Ακρίβεια: Δεν υπάρχει «φρένο» στις ανατιμήσεις – Πώς «αδειάζει» ο οικογενειακός προϋπολογισμός

Το «κύμα» ακρίβειας παραμένει, με τις τιμές βασικών αγαθών να έχουν πάρει την ανιούσα, προκαλώντας απόγνωση στους καταναλωτές.

Η ακρίβεια συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους πολίτες, οι οποίοι αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην –ολοένα και δυσκολότερη– καθημερινότητα. Άνθρωποι του κλάδου επισημαίνουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την «κατακόρυφη» αύξηση του κόστους βασικών αγαθών και υπηρεσιών, μιλώντας στο MEGA.

Δεν υπάρχει «φρένο» στις ανατιμήσεις, ειδικότερα στα βασικά προϊόντα τροφίμων (ψωμί, κρέας, ζυμαρικά, λάδι, όσπρια, φέτα και λοιπά γαλακτοκομικά).

Συνεχίζεται το «ράλι» των ανατιμήσεων στα βασικά αγαθά – Αγωνία για το ψωμί

«Στο ίδιο έργο θεατές. Οι μυλωνάδες με τους οποίους συνεργαζόμαστε, ήλθαν και μάς είπαν: “Περιμένετε αυξήσεις”. Πριν από ενάμιση χρόνο, αγοράζαμε το σακί περίπου 10€ – 11€ και έφθασε να το παίρνουμε με 20€ – 22€. Τώρα, κοστίζει περίπου 18€ – 19€.

Όλος ο κλάδος προσπαθεί να συγκρατεί σε λογικό επίπεδο τις τιμές. Το βλέπω δύσκολο να φθάσει στα 2€ η τιμή της φρατζόλας, αλλά μην το θεωρούμε και αδύνατον, διότι σε ανηφόρα βρίσκονται και οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και των καυσίμων», σύμφωνα με τον Τάσο Βαζάκα, ιδιοκτήτη φούρνου στη Λυκόβρυση, ο οποίος μίλησε πριν από ένα εικοσιτετράωρο (01/09) στον ΣΚΑΪ.

Η τιμή στο αλεύρι αυξήθηκε από 7% έως 10%, δίνοντας ώθηση προς τα πάνω σε όλα τα αρτοσκευάσματα. Το ψωμί και τα δημητριακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν τον Ιούλιο κατά 0.6%, ενώ, είχαν προηγηθεί οι αυξήσεις του Ιουνίου κατά 9.5%, του Μαΐου κατά 11.1%, του Απριλίου κατά 13.8%, του Μαρτίου κατά 0.4% και του Φεβρουαρίου κατά 16.8%.

Πάντως, οι αρτοποιοί προσπαθούν να συγκρατήσουν την τιμή σε χαμηλά επίπεδα. Όπως αναφέρουν, «απορροφούν» το υψηλό λειτουργικό κόστος που έχει παραμείνει στα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2022, όταν «ξέσπασε» ο πόλεμος στην Ουκρανία, προκειμένου να διατηρήσουν την πελατεία τους. Από τον Μάρτιο του 2022, η φρατζόλα των 350 γραμμαρίων κοστίζει από 0.90€ έως 1€ και του μισού κιλού από 1.10€ έως 1.30€.

Τιμές – «φωτιά» και πάλι στα καύσιμα

«Φωτιά» έχουν πάρει ξανά οι τιμές στα καύσιμα, με τη βενζίνη να έχει ξεπεράσει τα 2€ ανά λίτρο στα νησιά, ενώ και στα μεγάλα αστικά κέντρα οι τιμές έχουν «εκτοξευθεί», με τους οδηγούς πλέον να βάζουν βενζίνη μόνο για τις βασικές μετακινήσεις τους.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι στη νησιωτική Ελλάδα, η βενζίνη έχει φθάσει μέχρι και τα 2,45€ ανά λίτρο σε νησιά όπως η Μήλος και η Λέρος, ενώ και στην Αττική η βενζίνη κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 2€.

Λάδι από… χρυσό: 130 ευρώ για έναν τενεκέ στην Αχαΐα

Στα ύψη έχει «εκτοξευθεί» η τιμή του ελαιολάδου εξαιτίας της μειωμένης φετινής παραγωγής και της έλλειψης αποθεμάτων, λόγω του δύσκολου χειμώνα που προηγήθηκε και της ξηρασίας που καταγράφεται στις χώρες – παραγωγούς.

Η κατάσταση έχει δυσκολέψει ακόμα περισσότερο λόγω των πυρκαγιών του εφετινού καλοκαιριού, που είχαν μεγάλη διάρκεια και ήταν διάσπαρτες σε ολόκληρη τη χώρα, καταστρέφοντας –μεταξύ άλλων– σημαντικό μέρος των ελαιόδεντρων της χώρας μας. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η παραγωγή εφέτος αναμένεται να πιεστεί ακόμη περισσότερο και να κυμανθεί στους 200.000 με 210.000 τόνους.

Τα νοικοκυριά «κόβουν» τα οπωροκηπευτικά – Άνοδος ύψους 50% στις τιμές

«Γιγαντώνεται» η κρίση στις αγορές, με τους παραγωγούς να κρούουν τον «κώδωνα του κινδύνου», καθώς δεν αποκομίζουν πλέον κέρδος, ενώ οι πολίτες περιορίζουν καθημερινά τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα.

Ο πρόεδρος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών, Παντελής Μόσχος, μιλώντας στο Newsbomb.gr, αναφέρθηκε στα υπέρογκα έξοδα στα οποία δεν μπορούν αντεπεξέλθουν οι παραγωγοί και παράλληλα, ανέφερε ότι υπάρχουν περιπτώσεις αγροτών που δεν μπορούν να καλλιεργήσουν προϊόντα λόγω της ακρίβειας.

Το ηλεκτρικό ρεύμα έχει «σκαρφαλώσει» στα… ύψη και σε συνδυασμό με την αύξηση του πετρελαίου, των εξόδων παραγωγής και τη μείωση των πωλήσεων, οι ελπίδες που υπάρχουν για ένα καλύτερο «αύριο» στις λαϊκές αγορές είναι ελάχιστες.

«Η κλιματική αλλαγή και οι κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν από τον Μάιο μέχρι τον Αύγουστο μας δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα τόσο στις καλλιέργειες όσο και στα κηπευτικά. Όλα αυτά σημείωσαν ζημιές στην αγροτική παραγωγή, είχαμε μικρές ποσότητες και ακριβές τιμές εις βάρος τόσο των αγροτών όσο και των καταναλωτών», ανέφερε αρχικά ο κ. Μόσχος.




ΕΑΚΠ: Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ

Η Ένωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών για τους εργαζόμενους:

Μετά το σπάσιμο του αμετάθετου, την κατάργηση του σταθερού χρόνου εργασίας με την επιβολή επιφυλακών ακόμη και για προληπτικούς λόγους, τώρα προλειαίνεται το έδαφος για τον περιορισμό των κανονικών αδειών κατά την αντιπυρική περίοδο.

Τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός χιλιάδων πυροσβεστών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά του Π.Σ.!

Ως Ε.Α.Κ.Π. σε μία περίοδο γενικευμένης επίθεσης στα δικαιώματα και της κατακτήσεις των εργαζομένων και στο Π.Σ., πιστεύουμε ότι το καλύτερο όπλο για κάθε έναν είναι, αφού συνειδητοποιήσει σε ποια θέση βρίσκεται, να προσπαθήσει να κατανοήσει το εργασιακό του περιβάλλον, δηλαδή τα δικαιώματα του και τον τρόπο που θα πρέπει να τα υπερασπιστεί

Από τα τελευταία δικαιώματα που μας έχουν απομείνει είναι οι άδειες και τα ρεπό μας. 

Ανήσυχοι παρατηρούμε όμως ότι η διαταγή 40964 Φ.204.6 από 31/7/2023 του Α.Π.Σ. με ΘΕΜΑ: «Άρση ανάκλησης-αναστολής κανονικών αδειών για το σύνολο του Ένστολου Προσωπικούτου Πυροσβεστικού Σώματος», στην παράγραφο 2 αναφέρει: «Επισημαίνεται ότι οι άδειες θα χορηγούνται μετά από αίτηση του υπαλλήλου, σύμφωνα μετον προγραμματισμό του έτους 2023, αφού προηγηθεί θετική εισήγηση του προϊσταμένου τηςΥπηρεσίας, στην οποία υπηρετεί, λαμβάνοντας μέριμνα, ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας και η κάλυψη των έκτακτων αναγκών, λόγωαντιπυρικής περιόδου».

Αυτό εκ πρώτης όψεως είναι η τυπική λογική διαδικασία που έτσι κι αλλιώς ακολουθείται σε κάθε περίπτωση.

Όμως, σε συνδυασμό με τη χρόνια υποστελέχωση του Π.Σ. προσεγγιστικά κατά 30% και τη δυνατότητα που δίνει το αρ.6 του ν.4662/2020 για εξαιρετικά εύκολη κήρυξη κατάστασης επιφυλακής για τις περισσότερες ημέρες του έτους, με σύνηθες επίπεδο κινδύνου το 3 και το 4 καταδεικνύει την παγιωμένη πλέον τακτική όλων των κυβερνήσεων να δημιουργούν προϋποθέσεις για την κάλυψη των αναγκών του Π.Σ.  από το εναπομείναν προσωπικό.

Για μία ακόμη φορά επιχειρείται η κάλυψη των περίπου 4.000 κενών θέσεων, θυσιάζοντας αυτή την φορά τις καλοκαιρινές άδειες των υπαλλήλων καταστρέφοντας παράλληλα τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. 

Ως αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της κατάστασης, οι κατά τόπους διοικήσεις θα αποφασίζουν για την χορήγηση των αδειών σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες«ώστε να διασφαλίζεται σε κάθεπερίπτωση η ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας».Για τι είδους ομαλή λειτουργία όμως μπορεί να γίνει λόγος έτσι κι αλλιώς με τέτοιες ελλείψεις προσωπικού και την συνεχόμενη καταπόνηση από την υπερεργασία του υπάρχοντος;

Αυτός είναι ο λόγος που ακόμα και τώρα, κατόπιν της προαναφερθείσας διαταγής, αλλά και της υπ’αριθ. 2561 Φ.216.10 από 30/7/2023 του Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ. που θέτει γενικά τις υπηρεσίες της επικράτειας από Γενική σε Μερική Επιφυλακή, υπάρχουν περιοχές της χώρας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, όπου επικρατεί τοπικά Γενική Επιφυλακή και δεν χορηγούνται άδειες στο προσωπικό. Παραμένει δε άγνωστο το πότε τελικά θα χορηγηθούν.

Εύλογες οι διαμαρτυρίες των πυροσβεστών των οποίων γίναμε αποδέκτες διότι όπως φυσικά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το μέγεθος της καταστροφής αντίστοιχα δε μπορούμε να αγνοήσουμε το όριο των δυνατοτήτων του ανθρώπινου οργανισμού του πυροσβέστη. Η αποκατάσταση και προετοιμασία των ανθρώπινων και υλικών πόρων για το επόμενο ενδεχόμενο περιστατικό δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τον  γενικότερο σχεδιασμό.

Η Ε.Α.Κ.Π. πάντα αγωνίζεται για την σωστή και υπεύθυνη πληροφόρηση των εργαζομένων του κλάδου μας. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προσπαθήσει να αγγίζει με αντίστοιχες αναλύσεις σε εργασιακά θέματα που, ενώ απασχολούν και ταλαιπωρούν το σύνολο των εργαζομένων, με ευθύνη των συνδικαλιστικών οργανώσεων και κυρίως την Ομοσπονδίας, παραμένουν στο απυρόβλητο χωρίς να τα ακουμπούν και κυρίως παραμένουν γόρδιος δεσμός και για τους νεότερους συναδέλφους.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους εργαζόμενους στο Π.Σ. Αξιωματικούς, χαμηλόβαθμούς, πενταετής, ΕΜΟΔΕ, εποχικούς να επικοινωνούν με τα στελέχη της Ε.Α.Κ.Π. για όποια τυχόν εργασιακά προβλήματα αντιμετωπίζουν προκειμένου από κοινού να γίνονται προσπάθειες για την αντιμετώπισή τους.

Τονίζουμε όμως ιδιαίτερα ότι μόνο ο δρόμος του οργανωμένου αγώνα είναι αυτός που μπορεί με καταλυτικό και ουσιαστικό τρόπο να δώσει λύσεις στα χρόνια και οξυμένα προβλήματά μας και να βάλει φρένο στην εργασιακό μεσαίωνα που με την βοήθεια όλων των υπολοίπων παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, οι κυβερνήσεις κάθε χρόνο μας σπρώχνουν όλο και πιο βαθιά.