Κικίλιας: «Δεν είναι πολυτέλεια οι Έλληνες να ταξιδεύουν στα νησιά μας»

Στη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών από την 1η Μαΐου με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή αλλά και στον κλειστό διαγωνισμό τεσσάρων χρόνων για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοίας αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο ΟΤ Delphi Economic Forum X.

Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς όπως εξήγησε από 1/5/2025 η ΕΕ αλλάζει το μείγμα των καυσίμων καθιστώντας τα πιο ακριβά. Με τη μείωση των λιμενικών τελών στον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και όλα τα άλλα λιμάνια της χώρας, το σχετικό ποσό θα εκπείπτει από την τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. «Δεν είναι πολυτέλεια οι Έλληνες να ταξιδεύουν στα νησιά μας, μια οικογένεια με το αυτοκίνητό της», ισχυρίστηκε ο υπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση και πρόσθεσε ότι το κλίμα στην αγορά είναι να υπάρξει σύμπλευση όλων των φορεών για προστασία των συμπολιτών μας.




Νέες τουρκικές προκλήσεις: «Ψέριμος, Κίναρος και Λέβιθα είναι δικά μας νησιά – Ο Δένδιας παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης»

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης»

Δίχως τέλος οι τουρκικές προκλήσεις, αφού πολιτικοί και ΜΜΕ της γείτονος χώρας χαρακτήρισαν Ψέριμο, Κίναρο και Λέβιθα ως «τουρκικά νησιά» επαναφέροντας στην επικαιρότητα επίσκεψη του Νίκου Δένδια στα ακριτικά νησιά μας τον Σεπτέμβριο, τονίζοντας πως «παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης».

«Όταν εμείς ασχολούμασταν με τους σπουδαστές στις στρατιωτικές μας σχολές, ο υπουργός Άμυνας της Ελλάδας πραγματοποίησε κάποιες επισκέψεις σε νησιά και παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης. Περιόδευσε με ελικόπτερα σε νησιά όπως στην Ψέριμο, στην Κίναρο και στα Λέβιθα, εκεί πόζαρε μαζί με τους έλληνες στρατιώτες, έκανε κάποιες δηλώσεις. Κι αυτά τα είχε κάνει δίπλα στην Τουρκία. Δηλαδή είχαμε παραβίαση συνόρων από την έλληνα υπουργό και το υπουργείο Άμυνας παραμένει σιωπηλό. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2024, ο έλληνας υπουργός Άμυνας Νίκος Δἐνδιας πήρε μαζί του τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων και τον Αρχηγό Στρατού και περιόδευσε στα νησιά που βρίσκονται εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων. Και πόζαρε μαζί με τους στρατιώτες που εγκαταστάθηκαν στα νησιά παραβιάζοντας τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η αντιπολίτευση μιλάει για την σιωπή του υπουργείου Άμυνας» ανέφερε το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού δικτύου NOW TV, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, στην Κωνσταντινούπολη.

«O Δένδιας επισκέφθηκε τα τουρκικά νησιά που βρίσκονται ‘’υπό κατοχή’’ κι αυτά είναι η Ψέριμος, η Κίναροςκαι τα Λέβιθα και παραβίασε και τον τουρκικό εναέριο χώρο» προσθέτει το ρεπορτάζ.

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης» υποστήριξε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, Εϊλέμ Ερτουγρούλ.




Διαμαρτυρία για την διακοπή δρομολογίων προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου

Σε μια έκτακτη συνεδρίαση δια περιφοράς, το δημοτικό συμβούλιο του Αγίου Ευστρατίου εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Με το ψήφισμα αυτό, οι κάτοικοι του Αγίου Ευστρατίου ζητούν άμεση δράση από τον Υπουργό Ναυτιλίας για την επαναφορά του ακτοπλοϊκού δρομολογίου που συνδέει το Λαύριο, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Λήμνο και την Καβάλα, όπως ίσχυε μέχρι τις 31/10/2024.

Το ψήφισμα διαμαρτυρίας:

Επειδή η σύνδεση των κατοίκων με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους παραγωγικούς τομείς του νησιού και εν κατακλείδι για την παραμονή των 180 περίπου κατοίκων που έχουν μείνει στον Άγιο Ευστράτιο παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, για να μην αφήσουμε τον τόπο που γεννηθήκαμε, αγαπάμε και θέλουμε να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας να καταλήξει μία ακατοίκητη και αμφισβητούμενη βραχονησίδα στην καρδιά του Αιγαίου.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας για την επαναδρομολόγηση πλοίου, ικανού για την εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού και την διακίνηση των αγαθών από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα, στη δρομολογιακή σύνδεση Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος –Καβάλα με επιστροφή όπως αυτή εκτελούνταν μέχρι την 31/10/2024.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ να εξαντλήσουμε κάθε νόμιμο μέσο με την συστράτευση εκπροσώπων από όλους τους πρωτογενείς παραγωγικούς τομείς του νησιού μας προκειμένου να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των νησιωτών και των επισκεπτών για μια ασφαλή και απρόσκοπτη σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα και για να εκλείψει το φαινόμενο της άνισης μεταχείρισης των δημοτών μας σε σχέση με τους υπόλοιπους Έλληνες πολίτες .




Χωριά και μικρά νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια

Ο πληθυσμός της Ελλάδας μειώνεται «σταθερά και με συνέπεια» τα τελευταία χρόνια και η υπογεννητικότητα αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η χώρα μας στο μέλλον. Το θέμα είναι γνωστό, οι αιτίες το ίδιο, η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και παραθέτει δυσοίωνα στοιχεία για το μέλλον και η Πολιτεία σχεδιάζει πολιτικές για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών που πραγματοποιήθηκε 4-6 Οκτωβρίου στη Μήλο. Το συνέδριο συγκέντρωσε εκπροσώπους της κυβέρνησης, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και φορείς της εκπαίδευσης και της καινοτομίας, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με κρίσιμα ζητήματα, όπως οι μεταφορές στις μικρονησιωτικές κοινωνίες, η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, η λειψυδρία, η ενεργειακή αυτονομία, το περιβάλλον και η κοινωνία.

Μια ενδιαφέρουσα ενότητα του συνεδρίου ήταν η υπογεννητικότητά που «μαστίζει τις μικρές κοινωνίες» και οι επιπτώσεις της ιδιαίτερα στα μικρά νησιά.

Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων

Το φαινόμενο της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα καθώς και η γήρανση του πληθυσμού είναι ένα γεγονός, το οποίο εξελίσσεται αδιάκοπα τα τελευταία 35-40 χρόνια. Το 2022 η χώρα μας κατέγραψε τον χαμηλότερο αριθμό γεννήσεων σε 92 χρόνια, ανέφερε ο Νικόλαος Ζυγουρόπουλος, MD, ARSOG, AFRSH, MBA (INSEAD), MChem (Oxford University), χειρουργός γυναικολόγος – μαιευτήρας, ακαδημαϊκός υπότροφος, βοηθός καθηγητής Πανεπιστήμιου Ιατρικής και Φαρμακευτικής «Carol Davila».

Η Ελλάδα πρόσθεσε έχει από τους χαμηλότερους ρυθμούς γεννήσεων στην Ευρώπη, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ορισμένα χωριά δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια. Συμπλήρωσε ότι για να διασφαλιστεί η συνέχιση ενός έθνους/χώρας/περιοχής, ο δείκτης γονιμότητας θα πρέπει διαχρονικά να διατηρείται πάνω από 2,1 παιδιά/γυναίκα.

Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων και η Ελληνική Εταιρεία Αναπαραγωγικής Ιατρικής (ΕΕΑΙ) παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας. Οι εκπρόσωποί τους αναφέρθηκαν εκτενώς στην αιματολογική εξέταση της ΑΜΗ (Αντιμυλλέριος Ορμόνη), την δωρεάν διάθεση της οποίας ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός. Όπως είπαν, μπορεί να αποτελέσει ένα καίριο εργαλείο για τις γυναίκες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να γνωρίζουν το ωοθηκικό τους απόθεμα έγκαιρα.

«Αυτή η γνώση αποδεικνύεται αναγκαία για τον προγραμματισμό της ζωής τους και τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων σχετικά με τη γονιμότητά τους», ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ και του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων, Γιώργος Πατούλης.

Το ΕΔΔΥΠΠΥ μέσα από τα ΚΕΠ Υγείας έχει ξεκινήσει δράση ευαισθητοποίησης του πληθυσμού για τη σημαντικότητα στην προληπτική μέτρηση του δείκτη γονιμότητας ΑΜΗ. Η δράση σύμφωνα με τον κ. Πατούλη θα επεκταθεί και στα μικρά νησιά.

«Δεσμευόμαστε για την πλήρη ενημέρωση, σχετικά με την αναγκαιότητα της ΑΜΗ, ώστε τα ζευγάρια, αλλά κυρίως οι νέες γυναίκες, να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η διενέργεια αυτής της εξέτασης. Συμβολικά στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων θα διαθέσει δωρεάν 500 εξετάσεις σε γυναίκες στα 40 μικρά νησιά μας», τόνισε. Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, ανέφερε ο κ. Πατούλης.

«Είναι η 4η χρονιά που έχουμε αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ γεννήσεων και θανάτων στη χώρα μας. Αν δεν υπάρξουν συγκροτημένες πολιτικές που να δίνουν κίνητρο απόκτησης παιδιού στις νέες οικογένειες θα έχουμε ένα εξαιρετικά αρνητικό δεδομένο για τη χώρα μας. Εκτιμάται, ότι το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδας δεν θα ξεπερνά τα 7,5 εκατομμύρια», ανέφερε.

«Ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από μια απλή διαπίστωση της υπογεννητικότητας που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, και να πάμε σε μια πιο ουσιαστική δράση όχι μόνο μέσα από μέτρα οικονομικής στήριξης, αλλά και την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού περί πρόληψης και διαφύλαξης της γονιμότητας», ανέφερε από την πλευρά του ο γγ της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής Κωνσταντίνος Πάντος. Έκανε λόγο για σημαντικό έλλειμμα ενημέρωσης στη χώρα μας αναφορικά με την φυσιολογία της γονιμότητας.

Μόνο μία στις 10 γυναίκες γνωρίζουν ότι μετά τα 35 έτη ξεκινάει η σταδιακή έκπτωση του ωοθηκικού αποθέματος, η οποία κορυφώνεται μετά τα 40. Το 48% δηλώνει ότι οι πιθανότητες φυσικής σύλληψης στην ηλικία των 40 κυμαίνονται μεταξύ 30-50%!!, ενώ στην πραγματικότητα είναι μεταξύ 3-5%…. Ως κύρια βασική πηγή ενημέρωσης αναφέρεται σε ποσοστό 60% το διαδίκτυο και μόνο 24% το σχολείο. Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής. «Εάν συνειδητοποιήσει κανείς τα παραπάνω νούμερα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι δραματικό το μέγεθος της άγνοιας των ανθρώπων για ένα τόσο θεμελιώδες και προσωπικό ζήτημα, το οποίο τους αφορά», ανέφερε ο κ. Πάντος.

Πρόσθεσε ότι «με τον ίδιο απότομο ρυθμό πέφτουν οι πιθανότητες απόκτησης παιδιού με την αύξηση της ηλικίας, είτε με φυσική είτε με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Αυτό είναι θεμελιώδες να συμπεριλαμβάνεται σε όποια ενημέρωση», τόνισε.

Η υπογεννητικότητα συνιστά μια σοβαρή πρόκληση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των μικρών νησιών. Με τη μείωση του πληθυσμού τους, τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα των κοινοτήτων αυτών, τόνισαν οι ομιλητές, καταλήγοντας ότι η Πολιτεία πρέπει να προσφέρει ένα δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας και ποιοτικής υποστήριξης, προκειμένου να ενθαρρύνει τους νέους να τεκνοποιήσουν.




Η Σαμοθράκη στα τρία νησιά που προτιμούν οι Γερμανοί

Τη στροφή των Γερμανών σε αναζητήσεις νέων προορισμών χωρίς υπερτουρισμό αναδεικνύει η δημοφιλής ειδησεογραφική ιστοσελίδα Merkur.de. Σύμφωνα με τον γερμανικό ιστότοπο που έχει κάθε μήνα δεκάδες εκατομμύρια επισκέψεις, «τα πανέμορφα νησιά της Ελλάδας είναι ένας δημοφιλής διεθνής προορισμός διακοπών κάθε χρόνο που όμως συγκεντρώνουν μεγάλα πλήθη τουριστών. Ευτυχώς, υπάρχουν ακόμα ελληνικά νησιά που δεν υποφέρουν από τον υπερτουρισμό και τα οποία προσφέρονται για ιδανικές αποδράσεις».

Μετά τα Κουφονήσια την Αλόννησο και τη Σαμοθράκη στις επόμενες θέσεις βρίσκονται η Ικαρία ως το νησί της μακροβιότητας, η μυροβόλος Χίος των εσπεριδοειδών και της μαστίχας, η Κάρπαθος που γοητεύει με τις αναλλοίωτες παραδόσεις και τις εξωτικές παραλίες, η γραφική Αντίπαρος και η Αμοργός με τα μοναδικά ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία. Ο κατάλογος ολοκληρώνεται με την Εύβοια, που εκπλήσσει ευχάριστα με τις πολλές εναλλακτικές δραστηριότητες, και τη Σάμο, που διαθέτει ονειρικές αμμώδεις παραλίες, πανέμορφους οικισμούς και αναρίθμητα σοκάκια.

«Η Δυτική Σάμος προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες μακριά από τον συνωστισμό των δημοφιλών τουριστικών νησιών. Το μαγευτικό τοπίο, οι καταπράσινες πλαγιές και τα μονοπάτια για πεζοπορία μέσα από πυκνά δάση, φαραγγιών στη περιοχή του βουνού Κέρκη, καταρρακτών και κρυστάλλινων νερών παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητα από τον μαζικό τουρισμό. Παραλίες όπως το Ποτάμι Καρλοβάσου συνδυάζουν όλα τα παραπάνω. Το Μικρό και Μεγάλο Σεϊτάνι χαρίζουν αξέχαστες στιγμές χαλάρωσης σε ένα φυσικό παρθένο περιβάλλον. Στη νότια πλευρά συναντάμε το Μαραθόκαμπο, το σπήλαιο του μεγάλου μαθηματικού Πυθαγόρα, απέραντες αμμώδεις παραλίες και χωριά με παραδοσιακή αρχιτεκτονική» αναφέρει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Δυτικής Σάμου Ευάγγελος Μαρνέζος.

Ο δήμαρχος Ανατολικής Σάμου Πάρης Παπαγεωργίου εξηγεί πως «με ένα δικό της ξεχωριστό τρόπο η Ανατολική Σάμος καταφέρνει να τους αφήνει όλους ευχαριστημένους, κι αυτούς που ακολουθούν τους ρυθμούς των djs στις δημοφιλείς παραλίες Ποτοκάκι και Ψιλή Άμμο, κι αυτούς που αναζητούν την απόλυτη ηρεμία, αλλά και μοναξιά, στου Κυριάννη, στο Λιμνονάκι και στην Τσόπελα κάτω από το χωριό των Σπαθαραίων».

«Ο προορισμός καλύπτει ένα ολοκληρωμένο φάσμα επιλογών καθώς είναι ιδανικός για πεζοπορία στα μονοπάτια του Αγίου Κωνσταντίνου και των Μανωλάτων και για ορειβασία στις πλαγιές της Αμπέλου, αλλά και για nightlife στο Κοκκάρι και στην παραλιακή της πόλης. Με σύμμαχο τις πολύ καλές κλιματικές συνθήκες η Ανατολική Σάμος κρατά το καλοκαίρι ζωντανό έως και το Νοέμβριο, τότε που βγαίνει και η νέα εσοδεία του διάσημου Σαμιώτικου οίνου, Muscat blanc à petits grain» προσθέτει.

www.evros24.gr




Κύμα κορωνοϊού και ιώσεων πλημμυρίζει τα ελληνικά νησιά

Σταθεροποίηση παρουσιάζει η καλοκαιρινή έξαρση του κορωνοϊού, με την αποκλιμάκωση να προβλέπεται αργή. Παράλληλα, γρίπη, αδενοϊοί και εντεροϊοί ταλαιπωρούν τους αδειούχους

Σημάδια πτωτικής πορείας καταγράφει η θερινή έξαρση κορωνοϊού. Η κυκλοφορία του πανδημικού ιού, όμως, παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο και έχει … εισβάλει για τα καλά στα ελληνικά νησιά και άλλους καλοκαιρινούς προορισμούς.

Η Covid-19 είναι μια από τις λοιμώξεις που ταλαιπωρούν αρκετούς αδειούχους, αναγκάζοντάς τους να αναβάλουν ή να τροποποιήσουν τα καλοκαιρινά τους σχέδια. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη. Οι γριπώδεις συνδρομές είναι στα «φόρτε» τους αυτή την περίοδο. Αδενοϊοί, εντεροϊοί αλλά και οι ίδιοι οι ιοί της γρίπης (Α και Β) που προκαλούν υψηλό πυρετό ταλαιπωρούν ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού και ιδιαίτερα νέους που συγχρωτίζονται σε πολυσύχναστα μέρη για να διασκεδάσουν.

www.protothema.gr




«Εκτόξευση» των τιμών στα καύσιμα | Πάνω από 2,30 ευρώ στα νησιά

«Πονοκέφαλο» για τα νοικοκυριά αποτελεί η σταθερά αυξανόμενη τιμή των καυσίμων. Την πρωτιά στην αύξηση έχουν τα νησιά, όπου η αμόλυβδη έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ
εντείνονται οι φόβοι για «εκτόξευση» των τιμών των καυσίμων μετά τη χτεσινή ανάφλεξη των πολεμικών επιχειρήσεων στη Μέση Ανατολή. Το Μπρεντ, τείνει στα 100 δολάρια μετά την επίθεση του Ιράν.

Σήμερα η τιμή διαμορφώνεται στα 92 δολάρια / βαρέλι. Σημειώνεται πως αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο.

Καύσιμα: Συνεχίζουν την ανοδική πορεία οι τιμές τους

  • Βενζίνη: 1,962 ευρώ/ λτ
  • Πετρέλαιο κίνησης: 1,715 ευρώ/λτ

«Πέταξε» η τιμή της βενζίνης στα νησιά

  • Κίμωλος: 2,39 ευρώ /λτ
  • Νίσυρος: 2,35 ευρώ /λτ
  • Μήλος: 2,35 ευρώ /λτ
  • Κάσος: 2,32 ευρώ /λτ
  • Νάξος: 2,32 ευρώ /λτ
  • Θήρα: 2,301 ευρώ /λτ

ΑΑΔΕ: Δυο χρόνια «λουκέτο» σε πρατήρια καυσίμων που παρανομούν

Συγκεκριμένα το κλείσιμο της επιχείρησης αφορά για όσα πρατήρια:

  • κατέχουν και εμπορεύoνται νοθευμένα καύσιμα
  • διαπιστωθούν με τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων
  • παρεμποδίσουν τον έλεγχο με χρήση βίας ή απειλής

Πηγή: newsbeast.gr




«Καίνε» οι τιμές στα καύσιμα: Στα ύψη σε νησιά και βόρεια Ελλάδα – Σε απελπισία οι καταναλωτές

«Φωτιά» έχουν πάρει οι τιμές των καυσίμων, με τους πολίτες να αδυνατούν να καλύψουν το κόστος των αναγκών τους.

Το πρόβλημα της αύξησης των τιμών στα καύσιμα εντοπίζεται σε ολόκληρη τη χώρα, με τα νησιά να έχουν τα αρνητικά πρωτεία, όπως αναφέρει το MEGA

η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Αθήνα είναι 1,94 ευρώ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πρατήριο στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας η τιμή έφτασε τα 2,043 ευρώ.

Την ίδια ώρα, σοκ προκαλούν και οι τιμές στην περιφέρεια με την τιμή για παράδειγμα στις Κυκλάδες να φτάνει τα 2,12 ευρώ.

Οι πρατηριούχοι εκφράζουν τον φόβο τους ότι το Πάσχα η τιμή της αμόλυβδης θα φτάσει τα 2 ευρώ στο κέντρο της Αθήνας.

Σημειώνεται ότι είναι η τρίτη φορά που υπάρχει αυτή η αύξηση μέσα σε έναν χρόνο, παρά τη μικρή μείωση που υπήρξε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Συγκεκριμένα, η μέση τιμή ανά λίτρο αμόλυβδης βενζίνης, ανά περιοχή, ορίζεται ως εξής:

  • Κιλκίς 2,376€/l
  • Αλεξανδρούπολη 2,418€/l
  • Καστοριά 2,418€/l
  • Πέλλα 2,429€/l
  • Γρεβενά 2,449€/l
  • Κοζάνη 2,530€/l

Η ξέφρενη πορεία των τιμών

Μάιος 2019 (προ κορωνοϊού) – Μάιος 2020 (πανδημία) – Μάιος 2021 (πανδημία) – Μάιος 2022 (πόλεμος)

Βενζίνη (95 οκτ.): 1,645€/l – 1,345€/l – 1,613€/l – 2,267€/l

Πετρέλαιο: 1,418€/l – 1,104€/l – 1,331€/l – 1,869€/l

Υγραέριο: 0,815€/l – 0,711€/l – 0,811€/l – 1,131€/l

Κίνημα… «βάζω βενζίνη και φεύγω» στη Θεσσαλονίκη

Τον τελευταίο καιρό στη Βόρεια Ελλάδα παρατηρείται και το φαινόμενο οδηγοί να πηγαίνουν στα πρατήρια καυσίμων, να γεμίζουν τα αυτοκίνητά τους, και να φεύγουν χωρίς να πληρώσουν.

«Αυτό το θέμα με τη μη πληρωμή δεν είναι καινούργιο. Υπάρχουν τέτοια θέματα. Στην αγορά το βασικό πρόβλημα είναι οι υψηλές τιμές και η δυσκολία του καταναλωτή να αγοράσει, και των πρατηρίων να ανταπεξέλθουν σε αυτή την κρίση. Στο νομό Θεσσαλονίκης η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα 2,23 ευρώ το λίτρο, και στο πετρέλαιο κίνησης η μέση τιμή είναι λίγο πάνω από το 1,80 ευρώ. Δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη για το τι θα γίνει από εδώ και πέρα», τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, μιλώντας στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA.

«Η Καβάλα δε διαφοροποιείται από την υπόλοιπη Ελλάδα. Τα πράγματα εξακολουθούν να είναι δύσκολα. Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους. Η μέση τιμή εδώ είναι 2,25 ευρώ για την αμόλυβδη», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Καβάλας, Φώτης Πούλος.

Στην Κέρκυρα, η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα 2,30 ευρώ το λίτρο, ενώ το πετρέλαιο κίνησης στο 1,88 ευρώ το λίτρο.

«Σήμερα στα Χανιά η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται από 2,27 έως 2,36 ευρώ το λίτρο. Αυτές οι τιμές είναι ίδιες περίπου σε όλη την Κρήτη. Μέση τιμή της βενζίνης σε όλη την Κρήτη είναι στα 2,30 ευρώ το λίτρο. Οι τιμές αυξομειώνονται καθημερινά», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Χανίων, Γιάννης Δρακακάκης

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Γ.Πασχαλίδης | Με αύξηση 50% για τα σωματεία σε νησιά η φετινή χρηματοδότηση

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, έπειτα από συνεργασία με τον γγΑ, Γιώργο Μαυρωτά υπέγραψε την ΚΥΑ των προϋποθέσεων κατανομής του 2024 σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό, με προτεραιότητα τη νησιωτικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του ποσού που θα διανεμηθεί στα 6.533 εγγεγραμμένα στο Μητρώο ερασιτεχνικά σωματεία όλης της χώρας, στις Εθνικές Ομάδες όλων των αθλημάτων, σε ΠΑΕ, ΚΑΕ, ΤΑΑ και στις Οργανωτικές Επιτροπές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, ανέρχεται και φέτος στα 66 εκατ. Ευρώ, ενώ για πρώτη φορά στα κριτήρια ενίσχυσης λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα ως προτεραιότητα.

Έτσι, τα σωματεία ανά την Επικράτεια που εδρεύουν σε νησιά (και δεν έχουν οδική σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα) θα λάβουν χρηματοδότηση προσαυξημένη κατά 50%, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Βρούτσης, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των
καθηκόντων του.

Επιπλέον, για σωματεία νησιών με λιγότερους από 3.100 κατοίκους, όπως και για τα σωματεία ΑμεΑ, το μίνιμουμ ποσό ενίσχυσης ανέρχεται στα 1.700€, ενώ για όλα τα άλλα σωματεία προσδιορίστηκε στα 1.000€.

Υπενθυμίζεται ότι για να εισπράξουν οι δικαιούχες ομάδες τη χρηματοδότηση, θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ισόποσα της χρηματοδότησης έσοδα από χορηγίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, συνδρομές μελών και εισιτήρια (απλά και διαρκείας).

Σε περίπτωση που το ποσό των εσόδων τους από άλλες πηγές, είναι μικρότερο από το ποσό της εκάστοτε χρηματοδότησης που δικαιούνταν και εισέπραξαν, τότε το υπερβάλλον συμψηφίζεται με επόμενη καταβολή. Επίσης, από το ποσό που εισπράττουν οι ομάδες, ποσοστό ύψους τουλάχιστον 50% πρέπει να διατίθεται για την ανάπτυξη των «φυτωρίων» τους (προπονητές ακαδημιών, ηλικιακών κατηγοριών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, έξοδα αγώνων, μετακινήσεις, αθλητικό υλικό και άλλες δαπάνες ακαδημιών και ηλικιακών κατηγοριών), αλλά και για την συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και
ενίσχυση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, που χρησιμοποιούν για τους σκοπούς των αθλημάτων που καλλιεργούν (αγώνες, προπονήσεις, αναπτυξιακά τμήματα κλπ).




Ενημέρωση Γ. Πασχαλίδη – Με αύξηση 50% για τα σωματεία σε νησιά η φετινή χρηματοδότηση

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, έπειτα από συνεργασία με τον γγΑ, Γιώργο Μαυρωτά υπέγραψε την ΚΥΑ των προϋποθέσεων κατανομής του 2024 σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό, με προτεραιότητα τη νησιωτικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του ποσού που θα διανεμηθεί στα 6.533 εγγεγραμμένα στο Μητρώο ερασιτεχνικά σωματεία όλης της χώρας, στις Εθνικές Ομάδες όλων των αθλημάτων, σε ΠΑΕ, ΚΑΕ, ΤΑΑ και στις Οργανωτικές Επιτροπές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, ανέρχεται και φέτος στα 66 εκατ. Ευρώ, ενώ για πρώτη φορά στα κριτήρια ενίσχυσης λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα ως προτεραιότητα.

Έτσι, τα σωματεία ανά την Επικράτεια που εδρεύουν σε νησιά (και δεν έχουν οδική σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα) θα λάβουν χρηματοδότηση προσαυξημένη κατά 50%, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Βρούτσης, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του.

Επιπλέον, για σωματεία νησιών με λιγότερους από 3.100 κατοίκους, όπως και για τα σωματεία ΑμεΑ, το μίνιμουμ ποσό ενίσχυσης ανέρχεται στα 1.700€, ενώ για όλα τα άλλα σωματεία προσδιορίστηκε στα 1.000€.

Υπενθυμίζεται ότι για να εισπράξουν οι δικαιούχες ομάδες τη χρηματοδότηση, θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ισόποσα της χρηματοδότησης έσοδα από χορηγίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, συνδρομές μελών και εισιτήρια (απλά και διαρκείας).

Σε περίπτωση που το ποσό των εσόδων τους από άλλες πηγές, είναι μικρότερο από το ποσό της εκάστοτε χρηματοδότησης που δικαιούνταν και εισέπραξαν, τότε το υπερβάλλον συμψηφίζεται με επόμενη καταβολή.

Επίσης, από το ποσό που εισπράττουν οι ομάδες, ποσοστό ύψους τουλάχιστον 50% πρέπει να διατίθεται για την ανάπτυξη των «φυτωρίων» τους (προπονητές ακαδημιών, ηλικιακών κατηγοριών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, έξοδα αγώνων, μετακινήσεις, αθλητικό υλικό και άλλες δαπάνες ακαδημιών και ηλικιακών κατηγοριών), αλλά και για την συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και ενίσχυση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, που χρησιμοποιούν για τους σκοπούς των αθλημάτων που καλλιεργούν (αγώνες, προπονήσεις, αναπτυξιακά τμήματα κλπ).

 

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Κασσελάκης : «Ο κ.Μητσοτάκης αποστρατικοποιεί τα νησιά»- Απάντηση από τον Ν. Παναγιωτόπουλο

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης στη συνέντευξη του στον Antenna δήλωσε ότι «δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να αποστρατιωτικοποιεί τα νησιά της και να στέλνει εξοπλισμό στην Ουκρανία» και πρόσθεσε ότι «υπάρχει εξοπλισμός ο οποίος έχει μεταφερθεί προς την Ουκρανία και υπάρχει εξοπλισμός ο οποίος δεν θα έχει αντικατάσταση σε μερικά νησιά. Να το κοιτάξουμε αυτό στο επόμενο διάστημα, αν θέλετε. Το έχει αναδείξει και ο κ. Αποστολάκης και είναι κάτι το οποίο εμάς βρίσκει ως κόκκινη γραμμή σε οποιοδήποτε διάλογο με την Τουρκία».

Τον ισχυρισμό του Στέφανου Κασσελάκη ότι η Ελλάδα αποστρατικοποιεί τα νησιά για να στέλνει πολεμικό εξοπλισμό στην Ουκρανία διέψευσε κατηγορηματικά στο Κανάλι Ένα 90,4 ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Ο πρώην υπουργός εθνικής άμυνας και βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Παναγιωτόπουλος μίλησε για το θέμα στην εκπομπή του Χάρη Παυλίδη και τόνισε ότι είναι ανεύθυνο από πλευράς του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να κάνει τέτοιου είδους δηλώσεις.

«Δεν αποστρατικοποιεί τα νησιά μας η χώρα, είναι ανεύθυνο και απορίας άξιον πως ο κ. Κασσελάκης ως πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάνει τέτοιου είδους τοποθετήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτόπουλος.