Τρία στελέχη του ΠΑΣΟΚ Καβάλας σε τομείς πολιτικής του κόμματος

Στέλλα Αργυρίου, Γρηγόρης Τιμοσίδης και Λεωνίδας Παππάς στην ανασυγκροτημένη ομάδα τομεαρχών

Συγχαρητήρια από τη Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ

Η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ – Κιν. Αλλαγής Καβάλας
συγχαίρει την κ. Στέλλα Αργυρίου, τον κ. Γρηγόρη Τιμοσίδη και τον κ.
Λεωνίδα Παππά, οι οποίοι στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης των
τομέων πολιτικής της παράταξης μας τοποθετήθηκαν ως Γραμματέας
του τομέα Ψυχικής Υγείας η κ. Αργυρίου, ως Αναπληρωτής Γραμματέας
του τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης – Τροφίμων ο κ. Τιμοσίδης και ως
Αναπληρωτής Γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης ο κ. Παππας.
Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στα νέα τους καθήκοντα!




Δημοσκόπηση Pulse: Φθορά για την κυβέρνηση – Ντέρμπι για ΠΑΣΟΚ και «Πλεύση Ελευθερίας»

Εντελώς διαφορετικό είναι το πολιτικό τοπίο που καταγράφει η δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ, καθώς η κατάσταση που διαμορφώνεται στο φόντο των πολυπληθών συγκεντρώσεων για τα Τέμπη, δείχνει την Πλεύση Ελευθερίας πρωτίστως και την Ελληνική Λύση κατά δεύτερο λόγο, να αναδεικνύονται στους κερδισμένους.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση παραμένει πρώτη, καταγράφοντας μικρή υποχώρηση, ενώ μεγάλος ηττημένος εμφανίζεται το ΠΑΣΟΚ, το οποίο παραμένει στάσιμο.

Ειδικότερα, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει το 23% των προτιμήσεων των πολιτών, ενώ ΠΑΣΟΚ και Πλεύση Ελευθερίας συγκεντρώνουν το 12%.

Στην 4η θέση ακολουθεί η Ελληνική Λύση με 8%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να παρουσιάζει μία ελαφριά ανάκαμψη στα ποσοστά του, φτάνοντας το ΚΚΕ, στο 6,5%. Νίκη και Φωνή Λογικής συγκεντρώνουν 3,5%, ενώ το όριο του 3% δεν καταφέρνουν να «πιάσουν» ΜΕΡΑ25, Νέα Αριστερά και Κίνημα Δημοκρατίας που κινούνται πέριξ του 2%.

pulse2_4.jpg

«Αγκάθι τα Τέμπη»

Ζήτημα πρώτης γραμμής παραμένει για την πλειονότητα των πολιτών το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, με το 75% να κρίνει ως σημαντικό το ζήτημα.

484560623_660281193062806_8853228314914189902_n.jpg

Διχασμένοι είναι οι πολίτες σχετικά με τον πρόσφατο ανασχηματισμό, με το 44% να κρίνει πως δεν χρειαζόταν και το 43% να τον χαρακτηρίζει χρήσιμο, απαραίτητο ή σημαντικό.

476660771_2426716637674275_7081880966299242538_n.jpg

Υψηλά ποσοστά ανησυχίας για Υγεία και Ακρίβεια

Ως προς τους τομείς που θεωρούν κρισιμότεροι οι Έλληνες σήμερα το 56% κρίνει ως το σημαντικότερο ζήτημα την Υγεία, το 53% την ακρίβεια και 43% την Οικονομία. Ασφάλεια και Παιδεία ακολουθούν με 38% και 36% αντίστοιχα.

485084475_1378695443567740_430713149381055612_n.jpg

Ανησυχία για την προεδρία Τραμπ

Με ανησυχία (33%) και περιέργεια (20%) αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι Έλληνες τηνπροεδρία του Ντόναλντ Τραμπ, ενώ 16% εκφράζουν την απαισιοδοξία τους.

485084877_619391090911375_3474331138024107697_n.jpg

cnn.gr




Ξεκίνησε το περιφερειακό συνέδριο του ΠΑΣΟΚ στην Κομοτηνή

Στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και συγκεκριμένα στην Κομοτηνή θα διεξαχθεί σήμερα Σάββατο 15 Μαρτίου το δεύτερο περιφερειακό συνέδριο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Μεταξύ των ομιλητών είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, η υπεύθυνη πολιτικού σχεδιασμού Άννα Διαμαντοπούλου, βουλευτές και στελέχη της τοπικής κοινωνίας. Διαβάστε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.




Άγρια κόντρα Φλωρίδη-Ανδρουλάκη: «Τα θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα;»

Σφοδρή αντιπαράθεση με ακραίους χαρακτηρισμούς σημειώθηκε στη Βουλή μεταξύ του Νίκου Ανδρουλάκη και του Γιώργου Φλωρίδη, κατά τη δεύτερη ημέρα της συζήτησης επί της πρότασης δυσπιστίας.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, παίρνοντας τον λόγο, αναφέρθηκε εκ νέου στο επίμαχο email Τριαντόπουλου που δημοσίευσε η «Εστία» με αποδέκτη τους Γιώργο Γεραπετρίτη και Άκη Σκέρτσο, για την παρέμβαση στο πεδίο, ενώ ζήτησε να διερευνηθεί και ενδεχόμενη εμπλοκή του υπουργού Επικρατείας στο λεγόμενο «μπάζωμα» του χώρου της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Απαντήσεις επί του δημοσιεύματος έδωσαν και οι δύο προαναφερθέντες υπουργοί καθώς και κυβερνητικές πηγές.

Ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι «ξαφνικά ήρθε ένα μέιλ να αποδείξει ότι το μήνυμα των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών δεν το πήρατε», για να προσθέσει:

«Είστε αμετανόητοι, συνεχίζετε με πάθος τα ψέματα για να καλύψετε τα προηγούμενα ψέματά σας και τις προσβολές, για να καλύψετε τις προηγούμενες προσβολές σας. Είναι ένας φαύλος κύκλος που θα γίνει στο τέλος λαϊκό τσουνάμι εις βάρος της ΝΔ, γιατί καταλαβαίνει πια ότι έχετε χάσει κάθε μέτρο».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε: Ζητώ από τον πρωθυπουργό, αν του έχει μείνει στοιχειώδης ευπρέπεια και αξιοπιστία, να παρουσιάσει στη Βουλή των Ελλήνων το επίμαχο στοιχείο, γιατί εμείς πιστεύουμε ότι ο Τριαντόπουλος εκτέλεσε αποστολή Μητσοτάκη».

«Επιτέλους, πείτε την αλήθεια: Τι έκανε ο Τριαντόπουλος, ο απεσταλμένος του κ. Μητσοτάκη, λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση. Αν όσα λέμε σας προσβάλλουν, ας εμφανίσει αύριο ο κ. Μητσοτάκης το επίμαχο email. Αν δεν το εμφανίσει σημαίνει ότι με δική του εντολή πήγε ο κ. Τριαντόπουλος» είπε ακόμη ο κ. Ανδρουλάκης, για να προσθέσει: «Μέχρι τις αυριανές ομιλίες πολιτικών αρχηγών είναι ένα 24ωρο. Σκεφτείτε σοβαρά τι θα συμβεί αν δεν παρουσιάσετε το επίμαχο email. Έχετε 24 ώρες να σκεφτείτε αν αξίζει να συνεχίσετε το παιχνίδι απέναντι σε μια τέτοια τραγωδία».

«Ο επίμαχος σταθμάρχης από ποιον διορίστηκε σε αυτήν τη θέση; Ποιου ”γαλάζιου” στελέχους είναι ρουσφέτι; Και αφήστε τα περί βαθέος κράτους. Ποιοι διόρισαν όλα αυτά τα ”γαλάζια” παιδιά που δεν είχαν τίποτε άλλο παρά τα κομματικά τους ένσημα και διορίστηκαν σε πολύ κρίσιμες θέσεις;» διερωτήθηκε ακόμη ο κ. Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι «το κράτος είναι λάφυρο της παρέας του κ. Μητσοτάκη. Γι’ αυτό θα δώσουμε αγώνα για να έρθει μια κανονική κυβέρνηση», σημειώνοντας ότι χρειάζεται «ισχυρή πολιτική προοδευτική αλλαγή, μια ισχυρή και αξιόπιστη κυβέρνηση».

Φλωρίδης: Θέλετε να πείσετε ότι κάποια θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα;

Απαντώντας, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης τόνισε ότι ο κ. Ανδρουλάκης «πριν από ένα χρόνο, αφού διάβασε ένα δημοσίευμα ότι ο ΟΣΕ έστειλε στον ανακριτή πειραγμένους και αλλοιωμένους τους δίσκους, ότι έστειλε αλλοιωμένα ηχητικά στον ανακριτή, έσπευσε με βάση το δημοσίευμα να καταθέσει μία πρόταση δυσπιστίας», για να προσθέσει: «Αποδείχτηκε περίτρανα από την πραγματογνωμοσύνη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ότι οι δίσκοι που παραδόθηκαν στον ανακριτή ήταν ανέγγιχτοι και ότι δεν έλειπε λεπτό από τις συνομιλίες. Περιμέναμε τη συγγνώμη του κυρίου Ανδρουλάκη, η οποία δεν ήρθε ποτέ».

Επιπλέον, επικαλούμενος και στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ομολογούν ότι η κυβερνητική πλειοψηφία είναι «μπετόν αρμέ» και άρα δεν θα περάσει η πρόταση μομφής, διερωτήθηκε: «Αν δεν πέσει κυβέρνηση στη Βουλή και αν δεν γίνουν εκλογές πώς θα φύγει ο Μητσοτάκης; Υπάρχει κάποιος άλλος συνταγματικός τρόπος;».

Μάλιστα, αναφέρθηκε στη «συμμαχία των προθύμων» που συνέπραξε με το ΠΑΣΟΚ για να καταθέσουν την πρόταση μομφής: «Ο ένας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ νούμερο ένα, ο άλλος ο ΣΥΡΙΖΑ νούμερο δύο, η Νέα Αριστερά, ο τρίτος ΣΥΡΙΖΑ είναι η Πλεύση Ελευθερίας, ο τέταρτος ΣΥΡΙΖΑ οι ανεξάρτητοι του κ. Κασσελάκη, πέντε κάποιοι άλλοι ανεξάρτητοι και έξι το ΠΑΣΟΚ. Θέλετε να πείσετε ότι κάποια θρύψαλα εδώ και έξω από τη Βουλή μαζί με το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνήσετε την Ελλάδα; Τώρα έχει ο λαός την εικόνα. Τα κομμάτια και θρύψαλα του ΣΥΡΙΖΑ και το παρακολούθημα του ΣΥΡΙΖΑ που έγινε το ιστορικό ΠΑΣΟΚ».

Ανδρουλάκης: Η παρουσία Φλωρίδη αποδεικνύει ότι και σήμερα υπάρχουν γενίτσαροι

Οι φράσεις Φλωρίδη προκάλεσαν την έκρηξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. «Η ιστορία του έθνους είχε 400 χρόνια οθωμανικής κατάκτησης. Είχε τα περίφημα γενιτσαρικά τάγματα, που, όταν οι Τούρκοι δεν πολεμούσαν, εκείνοι έσφαζαν πιο άγρια. Η σημερινή παρουσία του κ. υπουργού αποδεικνύει ότι και σήμερα υπάρχουν γενιτσαρικά τάγματα, κ. Φλωρίδη. Μιλάτε για ένα κόμμα που σας ανέδειξε κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάζοντας πλάτη για τον τόπο; Αυτοί που σας χειροκροτούν σήμερα είναι αυτοί που φόρτωσαν τη χώρα με τα μνημόνια και σας έλεγαν προδότες» είπε ο Ν. Ανδρουλάκης και συνέχισε απευθυνόμενος στον Γ. Φλωρίδη:

«Δεν ντρέπεστε, υπουργός Δικαιοσύνης να λέει ότι καταθέσαμε δυσπιστία πέρσι για τα χαλκευμένα που στείλατε στο Πρώτο Θέμα ή αυτές που στείλατε στη Δικαιοσύνη. Αν έχετε δίκιο, εγώ θα παραιτηθώ. Αν έχω εγώ δίκιο, να παραιτηθείτε άμεσα, δεν αξίζει στον τόπο τέτοιος υπουργός Δικαιοσύνης».

Απαντώντας στα περί εκλογών, ο Νίκος Ανδρουλάκης είπε: «Πήραμε την πρωτοβουλία για πρόταση δυσπιστίας για να φύγει το γρηγορότερο αυτή η κυβέρνηση και να γίνουν εκλογές. Όμως εμείς δεν βγαίνουμε παλαιοκομματικά στα κανάλια να ζητάμε κάθε μέρα εκλογές. Ζητάμε εκλογές με θεσμικό τρόπο».

Φλωρίδης: Τα μαθήματα ηθικής να στηρίζονται από πράξεις

Παίρνοντας τον λόγο, ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε προς τον κ. Ανδρουλάκη:

«Θα απαντήσω πολιτικά, όχι προσωπικά. Εγώ ήμουν όντως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ εκείνη την εποχή. Όταν διαφώνησα με το κόμμα μου, με τους χειρισμούς στις δύσκολες εποχές της χρεοκοπίας, παρέδωσα την έδρα μου γιατί ανήκε στο ΠΑΣΟΚ. Αυτοί με τους οποίους επιδιώκετε να συνεργαστείτε έχουν δημιουργήσει Κοινοβουλευτική Ομάδα χωρίς να έχουν παραδώσει την έδρα τους. Επίσης, υποδεχθήκατε στο κόμμα σας αυτούς που εξελέγησαν από άλλο κόμμα. Τα μαθήματα ηθικής πρέπει να υποστηρίζονται από πράξεις. Σας θυμίζω επίσης ότι το ΠΑΣΟΚ συγκρότησε κυβέρνηση με τη ΝΔ το 2012 για να σωθεί η χώρα. Εγώ την ιστορία αυτή δεν τη διαγράφω».

Ο κ. Φλωρίδης ρώτησε στη συνέχεια τον κ. Ανδρουλάκη: «Γιατί δεν ψηφίσατε τη διάταξη του ΠΚ που η κυβέρνηση έφερε εδώ, με την οποία ενόψει της δίκης αφαιρέσαμε τη χρονοβόρο διαδικασία των δικαστικών συμβουλίων;».

Ανδρουλάκης: Αφήστε τα πολλά λόγια και φέρτε το email

Ανταπαντώντας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης:«Προσπερνάω τα περί ήθους, γιατί μας βλέπει ο ελληνικός λαός. Αφήστε τα πολλά λόγια. Τα κρίνει ο νομικός κόσμος. Σας ζητώ για τελευταία φορά να πάρετε τηλέφωνο τον κ. Μητσοτάκη για να φέρει το μέιλ και να το καταθέσετε στα πρακτικά της Βουλής, για να δούμε ποιος ήταν ο λόγος της αποστολής Τριαντόπουλου. Αν ο λόγος της αποστολής είναι η αρωγή στις οικογένειες, τότε φαίνεται δεν είχατε κανένα λόγο να ψηφίσετε προανακριτική. Αν ο λόγος αποστολής είναι όσα έγιναν στο θέμα του πεδίου, στο θέμα της αποκατάστασης που οδήγησε στην αλλοίωση κρίσιμων στοιχείων, τότε, όπως καταλαβαίνετε, κοροϊδεύετε τον ελληνικό λαό μετά τις μεγάλες συγκεντρώσεις. Άρα, είναι μονόδρομος η παραίτηση όλης της κυβέρνησης».

iefimerida.gr




Το τελικό κείμενο της πρότασης δυσπιστίας από ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας

Το  πλήρες κείμενο της πρότασης δυσπιστίας που καταθέτουν σήμερα (Τετάρτη 05/03) ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Μετά από διαβουλεύσεις ημερών μεταξύ των κομμάτων συμφωνήθηκε το περιεχόμενο της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη..

«Προς τον κ. Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων

Θέμα: «Πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης

(άρθρα 84 παρ. 2 του Συντάγματος και 142 Κανονισμού της Βουλής)»

Το δυστύχημα-έγκλημα των Τεμπών, που έλαβε χώρα στις 28 Φεβρουαρίου 2023 αποτελεί τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ευρώπη. Η μετωπική σύγκρουση του επιβατικού τρένου Intercity, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με εμπορική αμαξοστοιχία είχε το τραγικό αποτέλεσμα να χάσουν άδικα τη ζωή τους 57 συμπολίτες μας, και να τραυματιστούν δεκάδες ακόμη – κάποιοι εξ αυτών πολύ σοβαρά.

Δύο χρόνια αργότερα, τα ογκώδη και πρωτοφανή σε συμμετοχή λαϊκά συλλαλητήρια του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου 2025 διεμήνυσαν την εδραιωμένη πεποίθηση της κοινωνίας για τις ευθύνες της Κυβέρνησης αναφορικά τόσο με το ίδιο το δυστύχημα-έγκλημα και τις συνθήκες που οδήγησαν σε αυτό, όσο και για τη μετέπειτα απόπειρα συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών, για πράξεις και παραλείψεις, στην πρόκληση της τραγωδίας. Η κοινωνική αυτή πεποίθηση, η οποία έχει τροφοδοτηθεί πρωτίστως από τη συμπεριφορά των κυβερνητικών στελεχών, αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού, μέσω στοχευμένων και επανειλημμένων, αλαζονικών και αυτοαναιρετικών δηλώσεων, μεθοδεύσεων και ενεργειών, καταδεικνύει τη διάρρηξη και οριστική άρση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, ως αρχηγό της, και καθιστά παλλαϊκή την απαίτηση για απονομή Δικαιοσύνης και για ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές. Πρόκειται πλέον για μια απονομιμοποιημένη κυβέρνηση και έναν απονομιμοποιημένο πρωθυπουργό.

Η ως άνω άρση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην Κυβέρνηση, προήλθε μετά από σειρά γεγονότων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και τα εξής:

Στις 20 Φεβρουαρίου του 2023, λίγες ημέρες μόνο πριν την τραγωδία, ο τότε αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής διαβεβαίωνε με θρασύτητα τη Βουλή των Ελλήνων ότι δεν υφίσταται απολύτως κανένα θέμα ασφάλειας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων στη χώρα, τονίζοντας χαρακτηριστικά «..μια υπεύθυνη πολιτεία δεν πρέπει να παίζει με την ασφάλεια των πολιτών».

Δυστυχώς, αυτό που βεβαιώθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο, μόλις μία εβδομάδα αργότερα, ήταν ότι η λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι όχι μόνο προβληματική, αλλά παρουσιάζει τραγικές ελλείψεις σε βασικά συστήματα ασφαλείας, τα οποία είτε βρίσκονταν εκτός λειτουργίας, είτε δεν είχαν καν τοποθετηθεί. Η Κυβέρνηση δε, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ήδη έχουν δημοσιοποιηθεί, είχε πλήρη γνώση των ελλείψεων αυτών, καθώς είχε λάβει επανειλημμένως και με ρητό τρόπο σχετικές προειδοποιήσεις από διοικήσεις, κεντρικά στελέχη και εκπροσώπους των εργαζομένων των εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι επεσήμαναν, σε διάφορους χρόνους, την επείγουσα ανάγκη να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλίδες για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου και τον πραγματικό κίνδυνο που υφίσταται, αν αυτό δεν συμβεί. Ωστόσο, η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Καραμανλής, όχι μόνο είχαν επιλέξει να αδιαφορήσουν, αλλά διατείνονταν με αλαζονεία ότι δεν υφίστατο καν θέμα ασφάλειας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων. Όπως μάλιστα κυνικά δήλωσε μια μόλις εβδομάδα μετά την τραγωδία στέλεχος της Κυβέρνησης: «Είσαι ο Υπουργός Μεταφορών. Μπορείς να πας στη Βουλή και να πεις “ναι, έχουν πρόβλημα ασφαλείας τα τρένα”; Αν το πεις αυτό, δεν θα μπει αύριο άνθρωπος στα τρένα….».

Στην εγκληματική ολιγωρία και αδιαφορία της Κυβέρνησης στο διάστημα πριν και έως τη συντέλεση του δυστυχήματος, προστέθηκε και η εξίσου εγκληματική και μεθοδευμένη προσπάθεια εκ των υστέρων συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών στην υπόθεση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη συνειδητή παρεμπόδιση της δυνατότητας περαιτέρω διερεύνησης της ύπαρξης ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων λόγω της μη ορθής και έγκαιρης υλοποίησης της σύμβασης 717/2014, η οποία αφορούσε στην ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης σε τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, μέσω της απόρριψης από την κυβερνητική πλειοψηφία ως προδήλως αβάσιμης της πρότασης για σύσταση σχετικής ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης του άρθρου 86 παρ. 3 του Συντάγματος, στις 24 Νοεμβρίου 2023. Η κυβερνητική πλειοψηφία αγνόησε, μάλιστα, επιδεικτικά το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στην υπόθεση αυτή, το οποίο, μεταξύ άλλων, αναφερόταν στην ύπαρξη αιτιώδους σχέσης μεταξύ της μη ολοκλήρωσης της ως άνω σύμβασης και της τραγωδίας στα Τέμπη.

 

Η απόπειρα απόκρυψης των όποιων κυβερνητικών ευθυνών για την τραγωδία των Τεμπών συνεχίστηκε και κατά τις εργασίες της εντέλει συσταθείσας Εξεταστικής Επιτροπής «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό». Στο πλαίσιο αυτό και παρά τις συνεχείς αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, κατευθυνόμενοι από τον Πρωθυπουργό, αν μη τι άλλο στο πλαίσιο της διατεταγμένης κομματικής πειθαρχίας, προέβησαν σε παρελκυστική πρόσκληση ως μαρτύρων προσώπων που δεν είχαν καμία γνώση της τρέχουσας κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου, αποκλείοντας ταυτόχρονα μάρτυρες κομβικής σημασίας για τη διαλεύκανση της υπόθεσης με πολύτιμη και άμεση γνώση της σημερινής κατάστασης του δικτύου, της διαχείρισης της σύμβασης 717/2014 και των πολιτικών αποφάσεων του κ. Καραμανλή ως Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ή καλώντας τους καθυστερημένα, αφότου αυτοί είχαν περιέλθει σε θέση κατηγορουμένου, ώστε να προφασισθούν το δικαίωμα στη σιωπή.

 

Παράλληλα, δρώντας ως εντολοδόχοι του Πρωθυπουργού, ολοκλήρωσαν πρόωρα τις εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής, με το τελικό πόρισμα που συνέταξαν να προβαίνει σε μια εξόφθαλμη και άγαρμπη προσπάθεια να αποδώσει την πλήρη ευθύνη για την τραγωδία αποκλειστικά σε «ανθρώπινο λάθος», σε πλήρη συμμόρφωση με το πρωθυπουργικό αφήγημα, αγνοώντας πλήρως ακόμα και το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων που η ίδια η Κυβέρνηση συνέστησε και από το οποίο προέκυπταν σαφώς η απουσία τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, η μη λειτουργία του κεντρικού δευτεροβάθμιου συστήματος ελέγχου στην έδρα του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου στην Αθήνα, η μη ενεργοποίηση συστήματος GSM-R και η ελλιπής και ανεπαρκής εκπαίδευση του μοιραίου σταθμάρχη που παράνομα είχε μεταταχθεί στη θέση αυτή από κυβερνητικό παράγοντα. Τις ανωτέρω αστοχίες της Εξεταστικής Επιτροπής, οι οποίες οφείλονται αμιγώς στην -υποκινούμενη από τον Πρωθυπουργό- στάση των βουλευτών της κυβερνητικής πλειοψηφίας καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών της, αναγκάστηκε να παραδεχθεί τελικά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πρόσφατη συνέντευξη του, λέγοντας ότι «η Εξεταστική Επιτροπή [για τα Τέμπη] δεν ήταν η καλύτερη στιγμή της Βουλής».

 

Εξ άλλου, η συντεταγμένη προσπάθεια συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών είχε, ήδη εκκινήσει μερικές ημέρες μετά την τραγική σύγκρουση. Πριν από σχεδόν έναν χρόνο προέκυψε, βάσει εγγράφων των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ, ότι μόλις μερικές ώρες μετά τη σύγκρουση κάποιοι αφαίρεσαν παράνομα τις συνομιλίες του μοιραίου σταθμάρχη από τον ΟΣΕ και, κατόπιν τεχνικής επεξεργασίας (μοντάζ), τις έδωσαν αλλοιωμένες στη δημοσιότητα την επομένη του δυστυχήματος, σε μία προφανή απόπειρα να υποβαθμιστούν οι υφιστάμενες κυβερνητικές ευθύνες αναφορικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και να ενισχυθεί το -προαποφασισμένο και ήδη διατυπωμένο το πρωί της ίδιας ημέρας από τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη- επίσημο κυβερνητικό αφήγημα που ήθελε την τραγωδία να οφείλεται αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος, να διαμορφωθεί δηλαδή στην κοινή γνώμη η πεποίθηση ότι το «ανθρώπινο λάθος» είναι ο αποκλειστικός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η τραγωδία.

 

Ο ίδιος δε ο Πρωθυπουργός παραδέχθηκε σε συνέντευξή του τον Απρίλιο του 2024 ότι πιθανώς οι συνομιλίες που δόθηκαν αρχικά στη δημοσιότητα να είναι προϊόν μοντάζ, ισχυριζόμενος, ωστόσο, πως δεν γνωρίζει ποιος το έκανε. Παρόλα αυτά, έως σήμερα εξακολουθεί να παραμένει άγνωστο ποιος, πέραν του προσωπικού του ΟΣΕ, είχε πρόσβαση στο σύστημα καταγραφών και επικοινωνιών του Οργανισμού, ώστε να μπορεί να προβεί στις ενέργειες αυτές, με κυβερνητικά στελέχη σε πολλές περιπτώσεις να αρνούνται ακόμα και την ίδια την ύπαρξη του μοντάζ, παρά τη ρητή παραδοχή του Πρωθυπουργού!

 

Στην ίδια κατεύθυνση και υπηρετώντας τον ίδιο σκοπό, με διαταγή που δόθηκε στις 3 Μαρτίου 2023 επήλθε παράνομη αλλοίωση του τόπου της τραγωδίας, με τη μεταφορά των βαγονιών των δύο συρμών, το «μπάζωμα» και την εκχέρσωση της περιοχής, με αποτέλεσμα την καταστροφή πολύτιμων για τις έρευνες αποδεικτικών στοιχείων, όπως επιβεβαιώθηκε και από το ήδη δημοσιοποιηθέν πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

 

Αναφορικά δε με το ζήτημα της αλλοίωσης του χώρου του δυστυχήματος, σε συνεντεύξεις του ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι επρόκειτο για αμιγώς υπηρεσιακές αποφάσεις των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών που δρούσαν στο σημείο και ότι δεν υπήρξε καμία κυβερνητική εμπλοκή σε αυτές, καθώς η Κυβέρνηση και ο ίδιος ούτε τις γνώριζαν ούτε όφειλαν να τις γνωρίζουν, προσπερνώντας με αφοπλιστικό κυνισμό το γεγονός ότι κυβερνητικά στελέχη, με στενή σύνδεση με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, προΐσταντο των συσκέψεων αυτών. Δήλωνε, μάλιστα, ο κ Πρωθυπουργός, σίγουρος πως όσες ενέργειες έγιναν, έγιναν «για καλό σκοπό». Ο αρμόδιος δε Υπουργός Δικαιοσύνης έφτασε στο σημείο να πει ανερυθρίαστα πως «είναι για τα μπάζα όσοι μιλούν για μπαζώματα» και παρά τις σχετικές αποκαλύψεις να παραμένει ακόμη στη θέση του.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στελέχη της Αστυνομίας και της Τροχαίας, ασκήθηκε πολιτική πίεση προκειμένου να συναινέσουν στο «μπάζωμα» της περιοχής, παρά τις ρητές επιφυλάξεις και προειδοποιήσεις τους ότι ήταν καθ’ ύλην αναρμόδιοι να λάβουν μια τέτοια απόφαση καθώς, στον βαθμό που είχε συνταχθεί δικογραφία για τη διερεύνηση ποινικά κολάσιμων πράξεων και παραλείψεων, επρόκειτο πλέον για «τόπο εγκλήματος» και απαιτούνταν η άδεια των ανακριτικών αρχών.

 

Παρόλα αυτά, ο τόπος του δυστυχήματος καθαρίστηκε πλήρως ήδη την αμέσως επόμενη μέρα με πρόσχημα την επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων, η οποία, ωστόσο, έλαβε χώρα σχεδόν ένα μήνα μετά, στις 29 Μαρτίου 2023. Στη συντονισμένη αυτή αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος μετείχε, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, και μέλος της Κυβέρνησης, ο τότε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργό κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, όπως προκύπτει τόσο από ένορκες καταθέσεις των αρμόδιων στελεχών της Αστυνομίας, όσο και από δηλώσεις του ίδιου του κ. Τριαντόπουλου. Πράγματι, ο κ. Τριαντόπουλος, ανακοίνωσε με δελτίο τύπου στις 6 Μαρτίου 2023 την ολοκλήρωση των «έργων αποκατάστασης» του χώρου του δυστυχήματος «με απόλυτο σεβασμό στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε την πατρίδα μας και τις οικογένειές τους», ενώ έχει παραδεχθεί δημοσίως σε πλήθος συνεντεύξεων: «έτυχε με εντολή του Πρωθυπουργού να το διαχειριστώ να βρεθώ στο σημείο [του δυστυχήματος] για πέντε μέρες».

 

Επιπλέον, σύμφωνα με τη Διάταξη της Εισαγγελέως Εφετών Λάρισας, η οποία διέταξε περαιτέρω προκαταρκτική εξέταση σε βάρος των μελών του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας που συγκροτήθηκε για το δυστύχημα και σε βάρος μελών της Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένου του κ. Τριαντόπουλου, προς διερεύνηση ενδεχόμενης τέλεσης των αδικημάτων της παράβασης καθήκοντος και της υπόθαλψης εγκληματία για τις πράξεις αυτές, τις επόμενες μέρες του δυστυχήματος απομακρύνθηκαν από τον χώρο σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να καθίσταται «δυσχερής, αν όχι αδύνατη» η πλήρης συγκέντρωση και αξιοποίηση όλων των ευρημάτων προκειμένου να εντοπιστούν οι αιτίες του δυστυχήματος και συνακόλουθα οι πράξεις και παραλείψεις των υπαιτίων που οδήγησαν σε αυτό.

 

Η Διάταξη της Εισαγγελέως Εφετών Λάρισας καταλήγει ότι «είναι βέβαιον ότι το υλικό που απομακρύνθηκε από τον τόπο του εγκλήματος ήταν εξαιρετικά σημαντικό για αποδεικτική αξιοποίηση, σε κάθε δε περίπτωση αποτελούσε τμήμα του αποδεικτικού υλικού, αφού περιείχε πειστήρια και ίχνη (προσωπικά αντικείμενα, γενετικό υλικό επιβατών που χάθηκαν κ.ο.κ.). Περαιτέρω, είναι προφανές ότι καμία νόμιμη απόφαση δεν ελήφθη για την απομάκρυνση αυτού του αποδεικτικού υλικού, ούτε καταγράφηκε σε οποιοδήποτε έγγραφο αυτή η ενέργεια, και μάλιστα είναι άξιον απορίας πώς μεταφέρθηκαν με φορτηγά τόνοι αδρανών υλικών από το σημείο, μολονότι ο χώρος φυλασσόταν από αστυνομικές δυνάμεις σε 24ωρη βάση […]».

 

Επιπλέον, πριν μερικές ημέρες, έγγραφο της Εισαγγελίας Λάρισας που διαβιβάστηκε στη Βουλή, απαντώντας στην αντιπολίτευση, αναφέρει πως δεν υπήρξε εισαγγελική παραγγελία για την αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος στα Τέμπη. Ακόμα ένα στοιχείο που συνηγορεί στο ότι η σχετική εντολή δόθηκε από μέλος της Κυβέρνησης.

 

Παρόλα αυτά, ο κ. Τριαντόπουλος παρέμεινε μέλος της Κυβέρνησης έως τη στιγμή της αποδοχής της πρότασης για σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής του άρθρου 86 παρ. 3 του Συντάγματος σχετικά με τις ποινικές ευθύνες του στην υπόθεση της αλλοίωσης του χώρου του δυστυχήματος – πρόταση, την οποία ο Πρωθυπουργός και η κυβερνητική πλειοψηφία αναγκάστηκαν, σύμφωνα με δημόσια δήλωσή τους, να κάνουν αποδεκτή όχι επειδή επιθυμούν την ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης και την αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά αμιγώς συρόμενοι από τα γεγονότα και εγκλωβισμένοι από την αδιαπραγμάτευτη και ρητή παλλαϊκή απαίτηση για αποκάλυψη της αλήθειας.

 

Τα ανωτέρω στοιχεία επιρρωνύονται εμφατικά και από το πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων & Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), σύμφωνα με το οποίο η αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος στέρησε από τη Δικαιοσύνη πολύτιμα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία θα μπορούσαν να ρίξουν φως σε διάφορες πτυχές των αιτίων του δυστυχήματος και, συνακόλουθα, των κυβερνητικών ευθυνών στην υπόθεση.

 

Όσον αφορά στη διερεύνηση των αιτίων της πυρκαγιάς, από την οποία έχασαν τη ζωή τους μετά τη σύγκρουση τουλάχιστον 5-7 συμπολίτες μας, καθώς και της τεράστιας πυρόσφαιρας που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση, για τον σχηματισμό της οποίας το πόρισμα αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Τα αποτελέσματα της χημικής ανάλυσης (που έγινε από το Γενικό Χημείο του Κράτους) κρίθηκαν ασαφή, λόγω της καθυστέρησης των 28 ημερών και της επιμόλυνσης της σκηνής».

«[…] βρέθηκαν ίχνη από διάφορους υδρογονάνθρακες, μεταξύ των οποίων κυρίως ίχνη ξυλολίου […]»

«[…] το ξυλόλιο δεν εντοπίζεται συνήθως εκεί ως αποτέλεσμα μόλυνσης ή άλλων φυσικών αιτίων. Αυτό ενισχύει τη μη φυσιολογική παρουσία ξυλολίου στο πρώτο δείγμα. Εάν γινόταν σωστή δειγματοληψία και ανάλυση στον τόπο του ατυχήματος την 1η Μαρτίου 2023 (10-12 ώρες μετά το ατύχημα), θα υπήρχαν αρκετές πληροφορίες για τον προσδιορισμό του τύπου και της θέσης της πηγής για το άγνωστο καύσιμο»

 

«Η μεγάλη πυρόσφαιρα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που έλαβε χώρα εντός 0,5 δευτερολέπτων από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών δεν μπορεί να αποδοθεί στα έλαια των μετασχηματιστών (PDMS), τα οποία, αν και εύφλεκτα σε αρκούντως υψηλές θερμοκρασίες (> 400) δεν θα μπορούσαν, για λόγους κινητικής αντίδρασης, να αναφλεγούν στις επικρατούσες συνθήκες. Επομένως, η προέλευση της πυρόσφαιρας που να συνάδει με μερικούς τόνους εύφλεκτου πτητικού καυσίμου πρέπει να αναζητηθεί αλλού» (σελ. 108 του Πορίσματος, παρ. 495).

 

Τα ευρήματα και συμπεράσματα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφορικά με τη μη φυσιολογική παρουσία ιχνών ξυλολίου στον χώρο του δυστυχήματος διαψεύδουν πλήρως τις αρχικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού, ο οποίος σε συνέντευξή του τον Απρίλιο του 2024 είχε απορρίψει ως «τερατουργίες» οποιαδήποτε πιθανότητα μεταφοράς του παράνομου αυτού καυσίμου από την εμπορική αμαξοστοιχία, αλλά και οποιαδήποτε πιθανότητα αλλοίωσης του χώρου του δυστυχήματος εν γένει. Δεν δίστασε, μάλιστα, να ισχυριστεί πως το μόνο λάθος της Κυβέρνησής του στην υπόθεση αυτή ήταν πως δεν απάντησαν σε αυτές τις «θεωρίες συνομωσίας» και πως σε αυτό το σημείο και μόνο κάνει την αυτοκριτική του. Ακόμη και σήμερα, ο Πρωθυπουργός δεν παραδέχεται ότι έκανε λάθος, ισχυριζόμενος απλώς ότι οι περυσινές δηλώσεις του αποτελούσαν προϊόν παραπλάνησής του από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τη Hellenic Train, μη διστάζοντας, μάλιστα, να …απειλήσει την τελευταία, ήτοι έναν ιδιώτη επενδυτή, με την επίρριψη πολιτικών ευθυνών σε περίπτωση που αποδειχθεί η μεταφορά παράνομου φορτίου από την εμπορική αμαξοστοιχία!

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα παραπάνω ευρήματα αξιολογούνται από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ τόσο σημαντικά που, σύμφωνα με το πόρισμα, «άλλοι παράγοντες που αναμφίβολα επηρέασαν το πλαίσιο μέσα στο οποίο συνέβη το δυστύχημα (π.χ. η εξέλιξη της σύμβασης 717, η χρηματοδότηση επενδυτικών έργων, οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί μηχανισμοί ελέγχου των επενδύσεων) ελήφθησαν υπόψη, αλλά, μετά από αρχική αξιολόγηση, αποφασίστηκε να μην αναλυθούν περαιτέρω στην παρούσα διερεύνηση, καθώς κρίθηκαν λιγότερο σχετικοί με την άμεση και μεσοπρόθεσμη βελτίωση του σιδηροδρομικού συστήματος».

 

Αξίζει, τέλος, να τονίσουμε το γεγονός ότι, παρά τα επανειλημμένα σχετικά αιτήματα, βίντεο που φέρεται να καταγράφουν την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας και το σύνολο των βαγονιών και του φορτίου της, παραδόθηκαν από την εταιρεία που έχει αναλάβει τη φύλαξη και βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, στις ανακριτικές αρχές για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2025, μετά από «τυχαία ανεύρεση αυτών σε κάδο ανακύκλωσης» -όπως τουλάχιστον οι κομιστές του υλικού ισχυρίστηκαν. Βάσει δε της έκθεσης της πραγματογνωμοσύνης που διατάχθηκε από τον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας ταυτοποιείται μεν ο εικονιζόμενος στο βίντεο συρμός με την εμπορική αμαξοστοιχία και το φορτίο της με την επίσημη λίστα φορτίου, ωστόσο, σύμφωνα με ρητή επιφύλαξη που διατυπώνεται στο τέλος της έκθεσης, δεν πιστοποιείται η γνησιότητα του ίδιου του βιντεοληπτικού υλικού. Το πόρισμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ., η οποία έχει αναλάβει να πιστοποιήσει την αυθεντικότητα των ίδιων των βίντεο, εκκρεμεί έως σήμερα.

 

Πρόσφατα, ο Πρωθυπουργός δήλωσε σε συνέντευξή του πως με τα πρόσφατα, μαζικά λαϊκά συλλαλητήρια για το δυστύχημα των Τεμπών, οι πολίτες ζητούν τρία πράγματα: «να μάθουν την αλήθεια, να αποδοθεί Δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν οι ένοχοι, καθώς και να εξασφαλίσει η Κυβέρνηση ότι μια τέτοια τραγωδία δεν θα ξανασυμβεί και θα αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονα, ασφαλή, αξιόπιστα ευρωπαϊκά τρένα».

 

Όπως προκύπτει σαφώς από τα ανωτέρω, ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνησή του έχουν αποτύχει παντελώς να εξασφαλίσουν στον λαό τα δύο πρώτα, αλλά και απόδοσης κυβερνητικών ευθυνών.

 

Στο επίπεδο δε, της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξίζει να επισημανθεί τί ακριβώς έχει κάνει η Κυβέρνηση για να εξασφαλίσει σήμερα, μετά από 6 σχεδόν χρόνια διακυβέρνησης της Χώρας, την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, η οποία, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού, αποτελεί «τη μέριμνα» της Κυβέρνησής του:

 

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν διαθέτει ακόμη ολοκληρωμένο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS), ήτοι σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών. Το ETCS, το οποίο αποτελείται από παρατρόχιο εξοπλισμό (στις ράγες) και επιτρόχιο εξοπλισμό (στο τρένο), μεταδίδει όλες τις πληροφορίες του παρατρόχιου συστήματος στην καμπίνα του οδηγού, καταργώντας την ανάγκη για παρατρόχιους σηματοδότες. Το ETCS έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης, ήτοι να επιβραδύνει ή να φρενάρει αυτόματα την αμαξοστοιχία. Ωστόσο, η λειτουργία του προϋποθέτει αφενός ότι το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και των συρμών, καθώς διαφορετικά δεν μπορεί να λειτουργήσει πουθενά αφετέρου, ότι ο εξοπλισμός που βρίσκεται στις ράγες των τρένων και τα συστήματα που βρίσκονται εντός των τρένων είναι συμβατά μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να «συνομιλούν».

 

Σήμερα , ολοκληρωμένο σύστημα ETCS δεν υπάρχει στην Ελλάδα, καθώς μηχανισμοί του ETCS έχουν εγκατασταθεί μόνο αποσπασματικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο και δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως ενιαίο σύνολο, ενώ ακόμη και σε περιπτώσεις που παρατρόχια συστήματα έχουν εγκατασταθεί, δεν έχουν τοποθετηθεί στους συρμούς οι απαραίτητοι υπολογιστές ETCS, οι κονσόλες μηχανοδηγού και οι δέκτες δεδομένων προκειμένου το σύστημα να μπορεί να λειτουργήσει.
Συνεπώς, το κεντρικό σύστημα αυτόματης προστασίας των συρμών εξακολουθεί και παραμένει ημιτελές και, εξ αυτού, μη λειτουργικό και ανενεργό.

 

Άμεσα συνδεδεμένο όμως, με τη λειτουργία του συστήματος είναι και το σύστημα GSM-R, ήτοι το σύστημα κινητής επικοινωνίας για τη μετάδοση δεδομένων και φωνητικών εντολών μεταξύ αμαξοστοιχιών και κέντρων ελέγχου που επιτρέπει την απευθείας επικοινωνία του οδηγού ενός συρμού με τα σταθμαρχεία ή με τους οδηγούς άλλων συρμών σε περίπτωση ανάγκης. Όπως και το ETCS, το σύστημα GSM-R πρέπει να είναι εγκατεστημένο στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και των συρμών, πράγμα που σήμερα δεν συμβαίνει.

 

Συνεπώς, και το κεντρικό σύστημα κινητής και απευθείας επικοινωνίας μεταξύ αμαξοστοιχιών και κέντρων ελέγχου, εξακολουθεί και παραμένει ημιτελές και εξ αυτού, μη λειτουργικό και ανενεργές.

 

Στην ίδια κατεύθυνση, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι εξακολουθούν να μην διαθέτουν σήμερα ολοκληρωμένα συστήματα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης σε όλες τις γραμμές, συστήματα που ούτως ή άλλως θα αποτελούσαν προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος ETCS, καθώς θεωρούνται οι βάσεις της περαιτέρω ανάπτυξης των συστημάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου. Η άμεση σύνδεση της ύπαρξης και λειτουργίας των συστημάτων αυτών με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι αυτονόητη, γεγονός που έχει τονίσει τόσο η Δικαιοσύνη όσο και η Ειδική Επιτροπή Διερεύνησης που είχε συγκροτηθεί από την Κυβέρνηση μετά το δυστύχημα.

 

Περαιτέρω, όσον αφορά στην σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως τονίζει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο ΟΣΕ δεν παρέχει προληπτική συντήρηση του βασικού εξοπλισμού που αφορά στον έλεγχο, την παροχή εντολών και τη σήμανση, με τις παρεμβάσεις του να περιορίζονται μόνο σε περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας (βασικού) εξοπλισμού. Επιπλέον, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ τονίζει πως ο ΟΣΕ δεν εξασφαλίζει σήμερα πως οι σταθμάρχες του διαθέτουν τις απαιτούμενες ικανότητες για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους που αφορούν στην ασφάλεια, ενώ δεν υφίσταται κανένα σύστημα προκειμένου ο ΟΣΕ να μπορεί να παρακολουθεί τυχόν επιδείνωση των επιδόσεών τους σε τέτοια ζητήματα (σελ. 13 του Πορίσματος, παρ. 13). Στο πόρισμά του, ο ΕΟΔΟΣΑΑΜ αναφέρεται, επίσης, και στην ανεπάρκεια των τεχνικών και οργανωτικών υποδομών που παρέχει ο ΟΣΕ στο -κατά πολύ λιγότερο σε αριθμό από το κανονικό- προσωπικό του, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να εξαντλούνται τα όρια του επιχειρησιακού προσωπικού και οι συνθήκες εργασίες τους να βαίνουν πέραν του ανθρωπίνως αποδεκτού με βιώσιμο τρόπο (σελ. 13 του Πορίσματος, παρ. 14).

 

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει διατυπώσει 17 συστάσεις ως αποτέλεσμα της έρευνας του για το δυστύχημα στα Τέμπη, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να δημιουργηθεί άμεσα ένα πλαίσιο, στο οποίο οι διάφοροι υπεύθυνοι φορείς του σιδηροδρομικού τομέα θα διαθέτουν τα ανθρώπινα, οικονομικά και οργανωτικά μέσα που απαιτούνται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ανάπτυξης και της διατήρησης ενός βιώσιμου και ασφαλούς σιδηροδρομικού συστήματος.

 

Οι ανωτέρω δυσλειτουργίες στις σιδηροδρομικές μεταφορές αποδεικνύονται και από σειρά συμβάντων και -ευτυχώς- παρ’ ολίγον σιδηροδρομικών δυστυχημάτων που συνέβησαν εντός της τελευταίας διετίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε εδώ πως, στις 13 Σεπτεμβρίου 2024, δύο τρένα μπήκαν στην ίδια γραμμή στη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων και μια νέα τραγωδία αποφεύχθηκε μόνο επειδή ο ένας εκ των δύο μηχανοδηγών αντιλήφθηκε τί είχε συμβεί και πρόλαβε να αντιδράσει. Οι δύο αμαξοστοιχίες παραλίγο να συγκρουστούν αφού από λάθος κινούνταν σε μονή γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς. Επίσης, στις 22 Νοεμβρίου 2023 μία επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Ρίο – Άγιος Ανδρέας Πατρών εκτροχιάστηκε μερικώς, χωρίς ευτυχώς κάποιος πολίτης να τραυματιστεί. Πρόσφατα, στις 9 Οκτωβρίου 2024, συρμός του Προαστιακού της Αθήνας αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία, καθώς είχε λάβει εντολή από τον Σταθμάρχη να εισέλθει σε λάθος γραμμή και, συγκεκριμένα, στη γραμμή του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας! Ο λόγος που απεφεύχθησαν τα χειρότερα στην περίπτωση αυτή ήταν αφενός η ύπαρξη λειτουργικού συστήματος τηλεδιοίκησης στο σημείο, αφετέρου η άμεση αντίδραση του οδηγού του συρμού, ο οποίος κατάλαβε ότι του είχε υποδειχθεί λανθασμένη πορεία.

 

Για σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει εγκαλέσει την Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της άσκησης σωρείας προσφυγών λόγω παραβάσεως. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απηύθυνε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα (INFR(2023)2036), ζητώντας τη συμμόρφωση της Χώρας με την ενωσιακή νομοθεσία (Οδηγία 2016/798) για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Στον ίδιο Κύκλο Παραβάσεων (Infringement cycle), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απηύθυνε, μάλιστα, προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα (INFR(2024)2237) και λόγω της μη συμμόρφωσης με τις ενωσιακές προδιαγραφές που αφορούν στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας / αεροναυτιλίας βάσει του Κανονισμού 2017/373, και, συγκεκριμένα, για την μη προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων, σύγχρονων συστημάτων αναγνώρισης αεροσκαφών και ραντάρ, τα οποία θα ενίσχυαν τις υπηρεσίες παρακολούθησης της αεροπορικής κίνησης και, έτσι, την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας, ειδικά κατά τους επιβαρυμένους με αυξημένη αεροπορική κίνηση καλοκαιρινούς μήνες.

 

Ενόψει όλων των ανωτέρω, είναι κατανοητό γιατί, στις 30 Ιανουαρίου 2025, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, κ. Μαρινάκης, δήλωσε πως «[α]ν εγγυόμουν την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα θα ήμουνα ασυνείδητος», τόσο τις δηλώσεις του κ. Καραμανλή στη Βουλή των Ελλήνων τον Φεβρουάριο του 2023, τον οποίο ο κ. Μαρινάκης πανηγυρικώς «αδειάζει», όσο και την κατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα που περιγράφηκε παραπάνω. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πολλοστή δημόσια δέσμευση του Πρωθυπουργού, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μόλις στις 2 Μαρτίου 2025, ότι θα χρειαστούν ακόμη δύο έτη έως ότου, το 2027, η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη καταστεί «άρτια και ασφαλής», παρέχοντας το εξ αντιδιαστολής συμπέρασμα ότι έως τότε η ίδια γραμμή θα παρουσιάζει έλλειμα ασφάλειας.

 

Αυτό που βεβαίως δεν είναι κατανοητό είναι γιατί η Κυβέρνηση εξακολουθεί καθημερινά να παίζει «κορώνα-γράμματα» τη ζωή χιλιάδων πολιτών που χρησιμοποιούν τα τρένα, το πιο οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς, για τις μετακινήσεις τους.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, προκύπτει αβίαστα ότι δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών και μετά από έξι χρόνια συνεχούς διακυβέρνησης, η Κυβέρνηση δεν μπορεί να εγγυηθεί ακόμη την στοιχειώδη ασφάλεια των σιδηροδρόμων και των μεταφορών εν γένει, όπως αποδεικνύεται από όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, από το πρόσφατο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά και από τις προσφυγές λόγω παραβάσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Την ίδια ώρα, η Κυβέρνηση όχι μόνο έχει αποτύχει να διασφαλίσει, αλλά αντιθέτως παρεμποδίζει ενεργά τόσο την απονομή Δικαιοσύνης για το δυστύχημα, όσο και τη διαλεύκανση της υπόθεσης, δεδομένου ότι όλες οι ενέργειες κατατείνουν στην απόκρυψη των κυβερνητικών ευθυνών στην πρόκλησή της. Η δε κυβερνητική συμπεριφορά τα τελευταία δύο χρόνια δεν αποτελεί παρά μία ακόμη αδιαμφισβήτητη ένδειξη της διαρκούς υποβάθμισης του Κράτους Δικαίου και της Δημοκρατίας στη Χώρα μας από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως επισημάνθηκε άλλωστε και το 2024 από το Ψήφισμα- κόλαφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το εν λόγω Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υπενθυμίζεται ότι ανέδειξε τις ευθύνες της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού για το σκάνδαλο των υποκλοπών, της παράνομης χρήσης και εξαγωγής τεχνολογίας παρακολούθησης, και καταδίκασε τις προσπάθειες συγκάλυψης και τις επιθέσεις από Υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας προς τις Ανεξάρτητες Αρχές που επιτελούν το ελεγκτικό τους έργο.

 

Η επίθεση στις Ανεξάρτητες Αρχές, οι παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη, το σκάνδαλο των υποκλοπών, όπου είχαν τεθεί υπό παρακολούθηση πολιτικοί αντίπαλοι του κ. Μητσοτάκη, το μισό του υπουργικό συμβούλιο, η ηγεσία του στρατού και δημοσιογράφοι, και η διαρροή προσωπικών δεδομένων για εκλογική χρήση του κυβερνώντος κόμματος είναι γεγονότα, τα οποία δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος.

 

Με τις πρακτικές υπονόμευσης του Κράτους Δικαίου και της απαξίωσης των θεσμών που μετέρχεται η Κυβέρνηση, κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στην πολιτική, στους θεσμούς, τη Δικαιοσύνη και τελικά την ίδια τη Δημοκρατία. Στην πρόσφατη έρευνα του Eurofound για το δείκτη ικανοποίησης των πολιτών από τη λειτουργία της Δημοκρατίας στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2024,η Ελλάδα σημειώνει περαιτέρω πτώση και βρίσκεται στην χαμηλότερη θέση, μαζί με χώρες, όπως η Ουγγαρία και η Βουλγαρία, έχοντας λάβει βαθμό 3/10!

 

Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης επιδεικνύει αντιθεσμική συμπεριφορά και κρύβεται εδώ και πάνω από έναν μήνα από τη Βουλή και τον ελληνικό λαό. Τα αιτήματα για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την τραγωδία των Τεμπών που κατατέθηκαν από την Αντιπολίτευση δεν προγραμματίστηκαν, με ευθύνη της Κυβέρνησης, εντός του χρονοδιαγράμματος που θέτει ο Κανονισμός της Βουλής.

 

Αυτή η θεσμική και πολιτική παθογένεια έρχεται να προστεθεί στην εδώ και καιρό διαρκή υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, με το εντεινόμενο κύμα της ακρίβειας, την ανοχή στην αισχροκέρδεια και στην εγκατάλειψη των πυλώνων του κοινωνικού κράτους -όπως η δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σύστημα υγείας.

 

Ταυτόχρονα, η Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, πέρα από το δυστύχημα-έγκλημα των Τεμπών και το σκάνδαλο των υποκλοπών, είναι η Κυβέρνηση των καρτέλ και της ακρίβειας.

 

Ο κ. Μητσοτάκης και η Κυβέρνησή του είναι υπεύθυνοι για την εκτεταμένη και οριζόντια φτωχοποίηση του ελληνικού λαού. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες βρίσκονται στον μισθολογικό «πάτο» της Ευρώπης, με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια να κατατρώνε τα ήδη χαμηλά εισοδήματά τους, αποκλεισμένοι, παράλληλα από την πρόσβαση σε βασικές κοινωνικές παροχές. Η Κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ουσιαστικά υπερασπίζεται τα ολιγοπώλια και τα καρτέλ σε ενέργεια και τράπεζες.

 

Η Ελλάδα, λοιπόν, μοιάζει όλο και λιγότερο με μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, καθώς η Κυβέρνηση αδυνατεί να διασφαλίσει στους πολίτες αξιοπρεπές εισόδημα, στοιχειώδη ασφάλεια και τα διαχρονικά κεκτημένα του κοινωνικού κράτους. Η απόκλιση της χώρας μας από το ευρωπαϊκό θεσμικό και κοινωνικό κεκτημένο έχει άμεση και δραματική επίδραση στην ευημερία των πολιτών και την πρόοδο της κοινωνίας, στην αποτελεσματική προάσπιση θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και στη δίκαιη και ανθεκτική ανάπτυξη της χώρας, με δίκαιη κατανομή του παραγόμενου πλούτου.

 

Η θεσμική και πολιτική υποβάθμιση που πλήττει σήμερα την Χώρα μας ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων κυβερνητικών επιλογών και ενεργειών, λειτουργεί, πράγματι, αδιαμφισβήτητα σε βάρος των πολιτών, των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και της ποιότητας ζωής τους, προκαλώντας τους απογοήτευση και στερώντας τους κάθε πίστη στους θεσμούς, στη Δικαιοσύνη και στη δυνατότητα για ένα καλύτερο αύριο. Υπό το πρίσμα αυτό, η παρούσα πρόταση δυσπιστίας αφορά σε όλες τις παραμέτρους ενός Κράτους Δικαίου που οφείλει να διατελεί σε οικονομική και κοινωνική ευρυθμία.

 

Η ήδη διαμορφωθείσα κατάσταση, μετά και την πρόσφατη μεγαλειώδη παρουσία του Ελληνικού Λαού που διαδήλωσε για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, πιστοποιεί την πολιτική και ηθική απονομιμοποίηση της Κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού, οι χειρισμοί και οι ενέργειες των οποίων οδήγησαν τα εκατομμύρια πολίτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό στους δρόμους, με αίτημα την απονομή Δικαιοσύνης για τους 57 αδικοχαμένους συμπολίτες μας και με την πεποίθηση ότι αξίζουμε και δικαιούμαστε περισσότερα.

 

Επειδή η Κυβέρνηση αποδείχθηκε ανεπαρκής και ακατάλληλη να περιφρουρήσει το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών του Ελληνικού Λαού.

Επειδή αποδείχθηκε παράλληλα επιζήμια και επικίνδυνη για την Ελληνική Δημοκρατία, καθώς, προκειμένου να συγκαλύψει τις προφανείς ευθύνες της στην τραγωδία των Τεμπών, μετήλθε πρακτικών και μεθόδων που δεν συνάδουν με το Κράτος Δικαίου, τη Διαφάνεια και τη Δικαιοσύνη.

Επειδή με το σκάνδαλο των υποκλοπών, αλλά και με τις παρεμβάσεις της στη Δικαιοσύνη έχει υπονομεύσει και απαξιώσει το Κράτος Δικαίου.

Επειδή με την υπεράσπιση των ολιγοπωλίων και των καρτέλ και τις πολιτικές της που ενισχύουν τις ανισότητες και την αισχροκέρδεια, φτωχοποιεί τον ελληνικό λαό.

Για τους λόγους αυτούς

Υποβάλλουμε πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης σύμφωνα με το άρθρο 84 παρ. 2 του Συντάγματος και το άρθρο 142 του Κανονισμού της Βουλής».

 

Πηγή:cnn.gr




Απασφάλισε κατά Πιερρακάκη το ΠΑΣΟΚ: Η Σορβόννη να σας αναγορεύσει επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας

Οργή κατά του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη εξέφρασε σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ, απαντώντας σε δηλώσεις που είχε κάνει νωρίτερα μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός.

Στην ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζει τον κ. Πιερρακάκη «άξιο λασπολόγο» και καλεί με ειρωνία το πανεπιστήμιο της Σορβόννης να τον αναγορεύσει σε επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας.

«Μετά τις αδιανόητες και εμπρηστικές δηλώσεις του κ. Πιερρακάκη, είναι προφανές πως στρατηγική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας είναι να βουλιάξει την πολιτική ζωή του τόπου στην ακραία τοξική πόλωση. Η χρήση της λέξης “δολοφονία”, αποδεικνύει ότι είναι η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος της τοξικότητας. Απλά με κουστούμι και γραβάτα», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει:

«Ο κ. Πιερρακάκης έχει μετατραπεί από υπουργό αρμόδιο για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας στη χώρα, σε υπουργό – πλασιέ υποβαθμισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού και λοιπών κολλεγίων.

»Η “Σορβόννη” που δήθεν “έρχεται”, βρίσκεται εδώ από το 1995. Και για τους λάτρεις των αριθμών: το εν λόγω ίδρυμα βρίσκεται στην 920η θέση της παγκόσμιας κατάταξης ανάμεσα στα 20.966 που αξιολογούνται και
αρκετά κάτω από 6 ελληνικά ΑΕΙ.

»Άξιος λασπολόγος, κύριε Πιερρακάκη. Προτείνουμε το κανονικό Πανεπιστήμιο της Σορβόννης να σας αναγορεύσει επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας».

Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι υπάχει δολοφονία Πανεπιστημίων

Νωρίτερα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είχε μιλήσει για επιχείρηση «δολοφονίας πανεπιστημίων» εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ. «Ηξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων», ανέφερε ο υπουργός, και συνέχισε αναφερόμενος στο πανεπιστήμιο Sorbonne Paris Nord:

«Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης και αναφερόμενος στον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου στη Λάρισα, σχολίασε σχετικά με την ευρύτερη πολιτική ατμόσφαιρα που επικρατεί:

«Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία».

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι εκτός από δολοφονία χαρακτήρων υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων

ΟΥπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στη Σορβόννη τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία. Παράλληλα στάθηκε και στα Τέμπη αλλά και για τον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου.

Αναφορικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την έλευση της Σορβόννης στην Ελλάδα, ο κ. Πιερρακάκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως «ήξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων».
«Το αν είναι ‘η δεν είναι Σορβόννη, βάλτε κάποιον από το κοντρόλ να μπει στο σάιτ του πανεπιστημίου. Το ίδρυμα αυτό έβγαλε μια ανακοίνωση χθες ότι ανήκει στο 4,4% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, αποτελώντας ένα από τα 13 πανεπιστήμια που διαδέχτηκαν τη Σορβόννη το 1970 με ιστορία 50 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Την ίδια στιγμή κατηγόρησε για «vertigo» το ΠΑΣΟΚ ως προς το συγκεκριμένο θέμα. «Στη Βουλή όταν περνάγαμε τον νόμο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ήταν υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτών των μη κρατικών πανεπιστημίων. Μετά ανοίξαμε το θέμα του IB, του Διεθνούς Απολυτηρίου. Ο τομέας του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση ότι είναι κατά του IB, πήγα στη Βουλή και τους υπενθύμισα ότι τη διάταξη για το Διεθνές Baccalaureate την είχε ψηφίσει ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου».

«Χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση για τα Τέμπη»

«Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του», ανέφερε αρχικά ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα «σκοτεινή» για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ελληνική Δημοκρατία.

Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία», όπως είπε, για να προσθέσει:

«Άκουσα τον κύριο Βελόπουλο, τον κύριο Ανδρουλάκη και τον κύριο Φάμελλο να λένε το ίδιο πράγμα, ότι δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη. Δεν είπαν “θέλουμε να δούμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Δικαιοσύνη”. Άρα τι; Ποια είναι η λογική συνεπαγωγή; Να πάρει κανείς τον νόμο στα χέρια του; Να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας; Τι θέλουν; Πώς φαντάζονται μια ευρωπαϊκή χώρα του 2025 να λειτουργεί και πού οδηγεί αυτό; Οι πιο σκοτεινές σελίδες της Ελληνικής Δημοκρατίας στα 50 χρόνια της ήταν οι σελίδες στις οποίες ερχόντουσαν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης και κάποιοι πολιτικοί να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο και στην τοξικότητα και να την αναπαράγουν. Αυτό πήγε καλά για τη χώρα; Γυρίσαμε σελίδα. Σε ό,τι μας αφορά, δεν θα ανεχτούμε κανέναν υπαινιγμό».

Παράλληλα, επεσήμανε πως η τραγωδία των Τεμπών άφησε μια «πληγή που αιμορραγεί, η οποία πρέπει να κλείσει και θα κάνουμε το παν να κλείσει». «Δεν θα κρίνω ούτε τα στοιχεία εκείνα που ενισχύουν τον ισχυρισμό ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο, ούτε εκείνα που υποβαθμίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. Θα περιμένω τη Δικαιοσύνη. Έτσι κάνεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα: εμπιστεύεσαι τη Δικαιοσύνη, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν την εμπιστεύονται, και περιμένεις να δεις το πού εκείνη θα καταλήξει. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει πως αυτό που συνέβη δεν θα ξανασυμβεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Μαρινάκης: Αυτό που κάνει το ΠΑΣΟΚ με τη Δικαιοσύνη είναι επικίνδυνο και θα το βρούμε μπροστά μας

«Καταρχάς, είναι ευχάριστο ότι, έστω και με μια καθυστέρηση, σημαντικό κομμάτι όσων συμμετέχουμε στον δημόσιο διάλογο, καταλαβαίνουν ότι αυτή η τοξική αντιπαράθεση δεν οδηγεί πουθενά», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο Talk Radio. «Η αντιπολίτευση κατηγόρησε χωρίς στοιχεία -και, μάλιστα, κατέρρευσαν αυτές οι κατηγορίες πανηγυρικά- τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Τασούλα, ότι απέκρυψε συμπληρωματικά στοιχεία και τα ίδια τα βίντεο της Βουλής διέψευσαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τον κ. Ανδρουλάκη. Άρα, δυστυχώς βρεθήκαμε για άλλη μια φορά σε ένα σημείο να προσπαθούμε να κρατηθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Αυτή την φορά, όμως, το πιο τραγικό ήταν ότι όλο αυτό συνέβη επάνω σε ένα τραγικό δυστύχημα και πάνω στην αγωνία των συγγενών των θυμάτων», τόνισε.

Σχετικά με την κριτική της αντιπολίτευσης για την υποψηφιότητα Καραμανλή μετά το δυστύχημα και για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών επισήμανε αρχικά ότι «αρμόδια για να δώσει απαντήσεις σε κάθε δικαστική υπόθεση, πολλώ δε μάλλον, σε μια τόσο σοβαρή δικαστική υπόθεση, για τη διερεύνηση ενός τραγικού δυστυχήματος είναι η Δικαιοσύνη». Προσέθεσε ως νομικώς ότι η κυβέρνηση ήταν αυτή που άλλαξε την αποσβεστική προθεσμία για να μπορούμε να συζητάμε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του όποιου πολιτικού στελέχους, του όποιου υπουργού και υφυπουργού, συμπεριλαμβανομένου και του κ. Καραμανλή.

«Άρα, δεν υπάρχει ζήτημα παραγραφής. Συνεπώς, η βουλευτική ιδιότητα του όποιου πρώην υπουργού είναι εντελώς αδιάφορη για την εξέταση ποινικών ευθυνών του στην υπόθεση. Ένα το κρατούμενο» σημείωσε και συνέχισε: «Δεύτερον, για να δείτε ότι ξεκαθαρίζονται όλα με τη σειρά, η κατηγορία κατά της κυβέρνησης είναι πολύ συγκεκριμένη από την αντιπολίτευση και συμπυκνώνεται στην λέξη ”συγκάλυψη”. Δεν υπάρχει τίποτα στο οποίο να έχει ερωτηθεί η κυβέρνηση ή η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, είτε δηλαδή για απόδοση ευθυνών, είτε για αλλαγή κάποιας νομοθεσίας που να εξυπηρετεί τη Δικαιοσύνη, από τη Δικαιοσύνη και εμείς να έχουμε απαντήσει αρνητικά. Μας κατηγορούν για κάτι, χωρίς να το εξειδικεύουν: ποιον να συγκαλύψουμε, τι να συγκαλύψουμε και χωρίς να έχουμε κάνει κάτι, το οποίο να υπονοεί έστω άρνηση στη διερεύνηση της υπόθεσης. Σημασία έχει, λοιπόν, να βάλουμε τα δεδομένα κάτω.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για τον Χρήστο Τριαντόπουλο υπογράμμισε: «Ο κ. Τριαντόπουλος για όλα αυτά έχει απαντήσει από την πρώτη στιγμή. Καταρχάς, αν διαβάσετε την πρόταση για την προανακριτική του ΠΑΣΟΚ, θα δείτε ότι το ίδιο το ΠΑΣΟΚ που κατηγορεί (γιατί είναι το κόμμα το οποίο έρχεται και κατηγορεί και ζητάει μια προανακριτική, σωστά;), στην ίδια την πρόταση δεν υπάρχει ούτε μια μαρτυρία, ούτε ένα στοιχείο που να εμπλέκει τον ίδιο τον κ. Τριαντόπουλο με την υποτιθέμενη συγκάλυψη, γιατί η κατηγορία ποια είναι; Η κατηγορία είναι: Το μπάζωμα με δόλο. Εμείς δεν αρνούμαστε να διερευνήσει η Δικαιοσύνη, αλίμονο αν το κάναμε, τυχόν παραλείψεις, λάθος κινήσεις, λάθος ενέργειες που μπορεί να έγιναν στο πεδίο. Βέβαια, και για το πεδίο έχουν δοθεί απαντήσεις από την πρώτη στιγμή. Αν έψαχναν οι κύριοι της αντιπολίτευσης τα ΦΕΚ διορισμού των υφυπουργών και του κ. Τριαντόπουλου, θα έβλεπαν ότι ο κ. Τριαντόπουλος ήταν αρμόδιος για την κρατική αρωγή. Τι σημαίνει αυτό; Για τη συνδρομή των θυμάτων και οτιδήποτε άλλου, στη συνέχεια, όπως συμβαίνει σε όλες τις φυσικές καταστροφές, σε όλα τα άσχημα γεγονότα, σε όλα τα αυτά τα συμβάντα».

Τόνισε πως «εμείς, λοιπόν, παρ’ όλα αυτά, παρά την απουσία στοιχείων, μαρτυριών, συγκεκριμένων δεδομένων, παρά την πολιτικοποίηση μιας πολύ σοβαρής διαδικασίας από την αντιπολίτευση, ερχόμαστε και λέμε: ”Όλα στο φως”» και συνέχισε: «Ας μας πουν εκείνοι που τον κατηγορούν σε ποια εντολή συγκεκριμένα αναφέρονται, ποια ενέργεια είναι αυτή για την οποία τον κατηγορούν, ποια ενέργεια ήταν αυτή που έκανε και ήταν παράνομη, να έρθει να απαντήσει. Το να έρθει να απαντάει σε αόριστες κατηγορίες όταν έχεις από την πρώτη στιγμή δώσει αυτός ο ίδιος άνθρωπος εξηγήσεις ποιος ήταν ο ρόλος του. Μιλάμε για μια άτυπη σύσκεψη. Έχετε ακούσει εσείς ”συγκάλυψη” σε άτυπη σύσκεψη με ψυχική συνδρομή;».

Όσον αφορά ΔΤ για την αποκατάσταση του πεδίου τόνισε ότι «δολίως η αντιπολίτευση μπλέκει δύο διαφορετικές συζητήσεις. Είναι μια συζήτηση αν έγιναν σωστά όλα στο πεδίο, που δικαίως οι συγγενείς έρχονται και ζητάνε δια των συνηγόρων τους… Είναι μια συζήτηση αυτή, έγιναν σωστές ενέργειες; Έγιναν σύννομα; Έγιναν στην ώρα τους; Έχουν δοθεί κάποιες απαντήσεις, μένει να αξιολογηθούν αυτές οι απαντήσεις από την Δικαιοσύνη». Είπε ότι «υπάρχει μια άλλη συζήτηση, το αν έγινε μπάζωμα με δόλο, δηλαδή εάν ήρθε ο οποιοσδήποτε Τριαντόπουλος, δεν ξέρω ποιον άλλον εννοούν, να κάνει αυτό το περιβόητο μπάζωμα για να κρύψει στοιχεία» και προσέθεσε: «Αυτό είναι μία σπέκουλα της αντιπολίτευσης, που είναι άλλο πράγμα από το πρώτο, βέβαια εμείς σε αυτό απαντάμε…».

 

Είπε επίσης ότι «αν υπάρχουν αστοχίες και αν έγιναν ενέργειες κακώς ή έγιναν καλώς, όλα αυτά θα τα απαντήσει η Δικαιοσύνη. Δεν είναι δική μας δουλειά, ούτε των πολιτικών, ούτε αυτών που συμμετέχουν στα πάνελ να κάνουν ανακρίσεις ή δικαστήρια ερήμην των Δικαστών».

Όσον αφορά την εκτίμηση για επιφυλάξεις που εξέφρασε ο κ. Ανδρουλάκης για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης στην υπόθεση, ο κ. Μαρινάκης είπε πως δεν το περίμενε αυτό από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. «Δεν περίμενα λοιπόν, από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και αρχηγού πλέον της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να μπει και αυτός στον μακρύ κατάλογο των πολιτικών που αμφισβητούν την Δικαιοσύνη και τους θεσμούς και κάνουν κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και θα το βρούμε μπροστά μας. Οφείλουμε να βάλουμε αναχώματα σε αυτή τη λογική. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από τη διερεύνηση μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης, ενός τόσο τραγικού δυστυχήματος, είναι οι δικαστές να τεθούν σε αμφισβήτηση. Και μάλιστα από κόμματα τα οποία έχουν μια ιστορία σεβασμού στους θεσμούς, όπως είναι και η Νέα Δημοκρατία, όπως είναι και το ΠΑΣΟΚ. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ επικίνδυνη διαδικασία», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε:

«Κάναμε αυτό το οποίο πρέπει να κάνει κάθε κυβέρνηση, μιας στοιχειωδώς σοβαρής Δημοκρατίας και θεωρώ ότι έχουμε μία σταθερή Δημοκρατία, η οποία έκλεισε πέρσι 50 χρόνια ζωής και πρέπει να την θωρακίσουμε, να δώσουμε όλα τα εργαλεία στη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της- και αυτό κάναμε».

Αλλάζοντας εντελώς θέμα και κληθείς να σχολιάσει τα σχετικά με το πανεπιστήμιο της Σορβόννης, παρέπεμψε και στο σχετικό σάιτ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Γαλλικής Δημοκρατίας. «Είναι ένα από τα 13 διάδοχα πανεπιστήμια του παλιού πανεπιστημίου της Σορβόννης, είναι κάτι το οποίο δεν αμφισβητείται. Έχει, νομίζω, 16.000 φοιτητές, 5 πανεπιστημιακές κλινικές. Τα είπα χθες αναλυτικά, αλλά, εγώ θα πω ποια θεωρώ ότι είναι η ουσία. Ένα είναι το ερώτημα και στο οποίο όταν ψηφίστηκε είπε ”όχι” το ΠΑΣΟΚ και φαίνεται ότι επιμένει. Πρέπει ή δεν πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα σε ένα νέο παιδί στη χώρα μας, αν το επιθυμεί, να μπορεί να σπουδάσει στη χώρα του, στην Ελλάδα, δηλαδή, και σε ένα μη κρατικό πανεπιστήμιο; Εγώ θα πω ότι ακόμα και ένα πανεπιστήμιο να έρθει, που φαίνεται ότι θα έρθουν περισσότερα, ακόμα και ένας φοιτητής να έχει αυτή την ευκαιρία, είναι μια μεγάλη νίκη του αυτονόητου. Και κάτι ακόμα. Στον νόμο που ψηφίστηκε μπήκαν κάποια κριτήρια, για να μπορεί το Α ή το Β πανεπιστήμιο -παράρτημα ξένου πανεπιστημίου, για να είμαι ακριβής- να λειτουργήσει στη χώρα. Τα κριτήρια αυτά είναι πιο αυστηρά από τα κριτήρια λειτουργίας των δημόσιων πανεπιστημίων και τα κριτήρια αυτά είναι τα πιο αυστηρά κριτήρια στην Ευρώπη. Άρα, εδώ το ερώτημα είναι αυτό και ας μην το αντιμετωπίζουμε ούτε μικρόψυχα, ούτε μίζερα».

Γενικότερα για την έλευση ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα ο κ. Μαρινάκης ανέφερε: «Έχει σημασία να πούμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι η μεγαλύτερη ”έκρηξη” στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει με την έλευση πάρα πολλών -τον αριθμό θα τον μάθουμε στο τέλος- μεγάλων πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως το Yale, που θα έρθουν να συμπράξουν με τα δημόσια πανεπιστήμια. Και τη ναυαρχίδα για εμάς που, βεβαίως, είναι τα δημόσια πανεπιστήμια. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο και έχει να κάνει και με τη διαδικασία, για να καταλαβαίνουν και οι ακροατές. Για να έρθει και να λειτουργήσει ένα παράρτημα ξένου πανεπιστημίου στην Ελλάδα -γιατί το να κάνει αίτηση είναι ένα πράγμα, το να λειτουργήσει είναι άλλο πράγμα- για να γίνει δεκτή αυτή η αίτηση περνάει από μια διαδικασία από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, την ΕΘΑΑΕ, με κριτήρια τα οποία είναι πιο αυστηρά από τα δημόσια πανεπιστήμια, -κτιριακά, ελάχιστο αριθμό καθηγητών, χρηματοδότησης, υποδομών, προγραμμάτων σπουδών. Πάρα πολλά κριτήρια, τα οποία έχουν να κάνουν με μια σειρά δεδομένα, που αν τα τηρεί κάποιος, σημαίνει ότι είναι τεράστια είδηση το κάθε ένα πανεπιστήμιο το οποίο θα έρθει. Αλλά θα πω κάτι, για να καταλάβετε τι συζητάμε. Αυτά τα κριτήρια δεν μπορεί ένα πανεπιστήμιο το οποίο δεν τα πληροί να έρθει στην Ελλάδα. Δεν μπορεί».

Πηγή:newsbomb.gr




ΠΑΣΟΚ: «Στέλεχος του γενιτσαρικού τάγματος της κυβέρνησης ο Φλωρίδης»

Με χαρακτηρισμούς που σπανίως βλέπουμε στον δημόσιο διάλογο, το ΠΑΣΟΚ εξαπολύει σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, με αφορμή σχόλια που έκανε κατά του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη.

Η Χαριλάου Τρικούπη χαρακτηρίζει τον κ. Φλωρίδη «ηγετικό στέλεχος του γενιτσαρικού τάγματος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας» και τον καλεί «όταν επιλέγει να επιτεθεί στο ΠΑΣΟΚ, να θυμάται και στο όνομα ποιων την κάνει: στο όνομα υπουργών και βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που εκτόξευαν απειλές εναντίον ανεξάρτητων αρχών και δικαστικών λειτουργών βάλλοντας ευθέως κατά της διάκρισης των εξουσιών».

Αφορμή για την οργισμένη ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ κατά του πρώην στελέχους του που πλέον είναι υπουργός της ΝΔ, στάθηκε δήλωση του κ. Φλωρίδη στον ΣΚΑΪ 100,3 όπου είπε πως ο Νίκος Ανδρουλάκης ταυτίζεται με τον Παύλο Πολάκη δηλώνοντας ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη του στη δικαιοσύνη. Μίλησε μάλιστα για κίνδυνο για την ίδια τη δημοκρατία που πηγάζει από τέτοιες δηλώσεις, αλλά και για δηλώσεις που στρώνουν τον δρόμο για «λαϊκά δικαστήρια» και «υποβόσκοντα εμφύλιο».

«Ο υπουργός που υπέγραψε χαράματα τις «μαγειρεμένες» αριθμητικές πλειοψηφίες για να αλλάξει μέσα σε μια νύχτα η σύνθεση της ΑΔΑΕ με τη βοήθεια του κ. Βελόπουλου, καλό είναι να προσέχει στις δημόσιες τοποθετήσεις του. Δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου σε αυτήν τη χώρα, κ. Φλωρίδη», καταλήγει στην απάντησή του το ΠΑΣΟΚ.

 

Πηγή:newsbomb.gr




ΠΑΣΟΚ: Απόφαση για Κακλαμάνη και πειθαρχικά μέτρα σήμερα

Κινήσεις «εξωστρέφειας» δρομολογεί η Χαριλάου Τρικούπη για να απομακρυνθεί όσο πιο γρήγορα μπορεί από το σκηνικό των εσωκομματικών διαξιφισμών, που προκάλεσε η πρόωρη συζήτηση για τις μετεκλογικές συνεργασίες.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης καλεί σήμερα το μεσημέρι τους βουλευτές του για να αποφασίσουν τη στάση τους απέναντι στην εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνηστην προεδρία της Βουλής: οι περισσότεροι, αν όχι όλοι δηλώνουν «ναι», χαρακτηρίζοντας αχρείαστα τα «αντίποινα» στην «κομματική επιλογή» του Κυριάκου Μητσοτάκη για το προεδρικό μέγαρο και μάλλον θεωρούν τουλάχιστον αμήχανο το σήμα του «παρών» στην αυριανή ψηφοφορία.

Την ίδια ώρα το επιτελείο του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ δίνει βάρος στην ανάπτυξη πρωτοβουλίας για τα «ολιγοπώλια και την ακρίβεια», καλώντας την Επιτροπή Ανταγωνισμού για ενημέρωση στη Βουλή- ο ίδιος με ανάρτηση στο Tik Tok θα στείλει τα μηνύματά του για το θέμα και μέσα στις επόμενες μέρες (και εν αναμονή της μονομαχίας του με τον πρωθυπουργό στη βουλή μετά από τη επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε), θα εστιάσει στην επίθεση εναντίον της κυβέρνησης για την υφιστάμενη αγροτική πολιτική.

Μέσα στην εβδομάδα, ενδεχομένως την Πέμπτη, ο κ. Ανδρουλάκης θα συνδυάσει τις αντιπολιτευτικές επιθέσεις στην κυβέρνηση με φόντο τα αγροτικά αιτήματα, εγκαινιάζοντας, ίσως από την Καλαμάτα, το νέο κύκλο περιοδειών και της απευθείας επικοινωνίας με τον κόσμο στην περιφέρεια.

«Εξωστρεφείς» διαδικασίες σχεδιάζουν δε, με αφορμή τον προγραμματισμό των περιφερειακών συνεδρίων. Εκεί θα γίνει η πρώτη προσπάθεια για την αμφίπλευρη διεύρυνση- «θέλουμε να μιλήσουμε και με ανεξάρτητους βουλευτές», είπε χθες στο Action 24 το μέλος του Πολιτικού Κέντρου, Θανάσης Γλαβίνας επαναλαμβάνοντας παράλληλα ότι το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει την αυτόνομη πορεία του.

Η «γραμμή» για την αυτόνομη πορεία του ΠΑΣΟΚ πάντως«θόλωσε» από τις αναφορές της ηγετικής ομάδας για τις πιθανές μετεκλογικές συνεργασίες και παρότι ένα από τα στελέχη που μίλησαν γι’ αυτές, ο Παύλος Γερουλάνος, προσπάθησε να εξηγήσει στη συνέχεια ότι οι δηλώσεις του είχαν τη λογική της αμφίπλευρης διεύρυνσης του κόμματος με τη συμμετοχή όσων ασπάζονται τη διαμόρφωση συγκεκριμένων προοδευτικών προγραμματικών προτάσεων για την κοινωνία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Γερουλάνος την Πέμπτη θα μιλήσει σε εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Ψαρρά για το «επιτελικό κράτος» και τις προοδευτικές απαντήσεις που διαμορφώνει η αντιπολίτευση- στο πάνελ θα είναι η Όλγα Γεροβασίλη από τον ΣΥΡΙΖΑ και η Έφη Αχτσιόγλου από τη Νέα Αριστερά. Η παρουσία των τριών βουλευτών στην ίδια εκδήλωση είναι κάτι που ήδη συζητείται έντονα από όσους την συνδέουν με την πρόσφατη αναταραχή στο ΠΑΣΟΚ για τις μετεκλογικές συνεργασίες και την ευρύτερη κινητικότητα στα κόμματα αριστερότερα της Χαριλάου Τρικούπη.

«Ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ, θα έχεις ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση», τονίζει ωστόσο ο κ. Ανδρουλάκης επιχειρώντας την απεμπλοκή από τα μετεκλογικά σενάρια και την ανάδειξη στην παρούσα φάση των προβλημάτων και των λύσεων που προτείνει το κόμμα του για την στήριξη των πολιτών. Στελέχη δεν κρύβουν ότι έφτασαν στηΧαριλάου Τρικούπη εισηγήσεις για «πειθαρχικά μέτρα» και «για όσους κινούνται συνειδητά απέναντι στην γραμμή» ή «ψηφίζουν διαφορετικά από τις αποφάσεις της κοινοβουλευτικής ομάδας».

Οι πιο ψύχραιμοι της Χαριλάου Τρικούπη συνέστησαν ωστόσο την αποφυγή κρίσεων ή την επίδειξη πυγμής από την ηγεσία, σε μια φάση που απαιτείται, όπως έλεγαν, να αναλυθούν προσεκτικά τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και να αναζητηθούν οι ευκαιρίες για συλλογικές δράσεις, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου του ΠΑΣΟΚ από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σε μια ακόμη δημοσκόπηση, της ALCO που παρουσιάστηκε χθες στο κεντρικό δελτίο του Alpha, το ΠΑΣΟΚ «έγραψε» πτώση σχεδόν μιάμισης μονάδας (από το 15,9% βρέθηκε στο 14,5% στην πρόθεση ψήφου), παρά το γεγονός ότι εμφανίζει εντυπωσιακή συσπείρωση 91%.

protothema.gr

 




Παππάς:Κορμός προοδευτικής πρότασης το ΠΑΣΟΚ

Τις δικές του απαντήσεις στις φήμες που αφορούν το πολιτικό του μέλλον, έδωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο  ανεξάρτητος βουλευτήςΠέτρος Παππάς.

«Σίγουρα και εγώ και ο πολύς κόσμος που έχει απογοητευτεί από τον ΣΥΡΙΖΑ βλέπει μια κατάσταση που τον έχει εξωθήσει εκτός πολιτικής και τον έχει απογοητεύσει» επεσήμανε αρχικά ο κ. Παππάς, προσθέτοντας πως αυτό που περιμένει και ο ίδιος είναι μια εναλλακτική από τις υγιείς προοδευτικές δυνάμεις για τα θέματα που τον απασχολούν, όπως για παράδειγμα το πώς θα αναταχθεί το ΕΣΥ.

Μάλιστα, χαρακτήρισε τον ΣΥΡΙΖΑ κόμμα «σοβιετικού τύπου», ενώ σε ερώτηση για το αν θα προσχωρήσει στο «Κίνημα Δημοκρατίας» του Στέφανου Κασσελάκη απάντησε:

«Αν ακούσω συγκεκριμένες προτάσεις, θα σκεφτώ τα πάντα. Περιμένω να ακούσω μια πρόταση για την ακρίβεια, πώς θα εξορθολογίσουμε λίγο τη διαφορά που έχουμε στα επιτόκια καταθέσεων και στα επιτόκια χορηγήσεων, πώς οι τράπεζες δεν θα επιβάλουν χαράτσια στους καταθέτες, πώς θα φορολογηθούν τα υπερκέρδη, πώς θα διανεμηθεί ο πλούτος, πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, πώς θα μειωθεί συνολικά η φορολογία. Όσοι ακολουθούν το Κίνημα Δημοκρατίας είναι υγιώς σκεπτόμενοι άνθρωποι και φίλοι μου κάποιοι εξ αυτών, οι οποίοι καταθέτουν κι αυτοί προτάσεις. Το ζήτημα για μένα είναι να μην υπάρχει κατακερματισμός του προοδευτικού χώρου».

Ως προς το ΠΑΣΟΚ, υπογράμμισε ότι αποδεδειγμένα και σοβαρή εσωκομματική διαδικασία έκανε και σοβαρές προτάσεις καταθέτει, αναφερόμενος στις δυο τελευταίες τροπολογίες. «Το ΠΑΣΟΚ είναι κορμός μιας προοδευτικής πρότασης, η οποία μπορεί να σταθεί απέναντι στη ΝΔ»,είπε ο ανεξάρτητος βουλευτής, ο οποίος ωστόσο εκτίμησε πως δεν θα μείνει ανεξάρτητος για πάντα. «Πιστεύω ότι ένας βουλευτής είναι αποτελεσματικότερος όταν έχει ένα κόμμα και μια συγκεκριμένη στρατηγική που υπηρετεί» κατέληξε.

protothema.gr




Επίσκεψη κλιμακίου ΠΑΣΟΚ στη Θάσο και Καβάλα: Επαφές με φορείς και πολίτες

Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ, αποτελούμενο από τους πρώην βουλευτές Θανάση Γλαβίνα και Γιώργο Φραγγίδη, επισκέφτηκε χθες τη Θάσο, συνοδευόμενο από μέλη της Νομαρχιακής Επιτροπής Καβάλας, τον πρώην Υφυπουργό Υγείας Μιχάλη Τιμοσίδη, την πρώην Γενική Γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας Καλλιόπη Γερακούδη, τους πολιτευτές Λεωνίδα Παππά, Ευστρατία Χριστοδούλου και Χρήστο Καϊντατζόπουλο, καθώς και άλλα στελέχη της οργάνωσης Θάσου.

Το κλιμάκιο επισκέφτηκε το Κέντρο Υγείας Θάσου, όπου συζήτησε με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και με ασθενείς, διαπιστώνοντας τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Στη συνέχεια, συναντήθηκε με το προεδρείο του Ελαιουργικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Πρίνου, όπου αναδείχθηκε το υψηλό κόστος παραγωγής ως το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και οι συνεταιρισμοί.

Ακολούθησε επίσκεψη σε ιδιωτικό ελαιοτριβείο, ενώ στο Λιμένα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με θεσμικούς φορείς του τουρισμού και συλλόγους επαγγελματιών, όπου συζητήθηκαν ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο. Μετά την επίσκεψη στη Θάσο, το κλιμάκιο μετέβη στην Κεραμωτή, όπου συναντήθηκε με στελέχη της περιοχής. Το απόγευμα ολοκλήρωσε την περιοδεία του με συναντήσεις με εκπροσώπους αγροτών και κτηνοτρόφων της Καβάλας, οι οποίοι ενημέρωσαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας «Το ΠΑΣΟΚ είναι Παντού», που στοχεύει στην επαφή με πολίτες και επαγγελματίες σε όλη την περιφέρεια. Στόχος της καμπάνιας είναι η καταγραφή προβλημάτων και η διατύπωση μιας ρεαλιστικής και πειστικής κυβερνητικής πρότασης που θα δίνει λύσεις στις ανάγκες της κοινωνίας.




ΠΑΣΟΚ: Στρατηγική πίεσης στην κυβέρνηση

«Βροχή» τροπολογιών σχεδιάζει το ΠΑΣΟΚ, θέλοντας να ασκήσει επίμονες και τεκμηριωμένες πιέσεις στην κυβέρνηση ν’ αλλάξει πολιτικές που ακολουθεί, αποδεχόμενη τις προτάσεις της Χαριλάου Τρικούπη.

Τα «αποκαλυπτήρια» της στρατηγικής έγιναν χθες με τροπολογία που κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος για την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά των νοσηλευτών και των εργαζομένων του ΕΚΑΒ. Τις επόμενες μέρες στο ίδιο μοτίβο της κοινοβουλευτικής πίεσης, το ΠΑΣΟΚ θα φέρει δύο ακόμα τροπολογίες. Η μία θα είναι για το πάγωμα της golden visa σε δήμους, όπου παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ενοικίων και μία δεύτερη για την υπερφορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών.

Στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη έλεγαν χαρακτηριστικά χθες –μετά από την κόντρα στη βουλή του Νίκου Ανδρουλάκη με δύο κορυφαίους υπουργούς – ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει την αγωνία της μπροστά στην τεκμηριωμένη αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ. Σημείωναν τη διπλή παρουσία Γεωργιάδη, Βορίδη στα κυβερνητικά έδρανα για να απαντήσουν στον Νίκο Ανδρουλάκη αλλά και την αντίδραση της υπουργού Εργασίας, Νίκης Κεραμέως, στη συνάντηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ με τους κοινωνικούς εταίρους, όπου «η υψηλή εκπροσώπηση και το περιεχόμενο της συζήτησης έδειξε ότι το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει με κινήσεις υψηλού και ουσιαστικού συμβολισμού για την κοινωνία».

Με αφορμή ειδικά την κόντραμε τον κ. Γεωργιάδη, τα ίδια στελέχη υποστήριζαν ότι «έτσι αναδείχθηκε η διγλωσσία και η λαϊκιστική προσέγγιση του υπουργού Υγείας, ο οποίος μετά τη συλλήβδην απόρριψη της πρώτης τροπολογίας του ΠΑΣΟΚ για τους υγειονομικούς, δεσμευόταν δημόσια ότι θα θεραπεύσει την αδικία για τους νοσηλευτές». Από το βήμα της βουλής- όπως κατέγραψαν- υποχρεώθηκε να παραδεχθεί ότι η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετήσει την υπαγωγή των νοσηλευτών στα βαρέα γεγονός που συνιστά την πρώτη νίκη του ΠΑΣΟΚ ως αξιωματική αντιπολίτευση.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης πιστεύει ότι όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται στο ΠΑΣΟΚ, εγκαταλείποντας τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αναμένει υπεύθυνη αντιπολίτευση που παράγει αποτελέσματα προς όφελός του. Ετοιμάζει έτσι να προκαλέσει απανωτές μονομαχίες στη βουλή με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και ταυτόχρονα να κατευθύνει τους «σκιώδεις υπουργούς του» στην κατάλληλη προετοιμασία για καθημερινές αντιπαραθέσεις με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.

Ο καλός συντονισμός θεωρείται το «κλειδί» του στοιχήματος, αφού 31 βουλευτές καλούνται να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα αυξημένα καθήκοντα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης πλέον. Η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού είναι από τα πρόσωπα που στέκονται υποστηρικτικάδίπλα στους «σκιώδεις υπουργούς» για την προετοιμασία των νομοθετικών και προγραμματικών πρωτοβουλιών, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργούν τα στελέχη του Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου με τις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις. Στους δύο κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους, τους κ.κ. Γερουλάνο και Μάντζο θα προστεθεί και τρίτος- στη λίστα που προτάθηκε στην ηγεσία είναι μεταξύ άλλων τα ονόματα του Παύλου Χρηστίδη και του Παναγιώτη Δουδωνή.

Η Χαριλάου Τρικούπη είναι κοντά στο να κλείσει η πλατφόρμα υποδοχής περίπου 1200 βιογραφικών μέχρι τώρα και να ξεκινήσει το σκανάρισμα των προτάσεων και στη συνέχεια η στελέχωση των Τομέων του ΠΑΣΟΚ. Η κυρία Διαμαντοπούλου μαζί με τον Ανδρέα Σπυρόπουλο, τον Γραμματέα του κόμματος, έχει αναλάβει το ρόλο του «φίλτρου», ενώ διατηρεί αταλάντευτο προσανατολισμό στην αξιοποίηση και αρκετών τεχνοκρατών στους Τομείς.

Προγραμματικές δράσεις προωθεί εν τω μεταξύ και τo Ινστιτούτο για την Σοσιαλδημοκρατία – InSocial  του ΠΑΣΟΚ που την προσεχή Τρίτη σε συνεργασία με το Friedrich Ebert Stiftung – FES Αθήνας οργανώνει εκδήλωση (παρουσίαση έρευνας και συζήτηση) με θέμα: «Νεανική Βία & Παραβατικότητα». Με την εκδήλωση θέλουν να εξετάσουν τις αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας στην καταγραφή και αντιμετώπιση του φαινομένου και να αναδείξουν πολιτικές για το πέρασμα από την καταστολή στην πρόληψη. Χαιρετισμοί θα γίνουν από την Regine Schubert, Διευθύντρια γραφείου FES Αθήνας και το Νίκο Χριστοδουλάκη, Επικεφαλής του InSocial. Τα αποτελέσματα της έρευνας από την Prorata θα παρουσιάσει ο Άγγελος Σεριάτος και στη συνέχεια θα συζητήσουν και θα σχολιάσουν οι:

Αγγελική Γαζή, Αν. Καθηγήτρια Ψυχολογίας των Μέσων – Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων & Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο. Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Χριστίνα Ζαραφωνίτου, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Διευθύντρια ΠΜΣ “Εγκληματολογία” και Εργαστηρίου Αστεακής Εγκληματολογίας (ΕΑστΕ) Παντείου Πανεπιστημίου

Στέλιος Στυλιανίδης, ομότιμος Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχιατρικής, Ψυχαναλυτής, Ιδρυτής & Επίτιμος Πρόεδρος της ΕΠΑΨΥ

Συντονισμός: Ηλίας Κικίλιας, Διευθυντής ερευνών του ΕΚΚΕ και Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ.

protothema.gr

 




ΠΑΣΟΚ: Αξιωματική Αντιπολίτευση – 9 ΚΟ και 21 Ανεξάρτητοι στη Βουλή

Μετά από περισσότερα από 15 χρόνια, το ΠΑΣΟΚ, επιστρέφει στην θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η εξέλιξη των πραγμάτων ήρθε με τρόπο ανορθόδοξο -αλλά σίγουρα θεσμικό- και φυσικά πρωτόγνωρο για τα δεδομένα του μεταπολιτευτικού σκηνικού της χώρας.

Για πρώτη φορά λοιπόν, το κόμμα που εξελέγη δεύτερο στην κάλπη (εν προκειμένω ο ΣΥΡΙΖΑ) εξέπεσε από την θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και το τρίτο κόμμα, το ΠΑΣΟΚ, καταλαμβάνει τη θέση του. Οι συνεχείς παραιτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σε συνέχεια των διασπάσεων του τελευταίου χρόνου, μείωσαν τον αριθμό των εδρών σε 29 και κατά συνέπεια το ΠΑΣΟΚ με 31 έδρες αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Το σκηνικό που διαμορφώνεται ωστόσο στη Βουλή, παραμένει χαοτικό αφού στην πληθώρα των κομμάτων που πέτυχαν την είσοδό τους, προστέθηκαν κοινοβουλευτικές ομάδες που προέκυψαν από διάσπαση αλλά και οι ανεξάρτητοι βουλευτές. Συγκεκριμένα, ηΝέα Δημοκρατία παραμένει με ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία 155 εδρών, ακολουθεί πλέον το ΠΑΣΟΚ με 31, ο ΣΥΡΙΖΑ με 29, το ΚΚΕ με 21, η Ελληνική Λύση με 11, όσους έχει και η Νέα Αριστερά, η Νίκη με 10, η Πλεύση Ελευθερίας με 6 και οι Σπαρτιάτες με 5.

Σε αυτή την εικόνα προστίθενται και 21 ανεξάρτητοι βουλευτές με ορισμένους από αυτούς να προσπαθούν να συγκροτήσουν κοινοβουλευτικές ομάδες προκειμένου να αξιοποιήσουν συγκεκριμένα προνόμια στο κοινοβουλευτικό έργο.

Το ΠΑΣΟΚ και τα νέα προνόμια

Κατά τον Κανονισμό της Βουλής ο όρος «αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης» χρησιμοποιείται για τον «πρόεδρο της μεγαλύτερης σε δύναμη Koινoβoυλευτικής Oμάδας πoυ δεν μετέχει στην Kυβέρνηση». Ο τίτλος εμπεριέχει ισχυρούς πολιτικούς συμβολισμούς οι οποίοι απορρέουν κυρίως από τα εκλογικά ποσοστά. Έως σήμερα αξιωματική αντιπολίτευση ήταν το κόμμα που έβγαινε δεύτερο στις εθνικές εκλογές, αποτελούσε τον ισχυρότερο αντίπαλο της εκάστοτε κυβέρνησης και συνήθως συγκέντρωνε αυξημένες πιθανότητες να κυβερνήσει.

Πλέον, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα στεγάζεται στο πολυτελές γραφείο «69» που βρίσκεται σταθερά στο ισόγειο του Μεγάρου της Βουλής και στην απέναντι γωνία από την πρωθυπουργική πτέρυγα. Από αυτό το σημείο οργάνωναν τις αντιπολιτευτικές τους επιθέσεις οι Γιώργος Παπανδρέου, που ήταν και ο τελευταίος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ που χρησιμοποίησε το γραφείο ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την περίοδο 2004-2009, Αντώνης Σαμαράς, Αλέξης Τσίπρας και Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επίσης, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δικαιούται να διορίζει συνολικά 10 έμπιστους, μετακλητούς υπαλλήλους, τουλάχιστον 1 παραπάνω σε σχέση με τους προέδρους των μικρότερων κοινοβουλευτικών κομμάτων και 3 κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους έναντι 2 που έχουν οι υπόλοιποι.

Σε πολιτικό επίπεδο ο κ. Ανδρουλάκης, ως επικεφαλής της αντιπολίτευσης θα λαμβάνει το λόγο αμέσως μετά την ομιλία του πρωθυπουργού και θα δικαιούται μεγαλύτερο χρόνο σε σχέση με τους αρχηγούς των μικρότερων κομμάτων.

Επιπρόσθετα, το ΠΑΣΟΚ αποκτά ενισχυμένη παρουσία σε κρίσιμες κοινοβουλευτικές επιτροπές. Ειδικότερα, θα αποκτήσει την θέση αντιπροέδρου στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας η οποία κατά παράδοση αποτελεί πεδίο στενού ελέγχου των κυβερνητικών πεπραγμένων. Παράλληλα, αναμένεται να αποκτήσει μια επιπλέον θέση – και να τις αυξήσεις σε 3 – στο κορυφαίο κοινοβουλευτικό όργανο που είναι ηΔιάσκεψη των Προέδρων.

Πλέον ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα έχουν την δυνατότητα συμπλήρωσης της αυξημένης πλειοψηφίας των 3/5 για τον διορισμό προέδρων ανεξάρτητων αρχών. Τέλος, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ θα αντικαταστήσει τον συνάδελφο του από τον ΣΥΡΙΖΑ που είχε οριστεί μέλος της Επιτροπής «Πόθεν Εσχες». Στην συγκεκριμένη επιτροπή η αντιπολίτευση εκπροσωπείται μόνο από την αξιωματική αντιπολίτευση.

Το μήνυμα της ηγεσίας προς τα στελέχη και τους βουλευτές είναι «χαμηλοί τόνοι, όχι πανηγυρισμοί και προσήλωση στον κεντρικό στόχο για να γίνει πράξη η πολιτική αλλαγή». Το δε σήμα προς τους ψηφοφόρους αναδεικνύει και τη δέσμευση προς τους ψηφοφόρους που περιγράφει ο νέος εκπρόσωπος Τύπου, Κώστας Τσουκαλάς: «Θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο της υπευθυνότητας και της συνέπειας, ώστε να ανταπεξέλθουμε και στα νέα αυξημένα κοινοβουλευτικά μας καθήκοντα».

Η «αλλαγή πίστας» ξεκίνησε αρχικά στο «σκηνικό» των δημοσκοπήσεων και συνεχίστηκε στα κοινοβουλευτικά έδρανα, μετά από τις τελευταίες ανεξαρτητοποιήσεις έξι βουλευτών από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης διαμηνύει ότι το στοίχημα δεν έχει να κάνει με την «αριθμητική υπεροχή» στη Βουλή, επιχειρώντας έτσι «να κρατήσει χαμηλά την μπάλα» και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις εν’ όψει και της πρώτης μονομαχίας που θα δώσει ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πλέον με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Βουλή για τον προϋπολογισμό. Όπως όλα δείχνουν θα προηγηθεί – στις αρχές Δεκεμβρίου- η πρώτη συνάντηση του κ. Ανδρουλάκη με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου η Χαριλάου Τρικούπη υποστηρίζει θα γίνει αναλυτική συζήτηση στη βάση συγκεκριμένης ατζέντας.

Τρίτος στη Βουλή μετά τη διπλή έξοδο από Τζάκρη και Πούλου

Υπενθυμίζεται πως την πόρτα της εξόδου από τον ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία άνοιξαν χθες οι βουλεύτριες Θεοδώρα Τζάκρη και Γιώτα Πούλου, στερώντας του το κοινοβουλευτικό στάτους και μαζί τα προνόμια της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βουλή, για πρώτη φορά εδώ και μια δεκαετία.

Την επομένη του ντιμπέιτ των τεσσάρων υποψήφιων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ, που παρακολούθησαν πάνω από 638.000 θεατές κάποιες στιγμές,οι δύο βουλευτές απέστειλαν επιστολή ανεξαρτητοποίησης στον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα, επωμιζόμενες από κοινού το πολιτικό βάρος της επιλογής τους, η οποία δεν έχει προηγούμενο στα μεταπολιτευτικά χρονικά.

Ήδη, οι «87+» κάλεσαν τις δύο βουλευτές να επιστρέψουν τις έδρες τους, ζητώντας ταυτόχρονα από τα υπόλοιπα κόμματα να τις αποκλείσουν από τυχόν συνεργασία τους στο μέλλον. Πρωτίστως, όμως, οι «87+» κατήγγειλαν τον Στέφανο Κασσελάκη πως «ανέλαβε να ικανοποιήσει τα συμφέροντα της διαπλοκής και της δεξιάς, αφού σχεδίασε οργάνωσε και εκτέλεσε την αλλοίωση της άλλη λαϊκής ετυμηγορίας», όπως τόνισαν.

Συνολικά από την Κουμουνδούρου έχουν αποχωρήσει 18 βουλευτές, με τους πρώτους 11 (Ε. Αχτσιόγλου, Δ. Τζανακόπουλος, Ν. Ηλιόπουλος, Σ. Αναγνωστοπούλου, Θ. Φωτίου, Ε. Τσακαλώτος, Π. Πέρκα, Μ. Τζούφη, Α. Χαρίτσης, Χ. Ζεϊμπέκ, Ο. Φερχάτ) να δημιουργούν την δική τους ΚΟ με τίτλο “Νέα Αριστερά” τους υπόλοιπους 6 (Ρ. Χρηστίδου, Θ. Τζάκρη, Α. Αυλωνίτης, Π. Παππάς, Γ. Πούλου, Κ. Μάλαμα) να κατευθύνονται προς το νέο κόμμα Κασσελάκη και την Αθηνά Λινού να παραμένει πολιτικά “ανέστια”. Ωστόσο, για να δημιουργηθεί νέα κοινοβουλευτική ομάδα και να αποκτήσει εκπροσώπηση το κόμμα Κασσελάκη στην Βουλή απαιτούνται τουλάχιστον 10 βουλευτές.

Στην ομοβροντία «συντροφικών» πυρών κατά των Θεοδώρας Τζάκρη και Παναγιώτας Πούλου εντάσσονται πρώτα από όλα αυτά της Κουμουνδούρου, η οποία έσπευσε να σχολιάσει πως «η στέρηση αυτού του ρόλου από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, είναι μια καθαρή θεσμική εκτροπή».

Από πλευράς της, η Γραμματέας του κόμματος, Ράνια Σβίγκου σχολίασε πως «τα σχέδια της διαπλοκής και του αντιΣΥΡΙΖΑ μετώπου θα πέσουν ξανά στο κενό. Ο αριστερός, προοδευτικός κόσμος θα απαντήσει ηχηρά σε όσους παραβίασαν τη βούλησή του. Με τη μαζική παρουσία του στις κάλπες της Κυριακής και στην πρώτη γραμμή για έναν ισχυρό, ανασυγκροτημένο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ», απευθύνοντας εκ νέου κάλεσμα συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία.

«Η ανεξαρτητοποίηση της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί πράξη σύγχρονης πολιτικής αποστασίας, πλήττοντας ευθέως την Αριστερά και την τη δημοκρατική λειτουργία και την Λαϊκή Ετυμηγορία ακυρώνοντας τη Βούλησης των Πολιτών. Η ιστορία θα τους κρίνει και θα τους κατατάξει δίπλα στους αποστάτες του 1965 και τον Συμπιλίδη» παρατήρησε σε παρέμβασή του στα κοινωνικά δίκτυα ο Γιάννης Μπουλέκος, μέλος των «87» και της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, συμπληρώνοντας ότι «την απάντηση στην εκτροπή θα την δώσει ο ίδιος ο λαός του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ με την μαζική του συμμετοχή την Κυριακή στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου προέδρου!».

Αιχμηρός εμφανίστηκε και ο Κώστας Ζαχαριάδης αντιδρώντας ακαριαία, αφού ανέφερε πως «είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας που αλλάζει χωρίς εκλογές το κόμμα που εκλέγεται αξιωματική αντιπολίτευση. Είναι ο ορισμός του βιασμού της ψήφου και της λαϊκής ετυμηγορίας». «Η προσπάθεια της διαπλοκής και της Δεξιάς να διαλύσουν μέσω του Στέφανου Κασσελάκη και των ακoλούθων του, το κόμμα που τους εξέλεξε και τους ανέδειξε είναι άθλια και ντροπιαστική για την Δημοκτρατία, τον Κοινοβουλευτισμό, την Αριστερά» σημείωσε ο κ. Ζαχαριάδης, για να προσθέσει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εδώ, η απάντηση θα έρθει την Κυριακή από την μεγάλη συμμετοχή στις κάλπες για την ανάδειξη της νέας ηγεσίας μας. Απο Δευτέρα θα στήσουμε ξανά το σπίτι μας, θα ανασυγκροτήσουμε το κόμμα μας και το χώρο μας».

Επιχειρώντας προβολή στο μέλλον, η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ χάθηκε μόνο «στα χαρτιά» αντέτεινε η Αντιπρόεδρος της Βουλής, Όλγα Γεροβασίλη, περιγράφοντας πως «τους σημερινούς επίδοξους «αποστάτες», η ιστορία, απλά θα τους ξεχάσει γρήγορα. Γιατί ο λαός αποφασίζει. Ο λαός έβαλε τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή. Ο λαός ανέδειξε τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόσο ως Κυβέρνηση όσο και ως Αξιωματική Αντιπολίτευση».

Η ανθρωπογεωγραφία των 21 ανεξάρτητων βουλευτών

Μετά τον ΣΥΡΙΖΑ ο δεύτερος τροφοδότης της ομάδας των ανεξάρτητων είναι η ΚΟ των Σπαρτιατών καθώς έχουν αποχωρήσει 7 βουλευτές, ακολουθεί η ΝΔ με 3 ανεξαρτητοποιήσεις, η Πλεύση Ελευθερίας με 2 και από μια έχουν ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση. Τα μόνα κόμματα που αποδεικνύονται ανθεκτικά είναι το ΚΚΕ και η Νίκη.

Αναλυτικά, η δεξαμενή των 21 ανεξάρτητων βουλευτών αποτελείται από τους:

Οι προερχόμενοι από τον ΣΥΡΙΖΑ (7):

Αθηνά Λινού

Ραλλία Χρηστίδου

Αλέξανδρος Αυλωνίτης

Πέτρος Παππάς

Κυριακή Μάλαμα

Θεοδώρα Τζάκρη

Γιώτα Πούλου

Από τους Σπαρτιάτες (7):

Χάρης Κατσιβαρδάς
Γιώργος Μανούσος

Γιάννης Δημητροκάλλης

Διονύσης Βαλτογιάννης

Γιώργος Ασπιώτης

Μιχάλης Γαυγιωτάκης

Κωνσταντίνος Φλώρος

Από την ΝΔ (3)
Μάριος Σαλμάς
Λευτέρης Αυγενάκης (ο οποίος ωστόσο συμπεριφέρεται ως βουλευτής ΝΔ στηρίζοντας το έργο της κυβέρνησης)
Αντώνης Σαμαράς
Από την Πλεύση Ελευθερίας (2)
Μιχάλης Χουρδάκης

Αρετή Παπαϊωάννου

Από την Ελληνική Λύση (1)
Παύλος Σαράκης
Από το ΠΑΣΟΚ (1)
Μπουρχάν Μπαράν
protothema.gr



ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση

Την ευθύνη της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέλαβε από χθες το ΠΑΣΟΚ, μια εξέλιξη λίγο πολύ αναμενόμενη, καθώς οι αποχωρήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είχαν προαναγγελθεί από καιρό.

Ωστόσο, όσο κι αν στη Χαριλάου Τρικούπη ήταν προετοιμασμένοι, αντιλαμβάνονται ότι μετά τη ρευστοποίηση των κομμάτων οφείλουν να εμφανιστούν αντάξιοι της περίστασης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εδώ και καιρό -όπως τονίζουν – ήταν πολιτικά κυρίαρχος αλλά πλέον έχει έναν «σοβαρό αντίπαλο».

Έχοντας αφήσει πίσω τους τις εσωκομματικές εκλογές, στο ΠΑΣΟΚ «κοιτούν» την επόμενη ημέρα με αισιοδοξία. Και επειδή προβλέπουν ότι αρκετοί θα χτυπήσουν την πόρτα του Ν. Ανδρουλάκη, ο ίδιος φρόντισε να στείλει το μήνυμά του: «Στρατηγική μας είναι η αμφίπλευρη διεύρυνση και προς το Κέντρο και την Αριστερά πάντα με πολιτικούς και αξιακούς όρους και μόνο με διάλογο στο προσκήνιο.

Και επειδή η συζήτηση αυτή ιντριγκάρει, λόγω της κατάστασης στα αριστερά του ΠΑΣΟΚ, το ξαναλέω: Αυτά που έκαναν κάποιοι πριν μερικά χρόνια και σήμερα τα καταδικάζουν, δεν πρόκειται να τα κάνω. Δεν έμαθα ποτέ να λειτουργώ στο παρασκήνιο. Όποιος θέλει, πολιτικά, ας έρθει να συζητήσουμε, να βρούμε πεδία συγκλίσεων, γιατί η Δημοκρατική Παράταξη δεν είναι πως θα μεγαλώσει για να ξαναβολευτούν κάποιοι υποψήφιοι υπουργοί ή βουλευτές, αλλά πώς θα λύσει και θα απαντήσει στις σημερινές κοινωνικές προκλήσεις».

Την ίδια ώρα, το ΠΑΣΟΚ αναμένεται σήμερα να καταθέσει τις προτάσεις του για το στεγαστικό ζήτημα και την φορολογία. Σύμφωνα με στενούς συνεργάτες του κ. Ανδρουλάκη σ’ αυτά τα ζητήματα, δηλαδή της καθημερινότητας θα εστιάσουν το επόμενο χρονικό διάστημα. « Τα θέματα της καθημερινότητας είναι για εμάς πάρα πολύ σημαντικά. Τον κόσμο σήμερα δεν τον ενδιαφέρουν οι μεγαλοστομίες αλλά οι πραγματικές λύσεις σε θέματα όπως η τιμή της ενέργειας που πλέον ο πολίτης δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις τιμές του ρεύματος, ο μισθός του που δεν μπορεί να καλύψει τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ. Σε αυτά τα προβλήματα οφείλουμε ν’ απαντήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος Τύπου Κώστας Τσουκαλάς.

ethnos.gr



Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ: Τα προνόμια για τον Νίκο Ανδρουλάκη και το γραφείο «69»

Από κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ έπεσε κατηγορία και πλέον συγκαταλέγεται στα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης μετά τις νέες ανεξαρτητοποιήσεις των Θεοδώρας Τζάκρη και Γιώτας Πούλου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ των «29» βουλευτών, από δεύτερο σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμμα της Βουλής, υποβιβάζεται σε τρίτη δύναμη και το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές αναγορεύεται σε αξιωματική αντιπολίτευση, κάτι που φέρνει αλλαγές και εντός του Κοινοβουλίου.

Έτσι, το ΠΑΣΟΚ και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ θα λογίζεται ως ο τέταρτος θεσμικός πολιτειακός παράγοντας της χώρας και θα έχει το προβάδισμα από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα:

  • Το ΠΑΣΟΚ και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι θεσμικά ο τέταρτος στην τάξη πολιτειακός παράγοντας της χώρας και Ο Νίκος Ανδρουλάκης θα έχει το προβάδισμα από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις εκδηλώσεις.
  • Στη Βουλή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα λαμβάνει τον λόγο μετά τον πρωθυπουργό ενώ ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα ακολουθεί της ομιλίας του Νίκου Ανδρουλάκη.
  • Κατά τις οργανωμένες κοινοβουλευτικές συζητήσεις στην Ολομέλεια με κύκλους ομιλητών, το ΠΑΣΟΚ έχει περισσότερους βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ.
  • Μεταβολή στην σύνθεση των Διαρκών και Ειδικών Επιτροπών δεν υπάρχει αφού ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ είχαν από 6 βουλευτές – μέλη και η διαφορά του 31-29 δεν αλλάζει την ποσόστωση. Αλλαγές όμως θα υπάρξουν στην σύνθεση του προεδρείου της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, στην Διάσκεψη των Προέδρων και στην Επιτροπή Πόθεν Έσχες.

    Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, σύμφωνα με τον ΚτΒ, η θέση του Αντιπροέδρου καταλαμβάνεται από βουλευτή του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Συνεπώς, τώρα, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας θα πρέπει να οριστεί βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ θα παραδώσει το Γραφείο του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη. Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα μετακομίσει σε γραφείο του δευτέρου ορόφου. Ήδη οι συνεργάτες του Νίκου Παππά έχουν ξεκινήσει να μαζεύουν τα πράγματά τους.

newsbomb.gr




Το ΠΑΣΟΚ διεκδικεί τον ρόλο της αντιπολίτευσης και Αποχωρεί η Τζάκρη από τον ΣΥΡΙΖΑ

Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για τον ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να μετρηθεί ως τρίτο κόμμα στην Βουλή, χάνοντας επισήμως την θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αφού μετά την ανακοίνωση ανεξαρτητοποίησης από τη Γιώτα Πούλου, τον ίδιο δρόμο παίρνει και η Θεοδώρα Τζάκρη.

Στο πλαίσιο αυτό, στη Λιβαδειά αναμένεται να βρεθεί σήμερα ο Στέφανος Κασσελάκης, καθώς με μεγαλοπρέπεια γιορτάζονται τα εισόδια της Θεοτόκου, ως τοπική αργία. Η επιλογή του συγκεκριμένου σημείου επίσκεψης από τον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο, κάθε άλλο παρά τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί, καθώς εκλεγμένη βουλευτής με την Κουμουνδούρου στον νομό Βοιωτίας είναι η Γιώτα Πούλου, η οποία βρίσκεται πλέον ανοιχτά σε τροχιά εξόδου από την αξιωματική αντιπολίτευση, με κατεύθυνση το κόμμα Κασσελάκη.

Η κυρία Πούλου δήλωσε ότι έχει ήδη πάρει τις αποφάσεις της και ότι η ανακοίνωσή τους είναι θέμα λίγων ωρών. Αν και δεν σκοπεύει να αφαιρέσει από το κόμμα τον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν μπορεί να αποδεχτεί τα όσα συνέβησαν στο συνέδριο και τις μεθοδεύσεις που ακολούθησαν.

Το γεγονός, άλλωστε, ότι η κυρία Πούλου δεν προτίθεται, κατά δήλωσή της, να στερήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν καθιστά απαγορευτική την αποχώρησή της από το κόμμα, καθώς αυτή θα συμπέσει, κατά πληροφορίες, με την ανεξαρτητοποίηση της Θεοδώρας Τζάκρη.

Η ίδια μιλώντας σήμερα το πρωί στο MEGA «έδειξε» πότε θα αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας «δεν μπορώ να είμαι στη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη και να είμαι μέλος ενός άλλου κόμματος». «Θα φύγω και έχω εξηγήσει ότι αυτό είναι μια οδυνηρή απόφαση γιατί έχω περάσει τον μισό κοινοβουλευτικό βίο με τον ΣΥΡΙΖΑ. Το ρήγμα που υπάρχει με τους ανθρώπους που έχουν τα ηνία του ΣΥΡΙΖΑ και το ψυχικό ρήγμα δεν μου επιτρέπει να μείνω. Δεν θέλω να μείνω, δεν με θέλουν ούτε και αυτοί» πρόσθεσε.

Η κυρία Τζάκρη επέμεινε, μάλιστα, ότι «θα είναι και άλλοι βουλευτές» παρόντες στην ιδρυτική διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη καθώς «υπαρχουν και άλλοι άνθρωποι με αξιοπρέπεια». Στην ερώτηση, δε, αν το κόμμα Κασσελάκη θα έχει κοινοβουλευτική εκπροσώπηση, απάντησε «μπορεί να μην έχει τώρα κοινοβουλευτική ομάδα σε πρώτη φάση αλλά θα πετύχουμε κοινοβουλευτική ομάδα» για να προσθέσει με νόημα «υπάρχει και δεύτερος γύρος εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ».

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος κυλά αντίστροφα για την μετάπτωση του ΣΥΡΙΖΑστην τρίτη θέση από το στάτους της αξιωματικής αντιπολίτευσης που διατηρεί σήμερα, καθώς το επιτελείο του Στέφανου Κασσελάκη έκανε χθες γνωστό το χρόνο και τον τόπο της εκδήλωσης για την παρουσίαση της ιδρυτικής διακήρυξης του νέου πολιτικού φορέα.

Αυτή αναμένεται να λάβει χώρα στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου, στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ενώ «κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα ανακοινωθεί και το όνομα του κόμματος, το οποίο θα προκύψει από την ψηφοφορία των μελών του κινήματος», όπως τονίζουν οι διοργανωτές. Επιπλέον, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι πολιτικές παρουσίες στην εκδήλωση του Σαββάτου, καθώς από τον Ταύρο γίνεται λόγος για «νέο κύμα ανεξαρτητοποιήσεων» από τον ΣΥΡΙΖΑ, την ερχόμενη εβδομάδα.

Όντας σε φάση προετοιμασιών, πάντως, ο Στέφανος Κασσελάκης παρενέβη χθες με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, λέγοντας πως «παρουσιάζουμε την ιδρυτική μας διακήρυξη και το όνομα που θα έχει το πολιτικό μας σπίτι. Το όνομα, που αποφασίζετε εσείς τώρα» και κάλεσε ταυτόχρονα τους υποστηρικτές του να προτείνουν ονόματα για τον νέο φορέα στον ιστότοπο todikomaskinima.gr. «Γράφεστε μέλη. Από τη λίστα των ονομάτων (που προτείνατε πάλι εσείς), ψηφίζετε ως την Παρασκευή το όνομα του κόμματός μας» περιέγραψε ο κ. Κασσελάκης, καταλήγοντας πως «το Σάββατο αποκτάμε το δικό μας όνομα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα επικρατέστερα ονόματα του νέου πολιτικού φορέα είναι τα εξής:

Άλμα Δημοκρατίας

 Αύριο

 Δημοκρατικό Κόμμα

 Δύναμη Δημοκρατίας

Ελληνικό Όνειρο

 Εμείς

 Κίνημα

 Κίνημα Δημοκρατίας

 Μπορούμε

 Μπροστά!

 Ορίζοντας

 Προοδευτικό Κίνημα

 Προοδευτικοί Πολίτες

Πρόοδος

Σύγχρονη Αριστερά

Παράλληλα, οι συνεργάτες του Στέφανου Κασσελάκη επιμελούνται τις προετοιμασίες της εκδήλωσης, καθώς η μάχη των εντυπώσεων στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου προβλέπεται αμείλικτη μεταξύ «Κασσελίστας» και «Κουμουνδούρου». Όχι μόνο, γιατί η ιδρυτική διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη θα προηγηθεί λίγων ωρών πριν το άνοιγμα της εσωκομματικής κάλπης, αλλά και γιατί η σύγκρουση μεταξύ του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και της Κουμουνδούρου μαίνεται σε υψηλούς τόνους.

Αναδρομή στο… δημοψήφισμα

Μιλώντας χθες στο Mega, ο κ. Κασσελάκης γύρισε το χρόνο πίσω στο 2015 και αναφερόμενος στο δημοψήφισμα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και την στάση του προκατόχου του,Αλέξη Τσίπρα, δήλωσε πως «εάν ήμουν στη θέση του Αλέξη Τσίπρα δεν θα πήγαινε σε δημοψήφισμα. Τα capital controls και το δημοψήφισμα είναι πληγή στην ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ. Δημοψήφισμα σημαίνει ότι ψηφίζουν οι πολίτες, ο λαός, επομένως πρέπει να το σέβεται».

Η παραπάνω αποστροφή είχε ως αποτέλεσμα μια απάντηση σε υψηλούς τόνους από την Κουμουνδούρου, η οποία υποστήριξε πως «Φαίνεται ότι το νέο όχημα του αντιΣΥΡΙΖΑ μετώπου, της διαπλοκής και των σχεδίων της ΝΔ, καίει πολύ γρήγορα τα καύσιμά του.

Μετά τις χυδαιότητες που εξαπέλυσε πρόσφατα κατά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα για την τραγωδία στο Μάτι, στη σημερινή τηλεοπτική εμφάνισή του, ο Στέφανος Κασσελάκης ανακύκλωσε τα σκουπίδια για το Δημοψήφισμα και τα capital controls». «Τόσο μπαγιάτικο είναι το «νέο» και το «καινοτόμο» που πουλάει, από κανάλι σε κανάλι» συνέχισε η Κουμουνδούρου, καταλήγοντας πως «ο κόσμος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με τη μαζική συμμετοχή του στις εκλογές για την προεδρία του κόμματος, θα δώσει μια ηχηρή απάντηση στα σχέδια του κ. Κασσελάκη, της διαπλοκής και των διαφόρων παραθεσμικών κέντρων».

Την ίδια ώρα, εντείνονται οι προετοιμασίες από την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει του πρώτου γύρου της εσωκομματικής αναμέτρησης την Κυριακή, η οποία θα διαρκέσει από τις 8 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα, με ανοιχτό το ενδεχόμενο της παράτασης. Με τις κάλπες να κοντεύουν, η Κουμουνδούρου έδωσε χθες στη δημοσιότηταδιευθύνσεις από τα 400 εκλογικά κέντραπου θα στηθούν για τις ανάγκες της διαδικασίας, ενώ καθημερινές είναι οι συσκέψεις στα κεντρικά του κόμματος για την άρτια διοργάνωση της προεδρικής κούρσας.

protothema.gr




Κλιμακώνει την επίθεση στο ΠΑΣΟΚ η κυβέρνηση – Η επαναφορά στο γνώριμο δίπολο και ο καρμπόν ΣΥΡΙΖΑ

Για στείρα αντιπολίτευση κάνει λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Κλίμα πόλωσης διαμορφώνεται μεταξύ κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ μετά τις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ και την εν δυνάμει ανάδειξη και επίσημα του Νίκου Ανδρουλάκη σε αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο πρωθυπουργός χθες από το βήμα της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια περίθαλψη επιτέθηκε στο ΠΑΣΟΚ κάνοντας λόγο για στείρα αντιπολίτευση, η οποία για μικροπολιτικούς λόγους αρνείται να συναινέσει σε κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που έχουν κοινωνικό πρόσημο, θυμίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ στο πρόσφατο παρελθόν.

Επί της ουσίας, η κυβέρνηση μετά την επανεκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη στα ηνία του ΠΑΣΟΚ μέσω του εκπροσώπου της, Παύλου Μαρινάκη αλλά και δια στόματος του ίδιου του Κυριάκου Μητσοτάκη καλωσόρισε την επανεκλογή του, ρίχνοντας γέφυρες και επιχειρώντας να βρεθεί ένα πεδίο συνεννόησης για ζητήματα ειδικού βάρους που αφορούν στην ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των πολιτών. Και ενώ σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, υπήρχαν ευκαιρίες αυτό να επιτευχθεί, η Χαριλάου Τρικούπη επέμεινε στην άρνηση, όπως στο νομοσχέδιο του ΑΣΕΠ για την επιτάχυνση των προσλήψεων, τον ορισμό νέου Συνηγόρου του Πολίτη, την ανάπτυξη της ανακύκλωσης, τις σταθερές αυξήσεις του κατώτατου μισθού, τις νέες βελτιώσεις στο δικαστικό χάρτη, τις οποίες αντιθέτως ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε.

Ουσιαστικά, το Μέγαρο Μαξίμου επισημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ εσχάτως φόρεσε το «κοστούμι» του ΣΥΡΙΖΑ τόσο στο λεκτικό όσο όμως και στην ουσία της πολιτικής με τον πρωθυπουργό να υπογραμμίζει ότι το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τροπολογία – καρμπόν με αυτή που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2020 και περιλαμβάνει για ένταξη του προσωπικού του ΕΣΥ στα βαρέα και ανθυγιεινά.

«Σπεύδετε να πάρετε τη θέση του κάτω από τη σκιά του “λεφτόδεντρου”» είπε χαρακτηριστικά χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εξηγώντας ότι ακολουθεί και θα συνεχίσει να το πράττει συνεπή και λελογισμένη οικονομική πολιτική στο πλαίσιο των νέων δημοσιονομικών κανόνων, οι οποίοι προβλέπουν «ταβάνι» δαπανών. Συνεπώς οποιαδήποτε πολιτική αντιπρόταση θα πρέπει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη δεξαμενή άντλησης κονδυλίων, δηλαδή να είναι κοστολογημένη. Μάλιστα έκανε λόγο για ανεύθυνη πολιτική του ΠΑΣΟΚ επισημαίνοντας ότι εάν εφαρμοζόταν η πρότασή του, οι υγειονομικοί θα έβγαιναν σε σύνταξη στα 62 τους χρόνια και το ΕΣΥ θα οδηγούνταν μαθηματικών στην κατάρρευση. «Από το από το ΠΑΣΟΚ, δήθεν υπεύθυνο και προοδευτικό κόμμα, περιμένω κάτι περισσότερο»κατέληξε ο πρωθυπουργός, ρίχνοντας φαρμακερά βέλη.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης έκανε λόγο για επικοινωνιακούς χειρισμούς, επιμένοντας – όπως είπε- σε ένα μεγαλοπρεπές «όχι» σε μια κυβέρνηση που υποτιμά τον λαό και υποβαθμίζει τη ζωή του. «Μαθήματα υπευθυνότητας όχι σε έμας» αντέταξε, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για τη χειρότερη εκδοχή του λαϊκισμού. Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων είχε υποστηρίξει ότι ο κοινοβουλευτισμός επιβάλλει τεκμηριωμένη κριτική, όχι όμως ασκήσεις διαφοροποιήσεων με μόνο σκοπό τελικά την κομματική περιχαράκωση ή το πολιτικό φλερτ με συγγενείς χώρους.




ΠΑΣΟΚ: Καμπάνια ανασχηματισμού με διακριτές αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ

Σε ευρύ «ανασχηματισμό» της Χαριλάου Τρικούπη προχωρά οΝίκος Ανδρουλάκης, με διακηρυγμένο στόχο τη συγκρότηση του «πράσινου» μοντέλου διακυβέρνησης της χώρας από ένα ισορροπημένο «μείγμα» πολιτικών και τεχνοκρατών στις θέσεις-κλειδιά του ΠΑΣΟΚ.

Το κάλεσμα θα είναι ανοιχτό και θα απευθύνεται σε όλους, όσοι προτίθενται να αναλάβουν ρόλους στους Τομείς του κόμματος- στα «εργαστήρια» παραγωγής πολιτικής- και δίπλα στους «σκιώδεις υπουργούς» στη βουλή για τη στήριξη του αντιπολιτευτικού έργου.

Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής στους Τομείς πολιτικής και σε ειδικές ομάδες εργασίας

Σήμερα συγκεκριμένα, ξεκινά καμπάνια με σύνθημα «Συμμετέχω-Σχεδιάζουμε τη διακυβέρνηση της χώρας» και ταυτόχρονα ανοίξε ειδική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ, όπου θα μπορούν να καταθέτουν τα βιογραφικά τους στελέχη, τεχνοκράτες και ειδικοί επιστήμονες για την κατάρτιση του κάθε Τομέα.

Το ανοιχτό κάλεσμα απευθύνεται στα 300.000 μέλη και φίλους που συμμετείχαν στις εσωκομματικές διαδικασίες, στη νέα γενιά επιστημόνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη. Αποτελεί προτεραιότητά μας η προώθηση ενός νέου μοντέλου διακυβέρνησης που θα βασίζεται στη συμμετοχικότητα, τη διαβούλευση, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία. Βασικοί πυλώνες λειτουργίας των τομέων και των ομάδων εργασίας:

Συμμετοχή μελών και φίλων στη διαμόρφωση και εξειδίκευση των προγραμματικών θέσεων του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής
 Ανάπτυξη – επεξεργασία προτάσεων και σχεδιασμός ενημερωτικών δράσεων σε κάθε περιφέρεια και στις πόλεις μας.

Ειδικές θεματικές ομάδες εργασίας εμπειρογνωμόνων και επιστημόνων
Αξιοποίηση των ψηφιακών συμμετοχικών εφαρμογών στη λογική ενός ανοικτού εργαστηρίου καινοτομίας, το οποίο συνεχώς θα εμπλουτίζεται. Μπορείτε να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας για συμμετοχή στους Τομείς μέσα από την πλατφόρμα Ψηφιακή Κοινωνία, του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής https://digitalsociety.gr/tomeis 

Ο κ. Ανδρουλάκης θέλει το νέο «σχήμα» στη Χαριλάου Τρικούπη να αρχίσει να οργανώνεται πολύ πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων (ει δυνατόν μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου), ώστε από τις αρχές του νέου χρόνου να αποκτήσει ρυθμούς εκλογικής ετοιμότητας. Ο κύριος λόγος είναι να αξιοποιηθεί το momentum και να συνεχιστεί, με τη συμβολή όλο και περισσότερων στην ηγετική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, η ανοδική πορεία στις δημοσκοπήσεις.

Όποιος επισκέπτεται αυτές τις ημέρες τη Χαριλάου Τρικούπη διαπιστώνει αισθητή αύξηση του κόσμου που εργάζεται στα γραφεία των πέντε ορόφων. Στο νέο γραφείο της στον δεύτερο όροφο η Άννα Διαμαντοπούλου, ως επικεφαλής του Πολιτικού Σχεδιασμού έχει τη δυνατότητα να ανταλλάξει απόψεις με άλλα στελέχη για τα επόμενα βήματα και να συνδράμει στην αξιολόγηση των προτάσεων και των αυτοπροτάσεων για τη στελέχωση των Τομέων.

Ο Γραμματέας της ΚΕ, Ανδρέας Σπυρόπουλος έχει ήδη ξεκινήσει τις βολιδοσκοπήσεις με δεδομένο ότι σε κάποιους Τομείς θα παραμείνουν όσοι το επιθυμούν και αξιολογούνται με …καλό βαθμό, ενώ και ο συντονιστής της ομάδας προγράμματος Λευτέρης Καρχιμάκης έχει ήδη θέσει σε τροχιά υλοποίησης το προγραμματικό σχέδιο. Οι βουλευτές και τα μέλη του Πολιτικού Συμβουλίου έχουν κληθεί να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις για τον «ανασχηματισμό» της Χαριλάου Τρικούπη- το δε νεοσυσταθέν Πολιτικό Κέντροστις εβδομαδιαίες του συνεδριάσεις υπό το Νίκο Ανδρουλάκη έχει εκτός των άλλων και ρόλο ανάλυσης κάθε φορά των νέων δεδομένων.

Το πρώτο κύμα

Το πρώτο κύμα της καμπάνιας ορίζεται από τη δέσμευση προς τις 300 χιλιάδες και πλέον ψηφοφόρων στις πρόσφατες εσωκομματικές κάλπες ότι «το ΠΑΣΟΚ είναι παντού» και ενεργοποιείται από την οργάνωση περιοδειών σε περίπου 20 νομούς της περιφέρειας και σε τρεις περιοχές της Αττικής μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου.

Σε κάποια από τα κλιμάκια στελεχών και βουλευτών θα ηγείται ο ίδιος ο Νίκος Ανδρουλάκης, με βασική επιδίωξη σε κάθε νομό η επικοινωνία με τους κατοίκους, τις οργανώσεις και τους τοπικούς φορείς να καταλήγει στη συγκέντρωση των αιτημάτων και στην ανάδειξη διαδοχικών πρωτοβουλιών, εντός και εκτός Βουλής.

Η κατάθεση για παράδειγμα της τροπολογίας για τον κατώτατο μισθό και τις συλλογικές συμβάσεις την περασμένη Παρασκευή ήταν μία από τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζει η Χαριλάου Τρικούπη. Μέχρι το τέλος θα γίνουν τρεις θεματικές εκδηλώσεις για την ακρίβεια, το ιδιωτικό χρέος και τα εργασιακά. «Θέλουμε να ενισχυθεί η «κυβερνησιμότητα» όχι μόνο του Ανδρουλάκη αλλά και της ομάδας του, που όλο και διευρύνεται», λέει έμπιστος συνεργάτης του επιτελείου του, επαναλαμβάνοντας την προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ να αποκτήσει γέφυρες επικοινωνίας με τα διάφορα και διαφορετικά κοινά στην πολυπληθέστερη περιοχής της χώρας, στην Αττική με συνεχείς δράσεις και πρωτοβουλίες.

Η «εικόνα» που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη Χαριλάου Τρικούπη είναι ότι η επανεκκίνηση μετά από την εσωκομματική αναμέτρηση διατηρεί τη δυναμική της και ότι παγιώνεται η ανοδική πορεία του κόμματος στα γκάλοπ. Η εκτίμησή τους είναι ότι κερδίζουν σταδιακά το στοίχημα της «αλλαγής πίστας» κι ότι οι πολίτες αντιμετωπίζουν πλέον το ΠΑΣΟΚ ως το βασικό αντίπαλο της Νέας Δημοκρατίας. Οι «επιθέσεις» στην κυβέρνηση θα είναι όλο και πιο συχνές και ει δυνατόν καλύτερα συντονισμένες, όπως τουλάχιστον προβλέπουν οι επιτελείς του κ. Ανδρουλάκη στη Χαριλάου Τρικούπη. Είναι και η απάντηση στην «γαλάζια» κατηγορία για τον «πράσινο ΣΥΡΙΖΑ», την οποία σχολιάζουν ως μια ατυχή προσπάθεια του Μεγάρου Μαξίμου να ταυτίσει το ΠΑΣΟΚ με τη λογική ενός κόμματος που λέει «όχι» σε όλα».

Το βλέμμα στον ΣΥΡΙΖΑ

Οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ δεν αφήνουν φυσικά αδιάφορο το ΠΑΣΟΚ, την ηγεσία και τα στελέχη του. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επιμένει στη «γραμμή» της μηδενικής εμπλοκής στα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ- μάλιστα λέγοντας ότι «δεν είμαι …Νέρωνας να βλέπω και να χαίρομαι με την καταστροφή δίπλα μου», επιχείρησε να στείλει καθαρό μήνυμα και στους απογοητευμένους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ που επιδιώκει να προσεγγίσει.

Η στόχευσή του παραπέμπει στην αμφίπλευρη διεύρυνση, «όχι όμως με όρους προσηλυτισμού βουλευτών και στελεχών», σύμφωνα με τις διευκρινίσεις από το επιτελείο του. Στις φήμες βέβαια για προσέγγιση στελεχών από τον ΣΥΡΙΖΑ η απάντηση του εκπροσώπου Τύπου, Κώστα Τσουκαλά είναι «καμία εμπλοκή» αλλά και: «Προφανώς ,στο μέλλον δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς τι θα γίνει. Εμείς δεν λέμε «ποτέ» , η πολιτική είναι μια εξελικτική διαδικασία. Μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας μας θεωρεί ήδη αξιωματική αντιπολίτευση και εμείς προσπαθούμε να παίξουμε αυτό το ρόλο, να γίνουμε το σπίτι κάθε προοδευτικού πολίτη θέλει την πολιτική αλλαγή, θέλει κοινωνική αντιπολίτευση και νηφαλιότητα».

Το ραντεβού με Μητσοτάκη

Θέμα χρόνου εν τω μεταξύ χαρακτηρίζουν στο ΠΑΣΟΚ τη συνάντηση του κ. Ανδρουλάκη με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά την ίδια ώρα ομολογούν ότι δεν έχει ακόμη γίνει από την πλευρά τους η σχετική κρούση για την οργάνωση του ραντεβού στο Μέγαρο Μαξίμου. Το μόνο που επαναλαμβάνουν είναι ότι η συνάντηση πρέπει να έχει συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων, ενώ αφήνουν να εννοηθεί ότι οι ημερομηνίες προς το τέλος του μήνα φαίνονται κατάλληλες για το τετ-α-τετ του πρωθυπουργού με τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




ΠΑΣΟΚ: Σε τροχιά αξιωματικής αντιπολίτευσης

Μπροστά σε μια νέα συνθήκη βρίσκεται η Χαριλάου Τρικούπη, μετά από την επανεκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη στην ηγεσία τον περασμένο μήνα, καθώς μία ακόμη ανεξαρτητοποίηση βουλευτή από τον ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει αυτομάτως το ΠΑΣΟΚστη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η νέα αυτή συνθήκη – η ενδεχόμενη δηλαδή καταγραφή για πρώτη φορά στα μεταπολιτευτικά χρόνια της έκπτωσης κόμματος από το ισχυρότερο αξίωμα της αντιπολίτευσης- συνιστά και τυπικά «αλλαγή πίστας» για το ΠΑΣΟΚ, αφού η δημοσκοπική του άνοδος τους τελευταίους μήνες το είχαν ανεβάσει στη δεύτερη θέση.

Αυτή τη στιγμή, μετά από τις τέσσερις ανεξαρτητοποιήσεις από την Κουμουνδούρου(των Πέτρου Παππά, Αλέξανδρου Αυλωνίτη, Ραλλίας Χρηστίδου, Κυριακής Μάλαμα), ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ διαθέτουν 31 βουλευτές. Ο ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο, βάσει του κανονισμού της βουλής για την περίπτωση ισοδυναμίας δύο κομμάτων , προηγείται και παραμένει αξιωματική αντιπολίτευση, αφού πήρε τις περισσότερες ψήφους στις εθνικές εκλογές από τις οποίες προήλθε η βουλή.

Πως μπορεί να αλλάξουν οι συσχετισμοί; Πρέπει ή να ανεξαρτητοποιηθεί ακόμη ένας βουλευτής (κάτι που έχει προαναγγείλει η Θεοδώρα Τζάκρη, η βασική συνεργάτης του Στέφανου Κασσελάκη) ή να προσχωρήσει ακόμη ένας στο ΠΑΣΟΚ. Ποιο είναι το πιθανότερο σενάριο; Το πρώτο, το οποίο μάλιστα θεωρείται θέμα ωρών.

Στην περίπτωση αυτή, το ΠΑΣΟΚ ανεβαίνει κλίμακα και απολαμβάνει όλα τα προνόμια της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βουλή, όπως: μετακομίζει στα γραφεία του κόμματος που έχει αυτόν τον κοινοβουλευτικό ρόλο, ο αρχηγός του θα παίρνει το λόγο αμέσως μετά από τον πρωθυπουργό και θα έχει τη δυνατότητα μεταξύ άλλων μεγαλύτερου αριθμού συνεργατών.

Η εκτίμηση που επικρατούσε στο ΠΑΣΟΚ όλο το τελευταίο διάστημα, έτσι κι αλλιώς ήταν ότι άρχιζαν να κερδίζουν το στοίχημα της αναβάθμισης του ρόλου τους στο πολιτικό σκηνικό. «Οι πολίτες αντιμετωπίζουν πλέον το ΠΑΣΟΚ ως το βασικό αντίπαλο της Νέας Δημοκρατίας», τονίζουν συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκης διαμηνύοντας ότι οι «επιθέσεις» στην κυβέρνηση θα είναι όλο και πιο συχνές και ει δυνατόν καλύτερα συντονισμένες. Είναι και η απάντηση που δίνουν στην κυβερνητική παράταξη που κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ ως τον «πράσινο ΣΥΡΙΖΑ», ένα κόμμα που λέει «όχι» σε όλα».

Η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να αναχαιτίσει την κατηγορία ότι εξελίσσεται σε έναν «πράσινο ΣΥΡΙΖΑ» υποστηρίζοντας ότι στόχος τους είναι η κάθε φορά τεκμηριωμένη αντιπολίτευση για συγκεκριμένες πολιτικές της κυβέρνησης. Εξηγούν μάλιστα ότι παρά τις κατηγορίες από τη Νέα Δημοκρατία ψήφισαν αρκετά άρθρα του νομοσχεδίου για το ΑΣΕΠ, ενώ καταψήφισαν μόνο εκείνα που θεώρησαν ότι δεν θα αναβαθμίσουν τη λειτουργία του.

Στην ίδια λογική άλλωστε θα κινηθεί αύριο, στο δεύτερο τετ-α-τετ με τον πρωθυπουργό στη Bουλή μετά από την επανεκλογή του ο κ. Ανδρουλάκης. Με αφορμή τη συζήτηση για τον «προσωπικό γιατρό» θα επιμείνει στην ανάδειξη των προτάσεων του ΠΑΣΟΚ καλώντας την κυβερνητική παράταξη να τις συμπεριλάβει στη ρύθμιση για να ψηφίσει υπέρ του νομοσχεδίου. Για μια συζήτηση με ευρύτερη αλλά συγκεκριμένη ατζέντα θα έχει επίσης την ευκαιρία κατά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, που όπως ακούγεται θα γίνει προς το τέλος του Νοεμβρίου (όταν λυθεί και η εκκρεμότητα με τον προσδιορισμό της ημερομηνίας).

Τι θα γίνει με τους βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ

Για τον ΣΥΡΙΖΑ το «σήμα» του κ. Ανδρουλάκη προς τους βουλευτέςκαι τα στελέχη του είναι η μηδενική εμπλοκή στα εσωκομματικά της Κουμουνδούρου. Ο ίδιος το έχει ξεκαθαρίσει σε όλες τις πρόσφατες δημόσιες παρεμβάσεις του. Μάλιστα μιλώντας πρόσφατα με δημοσιογράφους στη Χαριλάου Τρικούπη όταν ρωτήθηκε για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ και το ενδεχόμενο να αναλάβει το ΠΑΣΟΚ καθήκοντα αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «δεν είμαι …Νέρωνας να βλέπω και να χαίρομαι με την καταστροφή δίπλα μου».

Οι καλά γνωρίζοντες εξηγούν ότι με αυτή τη φράση επιχειρεί να στείλει καθαρό μήνυμα και στους απογοητευμένους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ που επιδιώκει να προσεγγίσει. Η στόχευσή του βέβαια παραπέμπει στην αμφίπλευρη διεύρυνση- «όχι όμως με όρους προσηλυτισμού βουλευτών και στελεχών», σύμφωνα με τις διευκρινίσεις από το επιτελείο του. Στις δε φήμες για προσέγγιση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ από το ΠΑΣΟΚ η απάντηση του εκπροσώπου Τύπου, Κώστα Τσουκαλά ήταν κατηγορηματική: «καμία εμπλοκή».

Ο κ. Τσουκαλάς πάντως άφησε να εννοηθεί ότι η απάντηση αυτή δίνεται στην παρούσα φάση. «Προφανώς ,στο μέλλον δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς τι θα γίνει. Εμείς δεν λέμε «ποτέ»- η πολιτική είναι μια εξελικτική διαδικασία. Μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας μας θεωρεί ήδη αξιωματική αντιπολίτευση και εμείς προσπαθούμε να παίξουμε αυτό το ρόλο, να γίνουμε το σπίτι κάθε προοδευτικού πολίτη θέλει την πολιτική αλλαγή, θέλει κοινωνική αντιπολίτευση και νηφαλιότητα», έλεγε προ ημερών ο κ. Τσουκαλάς, δείχνοντας ότι το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να αποκτήσει διαύλους επικοινωνίας με ευρύτερα εκλογικά κοινά κι ότι αυτό το κάλεσμα θα γίνει πιο συγκεκριμένο στο πολιτικό- προγραμματικό Συνέδριο του κόμματος, την προσεχή άνοιξη.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι οι ραγδαίες εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ και η δημιουργία κόμματος από τον Στέφανο Κασσελάκη προκαλούν έντονες συζητήσεις και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Ακούγονται διάφορα και διαφορετικά σενάρια για το πως θα επηρεάσει την πορεία του δικού τους κόμματος η κατάσταση… διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ και αν το ΠΑΣΟΚ έχει σχέδιο να υποδεχθεί εκτός από ψηφοφόρους και τη συνεργασία με βουλευτές που εκλέχτηκαν με τη «σημαία» της Κουμουνδούρου. Μία «φόρμουλα» που ακολούθησαν στο πρόσφατο παρελθόν περιγράφεται από τη ροή των πραγμάτων μετά από την ανεξαρτητοποίηση της Κωνσταντίνας Αδάμου από την κοινοβουλευτική ομάδα του Μέρα25. Η κυρία Αδάμου παρέμεινε αρχικά ανεξάρτητη βουλευτής, στη συνέχεια προσήλθε και παρακολούθησε το Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ το 2022 και ένα χρόνο μετά έθεσε υποψηφιότητα με το ψηφοδέλτιό του στη Β’ Θεσσαλονίκης στις εθνικές εκλογές του 2023.

protothema.gr

 




Μίνι συνέδρια και δυναμική αντιπολίτευση από το ΠΑΣΟΚ

Πιο μαχητική αντιπολίτευση εναντίον της κυβέρνησης με μίνι-Συνέδρια, περιοδείες διεύρυνσης του ακροατηρίου τους στις τοπικές κοινωνίες, συχνές παρεμβάσεις στη βουλή και συγκρότηση με νέα στελέχη και τεχνοκράτες των τομέων στο κόμμα, είναι το «δια ταύτα» των πρώτων συζητήσεων στο Πολιτικό Κέντρο του ΠΑΣΟΚ.

«Το ΠΑΣΟΚ είναι παντού», είναι το σύνθημα που ακούστηκε εισαγωγικά και στη χθεσινή συνεδρίαση του άτυπου οργάνου, όπου ο Νίκος Ανδρουλάκης άκουσε τις προτάσεις των στελεχών και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για τις δράσεις ανά την Ελλάδα που θα ακολουθήσουν. Μόλις είχε επιστρέψει από την κόντρα του με τον υπουργό Επικρατείας, Μάκη Βορίδη στη βουλή, όπου ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, επικαλούμενος την πρόσφατη φράση του πρωθυπουργού για τη «φόρα» της Χαριλάου Τρικούπη μετά τις εσωκομματικές εκλογές, ανέβασε τους τόνους υποστηρίζοντας ότι: “Το ΠΑΣΟΚ θα έρθει με φόρα για να γλιτώσει τον ελληνικό λαό από την κυβέρνηση”.

Στη Χαριλάου Τρικούπη πιστεύουν ότι το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει να ανεβαίνει στις δημοσκοπήσεις, αρκεί να αξιοποιήσει το momentum και τη δυναμική που καταγράφει. Ο κ. Ανδρουλάκης πυκνώνει τόσο τις εμφανίσεις του στη βουλή, όσο και τις δημόσιες παρεμβάσεις του στην Αττική και στην περιφέρεια. Τη Δευτέρα το πρωί θα βρεθεί στην Έδεσσα για τις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης και το απόγευμα θα επιστρέψει στην Αθήνα για να παραστεί σε εκδήλωση του ΤΕΕ στο «Νιάρχος». Θα παραστεί και θα μιλήσει την Πέμπτη στο Συνέδριο των Δημάρχων (της ΚΕΔΕ) στη Ρόδο, ενώ προγραμματίζει σειρά ραντεβού με στελέχη που θα αναλαμβάνουν νέους ρόλους.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Πολιτικού Κέντρου συζήτησαν αναλυτικά για το πως θα κάνουν πράξη το σύνθημα “το ΠΑΣΟΚ είναι παντού” και για τα βήματα του “οδικού χάρτη” που θα ακολουθήσουν προς το κεντρικό πολιτικό Συνέδριο του κόμματος ην προσεχή άνοιξη, όπου η νέα ηγετική ομάδα και οι εκπρόσωποι της βάσης θα περιγράψουν την εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. Ο κ. Δούκας χθες, παρουσίασε ολοκληρωμένο πλάνο για την «πραγματική μεταρρύθμιση στην αυτοδιοίκηση» κάνοντας ταυτόχρονα σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Δήμοι σήμερα στη χώρα. Πρότεινε λύσεις τονίζοντας ότι βασίζονται σε ομόφωνες αποφάσεις των Δημάρχων, ενώ όπως και η Άννα Διαμαντοπούλου στη συνέχεια, εισηγήθηκε να γίνει θεματική εκδήλωση από το ΠΑΣΟΚ για το νέο «οδικό χάρτη» που πρέπει να αποκτήσει η αυτοδιοίκηση για να σταθεί στα πόδια της και να λειτουργήσει με σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο.

Ο Γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Σπυρόπουλος μαζί με την κυρία Διαμαντοπούλου που έχει τη ευθύνη να καταθέσει προτάσεις για τον πολιτικό σχεδιασμό του κόμματος, αναλαμβάνουν δράσεις για τη στελέχωση των Τομέων του ΠΑΣΟΚ και με τεχνοκράτες. Η πρώην Επίτροπος πρότεινε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης να γίνει εκδήλωση για το νέο ΑΣΕΠ, στη λογική ότι το υφιστάμενο εξάντλησε τον κύκλο του και ως εκ τούτου πρέπει να αναγεννηθεί- μάλιστα αναφερόμενη στο πλάνο για τους εκπαιδευτικούς έδωσε έμφαση στις συνεντεύξεις για τις προσλήψεις τους στα Δημόσια Σχολεία. Ο κ. Ανδρουλάκης ακούγοντας και άλλες εισηγήσεις ζήτησε να οργανωθεί εκδήλωση για τα 30 του ΑΣΕΠ που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο και τότε αρμόδιο υπουργό Αναστάσιο Πεπονή.

Τα μίνι Συνέδρια που οργανώνονται θα γίνουν ανά νομό και ανά περιφέρεια μέχρι τις αρχές του νέου χρόνου. Κομβικό ρόλο έχει αναλάβει η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού και οΛευτέρης Καρχιμάκης, ως Συντονιστής της ομάδας Προγράμματος του κόμματος. Ο επικεφαλής της ευρωομάδας, Γιάννης Μανιάτης που συμμετείχε στη χθεσινή συνεδρίαση ενημέρωσε για τις εξελίξεις στην Ευρώπη, πρότεινε δράσεις μεταξύ των οποίων και μια εκδήλωση στην αίθουσα «Ανδρέας Παπανδρέου» του ευρωκοινοβουλίου. Τα άλλα μέλη του Πολιτικού Κέντρου κατέθεσαν προτάσεις για όλα τα μείζονα ζητήματα της επικαιρότητας και ανέλαβαν να τις εξειδικεύσουν σε συνεργασία με τους βουλευτές και τα άλλαστελέχη.

Το σίγουρο είναι ότι το ΠΑΣΟΚ θα ανεβάσει τους αντιπολιτευτικούς τόνους εναντίον της κυβέρνησης, ωστόσο από τη Χαριλάου Τρικούπη σημειώνουν ότι η συνάντηση του κ. Ανδρουλάκη με τονΚυριάκο Μητσοτάκη θα γίνει και σύντομα (υπολογίζουν προς τα τέλη του Νοεμβρίου), δηλαδή σε απόσταση από τη συνάντηση Γεραπετρίτη-Φιντάν και με συγκεκριμένη ατζέντα. Το ίδιο διάστημα το ΠΑΣΟΚ θα δώσει βάρος στην συζήτηση που θα εξελίσσεται για τον προϋπολογισμό στη βουλή- οι «σκιώδεις υπουργοί», όπως πχ ο Παύλος Χρηστίδης για τα εργασιακά θα αναλάβουν το σκληρό μπρα ντε φερ με τους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης.

“Μας κατηγορούν από τον κυβέρνηση ότι είμαστε ο πράσινος ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που προφανώς δεν ισχύει”, τονίζει στέλεχος του οργάνου σχολιάζοντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να χρεώσει στο ΠΑΣΟΚ πολιτική του τύπου “όχι” σε όλα”. Το ίδιο στέλεχος υποστηρίζει ότι “δεν είμαστε, ούτε πράσινος ΣΥΡΙΖΑ, ούτε πράσινη ΝΔ, είμαστε το ΠΑΣΟΚ” και υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να ψηφίζει νόμους ή τροπολογίες της κυβέρνησης που δεν απαντούν στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Σχετικό «σήμα» έστειλε χθες ο κ. Ανδρουλάκης απαντώντας στις κατηγορίες του κ. Βορίδη: “Έρχονται πολλά πράγματα με φόρα, για να χρησιμοποιήσω την προχθεσινή ατάκα του κ. Μητσοτάκη. Με φόρα έρχεται η απαξίωση των θεσμών. Με φόρα έρχονται οι ανισότητες. Με φόρα έρχεται η ακρίβεια. Με φόρα έρχεται η παρακμή του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Γι’ αυτό θα έρθει και με φόρα το ΠΑΣΟΚ, για να γλιτώσει τον ελληνικό λαό από μία κυβέρνηση, που τον εμπαίζει συστηματικά πεντέμισι χρόνια”.

protothema.gr




ΠΑΣΟΚ – Νίκος Ανδρουλάκης: Στόχος η νίκη στις επόμενες εκλογές

Νίκη του ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εθνικές εκλογές είναι ο στόχος που θέτει ο Νίκος Ανδρουλάκης, απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα στους «προοδευτικούς πολίτες» και πέραν των κομματικών ορίων να στηρίξουν το εγχείρημα.

Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Alpha και στον Αντώνη Σρόιτερ, τόνισε ότι ο πιο δύσκολος αγώνας δεν ήταν ο εσωκομματικός, αλλά αυτός που αφορά στις επόμενες εθνικές εκλογές. «Το ΠΑΣΟΚ θα είναι παντού, με πρωτοβουλίες, εντός και εκτός Βουλής, ασκώντας δομική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας» είπε ο κ. Ανδρουλάκης, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την πορεία του κόμματος.

Αναφερόμενος στην αύξηση των ποσοστών του στα γκάλοπ, επικαλέστηκε την εικόνα-πρότυπο της εσωκομματικής διαδικασίας για την εκλογή ηγεσίας και έκανε λόγο για «μια προίκα που πρέπει να αξιοποιήσουμε σωστά». Το ΠΑΣΟΚ, συμπλήρωσε, έχει ένα πολιτικό δυναμικό που μπορεί να προσφέρει πολλά. «Μας τιμά όλους το γεγονός ότι αναλάβαμε να τηρήσουμε στην εσωκομματική μάχη τους κανόνες του πολιτικού πολιτισμού και του ήθους» προσέθεσε, απευθυνόμενος στους συνυποψηφίους του, με την πρόβλεψη ότι όλοι θα δουν τη «μεγάλη εικόνα» και θα συστρατευτούν στη μάχη.

Σε ερώτηση για το αν όμως η αύξηση των ποσοστών οφείλεται περισσότερο στην εικόνα κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Ανδρουλάκης απάντησε: «Πολλά παίζουν ρόλο. Όπως παίζει ρόλο και η σημερινή εικόνα της κυβέρνησης. Το ΠΑΣΟΚ αποκτά μεγαλύτερο ακροατήριο και στο Κέντρο. Η ανάκαμψη του ΠΑΣΟΚ έχει να κάνει και με τη δουλειά τη δική μας, αλλά και με τους παράγοντες κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Το θέμα είναι τι συμβαίνει στο σύνολο του πολιτικού συστήματος. Φιλοδοξώ το ΠΑΣΟΚ να είναι μια αξιόπιστη δύναμη, να μιλά συγκεκριμένα και να δημιουργήσει δεξαμενές αμφίπλευρης διεύρυνσης. Δεν στοχεύουμε σε ένα ακροατήριο, για να δημιουργηθεί και να πείσει η εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης».

Θα φέρει πίσω στο ΠΑΣΟΚ στελέχη που πήγαν στον ΣΥΡΙΖΑ; «Υπάρχει μια κατηγορία ανθρώπων που έχουν πληγώσει τον λαό. Για την καρέκλα. Δεν θέλουμε πρωταγωνιστές με αυτά τα χαρακτηριστικά. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί» τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης, ενώ, σχολιάζοντας τη φωτογραφία μετά την παρέλαση στη Θεσσαλονίκη με τον Πέτρο Παππά, τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, υπογράμμισε: «Το να αξιοποιείται μια φωτογραφία σε μια παρέλαση για τα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ, λέω ότι δεν ωφελεί. Δεν θέλω καμία εμπλοκή στα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ. Όσο υπάρχει αυτή η εσωτερική διαδικασία στον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ θα παρακολουθεί από απόσταση. Στην πορεία θα δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα».

Και επανέλαβε: «Στόχος είναι μόνος ένας: η νίκη. Να έχουμε μια γενναία πολιτική αλλαγή. Είμαι άνθρωπος που σχεδιάζω. Έχουμε, νομίζω, αξιοπιστία. Όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε μια μεγάλη νίκη απέναντι στη ΝΔ».

Για τον κ. Ανδρουλάκη, στην πορεία αυτή θα αξιοποιηθούν «παλιά και νέα πρόσωπα». Στο ερώτημα για τις ενστάσεις του Χάρη Δούκα σχετικά με τη συγκρότηση του Πολιτικού Κέντρου, απάντησε, επισημαίνοντας: «Όλοι θα δουλέψουμε για το καλό της παράταξης. Πρέπει να δώσουμε χώρο σε νέα πρόσωπα, όπως δόθηκε και στον κ. Δούκα στην Αθήνα. Σε αυτόν τον δρόμο θα προχωρήσουμε και καλώ όλο τον κόσμο να συστρατευτεί. Δεν υπάρχει περιθώριο να μην δούμε τον μεγάλο στόχο όλοι μαζί. Τα προβλήματα των πολιτών είναι πολύ μεγάλα. Να δούμε τη μεγάλη εικόνα».

Στη συνέχεια άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, για τα εθνικά ζητήματα είπε «όχι παζάρια με την Τουρκία» κι ότι η στάση του ΠΑΣΟΚ δεν βγαίνει από δεξιά, αλλά είναι πατριωτική. «Μας ενημέρωσε ο κ. Μητσοτάκης;» ήταν το ερώτημα με το οποίο άφησε αιχμές σχετικά με την ενημέρωση για τα ελληνοτουρκικά.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, προανήγγειλε πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ για «να υπάρχει διάκριση των εξουσιών» και συγκεκριμένα για την ανάδειξη της δικαστικής ηγεσίας, καλώντας τον κ. Μητσοτάκη να στηρίξει την πρόταση του κόμματος.

protothema.gr




ΠΑΣΟΚ: Αιχμές Δούκα στη συνεδρίαση μετά τον ανασχηματισμό και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

Σε κλίμα δυναμικής επανεκκίνησης συνεδριάζει για πρώτη φορά, σήμερα το απόγευμα, το Πολιτικό Κέντρο του ΠΑΣΟΚ, όπου ο Νίκος Ανδρουλάκης θα επιχειρήσει να περιγράψει τις προτεραιότητες της «επόμενης μέρας», με φόντο το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στο χώρο της αντιπολίτευσης.

Βασικός «σύμμαχος» στην πρώτη συνεδρίαση του άτυπου οργάνου που συγκρότησε ο κ. Ανδρουλάκης είναι αναμφίβολα η τάση που καταγράφεται στα γκάλοπ και που δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ βγαίνει κερδισμένο από τις εσωκομματικές κάλπες σημειώνοντας σαφή άνοδο και δημιουργώντας προσδοκίες στους πολίτες για την επανατοποθέτησή του στο ευρύτερο πολιτικό σκηνικό. Η επάνοδος σε κυβερνητική τροχιά είναι πλέον ο κύριος στόχος τους, παρότι ένας στους δύο ψηφοφόρους δηλώνει ότι δεν βλέπει ακόμη το ΠΑΣΟΚ ως αξιόπιστη εναλλακτική κυβερνητική πρόταση. Ωστόσο, στην μέτρηση της ALCO που παρουσιάστηκε χθες στο κεντρικό δελτίο του Alpha, το 21% «υπολογίζει» στην κυβερνητική πρόταση του ΠΑΣΟΚ που ανεβαίνει στο 15,3%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ κατακρημνίζεται στο 6,5% στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων.

Ο «αναβαπτισμένος» αρχηγός του ΠΑΣΟΚ σκοπεύει, όπως λένε οι συνεργάτες του, να μετατρέψει τα αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία του κόμματος σε νέες δυναμικές πρωτοβουλίες με την συμμετοχή όλων στην «πρώτη γραμμή». Ο χθεσινός «ανασχηματισμός» στο κόμμα και στην κοινοβουλευτική ομάδα αποτελεί αναμφισβήτητα το πρώτο «δείγμα γραφής», καθώς τόσο στο Πολιτικό Κέντρο, όσο και στους κοινοβουλευτικούς τομείς διέταξε τις δυνάμεις με τρόπο ώστε να ξεχωρίζουν σε διακριτές θέσεις οι συνυποψήφιοί του κατά τις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές.
Στο Πολιτικό Κέντρο συμμετέχουν οι τρεις συνυποψήφιοι του κ. Ανδρουλάκη, δηλαδή οι κ.κ. Χάρης Δούκας, Παύλος Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου. Η πρώην Επίτροπος αναλαμβάνει παράλληλα επιτελικό ρόλο στη Χαριλάου Τρικούπη ως υπεύθυνη του πολιτικού σχεδιασμού του κόμματος και ο Παύλος Γερουλάνος επανέρχεται με αναβαθμισμένο ρόλο στη βουλή, αφού θα είναι ο πρώτος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, διατηρώντας μάλιστα το «χαρτοφυλάκιο» του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι άλλοι δύο υποψήφιοι, Μιχάλης Κατρίνης και Νάντια Γιαννακοπούλου, έμειναν εκτός Πολιτικού Κέντρου- κίνηση που στηλιτεύτηκε από τον Χάρη Δούκα ο οποίος υπενθύμισε ότι είχε προτείνει τη συμμετοχή τουε στο νέο άτυπο όργανο. Ωστόσο ο κ. Κατρίνης ανέλαβε τα ηνία του Τομέα Εθνικής Άμυνας στη βουλή, ενώ η Νάντια Γιαννακοπούλου σε τηλεφώνημα που δέχθηκε από τον Νίκο Ανδρουλάκη συμφώνησε με την απόφασή του να της αναθέσει το «χαρτοφυλάκιο» του Τομέα Μεταναστευτικού και Ασύλου. Στο πολιτικό «στρατηγείο» συμμετέχουν επίσης άλλα στελέχη που θεωρούνται «σύμμαχοι» του κ. Ανδρουλάκη: ο Νίκος Χριστοδουλάκης που ανέλαβε να συντάξει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ προς τις εθνικές εκλογές του 2023 και είναι επικεφαλής του Ινστιτούτου του κόμματος, η Μιλένα Αποστολάκη που έκανε ένα γρήγορο πέρασμα από το κάδρο των υποψήφιων αρχηγών το περασμένο καλοκαίρι και αναλαμβάνει «σκιώδης υπουργός» για τα θέματα τραπεζών και ιδιωτικού χρέους, ο μέχρι χθες εκπρόσωπος Τύπου, Θανάσης Γλαβίνας, η Μυρτώ Σαμαρά από τη Θεσσαλονίκη που ήταν υποψήφια ευρρωβουλευτής, η Κατερίνα Σολωμού που ήταν εκ νέου υποψήφια στην Αχαία και ο Γιάννης Βαρδακαστάνης, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ. Όπως στη σημερινή συνεδρίαση, έτσι και στις επόμενες θα καλούνται ο Γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο νέος εκπρόσωπος Τύπου, Κώστας Τσουκαλάς και η αναπληρώτρια, Όλγα Μαρκογιαννάκη, ο συντονιστής της Ομάδας Προγράμματος, Λευτέρης Καρχιμάκης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Μάντζος.
Ο αναβαπτισμένος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να «ομνύει» στην ανάγκη ενότητας του κόμματος, που πάντως δεν διέκρινε στις πρώτες του κινήσεις ο κ. Δούκας. Ο Δήμαρχος Αθηναίων είχε χθες το μεσημέρι αναλυτική συζήτηση με τον κ. Ανδρουλάκη στον οποίο λίγο αργότερα άσκησε δημοσίως σκληρή κριτική για τον «ανασχηματισμό» στα όργανα του ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας μέσω συνεργατών του ότι οι επιλογές του «δυστυχώς δεν αποπνέουν το αίσθημα ενότητας και δεν προωθούν τις απαραίτητες συνθέσεις και υπερβάσεις». Οι βολές του απευθύνθηκαν και προς την Άννα Διαμαντοπούλου με την έμμεση κατηγορία ότι δεν μπορεί να εκπροσωπήσει το «όλον ΠΑΣΟΚ» αναλαμβάνοντας καθήκοντα στο «μονοπρόσωπο όργανο» του πολιτικού και στρατηγικού σχεδιασμού. Ο κ. Δούκας θεωρεί ότι με τον ορισμό της στο μονοπρόσωπο όργανο θα στρέψει το κόμμα προς «μία πολιτική κατεύθυνση», εννοώντας προφανώς ότι απουσιάζει από τον πολιτικό σχεδιασμό η άποψη που εκείνος και οι υποστηρικτές του προσπάθησαν να εκφράσουν, καταφέρνοντας να καταγράψουν ένα 40% στον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών. Οι καλά γνωρίζοντες σημειώνουν ότι ο κ. Δούκας με το σχόλιό του έριξε τα πρώτα «καρφιά» για τις συνολικές επιλογές Ανδρουλάκη, θέλοντας να επισημάνει μεταξύ άλλων ότι με τη νέα διάταξη των κοινοβουλευτικών δυνάμεων αναβαθμίστηκαν μόνο οι υποστηρικτές του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ. Οι ίδιοι άνθρωποι επισημαίνουν ότι η Ευαγγελία Λιακούλη που στήριξε τον Χάρη Δούκα παρέδωσε τη σκυτάλη της Γραμματείας της ΚΟ στον ανδρουλακικό Δημήτρη Μπιάγκη και ο αναπληρωτής της Απόστολος Πάνας στον Γιάννη Τσίμαρη που επίσης στήριξε τη σημερινή ηγεσία στις εσωκομματικές εκλογές. Έμπειρα στελέχη εκτιμούν άλλωστε ότι τα «καρφιά» Δούκα προς τον κ. Ανδρουλάκη στόχο έχουν την συσπείρωση των δυνάμεών του εν’ όψει και του Συνεδρίου του κόμματος, όπου θα εκλεγεί η νέα Κεντρική Επιτροπή του κόμματος. Οι πληροφορίες πάντως λένε ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν πρόκειται κατά τη σημερινή συνεδρίαση να σηκώσει τους τόνους- αντιθέτως θέλει να δείξει ότι εστιάζει στο έργο του στην Αθήνα, εκφράζοντας ταυτόχρονα την άποψή του για το πως πρέπει να είναι η πορεία του ΠΑΣΟΚ την επόμενη μέρα.
Σε κάθε περίπτωση ο κ. Ανδρουλάκης θα αποφύγει τις αντιπαραθέσεις στη νέα αφετηρία. Ενδεικτικά των προθέσεών του ήταν τα σχόλια στελεχών της Χαριλάου Τρικούπη που σημείωναν χθες με αφορμή τις «ενστάσεις» Δούκα ότι «είναι προφανές ότι οι αποφάσεις του Προέδρου υπηρετούν την ενότητα και την συστράτευση όλων των στελεχών». Τα ίδια στελέχη διαμήνυσαν επίσης ότι «διαρροές που συντηρούν αχρείαστα το προεκλογικό κλίμα δεν βοηθούν».
Η συνολική απόφαση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ έχει ως εξής:
Συγκροτείται 9μελές Συντονιστικό Πολιτικό Κέντρο, στο οποίο θα μετέχουν οι: Χάρης Δούκας, Παύλος Γερουλάνος, Άννα Διαμαντοπούλου, Νίκος Χριστοδουλάκης, Μιλένα Αποστολάκη, Θανάσης Γλαβίνας, Μυρτώ Σαμαρά, Κατερίνα Σολωμού, Γιάννης Βαρδακαστάνης.
Υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού αναλαμβάνει η πρώην Επίτροπος στην Ε.Ε. και πρώην Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου.
Συντονιστής Ομάδας Προγράμματος αναλαμβάνει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, Νομικός – Πολιτικός Επιστήμονας και αναπληρώτρια, η Κατερίνα Πλέσια-Ευσταθοπούλου, Μηχανικός με ειδίκευση σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.
Εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται ο Κώστας Τσουκαλάς, Δικηγόρος – Εργατολόγος. Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται η Όλγα Μαρκογιαννάκη, Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου & Δρ. Πολιτικός Μηχανικός.
Για τη θέση του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Δημήτρης Μπιάγκης, Βουλευτής Κέρκυρας, ο οποίος επιπλέον αναλαμβάνει υπεύθυνος Δημογραφικής Πολιτικής.
Για τη θέση του αναπληρωτή Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Ιωάννης Τσίμαρης, Βουλευτής Ιωαννίνων.
Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι θα είναι οι:
Παύλος Γερουλάνος
Δημήτρης Μάντζος
Επιπλέον, ανακοινώνονται οι υπεύθυνοι των Κοινοβουλευτικών Τομέων Εργασίας:

Κ.Τ.Ε. Οικονομικών: Πάρις Κουκουλόπουλος

Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Τράπεζες, Ιδιωτικό χρέος & προστασία δανειοληπτών, Επενδύσεις) Μιλένα Αποστολάκη

Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Ταμείο Ανάκαμψης): Παύλος Γερουλάνος

Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών: Δημήτρης Μάντζος

Κ.Τ.Ε. Εθνικής Άμυνας: Μιχάλης Κατρίνης

Κ.Τ.Ε. Εσωτερικών: Παναγιώτης Δουδωνής

Κ.Τ.Ε. Παιδείας: Στέφανος Παραστατίδης

Κ.Τ.Ε. Αθλητισμού & Νέας Γενιάς: Χριστίνα Σταρακά

Κ.Τ.Ε. Υγείας: Ιωάννης Τσίμαρης

Κ.Τ.Ε. Προστασίας του Πολίτη: Γιώργος Μουλκιώτης

Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Μεταφορών: Τάσος Νικολαΐδης

Κ.Τ.Ε. Περιβάλλοντος: Μανώλης Χριστοδουλάκης

Κ.Τ.Ε. Ενέργειας: Φραγκίσκος Παρασύρης

Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης: Γιώργος Νικητιάδης

Κ.Τ.Ε. Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας: Ελένη Βατσινά

Κ.Τ.Ε. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: Παύλος Χρηστίδης

Κ.Τ.Ε. Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας: Ευαγγελία Λιακούλη

Κ.Τ.Ε. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Ιλχάν Αχμέτ

Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού: Νάγια Γρηγοράκου

Κ.Τ.Ε. Μετανάστευσης και Ασύλου: Νάντια Γιαννακοπούλου

Κ.Τ.Ε. Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Κατερίνα Καζάνη

Κ.Τ.Ε. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Μανόλης Χνάρης

Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας: Σταύρος Μιχαηλίδης & Κ.Τ.Ε. Νησιωτικής Πολιτικής: Παναγιώτης Παρασκευαΐδης

Κ.Τ.Ε. Τουρισμού: Κατερίνα Σπυριδάκη

Κ.Τ.Ε. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Απόστολος Πάνας

Κ.Τ.Ε. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: Ανδρέας Πουλάς

protothema.gr




“ΠΑΣΟΚ: Νέα Ανάθεση Ρόλων στα Στελέχη από τον Ανδρουλάκη

Για τις αρχές της επόμενης εβδομάδας μετέθεσε ο Νίκος Ανδρουλάκης την αναδιάταξη δυνάμεων στην κοινοβουλευτική ομάδα και τη συγκρότηση Πολιτικού Στρατηγείου στη Χαριλάου Τρικούπη, στο οποίο θα συμμετάσχουν εκτός από κάποια στελέχη της νεότερης γενιάς και οι τρεις συνυποψήφιοί του στην πρόσφατη εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη ηγεσίας.

Το «σήμα» προς τους άμεσα ενδιαφερόμενους από τον κ. Ανδρουλάκη στάλθηκε για την Δευτέρα και την Τρίτη με την «υποσημείωση» ότι το πιθανό σενάριο είναι στο Πολιτικό Γραφείο που θα συγκροτήσει θα κληθούν να μετάσχουν το πιθανότερο οι κ.κ. Δούκας και Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου. Στο Μιχάλης Κατρίνη και την Νάντια Γιαννακοπούλου φαίνεται, με βάση τις συζητήσεις ότι θα προταθεί ρόλος «σκιώδους υπουργού». Ανοιχτή παραμένει κατά κάποιους η συζήτηση να προταθεί θέση αντιπροέδρου στον Παύλο Γερουλάνο και την Άννα Διαμαντοπούλου, ωστόσο ο μεν βουλευτής Α’ Αθήνας φαίνεται ότι προτιμά να διατηρήσει τα ηνία στον Τομέα Οικονομίας στη βουλή και η δε επικεφαλής του Δικτύου για τη μεταρρύθμιση επιμένει στους συνομιλητές της ότι χρειάζεται να προηγηθεί Συνέδριο.

Σε κάθε περίπτωση, πριν από τις ανακοινώσεις θα υπάρξει συζήτηση μεταξύ του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ και των συνυποψηφίων του. Με τον Χάρη Δούκα είχαν μια σύντομη συνομιλία, κατά την οποία ο Δήμαρχος Αθηναίων τον προσκάλεσε στο γάμο του το Σάββατο. Η Άννα Διαμαντοπούλου απουσίαζε μέχρι και χθες στο εξωτερικό, ενώ ο Παύλος Γερουλάνος αναμένει, όπως και οι άλλοι, να καταλήξει ο κ. Ανδρουλάκης στο πλάνο αλλαγών. Το σίγουρο είναι ότι ο κ. Ανδρουλάκης προσπαθεί να κερδίσει χρόνο για να ακούσει και τις προτάσεις των συνομιλητών του, από τη βουλή και το κόμμα. Με τους μόνους που είναι σε καθημερινή επικοινωνία είναι με τους συνεργάτες του, οι οποίοι γνωρίζουν από την προεκλογική περίοδο τις προθέσεις του σχετικά με τις αλλαγές προσώπων και τις διορθώσεις (για τις οποίες δεσμεύτηκε) στη λειτουργία του κόμματος.

Οι αλλαγές θα αρχίσουν από τον «ανασχηματισμό» στην κοινοβουλευτική ομάδα. Καθήκοντα κοινοβουλευτικού εκπροσώπου φαίνεται ότι θα αναλάβουν ο Παύλος Χρηστίδης, ο Παναγιώτης Δουδωνής και ο Δημήτρης Μάντζος, με τους οποίους έχει συχνά συναντήσεις. Γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ (στη θέση της Ευαγγελίας Λιακούλη) ακούγεται ότι θα οριστεί η έμπειρη βουλευτής στο βόρειο τομέα της Αθήνας, Μιλένα Αποστολάκη ή το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου, Πάρης Κουκουλόπουλος. Όλοι οι παραπάνω βουλευτές βρέθηκαν στην «πρώτη γραμμή» κατά την εσωκομματική προεκλογική περίοδο, όπως και άλλοι συνάδελφοί τους που κατά τον «ανασχηματισμό» θα αναλάβουν νέα «χαρτοφυλάκια» τομέων στις κοινοβουλευτικές επιτροπές.

Ανεξαρτήτως επιλογής στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές, αρκετοί από τους βουλευτές θα επιβραβευτούν για το έργο που έχουν παράξει και είτε θα κρατήσουν τα «χαρτοφυλάκια» που ήδη έχουν ή θα αναλάβουν νέα ιδιαίτερης σημασίας για την άσκηση μιας μαχητικής και αξιόπιστης αντιπολιτευτικής τακτικής.

«Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά σε πολιτικό, οργανωτικό και επικοινωνιακό επίπεδο, ώστε το κόμμα να διεκδικήσει τη νίκη στις επόμενες εκλογές», τονίζει ο κ. Γερουλάνος υπογραμμίζοντας επίσης την άποψή του ότι η σύνθεση των οργάνων δεν πρέπει να εκφράζει μηχανιστικά τις τάσεις στο κόμμα, αλλά την απήχηση στην κοινωνία. Η Άννα Διαμαντοπούλου που επέστρεψε χθες το βράδυ από το Βερολίνο έχει επισημάνει την ανάγκη αξιοποίησης της «νέας ανθρωπογεωγραφίας» που προέκυψε από τις εσωκομματικές εκλογές. Ο Χάρης Δούκας, που μονομάχησε με τον κ. Ανδρουλάκη στον δεύτερο γύρο για την ανάδειξη ηγεσίας, δίνει προτεραιότητα στο έργο του στον Δήμο Αθηναίων. Ως υποψήφιος αρχηγός, που κατέγραψε βέβαια ένα 40% απέναντι στον κ. Ανδρουλάκη, εκτιμάται ότι θα εκφράζει την πολιτική του άποψη για τις εξελίξεις με λόγο όμως – όπως σημειώνουν συνεργάτες του- που να συμβάλει στην προώθηση του συλλογικού στόχου του ΠΑΣΟΚ για την ένωση των δυνάμεων, την ανοδική πορεία και τη νίκη του κόμματος στις εθνικές εκλογές. Δεν αποκλείεται στελέχη που τον στήριξαν να προταθούν για το νέο άτυπο όργανο, το Πολιτικό Γραφείο.

Ο Θανάσης Γλαβίνας, εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι το κόμμα προχωρά «στην επόμενη μέρα με όρους ενότητας, σύνθεσης και διεύρυνσης». Τόνισε πως η βάση της παράταξης επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη της στον Νίκο Ανδρουλάκη και ζήτησε να συμπεριληφθούν οι άξιοι συνυποψήφιοί του σε θέσεις ευθύνης, ώστε να αποτελέσουν μαχητές πρώτης γραμμής. Επίσης, ανέφερε πως υπάρχουν πολλά ικανά στελέχη που μπορούν να στελεχώσουν μια μελλοντική κυβερνητική ομάδα.

Δημιουργία ενιαίου Πολιτικού Στρατηγείου και καθημερινός «πρωϊνός καφές»

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ανδρουλάκης θέλει ο «πρωινός καφές» να συνεδριάζει καθημερινά και αδιάλειπτα πλέον, ενώ έχει αποφασίσει να συγκροτήσει ένα πολιτικό στρατηγείο, το «Πολιτικό Κέντρο» που θα συσκέπτεται μία ή δυο φορές την εβδομάδα για την στρατηγική στόχευση. Θα συγκροτήσει Τομείς που δεν λειτουργούν μέχρι τώρα στο κόμμα (όπως της αυτοδιοίκησης) και θα προσπαθήσει να δημιουργήσει γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ των στελεχών και των διάφορων οργάνων. Οι συνυποψήφιοι και όσοι χρειάζονται κάθε φορά θα συμμετάσχουν εκτός από το Πολιτικό Κέντρο της στρατηγικής και στον πρωϊνό καφέ- και αντίστοιχα οι του πρωϊνού καφέ, όπως ο εκπρόσωπος Τύπου θα παρίσταται στις συνεδριάσεις του Πολιτικού Κέντρου.

Στη Χαριλάου Τρικούπη ο κ. Ανδρουλάκης προορίζει αναμφίβολα πρόσωπα (κυρίως) από τη νέα γενιά που στάθηκαν δίπλα του στην προεκλογική μάχη. Η Στεφανία Μουρελάτου παραμένει και με ενισχυμένο ρόλο στη θέση της Διευθύντριας Επικοινωνίας, όπου ορίστηκε αμέσως μετά από την εκλογή στην ηγεσία του κ. Ανδρουλάκη το 2021. Ο Βαγγέλης Τσόγκας, ο οποίος είχε την μπαγκέτα» της στρατηγικής στόχευσης και της επικοινωνιακής καμπάνιας κατά την προεκλογική μάχη θα συνεχίσει να είναι δίπλα στον κ. Ανδρουλάκη. Στις καθημερινές συνεδριάσεις θα είναι όπως όλα δείχνουν οι δύο βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής και ο Παύλος Χρηστίδης (δηλαδή οι τρεις κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι), οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Λευτέρης Καρχιμάκης, Κώστας Τσουκαλάς, Όλγα Μαρκογιαννάκη και Μυρτώ Σαμαρά, ο εκπρόσωπος Τύπου, Θανάσης Γλαβίνας καθώς και άλλα στελέχη με πολιτικές και οργανωτικές ευθύνες. Στόχος του κ. Ανδρουλάκη- όπως δεσμεύτηκε διεκδικώντας την επανεκλογή του- είναι οι συχνές συνεδριάσεις του Πολιτικού Συμβουλίου και της Κεντρικής Επιτροπής, των δύο κομματικών οργάνων των οποίων τα μέλη εκλέχτηκαν με αφετηρία το προηγούμενο Συνέδριο του κόμματος.

Τον Πολιτικό Σχεδιασμό του κόμματος ενδέχεται να αναλάβει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, ενώ το Συντονιστικό Όργανο προς το Συνέδριο, ο Κώστας Τσουκαλάς. Εάν δεν συγκροτηθεί άμεσα Κεντρική Επιτροπή Οργάνωσης Συνεδρίου και έτσι συνεχίσει να υφίσταται το Πολιτικό Συμβούλιο και η Κεντρική Επιτροπή, τότε θα παραμείνει Γραμματέας του κόμματος, ο Ανδρέας Σπυρόπουλος. Σε διαφορετική περίπτωση ο κ. Σπυρόπουλος θα αναλάβει νέα ευθύνη στη Χαριλάου Τρικούπη από τώρα.

protothema.gr

 




ΠΑΣΟΚ: Η μεγάλη νίκη Ανδρουλάκη

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και επικράτησε του Χάρη Δούκα στον δεύτερο γύρο, ανανεώνοντας τη θητεία του, μετά την εσωκομματική αμφισβήτηση. Για τον νέο Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, όμως, αυτό δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής αλλά η αρχή.

Κι αυτό διότι μπορεί να απέδειξε ότι παραμένει ιδιαίτερα δυνατός εσωκομματικά, αλλά έχει πλέον ισχυρούς πόλους, που με την πρώτη αστοχία θα τον περιμένουν στη γωνία.

Οι… προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ο Ανδρουλάκης

Συγκεκριμένα:

  • η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος σίγουρα βρίσκεται διχασμένη. Η συμβίωση με τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο (ένθερμος υποστηρικτής Δούκα) και με τη Νάντια Γιαννακοπούλου μόνο εύκολη δεν θα είναι.
  • Ο Παύλος Γερουλάνος πλέον είναι ένας ισχυρός πόλος (κάποιοι τον κατατάσσουν στο Νο2 του κόμματος) στο ΠΑΣΟΚ, έχοντας καταγράψει ένα μεγάλο ποσοστό και η διαχείριση για τον Νίκο Ανδρουλάκη θα είναι τουλάχιστον απαιτητική.
  • Η επιστροφή της Άννας Διαμαντοπούλου: η πρώην επίτροπος από την πρώτη της δήλωση μετά το αποτέλεσμα δήλωσε παρών, επισημαίνοντας πως ούτε ο Ανδρουλάκης εκπροσωπεί μόνο το 60% των ψηφοφόρων, ούτε ο Δούκας το 40%. Τόνισε την ανάγκη ο Νίκος Ανδρουλάκης να αναγνωρίσει και να αναλύσει τη «νέα ανθρωπογεωγραφία» που έχει διαμορφωθεί στο εκλογικό σώμα του ΠΑΣΟΚ, μετά τις εκλογές και τον κάλεσε να οδηγήσει το κόμμα σε συνέδριο.
  • Ο Χάρης Δούκας σίγουρα θα αναζητήσει ρόλο για την επόμενη ημέρα του ΠΑΣΟΚ και δεν θα περιοριστεί στα αυτοδιοικητικά του καθήκοντα. Πλέον, όπως επισήμαναν «πράσινα» στελέχη θα έχει ισχυρή φωνή.

Αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής ο Ανδρουλάκης

Στον αντίποδα, βέβαια, ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής. Κατάφερε να κερδίσει μια ακόμα «μάχη» και να αποδείξει ότι κεφάλαιο για την Χαριλάου Τρικούπη. Το σημαντικό για τον ίδιο είναι πως πέτυχε, παρά τη σημαντική αμφισβήτηση που δέχτηκε, να συγκρατήσει τις δυνάμεις του και να αποτρέψει τα σενάρια συσπείρωσης μεγάλης μερίδας ψηφοφόρων απέναντί του.

Σίγουρα, έχει πλέον αρκετά μεγάλο χρονικό περιθώριο για να διορθώσει τα λάθη της προηγούμενης θητείας του (τα οποία έχει παραδεχθεί σε πλήθος συνεντεύξεων του) και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων.

Γι’ αυτό κιόλας από την πρώτη του δήλωση ξεκαθάρισε ότι από τη χθεσινή διαδικασία δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, αλλά «νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η δημοκρατική παράταξη».

Ταυτόχρονα, προχώρησε σ’ ένα κάλεσμα σε όλους όσοι είναι απογοητευμένοι «να προχωρήσουμε μαζί». «Τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ είναι πίσω. Τα καλύτερα είναι μπροστά. Οι πολίτες προσβλέπουν σε ‘μας και θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να τελειώσει το συντομότερο δυνατό η παντοδυναμία της ΝΔ. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά και θα την κάνουμε και θα γυρίσουμε», προσέθεσε.

ethnos.gr




Κάλεσμα Ανδρουλάκη και Δούκα στις κάλπες ενόψει Κυριακής

Κάλεσμα στις κάλπες της Κυριακής που θα αναδείξουν αρχηγό στο ΠΑΣΟΚ κάνουν οι δύο υποψήφιοι, Νίκος Ανδρουλάκης και Χάρης Δούκας, επιχειρώντας μέσα στις ελάχιστες ώρες που απομένουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ψήφους από τις 303 χιλιάδες μελών και φίλων του πρώτου γύρου.

«Η κάλπη είναι άδεια και θα ξαναγεμίσει», λένε τα στελέχη των επιτελείων τους, παροτρύνοντας τους βασικούς υποστηρικτές τους να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για να πιάσει τόπο το μήνυμα και η συμμετοχή να αποδειχθεί «αντάξια» του πρώτο γύρου. Ο Νίκος Ανδρουλάκης προσέρχεται στη μάχη με τον αέρα της καθαρής πρωτιάς στον πρώτο γύρο που συμπληρώνεται από το μήνυμα της χθεσινής δήλωσης του ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη, με το οποίο τονίζει: «πιστεύω ότι οφείλουμε να δώσουμε στον Νίκο Ανδρουλάκη την ευκαιρία να ολοκληρώσει την προσπάθεια». Ο Χάρης Δούκας απαντά «Νίκο, πάμε για την αλλαγή» και απευθύνεται στον Νίκο Παπανδρέου, ο οποίος υπογραμμίζοντας ότι «ανάμεσα στη στασιμότητα και την Αλλαγή, προσωπικά, συνήθως επιλέγω το δεύτερο», δηλώνει ότι στηρίζει Δούκα γιατί «φαίνεται να έχει αντιληφθεί το μήνυμα της πρώτης κάλπης για άμεση πολιτική δράση και για την αμφίπλευρη διεύρυνση του ΠΑΣΟΚ και της σύνδεσής του με τις παραγωγικές τάξεις, την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία».

Ο Νίκος Παπανδρέουστήριξε ως γνωστόν στον πρώτο γύρο τον υποψήφιο αρχηγό Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται εν’ όψει του δεύτερου γύρου να επιχειρήσει να κατευθύνει προς τη μία ή την άλλη υποψηφιότητα τους πολίτες που τον τίμησαν με την ψήφο τους την περασμένη Κυριακή. Ωστόσο ο Παύλος Γερουλάνος καλεί σε ευρεία συμμετοχή στον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ επισημαίνοντας με νέα ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ότι: Η ψήφος μετράει. Κάθε ψήφος. Δεν αντικαθίσταται από καμία δημοσκόπηση, καμία στοιχηματική». Και προσθέτει επικαλούμενος το μήνυμα της καμπάνιας του πως «μια «Νίκη Αξιών» δεν φαντάζει όσο απίθανη έμοιαζε κάποτε».

«Στις κάλπες ξανά», καλεί τα μέλη και τους φίλους που την στήριξαν και η Άννα Διαμαντοπούλου, έχοντας ήδη περιγράψει -όπως και ο Παύλος Γερουλάνος- στα διαδοχικά τετ α τετ που είχαν με τους δύο μονομάχους προχθές, τις αναγκαίες αλλαγές για να μπει ξανά το ΠΑΣΟΚ σε τροχιά αλμάτων και διεκδίκησης της κυβερνητικής εξουσίας. Και οι άλλοι δύο υποψήφιοι αρχηγοί, ο Μιχάλης Κατρίνης και η Νάντια Γιαννακοπούλου επιμένουν στο κάλεσμα για μαζική συμμετοχή και στο δεύτερο «ημίχρονο» του αγώνα και κάνουν ταυτόχρονα συναντήσεις με τον κόσμο στις εκλογικές τους περιφέρειες, στην Ηλεία και στη Δυτική Αθήνα, αντίστοιχα.

Μπορεί η συζήτηση για την τηλεμαχία Ανδρουλάκη-Δούκα να «ναυάγησε», όμως το σκληρό debate μεταξύ των δύο μονομάχων συνεχίζεται και θα έχει διάρκεια μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες, στις 7 το πρωί της Κυριακής 13 Οκτωβρίου. Ο κ. Ανδρουλάκης συνεχίζει τις δημόσιες παρεμβάσεις- σήμερα το βράδυ έχει κεντρική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και αύριο θα επισκεφτεί Γιάννενα και Λάρισα, όπου κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις ο έτερος μονομάχος του δεύτερου γύρου. Ο κ. Δούκας από την πλευρά του δίνει βάρος στον αγώνα της Αττικής, όπου σημείωσε χαμηλές πτήσεις προγραμματίζοντας κάθε ώρα που περνά όλο και περισσότερες εμφανίσεις, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθεί αύριο σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας.

Η απάντηση του κυρίου Ανδρουλάκη στην ερώτηση για το αν αξιοποιήσει τους συνυποψηφίους του εφόσον επανεκλεγεί είναι ότι θα συμπεριλαμβάνονται στην «ομάδα κρούσης», μαζί με άλλα στελέχη της πρώτης γραμμής. «Ένας είναι ο στόχος μου. Πλέον οι προσδοκίες για το ΠΑΣΟΚ αλλάζουν. Ήταν άλλες το 2021 και νομίζω ότι ο σχεδιασμός μου σε ένα μεγάλο βαθμό πέτυχε στην Αυτοδιοίκηση, στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές» δηλώνει ο κ. Ανδρουλάκης.

Η απάντηση του κ. Δούκα στην ίδια ερώτηση, για το αν δηλαδή, εφόσον κερδίσει τη μάχη, αξιοποιήσει και τους άλλους υποψήφιους αρχηγούς είναι ότι από την «επομένη» θα υπάρξει ένα ξεκάθαρο πολιτικό κέντρο με όλους τους συνυποψήφιους και άλλα που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα. Όταν δε ερωτάται αν πιστεύει ότι μπορεί να κάνει εκ νέου την ανατροπή και να νικήσει τον Νίκο Ανδρουλάκη που σημείωσε πρωτιά και απόσταση οκτώ μονάδων από τον Δήμαρχο στον πρώτο γύρο, ο κ. Δούκας δηλώνει: «Το πιστεύω βαθιά, γιατί πιστεύω επίσης ότι το αίτημα για αλλαγή είναι πανίσχυρο. Είναι και ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησε η εκλογική διαδικασία: για να σηκώσει ξανά το ΠΑΣΟΚ «ανάστημα» και να αποτελέσει μια ξεκάθαρη επιλογή για την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου».

Πώς και πού ψηφίζουν την Κυριακή

Η ψηφοφορία για την εκλογή ανάδειξης Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Ελλάδα θα διαρκέσει από ώρα 07:00 πμ έως ώρα 19:00 μμ. Για τα εκλογικά τμήματα του Αποδήμου θα ισχύσουν οι ώρες που έχουν καθοριστεί με τη 2η εγκύκλιο για τον Απόδημο, όπως λειτούργησαν στον α’ γύρο.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο όσοι ψήφισαν στον α’ γύρο της 6ης Οκτωβρίου 2024.

Για την ταυτοποίησή τους απαιτείται η επίδειξη στην εφορευτική επιτροπή αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης νέου τύπου. Η αναζήτησή τους θα γίνεται από το μητρώο ψηφισάντων και όχι από τον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως έγινε στον α΄ γύρο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ο ΑΜΚΑ για τους ψηφοφόρους 16 ετών και τους αλλοδαπούς, καθώς δε θα γίνεται αναζήτηση στον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως στον α’ γύρο, παρά μόνο το ταυτοποιητικό τους έγγραφο.

Στη σχετική εγκύκλιο αναφέρεται επίσης αναλυτικά από τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΠΑΣΟΚ:

«Σε περίπτωση που προσέρχεται ψηφοφόρος για να ψηφίσει και δεν εντοπίζεται στον εκλογικό κατάλογο του tablet, ο Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής πρέπει να καλέσει άμεσα στο call center του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής (210-3665000) ή στα τηλέφωνα της ΕΔΕΚΑΠ (210 3665374-475-476), ώστε η ΕΔΕΚΑΠ να τον αναζητήσει στον εκλογικό κατάλογο και εφόσον εντοπιστεί, να τον πιστοποιήσει ως ψηφοφόρο και να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.

Γ. Για τον β’ γύρο δεν καταβάλλεται αντίτιμο.

Δ. Για τον β’ γύρο δε συμπληρώνονται αιτήσεις νέων μελών, καθώς η διαδικασία γίνεται από το κλειστό μητρώο των ψηφισάντων του α΄ γύρου της 6ης Οκτωβρίου.

Ε. Οι εκλογείς μπορούν να ψηφίσουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Χώρας ή του Αποδήμου, ανεξάρτητα από το εκλογικό τμήμα που ψήφισαν στον α’ γύρο.

ΣΤ. Για τον β’ γύρο έχουν εκδοθεί νέες σφραγίδες με νέα αρίθμηση που θα αποσταλούν μαζί με το εκλογικό υλικό και ως εκ τούτου η σφραγίδα που χρησιμοποίησε κάθε εκλογικό τμήμα στον α’ γύρο πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί από τη νέα. Η χρήση της παλιάς σφραγίδας θα επιφέρει ακυρότητα του αποτελέσματος».

protothema.gr




Συναντήσεις Διαμαντοπούλου με Δούκα και Ανδρουλάκη: Κρίσιμες εξελίξεις για το μέλλον του ΠΑΣΟΚ

Συνεχίζονται οι συναντήσεις μεταξύ των υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, με τους άλλους υποψηφίους που συμμετείχαν στον πρώτο γύρο. Μετά τις επαφές του Παύλου Γερουλάνου με τους δύο υποψηφίους  που έγινε προχτές   χθες  ήταν η σειρά της Άννας Διαμαντοπούλου.

Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν  στο γραφείο της Διαμαντοπούλου, ξεκίνησε  με αυτήν της 12:00 το μεσημέρι με τον Χάρη Δούκα, ακολούθησε η   συνάντηση με τον Νίκο Ανδρουλάκη στις 13:30. Αυτές οι συναντήσεις αναμένονται να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις ενόψει του δεύτερου γύρου εκλογών την προσεχή Κυριακή.

Στον αέρα το debate των δύο υποψηφίων

Το debate μεταξύ των υποψηφίων για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς, παρά την αρχική συμφωνία για τη μορφή και τις θεματικές ενότητες, δεν έχει οριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής. Η πλευρά Ανδρουλάκη πρότεινε την Πέμπτη ή την Παρασκευή, αλλά η Παρασκευή είναι προβληματική λόγω μιας ήδη προγραμματισμένης ομιλίας του στη Θεσσαλονίκη. Από την άλλη, η πλευρά Δούκα συμφωνεί με το να γίνει το debate Πέμπτη, Παρασκευή ή Σάββατο, αν και ανησυχεί ότι την Πέμπτη το κοινό μπορεί να είναι περιορισμένο λόγω του αγώνα ποδοσφαίρου Ελλάδας-Αγγλίας.

Η Τετάρτη αποκλείστηκε, καθώς και οι δύο υποψήφιοι έχουν άλλες υποχρεώσεις. Οι αποφάσεις για το αν θα πραγματοποιηθεί τελικά το debate αναμένονται σύντομα, καθώς ο χρόνος που απομένει είναι περιορισμένος​.

Γιάννης Γεωργαλής

 




Στρατηγικές Συζητήσεις ΠΑΣΟΚ: Γερουλάνος και Ανδρουλάκης στη Βουλή

Η συνάντηση μεταξύ του Νίκου Ανδρουλάκη και του Παύλου Γερουλάνου, όπως και η επαφή του Γερουλάνου με τον Χάρη Δούκα, δείχνουν ότι στο ΠΑΣΟΚ γίνεται προσπάθεια να ενισχυθεί η ενότητα και να καθοριστεί μια κοινή στρατηγική για το μέλλον του κόμματος. Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει στη σταθερή ανάπτυξη του ΠΑΣΟΚ, θέλοντας να το καταστήσει μια ισχυρή πολιτική δύναμη που θα μπορεί να σταθεί απέναντι στη Νέα Δημοκρατία.

Ο Γερουλάνος ξεκαθάρισε ότι δεν θα προσπαθήσει να επηρεάσει τους υποστηρικτές του να στηρίξουν κάποια συγκεκριμένη υποψηφιότητα στις εσωκομματικές εκλογές, κάτι που και ο Ανδρουλάκης υποστηρίζει. Αυτή η στάση υπογραμμίζει τη διάθεση για διαφάνεια και δημοκρατικότητα στις διαδικασίες του κόμματος, χωρίς παρασκηνιακές συμφωνίες. Η έμφαση στον πολιτικό πολιτισμό είναι σημαντική για να διατηρηθεί η συνοχή και η ενότητα του ΠΑΣΟΚ σε αυτήν τη σημαντική φάση.

Καθώς πλησιάζει ο δεύτερος γύρος των εσωκομματικών εκλογών, ο Ανδρουλάκης προετοιμάζεται να παρουσιάσει ξανά το σχέδιό του στα μέλη και στους φίλους του κόμματος, ελπίζοντας να εξασφαλίσει τη στήριξή τους. Οι εκλογές αυτές θεωρούνται κρίσιμες, καθώς το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να αναδειχθεί σε ισχυρό αντίπαλο στις εθνικές εκλογές που έρχονται.

Συνολικά, το ΠΑΣΟΚ έχει μια σημαντική ευκαιρία να αναγεννηθεί, εφόσον μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών με ένα ξεκάθαρο σχέδιο και να διατηρήσει την ενότητα του κόμματος. Αυτό απαιτεί στρατηγική σκέψη, διαφάνεια και ενεργή συμμετοχή της κομματικής βάσης, προκειμένου να επανακαταλάβει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων και να διεκδικήσει ξανά σημαντικό ρόλο στην πολιτική σκηνή.
Γιάνννης  Γεωργαλής



Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Τα τελικά αποτελέσματα

Πρώτος και με διαφορά οκτώ μονάδων από τον δεύτερο αναδείχθηκε στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ για την ηγεσία της παράταξης, ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος θα αναμετρηθεί στον δεύτερο γύρο με τον Χάρη Δούκα.

Με μόλις 858 ψήφους διαφορά ο Χάρης Δούκας κέρδισε τον Παύλο Γερουλάνο και μαζί με τον Νίκο Ανδρουλάκη θα διεκδικήσουν την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ την επόμενη Κυριακή (13/10).

Η μάχη των «δύο» για τη δεύτερη θέση κρίθηκε στην Αττική, εκεί όπου ο κ. Γερουλάνος ήρθε πρώτος, η Άννα Διαμαντοπούλου δεύτερη, ο Νίκος Ανδρουλάκης τρίτος και ο Χάρης Δούκας τέταρτος.

Ο Παύλος Γερουλάνος εμφάνιζε μεγάλη δυναμική κατά την ενσωμάτωση των εκλογικών τμημάτων της Αττικής και μείωνε τη διαφορά, αλλά δεν ήταν αρκετό μιας και ο δήμαρχος Αθηναίων διατήρησε το προβάδισμα.

Τα τελικά αποτελέσματα σε ενσωμάτωση 100% έχουν ως εξής:

  • Νίκος Ανδρουλάκης 29,64% (89.288 ψήφοι)
  • Χάρης Δούκας 21,41% (64.490 ψήφοι)
  • Παύλος Γερουλάνος 21,12% (63.632 ψήφοι)
  • Άννα Διαμαντοπούλου 19,52% (58.809)
  • Μιχάλης Κατρίνης 6,03% (18.163)
  • Νάντια Γιαννακοπούλου 2,29% (6.890 ψήφοι)

Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Τι θα κρίνει το αποτέλεσμα του δεύτερου γύρου

Καίρια για την έκβαση του δεύτερου γύρου και συνεπακόλουθα για το ποιος θα εκλεγεί στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ είναι η στάση που θα κρατήσουν ο Παύλος Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου που κατέγραψαν υψηλότατα ποσοστά (στο 21,15% ο Γερουλάνος, στο 19,55% η Διαμαντοπούλου στο 99,46% της ενσωμάτωσης).

Προς ώρας, κανένας εκ των υποψήφιων που έμειναν εκτός δευτέρου γύρου έχει ανοίξει τα χαρτιά του για το ποιον θα στηρίξει στο δεύτερο γύρο και σίγουρα οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις θα κορυφωθούν όσο πλησιάζουμε στη δεύτερη Κυριακή.

Την ίδια ώρα, ο Νίκος Ανδρουλάκης μπορεί να επικράτησε με άνεση την πρώτη Κυριακή, ωστόσο είδε τα ποσοστά του να πέφτουν κάτω από το ψυχολογικό όριο του 30% (29,71% στο 99,46 της ενσωμάτωσης), ενώ κατέγραψε απώλεια περίπου 11.000 ψήφων σε σχέση με το 2021.

Ο Χάρης Δούκας από την πλευρά του, παρότι φαβορί για το δεύτερο γύρο, πέρασε πολύ πιο δύσκολα απ ότι αναμενόταν, ενώ αξιοσημείωτες είναι οι κακές επιδόσεις στην Αττική και στην Αθήνα, όπου ο Παύλος Γερουλάνος βρέθηκε στην πρώτη θέση.

Οι δηλώσεις των υποψηφίων μετά τα αποτελέσματα

Ανδρουλάκης: «Το ΠΑΣΟΚ θα βγει ακόμη πιο ενωμένο και δυνατό»

Ο Νίκος Ανδρουλάκης, σε δηλώσεις του, ανέφερε: «Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για την δημοκρατική παράταξη. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκατοντάδες πολίτες που μας τιμήσαν. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που μας γέμισαν ελπίδα και δύναμη. Θέλω να χαιρετίσω τους συνυποψηφίους μου, που είχαμε μια προεκλογική εκστρατεία με ήθος και σοβαρότητα.  Επτά ημέρες έμειναν μέχρι την επόμενη Κυριακή και είμαι σίγουρος ότι το ΠΑΣΟΚ θα βγει ακόμη πιο ενωμένο και πιο ισχυρό».

ethnos.gr




Τα πρώτα αποτελέσματα από τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των εκλογών για την ανάδειξη νέας ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, με τη συμμετοχή να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Συνολικά, ψήφισαν 300.735 άτομα, αριθμός που υπερβαίνει κατά 30.000 την προηγούμενη εσωκομματική διαδικασία του 2021, δείχνοντας τη ζωηρή εμπλοκή των μελών και φίλων του κόμματος.

Τα Πρώτα Αποτελέσματα

Τα πρώτα αποτελέσματα, προερχόμενα κυρίως από μικρά εκλογικά τμήματα, δεν μπορούν να αποτελέσουν ασφαλές δείγμα για την τελική έκβαση, ωστόσο δείχνουν την τάση στις αρχικές καταμετρήσεις:

  • Ύδρα: Ο Παύλος Γερουλάνος αναδείχθηκε πρώτος με 41 ψήφους, ακολουθούμενος από την Άννα Διαμαντοπούλου με 31 ψήφους και τον Χάρη Δούκα με 14. Ο Νίκος Ανδρουλάκης συγκέντρωσε 12 ψήφους, ο Μιχάλης Κατρίνης 9 και η Νάντια Γιαννακοπούλου 3.
  • Μεγανήσι: Ο Γερουλάνος πρώτος με 25 ψήφους, ακολουθούμενος από τη Διαμαντοπούλου (12) και τον Ανδρουλάκη (11). Οι Δούκας, Κατρίνης και Γιαννακοπούλου συγκέντρωσαν 8, 3 και 1 ψήφο αντίστοιχα.
  • Άνω Κώμη Κοζάνης: Πρώτος ο Ανδρουλάκης με 53 ψήφους, ενώ η Διαμαντοπούλου τον ακολούθησε πολύ κοντά με 50. Ο Γερουλάνος έλαβε 11 ψήφους, ενώ ο Δούκας 4. Κατρίνης και Γιαννακοπούλου συγκέντρωσαν από μία ψήφο.
  • Κομνηνά Εορδαίας Κοζάνης: Πρώτη η Άννα Διαμαντοπούλου με 63 ψήφους, ακολουθούμενη από τον Ανδρουλάκη με 50. Ο Δούκας έλαβε 24 ψήφους, ο Γερουλάνος 23, ενώ Κατρίνης και Γιαννακοπούλου έμειναν πίσω με 4 και καμία ψήφο αντίστοιχα.

Αποτελέσματα από την Αυστραλία

  • Μελβούρνη: Ο Παύλος Γερουλάνος πρώτος με 21 ψήφους, ακολουθούμενος από τον Ανδρουλάκη με 6 ψήφους, ενώ η Γιαννακοπούλου έλαβε 3. Η Διαμαντοπούλου 2 και οι Δούκας και Κατρίνης από μία ψήφο.
  • Σίδνεϊ: Ο Ανδρουλάκης έλαβε 19 ψήφους και βρέθηκε στην πρώτη θέση, με τη Διαμαντοπούλου να ακολουθεί με 17 ψήφους. Ο Δούκας συγκέντρωσε 9 ψήφους, ο Κατρίνης 6, ενώ ο Γερουλάνος έλαβε 2 ψήφους και η Γιαννακοπούλου καμία.

Συμπέρασμα

Τα αποτελέσματα από τις πρώτες καταμετρήσεις δείχνουν μια πολύ ανταγωνιστική κούρσα για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, με τους υποψηφίους να έχουν στενές διαφορές. Ωστόσο, τα τελικά αποτελέσματα θα διαμορφωθούν καθώς προχωρά η καταμέτρηση σε μεγαλύτερα εκλογικά κέντρα.