Νέα σύμβαση μίσθωσης για το κάμπινγκ Paradiso | Σημαντική επένδυση και αναβάθμιση της περιοχής

Υπογράφηκε η νέα Σύμβαση Μίσθωσης του κάμπινγκ Paradiso στην Ηρακλείτσα, έπειτα από διαδικασία ανοιχτής δημοπρασίας που διεξήχθη στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, το ετήσιο μίσθωμα ανέρχεται πλέον στα 307.000 €, σε σύγκριση με τα 12.000 € που ίσχυαν προηγουμένως. Επιπλέον, με την υπογραφή της σύμβασης, καταβλήθηκε προκαταβολή δύο μισθωμάτων, ύψους 614.000 €. Ένας από τους βασικούς όρους της συμφωνίας είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του κάμπινγκ στην κατηγορία 4 αστέρων εντός τριών ετών, με ρήτρα ακύρωσης της συμφωνίας σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης εντός της συγκεκριμένης περιόδου.

Η συμφωνία αυτή θεωρείται ιδιαίτερα επωφελής για τον Δήμο Παγγαίου, καθώς διασφαλίζει την αξιοποίηση του ακινήτου και συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Παράλληλα, αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες τόσο για τους επενδυτές όσο και για την τοπική κοινωνία. Ιδιαίτερη αναγνώριση αποδίδεται στη συμβολή του Νίκου Νικολαΐδη στην ολοκλήρωση της διαδικασίας, καθώς και στις δημοτικές υπηρεσίες που εργάστηκαν για την επιτυχή έκβαση της συμφωνίας.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Ετοιμάζεται επιστημονική έρευνα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της περιοχής

Στόχος της θα είναι η καταγραφή των κύριων χαρακτηριστικών των επιχειρήσεων, οι παράγοντες που επηρεάζουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα και η υπόδειξη επιθυμητών αγορών του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων τους

Την Τετάρτη 08/01/2025 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μεταξύ των Προέδρων και εκπροσώπων: α) των Επιμελητηρίων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, β) του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και γ) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναφορικά με τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της περιφέρειας μας.

Στόχοι της έρευνας είναι η καταγραφή των κύριων χαρακτηριστικών των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ, η αξιολόγηση διαφόρων παραγόντων που επηρεάζουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, η καταγραφή των κύριων εμποδίων που δυσχεραίνουν την ανάπτυξή τους, οι προοπτικές συνεργασίας τους με την τοπική ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, καθώς και η υπόδειξη επιθυμητών αγορών του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων τους.

Η διενέργεια της επιστημονικής έρευνας θα πραγματοποιηθεί από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, με τη χρήση ερωτηματολογίου και τη στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Με την πολύτιμη βοήθεια και ουσιαστική συνδρομή των Επιμελητηρίων της ΑΜΘ, θα αποσταλεί ηλεκτρονικά το ερωτηματολόγιο στα μέλη τους, με καταληκτική προθεσμία συμπλήρωσης την 31η Ιανουαρίου 2025.

Η συνεργασία της Περιφέρειας ΑΜΘ με τους παραπάνω φορείς και η σύνδεση της επιστήμης  με την επιχειρηματικότητα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την προσπάθεια βελτίωσης του εξαγωγικού προσανατολισμού των επιχειρήσεων της περιοχής μας.

www.kavalapost.gr




Σουφλί | Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας για την Ανάπτυξη της Περιοχής

Εντείνονται οι αντιδράσεις στο Σουφλί, μετά την απογοητευτική ανακοίνωση του Πρωθυπουργού και του υπουργικού κλιμακίου πριν από λίγες ημέρες.

Ο κόσμος περίμενε ότι ο κεντρικός Έβρος, και ειδικά το Σουφλί, θα είχε διαφορετική αντιμετώπιση, με γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση της υπανάπτυξης και του δημογραφικού προβλήματος. Αντ’ αυτού, οι ανακοινώσεις περιλάμβαναν μέτρα που χαρακτηρίζονται ως αναποτελεσματικά και υποτιμητικά για την περιοχή.

Σε απάντηση, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή Δράσης, η οποία προγραμματίζει μια σειρά από ενέργειες για τη διεκδίκηση των αιτημάτων των Σουφλιωτών. Σε πρώτη φάση, αποφασίστηκε η ανάρτηση μαύρων σημαιών σε όλους τους κόμβους των οικισμών του Δήμου Σουφλίου και κατά μήκος της εθνικής οδού. Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου, στις 11 το πρωί, στην κεντρική πλατεία του Σουφλίου.

Μια Κοινή Φωνή για Διεκδίκηση

Ακολουθεί το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Συντονιστική Επιτροπή:

“Μια βαθιά εσωτερική φωνή έχει θεριέψει εδώ και μέρες ανάμεσά μας, ενωμένη πλέον από όλους τους τοπικούς φορείς: συμπολίτευση και αντιπολίτευση, αγρότες, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, μαθητές της περιοχής, ανεξαρτήτως παρατάξεων και πολιτικών πεποιθήσεων.

Αυτή η φωνή κραυγάζει: «Ως εδώ!» Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν πρόσφατα για την ανασυγκρότηση του Έβρου, τα οποία αδικαιολόγητα εξαιρούν την περιοχή μας από κάθε ευκαιρία ανάπτυξης, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.

Εδώ και χρόνια παρακολουθούμε τη συρρίκνωση των δημόσιων υπηρεσιών, των καταστημάτων και των σχολείων μας. Μετά τις κρίσεις της πανδημίας και των πυρκαγιών, η τοπική μας κοινωνία έχει αποδυναμωθεί και εξαντληθεί.

Τα αιτήματα της περιοχής μας είναι σαφή και επανειλημμένα εκφρασμένα. Εχουμε προσδιορίσει εμείς οι ίδιοι τις ανάγκες μας και έχουμε υποβάλει αναλυτικά προτάσεις στην διακομματική Επιτροπή για την Θράκη και στην Επιτροπή Ανασυγκρότησης του Έβρου. ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ!

Αποδείχθηκε ότι, αντί να υπάρξει θετική αλλαγή, γεμίσαμε με φρούδες ελπίδες. Γι’ αυτό, κρίνουμε σκόπιμο ο αγώνας μας να μεταφερθεί από τα γραφεία και τις συνεδριάσεις στον δρόμο, όπως άλλωστε έχει αποδείξει η ιστορία του τόπου μας.

Για την ικανοποίηση των πάγιων αιτημάτων της περιοχής του Δήμου Σουφλίου και για να ακουστούν ξανά, δυνατά, σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 11:00 π.μ. στην Κεντρική πλατεία Σουφλίου.

Καλούμε ιδιαίτερα τους Βουλευτές του Νομού Έβρου, κύριο Δερμεντζόπουλο Χρήστο, κύριο Κελέτση Σταύρο, κύριο Δημοσχάκη Αναστάσιο και κύριο Παράσχο Παπαδάκη, να παραστούν και να διευκρινίσουν τις θέσεις τους για την ανασυγκρότηση της περιοχής μας.

Σ’ αυτόν τον αγώνα σας θέλουμε όλους μαζί μας, γιατί #ΑξίΖουμε_Περισσότερα.

Κατόπιν απόφασης της Συντονιστικής Επιτροπής Δράσης, από σήμερα Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024, στους κόμβους των οικισμών του Δήμου Σουφλίου και κατά μήκος της εθνικής οδού θα τοποθετηθούν μαύρες σημαίες.”




Κυριάκος Μητσοτάκης: Σήμερα στον Έβρο με 13 υπουργούς και υφυπουργούς για το αναπτυξιακό σχέδιο της περιοχής

Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο

Εν μέσω των καταιγιστικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανησυχίας για νέες αυξημένες μεταναστευτικές ροές λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται σήμερα τον Έβρο.
Στόχος του πρωθυπουργού, είναι ωστόσο, να μην επικεντρωθεί η επίσκεψη αυτή στην προστασία των ανατολικών χερσαίων συνόρων της χώρας – ένα ζήτημα στο οποίο έχει αναφερθεί εκτενώς πολλές φορές – αλλά στην αναπτυξιακή προοπτική της όλης περιοχής. Αναμένεται να δώσει έμφαση σε έργα και πρωτοβουλίες που υλοποιούνται ή σχεδιάζονται για τη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής στον Έβρο και να τα εντάξει στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης για την περιοχή, το οποίο υλοποιείται με στόχο τη διπλή σύγκλιση, αφενός της Ελλάδας με την Ευρώπη και αφετέρου της περιφέρειας με τον εθνικό μέσο όρο στους δείκτες ευημερίας.

Συγκεκριμένα, στις 11:30 το πρωί ο κ. Μητσοτάκης θα παραστεί και θα μιλήσει σε εκδήλωση με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας. «Απαιτείται μια τελείως διαφορετική περιφερειακή πολιτική προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες της χώρας, και ειδικά αυτές οι οποίες έχουν μείνει πιο πίσω, να συγκλίνουν με τον εθνικό μέσο όρο», είναι η βασική κατευθυντήρια γραμμή που δίνει ο πρωθυπουργός.

Μαζί του θα είναι μια πλειάδα υπουργών, ο καθένας εκ των οποίων θα αναλύσει το κομμάτι της δικής του αρμοδιότητας για τη νέα δυναμική που επιδιώκει η κυβέρνηση να προσδώσει στον Έβρο: Α. Σκέρτσος, Θ. Κοντογεώργης, Κ. Πιερρακάκης, Χ. Σταϊκούρας, Τ. Θεοδωρικάκος, Κ. Τσιάρας, Σ. Ζαχαράκη, Λ. Μενδώνη, Ν. Παναγιωτόπουλος, Μ. Χρυσοχοΐδης, Ν. Παπαθανάσης, Γ. Κεφαλογιάννης, Χ. Τριαντόπουλος ανεβαίνουν σήμερα το πρωί στον Έβρο, όπως και άλλα κυβερνητικά στελέχη (Πρωτοψάλτης της ΔΥΠΑ, Σταμπουλίδης του ΤΑΙΠΕΔ, Γκουντούφας γενικός διευθυντής δασών, κ.ά). Μάλιστα, αρκετοί υπουργοί θα παραμείνουν και το απόγευμα στην περιοχή και θα έχουν συνάντηση και συνομιλία με τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, στο πλαίσιο της στενότερης προσέγγισης κυβέρνησης-κόμματος και των τακτικότερων επαφών με τις τοπικές οργανώσεις της ΝΔ και ευρύτερα με τις τοπικές κοινωνίες.

Η αποκατάσταση του φυσικού πλούτου του Έβρου αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες για την κυβέρνηση στην περιοχή και χθες ορίστηκε ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΣ (και πρώην υποδιοικητής της ΕΥΠ) Γιώργος Κέλλης στη θέση του Συντονιστή Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης στον Έβρο, με έδρα την Αλεξανδρούπολη και αντικείμενο εργασίας του την παρακολούθηση και το συντονισμό των δράσεων που υλοποιούνται για την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου έπειτα από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή το 2023. Ο κ. Μητσοτάκης μάλιστα θα επισκεφθεί νωρίς το πρωί το χωριό Τυχερό του Έβρου, λίγα χιλιόμετρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και δίπλα στο δάσος της Δαδιάς για να δει την πρόοδο αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος και των ζημιών και να μιλήσει με τους κατοίκους μεταξύ άλλων και για τα αποτελέσματα του Έβρος Pass που έφερε αρκετές χιλιάδες επισκεπτών το καλοκαίρι στην περιοχή.

Ο πρωθυπουργός σχεδιάζει επίσης να επισκεφθεί το Διδυμότειχο και το νέο Τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, δράττοντας την ευκαιρία για να αναφερθεί και στην ενίσχυση του ΔΠΘ με τον πρόσφατο νόμο του Κυριάκου Πιερρακάκη και την πέμπτη έδρα που απέκτησε πλέον το πανεπιστήμιο, στην ακριτική πόλη.

Όπως έχει εξηγήσει πρόσφατα ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει λόγο για «ένα νέο υπόδειγμα περιφερειακού και τοπικού σχεδιασμού, που θα ενσωματώνει περισσότερο τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, και ένα νέο υπόδειγμα υλοποίησης πολιτικών που προϋποθέτει τη στενή συνεργασία και την κοινή δέσμευση της κεντρικής κυβέρνησης και όλων των βαθμών της αυτοδιοίκησης για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα». Εν τέλει, «πρώτος σταθμός αυτού του σχεδίου ο Έβρος με την παρουσία του πρωθυπουργού και ακολουθούν όλοι οι νομοί της χώρας».

parapolitika.gr



Σοβαρές Ελλείψεις και Λειτουργικά Προβλήματα στο Νοσοκομείο Καβάλας και Κέντρα Υγείας της Περιοχής

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία επισημαίνει σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα σε νοσηλευτικά ιδρύματα στη Βόρεια Ελλάδα, με έμφαση στα εξής:

Νοσοκομείο Καβάλας:

  • Μεγάλη έλλειψη νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού που ξεπερνά το 50%.
  • Ο Αγγειογράφος δεν έχει τεθεί σε λειτουργία λόγω έλλειψης προσωπικού.
  • Κάλυψη 67% στο ιατρικό προσωπικό.
  • Λειτουργία μόνο 9 από τις 12 κλίνες της ΜΕΘ.
  • Λειτουργία μόνο 3 ή 4 από τις 6 αίθουσες χειρουργείων.
  • Ελλείψει Διοικητικού Συμβουλίου εδώ και 18 μήνες, με συνέπειες στις προμήθειες και στη στελέχωση.

Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης:

  • Πρόβλημα με τα ασθενοφόρα, τα οποία λειτουργούν με προσωπικό της αεροπορίας (6 άτομα και 3 ένστολοι).
  • Υπολειτουργία ιατρικών μηχανημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού και προβλήματα με τη γνωμάτευση.
  • Κτιριακά προβλήματα και ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση.
  • Το Μικροβιολογικό δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού και δεν έχουν γίνει προσλήψεις.

Κέντρο Υγείας Χρυσούπολης:

  • Το ασθενοφόρο καλύπτεται από στρατιωτικούς οδηγούς.
  • Ελλείψεις προσωπικού, με τους 3 υπαλλήλους συνοδούς ασθενοφόρου να μην επαρκούν για τις βάρδιες και χωρίς δυνατότητα λήψης αδειών.
  • Απουσία τραυματιοφορέα και τηλεφωνικού κέντρου.
  • Ένας μόνο φύλακας δεν επαρκεί για όλες τις βάρδιες.
  • Υπολειτουργία λόγω έλλειψης Ακτινολόγου και Μικροβιολόγου.



Οι δυνατότητες ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής Σερρών – Δράμας – Καβάλας, στο επίκεντρο του «1ου Amphipolis Forum»

Με σημαντικές παρουσίες από το χώρο της πολιτικής, της αυτοδιοίκησης και του επιχειρείν και με εξαιρετικές τοποθετήσεις σε σχέση με τις υποδομές, τον τουρισμό, τις επενδύσεις και συνολικά τις αναπτυξιακές προοπτικές στην ευρύτερη περιοχή, ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, Παρασκευή 12 Ιουλίου, το 1 ο Amphipolis Forum, στους εξωτερικούς χώρους του Συνεδριακού Κέντρου Αμφίπολης.

Το 1ο Amphipolis Forum πραγματοποιήθηκε από την Kourtidis Group σε συνεργασία με τον Δήμο Αμφίπολης, υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των Επιμελητηρίων Σερρών, Δράμας και Καβάλας.

Στην έναρξη του forum προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και προβολή μηνύματος του Πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

«Χαίρομαι ιδιαίτερα για το Forum που «γεννιέται» σήμερα σε έναν τόπο με πολλούς συμβολισμούς. Το 1ο Αναπτυξιακό, Επιχειρηματικό και Οικονομικό «Amphipolis Forum», διεξάγεται στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Αμφίπολης και πραγματοποιείται με φόντο τον περίφημο αρχαιολογικό χώρο. Έναν χώρο που «βγήκε» στο φως από τα σπλάχνα της γης της Μακεδονίας, αποκαλύπτοντας μοναδικούς θησαυρούς, που συνθέτει ακόμη και σήμερα ένα απαράμιλλο μωσαϊκό της ελληνικής ιστορίας» τόνισε στο γραπτό μήνυμά του ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και -μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Εύχομαι ο θρυλικός αυτός τόπος να συνεχίσει να σηματοδοτεί -όχι μόνο την κληρονομιά του παρελθόντος που κουβαλά, αλλά και τις επιχειρηματικές επιτυχίες του σήμερα και τις αναπτυξιακές προοπτικές του αύριο. Είχα την τιμή να διαπιστώσω και προσωπικά ως πρωθυπουργός, ότι είναι ένας ευλογημένος και πανέμορφος τόπος. Με υπέροχους και φιλόξενους κατοίκους, ξεχωριστούς τουριστικούς θησαυρούς και σωστούς επιχειρηματίες που αγαπούν την πατρίδα τους και επενδύουν σημαντικά στην περιοχή. Ήδη, με αυτά τα δεδομένα, το μέλλον της διαφαίνεται λαμπρό».

Έναρξη εργασιών από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκο Παναγιωτόπουλο

Τις εργασίες του 1 ου Amphipolis Forum κήρυξε, παρουσία πολυπληθούς ακροατηρίου, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος.
«Μεγάλη τιμή και χαρά για μένα προσωπικά να βρίσκομαι εδώ, σήμερα, ανάμεσά σας, στην Ιστορική Ανατολική Μακεδονία, κάτω από το βλέμμα του Λέοντα της Αμφιπόλεως, ο οποίος, αν και καθήμενος, δεν αναπαύεται, αλλά επιτηρεί, ως αιώνιος φρουρός και αυτό το κομμάτι της Ελλάδας, αυτό το κομμάτι της μακεδονικής γης» είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Επιπλέον αναφέρθηκε πέρα από τον Τύμβο Καστά και σε άλλα μνημεία όπως ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, το Βαπτιστήριο της Λυδίας της Φιλιππισίας και σε άλλα χαρακτηριστικά της περιοχής, που εγγυώνται μία σταθερή αναπτυξιακή πορεία στο μέλλον, ως «τοπωνύμια παγκόσμιας εμβέλειας» και πρόσθεσε:

«Είναι σημαντικό όμως και το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει, από αυτούς τους επιχειρηματίες που εξετάζουν την αναπτυξιακή δραστηριότητά τους στη Βόρεια Ελλάδα.

Στόχος του φόρουμ είναι να παρουσιάσει και να παρουσιαστεί η γνώση εκείνη και όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, οι οποίες μέσα από τη συνεργασία θα μπορούν να μετεξελιχθούν σε ουσιαστική ανάπτυξη περιοχής, στηριζόμενη στα πολλά συγκριτικά της πλεονεκτήματα».

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας. «Όταν είναι κανείς εδώ αισθάνεται δέος, γιατί είναι πλάι σε ένα τόπο πάρα πολύ φορτισμένο, ένα από τα ορμητήρια του μεγαλύτερου Έλληνα όλων των εποχών, του μεγαλύτερου στρατηλάτη όλων των εποχών και του μεγαλύτερου εκπολιτιστή όλων των εποχών, του Μεγάλου Αλεξάνδρου» είπε ο κ. Γκιουλέκας και συνέχισε: « Η Μακεδονία όμως δεν έχει μόνο ένα ένδοξο παρελθόν έχει ένα πολύ σημαντικό παρόν και έχει ένα πολύ σημαντικό μέλλον. Και σήμερα ο δήμος Αμφίπολης, κύριε δήμαρχε, κ. Φραστανλή και κύριε πρόεδρε του Ομίλου Κουρτίδη, κ. Νίκο Κουρτίδη, αποδεικνύουν πραγματικά πόσες δυνάμεις κρύβει αυτός ο τόπος».

Ο Δήμαρχος Αμφίπολης Στέργιος Φραστανλής, υπογράμμισε την ανεπιφύλακτη και ένθερμη υποστήριξή του στο 1 ο Amphipolis Forum και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι αυτό θα εξελιχθεί σε σημαντικό θεσμό τα επόμενα χρόνια, γιατί -όπως είπε- η περιοχή έχει σπάνιο φυσικό κάλλος και ξεχωριστό ιστορικό, πολιτιστικό απόθεμα.

«Η γη του μυθικού Ορφέα, του βασιλιά Φιλίππου και του Μέγα Αλέξανδρου. Γενέτειρα του δικού μας, του αείμνηστου Προέδρου Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών. Μοναδικός συνδυασμός βουνού και θάλασσας. Παραδοσιακών χωριών και παραθεριστικών οικισμών. Του σπουδαίου αρχαιολογικού χώρου όπου βρισκόμαστε με το Μουσείο Αμφίπολης και τον Τύμβο Καστά, που ευελπιστούμε να καταστεί κορυφαίος τουριστικός προορισμός τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές, δεσμευόμαστε ότι ο δήμος θα στηρίξει ενεργά τέτοιες πρωτοβουλίες».

Την εκδήλωση χαιρέτισαν, ο Πρόεδρος της Kourtidis Group Νίκος Κουρτίδης και η Αντιπρόεδρος της Kourtidis Group Κωνσταντίνα Δημητρόβα, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Σερρών Θανάσης Μαλλιαράς, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Δράμας Στέφανος Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας.

Το 1ο Amfipolis Forum ανέδειξε θέματα ανάπτυξης με φόντο τις υποδομές, τις επενδύσεις και τον τουρισμό

Σε τρεις θεματικές ενότητες, σπουδαίοι ομιλητές, εισηγητές και συντονιστές, προσέγγισαν και ανέπτυξαν όλα τα ζητήματα ανάπτυξης της ευρύτερης παραλιακής περιοχής από τον Στρυμονικό κόλπο μέχρι και τη Θάσο, καθώς και συνολικά των περιοχών των νομών Σερρών, Καβάλας και Δράμας. Οι σημαντικές εξελίξεις και τα νέα δεδομένα από τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις και τις Υποδομές, αποτέλεσαν τα βασικά θέματα γύρω από τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.

Στην πρώτη ενότητα με τίτλο «Υποδομές», στα έργα και στους σχεδιασμούς για την ευρύτερη περιοχή αναφέρθηκαν ο Υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο Ceo Egnatia Aviation Γεώργιος Ζωγραφάκης και η Επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης Υδατοδρομίων Grecian Air Seaplanes Μαρία Τόκτωρ.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «έργα προφανώς μπορούν να γίνουν με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» και για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης, ανέφερε: «Εγώ βλέπω ότι πολύ σύντομα μπορεί να συμβασιοποιηθεί, είναι ένα έργο το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημοπράτηση, είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. Στις 24, 25 και 26 Ιουλίου βρίσκεται σε εξέλιξη η Β-1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Είναι ένα ΣΔΙΤ της τάξης των 250 εκατομμυρίων, είναι ένα έργο, το οποίο σίγουρα θα αλλάξει την περιοχή και το οποίο περιμένουμε ότι θα φτάσει στο στάδιο της συμβασιοποίησης μέσα στο 2025».

Για τον δρόμο Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «ένα κομμάτι έχει δημοπρατηθεί και τα άλλα ωριμάζουν».  «Η μεγάλη αλλαγή που θα δούμε στον τόπο για τη
χώρα θα είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η Εγνατία -όπως ξέρετε, παραχωρείται σε ιδιώτη, έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση και εντός του καλοκαιριού θα περάσει από τη Βουλή η κύρωσή της» συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος σημείωσε ότι χρειάζεται περισσότερο ιατρικό προσωπικό τους μήνες αιχμής και πρόσθεσε: «Ο μετακινούμενος πληθυσμός δεν έχει τις ίδιες υγειονομικές ανάγκες που έχει ο μόνιμος πληθυσμός», λέγοντας ότι συνήθως προκύπτουν ελαφρά, συνήθως ορθοπεδικής φύσεως περιστατικά και «εκείνο το οποίο χρειάζεται στην περιοχή είναι μεγάλη ένταση ιατρικού προσωπικού». Ο κ. Βαρτζόπουλος υπογράμμισε ότι όταν προκύψει ένα μεγάλο ατύχημα και που θα χρειαστεί η μεταφορά στο νοσοκομείο, τότε χρειάζεται καλή οδική πρόσβαση, ώστε να εξυπηρετηθεί ο ασθενής.

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γεώργιος Γεωργαντάς υπογράμμισε τη σημασία που έχει η συμβολή και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων γύρω από τον τουρισμό. «Πρέπει τα αγαθά και οι υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό να διαχυθούν στην περιοχή για να μπορέσει και η περιοχή να αγκαλιάσει την τουριστική ανάπτυξη». Ο κ. Γεωργαντάς συνέστησε τα ξενοδοχεία να αγοράζουν -εάν υπάρχει δυνατότητα, τοπικά προϊόντα ώστε και οι παραγωγοί να συμμετέχουν και να ενθαρρύνουν την τουριστική ανάπτυξη.

Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η μεγάλη δυνατότητα της περιοχής να αναπτύξει καλύτερες αεροπορικές συνδέσεις, καθώς βρίσκεται κοντά σε ξένες πρωτεύουσες, τα τέλη στάθμευσης στα τοπικά αεροδρόμια είναι πιο προσιτά, η προοπτική να γίνουν υδατοδρόμια, να χρησιμοποιηθούν υδροπλάνα, κ.α.

Ξεχωριστή από κάθε άποψη στο τέλος της ενότητας ήταν η εισήγηση, με θέμα: «Τύμβος Καστά: Το εμβληματικό Μακεδονικό μνημείο, σε απόσταση αναπνοής», από τον Αρχιτέκτωνα Μηχανικό και Προϊστάμενο Τμήματος Μελετών της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού, Δόκτωρ Μιχάλη Λεφαντζή. «Έχω κάνει τετράωρες ομιλίες σε όλο τον πλανήτη, έχω κάνει πάνω από σαράντα ομιλίες για τον Τύμβο Καστά και την αρχιτεκτονική του, είναι η πρώτη φορά που μιλάω για τον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη και ευχαριστώ πολύ την Αμφίπολη για αυτό» είπε ο κ. Λεφαντζής, απευθυνόμενος προς τους διοργανωτές και προς το κοινό και πρόσθεσε: «Σας ζητάμε από το υπουργείο Πολιτισμού, να το αγαπάτε το μνημείο!».

Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο «Τουρισμός», στην τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση αναφέρθηκαν ο Αντιπρόεδρος Βουλής των Ελλήνων Γεώργιος Γεωργαντάς, το στέλεχος της Costa Navarino Γιώργος Χατζηιωσήφ, ο εκτελεστικός διευθυντής του SETE Αλέξανδρος Θάνος, η Senior Consultant Convention Bureau Ελένη Σωτηρίου και η εκπρόσωπος της So Fine Τόνια Φουσέκη.

Στην τρίτη ενότητα με τίτλο «Επενδύσεις», τις αναπτυξιακές δυνατότητες και την ανοδική τάση προσέλκυσης επενδυτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό επεσήμαναν ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων Enterprise Greece Άκης Σκλάβος, ο Senior Director Επιχειρηματικών Κέντρων Β. Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς Ανδρέας Δημητριάδης, ο CPA Επικεφαλής Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Χρήστος Βαργιεμεζής, ο CPA Επικεφαλής Συμβουλευτικού Τμήματος Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Απόστολος Μπουζάνης, η Co- Founder & Chief Executive Officer Elastic Ρία Βογιατζή – Ξένου και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Θάσου Γιάννης Μαρκιανός.

Στόχος του 1 ου Amphipolis Forum ήταν να «ενώσει» αναπτυξιακά τις δύο περιφέρειες (Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) και τις τέσσερεις περιφερειακές ενότητες (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα και Δράμα), οι οποίες αλληλεπιδρούν, με αμοιβαία οφέλη, η μεγιστοποίηση των οποίων -όπως διαφάνηκε στο συνέδριο, είναι εντός των δυνατοτήτων και των προοπτικών της ευρύτερης περιοχής.

Βασική επιδίωξη του forum ήταν η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και οι προοπτικές ανάπτυξης, μέσα από την αξιοποίηση κάθε ξεχωριστής δυνατότητας, καθώς και οι ευκαιρίες σημαντικής δυναμικής και ανάπτυξης μέσα από τον τουρισμό, μέσα από τις επενδύσεις και από την αξιοποίηση των υποδομών.

Το «Amphipolis Forum» φιλοδοξεί και τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει να προβάλλει αυτές τις δυνατότητες και τις αναπτυξιακές προοπτικές, ως θεσμός που αναδεικνύει και συνδέει τα εξαιρετικά δεδομένα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα με τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και με τις στρατηγικές επιλογές του αναπτυξιακού μέλλοντος της ευρύτερης περιοχής.

Χαιρετισμός προέδρου «Kourtidis Group», Ν. Κουρτίδη – «The Great» το όνομα της εμβληματικής επένδυσης του Ομίλου Ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του Forum για τις εξαιρετικές εισηγήσεις σε τρεις ενότητες υποδομές, τουρισμό, επενδύσεις, έκανε στο χαιρετισμό του ο «οικοδεσπότης» της διοργάνωσης και πρόεδρος της «Kourtidis Group», Νίκος Κουρτίδης.

«Σήμερα, χάρη στην παρουσία των τόσο σημαντικών ομιλητών, αισθάνομαι ότι η Ελλάδα στρέφει και πάλι το βλέμμα της στην Αμφίπολη και είναι σημαντικό αυτό» τόνισε ο Νίκος Κουρτίδης, επισημαίνοντας ότι «ο στόχος του συνεδρίου είναι φιλόδοξος, αλλά και απολύτως εφικτός», δηλαδή, η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, «ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο από τον Στρυμονικό Κόλπο έως και τη Θάσο, καθώς και τους νομούς Σερρών, Καβάλας και Δράμας».

Ο κ. Κουρτίδης τόνισε ότι η περιοχή διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να μετατραπεί σε «σημαντικό πόλο ανάπτυξης», λέγοντας χαρακτηριστικά : «Το μέλλον των παιδιών μας
είναι στα δικά μας χέρια και η σωστή ώρα είναι τώρα». «Ταξιδεύουμε, όλοι, συχνά και επισκεπτόμαστε ορισμένους από τους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου. Θα μου επιτρέψετε να το πω όπως το αισθάνομαι. Ναι, δεν υστερούμε από πολλούς κορυφαίους προορισμούς! Ήδη κάναμε τα αποφασιστικά βήματα» συνέχισε ο κ. Κουρτίδης και πρόσθεσε :

«Το Project Alexandrou Chora είναι σε πλήρη εξέλιξη και στην τελική φάση του επανασχεδιασμού όλες οι ενότητές του. Όπως γνωρίζετε, θα είναι κάτω από την ομπρέλα ενός κορυφαίου παγκόσμιου Brand και έχω επιλέξει σήμερα για πρώτη φορά, εδώ σ αυτή την συνάντηση, να κάνουμε την αποκάλυψη του ονόματος του Ξενοδοχειακού συγκροτήματος: «The Great».

«Πρέπει όμως, να μην σταματήσουμε να επενδύουμε σε σύγχρονες τουριστικές εγκαταστάσεις, στην καινοτομία και ταυτόχρονα, να συνεχίσουμε να προωθούμε τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα. Θα επαναλάβω την φράση. Με σεβασμό στο περιβάλλον, ναι, έργα με σεβασμό στο μέλλον τον παιδιών μας» συμπλήρωσε ο κ. Κουρτίδης.

Χαιρετισμός αντιπροέδρου «Kourtidis Group», K. Δημητρόβα

Την ικανοποίησή της για τη «δικαίωση» της επιλογής του Ομίλου, να επενδύσει σε δύσκολους καιρούς στη περιοχή και την βεβαιότητα της ότι το μέλλον θα είναι ακόμη πιο ελπιδοφόρο, επεσήμανε η αντιπρόεδρος της Kourtidis Group, Κωνσταντίνα Δημητρόβα.

«Ήταν στρατηγική επιλογή να δραστηριοποιηθεί ο όμιλος στην ευρύτερη περιοχή, ενάντια σε σειρήνες που ηχούσαν έντονα και με πίεση να προχωρήσουμε σε εύκολα άλματα, σε περιοχές πιο “λαμπερές” και πιο προβεβλημένες» είπε η κ. Δημητρόβα και πρόσθεσε: «Για εμάς δεν υπήρξε καν δίλημμα. Η επιλογή μας ήταν αυτά τα παράλια, η Θάσος και οι νομοί Σερρών, Δράμας και Καβάλας».

Η κ. Δημητρόβα υπογράμμισε ότι ο Όμιλος έχει βάλει τη «σφραγίδα» του στην εξέλιξη της περιοχής, η οποία «μπαίνει εμφατικά στον τουριστικό και επενδυτικό χάρτη της χώρας» καθώς η «καθημερινή τριβή μας με επενδυτές από ολόκληρο τον κόσμο και η ανταπόκρισή τους» αποτελεί «απλά μια επιβεβαίωση ότι οι προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον, είναι απεριόριστες». «Από το 2020 θέσαμε ως όμιλος σε εφαρμογή, ένα φιλόδοξο πλάνο…

Συνολικά μόνο μέσα στο χρόνο βρεθήκαμε σε 12 διαφορετικές χώρες, δημιουργήσαμε σχέσεις εμπιστοσύνης και έχουμε συγκεκριμένα επενδυτικά αποτελέσματα από όλες αυτές τις αγορές του εξωτερικού, κάτι που επιβεβαιώνει ότι αυτή η περιοχή τώρα ξεκινάει, τώρα ανοίγει την αγκαλιά της σε μεγάλους επενδυτές. Στοχεύσαμε και πετύχαμε πραγματικά αποτελέσματα στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο στην Αμερική, στις Κάννες στη Γαλλία, την Φινλανδία, κ.α.».

Η κα Δημητρόβα υπογράμμισε ότι «η Kourtidis Group δραστηριοποιείται στο Real estate, την Κατασκευή, στις Επενδύσεις και τον Τουρισμό», με την παραγωγική «αλυσίδα» που κινείται γύρω από την συνολική δραστηριότητα του Ομίλου να «έχει πλέον 700 “κρίκους”, δηλαδή 700 οικογένειες» και πρόσθεσε :

«Πέρα από τα ευρωπαϊκά κορυφαία βραβεία, κάπου εκεί στα παγκόσμια συνέδρια real estate (παράδειγμα στο Λας Βέγκας) αναρωτιούνται πού είναι στον χάρτη κάποια γραφεία και κάποιες περιοχές με το όνομα Κάριανη, Τούζλα, Καβάλα και Θάσος, που πλασάρονται στα παγκόσμια βραβεία, ανάμεσα και πάνω από γραφεία της Νέας Υόρκης, του Βερολίνου, του Παρισιού και του Λονδίνου. Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σ ένα ασφαλές συμπέρασμα. Δημιουργήσαμε και δημιουργούμε υπεραξία. Επιπλέον, η δυναμική στον Τουρισμό απλά συνηγορεί και επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες εκτιμήσεις μας».

Την αυλαία του φόρουμ άνοιξε με εισήγησή του ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Kourtidis Group Γρηγόρης Αβανίδης, αναφερόμενος στους στόχους του συνεδρίου. Συντονιστές της εκδήλωσης και των θεματικών ενοτήτων της ήταν ο διευθυντής της αγγλικής έκδοσης της εφημερίδας «Καθημερινή» Αθανάσιος Έλλις και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Καμπουράκης.

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA CHANNEL :

Δείτε δηλώσεις φορέων και πολιτικών :




Δράμα | Σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής

Την Τρίτη 25 Ιουνίου 2024, στις 10:00 π.μ., μετά από πρόσκληση του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων «Ανδρέας Παπανδρέου» της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας (Διοικητήριο Δράμας, 3ος όροφος) συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο του Προγραμματισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, φορέων της Αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων του Νομού.

Η συνάντηση έγινε υπό τον συντονισμό του κ. Μουρβετίδη και του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού ΑΜΘ, κ. Παναγιώτη Αρχοντή, με θέμα την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής του Νομού Δράμας.

Κατά τη συζήτηση, ο κ. Αρχοντής παρουσίασε τον σχεδιασμό της Περιφερειακής Αρχής για μία οργανωμένη προσπάθεια, με διαβούλευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για την τουριστική ανάπτυξη κάθε Περιφερειακής Ενότητας. Αναφέρθηκε στη σημασία της καταγραφής και ενίσχυσης πυλώνων θεματικού τουρισμού, με στόχο την ανάδειξη των ομορφιών κάθε γωνιάς της Περιφέρειας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον θεματικό τουρισμό σε περιοχές όπου δεν εφαρμόζεται ο κλασικός τουρισμός (ήλιος-θάλασσα), όπως ορεινός τουρισμός, χιονοδρομικός, αθλητικός, οινοτουρισμός και θρησκευτικός τουρισμός. Αυτή η προσπάθεια θα υλοποιηθεί ανεξάρτητα από το Πρόγραμμα Δράσεων Τουριστικής Προβολής που υλοποιεί κάθε χρόνο η Περιφέρεια.

Ο αρχικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου, λειτουργικού και εύχρηστου ιστότοπου με όλες τις δράσεις, διαδρομές, εκδηλώσεις και υποδομές τουριστικού ενδιαφέροντος της Περιφέρειας. Οι καταγραφές αυτές θα σχετίζονται με το τοπικό παραγόμενο προϊόν και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής. Στη συνέχεια, όλοι οι συμμετέχοντες φορείς τοποθετήθηκαν με τις απόψεις και τις προτάσεις τους. Συμφωνήθηκε, μετά τη διαδικασία καταγραφής και αποστολής των προτάσεων, η Διοίκηση να επανέλθει με νέα σύσκεψη των φορέων.




Θετικός ο απολογισμός της έκθεσης “Μοναδικές Γεύσης απο την ΑΜ-Θ” για τις επιχειρήσεις της περιοχής

Θετικός φαίνεται να είναι ο απολογισμός της έκθεσης μοναδικές γεύσης από την περιφέρεια ΑΜΘ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο μέτρο του Συντάγματος με χιλιάδες επισκέπτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό να αγκαλιάζουν τα προϊόντα της περιφέρειας μας.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεπούλησαν τα προϊόντα τους προτού κλείσει τις πύλες της η έκθεση, ενώ το μεγαλύτερο αντίκτυπο της έκθεσης ήταν η διαφήμιση αλλά και η προώθηση των προϊόντων τους.Συνφωνα με τους φορείς των επιμελητηρίων ΑΜΘ λίγες ημέρες αφού η έκθεση έκλεισε ξεκίνησε κι ολας η προετοιμασία για την επόμενη χρόνια.

Ενώ επιπροσθέτως , συμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος των επιμελητηρίων ΑΜΘ κ. Στέλιος Μωραΐτης, στο ΕΝΑ CHANNEL, η εν λόγω έκθεση έφερε αρκετά οφέλει στις επιχειρήσεις μας καθώς έγινα γνωστές και πλέον υπαρχουν αγορές και σε άλλες περιοχές.




Τζέφρι Πάιατ | Ο Κάθετος Διάδρομος, το επόμενο οραματικό έργο για την ενεργειακή ανάπτυξη της περιοχής

 Ο Κάθετος Διάδρομος είναι το επόμενο οραματικό έργο για την ενεργειακή ανάπτυξη της περιοχής, υπογράμμισε ο υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, αρμόδιος για θέματα Ενεργειακών Πόρων, Τζέφρι Πάιατ, μιλώντας στο East Macedonia & Thrace Forum ΙΙ, που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

 «Χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή από την Ελλάδα μέχρι την Ουκρανία, ο Κάθετος Διάδρομος θα επιτρέψει στο LNG που εισάγεται μέσω της Ελλάδας να γεμίσει τις τεράστιες δεξαμενές αποθήκευσης στην Ουκρανία, παρέχοντας μια νέα πηγή φυσικού αερίου για την κεντρική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της αστάθειας των τιμών στην πορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πάιατ επισημαίνοντας την κρισιμότητα του πρότζεκτ που θα υποστηρίξει, όπως είπε, και την πρόθεση της Ε.Ε. να αποσυνδεθεί πλήρως από το ρωσικό φυσικό αέριο έως το 2027.

 Όπως ο IGB και ο FSRU της Αλεξανδρούπολης, ο Κάθετος Διάδρομος θα θεωρηθεί μια μέρα ένα έργο, του οποίου ο στόχος της συνδεσιμότητας Νότου-Βορρά είναι τόσο προφανής που η απαιτούμενη επένδυση και πολιτική δέσμευση δεν θα είναι προς συζήτηση, υπογράμμισε ο κ. Πάιατ. Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε πως τόσο ο νυν πρέσβης των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνης και η ομάδα του στην Αθήνα όσο και η δική του ομάδα στην Ουάσιγκτον έχουν εστιάσει στο πώς μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση αυτού του έργου.

 Αναφέρθηκε, δε, στην ενεργειακή δυναμική της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επισημαίνοντας πως με έργα όπως ο FSRU στην Αλεξανδρούπολη η περιοχή «μετακινείται περαιτέρω στο επίκεντρο των προσπαθειών ενεργειακής ασφάλειας της Ελλάδας, καθώς η ικανότητα εισαγωγής LNG της χώρας ουσιαστικά διπλασιάστηκε μέσα σε μια νύχτα».

 Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, η ελληνική δυναμικότητα εισαγωγής και επαναεριοποίησης LNG παραμένει απολύτως ζωτικής σημασίας για την περιοχή και αποτελεί τη βάση «για το επόμενο οραματικό έργο στην ενεργειακή ανάπτυξη της περιοχής, τον Κάθετο Διάδρομο».

 Μεταμόρφωσαν ριζικά το ενεργειακό τοπίο IGB και Νότιος Διάδρομος

 Ο κ. Πάιατ ανέφερε πως πρέπει να γίνει πολλή δουλειά ακόμη στον ενεργειακό τομέα, υπογραμμίζοντας ωστόσο τα «πολλά κοινά επιτεύγματα», όπως ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου και ο Διασυνδετήριος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) και τη σημασία τους για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. «Αυτά τα έργα δεν ήταν απλώς φυσικοί αγωγοί και νέες πηγές φυσικού αερίου αλλά βοήθησαν στο να “ξεκλειδώσει” ολόκληρη η περιοχή και μεταμόρφωσαν ριζικά το ενεργειακό τοπίο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

 Θυμήθηκε, μάλιστα, την τελευταία του επίσκεψη στην περιοχή ως πρέσβης στην Ελλάδα τον Μάιο του 2022, αμέσως μετά τη διακοπή των προμηθειών φυσικού αερίου από την Gazprom στη Βουλγαρία, η οποία εξέθεσε τη βαλκανική χώρα σε μεγάλο κίνδυνο και «επιβεβαίωσε ότι η Ρωσία του Πούτιν δεν πρέπει και δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί αξιόπιστος προμηθευτής ενέργειας σε οποιαδήποτε μορφή και σε καμία περίπτωση»,  υπογραμμίζοντας τον κομβικό ρόλο του IGB στην προσπάθεια γειτόνων και συμμάχων για άμεσο ανεφοδιασμό της Σόφιας.

 «Ο IGB αποδείχθηκε απαραίτητος και επιβεβαίωσε ότι ήταν ένας περιφερειακός σχεδιασμός που ήταν οραματικός με τρόπους που φαίνονται προφανείς εκ των υστέρων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πάιατ και υπογράμμισε τις συνεχιζόμενες προσπάθειες «για την υποβάθμιση της μελλοντικής παραγωγής ενέργειας και των εξαγωγικών δυνατοτήτων της Ρωσίας μέσω κυρώσεων, διασφαλίζοντας ότι η Ρωσία δεν θα είναι ποτέ ξανά σε θέση να χρησιμοποιήσει τους ενεργειακούς πόρους της για καταναγκαστικούς σκοπούς».

 «Οι κυρώσεις μας», εξήγησε ο Αμερικανός αξιωματούχος, «στοχεύουν σε οντότητες που εμπλέκονται στην επέκταση των ενεργειακών δυνατοτήτων της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αναπτύσσουν νέα έργα που αποσκοπούν στην ενίσχυση της παγκόσμιας ενεργειακής επιρροής- όπως το αρκτικό LNG στις εγκαταστάσεις υγροποίησης».

 «Ο στυγνός πόλεμος του Πούτιν κατά της Ουκρανίας έχει μεταμορφώσει τον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι αυτού, κάτι που ενισχύθηκε την περασμένη εβδομάδα με τη θαρραλέα επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Οδησσό» υπογράμμισε ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα Ενεργειακών Πόρων.

 Τεράστια ευκαιρία τα υπεράκτια αιολικά πάρκα

 Ο κ. Πάιατ αναφέρθηκε ακόμη στις διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας, που προσφέρουν, όπως τόνισε, την προοπτική μεγαλύτερης ευελιξίας, περισσότερων πηγών ενέργειας, περισσότερης καθαρής ενέργειας που εισέρχεται στο δίκτυο και πιο αξιόπιστης και οικονομικά προσιτής ενέργειας για τους καταναλωτές.

 Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στη δυναμική των πρότζεκτ υπεράκτιων αιολικών πάρκων επισημαίνοντας ότι αποτελούν «τεράστια ευκαιρία όχι μόνο για την Ελλάδα (σ.σ. έχουν εκδοθεί ήδη οι δύο πρώτες άδειες στην περιοχή Αλεξανδρούπολης -Σαμοθράκης, ισχύος 600 MW) αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη» και ειδικότερα για την Ελλάδα, σημείωσε: «Μεταξύ των άφθονων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Ελλάδας, το Αιγαίο κατατάσσεται ψηλά με μερικές από τις κορυφαίες σταθερές ταχύτητες ανέμου όλο τον χρόνο οπουδήποτε στην Ευρώπη. Επομένως, δεν είναι τυχαίο ότι η Αλεξανδρούπολη είναι ο τόπος του πρώτου πιλοτικού προγράμματος υπεράκτιων αιολικών στην Ελλάδα. Κάτι που υποστηρίζουν σθεναρά οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η υπεράκτια αιολική ενέργεια είναι μια τεράστια ευκαιρία, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς η Ελλάδα θέτει τα θεμέλια για να εξάγει την καθαρή της ενέργεια προς τον βορρά».

 Επισήμανε ακόμη την ανάγκη δημιουργίας μιας ασφαλούς, αξιόπιστης αλυσίδας εφοδιασμού υπεράκτιου αιολικού εξοπλισμού «δεδομένων των ευρωπαϊκών και αμερικανικών σχεδίων για τον τομέα ως έναν πυλώνα για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων».

 Να μην υπάρξει εξάρτηση από μία χώρα σε ό,τι αφορά την «καθαρή τεχνολογία»

 Κλείνοντας, ο κ. Πάιατ υπογράμμισε τον κίνδυνο εξάρτησης από μία μόνο χώρα σε ό,τι αφορά την «καθαρή τεχνολογία» επαναλαμβάνοντας την ανάγκη να μην επαναληφθούν ανάλογα λάθη που έγιναν σε άλλους ενεργειακούς τομείς. «Καθώς εργαζόμαστε μαζί για την ενεργειακή μετάβαση, η Ελλάδα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν πρέπει να αντικαταστήσουν μια εποχή εξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα με μια εποχή εξάρτησης από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας σε ό,τι αφορά την τροφοδοσία “καθαρής τεχνολογίας”. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να επαναλάβουμε τα λάθη της ηλιακής βιομηχανίας στην υπεράκτια αλυσίδα εφοδιασμού αιολικής ενέργειας και να εξαρτηθούμε υπερβολικά από μία μόνο χώρα για τον εφοδιασμό», κατέληξε ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών.




Energean | Για μια ακόμη χρονιά, σημαντική η συνεισφορά της στην οικονομία του Ν. Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής

Για μια ακόμη χρονιά, η συνεισφορά της Energean στην οικονομία του Νομού Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής υπήρξε σημαντική. Σύμφωνα με την επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας, στη διάρκεια του 2023 η Energean συνεισέφερε το ποσό των 11 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία.

Πρόκειται για το σύνολο των ποσών που κατέβαλε ως μισθούς στους περίπου 150 εργαζόμενούς της, οι οποίοι διαμένουν μόνιμα στο Νομό Καβάλας και τις γύρω περιοχές, σε τοπικούς εργολάβους, σε τοπικούς προμηθευτές που παρέχουν τεχνικές και κάθε είδους υπηρεσίες καθώς και σε φορείς που επιτελούν κοινωνικό, αθλητικό και πολιτιστικό έργο, στο πλαίσιο της πολιτικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Το προϊόν αυτό αντανακλά και τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του 2023 για την βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας, την αναβάθμιση του εξοπλισμού και τον εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας των εγκαταστάσεων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η συνεισφορά αυτή προέκυψε παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου δεν είχε ακόμη αποκατασταθεί η παραγωγή πετρελαίου.

Συνολικά, από το 2008, όταν και η Energean ανέλαβε τις άδειες των κοιτασμάτων του Πρίνου, στην τοπική οικονομία έχουν εισφερθεί πάνω από 230 εκατ. ευρώ. Όλο αυτό το διάστημα, η βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας συνεχίστηκε με ένα εξαιρετικό αποτύπωμα στην Υγεία, την Ασφάλεια και το Περιβάλλον και σε απόλυτη αρμονία τόσο με την καθημερινότητα των πολιτών της Καβάλας και της Θάσου όσο και με τις οικονομικές δραστηριότητες στο νομό, όπως ο τουρισμός και η αλιεία.

Με άξονα την συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας από τα κοιτάσματα Πρίνος, Βόρειος Πρίνος και Έψιλον καθώς και με την μεγάλη επένδυση της τάξης των 400 εκατ. για την δημιουργία χώρου αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, οι προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά στην οικονομία και τις κοινωνίες της περιοχής αναδεικνύονται ως ιδιαίτερα ευοίωνες και για τις επόμενες δύο δεκαετίες.




Μάκης Παπαδόπουλος |«Aπαλλαγή από δημοτικά τέλη και λογαριασμούς νερού για 2 χρόνια σε όλους τους επαγγελματίες της περιοχής του Αγ. Νικολάου»

Οι επαγγελματίες της περιοχής του Αγ. Νικολάου δέχονται συνεχώς πλήγματα από τις καθυστερήσεις στις εργασίες της ανάπλασης.

Πέρσι είχαμε το πρώτο πλήγμα στους τζίρους των καταστημάτων. Τότε, η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας είχε λανθασμένα αποφασίσει να ξεκινήσει τις εργασίες μέσα στους πιο δυνατούς μήνες της θερινής περιόδου για τους επαγγελματίες του τουρισμού. Γιατί; Γιατί δήθεν το έργο έπρεπε να τελειώσει μέχρι το τέλος του 2023.

Το έργο φυσικά δεν τελείωσε, πήρε παράταση για άλλους έξι (6) μήνες (όπως είχαμε προτείνει εξαρχής στον Δήμαρχο Καβάλας) και εμφανίστηκαν πάλι νέες καθυστερήσεις. Θα τελειώσει επιτέλους το έργο εγκαίρως ή θα πληγεί και η επόμενη τουριστική σεζόν;

Προτείνουμε προς τη Διοίκηση του Δήμου Καβάλας να δώσει ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ για δύο (2) χρόνια στους επαγγελματίες της περιοχής από:

  1. τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας
  1. τα τέλη χρήσης κοινόχρηστου χώρου (τραπεζοκαθισμάτων)
  1. και τους λογαριασμούς νερού της ΔΕΥΑΚ.

Όπως αντίστοιχα είχαμε προτείνει και για τους επαγγελματίες γύρω από την πλατεία Καπνεργάτη.

Είναι μία ελάχιστη πράξη στήριξης στους επαγγελματίες που πλήττονται εξαιτίας του κακού προγραμματισμού και της ανοργανωσιάς της ίδιας της Δημοτικής Αρχής.




Απολογισμός της «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος»

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στον ισόγειο χώρο της Μεγάλης Λέσχης το απολογιστικό συνέδριο της Πράξης «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος», που διοργάνωσε η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια» ως φορέας υλοποίησης του έργου.

Στο συνέδριο παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμούς ο εκπρόσωπος του δημάρχου Καβάλας, αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Δημοτικής Αστυνομίας, Απόστολος Μουμτσάκης, ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης, η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Αθανασία Γαϊτανίδου και ο αναπληρωτής διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Στέφανος Ναλμπάντης. Τον συντονισμό του συνεδρίου ανέλαβε η διευθύντρια Πολιτιστικού Τουρισμού και Ανάπτυξης της «Δημωφέλεια», Κυριακή Γανίτου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν αναλυτικά από το στέλεχος της ομάδας έργου, Λαμπρινή Αρχιμανδρίτη, τα συμπεράσματα από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και λεπτομέρειες αναφορικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος πολιτισμού και εκπαίδευσης, το οποίο επιδίωκε να φέρει τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και των τριών τάξεων των Γυμνασίων σε επαφή με το πολιτιστικό και φυσικό απόθεμα της αρχαίας και της νέας Εγνατίας οδού στην Π.Ε. Καβάλας.

Στην τελετή λήξης έδωσαν το «παρών», μεταξύ άλλων, εκπαιδευτικοί και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, μαθητές και εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, ενώ μέσα από διαλογική συζήτηση αναδύθηκαν κάποια επιμέρους ζητήματα, με βασική στόχευση την αναζήτηση ερμηνειών, προτάσεων ή λύσεων, ενώ έγινε από όλους τους ομιλητές αναφορά στη χρησιμότητα του έργου ως πολυθεματικό πολιτιστικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για όλους τους εμπλεκόμενους, στην Πράξη, φορείς.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

 




Ημερίδα με θέμα την Ανασυγκρότηση του Έβρου πραγματοποίησε η Αντιπεριφέρεια της περιοχής

Σε απόλυτη ομοφωνία οι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, του Κοινοβουλίου, της αυτοδιοίκησης και των φορέων του νομού αποφάσισαν να συνεργαστούν από κοινού για την Ανασυγκρότηση του Έβρου. Το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024 και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση θα κατατεθεί το τελικό Πρόγραμμα προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση, η οποία περιλαμβάνει έργα σε όλο το νομό, με έμφαση ωστόσο από τον κεντρικό Έβρο έως το βορειότερο σημείο του νομού, το Τρίγωνο. Ως έδρα της Επιτροπής, η οποία θα συνεδριάζει μια φορά το μήνα, ορίστηκε η Δαδιά. 

Εισηγητές στην εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Βασίλη Δελησταμάτη, ήταν ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής για την κατάρτιση Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος για τον Έβρο, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής του νομού Σταύρος Κελέτσης, ο Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και Μέλος της Ειδικής Επιτροπής Φώτιος Μάρης, καθώς και ο Πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» Σταύρος Μπένος, επίσης Μέλος της Ειδικής Επιτροπής και επικεφαλής της επιτροπής ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας. 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και κατέθεσαν τις απόψεις και προτάσεις τους ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, ο βουλευτής  Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ.κ. Άνθιμος, οι Δήμαρχοι: Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης, Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος, Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, Ορεστιάδος Βασίλης Μαυρίδης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Σοφολογιώτατος Μουφτής Διδυμοτείχου, κ. Χαμζά Οσμάν, ο Πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γαρδικιώτης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιοτεχνιών – Βιομηχανιών και Εξαγωγικών Επιχειρήσεων Έβρου Χρήστος Γεωργαμλής, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολος Παλακίδης, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου Χρήστος Χατζηπαπάς , ο Πρόεδρος της Ένωσης Εμπόρων και Βιοτεχνών Σουφλίου Θεόδωρος Τσιαμίτας, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θράκης Δημήτριος Λιουρίκας, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Έβρου Τριαντάφυλλος Χατζάκης ο νεοεκλεγής δήμαρχος Ορεστιάδας Διαμαντής Παπαδόπουλος, ο Πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρείας Ν. Έβρου Γιώργος Δεμερίδης,ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Της Μετάξης “Χρυσαλλίδα” Γιώργος Τσιακίρης, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Νέων Ορεστιάδας Χρήστος Μουταφίδης, Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, καθώς και πολλοί άλλοι εκπρόσωποι Φορέων, Ενώσεων, Συνεταιρισμών, Συλλόγων και Σωματείων. 

Ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος επεσήμανε ότι το Πρόγραμμα θα έχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα και θα στηριχτεί σε 3 πυλώνες: στο Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, στο Πρόγραμμα που ήδη υλοποιείται και το οποίο περιλαμβάνει 360 έργα σε όλη την Περιφέρεια, πολλά εκ των οποίων αφορούν τον Έβρο, καθώς και στις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν από τη φυσική καταστροφή. Δήλωσε επίσης σύμφωνος στη δημιουργία Επιτροπής του νομού, η οποία θα φιλτράρει τις προτάσεις και θα συμμετέχει στις συνεδριάσεις της Επιτροπής που δημιούργησε η Κυβέρνηση.

«Οι συνέργειες είναι το κλειδί στην επιτυχία της Ανασυγκρότησης και είμαστε όλοι κάτω από την ίδια ομπρέλα» τόνισε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης. Ο κος Κελέτσης αναφέρθηκε στα χρήματα που ήδη καταβάλλει το ΥΠΑΑΤ σε ασφαλισμένες αλλά και μη ασφαλισμένες καλλιέργειες και κτηνοτροφικές μονάδες. Μετά τη χθεσινή πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής, ανέφερε ο κος Κελέτσης, είμαι πιο αισιόδοξος. Η καταστροφή μπορεί να αναδειχθεί ως η μεγάλη ευκαιρία για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα ολιστικό πρόγραμμα ανάπτυξης για το νομό, χρηματοδοτούμενο από όλες τις πιθανές «δεξαμενές». 

Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος αναφέρθηκε στα έργα που ήδη υλοποιεί η Περιφέρεια, σε όλο το νομό,  έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, αρδευτικά, αναδασμούς, αλλά και έργα στον τομέα του πολιτισμού, τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση στη νέα αυτή προσπάθεια που ξεκινά με πρωτοβουλία της Περιφέρειας 

Ο Βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος, επεσήμανε ότι ο οδικός χάρτης υπάρχει, υπάρχουν οι προτάσεις, από την Διακομματικής Επιτροπή και τους φορείς, υπάρχουν τα αναπτυξιακά εργαλεία, οπότε, πρόσθεσε, ας μην χάνουμε χρόνο και ας πάμε ένα βήμα παρακάτω. 

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης κ.κ. Άνθιμος επαίνεσε την πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και τόνισε ότι η Μητρόπολη θα συμβάλλει στην όλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του νομού. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Βασίλης Δελησταμάτης και διοργανωτής του Ανοιχτού Διαλόγου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση του συνόλου των φορέων του νομού, αλλά και την ταχύτητα ανταπόκρισης της Επιτροπής και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το νερό μπήκε στο αυλάκι». 

Ως σημαντικότερη πρόκληση όλων, όμως, ανέφερε είναι «η ευθύνη μας να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους, να τους προσκαλέσουμε – προκαλέσουμε να συμμετέχουν στις προτάσεις και όπου απαιτείται στην υλοποίησή τους. Χωρίς τη συνεργασία τους τα μέτρα θα μείνουν ημίμετρα. Η γήρανση του πληθυσμού, το μεταναστευτικό, η υγεία, η ανεργία δεν είναι στατιστικά νούμερα. Είναι η καθημερινότητα κάθε συμπολίτη μας και η δική μας. Όσο μεγαλόπνοα λοιπόν και αν είναι τα σχέδιά μας, θα παραμείνουν ανεφάρμοστα και αναποτελεσματικά αν δεν συμπεριλάβουμε στις προτάσεις μας την καρδιά του νομού που χτυπά ακόμα και στο πιο μικρό χωριό». 

«Χρηματοδοτήσεις, αλλά και ανθρώπινοι πόροι θα απαιτηθούν για την υλοποίηση του ολιστικού προγράμματος ανάπτυξης του Έβρου», τόνισε ο Πρύτανης του ΔΠΘ Φώτιος Μάρης και εδώ, πρόσθεσε, έρχεται το Δημοκρίτειο, το οποίο διαθέτει επιστήμονες με όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται. Το Πανεπιστήμιο, πρόσθεσε, ξεκίνησε ήδη, το διάλογο με την κοινωνία και τους παραγωγικούς φορείς και οι δομές και τα εργαλεία που αναπτύξαμε θα συγκλίνουν στον εθνικό αυτό στόχο.

Ο κος Σταύρος Μπένος, στην εξαιρετικά εμπεριστατωμένη εισήγησή του, παρουσίασε την αρχιτεκτονική του Προγράμματος Ανασυγκρότησης και το χρονοδιάγραμμα, καθώς και την εμπειρία από το αντίστοιχο πρόγραμμα Ανασυγκρότησης της Εύβοιας.  

Είναι σημαντικό, τόνισε, ότι το Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης αντλεί πόρους από όλα τα ταμεία, ευρωπαϊκά και εθνικά: το ΠΕΠ, τα τομεακά προγράμματα ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ταμείο Ανάκαμψης, το Πράσινο Ταμείο,  τα αυτοδιοικητικά ταμεία, καθώς και ιδιωτικούς πόρους και δεν στερεί πόρους από άλλες δράσεις. Επεσήμανε επίσης ότι πρωταγωνιστής σε όλη αυτή την προσπάθεια θα είναι η αυτοδιοίκηση και τα υπουργεία θα είναι οι δορυφόροι. 

Στην πρώτη φάση τόνισε θα δοθεί προτεραιότητα στα ώριμα προγράμματα ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις. Έμφαση θα δοθεί στην εδαφική συνοχή και την κοινωνική συμμετοχή, στην τριπλή αειφορία των μνημείων της φύσης και του πολιτισμού – και στη διπλή μετάβαση, την πράσινη και την ψηφιακή. 

Η λογοδοσία της Επιτροπής τόνισε θα είναι καθημερινή, μέσα από την ιστοσελίδα www.evros-meta.gov.gr την οποία θα δημιουργήσει το Σωματείο Διάζωμα και στην οποία θα αποτυπώνεται η πρόοδος των έργων. 

Την πλήρη παρουσίαση του κου Σταύρου Μπένου μπορείτε να βρείτε στο microsite της εκδήλωσης  www.evros-meta.gr 

Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων του νομού, οι προτάσεις των οποίων, αφού κατατεθούν, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου.

Το επόμενο ραντεβού της Επιτροπής ορίσθηκε για τον Ιανουάριο 2024. 




Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο προγραμματισμένος κύκλος των εκπαιδευτικών δράσεων του έργου ΄΄Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος’’.

Τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου υλοποιήθηκε ακόμη μία δράση της Πράξης: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρησης Καβάλας «Δημωφέλεια».

Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαν τα δύο τμήματα της ΣΤ’ Τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, όπου υλοποίησαν τη δραστηριότητα με τίτλο: «Καππαδοκία, γη προγονική», στον χώρο του Ιστορικού και Εθνολογικού Μουσείου Νέας Καρβάλης. Στο πλαίσιο της επίσκεψης οι μαθητές ολοκλήρωσαν με απόλυτη επιτυχία τις 11 αποστολές της δράσης αυτής, μεταξύ των οποίων αναζήτησαν και κατέγραψαν κειμήλια του παρελθόντος και αντικείμενα της καθημερινής ζωής, όπως έγγραφα, βιβλία, φωτογραφίες, παραδοσιακές φορεσιές, εκκλησιαστικές εικόνες και αντικείμενα του λαϊκού πολιτισμού.

Ακολούθησαν άλλες δύο δράσεις από το 17ο και 8ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας. Πιο συγκεκριμένα τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου, δύο τμήματα της Ε’ Τάξης του 17ου Δημοτικού Σχολείου, επισκέφτηκαν το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας, και υλοποίησαν τη δράση με τίτλο «Μια θάλασσα μνήμης», σε έναν χώρο που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο στην αλυσίδα της ναυτικής παράδοσης της Καβάλας. Αντιστοίχως, το 8ο Δημοτικό Σχολείο με δύο τμήματα της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης, υλοποίησαν τη δραστηριότητα με τίτλο «Οι δρόμοι της Ρώμης – Εγνατία Οδός» την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, όπου επισκέφτηκαν και διέσχισαν την Αρχαία Εγνατία Οδό, μια διαδρομή μεγάλης ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας. Ενημερώθηκαν για την ιστορία της Εγνατίας οδού και έπειτα οι εκπαιδευτικοί παρουσιάσανε στους μαθητές τη μεθοδολογία ενός μοντέλου ρωμαϊκού δρόμου υπό κλίμακα. Πρόκειται για την Engineer designing process ή διαφορετικά «κύκλο του μηχανικού». Οι μαθητές, ακολουθώντας τα βήματα της διαδικασίας, δημιούργησαν το μοντέλο αυτό με διάφορες πέτρες. Επίσης φτιάξανε το χάρτη της Via Egnatia σε μορφή πάζλ, μετρήσανε την απόσταση της Εγνατίας οδού, εντόπισαν τα πλεονεκτήματα, όπως και τα μειονεκτήματα της και τέλος μας παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο με τον Αυτοκράτορα Τραϊανό.

Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια», ως φορέας υλοποίησης, ευχαριστεί θερμά τις εκπαιδευτικούς του 11ου Δημοτικού Σχολείου, Νικολέτα Ιατρού και Μαρία Ιωάννου, του 17ου Δημοτικού Σχολείου, Γεώργιο Φωτόπουλο και Ειρήνη Ζαραφειάδου και τέλος του 8ου Δημοτικού Σχολείου, Κωνσταντίνο Τομαρά και Βασίλη Παναγιωτόπουλο για την άψογη συνεργασία και την καθοριστική συμβολή τους. 

Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών δράσεων η Επιχείρηση εκφράζει και τις ευχαριστίες προς το στελεχιακό δυναμικό των μουσειακών χώρων της πόλης, καθώς και προς όλους όσοι συνέδραμαν, όλο αυτό το διάστημα, στην επιτυχή διεξαγωγή των επισκέψεων.




ΟΕΒΕ Καβάλας | Πορεία από τους επαγγελματίες της περιοχής για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Σήμερα Τετάρτη 22 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο στη κεντρική πλατεία της Καβάλας. Εκπρόσωποι όλων των φορέων της αγοράς και των  επιστημονικών επαγγελμάτων καθώς και πλήθος πολιτών έδωσαν ένα ηχηρό παρόν παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες εκφράζοντας την δυσαρέσκειά τους στο άδικο και οπισθοδρομικό νομοσχέδιο. Στην κινητοποίηση συνέβαλε και το καθολικό κλείσιμο των καταστημάτων σε όλο τον Ν. Καβάλας.  

Στη συνέχεια ακολούθησε πορεία με προορισμό την ΔΟΥ Καβάλας όπου και παραδόθηκε ψήφισμα στην προϊσταμένη της υπηρεσίας με σκοπό την προώθηση του στο αρμόδιο Υπουργείο. 

Η Συντονιστική Επιτροπή Ελεύθερων Επαγγελμάτων – Επιστημόνων Επαγγελματοβιοτεχνών- Εμπόρων ευχαριστεί όλους για τη συμβολή τους στον αγώνα για την απόσυρση του νομοσχεδίου.




«Απόλυτα επιτυχημένες ακόμη τέσσερις εκπαιδευτικές δράσεις του έργου «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος»

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023 η δεύτερη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο «Κυνήγι θησαυρού στο Φρούριο», της Πράξης: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρησης Καβάλας
«Δημωφέλεια».

Στη δραστηριότητα συμμετείχαν τα δύο τμήματα της Ε΄ Δημοτικού του 17 ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Βασική στόχευση του έργου είναι η κατανόηση από μέρους των μαθητών/τριών των χωρικών δομών, μέσα από τις σηματοδοτήσεις των υλικών κατάλοιπων του παρελθόντος, για τη διασφάλιση της κοινωνικής και πολιτισμικής βιωσιμότητας στην περιοχή.

Ακολούθησαν άλλες τρεις δράσεις από το 5 ο και 7 ο Γυμνάσιο Καβάλας με επίσκεψη στον ιστορικό οικισμό Μεσορόπη του Δήμου Παγγαίου.

Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκαν δύο παράλληλες δραστηριότητες με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης» και «Η ιστορία και η μυθολογία του Παγγαίου», από τρία τμήματα της Β’ τάξης του 5 ου Γυμνασίου Καβάλας. Στο ίδιο πλαίσιο, την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, επισκέφτηκαν τον οικισμό του Δήμου Παγγαίου μαθητές της Β’ τάξης του 7 ου Γυμνασίου Καβάλας, όπου συμμετείχαν στη δραστηριότητα με τίτλο «Γνωριμία με τον παραδοσιακό οικισμό της Μεσορόπης».

Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια», ως φορέας υλοποίησης, ευχαριστεί θερμά τους εκπαιδευτικούς του 17ου Δημοτικού Σχολείου, Γεώργιο Φωτόπουλο και Ειρήνη Ζαραφειάδου, τις εκπαιδευτικούς του 5 ου Γυμνασίου, Κυριακή Καμηλιώτου και Αικατερίνη Ρεγγούζα, όπως και την εκπαιδευτικό του 7ου Γυμνασίου Ελένη Φλούδα για την άψογη συνεργασία και την καθοριστική συμβολή τους στην υλοποίηση των δράσεων.




«Απόλυτα επιτυχημένη ακόμα μια εκπαιδευτική δράση του έργου ΄΄Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος’’»

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023 η πρώτη εκπαιδευτική δραστηριότητα της Πράξης: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρησης Καβάλας «Δημωφέλεια».

Η πρώτη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο «Κυνήγι θησαυρού: Αποκρυπτογραφώντας μνήμες», πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού. Στη δράση αυτή συμμετείχε το 11ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας και συγκεκριμένα οι δύο τάξεις της ΣΤ΄ Δημοτικού.

Σκοπός της δράσης ήταν η κατανόηση της χωρικής διαμόρφωσης του οικιστικού τοπίου και του πολιτισμικού συγκειμένου, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά την έλευση των προσφύγων, μέσα από τις σημασιοδοτήσεις της υλικής και της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και τη διατήρηση της πολιτισμικής
βιωσιμότητας στην περιοχή.

Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια», ως φορέας υλοποίησης, ευχαριστεί θερμά τις εκπαιδευτικούς του 11ου Δημοτικού Σχολείου, Νικολέτα Ιατρού και Μαρία Ιωάννου για τη συνεργασία, τους εφόρους του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού, Μανώλη Ζαχαρόπουλο και Έλενα Ζαχαροπούλου, καθώς και την πρόεδρο του Συλλόγου
Μικρασιατών Καβάλας «Μνήμη Μικράς Ασίας», Σοφία Τσίγκου, για την καθοριστική συνδρομή τους στην υλοποίηση της δράσης.

 




Απόλυτα επιτυχημένη ακόμα μια δράση του έργου “Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος”

Τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου έως και την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των ερμηνευτών των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της Πράξης:

Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα  συγχρηματοδοτούμενο έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας και αποσκοπεί να φέρει τα νεότερα μέλη της τοπικής κοινωνίας σε επαφή με το πολιτιστικό και φυσικό απόθεμα της αρχαίας και νέας Εγνατίας οδού.

Η εν λόγω πράξη πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας.

Στην επιτυχημένη δράση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.  Μέλος από την επιστημονική ομάδα σχεδιασμού του έργου ανάλαβε την επεξήγηση του πλαισίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τους συμμετέχοντες να έχουν ενεργό ρόλο στην πρακτική διαδικασία, η οποία πραγματοποιήθηκε στον εκθεσιακό χώρο του Μουσείου Καπνού του Δήμου Καβάλας.

Μέσα από τέτοιου είδους συντονισμένες δράσεις των κατοίκων, των τοπικών, περιφερειακών και εθνικών αρχών μπορούν να προβληθούν δραστηριότητες ξεχασμένες και ίσως άγνωστες στο κοινό, καθώς και να δοθούν ιδέες και κίνητρα για νέους θεσμούς και προσπάθειες, ενώ τα οφέλη θα είναι εμφανή όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και στους κατοίκους κάθε ηλικίας.




Συνάντηση στο ΔΠΘ με τον Δήμαρχο Σουφλίου για τον σχεδιασμό ανασυγκρότησης της περιοχής

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο  για ένα περιβαλλοντικά  και οικονομικά βιώσιμο μέλλον

Στο κτίριο Διοίκησης του Δ.Π.Θ. συναντήθηκαν την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023 ο Πρύτανης του ΔΠΘ, Καθηγητής Φώτιος Μάρης και ο Δήμαρχος Σουφλίου κ. Παναγιώτης Καλακίκος. Στη συνάντηση συμμετείχαν εξειδικευμένοι επιστήμονες, Καθηγητές του Δ.Π.Θ, προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στον σχεδιασμό της ανασυγκρότησης της περιοχής μετά την καταστροφική πυρκαγιά των τελευταίων εβδομάδων.

Οι συμμετέχοντες από πλευράς του Δ.Π.Θ. ήταν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και  Δασολογίας Καθηγητής Σπύρος Γαλατσίδας, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Καθηγητής Αντώνης Γαστεράτος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης Καθηγητής Αθανάσιος Κυμπάρης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Καθηγητής Γιώργος Τσαντόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Καθηγητής Σπύρος Ντούγιας, ο Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Αν Καθηγητής Χρήστος Ακράτος, ο Καθηγητήςτου Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Παράσχος Μελίδης, ο Καθηγητής του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης  Ζήσης Βρύζας, και  ο Επ. Καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας Γιώργος Παπαϊωάννου.

Κατά τις συζητήσεις που διεξήχθησαν προέκυψε η ανάγκη ενός ολιστικού, ανθρωποκεντρικού προγράμματος ανασυγκρότησης της περιοχής του Δήμου Σουφλίου και του Εθνικού Πάρκου της Δαδιάς, με σκοπό την αντιδιαβρωτική – αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, τη δημιουργία του νέου δάσους της Δαδιάςαλλά και τη στήριξη της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Ως τελικός στόχος του προγράμματος ορίστηκε η δημιουργία των προϋποθέσεων προκειμένου να συνεχίσει κατά το δυνατόν ομαλά η ζωή και οι δραστηριότητες στην περιοχή.

Από την Πρυτανεία

07.09.2023




“Project για τη Δράμα”: Στόχος είναι η δημιουργία χώρων που θα συμβάλλουν στην πολιτιστική και τουριστική προβολή της περιοχής μας

Τα νέα γραφεία της δημοτικής παράταξης ¨Project για τη Δράμα¨ επισκέφτηκε αντιπροσωπεία του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας όπου και πραγματοποιήθηκε μία γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση.

Η υποψήφια Δήμαρχος Παρθένα Κιόρτεβε και μέλη της δημοτικής παράταξης ¨Project για τη Δράμα¨ άκουσαν με ενδιαφέρον την πρόταση που κατέθεσε ο Εμπορικός Σύλλογος περί παραχώρησης του χώρου ¨Ελευθερία¨ για τις ανάγκες του συλλόγου τους και τη δημιουργία μιας ¨Λέσχης Επιχειρηματιών¨, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Γιώργος Κύρτσης.

Το¨ Project για τη Δράμα¨ έχει ταχθεί υπέρ της ανάδειξης όλων των δημοτικών κτιρίων και της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας  του Δήμου Δράμας, έχοντας καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο.

¨Στόχος μας είναι η δημιουργία χώρων που θα συμβάλλουν τόσο στην οικονομική ανάπτυξη όσο και στην πολιτιστική και τουριστική προβολή της περιοχής μας. Χώροι ανοιχτοί και προσβάσιμοι σε όλους τους Δραμινούς πολίτες, με γνώμονα την προσφορά στην τοπική κοινωνία της Δράμας, δημιουργώντας προϋποθέσεις ανάπτυξης και εξωστρέφειας¨, δήλωσε η υποψήφια Δήμαρχος Παρθένα Κιόρτεβε.




Ημερίδα με Θέμα την διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023, η ημερίδα παρουσίασης του έργου: Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος, ένα συγχρηματοδοτούμενο έργο που υλοποιεί η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας και το οποίο αποσκοπεί να φέρει τα νεότερα μέλη της τοπικής κοινωνίας σε επαφή με το πολιτιστικό και φυσικό απόθεμα της αρχαίας και νέας Εγνατίας οδού.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι τοπικών φορέων.

Την ημερίδα   προλόγισε η Διευθύντρια Πολιτιστικού Τουρισμού και Ανάπτυξης της Επιχείρησης, Κυριακή Γανίτου, η οποία συντόνισε και την εκδήλωση, ενώ ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης, αναφέρθηκε στους στόχους  του έργου τονίζοντας, μεταξύ άλλων,  ότι αρμοδιότητα και βασικός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η «συμμετοχή» της στην παραγωγή του πολιτισμικού προϊόντος της εκάστοτε περιοχής.

Χαιρετισμό απηύθυνε και η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Αθανασία Γαϊτανίδου, με τις δύο Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Καβάλας να συμβάλλουν καθοριστικά στην υλοποίηση του έργου. Στη συνέχεια στελέχη του τμήματος Ανάπτυξης παρουσίασαν το έργο και έδωσαν απαντήσεις στα ερωτήματα  που έθεσαν οι συμμετέχοντες.




Ανακοίνωση για το περιστατικό διένεξης στην Κοινότητα Πολυστύλου, μεταξύ αγρότη της περιοχής και εποχιακού υπαλλήλου του Δήμου Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας καταδικάζει απερίφραστα το περιστατικό της διένεξης, που επισυνέβη προ ημερών στην κοινότητα Πολυστύλου, μεταξύ ενός αγρότη της περιοχής και εποχιακού υπαλλήλου του Δήμου Καβάλας .

Ο Δήμαρχος Καβάλας, αμέσως μόλις πληροφορήθηκε το περιστατικό, έδωσε εντολή για τη διενέργεια Ε.Δ.Ε., αναθέτοντας τη διεξαγωγή της σε ανώτερο διοικητικό στέλεχος (υπάλληλο) του Δήμου Καβάλας, προκειμένου να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια, καθώς και τα πραγματικά γεγονότα αυτής της δυσάρεστης υπόθεσης.

Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμος Καβάλας αποδοκιμάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο και τις τυχόν εξωθεσμικές παρεμβάσεις στο έργο των υδρονομέων της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, οι οποίοι εκτελούν τα καθήκοντα τους με βάση την κείμενη νομοθεσία, τον ισχύοντα Κανονισμό Άρδευσης και το ημερήσιο πρόγραμμα άρδευσης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων.

Τέλος, χαρακτηρίζουμε ευτράπελη και φαιδρή, κάθε προσπάθεια, απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται, να δοθούν πολιτικές διαστάσεις και κίνητρα, στο συγκεκριμένο ατυχές συμβάν.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ