Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα, νησίδα σταθερότητας και αισιοδοξίας στην Ευρώπη»

Το μήνυμα ότι «η Ελλάδα είναι χώρα σταθερότητας σε ασταθή κόσμο με μια οικονομία που αποτελεί αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη» έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκηςστο πρώτο υπουργικό συμβούλιο για το 2025, χαρακτηρίζοντας την φετινή χρονιά «απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας που τελικά θα μας οδηγήσει στις εκλογές του 2027».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές που προωθούνται από το υπουργείο Εσωτερικών στα Πειθαρχικά Συμβούλιατου Δημοσίου λέγοντας ότι δεν είναι αποδεκτό να «λιμνάζουν» 2.500 υποθέσεις με χρόνο έκδοσης οριστικής απόφασης τα 5 έτη. Παράλληλα προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση κινήτρων για την εισαγωγή και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριοκαθώς και πλαίσιο ρύθμισης και προστασίας των καταναλωτών απέναντι στα κρυπτονομίσματα.

Ο κ. Μητσοτάκη αναφέρθηκε εμμέσως και στις δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τη Γροιλανδία, τη Διώρυγα του Παναμά, τον Καναδά και το Μεξικό, και τις παρεμβάσεις του Έλον Μασκ  κάνοντας λόγο για «πρωτοφανείς εξαγγελίες για αλλαγές στη ζώνη επιρροής και πρωτοφανές σκηνικό όπου οικονομικοί παράγοντες προσπαθούν να επηρεάσουν τις πολιτικές εξελίξεις», ζητώντας να υπάρξουν απαντήσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Δύσκολη χρονιά το 2025»

«Μπροστά μας διαγράφεται μια δύσκολη χρονιά με πολεμικά μέτωπα, την κλιματική κρίση αλλά και τεκτονικές αλλαγές σε αυτό που γνωρίζουμε ως πολιτική αν αναλογιστούμε όσα συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού» ξεκίνησε ο κ. Μητσοτάκης κάνοντας λόγο για  για «ένα τοπίο που δεν το σκιάζουν μόνο διακηρύξεις και πρωτοφανείς εξαγγελίες προαναγγέλλοντας γεωστρατηγικές μεταβολές και αλλαγές στις ζώνες επιρροής αλλά και ένα πρωτόγνωρο σκηνικό όπου παγκόσμιοι οικονομικοί παράγοντες διεκδικούν ρόλο διαμορφωτή κοινής γνώμης σε πολλές χώρες, ένα φαινόμενο και με συνδρομή ακόρεστης κατανάλωσης fake news που πολιορκεί τον δυτικό πολιτισμό του ορθού λόγου και της Δημοκρατίας

«Οι απαντήσεις δεν μπορούν να δοθούν μόνο από την πατρίδα μας αλλά απασχολούν και την ΕΕ σε ανώτατο επίπεδο και προφανώς πρέπει να λάβουν κεντρική θέση και στους δικούς μας προβληματισμούς» συνέχισε ο πρωθυπουργός υπενθυμίζοντας ότι «είμαστε μια χώρα που έχει δοκιμαστεί από τον λαϊκισμό πληρώνοντας ακριβά τις εύκολες λύσεις που αποδείχθηκαν ανέφικτες».

Όπως τόνισε στη συνέχεια «η Ελλάδα είναι χώρα σταθερότητας σε ασταθή κόσμο με μια κυβερνητική πλειοψηφία που εμπνέει σιγουριά εν μέσω όσων συμβαίνουν σε Γαλλία, Γερμανία και Καναδά. Με μια οικονομία που αποτελεί αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη» κάνοντας αναφορά στην περαιτέρω αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό και χαρακτηρίζοντας θετική ένδειξη την καλή κίνηση της εορταστικής αγοράς.

Τα νέα πειθαρχικά συμβούλια

Σημειώνοντας, δε, ότι «τα προβλήματα δεν λείπουν» αναφέρθηκε στην «πρωτοβουλία για εύρυθμη λειτουργια του κράτους ώστε οι επίορκοι να μην μένουν ατιμώρητοι και οι αστοχίες προς αποφυγή να διορθώνονται».

Αφού υπενθύμισε στη συνέχεια ότι οι αλλαγές στα Πειθαρχικά Συμβούλια «με είχαν απασχολήσει πριν 10 χρόνια όταν ήμουν υπουργός» έκανε λόγο για «2.500 υποθέσεις που λιμνάζουν στα πειθαρχικά συμβούλια και ο χρόνος απόφασης μπορεί να φτάσει τα 5 χρόνια. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η νέα πρόταση θα εμπλέκει περισσότερους λειτουργούς του νομικού συμβουλίου του κράτους και θέτουμε καταληκτικά όρια για την τελεσίδικη έκδοση των αποφάσεων. Πρόκειται για μια βαθιά πολιτική επιλογή για ταχύτητα, διαφάνεια και πλήρη λογοδοσία στο Δημόσιο»

«Θα συζητήσουμε και το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την χρηματαγορά. Θα δώσουμε περισσότερα κίνητρα για εισαγωγή ειδικά μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριο ώστε με τη σειρά τους να βοηθήσουν την αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας» είπε ακόμα ο κ. Μητσοτάκης. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε ότι «θα βάλουμε μια τάξη στα κρυπτονομίσματα σε ένα τοπίο που σήμερα είναι θολό. Θα θεσπίσουμε προστασία του κοινού κυρίως μέσω της ενημέρωσης. Ευθυγραμμίζουμε το εθνικό πλαίσιο με το ευρωπαϊκό. Είναι εύκολο να ακούγονται φήμες για εύκολο κέρδος αλλά μια σοβαρή πολιτεία έχει χρέος να προειδοποιεί τους πολίτες για κινδύνους από καινοτόμα εργαλεία που πολλές φορές οι άμεσα εμπλεκόμενοι δεν τα γνωρίζουν καν».

Η εισήγηση του πρωθυπουργού έκλεισε  με «μια ελαφρώς προσωπική αναφορά καθώς τέτοια μέρα πριν από 9 χρόνια μέλη και φίλοι της ΝΔ με τίμησαν με την εκλογή μου στη θέση του προέδρου. Ήταν η αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού που έφερε την ΝΔ στην κυβέρνηση. Είμαστε μια πολιτική δύναμη ηρεμίας και ανάπτυξης. Καμία ηγετική θέση νομοτελειακά δεν είναι προδιαγεγραμμένη και εξαρτάται από την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου και την εργατικότητα. Το 2025 είναι απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας που τελικά θα μας οδηγήσει στις εκλογές του 2027. Καλή χρονιά και καλή δουλειά σε όλους μας».

Τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού Συμβουλίου είναι:

Παρουσίαση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη του νομοσχεδίου για την ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς,
Παρουσίαση από τον Υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο και την Υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη του νομοσχεδίου για την αποτελεσματικότερη απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης και την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Δημοσίου,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταïκούρα, ερανιστικού νομοσχεδίου του Υπουργείου,

Εισήγηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταïκούρα σχετικά με τη δημοπράτηση έργου σύνδεσης Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων,

Ενημέρωση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχείρισης του Δημοσίου Χρέους,

Εισήγηση από τον αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση σχετικά με τη συμμετοχή της Ελληνικής Δημοκρατίας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

Καλημέρα σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και χρόνια πολλά, καλή χρονιά. H πρώτη μας συνεδρίαση για το 2025 είναι μία ευκαιρία να πιάσουμε το νήμα των καθηκόντων μας ακόμα πιο δυναμικά. Μπροστά μας, εξάλλου, διαγράφεται μία χρονιά δύσκολη, εκτός συνόρων με πολέμους, με οικονομική αβεβαιότητα, αστάθεια σε πολλές κοινωνίες, με την κλιματική κρίση να γίνεται ολοένα και πιο απειλητική, αν σκεφτούμε τις πρωτοφανείς ως προς την καταστροφικότητά τους φωτιές στην Καλιφόρνια, αλλά και με τεκτονικές, θα έλεγα, ανατροπές σε αυτό που κατανοούμε, ξέρουμε ως πολιτική, αν αναλογιστούμε και όσα διαδραματίζονται πέραν του Ατλαντικού.

Γιατί, πράγματι, βρισκόμαστε σε ένα τοπίο το οποίο δεν το σκιάζουν μόνο διακηρύξεις και, θα έλεγα, σχετικά πρωτοφανείς εξαγγελίες προαναγγέλλοντας και γεωστρατηγικές μεταβολές, αλλαγές στις ζώνες επιρροής. Μπροστά μας διαμορφώνεται και ένα πρωτόγνωρο σκηνικό όπου παγκόσμιοι οικονομικοί παράγοντες διεκδικούν τον ρόλο διαμορφωτή της κοινής γνώμης σε πολλές χώρες, ένα φαινόμενο το οποίο και με τη συνδρομή της ακόρεστης κατανάλωσης fake news πολιορκεί, θα έλεγα, τον δυτικό πολιτισμό του ορθού λόγου και της δημοκρατίας. Και προφανώς οι απαντήσεις σε αυτές τις προκλήσεις δεν μπορούν να δοθούν μόνο στο επίπεδο της πατρίδας μας. Ήδη αντιλαμβάνεστε ότι απασχολούν τα ζητήματα αυτά και την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ανώτατο επίπεδο, αλλά προφανώς πρέπει να λάβουν κεντρική θέση και στους δικούς μας προβληματισμούς, μάλιστα σε μία χώρα η οποία έχει δοκιμαστεί από τον λαϊκισμό, πληρώνοντας ακριβά τόσο τις εύκολες λύσεις οι οποίες αποδείχθηκαν, τελικά, παντελώς ανέφικτες, όσο και τα μεγάλα λόγια που ενίοτε έγιναν και οδυνηρές πράξεις. Και αυτά ως μία πρώτη σκέψη, σε μία διεθνή συγκυρία που δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι, παρά τις δυσκολίες που πάντα υπάρχουν, η Ελλάδα απαντάει θετικά ως μία χώρα σταθερότητας σε έναν ασταθή κόσμο και ως μία, νομίζω, πολιτική και κυβερνητική πλειοψηφία η οποία σήμερα εμπνέει μία σιγουριά εν μέσω απανωτών κυβερνητικών κρίσεων, από τη Γερμανία μέχρι πρόσφατα αυτά που είδαμε που συνέβησαν και στον Καναδά, άλλη μία G7 χώρα η οποία έχει εισέλθει σε τροχιά πολιτικής δοκιμασίας. Αλλά, βέβαια, και μία οικονομία η οποία εξακολουθεί να αποτελεί μία αισιόδοξη εξαίρεση στην Ευρώπη και είναι ένα δεδομένο το οποίο κατέγραψε και η περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, να έχουμε πια, για πρώτη φορά μετά από πάρα πολύ καιρό, έστω και λίγο αρνητικό πληθωρισμό τροφίμων, αλλά πιστεύω ότι είχαμε συνολικά και μία πολύ καλή κίνηση της εορταστικής αγοράς.

Αυτές είναι θετικές ενδείξεις. Ωστόσο, προφανώς τα προβλήματα δεν λείπουν και γι΄ αυτό και ξεκινάμε σήμερα τη χρονιά με μία πρωτοβουλία η οποία ουσιαστικά αφορά την εύρυθμη λειτουργία του κράτους, μία μεταρρύθμιση η οποία έχει ως σκοπό η πειθαρχική δικαιοσύνη στο Δημόσιο να απονέμεται πολύ πιο γρήγορα και προφανώς οι επίορκοι πάλι να μην μένουν ατιμώρητοι και ταυτόχρονα οι αστοχίες να γίνονται σημεία προς αποφυγή και ταυτόχρονα αντικίνητρα προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται καλύτερα. Θέλω να θυμίσω ότι το θέμα αυτό με είχε απασχολήσει και πριν από μία δεκαετία και κάτι.

Όταν ήμουν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τότε για πρώτη φορά είχαμε καταγράψει όλα τα εκκρεμή πειθαρχικά περιστατικά. Όμως η αλήθεια είναι ότι παρά την πρόοδο η οποία έχει συντελεστεί, σήμερα έχουμε παραπάνω από 2.500 υποθέσεις οι οποίες εξακολουθούν να λιμνάζουν σε 92 πειθαρχικά συμβούλια. Στις μισές, μάλιστα, ακόμα δεν έχει εκκινήσει η διαδικασία, η ανακριτική διαδικασία, δεν έχει οριστεί εισηγητής και πολλές φορές ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαδικασιών μπορεί να ξεπερνάει και τα πέντε χρόνια.

Προφανώς, αυτή η κατάσταση δεν είναι αποδεκτή, γι’ αυτό και θα ακούσουμε τον Υπουργό Εσωτερικών να εισηγείται ένα καινούργιο σχήμα, το οποίο θα εμπλέκει πολύ περισσότερο λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου που θα έχουν αυτό ως αποκλειστικό καθήκον και όχι πια συμβούλια των ιδίων των υπαλλήλων, διάσπαρτοι δικαστές, εισαγγελείς με παράλληλη απασχόληση, ενώ θέτουμε και καταληκτικά όρια για την έκδοση των τελεσίδικων αποφάσεων. Πιστεύω ότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία συνιστά μια βαθιά πολιτική επιλογή που δηλώνει την άποψή μας για ταχύτητα, διαφάνεια, για πλήρη λογοδοσία στο Δημόσιο. Θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο ενισχύει την κεφαλαιαγορά.

Η κεφαλαιαγορά είναι βασικό εργαλείο ανάπτυξης της ιδιωτικής οικονομίας. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο τρόπος με τον οποίο θα καθιερώσουμε πρόσθετα κίνητρα ειδικά για την εισαγωγή εταιριών στο χρηματιστήριο, και δίνουμε μια έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό οι δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις να μπορούν να αποκτήσουν καινούργια κανάλια χρηματοδότησης ώστε με τη σειρά τους να στηρίξουν τη συνολική αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας. Αλλά, βέβαια, ο Υπουργός μας θα μας μιλήσει και για έναν τομέα ο οποίος συζητείται ευρέως τελευταίως, και αυτό δεν είναι άλλο από το πεδίο των κρυπτονομισμάτων.

Θα επιχειρήσουμε να βάλουμε μια τάξη σε ένα πεδίο το οποίο παραμένει, εν πολλοίς, θολό και αρρύθμιστο. Δεν δαιμονοποιούμε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά, ωστόσο επιχειρούμε να θεσπίσουμε κάποιους κανόνες προστασίας του κοινού και κυρίως δικλείδες ασφαλούς ενημέρωσης, προειδοποιήσεις για τα πολύ υψηλά ρίσκα που ενέχουν τέτοιου είδους επενδυτικές δραστηριότητες. Ευθυγραμμίζουμε ουσιαστικά το εθνικό πλαίσιο με το ευρωπαϊκό σχετικά με καταχρηστικές πρακτικές οι οποίες καταγράφονται σε αυτό το περιβάλλον. Είναι εύκολο να ακούγονται φήμες για «εύκολο και γρήγορο κέρδος», αλλά μια σοβαρή πολιτεία έχει χρέος να προειδοποιεί τους πολίτες, τους επενδυτές, ειδικά τους μικροεπενδυτές, για τους κινδύνους που καραδοκούν από διάφορα νέα και τελείως καινοτόμα εργαλεία που αναπτύσσονται από καιρού εις καιρόν και τα οποία πολλές φορές οι άμεσα εμπλεκόμενοι δεν τα καταλαβαίνουν καν. Επιτρέψτε μου, τέλος, και μια ελαφρώς προσωπική αναφορά, καθώς τέτοια μέρα πριν από εννέα χρόνια η παράταξή μας, χιλιάδες μέλη και οι φίλοι της με τιμούσαν με την εκλογή μου στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν νομίζω η αρχή μιας συναρπαστικής διαδρομής, πιστεύω για όλους μας, η οποία ανανέωσε τη Νέα Δημοκρατία, την έφερε στην κυβέρνηση για δύο συνεχόμενες θητείες, με πολύ υψηλά ποσοστά. Είμαστε μία ηγέτιδα δύναμη σήμερα σιγουριάς και ανάπτυξης. Μαζί οδηγούμε την Ελλάδα στην πρόοδο, αλλά πιστεύω ότι παίζουμε και έναν σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Αλλά, βέβαια, καμία ηγετική θέση δεν είναι νομοτελειακά προδιαγεγραμμένη.

Εξαρτάται από τη συνέχιση της δουλειάς μας, από την εντατικοποίηση των ρυθμών μας και κυρίως από την υλοποίηση του προεκλογικού μας προγράμματος. Γι’ αυτό μας εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες πολίτες πριν από 18 μήνες και αυτό έχουμε χρέος να υλοποιήσουμε και προφανώς το 2025 είναι μια απολύτως κρίσιμη χρονιά στον κρίκο της αλυσίδας η οποία τελικά θα μας οδηγήσει στις εθνικές εκλογές του 2027. Σταματώ εδώ, εύχομαι και πάλι καλή χρονιά και καλή δουλειά σε όλους μας.

protothema.gr




Νέα φυτά και σύγχρονες υποδομές στη νησίδα της Ερυθρού Σταυρού

Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες αποψίλωσης της υπάρχουσας βλάστησης και η εγκατάσταση νέων φυτών στη νησίδα της οδού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα, από τους εργαζομένους της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου. Η εν λόγω παρέμβαση, η οποία ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα από το ύψος του πάρκινγκ “Ροδόπη”, έχει στόχο την αναβάθμιση της αισθητικής και την βελτίωση των υποδομών της περιοχής, καθώς οι εργασίες θα συνεχιστούν μέχρι τον κόμβο Φαλήρου.

Οι σημερινές εργασίες πραγματοποιούνται μπροστά από το ξενοδοχείο Oceanis, υπό την επίβλεψη του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Κυριάκου Σταυρίδη, και περιλαμβάνουν τη φύτευση κυκλάμινων, ένα είδος που είναι γνωστό για την ανθεκτικότητά του και την ομορφιά του κατά τη χειμερινή περίοδο. Παράλληλα, τοποθετείται νέο, αυτοματοποιημένο αρδευτικό δίκτυο, τόσο υπόγειο όσο και επιφανειακό, προκειμένου να αντικατασταθεί το παλαιό που είχε καταστεί μη λειτουργικό.Η συγκεκριμένη νησίδα, με μήκος 550 μέτρα και πλάτος ενός μέτρου, αναμένεται να αποκτήσει μια ανανεωμένη εικόνα, ενώ οι βελτιωμένες υποδομές της θα συμβάλλουν στην καλύτερη συντήρηση των φυτών, δημιουργώντας έναν πιο φιλόξενο και ευχάριστο χώρο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.

Επιπλέον, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, τα συνεργεία καθαριότητας του Δήμου Καβάλας θα προχωρήσουν σε εκτεταμένο καθαρισμό της περιοχής του Περιγιαλίου, απομακρύνοντας τα διάφορα μπάζα που έχουν πεταχτεί από τους πολίτες, προκειμένου να διασφαλιστεί η καθαριότητα και η προστασία του περιβάλλοντος.Αυτές οι παρεμβάσεις δείχνουν τη δέσμευση του Δήμου Καβάλας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος, καθιστώντας την πόλη πιο πράσινη και ελκυστική για όλους.




Οδική ασφάλεια στην πράξη

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) και η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας έχουν προγραμματίσει μια σειρά δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο του «Ετήσιου Σχεδίου Δράσης 2024». Οι δράσεις αυτές στοχεύουν κυρίως στην καλλιέργεια ασφαλέστερης οδηγικής συμπεριφοράς και πρόληψης ατυχημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους.

Από σήμερα, Τρίτη 22 Οκτωβρίου, μέχρι και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, στον χώρο του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, θα φιλοξενηθούν δράσεις που αφορούν τους μαθητές των Λυκείων της περιοχής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο στάδια: το πρώτο μέρος αφορά τη θεωρητική ενημέρωση για βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας, ενώ το δεύτερο είναι βιωματικό, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προσομοιώσεις οδήγησης, με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Οι ώρες επίσκεψης για το κοινό, πέραν των μαθητών, είναι από τις 13:00 έως τις 14:00.Εκτός από τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Διοικητήριο, την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024, στις 11:00 π.μ., θα πραγματοποιηθεί επιπλέον εκδήλωση στην πλατεία Κανάρη (χώρος της μαρίνας τουριστικών σκαφών). Κατά τη διάρκεια αυτής, οι πολίτες θα ενημερωθούν για την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε δύσκολες συνθήκες, όπως βροχή ή χιόνι, ενώ θα γίνουν και πρακτικές επιδείξεις, όπως η σωστή χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα.Οι δράσεις αυτές αποτελούν μια σημαντική πρωτοβουλία για την καλλιέργεια της οδικής συνείδησης, με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους της Καβάλας.




Εκτροπή Οχήματος στην Εγνατία: Πρόσκρουση σε Προστατευτικά Διαζώματα και Κεντρική Νησίδα

Το πρωί της Τετάρτης (21/8) στην Εγνατία Οδό, κοντά στη Νέα Καρβάλη, σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα όταν ένα επιβατικό αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του.

Το όχημα προσέκρουσε στα προστατευτικά διαζώματα και την κεντρική νησίδα, προκαλώντας ζημιές. Ένα εξάρτημα του αυτοκινήτου εκτοξεύτηκε στο αντίθετο ρεύμα, χτυπώντας και σπάζοντας το τζάμι ενός διερχόμενου φορτηγού. Ευτυχώς, ο οδηγός του φορτηγού αντέδρασε με ψυχραιμία και κατάφερε να ακινητοποιήσει το όχημά του με ασφάλεια. Παρά το ατύχημα, κανένας από τους επιβάτες του ΙΧ δεν τραυματίστηκε.

proininews.gr




Πρόεδρος του ΣΕΒ | Η Ελλάδα αποτελεί νησίδα σταθερότητας και προοπτικής

Ένα άλμα προς τα μπροστά είναι εφικτό και θα ωφελήσει όλους μας. Είναι στο χέρι μας αλλά απαιτεί αποφασιστικότητα, ξεβόλεμα και συνεργασία. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Παπαλεξόπουλος σε δηλώσεις του πριν την παρουσίαση της εργασίας έρευνας του Συνδέσμου για το επιχειρηματικό περιβάλλον, τονίζοντας παράλληλα ότι η Ελλάδα αποτελεί νησίδα σταθερότητας και προοπτικής.

«Τα επόμενα 3-4 χρόνια οι προοπτικές είναι καλές», ειπε, αλλά χρειάζεται να επιταχύνουμε τις αλλαγές». «Η ετήσια έρευνα όπως είπε καταγράφει πρόοδο και συγκρατημένη αισιοδοξία. Αναδεικνύει επίσης την ανάγκη για επιτάχυνση αλλαγών από τις επιχειρήσεις και τη δημόσια διοίκηση. Οι επιχειρήσεις έχουν συνείδηση για την ανάγκη αυτοβελτίωσης. Ταυτόχρονα αναδεικνύουν την ανάγκη για περισσότερη τόλμη σε θέματα όπως η πάταξη της φοροδιαφυγής, η επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης, η μείωση της γραφειοκρατίας, η μείωση του κόστους της ενέργειας, η μείωση της φορολόγησης των στελεχών και κυρίως η βελτίωση των δεξιοτήτων».




Συνεχίζουν τα έργα πρασίνου στην νησίδα έξω από το πρώην στρατόπεδο ” Ασημακοπούλου “

Ενεργή χαρακτιρίζεται η δράση της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου Καβάλας.

Καθότι συνεχίζονται τα έργα πρασίνου χώρου με σκοπό την φύτευση λουλουδιών και δέντρων σε διάφορα σημεία της πόλης.

Φαίνεται πως η κλοπή των όσων έχουν ήδη φυτέψει δεν πτοεί την υπηρεσία και τους αρμόδιους συνεχίζοντας κανονικά το έργο τους, με τους υπάλληλους να φυτεύουν λεβάντα στη νησίδα έξω από το πρώην στρατόπεδο Ασημακοπούλου

Παρόν στο σημείο ήταν και ο αντιδήμαρχος καθαριότητας του Δήμου κύριος Κυριάκος Σταυρίδης ο οποίος κατεύθυνε το έργο ενώ σε δηλώσεις του ανέφερε πως προσπαθεί και κάνει το καλύτερο για μία πόλη όμορφη.

Αναλυτικότερα στο ρεπορτάζ που ακολουθεί:




Το παρασκήνιο της επιχείρησης απεγκλωβισμού 145 μεταναστών από νησίδα του Έβρου: Τους παράτησαν εκεί Τούρκοι διακινητές

Με φουσκωτά σκάφη και σχοινιά τους έσωσαν οι ελληνικές Αρχές

Μία μεγάλη επιχείρηση με στόχο τον απεγκλωβισμό με ασφάλεια 145 μετανάστες που είχαν εγκλωβιστεί σε νησίδα στα Μαράσια, στον ποταμό Έβρο έστησαν την Πέμπτη (22/6) οι Αρχές.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 13:00 το μεσημέρι της Πέμπτης και οι ελληνικές Αρχές τα κατάφεραν επιστρατεύοντας φουσκωτά σκάφη και χρησιμοποιώντας σχοινιά.

Αρχικά δόθηκε σήμα από ΜΚΟ και στη συνέχεια έσπευσαν όλες οι Αρχές για να υπάρξει ασφαλής μεταφορά των μεταναστών στο ελληνικό έδαφος πλέον.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (23/6) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα Mega» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο διαπιστώθηκε πως τους μετανάστες μετέφεραν διακινητές από την τουρκική όχθη του Έβρου και τους άφησαν στην συγκεκριμένη νησίδα.

Πρόκειται για 70 άνδρες, 45 γυναίκες και 30 παιδιά.

Στο συγκεκριμένο σημείο, είχαν φτάσει μετανάστες και την προηγούμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιχείρηση έγινε υπό την καθοδήγηση του Γενικού Περιφερειακού Αστυνομικού Διευθυντή ΑΜΘ Πασχάλη Συριτούδη με την συνδρομή δυνάμεων της Συνοριοφυλακής της Frontex, της ΕΜΑΚ , της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Ερυθρού Σταυρού. Για την διάσωση χρησιμοποιήθηκαν τρεις βάρκες, δύο της αστυνομίας και μία της ΕΜΑΚ.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr