Το 24% των παιδιών έχει υποστεί bullying στο Internet

Tον κώδωνα του κινδύνου κρούουν τα αποτελέσματα πρόσφατης (2024) πανελλήνιας έρευνας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ, που έλαβε χώρα υπό την έγκριση του υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε 4.800 έφηβους 12-18 ετών.

Όπως προκύπτει, το 46% των παιδιών δεν νιώθει ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Πιο αναλυτικά, οι έφηβοι φαίνεται ότι νιώθουν λιγότερη ασφάλεια σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και πλατφόρμες live streaming (46%). Ακολουθούν οι πλατφόρμες διαδικτυακών παιχνιδιών, τα chat rooms (27%) και τα περιβάλλοντα instant messaging (26%). Επίσης, το 83% των εφήβων θεωρεί ότι η διαδικτυακή βία αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους ανήλικους, ενώ το 49% των συμμετεχόντων έχει βιώσει βία στο Διαδίκτυο ως παρατηρητής. Το 24% έχει πέσει θύμα μη συναινετικού διαμοιρασμού προσωπικών εικόνων/βίντεο.

Από την άλλη, οι έφηβοι σε ποσοστό 38% θεωρούν ότι ακολουθούν όλους τους κανόνες για την ασφάλειά τους στο Διαδίκτυο και 36% ότι θα έπρεπε να προστατεύει περισσότερο τα προσωπικά δεδομένα. Το 49% των παιδιών ζητά πιο ξεκάθαρο/εύκολο τρόπο λειτουργίας των εργαλείων block/report, 41% αυστηροποίηση των ποινών για περιστατικά βίας και κακοποίησης εις βάρος ανήλικων στο Διαδίκτυο, το 37% περισσότερη ενημέρωση στο σχολείο και το 33% περισσότερη επιμόρφωση των γονέων/κηδεμόνων.




Απολογείται σήμερα ο αστυνομικός – βιαστής των παιδιών του

Η ώρα της πρώτης απολογίας έχει έρθει σήμερα για τον αστυνομικό της σοκαριστικής υπόθεσης του συνεχόμενου ενδοοικογενειακού βιασμού των ίδιων του των παιδιών.

Συγκεκριμένα, ο ανακριτής αναμένεται να μεταβεί στο 414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο όπου ο κατηγορούμενος νοσηλεύεται φρουρούμενος καθώς επικαλείται ψυχολογικά προβλήματα.

Εναντίον του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για βιασμό κατ’ εξακολούθηση, βιασμό ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή κατάχρηση ανηλίκου από το οικείο κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή, ενδοοικογενειακή μεθοδευμένη σωματική βλάβη κατά ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή και άλλα αδικήματα.

Δεν αποκλείεται να κληθεί να καταθέσει και ο μεγαλύτερος γιος του, στο πλαίσιο της ανακριτικής διαδικασίας, ενώ η σύζυγος εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι ο φόβος την ανάγκαζε να δέχεται όλες αυτές τις κακοποιήσεις τόσο της ίδιας όσο και των παιδιών της.

Οι φρικιαστικές λεπτομέρειες της υπόθεσης που έρχονται στο φως της δημοσιότητας προκαλούν ανατριχίλα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βιασμοί των παιδιών φέρονται να επιβεβαιώνονται μέσω ιατροδικαστικών ευρημάτων αλλά και από τις καταθέσεις τους.

Τα παιδιά παραμένουν στην παιδιατρική κλινική δημόσιου νοσοκομείου, καθώς έχει αφαιρεθεί προσωρινά η επιμέλεια από τους γονείς τους.

Μεγάλη βαρύτητα δίνουν οι αξιωματικοί που έχουν αναλάβει την υπόθεση στην κατάθεση του 14χρονου αγοριού, που σύμφωνα με πληροφορίες, ο 45χρονος φέρεται να το εξανάγκαζε να ασελγεί στις αδελφές του και με τη μητέρα του.

Το αγόρι, μάλιστα, το 2020, σε ηλικία 10 ετών, έπεσε από το μπαλκόνι του τρίτου ορόφου και σώθηκε από την τέντα του πρώτου ορόφου.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις ερευνάται αν είχε επιχειρήσει να βάλει τέλος στη ζωή του.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την πρώτη στιγμή της καταγγελίας, προσπαθούσε μέσω του 14χρονου γιου του να κάνει τα παιδιά του να σωπάσουν και να μην πουν τίποτα για όσα περνούσαν μέσα στο σπίτι τους.

Εκπρόσωπος τύπου της ΕΛ.ΑΣ.: «Τα παιδιά ανέφεραν σεξουαλική κακοποίηση και από τους δύο γονείς»

Για την υπόθεση του αστυνομικού μίλησε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου.

Η κ. Δημογλίδου ανέφερε ότι η σύζυγος του αστυνομικού αντιμετωπίζεται ως θύμα χρόνιας κακοποίησης, σεξουαλικής και σωματικής.

Όπως η ίδια είπε σε τηλεοπτικά κανάλια: «Δεν γνωρίζω αν κατά τη διάρκεια της ανάκρισης προκύψει κάτι σε βάρος της και ασκηθεί σε βάρος της δίωξη για οποιοδήποτε αδίκημα, γιατί η ίδια αναφέρει ότι συμμετείχε ουσιαστικά σε κάποιες πράξεις σε βάρος των παιδιών».

«Όλα όσα αναφέρει η μητέρα στην καταγγελία της δυστυχώς τα επιβεβαιώνουν και τα παιδιά. Μιλάμε για εκτεταμένη κακοποίηση από μικρή ηλικία και από τους δυο γονείς. Ξεκαθαρίζω ότι η μητέρα ουσιαστικά αναφέρει ότι με τη βία την προέτρεπε και την εξανάγκαζε ο άνθρωπος αυτός σε ασελγείς πράξεις και το επιβεβαιώνουν τα παιδιά με τις καταθέσεις τους», υπογράμμισε στη συνέχεια.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «δεν γνωρίζουμε πόσο ψυχικά δυνατή ήταν αυτή η γυναίκα όλη την περίοδο της ζωής της με αυτόν τον άνθρωπο, για να αντισταθεί σε αυτά που την εξανάγκαζε να πράξει, ενώ ταυτόχρονα σημείωσε πως δεν υπήρχε η παραμικρή ένδειξη από την επαγγελματική παρουσία της στην Υπηρεσία ότι βίωνε έναν τέτοιον εφιάλτη».

«Παρόλο που αυτή η γυναίκα κινούταν καθημερινά ανάμεσα σε αστυνομικούς, φυσικά και θα μπορούσε ανά πάσα ώρα και στιγμή να ζητήσει βοήθεια, γνώριζε κι η ίδια ως αστυνομικός τις διαδικασίες, δυστυχώς όμως δεν απευθύνθηκε ποτέ στην Αστυνομία ούτε σε κάποιο οικείο της πρόσωπο για να μεταφερθεί η πληροφορία ότι κάτι συμβαίνει», είπε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ.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Νοσηλεία και για την σύζυγό του σε ψυχιατρική κλινική

Πληροφορίες, επίσης, αναφέρουν πως και η 35χρονη είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρικό νοσοκομείο γιατί είχε αποπειραθεί να βάλει τέλος στη ζωή της.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει, η σύζυγός του – η οποία υπηρετεί στη ΓΑΔΑ, σε διπλανό γραφείο από αυτό της Ενδοοικογενειακής Βίας – άρχισε κάποια στιγμή να παρουσιάζει ψυχιατρικής φύσεως διαταραχές.

Η 35χρονη αστυνομικός, διεγνώσθη με «καταθλιπτική διαταραχή» και ακολούθησε εκούσια νοσηλεία στο 414 Στρατιωτικό Ψυχιατρείο. Έπαιρνε δε, σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες θα επικαλεστεί και ο αστυνομικός, κοκτέιλ βαριάς αγωγής, το οποίο διέκοψε, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των θεραπόντων ιατρών απότομα, όταν έμεινε έγκυος.

Στο ψυχιατρείο, φέρεται να νοσηλεύθηκε έναν μήνα και σε μια από τις εξόδους από το ίδρυμα τον  Φεβρουάριο του 2024, μετέβη στο Τμήμα Ενδοοικογενειακής Βίας στην Καλλιθέα και κατήγγειλε τον σύζυγό της για κακοποίηση.

Σε αυτή της τη νοσηλεία, σύμφωνα με πληροφορίες θα «πάτησει» ο 45χρονος βιαστής-αστυνομικός  ώστε να υποστηρίξει ότι όλα είναι αποτέλεσμα ψεμάτων από τη σύζυγό του και ότι τίποτε από όλα αυτά δεν ισχύουν, βγάζοντάς τη «τρελή».

Την επόμενη μέρα όμως, όπως καταγγέλλει η ίδια, φέρεται να εξαναγκάστηκε από τον σύζυγό της να ανακαλέσει, ζητώντας ποινική διαμεσολάβηση και να αφαιρεθεί και η εφαρμογή« panic button» που είχαν εγκαταστήσει στο κινητό της οι αστυνομικοί.

Τον Απρίλιο του 2024 βγήκε από το νοσοκομείο και τον Νοέμβριο του 2024 ακολούθησε δεύτερη καταγγελία σε βάρος του για ενδοοικογενειακή βία και στη συνέχεια αποκαλύφθηκε η φρίκη.

 Πίστευε ότι δεν τον αγγίζει κανείς

Άνθρωποι που γνώριζαν τον 45χρονο αστυνομικό, μιλούν για έναν οξύθυμο άνθρωπο, ο οποίος διατυμπάνιζε σε όλους ότι είναι άτρωτος και δεν μπορεί να τον ακουμπήσει κανείς.

Το δε παρελθόν του είναι εξαιρετικά βίαιο, με τον ίδιο να έχει εμπλακεί σε αρκετά επεισόδια, ακόμα και με συναδέλφους του.

Συγκεκριμένα:

Το  2002 είχε στην αρχή φραστικό επεισόδιο και αργότερα έδειρε οδηγό ταξί. Του είχε επιβληθεί πρόστιμο 150 ευρώ.

Το 2002 επίσης:  Ξυλοδαρμός 17χρονου επειδή δεν είχε πληρώσει εισιτήριο στο λεωφορείο. Κατέληξαν στο δικαστήριο έπειτα από μήνυση εις βάρος του.

Το 2003 είχε διένεξη με συνάδελφο του και με οδηγούς οχημάτων στον δρόμο, χτυπώντας, μάλιστα, πολίτη σε κόκκινο φανάρι, με αποτέλεσμα να μπει σε αργία τεσσάρων μηνών  και εν συνεχεία σε διαθεσιμότητα ενός έτους.

Το 2008: Καβγά με συνάδελφό του εντός υπηρεσίας τον οποίο ξυλοκόπησε. Του επιβλήθηκε πρόστιμο.

Παράλληλα, είχε κλήσεις σε απολογία για αστυνομικά θέματα, καθώς δεν είχε μιλήσει με σεβασμό σε ανώτερο του ενώ σε άλλο περιστατικό είχε διένεξη με ανώτερο επειδή δε φορούσε το αλεξίσφαιρο γιλέκο του.

Το μεγάλο ερώτημα που χρίζει απάντησης από την ηγεσία της αστυνομίας και το Υπουργείο προστασίας του Πολίτη, είναι το πώς ο 45χρονος παρά το αποδεδειγμένο – βάσει περιστατικών – βίαιο παρελθόν του, συνέχιζε να εργάζεται όχι απλά ως αστυνομικός, αλλά σε μόνιμη θέση στην ασφάλεια της Βουλής.

Τηλεφωνούσε στη γυναίκα του και τα παιδιά του μέσα από το νοσοκομείο

Ο ίδιος, όντας έγκλειστος στην ψυχιατρική κλινική στο 414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο και φρουρούμενος έπειτα από ένταλμα σύλληψης που είχε εκδοθεί σε βάρος του τηλεφωνούσε ανενόχλητος σπέρνοντας για ακόμη μια φορά τον φόβο στις ήδη τραυματισμένες ψυχές των παιδιών του.

Ο αστυνομικός φέρεται το βράδυ της Κυριακής 1/12,  να τηλεφώνησε στη σύζυγό του για να την εκφοβίσει.

Ενώ του έχει αφαιρεθεί το κινητό του τηλέφωνο (το οποίο ερευνούν οι αρχές για την ύπαρξη βίντεο και φωτογραφιών από τις πράξεις του),  άγνωστο πώς, φέρεται να βρήκε τρόπο να τηλεφωνήσει στην 35χρονη σύζυγό του με απόκρυψη. «Ήθελε να την εκφοβίσει», ανέφερε ο δικηγόρος της Γιάννης Μπαρκαγιάννης.

Βαριές οι κατηγορίες σε βάρος του αστυνομικού

Ο 45χρονος κατηγορείται για σωρεία βαρύτατων αδικημάτων, 11 στον αριθμό, τα περισσότερα εκ των οποίων σε βαθμό κακουργήματος.

Αναλυτικά οι κατηγορίες είναι:

βιασμός,

βιασμός ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή,

κατάχρηση ανηλίκων από οικείο κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή,

γενετήσιες πράξεις μεταξύ συγγενών κατά ανηλίκων από ανιόντα κατ’ εξακολούθηση και κατά συρροή,

πορνογραφία ανηλίκων,

ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη κατ´ εξακολούθηση,

ενδοοικογενειακή βία κατά ανηλίκων κατ´ εξακολούθηση και κατά συρροή,

ενδοοικογενειακή παράνομη βία ενώπιον ανηλίκων κατ’ εξακολούθηση,

ενδοοικογενειακή παράνομη βία κατά ανηλίκου κατ´ εξακολούθηση και κατά συρροή,

οπλοφορία και οπλοχρησία κατ´ εξακολούθηση.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι απαντήσεις από τα εγκληματολογικά εργαστήρια, στα οποία μεταφέρθηκαν το κινητό του 45χρονου, usb στικάκια και υπολογιστές που βρέθηκαν στο σπίτι του κατά την έρευνα. Αυτό που αναμένουν οι αξιωματικοί είναι να διαπιστώσουν, αν όντως, όπως καταγγέλλει η μητέρα, ο 45χρονος μαγνητοσκοπούσε τις αρρωστημένες πράξεις του.




“Συρεγγέλα: Κυβερνητική δράση για την προστασία των παιδιών από κακοποίηση”

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προχωρά αποφασιστικά στην προστασία των παιδιών από κάθε μορφή κακοποίησης. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση που θεσπίσαμε έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα μηδενικής ανοχής στη σεξουαλική βία, ενώ, μέσω και συνεργασιών με φορείς, όπως είναι το πρόσφατο Μνημόνιο Συνεργασίας του ΕΛΙΖΑ με το υπουργείο Δικαιοσύνης ενισχύουμε δράσεις για την πρόληψη και προστασία των νέων» τόνισε η γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και βουλευτής Δυτικής Αθήνας Μαρία Συρεγγέλα κατά την επίσκεψή της στη Μονάδα Φροντίδας για την Ασφάλεια των Παιδιών της Γ’ Παιδιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ, που ιδρύθηκε στο ΠΓΝ Αττικόν, με πρωτοβουλία του σωματείου ΕΛΙΖΑ.

«Η Μονάδα αυτή του Αττικού Νοσοκομείου αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τις οικογένειες της Δυτικής Αθήνας και όχι μόνο. Είμαστε εδώ ώστε η παιδική κακοποίηση να μη μένει μυστικό» προσέθεσε η κ. Συρεγγέλα.

Η επίσκεψη της κ. Συρεγγέλα έγινε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Κακοποίησης, στις 19 Νοεμβρίου, και την συνόδευαν η γραμματέας Δικαιωμάτων του Παιδιού της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Καραγάννη και η διευθύντρια του ΣωματείουΕΛΙΖΑ Ξένια Παπασταύρου.

Την κ. Συρεγγέλα υποδέχτηκε ο διοικητής του ΠΓΝ Αττικόν Σπυρίδων Αποστολόπουλος ο οποίος την ενημέρωσε για τη συνολική εικόνα του Νοσοκομείου τονίζοντας πως καταφέρνουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες ασθενών από όλη την Ελλάδα χάρη στο εξαιρετικό ιατρικό προσωπικό και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει.

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις από τη διευθύντρια της Μονάδας και καθηγήτρια Παιδιατρικής – Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου, ενημερώθηκαν για τους στόχους και για τις ολιστικές υπηρεσίες υποστήριξης παιδιών και οικογένειας που προσφέρει η άρτια εκπαιδευμένη νοσοκομειακή ομάδα της Μονάδας.

Το Σωματείο ΕΛΙΖΑ – Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού, ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2008, με μοναδικό σκοπό την προστασία των παιδιών από κάθε μορφή κακοποίησης. Οι δράσεις του εστιάζουν στην πρόληψη του φαινομένου και στην πρώιμη ανίχνευση παρέμβαση και έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών με υποψία κακοποίησης. Από την ίδρυσή του έως σήμερα υλοποιεί δράσεις μέσα από τις οποίες έχουν επιμορφωθεί περισσότεροι από 25.000 επαγγελματίες που αλληλεπιδρούν με παιδιά, όπως αστυνομικοί, εισαγγελείς και δικαστικοί λειτουργοί, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, ιατροί, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς κλπ.

protothema.gr

 




Η έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση επιβλαβής για μνήμη και μαθησιακές ικανότητες παιδιών

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Environmental Health Perspectives»

Μια μορφή ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό των γεωργικών δραστηριοτήτων και της καύσης ορυκτών καυσίμων, συνδέεται με κακές επιδόσεις μάθησης και μνήμης σε παιδιά ηλικίας εννιά και δέκα ετών, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Environmental Health Perspectives» και μεταφέρει στα ελληνικά το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στην έρευνα συμμετείχαν 8.500 παιδιά από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Όπως διαπιστώθηκε, το νιτρικό αμμώνιο, το συγκεκριμένο συστατικό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μικροσωματιδίων PM2,5, συνδέεται με φτωχότερη μάθηση και μνήμη των παιδιών. Το νιτρικό αμμώνιο σχηματίζεται, όταν το αέριο αμμωνία και το νιτρικό οξύ που παράγονται από γεωργικές δραστηριότητες και την καύση ορυκτών καυσίμων, αντίστοιχα, αντιδρούν στην ατμόσφαιρα. Επίσης, το νιτρικό αμμώνιο εμπλέκεται στον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άνοιας σε ενήλικες, γεγονός που σύμφωνα με τους ερευνητές υποδηλώνει ότι τα PM2,5 μπορεί να προκαλέσουν νευρογνωστική βλάβη σε όλη τη διάρκεια της ζωής.

«Η μελέτη μας υπογραμμίζει την ανάγκη για λεπτομερέστερη έρευνα σχετικά με τις πηγές και τα χημικά συστατικά των αιωρούμενων σωματιδίων», επισημαίνει η επικεφαλής συγγραφέας Μέγκαν Χέρτινγκ, αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστημών Πληθυσμού & Δημόσιας Υγείας στην Ιατρική Σχολή Keck του Πανεπιστημίου.

xronos.gr




Σε κίνδυνο οι ογκολογικές θεραπείες των παιδιών με το νομοσχέδιο Γεωργιάδη

Σχεδόν δύο χρόνια, δεν μπορεί να λειτουργήσει το νέο  «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» με την μορφή ΝΠΙΔ που προβλέπεται στον σχετικό νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο, με αποτέλεσμα το υπουργείο Υγείας να προβλέπει περαιτέρω αλλαγές στο νομικό καθεστώς της υπάρχουσας μονάδας. Οι νέες αυτές αλλαγές, περιλαμβάνονται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τη φαρμακευτική δαπάνη.

Όμως και με τις προτεινόμενες αλλαγές, το πρόβλημα όχι μόνο δεν πρόκειται να λυθεί, αντίθετα θα ενταθεί ακόμη περισσότερο.

Τις σχετικές επισημάνσεις κάνουν τόσο η Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών – Πειραιώς (ΕΙΝΑΠ) όσο και η Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Αιματολογίας-Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ), που αποτελεί τον επιστημονικό φορέα που είναι αρμόδιος για την παιδιατρική ογκολογία στη χώρα.

Χωρίς το σημερινό προσωπικό, είναι αδύνατη η λειτουργία του νέου ΝΠΙΔ,  ενώ η χωρίς συναίνεση υποχρεωτική μεταφορά του, ουσιωδώς μεταφράζεται σε υποχρεωτική έξοδο από το ΕΣΥ

Στο νοσοκομείο Παίδων Αγλ. Κυριακού εντάσσεται το Ογκολογικό Τμήμα του νοσοκομείου Παίδων

Οι νέες ρυθμίσεις προκαλούν περαιτέρω εμπλοκή, «μπερδεύοντας» το νομικό καθεστώς λειτουργίας των νοσοκομείων Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» και «Αγία Σοφία», αλλά και της Ογκολογικής Μονάδας, δημιουργώντας διοικητικά προβλήματα και στα δύο παιδιατρικά νοσοκομεία, ενώ προωθεί την ιδιωτικοποίηση της περίθαλψης του παιδικού καρκίνου, σύμφωνα με την ΕΙΝΑΠ.

Συγκεκριμένα, η Ένωση υπογραμμίζει ότι με το νομοσχέδιο υπό διαβούλευση, μετονομάζεται το παιδιατρικό – ογκολογικό Κέντρο σε Νοσοκομείο, ενώ η διοίκηση του κέντρου, προβλέπεται ότι μπορεί περιοδικά να ασκεί και καθήκοντα διοίκησης των δύο παιδιατρικών νοσοκομείων.

«Πρόκειται για επιτάχυνση της λειτουργίας της θεραπείας του παιδικού καρκίνου, με όρους εμπορίου», επισημαίνει η ΕΙΝΑΠ, συμπληρώνοντας ότι με άλλη διάταξη, «το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό μετακινείται χωρίς να ζητηθεί η συναίνεσή του», ενώ παράλληλα, «η κυβέρνηση αποφασίζει ότι το ΝΠΙΔ αποκτάει τη δυνατότητα να αιτείται από την 1η ΥΠΕ την απόσπαση μονίμου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού πάσης φύσεως από άλλα νοσοκομεία της ίδιας Υγειονομικής Περιφέρειας, μια ρύθμιση που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους».

Η διοίκηση της ΕΙΝΑΠ εξέφρασε την απόλυτη διαφωνία της, ζητώντας την απόσυρση των επίμαχων σημείων από το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, υπογραμμίζοντας ότι «η ογκολογική περίθαλψη των παιδιών οφείλει να παραμείνει δημόσιο και δωρεάν αγαθό».

Κατήγγηλε ακόμη την υφαρπαγή της περιουσίας του νοσοκομείου Παίδων «Αγλ. Κυριακού» και εκφράζοντας τη συμπαράσταση στους εργαζόμενους του συγκεκριμένου νοσοκομείου, δήλωσε ότι θα συνδράμει μέσω του νομικού συμβούλου της Ένωσης σε οποιαδήποτε νομική ενέργεια του σωματείου των εργαζομένων του νοσοκομείου Παίδων «Αγλ. Κυριακού, καθώς και στηρίζοντας την κινητοποίηση των εργαζομένων την ερχόμενη Τρίτη 12 Νοεμβρίου.

Οι Παιδίατροι Ογκολόγοι

Από την πλευρά τους οι Παιδίατροι Αιματολόγοι – Ογκολόγοι, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για τις επιπτώσεις στην μέχρι τώρα άριστη φροντίδα του παιδιού με καρκίνο, αλλά και για τις νομικές αλλαγές που έχουν ήδη γίνει και αυτές που αναμένονται. Τόνισαν ότι ήδη οι αντιρρήσεις τους έχουν εκφραστεί και στη Βουλή με υπόμνημα από τις 8 Μαρτίου 2023 για τη νομοθεσία που έχει ίσχυσε 10 ημέρες αργότερα, ενώ τώρα επανέρχονται με νεότερη ανακοίνωση για τις επερχόμενες αλλαγές. Επισημαίνουν την αδυναμία λειτουργίας της μονάδας χωρίς το προσωπικό των δύο παιδιατρικών νοσοκομείων, το οποίο εξαναγκάζεται σε υποχρεωτική μετακίνηση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του, διαφορετικά υποχρεώνεται σε έξοδο από το ΕΣΥ, και υπογραμμίζουν ότι το ογκολογικό τμήμα είναι ενταγμένο πλήρως στο νοσοκομείο «Αγλ. Κυριακού» και όχι στο «Αγ. Σοφία».

Συγκεκριμένα, η Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Αιματολογίας-Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ), αναφέρει ότι:

  1. Η μη δυνατότητα λειτουργίας του νέου ΝΠΙΔ σχεδόν επί διετία από την ψήφιση του νόμου, δικαιώνει τις θέσεις της ΕΕΠΑΟ, για αναγκαίες ουσιώδεις αλλαγές, ως προς την προοπτική λειτουργίας του νέου φορέα.
  2. Η μετονομασία του «Κέντρου» σε «Νοσοκομείο» είναι προφανές ότι μπορεί να γίνει μόνο ως προς την ονομασία, αφού σε καμία περίπτωση το υφιστάμενο Κτίριο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «Νοσοκομείο». Το υπάρχον κτίριο, στεγάζει 4 νοσηλευτικές μονάδες και η ουσιώδης κλινική λειτουργία του είναι σε απόλυτο βαθμό εξαρτώμενη από τα δύο Νοσοκομεία Παίδων. Τα υφιστάμενα τμήματα της «Ογκολογικής Μονάδας Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τη διασύνδεση με τα Νοσοκομεία Παίδων, διότι διαθέτουν μόνο νοσηλευτικές κλίνες, χωρίς καμία άλλη θεμελιώδη νοσοκομειακή υποδομή (μείζονα εργαστήρια, χειρουργεία, ΜΕΘ, κ.α.)
  3. Επιπλέον προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός πως δεν κατέστη ακόμη εφικτή η δυνατότητα μεταφοράς του τμήματος που ανήκει στο Πανεπιστήμιο, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση λειτουργίας τμημάτων διαφορετικών ταχυτήτων και δυνατοτήτων.
  4. Ερωτηματικά προκαλεί η ακύρωση -ονομαστικά τουλάχιστον- της μεταφοράς του Ογκολογικού τμήματος του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» (ΟΤΑΚ) στο νέο ΝΠΙΔ. Δεν γίνεται επίσης αντιληπτό το γεγονός, πως το συγκεκριμένο τμήμα λογίζεται πλέον από το νομοθέτη ως «Ογκολογικό τμήμα του Αγία Σοφία», ενώ είναι γνωστή η ιστορία του από την ίδρυσή του το 1979 και η προσφορά του, όπως και των υπόλοιπων τμημάτων ανά τη χώρα, όλα αυτά χρόνια. Το συγκεκριμένο τμήμα λειτουργεί μέχρι και σήμερα απολύτως στα πλαίσια του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» με πλήρη διοικητική ένταξη εντός αυτού και προσωπικό που διορίζεται, μισθοδοτείται και προβαίνει σε επιστημονικές και διοικητικές πράξεις εντός αυτού χωρίς καμία απολύτως σχέση με το Νοσοκομείο «Αγία Σοφία». Ο ίδιος ο νομοθέτης άλλωστε στο Νόμο 5034/2023 (ΦΕΚ Α 69/18.03.2023) προέβλεψε ονομαστικώς τη μεταφορά του ΟΤΑΚ ακριβώς ως «Ογκολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» στο νέο ΝΠΙΔ.
  5. Σχετικά με τη μεταφορά του Ιατρικού και Νοσηλευτικού προσωπικού έχει πρωτοκολληθεί και αποσταλεί και στο Υπουργείο εκτενής ομόφωνη αναφορά των Ιατρών και Νοσηλευτών με ερωτήματα και θέσεις που έχουν σχέση με τα εργασιακά, επιστημονικά δικαιώματα, υποχρεώσεις και τον τρόπο λειτουργίας του προσωπικού εντός του νέου ΝΠΙΔ, ειδικά υπό το καθεστώς έλλειψης κανονισμού λειτουργίας και ασαφών εργασιακών σχέσεων. Τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν απαντηθεί ποτέ έως τώρα.
  6. Αντίθετα, στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου απουσιάζουν παντελώς τα ανωτέρω και το προσωπικό καλείται να μεταφερθεί χωρίς το δικαίωμα παραμονής στο οικείο Νοσοκομείο και χωρίς να προβλέπεται πλέον αίτηση ενδιαφέροντος ή σύναψη σαφούς εργασιακής σχέσης και πλαισίου λειτουργίας με τις όποιες περιπέτειες αυτό μπορεί να επιφέρει στους ίδιους και στις οικογένειές τους.
  7. Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζονται η παραμονή στο ΕΣΥ και τα εργασιακά και επιστημονικά δικαιώματα και υποχρεώσεις που αφορούν στελέχη του ΕΣΥ. Αντίθετα, υφίσταται κίνδυνος ύπαρξης ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  8. Είναι προφανές πως η αδυναμία ουσιαστικής απάντησης στα εύλογα ερωτήματα του Επιστημονικού Προσωπικού σε συνδυασμό με το προφανές γεγονός, πως χωρίς το Προσωπικό αυτό είναι αδύνατη η λειτουργία του νέου ΝΠΙΔ, οδήγησε στην πρόβλεψη για την χωρίς συναίνεση υποχρεωτική μεταφορά που ουσιωδώς μεταφράζεται σε υποχρεωτική έξοδο από το ΕΣΥ.



Οι Καβαλιώτες τίμησαν τη μνήμη των 57 παιδιών της τραγωδίας των Τεμπών

Οι Καβαλιώτες τίμησαν το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου 2024 τη μνήμη των 57 παιδιών που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, παρακολουθώντας μέσω γιγαντοόθονης στην πλατεία Ηρώων τη συναυλία που διοργάνωσε στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο ο σύλλογος συγγενών των θυμάτων και συμμετείχαν σπουδαίοι καλλιτέχνες, όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Τάνια Τσανακλίδου, ο Σωκράτης Μάλαμας και οι Κοινοί Θνητοί.

Όλοι μαζί έστειλαν το δικό τους μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: “Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε τι συνέβη στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, μέχρι να αποδοθεί πραγματική Δικαιοσύνη”.




Οι διάδρομοι του 19ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας γέμισαν με τοιχογραφίες των παιδιών, δίπλα τους ο ζωγράφος Γιάννης Κανιόγλου

Μια όμορφη πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, όπου οι διάδρομοι του σχολείου μεταμορφώθηκαν σε έναν καμβά γεμάτο χρώματα και δημιουργικότητα. Οι μαθητές ανέλαβαν δράση, δημιουργώντας μοναδικές τοιχογραφίες με την καθοδήγηση και την υποστήριξη του γνωστού ζωγράφου, Γιάννη Κανιόγλου. Ο καλλιτέχνης ήταν συνεχώς δίπλα στα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να εκφραστούν ελεύθερα και να αφήσουν τη φαντασία τους να αναδείξει τις δημιουργίες τους στους τοίχους του σχολείου.

Η πρωτοβουλία αυτή προσέφερε στα παιδιά όχι μόνο χαρά και ικανοποίηση, αλλά και μια αξέχαστη εμπειρία που θα συνοδεύει την καθημερινότητά τους στο σχολείο. Οι πολύχρωμες τοιχογραφίες αναμένεται να κοσμούν τους διαδρόμους για πολλά χρόνια, υπενθυμίζοντας τη δύναμη της συνεργασίας και της καλλιτεχνικής έκφρασης.




Δράση του Δήμου Αλεξανδρούπολης στη δημοτική κατασκήνωση Friendship για την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών

Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλου και με γνώμονα την ευαισθητοποίηση της κοινότητας για την παιδική ψυχική ανθεκτικότητα, οργανώθηκε δράση στον χώρο της δημοτικής κατασκήνωσης Μάκρης, με συμμετέχοντες παιδιά – κατασκηνωτές της 4ης κατασκηνωτικής περιόδου.

Η επίσκεψη των στελεχών της Εταιρίας στην κατασκήνωση έλαβε χώρα το απόγευμα της 20ης Αυγούστου 2024, όπου πραγματοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις σε τέσσερις ομάδες εφήβων ηλικίας 11-15 χρόνων, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τεχνικές διαχείρισης συναισθημάτων στο πλαίσιο της ενσυναίσθησης.

Τη δράση παρακολούθησαν επίσης, εκτός από το σύνολο των στελεχών της κατασκήνωσης, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Ιωάννης Μπόγδης, ο Συντονιστής των Υπηρεσιών της ΕΚΨ Π. Σακελλαρόπουλος στην Θράκη Νίκος Νικόλαρος, ο Πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της κατασκήνωσης Αθανάσιος Τασακλάκης και Χαράλαμπος Τζάντζαλης και η Αν. Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Αθλητισμού Τσακιρούδη Τριάδα.

Η δράση στέφτηκε με επιτυχία, αφήνοντας πίσω χαμόγελα και ενθουσιασμό από την πλευρά των κατασκηνωτών, ενώ ο Δήμος ανανέωσε το ραντεβού με τα στελέχη της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλου για την επόμενες κοινές δράσεις που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες.

 

www.evros24.gr




Θάσος: Πέθανε στον ύπνο της μητέρα δύο παιδιών

Η Θάσος στο επίκεντρο για τον θάνατο 52χρονης μητέρας από τη Μαγνησία, που εργαζόταν σε κατάστημα του νησιού. Η άτυχη γυναίκα, πέθανε στον ύπνο της και οι δικοί της περιμένουν να μάθουν τα αίτια της τραγωδίας.

Ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τα αίτια θανάτου της 52χρονης γυναίκας, που ήταν μητέρα δύο παιδιών. Είχε ταξιδέψει πρόσφατα από τη Μαγνησία στη Θάσο, για να εργαστεί την καλοκαιρινή περίοδο.

Όπως έγινε γνωστό, η άτυχη γυναίκα πέθανε στον ύπνο της και εντοπίστηκε νεκρή το πρωί. Οι προσπάθειες να την επαναφέρουν δεν απέδωσαν και πλέον όλοι περιμένουν το πόρισμα της ιατροδικαστικής εξέτασης, που αναμένεται να αποσαφηνίσει τα αίτια, πίσω από την τραγωδία.

Η γυναίκα με καταγωγή από τη Μαγνησία, και την περιοχή του Δήμου Ρήγα Φεραίου και του Στεφανοβικείου, δεν αντιμετώπιζε χρόνια προβλήματα υγείας. Το τελευταίο διάστημα, όπως έλεγαν φίλοι και συνάδελφοί της, έδειχνε σε καλή φυσική και ψυχολογική διάθεση.

Οι αστυνομικοί που ενημερώθηκαν για τον θάνατο από τους γιατρούς, έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας. Προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ των γεγονότων, στην τελευταία νύχτα της 52χρονης.

Θέλουν να διαπιστώσουν τι προηγήθηκε πριν πέσει για ύπνο και πού είχε βγει να διασκεδάσει. Όπως έγινε γνωστό μετά τον θάνατο της 52χρονης, αναβάλλεται η προγραμματισμένη εκδήλωση του Πολιτιστικού Συλλόγου της περιοχής.

newsit.gr




Ηλεία: Πατέρας έξι παιδιών ο 37χρονος που δολοφόνησε την 11χρονη ανιψιά του

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η Ελλάδα τις εξελίξεις στη δολοφονία της 11χρονης από τα χέρια του θείου του στην Ηλεία.

Το άτυχο κορίτσι που είχε εξαφανιστεί από το βράδυ της Κυριακής (9/6) όταν επιβιβάστηκε στο αυτοκίνητο του θείου του, έπεσε θύμα άγριας δολοφονίας στο χωριό Μυρτιά της Ηλείας.

Για την εξαφάνιση της 11χρονης είχε εκδοθεί amber alert και από την πρώτη στιγμή ενώ κάτοικοι του χωριού ερευνούσαν όλη την περιοχή για να εντοπίσουν το κορίτσι. Ωστόσο, το μεσημέρι της Δευτέρας (10/6) γράφτηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο.

Πατέρας έξι παιδιών ο δολοφόνος της 11χρονη

Ο πρόεδρος τα κοινότητας Αρετής, Βασίλης Θρακιάς, σε δηλώσεις του υπογράμμισε ότι ο καθ’ ομολογίαν δράστης «είχε παραβατική συμπεριφορά» ενώ πρόσθεσε πως ήταν πατέρας έξι παιδιών.

«Ομολόγησε ο φερόμενος ως δράστης. Είναι κάτοικος του χωριού μας. Έχει έξι παιδιά. Είμαστε συγκλονισμένοι, αυτά τα πράγματα είναι τρομερά που συμβαίνουν» σημείωσε σχετικά.

Φως στην υπόθεση θα ρίξει η ιατροδικαστική εξέταση

Ο ιατροδικαστής θα διαπιστώσει αν το παιδί φέρει ίχνη βιασμού ή απόπειρας βιασμού. Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ ο ίδιος παραδέχτηκε ότι το κίνητρό του ήταν σεξουαλικό, ενώ φαίνεται να ομολόγησε ότι σκότωσε το παιδί με ένα κατσαβίδι.

Ο δράστης αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα (11/6) στον εισαγγελέα. Στην περιοχή έχουν φτάσει και ενισχύσεις από την Αθήνα υπό τον φόβο επεισοδίων από τους συγγενείς.

Τι πιστεύει για τα κίνητρα η ΕΛΑΣ

Μιλώντας στην ΕΡΤ η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνα Δημογλίδου, τόνισε ότι η αστυνομία θεωρεί ότι τα κίνητρα του δράστη ήταν σεξουαλικά, καθώς στο παρελθόν το 2017 είχε ξανά συλληφθεί από την ίδια υπηρεσία για βιασμό και αποπλάνηση ενός ανήλικου κοριτσιού. «Είχε δικαστεί το 2020 στη Ζάκυνθο όμως ήταν ελεύθερος γιατί τότε του έδινε ο νόμος του δικαίωμα με περιοριστικούς όρους. Δεν φυλακίστηκε ποτέ, ούτε εκδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό η απόφαση του δικαστηρίου» τόνισε η κ. Δημογλίδου σημειώνοντας ότι αν δικαζόταν σήμερα, θα βρισκόταν στην φυλακή σύμφωνα με τον νέο ποινικό κώδικα.

Σημείωσε ότι ο 37χρονος πήγαινε δύο φορές το μήνα στο αστυνομικό τμήμα, γι αυτό γνώριζαν στις Αρχές για ποιον άνθρωπο μιλάμε. Ωστόσο, όπως είπε, στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα ο άνθρωπος αυτός δεν είχε απασχολήσει με τέτοιου είδους αδικήματα ξανά την ελληνική αστυνομία. «Συνέχιζε και έδινε το παρόν» είπε και σημείωσε ότι ο ίδιος δεν έχει απαντήσει ποιο ήταν το κίνητρό του. «Φαίνεται ότι το παιδί εισέρχεται στο όχημα με τη θέλησή του καθώς πρόκειται για ένα άτομο της εμπιστοσύνης του» τόνισε.

Τα στοιχεία που «έκαψαν» τον παιδοκτόνο

Από βιντεοληπτικό υλικό που συνέλεξαν και ανέλυσαν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας, είδαν την 11χρονη Βασιλική να επιβιβάζεται με την θέλησή της σε ένα αυτοκίνητο και να φεύγει. Όπως προέκυψε, το αυτοκίνητο ανήκε στον 37χρονο ξάδελφο και κουμπάρο της μητέρας της ανήλικης και ως οικείο πρόσωπο το άτυχο παιδί τον εμπιστεύτηκε.

Οι αστυνομικοί προχώρησαν στην προσαγωγή του και αρχικά ο ίδιος προσπαθούσε να πείσει ότι δεν είχε καμία σχέση με την εξαφάνιση του κοριτσιού, αλλά έπεσε σε αντιφάσεις. Τελικά όμως ομολόγησε ότι σκότωσε το παιδί, ενώ υπέδειξε στους αστυνομικούς και το σημείο στο οποίο είχε πετάξει το άψυχο κορμάκι. Ο 37χρονος υποστήριξε ότι το κίνητρό του ήταν σεξουαλικό αλλά δεν παραδέχεται ακόμη αν το έπραξε.

Ελεύθερος ο 37χρονος ενώ είχε καταδικαστεί για βιασμό ανήλικης

Ο καθ’ ομολογίαν δράστης της δολοφονίας της 11χρονης στη Μυρτιά, ήταν ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, καθώς το 2017 είχε συλληφθεί με την κατηγορία του βιασμού ενός 14χρονου κοριτσιού. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2020 καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό από το δικαστήριο στη Ζάκυνθο, αλλά κατέθεσε αίτημα για αναστολή εκτέλεσης της ποινής του, μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση σε β’ βαθμό στο Εφετείο. Το αίτημά του έγινε δεκτό και βάσει νόμου αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, ανάμεσα στους οποίους ήταν να εμφανίζεται δύο φορές τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του.

Από το 2020 η υπόθεση δεν είχε φτάσει ακόμα στο Εφετείο ώστε να τελεσιδικήσει η ποινή και ο 37χρονος κυκλοφορούσε ελεύθερος, φτάνοντας σε νέο έγκλημα σε βάρος ανήλικου κοριτσιού.

Παραδέχεται σεξουαλικό κίνητρο, δεν ομολογεί ότι τη βίασε

Στο σημείο όπου εντοπίστηκε η σορός της 11χρονης, Καταράχι Ηλείας, κλήθηκε ιατροδικαστής για να διαπιστώσει αν υπάρχουν ενδείξεις βιασμού ή απόπειρας αφού τα συνοδά στοιχεία δείχνουν ότι αυτό ήταν το κίνητρο, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Ο ίδιος παραδέχεται ότι το κίνητρό του ήταν σεξουαλικό αλλά δεν παραδέχεται ακόμη αν το έπραξε. Ο χρόνος θανάτου του παιδιού υπολογίζεται αργά το βράδυ έως και λίγο μετά τα μεσάνυχτα, ενώ ο ιατροδικαστής θέλει να κάνει πρώτα τη νεκροψία για να διαπιστώσει αν υπήρξε και σεξουαλική κακοποίηση.

Ψάχνουν το κατσαβίδι

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ το έγκλημα έγινε με πολλαπλά χτυπήματα από αιχμηρό αντικείμενο, πιθανότατα με κατσαβίδι. Ο δράστης υπέδειξε στους αστυνομικούς που το πέταξε με τις Αρχές να μην το έχουν βρει ακόμα. Ο 37χρονος δεν έχει απαντήσει στους αστυνομικούς για το εάν βίασε το άτυχο κοριτσάκι με την οριστική απάντηση να αναμένεται να τη δώσει ο ιατροδικαστής. Η αστυνομία εξετάζει αν πράγματι το έγκλημα τόσο μακριά από το σπίτι της μικρής ή αν το πτώμα της 11χρονης μεταφέρθηκε εκεί εκ των υστέρων.

Η μητέρα της τον υποψιαζόταν από την αρχή – To θέατρο που έπαιξε

Όπως μετέδωσε ο Alpha, όσο η μητέρα και ο πατέρας έψαχναν το παιδί τους, ο ίδιος είχε επιστρέψει και δήθεν βοηθούσε στις έρευνες. Μάλιστα, την ίδια ώρα είχε κάνει ανάρτηση στο Facebook όπου έκανε έκκληση για όποιον γνωρίζει να τους δώσει πληροφορίες για το πού βρίσκεται το παιδί…

Ωστόσο, η μητέρα της 11χρονης από την πρώτη στιγμή ενημέρωσε το Χαμόγελο του Παιδιού και την αστυνομία πως το παιδί τους κινδυνεύει, γιατί υποψιαζόταν τον ξάδερφο και κουμπάρο της. Ο 37χρονος δράστης είχε παραβατική συμπεριφορά στο παρελθόν. «Μάθαμε και για κάποιον φερόμενο ως δράστη, ο οποίος ομολόγησε, ναι μένει στο χωριό. Έχει έξι παιδιά. Συγκλονισμένοι είμαστε, αυτά τα πράγματα παιδιά είναι τρομερά που συμβαίνουν» σημείωσε στην ΕΡΤ ο Βασίλης Θρακιάς, πρόεδρος της κοινότητας Αρετής προσθέτοντας ότι ο καθ’ ομολογίαν δράστης «είχε παραβατική συμπεριφορά».

Πώς άρπαξε τη μικρή ο δράστης – Το χρονικό

Το πρωί της Κυριακής ο δολοφόνος είχε πάει στο σπίτι της οικογένειας. Εκεί, το 11χρονο παιδάκι προθυμοποιήθηκε να του πλύνει το αυτοκίνητο. Εκείνος δέχθηκε

Λίγο μετά, η μικρή είπε πως πάει βόλτα στον παππού της. Έπειτα, συνάντησε τον θείο της. Αφού του έπλυνε το αυτοκίνητο, εκείνος είπε να την «πάει μία βόλτα για το ευχαριστώ», όπως μεταδίδει ο Alpha. Τότε, το παιδί μπήκε στο αυτοκίνητο.

Ο 37χρονος επιβίβασε περίπου στις 9:00 το βράδυ της Κυριακής την ανήλικη στο αυτοκίνητό του, στην περιοχή Μυρτιά, και την οδήγησε σε ερημική τοποθεσία, στην περιοχή Καταρράχι, που βρίσκεται ανάμεσα στα Λεχαινά και την κοινότητα της Αρετής, όπου και δολοφόνησε την 11χρονη.

Σύμφωνα με την αστυνομία, η εξαφάνιση της 11χρονης δηλώθηκε περίπου στις 3:00 τα ξημερώματα της Δευτέρας και αμέσως μετά ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό της

ethnos.gr




Το Χαμόγελο του Παιδιού | Γονική αρπαγή από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον τεσσάρων ανήλικων παιδιών

Σε αρπαγή των ανηλίκων Μιχάλη Άρμπι, 6 ετών, Οδυσσέα Άρμπι, 4 ετών, Γιώργο Άρμπι, 2 ετών και Κωνσταντίνο Άρμπι, 3 ετών προέβη η μητέρα, από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον, στο οποίο φιλοξενούνταν κατόπιν εισαγγελικής εντολής και έκτοτε αγνοούνται.

Το συμβάν έλαβε χώρα στις 14/05/2024 και ώρα 13:45. κάτι που γνωστοποιήθηκε το βράδυ της ίδιας ημέρας από το «Χαμόγελο του Παιδιού».

Ο φορέας προχώρησε άμεσα στην ενεργοποίηση του μηχανισμού Amber Alert Hellas, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, καθώς συντρέχουν πολύ σοβαροί λόγοι που θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο.

Ο Μιχάλης Άρμπι, 6 ετών έχει καστανά μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μαύρο τζιν και άσπρη μπλούζα. Έχει ύψος 1,10.

Ο Οδυσσέας Άρμπι, 4 ετών έχει καστανά μάτια και καστανά μαλλιά. Φορούσε μαύρο παντελόνι φόρμας και μπλούζα κίτρινο με γκρι. Έχει ύψος ένα μέτρο.

Ο Γιώργος Άρμπι, 2 ετών έχει μαύρα μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μπλε σκούρο παντελόνι και μπλούζα κίτρινη. Έχει ύψος ένα μέτρο περίπου.

Ο Κωνσταντίνος Άρμπι, 3 ετών μαύρα μάτια και μαύρα μαλλιά, φορούσε μπλε τζιν παντελόνι, γκρι μπλούζα και έχει ύψος ένα μέτρο.

Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το 24ωρο, στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τις Εξαφανίσεις», σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας αλλά και μέσω της εφαρμογής Missing Alert app οπού υπάρχει ζωντανή ενημέρωση για την εξαφάνιση. Μπορείτε να την κατεβάσετε για Android κινητά εδώ http://bit.ly/missing-alert-android και για Apple κινητά εδώ http://bit.ly/missing-alert-apple

Σε ενδεχόμενη εύρεση των ανηλίκων Μιχάλη Άρμπι, 6 ετών, Οδυσσέα Άρμπι, 4 ετών, Γιώργο Άρμπι, 2 ετών και Κωνσταντίνο Άρμπι, 3 ετών θα ενημερωθείτε σχετικά με νέο Δελτίο Τύπου, ώστε να αφαιρεθούν άμεσα οι αφίσες από όπου έχουν αναρτηθεί.

Το Amber Alert Hellas συνίσταται στην άμεση, έγκυρη και λεπτομερή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με περιστατικό εξαφάνισης ανηλίκου μόλις λίγα λεπτά μετά την ειδοποίηση των Αρχών ή του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σχετικά με αυτό. Για να επιτευχθεί αυτό στο Πρόγραμμα συμμετέχει πλήθος φορέων (κρατικών, ιδιωτικών, εθελοντικών) με τον κάθε ένα από αυτούς να επικοινωνεί τα στοιχεία του αγνοούμενου παιδιού και κάποιες άλλες βασικές πληροφορίες μέσα από τα μέσα που διαθέτει π.χ. τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spots, αναρτήσεις στα socialmedia, αποστολή SMS, ανακοινώσεις στις οθόνες αεροδρομίων κ.λ.π

Το Χαμόγελο του Παιδιού: Γονική αρπαγή από χώρο παιδικής προστασίας στο Ίλιον τεσσάρων ανήλικων παιδιών



Ενίσχυση του Εμβολιασμού Παιδιών και Ενηλίκων για Προστασία και Ευημερία

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας αναδεικνύει τη σημασία του εμβολιασμού παιδιών και ενηλίκων ως βασικό πυλώνα της προστασίας της υγείας και της ευημερίας του κοινωνικού συνόλου.
Ο Ιατρικός Σύλλογος τονίζει την ανάγκη ενίσχυσης του εμβολιασμού, τόσο στα παιδιά, όσο και στους ενήλικες.
Ο στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την παγκόσμια εμβολιαστική κάλυψη των παιδιών είναι 90 με 95% για τις έγκυρες δόσεις των
βασικών εμβολίων.
Η αίσθηση ασφάλειας, από τις δήθεν εξαφανισμένες ασθένειες(ιλαρά, κοκκύτης, πολιομυελίτιδα, κ.α.) είναι απατηλή, αφού όταν πέσουν τα ποσοστά κάτω από 85% της εμβολιαστικής κάλυψης οι ασθένειες επανεμφανίζονται.

Θετικό στοιχείο για τη χώρα μας είναι ότι οι παιδικοί εμβολιασμοί διενεργούνται σε υψηλά ποσοστά με βάση το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Δεν συμβαίνει το ίδιο, όμως, με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών για τους ενήλικες.

Χαρακτηριστικό είναι ότι με βάση μελέτες, μέχρι το 2030, ο αριθμός των ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω αναμένεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού, φτάνοντας τα 1,4 δισεκατομμύρια. Συνεπώς, καθώς ο πληθυσμός παγκοσμίως γηράσκει, η αξία της πρόληψης μέσω του εμβολιασμού είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Με την αύξηση των επιδημιών και των πανδημιών στην παγκόσμια κοινότητα, ο εμβολιασμός των ενηλίκων είναι κλειδί για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος προσκαλεί όλους τους ενήλικες να ενημερωθούν από τους θεράποντες Ιατρούς και να συμμετάσχουν ενεργά στα εμβολιαστικά προγράμματα(για τον ιό του έρπη, πνευμονιόκοκκου, κ.α.), συνεισφέροντας έτσι στην υγεία και την ευημερία της κοινότητας.




Κρήτη | Συνελήφθη εκπαιδευτικός για σωματική βία σε βάρος παιδιών

Στη σύλληψη ενός 62χρονου εκπαιδευτικού στην Κρήτη λόγω βίαιης συμπεριφοράς προχώρησαν οι Αρχές έπειτα από καταγγελίες τόσο της διευθύντριας του σχολείου όσο και των γονιών των μαθητών, όπου διδάσκει. Πιο συγκεκριμένα, κατηγορίες για σωματική βία σε βάρος αδύναμων προσώπων, παράνομη βία και απειλή κατ’ εξακολούθηση αντιμετωπίζει 62χρονος εκπαιδευτικός στην Κίσσαμο. Ο εκπαιδευτικός συνελήφθη κατόπιν καταγγελιών της Δ/ντριας, της ψυχολόγου και των γονέων έξι παιδιών, που κατέθεσαν ότι βιαιοπραγεί και απειλεί μαθητές κατ’ εξακολούθηση.

Ο εκπαιδευτικός είχε βιαιοπραγήσει και στο παρελθόν εναντίον μαθήτριας

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων, ο 62χρονος είχε και στο παρελθόν βιαιοπραγήσει σε βάρος μαθήτριας και στη συνέχεια ζήτησε συγγνώμη από τους γονείς της αλλά και από τη Διευθύντρια. Παρ’ όλα αυτά, εξακολούθησε να επιδεικνύει μια απαράδεκτη -όπως περιγράφουν οι καταγγέλλοντες – συμπεριφορά εντός αλλά και εκτός του σχολικού χώρου, η οποία οδήγησε στη σύλληψή του.

Χθες, Πέμπτη, βρέθηκε ενώπιον του Εισαγγελέα, ενώ αναμένεται να δικαστεί σήμερα στις 12 το μεσημέρι. Στη δίκη, εκτός από τη Δ/ντρια και την Ψυχολόγο του σχολείου αναμένεται να καταθέσουν και οι γονείς των έξι παιδιών.

Πηγή: newsbeast.gr




Μητέρα δύο παιδιών η νεκρή από τους πυροβολισμούς στην παρέλαση για το Super Bowl στο Κάνσας | Ξεπερνούν τους 20 οι τραυματίες

Μια μητέρα δύο παιδιών και φανατική οπαδός των Kansas City Chiefs σκοτώθηκε από τους πυροβολισμούς το απόγευμα της Τετάρτης κοντά στην παρέλαση της ομάδας για την κατάκτηση του Super Bowl, σύμφωνα με δημοσίευμα. Η Λίζα Λόπεζ Γκαλβάν πέθανε κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης σε τοπικό νοσοκομείο για τραύμα από πυροβολισμό στην κοιλιά της επιβεβαίωσαν οι συγγενείς της στην «Kansas City Star».

«Ήταν ο πιο υπέροχος, όμορφος άνθρωπος», δήλωσε στην εφημερίδα η Λίζα Λόπεζ, μακροχρόνια φίλη της που δεν έχει, όμως, συγγένεια μαζί της, η οποία εργάζεται ως διοικητική βοηθός της αίθουσας σύνταξης της Star.

«Δούλευε ως DJ. Ήταν στους γάμους όλων μας. Όλοι την ξέραμε. Ήταν γεμάτη ζωή».

Δεν είναι σαφές αν η Λόπεζ Γκαλβάν είναι ο ένας νεκρός που έχει επιβεβαιώσει η αστυνομία του Κάνσας Σίτι ή αν ο θάνατός της είναι ο δεύτερος, σύμφωνα με τη New York Post.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του απογεύματος πριν από τον θάνατό της, το Facebook της γέμισε με μηνύματα ελπίδας για γρήγορη ανάρρωση.

Η αστυνομία ανακοίνωσε σε απογευματινή συνέντευξη Τύπου ότι ένα άτομο σκοτώθηκε και άλλα 22 τραυματίστηκαν, ανάμεσά τους εννέα παιδιά, όταν πολλοί ένοπλοι άνοιξαν πυρ στο τέλος της παρέλασης για τη νίκη, στην οποία συμμετείχαν χιλιάδες οπαδοί.

Σύμφωνα με φίλους και συγγενείς, ο ενήλικος γιος της Λόπεζ-Γκαλβάν τραυματίστηκε επίσης από σφαίρα και ένας από τους δύο ξαδέλφους της, που πιστεύεται ότι είναι ανήλικος, τραυματίστηκε μέσα στο χάος.

Η Λόπεζ-Γκαλβάν, περίπου 40 ετών, ζούσε με τον σύζυγό της και τα δύο τους παιδιά στο Shawnee, μόλις μία ώρα νοτιοανατολικά από το σημείο όπου σημειώθηκαν οι τραγικοί πυροβολισμοί.
Εργαζόταν ως DJ για τον κοινοτικό ραδιοφωνικό σταθμό KKFI και ως συμπαρουσιάστρια του Tejano Tuesday, το οποίο επικεντρωνόταν στην ισπανόφωνη μουσική.

Ήταν επίσης φανατική οπαδός των Kansas City Chiefs και η σελίδα της στο Facebook ήταν γεμάτη με μηνύματα υποστήριξης προς την ομάδα της τις ημέρες που προηγήθηκαν της δεύτερης συνεχόμενης νίκης τους στο Super Bowl την Κυριακή.

Η στιγμή που κόσμος πιάνει ύποπτο για τους πυροβολισμούς

Η στιγμή των πυροβολισμών

Σε βίντεο έχει καταγραφεί και η στιγμή των πυροβολισμών που ξεκίνησαν περίπου στο τέλος της παρέλασης. Στα πλάνα φαίνεται ο κόσμος να τρέχει πανικόβλητος για να ξεφύγει.

Πηγή: Newsbeast.gr



Η ιλαρά είναι η πιο μολυσματική ασθένεια που έχει γνωρίσει η επιστήμη | Η σημασία του εμβολιασμού παιδιών και ενηλίκων

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, του Πανεπιστημίου Harvard, του Πανεπιστημίου Lancaster και του U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC), τα περιστατικά ιλαράς πέρυσι αυξήθηκαν κατά 18% σε 9 εκατομμύρια παγκοσμίως. Οι θάνατοι από ιλαρά αυξήθηκαν κατά 43% συγκριτικά με πέρυσι με 130.000 θανάτους το 2022, με τους περισσότερους θανάτους να είναι παιδιών σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ – η παθολόγος, καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου και η βιολόγος Παναγιώτα Ζαχαράκη – συνοψίζουν τα δεδομένα και αναφέρουν ότι η ιλαρά, που κάποτε ήταν ελεγχόμενη μέσω εκτεταμένου εμβολιασμού, επανεμφανίζεται λόγω της μείωσης των εμβολιασμών σε διεθνές επίπεδο. Οι προσπάθειες για την αύξηση του εμβολιασμού (με MMR – εμβόλιο ιλαράς, ερυθράς, παρωτίτιδας παιδιών και ενηλίκων) στοχεύουν στην αποκατάσταση της ανοσίας της αγέλης και στην πρόληψη των εξάρσεων.

Πριν τη δυνατότητα του εμβολιασμού, 2,6 εκατομμύρια μικρά παιδιά κάθε χρόνο έχαναν τη ζωή τους και εκατομμύρια άλλα ζούσαν με κώφωση ή εγκεφαλική βλάβη. Οι επιπλοκές της ιλαράς κυμαίνονται από σχετικά ήπιες, όπως διάρροια, έως πιο σημαντικές όπως πνευμονία, φλεγμονή του μέσου ωτός και εγκεφαλίτιδα (σπανιότερα, υποξεία σκληρυντική πανεγκεφαλίτιδα), έλκος του κερατοειδούς, με δημιουργία ουλών. Στον απόηχο της επιτυχούς εξάλειψης της ευλογιάς στη δεκαετία του 1970, μια παρόμοια παγκόσμια προσπάθεια εμβολιασμού συνέτριψε τη θνησιμότητα από ιλαρά από 2,6 εκατομμύρια το 1980 σε 73.000 έως το 2014.

Ο αριθμός R της ιλαράς (ο μέσος αριθμός ατόμων που θα μολύνει κάποιος με τον ιό) από 15 ή περισσότερους ξεπερνά ακόμη και τις πιο ανεξέλεγκτες παραλλαγές του SARS-CoV-2. Λόγω αυτής της μολυσματικότητας δεν ήταν ποτέ απολύτως δυνατό να επιτευχθεί η εκρίζωση, αλλά πολλές χώρες έχουν κηρυχθεί απαλλαγμένες από την ιλαρά από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Για παράδειγμα, η ΗΠΑ θεωρήθηκε απαλλαγμένη από τη νόσο το 2000, μετά τον εμβολιασμό ή τη νόσηση του 95 % του πληθυσμού. Ωστόσο, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο θεωρήθηκε απαλλαγμένο από ιλαρά το 2016, έχασε το καθεστώς του μόλις δύο χρόνια αργότερα. Και τώρα υπάρχουν αυξανόμενοι αριθμοί κρουσμάτων σε όλη την Αγγλία, με σημαντική έξαρση στο Λονδίνο.

Το κύριο όπλο στον πόλεμο κατά της ιλαράς ήταν το εμβόλιο MMR, που κυκλοφόρησε το 1971, το οποίο παρέχει επίσης ανοσία κατά της παρωτίτιδας και της ερυθράς – δύο άλλων ιών με δυνητικά δυσάρεστες μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Η παγκόσμια ανάπτυξη του MMR ήταν ίσως ο μεγαλύτερος θρίαμβος για τη δημόσια υγεία του τελευταίου τετάρτου του 20ου αιώνα, σώζοντας τουλάχιστον 56 εκατομμύρια ζωές, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΠΟΥ από το 2000 έως το 2021. Μέχρι που, το 1998, στο The Lancet (το φημισμένο επιστημονικό περιοδικό) διατυπώθηκαν ψευδείς ισχυρισμοί σχετικά με μια σύνδεση μεταξύ του εμβολίου MMR και του αυτισμού. Το 2010, η εργασία ανακλήθηκε από το περιοδικό και ο κύριος συγγραφέας της, ο Andrew Wakefield, απομακρύνθηκε από την άσκηση της ιατρικής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Παρά τις πολυάριθμες μελέτες που επιβεβαιώνουν τόσο την αποτελεσματικότητα όσο και την ασφάλεια του MMR και την αποτυχία να βρουν οποιαδήποτε σχέση με τον αυτισμό, πολλοί άνθρωποι άρχισαν να έχουν δεύτερες σκέψεις σχετικά με το να εμβολιάσουν τα παιδιά τους. Η διστακτικότητα του εμβολιασμού βοήθησε την ιλαρά να επιστρέψει, με τους παγκόσμιους θανάτους να ανέρχονται σε 130.000 το 2022. Ο διστακτικός εμβολιασμός αποτελεί πλέον πρόβλημα για όλα τα προγράμματα εμβολιασμού, ιδιαίτερα για την ιλαρά, καθώς το R του 15 ή περισσότερο σημαίνει ότι οποιαδήποτε πτώση της κάλυψης του εμβολίου θα έχει ως αποτέλεσμα ταχεία αύξηση των κρουσμάτων. Όπου η κάλυψη του εμβολίου γίνεται τοπικά χαμηλή, μπορεί να υπάρξουν τοπικές επιδημίες σημαντικής σοβαρότητας. Πολλές χώρες έχουν πλέον χάσει την αξιολόγηση του απαλλαγμένου από ιλαρά κράτους και ιδίως στην Ευρώπη κράτη όπως η Αλβανία, η Τσέχικη Δημοκρατία και η Ελλάδα, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο εμβολιασμός MMR δεν είναι μόνο για παιδιά. Ακόμα κι αν ένας ενήλικας έχει λάβει έναν εμβολιασμό με MMR ως παιδί ή επιβίωσε από προσβολή ιλαράς τις ημέρες πριν από τον εμβολιασμό, η ανοσία του μπορεί να εξασθενήσει. Αν και η νόσηση μετά τον πρώτο εμβολιασμό είναι σπάνια, ο εμβολιασμός με MMR ενηλίκων εξακολουθεί να αξίζει τον κόπο, καθώς υπερβαίνει την προστασία του ατόμου που λαμβάνει τον εμβολιασμό και αφορά ένα μεγαλύτερο σύνολο. Η ενίσχυση της ανοσίας των ενηλίκων έναντι αυτών των τριών ιών μειώνει την πιθανότητα ασυμπτωματικής λοίμωξης και ελαχιστοποιεί την πιθανότητα της φορείας. Ο εμβολιασμός με MMR ενηλίκων μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση μέρους της ανοσίας της αγέλης που έχει χαθεί λόγω δισταγμού για εμβολιασμό.

Η επιλογή του MMR στους ενήλικες που δεν έχουν εμβολιαστεί ή έχουν εμβολιαστεί με μία δόση βοηθά στην προστασία όλων από την ιλαρά και βοηθά στην πρόληψη της ερυθράς σε έγκυες γυναίκες και τα μωρά τους. Επίσης, και για τους άντρες η επιλογή του MMR, αν δεν έχει κάποιος εμβολιαστεί ή εχει εμβολιαστεί από μία μόνο δόση, προστατεύει και από την ορχίτιδα, τη φλεγμονή των όρχεων που είναι σύμπτωμα της παρωτίτιδας. Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι περίπου 1 στα 5 ανεμβολίαστα άτομα που νοσούν από ιλαρά μπορεί να χρειαστούν νοσηλεία, ενώ από 1 μέχρι 3 σε κάθε 1.000 παιδιά που νοσούν πεθαίνουν από σοβαρές επιπλοκές.

Από την άλλη πλευρά, άτομα που εμβολιάζονται θεωρούνται προστατευμένοι δια βίου: μία δόση έχει 93% αποτελεσματικότητα και δύο δόσεις 97%.

πηγή: Newsbeast.gr




Σε έξαρση η βία ανηλίκων | «Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι χαμηλώνει η ηλικία των παιδιών»

Ιδιαιτέρως ανησυχητικές είναι οι διαστάσεις που λαμβάνει η έξαρση της βίας των ανηλίκων, με 14χρονα και 15χρονα παιδιά να εμπλέκονται σε καυγάδες με άγριους ξυλοδαρμούς. Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται τα περιστατικά, αλλά ότι μειώνεται η ηλικία των παιδιών, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, συμβουλεύοντας τους γονείς να πάρουν μέτρα.

«Βλέπουμε αύξηση των περιστατικών»

«Αυτό δεν έχει φύλο, βλέπουμε πολλές φορές ότι τα κορίτσια έχουν και ηγετικούς ρόλους μέσα σε συμμορίες, επιτίθενται σε άλλα κορίτσια, βιντεοσκοπούν και ανεβάζουν στα social media» επεσήμανε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο το πρωί της Παρασκευής (2/2), ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Ν/Α Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης με αφορμή τον ξυλοδαρμό της 15χρονης στη Θεσσαλονίκη.

«Ασκήθηκε δίωξη για σωματικές βλάβες και για τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα. Βλέπουμε μια αύξηση αυτών των περιστατικών και η αστυνομία πώς μπορεί να τα αντιμετωπίσει; Με την εμφανή αστυνόμευση και τελευταία οι εντολές που δίνονται στους αστυνομικούς είναι να πλησιάζουν τα παιδιά εκεί που συχνάζουν. Όχι απλώς να φαίνονται εκεί αλλά να τα προσεγγίζουν και να τους μιλάνε και να τα ακούν. Προσπαθεί με αυτήν την προσέγγιση η αστυνομία να αντιμετωπίσει πλέον το ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται όμως μόνο από την αστυνομία, αλλά από το σχολείο και την οικογένεια» συμπλήρωσε.

«Το τραγικό δεν είναι ότι αυξάνονται οι αριθμοί των περιστατικών. Αυξάνονται και οι αριθμοί των παιδιών που χαμηλώνει η ηλικία τους. Είναι παιδιά» δήλωσε ο Γιώργος Καλλιακμάνης.

Για τη βία των ανηλίκων τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της ίδιας εκπομπής η λέκτορας εγκληματολογίας και διευθύντρια του CSI INSTITUTE, Κέλλυ Ιωάννου εξηγώντας: «Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι ο μιμητισμός δεν έχει αιτιώδη σχέση με την αναπαραγωγή της βίας αλλά μπορεί να έχει υψηλό βαθμό συσχέτισης, που σημαίνει ότι ένα παιδί το οποίο προέρχεται από δυσλειτουργικό περιβάλλον, δεν έχει μάθει να αντιμετωπίζει τα δυσάρεστα συναισθήματά του, δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το σχολείο και βλέπει παντού γύρω του τη βία, τότε έχει υψηλότερες πιθανότητες να εκδηλώσει μια βίαιη συμπεριφορά. Δεν αρκεί όμως να δω κάτι και αμέσως να γίνω βίαιος».

«Οι γονείς σήμερα δίνουν τα πάντα στα παιδιά τους για να μην τους λείψει τίποτα και στο τέλος τους λείπουν οι ίδιοι» είπε κλείνοντας η Κέλλυ Ιωάννου.

πηγή: NewsBeast.gr




«Χαμόγελο του Παιδιού» | «Αγκάθι» οι κακοποιήσεις παιδιών

Έξι παιδιά την ημέρα έπεφταν θύματα κακοποίησης, ενώ σχεδόν δύο παιδιά την ημέρα, εμφάνιζαν αυτοκτονικές τάσεις μέσα στο 2023, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα το «Χαμόγελο του Παιδιού».

Στο επίκεντρο της συνάντησης που διοργάνωσε ο οργανισμός, βρέθηκε η πρόληψη αλλά και η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που απασχολούν τα παιδιά, όπως το bullying και η παραβατικότητα, οι φυγές εφήβων, οι εξαφανίσεις παιδιών, καθώς και η αυτοκτονικότητα που εκφράζουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Επίσης, σήμερα παρουσιάστηκε ο απολογισμός έργου του οργανισμού, καθώς και των 10 εξειδικευμένων κέντρων δράσης για το έτος 2023.

Τα ποσοστά αυξάνονται ανησυχητικά

Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στο επιχειρησιακό κέντρο του οργανισμού στην Αγία Παρασκευή, συμμετείχαν αρμόδιοι φορείς, όπως εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, δικαστικοί λειτουργοί, γιατροί, εκπαιδευτικοί, δημοσιογράφοι, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, στελέχη του «Χαμόγελου του Παιδιού», οι οποίοι συζήτησαν για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, με τα ποσοστά να αυξάνονται ανησυχητικά, αλλά και τους πολλούς κινδύνους που εκείνα καθημερινά αντιμετωπίζουν.

Καθημερινοί κίνδυνοι

Ο πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού, Κώστας Γιαννόπουλος, στον χαιρετισμό του ανέφερε: «Σήμερα γίνεται μια ακόμη προσπάθεια να απολογηθούμε, να μιλήσουμε για το τι κάναμε σαν κοινωνία, τι κάναμε σαν Χαμόγελο του Παιδιού τον περασμένο χρόνο για τα παιδιά μας. Αποφασίσαμε σε αυτόν τον απολογισμό, να μην αναφερθούμε μόνο στα στατιστικά στοιχεία, στα 93.000 παιδιά που βοηθήσαμε το 2023, αλλά να παρουσιάσουμε την αιχμή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτή τη στιγμή. Χωρίς συνεργασία, χωρίς συνέργειες, χωρίς σύμπνοια, χωρίς προσπάθεια να λειτουργήσουν οι θεσμοί και όχι καθένας από εμάς να υποκαθιστά τους θεσμούς, αλλά να τους συμπληρώνει. Αυτή άλλωστε είναι αρχή μας, ειδικότερα ενός εθελοντικού οργανισμού». Ο κ. Γιαννόπουλος τόνισε ακόμη, πως «το Χαμόγελο του Παιδιού το 2023, θωρακίστηκε ακόμα περισσότερο με πρόσθετους ελεγκτικούς μηχανισμούς από τους ήδη υπάρχοντες, ώστε να διασφαλίσει το έργο του και τη συνέχεια αυτού με συνέπεια».

«Δυστυχώς» όπως επεσήμανε ο κ. Γιαννόπουλος «τα στατιστικά στοιχεία μας για το 2023 είναι εξαιρετικά ανησυχητικά και αποτυπώνουν απόλυτα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και τους πάρα πολλούς κινδύνους που καθημερινά αντιμετωπίζουν. Ενδεικτικά το 2023, λάβαμε και διαχειριστήκαμε καθημερινά αναφορές (επώνυμες και ανώνυμες) για την κακοποίηση 6 παιδιών».

Η Ιωάννα Χαρδαλούπα, ψυχολόγος-συντονίστρια στο Κέντρο για τη Βία και τον Εκφοβισμό Βullying, του Χαμόγελου του Παιδιού, μιλώντας για το bullying και την παραβατικότητα και ανακοινώνοντας τα στατιστικά για το 2023, ανέφερε πως «κάναμε μία συμβουλευτική κάθε δύο ημέρες για bullying σε παιδιά (252 συμβουλευτικές). Μας καλούσαν δηλαδή παιδιά για θέματα που αφορούσαν το bullying κι εμείς υποστηρίζαμε συμβουλευτικά. Από αυτά τα περιστατικά που χειρίστηκε η γραμμή 1056 και 116111 για το bullying και την παραβατικότητα, τα περισσότερα παιδιά τα οποία κάλεσαν, φάνηκε ότι ήταν εφηβικής ηλικίας και κυρίως αγόρια. Ένα ακόμη σημαντικό δεδομένο είναι, ότι τα περιστατικά παρεμβάσεων πρόληψης για θέματα βίας, που πραγματοποιήθηκαν σε σχολεία, σχεδόν διπλασιάστηκαν, ενώ κάθε σχολική ημέρα ευαισθητοποιούνταν και ενημερώνονταν πάνω στο θέμα του εκφοβισμού περίπου 230 μαθητές και μαθήτριες πανελλαδικά. Στο σύνολό τους ενημερώθηκαν 30,000 μαθητές για τον εκφοβισμό».

Περιστατικά bullying

Η πρώην εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου, μιλώντας για το bullying και την παραβατικότητα των παιδιών, επεσήμανε: «Δεν έχουμε φροντίσει για τις γνωστικές ικανότητες των παιδιών. Δεν έχουμε φροντίσει για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, δεν έχουμε φροντίσει, ούτε η οικογένεια, ούτε τα σχολεία, ούτε η πολιτεία. Τα παιδιά, μετά την πανδημία έχασαν το βηματισμό τους, έχασαν τα όρια. Τα όρια νομίζω είναι η ασφάλεια των παιδιών, είναι το τείχος προστασίας τους. Τα θέλουν τα όρια, εμπιστεύονται τα όρια, τα αξιοπρεπή όρια. Μιλάμε για τείχος προστασίας με εξόδους εκτόνωσης. Αυτά τα τείχη προστασίας και των ορίων τους, πρέπει να έχουμε προβλέψει, να έχουν βαλβίδες εκτόνωσης. Και υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες βαλβίδες και θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, εκεί όπου το byllying είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Αυτό κάτι μας λέει».

Οι αναφορές για κακοποιήσεις παιδιών και αυτοκτονικές τάσεις

Η ψυχολόγος και συντονίστρια στο Εθνικό Κέντρο για την κακοποίηση και εκμετάλλευση, του Χαμόγελου του Παιδιού, μίλησε για τα αποθαρρυντικά νούμερα αναφορικά με τις κακοποιήσεις παιδιών, καθώς όπως σημείωσε, πραγματοποιούνται καθημερινά 6 αναφορές κακοποίησης παιδιών. «Αυτός ο αριθμός μας δείχνει το βαθμό, αλλά μας δείχνει ότι ο κόσμος μας εμπιστεύεται, έχει ενημερωθεί για το τι σημαίνει να περνάει βία ένα παιδί στο σπίτι του, ευαισθητοποιείται και γνωρίζει πού να καλέσει για να το αναφέρει.. Η πλειονότητα των αναφορών αυτών αφορούσε παραμέληση και εγκατάλειψη, σωματική κακοποίηση – και για 92 παιδιά αφορούσε σεξουαλική κακοποίηση».

Σημειώνεται ότι ως προς την αυτοκτονικότητα παιδιών και εφήβων, από τα στοιχεία του οργανισμού έχουν αναφερθεί 615 περιστατικά αυτοκτονικού ιδεασμού (1,7 την ημέρα), με τις 431 από αυτές τις περιπτώσεις να αφορούν σε παιδιά 13-17 ετών, εκ των οποίων τα 313 ήταν κορίτσια. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι αιτίες που οδήγησαν τα παιδιά στην έκφραση αυτοκτονικότητας ήταν (σε σειρά προτεραιότητας): σχέσεις με την οικογένεια, σχέσεις με συνομηλίκους, ιστορικό ή παρούσα ψυχική νόσος, ενδοοικογενειακή βία.

Η Ειρήνη Ριζοπούλου, κοινωνική λειτουργός, συντονίστρια στο Εθνικό Κέντρο για τις εξαφανίσεις παιδιών και ενηλίκων, τόνισε αναφορικά με τις εξαφανίσεις παιδιών: «Το ‘Χαμόγελο’ βρίσκεται σταθερά δίπλα σε κάθε εξαφανισμένο παιδί και στην οικογένεια του και με τον όρο ‘εξαφανισμένο παιδί’ αναφερόμαστε στο παιδί που βρίσκεται μακριά από τους ανθρώπους που το φροντίζουν. Σύμφωνα με τα στατιστικά μας για το 2023, διαχειριστήκαμε 246 υποθέσεις εξαφανισμένων παιδιών, για 186 παιδιά, δηλαδή για κάποια από αυτά υπήρξε επαναλαμβανόμενη εξαφάνιση. Επίσης, κάθε δύο ημέρες αντιμετωπίζαμε μία υπόθεση εξαφάνισης παιδιού, με μέσο χρόνο εύρεσής του τις 2 ημέρες. Το μεγαλύτερο ποσοστό παιδιών που εξαφανίζονται είναι τα παιδιά που πραγματοποιούν φυγές, ενώ αναφορικά με το προφίλ τους, στην Ελλάδα παραμένει κυρίαρχη φιγούρα η φυγή κοριτσιού εφηβικής ηλικίας, ελληνικής καταγωγής, ενώ η αιτία εξαφάνισης είναι κυρίως η σχέση με ενήλικα άτομα».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη δράση των 10 εξειδικευμένων κέντρων που έχει συγκροτήσει ο οργανισμός και έχουν ως στόχο την παροχή στοχευμένων υπηρεσιών στα παιδιά και οικογένειες στη χώρα, εστιάζοντας στην πρόληψη αλλά και την αποτελεσματική αντιμετώπιση, όλων αυτών που τους απασχολούν, όπως το bullying, η παραβατικότητα των παιδιών, οι εξαφανίσεις και φυγές, σοβαρά προβλήματα υγείας και προβλήματα διαβίωσης.

Τα 10 κέντρα δράσης του Χαμόγελου του Παιδιού είναι: το Εθνικό Κέντρο για την Κακοποίηση και Εκμετάλλευση, το Κέντρο για τη Βία και τον Εκφοβισμό Bullying, το Κέντρο Υποστήριξης Ευάλωτων Οικογενειών, Παιδιών και Νέων, το Κέντρο Υπηρεσιών Υγείας, τα Σπίτια Φροντίδας, το Εθνικό Κέντρο για τις Εξαφανίσεις Παιδιών και Ενηλίκων, Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας, το Κέντρο για τη Διαδικτυακή Ασφάλεια, η Ακαδημία Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Smile Academy, το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων.

Επίσης, σημαντικά στοιχεία του «Χαμόγελου του Παιδιού», αποτελούν οι 199.805 κλήσεις τις οποίες διαχειρίστηκαν οι 4 Γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης, ενώ σημειώνεται ότι μόνο στη Γραμμή SOS 1056, ο οργανισμός διαχειρίστηκε 515 κλήσεις την ημέρα.




Σήμερα το τελευταίο αντίο στην 50χρονη που κατασπαράχτηκε από τρία σκυλιά μπροστά στα μάτια των παιδιών της

Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τον μαρτυρικό θάνατο της 50χρονης μητέρας δύο παιδιών που δέχθηκε επίθεση και κατασπαράχτηκε από τρία τσοπανόσκυλα μέσα στον κήπο του σπιτιού της στη Θεσσαλονίκη.

Ο ιατροδικαστής ο οποίος εξέτασε τη σορό της διαπίστωσε πάνω από 50 δαγκωματιές που επέφεραν και τον θάνατό της ενώ σήμερα, Τρίτη (12/12) στις 10:30 συγγενείς και φίλοι θα της πουν το τελευταίο αντίο.

Η 50χρονη Ελισάβετ το μεσημέρι της Κυριακής (9/12) φρόντιζε τα φυτά του κήπου όταν τρία μανιασμένα τσοπανόσκυλα εισέβαλαν και την κατασπάραξαν με δεκάδες δαγκωματιές σε όλο της το κορμί. Η γυναίκα προσπάθησε να ξεφύγει αλλά δεν τα κατάφερε.

Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τον μαρτυρικό θάνατο της 50χρονης μητέρας δύο παιδιών που δέχθηκε επίθεση και κατασπαράχτηκε από τρία τσοπανόσκυλα μέσα στον κήπο του σπιτιού της στη ΘεσσαλονίκηΟ ιατροδικαστής ο οποίος εξέτασε τη σορό της διαπίστωσε πάνω από 50 δαγκωματιές που επέφεραν και τον θάνατό της ενώ σήμερα, Τρίτη (12/12) στις 10:30 συγγενείς και φίλοι θα της πουν το τελευταίο αντίο.

Η 50χρονη Ελισάβετ το μεσημέρι της Κυριακής (9/12) φρόντιζε τα φυτά του κήπου όταν τρία μανιασμένα τσοπανόσκυλα εισέβαλαν και την κατασπάραξαν με δεκάδες δαγκωματιές σε όλο της το κορμί. Η γυναίκα προσπάθησε να ξεφύγει αλλά δεν τα κατάφερε.

Το πόρισμα του ιατροδικαστή προκαλεί σοκ καθώς η γυναίκα εκτός από τις δαγκωματιές σε όλο της το κορμί είχε και πολλά βίαια χτυπήματα. Μόνο στο ένα της χέρι έφερε πάνω από δέκα δαγκωματιές.

Τα τρία σκυλιά είχαν δημιουργήσει προβλήματα και στο παρελθόν

Κάτοικοι της Νεοχωρούδας, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (12/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο καταγγέλλουν πως τα τρία σκυλιά είχαν δημιουργήσει προβλήματα και στο παρελθόν. Αυτή η φορά όμως ήταν η μοιραία.

Ο 37χρονος ιδιοκτήτης των 3 σκύλων χθες, Δευτέρα (11/12) το πρωί πέρασε το κατώφλι του εισαγγελέα, ο οποίος άλλαξε την κατηγορία από ανθρωποκτονία από αμέλεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.

Ο ιδιοκτήτης των σκύλων ζήτησε προθεσμία και αναμένεται να απολογηθεί αύριο, Τετάρτη, ενώ τα σκυλιά τα έχει πάρει η Κτηνιατρική Υπηρεσία.




Πώς έγινε η σοκαριστική επίθεση σκύλων στην 50χρονη μητέρα δύο παιδιών στη Θεσσαλονίκη

Μια ασύλληπτη τραγωδία σημειώθηκε στη Νεοχωρούδα του δήμου Ωραιοκάστρου, στη Θεσσαλονίκη, όπου μια μητέρα, ελεύθερη επαγγελματίας και εθελόντρια 50 ετών έχασε τη ζωή της μετά τη σοκαριστική επίθεση τριών σκυλιών.

Η 50χρονη, που καταγόταν από την Ημαθία, ζούσε στην περιοχή για πάνω από 20 χρόνια, ενώ διατηρούσε βιβλιοπωλείο στο Ωραιόκαστρο. Τα τελευταία χρόνια εργαζόταν και ήταν μέτοχος σε βιομηχανία κατασκευής συστημάτων εξατμίσεων.

Το χρονικό

Τα τρία σκυλιά επιτέθηκαν και σκότωσαν την 50χρονη περίπου στις 14:00 χθες το μεσημέρι. Η γυναίκα ήταν με τον κηπουρό, όταν άνοιξε την πόρτα του κήπου, για να πετάξει κλαδιά, τα οποία βρίσκονται ακόμη έξω από το σπίτι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Mega στο σημείο της τραγωδίας. Τα σκυλιά τής επιτέθηκαν στο δρομάκι και η γυναίκα βρήκε φριχτό θάνατο στην πόρτα του κήπου της.

Τα σκυλιά φέρεται να ανήκουν σε 37χρονο γείτονα της 50χρονης, ο οποίος συνελήφθη από την ΕΛ.ΑΣ. Την προανάκριση για το περιστατικό έχει αναλάβει το αστυνομικό τμήμα Ωραιοκάστρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την τραυμάτισαν σε όλο της το σώμα. Στο σημείο εκλήθη το ΕΚΑΒ, ωστόσο ήταν ήδη αργά.

Ο τηλεοπτικός σταθμός βρέθηκε έξω από το σπίτι της 50χρονης, που κατασπαράχτηκε από σκυλιά…

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάτοικος της περιοχής άκουσε τα σκυλιά και πυροβόλησε στον αέρα, ώστε να φοβηθούν και να φύγουν.

Δεν είναι γνωστό μέχρι στιγμής εάν ο συγκεκριμένος κάτοικος ήταν μάρτυρας του βίαιου περιστατικού με θύμα την 50χρονη.




Η τεχνολογία σώζει ζωές και βρίσκεται στη διάθεση των παιδιών και των ευάλωτων συνανθρώπων μας από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Η τεχνολογία σώζει ζωές και βρίσκεται στη διάθεση των παιδιών και των ευάλωτων συνανθρώπων μας από «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Παρουσίαση του Έργου «Η Συμβολή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην προστασία των παιδιών, των νέων και των ατόμων σε κίνδυνο στην Ελλάδα SMILE NET»

Πρωτοποριακές υπηρεσίες πρόληψης και προστασίας, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και τα διεθνή

European Missing Alert Automated System (EMAAS) αυτοματοποιημένο σύστημα παραγωγής και δημοσιοποίησης Amber Alert Hellas και Missing Alert Hellas
Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Βοήθειας για άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εξαφάνισης (ανήλικα ή ενήλικα άτομα με προβλήματα υγείας, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κ.α.)
Υπερσύγχρονη Κινητή Επιχειρησιακή Μονάδα Επικοινωνιών και Διαχείρισης Καταστροφών (Mobile Command Center)
Δίκτυο Ψηφιακής Αυτόνομης Επικοινωνίας εθνικής εμβέλειας
Ψηφιακό Σύστημα Διαχείρισης και Ενημέρωσης Εθελοντών και Συνεργαζόμενων Φορέων και Δράσεων
Την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, παρουσία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» παρουσίασε στο Πανελλήνιο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Άμεσης Κοινωνικής & Ιατρικής Παρέμβασης «ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ», το έργο SMILE NET.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω του έργου “SMILE NET”, που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα 2014-2020» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναβάθμισε το σύνολο των υπηρεσιών του πανελλαδικά, δίνοντας έμφαση στην προστασία παιδιών σε κίνδυνο, καθώς και ατόμων από 18 έως 60 ετών, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και ομάδες υψηλού κινδύνου στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων και των μεταναστών.

Μέσω του έργου “SMILE NET”, η τεχνολογία και οι υπερσύγχρονες εφαρμογές της παρέχονται μέσα από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στα παιδιά και στους ενήλικες που διατρέχουν κίνδυνο. Χάρη σε αυτό, θα έχουν στη διάθεσή τους μοναδικές υπηρεσίες πρόληψης και προστασίας, λειτουργώντας ως επιπρόσθετη προστασία για άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εξαφάνισης -ανήλικα ή ενήλικα άτομα με προβλήματα υγείας, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κ.ά. καθώς και άλλα άτομα όπως ορειβάτες, διασώστες κ.ά.

Η κα. Αννίκα Δρανδάκη, από τα Συντονίστρια Προγραμμάτων του Οργανισμού καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους και ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. «Το Χαμόγελο του Παιδιού» δήλωσε: «Στο “Χαμόγελο” η χρήση της τεχνολογίας ήταν και παραμένει προτεραιότητα καθώς αναβαθμίζει ουσιαστικά τις υπηρεσίες μας προς τα παιδιά και μας κάνει πιο αποτελεσματικούς και άμεσους, γιατί η τεχνολογία μπορεί και σώζει ζωές. Το “Χαμόγελο” πάντα ήταν εκεί αρωγός του κράτους και των θεσμών του σε εξαφανίσεις, έκτακτες καταστάσεις και κρίσεις. Όλα όσα λειτουργούμε, αλλά και όλα όσα παρουσιάζουμε σήμερα, τίθενται στη διάθεση των θεσμών απολύτως δωρεάν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Amber Alert Hellas, που σε άλλα κράτη μόνο η ετήσια συντήρησή του στοιχίζει χιλιάδες ευρώ.

»Η Ομάδα Τεχνολογίας που έχουμε συγκροτήσει -και στην οποία συμμετέχουν εθελοντικά οι μεγαλύτερες πολυεθνικές αλλά και ελληνικές εταιρείες του κλάδου- μας έχει βοηθήσει ουσιαστικά να διαθέτουμε, χωρίς απολύτως κανένα κόστος, τεχνολογία αιχμής. Τώρα χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μας δόθηκαν και επιπλέον εργαλεία για να αναβαθμίσουμε το σύνολο των υπηρεσιών μας με στόχο την προστασία των παιδιών και πιο ευάλωτων της κοινωνίας μας».

Η κα. Πηγή Πρωτοψάλτη, Συντονίστρια Διεθνών Συνεργασιών του Οργανισμού, αναφέρθηκε στη μεγάλη εμβέλεια των δράσεων του Οργανισμού, σε συνεργασία και συνέργεια με Διεθνείς Οργανισμούς και φορείς όπως η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για τα Εξαφανισμένα και Σεξουαλικώς Κακοποιημένα Παιδιά (Missing Children Europe-MCΕ), το Διεθνές Κέντρο για τα Εξαφανισμένα και Υπό Εκμετάλλευση Παιδιά (International Centre for Missing and Exploited Children-ICMEC) κ.ά., όπου μέσω αυτών διδάχτηκε καλές πρακτικές. Σήμερα, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ηγείται σε διεθνείς φορείς και Οργανισμούς, τους εκπαιδεύει, δίνει τα τεχνολογικά εργαλεία του, την τεχνογνωσία και εμπειρία του.

Ακολούθησε χαιρετισμός από τον κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνηση ο οποίος δήλωσε «Το “SMILE NET”, είναι ένα σημαντικό τεχνολογικό έργο για την πρόληψη και την προστασία των ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο. Με ικανοποίηση, ξεναγήθηκα στην υπερσύγχρονη «Κινητή Επιχειρησιακή Μονάδα Επικοινωνιών Έκτακτων Αναγκών και Διαχείρισης Καταστροφών» και συγχαίρω όλη την ομάδα για το έργο της, αλλά και τις πολλαπλές δυνατότητες και λειτουργίες που διαθέτει. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους και όσες εργάζονται άοκνα στον Οργανισμό με στόχο να βοηθούν κόσμο. Ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στεκόμαστε αρωγοί στο έργο που επιτελεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για σχεδόν 30 χρόνια και ευχόμαστε να συνεχίσει να προσφέρει στην κοινωνία ακόμα περισσότερα και μεγαλύτερα χαμόγελα».

Παρουσιάστηκε, έπειτα, η «Ομάδα Τεχνολογία για το Παιδί» του Οργανισμού και ο ρόλος της, από τον κο. Αντώνη Τσιμπούκη, CEO CISCO Ελλάδας, Μάλτας, Κύπρου και Βαλκανίων ο οποίος υπογράμμισε«Είμαστε εδώ για να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε το “Χαμόγελο” να πετύχει το έργο του. Είμαστε πάνω από 20 χρόνια σε αυτή τη σύμπραξη, και ενώ στην πραγματική ζωή μπορεί να είμαστε ανταγωνιστές στο “Χαμόγελο” δουλεύουμε μαζί για ένα κοινό σκοπό, τον ανθρώπινο παράγοντα. Ώστε να ενσωματώσουμε όλες τις υπάρχουσες τεχνολογίες στο δίκτυο υπηρεσιών του Οργανισμού, και είμαστε περήφανοι για αυτό. Πλέον το Χαμόγελο διαθέτει τεχνολογία stateoftheart».

Η νέα συνεργασία του Οργανισμού με το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών δίνει τη δυνατότητα όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από τον Οργανισμό να γίνονται προσβάσιμα και σε άτομα κωφά ή βαρήκοα και στο πλαίσιο αυτό, η κα. Βενέττα Λαμπροπούλου, Πρόεδρος Δ.Σ. Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, πραγματοποίησε χαιρετισμό: «Είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε εδώ και που το “Χαμόγελο” μας προσέγγισε ώστε να ενώσουμε δυνάμεις για να υποστηρίξουμε και άτομα κωφά ή βαρήκοα».

Στη συνέχεια ακολούθησαν παρουσιάσεις όλων των έργων που εντάσσονται στο “SMILE NET” και που κάθε ένα ξεχωριστά αλλά και όλα μαζί, ως σύνολο, θα ενισχύσουν τις προσπάθειες του Οργανισμού να σώζει ζωές.

Ο κος. Ιωάννης Μερτζάνης, CEO «SINGULARLOGIC A.E.» ευχαρίστησε το «Χαμόγελο», που μέσω της Ομάδας Τεχνολογίας, βοήθησε τις εταιρείες να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι και πιο ευαίσθητοι ως προς τη χρήση της Τεχνολογίας. Ο κος. Δημήτρης Μπακάκος, Γενικός Διευθυντής «SINGULARLOGIC A.E.», παρουσίασε το σύστημα EMAAS (European Missing Alert Automated System), το Σύστημα παραγωγής και δημοσιοποίησης υλικών εξαφάνισης για το “Amber Alert Hellas” και το “Missing Alert Hellas” και ανέφερε «Αυτό που είναι άκρως σημαντικό είναι η ταχύτητα ενεργοποίησης από την ιδέα στην πράξη της, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των εξαφανίσεων. Μόλις σε λίγα λεπτά κάθε Μέσο και συνεργαζόμενος φορέας, λαμβάνει το υλικό που χρειάζεται να δημοσιοποιήσει. Για τον λόγο αυτό βραβεύτηκε και το 2023 στα ΔΕΗ BITE Awards, με Gold Award για την επιτυχή ανάπτυξη και υλοποίηση ενώ έλαβε και την κορυφαία διάκριση Platinum Award για το 2023».Το EMAAS διαθέτει διασυνοριακές λειτουργίες και το οποίο –όπως ανέφερε– με τη βοήθεια της «Ομάδας Τεχνολογίας για το Παιδί» θα ενισχυθεί με επιπλέον υποστηρικτικές εφαρμογές, ώστε τα αποτελέσματα να είναι ακόμα ταχύτερα.

Ο κος. Δημήτρης Βασιλόπουλος, Executive Director Public Business Unit «ΝΕΤCOMPANY- INTRASOFT» σημείωσε πως μέσω του “Χαμόγελου” δίνονται νέες ιδέες και πιθανά σενάρια, που μπορεί η Τεχνολογία που παρέχουν να αξιοποιηθεί για την κοινωνική συνοχή. Ο κος. Σωτήρης Μεταξάς, CEO «ASSISTANT SOLUTIONS», ανέλαβε να παρουσιάσει την εφαρμογή “VAPPY SMILE”·ένα Ψηφιακό Σύστημα Διαχείρισης και Ενημέρωσης Εθελοντών και συνεργαζόμενων φορέων και δράσεων σε περίπτωση εξαφάνισης ή κατάστασης έκτακτης ανάγκης, που μπορεί σε πραγματικό χρόνο, με ασφάλεια, κινητοποιήσει 4.000 πιστοποιημένους εθελοντές του Οργανισμού, καθώς κάθε λεπτό μετράει σε περιστατικά κρίσης.

Ο κος. Κώστας Μπούρος, Διευθυντής Τεχνολογίας «G4S TELEMATIX» μίλησε για το ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Βοήθειας Ατόμων σε Κίνδυνο μέσω Υπηρεσιών Εντοπισμού, που η εταιρεία ανέπτυξε για χάρη του Οργανισμού και εξέλιξε αναφέροντας τις ειδικές συσκευές, υψηλής ποιότητας και ακρίβειας συσκευές εντοπισμού GPS trackers, που περιλαμβάνει και ειδικό λογισμικό χαρτογράφησης καθώς και δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με οργανισμούς -«Το Χαμόγελο του Παιδιού», Αστυνομία, Πυροσβεστική.

Ο Πρόεδρος & Διευθύνων «ADAPT IT», κος. Αθανάσιος Τζαφέρης, ευχαρίστησε για την τιμή να συμμετέχουν στο έργο αυτό και ανέφερε «Ζήσαμε, βιώσαμε το μεγάλο πάθος που διακρίνει “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και που είναι αυτό που το έχει οδηγήσει, αλλά και εμάς μαζί, με επιτυχία να αγκαλιάσουμε αυτή την προσπάθεια και να βάλουμε το λιθαράκι μας να πάμε παρακάτω», και ο κος. Λευτέρης Κολτσίδας , ΙCT & Presales Director «ADAPT IT» με τη σειρά του παρουσίασε το Εθνικό Δίκτυο Ψηφιακής Αυτόνομης και Αμφίδρομης Επικοινωνίας. Το ασφαλές, ψηφιακό αμφίδρομο δίκτυο ασύρματων επικοινωνιών αυτό, που μέσα από το οποίο επιτυγχάνεται η βελτίωση των επικοινωνιών φωνής και δεδομένων ειδικά για επιχειρήσεις εκτάκτων αναγκών και έρευνας και διάσωσης, παράλληλα με τη δυνατότητα online GPS tracking. Μέσω του Δικτύου,ανέφερε, συνδράμουμε άμεσα και αποτελεσματικά, χωρίς να εξαρτόμαστε αποκλειστικά από τις υπάρχουσες υποδομές των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και να μπορούμε να λειτουργήσουμε αυτόνομα ακόμη και σε περιπτώσεις φυσικών ή άλλων καταστροφών.

Η απόδειξη όσων συζητήθηκαν στην εφαρμογή όλων αυτών των τεχνολογιών για τη διάσωση ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες αποτέλεσε η παρουσίαση της Κινητής Επιχειρησιακής Μονάδα Επικοινωνιών έκτακτων αναγκών και διαχείρισης καταστροφών από τους κο. Κολτσίδα, κο. Ιωάννη Νταλαμάγκο, General Manager «VISIOTEC» και κο. Φάνη Σπανό, Μηχανικός «NIKAS BUSES» και μέλος της Ομάδας Έρευνας & Διάσωσης «Θανάσης Μακρής» του Οργανισμού. Η Μονάδα συντονίζεται και κατευθύνεται επίσης από την Ομάδα Έρευνας & Διάσωσης «Θανάσης Μακρής» του Οργανισμού ενώ ο συντονισμός πραγματοποιείται μέσω GPS και live στίγματος ασύρματης επικοινωνίας real time. Τα monitors δίνουν εικόνα του στίγματος του κάθε διασώστη στο πεδίο.

Η Μονάδα ως Συντονιστικό Κέντρο είναι σε συνεργασία με την Αστυνομία, την Πυροσβεστική και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και σε διαρκή σύνδεση και επικοινωνία με το Επιχειρησιακό Κέντρο του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», και τα τηλεφωνικά Κέντρα των 4 Γραμμών Βοήθειας και Υποστήριξης που λειτουργεί («Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056», την «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111», «Ευρωπαϊκής Γραμμής για τις εξαφανίσεις 116000», «Εθνικής Γραμμής για τους αγνοούμενους ενήλικες 1017».

Φωτογραφίες από την παρουσίαση του “SMILE NET”:https://photos.app.goo.gl/f5XHEzNtnLwq8Q7U6

Περισσότερες πληροφορίες:

«Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Τηλ. 11040

press@hamogelo.gr

 




Φόβος και τρόμος οι απόπειρες αρπαγής παιδιών – Πώς προσεγγίζουν τα ανήλικα θύματα

Σε μάστιγα φαίνεται πως εξελίσσονται οι απόπειρες αρπαγής παιδιών καθώς μέσα σε λίγες ημέρες έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 4 διαφορετικά περιστατικά.

Τρόμο έχουν προκαλέσει τα περιστατικά αγνώστων που έχουν επιχειρούν να προσεγγίσουν ανήλικα παιδιά το τελευταίο διάστημα. Σε λίγες μόλις ημέρες έχουν γίνει γνωστά 4 διαφορετικά περιστατικά, τρία στην Εύβοια και ένα στην Μαγούλα.

Το πρωί της Τετάρτης, ο δήμαρχος Διρφύων – Μεσσαπίων μίλησε στον ΣΚΑΙ για τα περιστατικά που έχουν τρομοκρατήσει τους γονείς.

Όπως ανέφερε ο κ. Ψαθάς τα περιστατικά έχουν αναστατώσει και ανησυχήσει του γονείς στην περιοχή και όχι μόνο. Μάλιστα ο δήμος σε συνεργασία με την Αστυνομία έχει προχωρήσει και σε μία σχετική ενημέρωση προς τους γονείς ώστε να εφιστήσουν λίγο περισσότερη προσοχή και να μιλήσουν με τα παιδιά τους. Παράλληλα η Ελληνική Αστυνομία έχει αυξήσει τις περιπολίες στην περιοχή. Όπως σημείωσε ο δήμαρχος οι εν δυνάμει απαγωγείς όπως φαίνεται σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις δεν είναι ντόπιοι. Παράλληλα υπάρχει συνεργασία με την Αστυνομία σε χωριά και τοπικές κοινότητες με περιπολίες προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Καταγγελία για αρπαγή 8χρονης από παιδική χαρά στη Μαγούλα

Μητέρα από την περιοχή της Μαγούλας κατήγγειλε την απόπειρα αρπαγής της 8χρονης κόρης της από παιδική χαρά την περασμένη Παρασκευή (20/10).

Η μητέρα της 8χρονης μίλησε στην ΕΡΤ όπου περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που έζησε η κόρη της.

«Το παιδί όταν σταμάτησε το αυτοκίνητο δεν κατάλαβε στην αρχή ότι ήταν ένας άγνωστος. Ο συγκεκριμένος όταν σταμάτησε κατευθείαν της είπε “έλα κοντά μου, μη φοβάσαι”. Το παιδί στην αρχή δεν κατάλαβε και έκανε κάποια βήματα προς το μέρος του. Εφόσον το παιδί είδε ότι είναι ένας άγνωστος και όταν της είπε “έλα να σε πετάξω πιο κάτω, έλα μαζί μου, έλα κοντά μου”, άρχισε να κάνει βήματα προς τα πίσω το παιδί, δεν μίλαγε και έλεγε με το κεφάλι του έλεγε “Όχι, δεν θέλω να έρθω μαζί σου”. Αυτός της έλεγε “Έλα, μη φοβάσαι, μη φοβάσαι”. Κατάλαβε προφανώς ότι το παιδί είχε τρομάξει και όταν το παιδί άρχισε να κάνει βήματα προς τα πίσω, λέει “Ωραία, μην έρχεσαι εσύ, θα έρθω εγώ σε σένα”. Και έκανε την κίνηση να βγει από το αυτοκίνητο. Το παιδί αντέδρασε αμέσως, έτρεξε αντίθετα από το αυτοκίνητο προς την παιδική χαρά για να μην την πιάσει, γιατί το αυτοκίνητο ήταν στραμμένο προς το σπίτι. Βρήκε το πρώτο ενήλικα και είπε κατευθείαν το τι συνέβη και να τη συνοδέψουν στο σπίτι γιατί φοβόταν πολύ. Το παιδί ήταν πάρα πολύ τρομαγμένο. Έτρεμε ολόκληρη. Δεν μπορούσε να μας εξηγήσει κατευθείαν τι συνέβη, ούτε να μας πει πως ήταν ο άνθρωπος αυτός. Και μετά από κάνα δίωρο άρχισε να μας εξηγεί τα χαρακτηριστικά του, τα οποία είναι πολύ έντονα» καταγγέλλει η μητέρα και συνεχίζει:

«Έχει σγουρά μαλλιά, μελαχρινός, γυαλιά μυωπίας, χαλασμένα δόντια, ήταν εύσωμος. Ήταν γύρω στα 50 – 60, ως παππού τον είπε το παιδί. Δεν ήταν Ρομά, μας είπε το παιδί».

Αξίζει να σημειωθεί πως η γυναίκα ανέφερε πως έχει ξαναδεί έναν άνδρα με αυτά τα χαρακτηριστικά να κινείται ύποπτα στη γειτονιά ενώ καταγγέλει πως μετά την ανάρτηση που έκανε στο Facebook για να ενημερώσει τους κατοίκους της περιοχής για το συμβάν δέχθηκε ένα απειλητικό τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό.

«Στην περιοχή πρέπει να τον έχουμε ξαναδεί. Μπορεί μία με δύο φορές σίγουρα, γιατί είμαστε κλειστή κοινωνία και άγνωστα άτομα μας κάνουν εντύπωση».

Μαντούδι: Άγνωστος αποπειράθηκε να αρπάξει 10χρονο

Απόπειρα αρπαγής ενός 10χρονου παιδιού καταγράφηκε πριν από λίγες ημέρες στην Εύβοια.

Σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας, ο ανήλικος γιος της περπατούσε στο δρόμο πηγαίνοντας στο φροντιστήριο, όταν ένας 50χρονος άνδρας τον σταμάτησε και άρχισε να τού κάνει διάφορες ερωτήσεις, όπως: «Ποιοι είναι οι γονείς σου;», «τι κάνεις μόνος σου εδώ;» και στη συνέχεια τον ρώτησε εάν ήθελε να πάει στο σπίτι του με αποτέλεσμα το παιδί να τρομάξει και να τρέξει για κρυφτεί.

Το ανήλικο αγοράκι εημέρωσε την μητέρα του την επόμενη του περιστατικού ενώ όπως της ανέφερε δεν είχε ξαναδεί τον άντρα, ούτε το αυτοκίνητό του.

Τριάδα: Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν 12χρονη μαθήτρια

Άλλο περιστατικό καταγράφηκε στην Εύβοια και συγκεκριμένα στο χωριό Τριάδα του δήμου Διρφύων Μεσσαπίων όπου σύμφωνα με την καταγγελία δύο άνδρες αποπειράθηκαν να αρπάξουν μία 12χρονη μαθήτρια.

Το χρονικό του τρόμου έχει ως εξής:

Το κοριτσάκι που περπατούσε πλησίασε ένα αυτοκίνητο με δύο άνδρες. Ο ένας βγήκε από το αμάξι μιλούσε στο παιδί και προσπάθησε να το βάλει μέσα.

Τότε έβαλε τις φωνές και οι δύο άνδρες πανικοβλήθηκαν και εξαφανίστηκαν.

Οι κάτοικοι του χωριού είναι αναστατωμένοι και λένε με οργή ότι αυτό δεν έχει ξανασυμβεί και αλίμονο σε όποιον το επιχείρησε.




Κορονοϊός: Ξεκινούν σήμερα οι εμβολιασμοί των βρεφών και παιδιών

Μία δόση του νέου επικαιροποιημένου εμβολίου κατά της COVID-19 δικαιούνται όσα παιδιά έχουν ολοκληρώσει τον βασικό εμβολιασμό τους.

Από σήμερα (23/10) ξεκινούν οι εμβολιασμοί βρεφών και παιδιών έως 11 ετών, έναντι της νόσου COVID-19. Συγκεκριμένα, ο εμβολιασμός αφορά βρέφη και παιδιά από 6 μηνών έως 4 ετών με υποκείμενες νόσους, καθώς και παιδιά με συννοσηρότητες από 5 έως 11 ετών.

Να σημειωθεί πως η πλατφόρμα για τον προγραμματισμό των ραντεβού είναι ήδη ανοιχτή από την ημέρα που άνοιξε για όλους (Δευτέρα 16/10) και ήδη από τα πρώτα 24ωρα η ανταπόκριση των πολιτών ήταν εντυπωσιακή. Για τον λόγο αυτό, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, έδωσε εντολή στα εμβολιαστικά κέντρα να λειτουργούν από τις 08.00 το πρωί έως τις 08.00 το βράδυ.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Θεσμοθετούμε δημοτικό VOUCHER για φροντίδα παιδιών σε μονογονεϊκές οικογένειες»

Στο πλαίσιο της κοινωνικής μας πολιτικής “ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ”, θεσμοθετούμε VOUCHER για το κόστος της 4ωρης απασχόλησης “νταντάς” στο σπίτι για τη φροντίδα του παιδιού.

  • Στηρίζουμε και ανακουφίζουμε οικονομικά τους γονείς που έχουν μονογονεϊκή οικογένεια, εργάζονται και δίνουν όλο τον μισθό τους για τη φροντίδα του παιδιού
  • Με κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια, για τη στήριξη όσων έχουν πραγματική ανάγκη.
  • Χρηματοδοτούμε την πιλοτική δράση με 100.000 ευρώ  και με επέκταση του προϋπολογισμού, εφόσον χρειαστεί.

 




Πατέρας Αντώνιος: Ξεκινά την Τρίτη η δίκη – Κατηγορείται για σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών

Την ερχόμενη Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, ξεκινάει η δίκη, με κατηγορούμενο τον Πατέρα Αντώνιο, που κατηγορείται για βαριά σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών που φιλοξενούνταν στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Ξεκινά η δίκη για τις σωματικές κακοποιήσεις ανηλίκων στην οργάνωση «Κιβωτός του Κόσμου», με τον ιδρυτή της πατέρα Αντώνιο να οδηγείται στις 5 Σεπτεμβρίου στο εδώλιο του Β΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας μαζί με ακόμη επτά συνεργάτες του. Ξυλοδαρμοί με σανίδες και βαριά αντικείμενα, απομόνωση, βαριές εργασίες και σκληρές τιμωρίες σε βάρος ανήλικων παιδιών περιγράφονται λεπτομερώς στις 38 σελίδες του κατηγορητηρίου, που φέρνει τον ιδρυτή της οργάνωσης «Κιβωτός του Κόσμου» αντιμέτωπο με τη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, o ιερέας είναι κατηγορούμενος για ηθική αυτουργία σε σωματικές βλάβες, τις οποίες φέρονται ότι, προκάλεσαν σε τροφίμους της Δομής, μέλη του προσωπικού.

Τα περιστατικά που αναφέρονται στο κατηγορητήριο σοκάρουν, αφού περιγράφουν ανήλικα παιδιά να εργάζονται για πολλές ώρες χωρίς αμοιβή, να βιώνουν ακόμη και τρίμηνη απομόνωση και να υποχρεώνονται να πίνουν νερό από την τουαλέτα. Σημειώνεται ότι αυτό το σκέλος της υπόθεσης διαχωρίστηκε από την υπόλοιπη δικογραφία που αφορά σεξουαλικές κακοποιήσεις, καθώς υπήρχε κίνδυνος παραγραφής.