Λαϊκή Συσπείρωση: “Κροκοδείλια δάκρυα για τη Δαδιά απο διοίκηση και ψευτοαντιπολίτευση στο περιφεριακό συμβούλιο ΑΜΘ”

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις καταστροφικές πυρκαγιές:

Μια συζήτηση γεμάτη υποκρισία και προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της Κυβέρνησης, της Περιφέρειας και των Δήμων ήταν αυτή που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ σχετικά με τις καταστροφικές πυρκαγιές στην περιοχή μας σε Έβρο, Ροδόπη και Καβάλα.

Η διοίκηση προσπάθησε να «βγάλει λάδι» την κυβέρνηση, να παραγραφούν οι τεράστιες ευθύνες της, όπως και όλων των προηγούμενων για την εγκληματική εγκατάλειψη των δασών, της δασοπροστασίας,τις ελλείψεις σε Πυροσβεστική, Δασαρχεία,όπως και οι δικές της μεγάλες ευθύνες, αφού υπηρετεί την ίδια πολιτική που λογαριάζει ως κόστος την προστασία της ζωής, του φυσικού περιβάλλοντος, της περιουσίας του λαού και βλέπει όφελος στις μπίζνες που προετοιμάζει η κυβέρνηση στα αποκαΐδια.

Τι μας είπε ο κύριος Περιφερειάρχης; Τα ίδια με την κυβέρνησή του! Οι άνεμοι, οι υψηλές θερμοκρασίες, τα πρωτοφανή φυσικά φαινόμενα κλπ. Ότι δηλαδή λέγανε και πέρυσι για τη Δαδιά στον Έβρο και το Παππίκιο Όρος στη Ροδόπη, στην «πρόβα τζενεράλε» της φετινής ολοκληρωτικής καταστροφής.

Τι δεν μας είπε; Ότι αυτές οι «πρωτόγνωρες συνθήκες» ήρθαν για να μείνουν και αυτό το γνωρίζουμε εδώ και χρόνια, αλλά το σχέδιο παραμένει το ίδιο: «τρέξτε να σωθείτε» και η πυρκαγιά … κάποτε θα σβήσει και μόνη της!

Από κοντά και η ψευτοαντιπολίτευση της έτερης (της ανεπίσημης) κυβερνητικής παράταξης που είδε τις ευθύνες της διοίκησης στο αν το κυβερνητικό κλιμάκιο ήρθε στην περιοχή με πρόσκληση του περιφερειάρχη (!!!) και όχι το γεγονός ότι αυτό έγινε 10 μέρες αφού καταστράφηκε η Δαδιά και οι υπόλοιπες δασικές εκτάσεις της περιοχής, όχι για το πρακτικό αποτύπωμα αυτής της επίσκεψης του κυβερνητικού κλιμακίου που δεν βρήκε να πει ούτε μια συγγνώμη στο λαό της περιοχής και έταξε … τα γνωστά ψίχουλα.

Η αντιπαράθεση των δύο κυβερνητικών παρατάξεων για το ποιανού οι περιφερειακοί σύμβουλοι τριγυρνούν στα πανηγύρια και αν το έριξαν στο χορό αλλά … Πατούλη ή όχι, την ώρα που ακόμα η πυρκαγιά κατακαίει τη Δαδιά, αποτελεί πρόκληση για το λαό της περιοχής και ιδιαίτερα για τους πυρόπληκτους.

Η κυβέρνηση της ΝΔ μπορεί πλέον να είναι πιο ήσυχη με τα «λιβανιστήρια» που διαθέτει στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Ο λαός όμως όχι!

Για αυτό έχει τεράστια σημασία το κάλεσμα της Λαϊκής Συσπείρωσης να οργανωθεί ο λαός και να διεκδικήσει εδώ και τώρα μέτρα αντιπυρικής προστασίας, αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα άμεσα, αποζημιώσεις στο 100% της καταστροφής για σπίτια, επαγγελματικές στέγες, κτηνοτροφικές μονάδες, αποθήκες, καλλιέργειες, φυτικό και ζωικό κεφάλαιο και άλλες υποδομές. Για παροχή ζωοτροφών σε όσους κτηνοτρόφους το έχουν ανάγκη. Για να μπουν εμπόδια σε επιχειρηματικούς ομίλους που βλέπουν «ευκαιρίες μέσα από την καταστροφή»!

Σε αυτό τον αγώνα οι εκλεγμένοι και οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους, όπως κάνουν και την κρίσιμη ώρα της μάχης στο πεδίο της κατάσβεσης.

 




Αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης ΑΜΘ για κατεπείγουσα συζήτηση στο Περιφεριακό Συμβούλιο

Δραματική η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το παθολογικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης

Με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο, ο προσωρινός Προϊστάμενος και επιστημονικά υπεύθυνος του Παθολογικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, με επιστολή του προς τη Διοικήτρια του Νοσοκομείου, επισημαίνει την άκρως επικίνδυνη για την υγεία των ασθενών λειτουργία του τμήματος

Όπως ο ίδιος υπογραμμίζει το εκπονηθέν πρόγραμμα πρωινής και εφημεριακής λειτουργίας του τμήματος είναι πλέον ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, αφού «συμπεριλαμβάνει ιατρούς σε αναρρωτική άδεια (!!!) και δεν λαμβάνει υπόψιν την ελάχιστη σύνθεση σε ιατρούς για την ασφαλή λειτουργία του».

Η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των Δημόσιων Δομών Υγείας από τις κυβερνήσεις και η εγκληματική αδιαφορία των τοπικών αρχών σχετικά με τη διασφάλιση της υγείας και της ποιότητας ζωής του λαού της περιοχής μας φτάνει πλέον σε οριακό και κρίσιμο σημείο που θέτει εν αμφιβόλω ακόμα και τη στοιχειώδη λειτουργία τους.

Άλλωστε σε ολόκληρη την Περιφέρειά μας η Πρωτοβάθμια Περίθαλψη, το ΕΚΑΒ, τα Νοσοκομεία, οι δομές ψυχικής υγείας γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια την υποβάθμιση και την εγκατάλειψη, δημιουργώντας κενά που έρχεται να «συμπληρώσει» ο ιδιωτικός τομέας, μετατρέποντας ακόμα περισσότερο το κοινωνικό αυτό αγαθό σε ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα.

Η διοίκηση της Περιφέρειας έχει τεράστιες ευθύνες καθώς αρκείται στο να μοιράζει τα ψίχουλα του ΕΣΠΑ και την ίδια ώρα να παρουσιάζει μια «ειδυλλιακή» εικόνα, αντί να μπαίνει μπροστά στη διεκδίκηση πόρων, προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, κτιριακών υποδομών και τεχνολογικού εξοπλισμού, για δημόσιες και δωρεάν παροχές υγείας, σύγχρονες και υψηλής ποιότητας, για όλο το λαό.

Η τραγική πραγματικότητα έρχεται πολύ σύντομα, μόλις μια εβδομάδα μετά την προεκλογική φιέστα της Περιφέρειας για την Υγεία, να επιβεβαιώσει το ρόλο της διοίκησης ως το πιο «ανθυγιεινό λιβανιστήρι της κυβέρνησης».

Έμμεση στήριξη στην κυβερνητική πολιτική δίνουν απλόχερα και οι δήθεν «αντιπολιτευόμενες» παρατάξεις, η ανεπίσημη της ΝΔ και η επίσημη του ΣΥΡΙΖΑ, που στα δευτερεύοντα και διαχειριστικού τύπου ζητήματα είναι λαλίστατες και κοκορομαχούν, αλλά στα μεγάλα και σημαντικά για τη ζωή του λαού προσφέρουν απλόχερα συναίνεση. Για δε την παράταξη του ΠΑΣΟΚ, μετά και μια ολόκληρη θητεία συνδιοίκησης με τον κ. Μέτιο, δεν προσδοκούμε κάτι περισσότερο από την …. αφωνία!

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι το κρίσιμο αυτό ζήτημα πρέπει να συζητηθεί ως εξαιρετικά επείγον στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (Δευτέρα 21/8/2023) ώστε να παρθούν αποφάσεις για άμεσες ενέργειες πίεσης προς την κυβέρνηση.




Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφεριακό Συμβούλιο για το Αγροτικό Ιατρείο Καλλιράχης Θάσου

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ κατέθεσε επερώτηση προς τον Πρόεδρο Περιφεριακού Συμβουλίου και Περιφεριάρχη για την λειτουργία του αγροτικού Ιατρείου στην Καλλιράχη της Θάσου:

Όπως καταγγέλλουν σωματεία και φορείς της Θάσου, από τις 18 Ιουλίου και εν μέσω τουριστικής περιόδου,  το αγροτικό ιατρείο Καλλιράχης παραμένει κλειστό λόγω μη «έγκαιρης» προκήρυξης θέσης από το υπουργείο υγείας και ενώ υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι για τη θέση γιατροί.

Έτσι οι κάτοικοι ολόκληρης της περιοχής μαζί με τους τουρίστες που κάνουν τις διακοπές τους στερούνται στοιχειώδεις και αναγκαίες υπηρεσίες υγείας. Την ίδια ώρα  ακόμη και η μετακίνηση με το ΚΤΕΛ  είναι απαγορευτική,  το ένα δρομολόγιο στις 07:15 το πρωί από την Καλλιράχη και επιστροφή 15:15 από Πρίνο επιδεινώνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται και να καταξοδεύονται σε ιδιώτες γιατρούς οι κάτοικοι της Καλλιράχης.

Η υποστελέχωση, η έλλειψη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, η υποχρηματοδότηση, την ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Υγείας απολαμβάνουν επιδοτήσεις και άλλα προνόμια εκατομμυρίων ευρώ, αποτελούν τα στοιχεία μιας ενιαίας πολιτικής που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις. Η παραπέρα υποβάθμιση όλων των δομών Υγείας, η ανυπαρξία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, οδηγούν εκ των πραγμάτων στη διόγκωση της «πελατείας» και την αύξηση των κερδών της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» που όλες οι παρατάξεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο, εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, στηρίζουν και ομνύουν σε αυτήν.

Η απαράδεκτη κατάσταση με το αγροτικό ιατρείο της Καλλιράχης αποδεικνύει αυτό που οι εκλεγμένοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση σε Δήμους και Περιφέρειες κατήγγειλαν την περίοδο της πανδημίας: ότι η τακτική της κυβέρνησης που ανοιγόκλεινε Περιφερειακά Ιατρεία, Αγροτικά Ιατρεία, μετακινούσε προσωπικό από τα Κέντρα Υγείας στα Νοσοκομεία τα οποία είχε μετατρέψει σε δομές Υγείας μιας νόσου, δεν ήταν αποτέλεσμα «προχειρότητας», ούτε «ανικανότητας» αλλά απόδειξη μιας πολιτικής που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες στο βωμό του κέρδους, που κοστολογεί τα πάντα με βάση τα κριτήρια της «βιωσιμότητας». Αποτελούσε πρακτική προετοιμασία για τα χειρότερα που ετοιμάζει και ήδη έχει προωθήσει με νόμους της προηγούμενης περιόδου. Το «νέο ΕΣΥ» που διαφημίζει η κυβέρνηση είναι φτιαγμένο με τα ίδια σάπια υλικά της πολιτικής της ΕΕ και των προηγούμενων κυβερνήσεων στο χώρο της Υγείας.

Αυτήν την πολιτική, η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας αλλά και οι υπόλοιπες παρατάξεις της συμπολιτευόμενης «αντιπολίτευσης» ουδέποτε την πολέμησαν. Αντίθετα την υποστήριξαν με κάθε τρόπο, συνήθως με ανούσιες διαμαρτυρίες και ψηφίσματα, όταν ο λαός της περιοχής αγανακτούσε, αφού έμπαινε σε κίνδυνο η ίδια η υγεία και η ζωή του. Στα ψηφίσματα αυτά κυριαρχούσαν τα «παρακάλια» προς την κυβέρνηση, η «κατανόηση» για τις δυσκολίες της περιόδου και οι «διεκδικήσεις» (στήριξη της εμπορευματοποίησης, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των δημόσιων δομών, χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα αντί για επίταξή του) που τελικά κατέληγαν στις αιτίες που μας έφεραν ως εδώ.

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Αν προτίθεται να στηρίξει και με ποιον τρόπο τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων της Θάσου για άμεση κάλυψη των αναγκών του αγροτικού ιατρείουΚαλλιράχης και άμεση επαναλειτουργία του;
  • Με ποιο τρόπο θα συμβάλει ώστε να ενισχυθούν όλες οι δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε όλη την περιοχή, διεκδικώντας αποκλειστικά από το κράτος προσλήψεις, πόρους και υποδομές αποκλείοντας κάθε λογική μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην Τοπική Διοίκηση;
  • Τι ενέργειες θα κάνει ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στη συγκεκριμένη γραμμή και συνολικά στο νησί;