Καταγγελία για την “παραγκούπολη” στο Ελαιοχώρι της Νέας Περάμου

Καταγγελία έχει γίνει σχετικά με τη «παραγκούπολη» στο Ελαιοχώρι του δήμου Παγγαίου, όπου ζουν Ρομά από τη Βουλγαρία σε ακατάλληλες συνθήκες χωρίς πρόσβαση σε νερό και υγειονομικές εγκαταστάσεις. Οι κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν ότι οι συνθήκες είναι επικίνδυνες τόσο για τους ίδιους όσο και για τους υπόλοιπους κατοίκους. Παρά τη συνεχή παρουσία τους στην περιοχή και την παροχή εργατικών υπηρεσιών στους ντόπιους, δεν έχουν ληφθεί μέτρα από τις αρχές. Απαιτείται άμεση παρέμβαση πριν δημιουργηθούν μεγαλύτεροι κίνδυνοι​.




Επώνυμη καταγγελία για την «Παραγκούπολη» στο Ελαιοχώρι Καβάλας

Προς:

  • Δήμο Παγγαίου

  • Περιφέρεια ΑΜΘ

  • Υγειονομική Υπηρεσία Καβάλας

Η ΠΑΡΑΓΚΟΥΠΟΛΗ (ΦΑΒΕΛΑ) ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΧΩΡΙ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Στην ανατολική πλευρά του δημοτικού διαμερίσματος Ελαιοχωρίου του δήμου Παγγαίου βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια μια παραγκούπολη, η οποία κατοικείται από βούλγαρους Ρομά.

Κτίσθηκε από τους ίδιους και αποτελεί πια μόνιμη κατοικία τους.Οι κάτοικοι της χρησιμοποιούνται ως εργατική δύναμη για τις ανάγκες των κατοίκων του Ελαιοχωρίου και των γειτονικών χωριών στις αγροκαλλιέργειες τους.

Όπως κάθε φαβέλα έτσι κι’ αυτή είναι κτισμένη από λαμαρίνες, κόντρα πλακέ και οτιδήποτε βρήκαν οι άνθρωποι αυτοί να σκεπάσουν πρόχειρα τα καταλύματα τους. Αυτό που λείπει φυσικά είναι το νερό και στοιχειώδεις υγειονομικές εγκαταστάσεις.

Βλέπεις ανθρώπους να λούζονται με ένα δοχείο νερό, φορώντας ένα λεπτό ρούχο, οι δε στοιχειώδεις σωματικές ανάγκες τους ρυπαίνουν τα παρακείμενα αμπέλια και ελαιώνες. Αυτή η παραγκούπολη χωρίζεται από ένα ρέμα από το χωριό,το οποίο κατά μήκος της φαβέλας δημιουργεί την εντύπωση ενός σκουπιδότοπου με έντονη δυσοσμία.

Κάθε πρωί οι ενήλικες βούλγαροι Ρομά (τα παιδιά και οι γεροντότεροι είναι ίσοι περίπου με τους εργαζόμενους) περιμένουν στην πλατεία του χωριού και προσφέρουν την εργατική τους δύναμη στους παραγωγούς.

Το φαινόμενο αυτό είναι όχι μόνο λυπηρό αλλά και επικίνδυνο για την υγεία των κατοίκων της παραγκούπολης. Η πολιτεία (περιφέρεια και δήμος) και και οι κάτοικοι του χωριού δείχνουν μία πρωτοφανή και ανεξήγητη αδιαφορία.

Καμία πρωτοβουλία από τις αρχές  για την ομάδα αυτή των πολιτών (αφού ούτως ή άλλως έμμεσα τους ανέχονται) για εγκατάσταση στοιχειωδών υγειονομικών εγκαταστάσεων (παροχή νερού και εγκατάσταση τουαλέτας).

Κάνω έκκληση παντού (δήμο, περιφέρεια, υγειονομική υπηρεσία) να επιληφθούν άμεσα αυτού του σοβαρού κοινωνικού προβλήματος, πριν θρηνήσουμε θύματα. Και τότε θα είναι αργά.

Κώστας Μαυρίδης,

Ελαιοχώρι

09.09.2024