Με τον Σι επικοινώνησε ο Πούτιν – Το Πεκίνο καλωσορίζει «τις κινήσεις για το τέλος του πολέμου» στην Ουκρανία

Τηλεφωνική επικοινωνία με τονΒλαντιμίρ Πούτιν είχε σήμερα ο Σι Τζινπίνγκ, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Κρατική Τηλεόραση της Κίνας.

«Το απόγευμα της 24ης Φεβρουαρίου (τοπική ώρα), ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ είχε τηλεφωνική συνομιλία με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν» ανέφερε το κανάλι σε σχετική ενημέρωση. Η επικοινωνία των προέδρων Ρωσίας και Κίνας πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της ρωσικής πλευράς, επισήμανε το Πεκίνο.

Την ίδια στιγμή, το κινεζικό πρακτορείο Xinhua ανέφερε πως ο Σι είπε στον Πούτιν ότι οι δύο χώρες εξακολουθούν να διατηρούν καλές φιλικές σχέσεις, να υποστηρίζουν η μια την άλλη και να επιδιώκουν κοινή ανάπτυξη.

Παράλληλα, ο Κινέζος πρόεδρος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις κινήσεις που ξεκινά η Μόσχα ώστε να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και τόνισε στον Πούτιν πως οι σχέσεις των χωρών τους δεν επηρεάζονται από κανέναν τρίτο παράγοντα και δεν υπαγορεύονται από εξωτερικές επιρροές.
Πηγή:protothema.gr



“Πεκίνο: Οι διαφορές με τις ΗΠΑ λύνονται με διάλογο”

Η Κίνα επανέλαβε σήμερα ότι μπορεί να λύσει τις εμπορικές της διαφωνίες με τις ΗΠΑ μέσω του διαλόγου και των διαβουλεύσεων, μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι θα προτιμούσε να μην επιβάλει δασμούς στο Πεκίνο.

«Η οικονομική και εμπορική συνεργασία μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ είναι αμοιβαία επωφελής», δήλωσε η Μάο Νινγκ εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας στη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

«Δεν υπάρχουν νικητές στους εμπορικούς πολέμους και τους πολέμους δασμών, οι οποίοι δεν είναι προς το συμφέρον καμίας πλευράς, ούτε του κόσμου», πρόσθεσε η Μάο.

Σε ό,τι αφορά το εμπορικό έλλειμμα, κεντρικό ζήτημα στη διαμάχη Κίνας και ΗΠΑ, η Μάο επεσήμανε ότι το Πεκίνο ποτέ δεν επεδίωξε σκοπίμως να έχει εμπορικό πλεόνασμα και πρόσθεσε ότι υπάρχει «τεράστιος χώρος» για συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Fox News, το δεύτερο μέρος της οποίας μεταδόθηκε χθες, Πέμπτη, ο Τραμπ δήλωσε: «Έχουμε μια μεγάλη δύναμη επί της Κίνας και αυτή είναι οι δασμοί και δεν τους θέλουν». Ωστόσο πρόσθεσε: «Θα προτιμούσα να μη χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσω, αλλά είναι μια φοβερή δύναμη επί της Κίνας».

protothema.gr