Κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ λέει «όχι» στο υπεράκτιο αιολικό πάρκο Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης

Με ψήφισμα που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εκφράζει την αντίθεσή του στην εγκατάσταση υπεράκτιου αιολικού πάρκου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη.

Το Συμβούλιο εστιάζει στις επιπτώσεις ενός τέτοιου έργου στο περιβάλλον, στην αλιεία, στην τουριστική ανάπτυξη και στη φυσιογνωμία της περιοχής. Επισημαίνεται ότι η τοποθεσία που έχει προταθεί αποτελεί κομβικό σημείο για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα και τη σύνδεση με τη Σαμοθράκη.

Το ψήφισμα θα σταλεί στα συναρμόδια Υπουργεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες, ως δήλωση θέσης της Περιφέρειας. Οι τοπικές κοινωνίες και οι φορείς της περιοχής έχουν ήδη εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις για την υλοποίηση του έργου, ζητώντας σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και τις ανάγκες των κατοίκων.




“Αστερούπολη Καβάλας”: Το Θεματικό “Πάρκο Παγετώνων” που εντυπωσιάζει μικρούς και μεγάλους

Η Αστερούπολη Καβάλας, με το θεματικό Πάρκο Παγετώνων, αποτελεί πόλο έλξης για πλήθος επισκεπτών, εντυπωσιάζοντας με τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει.

Το πάρκο, εμπνευσμένο από την Εποχή των Παγετώνων, προσφέρει διαδραστικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις ηλικίες. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τα πλάσματα της εποχής εκείνης, μέσα από εντυπωσιακές αναπαραστάσεις και εκθέματα. Η μεγάλη προσέλευση του κόσμου επιβεβαιώνει την επιτυχία του πάρκου, καθιστώντας το έναν από τους κορυφαίους προορισμούς ψυχαγωγίας στην περιοχή.




Το Christmas world από τον δήμο Κομοτηνής | Ένα πρωτότυπο Χριστουγεννιάτικο πάρκο

Ο Δήμος Κομοτηνής για την περίοδο των Χριστουγέννων δημιουργεί και παρουσιάζει το Christmas World – ένα πρωτότυπο Χριστουγεννιάτικο Πάρκο.

Στο πρωτότυπο χριστουγεννιάτικο πάρκο της Κομοτηνής απίθανες ιδέες, βασισμένες στα μοναδικά θέματα των Χριστουγέννων και της σοκολάτας δημιουργούν την πιο «ινσταγκραμική αυλή» σε θεματικό πάρκο στην Ελλάδα.

Το θεματικό πάρκο θα είναι ανοιχτό από το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 έως τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025, ενώ οργανωμένες ξεναγήσεις σε σχολεία, συλλόγους κλπ θα γίνονται έως την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025.

Έως την Κυριακή 5 Ιανουαρίου θα λειτουργεί παράλληλα στο πάρκο της Αγίας Παρασκευής και η Χριστουγεννιάτικη αγορά.

Πηγή : ertnews




Κομοτηνή | Αυτό είναι το φετινό θεματικό πάρκο Χριστουγέννων

Ο Δήμος  Κομοτηνής για την περίοδο των Χριστουγέννων δημιουργεί και παρουσιάζει το Christmas World, ένα πρωτότυπο Instagramable Christmas Park

Στην εποχή όπου οι εικόνες και οι φωτογραφίες ταξιδεύουν αστραπιαία μέσα από το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα με τη φωτογραφική χρήση τους γίνονται εργαλεία διάδρασης κι επικοινωνίας. Η σχεδόν ενστικτώδης κίνησή μας να φωτογραφίζουμε κάθε όμορφη, ξεχωριστή, πρωτότυπη ή διαφορετική εικόνα δημιούργησε και νέες συνθήκες στον τομέα της οικογενειακής ψυχαγωγίας.

Τα selfie museum αποτελούν, πλέον, στο εξωτερικό τη νέα απόλυτη σύγχρονη τάση για παιδιά, νέους και ενήλικες επισκέπτες θεματικών χώρων. Έτσι και στο πρωτότυπο Christmas Park της Κομοτηνής απίθανες ιδέες, βασισμένες στα μοναδικά θέματα των Χριστουγέννων και της σοκολάτας δημιουργούν την πιο «ινταγκραμική αυλή» σε θεματικό πάρκο στην Ελλάδα.

Υπερμεγέθη, πολύχρωμα, χριστουγεννιάτικα εκθέματα προκαλούν θετική αίσθηση και παρακινούν για χιλιάδες φωτογραφίες. Με χιουμοριστική διάθεση προσφέρονται για αλληλεπίδραση, προκαλούν χαμόγελα και παρακινούν για κοινοποίηση της εικόνας μέσα από τα social media.

Το θεματικό πάρκο, θα είναι ανοικτό από το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 έως τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025, ενώ οργανωμένες ξεναγήσεις σε σχολεία, συλλόγους κλπ θα γίνονται έως την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025.

Έως την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, θα λειτουργεί παράλληλα στο πάρκο της Αγίας Παρασκευής και η Χριστουγεννιάτικη αγορά.

Για πληροφορίες ή δηλώσεις επισκέψεων, μπορείτε να απευθύνεστε στην Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νέας Γενιάς, στο mail dkeppak@gmail.com ή στο τηλέφωνο 2531031022 καθημερινά εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από 9.00 έως 13.30.

xronos.gr




Ορεστιάδα | Βέλτιστη λύση για το αιολικό πάρκο

Η εγκατάσταση αιολικού πάρκου στη θέση «Μαύρη Πέτρα», στην περιοχή των Πετρωτών του Δήμου Ορεστιάδας, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του δημάρχου Ορεστιάδας, Διαμαντή Παπαδόπουλου, και του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), Θεόδωρου Σκυλακάκη. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο βουλευτής Έβρου, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, με στόχο να εξεταστούν οι ενστάσεις και οι προβληματισμοί που έχουν διατυπωθεί από φορείς και πολίτες της περιοχής.

Το ζήτημα της εγκατάστασης του αιολικού πάρκου έχει προκαλέσει ανησυχία στην τοπική κοινωνία, με αρκετούς να εκφράζουν επιφυλάξεις για τις πιθανές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Παράλληλα, σχετικό ψήφισμα έχει εκδοθεί από τους κατοίκους, το οποίο τέθηκε υπόψη του υπουργού Σκυλακάκη κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Ορεστιάδας, ο υπουργός άκουσε με προσοχή τα επιχειρήματα και δεσμεύτηκε να διατηρήσει ανοιχτό διάλογο με τις τοπικές αρχές, με στόχο να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση που θα διασφαλίζει την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί τις εθνικές στρατηγικές για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκε επίσης το αίτημα για τη δημιουργία Υδροηλεκτρικού Σταθμού στο φράγμα του Θεραπειού, μια πρόταση που εντάσσεται στις προσπάθειες του Δήμου Ορεστιάδας για την ανάπτυξη ενεργειακών υποδομών που θα ωφελήσουν την περιοχή.

Ένα ακόμα θέμα που τέθηκε προς συζήτηση αφορούσε τις επερχόμενες συγχωνεύσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), στο πλαίσιο σχετικού νομοσχεδίου που αναμένεται να κατατεθεί. Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας πρότεινε τη δημιουργία μιας ενιαίας ΔΕΥΑ Βορείου Έβρου, σε περίπτωση που οι συνενώσεις των υφιστάμενων ΔΕΥΑ σε επίπεδο περιφερειακών ενοτήτων καταστούν υποχρεωτικές, σύμφωνα με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε τη σημασία αυτής της πρότασης για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή.

Η συνάντηση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα στον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών και της κεντρικής κυβέρνησης, με στόχο την εξεύρεση ισορροπημένων λύσεων που θα προωθούν την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των υποδομών, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν το περιβαλλοντικό και κοινωνικό συμφέρον των τοπικών κοινοτήτων.Α




Σοβαρό Περιστατικό στο Πάρκο Αγίας Βαρβάρας στη Δράμα: Πτώση Δέντρου Χωρίς Θύματα

Ένα σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε πρόσφατα στο πάρκο Αγίας Βαρβάρας στο κέντρο της Δράμας, όταν ένα δέντρο κατέρρευσε την ώρα που η περιοχή ήταν γεμάτη κόσμο. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το γεγονός ότι δεν υπήρξαν θύματα ήταν θέμα τύχης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαν γίνει κοπές δέντρων από τις τοπικές αρχές, αλλά το συγκεκριμένο πλατάνι που έπεσε δεν είχε κοπεί, παρόλο που υπήρχαν ενδείξεις ότι ήταν σαπισμένο, όπως ανέφεραν κάτοικοι της περιοχής. Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων που είχαν ληφθεί για την ασφάλεια του χώρου​




Ο Δήμος Δράμας προχωρά στην κοπή δέντρων μέσα στο Πάρκο Αγίας Βαρβάρας για λόγους δημόσιας ασφάλειας

Ο Δήμος Δράμας ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής 30 δέντρων στο Πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, με σκοπό την εξασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας.

Τα δέντρα, που είναι κυρίως λεύκες, έχουν φτάσει σε προχωρημένη ηλικία και παρουσιάζουν προβλήματα, όπως σπάσιμο κλαδιών και κενά στο εσωτερικό τους, που τα καθιστούν επικίνδυνα. Η απόφαση λήφθηκε μετά από τεχνική έκθεση των γεωτεχνικών της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και το Δασαρχείο Δράμας. Τα προϊόντα της υλοτομίας θα χρησιμοποιηθούν από τον Δήμο, ενώ θα γίνουν άμεσες αναπληρώσεις των κομμένων δέντρων με νέα, κατάλληλα για το περιβάλλον του πάρκου.




Αρνητικά γνωμοδότησε η επιτροπή της Περιφέρειας ΑΜΘ για το φωτοβολταϊκό πάρκο στη Λεκάνη

Στη συνεδρίαση της Τετάρτης 24ης Ιουλίου η Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ συζήτησε και γνωμοδότησε αρνητικά την καινούργια  πρόταση για το γνωστό φωτοβολταϊκό πάρκο κοντά στη Λεκάνη. Όπως προκύπτει από το σκεπτικό της απόφασης- αρνητικής γνωμοδότησης- δεν πείσθηκαν τα μέλη της επιτροπής. Όπως και οι υπηρεσιακοί παράγοντες. Έτσι η γνωμοδότηση είναι ομόφωνα αρνητική.

Η αρνητική γνωμοδότηση είναι ήδη απόφαση της Επιτροπής ενώ η υπηρεσία θέτει υπόψη κάθε ενδιαφερόμενου το μεγάλο μέγεθος της πρότασης και τα χαρακτηριστικά του. Εν τω μεταξύ 3 άλλοι σταθμοί φωτοβολταϊκών κοντά στη Λεκάνη, έλαβαν τις προβλεπόμενες άδειες.Για την διαφορετική πρόταση της εταιρίας που μας απασχόλησε προ μηνών, η υπηρεσία μεταξύ άλλων σημειών: « Το έργο θα αποτελείται από 114.492 φωτοβολταικά πλαίσια. Γίνεται από την εταιρία CES 2 Ι.Κ.Ε.Προβλέπεται συνολική ισχύ 75 ΜW. Η εγκατάσταση του συγκεκριμένου φωτοβολταϊκού σταθμού προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εντός 10 πολυγώνων.Η έκταση είναι μειωμένη κατά 351.690,21 τ.μ. και σε ποσοστό 24%.Η απόσταση από τη Λεκάνη ήταν 30 μέτρα, αυξήθηκε στα 400 μέτρα. Το σύνολο σχεδόν του φ/β σταθμού αναπτύσσεται σε δασικές εκτάσεις, εκ των οποίων ποσοστό 66% είναι χορτολιβαδικές (βοσκότοποι).Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για εγκατάσταση έργων ΑΠΕ στην περιοχή του έργου. Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί, ισχύος 10 MW έκαστος της εταιρείας DIREEN A.E. στις θέσεις Κρανιά Λύκου και Πηγάδι, έχουν λάβει πλέον άδεια παραγωγής από τη ΡΑΕ.Τα πολύγωνα των δύο φ/β σταθμών είναι σε επαφή με ορισμένα από τα πολύγωνα του εξεταζόμενου έργου. Νότια του οικισμού Λεκάνης στη θέση Καστανιές έχει πλέον λάβει άδεια παραγωγής αιολικός σταθμός 9 MW της εταιρείας ΕΥΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΙΚΕ, αποτελούμενος». Μέλη της επιτροπής που γνωμοδότησε αρνητικά είναι οι Ιωσηφίδης Αλέξανδρος, Δαλκίτζης Χάρης και Σεϊτανίδης Χάρης.




Τοψίδης : Νέο Δ.Σ στο Βιοτεχνικό Πάρκο Καβάλας – Σύντομα εξελίξεις με την Εργοανάπτυξη

Ο ορισμός της νέας διοίκησης του ΒΙΟΠΑ και η διαπίστωση της άρτιας συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με τους κυριότερους εταίρους, δηλαδή τον Δήμο Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας, ήταν οι θετικές εξελίξεις που προέκυψαν από την Έκτακτη Γενική Συνέλευσης της εταιρίας που συγκλήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 27/05, με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

Μετά την ολοκλήρωση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ΒΙΟΠΑ Καβάλας και τον ορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης γνωστοποίησε την πρότασή του για τα νέα μέλη του Δ.Σ. και εξέφρασε την ικανοποίηση του για την καλή συνεργασία με τους άλλους εταίρους, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση των ζητημάτων που απασχολούν το χώρο της μεταποίησης και τα οποία είναι στις προτεραιότητες της Διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜΘ. Συγκεκριμένα ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε ότι «σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση, οι τρεις εταίροι του ΒΙΟΠΑ Καβάλας να έχουμε ορίσει τους εκπροσώπους μας για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα λειτουργήσει το ΒΙΟΠΑ για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Από πλευράς Περιφέρειας προτείναμε:

  • τον κ. Δημήτριο Τριανταφύλλου, ως Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
  • τον κ. Δημήτριο Κλειτσιώτη και

  • τον κ. Δημήτριο Στεργιόπουλο.

Την ίδια ώρα τίτλοι τέλους, τουλάχιστον υπό τη σημερινή της μορφή, θα πάρει η ΕΡΓΟΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΕ, η οποία είχε συνδεθεί με την λειτουργία, ή μάλλον την μη λειτουργία, των Λουτρών των Ελευθερών. Να θυμίσουμε πως η εταιρεία, και η λειτουργία της, είχε δημιουργήσει πολλές φορές συγκρούσεις εντός του Περιφερειακού Συμβουλίου, κυρίως μεταξύ Περιφερειακών Συμβούλων από την Καβάλα, όπου έχει την έδρα της.

https://youtu.be/5qAtPv99zmQ




Επιστημονική Ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» | Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για το «Πάρκο Φιλίππων»

H Επιστημονική Ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» βρίσκεται στη δύσκολη θέση να καταθέσει ενώπιον της τοπικής κοινωνίας τις ανησυχίες της σχετικά με τον εκτροχιασμό του Οράματος του «Πάρκου Φιλίππων», τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του οποίου ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια.

Πρόκειται για μια ολιστική πρόταση η οποία εκμεταλλεύεται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πολιτιστικού τοπίου Αμφίπολης – Φιλίππων, των 8 δήμων του Πάρκου Φιλίππων και του επιστημονικού δυναμικού της περιοχής. 9 χρόνια και 143 δράσεις μετά, 2 βραβεύσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς (Τουρισμού και Αρχιτεκτονικής Τοπίου), 670 διαβουλεύσεις, 18.000 πολιτών να αλληλοεπιδρούν, ένα master plan, οι «Οψόμεθα», η επιστημονική ομάδα που εργάστηκε και μόχθησε περισσότερο από τον καθένα για την υλοποίηση του σχεδίου, έχει αποκλειστεί από τις Αναπτυξιακές Καβάλας, Δράμας, Σερρών, ακριβώς τη στιγμή της ωρίμανσης της ιδέας του Πάρκου.

Θεωρούμε υποχρέωσή μας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες οι οποίες, κατόπιν διαρκούς και επίπονης ζύμωσης, πίστεψαν στο Όραμα και εμπιστεύτηκαν την Ομάδα, να καταστήσουμε σαφές ότι η όποια εξέλιξη του Έργου δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τους «Οψόμεθα» και τη συλλογική εργασία, την κοινωνική συμμετοχή, το ισχυρό master plan και την αναγνώριση αυτής της προσπάθειας. Καμία χρηματοδοτική ενίσχυση δεν θα κατευθυνόταν προς την περιοχή μας, αν δεν είχαν προηγηθεί οι αμέτρητες ώρες εργασίας των μελών της Ομάδας, με τη στήριξη και τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.

Στην πρόσφατη (25 Απριλίου 2024) ενημερωτική εκδήλωση του έργου Διατοπικής Συνεργασίας «ΠΑΡΚΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ», η οποία πραγματοποιήθηκε από τις εν λόγω
Αναπτυξιακές εταιρείες στην αίθουσα "Κέντρο διερμηνείας του Δήμου Αμφίπολης;, εκπρόσωπος των ΟΨΟΜΕΘΑ έθεσε επί τάπητος τα παραπάνω ζητήματα και καίριες
ερωτήσεις, τις οποίες καλούνται να απαντήσουν οι εκπρόσωποι των Αναπτυξιακών στους πολίτες της περιοχής:

-Πώς επελέγη το νέο brand “Πεδιάδα Πολιτισμού” και ποια μελέτη τεκμηριώνει αυτή την επιλογή;

-Γιατί απορρίφθηκε το «Πάρκο Φιλίππων», το οποίο αναπτύχθηκε από τους «Οψόμεθα» και υιοθετήθηκε από τις Αναπτυξιακές μέσω του διατοπικού σχεδίου;

– Γιατί ανακοινώθηκε το νέο brand χωρίς την συγκατάθεση και διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως ορίζει η διεθνής
μεθοδολογία ανάπτυξης brand νέων τουριστικών προορισμών;

– Γιατί δημιουργήθηκε λογότυπο και ιστότοπος χωρίς μελέτη branding, τεκμηρίωση και χωρίς να ληφθεί υπόψη η άποψη των τοπικών εμπλεκόμενων φορέων, ενώ η βέλτιστη
διαδικασία προβλέπει μια δυναμική συμμετοχική διαδικασία;

Οι «Οψόμεθα», αισθανόμενοι το βάρος της ευθύνης απέναντι στους ανθρώπους της περιοχής και στις μελλοντικές γενιές, προτείνουν στις τρεις Αναπτυξιακές να προχωρήσουν
από κοινού με την επιστημονική μας ομάδα σε συμπληρωματικές κινήσεις ώστε να υλοποιηθεί μια ολοκληρωμένη διαδικασία branding με επιλογή ταυτότητας και λογοτύπων
ευρείας αποδοχής και τη μεγαλύτερη δυνατή συμφωνία όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών.

Ας γίνει σαφές ότι καμία προσπάθεια «από τα πάνω» δεν θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και τη διαδημοτική συνεργασία, δεν θα επαναφέρει την εμπιστοσύνη των πολιτών
στις δυνάμεις τους, δεν θα ενεργοποιήσει τον τοπικό παράγοντα και το έμψυχο δυναμικό.

Πιστεύουμε ότι μόνο με τη συμμετοχή των νέων καταρτισμένων επαγγελματιών του τόπου θα μπορέσει να προχωρήσει και να υλοποιηθεί το διατοπικό έργο συνεργασίας «Πάρκο
Φιλίππων».

Η Επιστημονική Ομάδα ταυτισμένη με τα Όνειρα και τις Ελπίδες των Τοπικών Κοινωνιών, θα συνεχίσουν απαρέγκλιτα την υλοποίηση του σχεδιασμού τους, βασιζόμενη στη Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του Πάρκου Φιλίππων (Master Plan).




Με επιτυχία το Φεστιβάλ “Υιοθέτησε ένα αδέσποτο” στο Πάρκο Φαλήρου Καβάλας

Με επιτυχία και παρουσία αρκετών πολιτών πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακή 7 Απριλίου το “Adopt Festival” στο Πάρκο Φαλήρου της Καβάλας με κύριο στόχο και σκοπό την κινητοποίηση-ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από θέματα φιλοζωίας και κυρίως την προώθηση των υπεύθυνων υιοθεσιών αδέσποτων ζώων συντροφιάς, που αυτήν τη στιγμή φιλοξενούνται στο καταφύγιο και το κυνοκομείο του Δήμου Καβάλας.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης ακολούθησε “σκυλοπαρέλαση” από το Πάρκο Φαλήρου μέχρι το Τελωνείο.




Δράμα | Θεματικό πάρκο οπτικοακουστικών μέσων το στρατόπεδο Ανδρικάκη

Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας  με το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε. προχωρά ο Δήμος Δράμας για την παραχώρηση του στρατοπέδου «Ανδρικάκη», με σκοπό τη δημιουργία θεματικού πάρκου οπτικοακουστικών μέσων με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το μνημόνιο συνεργασίας  θα υπογραφεί   το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα – όπως μας ενημερώνει ο Δήμος Δράμας –  ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για τη δημιουργία του θεματικού πάρκου οπτικοακουστικών μέσων, με τη συμβολή των δωρητών από τη Δράμα κυρίων  Άρη Θεοδωρίδη και Κώστα Αποστολίδη και με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Δράμας.




Ξανά στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας ΑΜ-Θ το φωτοβολταϊκό πάρκο

Στο ENA CHANNEL, για το πολυσυζητήμενο θέμα της δημιουργίας του φωτοβολταϊκού πάρκου στην Δημοτική Ενότητα Λεκάνης, μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης αγροτικής οικονομίας, περιβάλλοντος και ενέργειας, κ. Αργύρης Πατακάκης, ο οποίος δηλώσε πως το εν λόγω θέμα θα ξανα τεθεί σε συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και πως η προταιρεότητα της διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜ-Θ είναι η τοπική κοινόνια άρα και οι γνώμες αυτών.

Στην συνέχεια ο κ. Παρακάκης αναφέρεθηκε και στις κινητοποιήσεις των αγροτών της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, και σύμφωνα με τον ίδιο, η Περιφέρεια ΑΜ-Θ τάσσεται δίπλα στους αγρότες, ωστε να δικδικήσουν μαζί τα δίκαια αιτήματα τους.




Η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης για το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Λεκάνη

Σάλος με έντονες αντιδράσεις έχει προκληθεί όσο αφορά την δημιουργία του νέου φωτοβολταϊκού πάρκου στην Λεκάνη του Δήμου Νέστου. Έως τώρα, δεν είναι λίγοι οι αρμόδιοι φορείς και εμπλεκόμενοι που έχουν εκφράσει την εναντίωση τους γύρω από το θέμα.

Την δική του τοποθέτηση έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας ΑΜ-Θ , κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο οποίος δεν δίστασε να εκφράσει την εναντίωση του γύρω από το επικείμενο θέμα χαρακτηρίζοντας το αφελές και ο ίδιος αναμένει να γίνουν οι κατάλληλες συζητήσεις προκειμένου να δουν πως θα εμποδίσουν την δημιουργία του πάρκου.




Φωτοβολταϊκό πάρκο | Ανοίγει ξανά η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Ο Θόδωρος Μαρκόπουλος εξέφρασε τις ανησυχίες του για το φωτοβολταϊκό πάρκο που προτείνεται να εγκατασταθεί κοντά στη Λεκάνη και ζήτησε να συζητηθεί αναλυτικά σε μια επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στην επιστολή προς τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου, Μιχάλη Πιτιακούδη, ο Μαρκόπουλος υπογράμμισε τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το φωτοβολταϊκό πάρκο στην τοπική κοινωνία της Λεκάνης Καβάλας, ζητώντας την άμεση εισαγωγή του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Στην επιστολή, ο Μαρκόπουλος εκφράζει την προσωπική του πρόταση για την ανάκληση της θετικής γνωμοδότησης που εκδόθηκε από την Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος της ΠΑΜΘ. Καλεί τον Περιφερειάρχη ή τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου να ενεργούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η επιστολή αναφέρει ότι οι κινήσεις γίνονται με στόχο την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και την απάντηση σε ερωτήσεις που υπάρχουν. Επίσης, αναφέρει την πρόθεση του Δήμου Νέστου να ακολουθήσει παρόμοιες ενέργειες, με επιστολή προς τον Περιφερειάρχη κ. Τοψίδη ή απευθείας προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Συνολικά, εκφράζεται η πρόθεση να επιδιωχθεί η ενσωμάτωση του θέματος στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου.




Λεκάνη Καβάλας | Έντονες διαμαρτυρίες για το φωτοβολταϊκό πάρκο

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες που διατυπώνουν κτηνοτρόφοι και πολίτες της ΔΕ Ορεινού του Δήμου Νέστου για το μεγάλο έργο φωτοβολταϊκού πάρκου που χωρίς να γνωρίζει κάποιος το παραμικρό, φέρεται να έλαβε όλες τις προβλεπόμενες άδειες.

Κι ετοιμάζεται να μπει σε φάση υλοποίησης. Η επένδυση είναι πολύ μεγάλη, ξεκινά σε έκταση του δημοσίου που μισθώθηκε από τον επενδυτή. Σε απόσταση 30 μέτρων όπως λέγεται από τα τελευταία σπίτια της Λεκάνης.

Θετικά γνωμοδότησε επιτροπή της Περιφέρειας ΑΜΘ, σε συνεδρίαση τον περασμένο Δεκέμβρη. Λέγεται ότι ακόμη και σημερινοί διοικούντες, τότε ήταν αντιπολίτευση, ψήφισαν θετικά. Την ίδια ώρα το Δημοτικό Συμβούλιο Νέστου δεν έλαβε γνώση, ο Δήμος Νέστου το ίδιο. Ούτε φυσικά το τοπικό συμβούλιο της περιοχής.

Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα γίνει σε συνολική έκταση 1.460 στρεμμάτων. Θα χρησιμοποιηθούν 141.600 πάνελ για να παράγεται ρεύμα 75 μεγαβάτ. Η εταιρία που έλαβε τις άδειες και τις θετικές γνωμοδοτήσεις φέρεται να έχει έδρα την Αθήνα.

Οι διαμαρτυρίες των κατοίκων αφορούν τη μη ενημέρωση τους και των κτηνοτρόφων για το ότι χάνονται μεγάλες εκτάσεις, απαραίτητες για τη βόσκηση των ζώων τους. «Θα φύγουν κι αυτοί που έμειναν» είναι η φράση που ακούς συχνά για τους θιγόμενους κτηνοτρόφους.

Οι αγρότες της ΑΜΘ που συναντήθηκαν την Κυριακή στη Χρυσούπολη διαμαρτύρονται επειδή αδειοδοτήθηκε, με τη σύμφωνη γνώμη και επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ, μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο δίπλα στα σπίτια της Λεκάνης.

Εις βάρος έκτασης, απαραίτητης για τους κτηνοτρόφους της περιοχής. «Εμάς δεν μας ρώτησε κανείς» είπε ο κ.Αργυράκης πρόεδρος των αγροτών Νέστου.

proininews.gr

 




Συμφωνία ΔΕΗ Ανανεώσιμες με Ομίλους Κοπελούζου και Σαμαρά για το Υπεράκτιο Αιολικό Πάρκο 216 ΜW ανοικτά της Αλεξανδρούπολης

Συμφωνία υπέγραψαν η ΔΕΗ Ανανεώσιμες και οι όμιλοι Κοπελούζου και Σαμαρά για την απόκτηση μετοχών της εταιρείας «ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΙΟΛΙΚΗ 1 Α.Ε.» που διαθέτει την Άδεια Παραγωγής για το Υπεράκτιο Αιολικό Πάρκο (ΥΑΠ) 216 ΜW ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Το Υπεράκτιο Αιολικό Πάρκο διαθέτει σήμερα Άδεια Παραγωγής ισχύος 216MW και εμπίπτει στις προβλέψεις του άρθρου 174 του Ν. 4964/2022 για την Πιλοτική εφαρμογή Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων. Προβλέπεται δε να εγκατασταθεί στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Αλεξανδρούπολης και να είναι σταθερής έδρασης.

Η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΑΠ) έχει ήδη εκδώσει Άδεια Έρευνας που αφορά στη θαλάσσια περιοχή, η οποία εκτείνεται νοτίως της ακτογραμμής της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και βορείως-βορειοανατολικώς της Σαμοθράκης και ορίζεται ως περιοχή ανάπτυξης πιλοτικών Έργων ΥΑΠ, συνολικής ισχύος έως 600MW. Η περιοχή έρευνας εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υπεράκτιων Αιολικών (ΕΠΑ-ΥΑΠ), η υλοποίηση των οποίων θα συνδράμει σημαντικά στην επίτευξη του εθνικού στόχου, όπως αυτός ορίζεται στο υπό οριστικοποίηση, Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Η ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του υπεράκτιου Αιολικού Πάρκου θα καταστήσει την Ελλάδα πρωτοπόρο στην ανάπτυξη υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και, παράλληλα, θα δημιουργήσει ισχυρή εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα, ενισχύοντας την εθνική οικονομία, προσφέροντας πράσινες θέσεις εργασίας, και συμβάλλοντας στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.

Τα μέρη θα επιδιώξουν, μέσω της συνεργασίας τους, να αξιοποιήσουν την εκτεταμένη εξειδίκευση, την εμπειρία και την τεχνική, εμπορική και χρηματοοικονομική τεχνογνωσία τους, στο σχεδιασμό, ανάπτυξη, υλοποίηση και λειτουργία μεγάλης κλίμακας έργων ΑΠΕ, με έμφαση στα αιολικά πάρκα, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ανάπτυξη του πιλοτικού αυτού υπεράκτιου αιολικού πάρκου. Η συμφωνία προβλέπει ότι η ΔΕΗ Ανανεώσιμες θα καταστεί μοναδικός μέτοχός της «ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΙΟΛΙΚΗ 1 Α.Ε.».

Η PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. (PwC) ενήργησε ως Xρηματοοικονομικός Σύμβουλος και η Δικηγορική Εταιρεία Βύζας – Κατρινάκης και Συνεργάτες, ως Νομικός Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες στο πλαίσιο της εξαγοράς. Η Norton Rose Fulbright ενήργησε ως Νομικός Σύμβουλος από την πλευρά των Ομίλων Κοπελούζου και Σαμαρά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΑΠΕ και Αποθήκευσης Ενέργειας του Ομίλου Κοπελούζου, κ. Γιάννης Καρύδας, ανέφερε: «Η συμφωνία με την εταιρεία ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ σχετικά με την ανάπτυξη και υλοποίηση του υπεράκτιου αιολικού πάρκου στην Αλεξανδρούπολη είναι ιδιαίτερα σημαντική διότι η τεχνογνωσία και εμπειρία της ΔΕΗΑΝ στην ανάπτυξη και υλοποίηση αιολικών πάρκων, σε συνδυασμό με την εξειδίκευση και τεχνογνωσία του Ομίλου Κοπελούζου θα βοηθήσουν στην ταχύτερη ανάπτυξη του υπεράκτιου πάρκου, το οποίο θα είναι από τα πρώτα που θα υλοποιηθούν στην χώρα μας, δημιουργώντας έτσι μια νέα αγορά με πολύ σημαντικά ενεργειακά και οικονομικά οφέλη για τη χώρα μας, συμβάλλοντας όχι μόνο ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση στην πράσινη οικονομία και στην ενεργειακή της επάρκεια, αλλά και στην ενίσχυση του παραγωγικού της ιστού, αναπτύσσοντας τις απαραίτητες υποδομές και εφοδιαστικές αλυσίδες, δημιουργώντας σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία στη χώρα μας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, κ. Κωνσταντίνος Μαύρος, δήλωσε: «Η συμφωνία αυτή αποτελεί μία ακόμη στρατηγική κίνηση για τον Όμιλο ΔΕΗ, ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα, και μία επιβεβαίωση της αποφασιστικότητάς μας να επιτύχουμε μία μακροπρόθεσμη, βιώσιμη και κοινωνικά ωφέλιμη ανάπτυξη. Η χώρα μας, με σημαντικό δυναμικό στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, χρειάζεται συνεργασίες που θα ενισχύουν την τοπική κοινωνία, θα αξιοποιούν τους τοπικούς πόρους ενέργειας και θα παρέχουν αειφόρο ανάπτυξη. Είμαι βέβαιος ότι αυτή η συνεργασία θα αποδειχθεί απολύτως επιτυχημένη, υιοθετώντας και συνδυάζοντας τις καλύτερες πρακτικές, την τεχνογνωσία και την εμπειρία των δύο μερών, και οδηγώντας μας σε ένα κοινό μέλλον προάσπισης του περιβάλλοντος και παραγωγής βιώσιμης ενέργειας για τη χώρα μας».




Ο παππούς περίμενε τα εγγόνια του στο πάρκο και οι μαμάδες τον αντιμετώπισαν ως παιδόφιλο | «Ντροπή σας» ήταν η απάντηση της κόρης του

Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε μια ανάρτηση σε τοπική σελίδα για μαμάδες στο Facebook, όπου γινόταν η περιγραφή ενός περιστατικού σε πάρκο της Αυστραλίας.

Η μητέρα που έγραφε την ιστορία εξηγούσε ότι μαζί με άλλες γυναίκες ήρθαν αντιμέτωπες με έναν ηλικιωμένο άντρα, που καθόταν σε ένα παγκάκι.

Η ανάρτηση, που έγινε ως προειδοποίηση προς άλλες μαμάδες της περιοχής, έγραφε τα εξής: «Βρισκόμουν στο πάρκο Old School σήμερα το απόγευμα με ένα από τα μικρά μου, όταν παρατήρησα έναν ηλικιωμένο άνδρα να βγαίνει από το αυτοκίνητό του, να περνά μόνος του τον φράχτη και να κάθεται στο παγκάκι για 30 λεπτά, κοιτάζοντας τα παιδιά να παίζουν. Φαινόταν πολύ περίεργος χωρίς παιδί ή σύντροφο. Ενημέρωσα μερικούς από τους γονείς ότι η συμπεριφορά του ήταν ύποπτη».

«Μία από τις μαμάδες τον πλησίασε και τον ρώτησε αν είναι παιδόφιλος. Είπε όχι, περιμένω τα εγγόνια μου. Δεν έκανε σκηνή, ήταν πολύ ήσυχος, όταν απάντησε. Όλη την ώρα που ήμασταν στο πάρκο δεν σήκωσε ούτε μια φορά το τηλέφωνο, για να μιλήσει με κάποιον. Απλά συνέχισε να κάθεται εκεί. Παρακαλούμε να έχετε το νου σας για ύποπτη συμπεριφορά», κατέληγε η μαμά.

«Δεν μπορώ να φανταστώ πώς αισθάνεται αυτός ο άνθρωπος»

Η ανταπόκριση στην ανάρτησή της, ωστόσο, δεν ήταν αυτή που περίμενε, με τις περισσότερες μαμάδες στην ομάδα του Facebook να την αποκαλούν αγενή και υπερβολική και με συμπεριφορά που πληγώνει, σημειώνει η New York Post. Τη ρώτησαν ακόμη αν τελικά επιτρέπεται οι άνθρωποι να κάθονται απλώς σε ένα πάρκο και να χαλαρώνουν.

«Γιατί δεν τον ρώτησες αν είναι καλά; Ποτέ δεν ξέρεις τι περνάει κάποιος», έγραψε κάποια. «Αυτή η συμπεριφορά είναι σοκαριστική» ήταν ένα άλλο σχόλιο. «Δεν μπορώ να φανταστώ πώς αισθάνεται αυτός ο άνθρωπος», σημείωσε ένας τρίτος σχολιαστής.

«Αν φοβόσασταν τόσο πολύ ότι ήταν παιδόφιλος, γιατί δεν φύγατε από το πάρκο ή δεν καλέσατε την αστυνομία;» και «η συμπεριφορά σας ήταν απαίσια. Είμαι μητέρα και καταλαβαίνω ότι πρέπει να επαγρυπνείτε, αλλά αυτό είναι λάθος. Ίσως να πρέπει να μένετε στο σπίτι σας, αν είστε τόσο παρανοϊκή. Κάνετε κακό σε αθώους ανθρώπους με αηδιαστικές κατηγορίες» ήταν κάποια ακόμη σχόλια.

Η απάντηση της κόρης του ηλικιωμένου άντρα – «Ο πατέρας μου έτρεμε και ήταν ταραγμένος»

Η κόρη του ηλικιωμένου μπήκε επίσης στη συζήτηση και, αρχικά, ευχαρίστησε τη μαμά για την ανάρτηση.

«Είχατε ήδη φύγει από το πάρκο, όταν έφτασα με τα παιδιά μου. Ο πατέρας μου ήταν ταραγμένος και έτρεμε μέχρι να φτάσω εκεί, για να τον συναντήσω. Το να μιλάς για κάποιον με αυτόν τον τρόπο και να τον αποκαλείς παιδόφιλο είναι συγκρουσιακό και έχεις αναστατώσει και πληγώσει έναν ηλικιωμένο άνθρωπο, που απλά περίμενε την οικογένειά του. Ντροπή σου!».

Πολλοί σχολιαστές απευθύνθηκαν στην κόρη του άνδρα, για να ρωτήσουν αν είναι καλά και να ζητήσουν συγγνώμη εκ μέρους των γυναικών στο πάρκο.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Κάνουμε το Πάρκο Φαλήρου ένα “στολίδι” για την Καβάλα!»

Μεταμορφώνουμε το Πάρκο Φαλήρου σε έναν χώρο αναψυχής υψηλής αισθητικής!

– με χώρους για εκδηλώσεις, για περίπατο, για αθλοπαιδιές, για παιχνίδι για παιδιά

– με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

– γήπεδα μπάσκετ – βόλεϋ – πίνγκ-πονγκ

– χώρο για σκύλους

Το νέο Πάρκο Φαλήρου θα ζωντανέψει την Καβάλα!

 




Γέμισε από κόσμο το πάρκο Φαλήρου για την συναυλία του Νίκου Βέρτη

Από νωρίς το απόγευμα της Τετάρτης (02/08), αρκετοί πολίτες συγκεντρώθηκαν στο πάρκο Φαλήρου στην Καβάλα, για τη συναυλία του Νίκου Βέρτη.

Εκτός από τους πολίτες που είχαν εισιτήριο αρκετοί είναι και εκείνοι που κάθονται εκτός των χώρων της συναυλίας και απολαμβάνουν τα τραγούδια του Καβαλιώτη καλλιτέχνη.

Δείτε φωτογραφίες :




Θερινό σινεμά στη Θάσο: «Ένας Υπέροχος Γείτονας» στο Πάρκο του Μικρασιάτη

Το «Ένας Υπέροχος Γείτονας» είναι Αμερικανική βιογραφική, δραματική ταινία παραγωγής 2019 σε σκηνοθεσία της Μαριέλ Χέλερ και σενάριο των Μάικα Φίτζερμαν-Μπλου και Νόα Χάρπστερ, η οποία είναι εμπνευσμένη από το άρθρο «Can You Say… Hero?» του Τομ Τζούνο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Esquire το 1998

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 22 Νοεμβρίου 2019 (ΗΠΑ)

Διευθύντρια: Μαριέλ Χέλερ

Υποψηφιότητες: Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β΄ ανδρικού ρόλου σε ταινία

Η ταινία αυτή πρόκειται να προβληθεί τη Δευτέρα 07 Αυγούστου στο Πάρκο του Μικρασιάτη (στο δρόμο πριν το Καρνάγιο) στη Θάσο.

Την εκδήλωση διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Θάσου “Ο Γλαύκος“, σε συνεργασία με το δήμο Θάσου.

Ώρα προσέλευσης: 20:45

Είσοδος ελεύθερη




Ξεκίνησε η προετοιμασία για την συναυλία του Νίκου Βέρτη στο Πάρκο Φαλήρου στην Καβάλα

Την Τετάρτη 2 Αυγούστου στο πάρκο Φαλήρου θα γίνει η συναυλία του Νίκου Βέρτη για αυτόν ακριβώς τον λόγο από νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής έχει ξεκινήσει η προετοιμασία στον χώρο.

Ο απαραίτητος εξοπλισμός με πολύ μεγάλα φορτηγά μεταφέρεται και εγκαθίστανται στο σημείο όπου αναμένεται να γίνει η συναυλία του Καβαλιώτη καλλιτέχνη ενώ η προετοιμασία θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες.

Δείτε φωτογραφία :