Παρούσα η Περιφέρεια ΑΜΘ στην OTA EXPO

Η Περιφέρεια ΑΜΘ από τις 12 – 14 Μαρτίου, συμμετείχε με τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή στην OTA EXPO που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις σε υψηλό επίπεδο με στελέχη της κυβέρνησης αλλά και στελέχη του επιχειρηματικού χώρου και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού όπως η Marketing Greece. Επιπλέον ο κ. Αρχοντής είχε συνάντηση τόσο με την υφυπουργό Τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη, όσο και με την πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου, με τις οποίες διερευνήθηκαν οι δυνατότητες για περαιτέρω δράσεις με σκοπό την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας ΑΜΘ.




Νέα σύνοδο για την Ουκρανία συγκαλεί η Γαλλία: Παρούσα και η Ελλάδα

Η Γαλλία σχεδιάζει δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία και αυτή τη φορά θα βρεθούν στο «τραπέζι» περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που δεν ήταν στην πρώτη συνάντηση. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται δύο αξιωματούχους, σε αυτή τη δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία, την Τετάρτη, αναμένεται να προσκληθούν η Νορβηγία, ο Καναδάς, τα 3 κράτη της Βαλτικής, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Φινλανδία, η Ρουμανία, η Σουηδία και το Βέλγιο.

Δεν αποκλείεται κάποιες από τις χώρες να συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης, με το Ελιζέ να μην έχει επιβεβαιώσει ακόμη την είδηση.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα πάει την Τετάρτη (19/2) στη Θεσσαλονίκη και θα συνδεθεί από εκεί με το Παρίσι μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως και πολλές άλλες χώρες.

ethnos.gr




Η Περιφέρεια ΑΜΘ παρούσα στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου των τριών Νομικών Σχολών της Ελλάδας, που έλαβε χώρα στην Κομοτηνή στις 15-16 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός για τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.).

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας, κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη των εργασιών.

Ο κ. Ιωσηφίδης ανέδειξε τη σπουδαιότητα του Δ.Π.Θ. ως πυλώνα ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ και εξέφρασε τη δέσμευση της Περιφερειακής Διοίκησης να συνεχίσει να στηρίζει τη λειτουργία και την αναβάθμιση του πανεπιστημίου. Τόνισε επίσης τη σταθερή αντίθεση της Περιφέρειας στην ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής στη χώρα, στηρίζοντας τα αιτήματα του Δ.Π.Θ.

Συγκινημένος ως απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ., ο κ. Ιωσηφίδης επισήμανε τον θεμελιώδη ρόλο της Δικαιοσύνης για την κοινωνία και τη νομική ως μέσο προστασίας της ελευθερίας και προσφοράς στον πολίτη.

Το συνέδριο ανέδειξε τη διαχρονική αξία της Νομικής Σχολής και τη συμβολή της στην ελληνική νομική εκπαίδευση, με συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων και νομικών.




ΣΥΡΙΖΑ: Ψηφίζουν για τις εκλογές – «Οπωσδήποτε» τις θέλει ο Κασσελάκης, παρούσα η Γεροβασίλη, ποιοι λένε όχι

Στην κορύφωση των εργασιών του φτάνει σήμερα το 4ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, καθώς λίγο μετά το μεσημέρι η ετυμηγορία των συνέδρων αναμένεται να κρίνει αν τελικά θα πραγματοποιηθούν ή όχι οι εσωκομματικές εκλογές για την ανάδειξη νέου/νέας πρόεδρου, αλλά και των μελών της Κεντρικής Επιτροπής.

Έχει μεσολαβήσει ακριβώς μια εβδομάδα, από τη στιγμή που η αντιπρόεδρος της Βουλής, Όλγα Γεροβασίλη, δήλωνε με ανάρτησή της «έκπληκτη» μπροστά στο ερωτηματολόγιο της «de facto διάλυσης» του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, την ηγεσία του οποίου διεκδικεί ανοιχτά από χθες το απόγευμα. «Δεν φοβήθηκα ποτέ την ευθύνη» τόνισε, ενώ «πάντα έβαζα πλάτη» υπενθύμισε με νόημα, σηκώνοντας το γάντι που πέταξε ο πρόεδρος του κόμματος, Στέφανος Κασσελάκης, μετά την τρικυμιώδη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας.

Μετά τον κυκεώνα εξελίξεων στην αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Κασσελάκης καλωσόρισε χθες την υποψηφιότητα της κυρίας Γεροβασίλη, αποκαλύπτοντας τη σημερινή εισήγησή του προς το Συνέδριο, δηλαδή τη διεξαγωγή των εσωκομματικών εκλογών στις 10 Μαρτίου και με υβριδικό τρόπο, δηλαδή τόσο με κάλπες, όσο και δια ζώσης.

Από πλευράς της, η Όλγα Γεροβασίλη παρατήρησε χθες, μιλώντας με δημοσιογράφους, πως «δεν θυμήθηκε κάτι ο πρόεδρος. Υπάρχει καταστατικό», επαναφέροντας με αυτόν τον τρόπο την καταστατική πρόβλεψη για προεκλογική περίοδο τουλάχιστον ενός μήνα, μαζί με την εμμονή στην παράδοση της εκλογικής διαδικασίας, δηλαδή την ανάδειξη του νέου/νέας επικεφαλής μέσα από κάλπες, όπως συνέβη τόσο στην περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα, όσο και του Στέφανου Κασσελάκη.

Τα επόμενα βήματα

Η διπλή διαφωνία, σε ημερομηνία και διαδικασία, μεταξύ των δύο φιναλίστ αναμένεται να λυθεί σήμερα το μεσημέρι κι ενώ μαίνονται πυρετώδεις διαβουλεύσεις, που ξεκίνησαν από χθες το βράδυ, μεταξύ των δύο πλευρών. Ακολούθως, το σώμα θα κληθεί να τοποθετηθεί υπέρ της εισήγησης του προέδρου, αλλά και άλλων προτάσεων που πιθανά θα κατατεθούν, όπως αυτή που συνοδεύεται από συλλογή υπογραφών, οδηγώντας στην ακύρωση των εκλογών.

Ο «τρίτος δρόμος», όπως σχολίαζαν χαρακτηριστικά πολλοί Σύνεδροι χθες, αφορά σε μια πρωτοβουλία στελεχών με ευθεία αναφορά στον Στέφανο Κασσελάκη, όπως ο Όθων Ηλιόπουλος, που ζητούν τη ματαίωση των εκλογών. Σημειωτέον ότι ο κ. Ηλιόπουλος κατέθεσε επισήμως χθες το μεσημέρι την σχετική πρόταση από το βήμα του Συνεδρίου, αφού οι διεργασίες περί ακύρωσης των εκλογών εξελισσόταν στο παρασκήνιο από προχθές το βράδυ.

Με το «κίνημα της μη κάλπης» συντάχθηκαν δημόσια ο Στέλιος Παππάς, πατέρας του βουλευτή Νίκου Παππά και ιστορικό στέλεχος του κόμματος, οι βουλευτίνες Νίνα Κασιμάτη και Κυριακή Μάλαμα, η Χαρά Καφαντάρη και ο Γιάννης Μουζάλας, εντείνοντας την αίσθηση ότι επρόκειτο για μια συντονισμένη κίνηση από πλευράς των συνεργατών του Στέφανου Κασσελάκη και στελεχών προσκείμενων στον Νίκο Παππά.

Μόνο που στο «κίνημα της μη κάλπης» πρωτοστάτησαν εν τέλει στη διάρκεια της χθεσινής ημέρας ο πρόεδρος της ΚΟ, Σωκράτης Φάμελλος, αλλά και οι Νίκος Παππάς και Παύλος Πολάκης. Μάλιστα, οι δύο τελευταίοι εμφανίστηκαν σχεδόν με ταυτόσημες απόψεις, ο μεν Νίκος Παππάς από το βήμα του Συνεδρίου, ο δε Παύλος Πολάκης με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, με κοινά χαρακτηριστικά:

• Την ακύρωση των εκλογών

• Την απόσυρση της Όλγας Γεροβασίλη από την κούρσα και

• Την επίθεση στον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα.

Σημάδια αμηχανίας

Η σύμπλευση ως προς το επίδικο του συνεδρίου των κ. Φάμελλου, Πολάκη και Παππά «βραχυκύκλωσε», στο τέλος της χθεσινής ημέρας τον πρόεδρο του κόμματος, Στέφανο Κασσελάκη, παρότι ο ίδιος ξεκαθάρισε στους στενούς συνεργάτες του από νωρίς χθες το πρωί πως επιθυμεί «καθαρή λύση» και δεν σκοπεύει να γίνει «Ιφιγένεια».

Η «τρόικα Κασσελάκη» και η επιτροπεία

Στην πράξη, οι «λοχαγοί» της ομάδας Κασσελάκη αυτονομήθηκαν εκ πρώτης όψεως από τη γραμμή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επέμενε από την πρώτη στιγμή χθες ότι θα πρέπει να υπάρξουν εσωκομματικές εκλογές. Αντίθετα, η «τρόικα Κασσελάκη», δηλαδή οι Νίκος Παππάς, Σωκράτης Φάμελλος και Παύλος Πολάκης, ακόμη κατά μόνας, έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο δυνητικής επιτροπείας απέναντι στον σημερινό πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, με τον Νίκο Παππά να εισηγείται:

  1. Να ανασυγκροτηθεί τη Δευτέρα ένα εκτελεστικό γραφείο που θα πάει το κόμμα στην επόμενη μάχη ως πολιτικό κέντρο, επιτελικό και αποτελεσματικό. Συνθετικό και συμπεριληπτικό.
  2. Με ευθύνη του εκτελεστικού γραφείου και του Στέφανου Κασσελάκη να έρθουν οι προτάσεις για την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του κόμματος που αφήσαμε στη μέση.

  3. Να έρθει μια μελετημένη και συγκροτημένη πρόταση για τις καταστατικές αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές να μπουν στην κρίση του σώματος του διαρκούς συνεδρίου, που δεν χρειάζεται να διεξαχθεί δια ζώσης.

  4. Να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τη συγκρότηση του ευρωψηφοδελτίου.

Με το «διευθυντήριο» πέριξ του σημερινού προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να σχηματοποιείται, το γεγονός, ακόμη, ότι η Όλγα Γεροβασίλη εμφανίστηκε χθες «στιβαρή και αποφασισμένη» κατά ορισμένους Συνέδρους, προκάλεσε μεγαλύτερη αμηχανία στο στρατόπεδο Κασσελάκη, με δεδομένο ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ γνωστοποίησε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα πως θα μιλήσει στις 11 το πρωί, αλλάζοντας τον αρχικό σχεδιασμό, που τον ήθελε να τοποθετείται απέναντι στο σώμα νωρίς σήμερα το μεσημέρι.




Γεραπετρίτης | Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή – Η Ελλάδα παρούσα στην ανασυγκρότηση της Ουκρανίας

Το μήνυμα πως καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή, πως η Ελλάδα στέκεται αλληλέγγυα τόσο στο πλευρό της Ουκρανίας που δέχεται την επίθεση όσο και στη μάχη που δίνει για την κυριαρχία της, αλλά και ότι δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ότι επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών, έστειλε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικοδόμηση της Ουκρανίας που πραγματοποιείται σήμερα στην Αθήνα.

«Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως την ανεξαρτησία της Ουκρανίας στο πλαίσιο των αναγνωρισμένων κυριαρχικά συνόρων της. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και διαυγής. Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζει να προκαλεί ανθρώπινες απώλειες, έχοντας εκτοπίσει εκατομμύρια Ουκρανούς και έχοντας καταστρέψει βασικές υποδομές, μεταξύ των οποίων και σημαντικά μνημεία οικουμενικού πολιτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, διαμήνυσε ότι η Ελλάδα δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών. «Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις και φορείς με συσσωρευμένη εμπειρία και συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο της ανοικοδόμησης και ανασυγκρότησης. Τέτοιοι τομείς είναι οι ενεργειακές υποδομές, η ναυτιλία, η ψηφιοποίηση, οι κατασκευές, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο αγροτικός τομέας, ο τουρισμός και πολλοί άλλοι» υπογράμμισε ο υπουργός.

«Η κινητοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και του δημοσίου τομέα της χώρας μας για συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας θα συμβάλει ουσιωδώς και στην εκμετάλλευση των αναδυόμενων ευκαιριών που θα υπάρξουν πολύ σύντομα με την κίνηση σημαντικών κονδυλίων που προβλέπεται να δαπανηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πρέπει να ιδωθούν ως μοχλός ανάπτυξης, όχι μόνο της Ουκρανίας, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου» προσέθεσε.

Στον χαιρετισμό του, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Γεραπετρίτης καλωσόρισε στην Αθήνα τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ουκρανικής κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τους εκπρόσωπους επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας. «Σας καλωσορίζω στην Αθήνα, ιδίως τους φίλους μας από την Ουκρανία. Είναι εξαιρετική τιμή να διοργανώνουμε αυτή τη σπουδαία εκδήλωση εδώ στην Αθήνα. Και προσβλέπουμε σε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ουκρανία συνεχίζεται η απάνθρωπη επιθετικότητα της Ρωσίας εις βάρος ενός κυρίαρχου κράτους. Και αναμένουμε να συζητήσουμε για τον τερματισμό αυτής της τρομερής κατάστασης και για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας», ανέφερε.

Αναδεικνύοντας τη σημασία πραγματοποίησης του σημερινού Συνεδρίου, που διοργανώνει το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επισήμανε ότι εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια της χώρας μας να συνδράμει για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας. Προσδιόρισε πως στόχος του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της σταθερής πολιτικής δέσμευσης και αλληλεγγύης προς την Ουκρανία, με παράλληλη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος μπορεί να συμβάλει στην πράσινη, στην κοινωνική, στην ψηφιακή μετάβαση της Ουκρανίας, καθώς η χώρα προβαίνει σε βασικές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο και της υποψηφιότητάς της ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ένταξη την οποία η Ελλάδα ενθαρρύνει απαρέγκλιτα, προσέθεσε.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την «παράνομη και απρόκλητη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία», ο υπουργός Εξωτερικών την καταδίκασε εκ νέου, τονίζοντας πως είναι κατά παραβίαση κάθε έννοιας Διεθνούς Δικαίου. Μάλιστα, κατέστησε σαφές πως η Ελλάδα από την πρώτη μέρα του πολέμου, από κοινού με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έλαβε μια ξεκάθαρη θέση αρχής. «Υποστήριξε απολύτως την Ουκρανία, στάθηκε σταθερά στο πλευρό του Διεθνούς Δικαίου απέναντι σε οποιαδήποτε απρόκλητη επίθεση, απέναντι σε οποιαδήποτε παραβίαση κυριαρχίας, απέναντι σε οποιαδήποτε διάθεση αναθεωρητισμού. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό της χώρας που δέχεται την επίθεση αυτή και θα στηρίξουμε την Ουκρανία με κάθε δυνατό τρόπο στην μάχη που δίνει για την κυριαρχία της», τόνισε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στους μακροχρόνιους ιστορικούς δεσμούς που δικαιολογούν αυτήν τη στάση της ελληνικής πολιτείας, πέρα από την εξωτερική πολιτική αρχών, την οποία απαρέγκλιτα τηρεί η χώρα μας στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου. «Πολίτες ελληνικής καταγωγής έζησαν ειρηνικά επί αιώνες στις ακτές του Εύξεινου Πόντου, γι’ αυτό και κανείς δεν ξεχνά τα εγκλήματα στη Μαριούπολη. Μία πόλη με ελληνικό όνομα και με σημαντικό πληθυσμό ελληνικής καταγωγής, όπως επίσης και τις μάχες και τις απώλειες στην Οδησσό» υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Περαιτέρω, ο υπουργός ανέδειξε ότι η ρωσική στρατιωτική επίθεση κατά της Ουκρανίας δεν συνιστά απειλή μόνο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέτει σε κίνδυνο, όπως είπε, την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα, παραβιάζοντας κατάφωρα τον Καταστατικό Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και το παγιωμένο Διεθνές Δίκαιο, συμβατικό και εθιμικό.

Εν συνεχεία, τόνισε πως πρωταρχικός στόχος της ανοικοδόμησης θα πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της ουκρανικής οικονομίας και κοινωνίας με τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις για τις υποδομές στους οικονομικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς επί τη βάσει του ευρωπαϊκού κεκτημένου. «Η βιώσιμη ανάπτυξη και η ανοικοδόμηση προϋποθέτει τον ιδιωτικό τομέα, μέσω των επενδύσεων που θα πρέπει να υπάρξουν και των εταιρικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι ο αρμόδιος υφυπουργός Εξωτερικών για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Φραγκογιάννης, παρακολουθεί στενά το ζήτημα αυτό και θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των ενδιαφερομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της Ουκρανίας, η ανθεκτικότητα της κοινωνίας κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, η διαφοροποιημένη οικονομία της στο σημαντικό μέγεθος αγοράς και το υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό καταδεικνύουν τις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Συνάμα, σημείωσε ότι η Ουκρανία αποτελεί και έναν πόλο σε ό,τι αφορά τη διατροφική αλυσίδα, έχοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στη διακίνηση των σιτηρών που έχει πληγεί εξαιτίας της ρωσικής στάσης σε σχέση με την πρωτοβουλία για τα σιτηρά.

Συνοψίζοντας το μήνυμά του, ο υπουργός Εξωτερικών θέλησε να καταστήσει επίσης σαφές ότι η Ελλάδα, στο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής αρχών, με προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο και κατά κάθε έννοιας αναθεωρητισμού στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον, θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της Ουκρανίας και θα βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο κάθε πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη, την ανασυγκρότηση και τη διαμόρφωση σύγχρονων θεσμών που θα βοηθήσουν την Ουκρανία.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η θεματολογία του Συνεδρίου εστιάζεται στους τομείς των κατασκευών, των μεταφορών, της ενέργειας, των τεχνολογιών πληροφορικής, των νεοφυών επιχειρήσεων και της υγείας. Εισηγητές του Συνεδρίου είναι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της ουκρανικής κυβέρνησης, καθώς και εμπειρογνώμονες πολυμερών αναπτυξιακών Τραπεζών (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων/EIB και Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη/EBRD) και εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας.

Κ. Φραγκογιάννης: Είμαστε παρόντες, για μία επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Ο κ. Φραγκογιάννης, από την πλευρά του, τονίζοντας την «ακλόνητη πολιτική υποστήριξη της Ελλάδας προς την Ουκρανία» και την ανάγκη για «πιο απτές ενέργειες» επισήμανε ότι «η σημερινή εκδήλωση καταδεικνύει τη δέσμευσή μας να είμαστε παρόντες κατά την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Με βάση τον στόχο της ΕΕ να διαδραματίσει θεμελιώδη και κομβικό ρόλο σε αυτήν ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι «θα διερευνήσουμε πώς ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτές τις ανάγκες χρησιμοποιώντας τα δικά του συμφέροντα, πόρους και τεχνογνωσία για την υλοποίηση σχετικών έργων». Σε αυτό το πλαίσιο ανέδειξε ως «πολλά υποσχόμενο παράδειγμα ελληνικής οικονομικής δέσμευσης» την «εμπορική ναυτιλία της Ελλάδας, η οποία έχει επιδείξει σημαντικές δυνατότητες να χειρίζεται ένα σημαντικό μέρος των αποστολών από και προς την Ουκρανία, ακόμη και σε ένα προκλητικό γεωπολιτικό περιβάλλον».

«Μέσω της συνεργασίας και της αλληλεγγύης» κατέληξε ο κ. Φραγκογιάννης «θα προσπαθήσουμε από κοινού να βοηθήσουμε την Ουκρανία να σταθεί στα πόδια της, ακόμη πιο σίγουρη, ακόμη πιο ευημερούσα και ακόμη πιο ευρωπαϊκή», εκφράζοντας την βεβαιότητα ότι «αυτό το Συνέδριο, σε συνδυασμό με το εργαστήριο επιχειρηματικού προσανατολισμού το απόγευμα, θα ανοίξει ουσιαστικά το δρόμο για μια επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Πηγή: Newsbeast.gr