Τράπεζες | Κατεβάζουν ρολά – Παγώνουν οι συναλλαγές για έξι ημέρες – Χωρίς σούπερ μάρκετ για 3 μέρες

Λόγω της εορτής του Πάσχα και της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς, οι πληρωμές οφειλών και τα εμβάσματα που θα καταχωρούνται από την Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου, θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου που θεωρείται ως η επόμενη εργάσιμη.

Ζήτημα πλέον είναι πώς θα καταβληθούν οι μισθοδοσίες αλλά και κατά περίπτωση ακόμη και το «δώρο Πάσχα» για κάποιες επιχειρήσεις.

Οι μεταφορές θα εκτελεστούν κανονικά, αλλά με ημερομηνία αξίας την Τετάρτη 8 Μαΐου. Για την εκτέλεση των μισθοδοσιών θα πρέπει να καταχωρηθεί στο αρχείο μισθοδοσίας ως ημερομηνία εκτέλεσης η Τετάρτη 8 Μαΐου.

Οι μεταχρονολογημένες και μελλοντικές εντολές με ημερομηνία εκτέλεσης την Τρίτη 7 Μαΐου θα εκτελεστούν την Τετάρτη 8 Μαΐου. Επίσης, το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών θα παραμείνει κλειστό την Παρασκευή 3 Μαΐου, τη Δευτέρα 6 Μαΐου και την Τρίτη 7 Μαΐου.

Χωρίς σούπερ μάρκετ για τρεις ημέρες

Κλειστά θα μείνουν τα σούπερ μάρκετ, ανήμερα του Πάσχα στις 5 Μαΐου, την Δευτέρα 6 Μαΐου και την Τρίτη στις 7 Μαΐου λόγω της μεταφοράς της αργίας του Πάσχα.
Πηγή: newsbomb.gr



POS – Ταμειακές μηχανές | «Παγώνουν» προς το παρόν τα πρόστιμα για την μη διασύνδεση

«Κλείδωμα» ταμειακής μηχανής, παρά πρόστιμα, προτιμά σε αυτή τη φάση το οικονομικό επιτελείο, έναντι της επιβολής προστίμων για όσους επαγγελματίες δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τη διασύνδεση με το POS, όπως τόνισε ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης το βράδυ της Τετάρτης (17.4.2024) στη Βουλή.

Αυτό δεν σημαίνει, όπως εξήγησε ο κ. Θεοχάρης, ότι οι παραβάτες μη διασύνδεσης του POS και της ταμειακής μηχανής δεν θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα, αλλά ό,τι προς το παρόν προτιμάται μία εναλλακτική στρατηγική.

Και αυτό διότι το οικονομικό επιτελείο θέλει πρώτα η συμμόρφωση των υπόχρεων για τη σύνδεση με το myData να έχει εξαπλωθεί, οπότε τα πρόστιμα να αφορούν, εκ των πραγμάτων πάρα πολύ λίγους. «Πάντως, το myData αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία, με τεράστια συμμετοχή», σημείωσε ο υπουργός.

Επιπλέον, κατά την  ομιλία του, ο κ. Θεοχάρης όρισε ως ημερομηνία λήξης της διορίας της τακτοποίησης οφειλών για επανένταξη στις «χαμένες» ρυθμίσεις, όταν δημοσιευθεί το ΦΕΚ, αλλά την 29η Απριλίου. Έως τότε, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να σπεύσουν έτσι ώστε να αποπληρώσουν όλες τις ανεξόφλητες δόσεις τους.

Τέλος, ο υπουργός εξήγησε ότι πλέον οι παραβάτες των κανόνων για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων που θα έχει μπει «λουκέτο» στο πρατήριο τους για δύο χρόνια και άνω, θα αναστέλλεται το ΑΦΜ τους. «ερχόμαστε εδώ σήμερα να αξιοποιήσουμε το πλαίσιο, ώστε μετά από τα δύο χρόνια κλεισίματος του πρατηρίου και αδυναμίας του φορολογούμενου επιχειρηματία να λειτουργήσει, να αναστείλουμε τον ΑΦΜ του για λόγους λαθρεμπορίου. Επεκτείνουμε αυτή την αναστολή και έως τη δίκη. Και επιπλέον έως την έκτιση της ποινής, εάν προκύψει καταδίκη, εξήγησε ο κ. Θεοχάρης.

Πηγή: newsit.gr




Νέος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών | Πώς θα «παγώνουν» οι πλειστηριασμοί

Ενεργοποιείται, σύμφωνα με πληροφορίες του Alpha, ο νέος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών από την 1η Φεβρουαρίου 2024 και αναμένεται να ενσωματωθεί στη νέα πλατφόρμα του υπουργείου Οικονομικών.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ο νέος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών θα δίνει τη δυνατότητα σε έναν οφειλέτη που κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του σε πλειστηριασμό να μπαίνει μέσα στη διαδικασία του εξωδικαστικού και να «παγώνει» τη διαδικασία.

Θα πρέπει, ωστόσο, προκειμένου να «παγώσει» τη διαδικασία να πληρώσει μπροστά μία προκαταβολή της τάξης του 10% σε σχέση με τη συνολική οφειλή. Επίσης, αλλάζει ο αλγοριθμός του εξωδικαστικού μηχανισμού που οδηγεί σε επιπλέον «κούρεμα» της οφειλής της τάξης του 28%.

Επίσης, υπάρχει ειδική μνεία για τους ευάλωτους και την προστασία τους. Πιο συγκεκριμένα, όταν ο εξωδικαστικός μηχανισμός καταλήξει σε μία πρόταση για τον οφειλέτη, δεν μπορεί ούτε η τράπεζα, ούτε οι servicers, ούτε το δημόσιο να την αρνηθεί.




«Παγώνουν» για 48 ώρες τα νοσοκομεία της χώρας λόγω της πανελλαδικής απεργίας γιατρών και εργαζομένων

Φρένο για 48 ώρες πατούν σήμερα, Τετάρτη (29/11) και αύριο Πέμπτη 30 Νοεμβρίου οι υπηρεσίες στα νοσοκομεία της χώρας μας εξαιτίας της πανελλαδικής απεργίας των γιατρών και των εργαζομένων.

Ειδικότερα σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρά σήμερα και αύριο, η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), ενώ πανελλαδική στάση εργασίας για την Πέμπτη ανακοίνωσε και η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ). Κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν σήμερα από εργαζόμενους σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας.

Στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υγείας.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ στηρίζει την διήμερη Πανελλαδική Πανυγειονομική κινητοποίηση που γίνεται από την ΟΕΝΓΕ και την ΠΟΕΔΗΝ.

Καλεί τους εργαζόμενους του δημοσίου να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις που θα γίνουν σε όλη τη χώρα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.

Τα αιτήματα της κινητοποίησης είναι:

  • «Διπλασιασμός μισθών – αποζημίωσης των εφημεριών.
  • Αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών. Αφορολόγητες πρόσθετες εφημερίες.
  • Διπλασιασμός προσωπικού. Ταυτόχρονη προκήρυξη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων ανά ειδικότητα. Μοναδική προϋπόθεση πτυχίο και τίτλος ειδικότητας. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Καμία απόλυση παρατασιακού ειδικευόμενου.
  • Να μην συγχωνευτεί, κλείσει κανένα τμήμα, καμία κλινική, κανένα νοσοκομείο.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για το δημόσιο σύστημα υγείας».

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕΔΗΝ καλύπτει τις δράσεις των Σωματείων που θα γίνουν κατά το διήμερο των κινητοποιήσεων 29 και 30 Νοεμβρίου 2023 που έχει αποφασίσει το Γενικό Συμβούλιο.

Τα αιτήματα που διεκδικούν:

• ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΝΟΙΑ – ΕΚΑΒ
• ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ
• ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
• ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ
• ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ