Συνάντηση Γιάννη Πασχαλίδη με τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συναντήθηκε σήμερα με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, με στόχο τη συζήτηση κρίσιμων θεμάτων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Κατά τη συνάντηση, που έγινε με πρωτοβουλία του Βουλευτή, ο κ. Πασχαλίδης παρουσίασε στον Περιφερειάρχη τις προτάσεις που έχει καταθέσει κοινοβουλευτικά, καθώς και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για την αντιμετώπιση ζητημάτων που απασχολούν φορείς και πολίτες.

Ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε τη συνάντηση εποικοδομητική, τονίζοντας πως η Περιφέρεια ΑΜΘ συνεργάζεται με όλους τους φορείς, με στόχο την αντιμετώπιση των αναγκών κάθε περιοχής.

Στο επίκεντρο το ζήτημα στέγασης του Μουσικού Σχολείου Καβάλας

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα της στέγασης του Μουσικού Σχολείου Καβάλας. Ο κ. Πασχαλίδης μετέφερε τις ανησυχίες καθηγητών και γονέων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου, σύγχρονου σχολικού συγκροτήματος που θα ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές ανάγκες των μαθητών.

Το Μουσικό Σχολείο Καβάλας, το οποίο λειτουργεί εδώ και 30 χρόνια, συστεγάζεται με δύο ακόμη σχολεία, γεγονός που δυσκολεύει την παροχή υψηλής ποιότητας παιδαγωγικού και μουσικού έργου.

Ο Περιφερειάρχης σημείωσε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει ήδη επενδύσει περίπου 25 εκατ. ευρώ στη δημιουργία, επέκταση και εκσυγχρονισμό σχολικών μονάδων σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ενώ δεσμεύτηκε να συνεχίσει να στηρίζει την εκπαίδευση.

Δηλώσεις των δύο πλευρών

Ο κ. Τοψίδης τόνισε:
«Οι σχολικές υποδομές αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για την ποιότητα της εκπαίδευσης και την ευημερία των μαθητών μας».

Από την πλευρά του, ο κ. Πασχαλίδης δήλωσε:
«Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη για τη συνάντηση και το ενδιαφέρον που επιδεικνύει για τα θέματα της Π.Ε. Καβάλας. Έχουμε αναπτύξει μια ειλικρινή και εποικοδομητική συνεργασία, και ελπίζω αυτό να αποτυπωθεί και στο ζήτημα της στέγασης του Μουσικού Σχολείου της πόλης μας».




Επίσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ στη Θάσο για τον Εορτασμό του Αγίου Αθανασίου

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, βρέθηκε στη Θάσο την Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου, για να παραστεί στους εορτασμούς προς τιμήν του Αγίου Αθανασίου στον ιστορικό οικισμό του Κάστρου.

Συνοδευόμενος από τον Δήμαρχο Θάσου, Ελευθέριο Κυριακίδη, συμμετείχε στον εσπερινό που πραγματοποιήθηκε στον γνωστό ναό του Αγίου Αθανασίου, έναν χώρο με ιδιαίτερη ιστορική και θρησκευτική σημασία για την περιοχή.

Σε δήλωσή του, ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι:

“Σε αυτό το ξεχωριστό μέρος, που κρατά ζωντανές τις παραδόσεις μας, πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας, ενώ οι εορτασμοί συνεχίστηκαν με τον ιδιαίτερο και παραδοσιακό τρόπο που οι κάτοικοι της Θάσου τιμούν αυτή τη σημαντική ημέρα.”

Οι εκδηλώσεις περιλάμβαναν παραδοσιακά έθιμα και στιγμές θρησκευτικής κατάνυξης, αναδεικνύοντας την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του νησιού. Η παρουσία του Περιφερειάρχη υπογράμμισε τη σημασία της διατήρησης και ανάδειξης των τοπικών εθίμων και παραδόσεων.




Σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με εκπροσώπους των κτηνοτροφικών συλλόγων Α.Μ.Θ.

Σύσκεψη με θέμα την ευλογιά των προβάτων με εκπροσώπους κτηνοτροφικών συλλόγων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε σήμερα Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024 στην Κομοτηνή ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης, με την συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα & κτηνοτροφίας Ριτβάν Χατζή Μεμέτ και του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής ΠΑΜΘ Νικόλαου Φωτεινιά. Στη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκαν εκ μέρους των κτηνοτρόφων όλα τα ζητήματα που τους απασχολούν, ο χρόνος καταβολής των αποζημιώσεων, τα περιοριστικά μέτρα, οι ζωοτροφές, η αναπλήρωση του ζωϊκού κεφαλαίου. 

Η πρώτη δόση των αποζημιώσεων στους κτηνοτρόφους μέσω της Περιφέρειας ΑΜΘ θα δοθεί μέχρι τις γιορτές, γνωστοποίησε ο Περιφερειάρχης κος Τοψίδης, επισημαίνοντας ότι «οι αποζημιώσεις στους κτηνοτρόφους των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης στο πλαίσιο των μέτρων της κυβέρνησης μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2023, δίνονται χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Για το ζήτημα αυτό υπάρχει δέσμευση από το ΥΠΑΑΤ να ισχύσει για τους πληττόμενους κτηνοτρόφους και στις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως διεκδικήσαμε εξαρχής στηρίζοντας τους κτηνοτρόφους με τον ίδιο τρόπο σε όλη την Περιφέρεια». 

Στην διάρκεια αντιμετώπισης της ευλογιάς, η Περιφέρεια ΑΜΘ, σε συνεργασία με το ΥΠΑΑΤ, ενισχύθηκε με 20 κτηνιάτρους από άλλες Περιφέρειες. Επίσης προχωράει στην πρόσληψη 1 κτηνιάτρου και 2 διοικητικού οικονομικού σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα για τους ελέγχους και την ταχύτερη διεκπεραίωση και των υπόλοιπων δόσεων των αποζημιώσεων στους κτηνοτρόφους και στην ενίσχυση με άλλους 15 κτηνιάτρους μέσω εφαρμοζομένων προγραμμάτων του ΥΠΑΑΤ. 

Η Περιφέρεια ΑΜΘ το προηγούμενο διάστημα διέθεσε άνω του 1 εκ. ευρώ σε μέτρα αντιμετώπισης των ζωονόσων με απολυμάνσεις, διανοίξεις τάφρων και δράσεις περιορισμού της εξάπλωσης. Ταυτόχρονα υπήρχε διαρκής επικοινωνία και διαδοχικές συσκέψεις στην περιοχή, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την εφαρμογή και τήρηση των μέτρων. 

Η στήριξη του κλάδου της κτηνοτροφίας στην Περιφέρεια ΑΜΘ είναι διαρκής μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων που ξεπερνούν τα 2,5 εκ. ευρώ, όπως το πρόγραμμα γενετικής βελτίωσης αιγοπροβάτων κα. 

«Ως διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ αναγνωρίσαμε από την πρώτη στιγμή ότι η αντιμετώπιση των ζωονόσων αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για την κτηνοτροφία και την τοπική οικονομία της Περιφέρειας μας. Στηρίξαμε και στηρίζουμε τον πολύπαθο κλάδο της κτηνοτροφίας με κάθε διαθέσιμο μέσο. Θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε και να διεκδικούμε για την ανακούφιση των κτηνοτρόφων που επλήγησαν από τις ζωονόσους και για όλα τα θέματα που αφορούν την κτηνοτροφία, την γεωργία και ευρύτερα πρωτογενή τομέα», κατέληξε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης.

Δελτίο τύπου




Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη ζητούν οι κτηνοτρόφοι

Δεν βελτιώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η κατάσταση ως προς την ευλογιά των προβάτων στο Ν. Καβάλας.

Ίδια είναι σε όλη την ΑΜΘ. Δύσκολη. «Τελειώνουν τα ζώα» λένε οι κτηνοτρόφοι. Ζητούν συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη για να παρθούν αποφάσεις για το τι θα συμβεί από εδώ και πέρα.

Πηγή: proininews




Αλεξανδρούπολη | Με ομιλία του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Τοψίδη ξεκίνησε το τακτικό συνέδριο της ΕΝΠΕ

Τη μεγάλη συμβολή των Περιφερειών στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ανέδειξε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης από το βήμα του τακτικού συνεδρίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στην Αλεξανδρούπολη.

Με την ιδιότητα του οικοδεσπότη και καλωσορίζοντας τους συνέδρους και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο συνέδριο, στην ατζέντα του οποίου βρίσκονται η νέα θεσμική μεταρρύθμιση και η κλιματική αλλαγή, ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε πως οι περιφέρειες αποτελούν πυλώνες κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης.

“Είναι εξαιρετικά σημαντικό”, τόνισε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, “ότι το συνέδριο λαμβάνει χώρα σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η ελληνική κυβέρνηση επεξεργάζεται τη σύνταξη του νέου αυτοδιοικητικού κώδικα. Μία θεσμική πρωτοβουλία, από την οποία προσδοκούμε όλοι μας ότι θα λυθούν διαχρονικά προβλήματα της αυτοδιοίκησης και ότι θα αποτελέσει το καθοριστικό βήμα για τη μετάβαση από την περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση στην περιφερειακή και τοπική διακυβέρνηση”.

Ο κ. Τοψίδης εξέφρασε την πεποίθηση πως μια θεσμική μεταρρύθμιση για να είναι αποτελεσματική πρέπει να δίνει απαντήσεις σε κρίσιμα ζητήματα, όπως την οργάνωση και τη διοίκηση, τους οικονομικούς πόρους, τον στρατηγικό σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικών, τη διαλειτουργικότητα και τη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. “Με τις αλλαγές αυτές, οι Περιφέρειες θα ανταποκρίνονται και θα δίνουν λύσεις ακόμη πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά προς όφελος των συμπολιτών μας”, τόνισε.

Ο περιφερειάρχης ΑΜΘ αναφέρθηκε επίσης στη στενότερη και αποτελεσματικότερη σχέση που έχει η περιφερειακή αυτοδιοίκηση μεταξύ των πολιτών και της κεντρικής εξουσίας, σημειώνοντας ότι οι περιφερειακές αρχές είναι σε καλύτερη θέση να κατανοήσουν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, καθώς γνωρίζουν τη δυναμική και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής τους. “Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση είναι συχνά πιο αποτελεσματική στην αξιοποίηση των πόρων και δυνατοτήτων για την προώθηση της ανάπτυξης και της ευημερίας. Οι περιφέρειες έχουν ρόλο-κλειδί στην παραγωγή πλούτου, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην τόνωση της τοπικής ανάπτυξης”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΠΑΜΘ

Η αναγκαία θεσμική μεταρρύθμιση, η κλιματική αλλαγή και η ανθεκτικότητα απέναντι σε φυσικές καταστροφές, η ενέργεια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη, η κοινωνική συνοχή, αναμένεται -μεταξύ άλλων- να βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στις δυο ημέρες που θα διαρκέσει το συνέδριο. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Τοψίδης σημείωσε με έμφαση πως απώτερος στόχος όλων των προσπαθειών είναι τελικά η ευημερία των ίδιων των πολιτών.

Αναφέρθηκε, δε, στις προκλήσεις και στις ιδιαιτερότητες της Περιφέρειας ΑΜΘ (ΠΑΜΘ), σημειώνοντας πως η διοίκηση του εστιάζει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τη δυναμική που διαθέτει η περιοχή, κάνοντας αναφορά στη σημαντική γεωστρατηγική της θέση, στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών και την προοπτική να εξελιχθεί σε κέντρο Logistics στη ΝΑ Ευρώπη στον τομέα της ενέργειας, στον πρωτογενή τομέα, στον τομέα του τουρισμού -και ειδικά του εναλλακτικού, καθώς και στους τομείς του πολιτισμού, της ιστορίας και της αρμονικής συνύπαρξης διαφορετικών – γλωσσικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά – πληθυσμιακών ομάδων.

“Επιταχύνουμε τον βηματισμό μας προς την κατεύθυνση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων και επενδύσεων. Επενδύσεις, που ειδικά στους τομείς της ενέργειας και των μεταφορών, διαμορφώνουν νέες οικονομικές δυνατότητες. Με την αναβάθμιση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στα δύο λιμάνια, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Με την εγκατάσταση σταθμού LNG και αγωγών φυσικού αερίου (όπως ο TAP) που ενισχύουν την ενεργειακή ασφάλεια. Η περιοχή αποκτά επίσης γεωστρατηγική σημασία και στον αμυντικό τομέα, λόγω της εγγύτητάς της με κρίσιμες γεωπολιτικές ζώνες και την αυξανόμενη στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης”, εξήγησε ο κ. Τοψίδης.

Το νέο ΕΣΠΑ ευκαιρία αξιοποίησης ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων

Στη διάρκειας της εναρκτήριας ομιλίας του, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ έκανε εκτεταμένη αναφορά στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, το οποίο, όπως είπε, “αποτελεί μοναδική ευκαιρία αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, ώστε να υλοποιηθούν έργα πνοής στην ΠΑΜΘ. Γι’ αυτό ως διοίκηση έχουμε ανοίξει μία ευρεία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για την αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ, με την περιφέρειά μας να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε εντάξεις έργων ύψους 366,3 εκατ. ευρώ”.

“Με εργαλείο μας το νέο ΕΣΠΑ”, υπογράμμισε, “προχωράμε στην ολοκλήρωση κρίσιμων υποδομών που συνδέουν την ΠΑΜΘ με τα εθνικά και διεθνή δίκτυα μεταφορών και ενέργειας, ενισχύουν τη γεωστρατηγική της θέση και παράλληλα δημιουργούν ευνοϊκό και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Μέσω των στόχων που τέθηκαν επιχειρείται η βελτίωση των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών δεικτών της περιφέρειας, με τον άνθρωπο να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε πολιτική μας επιλογής. Αναγνωρίζοντας, μάλιστα, ότι το δημογραφικό είναι ένα μείζον ζήτημα για την περιφέρειά μας και πρέπει να αντιμετωπιστεί συλλογικά και στοχευμένα, θέσαμε σε εφαρμογή δράση πρόσληψης νέων ανέργων υψηλών προσόντων από επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 12.5 εκατ. ευρώ, δράση υποστήριξης ίδρυσης νέων επιχειρήσεων από ανέργους, συνολικού προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ και δράσεις ενίσχυσης ευάλωτων ομάδων πληθυσμού, συνολικού προϋπολογισμού 13,0 εκατ. Επίσης, δίνοντας έμφαση στη νέα γενιά της περιφέρειας μας, διαθέτουμε περί τα 25 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία, επέκταση και εκσυγχρονισμό μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Περιφέρεια”.

Το στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση του Έβρου

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του και με αφορμή τη διεξαγωγή του συνεδρίου στην Αλεξανδρούπολη, ο κ. Τοψίδης τόνισε πόσο ξεχωριστός και ιδιαίτερος είναι ο Έβρος, σημειώνοντας πως η μεγάλη πυρκαγιά τον Αύγουστο του 2023 προκάλεσε ανυπολόγιστες ζημιές και μάλιστα σε περισσότερους από έναν τομείς. “Προκάλεσε σημαντικές ζημιές στον φυσικό πλούτο, αλλά και αξιοσημείωτες αναταράξεις σε μία αλυσίδα δραστηριοτήτων, συνυφασμένες με την οικονομία της ΠΑΜΘ και της Π.Ε. Έβρου, ειδικότερα. Δεν κατάφερε όμως να αναταράξει την κοινωνική συνοχή της περιοχής μας, με τους συμπολίτες μου να εργάζονται από την πρώτη στιγμή για την ανασυγκρότηση του Έβρου”, τόνισε.

Στο σημείο αυτό, έκανε ειδική μνεία στο στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση του Έβρου, που παρουσιάστηκε από τον πρωθυπουργό στην τελευταία του επίσκεψη στην Ορεστιάδα. “Τόσο εγώ προσωπικά, όσο και οι συμπολίτες μου”, συμπλήρωσε ο κ. Τοψίδης, “έχουμε τη βαθιά πεποίθηση ότι η υλοποίησή του θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλη την επικράτεια του Έβρου και πολλαπλασιαστικά θα ενισχύσει σημαντικά το προφίλ της ΠΑΜΘ. Υπό αυτό το πρίσμα έχουμε σχεδιάσει μία σειρά έργων, για ένταξη και υλοποίηση στο στρατηγικό σχέδιο 47 προτάσεων, με συνολικό κόστος 230 εκατ. ευρώ. Ήδη, η περιφέρεια συνδράμει οικονομικά στη δέσμη των προτάσεων με 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 20 εκατ. προέρχονται από το ΕΣΠΑ και 10 εκατ. προέρχονται από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης”.

www.capital.gr




Αντιδράσεις για δημοσίευμα που στοχοποιεί τον περιφερειάρχη ΑΜΘ

Αντιδράσεις προκαλέσει δημοσίευμα ιστοσελίδας τον παρουσιάζει τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ, ως μέτοχο σε εταιρεία του εξωτερικού που εκδίδει βίζες με έδρα ξένη πρωτεύουσα.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση και πρώην Περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος καλεί τον κ. Τοψίδη να εμφανιστεί και να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για το τι πραγματικά συμβαίνει και αν αληθεύει το δημοσίευμα.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της παράταξης του κ. Μέτιου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν 3213/2003, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει) στους περιφερειάρχες απαγορεύεται η συμμετοχή στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών που έχουν έδρα πραγματική ή καταστατική στην αλλοδαπή είτε αυτοπροσώπως, είτε με παρένθετα πρόσωπα (όπως σύζυγοι, πρώτου βαθμού συγγενείς) μιας και ο κ. Τοψίδης, απαντώντας και σε άλλα μέσα δήλωσε, πως έχει μεταβιβάσει τις μετοχές σε τρίτο πρόσωπο, το οποίο όμως -όπως αναφέρουν τα μέσα- είναι η γυναίκα του.

Υπενθυμίζεται πως η τυχόν συμμετοχή περιφερειάρχη ή παρένθετων προσώπων σε μία τέτοια εταιρεία τιμωρείται με φυλάκιση και βαρύ χρηματικό πρόστιμο καθώς υπάρχουν και διοικητικού χαρακτήρα ποινές.

Πηγή: ertnews.gr




Περιοδεία του Περιφερειάρχη στην Καβάλα

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, πραγματοποίησε περιοδεία στην περιοχή της Καβάλας, επιθεωρώντας σημαντικά έργα βελτίωσης και αναβάθμισης που εκτελούνται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας.

Η πρώτη στάση του περιφερειάρχη ήταν στα Λασπόλουτρα Κρηνίδων, όπου ο Δήμος Καβάλας εκτελεί έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜΘ. Στη συνέχεια, ο κ. Τοψίδης επισκέφθηκε τα Τενάγη των Φιλίππων, όπου υλοποιείται ένα σημαντικό έργο καθαρισμού και εμβάθυνσης του κεντρικού καναλιού. Αυτό το έργο στοχεύει στη διευκόλυνση της άρδευσης των αγροτικών εκτάσεων της περιοχής, προσφέροντας ουσιαστική στήριξη στους αγρότες.Κατόπιν, ο περιφερειάρχης βρέθηκε στο λιμάνι της Καβάλας, όπου ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης για τη μελέτη επέκτασης και διαπλάτυνσης του υπήνεμου μώλου. Το έργο αυτό θα ενισχύσει τις λιμενικές υποδομές της πόλης, προσφέροντας νέα δυναμική στην τοπική οικονομία.Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Αμφιθέατρο «Γεώργιος Παυλίδης», όπου ο κ. Τοψίδης ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών αναβάθμισης του χώρου. Τα έργα αυτά έχουν ως στόχο τη βελτίωση της πολιτιστικής και ψυχαγωγικής υποδομής της περιοχής, ενισχύοντας περαιτέρω την ποιότητα ζωής των κατοίκων.




Συνάντηση της Μαρίας Βαρύτη με τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη

Η συνάντηση της επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και Δημοτικής Συμβούλου Παγγαίου, κ. Μαρίας Βαρύτη, με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, ήταν ουσιαστική και εστίασε σε κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την περιοχή του Δήμου Παγγαίου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στα προβλήματα οδικής ασφάλειας, κυρίως στην παραλιακή ζώνη και στην περιοχή της Ελευθερούπολης. Η ανάγκη κατασκευής κόμβου στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης θεωρήθηκε επιτακτική. Επιπλέον, το σοβαρό ζήτημα της λειψυδρίας και η προώθηση του έργου του Φράγματος του Μαρμαρά τέθηκε ως προτεραιότητα, καθώς αναμένεται να ωφελήσει τους τοπικούς αγρότες. Επίσης, αναφέρθηκε η στασιμότητα στις επενδύσεις στα Λουτρά των Ελευθερών και η ανάγκη να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο της περιοχής.

Ο κ. Τοψίδης δεσμεύθηκε να προωθήσει αυτά τα θέματα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της Περιφέρειας, αναγνωρίζοντας την σημασία τους για την ανάπτυξη της περιοχής.

Η κ. Βαρύτη εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της για την εποικοδομητική συζήτηση και την ελπίδα για μια καλή συνεργασία κατά τη διάρκεια της θητείας τους, εγκαινιάζοντας έναν δίαυλο επικοινωνίας με την Περιφέρεια.




Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ στο πανεπιστήμιο Δ.Π.Θ

Επίσκεψη του ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Α.Μ.Θ, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, στο Πανεπιστήμιο Δ.Π.Θ, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καβάλας, κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που αφορούν το ίδρυμα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι καθηγητές του Πανεπιστημίου έθεσαν τις απόψεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Τοψίδης, αφού άκουσε προσεκτικά τα προβλήματα, πρότεινε μια ουσιαστική συνεργασία μεταξύ του Πανεπιστημίου και των αυτοδιοικητικών φορέων. Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η ενίσχυση και ανάπτυξη του Ακαδημαϊκού Ιδρύματος, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες και οι δυνατότητες του Πανεπιστημίου για την ακαδημαϊκή και ερευνητική του αποστολή.




Επίσκεψη Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ στα Τενάγη των Φιλίππων

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, επισκέφτηκε τη Λυδία Καβάλας. Κατά την επίσκεψη, οι δυο τους βρέθηκαν στη γεώτρηση που ήταν ανενεργή και μόλις πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία για την ύδρευση της περιοχής, χάρη στις ενέργειες του Περιφερειάρχη και τις δαπάνες της περιφέρειας.

Στην επίσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, και ο Πρόεδρος του ΤΟΕΒ Βοϊράνης, κ. Σωτήρης Παπαδόπουλος. Ο σκοπός της επίσκεψης ήταν η αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων λειψυδρίας που πλήττουν την περιοχή Τενάγη και την περιοχή των Φιλίππων και ποιες θα είναι λύσεις που πρέπει να βρεθούν.




Δήλωση Περιφερειάρχη σχετικά με δημοσκόπηση του aftodioikisi.gr

Σχετικά με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε και δημοσιεύτηκε στο site  aftodioikisi.gr, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, έκανε την εξής δήλωση:

«Ο εξευτελισμός της επιστήμης της Στατιστικής στο έλεος του κιτρινισμού

Αισθάνομαι βαθύτατα απογοητευμένος από την διαπίστωση ότι ένας ηλεκτρονικός ιστότοπος όπως το aftodioikisi.gr φλερτάρει έντονα με τον λεγόμενο κιτρινισμό, δημοσιεύοντας μία «δημοσκόπηση» με μοναδικό γνώμονα την προσβολή της Διοίκησής μας και όχι την ενημέρωση του κοινού.

Αντίθετα, στην περίπτωση της έρευνας του aftodioikisi.gr ακόμη και ένα απαίδευτο μάτι μπορεί πανεύκολα να διαπιστώσει ότι οι ερωτήσεις είναι ελάχιστες, γενικόλογες και διαρθρωμένες με τρόπο ώστε να εξάγεται αρνητικό αποτέλεσμα.

Ομοίως και η «ανάλυσή» τους γίνεται με τρόπο απαράδεκτο, αφού λαμβάνονται υπόψη απαντήσεις οι οποίες δεν έχουν καν σχέση με το ουσιαστικό αντικείμενο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για παράδειγμα, στην ερώτηση «ποιο είναι το βασικό πρόβλημα στην περιοχή σας;» οι ερωτώμενοι απαντούν σε ποσοστό 20% «το κυκλοφοριακό και οι θέσεις στάθμευσης» και σε ποσοστό 20% «τα σκουπίδια και η καθαριότητα». Ούτε η διαχείριση των απορριμμάτων, ούτε το κυκλοφοριακό ζήτημα των πόλεων εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας και αυτό όφειλαν να το γνωρίζουν οι επίδοξοι αναλυτές της καταχρηστικά αποκαλούμενης «έρευνας», πριν συμπεριλάβουν τα ευρήματα στα συμπεράσματά τους.

Χρησιμοποίησα αυτό το παράδειγμα για να καταδείξω το πνεύμα της έρευνας, η οποία, επαναλαμβάνω, διακατέχεται από απόλυτη προχειρότητα και αυτός είναι ο επιεικέστερος χαρακτηρισμός που μπορώ να σκεφτώ.

Ειλικρινά με λυπεί και με θλίβει αυτή η διολίσθηση που παρατηρώ και παρακαλώ τους αναγνώστες του aftofdioikisi.gr να κρίνουν και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Σε ό,τι αφορά τα μέλη της Διοίκησής και εμένα προσωπικά, δηλώνω για ακόμη μία φορά ότι δεν φοβόμαστε την κριτική, αλλά αντίθετα την επιζητούμε, υπό την προϋπόθεση όμως ότι συνοδεύεται από στοιχειοθετημένη επιχειρηματολογία που να εξυπηρετεί έναν παραγωγικό διάλογο. Στο προκείμενο, αυτό που βλέπουμε είναι μία άκρατη λασπολογία «ντυμένη» πρόχειρα με το σχήμα μιας «έρευνας» η οποία προσβάλει το αναγνωστικό κοινό, αλλά και την ίδια την επιστήμη της Στατιστικής»




Επίσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ και της Υπουργού Πολιτισμού στον Ταφικό Τύμβο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, συνόδευσε την Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, κατά την περιοδεία της στον Έβρο την Τρίτη 9 Ιουλίου. Κατά την επίσκεψή τους, επισκέφθηκαν τον Ταφικό Τύμβο της Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου ενημερώθηκαν για την επικείμενη έναρξη των εργασιών κατασκευής βοηθητικών κτιρίων και θόλου που θα προστατεύει τα ευρήματα και θα καθιστά τον αρχαιολογικό χώρο επισκέψιμο.

Πριν από την άφιξή τους στον Τύμβο, επισκέφθηκαν το τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο και άλλα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της περιοχής. Ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε την υπογραφή της δεύτερης φάσης του έργου, ύψους 12,6 εκατομμυρίων ευρώ, χαρακτηρίζοντας το έργο ως «εμβληματικό» και σημειώνοντας την προτεραιότητα που αποδίδεται στη διοίκησή του και στην τοπική κοινωνία.

Ο κ. Τοψίδης δήλωσε:

«Είναι ένα έργο που αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκησή μας αλλά και για την τοπική κοινωνία της περιοχής, ένα έργο που θα δώσει άλλο αναπτυξιακό προορισμό και χαρακτήρα εδώ στην περιοχή. Υπάρχει μία άριστη συνεργασία τόσο με την Υπουργό όσο και με όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Είμαστε συντονισμένοι για να υλοποιηθούν όλα τα έργα στο χρονικό ορίζοντα που έχουν προσδιοριστεί από τις προδιαγραφές τους και επαναλαμβάνω ότι για μας αποτελεί προτεραιότητα και το βόρειο τμήμα του Έβρου, το οποίο αυτό το κομμάτι είναι η ναυαρχίδα που θα αποτελέσει προορισμό στο βόρειο τμήμα του Νομού Έβρου.»

Η ολοκλήρωση των έργων στον Ταφικό Τύμβο της Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης αναμένεται μέχρι το τέλος του 2026. Παράλληλα, γίνονται ενέργειες για την εξεύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση έργων οδοποιίας που θα βελτιώσουν την πρόσβαση και την επισκεψιμότητα του χώρου.

Η Υπουργός Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη και τις υπηρεσίες για τη συνεργασία και δήλωσε:

«Σήμερα είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του έργου. Υπάρχει ο ανάδοχος, είναι στην έκδοση οικοδομικής άδειας για να ξεκινήσει η αποκατάσταση της γεωμετρίας του τύμβου έτσι όπως ήταν πριν την ανασκαφή και να δημιουργηθεί ένας πολιτιστικός χώρος κι ένας πολιτιστικός πόλος πάρα πολύ σημαντικός για την περιοχή αυτή του βορείου Έβρου που θα λειτουργήσει συγχρόνως και ως αναπτυξιακός πόρος για την περιοχή, διότι το συγκεκριμένο εύρημα και η περιοχή ευρύτερα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε μείζονα χώρο επίσκεψης και μεγάλης μάλιστα επισκεψιμότητας.»

 




Π.Ε Καβάλας | Ο πρώτος απολογισμός έργου για την Καβάλα του περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψιδη

Το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, κύρια στις Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, από κοινού με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρο Μαρκόπουλο.

Ο κ. Τοψίδης επισήμανε ότι ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθώς από ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός που ήταν στο παρελθόν, σήμερα έχει αλλάξει λειτουργία και έχει γίνει ένας πολιτικός οργανισμός που βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την κοινωνία, χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς.

Επίσης τόνισε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ ενδιαφέρεται για τις Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, υλοποιώντας την σχετική προεκλογική δέσμευση, όπως ενδιαφέρεται και για κάθε τμήμα της Περιφέρειας και για τις ανάγκες των πολιτών της.

Ξεκινώντας ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι αυτές τις ημέρες η «καρδιά» της Περιφέρειας ΑΜΘ «χτυπάει» στην Καβάλα και αυτό είναι ένα δείγμα της ποιοτικής διαφοράς λειτουργίας που έχει δρομολογηθεί στην λειτουργία του θεσμού. Η Καβάλα βρίσκεται στο επίκεντρο τόνισε ο κ. Μαρκόπουλος, με μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις
σε χρόνια ζητήματα που μας απασχολούν.

Μιλώντας ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι «Βρισκόμαστε σήμερα στην Καβάλα και η παρουσία μας εδώ συνιστά εκπλήρωση μίας εκ των προεκλογικών μας δεσμεύσεων: ότι δηλαδή για τη Διοίκηση μας η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι το σύνολο των έξι Περιφερειακών της Ενοτήτων και όχι μόνο η έδρα της.

Θα έχετε ήδη αντιληφθεί – αν και βρισκόμαστε μόνο πέντε μήνες στη Διοίκηση- ότι προσπαθούμε να ασχολούμαστε επισταμένα με τα επιμέρους ζητήματα κάθε Περιφερειακής
Ενότητας, να δρομολογούμε λύσεις και να στρέφουμε τον προβολέα παντού, ώστε να φωτίζεται συνολικά η Περιφέρεια μας.

Τις τελευταίες ημέρες, έχετε παρατηρήσει ότι η γίνονται μια σειρά δράσεων στην Καβάλα. Σε αυτές περιλαμβάνονται:

 Η συνάντηση για την συμμετοχή των γυναικών στα κοινά στο πλαίσιο του προγράμματος EUnite, την περασμένη Δευτέρα.

 Ημερίδα εξωστρέφειας που πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή σημαντικών ομιλητών αλλά και την εντυπωσιακή παρουσία επιχειρηματιών και φορέων, το περασμένο Σαββάτο.

 Σήμερα το απόγευμα, έχουμε για πρώτη φορά στην Καβάλα, την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ.

 Την Τετάρτη το πρωί, έχουμε την μεγάλη άσκηση της Πολιτικής Προστασίας με την κωδική ονομασία ΠΥΡΦΟΡΟΣ 2024, όπου το σενάριο της αφορά την διαχείριση μιας – απευκταίας – πυρκαγιάς στην περιοχή του Παληού Καβάλας. Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί στην Καβάλα, αλλά ουσιαστικά αφορά ολόκληρη την Περιφέρεια ΑΜΘ και την
προετοιμασία ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου. Την ίδια ημέρα, στο νησί της Θάσου θα εγκαινιάσουμε, υλοποιώντας την προεκλογική μας δέσμευση, στην αρχή της θητείας μας, το γραφείο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΜΘ στη Θάσο, στο κτήριο μας στον Λιμένα, το οποίο θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς, για την άμεση πρόσβαση των κατοίκων του νησιού, στις υπηρεσίες της Περιφέρειας ΑΜΘ.

 Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στον Δημοτικό Κήπο Καβάλας θα έχουμε την παρουσίαση δράσεων που χρηματοδοτήθηκαν από το ΠΕΠ ΑΜΘ.

 Την Πέμπτη έχουμε την συνεδρίαση της Επιτροπή Παρακολούθησης του ΠΕΠ ΑΜΘ, μια σημαντικής διεργασίας καθώς είμαστε στο τέλος ενός προγράμματος και την έναρξη ενός νέου.

Ως Διοίκηση έχουμε θέσει τον στόχο όχι μόνο να βρισκόμαστε δίπλα στον πολίτη, αλλά η παρουσία μας να είναι αισθητή. Θέλουμε – και εργαζόμαστε σκληρά γι’ αυτό- το έργο μας να έχει θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία, να γίνεται αντιληπτό και βεβαίως να λειτουργεί επ’ ωφελεία των πολιτών. Άλλωστε κεντρικός άξονας της Διοίκησης μας είναι η θέση του ανθρώπου στο επίκεντρο.

Σήμερα το πρωί, επισκέφτηκα τα έργα που εκτελούνται στο Περιγιάλι, στο χώρο υλοποίησης της ΣΒΑΑ Καβάλας, μαζί με το Δήμαρχο Καβάλας. Το συνολικό ύψος των ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΥΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ έργων φτάνει τα 15,1 εκατομμύρια ευρώ. Είναι ένα έργο πνοής καθώς θα δώσει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της
στέγασης.

Επίσης σήμερα συνεδριάζει η διοίκηση του ΒΙΟΠΑ και θα ανακοινώσουμε τη νέα σύνθεση της, για να δρομολογήσουμε μια αναπτυξιακή πορεία και σε αυτόν τον φορέα που μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον επιχειρηματικό κόσμο.

Στις δράσεις των τελευταίων ημερών θα αναφέρω και την επίσκεψη το Σάββατο στο Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας ΛΥΔΙΑ στον Αμυγδαλεώνα και να σημειώσω ότι: το αεροδρόμιο αυτό είναι ένα αναπτυξιακό κεφάλαιο για τον τόπο μας, συνδυαστικά και με την Σχολή Πιλότων. Σημειώνω ακόμη τη θετική μας ανταπόκριση στην επιτροπή της Βουλής για την υπο-παραχώρηση του λιμανιού ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β’ σε ιδιωτική εταιρεία. Πιστεύουμε στην ανάπτυξη του. Περιμένουμε να δούμε και τις υπόλοιπες λεπτομέρειες που αφορούν το θέμα (τελωνείο, κτίριο διοίκησης, υποδομές, αποθήκες κλπ), αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ο μοναδικός δρόμος για να αναπτυχθεί αυτό το λιμάνι που μαζί με την Αλεξανδρούπολης, είναι οι δυο μεγάλες θαλάσσιες πύλες της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Στα έργα που έχουμε δρομολογήσει να αναφέρω ότι

– Το Τεχνικό Συμβούλιο της ΠΕ Καβάλας ενέκρινε την προκήρυξη κι εντός του Ιουνίου θα προκηρυχτεί η μελέτη για τις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις τις Κεραμωτής (ύψους 1.000.000 ευρώ)

– Σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση των κουνουπιών, δεσμευόμαστε από συμβάσεις της προηγούμενης διοίκησης για άλλα δύο χρόνια, αλλά δεν καθόμαστε με «σταυρωμένα χέρια», ούτε μένουμε στις ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης. Προχωράμε με αλλαγές που μπορούσαμε να υλοποιήσουμε όπως

i. Ξεκινήσαμε έγκαιρα

ii. Εγκαταστήσαμε σύστημα ελέγχου αναδόχων

iii. ΠΕΤΥΧΑΜΕ ως τώρα μείωση όχλησης παρά την κλιματική αλλαγή και τον πολύ ήπιο χειμώνα

iv. Θα συνεχίσουμε. Δεν μπορώ να δεσμευτώ πως θα πάει ως το τέλος, αλλά θα κάνουμε κάθε προσπάθεια για ασφάλεια πολιτών και τουριστών την ποιότητα ζωής & την προστασία Περιβάλλοντος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δεσμεύτηκε ότι η υπηρεσία του θα αναλάβει και θα ολοκληρώσει φράγμα Μαρμαρά, για να μπορούν οι
αγρότες μας να έχουν διαθέσιμο νερό για την παραγωγή τους. Το υπουργείο διαθέτει σύμβουλο φραγμάτων και δρομολογείται η πλήρωση με νερό του ταμιευτήρα. Από το
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα εξασφαλίσουμε ένα χρηματικό συμπλήρωμα που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου. Αναζητούμε
λύσεις και για τα αρδευτικά δίκτυα καθώς η μελέτη ήδη είναι σε εξέλιξη. Ομοίως και για φράγμα Ιασίου υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον για την πρόοδο του έργου.

Όσον αφορά τα έργα σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ γίνεται μία προσπάθεια να ξεκινήσει ξανά η περιφέρεια και να αναλάβει δράση βγαίνοντας από τον λήθαργο. Ενδεικτικά
όσον αφορά τις ΠΕ Καβάλας και Θάσου σας ενημερώνω:

Εξασφαλίσαμε από το Υπουργείο χρήματα για να τελειώσει το έργο από Μαριές προς καλύβια Λιμεναρίων όπου είχε αποχωρήσει ο ανάδοχος, εδώ και χρόνια (445.000 ευρώ)

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και δημοπρατήσαμε

Αντιπλημμυρικά έργα – καθαρισμοί ρεμάτων 2.300.000 ευρώ

Καθαρισμοί τάφρων Νέστου 1.600.000 ευρώ

Ασφαλτικά, στηθαία, συντήρηση ιστών 2.800.000 ευρώ

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και θα δημοπρατήσουμε μέσα στον
Ιούνιο

-Συντήρηση επαρχιακού οδικού δικτύου 1.200.000 ευρώ

-Έργα διαγράμμισης 800.000 ευρώ

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα εντάξαμε και δημοπρατήσαμε

-Καθαρισμό βλάστησης ερεισμάτων ΠΕ Καβάλας 200.000 ευρώ

-Καθαρισμό βλάστησης ερεισμάτων ΠΕ Θάσου 75.000 ευρώ

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και θα δημοπρατήσουμε μέσα στον Ιούνιο για να είμαστε έτοιμοι και εργολαβία για τον αποχιονισμό, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για απρόβλεπτα του χειμώνα !!!

Όσον αφορά την προκήρυξη των οδικών έργων στο ΠΕΠ της Περιφέρειας , η ΔΤΕ της ΠΕ Καβάλας

-Υπέβαλε το έργο της 10 ης επαρχιακής οδού (Ν. Πέραμος : Πρατήριο Σφώλια – Κόμβος Ελαιοχωρίου, 1.800.000 ευρώ

-Θα υποβάλει την επόμενη εβδομάδα το έργο της Ν. Ηρακλείτσας ως Παληό) περίπου 3.000.000 ευρώ

-Θα υποβάλει την επόμενη εβδομάδα το έργο του κόμβου της «Καρολίνα» 1.000.000 ευρώ

-Θα υποβάλει άμεσα το έργο του κόμβου στην είσοδο της Ελευθερούπολης 1.000.000 ευρώ

2. Όσον αφορά την προκήρυξη των οδικών έργων στο ΕΠΔ της Περιφέρειας , η ΔΤΕ της ΠΕ Καβάλας

Θα υποβάλει άμεσα το έργο του κόμβου στην ΔΕΥΑ Νέστου 1.000.000 ευρώ

Όλα αυτά, λοιπόν, δείχνουν ότι η Περιφέρεια δουλεύει! Όλα αυτά δείχνουν ότι η Περιφέρεια θα πάψει να αποτελεί μία απόμακρη δομή, για τον πολίτη, τον οποίο θέτει
σταθερά στο επίκεντρο. Η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν είναι πλέον, ένα εργαλείο χρηματοδοτήσεων, έργων και δράσεων, αλλά ένας ζωντανός πολιτικός οργανισμός που
δημιουργεί κανάλια όσμωσης με τους πολίτες, τους φορείς και από κοινού σχεδιάζουμε όλοι μαζί, το αναπτυξιακό μέλλον της περιοχής, χωρίς διαχωρισμούς και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ. Μέσα από ανοιχτές διαδικασίες διαλόγου, αποφασίζουμε. Τώρα ποια ο προβολέας βρίσκεται πάνω από τα προβλήματα του πολίτη και εμείς ως διοίκηση αναζητούμε λύσεις σε αυτά. Αν ήταν πριν ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός διεκπεραιώσεων, τώρα είναι ένας οργανισμός που «ζει» και «αναπνέει» μέσα στην κοινωνία και λειτουργεί για τα συμφέροντα των πολιτών.

Εκτιμώ και πιστεύω ότι με τη σκληρή δουλειά όλων των μελών της Διοίκησης, με όλους τους συνεργάτες, με όλους τους υπαλλήλους, με ισχυρές διεκδικήσεις και με άρτιο
σχεδιασμό, σύντομα θα έχουμε να πούμε πολλά περισσότερα, όχι μόνο για την Καβάλα, αλλά για όλη την Περιφέρεια μας».




Επίσκεψη Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ στο νέο αεροδρόμιο ΛΥΔΙΑ

Τις νέες εγκαταστάσεις της EGNATIA AVIATION και το αεροδρόμιο ΛΥΔΙΑ,επισκέφτηκε το πρωί του Σαββάτου 25 Μαϊού ο Περιφερείάρχης ΑΜ-Θ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης μαζί, με τον αντιπεριφέρειάρχη Καβάλας, κ. Θόδωρο Μαρκόπουλο, τον αντιπεριφέρειάρχη Ανάπτυξης, κ, Αλέξανδρο Ιωσηφίδη αλλα και άλλα μέλη της παράταξης τους. Στο σημείο ξεναγήθηκαν απο τον ιδιοκτήτη της σχολής, κ. Δημήτρη Λυμπεράκη και ενημέρώθηκαν για την εξέλιξη των έργων στο νέο αεροδρόμιο.




Συνάντηση του Δημάρχου Δοξάτου με τον Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. για στρατηγικά θέματα

Πραγματοποιήθηκε εποικοδομητική συνάντηση εργασίας μεταξύ του Δημάρχου Δήμου Δοξάτου, κ. Γιώργου Βογιατζή, και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη. Παρών ήταν επίσης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, κ. Αργύρης Πατακακης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και ο Κωνσταντίνος Κόντος Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος σε θέματα Επαγγελματικής Κατάρτισης , Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Συμβουλοι του Δήμου Δοξάτου καθώς και συνεργάτες του περιφερειάρχη.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε μια σειρά από κρίσιμα θέματα για την περιοχή όπως ο Αναδασμός του Δοξάτου, ο καθαρισμός των αποστραγγιστικών καναλιών, την εξειδίκευση του τεχνικού προγράμματος της περιφέρειας για τον Δήμο Δοξάτου καθώς και τα ζητήματα του ξεροχείμαρρου Δοξάτου.

Εξετάστηκαν θέματα πολιτιστικών δράσεων της περιοχής και θέματα αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Τέλος τονίστηκε η σημασία του κάθετου άξονα ως εργαλείο ανάπτυξης του Δήμου.

Η συνάντηση αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας στενότερης και πιο οργανωμένης συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Δοξάτου και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με κοινό στόχο την πρόοδο και την ανάπτυξη της περιοχής.




Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.




Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά

Τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά υποδέχτηκε στο γραφείο του στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από την στιγμή που ανέλαβε τη Διοίκηση της Περιφέρειας, ωστόσο τόσο ο ίδιος, όσο και ο κος Σχοινάς εξέφρασαν την επιθυμία να επαναληφθεί.

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε ενώπιον του κου Σχοινά το προφίλ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περιγράφοντας με αδρές γραμμές τον σχεδιασμό της Διοίκησης για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που γίνεται ώστε η επιδιωκόμενη ανάπτυξη να είναι ισόρροπη μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων και ανάλογη με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε μίας.

Παράλληλα ο κ. Περιφερειάρχης σημείωσε την ανάγκη να παραμένει αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη συνεργεία και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η ΠΑΜΘ αποτελεί το σύνορό της.

Ο κος Σχοινάς από την πλευρά του εξέφρασε την ιδιαίτερη εκτίμηση που τρέφει για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και είπε χαρακτηριστικά ότι «στην Θράκη τέμνονται όλες οι ανθρωποκεντρικές πολιτικές» που ως εκ της θέσης του υπηρετεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας είναι Αντιπρόεδρος.

Επεσήμανε για άλλη μία φορά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ως εκ του ρόλου της ενισχύει την αναπτυξιακή προοπτική των κρατών – μελών και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει, ενώ παρατήρησε ότι η αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πλέον διακριτή.

Για τον κ. Μαργαρίτη Σχοινά, αυτή ήταν η τέταρτη επίσκεψή του στην Θράκη με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.




Συνάντηση Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης

Τον νεοεκλεγέντα Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια ΑΜΘ, δικηγόρο Κομοτηνής κ. Γιώργο Κυμπαρίδη, υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης εξέφρασε τα συγχαρητήρια του στον κ. Κυμπαρίδη και του ευχήθηκε καλή και παραγωγική θητεία στην νέα του θέση. «Ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης είναι ένας θεσμός που σεβόμαστε και τιμούμε, καθώς η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων αποτελεί μείζονα προτεραιότητα της Διοίκησής μας, η οποία έχει σαφή ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό», δήλωσε ο κ. Τοψίδης, επισημαίνοντας ακόμη ότι «στόχος μας είναι οι υποθέσεις που απασχολούν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις – σε σχέση πάντα με την Περιφέρεια ΑΜΘ- να επιλύονται άμεσα και με τον ενδεδειγμένο νομικό τρόπο και πιστεύω ότι ο κ. Κυμπαρίδης θα εκπληρώσει εξαιρετικά τις υποχρεώσεις του».

Ο Γιώργος Κυμπαρίδης εξελέγη Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε ψηφοφορία που έγινε κατά τη διάρκεια της 4 ης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Τετάρτη 27/03/2024. Συγκέντρωσε 36 ψήφους σε σύνολο 39 ψηφισάντων Περιφερειακών Συμβούλων, η συνυποψήφια του, δικηγόρος κ. Γιαννούλα Τσιλιφίκα συγκέντρωσε δύο ψήφους και καταμετρήθηκε ένα λευκό ψηφοδέλτιο.




Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλου Τοψίδη με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

Συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είχε στο Νομαρχείο στην Αλεξανδρούπολη, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Στη συνάντηση, συζητήθηκαν θέματα ασφάλειας της περιοχής με τον Υπουργό να επισημαίνει ότι η κυβέρνηση εργάζεται σε πολλά επίπεδα για την θωράκιση του Έβρου, που αποτελεί όχι μόνο σύνορο της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης.

«Ο σκοπός μας είναι η ασφάλεια, η θωράκιση του Έβρου και μέσω του Έβρου όλης της Ελλάδας, όσο και της Ευρώπης» σημείωσε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα της διέλευσης των φορτηγών και των επισκεπτών από τα τελωνεία του Έβρου.

Για το συγκεκριμένο θέμα, ειδικότερα, αλλά και για το σύνολο των θεμάτων της ατζέντας, διαπιστώθηκε διάθεση συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι «και εμείς θα συμβάλλουμε για να διευκολύνουμε την είσοδο στη χώρα τουριστών από τρίτες χώρες», ενώ ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε ότι «Θα συμβάλλουμε κι εμείς ως Περιφέρεια με τις υπηρεσίας μας με τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να δοθούν οι λύσεις που απαιτούνται».

Στη συνάντηση, συμμετείχαν ο Υπαρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. κ. Πασχάλης Συριτούδης, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής ΑΜΘ Υποστράστηγος Ιωάννης Καραμανλής, ο Διευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης Ταξίαρχος Λάμπρος Τσιάρας, ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου κ. Βαγγέλης Πουλιλιός και ο Διευθυντής του Γραφείου του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Βασίλης Μαυρίδης.




Ο χαιρετισμός του Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο 2ο East Macedonia Thrace Forum

Την έναρξη των εργασιών του 2ου East Macedonia Thrace Forum που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης, περιέγραψε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δίνοντας έμφαση στη συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται, ώστε να αξιοποιηθούν όλες οι οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες της Περιφέρειας.

Χαρακτηριστικά είπε ότι «το διήμερο του Φόρουμ είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητήσουμε όχι απλά την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά πλέον τον αναπτυξιακό προγραμματισμό μας».

Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τόσο τους συμμετέχοντες, όσο όμως και τους διοργανωτές του Forum και σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «[…] Εστιάζουμε στη δημιουργία ερευνητικών κέντρων που θα φέρουν την Περιφέρεια μας στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον νέων επιστημόνων και θα παρέχουν δεδομένα προς αξιοποίηση όχι μόνο από την επιστημονική κοινότητα, αλλά από την κοινωνία συνολικά.

Όραμα μας είναι να γίνουμε μια σύγχρονη Περιφέρεια που λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφασεις βάση αξιόπιστων δεδομένων. Αυτή είναι η καρδιά του σχεδιασμού μας.

Δίνουμε στον τόπο μας εκείνα τα χαρακτηριστικά, που τον καθιστούν σημείο αναφοράς για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη»

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του κ. Περιφερειάρχη:

«Σας καλωσορίζω στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του φόρουμ.

Αντιλαμβάνομαι αυτό το διήμερο ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητήσουμε όχι απλά την αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά πλέον τον αναπτυξιακό προγραμματισμό μας.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποτελείται από πέντε Περιφερειακές Ενότητες με διακριτά και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά η καθεμία, ωστόσο όλες μαζί συναποτελούν το προφίλ του τόπου μας, το οποίο είναι μεν γνωστό, αλλά τώρα είναι η εποχή να γίνει πιο ισχυρό.

Ο Πρωτογενής Τομέας αποτελεί τον πρώτο αναπτυξιακό πυλώνα της Περιφέρειας μας. Τόσο στη γεωργία, όσο και στην κτηνοτροφία, τη μελισσοκομία και την αλιεία, η Περιφέρεια μας έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα, αλλά ταυτόχρονα και ένα πεδίο με μεγάλη προοπτική. Στόχος της διοίκησης μας είναι να βοηθήσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους που απασχολούνται στον Πρωτογενή Τομέα, να μεταβούν στη νέα ψηφιακή εποχή, να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία στο πεδίο εφαρμογής της επαγγελματικής τους δραστηριότητας και εν τέλει να καταστήσουν τα προϊόντα τους περισσότερο ανταγωνιστικά στην εγχώρια, αλλά και τη διεθνή αγορά.

Οι μέθοδοι της λεγόμενης «έξυπνης γεωργίας», η βλετιστοποίηση της κτηνοτροφικής παραγωγής, οι σύγχρονες μέθοδοι αλιείας, μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν στην Περιφέρεια μας και ήδη εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Περιφέρεια μας δεν ορίζει μόνο τα σύνορα της Ελλάδας, αλλά αποτελεί μέρος των συνόρων της Ευρώπης. Όλοι γνωρίζουμε ότι η θέση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποτελεί σημείο αναφοράς στον παγκόσμιο γεωστρατηγικό χάρτη και αυτό είναι ένα ισχυρό πλεονέκτημα. Αποτελεί εχέγγυο ασφάλειας για τη χώρα μας, αλλά ταυτόχρονα ενισχύει το φιλοεπενδυτικό προφίλ της περιοχής μας.

Ήδη, η εξαιρετικής σημασίας επένδυση του υγροποιημένου φυσικού αερίου – του LNG– είναι στην τελική της φάση και αποτελεί απτό παράδειγμα της πεποίθησης μας ότι ο τόπος μας μπορεί να φιλοξενήσει και να εξυπηρετήσει επενδύσεις μεγάλου βεληνεκούς. Εκτιμώ και πιστεύω ότι αυτή είναι μόνο η αρχή και ότι σύντομα, μετά και από τις συντονισμένες προσπάθειες όλων μας, θα έρχονται στην περιοχή μας ολοένα και περισσότεροι επενδυτές.

Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συναντώνται ένα σύμπλεγμα αγωγών μεταφοράς αερίου και όχι μόνο, που ενισχύουν την ασφάλεια των συνόρων μας – και την ασφάλεια των συνόρων της Ευρώπης – και δημιουργούν προστιθέμενη αξία στη μετατροπή της περιοχής μας σε ενεργειακό κόμβο, ο οποίος δεν εξυπηρετεί μόνο την χώρα μας. Ο κόμβος αυτός εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αυτό τον ανάγει σε εξαιρετικά σημαντικό.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ζουν και δραστηριοποιούνται οι άνθρωποι του τόπου μας, ωστόσο οφείλουμε να τους παρέχουμε ακόμη περισσότερα κίνητρα για να παραμείνουν εδώ, να συνεχίσουν να παράγουν και να δημιουργούν.

Τα τελευταία χρόνια, γνωρίζει σημαντική άνθιση ο τουριστικός κλάδος. Οι μετρήσεις των διελεύσεων από τους μεθοριακούς σταθμούς καταδεικνύουν ότι η επισκεψιμότητα της Περιφέρειας μας αυξάνεται συνεχώς και σε αυτό το σημείο ακριβώς πρέπει να παρέμβουμε ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη ώθηση στο αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα, αλλά και περισσότερες επιλογές στον τουρίστα- επισκέπτη.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να βελτιώσουμε τις πύλες εισόδου στην Περιφέρειας μας, αρχίζοντας από το Τελωνείο των Κήπων, που δέχεται πολύ μεγάλο όγκο τουριστικής, αλλά και εμπορικής κίνησης. Ήδη έχουμε κάνει επαφές με τα αρμόδια υπουργεία και ο σχεδιασμός προχωράει με ικανοποιητικό ρυθμό.

Έπειτα, βελτιώνουμε τις τουριστικές μας υποδομές. Με την αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, δρομολογούνται οι απαραίτητες επενδύσεις. Πρόσφατα είχαμε μία συνάντηση με την Υπουργό Πολιτισμού και σχεδιάσαμε την εκπόνηση σειράς έργων που αναδεικνύουν τον πολιτιστικό πλούτο του τόπου μας. Το ιστορικό και πολιτισμικό φορτίο της Περιφέρειας μας είναι μεγάλο, σημαντικό, γνωστό ανά τον κόσμο, και πλέον – με τα έργα που δρομολογούνται – φέρνουμε το κοινό εγγύτερα σε αυτό. Βελτιώνουμε τους αρχαιολογικούς χώρους, την προσβασιμότητα σε αυτούς, ολοκληρώνουμε έργα ανάδειξης ιστορικών μνημείων και τοποσήμων, τα διασυνδέουμε μεταξύ τους και τα καθιστούμε κτήμα όλων των κατοίκων και των επισκεπτών.

Κυρίες και κύριοι,

Σας καλωσορίζω για άλλη μία φορά στην Περιφέρεια μας και ευχαριστώ όλους και όλες για τη συμμετοχή σας στο σημερινό Φόρουμ.

Σας καλωσορίζω στην Περιφέρεια μας που με συντονισμένες προσπάθειες και τη συνέργεια όλων, μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο κέντρο εφαρμογής καλών πρακτικών, τεχνολογικών δεδομένων και καινοτομίας. Εστιάζουμε στη δημιουργία ερευνητικών κέντρων που θα φέρουν την Περιφέρεια μας στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον νέων επιστημόνων και θα παρέχουν δεδομένα προς αξιοποίηση όχι μόνο από την επιστημονική κοινότητα, αλλά από την κοινωνία συνολικά.

Όραμα μας είναι να γίνουμε μια σύγχρονη Περιφέρεια που λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφασεις βάση αξιόπιστων δεδομένων. Αυτή είναι η καρδιά του σχεδιασμού μας.

Δίνουμε στον τόπο μας εκείνα τα χαρακτηριστικά, που τον καθιστούν σημείο αναφοράς για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.

Κύριε Τσομώκο,

Ευχαριστώ εσάς και όλους τους συνεργάτες σας για την διοργάνωση του 2ου Φόρουμ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τα συμπεράσματά του και σας εύχομαι καλή δύναμη για την προετοιμασία της επόμενης διοργάνωσης.




Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Πρόξενο των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη

Τον Πρόξενο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής στη Θεσσαλονίκη κ. Τζέρι Ισμαήλ συνάντησε στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης που κάνει στον Έβρο ο Αμερικανός διπλωμάτης, ο οποίος επισκέπτεται για πρώτη φορά την περιοχή μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε ενώπιον του κ. Ισμαήλ το προφίλ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τις αναπτυξιακές της προοπτικές ανάλογα με τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα κάθε Περιφερειακής Ενότητας.

Ο κ. Ισμαήλ από την πλευρά του εξέφρασε τη θετική εντύπωση που απεκόμισε από την επίσκεψή του και επέδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τις ενέργειες αποκατάστασης της περιοχής από την μεγάλη φωτιά του Αυγούστου του 2023. Και επί αυτού έλαβε σχετική ενημέρωση αναφορικά με το έργο που παράγει η Ειδική Επιτροπή για την Ανασυγκρότηση του Έβρου.

Τόσο ο κ. Περιφερειάρχης, όσο και ο κ. Πρόξενος, στη συνάντησή τους, αλλά και στις δηλώσεις τους στα ΜΜΕ υπογράμμισαν το πολύ καλό επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι Ελληνοαμερικανικές σχέσεις.

Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Βαγγέλης Πουλιλιός.




Στάδιο Ανθή Καραγιάννη | Υπογράφηκε απόφαση του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη για την εκτέλεση εργασιών

Υπογράφηκε απόφαση του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη για την εκτέλεση εργασιών στο Στάδιο Ανθή Καραγιάννη, με κόστος έως 70.000 ευρώ. Τα χρήματα προέρχονται από το ΕΣΠΑ και θα αξιοποιηθούν από τον Δήμο Καβάλας.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση φθορών και τη συντήρηση του σταδίου με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης, παραμονής και άθλησης. Αναλυτικά, οι εργασίες περιλαμβάνουν τη μόνωση αρμών διαστολής, αντικατάσταση υαλοστασίων, επισκευές σε WC, επισκευή μηχανισμού ανοίγματος θυρών, ηλεκτρολογικές επεμβάσεις, αντικατάσταση κλειδαριών, αντικατάσταση εσχαρών, και επιδιόρθωση θέσεων αποκάλυψης οπλισμών.

Αυτές οι εργασίες προτείνονται για τη βελτίωση του σταδίου και των συνθηκών που παρέχονται σε αθλητές, διαιτητές, προπονητές και κοινό που επισκέπτεται το Στάδιο Ανθή Καραγιάννη.




Δράμα | Σύσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφερειακής Ενότητας

Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024, ώρα 10:30 π.μ., ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, με τη συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδη, είχε σύσκεψη με τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων και των Τμημάτων των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Ο κ. Τοψίδης συνοδευόταν από τους συνεργάτες του και συγκεκριμένα από τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη κ. Νικόλαο Ευκαρπίδη και τον Εκτελεστικό Γραμματέα κ. Παναγιώτη Χαλβατζή. Στη σύσκεψη ήταν παρόντες ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Ανάργυρος Πατακάκης, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξανδρος Παναγιωτίδης και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Επαγγελματικής Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Κωνσταντίνος Κόντος.

Η συνάντηση διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και ακολούθησε διάλογος και ανταλλαγή απόψεων. Μιλώντας ο κ. Τοψίδης επισήμανε ότι η νέα διοίκηση έχει ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και στηρίζεται στα στελέχη της, προτάσσοντας την αξία της ισονομίας. Αναφέρθηκε στον στόχο της μεγαλύτερης δυνατής απορρόφησης κονδυλίων από την Περιφέρεια με γνώμονα την ευημερία των πολιτών της. Αναγνώρισε τη βαρύνουσα σημασία της υποστελέχωσης και των κενών στην υλικοτεχνική υποδομή και δεσμεύτηκε για
την αντιμετώπισή τους. Έκανε ειδική αναφορά στην ίδρυση του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας με στόχο την πιο ευέλικτη λειτουργία και την εκπόνηση μελετών, με ιδιαίτερη συμβολή στους μικρούς Δήμους.

Τέλος, έκανε και μια αναφορά στον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του.




Επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στον Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ

Πραγματοποιήθηκε μετά από αίτημα, συνάντηση αντιπροσωπείας της Διοικούσας Επιτροπής του παραρτήματός μας στο γραφείο του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. κ. Χριστόδουλου Τοψίδη. Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση γνωριμίας της ΔΕ του Παραρτήματος με τον νέο Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Στη συνάντηση αυτή πέραν των συγχαρητηρίων μας επί της ανάληψης των νέων καθηκόντων του κ. Τοψίδη, καταθέσαμε και αναλυτικό υπόμνημα προβλημάτων, θέσεων
και προτάσεων του Παραρτήματος μας για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας και στενά οι εξαρτώμενοι από αυτόν Δευτερογενής και
Τριτογενής τομείς της οικονομίας της Περιφέρειας Α.Μ.Θ..

Στην κουβέντα που ακολούθησε και η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα, συζητήθηκαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος, Γεωτεχνικά και Αγροτικά ζητήματα και προβλήματα. Όπως
για παράδειγμα το θέμα της στελέχωσης των γεωτεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, η καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων στα πλαίσια της ΚΑΠ, η πορεία έγκρισης και
υλοποίησης των σχεδίων βελτίωσης από τους γεωργούς της ΑΜΘ, κ.α. θέματα. Ο Περιφερειάρχης από την πλευρά του μας τόνισε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τα θέματα
που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. και προσβλέπει σε μια συνεχή συνεργασία με τα 2 Παραρτήματα του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. που καλύπτουν χωροταξικά την
Περιφέρεια Α.Μ.Θ..

Το Παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. υπηρετώντας το θεσμοθετημένο ρόλο του επιστημονικού συμβούλου της Πολιτείας σε θέματα πρωτογενούς παραγωγής και προστασίας του περιβάλλοντος, είναι πάντοτε στη διάθεση της Περιφέρειας για να προσφέρει τη συνδρομή του, έχοντας ως μέλη του όλους τους Γεωτεχνικούς επιστήμονες
των Ν. Δράμας , Καβάλας και Σερρών.




Συνάντηση εκαιδευτών οδήγησης με τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ

Το Σάββατο 27 Ιανουαρίου, ο ΣύνδεσμοςΕκπαιδευτών Οδήγησης ΑΜ-Θ, πραγματοποίησε την κοπή της πρωτοχρονίατικης του πίτας, κάνοντας απολογισμό του προηγούμενου έτους και βέβαια συζήτηση για την νέα χρόνια.
Στην εκδήλωση αυτή, το παρόν έδωσε και ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, όπου άκουσε όλους τους προβληματισμούς που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές τους τελευταίους μήνες.

Ενώ μιλώτας στο ENA CHANNEL, o πρόεδρος εκαιδευτών υποψήφιων οδηγών κ. Αντώνης Μαστοράκης, τους τελευταίους μήνες ο ίδιος και οι συνάδελφοι του, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την ακρίβεια στην τιμή των καυσίμων κίνησης.




Συνάντηση Επιμελητηρίων με τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ

Την πρώτη επίσημη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, κ. Χριστόδολο Τοψίδης, πραγματοποίησαν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων όλης της Περιφέρειας την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου.
Σε αυτή την συνάντηση συζητήθηκαν θέματα και ζητήματα της τοπικής επιχειρηματικότητας και τα νέα προγράμματα ΕΣΠΑ, τα οποία μπορούν να προσφέρουν όφελος πρός όλες τους επιχειρήσεις και όλους τουε επαγγελματίες και όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, κ. Μάρκος Δέμπας, ο περιφερειάρχης πρόερχεται απο την θέση του Επιμελητηρίου Έβρου και κατανοεί τα Επιμλητήρια της περιοχής και στέκεται δίπλα σε αυτά.

Την ίδια ώρα το επιμελητήριο της Καβάλας, είναι αρωγός των επιχειρήσεων της πόλης και βοηθαεί με κάθε τρόπο τις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται, όπως είναι και η Λευκή Νύχτα.




Κάλεσμα του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ στον ΥΠΑΑΤ Λ. Αυγενάκη στην Κομοτηνή για τον πρωτογενή τομέα

Ανοιχτό κάλεσμα έκαναν προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη οι φορείς που συνεδρίασαν το απόγευμα της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου 2024 στην Κομοτηνή παρουσία του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη.

Μάλιστα μετά το πέρας της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων της ΑΜ-Θ οι συμμετέχοντες προχώρησαν σε δηλώσεις στα ΜΜΕ καλώντας τον κ. Αυγενάκη να επισκεφτεί την Κομοτηνή για να τεθούν επί τάπητος τα μείζονος σημασίας ζητήματα που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα.




Αγροτικοί και Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ | Ζητούν συνάντηση με τον Περιφερειάρχη και την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη στην Κομοτηνή και την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ζητεί η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων της ΑΜ-Θ, όπως αποφάσισε στην συνάντηση που έγινε την περασμένη Κυριακή.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου, Σάββας Αργυράκης, ανέφερε πως αυτή την εβδομάδα θα γίνουν  συνελεύσεις σε Αγροτικούς και Κτηνοτροφικούς Συλλόγους και πως θα περιμένουν να ορισθούν τα ραντεβού προκειμένου να συζητηθούν τα αιτήματα του και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Αν δεν πάρουν τις απαντήσεις που επιθυμούν, θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα κινητοποιηθούν.

ertnews.gr
https://youtu.be/DuvujBU2nck



Επίσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη στον Δήμο Θάσου

Σήμερα, Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμο της Θάσου ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καβάλας & Θάσου κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της ΔΤΕ της Π.Ε Καβάλας κ. Γεώργιο Κυπραίο.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης υποδέχθηκε τον κ. Περιφερειάρχη και τους κ. Αντιπεριφερειάρχες στο Δήμο της Θάσου και ακολούθησε σύσκεψη στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θάσου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκ μέρους του Δήμου Θάσου ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Θάσου, οι Πρόεδροι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου και της ΔΕΥΑΘ καθώς και Δημοτικοί Σύμβουλοι.

Στη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε αναλυτική ενημέρωση από τους εκπροσώπους του Δήμου Θάσου για θέματα αρμοδιότητας της Περιφέρειας ΑΜΘ που απασχολούν το Δήμο και τη Θάσο ενώ συζητήθηκαν οι τρόποι αντιμετώπισης και επίλυσης χρόνιων εκκρεμοτήτων, διά της στενής συνεργασίας.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, σε ανάμνηση της επισκέψεως του κ. Περιφερειάρχη και των κ. Αντιπεριφερειαρχών στο Δήμο της Θάσου, τους πρόσφερε από ένα αντίγραφο αρχαίου νομίσματος της Θάσου.

Μετά το πέρας σύσκεψης ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Αποτελεί χαρά και τιμή για εμάς να υποδεχόμαστε το νέο Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καθώς και τους Αντιπεριφερειάρχες κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο και κ. Παναγιώτη Αρχοντή στο Νησί της Θάσου στην πρώτη τους σύσκεψη από την ανάληψη των καθηκόντων τους σε Δήμο της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Τον ευχαριστούμε για το συνεχές έμπρακτο ενδιαφέρον του και υπολογίζουμε στη στενή συνεργασία με την Περιφέρεια για την επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων».




Παρουσία του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη η κοπή πίτας της Π.Ε Ροδόπης

Παρουσία του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη που ανέλαβε καθήκοντα από σήμερα 1η Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας της Π.Ε Ροδόπης.

Το παρών έδωσαν πλήθος πολιτικών και τοπικών φορέων στην Κομοτηνή που έλαβε χώρα η εκδήλωση.