Ο χειρουργός που αφαίρεσε τα όργανα του 3χρονου Άγγελου: «Η συναισθηματική φόρτιση ήταν έντονη»

Οι μεταμοσχεύσεις για τον δρα Βασίλειο Βουγά, τον χειρουργό του «Ευαγγελισμού» που ηγήθηκε της ομάδας πουαφαίρεσε τους νεφρούς από το κορμάκι του μικρού Άγγελου, είναι στην πραγματικότητα σκοπός ζωής. Και αυτό που διατηρεί ασίγαστο το πάθος του είναι το γεγονός πως πρόκειται για μια ειδικότητα ελπιδοφόρα, που εστιάζει στην προσφορά.

Όμως, κάθε μεταμόσχευση κρύβει και μία ανθρώπινη ιστορία. «Ορισμένα περιστατικά διακρίνονται από την ιδιαιτερότητά τους και τότε εμπλέκεται ο συγκινησιακός παράγοντας.Ο χειρουργός όμως οφείλει να αφήσει το συναίσθημα στην άκρη. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του μικρού Άγγελου. Η συναισθηματική φόρτιση ήταν έντονη. Μετά την τήρηση ενός λεπτού σιγής ως ελάχιστου φόρου τιμής, έπρεπε να κάνουμε τη δουλειά μας. Να αφαιρέσουμε τα μικρά όργανα προσεκτικά και με κάθε ανατομική λεπτομέρεια, καθώς ένα λάθος θα μπορούσε να τα καταστήσει μη λειτουργικά» εξηγεί μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής της Α’ Χειρουργικής Κλινικής και της Μονάδας Μεταμοσχεύσεων Οργάνων του νοσοκομείου Ευαγγελισμός, ο οποίος αφαίρεσε τα όργανα του Άγγελου.

Εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, το μέλλον ενός 37χρονου άντρα που υποβαλλόταν επί 17 χρόνια σε αιμοκάθαρση, εξαρτιόταν άλλωστε από την έκβαση εκείνων που εξελίσσονταν στο ΠΑΓΝΗ. Έτσι, το βράδυ της ίδιας ημέρας, οι νεφροί του αδικοχαμένου Άγγελου ταξίδεψαν άθικτοι στη Θεσσαλονίκη και επαναιματώθηκαν στο σώμα του λήπτη, δίνοντας του μία νέα ευκαιρία ζωής.

«Η χειρουργική και η ψυχιατρική είναι οι ιατρικές ειδικότητες που έρχονται σε άμεση σχέση με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Εξαιτίας της άμεσης αυτής σχέσης, τα ερωτηματικά για τα ευρήματα, η συγκίνηση και οι σκέψεις για τη θεραπεία έχουν τον πρώτο λόγο. Οταν καταφέρεις όμως, να τιθασεύσεις το συναίσθημα τότε δίνεις χώρο στον επαγγελματισμό και στην εμπειρία που έχεις αποκτήσει για να θεραπεύσεις την πάθηση του ασθενούς».

Η περίπτωση του Άγγελου και οι ανεξίτηλες περιπτώσεις

Στην πραγματικότητα, η πράξη της μεταμόσχευσης είναι αποτέλεσμα του ανθρώπινου μεγαλείου, δεδομένου πως κάθε δωρεά προϋποθέτει την υπέρβαση, ώστε μέσα στην οδύνη για την απώλεια ενός αγαπημένου ανθρώπου να γεφυρωθεί ο θάνατος με τη ζωή. Ο δρ Βουγάς στο πλαίσιο αυτό ανακαλεί και άλλες περιπτώσεις που του έχουν μείνει ανεξίτηλες. Οπως η περίπτωση της 21χρονης Εμμας, φοιτήτριας από το Ηράκλειο Κρήτης, την οποία παρέσυρε αυτοκίνητο στη Θεσσαλονίκη αλλά και του 23χρονου Ιάσονα που έχασε τη ζωή του μετά από τροχαίο έξω από τη Βουλή, στην Αθήνα. Οι γονείς τους, παρά τον ανείπωτο πόνο τους, αποφάσισαν να δωρίσουν τα όργανα των παιδιών τους, προσφέροντας ζωή σε άλλους συνανθρώπους μας. Και η προσφορά αυτή γεννά ελπίδα.

Ο ίδιος, ήδη από την αρχή της συνομιλίας μας, αναφέρεται με συγκρατημένη αισιοδοξία στα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στο νευραλγικό αυτό πεδίο στη χώρα μας. «Υπάρχει κατακόρυφη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια στις μεταμοσχεύσεις στην Ελλάδα, διότι παράλληλα έχει αυξηθεί η δωρεά οργάνων. Και αυτό είναι αποτέλεσμα των συντονισμένων προσπαθειών του Ελληνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων και της τοποθέτησης 29 συντονιστών μεταμοσχεύσεων σε νοσοκομεία ανά τη χώρα. Συνεπακόλουθα, και ενώ ήμασταν στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη, τώρα οδεύουμε προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όπου αναλογούν 18 με 20 δότες ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού».

Και υπενθυμίζει πως το μοντέλο αυτό έχει ήδη δοκιμαστεί στην Ισπανία με την αποτελεσματικότητά του να είναι τεκμηριωμένη. Εκεί αναλογούν 45 με 47 δότες ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού, εξηγεί, χαρτογραφώντας τον δρόμο που πρέπει να διανυθεί. Πάντως κάνοντας μία ανασκόπηση της πολυετούς διαδρομής του στο πεδίο των μεταμοσχεύσεων, καταλήγει πως δεν έχει μετανιώσει στιγμή για την επιλογή του. Η πολυπλοκότητα των επεμβάσεων αυτών τον κέρδισε από την αρχή της σταδιοδρομίας του στη Γενική Χειρουργική.

«Και παρότι σύντομα τελειώνει η θητεία μου, λόγω ηλικίας, φουντώνει πιο πολύ η όρεξή μου και η ανάγκη μου να συνεισφέρω στις μεταμοσχεύσεις. Εχουμε αποκτήσει μεγάλη εμπειρία, έχει εδραιωθεί η διεπιστημονική συνεργασία με άλλα τμήματα του νοσοκομείου μας και έχουν βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα και οι επιτυχίες των μεταμοσχεύσεων» λέει. Και καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «οι μεταμοσχεύσεις οργάνων αποτελούν την κορωνίδα της ιατρικής επιστήμης τα τελευταία 50 χρόνια».

 

Πηγή:newsbeast.gr




Αλεξανδρούπολη | 64χρονος κατηγορείται ότι κακοποιούσε σεξουαλικά 8χρονη και της έδειχνε τα γεννητικά του όργανα

Φρίκη προκαλεί μία νέα υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης παιδιού στην περιοχής Άβαντος της Αλεξανδρούπολης, με δράστη έναν 64χρονο και θύμα μια 8χρονη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του e-evros.gr μια νεαρή μητέρα μετέβη εχθές στο Αστυνομικό τμήμα της Αλεξανδρούπολης και κατήγγειλε όλα όσα της αποκάλυψε η ανήλικη κόρη της.

Η 8χρονη ανέφερε στην μητέρα της ότι όσο διάστημα απουσίαζε από το σπίτι τους ο 64χρονος γείτονας πλησίαζε την ανήλικη και την θώπευε στα γεννητικά της όργανα, ενώ στο παρελθόν επιχείρησε να την φιλήσει στο στόμα και στο στήθος.

Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η 8χρονη, ο δράστης έβρισκε ευκαιρία όποτε απουσίαζε η μητέρα από το σπίτι την πλησίαζε δείχνοντας της τα γεννητικά του όργανα.

Η ανήλικη εξετάστηκε από παιδοψυχίατρο η οποία επιβεβαίωσε όλα όσα κατήγγειλε η μητέρα. Ο δράστης συνελήφθη ενώ η 8χρονη αναμένεται να εξεταστεί από τον ιατροδικαστή του ΠΓΝΑ.

Πηγή: e-evros.gr




Δύσκολες ώρες για τον 31χρονο αστυνομικό | Υποβλήθηκε σε εξωνεφρική αιμοκάθαρση, καθώς δεν λειτουργούν πολλά ζωτικά όργανα

Ιδιαιτέρως κρίσιμη είναι η κατάσταση του 31χρονου υπαρχιφύλακα μετά τον σοβαρό τραυματισμό του από ναυτική φωτοβολίδα κατά τη διάρκεια επεισοδίων στου Ρέντη. Ο αστυνομικός παραμένει διασωληνωμένος στη ΜΕΘ του Γενικού Κρατικού Νικαίας και οι γιατροί μετά τον ακρωτηριασμό του τραυματισμένου ποδιού του προχώρησαν σε εξωνεφρική αιμοκάθαρση, καθώς δε λειτουργούν πλέον πολλά ζωτικά του όργανα.

Οι γιατροί αποφάσισαν να προχωρήσουν στον ακρωτηριασμό του αριστερού κάτω άκρου του 31χρονου εξαιτίας των μη αναστρέψιμων ισχαιμικών βλαβών και εκτεταμένων μυϊκών νεκρώσεων στην περιοχή του τραύματος του μηρού του.

Παραμένει σε φαρμακευτική καταστολή

Ο αστυνομικός παραμένει σε φαρμακευτική καταστολή και οι γιατροί δεν έχουν δώσει ακόμα την εντολή σιγά σιγά να τον ξυπνήσουν.

Θέλουν, όπως αναφέρουν και μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης (14/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την Ανθή Βούλγαρη, να περάσει ένα χρονικό διάστημα και αυτό που είναι σημαντικό είναι να δουν κατά πόσο ο εγκέφαλος έχει υποστεί αναστρέψιμες ή μη βλάβες.

«Να διαβεβαιώσουμε τους γονείς ότι κάνουμε το κάτι παραπάνω, περισσότερα από αυτά που περνούν από το χέρι μας»

«Μακάρι να ήταν μόνο ο ακρωτηριασμός… Υπάρχουν και άλλα προβλήματα σοβαρά» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ σε δηλώσεις του την Τετάρτη (13/12) αναφερόμενος στον αστυνομικό.

«Δίνει μάχη για τη ζωή του, αλλά είναι γενναίος και ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρει. Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η κατάσταση» είπε μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Πάμε Δανάη» ο Μιχάλης Γιαννάκος.

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια να τον κρατήσουν στη ζωή από όλο το προσωπικό της ΜΕΘ» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ.

«Να διαβεβαιώσουμε τους γονείς ότι κάνουμε το κάτι παραπάνω· περισσότερα από αυτά που περνούν από το χέρι μας» σημείωσε κλείνοντας.