Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι εκτός από δολοφονία χαρακτήρων υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων

ΟΥπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στη Σορβόννη τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία. Παράλληλα στάθηκε και στα Τέμπη αλλά και για τον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου.

Αναφορικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την έλευση της Σορβόννης στην Ελλάδα, ο κ. Πιερρακάκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως «ήξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων».
«Το αν είναι ‘η δεν είναι Σορβόννη, βάλτε κάποιον από το κοντρόλ να μπει στο σάιτ του πανεπιστημίου. Το ίδρυμα αυτό έβγαλε μια ανακοίνωση χθες ότι ανήκει στο 4,4% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, αποτελώντας ένα από τα 13 πανεπιστήμια που διαδέχτηκαν τη Σορβόννη το 1970 με ιστορία 50 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Την ίδια στιγμή κατηγόρησε για «vertigo» το ΠΑΣΟΚ ως προς το συγκεκριμένο θέμα. «Στη Βουλή όταν περνάγαμε τον νόμο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ήταν υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτών των μη κρατικών πανεπιστημίων. Μετά ανοίξαμε το θέμα του IB, του Διεθνούς Απολυτηρίου. Ο τομέας του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση ότι είναι κατά του IB, πήγα στη Βουλή και τους υπενθύμισα ότι τη διάταξη για το Διεθνές Baccalaureate την είχε ψηφίσει ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου».

«Χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση για τα Τέμπη»

«Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του», ανέφερε αρχικά ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα «σκοτεινή» για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ελληνική Δημοκρατία.

Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία», όπως είπε, για να προσθέσει:

«Άκουσα τον κύριο Βελόπουλο, τον κύριο Ανδρουλάκη και τον κύριο Φάμελλο να λένε το ίδιο πράγμα, ότι δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη. Δεν είπαν “θέλουμε να δούμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Δικαιοσύνη”. Άρα τι; Ποια είναι η λογική συνεπαγωγή; Να πάρει κανείς τον νόμο στα χέρια του; Να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας; Τι θέλουν; Πώς φαντάζονται μια ευρωπαϊκή χώρα του 2025 να λειτουργεί και πού οδηγεί αυτό; Οι πιο σκοτεινές σελίδες της Ελληνικής Δημοκρατίας στα 50 χρόνια της ήταν οι σελίδες στις οποίες ερχόντουσαν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης και κάποιοι πολιτικοί να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο και στην τοξικότητα και να την αναπαράγουν. Αυτό πήγε καλά για τη χώρα; Γυρίσαμε σελίδα. Σε ό,τι μας αφορά, δεν θα ανεχτούμε κανέναν υπαινιγμό».

Παράλληλα, επεσήμανε πως η τραγωδία των Τεμπών άφησε μια «πληγή που αιμορραγεί, η οποία πρέπει να κλείσει και θα κάνουμε το παν να κλείσει». «Δεν θα κρίνω ούτε τα στοιχεία εκείνα που ενισχύουν τον ισχυρισμό ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο, ούτε εκείνα που υποβαθμίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. Θα περιμένω τη Δικαιοσύνη. Έτσι κάνεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα: εμπιστεύεσαι τη Δικαιοσύνη, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν την εμπιστεύονται, και περιμένεις να δεις το πού εκείνη θα καταλήξει. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει πως αυτό που συνέβη δεν θα ξανασυμβεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Στο ΣτΕ οι πρώτες προσφυγές κατά της λειτουργίας των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα

Τον χορό άνοιξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ΑΕΙ και πανεπιστημιακοί

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας καλείται να αποφανθεί για τη συνταγματικότητα ή μη της λειτουργίας των ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα μετά τις προσφυγές που κατέθεσαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τον χορό των προσφυγών στο ΣτΕ άνοιξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ) και επτά πανεπιστημιακοί, οι οποίοι ζητούν να ακυρωθούν οι δυο σχετικές υπουργικές αποφάσεις σημειώνοντας πως ο νόμος 5094/2024 που προβλέπει την ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων με τη μορφή Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΝΠΠΕ)» αντιβαίνει σε σωρεία συνταγματικών διατάξεων και δεν είναι συμβατός με το Ευρωπαϊκό δίκαιο.

Στις προσφυγές τους οι πανεπιστημιακοί, μεταξύ άλλων, αναφέρουν ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι ακυρωτέες καθώς «εκδόθηκαν σε εκτέλεση αντισυνταγματικών διατάξεων του νόμου 5094/2024 οι οποίες προβλέπουν το θεσμό των ΝΠΠΕ ενώ τονίζουν ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων πρόκειται να οδηγήσει σε κλείσιμο Τμημάτων των Πανεπιστημίων στην Ελλάδα επί ζημία της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης και των μελών ΔΕΠ αυτής».

Σύμφωνα με τις προσφυγές, η πρόβλεψη του νόμου 5094/2024 για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, «έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με την απόλυτη απαγόρευση από το Σύνταγμα άλλης μορφής νομικών προσώπων, εκτός από ΝΠΔΔ για την παροχή ανώτατης εκπαίδευσης και λόγω της αντισυνταγματικότητας αυτής πρέπει οι προσβαλλόμενες πράξεις να ακυρωθούν».

Όπως τονίζουν δεν προβλέπεται κρατική εποπτεία επί των ΝΠΠΕ, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, αλλά και δεν είναι σύμφωνη με το δίκαιο της ΕΕ, «η πρόβλεψη για μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης».

Επιπλέον, οι προσφεύγοντες υπογραμμίζουν ότι παραβιάζεται το άρθρο 16 του Συντάγματος λόγω έλλειψης σαφών κριτηρίων και πλήρη αοριστία των διατάξεων του επίμαχου νόμου αναφορικά «με τις προϋποθέσεις και το ελάχιστο του ποιοτικού περιεχομένου της εκπαιδευτικής και της συμφωνίας μεταξύ του μητρικού ιδρύματος και παραρτήματος στην Ελλάδα». Δηλαδή «χορηγείται εν λευκώ γενική και αόριστη εξουσιοδότηση από το νόμο στα ισχύοντα στο μητρικό ίδρυμα της αλλοδαπής».

www.newsbeast.gr




Σε εξέλιξη το συλλαλητήριο κατά της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων | Απροσπέλαστο το κέντρο της Αθήνας

Λίγο μετά τη μία το μεσημέρι της Πέμπτης (08.02.2024) ξεκίνησε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας κατά της ίδρυσης των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Από νωρίς το πρωί της Πέμπτης είχε αρχίσει να μαζεύεται κόσμος για το συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας. Αρχικά έκλεισε η οδός Πανεπιστημίου και πλέον είναι κλειστή και η οδός Σταδίου

Νωρίτερα είχαν τραυματιστεί πέντε άτομα μετά από τη συμπλοκή διαδηλωτών κατά τη διάρκεια της προσυγκέντρωσης των φοιτητικών συλλόγων.

Συγκεκριμένα επικράτησε ένταση όταν τα μέλη των φοιτητικών συλλόγων ήρθαν στα χέρια, ενώ γρήγορα στο σημείο έφτασαν διασώστες του ΕΚΑΒ και ασθενοφόρο για τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες. Η συμπλοκή μεταξύ των φοιτητών έγινε για το ποιο πανό θα μπει μπροστά στο συλλαλητήριο με συνέπεια να ανοίξουν κεφάλια.

Στο συλλαλητήριο παίρνουν μέρος πάνω από 150 φοιτητικοί σύλλογοι. Στο πλευρό των φοιτητών βρίσκεται και η ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού & Ερευνητικού Προσωπικού) η οποία στηρίζει τις κινητοποιήσεις τους και καλεί σε απεργία.

Πηγή: newsit.gr




Η Ομοσπονδία γονέων μαθητών της ΑΜΘ αντίθετη με το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων

“Το νομοσχέδιο αυτό δεν έρχεται να λύσει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης που βασανίζουν χιλιάδες μαθητές και εμάς ως γονείς τους. Δεν θα αναβαθμίσει την ανώτατη εκπαίδευση”, αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της για το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η Ομοσπονδία γονέων μαθητών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.   Μάλιστα τονίζεται ότι στις 11 και 12 Γενάρη θα γίνουν κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας ΑΜΘ.

Η ανακοίνωση αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

“Η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών ΑΜΘ εκφράζει την κάθετη αντίθεσή της στο προωθούμενο κυβερνητικό σχέδιο νόμου για την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών πανεπιστημίων.   Το νομοσχέδιο αυτό δεν έρχεται να λύσει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης που βασανίζουν χιλιάδες μαθητές και εμάς ως γονείς τους. Δεν θα αναβαθμίσει την ανώτατη εκπαίδευση. Δεν θα απαλλάξει εμάς ως γονείς από το τεράστιο κόστος που επωμιζόμαστε για να στηρίξουμε τα παιδιά μας στην προσπάθειά τους να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση.    Αντίθετα:

Θα δημιουργήσει μία τεράστια αγορά που ο καθένας θα ψωνίζει με ότι έχει, δημιουργώντας τεράστιες ανισότητες ανάμεσα στους σημερινούς μαθητές και  υποψήφιους φοιτητές. Όσοι – λίγοι- έχουν την οικονομική δυνατότητα απλά θα αγοράζουν πανάκριβα και με απλησίαστα ποσά για τη λαϊκή οικογένεια την είσοδό τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Θα υποβαθμιστεί το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης των δημοσίων πανεπιστημίων, όπως ολοφάνερα έχουμε δει να συμβαίνει στο δημόσιο σύστημα υγείας που φυτοζωεί και στις ιδιωτικές κλινικές που θησαυρίζουν…. Ήδη στην περιοχή μας η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την απορρόφηση των τμημάτων του ΔΙΠΑΕ από το ΔΠΘ, με το επιχείρημα πως θα είναι το 3ο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας!

Δεν έχουμε ακούσει όμως κουβέντα για αυτά τα τμήματα του ΔΙΠΑΕ που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα εδώ και 6 χρόνια! Ούτε έχουμε δει ως γονείς από καμία κυβέρνηση να έχει κατεβάσει ποτέ ένα νομοσχέδιο που θα αυξήσει την κρατική χρηματοδότηση ώστε να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα προβλήματα στην φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση, μεταφορά, αναλώσιμα), οι ελλείψεις σε καθηγητές τόσο στα τμήματα του ΔΙΠΑΕ όσο και του ΔΠΘ.   Η παιδεία των νέων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια μεγάλη κερδοφόρα επιχείρηση, με φοιτητές/γονείς πελάτες, με το λύκειο να έχει μετατραπεί σε μια εξοντωτική εξεταστική αρένα με την Τράπεζα Θεμάτων και την ΕΒΕ.   Για εμάς δεν αποτελεί «αναχρονισμό» η ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Αναχρονισμός είναι να σπουδάζει όποιος έχει χρήματα και οι υπόλοιποι  ότι περισσεύει.   Ως γονείς, που κάνουμε ότι μπορούμε για να κατορθώσουν τα παιδιά μας να αποκτήσουν ουσιαστική και ολοκληρωμένη μόρφωση, να βρουν μια δουλειά με βάση αυτό που σπούδασαν και να είναι χρήσιμοι άνθρωποι στην κοινωνία, παλεύουμε για ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου, παλεύουμε για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, για αποκλειστικά δημόσιο, πραγματικά δωρεάν Πανεπιστήμιο, που θα διασφαλίζει υψηλού επιπέδου σπουδές και θα ενσωματώνει στο πτυχίο τη δυνατότητα πλήρους πρόσβασης στο επάγγελμα.   Ενώνουμε τις φωνές μας με τους φοιτητικούς συλλόγους της ΑΜΘ για να μην κατατεθεί και να μην ψηφιστεί το κυβερνητικό νομοσχέδιο.    Στις 11 & 12 Γενάρη συμμετέχουμε με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται στην Αλεξανδρούπολη (12/1, 12μμ-Δημαρχείο) , στην Κομοτηνή (11/1, 12μμ- κεντρική πλατεία), στην Ξάνθη (11/1, 12μμ- κεντρική πλατεία) στην Καβάλα (11/1, 12μμ-κεντρική πλατεία).   Καλούμε τις Ενώσεις Γονέων να συζητήσουν πάνω στις εξελίξεις που φέρνει η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο, να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στις κινητοποιήσεις και δράσεις που διοργανώνονται το επόμενο διάστημα.”