Μακάριος Λαζαρίδης: Υλοποιούμε την υπόσχεση ότι οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη πάνε χέρι-χέρι
«Σήμερα μιλάμε για πραγματική πολιτική. Για πολιτική που αγγίζει την καθημερινότητα των εκατομμυρίων συμπολιτών μας, οι οποίοι από την 1η Απριλίου θα δουν νέα ενίσχυση στο εισόδημά τους».
Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή τη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση δεδομένων.
Ο κ. Λαζαρίδης δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Η συγκεκριμένη απόφαση δεν αφορά μόνο αριθμούς και στατιστικά, αλλά έχει άμεσο αντίκτυπο στη ζωή κάθε εργαζόμενου, κάθε οικογένειας, κάθε πολίτη αυτού του τόπου. Με υπευθυνότητα και στρατηγική, η κυβέρνηση αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ότι στηρίζει την κοινωνία και ενδυναμώνει την πίστη για ένα καλύτερο μέλλον. Με τη συγκεκριμένη σημαντική πρωτοβουλία, υλοποιούμε την υπόσχεση ότι οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική δικαιοσύνη πάνε χέρι-χέρι».
Παράλληλα, τόνισε:
«Δεν πανηγυρίζουμε. Ξέρουμε πως δεν αρκεί η παραπάνω αύξηση για να ανακουφιστούν οι μεγάλες ανάγκες των νοικοκυριών. Προφανώς υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν. Και το γνωρίζουμε πολύ καλά. Οι παγκόσμιες -διαφόρων ειδών- κρίσεις και η ουσιαστική πτώχευση της χώρας την προηγούμενη δεκαετία έχουν αφήσει βαθιές πληγές. Αλλά, σ’ αυτήν την πραγματικότητα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι υπάρχει δρόμος αντοχής και ανασύνταξης».
Κλείνοντας, αναφέρθηκε και στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και κυριαρχικών δικαιωμάτων, σημειώνοντας πως:
«Σήμερα όλοι οι υπερπατριώτες σιώπησαν. Και το λέω αυτό γιατί δεν άκουσα τίποτα για το ισχυρό διπλωματικό αποτύπωμα για την εδραίωση των εθνικών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο…».
Οικονομική αναταραχή στην Ευρώπη: Ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός και νέες ανατιμήσεις
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις στην ενεργειακή και οικονομική της σταθερότητα.
Ο πληθωρισμός αυξάνεται, η ενεργειακή κρίση εντείνεται και οι αλυσιδωτές επιπτώσεις προκαλούν ανησυχία στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.
Αύξηση του Πληθωρισμού στην Ευρωζώνη
Σύμφωνα με την Eurostat, ο ετήσιος πληθωρισμός της ευρωζώνης εκτιμάται στο 2,4% για τον Δεκέμβριο του 2024, παρουσιάζοντας άνοδο από το 2,2% του Νοεμβρίου.
Υπηρεσίες: Καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο (4,0%).
Τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός: Σταθερά στο 2,7%.
Μη ενεργειακά αγαθά: Μικρή πτώση στο 0,5%.
Ενέργεια: Επιστρέφει σε θετικό πρόσημο (0,1%) από -2,0% τον προηγούμενο μήνα.
Ενεργειακή Κρίση: Το Ρωσικό Αέριο και η Ευρωπαϊκή Εξάρτηση
Η απόφαση της Ουκρανίας να διακόψει τις ροές ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις.
Χώρες που πλήττονται σοβαρά: Σλοβακία, Μολδαβία και η αποσχισθείσα Υπερδνειστερία.
Ευρωπαϊκή εξάρτηση: Η Ευρώπη εισάγει 500 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, με την απώλεια να αντικαθίσταται από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο είναι κατά 40% ακριβότερο.
Σύμφωνα με αναλυτές, η Ευρώπη θα επωμιστεί ένα επιπλέον κόστος 70 δισ. ευρώ ετησίως, το οποίο αναμένεται να φτάσει τα 140 δισ. ευρώ αν η τιμή της θερμικής μεγαβατώρας αυξηθεί από 50 σε 70 ευρώ.
Ανατιμήσεις και Κοινωνικές Επιπτώσεις
Η κρίση προκαλεί ανατιμήσεις σε καύσιμα, τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.
Επιχειρήσεις και βιομηχανία: Αντιμετωπίζουν αυξήσεις στο κόστος παραγωγής και μεταφοράς, που μετακυλίονται στους καταναλωτές.
Καύσιμα και ηλεκτρικό ρεύμα: Οι τιμές χονδρικής αυξάνονται δραματικά, με την Ελλάδα να βρίσκεται στα 125 ευρώ/MWh, ενώ στην Ιταλία και Ιρλανδία οι τιμές ξεπερνούν τα 135 ευρώ.
Ελαιόλαδο: Ενώ η τιμή παραγωγού έχει μειωθεί κατά 40%, οι τιμές στα ελληνικά ράφια παραμένουν υψηλές, με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο να πωλείται στα 21,73 ευρώ/λίτρο.
Προοπτικές και Κοινωνικές Αντιδράσεις
Η Ευρώπη κινδυνεύει να ζήσει έναν ακόμη ακριβό ενεργειακό χειμώνα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες επωφελούνται από την αύξηση των εξαγωγών LNG προς την Ευρώπη, ενώ οι ευρωπαϊκές χώρες επιβαρύνονται οικονομικά.
Ο πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλης Κορκίδης, προειδοποίησε ότι η ενεργειακή κρίση θα αυξήσει τις εισαγωγές προϊόντων, προκαλώντας επιπλέον επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές. Οι ανατιμήσεις πλήττουν κυρίως τα νοικοκυριά, με τις ευάλωτες ομάδες να βρίσκονται σε δεινή θέση.
Η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός θέτουν σε δοκιμασία την ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας. Η ανάγκη για μακροπρόθεσμες λύσεις, όπως η ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο, είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Ωστόσο, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να επωμίζονται τις συνέπειες της κρίσης στο άμεσο μέλλον.
Ν. Ρήγας (EnEarth): Από τα πιο προωθημένα έργα στην Ευρώπη το Prinos CO2 Storage, κρίσιμη η οικονομική βιωσιμότητα όλης της αλυσίδας»
To έργο της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Πρίνο βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης με θέμα «Άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής και απανθρακοποίηση της βιομηχανίας με δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα» που πραγματοποιήθηκε στο ελληνικό περίπτερο, στο πλαίσιο της Διάσκεψης COP29 για το Κλίμα.
Στο πάνελ συμμετείχε ο κ. Νικόλας Ρήγας, Επικεφαλής του Τομέα Αποθήκευσης CO2 της EnEarth, θυγατρικής της Energean, ο οποίος και τόνισε ότι «χωρίς τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS), δεν είναι δυνατό να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη και βιομηχανικοί κλάδοι, όπως το τσιμέντο, ούτε και προϊόντα απαραιτητα για την πράσινη ενεργειακή μετάβαση να συνεχίσουν να παράγονται». Το έργο στον Πρίνο αποτελεί ένα από τα πλέον προωθημένα projects αποθήκευσης CO2 στην Ευρώπη. Έχει ενταχθεί στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest – PCI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ήδη εγκεκριμένη χρηματοδότηση 150 εκατ. ευρώ για την πρώτη φάση του έργου στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Recovery & Resilience Fund – RRF). Επιπλέον, έχει επιβεβαιωθεί η δυνατότητα αποθήκευσης 1 εκατ. τόνων CO2 ετησίως με απόλυτη ασφάλεια, καθώς ο ταμιευτήρας του Πρίνου θεωρείται ιδανικός για την διαδικασία αποθήκευσης CO2.
Η EnEarth έχει καταθέσει στην Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονονθράκων και Ενεργειακών Πόρων αίτηση για την απόκτηση Άδειας Αποθήκευσης CO2 για 1 εκατ. τόνους ετησίως, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαραίτητες γεωφυσικές και τεχνικές μελέτες που θα επιβεβαιώσουν την δυνατότητα αποθήκευσης 3 εκατ. τόνων ετησίως με την υλοποίηση της δεύτερης φάσης. Ο κ. Ρήγας επεσήμανε ότι «αυτό θα είναι μια πολύ καλή αρχή, έστω και αν δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών της βιομηχανίας στην Ελλάδα και στις γειτονικές περιοχές». Ο ίδιος πρόσθεσε, ωστόσο, ότι θα απαιτηθεί σειρά γεωτρήσεων για να επιβεβαιωθεί στην πράξη η δυναμικότητα αποθήκευσης και η ιδανική συχνότητα έγχυσης CO2. Επένδυση πάνω από 1 δισεκ. ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταστήσει σαφές ότι τα έργα δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 γίνονται όχι για να συνεχιστεί η παραγωγή υδρογονανθράκων, αλλά για να απανθρακοποιηθούν και να συνεχίσουν να λειτουργούν οι βιομηχανίες που δεν έχουν δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 μέσω υποκατάστασης καυσίμου (hard to abate industry). Το έργο της αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο θα απαιτήσει επένδυση που θα υπερβεί το 1 δισεκατομμύριο ευρώ και, όπως επεσήμανε ο Επικεφαλής του Τομέα Αποθήκευσης CO2 της EnEarth, για την υλοποίηση του έργου είναι κρίσιμο να διασφαλισθεί η οικονομική βιωσιμότητα συνολικά της αλυσίδας, από τη δέσμευση έως την αποθήκευση. «Το βασικότερο θέμα συζήτησης στο COP 29 είναι η διασφάλιση των οικονομικών πόρων που απαιτούνται για τα έργα που χρειάζεται να εκτελεσθούν στο πλαίσιο των δράσεων για το Κλίμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρήγας. Σημειώνεται ότι η EnEarth έχει ήδη υποβάλει πρόταση στο πλαίσιο του προγράμματος Connecting Europe Facility για χρηματοδότηση της β΄ φάσης του έργου που αφορά την κατασκευή του σταθμού παραλαβής υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο σχεδιασμός του οποίου έχει ολοκληρωθεί. O σταθμός ειναι απολυτα αναγκαίος για να εξυπηρετήσει τις ποσότητες CO2 που θα φτάνουν προς αποθήκευση στον Πρίνο.
Κλείνοντας, ο κ. Ρήγας στάθηκε στο ότι το έργο της αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο αποτελεί ένα μέρος μιας «πράσινης» αλυσίδας μεγάλης σημασίας για τη βιομηχανία, την οικονομία αλλά και την καθημερινότητα όλων μας.
«Απαιτείται στενή συνεργασία όλων των κρίκων της αλυσίδας, των ρυθμιστικών και αδειοδοτικών αρχών, των βιομηχανιών που θα δεσμεύουν CO2, των οργανισμών που θα αναλάβουν την υγροποίηση και την μεταφορά και, φυσικά, των επιχειρήσεων που θα διαχειριστούν την αποθήκευση. Η στενή συνεργασία είναι ο μόνος τρόπος για να επιτύχουμε την γρήγορη και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος αποθήκευση CO2. Αν ένας κρίκος δεν ανταποκριθεί, δεν υπάρχει αλυσίδα και, άρα, ούτε και βιώσιμη ανάπτυξη», επεσήμανε με έμφαση ο κ. Νικόλας Ρήγας.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΔΕΥΕΠ κ. Αριστοφάνης Στεφάτος, ενώ συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Global CCS Institute κ.Jarad Daniels, o Επικεφαλής του Τομέα Πολυμερών Σχέσεων της Γενικής Διεύθυνσης Δράσης για το Κλίμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Δημήτρης Ζευγωλής καθώς και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και μέλος του δ.σ. του ΔΕΣΦΑ κ. Θεόδωρος Τσακίρης.
Σύλλογος Πολυτέκνων Καβάλας | Η δημογραφική κρίση είναι σοβαρότερη ακόμα και από την οικονομική
Ανακοίνωση με αφορμή την εορτή των προστατών της πολύτεκνης οικογένειας Αγίων Τερεντίου και Νεονίλλης με πικρές διαπιστώσεις και προτεινόμενα μέτρα
Στο οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας αναφέρθηκε με ανακοίνωση της ο Σύλλογος Πολυτέκνων Γονέων Καβάλας και Περιχώρων «Ο Άγιος Παύλος». Με την ευκαιρία της εορτής των προστατών της πολύτεκνης οικογένειας Αγίων Τερεντίου και Νεονίλλης αναφέρει ότι η δημογραφική κρίση που βιώνει ο τόπος μας είναι εξίσου σοβαρή, αν όχι και σοβαρότερη από την οικονομική και επισημαίνεται ότι τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της είναι υποτυπώδη.
Επαναλαμβάνει δε και τα μέτρα που προτείνει να παρθούν και καταλήγει τονίζοντας ότι η μη ανανέωση των γενεών είναι ο αφανισμός του έθνους μας.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρει: «Με την ευκαιρία του εορτασμού της ημέρας της πολύτεκνης οικογένειας προς τιμήν των προστατών της Αγίων Τερεντίου και Νεονίλλης και των 7 τέκνων τους την Κυριακή 03/11/2024, κρίναμε σκόπιμο να αναφερθούμε στο οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα, δια του τύπου και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η δημογραφική κρίση που βιώνει ο τόπος μας είναι εξίσου σοβαρή, αν όχι και σοβαρότερη από την οικονομική, αφού πραγματικά “καίει τις ρίζες του Ελληνισμού”. Η συρρίκνωση του ενεργού πληθυσμού είναι η βασική αιτία των προβλημάτων της οικονομίας και των ασφαλιστικών μας ταμείων.
Το δημογραφικό, που είναι το υπ’ αριθμόν ένα εθνικό πρόβλημα, φρενάρει τον ρυθμό ανάπτυξης και της οικονομίας μας, καθώς ένας γερασμένος πληθυσμός δεν έχει τη δύναμη που έχει ένας νεότερος σε ηλικία. O δείκτης γεννήσεων έχει πάρει την κατρακύλα. Το 2023 οι συνολικές γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν 73.000, ενώ οι θάνατοι 130.000 περίπου. Μείωση του πληθυσμού κατά 57.000. Σε εθνικό επίπεδο το ποσοστό των 65 ετών και άνω υπερβαίνει πλέον το 22,5%. Το έτος 2050, το ποσοστό των κατοίκων άνω των 65 ετών θα φτάσει το 30 έως 31%. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις πλέον “γερασμένες” χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με την Ιταλία, τη Φινλανδία και την Πορτογαλία. Οι πιο γερασμένοι νομοί της Ελλάδας είναι Θεσπρωτία, Γρεβενά, Τρίκαλα, Άρτα, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Ευρυτανία, Φωκίδα, Αρκαδία, Λακωνία.
Στους νομούς Άρτας και Ευρυτανίας το ποσοστό των κατοίκων άνω των 65 ετών υπερβαίνει το 30%. Εξαίρεση του δημογραφικού κανόνα, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, αποτελεί μια ομάδα μόλις έξι νομών, όπου το ποσοστό των άνω των 65 είναι χαμηλότερο του 20%, μεταξύ των οποίων η Ξάνθη, η Θεσσαλονίκη, η Αττική και η Βοιωτία.
Η γήρανση του πληθυσμού αποτελεί ωρολογιακή βόμβα για την οικονομική ανάπτυξη. Υπήρξε το 1992 ένα κοινά αποδεκτό από όλα τα κόμματα πόρισμα της διακομματικής επιτροπής. Έκτοτε ουδείς από αυτούς που χαράσσουν πολιτική, το συμβουλεύεται και ουδείς φυσικά το ακολουθεί. Τώρα κουνήθηκε λίγο η πολιτεία!
Με τη συμπαράσταση του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου ήρθε το πρόβλημα στην επικαιρότητα. Οι σύλλογοι πολυτέκνων με το κεντρικό όργανο την ΑΣΠΕ, επί πολλά χρόνια αγωνίζονται να πείσουν τον λαό και τους κυβερνώντες για τον επερχόμενο κίνδυνο.
Αφυπνίστηκε η κοινή γνώμη, πάρθηκαν τα γνωστά υποτυπώδη μέτρα για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους. Είναι η αρχή. Θα χρειαστεί επίμονος αγώνας.
Ποια μέτρα θα μπορούσαν να είχαν ληφθεί.
– Να υπάρξει αύξηση στο επίδομα των παιδιών χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, να επανέλθει η τιμητική ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας.
– Οι μετεγγραφές των πολυτέκνων να επανέλθουν στο προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή τις ελεύθερες μετεγγραφές χωρίς κανένα κριτήριο, όπως ίσχυε επί δεκαετίες.
– Να επιτρέπεται η δωρεάν είσοδος των πολυτέκνων γονέων στα μουσεία αρχαιολογικούς χώρους, όπως ίσχυε.
– Να χορηγείται στα νέα ζευγάρια άτοκο δάνειο στο ύψος της αγοραζόμενης ή ανεγειρόμενης κατοικίας με ευνοϊκούς όρους.
– Εξαίρεση των πολυτέκνων από τα κριτήρια πολυτελούς διαβίωσης. Οι πολύτεκνες οικογένειες, εξαιτίας πολλών παιδιών, είναι υποχρεωμένες να αγοράζουν αυτοκίνητα πολλών θέσεων.
Τέλος, πιστεύω ακράδαντα ότι το μοναδικό κλειδί για την επίλυση του δημογραφικού προβλήματος είναι το εξής: Η μητέρα που θα αποκτά το έβδομο τέκνο της να θεωρείται “οιωνοί” δημόσιος υπάλληλος με μισθό 850€ το μήνα, με τα δώρα της κ.λ.π και να ασχολείται με την ανατροφή των παιδιών της.
Η μη ανανέωση των γενεών είναι ο αφανισμός του έθνους μας. Για την ανανέωση προϋποτίθεται δείκτης γονιμότητας 2,1 παιδιών ανά γυναίκα και όχι βέβαια 1,3 που είναι ο σημερινός δείκτης.
Τελικά όλοι μας έχουμε χρέος να ανησυχούμε, να στοχαστούμε σοβαρά, να δραστηριοποιηθούμε για την αποτροπή και πρόληψη των παραπάνω δυσάρεστων προβλέψεων.
Τα παιδιά είναι τα κύτταρα και η ελπίδα του έθνους. Η άνοιξη της ζωής».
www.kavalapost.gr
Κάτω από τη βάση στην οικονομική αποδοτικότητα οι δήμοι
Σε χαμηλά επίπεδα οι εκτελέσεις προϋπολογισμών για επενδύσεις, πρόβλημα η οικονομική ανεξαρτησία – Τι δείχνει μελέτη του ΚΕΦιΜ για την περίοδο 2019-2023
Έντονα προβλήματα στο πλαίσιο λειτουργίας των δήμων και της σχέσης τους με το κράτος, τα οποία οδηγούν σε οικονομική αναποτελεσματικότητα, καταγράφει νέα ανάλυση του ΚΕΦΙΜ.
Οι δήμοι επιδεικνύουν πολύ χαμηλά ποσοστά εκτέλεσης των προϋπολογισμών τους, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις όπου ο μέσος όρος είναι απογοητευτικός στο 17% για την περίοδο 2019-2023.
Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ η ενίσχυση της οικονομικής ανεξαρτησίας των δήμων και η εισαγωγή του μοντέλου των προϋπολογισμών προγραμμάτων και απόδοσης, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της λογοδοσίας τους μέσω της δημοσίευσης ανοιχτών και προσβάσιμων δεδομένων που αφορά τη διαχείρισή τους μπορεί να επιτρέψει τον ασφαλέστερο οικονομικό τους προγραμματισμό και να ενισχύσει σημαντικά τόσο την οικονομική τους αποδοτικότητα, όσο και τη λογοδοσία τους έναντι των δημοτών.
Ειδικότερα η μελέτη του ΚΕΦιΜ για την περίοδο 2019-2023 αποκαλύπτει τα εξής:
Το μέσο ποσοστό εκτέλεσης του γενικού προϋπολογισμού για το σύνολο των δήμων της χώρας ήταν 41%.
Το ποσοστό εκτέλεσης του προϋπολογισμού επενδύσεων για το σύνολο των δήμων ήταν 17%.
Το μέσο ποσοστό εκτέλεσης του προϋπολογισμού μισθοδοσίας ήταν 85% με μικρές διακυμάνσεις ανά έτος.
Το ποσοστό εκτέλεσης του προϋπολογισμού στα λειτουργικά κόστη για το σύνολο των δήμων ήταν 72% με μικρές διακυμάνσεις ανά έτος.
Τα ανταποδοτικά τέλη διαμορφώθηκαν μεσοσταθμικά στα 108,68 ευρώ ανά κάτοικο στην κατηγορία των μικρών ηπειρωτικών και μικρών ορεινών δήμων (χαμηλότερο ποσό), ενώ εκτοξεύονται στα 353,16 ευρώ ανά κάτοικο στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών δήμων (υψηλότερο ποσό).
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους δήμους διαμορφώθηκαν στα 54,78 ευρώ ανά κάτοικο στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών δήμων έως τα 6,05 ευρώ ανά κάτοικο στην κατηγορία των μητροπολιτικών κέντρων.
Η οικονομική ανεξαρτησία των δήμων (ίδια προς συνολικά έσοδα) στο σύνολο της περιόδου 2019-2023 διαμορφώθηκε μεσοσταθμικά στο 37%. Η χαμηλότερη οικονομική ανεξαρτησία εμφανίζεται στην κατηγορία των μικρών ηπειρωτικών και μικρών ορεινών δήμων (25,5%), ενώ η υψηλότερη οικονομική ανεξαρτησία στην κατηγορία των μητροπολιτικών κέντρων (48,7%).
Σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα την περίοδο 2015-2020 καταλαμβάνει την 11 η θέση ως προς τον βαθμό οικονομικής αυτονομίας της τοπικής αυτοδιοίκησης και την 25 η θέση ως προς τον βαθμό οργανωσιακής αυτονομίας, ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη αποκέντρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 22η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη μέλη, με την χειρότερη επίδοση να καταγράφεται στο πεδίο της δημοσιονομικής αποκέντρωσης (κατάταξη 25/27) Τα αποτελέσματα της ανάλυσης καταδεικνύουν την χαμηλή αποδοτικότητα στα οικονομικά των δήμων και την ανάγκη συστηματικότερης αξιολόγησής τους. Όπως δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ Νίκος Ρώμπαπας «Τα εντυπωσιακά χαμηλά ποσοστά εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Δήμων καταδεικνύουν την πιεστική ανάγκη για μια ριζική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της οικονομικής και διοικητικής τους ανεξαρτησίας. Ένα ξεκάθαρο και διάφανο πλαίσιο αρμοδιοτήτων, η εισαγωγή του προϋπολογισμού προγραμμάτων και κυρίως η αποσαφήνιση των σχέσεων των ΟΤΑ με το κεντρικό κράτος θα ενισχύσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα και τη λογοδοσία των δημοτικών αρχών και συνεπακόλουθα την ποιότητα ζωής των δημοτών».
www.newsbeast.gr
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση τα Χριστούγεννα
Νομοθετική ρύθμιση που ανοίγει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα θα κατατεθεί εντός του Νοεμβρίου.
Πρόκειται για ένα κονδύλι άνω των 200 εκατ. ευρώ και αφορά διαφορετικές κατηγορίες πολιτών, όπως είναι ανάπηροι, συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά, όσοι παίρνουν κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης, οικογένειες με παιδιά.
«Είναι οι κατηγορίες που συνήθως κάθε χρόνο λαμβάνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στήριξη», σημείωσε πρόσφατα στο ΕΡΤNews ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.
«Θα έρθει νόμος που θα τα προβλέπει αυτά λεπτομερειακά μέσα στο Νοέμβριο, προκειμένου τα συγκεκριμένα επιδόματα να καταβληθούν τις μέρες των Χριστουγέννων» πρόσθεσε ο υπουργός.
Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε μάλιστα τη δημιουργία Κεντρικού Μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων με στόχο να δημιουργηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων στην οποία θα φαίνεται ποιός παίρνει και τί, ώστε να υπάρχει μια συνολική εποπτεία και μια εκλογίκευση των επιδομάτων.
Το Μητρώο Δικαιούχων Επιδομάτων θα ανοίξει τον δρόμο για την εφαρμογή και πρόσθετων κριτηρίων χορήγησης των οικονομικών ενισχύσεων με στόχο η είσπραξη των επιδομάτων να μην λειτουργεί ως αντικίνητρο για την εργασία.
www.newsbeast.gr
Άφιξη του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ: Επικεντρωμένος στην οικονομική ανάπτυξη και τις επενδύσεις
Ο Πρωθυπουργός έφτασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη για την 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), όπου αναμένεται να παρουσιάσει τις κυβερνητικές προτεραιότητες για την οικονομία και την προσέλκυση επενδύσεων.
Κατά την άφιξή του, ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση επικεντρώνεται στην περαιτέρω στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με δράσεις για την καινοτομία και την πράσινη μετάβαση.
Στη ΔΕΘ, αναμένεται να πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με επιχειρηματικούς και πολιτικούς παράγοντες, ενώ στην κεντρική του ομιλία το Σάββατο, θα ανακοινώσει νέα μέτρα για την τόνωση της οικονομίας και την αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχει προκαλέσει η ενεργειακή κρίση.
Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi
Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi
Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.
Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.
Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.
Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.
Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα
Καβάλα | Εκκληση για οικονομική ενίσχυση για βρέφος 10 ημερών
Άμεση ανάγκη για οικονομική ενίσχυση, προκειμένου βρέφος 10 ημερών να υποβληθεί σε επέμβαση καρδίας
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Με μεγάλη θλίψη και ανησυχία, σας ενημερώνουμε ότι το μωράκι ενός συναδέλφου μας, μόλις δέκα ημερών, πρόκειται να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση καρδιάς. Η κατάσταση απαιτεί την άμεση κινητοποίηση και βοήθεια όλων μας.
Η οικονομική ενίσχυση είναι απαραίτητη για να μπορέσει η οικογένεια να αντιμετωπίσει αυτό το μεγάλο ιατρικό έξοδο. Όποιος μπορεί να συνεισφέρει, ακόμα και το ελάχιστο, θα βοηθήσει σημαντικά.
Ας δείξουμε για άλλη μια φορά την αλληλεγγύη μας και ας σταθούμε δίπλα στον συνάδελφό μας και την οικογένειά του σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.
Σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων για την υποστήριξή σας.
Μακάριος Λαζαρίδης: «Η οικονομική πορεία της πατρίδας μας βρίσκεται σε σταθερή αναπτυξιακή πορεία»
Τέσσερις μέρες πριν από τις σημαντικές ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης συνεχίζει την ανάδειξη των κυβερνητικών πεπραγμένων, μέσω οπτικοποιημένων παρεμβάσεών του.
Αυτή τη φορά η δήλωσή του αφορά την οικονομία, τα εισοδήματα και την απασχόληση.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης τόνισε:
«Η οικονομική πορεία της πατρίδας μας βρίσκεται τα τελευταία πέντε χρόνια σε σταθερή αναπτυξιακή πορεία. Η ανεργία από 17,9% το 2019 αγγίζει σήμερα το 10%. Τα εισοδήματα και οι συντάξεις των πολιτών αυξάνονται και αποτελούν την καλύτερη απάντηση στις συνέπειες της εξωγενούς ακρίβειας. Το 2027 ο κατώτατος μισθός θα έχει φτάσει στα 950 ευρώ και ο μέσος μισθός στα 1.500 ευρώ.
Και αυτά χωρίς να παρεκκλίνουμε στο ελάχιστο από τους δημοσιονομικούς μας στόχους. Γιατί σε νέες περιπέτειες με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη η χώρα δεν θα μπει ξανά ποτέ».
Ελληνικά Ναυπηγεία | Οικονομική ενίσχυση και δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία στους πρώην εργαζομένους
Δημοσιεύθηκε, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), για την οικονομική στήριξη και απασχόληση των πρώην εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία.
Η ΚΥΑ, την οποία υπογράφουν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, η υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου και οι υφυπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς και Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, προβλέπει τα εξής:
– Έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 2.700 ευρώ σε κάθε έναν από τους ανέργους, πρώην εργαζόμενους της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.» και εν γένει όσων συμπεριλαμβάνονται στην περ. β΄ της παρ.9 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014 (Α΄94).
– Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης με στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας των πρώην εργαζόμενων της εταιρείας «Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.» και εν γένει όσων συμπεριλαμβάνονται στην περ. β΄ της παρ. 9, του άρθρου 26 του ν. 4258/2014 (Α΄94) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 34 του ν.5058/2023 (Α΄170) και των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους με το Πολεμικό Ναυτικό έληξαν την 31.12.2023. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η δημιουργία 474 νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης μέσω της τοποθέτησης των ανέργων σε Υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού (130 θέσεις) και των ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ και ΟΣΥ ΑΕ (344 θέσεις).
Οι ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές των ωφελούμενων ανέρχονται στο ποσό των 1.210 ευρώ ενώ η μέγιστη δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος ανέρχεται έως του ποσού των 17.266.720,32 ευρώ. Η συνολική χρονική διάρκεια απασχόλησης των ωφελούμενων ορίζεται σε 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 μήνες. Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του ειδικού προγράμματος είναι η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), η οποία εκδίδει τη Δημόσια Πρόσκληση, με την οποία εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος.
– Οι ωφελούμενοι του προγράμματος κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υλοποίησης του μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης με πιστοποίηση. Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ωφελούμενων (upskilling) ή/και η επανακατάρτισή τους (reskilling) σε θεματικά αντικείμενα των ειδικοτήτων τους.
Με αφορμή την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Με την απόφασή μας αυτή επιβεβαιώνουμε έμπρακτα τη δέσμευσή μας για τη στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων. Βρισκόμαστε δίπλα τους προσφέροντας λύσεις που ικανοποιούν άμεσα τις ανάγκες τους. Στους πρώην εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία δίνουμε εκτός από την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, μια δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία και τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους σε θεματικά αντικείμενα των ειδικοτήτων τους. Οι πολιτικές μας έχουν ως βασικό γνώμονα τη στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων. Κανείς δεν πρόκειται να μείνει πίσω».
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισήμανε πως «το υπουργείο Εθνικής Άμυνας διαχρονικά έχει ενσκήψει στο ζήτημα των πρώην εργαζομένων της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία. Σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία δόθηκε μία σημαντική λύση, με την ΚΥΑ η οποία υπογράφηκε. Βασικό πυλώνα της απόφασης αποτελεί το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο θα προσλάβει 130 εργαζόμενους, μέσω της ΔΥΠΑ. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα στήριξης, η κυβέρνηση αποδεικνύει τη βούλησή της για την αντιμετώπιση της ανεργίας και τη στήριξη των εργαζομένων ενός κλάδου ο οποίος έχει συμβάλλει στην αμυντική θωράκιση της πατρίδας μας».
Με τη σειρά της, η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε πως «με τη συγκεκριμένη απόφαση στηρίζουμε έμπρακτα τους πρώην εργαζομένους στα Ελληνικά Ναυπηγεία με ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης, με προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, με οικονομική ενίσχυση. Ενισχύουμε διαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό, παραμένουμε προσηλωμένοι στην παροχή βέλτιστων υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε πως «η ενίσχυση της απασχόλησης παραμένει η κεντρική επιλογή της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ανεργίας και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών.
Ταυτόχρονα, με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ επιτυγχάνεται άμεσα μια εξαιρετικά σημαντική αύξηση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Η ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ και η ΟΣΥ ΑΕ θα ενισχυθούν με 344 νέους εργαζόμενους, οι οποίοι διαθέτουν εργασιακή εμπειρία και πολλοί εξ αυτών εξειδίκευση στον τεχνικό τομέα. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν ειδικότητες πεδίου που έχουν νευραλγική σημασία για την εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών και, ως εκ τούτου, την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».
Πηγή: naftemporiki.gr
Το μπλόκο του Όρμπαν στα 50 δισ. στην Ουκρανία | Η ΕΕ ανοίγει την πόρτα, δεν εγκρίνει όμως νέα οικονομική βοήθεια
Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν κατάφεραν τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή να πείσουν την Ουγγαρία να άρει το βέτο της στο νέο πακέτο οικονομικής βοήθειας στην Ουκρανία, αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ, αφού, πάντως, χθες ενέκριναν την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την εμπόλεμη χώρα.
«Περίληψη της νυχτερινής βάρδιας: βέτο στα επιπλέον κεφάλαια στην Ουκρανία, βέτο στην αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου», συνόψισε μέσω X (του πρώην Twitter) ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν.
Οι υπόλοιπες 26 χώρες μέλη δεν ήταν σε θέση να ξεπεράσουν την εναντίωση του εθνικιστή ούγγρου ηγέτη, καθώς για τη λήψη της απόφασης απαιτείται ομοφωνία.
«Θα επανέλθουμε στο ζήτημα στις αρχές Ιανουαρίου», ανήγγειλε κατά τη διάρκεια της νύχτας ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ο Σαρλ Μισέλ.
«Οι 26 χώρες δώσαμε το πράσινο φως. Ο Βίκτορ Όρμπαν, η Ουγγαρία, δεν μπόρεσε να συμφωνήσει προς το παρόν. Είμαι, όμως, αρκετά σίγουρος πως μπορούμε να κλείσουμε τη συμφωνία στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Εκτιμάμε στα τέλη Ιανουαρίου», υπερθεμάτισε ο ολλανδός πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε.
Η ΕΕ σκόπευε να διαθέσει στην Ουκρανία βοήθεια 50 δισ. ευρώ -33 δισ. υπό μορφή δανείων, 17 δισ. ως δωρεές- σε τέσσερα χρόνια, ξεκινώντας από το 2024.
Η χορήγηση της βοήθειας αυτής χαρακτηρίζεται κρίσιμη για το Κίεβο, καθώς η αμερικανική βοήθεια 60 δισεκ. δολαρίων, που ζήτησε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν να εγκριθεί από το Κογκρέσο, παραμένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης λόγω των επιφυλάξεων Ρεπουμπλικανών, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Απών
Οι ευρωπαίοι ηγέτες, πάντως, κατάφεραν μερικές ώρες νωρίτερα να καταλήξουν σε συμφωνία για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία.
Σε αυτή την περίπτωση ο κ. Όρμπαν επέλεξε την αποχή από τη διαδικασία, για να μην υιοθετήσει την απόφαση που δεν έχει πάψει να χαρακτηρίζει καταστροφική για το μέλλον της ΕΕ.
Ο ούγγρος πρωθυπουργός «δεν βρισκόταν στην αίθουσα, όταν υιοθετήθηκε το κείμενο. Αυτό είχε συμφωνηθεί μαζί του», εξήγησε ευρωπαϊκή διπλωματική πηγή υπό τον όρο να μην κατονομαστεί. «Πρόκειται για πραγματιστική λύση (…) Το πολιτικό μήνυμα στάλθηκε», συνέχισε.
Μέσω βίντεο που μεταφόρτωσε στο Facebook ο Βίκτορ Όρμπαν τόνισε πως η κυβέρνησή του δεν ήθελε να «μοιραστεί την ευθύνη» για την «παράλογη» επιλογή των υπολοίπων 26 κρατών μελών και για αυτό αποφάσισε να «απέχει».
Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι είδε «νίκη για την Ουκρανία, για όλη την Ευρώπη, νίκη που μας δίνει κίνητρο, έμπνευση και μας κάνει πιο δυνατούς».
Ο Λευκός Οίκος και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ χαιρέτισαν την «ιστορική» απόφαση για την Ευρώπη και τη «διατλαντική εταιρική σχέση».
Αν και η διαδικασία αναγγέλλεται μακρά, ο συμβολισμός χαρακτηρίζεται ισχυρός για τη χώρα, εμπόλεμη από την 24η Φεβρουαρίου 2022, όταν εισέβαλε ο ρωσικός στρατός στην ουκρανική επικράτεια.
Για τον Σαρλ Μισέλ, η απόφαση να αρχίσουν ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία και με τη Μολδαβία είναι «ισχυρό μήνυμα ελπίδας για τους πολίτες αυτών των χωρών και για την ήπειρό μας».
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς εξήρε «το ισχυρό μήνυμα υποστήριξης» στην Ουκρανία, που προσφέρει «προοπτική» στη χώρα αυτή. Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έκανε λόγο περί «λογικής, δίκαιης και απαραίτητης» απάντησης στους πόθους των Ουκρανών.
Μερικές ώρες νωρίτερα ο κ. Όρμπαν εξέφραζε την άρνησή του να αποδεχθεί το βήμα αυτό: «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συζητήσουμε με οποιονδήποτε. Οι προϋποθέσεις δεν εκπληρώνονται», δήλωνε προσερχόμενος στη σύνοδο.
Ο κ. Ζελένσκι περίμενε καλά νέα από τις Βρυξέλλες, τη στιγμή που τα αρνητικά σινιάλα από την Ουάσιγκτον πολλαπλασιάζονται.
Τις τελευταίες εβδομάδες μαζεύονται σύννεφα πάνω από την Ουκρανία, η αντεπίθεση της οποίας δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς η δυτική βοήθεια, απόλυτα απαραίτητη για την πολεμική της προσπάθεια, είναι μπλοκαρισμένη.
Την ώρα που άρχιζε η κρίσιμη σύνοδος των Βρυξελλών ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επιδείκνυε την πίστη του στη νίκη της Μόσχας. «Πρακτικά σε όλο το μήκος της γραμμής επαφής οι δυνάμεις μας βελτιώνουν τις θέσεις τους», διαβεβαίωνε.
«Αν ο Πούτιν νικήσει στην Ουκρανία, υπάρχει αληθινός κίνδυνος πως δεν θα σταματήσει εκεί», προειδοποίησε για άλλη μια φορά από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του NATO Γενς Στόλτενμπεργκ.
Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να χορηγήσει καθεστώς υποψήφιας προς ένταξη χώρας στη Γεωργία και να αρχίσει, όταν διαπιστώσει επαρκή συμμόρφωση προς τους όρους που έχει θέσει, ενταξιακές διαπραγματεύσεις με τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Συλλογή τροφίμων και οικονομική ενίσχυση των πλημμυροπαθών οικογενειών από το Περιφερειακό Τμήμα Ε.Ε.Σ. Αλεξανδρούπολης
Σε συνέχεια της μεγάλης κινητοποίησης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για τις εκτεταμένες καταστροφές που προκάλεσαν οι καταστροφικές πλημμύρες σε Καρδίτσα, Λάρισα, Βόλο και Τρίκαλα, ο Ε.Ε.Σ. αναπτύσσει επιπλέον κινήσεις συμπαράστασης των ανθρώπων που χρήζουν βοήθειας.
Συγκεκριμένα, απευθύνει κάλεσμα προς ενίσχυση των πληγέντων, με στόχο να συγκεντρωθεί όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσό.
Όσοι επιθυμούν να συνεισφέρουν οικονομικά παρακαλούνται να καταθέτουν τις δωρεές τους:
Όλες οι καταθέσεις θα πρέπει να φέρουν την ένδειξη «Πλημμύρες».
Με κλήση από σταθερό στο 19848 (χρέωση 1,95 ευρώ ανά κλήση, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και τέλους σταθερής τηλεφωνίας 5%)
Με κλήση από κινητό στο 19848 (χρέωση 2,05 ευρώ ανά κλήση, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και τέλους κινητής τηλεφωνίας 10%).
Με sms, γράφοντας «ΕΕΣ» και αποστολή στο 19848 (χρέωση 2,31 ευρώ ανά μήνυμα, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και 10% τέλη κινητής τηλεφωνίας). Δεν εφαρμόζεται το τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας 10%: α) στους συνδρομητές που είναι δικαιούχοι απαλλαγής από το τέλος κινητής (ηλικίες 15-29 ετών) και β) στους χρήστες καρτοκινητής, καθώς έχει
καταβληθεί τέλος καρτοκινητής 10% κατά την ανανέωση του χρηματικού υπολοίπου της σύνδεσής τους).
Τα προϊόντα συγκεντρώνονται στα γραφεία του Ε.Ε.Σ. Ειρήνης 41 για περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα 25510-32549 κατά τα τις ώρες 8.00-14.30.
Η ΟΙΕΛΕ συγκεντρώνει οικονομική βοήθεια για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας
Με έκτακτη απόφασή του το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε να καλέσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και κάθε πολίτη, να συνδράμουν οικονομικά για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας
Τα χρήματα αυτά θα κατατεθούν στον λογαριασμό του ΣΙΕΛΒΕ (Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Βορείου Ελλάδας) και θα παραδοθούν στο παράρτημα του Συλλόγου στη Λάρισα, ώστε οι συνάδελφοι να τα χρησιμοποιήσουν για την αγορά εμφιαλωμένων νερών και ειδών πρώτης ανάγκης.
Παρακαλούμε θερμά τους συναδέλφους και τους συμπολίτες μας να τείνουν χείρα βοήθειας στους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη μας.
Σήμερα είναι η ώρα της αλληλεγγύης.
Η οικονομική υπηρεσία του Δήμου Καβάλας στην ηλεκτρονική εποχή
Η Διεύθυνση Οικονομικών είναι ίσως η σημαντικότερη υπηρεσία του Δήμου, καθώς είναι αρμόδια για την κατάταξη και την τήρηση των προϋπολογισμών του Δήμου, για τη διενέργεια δικαστικών διαδικασιών για προμήθεια υλικών και υπηρεσιών και για τη διασφάλιση και αξιοποίηση της δημοτικής αρχής
Με την ανάληψη των καθηκόντων μας πρέπει να προβούμε σε μια ανασύνταξη και αναδιοργάνωση της Οικονομικής Υπηρεσίας καθώς οι παθογένειες και τα συσσωρευμένα προβλήματα παλαιοτέρων ετών είχαν ως αποτέλεσμα να παρατηρηθούν δυσλειτουργίες, απώλεια εσόδων και ελλείψεις παραγωγικότητας.
Σε όλα τα παραπάνω συνέτεινε η δραματική μείωση των υπαλλήλων, λόγω της κινητικότητας. Προτεραιότητα μας ήταν να επαναστελεχώσουμε τις υπηρεσίες με νέο προσωπικό και να το εκπαιδεύσουμε. Προχωρήσαμε σε τροποποίηση του οργανισμού και σε συνένωση τμημάτων και σχεδιάσαμε ένα νέο καταμερισμό αρμοδιοτήτων.
Επόμενη προτεραιότητα ήταν να αναβαθμίσουμε και να βελτιώσουμε τις ψηφιακές εφαρμογές, να επιτύχουμε υψηλότερες υπηρεσίες. Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε μια σειρά από αλλαγές, πολλές από τις οποίες είναι πρωτοπόρες και αποτελούν τομή για την οικονομική υπηρεσία.
Ενεργοποιήσαμε τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημότες να πληρώσουν εξ αποστάσεως. Αναδιοργανώσαμε το γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ και ψηφιοποιήσαμε πλήρως τις διαδικασίες.
Έγινε πλήρης ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση του δήμου, των οικοδομικών τετραγώνων και δημιουργήσαμε περισσότερες από 57.000 καρτέλες ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων. Εφαρμόσαμε τα ηλεκτρονικά αιτήματα και δώσαμε μια εξωστρέφεια και ευελιξία στη διαδικασία έκδοσης βεβαιώσεων και πληρωμής του ΤΑΠ.
Αποκτήσαμε άμεση διασύνδεση με την πλατφόρμα μεταβολών της ΚΕΔΕ και πετύχαμε την αυτοματοποιημένη μετάπτωση 19.000 μεταβολών. Κάναμε 57.000 χρεώσεις ανείσπρακτων τελών και βεβαιώνουμε ανείσπρακτα τέλη από το 2017, ύψους 900.000 €.
Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ηλεκτρονικό αρχείο ΜΗ Ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων με περισσότερα από 5000 ακίνητα. Εγκαταστήσαμε νέες εφαρμογές για το τέλος επί των ακαθαρίστων και για τις άδειες καταστημάτων.
Ψηφιοποιήσαμε όλα τα ενοικιαζόμενα ακίνητα που ανήκουν στην περιουσία του Δήμου και δημιουργήσαμε 200 ηλεκτρονικούς φακέλους ιδιοκτησίας. Αλλάξαμε τη διαδικασία είσπραξης τελών κοιμητηρίων και ολοκληρώθηκε η ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση των κοιμητηρίων και των τάφων.
Επικαιροποιήσαμε όλα τα δημοτικά τέλη, χωρίς καμία αύξηση για τους Δημότες. Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των ψηφιακών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προκλήσεις της εποχής.
Η πλήρης εφαρμογή των ηλεκτρονικών πληρωμών και των ηλεκτρονικών αιτημάτων, η ηλεκτρονική έκδοση και η πληρωμή των κλήσεων της Δημοτικής αστυνομίας και των τελών λαϊκής αγοράς, η εγκατάσταση νέας εφαρμογής στις αθλητικές εγκαταστάσεις και η δημιουργία μητρώου αθλημάτων.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύτιμα εργαλεία ώστε να πετύχουμε ταχύτητα και ευελιξία στις συναλλαγές και βεβαιωτικών καταλόγων και να αναπτύξουμε ένα ηλεκτρονικό και εισπρακτικό μηχανισμό για την ανεύρεση και την αύξηση των εσωτερικών μας.
Έτσι μόνο θα δημιουργήσουμε τον δημοσιονομικό χώρο που θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τα τακτικά μας έσοδα, σε περισσότερες κοινωνικές παροχές, σε επενδύσεις κλπ. Θα συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα τον εκσυγχρονισμό και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομικής υπηρεσίας και των υπηρεσιών του Δήμου, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τον πολίτη.
*Ο Γιάννης Προμούσας είναι αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Καβάλας, υποψήφιος με το συνδυασμό του Θόδωρου Μουριάδη