Χειμωνιάτικες εικόνες από τον Νομό Καβάλας

Ένα εντυπωσιακό βίντεο-αφιέρωμα από το meteokav.gr φέρνει στο φως τις εικόνες από το ξαφνικό κύμα κακοκαιρίας που έπληξε τον Νομό Καβάλας στις 7 Απριλίου. Αν και διανύουμε ήδη την άνοιξη, ο καιρός θύμισε… χειμώνα, καθώς σε αρκετές περιοχές σημειώθηκε έντονη χιονόπτωση.

Το φαινόμενο είχε τέτοια ένταση, ώστε το χιόνι έκανε την εμφάνισή του ακόμη και μέσα στην πόλη της Καβάλας, δημιουργώντας ένα σπάνιο και μαγευτικό θέαμα για την εποχή. Οι εικόνες από χιονισμένα τοπία σε χαμηλό υψόμετρο, αλλά και το λευκό πέπλο που σκέπασε δρόμους και στέγες, αποτυπώνονται στο βίντεο με εντυπωσιακό τρόπο.

Το βίντεο προσφέρει στους θεατές μια μοναδική οπτική από το πέρασμα της κακοκαιρίας, υπενθυμίζοντας πόσο απρόβλεπτος μπορεί να είναι ο καιρός στην Ελλάδα, ακόμη και τον Απρίλιο.

Δείτε το σχετικό βίντεο:




Τέμπη: Πρώην διοικητής της Τροχαίας για Αγοραστό: «Του είπα να μην μπαζώσει και του έδειξα το νόμο»

Ανατροπή στην τραγωδία στα Τέμπη φέρνει η κατάθεση του πρώην διοικητή της Τροχαίας, Βασίλη Βλαχογιάννη καθώς φέρεται οπως είχε εκφράσει την αντίθεση του στο μπάζωμα του σημείου.

Ο κ. Βλαχογιάννης δήλωσε πως είχε ενημερώσει τον Κώστα Αγοραστό, τον υπεύθυνο της περιοχής, να μην προβεί στη διαδικασία του «μπάζωματος». Μάλιστα, όπως  αποκαλύπτει ο ίδιος, τον είχε προειδοποιήσει και του είχε δείξει τον σχετικό νόμο μέσω του κινητού του, προκειμένου να αποτρέψει την ενέργεια αυτή, η οποία είχε προκαλέσει αντιδράσεις λόγω της πιθανής απώλειας σημαντικών στοιχείων για την έρευνα.

 

Σύμφωνα με το Mega σε όσα είπε ο κ. Βλαχογιάννης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: Όχι μόνο είπα στον Αγοραστό να μην μπαζώσει αλλά του έδειξα και το νόμο στο κινητό μου

Αναφερόταν στην ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών .

Τι είπε ο Βασίλης Βλαχογιάννης

«Εγώ όταν είπα στον κ. Αγοραστό σε αυτή τη άτυπη σύσκεψη στις 3 Μαρτίου, στον τόπο του δυστυχήματος ότι αρμόδια είναι η ανακριτική αρχή να αποφασίσει για το εάν θα γίνει μπάζωμα ή όχι απάντησα ότι πρέπει να φύγετε από εδώ, δεν έχετε καμία αρμοδιότητα, ό,τι απόφαση είναι να παρθεί θα παρθεί από τον ανακριτή».

Σύμφωνα με το Mega, ο Βασίλης Βλαχογιάννης λέει ότι όχι μόνον είπε στον κ. Αγοραστό για τον ανακριτή, αλλά του έδειξε και συγκεκριμένο νόμο και του είπε: «βλέπετε εδώ τι λέει ο νόμος; Λέει ότι απαγορεύεται να κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια και μάλιστα έχει συσταθεί, σύμφωνα με το νόμο ο ΕΔΟΑΣΑΑΜ». Ωστόσο σύμφωνα με τα όσα φέρεται να κατέθεσε ο Βασίλης Βλαχογιάννης ο κ. Ξιφαράς – Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών- τον διαβεβαίωσε ότι ο ΕΔΟΑΣΑΑΜ δεν θα έκανε καμία έρευνα στο σημείο αλλά θα ασχολούταν με… συμβάσεις.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο αξιωματικός κατέθεσε στον ανακριτή:

 

«Το απόγευμα προς βράδυ 3 Μαρτίου 2023, μου τηλεφώνησε ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κύριος Αγοραστός, καλώντας με να πάω να τον βρω στο σημείο του δυστυχήματος. Πράγματι, πήγα εκεί και είδα ότι εκτός από εμένα στη συνάντηση ήταν κι άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων. Ο κύριος Αγοραστός μας είπε ότι μας κάλεσε ώστε να μας ανακοινώσει ότι έπρεπε να αρχίσουν άμεσα στο σημείο του δυστυχήματος οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να επισκευαστούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το δίκτυο. Όταν ρώτησε εμένα, κατηγορηματικά του τόνισα ότι είμαι αναρμόδιος να συναινέσω σε αυτή την ενέργεια, καθώς και ότι θα έπρεπε να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών αρχών. Επιπλέον, υπέμνησα ότι σύμφωνα με νόμο του 2023 ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο προβλέπεται και επιβάλλεται η διερεύνηση του χώρου του δυστυχήματος από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

 

Επιπλέον, εκείνο το πρωί είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο μεταφορών ότι η σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Επειδή είχα τη σχετική νομοθεσία κατεβασμένη στη μνήμη του κινητού μου, την έδειξα και τη διάβασα στον κύριο Αγοραστό».

 

Η δική μου θέση στη συνάντηση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχτεί ακέραιος. Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Ξιφαράς, Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών, και απευθυνόμενος σε εμένα μου διευκρίνισε ότι η Επιτροπή που διορίστηκε δεν θα ασχολούνταν καθόλου με οποιαδήποτε έρευνα στο σημείο του δυστυχήματος αλλά με κάποιες συμβάσεις στον ΟΣΕ. Επέμενα ότι πρέπει να εφαρμοστούν όσα προβλέπει ο νόμος. Απευθύνθηκα στον κύριο Αγοραστό και επανέλαβα τη θέση μου ότι για ο,τιδήποτε σχετικά με τον τόπο του δυστυχήματος πρέπει να συνεννοηθεί με την ανακρίτρια που έχει αναλάβει την ανάκριση. Όμως ο κ. Αγοραστός διαφώνησε και άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. Καραλή, ρωτώντας τον κ.Καραλή ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών. Στη συνέχεια όπως ανέφερα και στην αρχική μου κατάθεση αποχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης».

Υπενθυμίζεται ότι προ δεκαπενθημέρου για τα συμπεράσματα της Επιτροπής σχετικά με με τη σεναριολογία για «μπάζωμα», μίλησε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου. Η επιτροπή διαπίστωσε ότι χάθηκαν σημαντικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αποσαφηνίσουν αν υπήρχε κάτι παράνομο, είπε. Όπως είπε, η Επιτροπή δεν κατάφερε να βρει κάποιον «περίφημο κεντρικό σχεδιαστή που να διέταξε κάποιο μπάζωμα ή να κρυφτούν στοιχεία», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά. «Κανένας δεν έχει καταθέσει κάτι τέτοιο σε εμάς. Εμείς πήραμε όλο τον φάκελο όπως καταλαβαίνετε από τις δικαστικές αρχές», πρόσθεσε.

 

Πηγή:ethnos.gr




Νέα κρούσματα ευλογιάς σε πρόβατα στον Νομό Καβάλας

Για περίπου έναν μήνα, ο Νομός Καβάλας δεν είχε καταγράψει περιστατικά ευλογιάς σε πρόβατα.

Το χρονικό αυτό διάστημα θεωρήθηκε αρκετά μεγάλο, δίνοντας μια πρώτη θετική ένδειξη ύφεσης και υποχώρησης της νόσου, η οποία πλήττει την περιοχή μας από το φθινόπωρο. Ωστόσο, όσοι έκαναν αυτούς τους υπολογισμούς αποδείχθηκαν λανθασμένοι.

Νέα κρούσματα εντοπίστηκαν σε δύο κτηνοτροφικές μονάδες στην περιοχή του Γέροντα. Δείγματα ελήφθησαν χθες για εργαστηριακές αναλύσεις, με τα επίσημα αποτελέσματα να αναμένονται σύντομα, πιθανότατα έως το τέλος της εβδομάδας.

Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στην επιβεβαίωση των κρουσμάτων, κάτι που σημαίνει ότι το πρόβλημα παραμένει ενεργό. Αυτό συνεπάγεται τη διατήρηση των μέτρων που είχαν ληφθεί από το φθινόπωρο, τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν, ιδίως για τις κτηνοτροφικές μονάδες του Δήμου Νέστου.

proininews.gr




Κοριτσάκι το πρώτο μωράκι του 2025 για το Νομό Καβάλας

Με ανάρτηση της στα social media η κλινική Μαιευτική Γυναικολογική κλινική ΕΛΕΥΘΩ καλωσόρισε το πρώτο μωράκι του 2025 για το Νομό Καβάλας.

Η ανάρτηση:

Καλωσορίζουμε το πρώτο μωράκι του 2025 για το νομό Καβάλας.

Την 1η Ιανουαρίου 2025 και ώρα 01:03 π.μ., η κα. Μαρία Παντάκα έφερε στον κόσμο το πρώτο μωρό της χρονιάς, ένα υγιέστατο κοριτσάκι βάρους 2.920 gr

Ευχόμαστε στους γονείς και το υπέροχο μωράκι τους υγεία, αγάπη και πολλές όμορφες στιγμές!




Υποχρεωτικές Συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ στον Νομό Καβάλας | Αντιδράσεις και Κυβερνητικά Σχέδια

Η κυβέρνηση επανήλθε με πιο αποφασιστική στάση σχετικά με τις υποχρεωτικές συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ, βρίσκοντας εύκολα επιχειρήματα για να προωθήσει το σχέδιο.

Στο Νομό Καβάλας προβλέπεται η συνένωση των ΔΕΥΑ Καβάλας, Παγγαίου και Νέστου σε μία ανώνυμη εταιρεία, ενώ η ΔΕΥΑ Θάσου θα παραμείνει αυτόνομη, αλλά με αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της.

Οι νέες ΔΕΥΑ θα διοικούνται από μάνατζερ και θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις στις χρεώσεις προς τους πολίτες. Αντίθετη στη συγχώνευση είναι η Ένωση των ΔΕΥΑ, η οποία εξέφρασε τη διαφωνία της, ωστόσο φαίνεται ότι η κυβέρνηση προχωράει χωρίς να λάβει υπόψη αυτήν την αντίδραση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος νόμος θα ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους, με εφαρμογή του νέου καθεστώτος το 2025. Σε ανακοίνωσή της, η Ένωση ΔΕΥΑ Ελλάδας εξέφρασε την αντίθεσή της, υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά σε αποσπασματικές δηλώσεις για αναγκαστικές συνενώσεις, χωρίς σχέδιο νόμου, κάτι που παραβιάζει το Σύνταγμα και τα δικαιώματα των ΔΕΥΑ.




Σχέδιο για Δημιουργία Μίας Ενιαίας ΔΕΥΑ στο Νομό Δράμας με Ανάληψη της Άρδευσης

ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ήδη ανακοινωθεί παλαιότερα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στόχος της κυβέρνησης είναι η συνένωση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης κατά τόπους, σε έναν ενιαίο Οργανισμό ανά Νομό, ή γεωγραφική Περιφέρεια και υπό τον κεντρικό έλεγχο της Ρυθμιστής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).

Στο πλαίσιο αυτό, ο αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕΥ κ. Δημήτρης Ψυχογυιός, κάλεσε στο γραφείο του τον αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑ Δράμας κ. Γιάννη Γεωργιάδη, προκειμένου να του ζητήσει τα στοιχεία για την γενικότερη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ΔΕΥΑ Δράμας. Ο κ. Γεωργιάδης συναντήθηκε με τον κ. Ψυχογυιό την Πέμπτη και έκαναν μια συζήτηση σχετικά με το ζήτημα αυτό.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Γεωργιάδης, εξηγεί ότι «ήταν μια συζήτηση όπως ακριβώς την περιμέναμε στο πλαίσιο συγχωνεύσεων των ΔΕΥΑ. Ο κ. Ψυχογυιός ήθελε να μάθει όλα τα στοιχεία γύρω από τη ΔΕΥΑ Δράμας και οικονομικά και οτιδήποτε άλλο».

Όπως τονίζει, «κάναμε κι εμείς τις προτάσεις μας, ενώ μας εξήγησε το σκεπτικό για τις συγχωνεύσεις, ποια θα είναι η ιδανική λύση. Επιπλέον, συζήσαμε και το σενάριο ώστε η ΔΕΥΑ να διαχειρίζεται και την άρδευση ως ένας γενικός φορέας».

Και η άρδευση στις ΔΕΥΑ;

Ερωτώμενος για το τι μπορεί να σημαίνει αυτό, σημείωσε ότι «η ΔΕΥΑ, ως ένας γενικός φορέας, θα μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα ύδατα σε όλο το Νομό Δράμας. Ενδεχομένως δηλαδή να πάρει και την άρδευση. Υπάρχουν πολλές αντικειμενικές δυσκολίες όπως ότι η ύδρευση είναι στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και η άρδευση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βγαίνουν άλλα θέματα τα οποία θα πρέπει πρώτα να λυθούν».

Ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι ως προς την άρδευση, εξήγησε στον αντιπρόεδρο της ΡΑΑΕΥ, ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε να απορροφήσουμε τους ΤΟΕΒ με μια κατάσταση που ενδεχομένως κάποιοι να είναι και χρεωμένοι. Αυτή την ώρα η ΔΕΥΑΔ έχει ένα πρόβλημα και σημαίνει ότι θα μεγαλώσει στη συνέχεια».

Υποστελέχωση

Ιδιαίτερα τονίζει ο ίδιος, ότι, «δεν υπάρχει πιθανότητα να διαχειριστούμε το νερό με το υφιστάμενο προσωπικό. Ήδη είμαστε υποστελεχωμένοι και ζοριζόμαστε. Αν θέλει λοιπόν η κυβέρνηση να προβεί σε μια τέτοια λογική, θα πρέπει να γίνουν και ορισμένες ριζικές παρεμβάσεις, κάποιες σοβαρές αλλαγές με την προσθήκη προσωπικού. Να στελεχωθεί τόσο καλά η ΔΕΥΑΔ ώστε να ανταπεξέλθει στο γεωγραφικό πλάτος και μήκος του νομού που μπορεί να καταλάβει ο καθένας ότι απλώνεται από το Παρανέστι μέχρι το Νευροκόπι και από την Προσοτσάνη μέχρι το Δοξάτο».




Κορυφώνεται το κύμα ζέστης στον Νομό Καβάλας

Κορύφωση της ανόδου της θερμοκρασίας από σήμερα. Έτσι, η θερμοκρασία μέχρι και την Πέμπτη θα κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα όχι όμως σε επίπεδο συνθηκών καύσωνα. Από την Παρασκευή θα υπάρξει σταδιακή πτώση της θερμοκρασίας αλλά και φαινόμενα αστάθειας.

Μερικές απαραίτητες επισημάνσεις, το γεγονός ότι οι μέγιστες θερμοκρασίες θα είναι σημαντικά χαμηλότερες στα παράκτια δεν σημαίνει και μικρότερη δυσφορία καθώς η υψηλή σχετική υγρασία λόγω της έντονης θαλάσσιας αύρας οδηγεί σε παρόμοια αισθητή θερμοκρασία.

Eπίσης σημειώνεται ότι σε πολλά παράκτια τμήματα και ιδίως στην πόλη της Καβάλας τις απογευματινές-πρώτες βραδινές ώρες η θερμοκρασία θα παρουσιάζει πολύ αργή πτώση (ή και μένει στάσιμη εντός της πόλης) και ταυτόχρονα επικρατεί συνήθως σχετική άπνοια λόγω παύσης της θαλάσσιας αύρας (λόγω όλων των παραπάνω η δυσφορία θα παραμένει ψηλά αυτές τις ώρες).

Στα ηπειρωτικά το διάστημα κορύφωσης δυσφορίας θα είναι οι μεσημβρινές ώρες. Σήμερα Τρίτη οι μέγιστες θερμοκρασίες θα φτάσουν κατά μέσο όρο τους 35-36 °C στα πεδινά ηπειρωτικά, τους 32-33 °C στα ορεινά, τους 29-30°C στα παράκτια.

Αύριο Τετάρτη οι ελάχιστες θερμοκρασίες θα είναι στους 18-20°C στα πεδινά ηπειρωτικά, 17-19 °C στα ορεινά, και 21-23°C στα παράκτια (στην πόλη της Καβάλας 23-25°C). Οι μέγιστες θα παρουσιάσουν πολύ μικρή άνοδο σε σχέση με την Τρίτη (1-2°C).

Την Πέμπτη μικρή άνοδο θα παρουσιάσουν οι ελάχιστες τιμές σε σχέση με αυτές της Τετάρτης (1-2°C). Οι μέγιστες θα κινηθούν σε παρόμοια επίπεδα. Την Παρασκευή αναμένεται πτώση της θερμοκρασίας. Τις απογευματινές-βραδινές ώρες αναμένονται μπόρες αλλά και καταιγίδες για τις οποίες θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

Το Σαββατοκύριακο η θερμοκρασία θα κινείται σε ελαφρώς χαμηλές για την εποχή τιμές. Ενώ στην συνέχεια η θερμοκρασία για ένα διάστημα τουλάχιστον 5 ημερών η θερμοκρασία φαίνεται να σταθεροποιείται σε φυσιολογικές ή ελαφρώς υψηλές για την εποχή τιμές.

πηγή: Meteokav – Ο Καιρός στην Καβάλα




Η πρόγνωση του καιρού για την 25η Μαρτίου στο Νομό Καβάλας

Με κύριο χαρακτηριστικό τους ανέμους δυτικών-βορειοδυτικών διευθύνσεων αναμένεται να κυλίσει η αυριανή εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου.

Αναλυτικότερα, αναμένονται λίγες νεφώσεις οι οποίες κατά περιόδους τοπικά θα είναι αυξημένες. Μικρή πιθανότητα για πρόσκαιρες τοπικές ασθενείς βροχές στον ορεινό όγκο της Λεκάνης-Βουνοχωρίου.
Οι άνεμοι θα στραφούν σε δυτικούς-βορειοδυτικούς και προοδευτικά θα ενισχυθούν.

Έτσι, τις μεσημβρινές ώρες θα πνέουν βοδρειοδυτικοί άνεμοι 3-5 μποφόρ, 4-6 μποφόρ στην πόλη της Καβάλας και γύρω από αυτήν και 5-7 μποφόρ στο νοτιοδυτικό άκρο του νομού. Από τις απογευματινλες λωρες σταδιακή εξασθένιση των ανέμων.

Πολύ μικρή πτώση της θερμοκρασίας θα συνεχίσει να κινείται κοντά σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα. Πιθανό επισόδειο βροχής διαφένεται στις 28 Μάρτη περίπου. Μετά τις 29 Μαρτίου αναμένεται σταδιακή άνοδος της θερμοκρασίας σε υψηλά επίπεδα και σε γενικές γραμμές αίθριες καιρικές συνθήκες για ένα διάστημα τουλάχιστον 5 ημερών.

πηγή: Meteokav – Ο Καιρός στην Καβάλα




Μητσοτάκης στο TikTok | Πολύ πιο ελεύθερες οι παραλίες μας | Μύθοι και αλήθειες για τον νέο νόμο

Στις διατάξεις του νέου νόμου που αφορά στις παραλίες αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο που ανάρτησε στο TikTok.

Ξεκινώντας από το κίνημα της πετσέτας που το περασμένο καλοκαίρι διεκδίκησε ελεύθερες από τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες παραλίες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση κινητοποιήθηκε και ψήφισε τον νέο νόμο που βάζει τάξη στο υπάρχον πλαίσιο.

Ο νόμος, συνεχίζει ο κ. Μητσοτάκης, εξασφαλίζει καταρχάς ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις παραλίες για όλους. Προβλέπει την εισαγωγή των ηλεκτρονικών δημοπρασιών και των ελέγχων με νέες τεχνολογίες, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τον νόμο.

Στη συνέχεια απαντά στους «μύθους» που διακινούνται στα social media, ξεκινώντας από το ότι πρόκειται για νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και άρα δεν ασχολείται με πολεοδομικά ζητήματα.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όπως εξηγεί ο πρωθυπουργός, το 70% της έκτασης μιας παραλίας πρέπει να είναι ελεύθερο – το ποσοστό φτάνει στο 85% για περιοχές natura- και θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη απόσταση 4 μέτρων από την παραλία μέχρι τις πρώτες ξαπλώστρες.

Καθιερώνονται ακόμη «απάτητες παραλίες» σε περιοχές ιδιαίτερης περιβαλλοντολογικής αξίας όπου δεν επιτρέπονται οι ξαπλώστρες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε, επιπλέον, πως θα υπάρχει τρόπος ένας πολίτης να καταγγέλλει ηλεκτρονικά εάν δει πως κάποιος μαγαζάτορας παραβιάζει τα όρια που θέτει ο νόμος.

Πηγή: Newsbeast.gr




Έπαινοι στην Ελλάδα από τον Ντέιβιντ Κάμερον για το νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια

Ως ιστορική στιγμή για μια χριστιανική ορθόδοξη χώρα χαρακτηρίζεται από τον βρετανικό τύπο η ψήφιση του νομοσχεδίου για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικός νόμος στο Ηνωμένο Βασίλειο ψηφίστηκε επί πρωθυπουργίας του Ντέιβιντ Κάμερον, τον Ιούλιο του 2013 και είναι σε ισχύ για πάνω από μια δεκαετία.

Έτσι ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας και νυν υπουργός Εξωτερικών με μήνυμά του στο Χ επαινεί τη χθεσινή απόφαση του ελληνικού κοινοβουλίου.

«Χαιρετίζω θερμά την απόφαση της Ελλάδας να επιτρέψει τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών και να αναγνωρίσει τις ομόφυλες οικογένειες» γράφει χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα πως «έχοντας υπερήφανα υποστηρίξει τους γάμους ομοφυλόφιλων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου χιλιάδες ζευγάρια μπορούν να ανταλλάσσουν όρκους στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναγνωρίζω ότι αυτό είναι φανταστικό νέο για τους ανθρώπους στην Ελλάδα»

Πηγή: Newsbeast.gr




Βλαντίμιρ Πούτιν | Υπέγραψε νόμο που προβλέπει κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων ατόμων που έχουν καταδικαστεί για δυσφήμιση του στρατού

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έθεσε σήμερα σε ισχύ νόμο που αποσκοπεί στην κατάσχεση των χρημάτων και των περιουσιακών στοιχείων ατόμων που κρίνονται ένοχοι για διάδοση «ψευδών πληροφοριών» σχετικά με τον ρωσικό στρατό, μια νέα ένδειξη της καταστολής που θέτει στο στόχαστρο τους επικριτές του Κρεμλίνου, δύο χρόνια μετά την έναρξη της επίθεσής του στην Ουκρανία.

Η Μόσχα κατέστησε παράνομες τις επικρίσεις σε βάρος του στρατού λίγο αφότου εξαπέλυσε την επίθεσή της στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Το νέο κείμενο που τέθηκε σήμερα σε ισχύ είχε ψηφιστεί στα τέλη Ιανουαρίου στην Κρατική Δούμα, την κάτω βουλή του ρωσικού Κοινοβουλίου, και στις αρχές Φεβρουαρίου από το Συμβούλιο της Ομοσπονδίας, την άνω βουλή.

Σήμερα, όπως αναμενόταν, το προεδρικό διάταγμα που φέρει την υπογραφή του Βλαντίμιρ Πούτιν δημοσιεύθηκε από τις ρωσικές αρχές.

Κατά την παρουσίασή του στη Δούμα, ο πρόεδρος του σώματος Βιτσισλάβ Βολόντιν είχε πει πως ο νόμος αυτός κατά των «κακοποιών στοιχείων» θα επέτρεπε να «τιμωρηθούν οι προδότες» που «δρουν εναντίον της χώρας τους».

Στην πραγματικότητα ο νόμος δεν προβλέπει την κατάσχεση οπωσδήποτε όλων των περιουσιακών στοιχείων ενός ατόμου που έχει καταδικαστεί αλλά την κατάσχεση χρημάτων και κεφαλαίων που «χρησιμοποιούνται ή προορίζονται» για τη χρηματοδότηση «εγκληματικών» δραστηριοτήτων, όροι που παραμένουν ωστόσο πολύ αόριστοι.

Προβλέπει επίσης ότι η δικαιοσύνη θα μπορεί να αφαιρέσει όλες τις κρατικές τιμητικές διακρίσεις που έχουν απονεμηθεί σε άτομα που καταδικάζονται για “ψευδείς πληροφορίες”.

Η κατηγορία για διάδοση “ψευδών πληροφοριών” σχετικά με τον ρωσικό στρατό επισύρει ανώτατη ποινή φυλάκισης 15 ετών. Εκατοντάδες Ρώσοι έχουν καταδικαστεί με βάση αυτό το άρθρο του Ποινικού Κώδικα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

Πηγή: Newsbeast.gr




Νόμο για τις συγχωνεύσεις επιχειρήσεων και την ενθάρρυνση της καινοτομίας, εντός του 2024, προανήγγειλε ο Χατζηδάκης

Νόμο για τις συγχωνεύσεις των επιχειρήσεων και την ενθάρρυνση της καινοτομίας, ο οποίος θα εισαγάγει τόσο φορολογικά κίνητρα, όσο και στήριξη -στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό- μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, πρόκειται να προωθήσει εντός του 2024 η κυβέρνηση, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη.

«Δεν γίνεται η Ελλάδα να έχει τετραπλάσιο αριθμό επιχειρήσεων, αναλογικά με τον πληθυσμό της, σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο της επιχειρηματικότητας που έχουμε στη χώρα δεν μπορεί να πάει πολύ δυναμικά μπροστά. Επομένως, χρειαζόμαστε κίνητρα, δεν θα γίνει προφανώς κάτι βεβιασμένα» είπε χαρακτηριστικά ο κ.Χατζηδάκης.

Οι δύο κερκόπορτες και το «φρένο»

Ο υπουργός επισήμανε ακόμα ότι η κυβέρνηση δίδει μεγάλη έμφαση στο να μείνουν κλειστές οι δύο κερκόπορτες, από τις οποίες «μπήκε» στην Ελλάδα η δεκαετής δημοσιονομική κρίση των προηγούμενων ετών: τα ελλείμματα του προϋπολογισμού και του ισοζυγίου. Ως προς το πρώτο, ο κ.Χατζηδάκης διεμήνυσε ότι η κυβέρνηση θα είναι «συνεχώς με το φρένο», για να μην ξαναγυρίσει η Ελλάδα στην εποχή των ελλειμμάτων. «Αυτό αφορά συναδέλφους υπουργούς, αφορά βουλευτές της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, αφορά συλλόγους, φορείς κτλ» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ακολουθεί αυτή την πολιτική όχι επειδή το επιτάσσει η ΕΕ μόνο, αλλά διότι η χώρα παραμένει σε μια ιδιότυπη εποπτεία από την αγορά και τους επενδυτές.

Όπως είπε, προς το παρόν, αγορές και επενδυτές αντιδρούν θετικά στις εξελίξεις στην Ελλάδα, αλλά «δεν χρειάζεται καμία χαλάρωση (της δημοσιονομικής πολιτικής), γιατί θα την πληρώσουμε». Πρόσθεσε δε, ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει έναν συνδυασμό φιλολαϊκής πολιτικής, αλλά και δημοσιονομικής σοβαρότητας: «θα δώσουμε όσα αντέχουμε, όχι παραπάνω, γιατί διαφορετικά θα εκτροχιαστεί η οικονομία», τόνισε.

Ως προς τη δεύτερη κερκόπορτα, το έλλειμμα του ισοζυγίου, σημείωσε ότι στόχος είναι μια χώρα που παράγει και εξάγει -και για να εξάγει, όπως και για να έχει επενδύσεις, πρέπει να είναι ανταγωνιστική. «Τι πάει να πει αυτό; Πάει να πει ότι πρέπει να κρατήσουμε προφανώς τη φορολογία χαμηλά, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να δημιουργούμε ελλείμματα. Ότι πρέπει να κρατήσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές χαμηλά, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να μην μπορούμε να δώσουμε τις συντάξεις. Και ταυτόχρονα σημαίνει ότι πρέπει να ενθαρρύνουμε νέες και παραγωγικές μορφές επιχειρηματικότητας» σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι ήδη την περασμένη τετραετία υπήρξαν ευχάριστες εκπλήξεις ως προς την επιχειρηματικότητα, σε τομείς όπως η αγροδιατροφή, στην οποία σημειώθηκε «έκρηξη» και στις εξαγωγές της, αλλά και στη φαρμακοβιομηχανία και τις startup (νεοφυείς επιχειρήσεις).

Ο κ. Χατζηδάκης κατέληξε λέγοντας ότι «όταν ένα καράβι πάει στο λιμάνι, είναι πολύ δύσκολο να μην πάνε μαζί του και οι καμπίνες», συνεπώς όταν η Ελλάδα προχωρά στη σωστή κατεύθυνση, τότε ωφελημένες βγαίνουν όλες οι περιοχές της, μεταξύ των οποίων και η Βόρεια Ελλάδα.




Κτηνίατροι | Στα κάγκελα για τον νέο νόμο και το χαράτσι των 150 ευρώ

Όσον αφορά στις στειρώσεις των ζώων συντροφιάς, προτρέπουμε τα μέλη μας να πράττουν κατά περίπτωση και σύμφωνα με την επιστημονική τους κρίση και να απέχουν από τη λήψη και αποστολή δειγμάτων DNA, μέχρις ότου το αρμόδιο Υπουργείο αποφασίσει να συζητήσει με τον καθ ύλην αρμόδιο επιστημονικό φορέα, τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, τα συνολικά ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν με την εφαρμογή του νέου νόμου.

Μέχρι τότε να συμπληρώνονται στο Ε.Μ.Ζ.Σ αποκλειστικά η ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τα νοσήματα υποχρεωτικής δήλωσης(καταγραφή θετικού τεστ λεϊσμανίασης, καταγραφή εμβολίου λύσσας, αποπαρασιτώσεων, ζωοανθρωπονόσων).

 




Έρχονται κυρώσεις για τον αντικαπνιστικό νόμο στα καταστήματα της Καβάλας

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να έρθουν κυρώσεις στα καταστήματα που δεν τηρούν τον αντικαπνιστικό νόμο δήλωσε στο enanews.gr ο νομίατρος Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος.

Όπως ανέφερε υπάρχουν αρκετά καταστήματα στην Καβάλα που δυστυχώς δεν τηρούν τον αντικαπνιστικό νόμο και θα πρέπει να υπάρξουν κυρώσεις.




Αυτή είναι η λίστα με τους 600 φορείς του Δημοσίου όπου θα επιλεγούν διοικήσεις με τον νέο νόμο

Στην εφαρμογή του νέου νόμου (Ν. 5062/2023) που αφορά την «Επιλογή Διοικήσεων των Φορέων του Δημοσίου και Ενίσχυση της Αποτελεσματικότητάς τους» προχωρά το υπουργείο Εσωτερικών και μάλιστα έναν μήνα νωρίτερα από τη θεσμικά προβλεπόμενη προθεσμία, καθώς η έκδοση της σχετικής πράξης προβλέπεται εντός διμήνου από την ψήφιση του νόμου.

Ήδη εκδόθηκε η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία κατηγοριοποιούνται οι φορείς που η διοίκησή τους θα γίνει κατόπιν επιλογής. Πρόκειται για πάνω από 600 θέσεις Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών, Διευθυνόντων και Εντεταλμένων Συμβούλων σε φορείς του Δημοσίου Τομέα, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου.

Οι φορείς κατηγοριοποιούνται σε τρεις ομάδες, ανάλογα με το εύρος και το είδος των αρμοδιοτήτων τους.

  • Στην ομάδα Α εντάσσονται Νομικά πρόσωπα, των οποίων οι αρμοδιότητες εκτείνονται σε όλη την επικράτεια, μαζί με τις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας.
  • Στην ομάδα Β εντάσσονται τα Νομικά πρόσωπα με αρμοδιότητες ειδικού ή τοπικού χαρακτήρα, όπως δημόσιες βιβλιοθήκες ή αθλητικά κέντρα.
  • Στην ομάδα Γ εντάσσονται τα νοσοκομεία της χώρας.

Η διαδικασία επιλογής Διοικήσεων είναι διαφορετική ανά κατηγορία, ανάλογα με το εύρος και το είδος αρμοδιοτήτων των φορέων. Για την κυβέρνηση προτεραιότητα αποτελεί ο καθορισμός διοικήσεων στον τομέα της υγείας και στο πλαίσιο αυτό αναμένεται άμεσα να εκδοθούν οι δύο πρώτες προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μία για τους Διοικητές και Αναπληρωτές Διοικητές των Νοσοκομείων και μία για τους Διοικητές και Υποδιοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας.

Όπως τονίζουν από την κυβέρνηση, είναι η πρώτη φορά που θα εκδοθεί, τόσο γρήγορα και ευέλικτα, μία ενιαία πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για όλα τα νοσοκομεία, επιταχύνοντας το σύνολο της διαδικασίας, και όχι μία πρόσκληση για κάθε νοσοκομείο ξεχωριστά, διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα.

Ανάμεσα στους φορείς που οι διοικήσεις τους θα επιλεγούν με τον νέο νόμο είναι το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ΕΡΤ, το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, το Ταμείο Κρατικής Αρωγής, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ο Οίκος του Ναύτου, ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, το ΟΑΚΑ, η Εθνική Λυρική Σκηνή και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Δείτε εδώ την πλήρη λίστα με τους φορείς

newsbast.gr




Εμφανίστηκε το Βόρειο Σέλας στην Ελλάδα -Ορατό και στο Νομό Καβάλας

Ένα εντυπωσιακό φωτεινό ουράνιο φαινόμενο παρατηρήθηκε τη νύχτα στον ουρανό της βόρειας Ελλάδας.

Πρόκειται για το Βόρειο Σέλας που χάρισε ένα πρωτόγνωρο θέαμα στους κατοίκους της Κεντρικής Μακεδονίας (Καβάλα-Σέρρες-Πιερία και τη Θεσσαλονίκη)

Στην Καβάλα φαίνεται πως εμφανίστηκε στο Παλαιοχώρι Καβάλας.

Η εμφάνιση του Σέλαος, αν και πολύ σπάνια για παραμεσόγειες χώρες, κίνησε το ενδιαφέρον των ανθρώπων και εντυπωσίασε μικρούς και μεγάλους με τις κόκκινες αποχρώσεις του.

Δείτε video από το meteokav.gr




Προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος στο Νομό Καβάλας

Από τον ΔΕΔΔΗΕ γίνονται γνωστές οι ακόλουθες προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος:

Σήμερα 2 Νοέμβρη, 11 το πρωί με 2 το μεσημέρι το κέντρο του χωριού Ακροπόταμος

Σήμερα 2 Νοέμβρη, 1 το μεσημέρι με 3 το μεσημέρι τα αρδευτικά βόρεια του χωριού Ακροπόταμος

Αύριο 3 Νοέμβρη, 8 το πρωί με 2 το μεσημέρι είσοδος της Νέας Καρβάλης οι εγκαταστάσεις Χρυσανθίδης, Δημητριάδης, Πολυζάκης

Σάββατο 4 Νοέμβρη, 8 το πρωί με 12 μεσημέρι στον κάμπο Αμυγδαλεώνα – Δάτου, τα αρδευτικά και οι εγκαταστάσεις Φ.Κουταλιος, Telestet, αποθήκες ΟΤΕ

Κυριακή 5 Νοέμβρη, 8 το πρωί με 2 το μεσημέρι στην Καβάλα η οδός Ομονοίας από την Αστυνομία μέχρι τον Ι.Ν. Αγ. Παύλου και οι κάθετοι δρόμοι

Κυριακή 5 Νοέμβρη, 8 το πρωί με 3 το μεσημέρι τα αρδευτικά του κάμπου Ν.Καρβάλης, Ποντολιβάδου, Πετροπηγής, Ερατεινού, οι επιχειρήσεις επί της Ε.Ο. από Ν. Καρβάλη μέχρι και τον κόμβο Αεροδρομίου και οι εγκαταστάσεις ΚΡΕΚΑ, MILKY WAY




ΣΥΡΙΖΑ | Μεγάλη η προσέλευση των πολιτων στον Νόμο Καβάλας

Λόγω της μεγάλης προσέλευσης των πολιτων στις κάλπες λίγη ώρα πριν κλείσουν οι κάλπες, δόθηκε παράταση μίας ώρας στην εκλογική διαδικασία και αυτό σημαίνει ότι θα καθυστερήσει και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Τα πρώτα αποτελέσματα σε επαρκές δείγμα αναμένονται μετά τις 23:00.

Ιδια είναι η εικόνα επικράτησε και στις κάλπες του  Νομό Καβάλας στις οποίες μέχρι το απόγευμα είχαν προσέλθει και στους τέσσερις Δήμους πάνω από 1.200 άτομα για την ανάδειξη νέου προέδρου στο κόμμα, με τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία να χαρακτηρίζουν την εικόνα αυτή ως πρώτη νίκη.




Υπό έλεγχο η φωτιά στην κορυφή Άγιος Παύλος στο Νομό Δράμας

Υπό έλεγχο έχει τεθεί η φωτιά που ξέσπασε χθες το βράδυ στην κορυφή Άγιος Παύλος στο Πανόραμα Προσοτσάνης Δράμας. Σήμερα το πρωί, πραγματοποιήθηκαν 4 εναέριες ρίψεις από Καναντέρ που ήρθαν από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από ένα Πετζετέλ που έφτασε από τη Χρυσούπολη για να βοηθήσει στην κατάσβεση.

Η φωτιά μέχρι αυτή τη στιγμή έχει κάψει περίπου 500 στρέμματα πουρνάρια και χόρτα, ενώ αυτή την ώρα δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο. Παράλληλα, συνεχίζουν να επιχειρούν πεζοπόρα τμήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Δράμας, τα οποία χρειάστηκαν 4 ώρες για να φτάσουν στο σημείο, λόγω του ότι είναι δύσβατη η περιοχή, χωρίς μονοπάτια.

proinos-typos.gr




Γιώργος Ορφανός: “Να ξηλωθούν οι σύνδεσμοι οπαδών που δεν τηρούν το νόμο”

Να κλείσουν άμεσα οι σύνδεσμοι οπαδών που δεν σέβονται το νόμο, ζήτησε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρώην υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Ορφανός

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Liberal, o κ. Ορφανός αναφέρθηκε στο τραγικό περιστατικό οπαδικής βίας που σημειώθηκε στην Αθήνα και υπογράμμισε πως με την εφαρμογή του ιδιώνυμου, το 2006,μειώθηκαν τα περιστατικά οπαδικής βίας κατά 20%, μέσα σε τρία χρόνια.

«Το δίλημμα είναι απλό. Είμαστε με την κοινωνία και καταφέρνουμε να τη φέρουμε πίσω στα γήπεδα ή με τους χούλιγκαν;» αναρωτήθηκε και κάλεσε την Πολιτεία «να συγκρουστεί με οργανωμένους οπαδούς και με μεγάλα συμφέροντα».




Ένας ακόμα πνιγμός στο Νομό Καβάλας | Νεκρή 57χρονη σε παραλία της Κάρυανης

Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 25 Ιουλίου από τη θαλάσσια περιοχή ελεύθερης παραλίας στην Κάρυανη του Δήμου Παγγαίου, 57χρονη γυναίκα.

Πρόκειται για ένα ακόμα περιστατικό πνιγμού στο Νομό Καβάλας μέσα σε ελάχιστες ώρες, καθώς το προηγούμενο είχε σημειωθεί στην Κεραμωτή του Δήμου Νέστου (διαβάστε εδώ)

 




Αυξημένα τα περιστατικά θερμοπληξίας στο Νομό Καβάλας

Διανύουμε ημέρες καύσωνα στην Ελλάδα και ο θάνατος ενός 46χρονου στη Χαλκίδα από θερμοπληξία έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς μέχρι την Κυριακή (23.7.2023) οι υψηλές θερμοκρασίες θα παραμείνουν σε όλη τη χώρα και μπορεί να φτάσουν έως και τους 44-45 βαθμούς Κελσίου.

Ο συνδυασμός των θερμοκρασιών του καύσωνα μαζί με την υγρασία και την άπνοια μπορεί να καταπονήσει τον οργανισμό και να προκαλέσει θερμοπληξία, της οποίας τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν σε πολλούς ανθρώπους.

Από τις υψηλές θερμοκρασίες κινδυνεύουν πρωτίστως:

  • Οι ηλικιωμένοι
  • Τα μωρά και τα μικρά παιδιά
  • Οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν τα μωρά τους
  • Όσοι είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι
  • Όσοι εργάζονται ή ασκούνται έντονα σε ζεστό περιβάλλον
  • Οι πάσχοντες από χρόνιες παθήσεις (καρδιαγγειακές, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, πνευμονοπάθειες, νεφροπάθειες, ηπατοπάθειες, ψυχική νόσο, άνοια, αλκοολισμό, κατάχρηση ναρκωτικών ουσιών κ.λ.π.)
  • Οι ασθενείς με οξεία νόσο (λ.χ. λοίμωξη με πυρετό ή γαστρεντερίτιδα με διάρροια ή / και έμετο)
  • Όσοι λαμβάνουν για καθαρά ιατρικούς λόγους φάρμακα για χρόνια νοσήματα (π.χ. διουρητικά, αντιχολινεργικά, ψυχοφάρμακα, ορμονούχα συμπεριλαμβανομένης της ινσουλίνης και των αντιδιαβητικών δισκίων). Σε περιόδους ζέστης, οι ασθενείς αυτοί πρέπει να συμβουλεύονται το γιατρό τους για την ενδεχόμενη τροποποίηση της δοσολογίας.

Τα ύποπτα συμπτώματα

Εάν οι άνθρωποι αυτοί δεν λάβουν τα απαιτούμενα μέτρα, μπορεί να δημιουργηθούν παθολογικές καταστάσεις ποικίλου βαθμού βαρύτητας. Οι καταστάσεις αυτές μπορεί να οδηγήσουν σε βαριά νόσηση έως και στο θάνατο. Τα αρχικά συμπτώματα τέτοιων καταστάσεων μπορεί να είναι:

  • Δυνατός πονοκέφαλος
  • Ατονία
  • Αίσθημα καταβολής
  • Τάση για λιποθυμία
  • Πτώση της αρτηριακής πίεσης
  • Ναυτία
  • Έμετοι
  • Ταχυπαλμία