Μαθητές του 3ου ΓΕΛ Καβάλας στο δασαρχείο: Μια ζωντανή εμπειρία μάθησης για το περιαστικό δάσος

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, μια ξεχωριστή παιδαγωγική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από αντιπροσωπεία μαθητών της Β’ Τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Καβάλας στο Δασαρχείο της πόλης, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος για την ανάπτυξη του ενεργού πολίτη.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η διερεύνηση και η βιωματική γνωριμία με το περιαστικό δάσος της Καβάλας, έναν φυσικό πνεύμονα ζωής και πολιτισμού για την περιοχή.

Τους μαθητές υποδέχθηκε ο δασάρχης Καβάλας, κ. Νικόλαος Κόντος, καθώς και τα στελέχη της υπηρεσίας, κ. Αλκιβιάδης Τσιτσώνης, κα Αγαθή Κυρδίου και κ. Δημήτριος Φιλιάδης. Η συνάντηση εξελίχθηκε σε μια πλούσια και διαδραστική συζήτηση διάρκειας άνω της μίας ώρας, κατά την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να ενημερωθούν διεξοδικά για το παρόν και το μέλλον του δάσους.

Η ομάδα του Δασαρχείου παρουσίασε την ιστορία του περιαστικού δάσους, τις συνέπειες της μεγάλης πυρκαγιάς του 1985 και τις διαχρονικές προσπάθειες για την αναγέννησή του μέσω αναδασώσεων. Επίσης, συζητήθηκαν το καθεστώς προστασίας που διέπει την περιοχή, η πλούσια χλωρίδα και πανίδα, τα μέτρα πυροπροστασίας που λαμβάνονται σήμερα, καθώς και σχέδια για έργα ήπιας αναψυχής που θα διασφαλίζουν την αειφορία και την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και φύσης.

Η επίσκεψη προσέφερε στους μαθητές πολύτιμες γνώσεις και αποτέλεσε μια βιωματική εμπειρία που ενίσχυσε την περιβαλλοντική τους ευαισθησία και το αίσθημα ευθύνης για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Οι νέοι απέκτησαν ουσιαστική επαφή με έναν φορέα-πυλώνα της προστασίας της φύσης, διαμορφώνοντας πιο ώριμη στάση απέναντι στα περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής τους.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά τον κ. Κόντο και τα στελέχη του Δασαρχείου Καβάλας για τη ζεστή φιλοξενία, την πολύτιμη γνώση που προσέφεραν, καθώς και για τον επαγγελματισμό και το έργο τους στην προστασία του δασικού πλούτου. Τέτοιες δράσεις γεφυρώνουν την εκπαίδευση με την κοινωνία και μετατρέπουν τη γνώση σε πράξη.




“Περιαστικό Δάσος: Το νέο showroom επίπλων της πόλης!

Η φωτογραφία της ημέρας; Μια υπέροχη ανατολή του ήλιου, που φωτίζει τις ανατολικές συνοικίες της πόλης, λες και η φύση αποφάσισε να πει: “Καλημέρα σας!

Η μέρα προβλέπεται ηλιόλουστη και γεμάτη υποσχέσεις!”

Αλλά η αλήθεια είναι πως η είδηση κρύβεται αλλού. Στην περιοχή Πλατανάκια, κάποιος αποφάσισε να το παίξει interior designer… στο περιαστικό δάσος! Ναι, καλά διαβάσατε. Κάποιος, αντί να καλέσει μεταφορική ή να πάει στην ανακύκλωση, σκέφτηκε ότι το δάσος είναι το τέλειο μέρος για να αφήσει τα παλιά του έπιπλα. Ίσως πίστεψε ότι οι σκίουροι ψάχνουν για καναπέ ή ότι οι αλεπούδες έχουν ανάγκη από μια κομψή ντουλάπα.

Έτσι, ο αγαπητός μας φίλος έκανε ένα “ξεφόρτωμα” διαρκείας, προσθέτοντας έναν εκλεπτυσμένο τόνο στο πράσινο τοπίο με μια χούφτα παλιά έπιπλα και άχρηστα αντικείμενα. Το δάσος ποτέ δεν ήταν πιο… μοντέρνο! Αν είμαστε τυχεροί, ίσως σύντομα δούμε και χαλιά στους θάμνους και πολυελαίους στα κλαδιά.

Συμπέρασμα; Αν έχετε παλιά έπιπλα και δεν ξέρετε τι να τα κάνετε, μην ακολουθήσετε αυτό το παράδειγμα. Το δάσος μπορεί να φαίνεται γοητευτικό, αλλά δεν είναι showroom επίπλων!

Πηγή φωτογραφίας: https://www.proininews.gr/




Περιαστικό δάσος καβάλας | Απαράδεκτες οι εικόνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας

Στερείται ο Έλληνας περιβαλλοντικής γνώσης και ευαισθησίας, καθώς ποτέ δεν την καλλιέργησε από την παιδική του ηλικία.

Απαράδεκτες και οι εικόνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με το περιαστικό δάσος της καβάλας, να γίνεται ένας απέραντος σκουπιδότοπος, επειδή, κάποιοι ασυνείδητοι δεν νοιάστηκαν ποτέ για το περιβάλλον και τα δάση μας, ή επειδή κάνεις δεν τους είπε ποτέ «μην το πετάς κάτω». Ένα φαινόμενο με τον καθένα να πετάει τα σκουπίδια του ανεξέλεγκτα, όπου θέλει και όπως θέλει, προκαλώντας τελικά, πυρκαγιές στην ίδια τους την περιοχή.

 

 




Μάκης Παπαδόπουλος: Ενίσχυση της αντιπυρικής προστασίας με έμφαση στο Αισθητικό – Περιαστικό Δάσος Καβάλας

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος  προτείνει μέτρα για την ενίσχυση αντιπυρικής προστασίας

“Έχουμε υποχρέωση να ενεργοποιήσουμε κάθε δυνατό μέτρο, προσπάθεια, αλλαγές ή βελτιώσεις στον ισχύοντα σήμερα αντιπυρικό σχεδιασμό σε τοπικό επίπεδο”

Αναλυτικά τα μέτρα:

1) Αρμόδιο κλιμάκιο της Δημοτικής Αρχής θα πρέπει άμεσα να επισκεφθεί τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων που γειτνιάζουν με το περιαστικό δάσος Καβάλας (κυρίως στις περιοχές “ΒΑΣΙΛΑΚΗ”, “Όφφμαν” και Χωράφα), για να ενημερώσει σχετικά τους ιδιοκτήτες και να ελέγξει αν έχουν προβεί στον καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους. Σε περίπτωση που ο καθαρισμός δεν έχει ακόμη γίνει, να δοθεί άμεσα περιθώριο λίγων ημερών για την ολοκλήρωσή του.

2) Ενθάρρυνση της εθελοντικής συμμετοχής στην αντιπυρική προσπάθεια, με δέσμευση του Δήμου ότι θα μοριοδοτήσει όλους όσους λάβουν μέρος σε εποχικές προσλήψεις του Δήμου.

3) Εκτύπωση και διανομή πληροφοριακού υλικού στις εξόδους της πόλης και σε πολυσύχναστα σημεία και χώρους συγκέντρωσης πολιτών και επισκεπτών.

4) Σύντομα διαφημιστικά σποτ και μηνύματα στο ραδιόφωνο, αλλά και σε όλα τα Μ.Μ.Ε., με απλές οδηγίες και συμβουλές που είναι ανάγκη να ακούγονται κυρίως σε ώρες υψηλής τηλεθέασης ή ακρόασης. Τα διαφημιστικά υλικά θα μπορούσαν να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου Καβάλας και να καταγράφονται σχόλια και προτάσεις των δημοτών.

5) Κατάρτιση προγραμμάτων εκπαίδευσης και ασκήσεων ετοιμότητας του προσωπικού και των εθελοντών που εμπλέκονται σε δράσεις πολιτικής προστασίας.

6) Συνδρομή του Δήμου Καβάλας προς το Δασαρχείο – εφόσον διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό – για την άμεση απομάκρυνση απορριμμάτων και λοιπών υπολειμμάτων και υλικών σε δασικές εκτάσεις.

7) Συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς και υπηρεσίες για την τοποθέτηση δικτύου καμερών σάρωσης και παρακολούθησης όλου του δάσους από την Ν. Καρβάλη μέχρι τον οικισμό του Παληού, σε συνεργασία με το Παράρτημα Καβάλας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας.

8) Διεκδίκηση συμμετοχής από τον Δήμο Καβάλας σε προγράμματα που αφορούν δράσεις αντιπυρικής προστασίας σε συνεργασία σε άλλους φορείς.