Φρέσκα προϊόντα σε χαμηλές τιμές απευθείας από παραγωγούς στην Ξάνθη

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025, η Ξάνθη υποδέχεται μια ξεχωριστή δράση για τους κατοίκους της!

Από τις 07:00 έως τις 13:00, στον χώρο απέναντι από το γήπεδο του ΑΟΞ, θα έχετε την ευκαιρία να προμηθευτείτε φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα απευθείας από παραγωγούς, χωρίς τη μεσολάβηση εμπόρων. Εκμεταλλευτείτε τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές και γεμίστε το τραπέζι σας με τα καλύτερα προϊόντα της αγοράς!

Προϊόντα με παραγγελία – Μεγάλη οικονομία!

Μην χάσετε την ευκαιρία να αποκτήσετε:

  • Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Μεσσηνίας: 5 λίτρα μόνο 40€
  • Χαρτί υγείας: 30 ρολά στην απίστευτη τιμή των 15€
  • Χαρτί κουζίνας: Πακέτο 4 τεμαχίων μόλις 4€
  • Χαρτοπετσέτες: 660 τεμάχια μόνο 3€

Για παραγγελίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα «Ενεργοί Πολίτες Ξάνθης» ή καλέστε στα 6949208482 και 6937414652.

Προϊόντα χωρίς παραγγελία – Φρέσκα και οικονομικά!

Για όσους θέλουν να ψωνίσουν επιτόπου, θα βρείτε:

  • Φέτα και κατσικίσιο τυρί Χαλκιδικής: 11€/κιλό
  • Μέλι ανθόμελο: 7€/κιλό
  • Ελιές: 3,8€/κιλό
  • Γραβιέρα Κρήτης: από 14€/κιλό
  • Πατάτες Άνω Βροντούς: 0,80€/κιλό
  • Ρύζι Χρυσούπολης: Καρολίνα 1,5€/κιλό, γλασέ και νυχάκι 1,4€/κιλό

Επιπλέον προσφορές!

  • Φρέσκα φρούτα, όπως πορτοκάλια, λεμόνια, μανταρίνια και μήλα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
  • Ψάρια κεφάλια από τη λίμνη Βιστονίδα – απευθείας από τη φύση στο πιάτο σας, σε απίστευτες τιμές!



“Ανδρουλάκης: Η κυβερνητική πολιτική οδηγεί τους παραγωγούς σε αδιέξοδο”

Κατατέθηκε χθες το βράδυ η επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής προς τον Πρωθυπουργό για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας και τις επιπτώσεις τους στο δημογραφικό.

Ακολουθεί το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Θέμα: «Οι πολιτικές της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για τον πρωτογενή τομέα οδηγούν τους παραγωγούς σε πλήρες αδιέξοδο επιτείνοντας την ερήμωση της υπαίθρου».

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Η αξία του πρωτογενούς τομέα για τη χώρα μας είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος διαδραματίζει παράλληλα και κομβικό ρόλο στην ισόρροπη ανάπτυξη της υπαίθρου και την κοινωνική συνοχή της χώρας.

Ωστόσο, καθ’ όλη την εξαετή διακυβέρνησή σας, ο πρωτογενής τομέας υφίσταται συνεχή απαξίωση με τα σοβαρά προβλήματα του να παραμένουν δισεπίλυτα, ναρκοθετώντας την παραγωγική ικανότητα και ανθεκτικότητα του αγροδιατροφικού τομέα στην χώρα μας.

Η ελλειμματική αξιοποίηση και η αναποτελεσματική κατανομή των σημαντικών κοινοτικών πόρων, το αυξημένο κόστος παραγωγής ιδίως αυτό της ενέργειας, η ασυδοσία στην αγορά, οι ελληνοποιήσεις, η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού ως προς την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και της έλλειψης αρδευτικού νερού, η ανυπαρξία κατάρτισης και εκπαίδευσης των αγροτών και τα προβλήματα των συνεργατικών σχημάτων δημιουργούν ένα αρνητικό πλέγμα που αποτρέπει τους νέους να δραστηριοποιηθούν στον πρωτογενή τομέα.

Συγκεκριμένα:

Η ολοκλήρωση των πληρωμών του δεύτερου χρόνου εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου της Νέας ΚΑΠ βρήκαν τους παραγωγούς μας να βιώνουν δραματική μείωση του εισοδήματος τους. Όπως αποδείχθηκε, το έτος 2024 εξελίχθηκε στη χειρότερη χρονιά πληρωμών από την εφαρμογή της ΚΑΠ στη χώρα μας. Οι άμεσες ενισχύσεις, που πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των δικαιούχων (σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ) για το έτος 2024, ανήλθαν σε 915.875.879,39 ευρώ έναντι 1.878.941.917 ευρώ που έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εφαρμογή του Πυλώνα Ι της ΚΑΠ για το έτος 2024, ενώ 971 εκατομμύρια ευρώ δεν έχουν μέχρι και σήμερα αποδοθεί στους δικαιούχους παραγωγούς για το 2024. Η χώρα μας βρίσκεται στον δεύτερο χρόνο της εσωτερικής σύγκλισης και αντί να επιτυγχάνεται η προσέγγιση των στόχων, οι αγρότες διαπιστώνουν την απόκλιση της αξίας των δικαιωμάτων τους από το Στρατηγικό Σχέδιο της ΚΑΠ.

Παράλληλα, με γραφειοκρατικές επιλογές, πελατειακές εξυπηρετήσεις και κακό συντονισμό, έχετε προκαλέσει διαχειριστική κρίση και στον ΟΠΕΚΕΠΕ και καταφέρατε η συνέχιση της ορθής καταβολής των ενισχύσεων για τους αγρότες να τίθεται υπό αμφιβολία για πρώτη φορά τόσο έντονα. Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής σας έχει αλλάξει πέντε διοικήσεις τελώντας πλέον υπό ευρωπαϊκή επιτήρηση, ενώ εκκρεμεί η επιβολή πρόστιμου στην χώρα μας ύψους 283 εκατ. ευρώ από τις ευρωπαϊκές αρχές για σοβαρές παραλείψεις και αστοχίες στις αγροτικές επιδοτήσεις.

Το κόστος παραγωγής παραμένει σε δυσθεώρητα ύψη, επιδρώντας αρνητικά στην ανταγωνιστικότητα των αγροτικών μας προϊόντων. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το κόστος αγροτικής παραγωγής με έτος αναφοράς το 2020, εξακολουθεί να παραμένει υψηλό με αύξηση 28,4%. Οι αυξήσεις στα αναλώσιμα ανέρχονται σε 29,8%, στην ενέργεια και στα λιπαντικά 31,9%, στα λιπάσματα 46.8% και τις ζωοτροφές 34,07%.

Ειδικότερα, το υπέρογκο ενεργειακό κόστος επιδρά αρνητικά στην ανταγωνιστικότητα των αγροτικών μας προϊόντων, καθώς εκτινάσσει το συνολικό κόστος παραγωγής. Αγρότες, κτηνοτρόφοι, μεταποιητές, συνεταιρισμοί θα έπρεπε να έχουν κατά προτεραιότητα όρους σύνδεσης σε ενεργειακές κοινότητες για να σταθεροποιήσουν το κόστος παραγωγής, αντισταθμίζοντας έτσι τα κόστη για λιπάσματα και ζωοτροφές. Η κυβέρνηση αντί να υιοθετήσει αυτήν τη δίκαιη πολιτική -όπως κάνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες- έχει επιλέξει να ναρκοθετήσει το ενεργειακό μέλλον της χώρας, δεσμεύοντας το μεγαλύτερο μέρος του ενεργειακού χώρου προς όφελος των ισχυρών παραγωγών ενέργειας.

Η ελληνική κτηνοτροφία έχει δεχθεί ανεπανόρθωτο πλήγμα καθώς η ανικανότητά σας να επανδρώσετε τις πύλες εισόδου της χώρας με το κατάλληλο προσωπικό και τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, οδήγησε στην εισχώρηση των ζωονόσων, της πανώλης και της ευλογιάς, προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο. Ενδεικτικό του εμπαιγμού της Κυβέρνησης αποτελεί επιπλέον η μη καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης «ΑΜΑΛΘΕΙΑ» στους νησιώτες κτηνοτρόφους, αν και έχουν παρέλθει δυόμισι χρόνια από την εξαγγελία της και δύο χρόνια περίπου από την κατάθεση των δικαιολογητικών.

Περαιτέρω, η δυνατότητα παραγωγής καθώς και το κόστος παραγωγής δυσχεραίνονται και από την έλλειψη εργατών γης καθώς οι τελευταίες σας νομοθετικές πρωτοβουλίες αποδείχθηκαν αλυσιτελείς στην αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών ζητημάτων που αφορούν στην έκδοση αδειών εργασίας.

Επιπλέον, η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας εμβληματικών ελληνικών προϊόντων (πχ φέτα), τίθεται σε κίνδυνο και από την εμπορική συμφωνία Mercosur. Τη στιγμή μάλιστα που ακόμη δεν μας έχετε ενημερώσει για τις θέσεις της Κυβέρνησης επ’ αυτής, αν βεβαίως υπάρχουν. Οι ελληνοποιήσεις και η νοθεία ΠΟΠ ελληνικών προϊόντων βρίσκονται σε έξαρση και παραμένουν ανεξέλεγκτες.

Η βασικότερη πολιτική παρέμβαση για την κλιματική κρίση, αυτή της αναθεώρησης του κανονισμού του ΕΛΓΑ για την καταβολή αποζημιώσεων στους αγρότες αναβάλλεται εδώ και έξι χρόνια. Η μη προσαρμογή του ασφαλιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ στα νέα δεδομένα της κλιματικής κρίσης και η αδυναμία ασφαλιστικής κάλυψης αφήνει απροστάτευτους τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, ενώ έχει αυξηθεί πάρα πολύ ο χρόνος πληρωμής των αποζημιώσεων στους πληγέντες. Επιπροσθέτως, δεν έχετε ακόμα προβεί σε καμία σημαντική ενέργεια για τη σύσταση ενός Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσαρμογής στις Κλιματικές Μεταβολές ή εναλλακτικά η δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Κλιματικής Κρίσης για την αποζημίωση ζημιών που δεν προβλέπονται και προέρχονται από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Τα παραπάνω αποτέλεσαν προτάσεις μας, τις οποίες ουδέποτε υλοποιήσατε.

Παράλληλα, περισσότεροι από το 70% των αγροτών μας και των συνεταιρισμών έχουν οφειλές στην εφορία, στον ΕΦΚΑ στις Τράπεζες και κινδυνεύουν ακόμα και με κατασχέσεις της αγροτικής τους γης από funds.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μη γίνει αναφορά στο χαμηλό ποσοστό γεωργικής εκπαίδευσής των αγροτών της χώρα μας, καθώς σύμφωνα με τη EUROSTAT η Ελλάδα βρίσκεται στην προ τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., ενώ απουσιάζουν από την ελληνική γεωργία οι καινοτόμες λύσεις και η εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την αποδοτικότητα.

Αναντίρρητα, όλα τα παραπάνω, επιβεβαιώνουν την ανυπαρξία ενός ολοκληρωμένου και συγκροτημένου σχεδίου της Κυβέρνησης σας για τον πρωτογενή τομέα με αποτέλεσμα την έξοδο παραγωγών από το επάγγελμα εξαιτίας της αδυναμίας βιοπορισμού τους, την ερήμωση της υπαίθρου, τη διεύρυνση περιφερειακών ανισοτήτων και τη δημιουργία σοβαρών επιπτώσεων στο μείζον εθνικό ζήτημα του Δημογραφικού.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε, κ. Πρωθυπουργέ:

1) Πώς σκοπεύει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τα ανωτέρω σοβαρά ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της χώρας; Ποια είναι η συνολική στρατηγική της Κυβέρνησης για τη στήριξη και αναζωογόνηση του εν λόγω τομέα για τη διασφάλιση της συνέχισης της παραγωγικής διαδικασίας καθώς και της βιωσιμότητας των παραγωγών;

2) Ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναλάβετε και σε ποιο χρονοδιάγραμμα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εικόνα εγκατάλειψης της ελληνικής περιφέρειας και του αγροτικού κόσμου;

Ο Ερωτών

Νικόλαος Ανδρουλάκης

Πρόεδρος της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

protothema.gr

 

 




Eλαιόλαδο: Ο «πράσινος χρυσός» – Οι κλοπές αναστατώνουν τους παραγωγούς

Ελαιόδαδο: Οι κλοπές ελιών και ελαιολάδου έχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις τους τελευταίους μήνες

Η τιμή του ελαιολάδου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ κατά τον Σεπτέμβριο ήταν κατά μέσο όρο 29% υψηλότερη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο πωλείται στη λιανική κατά μέσο όρο 15 ευρώ (16,05 δολάρια ΗΠΑ) ανά κιλό.

Ακόμη και σε συσκευασίες του μισού λίτρου πωλείται πλέον προς 6 ευρώ για να μπορούν να το αγοράζουν με το… σταγονόμετρο οι καταναλωτές καθώς η τιμή του έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ.

Η Ελλάδα είναι παγκοσμίως ο πρώτος καταναλωτής κατά κεφαλή ελαιόλαδου στον κόσμο και ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μετά την Ισπανία και την Ιταλία σύμφωνα με στοιχεία.

Η κρίση που έχει χτυπήσει την τελευταία διετία τις βασικές παραγωγούς χώρες ελαιολάδου στη Μεσόγειο (Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα), εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που έχει μειώσει την παραγωγή, έχει εκτινάξει την τιμή του ελαιολάδου σε δυσθεώρητα ύψη.

Η νοθεία

Η αυξημένη τιμή του ελαιόλαδου και η αναζήτηση της φθηνότερης τιμής από τους πολίτες, αποτελεούν πρόσφορο έδαφος για επιτήδειους που θέλουν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, προχωρόντας σε νοθείες κάθε είδους.

Γεύση, χρώμα, μυρωδιά μπορούν να «καρφώσουν» τα ύποπτα έλαια. Οι ειδικοί λένε πως οι τρόποι είναι πολλοί, η φαντασία ανεξάντλητη και το θράσος όσων ασύδοτα πλουτίζουν, χωρίς τέλος. Δεν είναι όμως μόνο το οικονομικό κέρδος για τους ασυνείδητους και η ζημιά για τους καταναλωτές. Πολύ πιο σοβαροί είναι οι κίνδυνοι για την υγεία.

Οι ειδικοί τονίζουν πως για να έχει ο καταναλωτής ασφάλεια στα προϊόντα που καταναλώνει, αυτά θα πρέπει να είναι ελεγμένα και πιστοποιημένα, αλλιώς οι κίνδυνοι για την υγεία είναι αδιανόητοι.

Νέες μορφές εγκληματικότητας

Σε σοβαρό πρόβλημα αναδεικνύονται και στη χώρα μας τα περιστατικά κλοπών ή νοθείας ελαιόλαδου, τα οποία συνεχώς αυξάνονται το τελευταίο διάστημα μετά την κατακόρυφη άνοδο της τιμής του τους τελευταίους μήνες.

Οι κλοπές ελιών και ελαιολάδου έχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις τους τελευταίους μήνες. Πριν από λίγες εβδομάδες, περίπου 50 τόνοι ελαιολάδου αξίας μισού εκατομμυρίου ευρώ εκλάπησαν από αποθήκη αγροτικού συνεταιρισμού στη Χαλκιδική.

Κλοπές μικρότερων ποσοτήτων ελιών ή ελαιολάδου έχουν επίσης αναφερθεί σε όλη την Ελλάδα.

Κλέβουν λάδι από ουζερί και καφενεία

Καθημερινό φαινόμενο τείνουν να γίνουν τον τελευταίο καιρό, οι διαρρήξεις στα σπίτια, τις αποθήκες, τα καταστήματα, ακόμη και τα ουζερί ή τα καφενεία, κυρίως στην επαρχία αλλά ακόμη και στις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η διάρρηξη που έλαβε χώρα χθες Τρίτη (14/11) στην περιοχή του Παγκρατίου, στην οδό Ιβύκου, όπου οι τέσσερις τενεκέδες με λάδι που βρίσκονταν στην αποθήκη ενός ουζερί έγιναν στόχος για τους «ποντικούς» που τρύπωσαν στο μαγαζί και τους έκλεψαν.

Δεν σέβονται ούτε τα… νεκροταφεία

Αν και φαίνεται απίστευτο, παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα, ακόμη και κλοπές των μπουκαλιών του ελαιολάδου από τα μνήματα, με τα οποία οι συγγενείς ανάβουν τα καντήλια των αγαπημένων τους προσώπων, στις πρώτες 40 μέρες από το θάνατό τους, όπως ορίζει το έθιμο.




Αυγενάκης | “Άμεσα και ευέλικτα η στήριξη στους πληγέντες παραγωγούς και κτηνοτρόφους”

Mια πρώτη αυτοψία κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, στα καμένα του νομού τη Δευτέρα 28 Αυγούστου διαπίστωσε το μέγεθος της καταστροφής.

Σε μια πρώτη ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Λευτέρης Αυγενάκης δηλώνει πως «με γνώμονα την ταχεία αξιολόγηση των ζημιών από τον ΕΛΓΑ και τη λήψη μέτρων που θα ανακουφίσουν τις περιοχές και θα επιτρέψουν την αναγέννησή τους, δεσμευόμαστε να κινηθούμε άμεσα και ευέλικτα».




Διευκρινίσεις για τις ενισχύσεις σε παραγωγούς για τις ζημίες από τις Πυρκαγιές 2023

Σε απάντηση ερωτημάτων, τα οποία ετέθησαν στον ΕΛ.Γ.Α. από τους παραγωγούς, των οποίων οι δενδροκαλλιέργειες επλήγησαν από τις Πυρκαγιές 2023, σε συνδυασμό με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού της 2ας Αυγούστου 2023, ως προς το ύψος  των ενισχύσεων, διευκρινίζονται τα εξής:

Είναι προφανές ότι το τελικό ποσό της ενίσχυσης-ανά κατηγορία ζημίας-θα διαμορφωθεί, όπως πάντα, λαμβάνοντας  υπόψιν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ενισχύσεων της Κρατικής Αρωγής, επί των εισηγήσεων του ΕΛ.Γ.Α., όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ 1963/Β’/19-04-2022 και εφαρμόστηκε στις περιπτώσεις των Πυρκαγιών 2021 και 2022.

Οι τιμές ενισχύσεων, τις οποίες εισηγείται ο ΕΛ.Γ.Α. είναι ακριβώς ταυτόσημες με εκείνες των πυρκαγιών προηγούμενων ετών, χωρίς προσαυξήσεις.

Ειδικότερα, το εν λόγω θεσμικό πλαίσιο – αυτό της Κρατικής Αρωγής – προσαρμόστηκε για να καλύψει τις αδυναμίες του Προγράμματος των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, διαμορφώνοντας διαδικασίες ενίσχυσης των πολυετών δενδρωδών καλλιεργειών από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, με επίπεδο ενίσχυσης υπερπολλαπλάσιο, αλλά και σε χρόνους υποπολλαπλάσιους, από το αντίστοιχο των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων.

Έτσι, για παράδειγμα, η τελική ενίσχυση που προβλέφθηκε για τις περιπτώσεις ολικά κατεστραμμένων ελαιόδεντρων στις προηγούμενες πυρκαγιές (από το 2021 και έπειτα) δεν ξεπέρασε τα εκατό (100) ευρώ ανά δένδρο, με κλιμάκωση προς τα κάτω για τις περιπτώσεις που η καταστροφή του ελαιόδεντρου δεν ήταν ολοκληρωτική.

Και, μάλιστα, προβλέφθηκε προκαταβολή στο 50% της εν λόγω ενίσχυσης, ώστε οι αγρότες να έχουν όσο πιο σύντομα γίνεται μια σημαντική αρωγή, ενώ η καταβολή του επόμενου ποσού θα σχετίζεται και με την αποκατάσταση. Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για άλλες καλλιέργειες.

Συνεπώς, τις επόμενες ημέρες και σε εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου -όπως σε κάθε περίπτωση συμβαίνει- οι εμπλεκόμενοι φορείς, σε συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής θα λάβουν τις σχετικές αποφάσεις, χωρίς, όμως, αυτές να αποκλίνουν από τις δεδομένες ρυθμίσεις στήριξης, όπως αυτές έχουν εφαρμοστεί μέχρι τώρα.

 

 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο»

Να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, με την χορήγηση σε αυτούς της συνδεδεμένης ενίσχυσης, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. ΛευτέρηΑυγενάκη, με θέμα: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο».

Όπως επισημαίνει, το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων.

Επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει πως τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής.

Σύμφωνα όμως με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Λαζαρίδης, «οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις».




Αποφάσεις του ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις σε πληγέντες παραγωγούς από πυρκαγιές

Κατόπιν συνεργασίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη και του Προέδρου του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέα Θ. Λυκουρέντζου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, στην σημερινή του συνεδρίαση, αποφάσισε τα εξής:

Οι τιμές ενίσχυσης των καλλιεργειών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές 2023, οι οποίες εντάσσονται σε προγράμματα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων «Κρατική Αρωγή» ορίζονται ως εξής:

  1. ελαιόδενδρα: εκατόν εξήντα (160,00) ευρώ
  2. λοιπές δενδρώδεις καλλιέργειες : εκατόν επτά (107,00) ευρώ
  3. αμπελοειδή: τρεις χιλιάδες πεντακόσιες (3.500,00) ευρώ ανά στρέμμα.
  4. αρωματικά φυτά: δυο χιλιάδες (2.000,00) ευρώ ανά στρέμμα.

Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛ.Γ.Α. κατατίθεται στην Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής για να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις, για τον προϋπολογισμό των αποζημιώσεων, κατόπιν και της αποστολής του ψηφιακού αρχείου από τον ΕΛ.Γ.Α. με τους δικαιούχους παραγωγούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα στελέχη του ΕΛ.Γ.Α. επιχειρούν σε όλες τις περιοχές, οι οποίες επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα και συγκεκριμένα:

  1. Στην Μαγνησία ολοκληρώνεται εντός των ημερών η καταγραφή των απωλειών ζωικού κεφαλαίου.
  2. Στην Ρόδο εξελίσσονται οι επισημάνσεις τόσο στο φυτικό κεφάλαιο όσο και στο ζωικό.
  3. Στην Κέρκυρα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατάσβεσης της πυρκαγιάς, τα συνεργεία του ΕΛ.Γ.Α. μετέβησαν στο πεδίο και ολοκληρώνουν το έργο των επισημάνσεων.

 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο»

Να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, με την χορήγηση σε αυτούς της συνδεδεμένης ενίσχυσης, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. ΛευτέρηΑυγενάκη, με θέμα: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο».

Όπως επισημαίνει, το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων.

Επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει πως τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής.

Σύμφωνα όμως με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Λαζαρίδης, «οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις».

Στο πλαίσιο αυτό, ρωτά τον Υπουργό αν είναι στις προθέσεις του να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, ενώ του ζητά να αποσαφηνίσει με ποιους άλλους τρόπους θα τους βοηθήσει, προκειμένου να ανακάμψουν οικονομικά και να καλύψουν μέρος από το χαμένο τους εισόδημα των τελευταίων χρόνων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Λαζαρίδη:

Προς: Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ελευθέριο Αυγενάκη

Θέμα: Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο.

Σε εξαιρετικά δυσμενή θέση βρίσκονται οι παραγωγοί αραβοσίτου στην περιοχή του Νέστου της Π.Ε. Καβάλας, μπροστά στο ενδεχόμενο να μην λάβουν, όπως δικαιούνται, τη συνδεδεμένη ενίσχυση για τις καλλιέργειές τους.

Το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων, σύμφωνα με τα ΣΔΛΑΠ.

Κατά την ενημέρωση που είχα από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής. Όπως μάλιστα αναφέρουν δημοσιεύματα, οι εν λόγω εκτάσεις της περιοχής του Νέστου κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός συνδεδεμένης ενίσχυσης.

Όμως, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις.

Επειδή τα δεδομένα για το χαρακτηρισμό των καλλιεργούμενων εκτάσεων είναι τα προαναφερόμενα και το εισόδημα των παραγωγών έχει συρρικνωθεί, εξαιτίας της μεγάλης, εξωγενούς πληθωριστικής κρίσης,

Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

  1. Είναι στις προθέσεις σας να ικανοποιήσετε το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, χορηγώντας τους την συνδεδεμένη ενίσχυση;
  2. Με ποιους άλλους τρόπους θα τους βοηθήσετε, προκειμένου να ανακάμψουν οικονομικά και να καλύψουν μέρος από το χαμένο τους εισόδημα των τελευταίων χρόνων;