Ανοιχτή επιστολή για τη μετακίνηση του 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας

Με αφορμή την ενημέρωση γονέων του 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας για την επικείμενη μεταφορά του σχολείου από το επόμενο σχολικό έτος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας εκφράζει δημόσια τις ανησυχίες του και ζητά άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις από τον Δήμαρχο Καβάλας.

Σύμφωνα με την επιστολή, η μετακίνηση του 2ου Δημοτικού και 2ου Νηπιαγωγείου Καβάλας γίνεται στο πλαίσιο εργασιών ανακαίνισης και ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου. Παρότι οι εργασίες κρίνονται αναγκαίες, η μετάβαση σε προσωρινή σχολική στέγη προκαλεί ανησυχίες σχετικά με την οργάνωση και την πρακτική υλοποίηση της διαδικασίας.

Καίρια ερωτήματα από τους εκπαιδευτικούς

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών θέτει εύλογα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα:

  • Έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και έχει οριστεί ανάδοχος για την εκτέλεση του έργου;

  • Έχει προβλεφθεί χώρος για την ασφαλή αποθήκευση του εξοπλισμού των σχολείων (θρανία, πίνακες, κ.λπ.);

  • Έχει εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση;

  • Υπάρχει συνεργείο για τη μετακόμιση και τρόπος μεταφοράς των μαθητών, όπου απαιτείται;

Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι η μετεγκατάσταση χωρίς την εξασφάλιση όλων των παραπάνω, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Υπάρχει φόβος πως μπορεί να ξεκινήσει το σχολικό έτος, να έχει πραγματοποιηθεί η μετακόμιση, αλλά οι εργασίες να μην έχουν αρχίσει ακόμη, αφήνοντας το σχολείο εκτός λειτουργίας για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Απαίτηση για σαφές χρονοδιάγραμμα

Η επιστολή καταλήγει με την απαίτηση η μετακίνηση των σχολικών μονάδων να ξεκινήσει μόνο όταν υπάρχουν σαφείς εγγυήσεις για την έναρξη και ολοκλήρωση του έργου, ώστε να αποφευχθεί «άσκοπη ταλαιπωρία μαθητών και γονέων».

Ο Σύλλογος καλεί τον Δήμαρχο να απαντήσει άμεσα και δημόσια στα ερωτήματα, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα σε ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητα δεκάδων παιδιών και οικογενειών στην Καβάλα.




Ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027”

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επενδύει στο μέλλον της νέας γενιάς μέσω του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021 – 2027», με στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, χρηματοδοτεί με 24.244.476,93 ευρώ την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό 12 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτοντας ανάγκες σε κτιριακό δυναμικό, εξοπλισμό και διευκολύνσεις για μαθητές ΑμεΑ.

Ανάμεσα σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και το 1ο Νηπιαγωγείο του Δήμου Κομοτηνής, για το οποίο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης παραχώρησε το οικόπεδο. Ο Δήμος Κομοτηνής, μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας του, ολοκλήρωσε την πρόταση για την ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου, έργο με προϋπολογισμό 1,8 εκατομμυρίων ευρώ. Επόμενος στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να εντάξει την ανέγερση του 11ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής σε χρηματοδοτούμενο έργο.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Δεσμευόμαστε για άμεση και κατάλληλη λύση στο στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου»

Η απόφαση της απερχόμενης διοίκησης του Δήμου να τοποθετήσει… κοντέινερ (!) για να… στεγάσει το Ειδικό Νηπιαγωγείο στο Περιγιάλι, το μοναδικό ειδικό νηπιαγωγείο του Νομού Καβάλας, είναι τουλάχιστον απαράδεκτη

Για ακόμη μία φορά, ο κακός προγραμματισμός και η καθυστέρηση στην επίλυση ενός γνωστού προβλήματος με τις αίθουσες του Ειδικού Νηπιαγωγείου οδηγεί σε μία κακή, καθαρά αντι-παιδαγωγική απόφαση σε βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών 4-7 ετών με ειδικές ανάγκες.

Και φυσικά δείχνει την ανάλγητη αντιμετώπιση από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή ενός τόσο ευαίσθητου προβλήματος, που αφορά παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Εμείς δεσμευόμαστε για άμεση επίλυση του προβλήματος με τη στέγαση και την αυλή του Ειδικού Νηπιαγωγείου αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ωστόσο, η πραγματική λύση στο πρόβλημα θα δοθεί με την αλλαγή διοίκησης στον Δήμο Καβάλας.