Δούκας: Το ντιμπέιτ δεν έγινε λόγω Ανδρουλάκη

Ο Χάρης Δούκας κατηγόρησε τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ακύρωση του ντιμπέιτ ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, που θα γίνει αυτή την Κυριακή. Ο Δούκας τόνισε ότι η ομάδα του ήταν έτοιμη για το ντιμπέιτ και δεν είχαν προγραμματίσει άλλες εκδηλώσεις, αλλά ο Ανδρουλάκης αποφάσισε να έχει ομιλία στον Πύργο την Τετάρτη, αποκλείοντας άλλες ημέρες.

Σύμφωνα με τον Δούκα, η μη πραγματοποίηση του ντιμπέιτ δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ είναι φοβικό και δεν θέλει να συζητά. Αντίθετα, ο ίδιος δήλωσε ότι επιθυμούν να έχουν διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Επιπλέον, εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχει έντονη επιθυμία για αλλαγές, που μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή στην εκλογική διαδικασία.

Ο Χάρης Δούκας εξέφρασε την απορία του σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να διαπραγματευτεί με το κυβερνητικό σύστημα αν δεν έχει τη δυνατότητα να συνομιλήσει με έναν συνυποψήφιο.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πιθανότητα ανατροπής στις εκλογές της Κυριακής, δήλωσε ότι πιστεύει ακράδαντα ότι μπορεί να συμβεί, καθώς υπάρχει μια ισχυρή επιθυμία για αλλαγή. Αυτή η ανάγκη για αλλαγή είναι και ο λόγος που ξεκίνησε η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ.

«Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε ένα ΠΑΣΟΚ ανοιχτό, θεσμικό, συμπεριληπτικό. Να φτιάξουμε ένα πολιτικό κέντρο με τους συνυποψηφίους μου που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα για όλα τα θέματα και τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε» είπε ακόμα ο Χάρης Δούκας ο οποίος απάντησε ότι «δεν έχω σκεφτεί θέσεις αντιπροέδρων. Μπορούν να αξιοποιηθούν οι άλλοι υποψήφιοι αν το ΠΑΣΟΚ ανοίξει».

Όπως τόνισε «η κοινοβουλευτική ομάδα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο και να μην κοιμάται με “ναι” και να ξυπνάει με “όχι” στις θέσεις όπως συνέβη με την επιστολική ψήφο».

Γιάννης  Γεωργαλής

 

 




Ανδρουλάκης: Ορόσημο για τον δημόσιο διάλογο το ντιμπέιτ, το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ.

Σε έναν νέο απολογισμό για το ντιμπέιτ των έξι υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚκάνει λόγο σε ανάρτησή του στο Facebook για «ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο» δηλώνοντας δικαιωμένος για τη διαδικασία του ντιμπέιτ.

«Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για το ντιμπέιτ στο ΠΑΣΟΚ

Η χθεσινή βραδιά ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για τον δημόσιο πολιτικό διάλογο. Όσοι επιμέναμε για ένα πιο ανοιχτό και ελεύθερο debate νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι.

Μετά από μια δεκαετία που σφραγίστηκε από την απολίτικη τοξικότητα ανάμεσα στον πρώην δικομματισμό, το ΠΑΣΟΚ πρωτοπόρησε ανοίγοντας νέους δρόμους στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται ο πολιτικός διάλογος στη χώρα. Βάλαμε ξανά τον πήχη ψηλά, γιατί στην ουσία βάλαμε την ίδια την πολιτική ψηλά.

Και ένα επιμύθιο του χθεσινού debate. Είναι πλέον ξεκάθαρο στους πολίτες ότι η ΝΔ έχει απέναντί της έναν ισχυρό αντίπαλο με εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ είναι ξανά εδώ. Και μετά τις 13 Οκτώβρη, θα είναι ακόμα πιο ενωμένο και ακόμα πιο δυνατό.

protothema.gr




ΠΑΣΟΚ: Επιχείρηση να πέσουν οι τόνοι και να “«κλειδώσουν» σήμερα τους όρους του ντιμπέιτ

Σε κλίμα έντονης κόντρας μεταξύ υποστηρικτών της πλευράς του Νίκου Ανδρουλάκηκαι του Χάρη Δούκα έκλεισε χθες η δεύτερη προσπάθεια για την εξεύρεση κοινού τόπου σχετικά με το ντιμπέιτ των έξι υποψήφιων αρχηγών του ΠΑΣΟΚκαι της οργάνωσης των εσωκομματικών εκλογών του Οκτωβρίου.

Η ημέρα ξεκίνησε συγκεκριμένα με την αναζήτηση κοινής «γραμμής» για τη διεξαγωγή της τηλεμαχίας στην ΕΡΤ από τους εκπροσώπους των υποψηφίων και κατέληξε σε ένα μπρα ντε φερ μεταξύ της πλευράς Ανδρουλάκη και Δούκα που παραλίγο να «τινάξει στον αέρα» το ενωτικό κλίμα της πρόσφατης Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ.

Έντονος διαξιφισμός πάντως δεν υπήρξε, σύμφωνα με ανακοίνωση σύσσωμης της Επιτροπής Δεοντολογίας, που διαψεύδει κατηγορηματικά σχετικά δημοσιεύματα δηλώνοντας ότι συνεχίζει το έργο της σε πνεύμα συνεργασίας και καταγγέλλοντας «κάθε προσπάθεια υπονόμευσής της».

Οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι σήμερα θα γίνει εκ νέου προσπάθεια και από όλες τις πλευρές να υπάρξει ομόφωνη απόφαση για τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση των εσωκομματικών εκλογών. «Κανείς δεν πρέπει να πυροδοτήσει εντάσεις, αντιθέτως όλοι έχουν την ευθύνη να οδηγήσουν σε “ήρεμα νερά” την κορυφαία διαδικασία για την εκλογή ηγεσίας, μέρος της οποίας είναι η τηλεμαχία και το στήσιμο της κάλπης στις περιοχές που έχουν συμφωνηθεί ανά την Ελλάδα», υπογραμμίζει έμπειρο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.

Η θέση Ανδρουλάκη

Η αλήθεια πάντως είναι ότι η τηλεμαχία παραμένει σε εκκρεμότητα. Η πλευρά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε την πρόταση να δίνεται η δυνατότητα για έναν δίλεπτο απευθείας αδιαμεσολάβητο διάλογο, κάτι που «θα αποτελεί καινοτομία στην ιστορία των ελληνικών debate και εφαρμόζεται ήδη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ». Στελέχη από το επιτελείο του νυν αρχηγού επιμένουν ότι: «ο Νίκος Ανδρουλάκης «σπάει» το στερεότυπο που θέλει τους νυν προέδρους να επιλέγουν ένα απολύτως προστατευμένο τηλεοπτικό περιβάλλον».

Τα ίδια στελέχη υπογραμμίζουν ότι θα αναζητηθεί εκ νέου σήμερα κοινός τόπος και συμπληρώνουν για το θέμα ότι: «Σχετικά με τις αιτιάσεις ότι πιθανώς να υπάρξουν λεκτικές παρεκτροπές κατά τον διάλογο, απαντούμε ότι η απευθείας ανταλλαγή απόψεων αναμφίβολα θα αναβαθμίσει την εσωκομματική διαδικασία, θα ενισχύσει το ενδιαφέρον των πολιτών, θα είναι κέρδος για την παράταξη και η έως τώρα δημόσια παρουσία όλων των υποψηφίων εγγυάται έναν ευπρεπή και δημιουργικό διάλογο. Όπως εξάλλου και ο συντονισμός της δίλεπτης συζήτησης εκ μέρους των δημοσιογράφων ώστε να εξασφαλιστεί η ισοτιμία χρόνου».

Η θέση Δούκα

Η πλευρά του Χάρη Δούκα προσήλθε, όπως αναφέρουν, στη συζήτηση για τους όρους διεξαγωγής της τηλεμαχίας με συγκεκριμένες προτάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν:

Ορισμός 5 θεματικών ενοτήτων που αφορούν την οικονομία και το κοινωνικό κράτος, την εξωτερική πολιτική και την άμυνα, τις σύγχρονες προκλήσεις (κλιματική κρίση), το κράτος και τους θεσμούς καθώς και τα επόμενα βήματα του ΠΑΣΟΚ.

5 follow up ερωτήσεις -παρεμβάσεις των υποψηφίων προς τους συνυποψήφιούς τους και με τη δυνατότητα απάντησης, προκειμένου να υπάρξει απευθείας διάλογος στα πρότυπα του πετυχημένου format του debate των περσινών δημοτικών εκλογών στην Αθήνα. «Από την πλευρά μας συμφωνήσαμε για τη διεξαγωγή του ντιμπέιτ στις 24 Σεπτεμβρίου από την ΕΡΤ-1 με τη συμμετοχή των δημοσιογράφων της δημόσιας τηλεόρασης», λένε συνεργάτες του κ. Δούκα. Τελικώς η πλευρά Δούκα όπως και οι εκπρόσωποι των άλλων υποψηφίων κατέληξαν στο να γίνουν 6 θεματικές, όχι όμως και στο προφίλ και στους κανόνες του απευθείας διαλόγου.

Το ενδιαφέρον βέβαια σημείο εντοπίζεται στο κλίμα που διαμορφώθηκε μετά από την πρώτη φάση της συνεδρίασης στη Χαριλάου Τρικούπη και αποτυπώνεται καταρχάς στο σχόλιο από την πλευρά του Δημάρχου Αθηναίων. «Τελικά θέλει ο κ. Ανδρουλάκης ντιμπέιτ; Γιατί μόνο η πλευρά του κ. Ανδρουλάκη διαφώνησε με το μοντέλο ντιμπέιτ, το οποίο η ΕΡΤ παρουσίασε πρώτη φορά πέρσι στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Με απευθείας διάλογο μεταξύ των υποψηφίων και κανόνες, που εξασφαλίζουν ίσο χρ.όνο για όλους», ισχυρίζονται στελέχη του επιτελείου του κ. Δούκα που σημειώνουν επίσης ότι οι του κ. Ανδρουλάκη «επιμένουν σε απαιτήσεις που δεν σπάνε κανένα στερεότυπο, όπως υποστηρίζει». Και προβλέπουν: «Απλά θα μετατρέψουν την προσπάθεια συζήτησης σε χάος και μάλιστα ετεροχρονισμένο. Επισημαίνουμε ότι η πρόταση μας στοχεύει ακριβώς στον απευθείας αδιαμεσολάβητο διάλογο, αλλά χωρίς διακοπές και προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι η ενότητα και η δημιουργία συνθηκών που θα επιτρέψουν στους πολίτες να παρακολουθήσουν μια ουσιαστική πολιτική αντιπαράθεση επιχειρημάτων. Θα συνεχίσουμε τις διαβουλεύσεις με αυτό ως οδηγό»

Στη διαρροή από την πλατεία Κοτζιά απάντησε το επιτελείο Ανδρουλάκη διαπιστώνοντας σκοπιμότητες για τη δημιουργια τεχνητής πόλωσης: «Καταθέσαμε την πρόταση για τη δυνατότητα δίλεπτου απευθείας διαλόγου μεταξύ των υποψηφίων στα πρότυπα των debate, που όλοι έχουμε παρακολουθήσει με μεγάλο ενδιαφέρον να διοργανώνονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στις προκριματικές εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η πλευρά του κ. Δούκα χαρακτηρίζει «χάος», ό,τι συμβαίνει με επιτυχία σε debate σε όλον τον κόσμο. Κατανοούμε τη σκοπιμότητα δημιουργίας τεχνητής πόλωσης, αλλά σε ό,τι μας αφορά δεν θα ακολουθήσουμε».

Η πλευρά Γερουλάνου

Η πλευρά Γερουλάνουεν τω μεταξύ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ζήτησε να υπάρχει γυναικεία εκπροσώπηση στην ομάδα των δημοσιογράφων. Επίσης ζήτησε να διερευνηθεί η δυνατότητα μετάδοσης του ντιμπέιτ και από άλλα ιδιωτικά κανάλια, ακόμα και σε μεταγενέστερο χρόνο. Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκαν να κάνουν την διερεύνηση.

«Διχογνωμία ή μάλλον ανοιχτή διαφωνία υπήρξε στο θέμα με τις follow up τοποθετήσεις των υποψηφίων προς έναν άλλο υποψήφιο. Η πλευρά Ανδρουλάκη υποστήριξε να γίνεται η followup ερώτηση μετά το τέλος όλου του κύκλου του συγκεκριμένου θέματος και με ένα δίλεπτο απευθείας αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο ανθυποψηφίων. Αντέδρασαν όλοι οι υπόλοιποι με το επιχείρημα, αφ’ ενός ότι αν ολοκληρωθεί ο κύκλος των τοποθετήσεων στο συγκεκριμένο θέμα ότι ο τηλεθεατής δεν θα θυμάται ποια ήταν η ακριβής διατύπωσή για την οποία ζητείται follow up διευκρίνηση.

Οι πέντε (πλην Ανδρουλάκη) συμφώνησαν να υπάρχει η δυνατότητα followup ερώτησης αμέσως μετά την τοποθέτηση του υποψήφιου (εφ όσον κρίνεται απαραίτητο κάτι τέτοιο) και να έχει διάρκεια 30+ 30. Ή και συμβιβαστικά 30+30+30+30 (συνολικά 2 λεπτά)» . Στελέχη από το επιτελείο του κυρίου Γερουλάνου εξηγούν ακόμη ότι: «Σε αυτό η πλευρά Ανδρουλάκη θα απαντήσει αύριο. Επίσης μάλλον προκρίνεται κάθε υποψήφιος να έχει 5 φορές δυνατότητα τέτοια παρέμβασης σε όλη τη διάρκεια του debate. Δεν έχει αποφασιστεί αν μπορεί να χρησιμοποιήσει 2 ή περισσότερες «κάρτες» στην ίδια ενότητα. Η εκπρόσωπος του Δούκα σήμερα δεν είχε ιδιαίτερες αντιρρήσεις παρά μόνο σ’ αυτό το επίδικο θέμα».

Το μήνυμα από τα στελέχη του κυρίου Γερουλάνου προς τους άλλους περιγράφεται, δε, από το εξής σχόλιο που έκαναν χθες το βράδυ- δηλαδή μετά από τις «αψιμαχίες»:

«Σε ό,τι αφορά τις διαρροές από την πλευρά Ανδρουλάκη – Δούκα το μήνυμά μας είναι σαφές: σοβαρευτείτε, αφήστε τους «καβγάδες» στην άκρη και ας κλείσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες για το debate». Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι παρατηρήσεις από τα επιτελεία των άλλων υποψήφιων αρχηγών, που επιχειρούν να μην πυροδοτήσουν κόντρες και δη διαδικαστικού χαρακτήρα.

protothema.gr




Νίκος Ανδρουλάκης: Προτείνει Ελεύθερο ντιμπέιτ με διάλογο μεταξύ των υποψηφίων ενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ

Υπέρ ενός ελεύθερου ντιμπέιτενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ στο οποίο οι συμμετέχοντες θα μπορούν να ρωτάνε ο ένας τον άλλο τάχθηκε με ανάρτησή του στο Facebook o Νίκος Ανδρουλάκης.

«Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου. Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων; Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη

Όταν ανακοίνωσα την απόφασή μου να προχωρήσουμε σε εσωκομματικές εκλογές, ώστε να μπει ένα τέλος στην εσωστρέφεια που ξεκίνησε το απόγευμα των ευρωεκλογών, δεσμεύτηκα προς τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ ότι ως πρόεδρος θα εγγυηθώ την ενότητα και τη σοβαρή εικόνα της παράταξης στην πορεία μέχρι τις 6 και 13 Οκτωβρίου. Με διαδικασίες εσωκομματικού διαλόγου που δεν θα απωθούν τον πολίτη και και θα τιμούν την ιστορική μας διαδρομή. Μετά και τη χθεσινή διευρυμένη συνεδρίαση της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση του ντιμπέιτ.

Η αρμόδια επιτροπή θα συνεδριάσει σήμερα ώστε να συζητήσει τις διαδικαστικές λεπτομέρειες.

Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου.

Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων;

Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους.

Όπου θα πρέπει να δίνουμε απαντήσεις, είτε το θέλουμε είτε όχι.

Ας το τολμήσουμε και ας είναι και αυτό μια καινοτομία του ΠΑΣΟΚ που θα γίνει πάγια πρακτική σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες της χώρας. Μια παρακαταθήκη της παράταξής μας που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου διαλόγου στη χώρα μας αλλά και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς και τα κόμματα.

Στην κατεύθυνση αυτή, καλώ τις συνυποψήφιες και τους συνυποψήφιούς μου να συμφωνήσουμε στη βάση ενός ελεύθερου ντιμπέιτ. Είναι χρέος όλων μας να συμβάλλουμε ώστε αυτή η προεκλογική περίοδος να αποτελέσει συνολικά ένα υπόδειγμα πολιτικής διαδικασίας.

protothema.gr




Ζεσταίνει τον μηχανισμό του ο Κασσελάκης – Του ζητούν να επιστρέψει οι συνεργάτες του, σε ντιμπέιτ τον καλεί ο Πολάκης

Σε μια προσπάθεια ανασύνταξης των εσωκομματικών του δυνάμεων βρίσκεται ο έκπτωτος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανος Κασσελάκης, καθώς έστειλε σήμα εγρήγορσης του μηχανισμού του εντός και εκτός κόμματος χθες, στην πρώτη σύσκεψη που είχε με τους στενούς του συνεργάτες.

Παραμένοντας στις Σπέτσες, ο κ. Κασσελάκης ζήτησε να τεθεί σε ετοιμότητα όλος ο προσωποπαγής μηχανισμός του στις νομαρχιακές οργανώσεις, τις οργανώσεις μελών και τα think tanks του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, χωρίς, ωστόσο, να διασαφηνίζεται αν θα είναι εκ νέου υποψήφιος για την Προεδρία ή θα ιδρύσει νέο κόμμα. Η κινητοποίηση του έκπτωτου Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ δεν άργησε να φανεί, καθώς με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Οργάνωση του κόμματος στην Α΄ Αθήνας κατήγγειλε την έκπτωσή του ως «μια αντικαταστατική απόφαση η οποία προκαλεί την αποστροφή και την αγανάκτηση των χιλιάδων μελών του κόμματος που έδωσαν με αυταπάρνηση και κομματικό πατριωτισμό σκληρές μάχες για να κρατήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ όρθιο μετά την εκλογική κατάρρευση του 2023 και τη διαλυτική διάσπαση που ακολούθησε», όπως τονίζεται.

Την ίδια ώρα, κεντρικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που πρόσκεινται στον κ. Κασσελάκη θέτουν ανοιχτά θέμα παραμονής του στην ηγεσία παρά την έκπτωσή του, στον απόηχο της χθεσινής ανάρτησης του Καθηγητή Δημοσίου Δικαίου, Ξενοφώντα Κοντιάδη. Ανάμεσα σε αυτά, η βουλευτής Επικρατείας, Έλενα Ακρίτα, αλλά και ο βουλευτής Δράμας, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, εκφράζοντας έντονη κριτική επί της διαδικασίας της μυστικής ψηφοφορίας. Σε αυτό το κλίμα, να ζητήσει από τον κ. Κασσελάκη να επανέλθει στα καθήκοντά του κάλεσε τη Γραμματέα του κόμματος, Ράνια Σβίγκου ο Ευάγγελος Αντώναρος, εγκαλώντας τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ πως «παράνομα κλειδαμπαρωσαν τον 7ο όροφο».

Αναλυτικά, η ανάρτηση:

«Χαιρομαι που σήμερα το βραδυ δυο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ — η Ελενα Ακρίτα και ο Θεοφιλος Ξανθόπουλος — ειπαν ότι ο @skasselakis εξακολουθει να είναι ο νόμιμος Πρόεδρος κι έχει κάθε δικαίωμα (αν όχι την υποχρεωση) να πάει στο γραφείο του. Αυτή την άποψη διατύπωσα νωρίτερα κι εγώ με βάση τη δημόσια τοποθέτηση/επιστημονική θέση του καθηγητή Κοντιάδη. Περιμένω από την Γραμματέα του κόμματος Ρανια Σβιγκου που έχει θεσμικά την ευθυνη για την εύρυθμη λειτουργία του κόμματος αλλά και του κτιρίου της Κουμουνδούρου — όπου παράνομα κλειδαμπαρωσαν τον 7ο όροφο — να ενημερώσει τον νόμιμο πρόεδρο για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και να τον καλέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του από τα οποία παράνομα και παράτυπα οδηγήθηκε να απέχει».

Εντός ΣΥΡΙΖΑ η επιθυμία Κασσελίστας

Την ίδια ώρα, στα όρια της προβοκάτσιας τοποθέτησε χθες τα σενάρια ίδρυσης νέου κόμματος από τον Στέφανο Κασσελάκη η Γραμματέας της ΚΟ, Θεοδώρα Τζάκρη, ενώ αρνητική στην ίδρυση κόμματος εμφανίστηκε και η Έλενα Ακρίτα. Παρότι ο Στέφανος Κασσελάκης δεν έχει λάβει τις οριστικές αποφάσεις του, η πίεση που δέχεται από τους εν ενεργεία βουλευτές που τον έχω υποστηρίξει είναι υπέρ της παραμονής του στο κόμμα, με πρώτη γραμμή άμυνας την «αντικαταστατική» διαδικασία έκπτωσής του, όπως την περιγράφουν, μολονότι περίπου 100 μέλη της Κεντρικής Επιτροπής είχαν αντικατασταθεί από «Κασσελίστας» μετά την αποχώρηση της «Ομπρέλας», κάνοντας τους συσχετισμούς σαφώς ευνοϊκότερους για την απερχόμενη ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Εμφύλιος στους «Κασσελίστας»

Παράλληλα, για τους βουλευτές που ανήκουν στην ομάδα των «Κασσελίστας», ένα νέο κόμμα οδηγεί σε συνθήκες εκλογικής ανασφάλειας, καθώς κτιριακός υποδομές, εξασφαλισμένη κρατική επιχορήγηση, κομματικός μηχανισμός και κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να οικοδομηθούν από την αρχή, μαζί με την εκλογική τους πελατεία που είχαν διαμορφώσει επί δεκαετίες. Ωστόσο, η κίνηση Κασσελάκη να θέσει σε ετοιμότητα τον μηχανισμό του ενέχει και ένα στοιχείο συστράτευσης των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μαζί του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ίδιος θα βασιστεί στον ίδιο κύκλο ανθρώπων μετά την ήττα στην Κεντρική Επιτροπή, αλλά και το αποτέλεσμα που έφερε στις Ευρωεκλογές.

Άλλωστε, προνομιακό πεδίο έκφρασής του υπήρξε από την στιγμή της υποψηφιότητάς του το διαδίκτυο, όπου οι συγκρούσεις ανάμεσα στους «Κασσελίστας» καλά κρατούν. Δεν είναι λίγοι οι οπαδοί του Στέφανου Κασσελάκη που εξακοντίζουν δηλητηριώδη βέλη κατά του Νίκου Παππά, ενώ τα σκάγια βρήκαν εσχάτως και τον Γραμματέα Οργανωτικού του κόμματος, Γιάννη Βουλγαράκη, ακόμη και αν επρόκειτο για φίλια πυρά, εγκαλώντας τον για αναποτελεσματικότητα.

Στην αντεπίθεση και ο Πολάκης

Στα χαρακώματα του… διαδικτύου, απάντηση στις αιτιάσεις του στιχουργού, Νίκου Μωραϊτη έδωσε χθες και ο υποψήφιος για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Παύλος Πολάκης, σχολιάζοντας σε ανάρτησή του πως «απο ποτε τα καταστατικα των κομματων τα εξηγουν συνταγματολογοι; Να φωναξουμε και το ελεγκτικο συνεδριο να ελεγξει τις δαπανες! Αλλα για να σε βοηθήσω, αν γινει μομφη σε υπουργο και περασει απο τη βουλη θα παραμεινει στη θεση του;;»

Στην ίδια κατεύθυνση και αποδέκτη τον Στέφανο Κασσελάκη, ο κ. Πολάκης απάντησε ακόμη στον στιχουργό και υποστηρικτή του πως «τωρα αν αφενός ψαχνεσαι για νεο κομμα το μετρας και δεν σου βγαινει και αφετερου βλεπεις πως λεονταρισμοι του τυπου «βρείτε αντιπαλο και παμε» παλι οδηγουν σε ηττα , μιλας για κουκουλες , βγαζεις συνταγματολογους,μιλας για συνεδρια που θα αποφασισουν παλι», καλώντας τον έκπτωτο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, σε ντιμπέιτ.

Άλλωστε, ο Παύλος Πολάκης έρχεται τέταρτος με ποσοστό 7,4% στη δημοσκόπηση της GPO για την κούρσα στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, στην οποία προπορεύεται ο Αλέξης Τσίπρας με ποσοστό 42,8% και ακολουθούν ο Στέφανος Κασσελάκης με ποσοστό 17,9% και ο Σωκράτης Φάμελλος με ποσοστό 13,7%. Η Όλγα Γεροβασίλη συγκεντρώνει στην ίδια μέτρηση ποσοστό 4,7%, ο Νικόλας Φαραντούρης 2,3% και ο Απόστολος Γκλέτσος 1,2%.

Το βλέμμα στην Κεντροαριστερά

Στο χορό των υποψηφιοτήτων μένει να φανεί αν η Ρένα Δούρου θα κάνει το μεγάλο βήμα διεκδίκησης της ηγεσίας κι ενώ η κινητικότητα ακουμπά ευρύτερα τον προοδευτικό χώρο, με το βλέμμα στραμμένο και στις διεργασίες στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Ήδη, η πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη ανέβαλε την πρώτη εκδήλωση της νέας σεζόν για την ευρύτερη συνεργασία των προοδευτικών δυνάμεων, στην οποία κεντρικό ρόλο θα διαδραμάτιζε ο Διονύσης Τεμπονέρας. Ο νεαρός Εργατολόγος εμμένει στην ανάγκη ανασύστασης του προοδευτικού χώρου, ενώ απέχει από την πιθανότητα υποψηφιότητάς του για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχεται το τελευταίο διάστημα.

Τζάκρη για Κασσελάκη: Ούτε φεύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε κάνει άλλο κόμμα

Την εκτίμησή της ότι ο Στέφανος Κασσελάκης, δεν θα δημιουργήσει νέο κόμμα και ότι θα παραμείνει στο ΣΥΡΙΖΑ, εξέφρασε η βουλευτής του κόμματος και στενή του συνεργάτης Θεοδώρα Τζάκρη. Μιλώντας στο MEGA η Τζάκρη ανέφερε ότι διατηρεί καθημερινή επαφή με τον Στέφανο Κασσελάκη και ξεκαθάρισε ότι ο μέχρι πρότινος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ούτε σκοπεύει να φύγει από το κόμμα ούτε να φτιάξει δικό του. Η Θεοδώρα Τζάκρη εξέφρασε την επιθυμία να τον δει υποψήφιο για την προεδρία του κόμματος και δήλωσε ότι σε αυτή την περίπτωση θα «σταθεί στο πλευρό του».

protothema.gr




Η επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά το θυελλώδες συνέδριο | Το άτυπο ντιμπέιτ Κασσελάκη και Γεροβασίλη

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πάει τελικά σε εκλογή προέδρου, όπως αποφάσισε το συνέδριο του κόμματος, εν μέσω έντονων διεργασιών και συγκρούσεων. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται πλέον στις πρωτοβουλίες που θα λάβει τις επόμενες ημέρες ο Στέφανος Κασσελάκης.

Παρότι η μεγάλη πλειοψηφία των συνέδρων έδειξε ανακουφισμένη που οι δύο παρ’ ολίγον μονομάχοι δεν επέμειναν, οι εκτιμήσεις της μίας πλευράς απέχουν παρασάγγας από αυτές της άλλης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ. Ο «χαμένος» της υπόθεσης, πάντως, φαίνεται πως ήταν ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς δεν «του βγήκε» η κίνηση που ήθελε να κάνει. «Ο πρώην πρωθυπουργός ό,τι είχε να πει το είπε στη δήλωσή του και ότι όλοι θα κριθούν από τα αποτελέσματα», ήταν το μήνυμα που έστειλε το περιβάλλον του Αλέξη Τσίπρα.

Από την πλευρά της ηγεσίας η εκπρόσωπος Tύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Δώρα Αυγέρη, δήλωσε μιλώντας με δημοσιογράφους: «Το συνέδριο ομόφωνα επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη στον πρόεδρο. Οι σύνεδροι είπαν ότι δεν χρειάζονται εκλογές και, με εδραιωμένη εμπιστοσύνη στον Στέφανο Κασσελάκη, πάμε στις επόμενες μάχες του ΣΥΡΙΖΑ με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με εντολή να τα αλλάξουμε όλα. Η Όλγα Γεροβασίλη δεν αποδέχτηκε την πρόταση για κάλπη του προέδρου, ως εκ τούτου ξεκάθαρα παρέλκει η δήλωση παρουσίας της για εκλογές».

Άτυπο debate Κασσελάκη – Γεροβασίλη πριν από την απόφαση του συνεδρίου

«Παιδιά, αρκετά. Έπεσαν οι μάσκες, δεν πάμε σε εκλογές, πάμε μπροστά… Ο ιστορικός ηγέτης της παράταξής μας, εάν και από μακριά, ζητά νέα κάλπη για πρόεδρο. Μπορώ όμως να γίνω πρόεδρος στις 10 Μαρτίου με ορίζοντα εθνικών εκλογών με ξεκάθαρη εντολή να μετασχηματίσω τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα σύγχρονο κόμμα με αποδοτικό μηχανισμό ακόμα και αν τραντάξει τα οφίτσια», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.

«Αγαπητέ Στέφανε, στην ομιλία σου στην εναρκτήρια είπες “βρείτε μου αντίπαλο και πάμε”, εάν το ανακαλέσεις, σταματάμε εδώ. Ζήτησα από τον πρόεδρο να αποσύρει την πρότασή του για εκλογές, περιμένουμε, εάν την αποσύρεις, δεν έχω κανένα λόγο να επιμείνω για εκλογές», τόνισε από την πλευρά της η Όλγα Γεροβασίλη.

Οργιώδες ήταν το παρασκήνιο για τη μη διεξαγωγή εκλογών με υπέρμαχους της πρότασης τους Σωκράτη Φάμελλο, Νίκο Παππά, και Γιώργο Τσίπρα για ανανέωση της εμπιστοσύνης στον πρόεδρο, ώστε το κόμμα να πάει ενωμένο στη μάχη των ευρωεκλογών.

Νωρίτερα σε μία συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία του ο Στέφανος Κασσελάκης ζήτησε «καθαρές λύσεις» με νέα εντολή από τη βάση που θα του λύνει τα χέρια για να προχωρήσει στην επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Σύμφωνα με το κείμενο της πολιτικής απόφασης, «το κόμμα δεν πρέπει να μπει σε έναν νέο κύκλο εσωστρέφειας. Δεν χρειάζεται νέα εκλογή προέδρου. Το συνέδριο επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του στον πρόεδρο, Στέφανο Κασσελάκη, και δίνει εντολή στον πρόεδρο και τα όργανα του κόμματος να πάμε ενωμένοι στις επόμενες πολιτικές και εκλογικές μάχες με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με ενιαία πολιτική λειτουργία, δεσμευόμενοι όλοι από το καταστατικό και τη διακήρυξή μας για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας. Με συντροφικότητα και συλλογικότητα και με εργαλείο τις θέσεις και τις αποφάσεις του 4ου Συνεδρίου ανασυγκροτούμε το Εκτελεστικό Γραφείο με τακτική λειτουργία για την ενίσχυση της πολιτικής μας δράσης, το οποίο εξουσιοδοτούμε να επεξεργαστεί προτάσεις για την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του κόμματος».

Για απολύτως σεβαστή απόφαση του συνεδρίου έκανε λόγο σε ανάρτησή της η Όλγα Γεροβασίλη, που άφησε αιχμές εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη.

«H κρίσιμη πολιτική προϋπόθεση για επιτυχημένη πορεία είναι ο πρόεδρος να σταματήσει να λειτουργεί διχαστικά και πολωτικά. Άλλωστε αυτό του είπε και το συνέδριο στην πρόκλησή του “βρείτε μου αντίπαλο”», ανέφερε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Εκλογές 2023: «Φρένο» στην προεκλογική εκστρατεία μετά το ναυάγιο στην Πύλο, προς αναβολή το ντιμπέιτ – Οι εντολές Μητσοτάκη

Στις 11 το πρωί η τελική απόφαση από τη Διακομματική Επιτροπή

Το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο όπως ήταν επόμενο επηρέασε και τις εκλογές στην χώρα μας και κυρίως την προεκλογική δραστηριότητα. Η τραγωδία νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου σε ένα από τα πιο μεγάλα βάθη της Μεσογείου επισκίασε τα πάντα και έως τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν υπάρχει και ούτε θα υπάρξει όπως φαίνεται τελικός απολογισμός θυμάτων γιατί κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πόσοι άνθρωποι επέβαιναν στο βυθισμένο πλοιάριο.

Το ναυάγιο ανοικτά της Πύλου όπου όπως όλα δείχνουν χάθηκαν εκατοντάδες ψυχές οδήγησε την υπηρεσιακή κυβέρνηση να κηρύξει τριήμερο εθνικό πένθος, ενώ το προγραμματισμένο γι’ απόψε ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών ενόψει των εκλογών της 25ης Ιουνίου που θα γινόταν στην ΕΡΤ οδεύει προς αναβολή.

Στις 11 το πρωί θα ληφθεί η τελική απόφαση από τη Διακομματική Επιτροπή στο υπουργείο Εσωτερικών.

Ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε εντολή να διακοπεί κάθε κομματική και προεκλογική δραστηριότητα, επικοινώνησε με τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό Ιωάννη Σαρμά προκειμένου να ενημερωθεί και ακύρωσε τις προγραμματισμένες του ομιλίες αρχής γενομένης χθες από την Πάτρα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε επίσης εντολή σε κλιμάκια της ΝΔ να μεταβούν στην Καλαμάτα για να ενημερώνονται για την πορεία των ερευνών αλλά και την κατάσταση της υγείας και της διαβίωσης των διασωθέντων.

Επίσης έστειλε για ακόμα μια φορά αυστηρό μήνυμα στην Ευρώπη λέγοντας ότι το Μεταναστευτικό παραμένει πρόβλημα το οποίο απαιτεί συνεκτική ευρωπαϊκή πολιτική. Γιατί μόνο έτσι τα άθλια όπως τόνισε δίκτυα των εγκληματιών που διακινούν απελπισμένους ανθρώπους να βρουν, επιτέλους, την αποφασιστική απάντηση που τους αξίζει.

Ο Πρόεδρος της ΝΔ δήλωσε συγκλονισμένος από το ναυάγιο στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου. «Εκφράζω τη θλίψη μου», είπε, «για την απώλεια τόσων αθώων ζωών. Και, ήδη, οι δυνάμεις της Νέας Δημοκρατίας είναι στη διάθεση της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης.

Είναι στιγμές αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Τώρα προέχει η σωτηρία όσο το δυνατόν περισσότερων ζωών».

Κλιμάκιο της ΝΔ με στελέχη που έχουν μεγάλη πείρα στην διαχείριση μεταναστευτικών κρίσεων βρέθηκε στην Καλαμάτα.

Ο Παύλος Μαρινάκης, η Σοφία Βούλτεψη και άλλα στελέχη της ΝΔ επισκέφθηκαν το Νοσοκομείο της περιοχής, όπου νοσηλεύονται οι διασωθέντες και ενημερώθηκαν για την κατάστασή τους ενώ στη συνέχεια επισκέφτηκαν διασωθέντες που διαμένουν προσωρινά στο λιμάνι της Καλαμάτας.

Στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας, ενημερώθηκαν εκτενώς για το τραγικό περιστατικό και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γυναικών και των ανδρών του Λιμενικού Σώματος.

Επίσης, η ΝΔ κατά την διάρκεια του τριήμερου εθνικού πένθους ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις του κόμματος.

Όπως τόνιζαν κομματικές πηγές μετά το νέο αυτό πολύνεκρο ναυάγιο δεν αρκεί μόνο η θλίψη και η καταδίκη από τους ευρωπαίους εταίρους μας αλλά πρέπει η ΕΕ να αντιμετωπίσει στην ρίζα της την δράση των αδίστακτων αυτών ανθρώπων που μπροστά στο κέρδος δεν υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Ντιμπέιτ στις 15 Ιουνίου: Οι ενότητες, η ελεύθερη ερώτηση και η διαφορά από την πρώτη τηλεμαχία

Νέα συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής την Πέμπτη

Στις 15 Ιουνίου θα διεξαχθεί τελικώς το ντιμπέιτ των αρχηγών των κοινοβουλευτικών κομμάτων, όπως αποφάσισε η Διακομματική Επιτροπή που συνεδρίαση σήμερα, Τρίτη 6 Ιουνίου, υπό την προεδρία της υπηρεσιακής υπουργού Εσωτερικών, καθηγήτριας Καλλιόπης Σπανού.

Βασικό θέμα της συζήτησης ήταν ο καθορισμός του πλαισίου διεξαγωγής του νέου ντιμπέιτ. Με ομόφωνη απόφαση η ημερομηνία αποφασίστηκε να είναι η 15η Ιουνίου στις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ.

Η θεματολογία θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

1η Θεματική Ενότητα: Οικονομία – Ανάπτυξη – Απασχόληση

2η Θεματική Ενότητα: Εξωτερική Πολιτική – Άμυνα

3η Θεματική Ενότητα: Κράτος – Θεσμοί – Διαφάνεια

4η Θεματική Ενότητα: Υγεία – Παιδεία – Κοινωνικό Κράτος

5η Θεματική Ενότητα: Περιβάλλον – Ενέργεια

6η Θεματική Ενότητα: Νέα Γενιά

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των ερωτήσεων επί των θεματικών ενοτήτων, οι αρχηγοί των κομμάτων θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε σύντομη καταληκτική τοποθέτηση.

Με βάση και την κριτική που είχε γίνει στο προηγούμενο ντιμπέιτ από τους δημοσιογράφους, προτάθηκε να δοθεί δυνατότητα στους εκπροσώπους των ΜΜΕ για μια ερώτηση ελεύθερης επιλογής προς κάθε πολιτικό αρχηγό. Η τοποθέτηση των κομμάτων ήταν αρχικά θετική, όμως το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου την Πέμπτη, στη νέα συνεδρίαση της διακομματικής στην οποία θα πάρουν μέρος και οι εκπρόσωποι των καναλιών.

Οι πολιτικοί αρχηγοί θα είναι 5, καθώς ο Γιάνης Βαρουφάκης δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής καθώς βρέθηκε εκτός Βουλής στις εκλογές της 21ης Μαΐου, ενώ το θέμα του δεύτερου ντιμπέιτ μεταξύ Κυριάκου Μητσοτάκη και Αλέξη Τσίπρα, τέθηκε μεν, δεν προχώρησε δε.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εκλογές 2023 – Σκέρτσος: Η Νέα Δημοκρατία θα προτείνει ντιμπέιτ με τους 5 αρχηγούς

«Εμείς πιστεύουμε ότι οι τηλεμαχίες, οι συζητήσεις μεταξύ των πολιτικών αρχηγών είναι οξυγόνο για τη Δημοκρατία»

Την πρόταση της ΝΔ ενόψει της συνεδρίασης της διακομματικής επιτροπής ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Άκης Σκέρτσος σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Ο κ. Σκέρτσος τόνισε χαρακτηριστικά: «εμείς πιστεύουμε ότι οι τηλεμαχίες, οι συζητήσεις μεταξύ των πολιτικών αρχηγών είναι οξυγόνο για τη Δημοκρατία», προσθέτοντας πως «σήμερα που έχουμε τη διακομματική συνεδρίαση για το θέμα της τηλεμαχίας, εμείς προσερχόμαστε με θέση να γίνει η τηλεμαχία για όλα τα κόμματα που έχουν εκλεγεί από την τελευταία κάλπη».

Και πρόσθεσε: «είναι μια ευκαιρία να συζητήσουμε ξανά το πρόγραμμα μας για το μέλλον, για την Ελλάδα του 2027 και του 2030, για τα άλματα που πρέπει να κάνουμε ώστε η Ελλάδα να γίνει μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα» και συμπλήρωσε πως «μόνο το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτό που μπορεί να εγγυηθεί η Ελλάδα και οι Έλληνες να προχωρήσουν μπροστά».

Ερωτηθείς τι προτείνει η Νέα Δημοκρατία, ο κ. Σκέρτσος απάντησε: «ένα ντιμπέιτ με τους 5 αρχηγούς».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Αλέξης Τσίπρας: «Σούπα το debate»

Μέσα από το αυτοκίνητό του ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε «σούπα» το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών

Το δικό του μήνυμα για το ντιμπέιτ έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, μέσα από τον λογαριασμό του στο TikTok.

Μέσα από το αυτοκίνητό του ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε «σούπα» το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών και εκτίμησε ότι έδωσε είδηση, με αφορμή το θέμα των υποκλοπών.

Το TikTok του Αλέξη Τσίπρα

«Πώς σας φάνηκε το debate; Σούπα ε; Σούπα-ξεσούπα, την είδηση την έβγαλε. Στην πρώτη ζόρικη ερώτηση, τρικυμία στην άμυνα. Όσα δεν μαρτυρούσε εννέα μήνες, τα μαρτύρησε όλα. Σκάνδαλο οι υποκλοπές, χωρίς εθνικό λόγο οι παρακολουθήσεις. Όχι τίποτα άλλο, αλλά φοβάμαι ότι δεν θα ξαναγίνει debate», σχολίασε ο Αλέξης Τσίπρας.

Εχθές, μία ημέρα μετά το debate, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, σε δήλωσή του στην Κουμουνδούρου αναφέρθηκε στο ίδιο ζήτημα σχολιάζοντας ότι «ο ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι υπάρχει σκάνδαλο υποκλοπών και ότι δεν υπήρξε κανένας εθνικός λόγος για τις παρακολουθήσεις».

«Αν όμως δεν υπήρξε κανένας εθνικός λόγος για τις παρακολουθήσεις, πώς ο ίδιος επικαλέστηκε εθνικό απόρρητο προκειμένου να συγκαλύψει την αλήθεια στην εξεταστική επιτροπή; Και γιατί η κ. Βλάχου που χωρίς κανέναν εθνικό λόγο παρανόμως υπέγραφε εισαγγελέας της ΕΥΠ τις παράνομες αυτές τις παρακολουθήσεις γιατί παραμένει ακόμα στη θέση της; Και γιατί 9 μήνες μετά η δικαιοσύνη δεν έχει αποδώσει καμία ευθύνη καμία κατηγορία σε κανέναν;», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Εκλογές 2023 – Κουτσούμπας προς Τσίπρα: «Mούφα» η προοδευτική κυβέρνηση – Μην ξύνεσαι στην γκλίτσα του τσοπάνη

Επίθεση στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ στο χθεσινοβραδυνό ντιμπέιτ

Επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατά την διάρκεια του ντιμπέιτ, 10 μέρες πριν τις εκλογές, χαρακτηρίζοντας «μούφα» την προοδευτική κυβέρνηση που επικαλείται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Καμία αντιλαϊκή κυβέρνηση δεν θα στηρίξει ή θα ανεχθεί το ΚΚΕ. Η συνολική πολιτική της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία, υγεία και αλλού είναι στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση που προτείνει το ΚΚΕ» ανέφερε ο κ. Κουτσούμπας ενώ σε άλλο σημείο κάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει «να ξύνεται στην γκλίτσα του τσοπάνη».

«Να μην ξύνεται ο κ. Τσίπρας στην γκλίτσα του τσοπάνη γιατί το τελευταίο προεκλογικό διάστημα ξύνεται πολύ στην γκλίτσα του τσοπάνη όταν απευθύνεται στο ΚΚΕ για την προοδευτική κυβέρνηση “μούφα”» είπε χαρακτηριστικά.

Είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του κ. Τσίπρα ο οποίος επαναφέροντας την δέσμευσή του για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια είπε απευθυνόμενος στο ΚΚΕ «ξανασκεφτείτε το λοιπόν αν θα στηρίξετε κύριε Κουτσούμπα».

Ειδικότερα για τα θέματα της Παιδείας και απαντώντας στην ερώτηση της Σίας Κοσιώνη ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ σημείωσε πως «Η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής από μόνη της δεν λύνει τα προβλήματα» αν και πρόσθεσε πως το κόμμα του είναι υπερ της κατάργησής της καθώς όπως είπε «η ελάχιστη βάση εισαγωγής την οποία η ΝΔ την προώθησε διότι θεωρεί ότι δεν μπορούν να μπαίνουν με 8000 μόρια για παράδειγμα, με τέτοιο χαμηλό επίπεδο στα ΑΕΙ οι νέοι μας, αλλά μπορούν όμως οι ίδιοι με τα 8000 μόρια να πληρώνουν 8000 ευρώ για να πηγαίνουν σε ιδιωτικά κολλέγια τα οποία έχουν εξισωθεί με πανεπιστημιακά πτυχία».

Σε ερώτηση του Αντώνη Σρόιτερ για το Κράτος τους Θεσμούς και την Διαφάνεια είπε πως «Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι είναι ίδιοι ο κ. Μητσοτάκης με τον κ. Τσίπρα ή όλα τα υπόλοιπα κόμματα ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ, λέμε ότι έχουν κοινά προγράμματα, στρατηγικές στοχεύσεις ίδιες» για να προσθέσει «Και αυτά έχουν να κάνουν με το Ταμείο Ανάκαμψης και τα προαπαιτούμενά του, έχουν να κάνουν με την ενεργειακή πολιτική της χώρας και την ονομαζόμενη πράσινη μετάβαση, έχουν να κάνουν με τις επιλογές των διεθνών συμμάχων που κατά την άποψή μας είτε είναι ΝΑΤΟ είτε ΕΕ βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της χώρας, του ελληνικού λαού υπέρ των συμφερόντων του και σε αυτή την κατεύθυνση και με βάση αυτά τα προγράμματα έχουμε πει ότι δεν δίνουμε ανοχή, στήριξη σε μια τέτοια κυβέρνηση.

Εμείς έχουμε ένα πρόγραμμα όταν ο ελληνικός λαός μας δώσει και την πλειοψηφία και βρεθεί μαζί μας σε αυτή τη διακυβέρνηση, ο ίδιος ο λαός αποφασισμένος, μπορούμε να το υλοποιήσουμε».

Ο γγ του ΚΚΕ τάχθηκε κατά της ΝΑΤΟικής συμμαχίας αλλά και κατά της επιβολής εμπάργκο στην Ρωσία υποστηρίζοντας πως η εμπλοκή της Ελλάδας στον νατοϊκό μηχανισμό την καθιστά ενδεχόμενο στόχο αντιποίνων. Συγκεκριμένα, απαντώντας στον Παναγιώτη Στάθη ο οποίος του έθεσε ερώτημα για τον τομέα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας είπε πως «Οι εξοπλισμοί που αναφέρατε με τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τη Γερμανία και άλλες χώρες υπηρετούν συμφέροντα του ΝΑΤΟ. Μιας συμμαχίας στην οποία ανήκει η χώρα μας η οποία ασκεί επιθετική ενέργειες ενάντια σε άλλους λαούς, σε άλλες χώρες που εμπλέκει και τη χώρα μας και γίνεται πιθανός στόχος αντιποίνων.

Δεν είναι τυχαίο για παράδειγμα στην Ουκρανία, ο πόλεμος της Ρωσίας ενάντια στην Ουκρανία, που έχει εξελιχθεί σε πόλεμο ΝΑΤΟ – Ρωσίας και των αντίστοιχων συμμάχων τους. Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν οι εξοπλισμοί αυτοί δηλαδή το να πηγαίνουν τόνοι οπλικών συστημάτων τεθωρακισμένων στην Ουκρανία[…] δεν υπηρετούν ανάγκες της προστασίας του εναέριου χώρου, του θαλάσσιου χώρου των συνόρων των κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδας μας»

Παράλληλα, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαδάκη (ΑΝΤ1) για το «αν είναι ρεαλιστικό το οικονομικό μοντέλο που προτείνει το ΚΚΕ χωρίς να απομονώνει τη χώρα στην ενότητα «Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση» είπε ότι το μόνο το ΚΚΕ έχει πρόγραμμα ρεαλιστικό και μοναδικά εφαρμόσιμο αν το δούμε από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης των συμφερόντων του ελληνικού λαού.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Ντιμπέιτ – εκλογές 2023: Τα συμπεράσματα, οι εντυπώσεις και οι μπηχτές

Οι χειραψίες των πολιτικών αρχηγών, τα χαμόγελα Μητσοτάκη-Τσίπρα, η προετοιμασία των έξι δημοσιογράφων

Στα περίπου 180 λεπτά της τηλεμαχίαςτων πολιτικών αρχηγών, υπήρξαν καθαρές και λιγότερο καθαρές θέσεις, αρκετές μπηχτές και αρκετά ενσταντανέ που trendαραν στα social media. Σε μια αποστειρωμένη διαδικασία, όμως, κανείς δεν έχασε και κανείς δεν κέρδισε με απόλυτο τρόπο, όσο και αν τα κομματικά επιτελεία επιχειρούν από τη μεριά τους μια ανάγνωση «στα μέτρα» του κάθε πολιτικού αρχηγού.

Εκ των πραγμάτων, πάντως, τα περιθώρια για να γίνει κάτι θεαματικό, ήταν άκρως περιορισμένα. Υπό αυτό το πρίσμα και κάθε πολιτικός αρχηγός προσάρμοσε τη στρατηγική του, με βάση και τα νούμερα των δημοσκοπήσεων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που διατηρεί σε όλες τις έρευνες ένα ευκρινές προβάδισμα του κ. Τσίπρα επέλεξε μια στρατηγική «ασφάλειας», χωρίς να «τσιμπήσει» στις επιθέσεις που δέχθηκε και με διάθεση να μιλήσει για την επόμενη μέρα και το πρόγραμμα του.

Ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος επιχειρεί να διεμβολίσει τον κ. Μητσοτάκη, βγήκε στην επίθεση από νωρίς και επεχείρησε να «σπάσει» το format, εξαπολύοντας επιθέσεις στον πρωθυπουργό, αλλά και κάνοντας «κόρτε» ειδικά στον Νίκο Ανδρουλάκη. Όσο για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος δεν είχε εμπειρία τηλεμαχιών και αναπόδραστα ήταν κάπως «μαγκωμένος στην αρχή, επέλεξε μια λογική αμφίπλευρης επίθεσης σε Κυριάκο Μητσοτάκη και Αλέξη Τσίπρα, δείχνοντας ότι απέχει μάλλον αρκετά από μια μετεκλογική συνεργασία με κάποιον από τους δύο.
Ενδεικτικό ότι είπε πως «κάποιος πρέπει να μπει φυλακή» για την υπόθεση των υποκλοπών και από την άλλη απέκρουσε κάθε άνοιγμα του Αλέξη Τσίπρα, με «κερασάκι» την απάντηση του για τον υποδιοικητή του νοσοκομείου Σαντορίνης επί ΣΥΡΙΖΑ που είχε… βουλκανιζατέρ.
Οι τρεις «μικρότεροι» αρχηγοί, από την άλλη, έπαιξαν με τη σειρά τους τα δικά τους χαρτιά. Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, με τη γραβάτα που φορά ευκαιρίας δοθείσης, εξέθεσε την ατζέντα του και «κέρδισε» τη μάχη της ατάκας, καλώντας τον Αλέξη Τσίπρα να «μην τρίβεται στην γκλίτσα του τσομπάνη» με τις διαρκείς προσκλήσεις του για «προοδευτική διακυβέρνηση», την οποία χαρακτήρισε εκ νέου «μούφα».
Ο Κυριάκος Βελόπουλος, με μεγαλύτερη τηλεοπτική εμπειρία, επέλεξε να μιλήσει σε ένα στοχευμένο, δικό του κοινό, κλείνοντας εμμέσως πλην σαφώς και το μάτι και σε ψηφοφόρους που προέρχονται από το κόμμα Κασιδιάρη, ενώ προκάλεσε…τσουνάμι σχολίων με την εικόνα της «Παναγιας της Γκέισας» που επικαλέστηκε, στην προσπάθειά του να αντιπαλέψει ως «Χριστιανός ορθόδοξος» την κουλτούρα της πολιτικής ορθότητας.
Ο Γιάννης Βαρουφάκης από την άλλη, αν και…βραχυκύκλωσε στην απάντηση για το πώς θα χειριζόταν ως πρωθυπουργός μια κρίση σαν τα Ίμια, επέλεξε να απευθυνθεί στα εκλογικά του ακροατήρια, αν και, ομολογουμένως, δεν ήταν από τις καλύτερες του εμφανίσεις.
debate-geniko
Οι συνεργασίες και οι μπηχτές

Μπορεί οι μετεκλογικές συνεργασίες να μην ήταν στην ατζέντα του debate ως μια από τις έξι θεματικές ενότητες, ήταν, όμως, ο ελέφαντας στο δωμάτιο. Ο κ. Μητσοτάκης, εν τέλει, ούτε ερωτήθη ούτε επέλεξε να ανοίξει τα χαρτιά του για τη στάση του σε πιο σύνθετα σενάρια, όπως π.χ. τι θα γίνει αν βγαίνουν τα νούμερα μιας συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το βράδυ της 21ης Μαΐου ή αν δεν επιτευχθεί ο στόχος της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές.

Από την άλλη, στενός του συνεργάτης εκτιμούσε στο protothema.gr ότι «το βασικό πολιτικο συμπέρασμα είναι ότι έχουμε μια πρόταση εξουσίας», προσθέτοντας ότι«κατέρρευσε πληρως η «προοδευτική διακυβέρνηση». Κατά την ανάγνωση του Μεγάρου Μαξίμου, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για τα θετικά της κυβέρνησης, για την επόμενη μέρα, αναγνώρισε λάθη που έγιναν, ενώ έθεσε με σαφήνεια και το δίλημμα των εκλογών. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρότασή του να σταλούν προς αξιολόγηση τα προγράμματα των κομμάτων είτε στο ΓΛΚ είτε στην Τράπεζα της Ελλάδος.
debate010
Στην πράξη, πάντως, φάνηκε ότι τα «κουκιά» της προοδευτικής διακυβέρνησης δύσκολα θα βγουν. Ο κ. Τσίπρας εξαίρεσε της συζήτησης τον Γιάνη Βαρουφάκη, στον οποίο δεν απηύθυνε τον λόγο. Αντιθέτως, «φλέρταρε» με τον Νίκο Ανδρουλάκη, ειδικά για το θέμα του διορισμού διοικητών στα νοσοκομεία χωρίς κομματικά στεγανά. Από τον κ. Ανδρουλάκη, όμως, δεν εισέπραξε ούτε…κλείσιμο του ματιού ακόμα και για την επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ, ενώ από τον Δημήτρη Κουτσούμπα, στον οποίο συνέστησε να σκεφτεί καλά τη στάση του ΚΚΕ στο θέμα της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, εισέπραξε τη σύσταση για την… γκλίτσα.
Στην απροθυμία του κ. Ανδρουλάκη να είναι δεκτικός σε κάποιο πολιτικό άνοιγμα επενέργησε προφανώς και η υπόθεση των υποκλοπών, με τον κ. Μητσοτάκη να τονίζει ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν αποτελούσε εθνικό κίνδυνο, συνεπώς δεν έπρεπε να παρακολουθείται, και τον κ. Τσίπρα να μπαίνει «σφήνα» λέγοντας ότι κάποιος πρέπει να δώσει εξηγήσεις γιατί παρακολουθήθηκαν ο κ. Ανδρουλάκης και άλλοι αξιωματούχοι.
5884269
Η επίδραση

Τα σημερινά νούμερα τηλεθέασης θα καταδείξουν πόσοι ήταν οι πολίτες που παρακολούθησαν αυτή την μάλλον αποστειρωμένη εκδοχή τηλεμαχίας. Και μπορεί στα social media να έγινε ο σχετικός «τζόγος», σύμβουλοι πολιτικής επικοινωνίας, αλλά και στελέχη των κομματικών επιτελείων που έδωσαν το παρών στο Ραδιομέγαρο συμφωνούν ότι η επίδραση στις διαθέσεις του εκλογικού ακροατηρίου θα είναι από μικρή έως μηδαμινή.

Άλλωστε, μεγάλη είδηση δεν βγήκε, μεγάλος καυγάς δεν στήθηκε, ούτε κάποιος εκ των πολιτικών αρχηγών έκανε μεγάλο λάθος. Η εκτίμηση του ΣΥΡΙΖΑ, πάντως, που εκφράστηκε αργά το βράδυ ήταν ότι η εξέλιξη της τηλεμαχίας αποκάλυψε γιατί ο κ. Μητσοτάκης την απέφευγε.
debate-mak112
Όλων τούτων δοθέντων, οι πολιτικοί αρχηγοί θα πορευθούν για περίπου 10 μέρες ακόμα ως τις 21 Μαϊου στη βάση της στρατηγικής που έχουν χαράξει. Μένει να φανεί, εάν έχουμε δεύτερες εκλογές, τι θα γίνει με το ντιμπέιτ των δύο, Κυριάκου Μητσοτάκη και Αλέξη Τσίπρα που ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε έτοιμος να αποδεχθεί, εφόσον θα είναι σαφές ποιος είναι πρώτος και ποιος δεύτερος. Μένει, επίσης, να φανεί, αν ένα ντιμπέιτ των δύο θα έχει πιο ελαστικούς κανόνες. Ως τότε, όμως, ο χρόνος που απομένει είναι πολύς και ο συσχετισμός δυνάμεων ακόμα ασαφής.

Δείτε φωτογραφίες από όσα δεν κατέγραψαν οι τηλεοπτικές κάμερες στο ντιμπέιτ

debate-backstage2

Συζητήσεις, σημειώσεις, χαμόγελα, φρεσκάρισμα για τους έξι δημοσιογράφους του ντιμπέιτ

debate-backstage1

Χαμόγελα για Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη στα διαλείμματα του ντιμπέιτ

debate-backstage3

Η χειραψία του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Γιάνη Βαρουφάκη και τον Κυριάκο Βελόπουλο

Δείτε ολόκληρη την τηλεμαχία 

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Εκλογές 2023 – Ντιμπέιτ: Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη χθεσινοβαδινή τηλεμαχία

«Ο βασικός μου στόχος ήταν να μιλήσω στους πολίτες για το πρόγραμμά μας, για το πώς θα συνεχίσουμε στον δρόμο της προόδου»

Μια ανάρτηση στο Twitter έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με το χθεσινοβραδινό ντιμπέιτ που διεξάχθηκε ανάμεσα στους έξι πολιτικούς αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων ενόψει της εκλογικής μάχης της 21ης Μαΐου 2023.

«Θέλω να ευχαριστήσω όσους παρακολούθησαν το χθεσινό #debate. Ο βασικός μου στόχος ήταν να μιλήσω στους πολίτες για το πρόγραμμά μας, για το πώς θα συνεχίσουμε στον δρόμο της προόδου για την Ελλάδα και για κάθε πολίτη», έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Δείτε λοιπόν μία γρήγορη ανασκόπηση των δεσμεύσεών μας, συνέχισε και ανάρτησε και ένα βίντεο από την εμφάνισή του στο ντιμπέιτ…

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εκλογές 2023 – Ντιμπέιτ: Η στρατηγική Μητσοτάκη, Τσίπρα, Ανδρουλάκη – Τα «μυστικά» της τηλεμαχίας

Τι θα πουν οι πολιτικοί αρχηγοί στις 9 το βράδυ που ξεκινά το debate

Πρόβα εκλογών θα κάνουν σήμερα το βράδυ ο πρωθυπουργός και οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί, συμμετέχοντας στην τηλεμαχία η οποία θα φιλοξενηθεί στο στούντιο της δημόσιας τηλεόρασης στις 9 το βράδυ.

Τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης προσέρχονται στο ντιμπέιτ με στόχο να απευθυνθούν και να πείσουν ευρύτερα κοινά, επιτυγχάνοντας ένα άρτιο πολιτικό και επικοινωνιακό αποτέλεσμα, βελτιώνοντας τις προεκλογικές τους επιδόσεις και κερδίζοντας επιπλέον «ζωτικό χώρο» προς την κρίσιμη μάχη της 21ης Μαΐου.

Η «προθέρμανση» και η προετοιμασία εντάθηκε το τελευταίο 24ωρο, με τα βασικά στελέχη των επιτελείων να αναλαμβάνουν ρόλο «εξεταστή», θέτοντας ερωτήσεις και αναμένοντας από τους «εξεταζόμενους» εύστοχες απαντήσεις εντός του προκαθορισμένου χρόνου- η εκφώνηση της ερώτησης από τον δημοσιογράφο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 30 δευτερόλεπτα, ενώ η απάντηση το 1,5 λεπτό, με δυνατότητα επέκτασης 15 έως 45 δευτερόλεπτα (σε κάθε περίπτωση απώτατο όριο θα είναι τα τρία λεπτά). Έμπειρο στέλεχος συμπληρώνει ότι το «μυστικό» της επιτυχίας μιας τηλεμαχίας για τον κάθε πολιτικό αρχηγό είναι να μην κάνει λάθος.

Ο πρωθυπουργός με τον «αέρα» των δημοσκοπήσεων εκτιμάται ότι θα αδράξει την ευκαιρία για να περιγράψει με ενάργεια και σε «τίτλους» το αφήγημα για την «επόμενη μέρα», να επισημάνει το στόχο της αυτοδυναμίας και να υπογραμμίσει ότι μια καθαρή νίκη της Νέας Δημοκρατίας είναι η μόνη, ικανή και αναγκαία συνθήκη για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας και την πρόοδο των πολιτών. Όπως και οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί θα κληθεί να τοποθετηθεί σχετικά με τις έξι θεματικές ενότητες που έχουν ήδη ανακοινωθεί από τη διακομματική επιτροπή και αφορούν σε:

1. Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση,

2. Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα,
3. Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια,

4. Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος,
5. Περιβάλλον και Ενέργεια και

6. Νέα Γενιά.

Τι θα πουν οι πολιτικοί αρχηγοί

Κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να μιλήσει για το μέλλον, για «τα μεγάλα άλματα» που πρέπει να γίνουν την επόμενη τετραετία, για την ενίσχυση της οικονομίας, την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, την αύξηση των μισθών και τη μείωση των φόρων, την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, την στήριξη της υγείας και της παιδείας, τις διορθώσεις και την επιτάχυνση των ρυθμών σε βασικούς τομείς της πολιτικής. Τα ίδια κυβερνητικά στελέχη εξηγούν ότι ο πρωθυπουργός δεν πρόκειται να δώσει την αίσθηση της συμμετοχής σε μια, έστω και έμμεση, στείρα αντιπαράθεση. Ωστόσο, όπως προσθέτουν, αναμένονται από το ντιμπέϊτ απαντήσεις για το προφίλ και το περιεχόμενο της «προοδευτικής διακυβέρνησης», που επιδιώκει να συγκροτήσει ο κ. Αλέξης Τσίπρας στη συνθήκη της απλής αναλογικής. Ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Άκης Σκέρτσος σε χθεσινοβραδινή συνέντευξή του στο One έκανε την πρόβλεψη ότι μέσω και του debate θα αναδειχθεί επί της ουσίας η «απομόνωση» του σχεδίου του κ. Τσίπρα, αφού ο Νίκος Ανδρουλάκης έχει θέσει τους δικούς του όρους, ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ έχει κάνει λόγο για συνεργασία-μούφα, ενώ και οι κ.κ. Βελόπουλος και Βαρουφάκης έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο συνεργασίας.

Οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι ο κ. Μητσοτάκης αν του δοθεί η ευκαιρία (ενδεχομένως στη σύντομη καταληκτική τοποθέτηση για την οποία θα έχει τη δυνατότητα ο κάθε πολιτικός αρχηγός) θα κάνει ειδική αναφορά στις μεγάλες διαφορές της Νέας Δημοκρατίας με το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ- έχει ήδη πει ότι θεωρεί ότι το κόμμα Ανδορυλάκη είναι πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ, ότι έχει «παλαιού συνδικαλιστικού τύπου αντιλήψεις (στελέχη της ΝΔ έχουν επισημάνει τη στάση του για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά) κι ότι αποφεύγει να λάβει καθαρή θέση για τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, όπως είναι η αναθεώρηση του άρθρου 16 και η αξιολόγηση.

Ο Αλέξης Τσίπρας θα επιμείνει στην ανάγκη για «αλλαγή», θα εκφράσει τη βεβαιότητά του για νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, θα αναφερθεί στις 11 προγραμματικές προτάσεις του για την αντιμετώπιση της ακρίβειας καθώς και στις άλλες δεσμεύσεις του, όπως για την: «αύξηση των δαπανών για την Υγεία στο 7% ΑΕΠ σε βάθος τετραετίας, ακύρωση των νόμων της ΝΔ για τις εργασιακές σχέσεις των γιατρών και την ιδιωτικοποίηση του συστήματος υγείας, γενναία μισθολογική αναβάθμιση των γιατρών και των υπόλοιπων εργαζομένων του ΕΣΥ, με εισαγωγικό μισθό 2.000 ευρώ στους γιατρούς, με ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά των νοσηλευτών, με νέα δέσμη κινήτρων (εργασιακών, οικονομικών, κοινωνικών εκπαιδευτικών, επιστημονικής εξέλιξης) για την προσέλκυση ιατρικού δυναμικού στο ΕΣΥ, με ειδική μέριμνα για τις δυσπρόσιτες/νησιωτικές περιοχές αλλά και για τις ειδικότητες σε έλλειψη και τα άγονα τμήματα και κλινικές σε όλη τη χώρα, μονιμοποίηση όσων καν στη πρώτη γραμμή της πανδημίας και 15.000 στοχευμένες προσλήψεις σε βάθος 4ετίας, με παράλληλη θεσμοθέτηση μηχανισμού αυτόματης κάλυψης κενών συνταξιοδότησης κα.

Στην ανάδειξη του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ θα στραφεί ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος όσον αφορά στις πιθανές μετεκλογικές συνεργασίες δηλώνει ότι ισχύει στο ακέραιο η δήλωσή του «ούτε Μητσοτάκης, ούτε Τσίπρας, ξανά πρωθυπουργός» με την υποσημείωση ότι το κόμμα του εφόσον λάβει ισχυρό διψήφιο ποσοστό θα συμβάλει αποφασιστικά στην επιχείρηση συγκρότησης κυβέρνησης συνεργασίας από την πρώτη Κυριακή. Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ έχει ήδη παρουσιάσει τα 12 βασικά σημεία του προγράμματος, δίνοντας έμφαση στις πολιτικές για την ανασυγκρότηση του ΕΣΥ, στην στήριξη των εργασιακών σχέσεων και της Παιδείας, την ενδυνάμωση της νέας γενιάς και με την προώθηση της στεγαστικής πολιτικής, την υιοθέτηση ενός βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου κα. Ο κ. Ανδρουλάκης θα επαναλάβει ότι αρνείται τη συνεργασία με το κόμμα των κ.κ. Βαρουφάκη και Βελόπουλου, ενώ όσον αφορά στα πρόσωπα έχει υποστηρίξει ότι πρέπει να εκφράζουν τις συμφωνημένες πολιτικές για τη συγκρότηση μιας κυβέρνησης συνεργασίας μακράς πνοής.

Τους κεντρικούς άξονες των πολιτικών του προτάσεων θα επιχειρήσει να «φωτίσει» το σύνολο των πολιτικών αρχηγών. Στα όσα εικάζονται ότι θα ακουστούν από τα χείλη των πολιτικών αρχηγών εντάσσονται αναφορές για: τον ιστορικό ηγέτη του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Παπανδρέου, το παράλληλο σύστημα συναλλαγών “Δήμητρα”, τα τοπικά νομίσματα της “Ομπρέλας”, την κυβέρνηση “κουρελού” και την υπόθεση των παρακολουθήσεων. Ουδείς μπορεί να προβλέψει τις «εκπλήξεις» ή ακόμη και τις «ειδήσεις» από την όλη διαδικασία, αν και συνήθως πρώτο μέλημα των συμμετεχόντων είναι η αποφυγή απαντήσεων με υψηλό ρίσκο.

Πώς θα εξελιχθεί η τηλεμαχία, λεπτό προς λεπτό

Την τηλεμαχία θα συντονίσει ο Γιώργος Κουβαράς και ερωτήσεις θα θέσουν οι εξής δημοσιογράφοι από έξι τηλεοπτικούς σταθμούς: Γιώργος Παπαδάκης, Παναγιώτης Στάθης, Ράνια Τζίμα, Μάρα Ζαχαρέα, Αντώνης Σρόιτερ και Σία Κοσιώνη.

Όπως έκανε γνωστό η ΕΡΤ, το debate θα καλυφθεί με 26 τηλεοπτικές κάμερες, που θα βρίσκονται έξω και μέσα στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής. Το στούντιο του ΕΡΤNEWS που θα φιλοξενήσει τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων αλλά και τους έξι δημοσιογράφους, έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, ενώ οι τεχνικοί κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις πριν από την τηλεμαχία, η οποία θα καλυφθεί από εννέα κάμερες, που θα έχουν στηθεί στο τηλεοπτικό πλατό.

Άλλες εννέα κάμερες θα βρίσκονται στο βαν έξω από την είσοδο του Ραδιομεγάρου, ώστε να καλύψουν τις προσελεύσεις των πολιτικών και των επιτελείων τους, ενώ για τους ίδιους λόγους έχει επιστρατευθεί κι ένα drone. Επίσης, κάθε πολιτικό αρχηγό θα συνοδεύει μια κάμερα μέχρι να μπει στο στούντιο, ενώ θα υπάρχουν και ακόμα δύο, που θα καταγράφουν τα πιο σημαντικά στιγμιότυπα της αυριανής βραδιάς.

Ανάλογες είναι και οι προετοιμασίες που έχουν γίνει για τη φιλοξενία δημοσιογράφων, φωτορεπόρτερ και τεχνικών που έχουν διαπιστευθεί για να καλύψουν το debate, καθώς το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο, τόσο από ελληνικά όσο και από διεθνή ΜΜΕ.

Τηλεοπτικά συνεργεία και δημοσιογράφοι από τα έξι κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, καθώς επίσης και από άλλους ενημερωτικούς σταθμούς, θα βρίσκονται από το απόγευμα στο Ραδιομέγαρο, για να καταγράψουν το πολιτικό γεγονός. Για τον σκοπό αυτό, θα στηθεί ειδική εξέδρα για τις τηλεοπτικές κάμερες και τους φωτορεπόρτερ.

Το debate θα μεταδοθεί από το ΕΡΤNEWS, την ΕΡΤ1 και την ΕΡΤ3, στην οποία μάλιστα για πρώτη φορά θα υπάρξει διερμηνεία και στη νοηματική για άτομα με προβλήματα ακοής. Η τηλεμαχία θα μεταδοθεί, επίσης, από το Πρώτο Πρόγραμμα, από τη Φωνή της Ελλάδας, ενώ θα «ανέβει» και στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, το ERTFLIX και το ERTFLIX International. Οι πολιτικοί αρχηγοί θα φτάσουν στο Ραδιομέγαρο γύρω στις 8 το βράδυ. Τα μέτρα ασφαλείας θα είναι αυστηρά, ενώ θα υπάρχουν έλεγχοι στην πρόσβαση σε συγκεκριμένους χώρους.

Οι αρχηγοί των κομμάτων, όπως και τα επιτελεία τους, πριν μπουν στο στούντιο θα προετοιμαστούν στα γραφεία του προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των γενικών διευθυντών της ΕΡΤ.

Σε ό,τι αφορά τη διάταξή τους στο στούντιο, θα καθίσουν από αριστερά προς τα δεξιά με βάση την κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων. Δηλαδή, πρώτος ο πρόεδρος της Ν.Δ. και πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ/ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Αλέξης Τσίπρας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος, και ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

Απέναντί τους θα καθίσουν, με αλφαβητική σειρά, οι δημοσιογράφοι των έξι τηλεοπτικών καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας. Η Μάρα Ζαχαρέα (STAR), η Σία Κοσιώνη (ΣΚΑΪ), ο Γιώργος Παπαδάκης (ΑΝΤ1), ο Αντώνης Σρόιτερ (ALPHA), ο Παναγιώτης Στάθης (OPEN) και η Ράνια Τζίμα (MEGA).

 

Πηγή: protothema.gr




Αλέξης Τσίπρας για ντιμπέιτ: Θα βαρεθεί ο κόσμος, η ΝΔ επέμενε για παράλληλους μονολόγους

«Παρά το ότι θυμίζει τον μαθητή στο πρώτο θρανίο, δεν έχει επικοινωνιακό χάρισμα» είπε για τον Μητσοτάκη

«Αποστειρωμένο» προέβλεψε πως θα είναι το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τετάρτη (10/5) ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του το πρωί της Τρίτης (9/5).

Μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Πάμε Δανάη» της Δανάης Μπάρκα ενόψει των εκλογών ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξέφρασε την άποψη πως η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών δεν θα είναι μάλλον κάτι που μπορεί να κάνει τη «διαφορά» και ότι πιθανότατα θα «βαρεθεί ο κόσμος».

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία που «επέμενε» να γίνουν «παράλληλοι μονόλογοι 1,5 λεπτού, χωρίς μάλιστα να έχουν ούτε οι δημοσιογράφοι δυνατότητα να κάνουν ερωτήσεις».

Κληθείς να σχολιάσει τη μη αποδοχή από τον πρωθυπουργό της πρόσκλησης του συγκεκριμένου καναλιού για μια τηλεμαχία μεταξύ τους, «έδειξε» τους επικοινωνιολόγους του πρωθυπουργού, σημειώνοντας μάλιστα ότι «ο κ. Μητσοτάκης είναι πολύ πειθαρχημένος» στα όσα του λένε.

Διευκρίνισε, δε όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι δεν υποτιμά τον πολιτικό του αντίπαλο και ότι τον θεωρεί πολύ «ικανό», ωστόσο, ανέφερε ότι αν ήταν στη θέση του, δεν θα μπορούσε να μην ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση.

Τσίπρας για Μητσοτάκη: Δεν έχει επικοινωνιακό χάρισμα

«Παρά το ότι θυμίζει τον μαθητή στο πρώτο θρανίο, δεν έχει επικοινωνιακό χάρισμα», είπε χαρακτηριστικά πιθανολογώντας ότι αυτή είναι η συμβουλή των επικοινωνιολόγων του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ συγκεκριμένα υποστήριξε ότι «φοβάται πάρα πολύ μια ευθεία ερώτηση», σχετικά με το «γιατί παρακολουθούσε το μισό πολιτικό σύστημα».

Τέλος, ανέφερε ότι βρίσκεται σε «μειονεκτική θέση» γιατί την τελευταία τετραετία κλήθηκε να αντιμετωπίσει «μεγάλες δυσκολίες», όπως την πανδημία, την ακρίβεια και τα θέματα κράτους δικαίου και «δεν τα πήγε καλά». «Γι’ αυτό πετάει τη μπάλα στο 2015 και στο Βαρουφάκη» είπε κλείνοντας.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Μητσοτάκης: «Ναι» σε ντιμπέιτ με τον Τσίπρα στις δεύτερες εκλογές

Το ΠΑΣΟΚ είναι πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ

«Επειδή υπάρχει το μπόνους και αφορά τους δυο πρώτους βεβαίως και πρέπει να γίνει»

«Ναι» σε ντιμπέιτ με τον Αλέξη Τσίπρα είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στις δεύτερες εκλογές, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα». Ειδικότερα, σημείωσε για το debate και τους κανόνες που έχουν τεθεί παραδέχθηκε ότι είναι σκληρό το πλαίσιο αλλά είπε ακόμα ότι είναι μια ευκαιρία για όλα τα θέματα της επικαιρότητας να τοποθετηθούν οι αρχηγοί. Πώς για παράδειγμα αντιλαμβάνονται την προοδευτική διακυβέρνηση.

Για το όχι στο debate με Τσίπρα απάντησε: Οι εκλογές αυτές είναι απλής αναλογικής και πρέπει να συμμετέχουν όλα τα κόμματα στο debate.

Οι επόμενες εκλογές επειδή υπάρχει το μπόνους και αφορά τους δυο πρώτους βεβαίως και πρέπει να γίνει debate.

Ζητώ ισχυρή αυτοδύναμη κυβέρνηση με τη ΝΔ στο τιμόνι – Το ΠΑΣΟΚ είναι πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ

«Οι μόνες εκλογές που έχουμε μπροστά μας είναι αυτές της 21ης Μαΐου, θα σεβαστώ τη λαϊκή εντολή, το εκλογικό αποτέλεσμα θα μας δείξει τις κινήσεις μας τις επόμενες ημέρες» επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, και συνέχισε: «Με το ΠΑΣΟΚ και τον κο Ανδρουλάκη έχουμε μεγάλες διαφορές, έχει πει ότι δεν με θέλει για πρωθυπουργό αλλά και σε μια σειρά θέματα αναθεώρηση άρθρου 16, αξιολόγηση. Το ΠΑΣΟΚ είναι πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται να τους ενώνει ένας κοινός τόπος να μην είμαι εγώ πρωθυπουργός. Πιστεύω ότι το καλύτερο σενάριο είναι μια ισχυρή αυτοδύναμη κυβέρνηση με τη ΝΔ στο τιμόνι».

Για τις δεύτερες εκλογές: «Εδώ δεν ξέρουμε ακόμα τι θα γίνει στην πρώτη κάλπη. Διεκδικώ την αυτοδυναμία και πιστεύω ότι θα την πετύχουμε».

Για Ανδρουλάκη: «Ο κος Ανδρουλάκης δεν δέχθηκε να με συναντήσει από την πρώτη στιγμή που βγήκε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Η στρατηγική του ούτε Τσίπρας, ούτε Μητσοτάκης θεωρώ ότι ήταν προδιαγεγραμμένη από την στιγμή που βγήκε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ».

Για τρία νέα μέτρα: «Θα μας επιτρέψετε να ανακοινώνουμε το πρόγραμμά μας στο χρόνο που θέλουμε εμείς. Θέλουμε οι νέοι μας όταν ενηλικιώνονται να έχουν μια μικρή παροχή από την πολιτεία, στον πολιτισμό κλπ και θέλαμε αυτό να το μονιμοποιήσουμε. Την επόμενη 4ετία θα εξετάσουμε τα κριτήρια και τη διεύρυνσή τους».

Για πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ: «Το ΦΠΑ στα τρόφιμα κοστίζει 8 δις ευρώ. Να δώσω ένα παράδειγμα: προσωπικός βοηθός, το μέτρο κοστίζει 2 δις και ο συριζα πετάει εύκολα αριθμούς στον αέρα χωρίς να έχει αίσθηση κοστολόγησης για αυτά που λέει».

Για επιδοματική πολιτική: «Δώσαμε 45 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της πανδημίας, έπρεπε να το κάνουμε γιατί βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή κρίση. Δεν διαταράξαμε τη δημοσιονομική ισορροπία. όλες οι κρίσεις που διαχειριστήκαμε ήταν εισαγόμενες. Ο κος Τσίπρας δεν μπορεί να μιλάει για τα μνημονια, γιατί αυτός μας έβαλε στα μνημόνια».

Για συνταξιούχους: «Είχαμε πει ότι θα διορθώσουμε αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου. Για πρώτη φορά είχαμε αύξηση των συντάξεων κοντά 8%. Αύξηση είχαν όλοι οι συνταξιούχοι, αλλά ορισμένοι δεν την είδαν λόγω της προσωπικής διαφοράς. Δώσαμε από 200-300 ευρώ έκτακτη ενίσχυση και είναι δέσμευσή μου ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους χαμηλοσυνταξιούχους μέχρι να σβήσει η προσωπική διαφορά. Πρέπει να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας. Οι εποχές των παχιών αγελάδων του Covid έχουν παρέλθει».

Για τους μισθούς: «Για αποδοχές, θέλω να τις βλέπω σε ετήσια βάση. τελικά έχει αξία πόσα παίρνει ο άλλος στην τσέπη του σε ετήσια βάση. Οι μισθοί δεν αυξάνονται με φιρμάνι, αλλά όταν μειώνεται η ανεργία, όταν έρχονται ξένες επενδύσεις».

«Η ΝΔ θα διεκδικήσει ψήφο εμπιστοσύνης μόνο από βουλευτές που θα είναι εκλεγμένοι με τη ΝΔ»

Για δεξιά πολυκατοικία: «Καταλαβαίνω γιατί κάποιοι μπορεί να αισθάνονται άσχημα για το πως πηγαίνει η προεκλογική περίοδος. Εγώ θέλω να μιλάω για το μέλλον. Κάποιοι δημιουργούν σενάρια, τη μια χτίζουν σενάρια αποστασίας, την άλλη λένε για διεργασίες στη Δεξιά. Εμείς αποκλείσαμε από τους φονιάδες από το να είναι υποψήφιοι. Αποκλείσαμε τη Χρυσή Αυγή από το να κατέβει στις εκλογές. Κάποιους τους ενόχλησε. πχ Ο κος Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δείχνουν καμία ικανοποίηση για τον αποκλεισμό της.

Με έχει απασχολήσει το τι μπορεί να γίνεται μέσα στις φυλακές ( για Κασιδιάρη) θα το δούμε αυτό. Το τι γίνεται σήμερα στα δεξιά της ΝΔ δεν με αφορά. Η ΝΔ θα διεκδικήσει ψήφο εμπιστοσύνης στη βουλή μόνο από βουλευτές που θα είναι εκλεγμένοι με τη ΝΔ».

Για παρακολουθήσεις: «Ο κος Ανδρουλάκης είχε κάνει τις επιλογές του πολύ πριν προκύψει η υπόθεση των υποκλοπών. Τρεις μέρες τσακώνονται για τον Ανδρέα Παπανδρέου, τσακώνονται για το ποιος είναι ο ιδεολογικός πατέρας του κεντροαριστερού χώρου. Για το θέμα αυτό έχω κάνει την αυτοκριτική μου.

Αναλάβαμε την ευθύνη να διορθώσουμε τα λάθη. Κάναμε δομικές αλλαγές για να έχουμε τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε αυτό το συμβάν να μην ξαναγίνει. Η ΕΥΠ έχει πολύ αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας από το παρελθόν.

Καταλαβαίνω τα συναισθήματα, αλλά πολιτική δεν κάνουμε με τα συναισθήματα. Ο κος Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ αρέσκεται στο να αναβιώσει ένα ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του 1980, επιμένω ότι οι επόμενες εκλογές πρέπει να δώσουν καθαρό μήνυμα νίκης στη ΝΔ, ώστε όταν κριθούμε να ξαναψηφίσουμε να είναι απολύτως βέβαιο ότι θα υπάρξει διακυβέρνηση».

Για κυβέρνηση ηττημένων: «Είναι ένα μαθηματικό ενδεχόμενο. Για να είστε σίγουροι ότι δεν θα προκύψει μπορεί να γίνει μόνο αν η ΝΔ είναι ισχυρή το βράδυ της 21ης Μαΐου».

Για την υγεία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι την ερχόμενη 4ετια θα προσληφθούν επιπλέον 10.000 νοσηλευτές και γιατροί και σημείωσε ότι λόγω της πανδημίας διπλασιάστηκαν οι ΜΕΘ. Όμως, όπως είπε, τα βασικά ζητήματα δεν έχουν λυθεί.

Είμαστε διατεθειμένοι να σπάσουμε αυγά, είπε επίσης, στον χώρο της υγείας και αναφέρθηκε σε δήθεν επείγοντα περιστατικά τα οποία την επόμενη ημέρα χειρουργούνται.

Αυτό θα τελειώσει, είπε χαρακτηριστικά. Θα έχω προσωπική επίβλεψη του χαρτοφυλακίου της υγείας, τόνισε ακόμα και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σημαντικοί εξασφαλισμένοι πόροι και όλες οι επενδύσεις που θα γίνουν για την υγεία θα γίνουν από πόρους του ταμείου ανάκαμψης.

Μητσοτάκης για Τουρκία: Η Χάγη δεν είναι κοντά

Όσον αφορά στις διεκδικήσεις της Τουρκίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα έχει μια βασική διαφορά με την Τουρκία που είναι γεωπολιτική. Αυτή είναι η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωών στο Αιγαίο. Γι’ αυτό είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε με την Τουρκία και αν τα καταφέρουμε να βρούμε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση. Δεν θα συζητήσω θέμα αποστρατιωτικοποίησης νησιών ή συνεκμετάλλευσης των νησιών, είμαι κατηγορηματικός είπε.

Σε θέματα οικονομικής ή περιβαλλοντικής συνεργασίας αν μπορούμε να οικοδομήσουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας είμαι ανοικτός. Η Χάγη δεν είναι κοντά, είπε. Τόνισε ακόμα ότι δεν έχει αυταπάτες και δεν είναι σίγουρος ότι το κλίμα εκτόνωσης που προέκυψε μετά τον σεισμό θα υπάρχει και μετά τις εκλογές.

Η Τουρκία θα μας απασχολεί με την αναθεωρητική της πολιτική και μετά τις εκλογές, εκτίμησε.

«Οι τριετίες θα ξεπαγώσουν όταν ο μέσος όρος της ανεργίας πέσει κάτω από το 10%»

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα το δημογραφικό και για τον λόγο αυτό είπε ότι ανακοίνωσε και τα επιδόματα τέκνων στο δημόσιο, χθες. Αναφέρθηκε επίσης στα άλλα προγράμματα στήριξης των οικογενειών που στόχο έχουν να ενισχύσουν τις εργαζόμενες μητέρες. Θα επιμείνουμε σε αυτή την πολιτική για να αντιστρέψουμε την δημογραφική γήρανση στον πληθυσμό μας, υπογράμμισε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ρωτήθηκε και για τις τριετίες και αν θα έχουν αναδρομική ισχύ και απάντησε: οι τριετίες θα ξεπαγώσουν όταν ο μέσος όρος της ανεργίας θα πέσει κάτω από το 10%. Είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε, σημείωσε και πρέπει να το δούμε και θα επιδιώξουμε και συζητήσεις με τους κοινωνικούς εταίρους όπως έγινε και με τον κατώτατο μισθό.

Κλείνοντας τη συνέντευξη ο πρωθυπουργός είπε ότι πιστεύει στο μπόνους και σε αυτό το περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας δεν χρειάζονται αδύναμες κυβερνήσεις.

Για την κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ την χαρακτήρισε αναγκαστική σύμπραξη, η οποία πήγε τη χώρα όμως μπροστά. Μίλησε επίσης για κυβέρνηση όχι του ενός χρώματος. Δηλαδή όπως εξήγησε να συμπεριλάβει στην κυβέρνησή του σε θέσεις ευθύνης όπως το έχει ήδη κάνει ανθρώπους που δεν προέρχονται από τον στενό πυρήνα της ΝΔ. Τώρα σημείωσε άνθρωποι που μπήκαν στην κυβέρνηση χωρίς να είναι μέλη της ΝΔ έγιναν στην συνέχεια και τώρα είναι υποψήφιοι βουλευτές.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Ντιμπέιτ: Τα κόμματα διαφωνούν ακόμη και με τη σειρά των ερωτοαπαντήσεων

Οι εκπρόσωποι και των 6 παρατάξεων πήγαν με τις δικές τους προτάσεις

Συνεδριάζει από τις 12:30 το μεσημέρι για τρίτη φορά η Διακομματική Επιτροπή Βουλευτικών Εκλογών υπό την υπηρεσιακή υπουργό Εσωτερικών Καλλιόπη Σπανού, όπου και αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες της διαδικασίας του ντιμπέιτ.

Πληροφορίες αναφέρουν όμως πως ακόμη δεν έχει υπάρξει συμφωνία στα διαδικαστικά, αφού οι εκπρόσωποι των έξι κομμάτων έχουν πάει με διαφορετική πρόταση, ακόμη και στο ζήτημα των ερωτοαπαντήσεων.

«Αγκάθι» στη διαδικασία αποτελεί και η τελευταία θεματική ενότητα, αφού σύμφωνα με το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ οι δημοσιογράφοι που θα λάβουν μέρος στο ντιμπέιτ θέλουν η τελευταία ερώτηση να τεθεί χωρίς καμία ατζέντα.

Και εκεί όμως υπάρχει διαφωνία, αφού οι υπεύθυνοι του ντιμπέιτ απορρίπτουν τη συγκεκριμένη πρόταση με δικαιολογία πως με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύει να πέσει έξω η χρονική διάρκεια του ντιμπέιτ.

Η διαδικασία συνεχίζεται και αναμένονται σήμερα οι οριστικές αποφάσεις.

Στην τηλεμαχία όπως έχει γίνει γνωστό θα πάρουν μέρους οι παρακάτω δημοσιογράφοι:

Αντώνης Σρόιτερ (Alpha), Γιώργος Παπαδάκης (Αnt1), Ράνια Τζίμα (Mega), Παναγιώτης Στάθης (Open), Σία Κοσιώνη (ΣΚΑΪ), Μάρα Ζαχαρέα (Star)

Σε ρόλο συντονιστή θα είναι ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Γιώργος Κουβαράς.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εκλογές 2023: Πρώτη σύσκεψη των δημοσιογράφων του ντιμπέιτ

Αντίστροφη μέτρηση για το ντιμπέιτ της 10 Μαΐου – Αναμένεται να γίνει σήμερα η κλήρωση για τη σειρά των ερωτήσεων  – Ποιοι δημοσιογράφοι θα κάνουν ερωτήσεις

Σε λίγα λεπτά αναμένεται να αρχίσει στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, στο γραφείο του γενικού διευθυντή ενημέρωσης του καναλιού, η σύσκεψη των δημοσιογράφων που θα θέσουν ερωτήσεις στους πολιτικούς αρχηγούς κατά το ντιμπέιτ που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Μαΐου.

Η τηλεμαχία θα λάβει μέρος στο «Στούντιο 4» της ΕΡΤ. Ένα από τα θέματα που θα τεθούν επί τάπητος είναι και η σειρά των ερωτήσεων. Πιθανότητα να γίνει σήμερα η κλήρωση για τη σειρά των ερωτήσεων και πώς θα γίνει η διαδικασία για την έκτη ενότητα, κατά την οποία οι πολιτικοί αρχηγοί θα μπορούν να προβούν στην καταληκτική τους τοποθέτηση, για όποιο θέμα εκείνοι επιθυμούν.

Προσεχόμενος στη σύσκεψη, ο συντονιστής της τηλεμαχίας Γιώργος Κουβαράς δήλωσε ότι με τις follow-up ερωτήσεις που προβλέπονται θα γίνει πιο ενδιαφέρον το ντιμπέιτ.

Σε ό,τι αφορά τις καινοτομίες, επισήμανε ότι το «Στούντιο 4» είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην ελληνική τηλεόραση.

Ποιοι δημοσιογράφοι θα κάνουν ερωτήσεις

Συντονιστής της τηλεμαχίας θα είναι ο Γιώργος Κουβαράς από την ΕΡΤ, ενώ ερωτήσεις θα απευθύνουν στους πολιτικούς αρχηγούς ο Αντώνης Σρόιτερ από τον Alpha, ο Γιώργος Παπαδάκης από τον ANT1, η Ράνια Τζίμα από το Mega Channel, ο Παναγιώτης Στάθης από το OPEN, η Σία Κοσιώνη από τoν ΣΚΑΙ και από το STAR η Μάρα Ζαχαρέα.

Οι θεματικές ενότητες θα είναι οι εξής: 1) Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση, 2) Εξωτερική πολιτική και Άμυνα, 3) Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια, 4) Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος και 5) Περιβάλλον και Ενέργεια. Θα υπάρχει και έκτος γύρος, στον οποίο οι πολιτικοί αρχηγοί θα μπορούν να προβούν στην καταληκτική τους τοποθέτηση, για όποιο θέμα εκείνοι επιθυμούν.

 

Πηγή: newsbomb.gr