Παραιτήθηκε ο Παπαδημητρίου μετά το φιάσκο

Με τον πλέον επίσημο τρόπο σφραγίζεται ακόμη ένα κεφάλαιο αμηχανίας και πολιτικής αδυναμίας στην υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών. Ο Χρήστος Παπαδημητρίου, αντιπρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και πρόεδρος για θέματα σιδηροδρόμων, υπέβαλε την παραίτησή του στον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, μετά το αλαλούμ των τελευταίων ημερών και τις παλινωδίες σχετικά με την πυρόσφαιρα στο επίμαχο πόρισμα.

Η παραίτηση ήρθε ύστερα από ένα διήμερο πολιτικής και επικοινωνιακής κρίσης, με αντικρουόμενες δηλώσεις, δημόσιες «διορθώσεις» και εκ των υστέρων ανασκευές που επέφεραν σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία του ίδιου του φορέα που δημιουργήθηκε για να διερευνήσει το τραγικό δυστύχημα. Παράλληλα, πρόκειται για ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στην κυβερνητική προσπάθεια να πείσει την κοινή γνώμη ότι αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και διαφάνεια τις ευθύνες για το έγκλημα των Τεμπών.

Η επιστολή παραίτησης και οι υπόγειες εντάσεις

Στην επιστολή του, ο κ. Παπαδημητρίου επικαλείται προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους, τονίζοντας ότι αφιερώθηκε πλήρως στο έργο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Υπεραμύνθηκε της ποιότητας του πορίσματος, κάνοντας ωστόσο εξαίρεση στο θέμα της πυρόσφαιρας, το οποίο – σύμφωνα με τον ίδιο και το Συμβούλιο – χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Παρά τις δηλώσεις του τη Δευτέρα περί συνέχισης του έργου του, οι εξελίξεις έδειχναν πως η αποχώρησή του ήταν θέμα χρόνου.

Η κυβέρνηση σε θέση απολογίας

Το Μαξίμου επιχείρησε να υποβαθμίσει την παραίτηση, κάνοντάς λόγο για «οικειοθελή αποχώρηση», την ώρα που κυβερνητικά στελέχη, όπως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, δεν έκρυψαν τον εκνευρισμό τους για τους χειρισμούς Παπαδημητρίου. Με δηλώσεις γεμάτες αιχμές, έκαναν λόγο για αντιφατικές τοποθετήσεις, υπονοώντας την απομάκρυνσή του ως επιβεβλημένη για τη διατήρηση της αξιοπιστίας του οργανισμού.

Επικοινωνιακό ναυάγιο

Η απόπειρα της κυβέρνησης να μετατρέψει την ασάφεια σε πλεονέκτημα και να εκμεταλλευτεί τη «θολούρα» γύρω από την πυρόσφαιρα, αποδείχθηκε κοντόφθαλμη στρατηγική. Τα κυβερνητικά ΜΜΕ επιχείρησαν να εργαλειοποιήσουν τις δηλώσεις Παπαδημητρίου για να αμφισβητήσουν το ίδιο το πόρισμα, το οποίο μέχρι πρότινος παρουσίαζαν ως ακλόνητο θεμέλιο της κυβερνητικής υπερασπιστικής γραμμής.

Ωστόσο, το απόγευμα της Τρίτης το Συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε ανακοίνωση στήριξης του πορίσματος, υποστηρίζοντας ότι η εκτίμηση για την πυρόσφαιρα δεν είναι λανθασμένη και ότι θα επανέλθει με επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα από ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Επένδυση στη σύγχυση – Απομάκρυνση από τη λογοδοσία

Η παραίτηση Παπαδημητρίου, εντέλει, εκθέτει πολλαπλά την κυβέρνηση. Η προσπάθεια αποπροσανατολισμού με δηλώσεις και «διορθώσεις» έφερε το αντίθετο αποτέλεσμα. Αντί για «χειραγώγηση της αφήγησης», κατέληξε σε άλλο ένα πολιτικό φιάσκο, αναδεικνύοντας μια ξεκάθαρη στρατηγική συγκάλυψης.

Στο στόχαστρο βρίσκονται πλέον όχι μόνο πραγματογνώμονες και δημοσιογράφοι, αλλά και οι ίδιοι συγγενείς των θυμάτων, σε μια επικίνδυνη και ηθικά διάτρητη προσπάθεια να θαφτεί η αλήθεια.

Από την «πυρόσφαιρα» στην πυρκαγιά της πολιτικής αξιοπιστίας, το μόνο σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση δείχνει να χάνει τον έλεγχο του αφηγήματος – και κυρίως της εμπιστοσύνης των πολιτών.




Μπάμπης Παπαδημητρίου: Πίσω από τις κάμερες, ο Κικίλιας με απείλησε και μ’ έβρισε – Είσαι δειλός και ψεύτης, απαντά ο υπουργός

Συνέχεια στη δημόσια αντιπαράθεση με τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, δίνει ο πρώην βουλευτής της ΝΔ, δημοσιογράφος Μπάμπης Παπαδημητρίου.

Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα σήμερα, ο κ. Κικίλιας επιτέθηκε, από τον «αέρα» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, στον κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος, μιλώντας στην εκπομπή «Σήμερα», αναφέρθηκε υποτιμητικά σε βάρος του, χαρακτηρίζοντάς τον «μπασκετμπολίστα υπουργό».

Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας ήταν ωστόσο καλεσμένος αμέσως μετά τον κ. Παπαδημητρίου κι έτσι, όταν η εκπομπή επέστρεψε στον τηλεοπτικό «αέρα», «εισέβαλε» στο στούντιο και απάντησε στον δημοσιογράφο, αναφέροντας, μεταξύ άλλων: «Είμαι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών και γιατρός ορθοπεδικός. Υπήρξα αθλητής της εθνικής ομάδας και πολλά χρόνια επαγγελματίας μπασκετμπολίστας. Έχω φορέσει την φανέλα της Εθνικής Ελλάδας με τιμή. Δεν θεωρώ ότι είναι καθόλου υποτιμητικό να είναι κάποιος αθλητής και να κολλάει ένσημα έναντι σε άλλους που δεν έχουν κολλήσει ένσημα ποτέ στη ζωή τους».

Πλέον, και σύμφωνα με όσα έγραψε στο Facebook ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, φαίνεται ότι στο τηλεοπτικά διάλειμμα και όσο οι τηλεθεατές παρακολουθούσαν διαφημίσεις, στο στούντιο του ΣΚΑΙ απειλήθηκε… σύρραξη ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές. Όπως υποστηρίζει, ο κ. Κικίλιας τον έβρισε και κινήθηκε απειλητικά προς το μέρος του, με τους ψυχραιμότερους να παρεμβαίνουν και ν’ αποτρέπουν τα χειρότερα.

Έγραψε σχετικά:

anartisi_babis

Υπήρξα, σήμερα το πρωί, πίσω από τις κάμερες, θύμα απειλών, ύβρεων και σωματικής σκοπούμενης βίας από τον Βασίλη Κικίλια.

Με αφορμή σχόλιό μου για την εκμετάλλευση, που συστηματικά κάνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προβεβλημένων και συμπαθών προσωπικοτήτων, στη συγκεκριμένη περίπτωση του εξαιρετικού μπασκετμπολίστα Νίκου Παππά, ο παρών στο στούντιο υπουργός -μπασκετμπολίστας στα νιάτα του-, όταν έπεσαν οι διαφημίσεις, εκτός αέρα δηλαδή, κατευθύνθηκε προς το μέρος των δημοσιογράφων με άγριες διαθέσεις.

Αμέσως και σε απειλητικό τόνο, με κατηγόρησε ότι προσβάλω τους αθλητές και μου ζήτησε να μη τους πιάνω στο στόμα μου. «Κάτι παρεξήγησες» του είπα «και λυπάμαι γι αυτό». Συνέχισε όμως: «Τι είσαι; Ενα τίποτα» και άλλα ακατανόητα φώναζε ενόσω όλοι οι παριστάμενοι προσπαθούσαν να τον ηρεμήσουν.

Δεν σταμάτησε εκεί. Κινήθηκε προς το μέρος μου επιθετικά, αναγκάζοντας συνάδελφο δημοσιογράφο να σπεύσει ανάμεσά μας για να εμποδίσει αυτό που όλοι φοβήθηκαν.

Τίποτε δεν ήταν αρκετό για να συγκρατήσει τον μαινόμενο υπουργό “Προστασίας”. Οταν οι κάμερες άνοιξαν και πάλι, μόνος πλέον στο στούντιο, έκανε μια βαρύγδουπη δήλωση (την οποία φρόντισε να διανείμει εντός δεκαλέπτου), όπου με χαρακτηρίζει «τυχάρπαστο πολιτικό και δημοσιογράφο, που τρέχει να πάρει αυτόγραφο και μια φωτογραφία με κάποιο από αυτά τα παιδιά» και ταυτόχρονα με ύβρισε λέγοντας πως είμαι σαν κι αυτούς που «δεν έχουν κολλήσει ένσημα ποτέ στη ζωή τους».

Πρόκειται για απαράδεκτη, αναίτια, βίαιη και προσβλητική συμπεριφορά. Ένας υπουργός που υβρίζει δημοσιογράφο, για να παραλείψω τα υπόλοιπα, δεν μπορεί να περνά απαρατήρητο. Είναι καθήκον και δικαίωμά μου να σχολιάζω ελεύθερα και είναι δική του η επιλογή να κρύβεται πίσω από τη διαστρέβλωση των πραγματικών γεγονότων.
Δεν καταλαβαίνω τι προσβλητικό υπάρχει επειδή είπα ότι είναι κι αυτός μπασκετμπολίστας;

Ισως τελικά έπρεπε να έχω χάσει την ψυχραιμία μου, οπότε εγώ μεν θα είχα φάει καμία κι εκείνος, υποθέτω, το υπουργικό του κεφάλι. Ας κάνει τη σοβαρή δουλειά που του ανάθεσε ο Πρωθυπουργός κι ας μάθει να σέβεται τους άλλους…

Κικίλιας: Δειλία και ασύστολο ψέμα

Άμεση ήταν η απάντηση του Βασίλη Κικίλια.

Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας έκανε λόγο για «δειλία» και «ψέμα», αναφέροντας χαρακτηριστικά στην προσωπική του σελίδα στο Facebook:

anartisi_kikilia

«Ο κ Παπαδημητριου αναλυτής-σχολιαστής και αφ υψηλού κριτής των πολιτικών στους οποίους εντάχθηκε αλλά δυστυχώς δεν επανεξελέγη, έχει μπερδευτεί: Νομίζει ότι μπορεί να απαξιώνει και να ειρωνεύεται ακόμη και επι προσωπικού, χωρίς αντίλογο με την υπεροψία διορισμένου κήνσορα. Κι όταν συμβεί να του απαντούν πρόσωπο με πρόσωπο καταφεύγει σε συκοφαντίες: Η υπεροψία δίνει τη θέση της στην δειλία και το ασύστολο ψέμα».