Δήμος Παγγαίου | Διατηρείται ως Περιφερειακή Έδρα Πρωτοδικείου το Ειρηνοδικείο Παγγαίου

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τόσο της Δημοτικής Αρχής Δήμου Παγγαίου, του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου, των Βουλευτών της Π.Ε Καβάλας, του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας και συναρμόδιων φορέων πετύχαμε μία σημαντική νίκη.

Το Παγγαίο μας ορίζεται, από 16-09-2024, ως Περιφερειακή Έδρα του Πρωτοδικείου Καβάλας. Μία σημαντική παροχή, που εξασφαλίζει την ταχύτητα απόδοσης της δικαιοσύνης και εξυπηρετεί τις ανάγκες των δημοτών και των επιχειρηματιών που ζουν και δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας. Η αυξημένη ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς και η πρόοδος στους ειδικούς τομείς των κατασκευών, των επενδύσεων και του τουρισμού πρέπει να συνοδεύονται από τέτοιου είδους παροχές.
Ο Δήμος Παγγαίου, κατανοώντας το όφελος της υπηρεσίας, παραχώρησε το δημοτικό κτήριο προς στέγαση, αξιοποίηση και εξυπηρέτηση των δικαστικών υποθέσεων του Ειρηνοδικείου. Υπενθυμίζουμε πως έχει ολοκληρωθεί η ολική ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση του κτηρίου, στο οποίο συστεγάζονται τρεις πολύ σημαντικές υπηρεσίες: Ειρηνοδικείο, ΚΕΠ και το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παγγαίου.



Σπίτι Ανοιχτής Φιλοξενίας |120 χρόνια δίπλα στον άνθρωπο ως ασπίδα αλληλεγγύης

Η Ένωση Κυριών Δράμας-Σπίτι Ανοιχτής Φιλοξενίας είναι ένα φιλανθρωπικό και πολιτιστικό σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τοποθετημένο στην ακριτική περιοχή της Δράμας.

Σκοπός και λόγος ύπαρξής του σωματείου αυτού, είναι σαφώς η προσφορά πάσης φύσεως στήριξης, σύμφωνα με τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε ωφελούμενου ατόμου.




ΕΝΦΙΑ: Ξεκινά από σήμερα η αποστολή των εκκαθαριστικών – Πρώτη δόση ως 30 Απριλίου

Ξεκινάει από σήμερα η ανάρτηση των νέων εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ θα πληρωθεί σε 11 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως το τέλος Απριλίου και η τελευταία μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025.

Όπως… πάντα στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιλέξει να πληρώσει εφάπαξ το ποσό του ΕΝΦΙΑ, δεν χορηγείται κάποια έκπτωση όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην περίπτωση εφάπαξ πληρωμής του φόρου εισοδήματος.

Το ευχάριστο είναι πως ο φετινός ΕΝΦΙΑ θα είναι μειωμένος έως και 10% για περισσότερους από 300.000 ιδιοκτήτες που είχαν ασφαλίσει τα ακίνητά τους έναντι φυσικών καταστροφών το 2023 για τουλάχιστον 3 μήνες. Ειδικότερα για 9 μήνες η έκπτωση ανέρχεται σε 7,5%, για 6 μήνες περιορίζεται στο 5% και για 3 μήνες στο 2,5%, ενώ δεν ισχύει καμία μείωση για κατοικίες που είχαν ασφαλιστεί για διάστημα μικρότερο από τρεις μήνες.

Όσοι δεν έχουν μεταβολές θα πληρώσουν τον ίδιο φόρο με πέρυσι. Όμως χιλιάδες φορολογούμενοι θα διαπιστώσουν ότι θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερο φόρο για την ακίνητη περιουσία τους σε σχέση με το 2023.

Ο λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ θα φθάσει «φουσκωμένος» για τους φορολογουμένους, οι οποίοι το 2023:
– Απέκτησαν ακίνητα με αγορά, γονική παροχή, δωρεά ή κληρονομιά.
– Απέκτησαν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα (πλήρη ή ψιλή κυριότητα, επικαρπία).
– Τακτοποίησαν αυθαίρετους χώρους. Ο ΕΝΦΙΑ θα υπολογιστεί φέτος στη μεγαλύτερη επιφάνεια των ακινήτων, όπως αυτή έχει δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες ακινήτων στο Ε9.
– Πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ έχουν τα ακίνητα που βρίσκονται σε πληγείσες από φυσικά φαινόμενα και καταστροφές περιοχές.«Κουρεμένος» θα είναι ο φετινός λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ για τους φορολογούμενους που προχώρησαν το 2023 σε πώληση ακινήτων ή μεταβίβασαν ακίνητα στα παιδιά και τα εγγόνια τους. Μειωμένος κατά 50% θα είναι ο ΕΝΦΙΑ στην περίπτωση που:
– Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του τελευταίου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο ή συμβιούντα και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
– Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματά της ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο ή η σύζυγος ή συμβιών και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειας του, λαμβανομένων υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας και του είδους του δικαιώματος, δεν υπερβαίνει τα 150 τετραγωνικά μέτρα και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν υπερβαίνει το ποσό των 85.000 ευρώ για τον άγαμο, των 150.000 ευρώ για τον έγγαμο και τον ή τη σύζυγό του ή συμβιούντα ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο και των 200.000 ευρώ για τον έγγαμο, τον ή τη σύζυγό του ή συμβιούντα και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα.
– Επίσης, καθόλου ΕΝΦΙΑ δεν θα πληρώσουν τα νοικοκυριά με τρία εξαρτώμενα τέκνα και άνω καθώς και όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% εφόσον
– Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του τελευταίου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο ή συμβιούντα και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
– Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματα ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ή η/ο σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας και του είδους του δικαιώματος, δεν υπερβαίνει τα 150 τετραγωνικά μέτρα.
– Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα του Ε9 αναμένεται να ανοίξει ξανά στα τέλη Απριλίου, λίγο πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων από τους φορολογούμενους που θα διαπιστώσουν λάθη στο εκκαθαριστικό του φόρου ακινήτων.




East Macedonia & Thrace Forum | Η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία ως διαμετακομιστικός κόμβος

Για τις δυνατότητες της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας ως διαμετακομιστικoύ κόμβου και τη δημιουργία μιας τοπικής οικονομίας με δυναμική διάχυσης στην ευρύτερη περιοχή, συζήτησαν οι Αντρέι Ποπόφ, πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Αναστάσιος Δημοσχάκης βουλευτής Έβρου της ΝΔ, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Στέλιος Ζαντανίδης, αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και Δημήτριος Δημητρίου, καθηγητής του τμ. Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ., στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events.

 Τη συζήτηση μεταξύ άλλων σχετικά με τα πλεονεκτήματα του αερολιμένα και του λιμένα Αλεξανδρούπολης και τη σημασία της διασυνδεσιμότητας, συντόνισε η δημοσιογράφος του διπλωματικού ρεπορτάζ, Αλεξία Τασούλη.

 Ο Μολδαβός Πρέσβης, Αντρέι Ποπόφ, στην έναρξη της τοποθέτησής του, καταθέτοντας την αγάπη του για την Ελλάδα, ανέφερε ότι επισκέπτεται την Αλεξανδρούπολη για τρίτη φορά, εκτιμώντας ότι θα ακολουθήσουν άλλες δύο επισκέψεις του στη χώρα έως το τέλος της άνοιξης: μία με τον υπουργό Ενέργειας της Μολδαβίας για τα επίσημα εγκαίνια του FSRU στην Αλεξανδρούπολη, και δεύτερη στη Θεσσαλονίκη, όπου πρόσφατα τοποθετήθηκε ο νέος Μολδαβός πρόξενος και θα έχει συναντήσεις με τις τοπικές αρχές της πόλης.

Επικαλούμενος αναφορές σε προηγούμενες εισηγήσεις, από τους κ.κ. Τσούνη, Πάιατ και Σκρέκα, ο κ. Ποπόφ αναφέρθηκε στη γνωστή όπως είπε, μεταφορά ρωσικού αερίου από το Βορά στο Νότο, για να συνεχίσει κάνοντας λόγο για την αντίστροφη μεταφορά αερίου, πλέον από το Νότο προς το Βορρά. Δήλωσε πως Μολδαβία και Ουκρανία θα ενταχθούν στον λεγόμενο κάθετο διάδρομο μεταφοράς αερίου, και μαζί με τους Αμερικανούς εταίρους τους, με την Ελλάδα, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία «εργαζόμαστε σε ένα στρατηγικό πρόγραμμα μεταφοράς αερίου. Μπορούμε να μεταφέρουμε το αέριο που έρχεται στο FSRU και άλλο αέριο που έρχεται στην Ελλάδα μέσω της Ελλάδας, Ρουμανίας, Μολδαβίας στην Ουκρανία».

Σημείωσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν τεράστιες υπόγειες δυνατότητες αποθήκευσης αερίου, αλλά όλες αυτές οι δυνατότητες είναι ήδη πλήρεις, δεν υπάρχει άλλος χώρος, συμπληρώνοντας ότι η Μολδαβία είναι η πρώτη χώρα που χρησιμοποίησε τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), το Νοέμβριο του 2022. Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η προμήθεια αερίου στην Ουκρανία γίνεται στη διάρκεια της άνοιξης, είπε πως η προμήθεια τη συγκεκριμένη εποχή ή το καλοκαίρι γίνεται σε χαμηλότερη τιμή, και τον χειμώνα υπάρχει η δυνατότητα προώθησης του αερίου και στις γειτονικές χώρες. «Αυτό είναι ένα στρατηγικό πρότζεκτ που καταδεικνύει τη δυναμική της συνεργασίας. Μπορούμε να αυξήσουμε, να ενισχύσουμε την ενεργειακή ανθεκτικότητα των χωρών της Ένωσης και η Ελλάδα παίζει βασικό ρόλο και η Αλεξανδρούπολη είναι ένα πολύ βασικό στρατηγικό σημείο, γιατί αυτό το αέριο προέρχεται κυρίως από την Αλεξανδρούπολη. Κάνοντας αυτό, νομίζω ότι συμβάλλουμε όλοι μαζί στο να ξεπεράσουμε τον αρνητικό αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και στην εξασφάλιση αξιόπιστων εναλλακτικών πόρων φυσικού αερίου για τις χώρες της περιοχής», ανέφερε.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Ποπόφ είπε ότι ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης δεν περιορίζεται σε αυτόν του ενεργειακού κόμβου, αλλά εκτίμησε πως όταν αρχίσει η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, μεγάλος αριθμός υλικών/εμπορευμάτων θα μεταφέρονται εκεί μέσω της Αλεξανδρούπολης.

Στη μετεξέλιξη του Νομού Έβρου σε επίκεντρο σημαντικών μεταφορικών, αμυντικών, οικονομικών, ενεργειακών, εκπαιδευτικών εξελίξεων αναφέρθηκε ο βουλευτής της Ν.Δ. του Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης. Στην τοποθέτησή του περιέγραψε τον ακριτικό Νομό λέγοντας «…Ήταν ιστορικά και συνεχίζει να είναι ένας απέραντος αρχαιολογικός χώρος, βρίσκεται στο σταυροδρόμι Βορρά και Νότου, Ανατολής και Δύσης, εδώ συναντήθηκαν τρεις πολιτισμοί , δύο θρησκείες». «Είναι γεγονός ότι πολλά πράγματα έχουν γίνει, πολλά έχουν σχεδιαστεί να γίνουν και πολλά θα υλοποιηθούν προσεχώς. Πιστεύω στη νέα θαλάσσια Εγνατία. Φτάσαμε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στη Λήμνο και έχουμε τη φιλοδοξία να φτάσουμε στη Μυτιλήνη. Όταν κανείς φτάσει στη Μυτιλήνη από εκεί με μια ανταπόκριση μπορεί να φτάσει στο κεντρικό και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο. Πιστεύουμε σ’ αυτό το όραμα», δήλωσε ο κ. Δημοσχάκης.

Για τη δυναμική και τον στόχο του λιμένα Αλεξανδρούπολης στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, κ. Χατζηκωνσταντίνου: «Τα τελευταία χρόνια, η Αλεξανδρούπολη, με ναυαρχίδα το λιμάνι, έχει γίνει γνωστή στα πέρατα του κόσμου. Υπάρχει ένα διεθνές ενδιαφέρον και απόδειξη είναι η παρουσία τόσων πρέσβεων και ξένων αντιπροσωπειών. Συγκεκριμένα όμως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει μια κομβική θέση σ’ αυτή την ανάδειξη της πόλης, γιατί αποτελεί πλέον τον κόμβο τον εμπορικό, τον γεωστρατηγικό, γύρω από τον οποίο διαμορφώνεται μια καινούρια γεωγραφία σε όλη την Ευρώπη. Υπάρχει μια πιο καινούρια έκδοση των διευρωπαϊκών δικτύων, η οποία σαν κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ το καλοκαίρι και περιλαμβάνει τον κάθετο διάδρομο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Βόρεια και τη Μαύρη Θάλασσα και έχει συμπεριλάβει και ως χώρες – εκτός από τις ευρωπαϊκές χώρες που διασχίζει – και τις υποψήφιες χώρες που είναι η Μολδαβία και η Ουκρανία. ‘Αρα, στη διαδρομή αυτή της διασύνδεσης της κεντρικής Ευρώπης και της Βόρειας Θάλασσας και της Μαύρης Θάλασσας με το Αιγαίο, ο ρόλος της Αλεξανδρούπολης είναι κομβικός».

Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου τόνισε ότι ο ρόλος της πόλης αναδεικνύεται καθημερινά με την κατακόρυφη άνοδο του επενδυτικού ενδιαφέροντος προς την περιοχή και της εμπορευματικής κίνησης στο λιμάνι, η οποία έχει διττή διάσταση: «Ναι μεν διακινείται στρατιωτικός εξοπλισμός, αλλά και το αμιγώς εμπορικό κομμάτι πηγαίνει απ’ το καλό στο καλύτερο. Έχουμε αξιοποιήσει στο έπακρο το σύνολο των υπαρχόντων υποδομών, δρομολογούνται καινούριες υποδομές, βελτιώσεις, ούτως ώστε να αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι δυνατότητες που παρέχει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Τις μέρες αυτές, 900 νταλίκες θα εξέλθουν από το λιμάνι με φορτίο προς το Βορρά και 22 συρμοί τρένων», δήλωσε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, σημειώνοντας πως τα συγκεκριμένα μεγέθη καταδεικνύουν τον κομβικό ρόλο των συνδυασμένων μεταφορών που αξιοποιεί στο έπακρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης».

Τα στοιχεία που συνθέτουν το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των αερομεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, από έναν περιφερειακό αερολιμένα, παρουσίασε ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», κ. Ζαντανίδης. «…Κανείς μας δεν φανταζόταν πόση κυκλοφορία μπορούμε να έχουμε και τι μπορεί να προσφέρει η συνέργεια μεταξύ των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή μας. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι οι τέσσερις πυλώνες των μεταφορών με ναυαρχίδα το λιμάνι, θα έδιναν τόση αξία και την ευκαιρία σε όλους να δείξουν τι μπορούν να κάνουν. Υπάρχουν συγκεκριμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αξιοποίησαν οι υπόλοιπες συνδυασμένες μεταφορές στην περιοχή μας από το αεροδρόμιο και είναι πολλά για τα οποία είμαστε υπερήφανοι». Σύμφωνα με τον κ. Ζαντανίδη, το πλεονέκτημα του αερολιμένα – οποίος εκτιμά ότι υποχρησιμοποιείται σε σχέση με τις πραγματικές του δυνατότητες – είναι ότι μπορεί να λειτουργήσει με προηγούμενη ειδοποίηση είκοσι λεπτών για 24 ώρες, έχει χαμηλό κόστος εξυπηρέτησης των αεροσκαφών, έχει μεγάλη επιχειρησιακή δυνατότητα στο έδαφος και στον αέρα και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που έκανε στις πυρκαγιές και αυτά που κάνει με τις ασκήσεις του ΝΑΤΟ και του ελληνικού στρατού. Σημαντικότερο δε, όλων, είναι το γεγονός ότι είναι κρατικός αερολιμένας που στηρίζει οποιαδήποτε κοινωνική, οικονομική, αμυντική και πολιτικής προστασίας δραστηριότητα, χωρίς να χρειάζεται τις διαδικασίες που χρειάζονται άλλα αεροδρόμια που είναι υπό ιδιωτική διαχείριση.

Στα οφέλη της τοπικής κοινωνίας από τη διασυνδεσιμότητα αναφέρθηκε ο καθηγητής του τμ. Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ, κ. Δημητρίου, σύμφωνα με τον οποίο «ο πολλαπλασιαστής είναι πάρα πολύ υψηλός, γιατί κάθε ένας επιβάτης που έρχεται στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και κάθε εμπόρευμα που μεταφέρεται από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχει έναν πολλαπλασιαστή κοντά στο 2-3, δηλαδή ένα ευρώ αντιστοιχεί σε τρία ευρώ στην τοπική οικονομία, στις οδικές δε μεταφορές πάνω από πέντε, που είναι ρεκόρ για την Ελλάδα. Πραγματικά έρχονται οι επισκέπτες μας και αφήνουνε χρήματα στην περιοχή», δήλωσε ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών του ΔΠΘ.

Αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης με τη διασυνδεσιμότητα, εξέφρασε την άποψη ότι «δεν αρκεί να έχουμε μόνο υποδομές, αλλά και διαλειτουργικότητα των υποδομών – και εδώ είναι το μεγάλο ρίσκο. Η Ελλάδα είναι πάρα πολύ καλή στο να χτίζει δρόμους, λιμάνια, αλλά αυτό που δεν έχει μάθει είναι να τα διαχειρίζεται ολιστικά όλα αυτά – και αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα στο οποίο πρέπει να δοθεί έμφαση». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επικείμενη σύνδεση του τρένου με τη Βουλγαρία, όπου όπως είπε, από την πλευρά της Ελλάδας η γραμμή είναι μονή, ενώ από τη Βουλγαρία η γραμμή είναι διπλή ηλεκτροδοτούμενη και υψηλών ταχυτήτων. «Εμείς υστερούμε πάρα πολύ και αυτή είναι μια πολύ κρίσιμη σύνδεση, γιατί κανένας δεν ταξιδεύει μόνο για το αεροδρόμιο ή το λιμάνι, αλλά για τον τελικό προορισμό…». Ο κ. Δημητρίου αναφέρθηκε στην τοποθέτηση, στον λιμένα της Αλεξανδρούπολης, προ δεκαετίας, νέων σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες είπε πως είτε υποχρησιμοποιήθηκαν ή δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου για πάρα πολλά χρόνια, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν αρκούν μόνο οι υποδομές: είναι πως τις λειτουργούν, αυτό που λέμε διαλειτουργικότητα… Αναβάθμιση του αερολιμένα σημαίνει επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, αλλά αναβάθμιση σημαίνει και αύξηση της διασυνδεσιμότητας. Για να γίνει η διασυνδεσιμότητα, πρέπει και οι τοπικοί φορείς, η τοπική επιχειρηματικότητα, η τοπική αυτοδιοίκηση να φτιάξει μηχανισμούς επιμερισμού του ρίσκου με τις επιχειρήσεις που κάνουν τέτοιες δραστηριότητες», ανέφερε σχετικά.




Οι ψηφιακές πληρωμές αναδύονται ως η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής | 7 στους 10 Έλληνες τις επιλέγουν

Οι πληρωμές με κάρτα έχουν καταστεί ιδιαίτερα διαδεδομένες και περισσότερο συστηματικές στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Περισσότεροι από 8 στους 10, παίρνουν μαζί τους κάρτες ή / και ψηφιακό πορτοφόλι, όταν φεύγουν από το σπίτι τους, ενώ 1 στους 3 επιλέγει να έχει μαζί του αποκλειστικά κάρτες ή ψηφιακό πορτοφόλι.

Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, με θέμα τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα και τις καταναλωτικές συνήθειες.

Στροφή προς τις ψηφιακές πληρωμές

Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (7 στους 10) χρησιμοποιούν κάρτες και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές.

Η πραγματοποίηση πληρωμών με κάρτα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και έχει αποκτήσει περισσότερο συστηματικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Σχεδόν 7 στους 10 (65%) χρησιμοποιούν τις κάρτες σε «υψηλό» και «πολύ υψηλό» βαθμό κατά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%). Ταυτόχρονα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, στοιχείο που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις, ενώ ψηφιακά πληρώνουν κυρίως σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους τηλεπικοινωνιών και στην εστίαση.

Όσον αφορά τη χρήση της κάρτας, το φύλο δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης – σε αντίθεση με τα ηλικιακά γκρουπ που εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.

Μείωση στη χρήση των μετρητών

Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τα μετρητά. Παρότι αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, ποσοστό που ανέρχεται πλέον σε 30%.

Η χαμηλή αξία της συναλλαγής αποτελεί το βασικό λόγο πληρωμής με μετρητά για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες που έδωσαν αυτή την απάντηση δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει «να αισθάνονται άβολα».

Ψηφιακά πορτοφόλια

Σε σχέση με τα ψηφιακά πορτοφόλια το 23% φαίνεται να τα χρησιμοποιεί «σε κάποιο βαθμό» όταν πραγματοποιεί συναλλαγές, είτε σε φυσικά καταστήματα είτε online.

Ωστόσο, το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι, ηλικίας 18 – 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%, με τους 35 – 54 να ακολουθούν με 25% και τους 55+ να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 13%.

Ανοιχτοί σε νέες τάσεις και λύσεις πληρωμών

Παρότι ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29% δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.

Σχεδόν 1 στους 4 (24%) πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν γρήγορα και σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα 5% θα ήθελε να μάθει τον αντίκτυπο των αγορών του στο περιβάλλον.

Online αγορές

Όσον αφορά το online shopping, το 43% , πραγματοποιεί αγορές από το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, και ακολουθούν οι 35 – 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.

Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών.

Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%. Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.

Οι νέοι ηγούνται στις αγορές μέσω social media

Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13% ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Το τοπίο των πληρωμών έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα πως οι ψηφιακές πληρωμές ταυτίζονται με την ευκολία και την ασφάλεια για τους περισσότερους καταναλωτές. Είναι εξίσου ενθαρρυντικό να παρατηρούμε ότι οι Έλληνες δηλώνουν ανοιχτοί στο να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις πληρωμών, αρκεί αυτές να απλοποιούν και να αναβαθμίζουν τις εμπειρίες πληρωμών. Η Visa παρέχει τις πιο αξιόπιστες λύσεις πληρωμών. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών πληρωμών μέσα στον επόμενο χρόνο, εν τω μεταξύ όμως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε μαζί με τους συνεργάτες μας, την κυβέρνηση και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να εξασφαλίσουμε πως όλοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μεγάλα οφέλη που φέρνουν οι ψηφιακές πληρωμές στην οικονομία και την κοινωνία».

Η Βάλια Αρανίτου, καθηγήτρια Οικονομικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ και Διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ δήλωσε: «Η έρευνα αποκαλύπτει ότι συντελείται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στον τρόπο συναλλαγών σήμερα σε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο. Πλέον οι κάρτες και το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελούν τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμών για τους Έλληνες καταναλωτές. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα μετρητά έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν τρεις βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που εμφανίζουν καταλυτική επίδραση στη χρήση ή όχι πλαστικού χρήματος: η ηλικία, το εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο. Οι νεότεροι, εκείνοι που έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εκείνοι που ανήκουν στις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες επιλέγουν εμφανώς λιγότερο τα μετρητά. Αναφορικά το φύλο, φαίνεται ότι δεν καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ψηφιακό πορτοφόλι που φαίνεται να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες.»

Πηγή: Newsbeast.gr




Βήμα πίσω δεν κάνουν οι αγρότες | Δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις και να φτάσουν ως την Αθήνα

Με παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους και ζεσταμένες τις μηχανές τους παραμένουν οι αγρότες, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και να φτάσουν ακόμη και στην Αθήνα. Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη για τα επόμενα βήματα των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου, καθώς το μεσημέρι στο Πολιτιστικό Κέντρο στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη παρουσία των μπλόκων από όλη την Ελλάδα.

Οι αγρότες της κεντρικής Μακεδονίας δηλώνουν πως θα συνεχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Τη Δευτέρα (5/2), μάλιστα, από τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής επιχείρησαν να φτάσουν με τα τρακτέρ τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης (στη Θεσσαλονίκη), για να καταθέσουν ψήφισμα. Ωστόσο, δεν τα κατάφεραν, καθώς αποκλείστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, στην Εθνική οδό, στο ύψος του Λακκώματος. Λίγη ώρα αργότερα οι αγρότες επέλεξαν να φύγουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στο μπλόκο των Μουδανιών.

Την ίδια ώρα στο ψήφισμα με τα αιτήματά τους, οι αγρότες της Θεσσαλονίκης έθεταν ως πρωταρχική επιδίωξη τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει το 90%.

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και οι αγρότες της Φλώρινας

Παράλληλα, οι αγρότες από τη Φλώρινα πραγματοποίησαν συγκέντρωση στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Αμέσως μετά ακολούθησε μια μηχανοκίνητη πορεία τόσο μέχρι το κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας, όπου επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας, όσο και ως το τελωνείο της Νίκης (στα σύνορα της χώρας μας με τη Βόρεια Μακεδονία), όπου παρέταξαν τα τρακτέρ δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος, ώστε να μπορέσουν να διατρανώσουν, όπως αναφέρουν, τα αιτήματά τους στους κατοίκους και στους επισκέπτες.

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν την Εγνατία Οδό στον κόμβο του Στρυμονικού

Στις Σέρρες οι αγρότες έκλεισαν συμβολικά για 15 λεπτά την Εγνατία Οδό, στον κόμβο του Στρυμονικού. «Αυτό που καταφέραμε είναι να έχουμε ένα μπλόκο στον κόμβο του Στρυμονικού. Θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας» δήλωσε ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, πρόεδρος του Πανσεραϊκού Αγροτικού Συλλόγου.

Συγκέντρωση αγροτών με τρακτέρ στην πόλη των Τρικάλων

Την πόλη των Τρικάλων κατέκλυσαν τη Δευτέρα 5/1 αγρότες με τα τρακτέρ τους από περιοχές που έχουν πλημμυρίσει. Οι αγρότες συναντήθηκαν με την αντιπεριφερειάρχη Χρύσα Ντιντή, στην οποία υπέβαλαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους. Μαζί τους διαμαρτύρονται αγρότες από τα μπλόκα της Θεσσαλίας, αγρότες από πληγείσες περιοχές αλλά και φοιτητές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις σπουδές τους λόγω των πλημμυρών του Σεπτεμβρίου.

Όπως ανέφεραν οι αγρότες στην ΕΡΤ, «δεν θα φύγουν από τα μπλόκα, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, καθώς οι ίδιοι έχουν ετοιμάσει τους φακέλους με τις ζημιές που έχουν υποστεί και πολλές φορές ξεπερνάνε τις 100.000 ευρώ, ενώ η πρώτη αρωγή που έχουν πάρει αγγίζει τις 2.000 ευρώ». Σήμερα θα υπάρξουν τοπικές συσκέψεις των αγροτών σε όλα τα μπλόκα της Θεσσαλίας ενόψει και της αυριανής πανελλαδικής σύσκεψης.

πηγή: newsbeast.g




Απολογείται η 39χρονη που δολοφόνησε τον 43χρονο ξυλουργό στη Χαλκίδα | «Παρενοχλούσε τον άντρα μου, αλλά δεν περίμενα να φτάσει ως εκεί», λέει η σύζυγός του

Στις 10:00 σήμερα, Τετάρτη (24/1)αναμένεται να απολογηθεί η 39χρονη που κατηγορείται ότι επιτέθηκε και σκότωσε με πολλαπλές μαχαιριές τον 43χρονο ξυλουργό στη Χαλκίδα. Η κατηγορούμενη το Σάββατο (20/1) είχε ζητήσει και είχε πάρει προθεσμία από τον ανακριτή.

Η 39χρονη σύμφωνα με πληροφορίες παρακολουθείτο τους τελευταίους τρεις μήνες από ψυχίατρο, ενώ φέρεται να σκότωσε τον 43χρονο ξυλουργό από αντιζηλία.

«Παρενοχλούσε τον άντρα μου, αλλά δεν περίμενα να φτάσει ως εκεί»

«Είμαι συντετριμμένη, ήξερα πως αυτή η γυναίκα παρενοχλούσε στο παρελθόν τον άντρα μου. Δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα φτάσει σε αυτό το σημείο», δήλωσε μέσω του δικηγόρου της η σύζυγος του 43χρονου άντρα.

Το χρονικό της τραγωδίας

Η επίθεση σημειώθηκε λίγο πριν από τις 08:00 το πρωί του Σαββάτου (20/1), όταν ο 43χρονος έφυγε για να πάει στη δουλειά του, υπό το βλέμμα της συζύγου του, που τον χαιρετούσε από το μπαλκόνι. Βίντεο από τοπικό μέσο τον δείχνει να βγαίνει από την είσοδο της οικίας του.

Η σύζυγός του ήταν αυτή που κάλεσε την Άμεση Δράση, λέγοντας «μια γυναίκα μαχαιρώνει τον άντρα μου». Ενα λεπτό αργότερα η αστυνομία δέχτηκε εκ νέου κλήση από άλλη γυναίκα, η οποία ανέφερε ότι μια γυναίκα μαχαιρώνει έναν άνδρα επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου, κοντά στο 4ο Γυμνάσιο Χαλκίδας.

Όταν οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. έφτασαν στο σημείο, αντίκρισαν το θύμα σε εμβρυακή στάση, φέροντας μαχαίρι στην αριστερή ωμοπλάτη και με αίματα στο σώμα. Στο σημείο κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, ο ιατρός του οποίου διαπίστωσε τον θάνατο του 43χρονου άνδρα.

Λίγο πιο μακριά από το σημείο της δολοφονίας βρέθηκε άλλο μαχαίρι με κηλίδες αίματος. Η αστυνομία προχώρησε άμεσα στη σύλληψη της 39χρονης, η οποία βρισκόταν στο σημείο γεμάτη με αίματα στα ρούχα.




Αλεξ/πολη | Κατέπεσαν οι κατηγορίες για την φερόμενη ως εγκληματική οργάνωση διακίνησης ναρκωτικών

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή το απόγευμα στο Εφετείο η δίκη για την υπόθεση που έγινε γνωστή στην Αλεξανδρούπολη ως “εγκληματική οργάνωση διακίνησης ναρκωτικών”.

Μετά από 7,5 χρόνια κατέπεσαν οι κατηγορίες για τα μέλη της φερόμενης εγκληματικής οργάνωσης και κρίθηκαν αθώοι σχεδόν όλοι οι κατηγορούμενοι.

Υπενθυμίζεται ότι η αστυνομική επιχείρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε την 10 και 11-6-2016, στην Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα, τη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια, την Έδεσσα, τη Σκύδρα, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο είχαν συλληφθεί συνολικά τριάντα δύο (32) άτομα ηλικίας από 22 έως 57 ετών ως μέλη της οργάνωσης.




Η Ορκωμοσία του Διονύση Κλάδη ως Περιφερειακού Συμβούλου ΑΜΘ

Την ορκωμοσία του εκλεγμένου Περιφερειακού Συμβούλου με την παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Διονύση Κλάδη, τέλεσε σήμερα Τετάρτη 27/12, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. 

Ο κ. Κλάδης έδωσε πολιτικό όρκο, ενώ ορκίστηκε σε δεύτερο χρόνο, καθώς είχε απουσιάσει από την ορκωμοσία του Περιφερειάρχη και των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ στις 18/12 για λόγους υγείας. 




Δημάρχος Θάσου | Συγχαρητήρια για τον ορισμό του Π. Αρχοντή ως Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού

Μετά την ανακοίνωση των νέων Θεματικών και Χωρικών Αντιπεριφερειαρχών από τον νέο Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε.

«Συγχαίρουμε τον νέο Περιφερειακό Σύμβουλο της Περιφερειακής Ενότητας Θάσου κ. Παναγιώτη Αρχοντή για την ανάληψη του σημαντικού χαρτοφυλακίου του Τουρισμού της Περιφέρειας ΑΜΘ για την νέα Αυτοδιοικητική Περίοδο, ως νέος Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας ΑΜΘ. 

Του ευχόμαστε από καρδιάς καλή δύναμη και επιτυχία στα νέα καθήκοντά του, προς όφελος του Τουριστικού Τομέα της Περιφέρειας και της Θάσου. 

Η Διοίκηση του Δήμου Θάσου θα συνεργαστεί στενά μαζί του προς όφελος των πολιτών της Περιφέρειας και της Θάσου.

Ευχαριστούμε θερμά τον νέο Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη για την απόφασή του να αναθέσει το χαρτοφυλάκιο του τουρισμού της Περιφέρειας ΑΜΘ στον Περιφερειακό Σύμβουλο της Θάσου κ. Παναγιώτη Αρχοντή, αναγνωρίζοντας έμπρακτα και από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της Διοίκησης της Περιφέρειας, την συμβολή του τόπου μας, της Θάσου, στην ανάπτυξη του Τουριστικού Τομέα της Περιφέρειας ΑΜΘ».




Χαράλαμπος Χρυσανίδης | Υπόσχεση Ελέγχου και Ευθύνης ως Αντιπολίτευση

Χαράλαμπος Χρυσανίδης | «Με αίσθημα ευθύνης θα ασκήσουμε το καθήκον μας ως αντιπολίτευση, ελέγχοντας τις αποφάσεις και τις πράξεις σας,σε περίπτωση σπατάλης ή κακοδιαχείρισης»

Την διαβεβαίωση πως θα ασκήσει εποικοδομητική κριτική στην διοίκηση του δήμου Καβάλας, έδωσε ο επικεφαλής του συνδυασμού Χαράλαμπος Χρυσανίδης μιλώντας στην διάρκεια της τελετής ορκωμοσίας των μελών του νέου δημοτικού συμβουλίου.

Ο κ. Χρυσανίδης ζήτησε από τον δήμαρχο να εργαστεί με όλες τους τις δυνάμεις για να αντιμετωπίσει τα πολλά και μεγάλα χρονίζοντα προβλήματα, σημειώνοντας πως δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες και παράπονα για καθυστερήσεις. 

Υπογράμμισε επίσης πως ο δήμαρχος θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι σύμφωνα με το εκλογικό αποτέλεσμα το 62% των συνδημοτών που τον ψήφισαν τον αποδοκίμασε την πρώτη Κυριακή αν και είχε την στήριξη ορισμένων παραγόντων διαφορετικών αποχρώσεων και συμφερόντων.

Ακολουθεί η πλήρης ομιλία του επικεφαλής του συνδυασμού Χαράλαμπου Χρυσανίδη προκειμένου να υπάρχει ολοκληρωμένη ενημέρωση των πολιτών δεδομένου ότι δεν έγινε καμία αναφορά στις δηλώσεις των επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο νέο δημοτικό συμβούλιο. 

«Κυρίες και κύριοι,

Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα όσους μας τίμησαν με την ψήφο τους για να είμαστε εδώ σήμερα για να τους διαβεβαιώσω ότι θα φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης τους.

Κύριε Δήμαρχε,

Σας συγχαίρω για την εκλογή σας και εύχομαι σε σας και τους συνεργάτες σας να μπορέσετε να λύσετε τα προβλήματα της καθημερινότητας  και πολλά από τα υπάρχοντα εδώ και χρόνια μεγάλα προβλήματα του Δήμου Καβάλας που ταλαιπωρούν δημότες και επισκέπτες.

Θέλω όμως να τονίσω ιδιαίτερα κάποια σημεία που θα φανούν χρήσιμα στην διοίκησή σας αν τα αξιοποιήσετε σωστά: 

1) Από την μέχρι σήμερα θητεία σας δεν σας είναι άγνωστες οι λιγοστές κρατικές χρηματοδοτήσεις και οι ελλείψεις στο προσωπικό του Δήμου Καβάλας, γι’ αυτό και δεν έχουν θέση δικαιολογίες και παράπονα. Χρειάζεται να σηκώσετε τα μανίκια και με καλή οργάνωση, μείωση της κάθε μορφής σπατάλης, αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δήμου για νέα έσοδα και έγκαιρη προετοιμασία για ένταξη αναγκαίων έργων στο νέο ΕΣΠΑ, να πετύχετε το ποθητό σε όλους μας καλό αποτέλεσμα.

2) Στην προηγούμενη θητεία σας έγιναν λάθη και παραλείψεις – ίσως κάποια απ’ αυτά  παρά τη θέλησή σας – λόγω απειρίας ή των ειδικών συνθηκών που επικαλείσθε. Πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκλογών το 62% των συνδημοτών μας που ψήφισαν, σας αποδοκίμασε την πρώτη Κυριακή, αν και είχατε την στήριξη ορισμένων παραγόντων διαφορετικών αποχρώσεων και συμφερόντων

Ευτυχώς, το εκλογικό σύστημα που ισχύει σήμερα, σας έδωσε τη δεύτερη Κυριακή την αναγκαία πλειοψηφία για να διοικήσετε.

3) Είναι τώρα μοναδική ευκαιρία όλους αυτούς τους παράγοντες που ήταν δίπλα σας εμφανώς ή αφανώς να τους «αξιοποιήσετε» για να φέρουν τα αναγκαία για το Δήμο αποτελέσματα με τις παρεμβάσεις τους στην κεντρική εξουσία. Έτσι, θα είναι μεν συμμέτοχοι στις επιτυχίες σας για να δικαιούνται την φωτογράφηση μαζί σας, αλλά θα είναι και συνένοχοι στις ενδεχόμενες αστοχίες σας.

Εμείς ως παράταξη με αίσθημα ευθύνης θα ασκήσουμε το καθήκον μας ως αντιπολίτευση, ελέγχοντας τις αποφάσεις και τις πράξεις σας, σε περίπτωση σπατάλης ή κακοδιαχείρισης. 

Θα στηρίξουμε όμως όλες σας τις ενέργειες, που θα αποβλέπουν στην επίλυση των μικρών και μεγάλων προβλημάτων του Δήμου και των συνδημοτών μας, αφού όμως πρώτα τα δούμε να γίνονται πράξη, δίχως τα πολλά  θα … που ακούσαμε σήμερα και αυτά της προηγούμενης θητεία σας.

Εμείς οι Πόντιοι λέμε μία παροιμία σ’ αυτές τις περιπτώσεις. «Πρώτα όβοσον και επ΄ εκεί κακάνσον» που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει: «οι κότες πρώτα κάνουν το αυγό και μετά το διαλαλούν και χαίρονται».

 Σας ευχαριστώ».




Καιρός: «Απρίλιος μέσα στον Δεκέμβρη» ως την Τετάρτη, κακοκαιρία την Πέμπτη, ξανά Άνοιξη τα Χριστούγεννα

Σιγά σιγά θα αρχίσει να βελτιώνεται ο καιρός και να υποχωρεί το κρύο.

Η θερμοκρασία θα αρχίσει να ανεβαίνει δειλά δειλά από αργά το μεσημέρι και θα αγγίξει τους 15 βαθμούς σε αρκετά γεωγραφικά διαμερίσματα, σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού από τον μετεωρολόγο Κλέαρχο Μαρουσάκη.

Ως προς την εξέλιξη, αυτή την εβδομάδα «ο Απρίλιος θα μπει μέσα στον Δεκέμβριο. Θα βλέπουμε πολύ καλές καιρικές συνθήκες τουλάχιστον μέχρι και την Τετάρτη με τον υδράργυρο να ανεβαίνει κοντά στους 18 με 20 βαθμούς. Πέμπτη και Παρασκευή ένα κύμα κακοκαιρίας θα περάσει από τη χώρα μας, θα δώσει κάποιες βροχές και καταιγίδες κυρίως προς τα ανατολικά και νότια. Ο καιρός θα βελτιωθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο και έτσι θα πάμε στα Χριστούγεννα με σχεδόν ανοιξιάτικες συνθήκες. Θα βλέπουμε θερμοκρασίες 18 – 20 τη Δευτέρα των Χριστουγέννων», σημείωσε ακόμη.

Ο καιρός σήμερα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ

Στο νότιο Αιγαίο παροδικά αυξημένες νεφώσεις με λίγες τοπικές βροχές στην Κρήτη τις πρωινές ώρες. Στις υπόλοιπες περιοχές γενικά αίθριος καιρός.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις στα δυτικά 3 με 5 και στα ανατολικά 5 με 7 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση τις βραδινές ώρες.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει άνοδο. Στα βόρεια θα φθάσει έως 12 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές έως 16 βαθμούς, με εξαίρεση τα Δωδεκάνησα όπου η θερμοκρασία θα φτάσει τους 19 βαθμούς. Παγετός προβλέπεται στα βόρεια ηπειρωτικά νωρίς το πρωί.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από (μείον) -02 έως 12 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 04 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 5 με 6 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις τις πρωινές ώρες στην Εύβοια.

Άνεμοι: Βόρειοι 4 με 6 και στα ανατολικά τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Από -01 έως 16 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στην Κρήτη όπου τις πρωινές ώρες θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 και στις Κυκλάδες τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 10 έως 16 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 και τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Στα Δωδεκάνησα από 14 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από -01 έως 12 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Αίθριος

Άνεμοι: Βόρειοι 4 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 00 έως 12 βαθμούς Κελσίου.

Ο καιρός την Τρίτη 19-12-2023

Γενικά αίθριος καιρός. Τοπικές νεφώσεις στη βόρεια Κρήτη.

Οι άνεμοι στα δυτικά θα είναι μεταβλητοί ασθενείς, στα ανατολικά θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στο Αιγαίο 5 με 6 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει άνοδο και θα φθάσει στα βόρεια τους 12 με 15 και στην υπόλοιπη χώρα τους 16 με 19 βαθμούς Κελσίου. Παγετός θα σημειωθεί τις πρωινές ώρες κατά τόπους στα βόρεια ηπειρωτικά.

Ο καιρός την Τετάρτη 20-12-2023

Στο νότιο Ιόνιο, την Πελοπόννησο, τη Στερεά, την Κρήτη, τις Κυκλάδες, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν, από το μεσημέρι θα σημειωθούν τοπικές βροχές και το βράδυ στα νοτιοδυτικά θα εκδηλωθούν σποραδικές καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα γενικά αίθριος καιρός, με τοπικές νεφώσεις από το απόγευμα. Η ορατότητα τις πρωινές ώρες θα είναι τοπικά περιορισμένη.

Οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά αφρικανικής σκόνης κυρίως στα νότια.

Οι άνεμοι θα είναι αρχικά μεταβλητοί ασθενείς, σταδιακά νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ και από το απόγευμα στα νότια πελάγη τοπικά 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση ως προς τις μέγιστες τιμές της. Παγετός θα σημειωθεί τις πρωινές ώρες κατά τόπους στα βόρεια ηπειρωτικά.

Ο καιρός την Πέμπτη 21-12-2023

Στα βορειοδυτικά λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις. Στην υπόλοιπη χώρα νεφώσεις με τοπικές βροχές κυρίως στη νότια Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, όπου θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα, τα οποία στις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα πιθανώς να είναι κατά τόπους ισχυρά, σταδιακά από το απόγευμα θα εξασθενήσουν και στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά ο καιρός θα βελτιωθεί.

Οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά αφρικανικής σκόνης κυρίως στα νότια.

Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 3 με 5, στα νότια τοπικά 6 και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο έως 7 μποφόρ. Βαθμιαία από τα δυτικά και βόρεια θα στραφούν σε βορειοδυτικούς 3 με 5 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

Ο καιρός την Παρασκευή 22-12-2023

Στα δυτικά, τα νότια, το ανατολικό Αιγαίο και από το απόγευμα στα βόρεια νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές. Στην υπόλοιπη χώρα αραιές νεφώσεις πρόσκαιρα κατά τόπους πιο πυκνές.

Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.




Ο παππούς περίμενε τα εγγόνια του στο πάρκο και οι μαμάδες τον αντιμετώπισαν ως παιδόφιλο | «Ντροπή σας» ήταν η απάντηση της κόρης του

Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε μια ανάρτηση σε τοπική σελίδα για μαμάδες στο Facebook, όπου γινόταν η περιγραφή ενός περιστατικού σε πάρκο της Αυστραλίας.

Η μητέρα που έγραφε την ιστορία εξηγούσε ότι μαζί με άλλες γυναίκες ήρθαν αντιμέτωπες με έναν ηλικιωμένο άντρα, που καθόταν σε ένα παγκάκι.

Η ανάρτηση, που έγινε ως προειδοποίηση προς άλλες μαμάδες της περιοχής, έγραφε τα εξής: «Βρισκόμουν στο πάρκο Old School σήμερα το απόγευμα με ένα από τα μικρά μου, όταν παρατήρησα έναν ηλικιωμένο άνδρα να βγαίνει από το αυτοκίνητό του, να περνά μόνος του τον φράχτη και να κάθεται στο παγκάκι για 30 λεπτά, κοιτάζοντας τα παιδιά να παίζουν. Φαινόταν πολύ περίεργος χωρίς παιδί ή σύντροφο. Ενημέρωσα μερικούς από τους γονείς ότι η συμπεριφορά του ήταν ύποπτη».

«Μία από τις μαμάδες τον πλησίασε και τον ρώτησε αν είναι παιδόφιλος. Είπε όχι, περιμένω τα εγγόνια μου. Δεν έκανε σκηνή, ήταν πολύ ήσυχος, όταν απάντησε. Όλη την ώρα που ήμασταν στο πάρκο δεν σήκωσε ούτε μια φορά το τηλέφωνο, για να μιλήσει με κάποιον. Απλά συνέχισε να κάθεται εκεί. Παρακαλούμε να έχετε το νου σας για ύποπτη συμπεριφορά», κατέληγε η μαμά.

«Δεν μπορώ να φανταστώ πώς αισθάνεται αυτός ο άνθρωπος»

Η ανταπόκριση στην ανάρτησή της, ωστόσο, δεν ήταν αυτή που περίμενε, με τις περισσότερες μαμάδες στην ομάδα του Facebook να την αποκαλούν αγενή και υπερβολική και με συμπεριφορά που πληγώνει, σημειώνει η New York Post. Τη ρώτησαν ακόμη αν τελικά επιτρέπεται οι άνθρωποι να κάθονται απλώς σε ένα πάρκο και να χαλαρώνουν.

«Γιατί δεν τον ρώτησες αν είναι καλά; Ποτέ δεν ξέρεις τι περνάει κάποιος», έγραψε κάποια. «Αυτή η συμπεριφορά είναι σοκαριστική» ήταν ένα άλλο σχόλιο. «Δεν μπορώ να φανταστώ πώς αισθάνεται αυτός ο άνθρωπος», σημείωσε ένας τρίτος σχολιαστής.

«Αν φοβόσασταν τόσο πολύ ότι ήταν παιδόφιλος, γιατί δεν φύγατε από το πάρκο ή δεν καλέσατε την αστυνομία;» και «η συμπεριφορά σας ήταν απαίσια. Είμαι μητέρα και καταλαβαίνω ότι πρέπει να επαγρυπνείτε, αλλά αυτό είναι λάθος. Ίσως να πρέπει να μένετε στο σπίτι σας, αν είστε τόσο παρανοϊκή. Κάνετε κακό σε αθώους ανθρώπους με αηδιαστικές κατηγορίες» ήταν κάποια ακόμη σχόλια.

Η απάντηση της κόρης του ηλικιωμένου άντρα – «Ο πατέρας μου έτρεμε και ήταν ταραγμένος»

Η κόρη του ηλικιωμένου μπήκε επίσης στη συζήτηση και, αρχικά, ευχαρίστησε τη μαμά για την ανάρτηση.

«Είχατε ήδη φύγει από το πάρκο, όταν έφτασα με τα παιδιά μου. Ο πατέρας μου ήταν ταραγμένος και έτρεμε μέχρι να φτάσω εκεί, για να τον συναντήσω. Το να μιλάς για κάποιον με αυτόν τον τρόπο και να τον αποκαλείς παιδόφιλο είναι συγκρουσιακό και έχεις αναστατώσει και πληγώσει έναν ηλικιωμένο άνθρωπο, που απλά περίμενε την οικογένειά του. Ντροπή σου!».

Πολλοί σχολιαστές απευθύνθηκαν στην κόρη του άνδρα, για να ρωτήσουν αν είναι καλά και να ζητήσουν συγγνώμη εκ μέρους των γυναικών στο πάρκο.




Σέξι βολεϊμπολίστρια και μοντέλο του OnlyFans εμφανίζεται ως η νέα σύντροφος του Χάμες Ροντρίγκες

ΗΚέι Άλβες, είναι σύμφωνα με τα βραζιλιάνικα ΜΜΕ, η νέα σύντροφος του πρώην παίκτη του Ολυμπιακού και νυν της Σάο Πάολο, Χάμες Ροντρίγκες.

Η νεαρή γυναίκα έγινε διάσημη στη χώρα της ως «η πιο σέξι παίκτρια του βόλεϊ» και εκμεταλλεύτηκε τη δημοφιλία περνώντας μετά στο χώρο της πώλησης ερωτικού περιεχομένου μέσω της πλατφόρμας OnlyFans, που την έκανε ακόμη πιο διάσημη και ακολούθως άρχισε να παίρνει μέρος σε ριάλιτι σόου, ανάμεσά τους και το βραζιλιάνικο Big Brother, που γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

Η Κέι Άλβες, φέρεται να πέρασε με τον Χάμες Ροντρίγκες, ένα διήμερο στο σπίτι του στο Σάο Πάουλο, σύμφωνα με τον βραζιλιάνικο Τύπο. Στο μεταξύ, πριν από ένα μήνα ο πατέρας της γυναίκας ευχαρίστησε τον Χάμες Ροντρίγκες στο Instagram για τη φανέλα της Σάο Πάουλο που του έκανε δώρο…

Να σημειώσουμε πως ο Κολομβιανός διεθνής μεσοεπιθετικός χώρισε το 2016 με την Ντανιέλα Οσπίνα, αδερφή του συμπαίκτη του στην Εθνική ομάδα, Νταβίδ έπειτα από έξι χρόνια γάμου. Τότε, στα ισπανικά ΜΜΕ είχε αναφερθεί πως ήταν συστηματικά άπιστος.

Ο Βινίσιους Ζούνιορ και οι άλλοι ποδοσφαιριστές

Πριν από μερικούς μήνες, η Κέι Άλβες είχε συνδεθεί με τον Βινίσιους Ζούνιορ της Ρεάλ Μαδρίτης. Οι φήμες για την πιθανή σχέση τους είχαν διαδοθεί μέσω των social media όταν πόσταραν αμφότεροι φωτογραφία από το ίδιο δωμάτιο του ίδιου ξενοδοχείου στο Σάο Πάουλο. Στο μεταξύ, στη διάρκεια της συμμετοχής της στο Big Brother είχε αποκαλύψει πως πολλοί ποδοσφαιριστές της είχαν κάνει ανήθικες προτάσεις, ενώ είπε πως είχε σχέσεις με διάφορους άσους του βραζιλιάνικου πρωταθλήματος.

Η Κέι Άλβες μέχρι πρόσφατα αγωνιζόταν στην ομάδα Osasco VC/São Cristóvão Saúde. Η 23χρονη αθλήτρια έγινε διάσημη στη Βραζιλία μέσω του Instagram καθώς έφτασε να γίνει η βολεϊμπολίστρια με τους περισσότερους followers στον κόσμο χάρις στις αποκαλυπτικές φωτογραφίες και στα βίντεο που ανέβαζε στον λογαριασμό της, παρά για τις αθλητικές επιδόσεις της.

Βλέποντας την επιτυχία που είχε και με τους followers να αυξάνονται η Άλβες αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την προβολή της και άρχισε να διαθέτει αποκλειστικό περιεχόμενο για ενήλικες μέσω της πλατφόρμας Onlyfans. Έπειτα από λίγο καιρό αποκάλυψε πως βγάζει πολλά περισσότερα χρήματα μέσω του Onlyfans και των διαφημίσεων μέσω του Instagram, παρά παίζοντας βόλεϊ.

«Τόσα λεφτά δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου από κοντά. Προέρχομαι από ταπεινή οικογένεια και οι γονείς μου ζουν ακόμη στη φαβέλα, αλλά πλέον μπορώ να τους βοηθήσω να αλλάξουν τη ζωή τους. Για μένα αυτά τα λεφτά είναι πολύ εύκολα. Το κάνω από τον καναπέ του σπιτιού μου», είπε. Τόνισε, δε, πως μόνο από το Onlyfans βγάζει περισσότερα από 20.000 ευρώ το μήνα.




Youth Pass: Τέλος χρόνου για αιτήσεις | Aντίστροφη μέτρηση για πληρωμές

Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα λάβουν τo Youth Pass των 150 ευρώ περίπου 200.000 νέοι και νέες 18 και 19 ετών.

Ο χρόνος για την υποβολή των αιτήσεων λήγει σήμερα Τρίτη (5/12). Οι νέοι 18 ετών που έχουν υποβάλει ή θα υποβάλουν μέχρι σήμερα αίτηση για το Youth Pass θα λάβουν φέτος 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ χωρίς να κάνουν νέα αίτηση.

Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Φέτος αίτηση υποβάλουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1 Ιανουαρίου 2022 έως και 31 Δεκεμβρίου 2022.

Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Έτσι, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει φέτος αίτηση για το Youth Pass θα λάβει τώρα 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ, χωρίς να κάνει νέα αίτηση. Ωστόσο, αν για οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας ωστόσο την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Το μέτρο είναι μόνιμο. Από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Πού χρησιμοποιείται η ενίσχυση

  • Οι νέοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση σε τουριστικά καταλύματα, θεατρικές παραστάσεις ή συναυλίες, αγορά βιβλίων, ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε:
  • αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • ενοικίαση αυτοκινήτων
  • ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • υπηρεσίες ταξί
  • υπηρεσίες λεωφορείων
  • θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • αεροδρόμια /αεροσταθμοί
  • ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • ενοικίαση σκαφών
  • ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • βιβλιοπωλεία
  • λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • κάμπινγκ
  • λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • σινεμά
  • αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • ορχήστρες και μπάντες
  • εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • λοιπές υπηρεσίες αναψυχής



Τα 8 προϊόντα στο «Καλάθι των Χριστουγέννων» | Θα ξεκινήσει στις 13 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει ως τις 3 Ιανουαρίου

Συνάντηση με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), υπό τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Αριστοτέλη Παντελιάδη, τον γενικό γραμματέα Κώστα Μαυροειδή και τον γενικό διευθυντή Απόστολο Πεταλά είχε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Στη διάρκεια της συνάντησης, η οποία ήταν η δεύτερη σε διάστημα μιας εβδομάδας, αποφασίστηκε να εφαρμοστεί – όπως και πέρυσι – το «Καλάθι των Χριστουγέννων» από την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου έως την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου. Θα περιλαμβάνει οκτώ διαφορετικές κατηγορίες τροφίμων, τα οποία είναι βασικά για το εορταστικό τραπέζι.

Συγκεκριμένα, στο «Καλάθι των Χριστουγέννων» θα περιέχονται τα εξής προϊόντα:

  1. Αρνί
  2. Κατσίκι
  3. Γαλοπούλα
  4. Μελομακάρονα
  5. Κουραμπιέδες
  6. Τσουρέκι
  7. Βασιλόπιτα
  8. Σοκολάτα

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τόνισε μετά το τέλος της συνάντησης: «Για ακόμα μια φορά είχαμε μια πολύ ουσιαστική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ και από κοινού αποφασίσαμε ποια προϊόντα θα ενταχθούν στο φετινό “Καλάθι των Χριστουγέννων”, το οποίο θα ξεκινήσει στις 13 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει ως τις 3 Ιανουαρίου. Θα περιλαμβάνονται βασικές κατηγορίες τροφίμων για κάθε νοικοκυριό, ενώ φέτος εντάσσουμε επιπρόσθετα τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Αυτές τις άγιες ημέρες θέλουμε κάθε σπιτικό να καταφέρει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα προϊόντα για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι του σε χαμηλές τιμές και αισθανόμαστε μεγάλη ικανοποίηση που καταφέρνουμε και το υλοποιούμε».




Προσλήψεις 4.593 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως προσωρινών αναπληρωτών

Στην πρόσληψη 4.593 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρά το υπουργείο Παιδείας για το διδακτικό έτος 2023-2024. Αναλυτικά:

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

α) 1.400 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και

β) 529 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) 632 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

β) 2.012 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

γ) 12 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

Επιπλέον, διατίθενται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, τρεις προσωρινοί αναπληρωτές για την Γενική Εκπαίδευση και πέντε στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από τη Δευτέρα 4 έως και την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023.

Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τα ονόματα εδώ.




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Η Ελλάδα παρουσιάζεται ως φαβορί για να διοργανώσει προολυμπιακό τουρνουά στο μπάσκετ

ΗΕλληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης παρουσιάζεται αποφασισμένη να καταβάλλει το χρηματικό ποσό που είναι απαραίτητο προκειμένου να διοργανώσει στην Ελλάδα ένα από τα τέσσερα προολυμπιακά τουρνουά του μπάσκετ και να δώσει στην Εθνική ομάδα τις καλύτερες δυνατές πιθανότητες για να πάρει το εισιτήριο για το μεγάλο αθλητικό ραντεβού στο Παρίσι το ερχόμενο καλοκαίρι. Ήδη έχει καταθέσει αίτημα στη FIBA για να φέρει το τουρνουά στη χώρα.

Το νεότερο στην υπόθεση έρχεται με δημοσίευμα από την ιστοσελίδα basketnewsπου αναφέρει πως η Ελλάδα είναι μεταξύ των φαβορί για να πάρουν το ένα από τα τέσσερα προολυμπιακά τουρνουά κι αν αυτό δεν συμβεί θα αποτελέσει έκπληξη.

Η Ισπανία, η Λετονία, η Ελλάδα και το Πουέρτο Ρίκο λογίζονται ως τα μεγάλα φαβορί για να αναλάβουν τη φιλοξενία των τεσσάρων Προολυμπιακών Τουρνουά που θα δώσουν τα τελευταία τέσσερα «εισιτήρια» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Μέσα στις επόμενες ημέρες υπολογίζονται θα γίνουν γνωστές οι τέσσερις οικοδέσποινες των προολυμπιακών τουρνουά.

Τη συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι έχουν εξασφαλίσει η διοργανώτρια Γαλλία, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς από τη «ζώνη» της Αμερικής, η Αυστραλία από τη «ζώνη» της Ωκεανίας, η Ιαπωνία από τη «ζώνη» της Ασίας και το Νότιο Σουδάν από τη «ζώνη» της Αφρικής.

Η Εθνική Ελλάδας μετά τη συμμετοχή της στο Μουντομπάσκετ όπου εξαιτίας των απουσιών που είχε δεν κατάφερε να διεκδικήσει ένα εισιτήριο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, έχει ανοίξει ένα νέο κύκλο με την πρόσληψη του Βασίλη Σπανούλη στη θέση του Δημήτρη Ιτούδη.




Μητσοτάκης | Το gov.gr βρίσκεται στη 2η θέση μεταξύ 70 εταιρειών ως προς την εμπειρία του καταναλωτή

«Ξεκινάμε την εβδομάδα με μια πολύ ευχάριστη είδηση», τονίζει σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας πως το gov.gr βρίσκεται στην 2η θέση, μεταξύ 70 εταιρειών και οργανισμών, ως προς την εμπειρία του καταναλωτή.

«Πρόκειται για την επισφράγιση μιας σκληρής δουλειάς που ξεκίνησε στην προηγούμενη κυβερνητική μας θητεία, με σκοπό να βελτιώσει την εμπειρία του πολίτη με το Δημόσιο, να διευκολύνει την καθημερινότητά του. Είναι αποτέλεσμα της Ελλάδας που αλλάζει.

Και δεν σταματάμε εδώ. Στόχος μας είναι η ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών του Δημοσίου. Και θα το πετύχουμε!», συμπληρώνει ο πρωθυπουργός.




Φορολογικό νομοσχέδιο | Οι δικηγόροι αντιδρούν – Καθολική αποχή από τις δίκες ως την ψήφισή του

Γραμμή ευθείας σύγκρουσης ως μέτρο αντίδρασης κατά της κυβέρνησης, με αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου για την τεκμαρτή φορολόγηση των δικηγόρων – επιστημόνων, ελεύθερων επαγγελματιών, επέλεξε η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.

Ομόφωνα η Ολομέλεια σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συνεδρίαση υιοθέτησε τα εξής μέτρα:

-Καθολικής αποχής από όλες τις δίκες για 16-17/11 και 21-22/11 και καθολική επίσης την βδομάδα που θα εισαχθεί στη Βουλή

-Όλες τις άλλες μέρες μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, αποχή από τις δίκες ενδιαφέροντος δημοσίου, – όπως και από τις διαταγές πληρωμής και αποχή από όλες τις επιτροπές του δημοσίου που συμμετέχουν δικηγόροι (κτηματολόγια, δασικοί χάρτες κλπ).

-Στις 25 Νοεμβρίου θα συνεδριάσει εκ νέου η Ολομέλεια (πιθανότατα στις 24/11 θα εισαχθεί προς ψήφιση το νομοσχέδιο) για να αποφασίσει κλιμάκωση ή όχι.




Πήγαν να πουλήσουν 391 λίτρα λάδι ως «εξαιρετικά παρθένο» στην Αλεξανδρούπολη

Όσο σκαρφαλώνει στα ύψη η τιμή του ελαιόλαδου, τόσο θα το εκμεταλλεύονται επιτήδειοι που “σερβίρουν” αμφίβολης ποιότητας λάδι σε χαμηλές τιμές σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Άλλη μια τέτοια περίπτωση εντοπίστηκε από αστυνομικούς της Ασφαλείας στην Αλεξανδρούπολη, το βράδυ της Παρασκευής.

Κατά την διάρκεια ελέγχου, συνελήφθη ένας Έλληνας ο οποίος εντοπίστηκε να μεταφέρει 23 συσκευασίες που περιείχαν συνολικά 391 λίτρα ελαιόλαδου, για το οποίο δεν είχαν καταβληθεί οι ανάλογοι φόροι και δασμοί, ενώ δεν διέθετε τα απαραίτητα έγγραφα που να πιστοποιούν το είδος και την προέλευσή του. Οι ποσότητες του ελαιόλαδου κατασχέθηκαν και δείγμα τους εστάλη στη xημική υπηρεσία για ανάλυση, ώστε να διαπιστωθεί αν είναι πράγματι ελαιόλαδο ή άλλου είδους λάδι νοθευμένο ή επιχρωματισμένο.

Οι αστυνομικοί συνεχίζουν την προανάκριση για να διαπιστώσουν από πού προέρχονταν οι συσκευασίες με το αμφίβολης ποιότητας λάδι, ενώ ο κάτοχός τους παραπέμφθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης κατηγορούμενος για παραβάσεις του νόμου περί υπαίθριου εμπορίου και των αγορανομικών διατάξεων.




Η πρώτη εμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ως προέδρου της ΣΕΚΕ

Χαιρετισμό, όχι ως πολιτικός αλλά ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου των εταιρειών της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ Α.Ε.), απηύθυνε ο Κώστας Καραμανλής με την ευκαιρία εκδήλωσης της Japan Tobacco International που δραστηριοποιείται στην Ξάνθη και η οποία διατηρεί μακροχρόνιες και στενές σχέσεις συνεργασίας με την ΣΕΚΕ.

Στο βίντεο που παρουσιάζει το protothema.gr, o κ. Καραμανλής αφού τονίζει την ιστορία αλλά και τη σημασία του καπνού ως προϊόντος για την οικονομία μας διαχρονικά, χαιρέτησε τις δραστηριότητες της JTI στην ακριτική περιοχή της Θράκης, επισημαίνοντας πως αυτές αποτελούν πυλώνα της ανάπτυξης, των εξαγωγών αλλά και της κοινωνικής συνοχής της περιοχής με τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν.

Παράλληλα ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε και τη συνεχώς αναπτυσσόμενη δραστηριότητα της ΣΕΚΕ που αυξάνει συνεχώς την παρουσία στην νοτιανατολική Ευρώπη όχι μόνον με πρόϊόντα καπνού αλλά και πολλά άλλα.

Τέλος ευχήθηκε τη συνέχιση της συνεργασίας ΣΕΚΕ – JTI, συνεργασία που έχει όλες τα εχέγγυα να επεκταθεί προς όφελος και των δύο πλευρών.




Έρχονται μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις στο ρεύμα – Ανακοινώσεις ως το τέλος του μήνα

Νέα μέτρα στήριξης μετά τις ανατιμήσεις που παρατηρούνται στο ρεύμα προανήγγειλε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Όπως είπε, τις επόμενες ημέρες έως το τέλος του μήνα θα έχουμε ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρο Σκυλακάκη για κάποιες αυξήσεις που υπάρχουν στο ρεύμα. Περισσότερες ανακοινώσεις για περαιτέρω στήριξη.

Θα έχουμε σχετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο για να μην πληρώσουν οι πολίτες, νοικοκυριά και επιχειρήσεις και άλλες ανατιμήσεις στο ρεύμα.

Για τα δημοσιεύματα για την Ελευσίνα

Ερωτηθείς αν στην Ελευσίνα στήνεται μια «νέα Σούδα», ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «Να πούμε ότι η επίσημη ενημέρωση που έχουμε για δημοσιεύματα είναι ότι τα C-130 είναι μεταγωγικά αεροσκάφη και όχι μαχητικά. Και επίσης δεν έχει μετατραπεί σε αμερικανική βάση όπως γράφτηκε η 112 πτέρυγα μάχης. Είναι γνωστό σε ποια συμμαχία ανήκει η χώρα μας και ποια είναι η σαφής μας θέση για τις εξελίξεις. Αποτυπώνεται και από τον πρωθυπουργό και από τους αρμόδιους υπουργούς. Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε επιχειρησιακά ζητήματα που σχετίζονται με συμμαχικές υποχρεώσεις μας.

Για το Ισραήλ και την επίσκεψη Μητσοτάκη

«Η Ελλάδα δεν έχει πλέον τον ρόλο του θεατή. Έχουμε διατυπώσει από την πρώτη στιγμή τη στάση μας κοντά στο δικαίωμα του λαού του Ισραήλ για αυτοάμυνα. Ήταν μια σημαντική συνάντηση με τον κ. Νετανιάχου και θα συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση και ήταν σημαντική και η παρουσία μας στην διεθνή διάσκεψη για τη Μέση Ανατολή. Έχουμε τη δυνατότητα να προτείνουμε συγκεκριμένες λύσεις συμβατές με τις διαχρονικές θέσεις της χώρας μας».

Για το αν υπάρχει σχεδιασμός σε περίπτωση χερσαίας επέμβασης είπε: η χώρα μας έχει ξεκάθαρη θέση και στάση και την επανέλαβα κι εγώ σήμερα και παρακολουθούμε και αξιολογούμε τις εξελίξεις.

Για το αν προβληματίζεται η κυβέρνηση από κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή είπε: δεν έχει νόημα να μιλήσουμε υποθετικά. Ειδικά ως προς το επιχειρησιακό σκέλος καθήκον μου είναι να μένω στις ενημερώσεις των αρμόδιων υπουργείων.




Μ. Παπαδόπουλος: «Συγχαίρω από καρδιάς τον πατέρα Παύλο και τον πατέρα Απόστολο Καβαλιώτη για την εκλογή τους ως Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος»

Με πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση πληροφορήθηκα την εκλογή δύο άξιων κληρικών – ιερωμένων της περιοχής της Καβάλας σε Επισκοπές θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδας

Του αγαπημένου μου σεβαστού Ιεροκήρυκα της Ιεράς μας Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, Αρχιμανδρίτη Παύλου Κίτσου, σε Επίσκοπο Θεσπιών, καθώς και του Διευθυντή του Γραφείου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αρχιμανδρίτη Απόστολο Καβαλιώτη, σε Επίσκοπο Τανάγρας.

Εύχομαι, με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, να διακονίσουν την Εκκλησία της Ελλάδος προς όφελος των πιστών της και προς Δόξα Θεού, και να τιμήσουν με το έργο τους τον τόπο καταγωγής τους, καθώς και τους πιστούς της που τόσο τους αγάπησαν.

 

 

 

 




Εξοικονόμηση ενέργειας: Έρχονται τρια νέα προγράμματα για επιχειρήσεις ως το τέλος του χρόνου

Τρία προγράμματα για την εξοικονόμηση ενέργειας στις επιχειρήσεις πρόκειται να προκηρυχθούν ως το τέλος του έτους, όπως επισημαίνει σε δήλωσή της προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου

Αυτά είναι το «Εξοικονομώ Επιχειρώ», το «Αλλάζω Συσκευή για Επιχειρήσεις» και το πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά και συστήματα αποθήκευσης για Επιχειρήσεις», συνολικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ.

«Μια φράση που μας αρέσει να λέμε για την ενεργειακή εξοικονόμηση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ότι “η φθηνότερη ενέργεια είναι αυτή που δεν καταναλώνεται ποτέ”. Είναι ο λόγος που τα τελευταία χρόνια έχουμε δώσει τόση μεγάλη βαρύτητα στα προγράμματα εξοικονόμησης και ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων», υπογραμμίζει συγκεκριμένα η κυρία Σδούκου και προσθέτει:

«Τα προηγούμενα χρόνια υλοποιήθηκαν μια σειρά από προγράμματα που απευθύνονταν στα νοικοκυριά και ειδικές ομάδες όπως τους νέους, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Πλέον για το επόμενο διάστημα στρέφουμε την προσοχή μας στις επιχειρήσεις και μέχρι το τέλος του έτους σκοπεύουμε να βγάλουμε τρία προγράμματα συνολικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για το “Εξοικονομώ Επιχειρώ” για την ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων των επιχειρήσεων, το “Αλλάζω Συσκευή για Επιχειρήσεις” για την αντικατάσταση του παλαιού και ενεργοβόρου εξοπλισμού και το πρόγραμμα “Φωτοβολταϊκά και συστήματα αποθήκευσης για Επιχειρήσεις” που θα δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες και βιομηχανίες να παράγουν την ενέργεια που καταναλώνουν και να μειώσουν ορατά το ενεργειακό κόστος.

Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες υπηρετούν τον στόχο για την ενεργειακή μετάβαση σε μια οικονομία που θα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, η οποία θα προέρχεται κυρίως από ανανεώσιμες πηγές. Αυξάνουμε έτσι την ανθεκτικότητά μας στις κρίσεις, ενισχύουμε την ενεργειακή μας αυτονομία και προστατεύουμε το περιβάλλον με την μεγάλη μείωση των ρύπων».

Την ίδια ώρα στο μέτωπο της ενεργειακής εξοικονόμησης στις κατοικίες σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα αλλαγή στάσης από την γερμανική κυβέρνηση ως προς τις υποχρεωτικές ενεργειακές ανακαινίσεις κτιρίων, υπό την πίεση της ενεργειακής κρίσης και των επιπτώσεων στον κατασκευαστικό τομέα από την άνοδο του κόστους των υλικών.

Σχετική Κοινοτική Οδηγία, που βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης προβλέπει υποχρεωτικές ανακαινίσεις τα επόμενα χρόνια, ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να εξαιρεθούν από την υποχρέωση αυτή κατά αρχήν τα μεμονωμένα κτίρια κατοικιών.

Η πρόταση οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD, Energy performance of buildings directive), όπως εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον περασμένο Μάρτιο, προβλέπει μέτρα για την αύξηση του ρυθμού των ανακαινίσεων με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με στόχο να καταστήσει τον τομέα κλιματικά ουδέτερο έως το 2050.

Μεταξύ άλλων η πρόταση προβλέπει ότι:

-Από το 2028 όλα τα καινούργια κτίρια θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η αντίστοιχη προθεσμία για κτίρια που στεγάζουν, χρησιμοποιούνται, ή ανήκουν σε δημόσιες αρχές θεσπίζεται για το 2026. Όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες συλλογής ηλιακής ενέργειας έως το 2028, εφόσον αυτό είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτό, ενώ τα κτίρια κατοικιών που υποβάλλονται σε μεγάλης κλίμακας ανακαίνιση θα έχουν προθεσμία έως το 2032.

-Στην κλίμακα ενεργειακής απόδοσης από το Α έως το G, τα κτίρια κατοικιών θα πρέπει να επιτύχουν την κατάταξή τους, τουλάχιστον, στην κατηγορία Ε έως το 2030 και στην D έως το 2033. Τα μη οικιστικά και τα δημόσια κτίρια θα πρέπει να ανήκουν στις σχετικές κατηγορίες έως το 2027 και το 2030 αντίστοιχα.

To Ομοσπονδιακό Υπουργείο Στέγασης, Αστικής Ανάπτυξης και Κατασκευών της Γερμανίας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα: «Στις τρέχουσες διαπραγματεύσεις για τη μεταρρύθμιση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα κτίρια (EPBD), συζητείται επίσης η αναθεώρηση του συστήματος απαιτήσεων καθώς και του νέου κτιριακού προτύπου…

Λόγω των σημερινών δύσκολων συνθηκών στον κατασκευαστικό και στεγαστικό κλάδο λόγω των υψηλών επιτοκίων και του κόστους κατασκευής, η κατοχύρωση του EH 40 ως δεσμευτικού νομικού προτύπου (το οποίο απαιτεί από ένα κτίριο να χρησιμοποιεί μόνο το 40% της ενέργειας ενός κτιρίου αναφοράς) για τα νέα κτίρια δεν είναι πλέον απαραίτητη κατά την παρούσα νομοθετική περίοδο και θα ανασταλεί… Στις διαπραγματεύσεις για την οδηγία της ΕΕ για τα κτίρια (EPBD), υποστηρίζουμε φιλόδοξες ποσοστώσεις ανακαίνισης για το σύνολο του κτιριακού αποθέματος, αλλά θέλουμε να αποκλείσουμε τις υποχρεωτικές ανακαινίσεις μεμονωμένων κτιρίων κατοικιών».

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων και της Διεθνούς Ενώσεως Ιδιοκτητών (UIPI) Στράτος Παραδιάς, το κόστος των υποχρεωτικών παρεμβάσεων στα κτίρια είναι πλήρως απαγορευτικό για τους ιδιοκτήτες δεδομένου ότι τα προγράμματα επιχορηγήσεων δεν επαρκούν για όλους, δεν είναι διαθέσιμη τραπεζική χρηματοδότηση και οι τιμές των σχετικών υλικών ανεβαίνουν καθημερινά.

«Θεωρώ πολύ παρήγορο το γεγονός ότι γίνεται αντιληπτό το παράλογο του πράγματος και η κοινωνική καταστροφή που θα επέλθει από την απαξίωση της περιουσίας των πολιτών, ειδικά στην Ελλάδα όπου ζητείται να γίνει μαζική ανακαίνιση κτιρίων με χρήματα που δεν υπάρχουν», ανέφερε ο κ. Παραδιάς.

iefimerida.gr

 




250 συνδέσεις ως το τέλος του έτους στο δίκτυο φυσικού αερίου

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το απόγευμα της Τετάρτης στο Επιμελητήριο η ενημερωτική εκδήλωση της ΔΕΔΑ ΑΕ σχετικά με το φυσικό αέριο στην Καβάλα. Την παρακολούθησαν κυρίως εκπρόσωποι φορέων. 

Στο τέλος δήλωσαν την ικανοποίησή τους αφού ο στόχος επετεύχθη. Το φυσικό αέριο ήρθε στην Καβάλα και σύντομα θα χρησιμοποιηθεί. Σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους. 

Εκτός από τις πληροφορίες των εκπροσώπων της ΔΕΔΑ, έχουν ενδιαφέρον οι δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη κ. Χρήστου Γάκη. Ασχολήθηκε όσο κανείς με το έργο. 

Δεν ήταν που έκοψε την κορδέλα στα εγκαίνια του σταθμού μείωσης της πίεσης που υπάρχει στην ανατολική πλευρά της πόλης. 

Ο κ. Ο Γάκης δήλωσε χθες ότι το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό στην Καβάλα. Σύμφωνα με την εικόνα που έχει, ως το τέλος του έτους θα φυσικό αέριο 250 πελάτες. Ανάμεσα τους και το κολυμβητήριο, σύντομα και το νοσοκομείο.




Κατερίνα Στικούδη – Εντυπωσίασε μπροστά σε 80.000 θεατές ως opening act της Christina Aguilera στη Μάλτα

Η εκρηκτική performer Κατερίνα Στικούδη καθήλωσε το κοινό της Μάλτας ανοίγοντας τη συναυλία της Christina Aguilera, στο πλαίσιο του Europride.

Πάντα χαρούμενη, γεμάτη ενέργεια και δυναμισμό, η αγαπημένη pop τραγουδίστρια εμφανίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου 16 Σεπτεμβρίου στο stage του Europride μπροστά σε περισσότερους από 80.000 θεατές οι οποίοι της επιφύλαξαν θερμή υποδοχή.

Η Κατερίνα Στικούδη προετοιμαζόταν για την συγκεκριμένη εμφάνιση καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, μελετώντας επιμελώς κάθε λεπτομέρεια του act της το οποίο περιείχε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της καθώς επίσης και παγκόσμια mainstream hits.

Το λαμπερό outfit της Κατερίνας επιμελήθηκε ο διεθνούς φήμης Vrettos Vrettakos σε styling του Dennis Kolpodinos, ενώ η Ειρήνη Λιναρδή ήταν υπεύθυνη για τις χορογραφίες του act. Λίγο μετά το τέλος του live και πριν κατέβει από τη σκηνή, η Κατερίνα επιφύλασσε μια ξεχωριστή και ευχάριστη έκπληξη καθώς ανακοίνωσε την δεύτερη εγκυμοσύνη της δηλώνοντας συγκινημένη: «Έχω ακόμη έναν λόγο να θέλω να δω τον κόσμο να γίνεται καλύτερος. Σε 5 μήνες θα φέρω στη ζωή το δεύτερο παιδί μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτή τη νύχτα.» 




Εποχικό επίδομα ΔΥΠΑ 2023 ως 1.200 ευρώ: Από 11/9 οι αιτήσεις στο gov.gr

Τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 11:00, θα ξεκινήσει η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για το ειδικό εποχικό επίδομα 2023 της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ, πρώην ΟΑΕΔ) για το 2023, ενώ η υποβολή αιτήσεων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα ξεκινήσει την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου και ώρα 14:00.

Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος κυμαίνεται από 609,75 ευρώ έως 1.219,50 ευρώ.

Σημειώνεται ότι, εφέτος, ξεκινάει η διαδικασία νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω gov.gr, στη διεύθυνση ΕΔΩ.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Ειδικό εποχικό βοήθημα ΔΥΠΑ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη προσέλευση στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) της ΔΥΠΑ.

Οι δικαιούχοι του επιδόματος

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι ασφαλισμένοι στον e-ΕΦΚΑ που ασκούν ένα από τα παρακάτω επαγγέλματα: οικοδόμου, λατόμου, ασβεστοποιού, κεραμοποιού, πλινθοποιού, αγγειοπλάστη, δασεργάτη, ρητινοσυλλέκτη, καπνεργάτη, μουσικού-μέλους οικείου επαγγελματικού σωματείου, υποδηματεργάτη, μισθωτού ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, χειριστή εκσκαπτικών, ανυψωτικών, οδοποιητικών, γεωτρητικών μηχανημάτων, ηθοποιού, τεχνικού κινηματογράφου και τηλεόρασης, χειριστή και βοηθού χειριστή κινηματογράφου, ελεγκτή κινηματογράφου και θεάτρου, ταμία κινηματογράφου και θεάτρου, μισθωτού τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, σμυριδεργάτη, ταξιθέτου θεάτρου-κινηματογράφου, χορευτή-μέλους οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων, καθώς και τεχνικού απασχολούμενου σε ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις-μέλους οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων.

Δικαιούχοι είναι και οι συνταξιούχοι που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης, μέχρι και τις 10/9/2023, κατά το έτος 2022, ασκούσαν ένα από τα παραπάνω επαγγέλματα και έχουν τις προϋποθέσεις για τη λήψη του βοηθήματος έτους 2023, εφόσον το ποσό της σύνταξης (κύριας και επικουρικής), που λαμβάνουν, είναι μικρότερο από το ποσό των 495,75 ευρώ.

Εποχικο επιδομα, ΔΥΠΑ, ΟΑΕΔ, Δικαιουχοι, Ποσα, εποχικο επιδομα 2023 αιτηση

Επιπλέον, δικαιούχοι είναι και όσοι καθίστανται συνταξιούχοι από 11/9/2023 και μετά, ανεξάρτητα του ποσού της σύνταξής τους, καθώς και όσοι κατετάγησαν, προκειμένου να υπηρετήσουν τη στρατιωτική θητεία τους από 11/9/2023 και μετά, εφόσον βεβαίως πληρούν τις προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν δικαιούνται το επίδομα όσοι συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις τακτικής επιδότησης ανεργίας στο διάστημα 10/09/2023-30/11/2023.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δεν μπορεί κανείς να λάβει και το ειδικό εποχικό βοήθημα και την τακτική επιδότηση ανεργίας, με εξαίρεση τους οικοδόμους.




Χρήστος Μέτιος | Ως Περιφέρεια ΑΜ-Θ αυτά τα ζητήματα θέσαμε στους Υπουργούς στον Έβρο

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Με το πέρας των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 28 Αυγούστου στην Αλεξανδρούπολη, με τη συμμετοχή πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας κ. Μάκη Βορίδη, του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου καιφορέων του Έβρου για το θέμα των πυρκαγιών, ο κ. Μέτιος δήλωσε:

«Ο Έβρος, και μαζί ολόκληρη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περνάει δύσκολες στιγμές.

Οι καταστροφικές πυρκαγιές των τελευταίων ημερών είναι ένα ακραίο φαινόμενο που δοκιμάζει τις αντοχές όλων μας.

Από την πρώτη στιγμή, οι υπηρεσίες και τα στελέχη της Περιφέρειάς μας, και εγώ ο ίδιος προσωπικά, ήμασταν παρόντες σε όλα τα μέτωπα των πυρκαγιών, κάνοντας περισσότερα από τις αρμοδιότητές μας, σε συνεχή επικοινωνία και συνεννόηση με την Πυροσβεστική, την Αστυνομία, τον Στρατό και τους Δήμους.

Ταυτόχρονα, ήμουν σε ανοιχτή επικοινωνία με την Κυβέρνηση για την αποστολή ακόμη περισσότερων μέσων κατάσβεσης και συνομίλησα και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η παρουσία στον Έβρο πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη είναι κάτι που ζήτησα προσωπικά έτσι ώστε οι απαντήσεις και οι λύσεις να δοθούν εδώ, στον Έβρο.

Στις συσκέψεις που κάναμε για όλα τα θέματα – για την αυτοδιοίκηση, την πολιτική προστασία και τις αποζημιώσεις, τη μετανάστευση, την αστυνόμευση, τον πρωτογενή τομέα και την προστασία των δασών – εμείς, ως Διοίκηση της Περιφέρειας, θέσαμε τα εξής ζητήματα:

  • την στήριξη των πληγέντων σε όλη την Περιφέρειά μας
  • τη δρομολόγηση των απαραίτητων έργων στο περιβάλλον και στις υποδομές
  • την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας
  • και τη λήψη επιπλέον μέτρων σε επίπεδο σχεδιασμού για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Η Διοίκησή μας, κι εγώ προσωπικά, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή, δίπλα στις προσπάθειες της Πολιτείας για ένα Κράτος αποτελεσματικό, όπως κάνουμε άλλωστε σταθερά όλα αυτά τα χρόνια στη διαχείριση απανωτών κρίσεων.

Θα ήθελα τέλος να πω, ότι επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά και του ζήτησα την στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποκατάσταση του Δάσους της Δαδιάς. Ο κ. Σχοινάς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα αυτό.»

Τα μέτρα αρωγής που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον Έβρο μετά την επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στην περιοχή εδώ.