των συνόρων μας.

Είχα μια σειρά από συσκέψεις με τους Αξιωματικούς, επικεφαλής της Ελληνικής Αστυνομίας στον Έβρο και στη Θράκη, με τους αστυνομικούς, τους άνδρες και τις γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ., που βρίσκονται στο πεδίο. Τους ευχαρίστησα για την πολύτιμη συνδρομή τους αυτές τις πολύ δύσκολες τελευταίες μέρες, στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, με τις εκκενώσεις.

Από την πλευρά του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνομίας σχεδιάζεται η εντατικοποίηση της παρουσίας μας, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με αύξηση του αριθμού των αποσπάσεων των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας που θα έρθουν στον Έβρο. Ταυτόχρονα, έχουμε δρομολογήσει και έχουμε εξασφαλίσει για τέσσερα χρόνια κονδύλια για πρόσληψη συνοριοφυλάκων. Θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε με συνοπτικές διαδικασίες να ξεκινήσουν το ταχύτερο δυνατό.

Είμαστε εδώ για να δείξουμε τη δυναμική μας ανταπόκριση στην εφευρετικότητα των εγκληματικών δικτύων λαθροδιακινητών παράτυπων μεταναστών, τα οποία εφαρμόζουν καινούργιες μεθόδους -πιο σκληρές, πιο άγριες, πιο επικίνδυνες για την κοινωνία, όπως αυτές που έχετε βιώσει με τραγικό τρόπο εδώ στην Αλεξανδρούπολη και στην Εγνατία Οδό- με σαφείς οδηγίες, με επιχειρησιακό σχέδιο για εκτροπή για καταδίωξη, εφόσον εξασφαλιστεί ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική, χωρίς να εγκυμονούνται ευρύτεροι κίνδυνοι για τον πληθυσμό.

Οι διαδικασίες στο φράχτη προχωρούν με γρήγορο ρυθμό. Το χρονοδιάγραμμα που έχουμε υλοποιείται και θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τον προγραμματισμό.

Η Ελληνική Πολιτεία είναι αποφασισμένη να τηρήσει το λόγο και τη δέσμευση της για τη συνολική επιτήρηση των συνόρων μας στον Έβρο. Παράλληλα, δεδομένων των δυναμικών χαρακτηριστικών, υπάρχει σε εφαρμογή και θα εντατικοποιηθεί ένα διακλαδικό σχέδιο των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας.

Είναι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο κάποιοι να θεωρούν ότι μπορούν να υποκαταστήσουν το Κράτος. Διαπράττουν μεγάλη ζημιά απέναντι στην Πατρίδα και έχω πλήρη επίγνωση αυτού που λέω.

Η Ελλάδα είναι ένα ευρωπαϊκό Κράτος Δικαίου, είναι μια συντεταγμένη πολιτεία και στις συντεταγμένες πολιτείες, δεν έχει σημασία μόνο το γιατί αντιδράς και τι κάνεις για να αντιδράσεις, αλλά και το πώς. Και το πώς στις δημοκρατίες το καθορίζει το Κράτος με τα όργανά του, η συντεταγμένη πολιτεία με τις διαδικασίες και τις λειτουργίες της. Η Ελληνική Αστυνομία, οι ελληνικές Αρχές ασφαλείας, έχουν ως προτεραιότητα τη θωράκιση του Έβρου.

Κατανοούμε την αγωνία των πολιτών, αλλά είμαστε εδώ συντεταγμένα -χωρίς απαξίωση, χωρίς μηδενισμό, όλο το προηγούμενο διάστημα- εντατικοποιώντας την παρουσία μας, εφαρμόζοντας τους νόμους της συντεταγμένης πολιτείας, να θωρακίσουμε πλήρως την περιοχή και να σταθούμε στο πλευρό της κοινωνίας. Να εμπνεύσουμε ξανά το αίσθημα ασφαλείας και προστασίας, το οποίο έχουν ανάγκη η περιοχή και οι πολίτες».