Συνταξιουχικές οργανώσεις | Εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στις νέες αυξήσεις στα φάρμακα

Οι συνταξιουχικές οργανώσεις του νομού Καβάλας εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στις νέες αυξήσεις στα φάρμακα, που φτάνουν έως και 448%, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι υλοποιεί τις επιθυμίες των φαρμακοβιομηχανιών.

Η δικαιολογία ότι οι αυξήσεις αυτές γίνονται για να μην αποσυρθούν τα φάρμακα από την ελληνική αγορά, θεωρείται απαράδεκτη από τους συνταξιούχους, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι αυτή η πολιτική οδηγεί σε εκβιασμό των συνταξιούχων και των λαϊκών στρωμάτων.

Επισημαίνουν επίσης ότι οι αυξήσεις αυτές έρχονται ως συνέχεια μακροχρόνιων ανατιμήσεων και άλλων επιβαρύνσεων, όπως το 1 ευρώ χαράτσι σε κάθε συνταγή και τη μεταφορά αποζημιούμενων φαρμάκων σε μη συνταγογραφούμενα. Παράλληλα, η κυβέρνηση φαίνεται να προσανατολίζεται στην απαλλαγή των φαρμακοβιομηχανιών από το clawback και το rebate, γεγονός που εντείνει την αγανάκτηση των συνταξιούχων.

Οι συνταξιούχοι τονίζουν ότι η επίθεση σε αυτούς είναι πολύπλευρη, καθώς οι αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης, στη θέρμανση, στο ρεύμα και στη φορολογία επιδεινώνουν την καθημερινότητά τους, ενώ η δημόσια υγεία παραμένει υποβαθμισμένη. Οι συντάξεις τους παραμένουν καθηλωμένες για πάνω από μια δεκαετία, και οι επιπλέον συντάξεις (13η και 14η) έχουν καταργηθεί.

Οι συνταξιούχοι καλούν την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους και να σταματήσει τις ανακοινώσεις περί δήθεν αυξήσεων και επιδομάτων. Δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους, με πρώτη κινητοποίηση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στις 7 Σεπτεμβρίου, όπου θα διαμαρτυρηθούν για την πολιτική της κυβέρνησης.