Εντυπωσιάστηκαν από πλευράς Συνδέσμου Χημικών Βιομηχανιών CEFIC από την παραγωγή θειικού οξέος στην Λιπασματοβιομηχανια Καβάλας

Στην Καβάλα βρίσκονται από την Τετάρτη 9 Απριλίου εκπρόσωποι Ευρωπαϊκών εταιρειών που συνδέονται με την παραγωγή και τεχνική υποστήριξη μονάδων Θειικού Οξέος και είναι μέλη του EUROPEAN SULFURIC ACID ASSOCIATON, κλάδο του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ Συνδέσμου Χημικών Βιομηχανιών CEFIC. Σκοπός είναι η πραγματοποίηση Τεχνικής Συνάντησης για θέματα Θειικού Οξέος με πρωτοβουλία και υπό την Αιγίδα της διοίκησης της Λιπασματοβιομηχανιας Καβάλας.

Την Τετάρτη 9 Απριλίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη, αναλυτική παρουσίαση των τεχνολογιών που ακολουθούνται από την KAVALA SOLUTIONS και περιήγηση στο εργοστάσιο.

Την Πέμπτη 10 Απριλίου πραγματοποιήθηκε ημερίδα στην αίθουσα του ξενοδοχείου LUCY όπου αναπτύχτηκαν θέματα που αφορούν τον κλάδο του Θειικού Οξέος.

Στις 12:30, στο διάλειμμα της ημερίδας η COO της KAVALA SOLUTIONS κ. Θεοδώρα Κουλουρά, παραχώρησε συνέντευξη για τις εργασίες της Συνάντησης. Αρχικά ανέφερε ότι ξεκίνησαν από την Τετάρτη ένα διήμερο εκδηλώσεων σε συνεργασία με την EUROPEAN SULFURIC ACID ASSOCIATON που είναι καλεσμένοι της Διοίκησης του εργοστασίου προκειμένου να γίνει η ημερίδα σχετικά με τεχνικά θέματα που συνδέονται με την παραγωγή και διακίνηση θειικού οξέως. Έτσι λοιπόν υποδεχθήκαμε όλους τους εμπλεκόμενους με το θειικό οξύ στην Ευρώπη εταίρους που είναι κυρίως παραγωγοί θειικού οξέως αλλά και εταιρείες οι οποίες παραδίδουν engineering και κατασκευές σχετικές με το θειικό οξύ και τις υποδεχθήκαμε στο εργοστάσιο την Τετάρτη και κάναμε μία αναλυτική παρουσίαση των μονάδων θειικού οξέως της εταιρείας μας καθώς και των μέτρων ασφαλείας που τηρούμε καθώς και τις πιστοποιήσεις τις οποίες έχουμε και στην συνέχεια ακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα παρουσίασης της Καβάλας όπως του Αρχαιολογικού Μουσείου».

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Όπως ανέφερε στην συνέχεια, χθες έγιναν όλες οι τεχνικές συναντήσεις και ενημερώσεις για θέματα Θεϊκού Οξέως. «Είναι η πρώτη φορά που στην πόλη της Καβάλας γίνεται ένα τέτοιο γεγονός από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Χημικών Βιομηχανιών και η πόλη μας επιλέχθηκε γιατί υπάρχει το Εργοστάσιο των λιπασμάτων που παράγει Θειικό Οξύ και είναι χαρακτηριστικό εργοστάσιο για ποικίλες τεχνολογίες που χρησιμοποίει οι οποίες είναι από τις πιο μοντέρνες όπως διαπιστώνουμε αυτή την στιγμή και θεωρώ ότι όλοι οι προσκεκλημένοι μας έμειναν ευχαριστημένοι και ενθουσιασμένοι τόσο από το εργοστάσιο όσο και από την υποδοχή εκ μέρους των στελεχών του εργοστασίου, τόσο και από την πόλη της Καβάλας. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μία σημαντική στιγμή για το εργοστάσιο της Καβάλας που υποδέχεται εδώ όλους τους εταίρους και θεωρούμε ότι θα είναι ένα γεγονός που θα επαναληφθεί αρκετά σύντομα» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Στο ερώτημα αν προέκυψε κάτι από την παραγωγή θειικού οξέως, απάντησε πως «αυτό που προέκυψε είναι πως οι εταίροι μας είδαν τις τεχνολογίες που εφαρμόζουμε και τις θεώρησαν από τις πιο σημαντικές και φιλικές προς το περιβάλλον. Αρκεί να σας πω ότι είμαστε ίσως η καλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη από πλευράς απόδοσης σε θέματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς την χρήση καυσίμων και χωρίς καθόλου εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Έμειναν πραγματικά εντυπωσιασμένοι από τις μεθοδολογίες και τεχνικές που χρησιμοποιούμε καθώς και από τον τρόπο με τον οποίο διατηρούμε μετά από εκτεταμένη συντήρηση όλα τα βιομηχανοστάσια μας».

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel :




Ο Τραμπ σταματάει την παραγωγή του νομίσματος του ενός σεντ

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ζήτησε χθες, Κυριακή, από τον υπουργό του επί των Οικονομικών να σταματήσουν οι ΗΠΑ να κόβουν νομίσματα του ενός σεντ (ενός λεπτού), καθώς η παραγωγή τους κρίνεται πολύ δαπανηρή, προκειμένου να μειωθούν οι δημόσιες δαπάνες.

«Εδώ και πάρα πολύ καιρό, οι ΗΠΑ κόβουν νομίσματα του ενός σεντ, τα οποία μας στοιχίζουν κυριολεκτικά πάνω από 2 σεντς (για να παραχθούν). Είναι σπατάλη!», σημείωσε ο πρόεδρος Τραμπ σε ανάρτησή του στο μέσο του κοινωνικής δικτύωσης Truth Social.
«Ζήτησα από τον Αμερικανό υπουργό Οικονομικών να σταματήσει η παραγωγή νέων νομισμάτων του ενός σεντ. Ας εξαλείψουμε τη σπατάλη του προϋπολογισμού του σπουδαίου έθνους μας, ακόμη κι αν αυτό το κάνουμε ένα-ένα σεντ», υπογράμμισε.

Η συζήτηση στις ΗΠΑ γύρω από το νόμισμα του ενός λεπτού δεν γίνεται για πρώτη φορά, πολλά νομοσχέδια προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν ήδη κατατεθεί στο Κογκρέσο, χωρίς να έχουν υιοθετηθεί.

Και το διάταγμα του Ντόναλντ Τραμπ θα χρειαστεί προφανώς να λάβει την έγκριση των Αμερικανών κοινοβουλευτικών.

Ωστόσο ο νυν υπουργός Οικονομικών, ο Σκοτ Μπέσεντ, θα μπορούσε απλώς να δώσει εντολή να σταματήσει η παραγωγή του εν λόγω νομίσματος, δήλωσε τον Ιανουάριο ο καθηγητής Οικονομίας Ρόμπερτ Τρίεστ του πανεπιστημίου Northeastern.

Οι τιμές πιθανότατα θα στρογγυλοποιηθούν στην περίπτωση που σταματήσουν να κόβονται κέρματα του ενός λεπτού, πρόσθεσε.

Ο Τραμπ έχει καταστήσει τη μείωση των δημοσίων δαπανών σε προτεραιότητα της νέας κυβέρνησής του, αποστολή την οποία ανέθεσε στον Ίλον Μασκ και την ομάδα του της DOGE.

Άλλες χώρες έχουν ήδη σταματήσει την κυκλοφορία των νομισμάτων τους του ενός λεπτού, όπως ο Καναδάς το 2012, ο οποίος είχε επίσης επικαλεστεί το υπερβολικό κόστος παραγωγής τους.

Πηγή:cnn.gr




Κάμπος Νέστου | Μείωση στην παραγωγή ακτινιδίων αλλά με καλές προοπτικές

Φέτος, η παραγωγή ακτινιδίων αναμένεται να παρουσιάσει μια μικρή μείωση λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του καύσωνα. Ωστόσο, η ποιότητα των φρούτων φαίνεται να είναι καλή, όπως και τα μεγέθη, γεγονός που δημιουργεί θετικές προοπτικές για τις τιμές της αγοράς.

Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η εμπορική χρονιά θα είναι καλή. Την προηγούμενη χρονιά, οι μέσες τιμές παραγωγού κυμάνθηκαν μεταξύ 0,90 και 1 ευρώ ανά κιλό, ανάλογα με το μέγεθος των ακτινιδίων. Φέτος, η αισιοδοξία παραμένει ότι οι τιμές θα κινηθούν στα ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα.

Επιπλέον, ακτινίδια υψηλής ποιότητας και μεγάλης συντηρησιμότητας έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ακόμα καλύτερες τιμές, φτάνοντας τα 1,10-1,20 ευρώ ανά κιλό. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της διατήρησης υψηλών προδιαγραφών στη συγκομιδή και διαχείριση των προϊόντων.

 




Βαμβάκι | Μειωμένη παραγωγή στον Έβρο

Ενός κακού μύρια έπονται. Ωστόσο, μια ανατροπή μπορεί να γίνει καταλύτης αλλαγών και υιοθέτησης νέων αντιλήψεων.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δημήτρης Σταματάκης, από τις Φέρες, μετρά μαζί με τους αγρότες της Θράκης τις απώλειες που επέφερε η αλλαγή του καιρού.

Στην Ξάνθη, την Ροδόπη, αλλά και στο Διδυμότειχο είναι εξίσου μεγάλα τα προβλήματα με την υπόλοιπη χώρα από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Βαμβάκι- Μειωμένη παραγωγή στον Έβρο

Η συλλογή έχει τελειώσει πριν από την ώρα της και στις αποθήκες, όπου καταλήγουν οι μπάλες με το βαμβάκι γίνεται η θλιβερή διαπίστωση. Η παραγωγή είναι πολύ μικρή. Ο Δημήτρης Κολγιώνης, αντιδήμαρχος πρωτογενούς τομέα στον δήμο Αλεξανδρουπόλεως, μιλά για μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Ακόμη και ο Έβρος που προκαλεί τόσα προβλήματα όταν πλημμυρίζει, είναι πλέον κατάξερος και καμία γεώτρηση δεν είχε ποσότητα νερού για πότισμα. Χωρίς σταγόνα βροχής όλο το καλοκαίρι οι μηχανές των γεωτρήσεων τραβούν λάσπη.

«Με 40 και 50 κιλά ανά στρέμμα οι άνθρωποι βαίνουν προς οικονομική καταστροφή. Δεν καλύπτονται ούτε τα έξοδα» σημειώνει ο κ. Κολγιώνης.

Βαμβάκι- Μειωμένη παραγωγή στον Έβρο

Για άλλη μια φορά τίθεται το θέμα της συνδεδεμένης. Στο πλαφόν που ισχύει κατά νομό για επιδότηση. Σύμφωνα με τον κ. Κολγιώνη, η Διεπαγγελματική Οργάνωση Βάμβακος ήδη κατέθεσε πρόταση για μείωση 30% πανελλαδικά, αλλά αυτό φαίνεται πως δεν αρκεί και χρειάζεται μεγαλύτερο ποσοστό, προκειμένου οι αγρότες να λάβουν γύρω στα 73 ευρώ ανά στρέμμα και να συνεχίσουν την επομένη χρονιά. «Με χαμηλή τιμή πώλησης στα 47-48 λεπτά, ακόμη και αν παραγωγή είναι 500 κιλά  δεν βγαίνει το κόστος παραγωγής».

Την ίδια ώρα αυξήθηκαν τα έξοδα, σε ενέργεια και σε άρδευση, αφού από δυο ποτίσματα που έκαναν οι αγρότες πέρυσι φέτος χρειάστηκαν έξι. Ένα επιπλέον κόστος 200%. Και αυτά είναι μόνον η αρχή.

Πηγή: ertnews.gr



Η αγορά θέλει να ρίξει το ελαιόλαδο στα 6 ευρώ, υπάρχει όμως παραγωγή για να αγοράσει;

Η πρόσφατη πληρωμή της προκαταβολής της βασικής που έκανε ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξελίχθηκε σε φιλοδώρημα για τους ελαιοπαραγωγούς.

Αυτό έφερε μεγαλύτερη οικονομική πίεση φέτος, που είναι μια χρονιά με αυξημένο κόστος στους αρδευόμενους ελαιώνες, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι δύσκολο να αντέξει ο ελαιοπαραγωγός.

Οι τιµές παραγωγού είναι βέβαιο ότι θα καθοριστούν από την πραγµατική προσφορά και την πραγµατική ζήτηση, που θα διαµορφωθούν σε κάθε περίοδο και σε κάθε περιοχή.

Ένας σημαντικός παράγοντας που θα επηρεάσει την τιμή του ελαιολάδου είναι η κατανάλωση. Μέχρι σήμερα όμως οι καταναλωτές αγοράζουν στις περσινές υψηλές υψηλές τιμές.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, η αγορά αυτή την στιγμή θέλει να ρίξει την τιμή παραγωγού στα 6 ευρώ το κιλό. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι έμποροι προσπαθούν να χαλάσουν προηγούμενες εμπορικές συμφωνίες που ήταν στα 7 ευρώ για να μειώσουν την τιμή.

Από την άλλη η Κρήτη, που είναι η περιφέρεια με τη μεγαλύτερη παραγωγή ελαιολάδου στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας. Οι αρχικές εκτιμήσεις για την φετινή χρονιά (2024-2025) έκαναν λόγο για παραγωγή 70 με 80 χιλιάδες τόνους ελαιολάδου, όμως όσο περνούν οι εβδομάδες και δε βρέχει οι προσδοκίες μειώνονται.

Μάλιστα στην Κρήτη, όπως και στην Μεσσηνία, γίνονται συσκέψεις για το φαινόμενο της λειψυδρίας και την αποτίμηση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την ξήρανση των ελαιοδένδρων.

Στην Μεσσηνία οι ελάχιστες χειμερινές βροχές συνδυαστικά με τους παρατεταμένους θερινούς καύσωνες και την συνεχιζόμενη ανομβρία έχουν δημιουργήσει μεγάλες ζημιές στην παραγωγή. Πολλά αγροτεμάχια δεν θα συγκομιστούν, εφόσον η ζημιά είναι 100% και σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομάδας Παραγωγών Νηλέας, η μέση απώλεια παραγωγής ξεπερνά το 50% ως την ώρα, και είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί αν δεν έχουμε γρήγορα βροχές.

Στην Λακωνία κλιμάκιο στελεχών του ΕΛΓΑ βρέθηκε σε περιοχές του Δήμου Μονεμβασίας, προκειμένου να διαπιστώσουν την έκταση του προβλήματος στον ελαιόκαρπο εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας. Ξεκίνησαν από Ζάρακα και την επόμενη εβδομάδα σύμφωνα με ενημέρωσή μου, θα επισκεφθούν περιοχές του Δήμου Σπάρτης. Το φαινόμενο είναι πρωτόγνωρο και είναι απόλυτη ανάγκη να υπάρξει τρόπος στήριξης, τονίζουν οι ελαιοπαραγωγοί.

Απώλεια παραγωγής πάνω από 30% έχουμε και τον ελαιώνα της Λέσβου, ενώ στις ορεινές περιοχές του νησιού η μείωση φτάνει έως και στο 50%.

Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο Μύρων Χιλετζάκης, πρόεδρος της ΕΘΕΑΣ στο τμήμα των μικρών συνεταιρισμών, «η κατάσταση στην ελαιοκαλλιέργεια σε όλη την χώρα που έχω εικόνα είναι πολύ άσχημη λόγω της συνεχόμενης ξηρασίας.

Σε αυτοψία που πρόσφατα κάναμε στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Κρήτης, διαπιστώθηκε το σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας που πλήττει κυρίως το Λασίθι και το Ηράκλειο και έχει δημιουργήσει έντονο υδατικό στρες σε χιλιάδες ελαιόδενδρα, ιδιαίτερα σε περιοχές που δεν αρδεύονται. Το πρωτόγνωρο φαινόμενο εκδηλώνεται στην καλύτερη περίπτωση με συρρίκνωση του ελαιοκάρπου, ενώ παρατηρείται καρπόπτωση και κυρίως εκτεταμένες ξηράνσεις των βλαστικών μερών.

Σήμερα βρέθηκα στην Χαλκιδική όπου είδα και εδώ σοβαρά προβλήματα με την Κρήτη. Ακόμη και σε αρδευόμενους ελαιώνες επειδή έχει στεγνώσει το χώμα και αφυδατώνονται πολύ γρήγορα οι ελιές.

Αν δεν έχουμε βροχοπτώσεις τις επόμενες ημέρες θα έχει προβλήματα και η ποιότητα του ελαιολάδου. Όλη η διεθνή βιβλιογραφία λέει ότι δεν πρέπει να κάνουμε συγκομιδή σε αφυδατωμένα ελαιόδεντρα.

Μπορεί όμως σε όλη την χώρα να έχουμε απώλεια παραγωγής αλλά στην Κρήτη έχουμε τώρα απώλεια φυτικού κεφαλαίου.

Θα πρέπει να προσέξουν οι ελαιοπαραγωγοί τι κλάδεμα θα κάνουν τον χειμώνα. Στην Ανδαλουσία που αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα ξηρασίας έκαναν «κλάδεμα ανανέωσης». Αφαιρούμε τα ξερά ή διασταυρούμενα κλαδιά και μειώνουμε στο μισό το μήκος των δευτερογενών βραχιόνων. Όσα ελαιόδεντρα κλαδεύτηκαν με αυτό τον τρόπο έδωσαν καρπό μετά από 4 χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα θέλουν ακόμη και 10 χρόνια για να γίνουν παραγωγικά.

Πάντως η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη φέτος για την ελαιοκαλλιέργεια στην χώρα μας. Εκτιμώ ότι οι αποδόσεις στους ξηρικούς ελαιώνες θα κυμανθούν 10 προς 1. Οι ελαιοπαραγωγοί πρέπει άμεσα να στηριχτούν οικονομικά από την πολιτεία γιατί αν δεν γίνει αυτό θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την καλλιέργεια».

Παϊσιάδης Σταύρος,agrotypos.gr



Η ανομβρία επηρέασε σημαντικά την φετινή παραγωγή της ελιάς

Η φετινή παραγωγή ελιάς σε Παγγαίο και Θάσο είναι μέτρια, λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας που έπληξε την περιοχή.

Οι ελαιοπαραγωγοί αντιμετώπισαν σοβαρές προκλήσεις στην ανάπτυξη των καρπών, αφού η έλλειψη βροχοπτώσεων επηρέασε την ποιότητα και την ποσότητα της παραγωγής.

Οι μειωμένες αποδόσεις δημιουργούν οικονομική αβεβαιότητα στους παραγωγούς, ενώ αναμένονται και οι τιμές του ελαιολάδου το επόμενο διάστημα οι οποίες δεν αποκλείεται να παραμείνουν αυξημένες.




Επηρεάζεται σημαντικά η παραγωγή ζωοτροφών λόγω της ευλογιάς αιγοπροβάτων!

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου και μέλος της ΕΘΕΑΣ Σάββας Αργυράκης, εκφράζει ανησυχία για τις επιπτώσεις που έχουν τα κρούσματα ευλογιάς αιγοπροβάτων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς η εξάπλωση της ασθένειας επηρεάζει και την παραγωγή ζωοτροφών.

Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και το εμπόριο των ζώων, λόγω των κρουσμάτων, ενδέχεται να δυσκολέψουν τη διάθεση και την επάρκεια ζωοτροφών στην περιοχή, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στους κτηνοτρόφους.

Ο κ. Αργυράκης ζητά λήψη μέτρων για την προστασία των παραγωγών και των ζώων τους.




Καταστροφή στην παραγωγή καλαμποκιού στα Τενάγη των Φιλίππων λόγω ανομβρίας

Η φετινή παραγωγή καλαμποκιού στα Τενάγη των Φιλίππων, μια παραδοσιακά εύφορη περιοχή, έχει υποστεί σημαντική ζημιά λόγω της παρατεταμένης ζέστης και της ανομβρίας. Οι απώλειες στην παραγωγή φτάνουν έως και το 70%, με τους παραγωγούς να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Η κατάσταση είναι τόσο άσχημη που τα περισσότερα καλαμπόκια δεν είναι κατάλληλα ούτε για ζωοτροφές, γεγονός που επιδεινώνει τη δυσκολία των αγροτών να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους.

Η έλλειψη επαρκούς νερού λόγω της ανομβρίας έχει κάνει τις καλλιέργειες μη βιώσιμες, με τους αγρότες να εκφράζουν την απόγνωσή τους, καθώς βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται δραματικά. Το πρόβλημα είναι έντονο, και η απουσία λύσεων εντείνει το αίσθημα ανασφάλειας για το μέλλον τους.




47ο Φεστιβάλ Δράμας | προβολή του ντοκιμαντέρ παραγωγή της Ένωσης Κυριών Δράμας «Το Mobile School Ταξιδεύει».

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2024, το ντοκιμαντέρ «Το Mobile School Ταξιδεύει», παραγωγής της Ένωσης Κυριών Δράμας και σκηνοθετημένο από τον Λουκά Παλαιοκρασά, προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο 47ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Η προβολή, που έγινε στο Γυμνάσιο Αρρένων, συγκέντρωσε το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Το ντοκιμαντέρ εστιάζει στη ζωή των παιδιών Ρομά που ζουν στον καταυλισμό Φιλίππου Δράμας, εστιάζοντας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και την εργασία τους στους δρόμους. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έργου «Mobile School Travels», το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα Active Citizens Fund. Το πρόγραμμα αυτό, με χρηματοδότηση από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, στοχεύει στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής και του αναλφαβητισμού, καθώς και στην ενθάρρυνση της συμμετοχής των παιδιών Ρομά σε εκπαιδευτικές δράσεις, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση τους και τη ψυχο-κοινωνική τους ανάπτυξη.

Το ντοκιμαντέρ έχει ήδη προβληθεί σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στην κινηματογραφική Λέσχη Φιλοπρόοδης Ένωσης Ξάνθης, στο Θέατρο Λιθογραφείον Πάτρας, στο Κατάστημα Κράτησης Χανίων και στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να προβληθεί στο 7ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας από τις 18 έως τις 24 Νοεμβρίου 2024.

Το πρόγραμμα Active Citizens Fund, ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) για την περίοδο 2014-2021. Στόχος του είναι η ενίσχυση της κοινωνίας των πολιτών, η προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στην Ελλάδα, η διαχείριση της επιχορήγησης ανατέθηκε στο Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Solidarity Now. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος: www.activecitizensfund.gr.




East Macedonia Thrace Forum 2 | Επενδύσεις για την μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη και την εκμετάλλευση των αποβλήτων για την παραγωγή ενέργειας

Στις επενδύσεις για την μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη, στην ενεργειακή σταθερότητα και στην εκμετάλλευση των αποβλήτων για την παραγωγή ενέργειας αναφέρθηκαν η Γεν. Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου, ο Γεν. Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων,  στο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλης Γραφάκος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  και μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας  και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, Ευάγγελος Αποστολάκης και ο Τεχνικός Διευθυντής της Gastrade, Γιώργος Κοπανάκης, μιλώντας στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

 Κατά τη συζήτηση, την οποία συντόνισε ο Founder και Managing Director της Danezis Stories, Σωτήρης Δανέζης, ο  Μανώλης Γραφάκος, Γεν. Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων,  στο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε στο θέμα των αποβλήτων και της ενεργειακής ασφάλειας υπογραμμίζοντας πως η διαχείριση των αποβλήτων μπορεί να οδηγήσει σε δευτερογενές καύσιμο το οποίο μπορεί να παράγει ενέργεια και τόνισε πως η Ελλάδα κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση με γοργούς ρυθμούς για να φτάσει την Ευρώπη στην ανακύκλωση και αναφέρθηκε στις μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων -που υπάρχουν 18 σήμερα στην Ελλάδα – υπογραμμίζοντας  πως και στη Θράκη η επεξεργασία των αποβλήτων  μπορεί να  εξασφαλίσει πράσινη ενέργεια.

 Η Βίκυ Λοΐζου, Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, στο υπουργείο Ανάπτυξης τόνισε  πως το υπουργείο έχει συνολική πολιτική για την ανάπτυξη της Θράκης και υπογράμμισε πως υπάρχουν διαφόρων ειδών κίνητρα αναφέροντας επιγραμματικά που υπάρχουν 70 περίπου δισ. από το ΕΣΠΑ , το Ταμείο Ανάπτυξης κ.α.  με τα οποία  μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις και επενδύσεις  μπορούμε να πετύχουμε  την πράσινη μετάβαση. Ανέφερε επίσης πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω εθνικών αλλά και ευρωπαϊκών επενδύσεων.

Ο Ευάγγελος Αποστολάκης,  βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  και μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας  και Εξωτερικών Υποθέσεων, με αφορμή τον πόλεμο στη Ουκρανία και την επίθεση της Ρωσίας ανέφερε πως δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα και εμφανίστηκε η ανάγκη για ενεργειακή αυτονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπογραμμίζοντας πως χωρίς ενεργειακή ασφάλεια  δεν μπορεί να υπάρξει  ενεργειακή αυτονομία και ενέργεια. Τόνισε δε πως ο πόλεμος στη Γάζα δείχνει πόσο  έντονο είναι το θέμα της ενεργειακής ασφάλειας. Για να γίνουν όλες οι επενδύσεις που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σε όλες τις χώρες της ΕΕ ενεργειακή ασφάλεια, είπε ο κ. Αποστολάκης.

 Ο Γιώργος Κοπανάκης, τεχνικός Διευθυντής στην Gastrade, εστίασε στον ρόλο του φυσικού αερίου αναφέροντας πως αποτελεί βασικό πυλώνα για την ενεργειακή πράσινη μετάβαση. Τόνισε επίσης πως το φυσικό αέριο έχει σημαντικό  ρόλο και για την ενεργειακή αναβάθμιση της περιοχής.




Ακρίβεια: Γιατί η τιμή του ελαιολάδου παραμένει στα… ύψη – Απαισιοδοξία για την επόμενη παραγωγή

Αυξήσεις παρατηρούνται στην τιμή του ελαιόλαδου, παρά τα νέα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Η συγκομιδή και παραγωγή ελαιολάδου στην Ελλάδα την εφετινή σεζόν έφθασε στο τέλος της με μικρή παραγωγή, η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει στους 155.000 τόνους, με προβλέψεις για μικρά αποθέματα στο τέλος της σεζόν, αλλά και τις υψηλές τιμές που καταγράφονται την περίοδο 2023/24 σε όλη την αλυσίδα.

Ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ελαιοπαραγωγών «Νηλέας» Μεσσηνίας, Γιώργος Κόκκινος, αναφέρθηκε στην υψηλή τιμή του ελαιόλαδου που εξακολουθεί να παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ, μιλώντας στο MEGA.«Πρόκειται για ένα περίπλοκο θέμα, καθώς υπάρχουν διαφορετικές ποιότητες στο ελαιόλαδο. Στην ουσία, αυτό που συμβαίνει με το ελαιόλαδο είναι ότι επειδή επηρεάζεται από την κλιματική κρίση, επηρεάζεται και η παραγωγή», επεσήμανε αρχικά.

Ο κ. Κόκκινος προσέθεσε ότι «και εφέτος μάλλον τα πράγματα δεν θα πάνε και πολύ καλά με τη παραγωγή. Είχαμε κι εμείς χαμηλή παραγωγή, όπως και η Ιταλία. Η χρονιά που θα ακολουθήσει, δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη. Δεν νομίζω οι τιμές να είναι πιο πάνω, γιατί από εκεί και πέρα, κλονίζεται όλο το σύστημα».

Ανατιμήσεις σχεδόν 60% μέσα σε έναν χρόνο

Το 2019, το ελαιόλαδο κόστιζε μόλις 4,90 ευρώ το λίτρο, ενώ, εφέτος η τιμή φθάνει σχεδόν τα 14,50 ευρώ. Παράλληλα, η ανατίμηση ανέρχεται σχεδόν σε 60% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ALPHA.

Χαλκιδική: Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι ελαιοπαραγωγοί – «Τεράστια απώλεια προϊόντος και εισοδήματος»

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι ελαιοακαλλιεργητές της Χαλκιδικής. Η «σαρωτική» ακαρπία των τελευταίων ετών έχει οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή, καθώς κάνουν λόγο για «τεράστια απώλεια προϊόντος και εισοδήματος», μιλώντας στο OPEN.

Η πράσινη ελιά Χαλκιδικής αποτελεί ένα από οκτώ κορυφαία εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή έχει προκαλέσει πλήγμα στην παραγωγή. «Από το 2021 έως τώρα, έχουμε υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά, λόγω των καιρικών συνθηκών», αναφέρουν παραγωγοί.

Τον τελευταίο χρόνο, η μείωση της παραγωγής «άγγιξε» το 90%. Συγκεκριμένα, το 2022, η παραγωγή είχε φθάσει τους 150.000 τόνους, ενώ το 2023, ανήλθε μονάχα στους 22.000 τόνους.

Αναμένεται νέα «εκτόξευση» στην τιμή του ελαιολάδου

Δεν έχει τέλος η ανοδική «τροχιά» της τιμής του ελαιόλαδου, με αποτέλεσμα τα νοικοκυριά να το αγοράζουν για «χρυσάφι». Τον Αύγουστο του 2023 το ελαιόλαδο κόστιζε 8,10 ευρώ το λίτρο, όμως επτά μήνες μετά η τιμή του εκτοξεύθηκε έως και 15,06 ευρώ το λίτρο, ενώ η δίλιτρη συσκευασία φθάνει τα 27 ευρώ.

Ακόμα και το ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας κοστίζει σχεδόν 10 ευρώ το λίτρο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η αποκλιμάκωση των τιμών θα αργήσει. «Η επάρκεια προϊόντος θα φέρει αποκλιμάκωση των τιμών και αυτή θα υπάρξει, αν υπάρξει, στην επόμενη ελαιοκομική περίοδο.

Μέχρι τότε, οι τιμές θα είναι σε υψηλά επίπεδα», υποστηρίζει ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιολάδου (ΕΔΟΕ), Μανώλης Γιάννουλης. Τα αποθέματα μειώνονται και στην Ευρώπη με τη χώρα μας να εξάγει μεγαλύτερες ποσότητες σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία.

Αυξάνονται τα φαινόμενα νοθείας

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις για να μην στερηθούν τον «πράσινο χρυσό». Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο πωλείται από 13 έως και 15 ευρώ το λίτρο και κάποιοι αναζητούν άλλες λύσεις γνωρίζοντας όμως ότι μπορεί να εξαπατηθούν.

Τα φαινόμενα νοθείας όλο και πληθαίνουν όπως εκείνο στη Δυτική Αττική με λάδι που προμηθεύτηκαν εκατοντάδες καταναλωτές το οποίο ήταν ανάμιξη ελαιόλαδου με ηλιέλαιο και άλλες ουσίες.

Ο υπεύθυνος για τη νοθεία είχε προμηθευτεί και ένα διάφανο υγρό με οσμή ελαιόκαρπου. Στο χώρο του, η Αστυνομία κατάσχεσε περίπου 70 λίτρα από τη συγκεκριμένη ουσία. Κατασχέθηκαν επίσης 13.960 λίτρα ηλιέλαιο και 6.332 λίτρα ουσίας που προσομοιάζει με ελαιόλαδο.

«Μόνο με χημική ανάλυση μπορείς να είσαι σίγουρος. Αλλά αν ανακινήσει κανείς το μπουκάλι θα διαπιστώσει ότι το ελαιόλαδο αργεί πολύ να πέσει από τα τοιχώματα, ενώ ένα σπορέλαιο θα πέσει πολύ πιο γρήγορα. Το χρώμα δεν παίζει ρόλο», λέει ο ιδιοκτήτης ελαιοτριβείου, Δημήτρης Πρίφτης.

Όσον αφορά τους κινδύνους για την υγεία, η χημικός, Ιωάννα Χριστοπούλου τονίζει: «Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι μπορεί να γίνει σε ένα ελαιόλαδο το οποίο έχει μέσα άγνωστες χημικές ουσίες. Δεν είναι ουσίες που μπορούμε να καταναλώσουμε, είναι ουσίες εκτός ελέγχου».




Σε παραγωγή από την Energean και το κοίτασμα φυσικού αερίου Karish North στο Ισραήλ

Το δεύτερο από τα κοιτάσματα φυσικού αερίου της Energean στην θάλασσα του Ισραήλ βρίσκεται σε παραγωγή από τις 22 Φεβρουαρίου.

Πρόκειται για το κοίτασμα Karish North που διαθέτει 34 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου και 37 εκατ. βαρέλια ρευστούς υδρογονάνθρακες βεβαιωμένα (2P) αποθέματα (συνολικά, 256 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου). Το Karish North αναπτύσσεται από το FPSO “Energean Power” όπως και το κοίτασμα Karish που από τον Οκτώβριο του 2022 βρίσκεται σε παραγωγή.

Πλέον, η παραγωγή της Energean στο Ισραήλ προέρχεται από συνολικά 4 γεωτρήσεις, εξέλιξη που επιτρέπει ευελιξία στην χρήση των αποθεμάτων και στην ικανοποίηση των υποχρεώσεων της εταιρείας που απορρέουν από τα συμβόλαια προμήθειας φυσικού αερίου προς τους πελάτες της.

Το κοίτασμα Karish North ανακαλύφθηκε από την Energean τον Απρίλιο του 2019, ενώ τον Οκτώβριο του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκε επιτυχής επιβεβαιωτική γέωτρηση. H Energean έλαβε την Τελική Επενδυτική Απόφαση για την ανάπτυξη του κοιτάσματος τον Ιανουάριο του 2021 και μέσα σε τρία χρόνια το Karish North έφθασε στην παραγωγή.

Νέο συμβόλαιο στο Ισραήλ

Επιπλέον. η Energean συνήψε με την Eshkol Energies Generation LTD, η πλειοψηφία της οποίας ανήκει στην Dalia Power Energies LTD, ένα νέο συμβόλαιο πώλησης φυσικού αερίου που προβλέπει αρχικά την προμήθεια προς τον πελάτη 0,6 bcm ετησίως, με αύξηση της ποσότητας στο 1 bcm ετησίως από το 2032 και μετά. Το συμβόλαιο έχει διάρκεια 15 ετών για προμήθεια περί τα 12 bcm συνολικά και διασφαλίζει έσοδα της τάξης των 2 δισεκ. δολαρίων κατά την διάρκειά του.

Πλέον, η Energean προμηθεύει με φυσικό αέριο και τους τέσσερις σταθμούς παραγωγής ηλεκτρισμού που ιδιωτικοποιήθηκαν από την Israel Electric Corporation, δηλαδή τους
Ramat Hovav, Alon Tavor, East Hagit και Eshkol.

Ο κ. Μαθιός Ρήγας, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Energean, δήλωσε τα εξής: «H Energean πέτυχε ένα ακόμη ορόσημο, φέρνοντας στην παραγωγή την 4 η γεώτρησή μας στο Karish North, σε μια εξέλιξη που μάς δίνει επιχειρησιακή ευελιξία και μάς επιτρέπει να αξιοποιήσουμε τη μέγιστη δυναμικότητα του “Energean Power”.

Επιπλέον, το νέο συμβόλαιο με την Eshkol είναι μία δήλωση εμπιστοσύνης από τους παραγωγούς ηλεκτρισμού του Ισραήλ προς την Energean, προσθέτει έσοδα της τάξης των 2 δισεκ. δολαρίων και εντάσσεται στην στρατηγική μας να διασφαλίζουμε σε μακροπρόθεσμη βάση έσοδα από μακράς διαρκείας συμβόλαια πώλησης φυσικού αερίου».

Σημειώνεται ότι η Energean έχει προβλέψει για φέτος αύξηση της παραγωγής της στο Ισραήλ μεταξύ των 5,7 και 6,4 bcm, έναντι 4,4 bcm πέρσι.




Σε απόγνωση οι μελισσοκόμοι – Μειωμένη η φετινή παραγωγή μελιού κατά 70%

Έως και 70% μειωμένη είναι η παραγωγή του μελιού φέτος, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία.

Όπως λένε οι παραγωγοί, οι αλλοπρόσαλλες καιρικές συνθήκες, οι πυρκαγιές στον Έβρο, οι πλημμύρες σε Θεσσαλία και Φθιώτιδα συνετέλεσαν στην εξασθένηση των μελισσών λόγω έλλειψης της τροφής τους, ενώ και η απαγόρευση χρήσης καπνιστηρίου μετά τις 23:00 κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και τα πρόστιμα από δασάρχες, που τους απαγορεύουν την είσοδο στα δάση, είναι λόγοι που οδήγησαν στη χαμηλή παραγωγή.




Με παραγωγή και από το κοίτασμα Έψιλον, η πρώτη φόρτωση αργού από τον Πρίνο για το 2024

Η πρώτη φόρτωση πετρελαίου από την παραγωγή του Πρίνου, για τη νέα χρονιά πραγματοποιήθηκε με απόλυτη ασφάλεια από τις εγκαταστάσεις της Energean στην Καβάλα τις πρώτες ημέρες του 2024.

Συνολικά, παραδόθηκαν 220.000 βαρέλια αργού πετρελαίου, με αγοραστή την BP, με το χαρακτηριστικό ότι σε αυτά περιλαμβάνεται και παραγωγή από το κοίτασμα Έψιλον, η οποία επανεκκίνησε τον Νοέμβριο του 2023.

Η Energean προχώρησε το τελευταίο διάστημα σε σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της παραγωγής, με χαρακτηριστικότερη την διενέργεια του εσωτερικού καθαρισμού των παραγωγικών σωληνώσεων (coiled tubing) των γεωτρήσεων στην εξέδρα Alpha του Πρίνου, συμπεριλαμβανομένης της οριζόντιας γεώτρησης EAH3 στο κοίτασμα Έψιλον. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια το Νοέμβριο 2023 από εξειδικευμένο ιταλικό οίκο. Από την εναπόθεση των 30 τόνων Coil Tubing reel και της αντλίας ελικοειδούς σωλήνωσης στην εξέδρα Alpha.

Φέτος ο Πρίνος συμπληρώνει 43 χρόνια παραγωγής πετρελαίου με ένα άριστο ιστορικό στην Υγεία και την Ασφάλεια των εργαζομένων, των εγκαταστάσεων, καθώς και την προστασία του Περιβάλλοντος. Ο Πρίνος παραμένει η μοναδική περιοχή παραγωγής πετρελαίου της χώρας και με την επένδυση της αποθήκευσης CO2 που έχει δρομολογήσει η Energean θα αποτελέσει, για μια ακόμη φορά στην ιστορία του, πρότυπο τόσο για την χώρα μας όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Νοτιοοανατολικής Ευρώπης.




Φέτα: Σε αχαρτογράφητα νερά η φετινή παραγωγή – Στα 20 ευρώ μπορεί να φτάσει η τιμή της

Φέτα: Ο λευκός χρυσός της χώρας – Η Ελλάδα παράγει περίπου 140.000 τόνους φέτας ετησίως, εξάγοντας περίπου το 65% της παραγωγής – Τι μέλλει γενέσθαι με την φετινή τιμή – Μιλάει στο Newsbomb.gr ο κ. Μιχάλης Τζίμας, κτηνοτρόφος από την Ήπειρο και πρώην γ.γ. του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας

Ανυπολόγιστη ζημιά φαίνεται να έχει προκαλέσει η κακοκαιρία στη Θεσσαλία, στον πρωτογενή τομέα τόσο στην παραγωγή όσο και στη βιομηχανία των τυροκομικών προϊόντων.

Την ώρα που οι άνθρωποι στη Θεσσαλία ακόμα προσπαθούν να κλείσουν τις πληγές τους παραγωγοί αναφέρουν στο Newsbomb.gr ότι η παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος αναμένεται να μειωθεί αρκετά και αν η αγορά δεν λειτουργήσει σωστά η τιμή της μπορεί να εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη που δεν αποκλείεται να φτάσει και τα 20 ευρώ το κιλό.

Για τον λόγο αυτό τονίζουν ότι η πολιτεία και οι εκπρόσωποι της αγοράς θα πρέπει να δουν συνολικά το τι συμβαίνει στον κτηνοτροφικό κλάδο, και αν αυτό δεν συμβεί τότε τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά.

Μείωσης στην παραγωγή

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Newsbomb.gr ο κ. Μιχάλης Τζίμας, κτηνοτρόφος από την Ήπειρο και πρώην γ.γ. του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ): «Η φετινή γαλακτοκομική σεζόν ξεκινάει ουσιαστικά από τα τέλη Νοεμβρίου οπότε δεν μπορούμε ακόμα να ξέρουμε το ποσοστό της μείωσης στην παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος μετά τα τελευταία γεγονότα στην Θεσσαλία που είχαν σαν αποτέλεσμα να χαθεί σημαντικός αριθμός ζώων από τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel. Το σίγουρο είναι ότι θα έχουμε μείωση και θα είναι σημαντική της τάξεως του 30%. Δεν μπορούμε όμως να πούμε ακόμα τίποτα με σιγουριά».

Εκτιμήσεις για χαμηλότερες τιμές στο γάλα

Και προσθέτει: «Όσον αφορά την τιμή του γάλακτος θα πρέπει να πούμε ότι παίζονται διάφορα παιχνίδια. Η αίσθηση που έχουμε είναι ότι οι γαλακτοβιομηχανίες θέλουν να δώσουν χαμηλότερη τιμή από τα 1,60 ευρώ το λίτρο πέρσι (να το πάνε στο 1,40 ευρώ/λίτρο) με την δικαιολογία ότι το κάνουν για να συγκρατήσουν τις τιμές που θα φτάσει η Φέτα στον καταναλωτή».

Επιπλέον τονίζει: «Αν δεν δούμε την κατάσταση στην ελληνική κτηνοτροφία συνολικά θα δημιουργήσει περεταίρω φθίνουσα πορεία για τον κλάδο.

Αυτή την στιγμή η φέτα πωλείται στον καταναλωτή στα 16-17 ευρώ το κιλό. Τι θα γίνει φέτος κανείς δεν ξέρει ακόμα. Εξαρτάται τι απόφαση θα ληφθεί. Αν θέλουμε να κάνουμε την φέτα ένα delicattesen τυρί όπως κάποια γαλλικά και ιταλικά τυριά δεν θα ήταν απίθανο να την δούμε να πωλείται στα 20 ευρώ το κιλό. Αν διατηρηθεί η πολιτική η φέτα να είναι ένα τυρί λαϊκής κατανάλωσης τότε μια τιμή στα 14 με 15 ευρώ το κιλό θα ήταν λογική».

Η Φέτα

Η ποπ Φέτα Παράγεται από πρόβειο ή αιγοπρόβειο γάλα (όπου το γάλα της αίγας δεν ξεπερνά το 30%) και η διατροφική της αξία είναι εξαιρετική. Αυτό οφείλεται στην ποιότητα του γάλακτος που, μεταξύ άλλων, επηρεάζεται από τη μεγάλη ποικιλία βοτάνων που έχουμε και αποτελούν την τροφή των αιγοπροβάτων. Ταυτόχρονα, είναι ένα προϊόν με καλό οικολογικό αποτύπωμα λόγω της εκτατικής εκτροφής των αιγοπροβάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική παραγωγή φέτας δραστηριοποιούνται πολλοί μικροί παραγωγοί, οι οποίοι συνήθως καλύπτουν τις ανάγκες σε τοπικό επίπεδο, χωρίς αυτό να αποκλείει την ευρύτερη διανομή των προϊόντων τους. Ωστόσο στην αγορά κυριαρχούν μεγάλες εταιρείες με μεγάλα μερίδια αγοράς, που πωλούν τα προϊόντα τους σε πανελλαδικό επίπεδο.

Οι αριθμοί

Στη χώρα μας σήμερα λειτουργούν περί τα 600 σύγχρονα τυροκομεία, που απασχολούν περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους και διαχειρίζονται ετησίως περίπου 700.000 τόνους αιγοπρόβειου γάλακτος, επί το πλείστον για την παραγωγή φέτας ΠΟΠ.

Τα έσοδα από τις εξαγωγές φέτας υπερβαίνουν ετησίως τα 340 εκατ. ευρώ, ενόσω η διεθνής ζήτησή της αυξάνει. Πρόκειται για το πρώτο εξαγωγικό τυρί της χώρας, με μερίδιο 76,8% στο σύνολο των εξαγωγών ελληνικών τυροκομικών, σύμφωνα με την τελευταία σχετική κλαδική μελέτη της Icap.

Ωστόσο, όπως τονίζουν οι παράγωγοι φέτας, τα κρούσματα παραποίησης του ελληνικού προϊόντος είναι πλέον καθημερινά. Κάθε χρόνο η εγχώρια τυροκομία παράγει περίπου 120-140 χιλιάδες τόνους φέτας.

Οι εξαγωγές της αναλογούν περίπου στο 40%-50% της ετήσιας παραγωγής των μεγάλων και μικρών τυροκομικών εταιρειών, καλύπτοντας, πάντως, μόλις περί το 10% της ζήτησης του προϊόντος στην ΕΕ –αυτή εκτιμάται ότι ανέρχεται στους 500 χιλιάδες τόνους ετησίως.

Το 2017 πρώτη εξαγωγική αγορά για την φέτα ήταν η Γερμανία (μερίδιο όγκου εξαγωγών 35%), ενώ ακολούθησαν το Ηνωμένο Βασίλειο (17%), η Ιταλία (11%), η Σουηδία (6%) και η Γαλλία (5%).

Τα εννέα στα δέκα κιλά εξαγώγιμης φέτας εξακολουθούν να έχουν προορισμό τις χώρες της ΕΕ. Πάντως, αυξητική τάση εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές φέτας σε Τρίτες χώρες, όπως της Μέση Ανατολής, της Λατινικής Αμερικής, της Ασίας και στην Αυστραλία.




Νέα διαχειριστική χρονιά για το Πολιτιστικό Κέντρο «Πυθαγόρας» – στο επίκεντρο η συνεργασία και η παραγωγή πλούσιου πολιτιστικού έργου

Με πρωτοβουλία της Διαχειριστικής Επιτροπής και την παρουσία πλήθους μελών των Διοικητικών Συμβουλίων και των Πολιτιστικών Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στις αίθουσες του Πολιτιστικού Κέντρου «Πυθαγόρας», πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023, η κοινή τελετή Αγιασμού για την έναρξη της νέας διαχειριστικής – πολιτιστικής χρονιάς.

 Κατά τη διάρκεια του Αγιασμού κυριάρχησαν  τα αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχιση της πολυετούς δημιουργικής πορείας  των Πολιτιστικών Συλλόγων, τον οποίο τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στεφάνος.

Ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Δημοτικής Αστυνομίας, Απόστολος Μουμτσάκης,  εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, ευχαρίστησε όλα τα μέλη των Πολιτιστικών Συλλόγων που όλα αυτά τα χρόνια  κρατούν «ζωντανούς» τους Συλλόγους, τον Πολιτισμό και την Παράδοση, ως θεματοφύλακες όλων αυτών των αξιών. «Πιστεύω πάρα πολύ στις συνεργασίες  και είμαι σίγουρος ότι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά πράγματα, όπως μαζί καταφέραμε και παλέψαμε τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, τα οποία τα αφήνουμε πίσω μας, βρήκαμε διαφορετικούς τρόπους παραγωγής Πολιτισμού και κρατήσαμε ζωντανούς τους Συλλόγους μας», τόνισε  χαρακτηριστικά κατά τον χαιρετισμό του. Παράλληλα, σημείωσε ότι στην παρούσα φάση το κράτος θα πρέπει σταθεί στο πλευρό των Πολιτιστικών Συλλόγων, καθώς η κρίση ανέδειξε, σε μεγαλύτερο βαθμό, τον σημαντικό ρόλο τους στην κοινωνία, εν γένει.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης , εξέφρασε και ο ίδιος με τη σειρά του την αισιοδοξία του για την εποικοδομητική συνεργασία και κοινή πολιτιστική συμπόρευση όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στο Πολιτιστικό Κέντρο, μέσα από την κοινή τελετή αγιασμού, ο συμβολισμός της οποίας δείχνει στην πράξη ότι οι πολιτιστικοί φορείς της πόλης ξεκινούν τη νέα χρονιά όλοι μαζί, από την ίδια «αφετηρία».«Ο Πολιτισμός είναι το ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει γέφυρες για το μέλλον. Εύχομαι όλοι μαζί να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες  που μπορεί να προκύψουν κατά τη νέα διαχειριστική χρονιά, συνεργαζόμενοι, χωρίς έριδες, έτσι ώστε σε όλους τους Συλλόγους να δοθεί η ευκαιρία να παράξουν το πλούσιο πολιτιστικό τους έργο», σημείωσε.