Σεισμός στη Μιανμάρ: Μετρούν τις πληγές τους με πάνω από 1.600 νεκρούς

Στη διαχείριση της ανθρωπιστικής κρίσης μετατοπίζεται σταδιακά η προσοχή στο Μιανμάρ καθώς οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι εγκλωβισμένοι πάνω από 48 ώρες μετά τον καταστροφικό σεισμό των 7,7 Ρίχτερ (τον μεγαλύτερο στη χώρα μετά από έναν αιώνα), λιγοστεύουν επικίνδυνα.

Ο μέχρι τώρα απολογισμός κάνει λόγο για 1.644 νεκρούς, 3.408 τραυματίες και 139 αγνοούμενους, πάντα με δεδομένο πως τα συγκεκριμένα νούμερα ενδέχρται να διαφέρουν, καθώς η χούντα της Μιανμάρ ελέγχει ασφυκτικά τη ροή των πληροφοριών προς το εξωτερικό. Παράλληλα, για έξι νεκρούς και δεκάδες αγνοούμενους κάνουν λόγο και οι αρχές της γειτονικής Ταϊλάνδης, που επίσης επηρεάστηκε από τον μεγάλο σεισμό.

Εξάλλου, η έκκληση της χούντας σε όλες τις χώρες και τους οργανισμούς να βρεθούν στην Μιανμάρ και να βοηθήσουν με κάθε τρόπο στην διαχείριση της καταστροφής μαρτυρά και την αδυναμία της χώρας να αντεπεξέλθει και το μέγεθος του προβλήματος.

Δεκάδες -αν όχι και εκατοντάδες – χιλιάδες είναι εκείνοι που έμειναν για δεύτερη νύχτα στην ύπαιθρο, καθώς δεν είχαν ηλεκτρικό ρεύμα ή πρόσβαση σε επικοινωνίες λόγω του σεισμού.

Μαρτυρίες από τους κατοίκους λένε ότι τα νοσοκομεία είναι στα όριά τους – «ακόμη και αν βρούμε τους εγκλωβισμένους ζωντανούς δεν μπορούν τα νοσοκομεία να τους περιθάλψουν», λένε. «Προσπάθησα, έβγαλα τρεις νεκρούς από τα ερείπια, ο τέταρτος ήταν ζωντανός αλλά πέθανε στα χέρια μου», προσθέτει άλλη μια μαρτυρία.

Έτσι, αυτό που απομένει είναι ένα μικρό θαύμα, όπως αυτό στη Μανταλέι όπου βρέθηκε ζωντανή μια γυναίκα έπειτα από 30 ώρες στα ερείπια. Για άλλους οι ελπίδες είναι πια ελάχιστες.

Σε άλλη περίπτωση, στην ίδια πόλη οι συγγενείς ψάχνουν στα χαλάσματα κάποιο ίχνος από τους επιζώντες. Σε εξαώροφο κτίριο που φιλοξενούσε ιδιωτικό λύκειο, κατέρρευσε μέσα σε δευτερόλεπτα, τουλάχιστον επτά άνθρωποι – δύο εκπαιδευτικοί και πέντε μαθητές – παραμένουν παγιδευμένοι στο εσωτερικό του. Άλλοι επτά σκοτώθηκαν και δύο ανασύρθηκαν ζωντανοί ώρες μετά τον σεισμό.

Στο σχολείο φοιτούσαν περίπου 200 μαθητές, ηλικίας 12-15 ετών. Το τρίμηνο είχε τελειώσει και, ευτυχώς, οι περισσότεροι από αυτούς είχαν φύγει. Όσοι βρίσκονταν στο ένα από τα δύο κτίρια του πρόλαβαν να φύγουν. Εκείνοι που βρίσκονταν στο άλλο και έκαναν πρόβες χορού για την επικείμενη γιορτή του νερού, το παραδοσιακό νέο έτος στη Μιανμάρ, παγιδεύτηκαν στα ερείπια.




Μαθητές από την Καβάλα στηρίζουν την εθνική με πανό στον αγώνα με τη Σκωτία

Στον αγώνα της Εθνικής Ελλάδας με τη Σκωτία για τα πλέι οφ του Nations League, εμφανίστηκε στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» ένα πανό από το 21ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου βρέθηκαν στις κερκίδες για να στηρίξουν την Εθνική ομάδα, δείχνοντας τη δυναμική παρουσία τους.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο εδώ.




Περιστέρι: Τρεις φορές πάνω από το όριο το αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το δυστύχημα

Πολύ πάνω από τα επιτρεπτά όρια ήταν η ποσότητα αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το θανατηφόρο τροχαίο στο Περιστέρι με έναν οδηγό ταξί να χάνει τη ζωή του.

Η 22χρονη οδηγός του αυτοκινήτου διαπιστώθηκε μετά το τροχαίο ότι οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Συγκεκριμένα, στη μέτρηση που έγινε επί τόπου βρέθηκε θετική με πάνω από 0,60 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα όταν το όριο είναι 0,20 χιλιοστά.

Συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα

Αφού νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, στη συνέχεια συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, όπου και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί την Τρίτη,

Ωστόσο στη συνέχεια δήλωσε αδιαθεσία και εισήχθη στο νοσοκομείο «Αττικόν» όπου και νοσηλεύεται φρουρούμενη.

Το βίντεο από κάμερα ασφαλείας που κατέγραψε τη στιγμή της σύγκρουσης, δείχνει ότι η 22χρονη δεν είδε καν το φανάρι και συνέχισε να οδηγεί χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα.

Πώς συνέβη το τροχαίο

Ήταν λίγο μετά τις 2:30 τη νύχτα, στην διασταύρωση της Λεωφόρου Θηβών και Παναγή Τσαλδάρη.

Το ταξί βρισκόταν σταματημένο στο φανάρι λίγα μέτρα πίσω από αυτά τα αυτοκίνητα. Ο ερυθρός σηματοδότης πρασινίζει και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα περνάει με προτεραιότητα από το σημείο ο οδηγός του ταξί.

Την ίδια ώρα, το αυτοκίνητο που οδηγούσε η 22χρονη κινείτο στη λεωφόρο Θηβών. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη και με μεγάλη ταχύτητα συγκρούεται πλαγιομετωπικά με το ταξί. Στο σημείο επικρατεί πανικός.

Από τη φονική σύγκρουση τα δύο οχήματα μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών ενώ στο σημείο κλήθηκε και η Πυροσβεστική για να απεγκλωβίσει τους τραυματίες μέσα από τα σμπαραλιασμένα αυτοκίνητα.

Ακούσαμε το «μπαμ»

«Ακούστηκε το ”μπαμ”, ένας μεγάλος θόρυβος τη νύχτα, ένα ταξί ερχόταν από Αγίου Βασιλείου και πέρασε, τώρα δεν ξέρω αν πέρασε με κόκκινο, ένα μαύρο Ι.Χ. από κει και τώρα εδώ πάνω στην κολώνα, ο άνθρωπος πέθανε επιτόπου», λέει αυτήκοος μάρτυρας.

Ο 47χρονος οδηγός του ταξί σκοτώθηκε ακαριαία ενώ η 22χρονη οδηγός του μαύρου αυτοκινήτου και 2 φίλοι της που επέβαιναν στο όχημα τραυματίστηκαν και με ασθενοφόρα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία.

Πατέρας τραυματία συνεπιβάτη του οχήματος αναφέρει:

-Πρέπει να νοσηλευτεί κάποιες μέρες για να δούμε αν έχει κάποιο πρόβλημα ή όχι.

-Κατάλαβε πώς έγινε το συμβάν;

-Όχι βέβαια αφού καθότανε πίσω.

 

Πηγή:in.gr




Σερβία: Πάνω από 300.000 διαδήλωσαν στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς

«Εξαιτίας των εξαιρετικών διαστάσεων, της κινητικότητας και της δομής της συγκέντρωσης δεν είναι δυνατόν να γίνει ακριβέστερη εκτίμηση», γράφει το Arhiv javnih skupova, ανεξάρτητη ομάδα δημοσιογράφων και διανοουμένων που ειδικεύονται εδώ και χρόνια στην καταγραφή του μεγέθους των διαδηλώσεων.

Οι διοργανωτές πιστεύουν ότι ήταν η μεγαλύτερη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Σερβία. Ο χώρος μπροστά από το κοινοβούλιο όπως και όλοι οι γύρω δρόμοι ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από πολίτες που κατέβηκαν για να υποστηρίξουν τον αγώνα των φοιτητών για διαφάνεια, αξιοκρατία, δημοκρατία.

Οι φοιτητικές κινητοποιήσεις στη Σερβία διανύουν τον τέταρτο μήνα. Ξεκίνησαν μετά την κατάρρευση του γείσου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ, την 1η Νοεμβρίου, που στοίχισε την ζωή σε 15 ανθρώπους. Οι φοιτητές διαδηλώνουν κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας και ζητούν να αποδοθούν ποινικές και πολιτικές ευθύνες για την τραγωδία στο Νόβι Σάντ.

Κατά την διάρκεια του συλλαλητηρίου φοιτητές διάβασαν διακήρυξη όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι αγωνίζονται για μία κοινωνία ελεύθερη, δημοκρατική, χωρίς διακρίσεις, με αξιοκρατία και διαφάνεια. «Πρέπει να δείξουμε αλληλεγγύη, να υψώσουμε τη φωνή μας ενάντια στην αδικία. Κανένα άτομο δεν πρέπει να είναι υπεράνω του νόμου, των νόμων και των θεσμών. Ένα άτομο δεν είναι κράτος, είμαστε όλοι μας το κράτος» διαμηνύουν οι φοιτητές.

Το συλλαλητήριο ολοκληρώθηκε επεισοδιακά. Την στιγμή που οι διαδηλωτές τηρούσαν σιγή 15 λεπτών για τα 15 θύματα της τραγωδίας στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ, από την κατασκήνωση που βρίσκονται οι αντιδιαδηλωτές εκτοξεύτηκαν στο πλήθος πέτρες, μπουκάλια και κροτίδες. Ακολούθησε προς στιγμήν πανικός αλλά το επεισόδιο δεν έλαβε διαστάσεις. Οι διοργανωτές φοιτητές, όπως είχαν προειδοποιήσει, μετά απ αυτό το επεισόδιο κήρυξαν την λήξη του συλλαλητηρίου και απηύθυναν έκκληση στους πολίτες να διαλυθούν ειρηνικά .

lifo.gr




Τα πάνω κάτω στην ΕΛ.ΑΣ.

Κατατέθηκε από τουπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση της δομής της Ελληνικής Αστυνομίας και αναβάθμιση της εκπαίδευσης του ένστολου προσωπικού της- Εκσυγχρονισμός του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρησης υπόδικων, κατάδικων και κρατούμενων σε άδεια – Ρύθμιση θεμάτων κρατούμενων σε σωφρονιστικά καταστήματα και άλλες διατάξεις».

Οι αλλαγές στη δομή της ΕΛ.ΑΣ.

Αναφορικά με τη δομή της Ελληνικής Αστυνομίας, στην εισηγητική έκθεση του σχεδίου αναφέρεται ότι «ουσιαστική καινοτομία αποτελεί η νέα διάρθρωση και οργανωτική δομή της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία πλέον δομείται διοικητικά κάθετα, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων του Σώματος.

Έτσι, ακολουθείται η διάρθρωση των υπηρεσιών σε οργανικές μονάδες (Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, Υποδιευθύνσεις, Τμήματα και Γραφεία).

Συγκεκριμένα, η Ελληνική Αστυνομία αποτελείται από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και τις υπηρεσίες της, οι οποίες διακρίνονται σε επιτελικές και επιχειρησιακές, ενώ καταργούνται οι Αυτοτελείς Κεντρικές Υπηρεσίες. Στις επιτελικές υπηρεσίες ανήκουν οι πέντε (5) Γενικές Διευθύνσεις: α) Επιτελικού Συντονισμού, β) Ασφάλειας και Αστυνόμευσης, γ) Προστασίας Συνόρων, Διαχείρισης Μετανάστευσης και Αλλοδαπών, δ) Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού και ε) Υποστήριξης, ενώ καταργούνται οι πέντε (5) Κλάδοι. Οι επιχειρησιακές υπηρεσίες λειτουργούν σε επίπεδο Γενικών Διευθύνσεων (όπως και οι επιτελικές) και διακρίνονται σε κεντρικές και περιφερειακές, οι οποίες είναι μεταξύ τους ισότιμες».

Με το νομοσχέδιο δημιουργούνται η Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας και Αστυνόμευσης (από τη συγχώνευση του Κλάδου Τάξης και Ασφάλειας) και η Διεύθυνση Οικονομικής Υποστήριξης, ενώ καταργείται η Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης. Ουσιαστική καινοτομία αποτελεί η σύσταση της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αστυνόμευσης, όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση. Εν προκειμένω, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις γίνεται ιδιαίτερη πρόβλεψη για ζητήματα που αφορούν σε δράσεις που αναπτύσσονται αναφορικά με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κυρίως ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Η εν λόγω Διεύθυνση ασκεί σε επιτελικό επίπεδο τον προγραμματισμό σχετικών με την αποστολή της δράσεων, καθώς και τον συντονισμό, την παροχή κατευθύνσεων, την υποστήριξη και παρακολούθηση των περιφερειακών υπηρεσιών, αλλά και τη συνεργασία με τους λοιπούς συναρμόδιους φορείς και οργανισμούς, ώστε να εξασφαλίζονται η μέγιστη δυνατή διακλαδικότητα και διαλειτουργικότητά τους στην εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής πρόληψης της βίας.

Την ανώτατη διοίκηση του Σώματος ασκεί ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος έναντι του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη για την άσκηση των καθηκόντων του και έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα θέματα. Στην εκπλήρωση των καθηκόντων του και, ιδίως, αναφορικά με τη συνολική λειτουργία και δραστηριότητα των Κλάδων, αλλά και των επιμέρους υπηρεσιών, ο Αρχηγός επικουρείται από το Επιτελικό Γραφείο Αρχηγού που λειτουργεί σε επίπεδο Διεύθυνσης. Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας είναι αρχαιότερος όλων των λοιπών Αντιστρατήγων, κάθε ένας εκ των οποίων έχει συγκεκριμένο τομέα ευθύνης (επιτελικές υπηρεσίες, επιχειρησιακές κεντρικές υπηρεσίες, επιχειρησιακές περιφερειακές υπηρεσίες Τομέα Βόρειας Ελλάδας, επιχειρησιακές περιφερειακές υπηρεσίες Τομέα Νότιας Ελλάδας). Παύει ο θεσμός του Προϊσταμένου Επιτελείου, καθιερώνονται δύο Υπαρχηγοί της Ελληνικής Αστυνομίας και επαναοριοθετούνται οι αρμοδιότητες των Αντιστρατήγων.

Με το νομοσχέδιο, δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα στη Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάλυσης Πληροφοριών (ΔΙ.Δ.Α.Π.) για θέματα άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών προς διακρίβωση εγκλημάτων.

Η εκπαίδευση

Για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο ένστολο προσωπικό, η Αστυνομική Ακαδημία, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, αναβαθμίζεται, απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας. «Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση είναι αναγκαία προϋπόθεση καθώς και συστατικό στοιχείο της εκπόνησης και υποστήριξης ενός νέου οργανωτικού μοντέλου της Ελληνικής Αστυνομίας. Πυρήνας του νέου μοντέλου είναι η επιδίωξη ενός «νέου προφίλ» του Έλληνα Αστυνομικού που θα διαμορφώνεται σε συσχετισμό με τις απαιτήσεις των καθηκόντων και της αποστολής της Ελληνικής Αστυνομίας», αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση. Σημειώνεται επίσης ότι «η επιχειρούμενη αναβάθμιση εδράζεται στη θεώρηση του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας ως ενιαίου και αλληλένδετου. Βασικές παράμετροι αυτού του μοντέλου είναι η εκπαίδευση του προσωπικού της, κατά τρόπο ώστε να διαθέτει μια υψηλού επιπέδου παιδεία βασικών γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, καθώς και η διαρκής επιμόρφωση για την κάλυψη απαιτήσεων στις εξειδικευμένες νέες υπηρεσίες, και συνακόλουθα τη διασύνδεση-αντιστοίχιση με την επαγγελματική ενασχόληση».

 

Οι βασικές αλλαγές που προωθούνται είναι:

  • Η αναδιάρθρωση και η ενίσχυση της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και του ρόλου της Αστυνομικής Ακαδημίας.
  • Η δικτύωση και η σταθερή συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και με Αστυνομικές Ακαδημίες.
  • Η εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών, με καθιέρωση κύκλων σπουδών στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών και η εισαγωγή νέων πρακτικών και μοντέλων διδασκαλίας και επιμόρφωσης.
  • Η αλλαγή της διαδικασίας και των κριτηρίων επιλογής και αξιολόγησης των διδασκόντων.
  • Η μέγιστη αξιοποίηση ασκήσεων, βιωματικών μεθοδολογιών και τεχνολογικών μέσων εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευομένων.
  • H δημιουργία δράσεων που συμβάλλουν στην εξωστρέφεια της Αστυνομικής Ακαδημίας, όπως ιδίως η συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ), ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα και Αστυνομικές Ακαδημίες άλλων χωρών, καθώς και η χορήγηση τίτλων σπουδών και πιστοποιητικών στο πλαίσιο τέτοιων συνεργασιών και στο πλαίσιο σπουδών της Διαρκούς Επιμόρφωσης Στελεχών.
  • Η παροχή της δυνατότητας στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας να οργανώνουν και να υλοποιούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), σε συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ή ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, με την απονομή των τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών από τα συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
  • Η καθιέρωση Κύκλου Σπουδών Ξένων Γλωσσών, με δυνατότητα εκμάθησης διαφόρων ξένων γλωσσών, δράση που συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και στην προετοιμασία των στελεχών για τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και διοργανώσεις, γεγονός που προωθεί περαιτέρω την εξωστρέφεια της Ακαδημίας και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οπλοφορία, οπλοκατοχή

Με το σχέδιο νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον ορισμό των όπλων, στις προϋποθέσεις νόμιμης οπλοφορίας, οπλοκατοχής και οπλοχρησίας, καθώς και στις διακεκριμένες περιπτώσεις και στις κυρώσεις για παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένων ειδικών προβλέψεων για την έκδοση άδειας κατοχής κυνηγετικών όπλων και οπλοφορίας αστυνομικών σε περιπτώσεις καταγγελιών ενδοοικογενειακής βίας.

Επιπλέον, αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και εισάγονται ρυθμίσεις για τη βαθμολογική προαγωγή θανόντος ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και την παροχή οικονομικών βοηθημάτων σε γονείς, συζύγους, τέκνα και αδέλφια, ενώ περιλαμβάνονται και διατάξεις σχετικά με τα στοιχεία που πρέπει να περιέχουν τα δελτία αστυνομικής ταυτότητας και τις διαδικασίες έκδοσης και διαχείρισής τους.

Ηλεκτρονική επιτήρηση

Για την αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού των σωφρονιστικών καταστημάτων της χώρας, σύμφωνα με τους συντάκτες του σχεδίου νόμου αναβαθμίζεται το επίπεδο προστασίας των δικαιωμάτων των κρατουμένων και των συνθηκών διαβίωσής τους και, συνεπώς, η συντομότερη κοινωνική τους επανένταξη. Με τις τιθέμενες διατάξεις προωθείται α) η δυνατότητα εφαρμογής της ηλεκτρονικής επιτήρησης σε ολόκληρη την επικράτεια, σε μόνιμη βάση και όχι πιλοτικά, τόσο σε υπόδικους όσο και σε κατάδικους και εν γένει κρατούμενους σε άδεια που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις και β) η απαλλαγή των επιτηρούμενων προσώπων από το κόστος για την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής επιτήρησης, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυσή της.

Σωφρονιστικός κώδικας

Για την αποσυμφόρηση των Γενικών Σωφρονιστικών Καταστημάτων, την ορθολογική κατανομή των κρατουμένων, για την εκπαίδευση, εργασία και αποτελεσματική κοινωνική ενσωμάτωση των κρατουμένων εισάγονται ρυθμίσεις που προωθούν:

α) τη διεύρυνση της δυνατότητας μεταγωγής κρατουμένων στα Αγροτικά Σωφρονιστικά Καταστήματα και στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Σωφρονιστικών Καταστημάτων (Κ.Α.Υ.Σ.Κ.), χωρίς την πρόσθετη προϋπόθεση της χορήγησης και τήρησης των όρων τακτικής άδειας τουλάχιστον μία (1) φορά. Περαιτέρω, πληρώνονται οι υφιστάμενες κενές θέσεις των Αγροτικών Σωφρονιστικών Καταστημάτων και της Κ.Α.Υ.Σ.Κ και ενισχύονται ο θεσμός και ο ρόλος τους,

β) την ενίσχυση του θεσμού και του ρόλου των Αγροτικών Σωφρονιστικών Καταστημάτων και της Κ.Α.Υ.Σ.Κ., και η αντιμετώπιση εξαιρετικών περιπτώσεων έλλειψης εργατικού δυναμικού, μεριμνώντας για την απρόσκοπτη παραγωγική λειτουργία τους,

γ) την εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων, για την διενέργεια εικονοτηλεδιασκέψεων,

δ) την επιβράβευση των κρατουμένων, μέσω του ειδικότερου καθορισμού του ευεργετικού υπολογισμού της ποινής τους, με κριτήριο το επίπεδο δυσκολίας των παρεχόμενων από αυτούς εργασιών, καθώς και τη φοίτησή τους σε εκπαιδευτικές μονάδες ή τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα,

ε) τον αποτελεσματικότερο πειθαρχικό έλεγχο των κρατουμένων,

στ) την εξοικονόμηση ανθρωπίνου δυναμικού και οικονομικών πόρων, μέσω της μείωσης των διενεργούμενων μεταγωγών για λόγους υγείας των κρατουμένων και

ζ) τη διευκόλυνση του υπηρεσιακού καθήκοντος των σωφρονιστικών υπαλλήλων, με τη χορήγηση σε αυτούς ατομικού δελτίου υπηρεσιακής ταυτότητας, κατά την εκτέλεση των μεταγωγών.

Με το σχέδιο νόμου συστήνεται Γενική Γραμματεία Προστασίας Κρίσιμων Οντοτήτων με σκοπό την ολοκληρωμένη προστασία υποδομών ζωτικής σημασίας, την ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους και τη θωράκιση κρίσιμων τομέων της εθνικής οικονομίας και ασφάλειας.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Μεγάλη επιτυχία για το 11ο Kavala Trail Run με πάνω από 500 συμμετοχές

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρωί της Κυριακής 9 Μαρτίου 2025 το 11ο Kavala Trail Run, που πραγματοποιήθηκε στο περιαστικό δάσος της Καβάλας, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 500 αθλητές από διάφορες περιοχές, καθώς και μια ομάδα περίπου 25 δρομέων από τη Βουλγαρία.

Η διοργάνωση, που φέρει την υπογραφή του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Καβάλας 1933, περιλάμβανε τρεις διαφορετικές διαδρομές: 27 χλμ., 13 χλμ. και 5,5 χλμ., καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο των πιο έμπειρων όσο και των αρχάριων δρομέων.

Ο αγώνας των 27 χλμ. προσέφερε μια δυναμική εμπειρία για τους πιο δοκιμασμένους αθλητές, με απαιτητικές αναβάσεις και μοναδικά φυσικά τοπία. Ο αγώνας των 13 χλμ., γνωστός για την ιδιαίτερη γραφικότητά του, συγκέντρωσε για ακόμα μια χρονιά μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων από όλη την Ελλάδα. Τέλος, ο αγώνας των 5,5 χλμ., που διεξήχθη για τέταρτη φορά, έδωσε την ευκαιρία σε νέους δρομείς να γνωρίσουν το ορεινό τρέξιμο σε μια πιο προσιτή διαδρομή.

Το περιαστικό δάσος της Καβάλας αποτέλεσε το ιδανικό σκηνικό για το Kavala Trail Run, με τα μονοπάτια του να χαρίζουν εντυπωσιακές εικόνες στους συμμετέχοντες, καθώς από τα υψηλότερα σημεία απολάμβαναν τη μαγευτική θέα προς την πόλη και τη θάλασσα.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και τους εθελοντές και τους υποστηρικτές της εκδήλωσης, που συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή της. Η επιτυχία της φετινής διοργάνωσης επιβεβαιώνει τη σταθερή άνοδο του αγώνα, ο οποίος έχει πλέον καθιερωθεί ως ένα από τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα της περιοχής.




Το ερώτημα που αιωρείται πάνω από το μέλλον της Ουκρανίας και «ο ελέφαντας στο δωμάτιο» στη σύνοδο κορυφής της ΕΕ

Αγκαλιές. Φωτογραφίες. Υπόσχεση για συνέχιση του εξοπλισμού της Ουκρανίας. Παρά τα όσα συνέβησαν στις έξι σύντομες εβδομάδες από τότε που ο Ντόναλντ Τραμπ επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, αυτό ήταν το μόνο που είχαν να προσφέρουν οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον ουκρανό πρόεδρο, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε μια έκτακτη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες την Πέμπτη, γράφει το Politico.

Σίγουρα, κατέστρωσαν σχέδια για την ενίσχυση του αμυντικού τομέα της ΕΕ, αλλά – και βραχυπρόθεσμα αυτό είναι ίσως αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία – δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε νέες δεσμεύσεις για την ενίσχυση της Ουκρανίας στο άμεσο μέλλον.

Το Κίεβο παλεύει με τη διακοπή της στρατιωτικής βοήθειας και της ανταλλαγής πληροφοριών των ΗΠΑ, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στον Ζελένσκι για να επιτύχει μια γρήγορη ειρηνευτική συμφωνία με τον ρώσο πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν. Πριν από τη συνάντηση στις Βρυξέλλες, διπλωμάτες από χώρες που υποστηρίζουν σταθερά την Ουκρανία είχαν εκφράσει την ελπίδα ότι η συνάντηση θα έφερνε νέες δεσμεύσεις που θα έθεταν το Κίεβο σε ισχυρότερη θέση.

Αλλά μετά από 10 ώρες συνομιλιών και παρά τον δημόσιο εναγκαλισμό του Ζελένσκι – ο οποίος απευθύνθηκε στους δημοσιογράφους πλαισιωμένος από τους ηγέτες των δύο κορυφαίων θεσμικών οργάνων της ΕΕ, την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και τον Αντόνιο Κόστα – τα τελικά συμπεράσματα μεταξύ των ηγετών επικεντρώθηκαν μόνο στις συλλογικές τους προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός κατακερματισμένου αμυντικού τομέα.

Το κομμάτι για την Ουκρανία δεν πέρασε καν την έγκριση των 27 μελών λόγω της αντίθεσης του ούγγρου πρωθυπουργού, Βίκτορ Όρμπαν, ο οποίος δεν έχει κρύψει την υποστήριξή του στον Πούτιν και ο οποίος δήλωσε την αντίθεσή του στη δήλωση πριν από τη συνάντηση και επέμεινε σε αυτή τη στάση.

Χωρίς την Ουγγαρία, 26 χώρες υπέγραψαν μια δήλωση για την Ουκρανία που χαράζει κόκκινες γραμμές για μελλοντικές ειρηνευτικές συνομιλίες, ζητεί την ένταξη του Κιέβου στο μπλοκ και δεσμεύεται για μελλοντική στρατιωτική βοήθεια χωρίς συγκεκριμένους στόχους.

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο

Το κύριο ερώτημα που αιωρείται πάνω από το μέλλον της Ουκρανίας είναι εάν η ΕΕ μπορεί να αντικαταστήσει ή να αντισταθμίσει με κάποιο τρόπο τη διακοπή της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας και των πληροφοριών.

Η πρωθυπουργός της Εσθονίας Κρίστεν Μιχάλ έθεσε το θέμα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που έγιναν κεκλεισμένων των θυρών, σύμφωνα με αξιωματούχο της ΕΕ ρωτώντας: «Μπορούμε να το κάνουμε μόνοι;». Η απάντηση που έλαβε ήταν μια ηχηρή σιωπή, σχολιάζει το δημοσίευμα.

Οι χώρες της ΕΕ έχουν συλλογικά δεσμευτεί να κάνουν περισσότερα για την Ουκρανία όσον αφορά την οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη από ό,τι οι ΗΠΑ από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας πριν από τρία χρόνια. Αυτή η υποστήριξη θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και μεταφράζεται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική βοήθεια που προορίζεται για το 2025 μέσω δανείων από τα δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία της Ρωσίας.

Αλλά το τέλος της στρατιωτικής υποστήριξης των ΗΠΑ αφήνει ένα κενό στην ικανότητα των συμμάχων να υποστηρίζουν την Ουκρανία σε όλες τις πτυχές του πολέμου της, κυρίως όταν πρόκειται για πληροφορίες και στόχευση πληροφοριών για όπλα ακριβείας.

«Το τέλος της ανταλλαγής πληροφοριών είναι πράγματι πολύ σημαντικό για την Ουκρανία», δήλωσε στο Politico ο συνταγματάρχης Φίλιπ Ίνγκραμ, πρώην αξιωματικός των πληροφοριών του βρετανικού στρατού. «Σημαίνει ότι χάνεται η πρόσβαση σε πληροφορίες απόκτησης στόχων για πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, αλλά και αναχαίτιση εισερχόμενων ρουκετών και drones. Τα κράτη μέλη της ΕΕ απλώς δεν έχουν πολλές δυνατότητες στρατηγικής πληροφόρησης επειδή εστιάζουν περισσότερο στο εσωτερικό τους – χώρες όπως η Γερμανία εξαρτώνται αποκλειστικά από το ΝΑΤΟ. Αυτές, αντιμετωπίζουν τώρα την προοπτική να πρέπει να ανεβάσουν ρυθμό, αλλά χρειάζονται δεκαετίες και εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια».

Σύμφωνα με το Politico, όταν οι 27 κάθισαν χθες στο τραπέζι των συζητήσεων ο αγώνας τους να αποφύγουν την απώλεια της εγγύησης ασφαλείας των ΗΠΑ αποδείχθηκε ότι ήταν η προτεραιότητά τους. Η ενίσχυση της Ουκρανίας στο πεδίο της μάχης κατέληξε να είναι μια μακρινή ανησυχία δεύτερης τάξης – όπως αποδεικνύεται από τον χρόνο που ξόδεψαν μιλώντας για την Ουκρανία έναντι της άμυνας.

«Η συζήτηση για την άμυνα διήρκεσε τις περισσότερες από τις 10 ώρες, με τους ηγέτες να κλείνουν τις απόψεις τους για το πώς θα χρηματοδοτήσουν μια αμυντική ενίσχυση 800 δισεκατομμυρίων ευρώ και πόσο από την επένδυσή τους θα ξοδέψουν σε ευρωπαϊκές πηγές έναντι μη κοινοτικών πηγών. Οι συνομιλίες για την Ουκρανία, ωστόσο, έγιναν σε περίπου 15 λεπτά, σύμφωνα με διπλωμάτη της ΕΕ. Αυτό τα λέει όλα», καταλήγει το δημοσίευμα.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Πάνω από 60 καταστήματα έχουν βάλει “λουκέτο” λόγω ακρίβειας

Σοβαρή ανησυχία προκαλεί η συνεχιζόμενη ακρίβεια στη Δράμα, καθώς πάνω από 60 καταστήματα έχουν αναγκαστεί να κλείσουν το τελευταίο διάστημα. Οι τοπικοί επιχειρηματίες εκφράζουν έντονο προβληματισμό, καθώς οι αυξημένες τιμές στην ενέργεια, τα ενοίκια και τα βασικά προϊόντα έχουν δυσχεράνει τη δυνατότητα των καταστημάτων να παραμείνουν βιώσιμα.

Η καταναλωτική κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά, με τους πολίτες να περιορίζουν τις αγορές τους λόγω της αυξανόμενης πίεσης στο εισόδημά τους. Ο εμπορικός κόσμος της περιοχής απευθύνει έκκληση για άμεση στήριξη από την πολιτεία, προκειμένου να αποτραπούν περαιτέρω “λουκέτα” και να στηριχθεί η τοπική οικονομία.

 




Πάνω από 150.000 πολίτες ζητούν να αφαιρεθεί η καναδική υπηκοότητα από τον Έλον Μασκ

Πάνω από 150.000 Καναδοί έχουν υπογράψει κοινοβουλευτική αναφορά, ζητώντας από τη χώρα να αφαιρέσει την καναδική υπηκοότητα από τον Έλον Μασκ.

Οι πολίτες ζητούν να αφαιρεθεί από τον δισεκατομμυριούχο η υπηκοότητα λόγω της συμμαχίας του με τον Ντόναλντ Τραμπ που έχει επανειλημμένα εκφράσει την επιθυμία του να γίνει ο Καναδάς η 51η πολιτεία των ΗΠΑ.

Η συγγραφέας Κουάλια Ριντ, ξεκίνησε την αναφορά στη Βουλή των Κοινοτήτων, όπου την υποστήριξε ο βουλευτής του Νέου Δημοκρατικού Κόμματος και δηλωμένος επικριτής του Μασκ, Τσάρλι Άνγκους.

Ο γεννημένος στη Νότια Αφρική και επικεφαλής της Tesla, της Space X και του Twitter Έλον Μασκ, έχει την καναδική υπηκοότητα από τη μητέρα του, η οποία κατάγεται από την Ρεγγίνα.

Η αναφορά της Ριντ που κατατέθηκε στις 20 Φεβρουαρίου κατηγορεί τον Μασκ ότι «συμμετείχε σε δραστηριότητες που στρέφονται κατά του εθνικού συμφέροντος του Καναδά» ως σύμβουλος του Τραμπ. Ο νέος Αμερικανός πρόεδρος έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους κατοίκους του Καναδά λόγω των απειλών για τους δασμούς αλλά και των δηλώσεων για προσάρτηση της χώρας στις ΗΠΑ.

Η αναφορά υποστηρίζει ότι η ευθυγράμμιση του Μασκ με τον Τραμπ τον καθιστά «μέλος μιας ξένης κυβέρνησης που προσπαθεί να εξαλείψει την καναδική κυριαρχία». Ζητά από τον Τζάστιν Τριντό να αφαιρέσει το καναδικό διαβατήριο του Μασκ και να του ανακαλέσει την υπηκοότητα. Ο Τραμπ έχει συχνά ειρωνευτεί τον Τριντό αποκαλώντας τον «κυβερνήτη», δηλαδή με τον τίτλο που δίνεται στους επικεφαλής των πολιτειών των ΗΠΑ.

Η Βουλή των Κοινοτήτων του Καναδά αναμένεται να συνεχίσει τις εργασίες της στις 24 Μαρτίου, αν και η χώρα θα μπορούσε να προκηρύξει γενικές εκλογές πριν επιστρέψουν τα μέλη του κοινοβουλίου.

 

Πηγή:protothema.gr




Τρίπολη: Εξαρθρώθηκε οργάνωση που είχε διαπράξει πλήθος κλοπών με λεία πάνω από 75.000 ευρώ

Εξαρθρώθηκε, μετά από ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έρευνα του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τρίπολης, εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας είχαν διαπράξει κλοπές σε καταστήματα, στην Αρκαδία, την Αττική, την Αργολίδα, την Κορινθία, τη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα.

Για την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης, πραγματοποιήθηκε χθες (16.2.2025), οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση στην Αττική, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τρίπολης, σε συνεργασία με αστυνομικούς των Ομάδων Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Αρκαδίας και Αττικής, όπου συνελήφθησαν 3 αλλοδαποί, ηλικίας, 44, 33 και 43 ετών, αντίστοιχα, μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και 46χρονος αλλοδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για υπόθαλψη εγκληματία.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκεδικογραφία εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών και αποπειρών αυτών, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, η οποία περιλαμβάνει ακόμη 54χρονο αλλοδαπό.

Ως προς το χρονικό της εξάρθρωσης, ύστερα από αστυνομική έρευνα που διεξήγαγε το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τρίπολης, αξιοποιώντας κατάλληλα και συνδυαστικά στοιχεία, προέκυψε ότι, από το έτος 2023 οι ανωτέρω συγκρότησαν εγκληματική οργάνωση με σκοπό την τέλεση κλοπών σε καταστήματα, στην Αρκαδία, την Αττική, την Αργολίδα, την Κορινθία, τη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα.

Συγκεκριμένα, είχαν διαπράξει συνολικά 20 περιπτώσεις κλοπών σε καταστήματα, όπου είχαν αφαιρέσει, μεταξύ άλλων, διάφορα προϊόντα και καπνικά είδη, καθώς και 2 περιπτώσεις αποπειρών κλοπών σε καταστήματα, αποκομίζοντας έτσι παράνομο περιουσιακό όφελος, που ξεπερνά τις 75.000 ευρώ.

Τέλος σε έρευνα που διενεργήθηκε στην οικίες και κατάστημα των συλληφθέντων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

 

  • 2 οχήματα, ως μέσα τέλεσης αξιόποινων πράξεων,
  • το χρηματικό ποσό των 5.525 ευρώ, ως προερχόμενο από την τέλεση αξιόποινων πράξεων
  • 9 κινητά τηλέφωνα,
  • 1 συσκευή παρεμβολέα σήματος 1 φορητή συσκευή διάνοιξης μετάλλων,
  • πλήθος διαρρηκτικά εργαλεία,
  • αφρός πολυουρεθάνης και
  • πλήθος αντικειμένων (καπνικά είδη, αλκοολούχα ποτά και λοιπά αναλώσιμα είδη), ως προϊόντα κλοπής.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν αρμοδίως, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, συνεχίζονται από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Τρίπολης, για την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη και άλλων παρόμοιων αδικημάτων.

 

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Αυστραλία: Βρήκε πάνω από 100 δηλητηριώδη φίδια στον κήπο του

Σε κατάσταση σοκ ένα ζευγάρι, που είδε ξαφνικά τον κήπο του να καταλαμβάνεται από δηλητηριώδη φίδια, σε ποσότητα που εξέπληξε ακόμα και τους ειδικούς.

Αρχικά ανακάλυψε 4 μαύρες βίδρες με κόκκινη κοιλιά σε έναν σωρό από αχυρόστρωμα, σε ένα προάστιο στα δυτικά του Σίδνεϊ.

Στο τέλος, ωστόσο, περισσότερα από 100 φίδια κατέλαβαν ένα μόνο σημείο του ακινήτου.

«Έτρεμα όταν είδα τα φίδια», φέρεται να είπε ο Stein, σύμφωνα με τον Guardian. Η σύζυγός του έκανε κάποια έρευνα στο Διαδίκτυο και ανακάλυψε ότι τα φίδια συχνά συγκεντρώνονται σε τέτοια μέρη για να γεννήσουν τα μικρά τους.

Ο Stein ειδοποίησε αμέσως την εταιρεία η οποία ειδικεύεται στα ερπετά.

Οι εμπειρογνώμονες εξέτασαν το σωρό εδαφοκάλυψης και γρήγορα συνειδητοποίησαν «ότι πρόκειται για μια ασυνήθιστη περίπτωση», γράφει η εταιρεία στο Facebook.

Αρχικά ανακαλύφθηκαν τα 4 ερπετά. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, οι έγκυες βίδρες γέννησαν τα μικρά τους και ο αριθμός των φιδιών αυξήθηκε: πρώτα σε 40, στη συνέχεια σε 70, τελικά υπήρχαν πάνω από εκατό.

Στο τέλος, σύμφωνα με την εταιρεία, οι εμπειρογνώμονες μέτρησαν 102 ζώα – συμπεριλαμβανομένων πέντε ενήλικων φιδιών και 97 νεαρών ζώων.

«Το ποσό είναι ένα σοκαριστικό», δήλωσε ο Stein στον Guardian. Αν και δεν είναι ασυνήθιστο για ένα φίδι να χάνεται στον κήπο του από καιρό σε καιρό, δεν έχει δει ποτέ τόσα πολλά.

Η μαύρη βίδρα με κόκκινη κοιλιά ανήκει στην οικογένεια δηλητηριωδών φιδιών.

Βρίσκεται κυρίως στην Αυστραλία, μπορεί να μεγαλώσει μέχρι 1,5 μέτρα μήκος και να ζυγίζει τέσσερα κιλά. Αν και το θεωρείται σχετικά ειρηνικό, μπορεί επίσης να είναι θανατηφόρο για τον άνθρωπο. Τα παιδιά και τα κατοικίδια ζώα διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο. Ένα δάγκωμα από το φίδι μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία και πρήξιμο στο σημείο του τσιμπήματος. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν ναυτία, έμετο και σοβαρό μυϊκό πόνο.

Σύμφωνα με το νόμο, τα «συλληφθέντα» φίδια πρέπει τώρα να απελευθερωθούν σε ακτίνα 20 χιλιομέτρων γύρω από τον τόπο όπου βρέθηκαν.




Παναγιωτόπουλος: Επιστρέψαμε πάνω από 6.000 άτομα που μπήκαν παράνομα στη χώρα το 2024

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, αναφερόμενος στις πρόσφατες απελάσεις 40 πολιτών τρίτων χωρών δήλωσε στο ΣΚΑΪ ότι περισσότεροι από 6.000 άνθρωποι που μπήκαν παράνομα στην Ελλάδα επέστρεψαν στις χώρες προέλευσής τους.

«Οι επιστροφές συνεχίζονται, αλλά φεύγουν όλοι όσοι δεν δικαιούνται να παραμείνουν; Όχι ακόμα. Το Υπουργείο Μετανάστευσης ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές για τον εντοπισμό και τη σύλληψη όσων πρέπει να αποχωρήσουν» διευκρίνισε και πρόσθεσε: «Η Ελληνική Αστυνομία πραγματοποιεί επιχειρήσεις για την απομάκρυνση αυτών των ατόμων, όμως όχι εντός των δομών, προκειμένου να αποφευχθούν εντάσεις. Όσοι συλλαμβάνονται οδηγούνται στα προαναχωρησιακά κέντρα (ΠΡΟΚΕΚΑ), όπου δρομολογείται η επιστροφή τους μέσω συνεννόησης με τις χώρες προέλευσης.»

Αναφορικά με την υπόθεση των Τεμπών, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Είναι σαφές ότι η κοινωνία απαιτεί απαντήσεις. Πρωτίστως οι γονείς, αλλά και η κοινωνία, που φαίνεται στοιχισμένη πίσω από τους γονείς. Δεν μπορούμε να αποφύγουμε την πολιτικοποίηση του ζητήματος δυστυχώς, και κάνει κακό στην όλη υπόθεση.Η πολιτική αντιπαράθεση και η προσπάθεια κομμάτων να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη ή να πλήξουν την κυβέρνηση δεν πρέπει να αποπροσανατολίσουν από τον βασικό στόχο: την απόδοση δικαιοσύνης, την απόδοση ευθυνών εκεί που ανήκουν, αλλά και τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο – να διασφαλίσουμε ότι τέτοια τραγικά γεγονότα δεν θα επαναληφθούν.»

Αναφορικά με το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε: «Το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής κυριαρχεί αυτές τις μέρες στη δημόσια συζήτηση. Η Νέα Δημοκρατία το αποδέχθηκε, όπως έχει πράξει και με άλλα αιτήματα διερεύνησης μέσω κοινοβουλευτικών επιτροπών – παλαιότερα με εξεταστική, τώρα με προανακριτική. Παράλληλα, όμως, η υπόθεση διερευνάται ήδη από τη Δικαιοσύνη.Υπάρχει η αίσθηση ότι υπάρχουν καθυστερήσεις και σενάρια περί συγκάλυψης. Εγώ θα πω ότι η Δικαιοσύνη επιτελεί το έργο της. Η διερεύνηση μιας τόσο σύνθετης υπόθεσης δεν είναι πάντα εύκολο να κινηθεί με την ταχύτητα που θα επιθυμούσε ο μέσος πολίτης.Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει κάτι στη Δικαιοσύνη γιατί δεν είθισται η Κυβέρνηση να διατάσσει τη Δικαιοσύνη. Η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη.

Η συγκεκριμένη δικογραφία είναι ογκωδέστατη, με εκτεταμένο αποδεικτικό υλικό που συνεχώς εμπλουτίζεται. Περιλαμβάνει τεχνικές εκθέσεις, πορίσματα πραγματογνωμόνων και εξειδικευμένες αναλύσεις, στοιχεία που καθιστούν τη διαδικασία περίπλοκη και χρονοβόρα.Η ανακριτική διαδικασία διέπεται από μυστικότητα, αν και, παραδόξως, πολλές πτυχές της αναλύονται καθημερινά στις τηλεοπτικές εκπομπές. Αυτό που έχω να πω είναι ότι η υπόθεση εξελίσσεται με τον τρόπο που πρέπει, βάσει των θεσμικών διαδικασιών και με τη σοβαρότητα που της αναλογεί.»

Σχετικά με την πολιτικοποίηση των Τεμπών ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε: «Όταν μια υπόθεση μεταφέρεται σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες, όπως εξεταστικές ή προανακριτικές επιτροπές, αναπόφευκτα αποκτά έναν έντονα πολιτικό χαρακτήρα. Η φύση αυτών των επιτροπών δημιουργεί ένα δίπολο: από τη μία, τους κατηγόρους, και από την άλλη, τους συνηγόρους. Έτσι, η διαδικασία συχνά περιβάλλεται από έναν μανδύα πολιτικής αντιπαράθεσης, ο οποίος μπορεί να αλλοιώσει την ουσία της διερεύνησης. Αντίθετα, όταν η Δικαιοσύνη αφεθεί να επιτελέσει το έργο της ανεξάρτητα, τα αποτελέσματα είναι αξιόπιστα και τεκμηριωμένα. Μέχρι στιγμής, η έρευνα έχει αποδώσει καρπούς: έχουν ήδη ασκηθεί περισσότερες από 50 ποινικές διώξεις, γεγονός που αποδεικνύει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες και στοιχεία εις βάρος ατόμων που εμπλέκονται.

Παράλληλα, το αποδεικτικό υλικό συνεχώς εμπλουτίζεται, καθώς η δικογραφία περιλαμβάνει πολλά τεχνικά ζητήματα που απαιτούν διεξοδική ανάλυση. Ο Πρωθυπουργός αναγνωρίζει την έντονη κοινωνική διαμαρτυρία, καθώς μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης εκλαμβάνει την όποια καθυστέρηση ως απόπειρα συγκάλυψης. Ωστόσο, σε τόσο πολύπλοκες υποθέσεις, όπου το αποδεικτικό υλικό διευρύνεται διαρκώς, η ταχεία ολοκλήρωση της διαδικασίας δεν είναι πάντα εφικτή.Όσον αφορά το τμήμα της δικογραφίας που σχετίζεται με πολιτικά πρόσωπα και διαβιβάζεται στη Βουλή, όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα – δεν είναι «κλειδωμένα» σε κάποιο συρτάρι του Προέδρου της Βουλής. Όποιος επιθυμεί, έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί. Κάποιοι το έπραξαν άμεσα, άλλοι όχι. Σε καμία περίπτωση, όμως, αυτό δεν αποτελεί ευθύνη του Πρωθυπουργού ή της Κυβέρνησης».

Πηγή:newsbeast.gr




Πάνω από 75 εκατ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ για 21 νέα σχολεία στη Θεσσαλονίκη

Για 21 νέα σχολεία, θα διατεθούν μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πόροι άνω των 75 εκατ. ευρώ σύμφωνα με δήλωση της Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αηδονά, κατά τη διάρκεια της συνάντησή της με τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμαρχο Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτεζίδη, στο Κτίριο Διοίκησης της Περιφέρειας, στη βίλα Αλλατίνι.

Η ίδια έκανε λόγο για τη μεγαλύτερη χρηματοδοτική παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ στην Κεντρική Μακεδονία όσον αφορά τη σχολική στέγη και την κατασκευή νέων σχολείων και επισήμανε ότι λόγω των αυξημένων αναγκών των δήμων για την κατασκευή νέων σχολείων, αυξήθηκε ο αρχικός προϋπολογισμός τέσσερις φορές, προκειμένου κανένα έργο που αξιολογήθηκε ότι πληροί τα κριτήρια για να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, να μη μείνει εκτός χρηματοδότησης.

Ο κ. Καϊτεζίδης χαρακτήρισε στοχευμένη την προσέγγιση της Περιφέρειας στο κρίσιμο ζήτημα της σχολικής στέγης και πρόσθεσε ότι τα κονδύλια αυξήθηκαν από 20 εκατ. ευρώ, που ήταν αρχικά δεσμευμένα, σε πάνω από 75 εκατ. ευρώ.

Με την παραπάνω χρηματοδότηση προβλέπονται η ολική ανακαίνιση του Εκπαιδευτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου Αρναίας (στον Δήμο Αριστοτέλη), η κατασκευή του 1ου νηπιαγωγείου Πλαταμώνα (στον Δήμο Δίου – Ολύμπου), η ανέγερση του Νηπιαγωγείου Κοίμησης Δήμου Ηράκλειας (στον Δήμο Ηράκλειας), η κατασκευή του 7ου 2/θέσιου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Θέρμης (στον Δήμο Θέρμης), η αποκατάσταση, στατική ενίσχυση και ενεργειακή αναβάθμιση διατηρητέου σχολικού συγκροτήματος στην οδό Συγγρού 31 του Δήμου Θεσσαλονίκης, που στεγάζει το 4ο Γενικό Λύκειο, το 4ο Γυμνάσιο, το 55ο Δημοτικό Σχολείο και τα 35ο, 39ο και 40ό Νηπιαγωγεία και η στατική ενίσχυση και αποκατάσταση του 54ου Δημοτικού Σχολείου επί της οδού Ολυμπιάδος 29, επίσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα θα ανεγερθούν 3θέσιο Νηπιαγωγείο επί της οδού Επιδαύρου 35, στη Δ΄ Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης, κτίριο για το 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Τριανδρίας και κτίριο που θα στεγάζει το 3ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Καλαμαριάς.

Στον Δήμο Παύλου Μελά προβλέπονται η ανέγερση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας και η κτιριακή αναβάθμιση του 1ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας ενώ στον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη η κατασκευή νέου Δημοτικού Σχολείου Φιλύρου και στον Δήμο Ωραιοκάστρου η ανέγερση Νηπιαγωγείου Δρυμού και του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου.

Επίσης, θα δημιουργηθούν σχολικά κτίρια στον Δήμο Κατερίνης στην «Επέκταση Σιδηροδρομικού Σταθμού» για τη μετεγκατάσταση του 8ου Δημοτικού Σχολείου, στον Δήμο Λαγκαδά για τη στέγαση του 1ου Γυμνασίου, στον Δήμο Νέας Προποντίδας για το Γενικό Λύκειο Νέων Μουδανιών, το 2ου Νηπιαγωγείο Νέας Τρίγλιας, το Νηπιαγωγείο Σημάντρων, το 2ο Νηπιαγωγείο Νέας Καλλικράτειας και το Νηπιαγωγείο Νέων Συλλάτων.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Πάνω από 100 τρακτέρ στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Πάνω από 100 τρακτέρ φαίνονται πως βρίσκονται στο μπλόκο των Καστανέων στον Έβρο

Κυρίαρχο και πάγιο αίτημα των αγροτών είναι η μείωση του κόστους παραγωγής καθώς βάση των σημερινών δεδομένων τα κόστη αυξάνονται και αυτό χτυπά και τον καταναλωτή στο ράφι. Οι αγρότες ζητούν ειδικά μέτρα όσον αφορά στην τιμή του πετρελαίου στην αντλία και όχι “ψευτοεπιδοτήσεις”. Ζητούν ίση διαχείριση με τους αγρότες των άλλων ευρωπαϊκών κρατών.




Πάνω από 2,4 ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη στο ηλεκτρικό ρεύμα

Ασφυκτικές πιέσεις στους παρόχους ρεύματος προκαλούνται από τους απλήρωτους λογαριασμούς των καταναλωτών. Οι πάροχοι ρεύματος, ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ να μην καθυστερεί τις αποκοπές φορτίων και άλλα μέτρα από το υπουργείο Ενέργειας.

Οι πάρoχοι ρεύματος μέσω του φορέα εκπροσώπησης τους, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) κρούουν τον κώδωνα κινδύνου και ζητούν με επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και τον ΔΕΔΔΗΕ ζητούν την «άμεση ανάγκη επίλυσης του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών».




Όχημα κατέληξε πάνω σε κολώνα στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα

Το απόγευμα της Κυριακής ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του, κατέληξε επάνω σε κολόνα, στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα Καβάλας.

Κατά τις πρώτες πληροφορίες ο οδηγός του δεν τραυματίστηκε, πιθανό είναι το αυτοκίνητο να κινήθηκε εκτός οδοστρώματος για να αποφύγει ενδεχόμενη σύγκρουση με άλλο.

Δείτε φωτογραφίες :




Εγκληματική οργάνωση «άνοιγε» σπίτια σε Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Κατερίνη και Τρίκαλα: Πάνω από €141.000 η λεία!

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας διέπρατταν διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος – Συνελήφθησαν -4- μέλη, μεταξύ των οποίων το αρχηγικό, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης, καθώς και ένα ακόμη άτομο-μη μέλος

Σε βάρος τους, και σε βάρος ακόμη -3- ατόμων, σχηματίσθηκε δικογραφία –κατά περίπτωση-  για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, όπλα και παραβάσεις της νομοθεσίας περί παρακολούθησης ραδιοφάσματος

Εξιχνιάστηκαν -9- διαρρήξεις σε Θεσσαλονίκη, Κατερίνη, Καβάλα και περιοχές των Τρικάλων – Το παράνομο οικονομικό όφελος της οργάνωσης ξεπερνάει το ποσό των -141.500- ευρώ


Από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διάπραξη διαρρήξεων οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Για την αποδόμηση της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες χθες, 26 Νοεμβρίου 2024, σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση του Γραφείου Εγκλημάτων του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, με τη συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων και της Υποδιεύθυνσης Ειδικών Επιχειρησιακών Δράσεων Θεσσαλονίκης.

Κατά την επιχείρηση εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν -4- μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων το αρχηγικό (σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε, επιπλέον, ένταλμα σύλληψης για) και σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία –κατά περίπτωση- για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, όπλα και παραβάσεις της νομοθεσίας περί παρακολούθησης ραδιοφάσματος.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της επιχείρησης συνελήφθη επιπλέον ένα άτομο-μη μέλος, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης για υπόθεση που εκκρεμούσε σε βάρος και του αρχηγού της οργάνωσης.

Όπως προέκυψε από τη μεθοδική έρευνα, τα μέλη συγκρότησαν και εντάχθηκαν σε δομημένη και με διαρκή δράση οργάνωση, τουλάχιστον από τον Αύγουστο του 2024, προκειμένου να προβαίνουν, με διαφορετική κάθε φορά σύνθεση, σε διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Ως προς τον τρόπο δράσης (modus operandi) τα μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένη μεθοδολογία και συγκεκριμένα:

  • για τις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούσαν «επιχειρησιακό» όχημα, το οποίο στάθμευαν και φύλασσαν σε συγκεκριμένη θέση σε υπαίθριο χώρο σε περιοχή της Θεσσαλονίκης ώστε να το κατοπτεύουν ανά πάσα στιγμή,
  • για την προσέγγιση του επιχειρησιακού τους οχήματος χρησιμοποιούσαν -3- έτερα οχήματα, ιδιοκτησίας τους ή συγγενικών τους προσώπων,
  • μετέβαιναν πρωινές και απογευματινές ώρες σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος και εντόπιζαν οικίες από τις οποίες απουσίαζαν οι ένοικοι,
  • εισέρχονταν στις οικίες, παραβιάζοντας με διαρρηκτικά εργαλεία παράθυρα, κεντρικές θύρες ή μπαλκονόπορτες,
  • αφαιρούσαν χρηματικά ποσά και τιμαλφή και αποχωρούσαν.

Παράλληλα, πιστοποιήθηκε και ο ρόλος κάθε μέλους της οργάνωσης και συγκεκριμένα:

  • 39χρονος, αρχηγικό μέλος, ήταν επιφορτισμένος με τη στρατολόγηση ατόμων στην οργάνωση, καθόριζε την σύνθεση της ομάδας σε έκαστη παράνομη δραστηριότητά τους και μεριμνούσε για τη μετακίνησή τους, ως οδηγός, λόγω των οδηγικών του ικανοτήτων.
  • τα λοιπά μέλη (22, 28, 29, 31 και 35 ετών), είχαν επιχειρησιακό ρόλο, επιφορτισμένοι με τη διάρρηξη των οικιών και την αφαίρεση χρηματικών ποσών και τιμαλφών από το εσωτερικό ρους.

Μάλιστα, τα μέλη της δομημένης αυτής οργάνωσης συνδέονταν με άμεσες και στενές οικογενειακές σχέσεις, γεγονός που τους προσέδιδε ιδιαίτερη συνοχή και αφοσίωση.

Σε βάρος του αρχηγικού μέλους, όπως και σε βάρος του συλληφθέντα – μη μέλους –, εκκρεμούσαν εντάλματα σύλληψης, κατόπιν σχηματισμού δικογραφίας, ως ταυτοποιημένα μέλη εγκληματικής οργάνωσης που, το 2021, είχαν διαπράξει ληστείες και διαρρήξεις σε κοσμηματοπωλείο, -2- εταιρείες και σε Δημόσια Υπηρεσία, καθώς και κλοπή πινακίδας, σε Θεσσαλονίκη και Ημαθία.

Στο πλαίσιο των ερευνών από το Γραφείο Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, έχουν εξιχνιασθεί -9- διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και των Τρικάλων, καθώς και σε Καβάλα και Πιερία, ενώ το παράνομο οικονομικό όφελος που έχουν αποκομίσει ξεπερνάει το ποσό των -141.500- ευρώ.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • -887,5- ευρώ,
  • -4- οχήματα,
  • ρολόγια χειρός,
  • -3- φυσίγγια,
  • φορητός πομποδέκτης,
  • πλήθος ηλεκτρικών συσκευών,
  • πλήθος κοσμημάτων,
  • χρυσό δαχτυλίδι και
  • κλειδί οχήματος.

Τα κατασχεθέντα θα αποσταλούν για εργαστηριακή εξέταση, ενώ οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό και σύλληψη των έτερων μελών, καθώς και για την πλήρη εξακρίβωση του εύρος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης, συνεχίζονται.

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Ρεκόρ με πάνω από 840.000 αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης – Πότε θα γίνουν οι πληρωμές

7 στους 10 δικαιούχους υπέβαλαν ήδη αίτηση

Ανοιχτή μέχρι τα μεσάνυχτα της 6ης Δεκεμβρίου 2024 θα είναι η πλατφόρμα «myΘέρμανση» της ΑΑΔΕ για την υποβολή αιτήσεων από τα νοικοκυριά για το επίδομα θέρμανσης το οποίο ξεκινάει από 100 ευρώ και φτάνει έως 1.200 ευρώ για περιοχές με πολύ κρύο. Ήδη, σχεδόν επτά στους δέκα δικαιούχους έχουν υποβάλει αίτηση, ενώ έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024 θα καταβληθεί η προκαταβολή του επιδόματος το οποίο θα είναι αυξημένο έως 25% για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα για να ζεστάνουν το σπίτι τους σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα.

Μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής (24/11) είχαν υποβληθεί 833.225 αιτήσεις από τις οποίες 224.405 αφορούν το επίδομα για την ηλεκτρική ενέργεια και 608.820 το πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα. Με την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων να εκπνέει στις 6 Δεκεμβρίου 2024, οι δικαιούχοι θα δουν την προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024, ενώ το υπόλοιπο ποσό του επιδόματος θα καταβληθεί έως το τέλος Μαΐου με εξαίρεση όσους χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, οι οποίοι θα πληρωθούν τον Ιούλιο.

Τα νοικοκυριά δικαιούνται επιδότηση για ένα μόνο είδος καυσίμου θέρμανσης ή μόνο θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή μόνο ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι πληρωμές

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι παλαιοί δικαιούχοι θα λάβουν προκαταβολή έως τις 23 Δεκεμβρίου 2023:

  • 60% του περσινού επιδόματος αν χρησιμοποιούν πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα.
  • 100% του περσινού επιδόματος, αν χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα, υπό τον περιορισμό να μην υπερβαίνει το 60% του φετινού ποσού.

Στους νέους δικαιούχους θα καταβληθεί το 50% του επιδόματος με ελάχιστο ποσό τα 80 ευρώ.

Μετά τη πρώτη δόση οι πληρωμές θα γίνουν:

  • Έως 30 Μαΐου 2025 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1 Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 15η Απριλίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30ή Απριλίου 2025.
  • Έως 30 Ιουλίου 2025 για το φυσικό αέριο για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 30ή Ιουνίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Ιουλίου 2025.

Το επίδομα χορηγείται εφόσον ο δικαιούχος έχει πραγματοποιήσει αγορές από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από την 15η Οκτωβρίου 2024. Κατ’ εξαίρεση, για τα καυσόξυλα και τη βιομάζα (πέλετ), το επίδομα χορηγείται υπό τον όρο οι αγορές να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025.




Εφορία | Αλλαγές στην πάγια ρύθμιση για χρέη πάνω από τα 50.000 ευρώ

Διευκολύνσεις για να ενταχθούν στην πάγια ρύθμιση, οφειλέτες της εφορίας με χρέη άνω των 50.000 ευρώ, φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο, με στόχο την ανάσχεση του ρυθμού αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες έχουν ξεπεράσει τα 107 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το ertnews.

Ουσιαστικά πρόκειται για αλλαγές στους όρους της πάγιας ρύθμισης στην εφορία προκειμένου να αρθούν ορισμένα εμπόδια που λειτουργούν αποτρεπτικά για την ένταξη των οφειλετών σ’ αυτή.

Μεταξύ των άλλων, αίρεται η υποχρέωση των οφειλετών να προσκομίζουν ειδική βεβαίωση από ανεξάρτητο εκτιμητή για την δυνατότητα εξυπηρέτησης των δόσεων της ρύθμισης σε περίπτωση πρόσκαιρης οικονομικής αδυναμίας, για να μπουν στην πάγια ρύθμιση.

Επίσης, καταργείται η παροχή εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας από τους φορολογούμενους με οφειλές που ξεπερνούν το ποσό των 150.000 ευρώ.

Η προωθούμενη διάταξη ορίζει ότι: σε περίπτωση που οι συνολικές βασικές οφειλές υπερβαίνουν το ποσό των 50.000 ευρώ απαιτείται προσκόμιση στοιχείων (όχι ειδική βεβαίωση) από τα οποία προκύπτει η πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία και η δυνατότητα τήρησης των όρων της ρύθμισης με υπογραφή για τον έλεγχο και την πιστοποίηση αυτών από ανεξάρτητο εκτιμητή. Για συνολικές βασικές οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των 150.000 ευρώ, πέραν των προαναφερθέντων προϋποθέσεων απαιτείται η πρόσθετη παροχή εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας για το σύνολο αυτών. Ανεξάρτητος εκτιμητής θα προσδιορίσει την αξία της προσφερόμενης διασφάλισης.

Κατά τ’ άλλα, παραμένουν οι υπόλοιποι όροι που προβλέπουν ότι είναι απαραίτητη η αναλυτική δήλωση όλων των εισοδημάτων, περιουσιακών στοιχείων και τυχόν οφειλών προς τρίτα πρόσωπα και η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων της τελευταίας πενταετίας. Οι αλλαγές ισχύουν για τις ήδη χορηγηθείσες από τις 28/10/2023 ρυθμίσεις.

Τι ισχύει σήμερα

Με το ισχύον νομοθετικό  καθεστώς για την πάγια ρύθμιση, οι οφειλές στην Εφορία μπορούν να αποπληρωθούν από 2 σε έως 24 μηνιαίες δόσεις και σε έως 48 εφόσον πρόκειται για οφειλές που βεβαιώνονται από φόρο κληρονομιών, από φορολογικό και τελωνειακό έλεγχο, καθώς και για μη φορολογικές και τελωνειακές οφειλές.

Ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται από τη Φορολογική Διοίκηση με βάση την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη αλλά σε καμία περίπτωση το ποσό της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ.

Οι δόσεις επιβαρύνονται με επιτόκιο 4,34%  για οφειλές που ρυθμίζονται σε 12 μηνιαίες δόσεις και 5,84% για οφειλές που ρυθμίζονται σε περισσότερες από 12 δόσεις.

Η πρώτη δόση της ρύθμισης είναι καταβλητέα μέσα σε 3 εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, οι δε επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

Η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15% και η δόση αυτή με την αναλογούσα προσαύξηση πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης.

Η ρύθμιση χάνεται με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα εάν ο οφειλέτης:

  • δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,
  • καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός,
  • δεν υποβάλλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους, εντός 3 μηνών το αργότερο από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους.
  • δεν εξοφλήσει ή τακτοποιήσει τις οφειλές του, καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης του παρόντος, εντός τριμήνου από τη λήξη της προθεσμίας καταβολής τους,
  • έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ για τους απλήρωτους φόρους δείχνουν ότι από το πραγματικό ληξιπρόθεσμο χρέος (ανέρχεται περίπου σε 82 δισεκ. ευρώ) μόλις το 5,7% (4,6 δισεκ. ευρώ) είναι ρυθμισμένο.




Πάνω από 2.000 πρόβατα θανατώθηκαν στο Ν. Καβάλας λόγω της ευλογιάς!

Σοβαρό πλήγμα υπέστη η κτηνοτροφία στον Νομό Καβάλας, καθώς περίπου 2.000 πρόβατα θανατώθηκαν λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων ευλογιάς.

Η νόσος εντοπίστηκε σε εκτροφές του δήμου Νέστου, όπου οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε επείγοντα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και την αποτροπή εξάπλωσης της ασθένειας.

Οι κτηνοτρόφοι της περιοχής βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς πέρα από την οικονομική καταστροφή που υπέστησαν, αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα αναπλήρωσης του ζωικού τους κεφαλαίου. Οι αρμόδιοι φορείς συνεχίζουν τους ελέγχους στις υπόλοιπες εκτροφές, ενώ έχει ξεκινήσει διαδικασία για την αποζημίωση των πληγέντων.

Η εξάπλωση της ευλογιάς δημιουργεί ανησυχία, καθώς πρόκειται για ιδιαίτερα μεταδοτική ασθένεια που πλήττει τα μηρυκαστικά, με σοβαρές επιπτώσεις στην κτηνοτροφία και την οικονομία της περιοχής. Οι αρχές ζητούν από τους κτηνοτρόφους να τηρούν αυστηρά τα μέτρα βιοασφάλειας, ενώ συνεχίζουν την προσπάθεια για τον περιορισμό της νόσου.




Ακριβότερο το φαγητό της ημέρας: «Πάνω από 40% αυξημένο το κόστος από πέρυσι»

Tι θα φάμε σήμερα και πόσο θα μας κοστίσει. Αυτό είναι το βασικό ερώτημα στο οποίο οι καταναλωτές καλούνται σε καθημερινή βάση να δώσουν απάντηση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που προβλήθηκε στο δελτίο ειδήσεων του Alpha, το φαγητό της ημέρας είναι πλέον ακριβότερο κατά περίπου 40% σε σχέση με την περσινή χρονιά με τους καταναλωτές να δίνουν μάχη σε μία προσπάθεια να περιορίσουν την ακρίβεια που «καίει» και να ελέγξουν το πορτοφόλι τους.
Για παράδειγμα, αν υπολογίσουμε ότι ένα νοικοκυριό θέλει να μαγειρέψει χοιρινές μπριζόλες με πατάτες στον φούρνο θα πρέπεινα αγοράσει τα παρακάτω υλικά:
  • Χοιρινές μπριζόλες 7,59 ευρώ
  • Πατάτες 1,18 ευρώ
  • Σκόρδο 0,70
  • Λεμόνια 1,98

Συνολικά, ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει φέτος 11,45 ευρώ σε σχέση με πέρισυ που θα πλήρωνε 9,35 ευρώ. Πρόκειται για μία αύξηση του 22,46%.

Σε άλλο παράδειγμα, το φαγητό της ημέρας είναι μακαρόνια με σάλτσα. Τα υλικά σε αυτή την περίπτωση είναι:

  • Σπαγγέτι 1,18 ευρώ
  • Ντομάτα κονκασέ 1,30 ευρώ
  • Κρεμμύδια 0,98 ευρώ
  • Σκόρδο 0,70
  • Τυρί τριμμένο 4,5 ευρώ

Στο εν λόγω παράδειγμα καταναλωτής θα κληθεί να πληρώσει 8,66 ευρώ σε σχέση με πέρυσι που θα πλήρωνε 6,12 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση η αύξηση είναι της τάξεως του 41,15%.

newsbomb.gr




Σταμάτησαν τα έργα στην Πλατεία Καπνεργάτη για πάνω από ένα μήνα

Αναστολή εργασιών για περισσότερο από έναν μήνα παρατηρείται στα έργα ανάπλασης της Πλατείας Καπνεργάτη, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία στους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής. Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου έχει δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, ενώ οι επαγγελματίες της γύρω περιοχής εκφράζουν την απογοήτευσή τους για τις συνέπειες που έχει αυτή η στασιμότητα στην τοπική αγορά.

Μέχρι στιγμής, δεν έχουν δοθεί επίσημες εξηγήσεις από τις αρμόδιες αρχές σχετικά με τους λόγους της καθυστέρησης, με φήμες να κάνουν λόγο για γραφειοκρατικά ή οικονομικά εμπόδια. Οι πολίτες ζητούν άμεσες ενέργειες για την επανεκκίνηση των έργων και την ταχύτερη ολοκλήρωσή τους, ώστε να αποκατασταθεί η ομαλότητα στην περιοχή.

Οι αρχές καλούνται να δώσουν σαφείς απαντήσεις και χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της ανάπλασης, καθώς η πλατεία Καπνεργάτη αποτελεί κεντρικό σημείο της πόλης και η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά την εικόνα της περιοχής.

https://youtu.be/DH0Juj0y1VA



Δύο εστίες φωτιάς στο Παγγαίο: Πάνω από 2 εβδομάδες καίει η φωτιά στα Ορεινά

Για περισσότερες από δύο εβδομάδες συνεχίζει να καίει η φωτιά στα ορεινά του Παγγαίου, με δύο ενεργές εστίες να δυσκολεύουν το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων. Σύμφωνα με τις αρχές, η πυρκαγιά προκλήθηκε από κεραυνό, γεγονός που περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση λόγω των απρόβλεπτων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στην περιοχή.

Η δύσβατη γεωγραφία του βουνού, σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους, καθιστούν δύσκολο το έργο κατάσβεσης, παρά τις συντονισμένες προσπάθειες των εναέριων και επίγειων δυνάμεων. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις παραμένουν σε επιφυλακή, με στόχο την αποτροπή αναζωπυρώσεων.

Η φωτιά έχει καταστρέψει σημαντικές εκτάσεις δασικής βλάστησης και έχει προκαλέσει ανησυχία στους κατοίκους των γύρω χωριών. Οι αρχές καλούν τους πολίτες να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας, ενώ η μάχη για την πλήρη κατάσβεση της πυρκαγιάς συνεχίζεται.




Έβρος | Πάνω από 3000 ζώα θανατώθηκαν λόγω ευλογιάς

Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί δεκατρείς εστίες ευλογιάς στον Έβρο, με τον καθημερινό έλεγχο από το επιστημονικό κλιμάκιο κτηνιάτρων της περιφέρειας να αποκαλύπτει συνεχώς νέα κρούσματα.

«Δυστυχώς, κάθε φορά που υπάρχει υποψία, αυτή επιβεβαιώνεται», δήλωσε ο Νίκος Φωτεινιάς, προϊστάμενος της διεύθυνσης Κτηνιατρικών Υπηρεσιών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, τόνισε ότι η νόσος παραμένει εντός των συνόρων του νομού και ότι η συνεργασία με τους κτηνοτρόφους είναι ικανοποιητική, καθώς έχουν πλέον αντιληφθεί τη σοβαρότητα και την υψηλή μεταδοτικότητα της ασθένειας για τα κοπάδια τους.

Περισσότερα από 3.000 ζώα έχουν ήδη θανατωθεί, κυρίως στο Νότιο Έβρο, όπου έχουν καταγραφεί 11 εστίες (στις περιοχές Φέρες, Πέπλο, Αρδάνιο, Τυχερό), ενώ 2 εστίες βρίσκονται στον Βόρειο Έβρο, στην περιοχή της Ορεστιάδας.

Ο κ. Φωτεινιάς εξέφρασε απογοήτευση και ανησυχία για το μέλλον των κτηνοτρόφων, τονίζοντας ότι, παρά την υπόσχεση του αρμόδιου Υπουργού για αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου κατά 100% μέσω του μέτρου 5.2, υπάρχει αμφιβολία για το πόσο πρόθυμοι θα είναι οι κτηνοτρόφοι να συνεχίσουν.

Επιπλέον, ανέφερε ότι γίνονται προσπάθειες για τη δημιουργία τάφρων, σε συνεργασία με ιδιωτικά συνεργεία, για να αποτραπεί η περαιτέρω εξάπλωση της νόσου.




Έρχονται τα πάνω – κάτω για νερό και ΔΕΥΑ

Πίσω ολοταχώς κάνει το υπουργείο Περιβάλλοντος στην πολλά υποσχόμενη πρότασή του για τη μεταρρύθμιση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), η οποία προέβλεπε τη συγχώνευσή τους σε περιφερειακό επίπεδο.

Το «ναυάγιο» προκλήθηκε υπό το βάρος σφοδρών αντιδράσεων από δημάρχους, την ΚΕΔΕ και την Πανελλήνια Ένωση των Δημοτικών Επιχειρήσεων που δήλωσαν αντίθετοι σε αυτόν τον σχεδιασμό, υποστηρίζοντας ξεκάθαρα ότι πίσω από το εν λόγω εγχείρημα κρύβεται η ιδιωτικοποίηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα τιμολόγια του νερού.

Σήμερα σε όλη τη χώρα λειτουργούν 123 ΔΕΥΑ από τις οποίες υδροδοτούνται πάνω από ένα εκατ. νοικοκυριά και επειδή ο μεγάλος φόβος των αιρετών είναι οι καταναλωτές να μην πάθουν με το νερό ό,τι έπαθαν με το ρεύμα, η αυτοδιοίκηση μπήκε μπροστά, απορρίπτοντας το αρχικό κυβερνητικό σχέδιο για μείωση των ΔΕΥΑ σε 13, όσες δηλαδή και οι Περιφέρειες, με τη συμμετοχή εταιρικών σχημάτων.

Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η διαχείριση του νερού είναι ανάγκη να εξορθολογιστεί, δεδομένου ότι τα χρέη των ΔΕΥΑ, μόνον εξαιτίας του ενεργειακού κόστους, έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία δύο χρόνια στα 200 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα η ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η εικόνα των οικονομικών των ΔΕΥΑ ήταν έτσι κι αλλιώς προβληματική και επιδεινώθηκε στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, αναφέροντας ότι οι ανείσπραχτες οφειλές από απλήρωτα τιμολόγια ανέρχονται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, περίπου στο ίδιο ποσό κυμαίνονται οι οφειλές των επιχειρήσεων και σε 144 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα δάνειά τους.

nero-vrysi.jpg

Τι προβλέπει το νέο σχέδιο

Σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος καταθέτει νέα, αναθεωρημένη πρόταση, κεντρικός άξονας της οποίας είναι να δημιουργηθεί μία ΔΕΥΑ ανά νομό, ενδεχομένως και δύο, ενώ προβλέπει ότι στους δήμους που σήμερα δεν διαθέτουν Δημοτική Επιχείρηση θα δοθεί περιθώριο δύο ετών, ώστε να ολοκληρώσουν την καταγραφή των δικτύων τους και να ενταχθούν στην ΔΕΥΑ του νομού τους.

Αυτό πάντως εκτιμάται ως σημαντικό από την πλευρά των δήμων, αν και απομένει να ξεκαθαριστεί το νομικό καθεστώς των νέων σχημάτων, δηλαδή αν θα πρόκειται για ανώνυμες εταιρείες ή άλλου τύπου νομικά πρόσωπα.

Επίσης το υπουργείο προτίθεται να δώσει 250 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα χρέη που δημιούργησε η ενεργειακή κρίση στις ΔΕΥΑ, από τη στιγμή μάλιστα που δεν επιδοτήθηκαν από το κράτος γι’ αυτόν τον σκοπό. Επίσης, για τους δήμους που δεν διαθέτουν ΔΕΥΑ αλλά υπηρεσία ύδρευσης, προτείνεται μία μεταβατική περίοδος δύο ετών, έτσι ώστε να γίνει απογραφή και χαρτογράφηση των δικτύων και να ενταχθούν σε μεταγενέστερη φάση στις μεγαλύτερες ΔΕΥΑ που στο μεταξύ θα έχουν δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ΔΕΥΑ στα νησιά θα παραμείνουν ως έχουν, όπως π.χ. η Κρήτη και η Ρόδος, ενώ αντίστοιχα η Εύβοια, που είναι μεγάλο νησί, θα είναι μια από τις περιοχές όπου θα δημιουργηθούν έως και δύο ΔΕΥΑ.

Κρίσιμο σημείο της πρότασης, για την οποία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης ενημέρωσε το προεδρείο της ΚΕΔΕ, είναι οι ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ –σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. Γι’ αυτές εξετάζεται η χωρική επέκτασή τους σε όμορες περιφερειακές ενότητες -κάτι που προβλεπόταν και στην αρχική πρόταση- ή η δυνατότητα να απορροφήσουν τις Δημοτικές Επιχειρήσεις που λειτουργούν στην πόλη.

«Είχαμε μια πρώτη άτυπη ενημέρωση στο δ.σ. της ΚΕΔΕ από εκπρόσωπο του υπουργείου σχετικά με το νέο κυβερνητικό σχέδιο, αλλά συναντηθήκαμε και με τον υπουργό Θ. Σκυλακάκη ο οποίος επανέλαβε την πρόταση, που βασικός άξονάς της είναι μια ΔΕΥΑ ανά νομό και καμία παρέμβαση σε αυτές των νησιών», τόνισε στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου.

Είπε ακόμα πως «ως προεδρείο της ΚΕΔΕ δηλώσαμε στον υπουργό ότι είμαστε καταρχάς θετικοί, ώστε η πρόταση αυτή να αποτελέσει τη βάση του διαλόγου που θα ακολουθήσει. Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε να δούμε και γραπτώς το κείμενο της πρότασης».

Ο ίδιος πάντως δήλωσε ότι ένα σημαντικό σημείο που ικανοποιεί την αυτοδιοίκηση, πλην της πρότασης για μία ΔΕΥΑ ανά νομό και μία συζήτηση για δεύτερη ανάλογα με τυχόν τοπικές ιδιαιτερότητες, είναι ότι η διοίκηση των νέων μεγαλύτερων σχημάτων θα ανήκει εξ ολοκλήρου στους δήμους.

vrysi-nero-mpoukali-diakopi-drosia-zesti-2.jpg

Κάπου υπάρχει… φάκα

Με επιφυλάξεις υποδέχθηκαν δήμαρχοι ανά τη χώρα τη νέα πρόταση του ΥΠ.ΕΝ, παρότι υποστηρίζουν ότι είναι βελτιωμένη. «Αυτό που απαιτεί μεγάλη προσοχή είναι η μορφή που θα έχουν οι ΔΕΥΑ, γιατί αν μετατραπούν σε Α.Ε, τότε με ένα νομοθέτημα φεύγουν οι μετοχές και πηγαίνουν σε άλλο εταίρο. Άρα το κρίσιμο είναι η νομική τους μορφή, καθώς σε δεύτερο χρόνο μπορεί να βάλουν στρατηγικό επενδυτή και να πούμε το νερό, νεράκι» δήλωσε ο Α΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Βάρης -Βούλας -Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Βελτιωμένη χαρακτήρισε την πρόταση ο Β’ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, αλλά δήλωσε ότι «η αυτοδιοίκηση κρατά μικρό καλάθι, μέχρι να δούμε το τελικό κείμενο».

Επισήμανε ακόμη ότι είναι πολύ διαφοροποιημένη από την αρχική, εκτιμώντας ότι πλέον η κυβέρνηση δεν μιλά για συμμετοχή των ιδιωτών στη νέα κατάσταση. «Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμα ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν. Υπάρχει ένα ‘τυράκι’ και ψάχνουμε να βρούμε ποια είναι η φάκα. Το ‘τυράκι’ είναι τα 250 εκατ. ευρώ, που είναι μόνο για φέτος. Αλλά στο παιχνίδι μπαίνουν οι δήμαρχοι που έχουν υπερχρεωμένες ΔΕΥΑ, ενώ οι υπόλοιποι δήμαρχοι που δεν έχουν υποχρεωμένες είναι λογικό να αναρωτούνται τι θα γίνει αν έρθουν όλοι αυτοί που χρωστάνε, σε μία ΔΕΥΑ που δεν έχει θέματα», σημείωσε ο δήμαρχος.

Σκυλακάκης: Τι είπε για τις αυξήσεις στο νερό

Σε συνέντευξή του σε Ρ/Σ, κληθείς να απαντήσει για την πιθανότητα να αυξηθούν τα τιμολόγια του νερού, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε ότι το πρόβλημα με την κατανάλωση είναι κατά κύριο λόγο οι μεγάλες απώλειες κατά 40-50%. «Το δεύτερο», είπε «είναι ότι πρέπει να αλλάξεις πηγές, δηλαδή αν νησιά βασίζονται μόνο στον υδροφόρο ορίζοντα που είναι περιορισμένος, θα πρέπει να κάνουμε στα νησιά ειδικά, μια στροφή προς την αφαλάτωση».

Ταυτόχρονα, συνέχισε, χρειάζεται και μια μεταρρύθμιση, την οποία το υπουργείο συζητά με την ΚΕΔΕ, για τον τρόπο που γίνεται η διαχείριση του νερού έτσι ώστε να υπάρξουν πιο αποτελεσματικοί φορείς διαχείρισης. «Πολλοί λένε να αυξηθούν οι τιμές, εγώ θα έλεγα να αυξηθεί η εισπραξιμότητα σε περιοχές που δεν υπάρχει. Υπάρχουν περιοχές που δεν υπάρχει καλό ποσοστό εισπραξιμότητας», υπογράμμισε ο κ. Σκυλακάκης.

*Δημοσιεύθηκε στη “ΜτΚ” στις 01.09.2024




Φωτιά στην περιοχή πάνω από το Στεγνό Νέστου

Συναγερμός έχει σημάνει στην Πυροσβεστική Υπηρεσία λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε πριν από λίγο στην περιοχή πάνω από το Στεγνό Νέστου της Π.Ε. Καβάλας. Όπως φαίνεται και στις εικόνες που έχουν καταγράψει κάτοικοι της περιοχής, οι φλόγες είναι έντονες.

Εναέριες και επίγειες δυνάμεις βρίσκονται ήδη καθ’ οδόν προς το σημείο, προκειμένου να κατασβήσουν τη φωτιά και να αποτρέψουν την εξάπλωσή της.




Πάνω από 700 οι εισακτέοι φοιτητές του Πανεπιστημίου της Καβάλας- Πρόβλημα το κόστος ενοικίων

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, το Πανεπιστήμιο της Καβάλας φιλοξενεί φοιτητές σε διάφορα τμήματα, με τον συνολικό αριθμό των εισακτέων να ξεπερνά του 700.. Αναλυτικότερα, οι εισακτέοι κατανέμονται ως εξής :

Στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, έχουν εισαχθεί 120 φοιτητές, που αντιστοιχούν πλήρως στις διαθέσιμες θέσεις.

Στο τμήμα Λογιστικής, ο αριθμός των εισακτέων ανέρχεται σε 110, ενώ υπάρχουν συνολικά 200 θέσεις.

Στο τμήμα Πληροφορικής, όλοι οι 240 διαθέσιμοι θέσεις καλύφθηκαν.

Στο τμήμα Φυσικής, υπάρχουν 40 εισακτέοι, με διαθέσιμες 100 θέσεις.

Τέλος, στο τμήμα Χημείας, ο αριθμός των εισακτέων είναι 202, που καλύπτουν όλες τις διαθέσιμες θέσεις.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, στο οποίο υπάγεται το Πανεπιστήμιο της Καβάλας, εκφράζει την ικανοποίησή του για τον αριθμό των εισακτέων φοιτητών κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

Η κατανομή των φοιτητών στις διάφορες σχολές, αντικατοπτρίζει την ελκυστικότητα και την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών που προσφέρονται.




Επιβατικό όχημα έπεσε πάνω σε ντουβάρι, στην οδό Ιοκάστης

Επιβατικό αυτοκίνητο που κατέβαινε την οδό Ιοκάστης, εξετράπη της πορείας του και έπεσε πάνω σε ντουβάρι, παρασύροντας ΚΑΦΑΟ του ΟΤΕ.

Ο οδηγός του τραυματίστηκε ελαφρά, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο. Εκείνη την ώρα στη διπλανή στάση του αστικού, μόλις είχε σταματήσει λεωφορείο για την επιβίβαση γυναίκας που το περίμενε.

Η επιβάτης -με λίγα λόγια- ήταν τυχερή καθώς για λίγα δευτερόλεπτα πρόλαβε και μπήκε σ’ αυτό.

 

 

 

 

proininews.gr




Αναφορές ότι αγρότης έλαβε ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πάνω από 14 εκατ. ευρώ! – Διαψεύδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Μια περίεργη ιστορία σήμανε συναγερμό στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς στις λίστες του εμφανίστηκε αγρότης από την Ηλεία να έχει λάβει επιδοτήσεις που έφταναν 14 εκατ. ευρώ.

Ως «μη υπαρκτό θέμα, που δυστυχώς αδίκως διογκώθηκε» κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκος Μπαμπασίδης σχετικά με δημοσιεύματα που ήθελαν δικαιούχο να εισπράττει ενίσχυση περί τα 14 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία πληρωμή του Οργανισμού.

Όπως τόνισε με δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τα 13.999.196,83 ευρώ «δεν αφορά σε πραγματικό χρηματικό ποσό ενίσχυσης, αλλά σε αντιλογιστικές κινήσεις μεταξύ εθνικής και κοινοτικής συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο οικονομικό έτος 2023 στο ΑΦΜ του Οργανισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κοινοτικές διατάξεις, χωρίς να μεταβάλουν το τελικό ποσό ενίσχυσης των δικαιούχων».

Κάτι που, όπως σημειώνει ο κ. Μπαμπασίδης, το συγκεκριμένο ποσό «αφορά και εμφανίζεται στο ΑΦΜ του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι σε κάποιο άλλο ΑΦΜ και δη φυσικού προσώπου» επισημαίνοντας πως «το παραπάνω ποσό αφορά στην προσαρμογή της κοινοτικής συμμετοχής της δράσης «Βιολογικής μελισσοκομίας» έτους 2022, καταβλήθηκε στο οικονομικό έτος 2023 με τελικό ποσοστό κοινοτικής συμμετοχής 100% και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΓΤΑΑ στο πλαίσιο του Μέσου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Καν. (ΕΕ) 2094/2020 & Καν. (ΕΕ) 2220/2020)».

Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε η αρμόδια διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο δήθεν δικαιούχος από το 2006 και μετά, «δεν έχει ουδέποτε εισπράξει κάποιο ποσό ενίσχυσης», όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ συμπληρώνοντας πως «η τελευταία φορά που εισέπραξε κάποιο ποσό ενίσχυσης το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, αφορά, σύμφωνα τόσο με τα μηχανογραφικά στοιχεία του Οργανισμού όσο και την «Βεβαίωσή Εφορίας» που τηρείται στα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, το έτος 2006 όταν και εισέπραξε 67,56 ευρώ».




Κοινωνικός Τουρισμός: Πάνω από 535.000 αιτήσεις | Παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα για παρόχους

Συνολικά υποβλήθηκαν 535.684 αιτήσεις για 899.892 επιταγές του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2024 και αφορά σε 300.000 επιταγές, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 43% από πέρυσι, ενώ, συνολικά, ο προϋπολογισμός του προγράμματος έχει τετραπλασιαστεί την τελευταία πενταετία.

Η επιλογή των δικαιούχων βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων (ΑμεΑ, μονογονέας, αριθμός παιδιών, εισόδημα, πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα), με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) της ΔΥΠΑ.

Επίσης, για τα ΑμεΑ προβλέπεται δυνατότητα συμμετοχής κάθε χρόνο, δικαίωμα συνοδού και μηδενική ιδιωτική συμμετοχή στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενώ δεν τους επιβάλλεται κύρωση, αν δεν κάνουν χρήση των επιταγών τους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα εργαζόμενοι και άνεργοι που επιδοτούνται σε πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού άλλου φορέα για την ίδια περίοδο και όσοι, εκτός ΑμεΑ, πήραν επιταγή στο πρόγραμμα 2023-2024.

Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα και ακτοπλοϊκές εταιρίες.

Οι αιτήσεις παρόχων υποβάλλονται, μέσω gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/parohoi-tourismou.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική – Εργασία και ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Πάροχοι Κοινωνικού Τουρισμού.

Από εφέτος, στο Μητρώο Παρόχων θα εντάσσονται αυτόματα οι πάροχοι του προηγούμενου έτους, αρκεί να επικαιροποιήσουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos.