Ταξί: Αρχίζουν τα πρόστιμα στους οδηγούς που δεν έχουν αυτοκόλλητο για POS
Με πρόστιμα απειλούνται πλέον οι οδηγοί ταξί, που δεν έχουν επικολλήσει στο πίσω δεξιά τζάμι το αυτοκόλλητο, το οποίο ενημερώνει τους επιβάτες ότι τα ταξί είναι υποχρεωμένα να δέχονται πληρωμές μέσω POS.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ πραγματοποίησαν ελέγχους σε πιάτσες σε όλη την Αττική, κάνοντας συστάσεις σε όσους οδηγούς δεν έχουν συμμορφωθεί.
Εκτιμάται ότι οι έλεγχοι έχουν αυξήσει το ποσοστό συμμόρφωσης και γι’ αυτό θα ενταθούν, ώστε όλα τα ταξί να φέρουν τη σχετική σήμανση.
Πλέον, από την Δευτέρα (18/11), σε όσους οδηγούς δεν έχουν το αυτοκόλλητο στα οχήματά τους, θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.
Μεγάλη αναμονή για τους οδηγούς στην οδό Δαγκλή
Οι οδηγοί στην Καβάλα βιώνουν σοβαρές καθυστερήσεις λόγω των εκτεταμένων έργων υποδομής στην περιοχή. Ένας εκνευρισμένος οδηγός δήλωσε πως περίμενε με την ουρά των αυτοκινήτων πίσω του να μεγαλώνει συνεχώς .
Η κατάσταση αυτή οδήγησε αρκετούς οδηγούς να αναζητούν λύσεις, με ορισμένους να καλούν την Τροχαία Καβάλας ζητώντας παρέμβαση για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Οι αιτίες του προβλήματος είναι πολλές, αλλά τα έργα φυσικού αερίου και τα παράλληλα έργα ύδρευσης φαίνεται να είναι οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη σημερινή κυκλοφοριακή αναστάτωση.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η κλειστή οδός Μητροπολίτου Προκοπίου, αμέσως μετά την οδό Κύπρου, που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες καλούνται να είναι υπομονετικοί, καθώς τα έργα αυτά είναι απαραίτητα για τη βελτίωση των υποδομών της πόλης, αλλά προς το παρόν προκαλούν σοβαρές αναταραχές στην καθημερινότητα των πολιτών.
Η δημοτική αρχή θα πρέπει να ενημερώνει τακτικά το κοινό για την πρόοδο των έργων και τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις. Η συνεργασία και η κατανόηση όλων είναι απαραίτητες για την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών και την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.
Γιάννης Γεωργαλής
Μακάριος Λαζαρίδης | «Με δύο επιπλέον οδηγούς ΕΚΑΒ ενισχύεται από σήμερα το Κέντρο Υγείας Πρίνου»
Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, ανακοίνωσε μέσω ανάρτησής του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ότι το Κέντρο Υγείας Πρίνου ενισχύεται από σήμερα με την προσθήκη δύο (2) ΕΠ.ΟΠ. Επιλοχιών, οι οποίοι θα υπηρετούν ως οδηγοί στο ΕΚΑΒ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι δύο Επιλοχίες θα παραμείνουν στις συγκεκριμένες θέσεις τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι αυτή η ενίσχυση αποτελεί ικανοποίηση ενός ακόμα αιτήματος της τοπικής κοινωνίας, το οποίο είχε μεταφέρει στα αρμόδια Υπουργεία. Στην ανάρτησή του, σημείωσε ότι «η Κυβέρνηση συνεχίζει να βρίσκεται δίπλα στους πολίτες»
Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς
Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.
H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.
Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.
Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.
Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.
Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.
Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.
Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.
Πηγή:carandmotor
7 στους 10 Έλληνες οδηγούς έχουν περάσει με πορτοκαλί-κόκκινο | Τι συμβαίνει στους δρόμους
Το Ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα της 3ης έκδοσης της έρευνας για την «Κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη». Σε συνέχεια του Βαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης, η έρευνα αυτή, που διεξήχθη από την Ipsos, εξετάζει συγκεκριμένα τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων που καλούνται να αντιμετωπίσουν τη συνύπαρξη διαφορετικών τρόπων μετακίνησης.
Πόσο προσέχουν τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου οι αυτοκινητιστές, οι οδηγοί μηχανοκίνητων δικύκλων, οι ποδηλάτες ή οι πεζοί; Σε ποιο βαθμό σέβονται τους κανόνες κοινής χρήσης του οδικού δικτύου; Επηρεάζεται η συμπεριφορά τους από τους διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης που χρησιμοποιούν;
Οι απαντήσεις των 12.400 Ευρωπαίων, καταδεικνύουν την ανάγκη ευαισθητοποίησης όλων των χρηστών του οδικού δικτύου ως προς την ανάγκη σεβασμού των υπολοίπων και των κανόνων, ώστε να μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά στον δρόμο.
Βασικό αποτέλεσμα της έρευνας είναι η απροθυμία των χρηστών να αφήσουν χώρο για τους άλλους, καθώς:
Το 26% των οδηγών αυτοκινήτου και το 57% των μοτοσικλετιστών καταπατά τους ποδηλατοδρόμους,
το 72% των ποδηλατών χρησιμοποιεί τα πεζοδρόμια,
το 85% των πεζών διασχίζει το δρόμο εκτός των προστατευμένων διαβάσεων
…και το 93% των χρηστών του οδικού δικτύου εξακολουθεί να φοβάται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων.
Πιο αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ως εξής: (Τα Ελληνικά αποτελέσματα με μαύρο χρώμα και υπογράμμιση)
Στην Ευρώπη, η τακτική χρήση των ενεργητικών τρόπων μετακίνησης αυξάνεται αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερα από αυτή της πλειονότητας των ευρωπαϊκών χωρών.
Το αυτοκίνητο είναι το νούμερο ένα μέσο μετακίνησης στην Ευρώπη. Για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, οι Ευρωπαίοι επιλέγουν επίσης πρόθυμα ενεργητικούς τρόπους. Το 66% μετακινείται τακτικά με τα πόδια (78% των Ελλήνων), και το 22% (σταθερό έναντι 2022) χρησιμοποιεί τακτικά ποδήλατο. Το 8% χρησιμοποιεί τακτικά μηχανοκίνητο δίκυκλο (12%) και το 4% πατίνι ή hoverboard (4%).
Δεν προξενεί έκπληξη ότι οι πιο τακτικοί χρήστες του ποδηλάτου είναι οι Ολλανδοί (58%), με απόσταση μπροστά από τους Βέλγους (28%), τους Πολωνούς (27%) και τους Γερμανούς (26%). Οι Γάλλοι βρίσκονται στην 8η θέση μαζί με τους Έλληνες (από 11 ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα) (13%), ακριβώς πάνω από τους Βρετανούς (10%) και τους Ισπανούς (9%).
Όσον αφορά το περπάτημα, στην πρώτη θέση έρχονται οι Ισπανοί (78%) και στην τελευταία οι Βέλγοι (50%).
Όποιος κι αν είναι ο τρόπος μετακίνησης, η συνύπαρξη με τους άλλους χρήστες είναι πηγή άγχους και εντάσεων.
Η ποικιλομορφία των τρόπων μετακίνησης (αυτοκίνητα, μηχανοκίνητα δίκυκλα, ποδήλατα, περπάτημα) και η εξέλιξη του αντίστοιχου αριθμού των χρηστών τους στον περιορισμένο δημόσιο χώρο, καθιστούν πολύπλοκη και συχνά δύσκολη τη συνύπαρξη των διαφορετικών χρηστών.
Η πολύ ευρεία πλειονότητα των χρηστών του οδικού δικτύου αναφέρει πως στους δρόμους επικρατεί μια ιδιαίτερα αγχωτική ατμόσφαιρα.
Η ανησυχία αυτή μπορεί να συνδέεται με επικίνδυνες συμπεριφορές άλλων χρηστών. Αυτό αναφέρει το 93% όλων των χρηστών (94%), και πιο συγκεκριμένα:
το 92% των αυτοκινητιστών (92%),
το 88% των τακτικών ποδηλατών (93%),
το 87% των μοτοσικλετιστών (87%).
Οι πεζοί επηρεάζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τους κινδύνους που αναλαμβάνουν άλλοι χρήστες του οδικού δικτύου. Για παράδειγμα, το 89% φοβάται ότι ένας οδηγός δεν θα σταματήσει για να τους αφήσει να περάσουν όταν βρίσκονται σε διάβαση πεζών (93%).
Ο φόβος απέναντι στην επιθετικότητα των αυτοκινητιστών υπογραμμίζεται από όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου: το 84% των αυτοκινητιστών (86%), το 82% των μοτοσικλετιστών (88%) και το 78% των ποδηλατών (87%).
Η αντίσταση στην κοινή χρήση του οδικού δικτύου, αλλά και η αίσθηση κινδύνου που νιώθουν ορισμένοι, οδηγούν στη γενικευμένη έλλειψη σεβασμού των χώρων που προορίζονται για συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών.
Ο πολεοδομικός και οδικός σχεδιασμός πρέπει να εξασφαλίζει την αρμονική συνύπαρξη των διαφόρων τρόπων μετακίνησης, με ταυτόχρονη προσαρμογή στις αλλαγές της κινητικότητας. Ακόμη και σε περιορισμένα περιβάλλοντα, είναι κρίσιμο να διασφαλίζεται ο σεβασμός των χώρων που προορίζονται για τους πιο ευάλωτους χρήστες. Ωστόσο, η έλλειψη χώρου, η πυκνότητα της κυκλοφορίας ή ενίοτε απλώς η προσπάθεια για περισσότερη ασφάλεια οδηγούν στην καταπάτηση των χώρων που προορίζονται για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, με συνέπεια οι τελευταίοι να κινδυνεύουν. Κάθε τύπος χρήστη έχει τη δική του καθ’ ομολογίαν κακή συμπεριφορά:
Πεζοδρόμια χρησιμοποιούνται πολύ συχνά από ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές θέτοντας σε κίνδυνο τους πεζούς
Τα πεζοδρόμια είναι χώροι για τους πεζούς. Παρόλ’ αυτά, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες τείνουν πολύ συχνά να τα χρησιμοποιούν για στάθμευση (61% των μοτοσικλετιστών, 52%) ή για να κυκλοφορούν (45 % των μοτοσικλετιστών, 20% και 72 % των τακτικών ποδηλατών,80%). Αυτή η καταχρηστική κατάληψη του χώρου αποτελεί κίνδυνο για τους πεζούς, το 64% των οποίων δήλωσε πως τους έχει σκουντήξει τουλάχιστον μία φορά κάποιος χρήστης ποδηλάτου, πατινιού ή hoverboard ενώ περπατούσαν σε πεζοδρόμιο (89%).
Ζώνη ποδηλάτων και ποδηλατοδρόμοι: Η παραμελημένη προστασία των ποδηλατών
Ενώ οι ζώνες ποδηλάτων (τετράγωνη ζώνη ακριβώς μπροστά στο φανάρι) προορίζονται αποκλειστικά για ποδήλατα ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν μπροστά από τα αυτοκίνητα σε μια διασταύρωση με φανάρια, για να βλέπουν και να τους βλέπουν καλύτερα, το 57% των μοτοσικλετιστών (44%) και το 26% των αυτοκινητιστών (28%) παραδέχονται πως σταματούν εκεί. Οι ποδηλατοδρόμοι αποτελούν επίσης πεδίο κατάχρησης των οδηγών δικύκλων και αυτοκινήτων: το 50% των μοτοσικλετιστών παραδέχονται ότι τους χρησιμοποιεί (22%) και το 18% των αυτοκινητιστών τους χρησιμοποιεί είτε για στάση είτε για στάθμευση (20%).
Στάθμευση, ειδικές λωρίδες: ανάρμοστες και επικίνδυνες συμπεριφορές των οδηγών αυτοκινήτων
Πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι οδηγοί, οι οποίοι τις αντιμετωπίζουν συχνά ως ακίνδυνες πρακτικές, μπορούν να έχουν σοβαρές συνέπειες στους ευάλωτους χρήστες. Ενδεικτικά, το 32% των αυτοκινητιστών ομολογεί ότι διπλοπαρκάρει τακτικά (52%), το 21% παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί τις λωρίδες των λεωφορείων (38%), το 14% αναγνωρίζει ότι παρκάρει στις θέσεις ατόμων με αναπηρία (12%) και το 15% σε θέσεις για ηλεκτρικά οχήματα (16%). Μια άλλη περίπτωση απροσεξίας ως προς τους ποδηλάτες, το 36% των αυτοκινητιστών παραδέχεται ότι ανοίγει την πόρτα χωρίς να ελέγχει αν πλησιάζει ποδήλατο (25%).
Η ανάληψη ρίσκων και η μη τήρηση βασικών κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας επηρεάζουν όλες τις κατηγορίες χρηστών του οδικού δικτύου.
Το 66% των Ευρωπαίων χρησιμοποιεί το κινητό ενώ οδηγεί
Παρόλο που η χρήση του τηλεφώνου αναγνωρίζεται ως μία από τις κύριες πηγές απόσπασης της προσοχής και αιτία πολλών ατυχημάτων, περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς αυτοκινήτων, μοτοσικλετιστές και πεζούς χρησιμοποιούν το τηλέφωνο ενώ οδηγούν ή περπατούν:
το 66% των οδηγών αυτοκινήτων (76%),
το 57% των πεζών (72%),
το 50% των μοτοσικλετιστών (31%),
το 34% των τακτικών ποδηλατών(41%).
Η παράβαση του κόκκινου, ή του κόκκινου «ανθρωπάκου» για τους πεζούς, μπορεί να αποδειχθεί θανάσιμη είτε για τον ίδιο τον παραβάτη, είτε για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Παρόλ’ αυτά, το αδίκημα αυτό είναι ευρέως διαδεδομένο σε οδηγούς, ποδηλάτες και πεζούς.
Ενδεικτικά:
το 63% των οδηγών αυτοκινήτων παραδέχεται ότι περνά με πορτοκαλί ή κόκκινο (72%),
το 37% των τακτικών ποδηλατών παραδέχεται και εκείνο ότι το κάνει σε περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται από τη σήμανση (32%),
το 56% των πεζών παραδέχεται πως διασχίζει διαβάσεις ενώ το φανάρι που το αφορά είναι κόκκινο (68%) και το 85% πως μερικές φορές διασχίζει το δρόμο εκτός προστατευμένης διάβασης (90%).
Η παράλειψη χρήσης τους φλας πριν την προσπέραση ή την αλλαγή κατεύθυνσης, στην οποία υποπίπτουν περισσότεροι από 1 στους 2 οδηγούς (52%, 50%) αποκαλύπτει την κυριαρχία του εγωισμού και της αδιαφορίας προς τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Το 72% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι περνά με πορτοκαλί ή κόκκινο φανάρι
Η υιοθέτηση διαφορετικών τρόπων μετακίνησης οδηγεί σε αύξηση του σεβασμού απέναντι στους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου;
Ένα από τα οφέλη της χρήσης ποικίλων τρόπων μετακίνησης είναι η ικανότητα να μπαίνεις στη θέση του άλλου και να κατανοείς τους περιορισμούς και την ευπάθειά του. Το 63% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί τουλάχιστον έναν ακόμα τρόπο μετακίνησης πέρα από το περπάτημα -μηχανοκίνητο δίκυκλο, ποδήλατο, πατίνι…- (56% των Ελλήνων, 85 % των Ολλανδών και 39% των Βρετανών). Το 73% αυτών των «πολυ-χρηστών» δηλώνει πως είναι πιο προσεκτικό απέναντι στους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου (ελέγχει τα τυφλά σημεία, σέβεται τους ποδηλατοδρόμους και τους χώρους που προορίζονται για άτομα με αναπηρία, είναι προσεκτικό όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου κ.λπ.) (79%).
Μεταξύ των οδηγών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συχνά το ποδήλατο, το 39% εκτιμά πως σέβεται περισσότερο την οδική σήμανση από όταν είναι με το αυτοκίνητο (62%) και το 64% θεωρεί πως μια διαδρομή με ποδήλατο απαιτεί περισσότερη προσοχή απ’ ό,τι με αυτοκίνητο (81%).
Ιδιαιτερότητες που αφορούν το ποδήλατο
Στην Ευρώπη, οι γυναίκες που χρησιμοποιούν τακτικά ποδήλατο είναι λιγότερες από τους άνδρες: (20% έναντι 25%, 10% έναντι 17%). Αντίθετα, στην περίπτωση της περιστασιακής χρήσης ποδηλάτου αυτή η διαφορά μειώνεται (38% έναντι 41%, 39% έναντι 38%).
Το αίσθημα ασφάλειας πάνω στο ποδήλατο, το οποίο αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της ποδηλασίας, διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα. Στην Ευρώπη, ενώ κατά μέσο όρο το 80% των ποδηλατών αισθάνονται ασφαλείς, αυτή η αναλογία κυμαίνεται από το 93% στους Ολλανδούς, στο 65% για τους Έλληνες και μέχρι και 60% για τους Γάλλους (δηλαδή 33 πόντους διαφορά!). Οι τελευταίοι, μάλιστα, αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς από όλους τους πολίτες των 11 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Χρήση κράνους
Η χρήση κράνους κατά την ποδηλασία δεν είναι υποχρεωτική για τους ενήλικες σε καμία από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, με την εξαίρεση της Ισπανίας όπου συνιστάται στις αστικές περιοχές και είναι υποχρεωτική έξω από αυτές. Στην Ευρώπη, το 28% των τακτικών ποδηλατών φορά συχνά κράνος (43%). Περισσότερο το φορούν οι Άγγλοι (60%) και οι Ισπανοί (51%), και λιγότερο οι Ολλανδοί (8%).
Περισσότεροι οι άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες που μετακινούνται με ποδήλατο στην Ευρώπη
Νεκρή γωνία
Στις αστικές περιοχές, η λάθος εκτίμηση της νεκρής γωνίας από τους οδηγούς βαρέων οχημάτων (φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν) ή από τους ποδηλάτες πολύ συχνά θέτει σε κίνδυνο κυρίως τους τελευταίους. Ωστόσο, το 52% (41%) των ποδηλατών δηλώνει πως προσπερνά από τα δεξιά λεωφορεία ή φορτηγά, παρότι εκτιμά πως προσέχει τις νεκρές γωνίες.
Νυκτερινή οδήγηση χωρίς φώτα
Η νυκτερινή οδήγηση απαιτεί να φαινόμαστε καλά για την ασφάλειά μας και για να μην αιφνιδιάσουμε τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Παρόλ’ αυτά, το 28% των Ευρωπαίων τακτικών ποδηλατών (30%) παραμελεί αυτό το ουσιαστικό μέτρο ασφάλειας.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Προτείνει αξιολόγηση και εξετάσεις κάθε 5 χρόνια για ηλικιωμένους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει αξιολόγηση και εξετάσεις για τους ηλικιωμένους οδηγούς κάθε 5 χρόνια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι πρωτοπόρος στον αγώνα για την εξάλειψη των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους έως το 2050, προτείνοντας μια σειρά καινοτομιών στην έκδοση άδειας οδήγησης.
Οι προτάσεις της Επιτροπής περιλαμβάνουν μέτρα για την εκπαίδευση νέων οδηγών, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι για την αποδοχή των οχημάτων μηδενικών εκπομπών που είναι στο ορίζοντα.
Ταυτόχρονα, η πρόταση αποσκοπεί στην προώθηση της ασφαλούς συνύπαρξης αυτών των οχημάτων με τους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως πεζοί, ποδηλάτες και αναβάτες μοτοσικλέτας, ιδίως στο αστικό περιβάλλον.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εξετάζεται επίσης η ανανέωση των αδειών οδήγησης για τους ηλικιωμένους οδηγούς, ένα θέμα που θέτει προκλήσεις λόγω των διαφορετικών νομοθεσιών στα κράτη μέλη.
Η Επιτροπή προτείνει τη θέσπιση ενιαίας πολιτικής για την ανανέωση των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους οδηγούς, με κοινά κριτήρια αξιολόγησης και εξετάσεις κάθε 5 χρόνια.
Η πρόταση αυτή δημιουργεί συζητήσεις σε πολλά κράτη μέλη.
Για παράδειγμα, στη Γερμανία, η άδεια οδήγησης έχει διά βίου ισχύ, ανεξάρτητα από την ηλικία.
Στη Μεγάλη Βρετανία συζητήθηκε ακόμη και η υποχρεωτική κατάθεση της άδειας μετά τα 70.
Στην Ελλάδα, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία μετά τα 65 έτη, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί συμμορφώνονται με τις ασφαλείς πρακτικές οδήγησης και αποτελούν λιγότερο κίνδυνο για τα ατυχήματα σε σύγκριση με τους νεαρούς οδηγούς.
Οι προτάσεις της Επιτροπής αναμένεται να προκαλέσουν συζητήσεις και αντιπαραθέσεις στα εθνικά κοινοβούλια και τις αρχές, καθώς επιδιώκουν την εύρεση ισορροπίας μεταξύ ασφάλειας στους δρόμους και των δικαιωμάτων των οδηγών.
Ιατρικοί Σύλλογοι ΑΜΘ: “Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες”
Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε στη βουλή, κατά πλειοψηφία, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 132-05/07/2023 τ.Α΄) που προβλέπει τη διενέργεια διακομιδών ασθενών με ΕΚΑΒ που θα στελεχώνονται με μεικτά πληρώματα και τη συνδρομή του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων και τους ΟΤΑ για την εκτέλεση υπηρεσίας οδηγού με τη συνοδεία υγειονομικού προσωπικού πάσης φύσεως.
Σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι να καλυφθεί η υποστελέχωση των πληρωμάτων – εκπαιδευμένοι διασώστες – στα ασθενοφόρα των δομών του ΕΚΑΒ, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων των ορισμένων περιοχών της χώρας.
Οι ιατρικοί σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι αντίθετοι στο μεσομακροπρόθεσμο χαρακτήρα του παραπάνω μέτρου. Το ζήτημα που ανακύπτει αφορά στην ασφάλεια περισυλλογής και μεταφοράς ενός ασθενούς η τραυματία, πράξεις οι οποίες πρέπει να γίνονται από ειδικευμένο προσωπικό που έχει λάβει την αντίστοιχη εκπαίδευση.
Όσον αφορά στον οδηγό που διατίθεται από τις ένοπλες δυνάμεις και άλλες υπηρεσίες, μη διαθέτοντας τις κατάλληλες γνώσεις δεν μπορεί να συνδράμει στο ιατρονοσηλευτικό έργο.
Ένα επιπλέον ζήτημα που προκύπτει είναι ότι σε όλη τη διάρκειά του 24ωρου απαιτείται η εργασία ενός επιπλέον ιατρού και νοσηλευτή που θα έχουν το ρόλο του διασώστη. Με δεδομένες τις ελλείψεις σε προσωπικό που ήδη υπάρχουν στις πρωτοβάθμιες δομές υγείας, συμπεραίνουμε ότι πολλά κέντρα υγείας ενδεχομένως να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο.
Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες – πληρώματα ασθενοφόρου καθώς και δημιουργία βάσεων ΕΚΑΒ στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας Α.Μ.Θ, σε 24ωρη βάση.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ
ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου
ΛΟΥΡΜΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης
ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας
Η Π.Ο.Ε .Ο.Τ.Α. καταγγελεί την Εγνατία Α.Ε που απαίτησε απο τους οδηγούς των υδροφόρων να πληρώσουν διόδια
Ο απόλυτος παραλογισμός.Οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου κλήθηκαν και πλήρωσαν διόδια στην Εγνατία Οδό την ώρα που είχε σημάνει «κόκκινος» συναγερμός και έτρεχαν να συνδράμουν στην κατάσβεση πυρκαγιάς εφοδιάζοντας με νερό τα οχήματα της Πυροσβεστικής.
Το γεγονός αυτό είναι απίστευτο και πέραν κάθε λογικής.Να κινητοποιείται ένας ολόκληρος μηχανισμός προκειμένου να αντιμετωπιστεί μία πυρκαγιά και η Εγνατία Α.Ε. να σταματάει τα Δημοτικά Οχήματα για να πληρωθεί τη διέλευση τους. Μα κανείς δεν φρόντισε να λυθεί αυτό το ζήτημα; Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι σε μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο χρόνος παίζει κρίσιμο ρόλο; Κι όμως η παρωδία συνεχίζεται…
Είναι μία κατάσταση θλιβερή και όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας την έχουν αντιμετωπίσει κατά καιρούς τόσο οι οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου, όσο και οι συνάδελφοι τους του Δήμου Καβάλας και άλλων Δήμων. Στο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Α.Ε. που βρίσκεται κοντά στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων τα οχήματα των Δήμων να καλούνται να πληρώσουν διόδια.
Αυτό συνέβη και προ ολίγων ημερών, όταν υδροφόρα του Δήμου Νέστου πήγε να ανεφοδιάσει με νερό πυροσβεστικό όχημα για να σβήσει φωτιά που έκαιγε στο ύψος της Κοινότητας Πετροπηγής.
Το παράλογο, παράδοξο και τραγελαφικό αυτό γεγονός πρέπει να σταματήσει. Δήμοι, Υπουργεία και Εγνατία Α.Ε. πρέπει να συνεννοηθούν και να βρουν λύση ώστε η διέλευση των υδροφόρων των Δήμων να είναι ελεύθερη.Ποιος και πότε θα πληρώσει ας τα βρουν. Δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να προσπαθούν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να πληρώνουν διόδια. Δεν πηγαίνουν για καφέ με τις υδροφόρες. Συνδράμουν σε ένα έργο ύψιστης σημασίας όταν μεταφέρουν νερό για την κατάσβεση πυρκαγιών που μπορεί να απειλεί περιουσίες ή και ανθρώπινες ζωές.
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί τους ιθύνοντες να βρουν λύση σε αυτό το ζήτημα και στηρίζει απόλυτα το Σύλλογο Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας στις όποιες ενέργειες έχει αναλάβει στην κατεύθυνση αυτή. Είναι ντροπή οι εργαζόμενοι να προσφέρουν αγόγγυστα στην κατάσβεση των πυρκαγιών και άλλοι να νοιάζονται για τα αργύρια…
Πρόστιμο έως 3.000 ευρώ για 5 στους 10 οδηγούς – Ποια συνήθεια θα σου κοστίσει ακριβά
Πολλαπλές και σε κάθε περίπτωση οδυνηρές συνέπειες έχει η κακή συνήθεια του καπνίσματος και μάλιστα σε χώρους όπως το αυτοκίνητο, με τα πρόστιμα να φτάνουν ακόμα και τα 3.000 ευρώ
Ακριβά είναι πολύ πιθανόν να πληρώσουν τη συνήθεια του καπνίσματος εκείνοι που επιλέγουν να ανάψουν ένα τσιγάρο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Μια φαινομενικά «αθώα» ή αν προτιμάτε κοινή συνήθεια, καθώς το κάπνισμα ποτέ δεν ήταν αθώο, μπορεί να έχει οδυνηρές συνέπειες όχι μόνο στη δική μας υγεία και των γύρω μας αλλά και στην τσέπη μας, καθώς υπό προϋποθέσεις το πρόστιμο για το κάπνισμα στο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 3.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον αντικαπνιστικό Νόμο (4633/2019) απαγορεύεται πλήρως το κάπνισμα και η κατανάλωση προϊόντων καπνού σε όλα τα οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, όταν σε αυτά επιβαίνουν ανήλικοι κάτω των 12 ετών.
Το πρόστιμο ορίζεται στα 1.500 αφορά και δεν αφορά μόνο τον οδηγό του οχήματος αλλά οποιοδήποτε επιβάτη καπνίσει εντός του οχήματος.
Μάλιστα στην περίπτωση που πρόκειται για όχημα δημόσιας χρήσης, το πρόστιμο διπλασιάζεται και φτάνει τα 3.000 ευρώ.
Το πρόστιμο των 3.000 ευρώ συνοδεύεται και από την αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έναν μήνα ανά διαπιστωθείσα παράβαση, κάτι που σημαίνει ότι αν εντοπιστούν, για παράδειγμα, δύο επιβάτες που καπνίζουν, το διάστημα αφαίρεσης του διπλώματος διπλασιάζεται
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η απαγόρευση καπνίσματος και το πρόστιμο των 1.500 ή των 3.000 ευρώ δεν συνδέεται με εκείνο της απόρριψης του τσιγάρου από το αυτοκίνητο.
Η ρίψη του τσιγάρου στο περιβάλλον τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ, με την Πυροσβεστική Διάταξη να προβλέπει κλιμακούμενα πρόστιμα ανάλογα με την κατηγορία κινδύνου (ανάλογα την περιοχή που πετάξατε την “γόπα” και την επικινδυνότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς).