Ο Καβαλιώτης Επίσκοπος Θεσπιών Παύλος Κίτσος μιλά για τον Απόστολο Παύλο

Στις 29 Ιουνίου, εορτάζεται η μνήμη των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Την επομένη, στις 30 Ιουνίου, εορτάζουμε την Σύναξη των Αγίων Αποστόλων.

Την εποχή που ζούσαν οι Απόστολοι, οι άνθρωποι ήταν αποπροσανατολισμένοι από τον Θεό και αναζητούσαν απαντήσεις μέσω της μαντείας. Στην πόλη των Φιλίππων, μια μαντευομένη δούλη είχε ένα δαιμονικό πνεύμα που της επέτρεπε να λέει το μέλλον και έφερνε μεγάλα κέρδη στους κυρίους της. Ο Απόστολος Παύλος, με τη δύναμη της πίστης του, ελευθέρωσε τη δούλη από το δαιμονικό πνεύμα, δείχνοντας την αληθινή ελευθερία που προσφέρει ο Χριστός, σε αντίθεση με την ψεύτικη ελευθερία της μαντείας. Η ελευθέρωση της δούλης προκάλεσε την οργή των κυρίων της, καθώς έχασαν την πηγή του κέρδους τους. Έτσι, οι Παύλος και Σίλας συνελήφθησαν, δικάστηκαν και φυλακίστηκαν με την κατηγορία ότι αναστάτωναν την πόλη και δίδασκαν έθιμα που δεν ήταν νόμιμα για τους Ρωμαίους.

Ο Απόστολος Παύλος έγραψε πολλές επιστολές προς τις εκκλησίες που ίδρυσε. Οι επιστολές προς Κορινθίους γράφτηκαν με σκοπό να συνετίσουν την κοινότητα που αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα διαίρεσης και ανηθικότητας. Οι επιστολές αυτές περιέχουν έντονη καθοδήγηση και επιπλήξεις για να επαναφέρουν την τάξη και την ενότητα στην εκκλησία. Αντίθετα, η επιστολή προς Φιλιππησίους είναι γνωστή ως η “επιστολή της χαράς”. Γράφτηκε ενώ ο Παύλος ήταν φυλακισμένος και εκφράζει την ευγνωμοσύνη του προς τους Φιλιππησίους για την υποστήριξή τους, τόσο υλικά όσο και πνευματικά.




Καβάλα | Η πόλη τιμά τον πολιούχο της Απόστολο Παύλο

Η πόλη της Καβάλας τιμά σήμερα τον Απόστολο των Εθνών, Παύλο, και ταυτόχρονα εορτάζει επίσημα την 111η επέτειο απελευθέρωσής της από τα βουλγαρικά στρατεύματα κατοχής και ενσωμάτωσής της στην ελεύθερη Ελλάδα.

Το πρωί της Κυριακής 29 Ιουνίου 2024, τελέστηκε πανηγυρική Θεία Λειτουργία, στο τέλος της οποίας τιμήθηκε με το οφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου ο παλαιότερος εν ζωή κληρικός της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, ο 87χρονος Αιδεσιμολογιώτατος π. Θεόδωρος Σιδερίδης.

Αμέσως μετά, εψάλη επίσημη δοξολογία για την επέτειο απελευθέρωσης της πόλης παρουσία του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκου Παναγιωτόπουλου, του , του διοικητή της ΧΧ Τεθωρακισμένης Μεραρχίας, υποστράτηγου Ηλία Κωστάκη, και όλων των τοπικών αρχών. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο ηρώο της πόλης.




Μ. Παπαδόπουλος: «Συγχαίρω από καρδιάς τον πατέρα Παύλο και τον πατέρα Απόστολο Καβαλιώτη για την εκλογή τους ως Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος»

Με πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση πληροφορήθηκα την εκλογή δύο άξιων κληρικών – ιερωμένων της περιοχής της Καβάλας σε Επισκοπές θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδας

Του αγαπημένου μου σεβαστού Ιεροκήρυκα της Ιεράς μας Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, Αρχιμανδρίτη Παύλου Κίτσου, σε Επίσκοπο Θεσπιών, καθώς και του Διευθυντή του Γραφείου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αρχιμανδρίτη Απόστολο Καβαλιώτη, σε Επίσκοπο Τανάγρας.

Εύχομαι, με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, να διακονίσουν την Εκκλησία της Ελλάδος προς όφελος των πιστών της και προς Δόξα Θεού, και να τιμήσουν με το έργο τους τον τόπο καταγωγής τους, καθώς και τους πιστούς της που τόσο τους αγάπησαν.

 

 

 

 




Η Απάντηση της Περιφεριακής Σύνθεσης στον Παύλο Ζησίμου

“Πρόσφατα η παράταξή μας κατέθεσε επερώτηση στο ΠΣ ζητώντας να πληροφορηθεί από την διοίκηση εάν υφίσταται ή όχι (και σε ποια έκταση – εάν υφίσταται) ρύπανση στην περιοχή του Ερατεινού του Δ. Νέστου

Συνημμένα αποστείλαμε στη διοίκηση το φωτογραφικό υλικό που είχαμε στην διάθεσή μας. Έκτοτε και αντί να λάβουμε κάποια απάντηση από τη διοίκηση της Περιφέρειας είτε με έγγραφο προς εμάς, είτε με δημόσια ανακοίνωση, εντοπίσαμε στα ΜΜΕ σήμερα μία ανακοίνωση ενός λασπολόγου υποψήφιου του συνδυασμού της απερχόμενης διοίκησης.

Ο εν λόγω κ. Π. Ζησίμου αφενός μεν διαστρέφει σκόπιμα το κείμενο της επερώτησής μας, αφετέρου δε (και αυτό είναι το χειρότερο) με την ανακοίνωσή του έρχεται ο ίδιος να εγείρει ζήτημα δυσφήμησης της γεωργικής παραγωγής της συγκεκριμένης περιοχής.

Αντιλαμβανόμαστε, ίσως σε κάποιον βαθμό, την προσπάθειά του να πει κάτι, να κάνει μετά από χρόνια αντιληπτή την παρουσία του στην Περιφέρεια, την οποία χρησιμοποιεί ως όχημα για το επόμενο βουλευτικό ψηφοδέλτιο, μετά τον παταγώδη εξοβελισμό του από το ψηφοδέλτιο των πρόσφατων εθνικών εκλογών. Ας προσέξει, όμως, διότι η απαίτηση διερεύνησης μίας εικόνας πιθανής ρύπανσης, της οποίας το αίτιο δεν είναι γνωστό, συνιστά προστασία της γεωργικής περιοχής αλλά και του αγροτικού και ευρύτερα του φυσικού περιβάλλοντος.

Ας έχει υπόψη του ότι η διενέργεια ελέγχων είναι υποχρέωση της Περιφέρειας. Ας προσπαθήσει να κατανοήσει ότι σε κάθε περίπτωση την απάντηση τη δίνουν αναλύσεις και έλεγχοι όπως προβλέπονται και όχι ‘ερωτοαπαντήσεις’ υποψηφίων και μάλιστα προεκλογικά. Τέλος ας αντιληφθεί ότι σε κανένα πλαίσιο λαϊκισμού δεν δύναται ένας «νεόκοπος» να υποκαθιστά τις υπηρεσίες και την διοίκηση μίας περιφερειακής αυτοδιοίκησης.

Η παράταξή μας, η οποία από την ίδρυσή της είναι διαχρονικά παρούσα στα ζητήματα της γεωργικής παραγωγής σε όλη την έκταση της ΑΜΘ και οπωσδήποτε και στην συγκεκριμένη περιοχή, επαναλαμβάνει ότι αναμένει την απάντηση της περιφέρειας θεσμικά με σκοπό την διασφάλιση της γεωργικής παραγωγής της περιοχής.

Με την ευκαιρία για άλλη μία φορά εξαίρουμε το έργο των παραγωγών της περιοχής και των Οργανώσεων Παραγωγών, των ΤΟΕΒ, της ΕΑΣ Καβάλας και του Δ. Νέστου (ο οποίος είναι και διαχειριστής του γεωθερμικού πεδίου της περιοχής).

Σημειώνουμε την ολιγωρία της διοίκησης της Περιφέρειας σε όλα τα θέματα υποδομής που αφορούν την γεωργική περιοχή π.χ. θυμίζουμε την έλλειψη αναδόχου όσον αφορά την δυτική προσαγωγό που μεταφέρει νερό σε όλη την περιοχή. Τονίζουμε την έλλειψη χρονοδιαγράμματος και σε αυτήν την περίπτωση. Σε κάθε περίπτωση δε, προφανώς, απορρίπτουμε ως αστήρικτα και αστεία τα λεγόμενα του κ. Π. Ζησίμου”