ΠΑΣΟΚ | Εκσυγχρονισμό των δημόσιων Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του Ε.Σ.Υ.

Εκτός πραγματικότητας βρίσκεται για άλλη μια φορά ο Βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ. κ. Μακάριος Λαζαρίδης. Σε πρόσφατες δηλώσεις του κάνει λόγο για εκσυγχρονισμό των δημόσιων Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του Ε.Σ.Υ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, παρουσιάζοντας μία εικόνα για τα δημόσια νοσοκομεία τουλάχιστον εικονική. Περαιτέρω, αναφέρεται και σε αντίστοιχες παρεμβάσεις στο Νοσοκομείο και στα Κέντρα Υγείας του Νομού Καβάλας.

Αγνοεί, όμως, ο κ. Λαζαρίδης αλλά και οι υπόλοιποι βουλευτές της Ν.Δ. την δραματική εικόνα τόσο του Εθνικού Συστήματος Υγείας γενικά όσο και του Νοσοκομείου της Καβάλας. Ας ρωτήσει τους ασθενείς που κλείνουν ραντεβού μετά από πολλούς μήνες για διαγνωστικές εξετάσεις ή βλέπουν τα χειρουργεία τους να ακυρώνονται ή να καθυστερούν επί σειρά μηνών.

Η παντελής έλλειψη προσωπικού (πάνω από το 50% των οργανικών θέσεων περίπου) δεν επιτρέπει τη λειτουργία όλων των κλινικών και αναγκάζει το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό να εργάζεται χωρίς ρεπό και υπό συνθήκες εξουθένωσης. Οι δε πολίτες ωθούνται με αυτόν τον τρόπο από την κυβέρνηση της ΝΔ να απευθυνθούν σε ιδιώτες γιατρούς για να εξυπηρετηθούν, ενώ την ίδια στιγμή πληρώνουν αδρά το κόστος της περίθαλψης και κανονικά θα έπρεπε να απολαμβάνουν δωρεάν και αξιοπρεπή περίθαλψη από τα δημόσια νοσοκομεία. Άλλωστε, ο κ. Λαζαρίδης αλλά και οι άλλοι 3 βουλευτές του Νομού Καβάλας συνυπέγραψαν τη «ληξιαρχική πράξη θανάτου του Ε.Σ.Υ.», υπερψηφίζοντας την διάταξη για τα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία και για τη δυνατότητα των γιατρών του Ε.Σ.Υ. να λειτουργούν και ιδιωτικά ιατρεία. Συνεπώς, είναι αναμενόμενο
να δηλώνουν «περήφανοι» για την σημερινή εικόνα των δημόσιων νοσοκομείων.

Και στην Καβάλα, όμως, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μακρινά ραντεβού, ακυρώσεις χειρουργείων και έλλειψη υλικών χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του Ε.Σ.Υ. και στην περιοχή μας. Το Νοσοκομείο Καβάλας και τα Κέντρα Υγείας στέκονται όρθια χάρη στην αυταπάρνηση και στον ηρωισμό των γιατρών και των νοσηλευτών αλλά και του λοιπού προσωπικού του Ε.Σ.Υ. που, παρά τις αντίξοες συνθήκες, δίνουν καθημερινά μάχη δίπλα στους πολίτες. Η Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης τους εμπαίζουν κανονικά και δεν τους
έχουν εντάξει καν στα βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ καμία συζήτηση δεν γίνεται και για την αύξηση των αποδοχών τους, ώστε να δοθούν κίνητρα σε νέους ανθρώπους να ενταχθούν στο Ε.Σ.Υ..

Την ίδια ώρα, ενώ το Νοσοκομείο Καβάλας διαθέτει ολοκαίνουριο αξονικό τομογράφο αξίας 1 εκ. ευρώ και υπάρχει επιτέλους γιατρός που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει και να κάνει σημαντικές επεμβάσεις (στεντ, ανευρύσματα, μπαλονάκια κλπ), ώστε οι πολίτες του Νομού Καβάλας να μην ταλαιπωρούνται με μετακινήσεις και καθυστερήσεις, η έλλειψη προσωπικού, υλικών αλλά και βούλησης κρατάει τον αξονικό τομογράφο σε αχρησία και τους αντίστοιχους γιατρούς δέσμιους των παθογενειών του κράτους. Αυτά συμβαίνουν στο Νοσοκομείο της Καβάλας και σε όλο το Εθνικό Σύστημα Υγείας κ. Λαζαρίδη και καλό θα ήταν κάποια στιγμή, όταν επισκεφτείτε την Καβάλα, να επισκεφτείτε και το Νοσοκομείο και να δείτε από κοντά τις ανάγκες και τα προβλήματά του.




Απεργούν οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων | Διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις προσωπικού

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι των δημόσιων νοσοκομείων της Περιφέρειας και πραγματοποιούν στάση εργασίας στην Αττική 08.00 – 15.00, διαμαρτυρόμενοι για σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε νοσοκομεία, ΕΚΑΒ και προνοιακές μονάδες. Οι νοσοκομειακοί γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν από τις 8.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Μαβίλη και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Υγείας.

«Αιμορραγούμε από προσωπικό χωρίς να λαμβάνονται μέτρα αντιμετώπισης του μείζονος αυτού προβλήματος. Γίνονται συνεχείς μετακινήσεις προκειμένου να καλυφθούν τα κενά χωρίς να υπολογίζουν την εργασιακή εξάντληση, την κούραση του προσωπικού, που συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας. Καλύπτουν ένα κενό σε μια υγειονομική μονάδα με τις μετακινήσεις και ανοίγουν ένα άλλο. Κάθε μήνα αποχωρούν εκατοντάδες υπάλληλοι από το ΕΣΥ, χωρίς έστω να αντικαθίστανται με αντίστοιχες προσλήψεις», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) σε ανακοίνωσή της, και προσθέτει:

«Σε σχέση με πέρυσι δουλεύουμε με 3.000 λιγότερο προσωπικό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι προσλήψεις του ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού γίνονται με το σταγονόμετρο και πέραν των χρονοβόρων διαδικασιών που κρατάνε πέντε χρόνια έχουμε ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού. Δηλαδή, συμβασιούχοι που ήδη εργάζονται καταλαμβάνουν θέσεις μονίμων. Επικουρικό προσωπικό για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες δεν προσλαμβάνεται λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Από τον ετήσιο πίνακα επικουρικών το έτος 2023 εγκρίθηκαν μόνο 150 θέσεις για ολόκληρο το ΕΣΥ. Ένας ή δύο υπάλληλοι αντιστοιχούν σε κάθε Νοσοκομείο».

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, υπάρχει κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, των δυσμενών συνθηκών εργασίας, των χαμηλών μισθών, «του εμπαιγμού με την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, την μονιμοποίηση των Συμβασιούχων. Παρότι ήταν δεσμεύσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας. Ακόμη και το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας ρυθμίστηκε με αδικίες και αποκλεισμούς. Δεν είναι δυνατόν να προσελκύσεις υγειονομικούς όταν οι πρόσθετες αμοιβές για φουλ κυκλικό ωράριο είναι περί τα 120 ευρώ το μήνα (8 νύχτες, 3 αργίες, 8 απογεύματα, 8 πρωινά)».

Απογευματινά χειρουργεία

Η ΠΟΕΔΗΝ είναι ενάντια στα απογευματινά χειρουργεία. «Σε τέτοιο Σύστημα, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενίσχυσης της Δημόσιας δωρεάν Περίθαλψης και όχι μέτρα όπως τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή.
Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών των νοσοκομείων είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού, όχι μόνο Αναισθησιολόγων, αλλά και Νοσηλευτικού Προσωπικού. Οι λίστες αναμονής για τακτικά χειρουργεία είναι πάνω από δύο χρόνια σε πολλές χειρουργικές επεμβάσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Ισχυρίζεται, δε, ότι τα απογευματινά χειρουργεία θα λειτουργήσουν σε βάρος των πρωινών χειρουργείων. «Όποιος έχει χρήματα θα έχει καλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες να χειρουργηθεί. Δεν είναι αυτό το ΕΣΥ που θέλουμε. Θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους ασθενείς. Ναι στην ολοήμερη λειτουργία των Νοσοκομείων και τα απογευματινά χειρουργεία, όμως με το προσωπικό βάρδιας, από τη λίστα αναμονής δωρεάν».

ygeiamou.gr




Συνάντση των γιατρών των νοσοκομείων ΑΜ-Θ στην Καβάλα

Οι Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών των Νοσοκομείων Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Κομοτηνής  Αλεξανδρούπολης και Διδυμοτείχου κατά την  κοινή μας σύσκεψη στο Νοσοκομείο της Καβάλας σήμερα 15/11/23 και έπειτα από την γνωστοποίηση των προβλημάτων των Νοσοκομείων μας και την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων καταλήξαμε στα εξής:

Είναι κοινή μας διαπίστωση πως το πρόβλημα υποστελέχωσης στο ΕΣΥ θα αποκατασταθεί μόνο με την προκήρυξη όλων των κενών οργανικών θέσεων συνδυασμένη με την άμεση και δραστική αύξηση των μισθών μας στα επίπεδα πρό του 2012 για να καταστεί το ΕΣΥ ελκυστικό στους νέους Γιατρούς. Επίσης η απαράδεκτη αποζημίωση των τριών ευρώ ανά ώρα εφημέρευσης θα πρέπει να αποκατασταθεί στα επίπεδα που αρμόζει στο έργο που προσφέρει ο εφημερεύων Γιατρός ενώ είναι κόντρα στην κοινή λογική να υπερφορολογούνται οι επιπρόσθετες εφημερίες που πραγματοποιούνται από τους Γιατρούς για να μην καταρρεύσουν τα Νοσοκομεία. Επίσης ζητούμε να μας προστατεύσουν οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων η ΥΠΕ και το Υπουργείο  από τα φαινόμενα λεκτικής και σωματικής βίας εις βάρος μας στους χώρους των Νοσοκομείων ενώ θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τη βία στους Νοσοκομειακούς χώρους.

Όσον αφορά τα προβλήματα των Νοσοκομείων μας πιστεύουμε πως το κυριότερο πρόβλημα που είναι αυτό της υποστελέχωσης εκτός των γενικών μέτρων που προαναφέραμε, συγκεκριμένα στην περιφέρειά μας μπορεί αντιμετωπιστεί και με την μετατροπή του καθεστώτος όλων των Νοσοκομείων του ΕΣΥ της ΑΜΘ σε άγονα. Με τον τρόπο αυτό θα δώσουμε επιπλέον κίνητρο να καταστούν τα Νοσοκομεία μας ελκυστικά στις προκηρύξεις που θα ακολουθήσουν.

Επίσης οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού ιδιαίτερα στα Νοσοκομεία Δράμας και Ξάνθης δημιουργούν ένα ντόμινο μετακινήσεων που επηρεάζει τα Νοσοκομεία όλης της Περιφέρειας. Στο σημείο αυτό πιστεύουμε ότι η όλη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εγκυμονεί σοβαρούς πια κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία και θα πρέπει να παρέμβουν οι αρμόδιοι για τη διασφάλιση της.. Αφενός οι Παθολογικές κλινικές Δράμας και Ξάνθης λειτουργώντας με έναν ή δύο μόνιμους Γιατρούς βρίσκονται κάτω από τα όρια ασφαλείας, αφετέρου οι μετακινήσεις Γιατρών από τα Νοσοκομεία Καβάλας, Κομοτηνής αποδυναμώνουν τις κλινικές από τις οποίες μετακινούνται ενώ τους υποχρεώνουν να υπερβούν το νόμιμο όριο εφημέρευσης τους καθώς ήδη κάνουν  το μέγιστο αριθμό εφημεριών προκειμένου να στηρίξουν τις κλινικές τους. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή των ασθενών καθώς οι παρεχόμενες παροχές υγείας απέχουν πολύ από αυτές που θα έπρεπε να είναι.

Δηλώνουμε όλες οι Ενώσεις με μία φωνή πως οι Νοσοκομειακοί Γιατροί  είμαστε ενωμένοι απέναντι στα προβλήματα. Είμαστε και τα έξι Νοσοκομεία ένας ενιαίος Υγειονομικός χώρος, δεν υπάρχει πρόβλημα στο ένα Νοσοκομείο που να μην επηρεάζει τα υπόλοιπα, γι’ αυτό και το κάθε Νοσοκομείο το αντιμετωπίζουμε σα Νοσοκομείο μας. Τα προβλήματα και ο αγώνας για λύσεις θα είναι κοινός για όλους.

Οι Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών :

Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Κομοτηνής, Θράκης (Αλεξανδρούπολης και Διδυμοτείχου)




Γάζα: «Kραυγή» αγωνίας από γιατρούς νοσοκομείων – «Τα μισά μηχανήματα θα βγουν εκτός λειτουργίας»

Δραματική η κατάσταση στα νοσοκομεία της Γάζας με τους γιατρούς να είναι σε απόγνωση – «Είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή»

Καθώς οι κάτοικοι στη Γάζα ετοιμάζονται για τη χερσαία επίθεση των Ισραηλινών, ύστερα από ημέρες σφοδρών αεροπορικών επιθέσεων και αποκλεισμού, ως απάντηση στην επίθεση της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς, ο αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας Ασράφ αλ-Κίντρα διερωτάται πώς θα τα βγάλουν πέρα τα νοσοκομεία.

Οι γιατροί πασχίζουν να βοηθήσουν ένα ολοένα και αυξανόμενο αριθμό ασθενών, συμπεριλαμβανομένων παιδιών που τραυματίστηκαν στις αεροπορικές επιθέσεις, σε υπερπλήρη νοσοκομεία που βρίσκονται αντιμέτωπα με ελλείψεις φαρμάκων και καυσίμων λόγω του αποκλεισμού. Μόνο οι πιο σοβαρές περιπτώσεις καταλήγουν στα χειρουργεία διότι δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι, δήλωσαν γιατροί.

Τα αποθέματα καυσίμων σε όλα τα νοσοκομεία στη Λωρίδα της Γάζας προβλέπεται πως θα διαρκέσουν για μόλις 24 ώρες ακόμη, προειδοποίησε σήμερα το Γραφείο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (OCHA) των Ηνωμένων Εθνών.

Τουλάχιστον 2.750 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και 9.700 τραυματίστηκαν από τις 7 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υγείας. Άλλοι 1.000 άνθρωποι αγνοούνται και εκτιμάται ότι βρίσκονται εγκλωβισμένοι κάτω από τα ερείπια.

Ο Κίντρα έκανε έκκληση στον κόσμο να μεταβεί στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο από τις 13 ιατρικές υποδομές του θύλακα, για αιμοδοσία.

«Εάν το νοσοκομείο σταματήσει να λειτουργεί, ολόκληρος ο κόσμος θα είναι υπεύθυνος για τις ζωές εκατοντάδων και χιλιάδων ασθενών που βασίζονται στα αποθέματά μας, ιδιαίτερα από το Σίφα», δήλωσε ο Κίντρα.

Το νοσοκομείο Σίφα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Λωρίδα της Γάζας αλλά πιο άμεσα τους περίπου 800.000 ανθρώπους που ζουν στην πόλη της Γάζας.

Το Ισραήλ έχει εξαπολύσει τα πιο σφοδρά αεροπορικά πλήγματα που έχει πραγματοποιήσει ποτέ και αναμένεται να προχωρήσει σε χερσαία επίθεση στη Γάζα, μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του κόσμου με 2,3 εκατ. ανθρώπους.

Έχει δεσμευθεί να εξαφανίσει τη Χαμάς ως απάντηση στην επίθεση μαχητών της σε ισραηλινές πόλεις πριν από εννέα ημέρες, στην οποία οι μαχητές πυροβόλησαν άνδρες, γυναίκες και παιδιά και πήραν ομήρους στην χειρότερη επίθεση σε βάρος αμάχων στην ιστορία της χώρας.

Κάποιοι Παλαιστίνιοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους στην πόλη της Γάζας αφού ο ισραηλινός στρατός τους προειδοποίησε να μετακινηθούν προς τα νότια.

Αλλά ορισμένοι δήλωσαν ότι κινδυνεύουν από ισραηλινά αεροπορικά πλήγματα κατά τη μετακίνησή τους και άλλοι επιστρέφουν προς τα βόρεια λόγω ανασφάλειας και έλλειψης καταλύματος σε μια περιοχή που γεμίζει ολοένα και περισσότερο με κόσμο.

Ο ισραηλινός στρατός δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχόλιο.

Οι Παλαιστίνιοι στη Γάζα δήλωσαν ότι η ισραηλινή βομβιστική επίθεση κατά τη διάρκεια της νύχτας ήταν η σφοδρότερη από τότε που το Ισραήλ ξεκίνησε τα αντίποινα.

Ο βομβαρδισμός ήταν ιδιαίτερα σφοδρός στην πόλη της Γάζας, με αεροπορικά πλήγματα σε περιοχές γύρω από τα δύο βασικά νοσοκομεία της πόλης, δήλωσαν οι ίδιοι.

Ο Σαΐντ Αλ-Αμπντάλα βρίσκεται ξαπλωμένος σε κρεβάτι νοσοκομείου, συνδεδεμένος με μηχάνημα αιμοκάθαρσης. Γλίτωσε από βομβαρδισμό στο σπίτι του στη Χαν Γιουνίς. «Κάνω αιμοκάθαρση, και αυτή η διαδικασία είναι πολύ δύσκολη, υποφέρουμε πολύ. Δυσκολευόμαστε από τη μεταφορά και τις μετακινήσεις», δήλωσε.

«Και τώρα είμαστε σε πόλεμο, ο πόλεμος είναι καταστροφή και θάνατος και βασανιστήρια. Μας έδιωξαν από τα σπίτια μας και δεν είμαστε πλέον στα σπιτικά μας. Είναι τόσο δύσκολο».

Στο νοσοκομείο Νάσερ στη Χαν Γιουνίς, στη νότια Λωρίδα της Γάζας, όπου τα ασθενοφόρα που μεταφέρουν θύματα συνεχίζουν να φθάνουν, οι ασθενείς με χρόνια νοσήματα βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιθανότητα τα μηχανήματα να σταματήσουν να λειτουργούν.

«Έχουμε 220 νεφροπαθείς. Τα μισά από τα μηχανήματα θα βγουν εκτός λειτουργίας σήμερα το βράδυ και δεν μπορούμε να προσφέρουμε αιμοκάθαρση σε όλους», δήλωσε ο γιατρός Μοχάμεντ Ζακαούτ. «Είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή».

Ο νεφροπαθής Ναχίντ Αλ-Χουζουντάρ που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μαζί με την οικογένειά του στην πόλη της Γάζας για τη Χαν Γιουνίς, δήλωσε ότι έκανε αιμοκάθαρση τρεις φορές την εβδομάδα αλλά έως τώρα δεν έχει κάνει καμία.

«Τα πόδια μου άρχισαν να πρήζονται, νιώθω να ασφυκτιώ, χρειάζομαι άμεσα αιμοκάθαρση», δήλωσε ο Χουζουντάρ στο Reuters καθώς περίμενε έξω από το τμήμα νεφρού στο νοσοκομείο της Χαν Γιουνίς, ενώ κατέφθαναν δεκάδες τραυματίες μαζί με τα άψυχα σώματα των νεκρών.