Περιστέρι: Τρεις φορές πάνω από το όριο το αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το δυστύχημα

Πολύ πάνω από τα επιτρεπτά όρια ήταν η ποσότητα αλκοόλ στην 22χρονη που προκάλεσε το θανατηφόρο τροχαίο στο Περιστέρι με έναν οδηγό ταξί να χάνει τη ζωή του.

Η 22χρονη οδηγός του αυτοκινήτου διαπιστώθηκε μετά το τροχαίο ότι οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Συγκεκριμένα, στη μέτρηση που έγινε επί τόπου βρέθηκε θετική με πάνω από 0,60 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα όταν το όριο είναι 0,20 χιλιοστά.

Συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα

Αφού νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, στη συνέχεια συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, όπου και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί την Τρίτη,

Ωστόσο στη συνέχεια δήλωσε αδιαθεσία και εισήχθη στο νοσοκομείο «Αττικόν» όπου και νοσηλεύεται φρουρούμενη.

Το βίντεο από κάμερα ασφαλείας που κατέγραψε τη στιγμή της σύγκρουσης, δείχνει ότι η 22χρονη δεν είδε καν το φανάρι και συνέχισε να οδηγεί χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα.

Πώς συνέβη το τροχαίο

Ήταν λίγο μετά τις 2:30 τη νύχτα, στην διασταύρωση της Λεωφόρου Θηβών και Παναγή Τσαλδάρη.

Το ταξί βρισκόταν σταματημένο στο φανάρι λίγα μέτρα πίσω από αυτά τα αυτοκίνητα. Ο ερυθρός σηματοδότης πρασινίζει και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα περνάει με προτεραιότητα από το σημείο ο οδηγός του ταξί.

Την ίδια ώρα, το αυτοκίνητο που οδηγούσε η 22χρονη κινείτο στη λεωφόρο Θηβών. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη και με μεγάλη ταχύτητα συγκρούεται πλαγιομετωπικά με το ταξί. Στο σημείο επικρατεί πανικός.

Από τη φονική σύγκρουση τα δύο οχήματα μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών ενώ στο σημείο κλήθηκε και η Πυροσβεστική για να απεγκλωβίσει τους τραυματίες μέσα από τα σμπαραλιασμένα αυτοκίνητα.

Ακούσαμε το «μπαμ»

«Ακούστηκε το ”μπαμ”, ένας μεγάλος θόρυβος τη νύχτα, ένα ταξί ερχόταν από Αγίου Βασιλείου και πέρασε, τώρα δεν ξέρω αν πέρασε με κόκκινο, ένα μαύρο Ι.Χ. από κει και τώρα εδώ πάνω στην κολώνα, ο άνθρωπος πέθανε επιτόπου», λέει αυτήκοος μάρτυρας.

Ο 47χρονος οδηγός του ταξί σκοτώθηκε ακαριαία ενώ η 22χρονη οδηγός του μαύρου αυτοκινήτου και 2 φίλοι της που επέβαιναν στο όχημα τραυματίστηκαν και με ασθενοφόρα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία.

Πατέρας τραυματία συνεπιβάτη του οχήματος αναφέρει:

-Πρέπει να νοσηλευτεί κάποιες μέρες για να δούμε αν έχει κάποιο πρόβλημα ή όχι.

-Κατάλαβε πώς έγινε το συμβάν;

-Όχι βέβαια αφού καθότανε πίσω.

 

Πηγή:in.gr




Αυξάνεται το όριο ηλικίας του αποζημιωμένου από τον ΕΛΓΑ ζωικού κεφαλαίου

Την εξαγγελία έκανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κ. Τσιάρας από τη Βουλή.  

«Θέλουμε να δώσουμε ανάσα στον αγροτικό κόσμο να απαλλαγεί από βάρη του παρελθόντος», υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κώστας Τσιάρας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου υπό τον τίτλο «Διαδικασίες ελέγχου, διοικητικά μέτρα και κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης, Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων».

Παράλληλα, με τροπολογία την οποία κατέθεσε ο Κ. Τσιάρας, αυξάνεται το όριο ηλικίας του αποζημιωμένου από τον ΕΛΓΑ ζωικού κεφαλαίου πέραν του 6ου έτους ηλικίας που προβλέπει ο Κανονισμός του, ώστε να οριστικοποιηθούν οι αποζημιώσεις ζωικού κεφαλαίου λόγω φυσικών καταστροφών έτους 2023. «Κάνουμε πράξη αυτό που είχε δεσμευτεί στην Λάρισα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυξάνουμε τα όρια ηλικίας και δίνουμε τέλος σε μια υπόθεση που δημιούργησε προβλήματα στον αγροτικό κόσμο», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Επίσης, με άλλη ρύθμιση παρατείνεται έως 31 Δεκεμβρίου 2025 η προθεσμία για την υποχρέωση των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που λειτουργούν χωρίς άδεια λειτουργίας ή άδεια εγκατάστασης, προκειμένου να λάβουν έγκριση ίδρυσης και έγκριση λειτουργίας ή να λάβουν έγκριση ίδρυσης και να προβούν σε γνωστοποίηση λειτουργίας, κατά περίπτωση, εγκαίρως οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν έχουν τις σχετικές άδειες.

xronos.gr




Ο Γαβριήλ Αραμπατζής από την Ελευθερούπολη έπιασε το όριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου

Οαθλητής από την Ελευθερούπολη, Γαβριήλ Αραμπατζής έπιασε στους αγώνες στο Σχηματάρι το όριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου της κατηγορίας Τ20 που θα γίνει στο Κόμπε της Ιαπωνίας, αλλά και για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.

Μπράβο Γαβριήλ!




Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για εφημερίες και το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ

Αυξάνονται αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2024 κατά 20% οι αποζημιώσεις για τις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ, σύμφωνα με διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Με την ίδια ρύθμιση προβλέπεται ότι:

  •  Η αποζημίωση για τις εφημερίες θα καταβάλλεται και στους νόμιμους αναπληρωτές των δικαιούχων.
  • Αυξάνεται επίσης κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες.
  • Αυξάνεται κατά 5 % το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του ΕΣΥ.

   Ειδικότερα το νέο πλαίσιο αποδοχών διαμορφώνεται ως εξής:

  Το ωρομίσθιο για κάθε εφημερία, ανάλογα με τη διάρκειά της, προσδιορίζεται ως εξής:

  •  Για εφημερία ημέρας καθημερινής μέχρι την 22η ώρα το ωρομίσθιο επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία καθημερινής, από 22η ώρα μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 15% επί τις αντίστοιχες ώρες νυκτερινής απασχόλησης.
  •   Για εφημερία ημέρας Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 6η πρωινή μέχρι 22η, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 25% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.
  •  Για νυκτερινή εφημερία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, από 22η μέχρι 6η πρωινή, το ωρομίσθιο αυξημένο κατά 30% επί τις αντίστοιχες ώρες απασχόλησης.

 Τα ανωτέρω προκύπτοντα συνολικά ποσά αμοιβής δεκαεπτάωρης ή εικοσιτετράωρης ενεργού εφημερίας, κατά περίπτωση, προσαυξάνονται κατά 31,80 ευρώ.

  Το ωρομίσθιο των εφημεριών ορίζεται, ανά βαθμό ή βαθμίδα, ως εξής:

  •   Συντονιστής Διευθυντής και Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,90 ευρώ.
  •   Διευθυντής και Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου, οκτώ ευρώ και σαράντα έξι λεπτά (8,46 )
  • Επιμελητής Α΄ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου, 8,08 ευρώ.
  • Επιμελητής Β’, Λέκτορας και ειδικευμένοι ιατροί που αμείβονται με ενιαίο μισθολόγιο, 7,06 ευρώ.
  • Έμμισθος ειδικευόμενος, 5,38 ευρώ.

   ε. Στους ιατρούς που υπηρετούν με βαθμό Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομεία της Α΄ Ζώνης και στους Διευθυντές των πανεπιστημιακών κλινικών εργαστηρίων και μονάδων, σε όσους ιατρούς υπηρετούν με το βαθμό του Διευθυντή και απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής στο πρόγραμμα εφημεριών, καθώς και σε όσους ιατρούς νομίμως αναπληρώνουν ελλείποντες Συντονιστές Διευθυντές και Διευθυντές που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων αυτών, αντί αποζημίωσης εφημεριών καταβάλλεται μηνιαίο ποσό 636 ευρώ. Η απουσία των Διευθυντών και των νόμιμων αναπληρωτών τους για υπηρεσιακούς λόγους, εφόσον δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε ημέρες μηνιαίως, δεν επηρεάζει την καταβολή της αποζημίωσης των εφημεριών. Σε περίπτωση απουσίας για οποιονδήποτε άλλο λόγο η αποζημίωση αυτή μειώνεται αναλόγως.»

Ως ανώτατο όριο αποδοχών για τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ. ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στον εκάστοτε καταληκτικό βασικό μισθό (Μ.Κ. 16) του Συντονιστή Διευθυντή, πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 2,163 (έως τώρα το ποσό πολλαπλασιαζόταν με συντελεστή 2,06). Στα ανώτατα όρια αποδοχών δεν συνυπολογίζονται οι αμοιβές των ιατρών από τη συμμετοχή τους σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων των Ε.Λ.Κ.Ε.Α. των Υγειονομικών Περιφερειών».

πηγή: newsbeast.gr




Συντάξεις: «Ανάσα» για τους οφειλέτες, αυξήθηκε το όριο χρεών στον ΕΦΚΑ – Οι προϋποθέσεις

Κανονικά θα εκδίδεται η σύνταξη των μη μισθωτών που ενώ έχουν τις προϋποθέσεις, δε μπορούν, επειδή έχουν χρέη προς τον ΕΦΚΑ

Μέχρι σήμερα, αν κάποιος είχε χρέη πάνω από 20.000 ευρώ, δε μπορούσε να πάρει τη σύνταξη. Τώρα, αυτό το όριο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ, όμως, οι καταθέσεις πρέπει να είναι έως 12.000 ευρώ, ενώ, θα υπάρξει και συμψηφισμός μέρους της οφειλής με το 60% της σύνταξης.

Προϋποθέσεις και παραδείγματα

Προϋπόθεση είναι ο συνταξιούχος να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του και να έχει καταβάλλει εισφορές για τουλάχιστον 20 χρόνια ασφάλισης. Η ευνοϊκή διάταξη προβλέπει ότι οι συνταξιούχοι με χρέη έως 30.000 ευρώ θα λαμβάνουν κανονικά τη σύνταξή τους. Μέχρι να μειωθεί το χρέος στα 20.000 ευρώ, θα παρακρατείται το 60% της σύνταξης. Για τα υπόλοιπα 20.000 ευρώ, θα γίνεται συμψηφισμός με τη σύνταξη σε έως 60 μηνιαίες δόσεις.

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ένας συνταξιούχος με οφειλή ύψους 25.400 ευρώ, ο οποίος δικαιούται σύνταξη 900 ευρώ τον μήνα, για 10 μήνες θα παρακρατείται το 60%, άρα στο χέρι θα παίρνει 360 ευρώ. Τα υπόλοιπα 20.000 ευρώ, θα τα αποπληρώνει σε 60 δόσεις. Άρα, θα λαμβάνει στο χέρι 567 ευρώ τον μήνα.

Η διάταξη αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τον Νοέμβριο, με την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχέδιου.

Δείτε παραδείγματα :




Στις 500.000 ευρώ το όριο επένδυσης για «χρυσή βίζα»

Σε τροχιά προσαρμογής στα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι αλλαγές στο πλαίσιο του προγράμματος επενδυτικής μετανάστευσης «χρυσή βίζα» βρίσκεται από χθες η αγορά κατοικίας

Η μη χορήγηση νέας παράτασης σημαίνει πως έχει πλέον αλλάξει άρδην η λειτουργία του δημοφιλούς προγράμματος, το οποίο έχει προσελκύσει κεφάλαια ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ από τότε που ξεκίνησε να ισχύει, στα μέσα του 2014.

Ειδικότερα, με δεδομένη την πρόθεση του κυβερνητικού επιτελείου να καταστήσει ευκολότερη την πρόσβαση των νέων νοικοκυριών στην αγορά κατοικίας, διπλασιάζεται το ελάχιστο ύψος επένδυσης για τους ξένους επενδυτές τρίτων χωρών, που αποκτούν άδεια παραμονής μέσω της αγοράς ακινήτου.

Συγκεκριμένα, από τα 250.000 ευρώ αυξάνεται πλέον σε 500.000 ευρώ και μάλιστα αυτό θα ισχύσει στις δημοφιλέστερες περιοχές επένδυσης για τους ξένους, δηλαδή στον κεντρικό, βόρειο και νότιο τομέα της Αττικής, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Επίσης, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε μέχρι πρότινος στις παραπάνω περιοχές, δεν θα μπορεί κανείς να αποκτά π.χ. δύο ή και τρία ακίνητα χαμηλότερης αξίας προκειμένου να καλύπτει το ελάχιστο όριο των 500.000 ευρώ.

Μέχρι σήμερα μπορούσε κάποιος να αποκτήσει π.χ. δύο ακίνητα των 125.000 ευρώ, ώστε να αγγίξει το όριο των 250.000 ευρώ

Από το 2014 το πρόγραμμα της «χρυσής βίζας» έχει φέρει στην αγορά κεφάλαια άνω των 5 δισ. ευρώ.

Αρχικά, οι αλλαγές αυτές επρόκειτο να ισχύσουν από την 1η Μαΐου, ωστόσο δόθηκε παράταση τριών ακόμη μηνών, έως την 31η Ιουλίου, προκειμένου να παρασχεθεί ο απαιτούμενος χρόνος, λόγω της τεράστιας αύξησης της ζήτησης που προκλήθηκε από τις αρχές του έτους, όταν δηλαδή επισημοποιήθηκε η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.

«Τους προηγούμενους μήνες γίναμε αποδέκτες μιας πολύ μεγάλης ζήτησης από ξένους επενδυτές, που επιθυμούσαν να προλάβουν την προθεσμία και να εξασφαλίσουν άδεια παραμονής με το πρότερο καθεστώς των 250.000 ευρώ», αναφέρει ο Αλέξανδρος Ρισβάς, επικεφαλής του δικηγορικού γραφείου «Ρισβάς & Συνεργάτες», που ειδικεύεται σε προγράμματα επενδυτικής μετανάστευσης. Ωστόσο, κατά τον κ. Ρισβά, η εκτόξευση της ζήτησης έφερε και στρεβλώσεις στην αγορά ακινήτων, όπως επίσης και υπερβολές.

«Το θετικό πλέον είναι ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός στην αγορά και εκτιμώ και στις ζητούμενες τιμές από κάποιους ιδιοκτήτες, που δεν πρόλαβαν να πουλήσουν το ακίνητό τους σε κάποιον ενδιαφερόμενο επενδυτή. Η εξέλιξη αυτή θα δώσει τη δυνατότητα σε νέα ζευγάρια και οικογένειες να αναζητήσουν με μεγαλύτερη άνεση ακίνητο προς αγορά, καθώς θα πρέπει να υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών, ιδίως π.χ. στο κέντρο της Αθήνας», επισημαίνει ο κ. Ρισβάς.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2023 υποβλήθηκαν 3.324 αιτήματα για τη χορήγηση νέας άδειας μόνιμου επενδυτή.

Αυτό μεταφράζεται σε ελάχιστο ύψος αγοραπωλησιών ακινήτων της τάξεως των 831 εκατ. ευρώ, μια αύξηση 130% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, όταν το σχετικό ποσό υπολογίζεται ότι είχε διαμορφωθεί σε 360 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2022 τα αιτήματα αρχικής άδειας ανήλθαν σε 4.365, κάτι που σημαίνει επενδύσεις αγοράς ακινήτων αξίας 1,1 δισ. ευρώ.

Φαίνεται λοιπόν πως το ποσό αυτό θα επιτευχθεί φέτος ήδη από το πρώτο εξάμηνο, με αποτέλεσμα να προβλέπεται επίδοση «ρεκόρ» για το σύνολο του 2023.

Τα νέα δεδομένα και η ευκαιρία του Πειραιά

Τους επόμενους μήνες θα πρέπει να αναμένεται επιβράδυνση των νέων αδειών, καθώς η αγορά θα χρειαστεί κάποιον χρόνο προσαρμογής στις νέες αλλαγές. Για παράδειγμα, δεν θα είναι πλέον εφικτή η αγορά παλιών αλλά ανακαινισμένων διαμερισμάτων στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία προτιμούσαν ιδίως οι Κινέζοι επενδυτές (αλλά και οι Τούρκοι και οι Ισραηλινοί) για να τα αξιοποιούν τουριστικά, μέσω των ψηφιακών πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Ωστόσο, φαίνεται πως μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική θα αποτελέσει η περιοχή του Πειραιά, που δεν επηρεάζεται από τον διπλασιασμό του ελάχιστου ύψους επένδυσης, δηλαδή προσφέρει την εξασφάλιση άδειας με επένδυση 250.000 ευρώ.

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εμφανίζει ιδιαίτερα θετικές προοπτικές, μετά τη λειτουργία της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό, αλλά και νέων επενδύσεων που έχουν γίνει στην αγορά γραφείων κι έχουν μεταφέρει σημαντικό αριθμό εργαζομένων, αρκετοί εκ των οποίων βρίσκονται σε αναζήτηση κατοικίας προς ενοικίαση.

kathimerini.gr