Η Ξάνθη γιόρτασε το «ΟΧΙ» με παρελάσεις και καταθέσεις στεφάνων

Την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου γιόρτασε το Σάββατο η Ξάνθη, με κάθε επισημότητα, με μαθητικές παρελάσεις και καταθέσεις στεφάνων.

Το επίκεντρο το ενδιαφέροντος ήταν η μεγάλη στρατιωτική και μαθητική παρέλαση στην πόλη, η οποία ξεκίνησε στις 12:00. Αντίστοιχα, μαθητικές παρελάσεις με καταθέσεις στεφάνων πραγματοποιήθηκαν σχεδόν σε κάθε οικισμό της Ξάνθης.

Το πρωί του Σαββάτου τελέσθηκε επίσημη δοξολογία στο Ιερό Καθεδρικό Ναό της Του Θεού Σοφίας ενώ ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο Πεσόντων, στην πλατεία ελευθερίας και κατάθεση στεφάνων.

Οι παρελάσεις πραγματοποιήθηκαν με μικρές εναλλαγές στο σκηνικό του καιρού.

ΠΗΓΗ | xanthinea.gr




Καβάλα: Ικανοποίηση στην εστίαση όχι όμως στην αγορά

Ικανοποιητική ήταν η κίνηση στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Καβάλα στο πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου

Ο πρόεδρος του Σωματείου Καφεζυθοπωλών, Γιώργος Βαφείδης σημείωσε πως κινήθηκαν ικανοποιητικά σε γενικές γραμμές, κάτι που αναμένεται να επαναληφθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τον ίδιο αναμένεται μέχρι και τις επαναληπτικές εκλογές να υπάρξει σημαντική εμπορική κίνηση στις επιχειρήσεις τους.

Την ίδια ώρα μειωμένη παρουσιάζεται η εμπορική κίνηση στην αγορά της πόλης λόγω των εκλογών. Το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Βασίλης Λεμονίδης υπογράμμισε ότι ευελπιστούν να ανέβει η επισκεψιμότητα.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι σίγουρα η προεκλογική διαδικασία έφερε αλλαγές και δεν είχαν ανάλογη κίνηση στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Έχουν εισέλθει ωστόσο στη μετάβαση προς το φθινόπωρο και τα καταστήματα έχουν παραλάβει ένα μεγάλο μέρος της φθινοπωρινής και χειμερινής σεζόν.

 




“Λαϊκή Συσπείρωση”: Λαϊκές αγορές στην υπηρεσία μικροπαραγωγών, μικρέμπορων, καταναλωτών και όχι μεγαλέμπορων και σουπερμάρκετ

Στη Λαϊκή Αγορά πραγματοποίησε περιοδεία το πρωί του Σαββάτου 30/9, ο υποψήφιος δήμαρχος Καβάλας, Χρήστος Ποτόλιας συνοδευόμενος από δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους

Στις συζητήσεις που έγιναν με μικροπωλητές, παραγωγούς  και κατοίκους κυριάρχησε το πρόβλημα της ακρίβειας που τρώει το κουτσουρεμένο λαϊκό εισόδημα, με αποτέλεσμα να υπάρχει και μειωμένος τζίρος και εισόδημα στους μικρεμπόρους και παραγωγούς της Λαϊκής Αγοράς.

Αναδείχτηκε από τους εκπροσώπους της Λαϊκής Συσπείρωσης το γεγονός ότι ο δήμος λειτουργεί συμπληρωματικά στο φοροκυνηγιτό του κράτους που συμπληρώνει με τοπικούς φόρους, χαράτσια και πρόστιμα το χτύπημα στο εισόδημα παραγωγών και εμπόρων.

Επίσης ο Χρήστος Ποτόλιας αναφέρθηκε στο νόμο που ψήφισε η ΝΔ το 2021, με τον οποίο περιορίζονται περαιτέρω τα τελευταία ψήγματα προστασίας μικροπαραγωγών και μικροεπαγγελματιών, με σκοπό να παραδοθούν οι λαϊκές αγορές σε μεγαλεμπόρους και σούπερ μάρκετ.

Με τις αλλαγές αυτές του νόμου, σε συνδυασμό με την όξυνση του ανταγωνισμού, θα οδηγηθούν χιλιάδες επαγγελματίες εκτός λαϊκής αγοράς, ενώ θα υπάρχει αντανάκλαση και στις τιμές των προϊόντων, στη λαϊκή κατανάλωση. Στο στόχαστρο δηλαδή μπαίνει και η λαϊκή οικογένεια, η δυνατότητά της να προμηθεύεται φρέσκα προϊόντα και άλλα αγαθά από τις λαϊκές σε προσιτές τιμές, ειδικά σε μια περίοδο που η ακρίβεια τσακίζει το εισόδημα των εργαζομένων.

Οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης διεκδικούν μέτρα για τη μείωση του κόστους παραγωγής, όπως την κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, την επιδότηση του κόστους στα μέσα και εφόδια, την κατάργηση του ΦΠΑ σε μέσα – εφόδια και σε βασικά είδη που πωλούνται στη λαϊκή αγορά. Να ενισχύονται οι Λαϊκές Αγορές και από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι μόνο από την εισφορά των επαγγελματιών που πρέπει να μειωθεί.

Κάλεσαν σε ενίσχυση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σε Δήμο και Περιφέρεια, ώστε να υπάρξουν περισσότεροι αγωνιστές εκλεγμένοι, που αποτελούν τα μάτια, τη φωνή και τα αυτιά του λαού σε δημοτικό και περιφερειακό συμβούλιο, για να μπουν περισσότερα εμπόδια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, που εξειδικεύεται σε Δήμο και Περιφέρεια.




Παρέμβαση Μάκη Παπαδόπουλου: «Όχι άλλος χαμένος χρόνος για την Πολιτική Προστασία. Πρέπει να δράσουμε ΤΩΡΑ!!»

Οι πρωτοφανείς σε έκταση και ένταση θεομηνίες (πυρκαγιές και πλημμύρες) έπληξαν φέτος ολόκληρες περιφέρειες της Ελληνικής Επικράτειας και άφησαν πίσω μη-ανατάξιμες καταστροφές, απώλεια συνανθρώπων μας, καταστροφές σε περιουσίες, στο περιβάλλον, στις τοπικές οικονομίες και στον κοινωνικό ιστό των περιοχών. Οι καταστροφές αυτές θα έχουν συνεχείς και μεσοπρόθεσμες συνέπειες, τόσο στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, όσο και στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία συνολικά.

Οι διαστάσεις των καταστροφών έχουν μεταβάλλει το πρόβλημα από ποσοτικό σε ποιοτικό. Το μέγεθος των καταστροφών είναι ανυπολόγιστο και, ίσως, μη-ανατάξιμο με όρους διάρκειας της ανθρώπινης ζωής. Οι αρνητικές συνέπειες των καταστροφών θα είναι μεσοπρόθεσμες, αν όχι, μακροπρόθεσμες.

Ωστόσο, η Κλιματική Αλλαγή με ακραία καιρικά φαινόμενα (καύσωνες, βροχοπτώσεις, χαλαζοπτώσεις, χιονοπτώσεις) είναι η νέα πραγματικότητα, με την οποία θα πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμεΟι φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες) είναι κρίσιμες καταστάσεις, τις οποίες θα πρέπει να έχουμε την ικανότητα και επάρκεια να διαχειριζόμαστε, όταν συμβαίνουν.

Το ερώτημα δεν είναι αν θα συμβεί σε εμάς το κακό.

Το ερώτημα σαφέστατα είναι πότε θα συμβεί σε εμάς το κακό.

Αδιαμφισβήτητα, μετά τις καταστροφές, το Κράτος οφείλει να προβαίνει σε άμεσες παροχές στους ιδιώτες και στις επιχειρήσεις των πληγεισών περιοχών, θέτοντας ως στόχο οι παροχές αυτές να ανταποκρίνονται στο πραγματικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προέκυψαν.

Από την πλευρά της η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε ολόκληρη την Επικράτεια θα πρέπει και αυτή, σύσσωμη, να συμβάλλει με τις δικές της δυνάμεις και πόρους για τη βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση των συνεπειών των καταστροφών.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να ενισχυθεί κατάλληλα, ώστε να έχει την ικανότητα και την επάρκεια να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει Θεομηνίες και Φυσικές Καταστροφές.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να οργανώσει τις υπηρεσίες της και να αποκτήσει τις απαραίτητες υποδομές σε εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό, μέσω:

  • Κατάρτισης προγραμμάτων εκπαίδευσης και ασκήσεων ετοιμότητας του προσωπικού και των εθελοντών που εμπλέκονται σε δράσεις πολιτικής προστασίας.
  • Συνεργασίας με όλους τους συναρμόδιους φορείς και υπηρεσίες για την αξιοποίηση ηλεκτρονικών εργαλείων παρακολούθησης των δασικών εκτάσεων
  • Διεκδίκησης συμμετοχής σε προγράμματα που αφορούν δράσεις αντιπυρικής ή αντιπλημμυρικής προστασίας σε συνεργασία σε άλλους φορείς, με σκοπό την προμήθεια ειδικού εξοπλισμού και μεταφοράς τεχνογνωσίας.

Θα πρέπει επίσης να σχεδιάσει και να υλοποιήσει λύσεις άμεσης εφαρμογής, που να παρέχουν επιλογές για όσους από τους πληγέντες συνανθρώπους μας έχουν τη θέληση και τη δύναμη να αντιδράσουν στη μοίρα τους και να ξαναρχίσουν άμεσα τη ζωή τους.

Οι λύσεις αυτές, μεταξύ των άλλων, θα πρέπει να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε:

  • Την παροχή δυνατότητας προσωρινής ή μονιμότερης εργασίας και προσωρινής ή μονιμότερης στέγης στους πληγέντες.

Ειδικά για αυτό, Προς θα πρέπει (α) να αξιοποιηθούν και να διαμορφωθούν μη χρησιμοποιούμενα δημόσια και δημοτικά κτίρια (π.χ. πρώην καπναποθήκη ΤΕΑΥΚΕ, Σανατόριο κ.ά.) σε αξιοπρεπείς κατοικίες για τους πληγέντες και (β) να προσλαμβάνονται στις Δημοτικές Υπηρεσίες Αποκατάστασης Καταστροφών οι πληγέντες που θα επιλέξουν τη λύση αυτή.

  • Ο Δήμος Καβάλας, ως μητροπολιτικός δήμος του Νομού Καβάλας, θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για τον συντονισμό όλων των δήμων του Νομού με σκοπό τη δημιουργία μηχανισμού αλληλεγγύης ανάμεσα στους Δήμους, που θα εξυπηρετεί διαδημοτικά τέτοιες έκτακτες ανάγκες και θα μπορεί ενδεχομένως να συνδράμει δήμους όμορων ή και άλλων Νομών.

Για τις πλημμύρες της Θεσσαλίας προτείνουμε ο Δήμος Καβάλας, σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΚ, να προμηθευτεί άμεσα 10 ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη και 10 αντλίες όμβριων υδάτων, με σκοπό να αποσταλούν στις πληγείσες περιοχές του Θεσσαλικού κάμπου για όσο χρόνο κρίνεται απαραίτητο.

Τα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, κατά τη διάρκεια της ημέρας, για την παροχή ρεύματος για τις αντλίες, και κατά τη διάρκεια της νύχτας για φωτισμό.

Ο εξοπλισμός αυτός στη συνέχεια θα επιστραφεί στον Δήμο Καβάλας και θα αποτελεί παρακαταθήκη για υποστήριξη παρόμοιων δράσεων αλληλεγγύης μεταξύ των δήμων στο μέλλον.

Εμείς επιμένουμε:

ΟΧΙ ΑΛΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ.

Πρέπει να δράσουμε.

Είναι πλέον θέμα επιβίωσης.

Είναι θέμα αυτοσεβασμού.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Όχι άλλη κοροϊδία στους δασκάλους, τους γονείς και μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ποταμουδίων!»

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι δάσκαλοι και οι γονείς του 11ου Δημοτικού Σχολείου των Ποταμουδίων έγιναν ακόμη μια φορά “μάρτυρες” των ψεύτικων υποσχέσεων της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής.

Λόγω του κακού σχεδιασμού και της προβληματικής υλοποίησης του έργου ανάπλασης που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην πλατεία Νεαπόλεως (η οποία λειτουργούσε ως αυλή για το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ποταμουδίων), οι προσωρινοί χώροι που θα δοθούν στους μαθητές για τα διαλείμματα κρίνονται ανεπαρκείς και δεν εγγυώνται ούτε την ασφάλεια των μαθητών ούτε την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου!

Την ίδια στιγμή, η απερχόμενη διοίκηση του Δήμου δίνει ψεύτικες υποσχέσεις ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο μήνες και θα δοθεί σε χρήση τμηματικά, ενώ αντίθετα το έργο είναι σίγουρο ότι θα ξεπεράσει τον ένα χρόνο υλοποίησης και δε θα παραδοθεί τμηματικά!

Συνεχίζοντας μάλιστα τον εμπαιγμό όλων, η Δημοτική Αρχή πρότεινε να χρησιμοποιείται ως αυλή ο χώρος του κλειστού γυμναστηρίου των Ποταμουδίων, την οποία πρόταση όμως απέρριψαν οι δάσκαλοι λόγω ακαταλληλότητας!

Εμείς δεσμευόμαστε να επιταχύνουμε την εκτέλεση του έργου και να βελτιώσουμε και τον σχεδιασμό και την εκτέλεσή του προς όφελος δασκάλων, μαθητών, γονέων και κατοίκων της περιοχής.

Με την ευκαιρία, ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή πρόοδο σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς!




Χαλκιδική: Η απάντηση του beach bar στην καταγγελία μητέρας -«Τάιζε παστίτσιο τον εαυτό της και τον άνδρα της, όχι το παιδί»

Στις καταγγελίες μητέρας ότι δεν της επέτρεψαν να ταΐσει το παιδί της με φαγητό που έφερε από το σπίτι, απάντησαν οι υπεύθυνοι του beach bar στη Χαλκιδική.

Ο υπεύθυνος του beach bar που σημειώθηκε το περιστατικό μίλησε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη λέγοντας πως «για τα παιδιά επιτρέπουμε τα πάντα».

Ο υπεύθυνος του μαγαζιού πρόσθεσε: «Η κυρία έφερε φαγητό μαζί της το οποίο ήταν παστίτσιο. Εμείς για τα παιδιά επιτρέπουμε όλα τα φαγητά και μάλιστα τα φυλάσσουμε και στο ψυγείο για να μην χαλάσουν. Η κυρία έβγαλε το φαγητό και αντί να ταΐσει το παιδί της, τάιζε την ίδια και τον άνδρα της. Υποχρέωση του σερβιτόρου ήταν να ενημερώσει την κυρία ότι ήταν σε οργανωμένη παραλία και δεν επιτρέπουμε φαγητά για τους πελάτες. Για τα παιδιά επιτρέπουμε τα πάντα».

Η καταγγελία της μητέρας
Να υπενθυμίσουμε ότι η μητέρα είχε καταγγείλει πως το beach bar τους απαγόρευσε να ταΐσουν το παιδί τους με φαγητό εκτός του καταστήματος και ότι ενώ είχαν πληρώσει για τις ξαπλώστρες και είχαν παραγγείλει από το μενού του καταστήματος, στη συνέχεια έβγαλαν φαγητό από το μικρό ψυγείο τους για να ταΐσουν το παιδί τους.

Εργαζόμενοι του beach bar την πλησίασαν και της είπαν πως κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται, και να πάνε στο αυτοκίνητό τους να ταΐσουν το παιδί.




Τι πρέπει να κάνω (και τι όχι) αν δω κάποιον να πνίγεται στη θάλασσα

Το καλοκαίρι είναι συνυφασμένο με το κολύμπι στη θάλασσα. Υπάρχουν, ωστόσο, και απρόοπτα που μπορεί να προκύψουν, για τα οποία πρέπει να είμαστε έτοιμοι.

Ένα από αυτά είναι το ενδεχόμενο να δούμε κάποιον άνθρωπο να πνίγεται.

Προ ημερών, το iefimerida.gr ζήτησε τα «φώτα» του Δημήτρη Χαλιώτη, εθελοντή ναυαγοσώστη-εκπαιδευτή, αναπληρωτή εκπροσώπου της Σχολής Ναυαγοσωστικής του Ερυθρού Σταυρού, για να δώσει απάντηση στο ερώτημα αν το φαγητό πριν το μπάνιο μπορεί να οδηγήσει σε πνιγμό.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι κάποιος πνίγεται
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο πνιγμός στη θάλασσα είναι πολύ διαφορετικός απ’ ό,τι νομίζουν οι περισσότεροι, καθώς το θύμα είναι συνήθως σε κάθετη (όρθια) θέση και δεν μπορεί να φωνάξει ή να καλέσει σε βοήθεια. Επιπλέον, είναι μύθος ότι ο άνθρωπος που πνίγεται κουνά μανιωδώς τα χέρια του, καθώς εκείνη τη στιγμή το μόνο που προσπαθεί να κάνει είναι να ζήσει. Γι’ αυτό και ο πνιγμός στο νερό ονομάζεται και «σιωπηλός θάνατος».

Τα βασικά σημάδια που πρέπει να σημάνουν «καμπανάκι» για πνιγμό:

το άτομο είναι ήσυχο
δεν ανταποκρίνεται αν κάποιος ρωτήσει αν είναι καλά
δείχνει να αναπνέει γρήγορα
το βλέμμα είναι απλανές, χωρίς να εστιάζει κάπου
τα μαλλιά μπορεί να καλύπτουν το μέτωπο ή τα μάτια
το κεφάλι του είναι κοντά στο νερό και γέρνει προς τα πίσω
προσπαθεί, χωρίς επιτυχία, να πάρει ύπτια θέση
δείχνει σα να σκαρφαλώνει μια «αόρατη σκάλα»
Τι μπορούμε να κάνουμε, αν δούμε κάποιον να πνίγεται
Οι περισσότεροι ίσως να θεωρούν ότι αν δουν κάποιον να πνίγεται θα πρέπει, δίχως δεύτερη σκέψη, να τρέξουν και να κολυμπήσουν προς το μέρος του για να τον βοηθήσουν.

Σύμφωνα με τον ναυαγοσώστη του Ερυθρού Σταυρού Δημήτρη Χαλιώτη, μια τέτοια κίνηση ίσως να απέβαινε μοιραία και για τους δυο.

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να καλέσουμε στο 112 ή στο 108 το Λιμενικό για να έρθει συνδυασμένη βοήθεια. Το δεύτερο που θέλουμε να κάνουμε είναι να μην πλησιάσουμε τον άνθρωπο που πνίγεται, γιατί θα κινδυνεύσουμε εμείς οι ίδιοι. Έχουμε δει πολλά περιστατικά όπου πνίγεται εν τέλει και ο άνθρωπος που πάει να βοηθήσει», εξηγεί ο Δημήτρης Χαλιώτης.

Όπως λέει, «το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να πετάξουμε ένα μέσο πλευστότητας προς την πλευρά του θύματος, ώστε να πιαστεί και να παραμείνει στην επιφάνεια, κρατώντας όμως απόσταση ασφαλείας από το θύμα. Ας είναι ένα άδειο μπιτόνι, ένα πλαστικό κουτί, κάτι που επιπλέει, στην ανάγκη και κάποια άδεια μπουκάλια αναψυκτικού. Ο στόχος είναι να τον βοηθήσουμε να μείνει στην επιφάνεια. Φυσικά, αν υπάρχει σωσίβιο ή κάποιο άλλο πιο κατάλληλο αντικείμενο το προτιμούμε».

«Ο άνθρωπος που πνίγεται έχει τετραπλάσια μυική δύναμη απ’ ό,τι υπό κανονικές συνθήκες»
Ερωτηθείς τι μπορεί να πάθει ένας ανεκπαίδευτος κολυμβητής που θα σπεύσει να βοηθήσει έναν άνθρωπο που πνίγεται, ο ναυαγοσώστης του Ερυθρού Σταυρού απαντά:

«Η παροιμία που λέει “ο πνιγμένος από τα μαλλιά πιάνεται” είναι δυστυχώς απόλυτα ρεαλιστική. Το θύμα, σε κατάσταση πανικού, έχει τετραπλάσια μυική δύναμη απ’ ό,τι έχει κανονικά και θα προσπαθήσει να επιπλεύσει και να μείνει στην επιφάνεια με κάθε δυνατό τρόπο, ακόμη και πατώντας πάνω σε εμάς. Καταλαβαίνουμε πού μπορεί να οδηγήσει αυτό. Και κάτι τελευταίο… Ας μάθουμε πρώτες βοήθειες, γιατί ο άνθρωπος που θα βγει από τη θάλασσα χρειάζεται πρώτες βοήθειες. Είναι καλό γενικά, να γνωρίζουμε όλοι τα βασικά».




«Όχι» από το ΣτΕ στην προσφυγή των συνταξιούχων του ΕΦΚΑ για τα αναδρομικά

Έχασαν τη δικαστική μάχη που έδωσαν συνολικά 16.000 συνταξιούχοι του e- ΕΦΚΑ, οι οποίοι διεκδικούσαν αναδρομικά από επικουρικές συντάξεις, δώρα και επιδόματα από το έτος 2016.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας με μια πιλοτικά απόφαση του έπειτα από προδικαστικό ερώτημα που είχε αποστείλει το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ότι δεν υπάρχει ούτε καν περιθώριο δικαστικής αξίωσης για τις παροχές από 12/5/2026 και μετά σύμφωνα με τον αποκαλούμενο νόμο Κατρουγκαλου.

Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας ο νόμος αυτός δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για την αναδρομική καταβολή των επικουρικών συντάξεων και των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής άδειας.

Η 7μελης σύνθεση του Α΄ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο την αντιπρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου Σπυρίδουλα Χρυσικοπούλου και εισηγητή τον σύμβουλο επικρατείας Νικόλαο Σκαρβέλη εξέδωσε  την υπ΄  αριθμ. 1342/2023 πιλοτική απόφασή του με την οποία κρίθηκε ότι «δεν καταβάλλονται, στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος του ν. 4387/2016, τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας που είχαν καταργηθεί με το άρθρο πρώτο   του ν. 4093/2012 και των οποίων η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική με τις 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλεια του Σ.τ.Ε.». Και δεν καταβάλλονται τα δώρα καθώς «δεν υφίσταται αγώγιμη αξίωση για τις παροχές αυτές για τον μετά την 12.5.2016 χρόνο» για τον μετά την ισχύ του ν. 4387/2016 χρόνο.

Διευκρινίζεται μάλιστα από τους συμβούλους Επικρατείας, ότι «δεν προβλέπονται υπό το νέο ασφαλιστικό σύστημα του ν. 4387/2016 από 12.5.2016 και εφεξής ούτε καταβάλλονται κατά τον, κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού, επανυπολογισμό των συντάξεων των παλαιών συνταξιούχων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προσφεύγοντες από την πλευρά τους υποστήριζαν ότι οι περικοπές είναι αντίθετες σε πλειάδα συνταγματικών διατάξεων και στο άρθρο 1 του πρόσθετου πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). Ακόμη, υποστήριζαν ότι τα τρία δώρα-επιδόματα δεν έχουν καταργηθεί και παράνομα  έγιναν οι περικοπές των επικουρικών συντάξεων τους.




Όμορφες ναι, βουλευτίνες όχι…

Οι σέξι υποψήφιες που τελικά δεν έπεισαν τους ψηφοφόρους

Χθες ζήτησαν την ψήφο του ελληνικού λαού με όπλα τους την εντυπωσιακή τους παρουσία και τα πληθωρικά προσόντα τους. Όπως όλα έδειξαν όμως δεν αρκούν μόνο αυτά…

Πέντε γυναικείες παρουσίες που θέλησαν να ομορφύνουν την προεκλογική περίοδο, να βάλουν φωτιά στην κάλπη και παράλληλα να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους στα κοινά, δεν κατάφεραν να… πείσουν και να εξασφαλίσουν τον πολυπόθητο σταυρό.

Ας θυμηθούμε ποιες είναι…

Κατερίνα Κάλαγκμπορ, Νέα Δημοκρατία, Β’ Αθηνών

Από πρώην Εκπρόσωπος Τύπου της Νεολαίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων αποφάσισε να είναι υποψήφια με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας στη Β’ Αθηνών αλλά δεν κατάφερε να εκλεγεί. Η Κατερίνα Κάλαγκμπορ είχε προκαλέσει αίσθηση με την δήλωσή της ότι «στο παρελθόν έχει τύχει να φιληθώ με γυναίκα, χωρίς να προβώ σε σεξουαλική πράξη. Τώρα λόγω του βιβλίου θα το κάνω το ραντεβού μαζί της, ώστε να ολοκληρωθεί και η πράξη, για να μπορώ να μεταφέρω μέσα από τον γραπτό λόγο ακριβώς την εμπειρία».

Νόνη Δούνια, Νέα Δημοκρατία, Α’ Πειραιά

Το γαλάζιο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας ομόρφυνε αρκετά με την παρουσία της Νόνης Δούνια στην Α’ Πειραιά. Η ομορφιά της όμως δεν την εξασφάλισε και την εκλογή της. Η Νέα Δημοκρατία εκλέγει έναν βουλευτή, τον Κωνσταντίνο Κατσαφάδο κι έτσι εκτός μένει το πρώην μοντέλο, καθώς και ο πρώην υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Φωτεινή Τσιτσιγκού, Τελεία, Β’ Αθηνών

Η Φωτεινή Τσιτσιγκού είπε να αφήσει για λίγο τα μικρόφωνα και να ριχτεί στη μάχη της κάλπης στο πλευρό του Απόστολου Γκλέτσου και μάλιστα σε μία αρκετά δύσκολη περιφέρεια όπως είναι αυτή της Β’ Αθήνας. Η πρώην παίκτρια του Fame Story δεν τα κατάφερε τελικά και η επιστροφή της στις πίστες είναι μάλλον βέβαιη.

Στέλλα Καλατζή – Νταζελίδου, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Τρίκαλα

Η λαϊκή τραγουδίστρια Στέλλα Καλατζή – Νταζελίδου ζήτησε την ψήφο των συντοπιτών της αλλά τελικά οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν εκλέγουν βουλευτή στα Τρίκαλα κι έτσι η εκρηκτική τραγουδίστρια θα επιστρέψει στη δουλειά της.