Δωρεά Ζωής στον Πολιτιστικό Σύλλογο Παναγίας Καβάλας: Απινιδωτής από Τοπικό Επιχειρηματία

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Παναγίας Καβάλας ενισχύθηκε πρόσφατα με την προσθήκη ενός αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή (AED), χάρη στη γενναιόδωρη δωρεά τοπικού επιχειρηματία.

Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας των μελών και των επισκεπτών του συλλόγου, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων.

Ο απινιδωτής τοποθετήθηκε σε κεντρικό σημείο του χώρου του συλλόγου, με εύκολη πρόσβαση για όλους. Παράλληλα, προγραμματίζονται εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα μέλη και τους εθελοντές του συλλόγου, προκειμένου να εξοικειωθούν με τη χρήση του απινιδωτή και τις βασικές αρχές καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ).

Η διοίκηση του Πολιτιστικού Συλλόγου Παναγίας εξέφρασε τις θερμές της ευχαριστίες προς τον δωρητή για την πολύτιμη συμβολή του στην ενίσχυση της ασφάλειας και της υγειονομικής υποστήριξης της κοινότητας. Η συγκεκριμένη δωρεά αναδεικνύει τη σημασία της κοινωνικής ευθύνης και της αλληλεγγύης, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν την υγεία και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Πασχαλινή Πρωτοβουλία Αγάπης από τους Κατοίκους της Παναγίας στην Καβάλα

Μήνυμα αλληλεγγύης και κοινωνικής ευαισθησίας στέλνουν οι κάτοικοι της ιστορικής συνοικίας της Παναγίας στην Καβάλα, μέσα από μια συγκινητική πρωτοβουλία ενόψει των εορτών του Πάσχα. Από τις αρχές Απριλίου, οι κάτοικοι και μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου της περιοχής οργανώνουν συλλογή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, με σκοπό να στηρίξουν συνανθρώπους τους που δοκιμάζονται οικονομικά.

Η δράση, η οποία θα διαρκέσει έως και τη Μεγάλη Τρίτη, 15 Απριλίου 2025, απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους της Καβάλας που επιθυμούν να συνεισφέρουν. Η συλλογή γίνεται σε χώρο του συλλόγου στην καρδιά της συνοικίας, καθημερινά από το πρωί έως το απόγευμα.

Προτεραιότητα δίνεται σε είδη μακράς διάρκειας (όπως ρύζι, ζυμαρικά, κονσέρβες, γάλα, λάδι), αλλά και σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαριότητας, που είναι εξίσου αναγκαία για κάθε νοικοκυριό.

«Κάθε μικρή προσφορά είναι ένα μεγάλο δώρο για κάποιον που το έχει πραγματικά ανάγκη», τονίζουν οι διοργανωτές, καλώντας όλους να δείξουν την αγάπη και την αλληλεγγύη τους στην πράξη.

Η δράση πλαισιώνεται από εθελοντές και υποστηρίζεται από τοπικούς επαγγελματίες και κατοίκους που, για ακόμη μία χρονιά, αποδεικνύουν πως η συνοικία της Παναγίας είναι όχι μόνο σημείο αναφοράς για την πόλη, αλλά και κύτταρο κοινωνικής συνοχής.

Για πληροφορίες σχετικά με τη συμμετοχή ή τη στήριξη της προσπάθειας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Παναγίας.




Εορταστικές εκδηλώσεις από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Παναγίας «Το Κάστρο»

 Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας τις εκδηλώσεις του συλλόγου μας με θέμα «Χριστούγεννα στην Παλιά Μουσική», την ΤΕΤΑΡΤΗ 11/12/2024 .

Ο εξωραϊστικός πολιτιστικός σύλλογος Παναγίας ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ φωταγωγεί το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του. Ωρα έναρξης 17.30μμ 

Φωταγώγηση δέντρου 19.00 μμ 

Ταξίδι στη μαγεία των ημερών με μελωδίες και κάλαντα από το Ωδείο Καβάλας, θεατρική παράσταση από το 7ο δημοτικό σχολείο, ζωγραφική προσώπου και όλα αυτά παρέα με τον Άγιο Βασίλη θα που μέσα από το υπέροχα στολισμένο δωματιάκι του θα μοιράσει δώρα σε όλα τα παιδιά. Θα ζεσταθούμε με ζεστό κρασί και σοκολάτα με γλυκά και τραγούδια.

Επίσης θα ήταν ιδιαίτερη τιμή για μας να μας τιμήσετε με την παρουσία σας στην Μεγάλη Λέσχη ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13/12/2024 ώρα 19.30μμ στην χορωδιακή συνάντηση που διοργανώνει ο Εξωραϊστικός πολιτιστικός σύλλογος  Παναγίας  με την ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και τους

πολιτιστικό σύλλογο ΑΛΚΥΩΝ Πευκοχωρίου Χαλκιδικής, 

την χορωδία Πολιτιστικού & ορειβατικού συλλόγου Μικρού Σουλίου Αμφίπολης 

και την χορωδία πολιτιστικού συλλόγου γυναικών Οφρυνίου 

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος    

ΦΩΤΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ




Συνάντηση Αντιδημάρχων με κατοίκους της Παναγίας

Την Πέμπτη, στην ιστορική Παλιά Μουσική στην Παναγία, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των Αντιδημάρχων κ. Χρήστου Τσιτσιλικάκη και κ. Αλέξη Γούλα με τους κατοίκους της συνοικίας, με βασικό θέμα την εφαρμογή του ειδικού κανονισμού στάθμευσης, καθώς και τις πιθανές βελτιώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν. Ο κανονισμός αυτός, που τέθηκε σε ισχύ πριν από λίγους μήνες, έδωσε για πρώτη φορά το δικαίωμα στους μόνιμους κατοίκους της Παναγίας να σταθμεύουν τα οχήματά τους εντός της περιοχής. Ωστόσο, στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης τα τεχνικά προβλήματα που έχουν προκύψει κατά την εφαρμογή του.

Παρά την θετική αποδοχή του κανονισμού, πολλά θέματα παραμένουν ανοιχτά λόγω των διαφορετικών αναγκών που παρουσιάζονται. Οι κάτοικοι είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να προτείνουν βελτιώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν πιο αποδοτικές για την εξυπηρέτησή τους. Κάθε πρόταση που θα εξεταστεί, θα πρέπει να λάβει πρώτα την έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο πριν τεθεί σε εφαρμογή.Ένα από τα κύρια θέματα που βρίσκονται υπό συζήτηση είναι η χορήγηση δικαιώματος ελεύθερης στάθμευσης και για τα μικρά επαγγελματικά οχήματα των κατοίκων. Μέχρι στιγμής, το δικαίωμα αυτό ισχύει μόνο για τα ΙΧ. Από την άλλη, το αίτημα των ιδιοκτητών καταλυμάτων τύπου Airbnb να αποκτήσουν κάρτες στάθμευσης για τους πελάτες τους, απορρίφθηκε από τη δημοτική αρχή, καθώς θεωρείται ότι θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την περιορισμένη χωρητικότητα στάθμευσης στην περιοχή.Η συνάντηση έκλεισε με τη δέσμευση των τοπικών αρχών να συνεχίσουν τη διερεύνηση προτάσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των κατοίκων, καλύπτοντας παράλληλα τις ειδικές ανάγκες της συνοικίας Παναγίας.




Συνάντηση Αντιδημάρχου με κατοίκους της Παναγίας για αλλαγές στον κανονισμό στάθμευσης

Την Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί συνάντηση στην Παλιά Μουσική, στην Παναγία, μεταξύ του Αντιδημάρχου κ. Χρήστου Τσιτσιλικάκη και των κατοίκων της συνοικίας, με κύριο θέμα την εφαρμογή του ειδικού κανονισμού στάθμευσης και το ενδεχόμενο μικρών απαραίτητων αλλαγών. Ο κανονισμός αυτός είναι σε ισχύ εδώ και λίγους μήνες και δίνει για πρώτη φορά το δικαίωμα στους μόνιμους κατοίκους της Παναγίας να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους εντός της συνοικίας.

Παρά την εφαρμογή του κανονισμού, έχουν προκύψει πολλά θέματα λόγω των συνεχών ειδικών περιπτώσεων που πρέπει να ικανοποιηθούν. Στη συνάντηση θα εξεταστεί η ωριμότητα ιδεών για περαιτέρω αλλαγές, οι οποίες, εφόσον αποφασιστούν, θα πρέπει να εγκριθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο.Ένα από τα θέματα που ήδη βρίσκεται υπό συζήτηση είναι η δυνατότητα χορήγησης κάρτας ελεύθερης στάθμευσης και στα μικρά επαγγελματικά οχήματα των κατοίκων της Παναγίας, καθώς μέχρι στιγμής το δικαίωμα αυτό ισχύει μόνο για τα ΙΧ. Αντίθετα, το αίτημα των ιδιοκτητών καταλυμάτων τύπου Airbnb να δοθούν κάρτες στάθμευσης που θα μπορούν να παραχωρούν στους πελάτες τους, φαίνεται πως δεν θα γίνει αποδεκτό.




Έντονη ανησυχία των κατοίκων της Παναγίας Καβάλας για τα προβλήματα στο 7ο Δημοτικό Σχολείο

Οι κάτοικοι της Παναγίας στην Καβάλα εξέφρασαν έντονα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το 7ο Δημοτικό Σχολείο της περιοχής. Σύμφωνα με τους κατοίκους, το σχολικό κτήριο παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, καθώς υπάρχουν σπασμένες τουαλέτες που δεν έχουν επιδιορθωθεί, ενώ το κτήριο χρειάζεται άμεση συντήρηση, καθώς έχουν πέσει σοβάδες από τους τοίχους.

Επιπλέον, απαιτείται αλλαγή των κάγκελων κοντά στον φάρο, τα οποία χρήζουν αντικατάστασης για την ασφάλεια των μαθητών και των πολιτών. Οι κάτοικοι ζητούν άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών για την επίλυση των προβλημάτων αυτών.




Έντονο το θέμα της στάθμευσης στη χερσόνησο της Πανάγιας

Στην Παναγία Καβάλας, αποκλειστικό δικαίωμα στάθμευσης έχουν οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κατά την θερινή περίοδο εξαιτίας της άναρχης στάθμευσης από ξένους τουρίστες.Παρά την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, πολλοί τουρίστες συνεχίζουν να καταλαμβάνουν θέσεις που προορίζονται για τους κατοίκους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Η ανεξέλεγκτη στάθμευση δεν παραβιάζει μόνο τους κανόνες της περιοχής, αλλά επηρεάζει και την ασφάλεια, καθώς οι στενοί δρόμοι της περιοχής συχνά μπλοκάρονται, καθιστώντας δύσκολη την πρόσβαση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως για πυροσβεστικά οχήματα ή ασθενοφόρα.Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα έντονο κατά τις ώρες αιχμής, αυξάνοντας τους κινδύνους για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής.




“Αύγουστος Παραύγουστος”: Αναβίωση του Εθίμου από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Παναγιάς”

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Παναγία Θάσου, παρουσία του Δημάρχου, κυρίου Ελευθερίου Κυριακίδη, αντιδημάρχων , του εφημέριου του Ιερού Ναού Παναγίας, της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Δήμου Θάσου Στέλλα Φουρναράκη, αλλά και της ποιήτριας Ανδρομάχης Διαμαντοπούλου, για άλλη μια χρονιά, η αναβίωση του εθίμου Αύγουστος-Παραύγουστος, από τον Πολιτιστικό και Κοινωνικό Σύλλογο Γυναικών Παναγίας, στην πλατεία της τοπικής κοινότητας.

Ο δρόμος από την Εκκλησία μέχρι την κοινότητα γέμισε με φωτιές που πηδούσαν τα παιδιά του χωριού, φωνάζοντας Αύγουστος-Παραύγουστος και τραγουδούσαν.
Πλήθος κόσμου, ντόπιοι και τουρίστες, παρακολούθησαν το δρώμενο και όλοι μαζί κατέληξαν στην πλατεία του χωριού. Εκεί έλαβε χώρα η προγραμματισμένη μουσικοχορευτική εκδήλωση από τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου. Χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Θάσου ο Ελευθέριος Κυριακίδης, καθώς και η δραστήρια πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Παναγίας κυρία Σοφία Τζεναλή.
Ενώ, την εκδήλωση προλόγισε η πεζογράφος-ποιήτρια Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου. Η οποία τόνισε ότι όλες οι πράξεις μας πρέπει να έχουν μέσα Αγάπη για την πατρίδα μας αλλά και για το νησί μας την Θάσο, όπως ανέφερε : << Δυό τρεις σταγόνες Θάσου είναι ικανές για να μας ξεδιψάσουν>>, με αυτό το επίγραφο να προχωράμε, λέγοντάς το συχνά μέσα μας, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουμε πόσο πολύ τυχεροί είμαστε που πατάμε πάνω στην Θάσια γη, η οποία φιλοξενεί τις ανάσες μας, πρότεινε επίσης να ρίξουμε στις φωτιές του Αυγούστου, το γκρίζο από τις καρδιές μας, τα μολυβένια σύννεφα από την πατρίδα μας, το σαράκι και την διχόνοια της φυλής μας, να τα ρίξουμε όλα στις φωτιές του Αυγούστου. Τυχεροί ήταν όσοι παρευρέθηκαν, κεράστηκαν πλούσια εδέσματα του συλλόγου, ενώ η πλατεία ζωντάνεψε θυμίζοντας παλιά ωραία χρόνια νοσταλγικά. Ο χορός και το κέφι κράτησε πολλές ώρες και του χρόνου με υγεία.



Καταγγελίες για ακάθαριστα οικόπεδα και εστίες μόλυνσης στην συνοικία της Παναγίας

Πολλές είναι οι καταγγελίες που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα στην συνοικία της Παναγίας για ακαθάριστα οικόπεδα που δημιουργούν εστίες μόλυνσης με διάφορα τρωκτικά να φωλιάζουν εκεί.

Ωστόσο όπως μας ενημερώνει ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Κυριάκος Σταυρίδης, η υπηρεσία έχει επισκεφθεί αρκετές φορές προσφάτως την συνοικία όπου και καθάρισε τα σημεία που έπρεπε.

Πάντα βέβαια όπως ενημερώνει τους πολίτες, οι καθαριότητες διενεργούνται στα σημεία όπου μπορεί να έχει δικαιοδοσία ο Δήμος κι όχι σε ιδιόκτητα σημεία.




Άλυτο παραμένει το πρόβλημα στην συνοικία της Παναγίας

Ακόμα άλυτο παραμένει το κυκλοφοριακό θέμα για την περιοχή της Παναγίας με την διαδικασίας της ελεγχόμενης στάθμευσης να προχωρά αλλά με αργούς ρυθμούς καθώς καθέ εβδομάδα στην επιφάνεια έρχεται ένα νέο εμπόδιο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της συνοικίας της Παναγίας, κ. Φώτη Λαζαρίδη, αυτή την εβδομάδα παρόλο που έχουν πάρει όλοι οι κάτοικοι της Πανάγιας την κάρτα για το όχημα τους προέκυψε άλλο πρόβλημα και αυτό είναι οτι μέσα στο νέο σχέδιο του κυκλοφοριακού πρεπει να συμπεριλυφθούν όλοι οι καθηγητές που εργάζονται στην Παναγία.

 

 




“Ωρα Δημιουργίας” : Συνάντηση με τον Πολιτιστικό Σύλλογο της Παναγίας “Το Κάστρο”

Στο πλαίσιο των συναντήσεων με φορείς και συλλόγους του δήμου Καβάλας, η υποψήφια δήμαρχος Αναστασία Ιωσηφίδου συναντήθηκε την Τετάρτη το απόγευμα με το διοικητικό συμβούλιο του πολιτιστικού συλλόγου της Παναγίας “ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ”.

Παρουσία του προέδρου του συλλόγου κ. Φώτη Λαζαρίδη και υποψηφίων Δημοτικών συμβούλων της ΩΡΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ τέθηκαν καίρια θέματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους της παραδοσιακής αυτής συνοικίας και ζητήθηκε απο την κ. Ιωσηφίδου,  απο την θέση της Δημάρχου την επομένη των εκλογών,  να δείξει την αμέριστη μέριμνά της στην πιο όμορφη περιοχή  της πόλης της Καβάλας,  που εδώ και χρόνια βρίσκεται σε “εγκατάλειψη”.

Θέματα όπως καθαριότητα, φωτισμός, λειτουργία καταστημάτων εστίασης, θέσεις πάρκινγκ, πρόσβαση, εύρυθμη πρόσβαση σε οχήματα ΠΥ και ΕΚΑΒ, καθαρισμός οικοπέδων καθώς επίσης πολιτιστική παρουσία και εκδηλώσεις στην περιοχή,  τέθηκαν στην υποψήφια Δήμαρχο, η οποία ανέπτυξε το πρόγραμμα του συνδυασμού της για την συνοικία , δείχνοντας την ευαισθησία  και την αμέριστη προσοχή της,  για την ανάπτυξη της.




Στο επίκεντρο τα προβλήματα καθαριότητας και τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην συνοικία της Παναγίας

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της Παναγίας για το πρόβλημα της καθαριότητας της περιοχής και το κυκλοφοριακό πρόβλημα 

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσιτσιλικάκη οι κάδοι απορριμάτων είναι σε πολύ κακή κατάσταση.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:




Σέρρες: Το «Μακάριο της Παναγίας» στο Σιδηρόκαστρο – Εικόνες από το έθιμο

Το «Μακάριο της Παναγίας» αναβίωσε και φέτος στις Σέρρες

Πιστοί κάθε ηλικίας έσπευσαν στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Σιδηρόκαστρο…

Το «Μακάριο της Παναγίας», ένα έθιμο που χάνεται στα βάθη των αιώνων και το τηρούσαν με θρησκευτική ευλάβεια οι Έλληνες του Πόντου και της Μικράς Ασίας, αναβίωσε και φέτος ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Σιδηρόκαστρο Σερρών, με τη φροντίδα του εφημερίου του ναού πατέρα Παύλου Παπαδόπουλου.

Το «Μακάριο της Παναγίας» είναι ένα είδος παραδοσιακού φαγητού, που προσφέρεται σε όλους τους πιστούς αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία ανήμερα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στην αρχική του μορφή περιείχε σπασμένο σιτάρι και μοσχάρι ή κοτόπουλο που σιγοβράζονταν όλη τη νύχτα.

Στη νέα του εκδοχή το παραδοσιακό αυτό γεύμα παρασκευάζεται από μοσχάρι, χοιρινό και πατάτες που μαγειρεύονται όλα μαζί και προσφέρονται σε μερίδες στους πιστούς.

«Φέτος δόθηκαν περισσότερες από 450 μερίδες που προετοίμασαν με πολλή φροντίδα και αγάπη οι εθελοντές μας, μικροί και μεγάλοι και πολλές κυρίες του Σιδηροκάστρου. Η προετοιμασία ξεκίνησε την παραμονή της μεγάλης γιορτής και συνεχίστηκε το ξημέρωμα του Δεκαπενταύγουστου οπότε και άναψαν οι φωτιές στα καζάνια στον περίβολο της εκκλησίας για να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα. Λίγο πριν την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ευλογούμε το φαγητό και αμέσως μετά το διανέμουμε σε όλους τους πιστούς», δήλωσε ο π. Παύλος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

«Φέτος δόθηκαν περισσότερες από 450 μερίδες που προετοίμασαν με πολλή φροντίδα και αγάπη οι εθελοντές μας, μικροί και μεγάλοι και πολλές κυρίες του Σιδηροκάστρου. Η προετοιμασία ξεκίνησε την παραμονή της μεγάλης γιορτής και συνεχίστηκε το ξημέρωμα του Δεκαπενταύγουστου οπότε και άναψαν οι φωτιές στα καζάνια στον περίβολο της εκκλησίας για να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα. Λίγο πριν την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ευλογούμε το φαγητό και αμέσως μετά το διανέμουμε σε όλους τους πιστούς», δήλωσε ο π. Παύλος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

«Με την ευλογία και την προτροπή του Σεβασμιότατου ποιμενάρχου μας, μητροπολίτη Σιδηροκάστρου κ. Μακάριου είναι η ένατη χρονιά που αναβιώνουμε το έθιμο. Θέλουμε να συνεχίσουμε να το κρατάμε ζωντανό γιατί μέσα από αυτό κρατούνται ζωντανές οι παραδόσεις των προγόνων μας που ήρθαν διωγμένοι από τον Πόντο και την Μικρά Ασία και όταν εγκαταστάθηκαν σε αυτή τη νέα πατρίδα, εδώ ψηλά στο Σιδηρόκαστρο, κοντά στα σύνορα, βρήκαν μια ζεστή αγκαλιά», πρόσθεσε.

Οι φωτιές για την παρασκευή του γεύματος που προσφέρθηκε σε όλους τους πιστούς που παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου άναψαν στις πέντε τα ξημερώματα. ‘Άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, ακόμα και παιδιά, προσέφεραν τη βοήθειά τους. Με πολύ μεράκι και αγάπη κατάφεραν να ετοιμάσουν το παραδοσιακό αυτό γεύμα. Μεγάλα τραπέζια στήθηκαν έξω από τον γραφικό ναό της Αγίας Παρασκευής που βρίσκεται στην είσοδο του Σιδηροκάστρου.

Οι πιστοί κάθισαν κάτω από τα δέντρα, στον μικρό ελαιώνα που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην εκκλησία για να απολαύσουν το παραδοσιακό αυτό φαγητό. Ήταν μια ευκαιρία οι παλαιότεροι να μιλήσουν στους νεότερους για τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις των προγόνων τους.

newsit.gr

 




Πραγματοποιήθηκε Εσπερινός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Ι.Ν Παναγίας στην Καβάλα

Παρουσία πλήθους πιστών πραγματοποιήθηκε ο Εσπερινός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Ιερό Ναό της Παναγίας στην Καβάλα το απόγευμα της Δευτέρας 14 Αυγούστου. Ωστόσο το πρωί της Τρίτης 15 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε και η Όρθος – Θεία Λειτουργία με πολλούς πιστούς να βρίσκονται στον Ιερό Ναό για να κοινωνήσουν και να προσκυνήσουν την εικόνα Της.

 

 




Δεκαπενταύγουστος: Τα ήθη και έθιμα για τους εορτασμούς της Παναγίας στην Ελλάδα

Κάθε χρόνο τον Δεκαπενταύγουστο αναβιώνουν διάφορα ήθη και έθιμα σε όλη την Ελλάδα, που μετρούν πολλά χρόνια ιστορίας. Η Κοίμηση της Θεοτόκου στις 15 Αυγούστου είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας. Το Newsbomb.gr συγκέντρωσε ήθη και έθιμα από κάθε γωνιά της χώρας για το «Πάσχα του καλοκαιριού»

Ο Δεκαπενταύγουστος έχει ονομαστεί το «Πάσχα του καλοκαιριού», καθώς πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας, που οι Έλληνες την τιμούν με μεγαλοπρέπεια σε όλη τη χώρα.

Με πανηγυρικές λειτουργίες στις εκκλησίες, με γιορτές, χορούς, πανηγύρια αλλά και μια σειρά από έθιμα που διατηρούν ζωντανή την παράδοση σε κάθε γωνιά της χώρας μας, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί την κορύφωση του καλοκαιριού αλλά και μια από τις σημαντικότερες εορτές του Ορθόδοξου Χριστιανισμού, καθώς η εκκλησία τιμά την Κοίμηση της Θεοτόκου.

Ωστόσο, η Κοίμηση δεν είναι πένθιμο γεγονός για τον ελληνικό λαό και τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, καθώς η Παναγία «μετέστη προς την ζωήν» και με την Κοίμησή της προπορεύτηκε στη δόξα που μας περιμένει.

Το Newsbomb.gr συγκέντρωσε τα ελληνικά έθιμα του Δεκαπενταύγουστου από όλες τις γωνιές της Ελλάδος που συνδυάζεται η πίστη, η παράδοση αλλά και οι καλοκαιρινές διακοπές.

Κεφαλονιά: Παναγία η Φιδούσα

Η Παναγία η Φιδούσα είναι από τους πιο διάσημους ναούς της Κεφαλονιάς καθώς δέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες προσκυνητές εξαιτίας ενός μοναδικού γεγονότος.

Φιδάκια μικρού μεγέθους, ακίνδυνα, που φέρουν στο κεφάλι τέσσερις μαύρες μικρές κουκκίδες σε σχήμα σταυρού εμφανίζονται από τις 6 έως τις 16 Αυγούστου στα βράχια πίσω από το φράγκικο καμπαναριό της εκκλησίας και έρπουν άφοβα ανάμεσα στον κόσμο και μέσα στην εκκλησία.

Πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Κεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας».

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ | Εμφανιστήκαν και φέτος τα φιδάκια της Παναγίας. Εντυπωσιασμένοι οι πιστοί

Τα φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού.

Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες πριν.

Πάτμος: Παναγία η Διασωζούσα

Με ρίζες από το Βυζάντιο συνεχίζονται αναλλοίωτα αιώνες τώρα τα μοναδικά στο Αιγαίο έθιμα του Δεκαπενταύγουστου στην Πάτμο. Την παραμονή της εορτής περιφέρεται από τον κλήρο της Ιεράς Μονής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και εκατοντάδες πιστών ο Επιτάφιος της Μεγάλης Παναγίας στις πλατείες της Μεσαιωνικής Χώρας.

Σε κάθε μία ψάλλονται τα Εγκώμια της Κοιμήσεως, ενώ το βράδυ πανηγυρίζει ο Ναός της πολιούχου του νησιού Παναγίας της Διασώζουσας.