Επεισόδιο οπαδικής βίας στη Θεσσαλονίκη | Χτύπησαν υπάλληλο βενζινάδικου επειδή φορούσε μπλούζα του Άρη

Τον άγριο ξυλοδαρμό που υπάλληλου βενζινάδικου επειδή φορούσε μια μπλούζα του Άρη περιέγραψε η υπεύθυνη της επιχείρησης.

Σοκάρει το βίντεο ντοκουμέντο με τον άγριο ξυλοδαρμό ενός υπάλληλου πρατηρίου καυσίμών από τέσσερα άτομα στη Θεσσαλονίκη, επειδή φορούσε μια μπλούζα με τα διακριτικά του Άρη.

Όλα ξεκίνησαν όταν δύο μηχανάκια με τέσσερα άτομα σταμάτησαν έξω από το βενζινάδικο και χωρίς δεύτερη σκέψη επιτέθηκαν άγρια με τα κράνη και με γροθιές στον 24χρονο υπάλληλο, ο οποίος προσπάθησε να αμυνθεί με ένα σιδερολοστό.

Τελικά ο 24χρονος δεν κατάφερε να αντισταθεί και μεταφέρθηκε εκτός κινδύνου στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες, ενώ οι δράστες πρόλαβαν και τράπηκαν σε φυγή πριν φτάσει στο σημείο η αστυνομία.

Η υπεύθυνη του βενζινάδικου μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Καλημέρα Ελλάδα» και περιέγραψε το περιστατικό. Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι ο άτυχος υπάλληλος είναι από τον Αφγανιστάν και δεν έχει καμία σχέση με οπαδικά περιστατικά.

Η ίδια του έδωσε μια μπλούζα που βρήκε στο βενζινάδικο χωρίς να γνωρίζει ότι είναι του Άρη, επειδή είχε βραχεί. «Δεν ήξερα τι μπλούζα είναι. Του την έδωσα εγώ. Αυτός δεν ξέρει από ομάδες. Είναι Αφγανός. Του λέω ”φόρα την να μην κρυώσεις”. Την φόρεσε και αφού έκανε τη δουλειά του, κάθισε να κάνει ένα τσιγάρο».

Και συνέχισε: «Περνούσαν δύο μηχανάκια με τέσσερα άτομα και σταμάτησαν. Ο ένας τον πλησίασε και τον ρώτησε για την μπλούζα. Αυτός ο καημένος δεν κατάλαβε και φοβήθηκε γιατί πριν μερικές μέρες μας είχαν ληστέψει. Νόμιζε ότι θα μας ληστέψουν ξανά και πήρε ένα σίδερο. Όμως οι άλλοι τρεις άρχισαν να τον χτυπάνε. Δεν μπορούσε όμως να τα βάλει και με τους τέσσερις. Φωνάζαμε ”βοήθεια” αλλά δεν μας άκουσε κανένας. Πήραμε την αστυνομία αλλά ήταν αργά. Του έσκισαν το μάτι και τον πήγαμε στο νοσοκομείο».

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

Πηγή: www.gazzetta.gr




Προχωρά σε μέτρα κατά της οπαδικής βίας η κυβέρνηση – Κριτική από την αντιπολίτευση

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να μην κάνει πίσω στα μέτρα που ανακοίνωσε για την οπαδική βία, στέλνοντας τελεσίγραφο στις ΠΑΕ να εφαρμόσουν όσα προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Τα μέτρα είναι τα εξής :

Βέβαια υπάρχει ήδη κριτική από πλευράς των κομμάτων της αντιπολίτευσης




Μαρινάκης για εξάλειψη οπαδικής βίας: «Αυτή τη φορά δεν θα κάνουμε πίσω»

«Αυτή τη φορά δεν θα κάνουμε πίσω», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αναφορικά με τα κυβερνητικά μέτρα για την εξάλειψη οπαδικής βίας στη χώρα μας.

«Πάνω από πεντακόσιες επιχειρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές, δεν θα σταματήσουμε», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωποςΠαύλος Μαρινάκης, αναφορικά με τα μέτρα της κυβέρνησης για εξάλειψη οπαδικής βίας στην Ελλάδα, μιλώντας στο MEGA.

Ακόμη, ο κ. Μαρινάκης τόνισε ότι «με την ψήφιση του νέου Ποινικού Κώδικα, όσοι συλλαμβάνονται, φυλακίζονται. Κάνουμε μία θυσία για δύο μήνες, μέσα στους οποίους πρέπει να εφαρμοσθεί ο νόμος από τις ομάδες. Προστατεύουμε αυτό που αγαπάμε, ώστε να επιστρέψουμε ασφαλείς», μεταξύ άλλων.

«Η βία και η εγκληματικότητα δεν έχουν χρώμα»

«Για πρώτη φορά, ήρθε η κυβέρνηση και είπε τα πράγματα με το όνομά τους. Προσωπικά, η σημαντικότερη ανακοίνωση δεν είναι ότι θα κλείσουν τα γήπεδα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά η συνολική αντιμετώπιση των ανθρώπων με παραβατικές συμπεριφορές από τη Δικαιοσύνη.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε πίσω σε αυτήν την απόφαση. Στόχος είναι αυτοί οι λίγοι που κάνουν κακό σε όλες τις ομάδες και τους φιλάθλους, να αντιμετωπισθούν επιτέλους ως εγκληματικές οργανώσεις», επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να απομονωθούν και εφόσον κριθεί από τη Δικαιοσύνη –η εκτελεστική εξουσία δεν υποκαθιστά τη δικαστική– να λάβουν τον δρόμο της δικαιοσύνης, με τις προβλεπόμενες ποινές. Η βία, η παραβατικότητα και η εγκληματικότητα δεν έχουν χρώμα», προσέθεσε στη συνέχεια.




Οι δύο άξονες των μέτρων κατά της οπαδικής βίας | Προ των ευθυνών τους θέτει τις διοικήσεις ομάδων η κυβέρνηση

Το γόρδιο δεσμό της οπαδικής βίας επιχειρεί να λύσει η κυβέρνηση λαμβάνοντας μέτρα που θα κινηθούν σε δύο κατευθύνσεις:

α) την αναβάθμιση της ποινικής έρευνας για όσα εγκληματικά συμβαίνουν στο πλαίσιο αθλητικών διοργανώσεων β) τη διεξαγωγή παιχνιδιών χωρίς φιλάθλους για δύο μήνες και παράλληλη συμμόρφωση συνθηκών ασφαλείας με κάμερες και ονομαστικά εισιτήρια. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Newsbeast, ο πρωθυπουργός είναι αποφασισμένος να βάλει το μαχαίρι βαθιά στο κόκαλο και η δέσμη αυτή μέτρων είναι μόνο η αρχή, χτυπώντας το «καμπανάκι» στους ιδιοκτήτες των ΠΑΕ, προκειμένου να συμμορφωθούν.

Στόχος η ριζική αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας στα γήπεδα, που έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, μια μάστιγα διαχρονική, που απαιτεί συνδυαστική και αποφασιστική αντιμετώπιση. «Κάνουν λάθος να πιστεύουν ότι αυτά είναι και τελειώσαμε. Αυτά είναι μόνο η αρχή» έλεγε στο Newsbeast κυβερνητικός αξιωματούχος, εστιάζοντας στην ενοποίηση της δικαστικής έρευνας, προκειμένου να διερευνηθούν πιθανές διασυνδέσεις εγκληματικών ενεργειών στο χώρο του αθλητισμού, ακολουθώντας το «μοντέλο» της αποκάλυψης της δράσης της Χρυσής Αυγής, όπου εντοπίστηκαν οι πυρήνες και η μήτρα του προβλήματος. «Σφάλλουν όσοι νομίζουν ότι θα έχουν «στρατούς» και θα μεταθέτουν τις ευθύνες στο κράτος» τόνισε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ και δίνοντας το στίγμα όσων αναμένεται να ακολουθήσουν σε ποινικό επίπεδο το προσεχές διάστημα.

Έτσι, δυο υπουργοί, πολλά στοιχεία με δικογραφίες από παλαιότερες υποθέσεις οπαδικής βίας και η πολιτική βούληση, για να σπάσει ο φαύλος κύκλος της βίας και του αίματος, απαρτίζουν τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης για το επόμενο δίμηνο.

Όσο οι αγώνες του επαγγελματικού ποδοσφαίρου θα διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών η κυβέρνηση θα «τροφοδοτεί» τη δικαιοσύνη με στοιχεία, έτσι ώστε να διαπιστωθεί αν ο χουλιγκανισμός συνδέεται με το οργανωμένο έγκλημα.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, εξήγησε τι ακριβώς θα ζητηθεί σήμερα από τις εισαγγελικές αρχές εκ μέρους της κυβέρνησης: «Θα ζητήσουμε από την εισαγγελέα να εξεταστεί η διασύνδεση του χουλιγκανισμού και με άλλες παράνομες δραστηριότητες και επανέλεγχο σειράς περιστατικών».

Στην κυβέρνηση έχουν ήδη συγκεντρώσει στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι οπαδική βία και παραβατικές συμπεριφορές άλλου τύπου πηγαίνουν επί χρόνια χέρι – χέρι.

Ο Γιάννης Οικονόμου περιέγραψε πολύ γλαφυρά τι θα ζητηθεί από τις εισαγγελικές αρχές: «Θα ζητήσουμε», είπε «να εξεταστεί η υπόθεση αυτή σαν δράση εγκληματικών συμμοριών, με διασύνδεση όχι μόνο με φαινόμενα οπαδικής βίας αλλά με μια σειρά παραβατικών συμπεριφορών, που καλύπτουν ευρύτερα θέματα: εμπορία ναρκωτικών, προστασίες, διασυνδέσεις με ακραίες πολιτικές οργανώσεις, συμμετοχή σε περίεργες συμμορίες και μαφίες – και με ένα βαθύ ιστορικό, που δε θα καλύπτει ούτε τους 2, 3 ή 6 μήνες ή 1 χρόνο, αλλά θα πηγαίνει και πολύ πιο πίσω, σε δολοφονίες και σε πρόσωπα που η παρουσία τους, παρά το γεγονός ότι είχε επισημανθεί εκεί, εξακολουθούσε και εξακολουθεί να επισημαίνεται στους αθλητικούς χώρους και στο οικοσύστημα το οπαδικό».

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν

Εκτός από τη διεξαγωγή όλων των αγώνων της Super League 1 κεκλεισμένων των θυρών έως τις 12 Φεβρουαρίου 2024, το μέτρο επεκτείνεται και στη Super League 2, μόνο για όσους αγώνες συμμετέχουν οι ομάδες Β’ των ομάδων της Super League 1.

Το μέτρο αυτό θα ισχύει και στους αγώνες ποδοσφαίρου του Κυπέλλου Ελλάδος, καθώς και στους φιλικούς αγώνες, εφόσον η γηπεδούχος ομάδα συμμετέχει στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α1 εθνικής κατηγορίας ανδρών (Super League 1) περιόδου 2023-2024.

Κεκλεισμένων των θυρών θα διεξαχθεί και το ματς του Ολυμπιακού με την Μπάτσκα Τόπολα για το Europa League την ερχόμενη Πέμπτη (14/12, 22:00) στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης».

Επίσης, θα γίνονται κεκλεισμένων των θυρών και ματς άλλων αθλημάτων, που είναι υψηλής επικινδυνότητας. Για αυτό το λόγο θα γίνει χωρίς φιλάθλους και το ματς στο βόλεϊ ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό το ερχόμενο Σάββατο στο γήπεδο «Μελίνα Μερκούρη» του Ρέντη, όπου έγιναν τα επεισόδια με τον σοβαρό τραυματισμό του 31χρονου αστυνομικού.




ΚΚΕ: Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου για τις δηλώσεις Μητσοτάκη μετά την σύσκεψη περί “οπαδικής βίας”

Ένα ακόμα ρεσιτάλ υποκρισίας και αποπροσανατολισμού δίνει η κυβέρνηση με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, όταν προβάλει ότι η δήθεν αντιμετώπιση της “οπαδικής βίας” μπορεί να γίνει με όλους όσοι ενσαρκώνουν το “ποδόσφαιρο – επιχείρηση”, στο έδαφος του οποίου συγκροτούνται και δρουν επίσημοι και ανεπίσημοι “οπαδικοί στρατοί” για λογαριασμό επιχειρηματικών συμφερόντων.

Όταν μάλιστα οι Ανώνυμες Εταιρείες στον αθλητισμό έχουν ευθύνη και για τη δράση φασιστικών ομάδων, οι οποίες με τον μανδύα του “οπαδού” αξιοποιούν τους συνδέσμους ως κάλυψη για την εγκληματική δράση τους.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη γι’ αυτό από το γεγονός ότι ίδια ή παρόμοια μέτρα “αυστηροποίησης” έχουν κατά καιρούς εξαγγελθεί ή και νομοθετηθεί από όλες τις κυβερνήσεις      χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Γιατί πολύ απλά δε θιγούν τον πυρήνα του προβλήματος.

Είναι δε εξοργιστικό το γεγονός ότι σήμερα ο Κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε σαν να μην είδε αυτό που τόσες μέρες βλέπει όλος ο ελληνικός λαός και η νεολαία, ότι η δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή ήταν αποτέλεσμα της εγκληματικής δράσης ομάδας Κροατών φασιστών, οι οποίοι έδρασαν ανενόχλητοι μέσα στη χώρα μας, με την ανοχή του κρατικού μηχανισμού.

Το ΚΚΕ καλεί τους φιλάθλους, ιδιαίτερα όλους όσοι έχουν σχέση με τους οργανωμένους συνδέσμους οπαδών, να απομονώσουν τους φασίστες από κάθε σύνδεσμο. Να αντιπαλέψουν τα νήματα που συνδέουν τον αθλητισμό με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.




Αναλυτικά τα μέτρα εντός και εκτός γηπέδων για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίας

Σειρά μέτρων με στόχο να μπει ένα τέλος στο απόστημα της βίας των χούλιγκαν λαμβάνει η κυβέρνηση, στον απόηχο των αιματηρών επεισοδίων στη Νέα Φιλαδέλφεια

Μετά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, του πρωθυπουργού με τους ιθύνοντες του Big-4 του ελληνικού ποδοσφαίρου (Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ και ΠΑΟΚ) και τη συμμετοχή του προέδρου της UEFA, Αλεξάντερ Τσέφεριν, η κυβέρνηση ανακοίνωσε λουκέτο στις λέσχες οπαδών, αλλά και την ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας στα γήπεδα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην κυβέρνηση χαρακτηρίζουν τη συνάντηση εποικοδομητική, καθώς εκφράστηκε η βούληση για τήρηση των μέτρων που θα βελτιώσει εν συνόλω το παρεχόμενο προϊόν και θα υψώσει προσκόμματα στην οπαδική βία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των δηλώσεων του μαζί με τον κ. Τσέφεριν, προανήγγειλε ότι σε περίπτωση υποτροπής θα υπάρξει κλείσιμο θυρών οργανωμένων οπαδών, ενδεχομένως και ο αποκλεισμός ομάδων από ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

Αφού υπογράμμισε ότι «το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό», πρότεινε τη δημιουργία «παρατηρητηρίου βίας» με συμμετοχή πολλών διαφορετικών κρατών, με σκοπό η UEFA να προειδοποιεί για γεγονότα υψηλού κινδύνου.

Ταυτόχρονα, ο πρωθυπουργός «σήκωσε και το γάντι», που είχε πετάξει ο Κροάτης πρόεδρος με δηλώσεις του, σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου και δεν δέχεται υποδείξεις από άστοχες πηγές εκτός συνόρων ακόμη και αν αυτές είναι επίσημες».

Τα μέτρα

Το κλείσιμο των συνδέσμων δεν είναι ένα μέτρο που για πρώτη φορά ανακοινώνεται και απομένει να φανεί κατά πόσο θα έχει αποτέλεσμα η τρέχουσα προσέγγιση της κυβέρνησης.

Σε μία πρώτη ανάγνωση, φαίνεται ότι ισχυρό ρόλο θα έχουν και οι ίδιες οι ΠΑΕ, καθώς υπό τη σκέπη τους θα βρίσκεται ο ένας και μόνο σύνδεσμος, που θα αναλογεί σε κάθε ομάδα.

Ένα ακόμα μέτρο που σκοπό έχει να περιορίσει το πεδίο επεισοδίων -εντός κι εκτός γηπέδων- είναι η δυνατότητα της ΕΛ.ΑΣ να κάνει ουσιαστικούς ελέγχους των οργανωμένων οπαδών στις θύρες τους.

Αυτό σημαίνει ότι η Αστυνομία –ειδικά σε αγώνες με επικινδυνότητα για ξέσπασμα επεισοδίων- θα ελέγχει την ταυτοπροσωπία στις θύρες των οργανωμένων οπαδών. Σύνδεσμοι αγοράζουν και διαθέτουν εισιτήρια σε άτομα, χωρίς όμως να έχουν εκδοθεί αυτά τα εισιτήρια στα ονόματα τους.

Επιπλέον, η ΕΛ.ΑΣ. θα διενεργεί –ειδικά πριν από κρίσιμους αγώνες- απροειδοποίητους ελέγχους στις κερκίδες για τον εντοπισμό αντικειμένων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την πρόκληση επεισοδίων (φωτοβολίδες, κλπ).

Οπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, συμφώνησαν και οι ΠΑΕ, καθώς αντιλαμβάνονται ότι ο έλεγχος μπορεί να ξεφεύγει από τις δυνατότητές τους.

Ο πρωθυπουργός ζήτησε, επίσης, από τους προέδρους των ΠΑΕ να ενεργοποιήσουν τις κάμερες στα γήπεδα, εφόσον βέβαια διαθέτουν τέτοια συστήματα ελέγχου. Το ΟΠΑΠ Αρένα και το Γεώργιος Καραϊσκάκης διαθέτουν κάμερες.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η οπαδική βία συχνά εκδηλώνεται στους δρόμους και όχι στα γήπεδα, ως εκ τούτου θα δοθεί εντολή η ΕΛ.ΑΣ να εστιάσει επιχειρησιακά πλέον και στην αντιμετώπιση των επεισοδίων από χούλιγκαν εκτός γηπέδων.

Τέλος, αναμένεται να δημιουργηθεί παρατηρητήριο βίας σε συνεργασία με την UEFA και των κρατών-μελών, καθώς το ζήτημα του χουλιγκανισμού δεν είναι εγχώριο αλλά διεθνές, όπως ξεκάθαρα φάνηκε στα αιματηρά επεισόδια της Νέας Φιλαδέλφειας.

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται κατώτερος των περιστάσεων

«Μετά από ένα δεκαήμερο σιωπής για την άγρια δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή στη Νέα Φιλαδέλφεια, ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε σήμερα χωρίς ίχνος αυτοκριτικής. Χαρακτήρισε απλά “επιχειρησιακές αστοχίες” ένα πρωτοφανές φιάσκο, υποτιμώντας το γεγονός ότι 200 νεοναζί χούλιγκανς από την Κροατία μπήκαν και διέσχισαν ανενόχλητοι την μισή χώρα μέχρι την Αθήνα με τραγικό επίλογο την δολοφονία ενός νέου ανθρώπου», σημειώνει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ανακοίνωση για τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι «ο πρωθυπουργός έπειτα από πολυήμερη σιωπή, συγκάλεσε σύσκεψη με τον πρόεδρο της UEFA και ιδιοκτήτες ΠΑΕ, παριστάνοντας ότι ανέλαβε μόλις χθες τη διακυβέρνηση».

kavalanews.gr

 




ΚΚΕ: Για τη σύσκεψη του πρωθυπουργού περί «οπαδικής βίας»

“Κανένα επικοινωνιακό τέχνασμα, όπως η σύσκεψη του Πρωθυπουργού για την αντιμετώπιση της δήθεν «οπαδικής βίας» – και μάλιστα με τους μεγαλοϊδιοκτήτες των ΠΑΕ – δεν μπορεί να «κουκουλώσει» τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες για το γεγονός ότι δεκάδες εξοπλισμένοι ναζί, εν πλήρει γνώσει του κρατικού μηχανισμού, έφτασαν ανενόχλητοι από την Κροατία στη Ν. Φιλαδέλφεια και, σε συνεργασία με ντόπιους ομοϊδεάτες τους, δολοφόνησαν τον Μιχάλη Κατσουρή.

Και φυσικά δεν μπορεί να κρύψει ότι η πολιτική της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού και τα «νήματα» που συνδέουν τους «οπαδικούς στρατούς» με διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα, ακόμη και με θύλακες του κρατικού μηχανισμού, είναι αυτά που στρώνουν το έδαφος για τέτοια περιστατικά”

 




Η ΠΟΕΣΥ για τα πρόσφατα γεγονότα οπαδικής βίας

Ο δημοσιογραφικός κόσμος, όπως και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, είναι συγκλονισμένοι από τη δολοφονία του 29χρονου φιλάθλου της ΑΕΚ Μιχάλη Κατσουρή

Με αφορμή το γεγονός αυτό, αλλά και μια σειρά άλλων γεγονότων που ακολούθησαν, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) επισημαίνει τον απόλυτο σεβασμό που θα πρέπει να υπάρχει από όλες τις πλευρές μπροστά στην απώλεια της ανθρώπινης ζωής.

Ταυτόχρονα σημειώνει ότι κανενός είδους αντιπαράθεση δεν είναι χρήσιμη και δεν συμβάλει στην εκτόνωση οπαδικών εντάσεων, αλλά και στη διατήρηση κλίματος σεβασμού στην απώλεια της ανθρώπινής ζωής.

Σε αυτές τις στιγμές, η ενημέρωση των πολιτών είναι όχι μόνο αυτονόητη, αλλά και ιερή υποχρέωση των Μέσων Ενημέρωσης και των δημοσιογράφων. Μια ενημέρωση που θα πρέπει να γίνεται με όρους πλουραλισμού, ανεξαρτησίας και σύμφωνα με τον κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Παντός είδους επιθέσεις κατά ΜΜΕ και δημοσιογράφων είναι καταδικαστέες και είναι προφανές ότι δεν συμβάλλουν στο κλίμα νηφαλιότητας που απαιτείται από όλους.

Εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια του δημοσιογραφικού κόσμου στην οικογένεια και τους οικείους του 29χρονου Μιχάλη που έχασε άδικα τη ζωή του στα επεισόδια της Δευτέρας.