Τέμπη: Σε αντίθετα συμπεράσματα καταλήγουν τα πορίσματα ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ

Αντίθετα συμπεράσματα διατυπώνουν τα πορίσματα των βουλευτών, μελών της εξεταστικής επιτροπής, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για το δυστύχημα στα Τέμπη

Σε αντίθετες διαπιστώσεις, κατέληξαν τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Οι βουλευτές της ΝΔ δεν διαπιστώνουν ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων. Αντίθετα, το πόρισμα των βουλευτών της αντιπολίτευσης ζητούν να διερευνηθεί ο Κώστας Καραμανλής για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, παράβασης καθήκοντος και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.

Στο συμπέρασμα ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το δυστύχημα των Τεμπών, καταλήγει η ΝΔ, στο πόρισμά της.

Η κεντροδεξιά παράταξη υποστηρίζει πως εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί, επιρρίπτοντας ευθύνη αφενός στον μοιραίο σταθμάρχη, σημειώνοντας πως, μεταξύ άλλων, δεν χρησιμοποίησε τον πίνακα τηλεχειρισμού, και αφετέρου στους μηχανοδηγούς του Intercity, οι οποίοι δεν ακινητοποίησαν το τρένο.

Σύμφωνα με την ΝΔ, δεν προέκυψαν πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα, ενώ στο πόρισμα τονίζεται η ανάγκη να διερευνηθούν ψύχραιμα τα αίτια, μακριά από πολιτική εκμετάλλευση, όπως επισημαίνεται. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον Κώστα Καραμανλή, υποστηρίζεται πως ανέλαβε την πολιτική ευθύνη με την παραίτησή του.

Στο πόρισμα η ΝΔ επιμένει ότι δεν υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών. Για το θέμα διεξάγεται παράλληλα έρευνα της Δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των φορέων, σημειώνει η συμπολίτευση.

Να διερευνηθεί ο Κώστας Καραμανλής

Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να διερευνηθεί ο Κώστας Καραμανλής για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, παράβασης καθήκοντος και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.

Στο πόρισμά του ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφει τα βέλη του και κατά του Χρήστου Τριαντόπουλου, κάνοντας λόγο για ενδείξεις τέλεσης παράβασης καθήκοντος και αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος. Ακόμη, ζητά να διερευνηθούν οι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Χρήστος Σπίρτζης και Κώστας Καραμανλής για τη μη υλοποίηση της επίμαχης σύμβασης 717.

Την μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής σε προανακριτική, η οποία και θα ασκήσει τις αρμοδιότητες της σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος, ζητά από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας πως είναι αδύνατη η έκδοση πορίσματος, καθώς δεν παρελήφθη το σύνολο της δικογραφίας, ούτε εξετάστηκαν ουσιώδεις μάρτυρες.

Το ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για αποχρώσες ενδείξεις ενοχής του Κώστα Καραμανλή, τονίζοντας πως “είναι απολύτως βέβαιο ότι η εις βάθος διερεύνηση του ενδεχόμενου ύπαρξης ποινικών ευθυνών των πολιτικών προσώπων για τη μη έγκαιρη ολοκλήρωση της σύμβασης 717/2014, αλλά και όλων των υπόλοιπων ειδικότερων θεμάτων στα πλαίσια προανακριτικής επιτροπής του άρθρου 86 του Συντάγματος, θα φωτίσει όλες τις πλευρές της υπόθεσης”.

Η πράσινη παράταξη καταγγέλλει την ίδια ώρα επιχείρηση συγκάλυψης από την πλευρά της κυβέρνησης, ενώ σημειώνει πως εάν υπήρχε το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα μετά βεβαιότητας δεν θα συνέβαινε.

Την ίδια ώρα, η Νέα Αριστερά ζητά τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο Κώστας Καραμανλής.

 

ΠΗΓΗ : newsbomb.gr




Πόρισμα ΝΔ για την τραγωδία στα Τέμπη: Εάν είχαν τηρηθεί οι κανόνες το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί – Καμία προσπάθεια συγκάλυψης

«Εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί» τονίζει στο πόρισμά της η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

«Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα» στα Τέμπη, επισημαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ στο πόρισμά τους που κατέθεσαν σήμερα στην εξεταστική επιτροπή.

«Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ρητά ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών. Για το θέμα διεξάγεται παράλληλα έρευνα της Δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των φορέων» αναφέρει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Αναλυτικά τα συμπεράσματα για τις παραβιάσεις των κανόνων, τη λειτουργία των αυτοματοποιημένων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας και την εκτέλεση των συμβάσεων για σιδηροδρομικά έργα που εντοπίζει η ΝΔ, είναι τα ακόλουθα:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

1. Ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε 7 φορές, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών:

i. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ χρησιμοποίησε τον απολύτως λειτουργικό πίνακα τηλεχειρισμού για να κάνει αυτόματη χάραξη διαδρομής, αλλά έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία ανάποδα στη γραμμή καθόδου

ii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ παρακολουθούσε τον πίνακα τηλεχειρισμού, όπου ήταν συνεχώς ευκρινής η εσφαλμένη αλλαγή τροχιάς

iii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ ενημέρωσε τον μηχανοδηγό με την παράδοση σε αυτόν του εντύπου 1001, το οποίο απαιτείται σε κάθε περίπτωση ανωμαλίας ή κινδύνου στην γραμμή

iv. οι μηχανοδηγοί της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC62 εισήλθαν σε γραμμή καθόδου ΧΩΡΙΣ έντυπο 1001

v. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ ακινητοποίησαν το τρένο ως όφειλαν

vi. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ επικοινώνησαν με τον σταθμάρχη Λάρισας για να διευκρινίσουν ότι η αμαξοστοιχία έχει μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου

vii. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ έκαναν αναγγελία αναφορικά με τη θέση της αμαξοστοιχίας καθώς περνούσαν από τους ενδιάμεσους σταθμούς

Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα.

Σημειωτέον ότι ο ΓΚΚ του ΟΣΕ, ο οποίος εφόσον τηρείται πιστά εγγυάται την ασφαλή κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι νομικά δεσμευτικός και χαρακτηρίστηκε από ειδικούς που κατέθεσαν στην Επιτροπή ως «ο ΚΟΚ του σιδηροδρόμου», «οι 10 Εντολές του Μωυσή», ακόμα και «Ευαγγέλιο» για το σιδηρόδρομο.

2. Τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας – που σήμερα χρησιμοποιούνται σε μικρό μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου – αναβαθμίζουν την ασφάλεια αλλά δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο.

Τα συστήματα αυτά (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS, GSMR) συμβάλουν στην ασφαλέστερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Βέβαια δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο, άλλωστε οι χειριστές τους είναι άνθρωποι. Όλα μαζί, συνδυαστικά, όπως προβλέπεται από το ERTMS, δηλαδή το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των τραίνων, προσεγγίζουν πολύ μεγάλο βαθμό ασφάλειας και αποφυγής ατυχημάτων, εφόσον ταυτόχρονα τηρείται πιστά ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης.

Η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030. Μικρό ποσοστό των σιδηροδρομικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ εφαρμόζουν σήμερα στο σύνολο του το ERTMS. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τραίνου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής, εφόσον τηρείται ο ΓΚΚ, όπως κατέθεσε το σύνολο σχεδόν των μαρτύρων που εξετάστηκαν.

3. Η εκτέλεση των συμβάσεων για την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπήρξε για μεγάλη χρονική περίοδο προβληματική.

Από το 1985 έως το 2001 εγκαταστάθηκαν συστήματα που δεν τέθηκαν ποτέ ενιαία σε λειτουργία, η ανάταξή τους προβλέφθηκε με τη Σύμβαση 717 το 2014, ενώ άλλα συστήματα προβλέφθηκαν με συμβάσεις του 2006 και του 2007, που η ολοκλήρωσή τους καθυστέρησε.

4. Η διάσπαση του ΟΣΕ το 1996 με τη δημιουργία των θυγατρικών του εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, συνέτεινε στην προβληματικότητα εκτέλεσης των σιδηροδρομικών έργων.

Το πρόβλημα επιτάθηκε με την «πώληση» το 2017 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δυσμενέστατους για το Ελληνικό Δημόσιο όρους, στον κρατικό ιταλικό σιδηρόδρομο και στη συνέχεια με την πώληση το 2018 της ΕΕΣΣΤΥ στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με εξίσου δυσμενείς όρους.

5. Η υλοποίηση των συμβάσεων για τα αυτοματοποιημένα συστήματα επισπεύστηκε σημαντικά επί Υπουργίας Καραμανλή, ενώ ειδικά το έργο της 717 θα είχε καθυστερήσει κατά πολύ ακόμα, αν δεν είχε δοθεί παράταση αλλά είχε διαλυθεί και επαναπροκηρυχθεί.

Η σύμβαση 717/2014, για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το 2016, είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 18%. Δόθηκε παράταση με αναγνώριση της αποκλειστικής υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις και στη συνέχεια, έως το 2019 χορηγήθηκαν άλλες 5 παρατάσεις με συνυπευθυνότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τον Ιούλιο του 2019 έγινε σημαντική προσπάθεια να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της 717 το Σεπτέμβριο 2023, παρά τα προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID, της παγκόσμιας κρίσης και των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σχετικά με τη χορήγηση της 7ης παράτασης της Σύμβασης 717, μετά την αποδοχή σχετικής ένστασης από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θεωρείται απολύτως βέβαιο από την Επιτροπή ότι αν η παράταση αυτή δεν είχε δοθεί και η εργολαβία είχε διαλυθεί, το έργο της σύμβασης 717 δεν θα είχε ολοκληρωθεί ακόμη έως σήμερα.

Οι υπόλοιπες χρονίζουσες συμβάσεις για τα αυτοματοποιημένα συστήματα – που εκκρεμούσαν υπό πολλές Κυβερνήσεις – προχώρησαν αποφασιστικά την τελευταία 4ετία με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν όλες ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους. Συγκεκριμένα το GSMR παραδόθηκε τελικά το 2021 και το ETCS τον Δεκέμβριο του 2023. Εκκρεμεί το GSMR και το ETCS επί των συρμών, όπου απαιτούνται ενέργειες της Hellenic Train, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΡΑΣ.

Όλες οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας ελήφθησαν με την τήρηση των προβλεπομένων διαδικασιών με εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.

6. Οι μηχανισμοί ελέγχου ασφαλείας των σιδηροδρομικών μεταφορών πρέπει να ενισχυθούν. Η ΡΑΣ αποτελεί τον πυλώνα ασφάλειας τόσο κατά την κοινοτική όσο και την εθνική νομοθεσία στα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Εφόσον είχε διαπιστώσει πολύ σοβαρά κενά ή ελλείψεις μπορούσε να προχωρήσει ακόμη και σε αναστολή της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.

Επιπλέον, η Hellenic Train, εφόσον δεν διεκδικούσε απλώς υψηλότερες αποζημιώσεις αλλά είχε πράγματι διαπιστώσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας λόγω της κατάστασης της υποδομής και μη ολοκλήρωσης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε άμεση αναστολή δρομολογίων.

Σε σχέση δε με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

Σχετικά με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

7. Ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, τόσο χρηματοδοτικά όσο και με ανθρώπινο δυναμικό.

Ο ΟΣΕ έχει υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια ένας από τους μεγαλύτερους «ασθενείς» του Ελληνικού Δημοσίου. Οι δε μνημονιακές πολιτικές από το 2010 και μετά τον αποδυνάμωσαν, αφού έχασε πάνω από τους μισούς του εργαζομένους. Τα μέτρα που ελήφθησαν από το 2019 και μετά για αύξηση της χρηματοδότησης και των εργαζομένων πρέπει να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση.

8. Τα αίτια του δυστυχήματος πρέπει να διερευνηθούν ψύχραιμα, μακριά από πολιτική εκμετάλλευση, για να αποδοθεί δικαιοσύνη, όπως επιθυμεί η ελληνική κοινωνία.

Οι ευθύνες όλων των άμεσα εμπλεκομένων στο τραγικό δυστύχημα, καθώς και των προσώπων που κατείχαν υπεύθυνες θέσεις στους αρμόδιους οργανισμούς και εταιρείες, ελέγχονται ήδη από την τακτική δικαιοσύνη. Η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη, αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε Υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος, πράξη που εκτός των άλλων διευκόλυνε τον έλεγχο της υπόθεσης.

9. Δεν υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης με παρεμβάσεις στον χώρο της μοιραίας σύγκρουσης.

Οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο έγιναν με απόφαση των αρμοδίων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών με βαρέως τύπου μηχανήματα, τα οποία έπρεπε να επιχειρούν σε ασφαλές και σταθερό έδαφος. Πάντως, διεξάγεται και έρευνα της δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των αρμοδίων οργάνων




Δημοσκόπηση Pulse | Κυριαρχία ΝΔ με 17,5 μονάδες έναντι ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, αποδυναμωμένοι Κασσελάκης και Τσίπρας

Ζημιωμένος βγαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά το συνέδριο ενώ αποδυναμωμένοι εμφανίζονται τόσο ο Στέφανος Κασσελάκης όσο και ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Pulse.

Στη δημοσκόπηση της Pulse για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ ο Αλέξης Τσίπρας φαίνεται να έχει πληγεί μετά το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ σε μεγαλύτερο επίπεδο από τον Στέφανο Κασσελάκη.

Στην εκτίμηση ψήφου η ΝΔ παραμένει κυρίαρχη με 17,5 μονάδες διαφορά από το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ερώτηση για το αν στις ερχόμενες εκλογές θα πάτε να ψηφίσετε το 69% λέει σίγουρα ναι, το 17% μάλλον ναι, το 5% μάλλον όχι και το 2% σίγουρα όχι.

Για το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια το 52% λέει πως είναι στην σωστή κατεύθυνση και όπως πρέπει ή με κάποιες διορθώσεις ενώ το 42% λέει πως τη λανθασμένη.

 

Με τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια το 34% λέει σίγουρα διαφωνώ, το 21% σίγουρα συμφωνώ, το 19% λέει μάλλον διαφωνώ και το 19% μάλλον συμφωνώ.

 

Στο ερώτημα για το πως βγαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά το συνέδριο το 56% λέει αποδυναμωμένος, το 25% λέει τα ίδια και το 11% λέει ενισχυμένος.

Στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ το 45% λέει ενισχυμένος, το 38% τα ίδια και το 10% αποδυναμωμένος.

 

Όσο για τον Στέφανο Κασσελάκη το 37% λέει πως βγαίνει αποδυναμωμένος, το 34% τα ίδια και το 17% ενισχυμένος.

Στο ίδιο ερώτημα οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν πως ο Στέφανος Κασσελάκης βγαίνει ενισχυμένος σε ποσοστό 58%, το 26% λέει τα ίδια και το 8% αποδυναμωμένος.

Για τον Αλέξη Τσίπρα το 48% λέει πως βγαίνει αποδυναμωμένος από το Συνέεδριο του ΣΥΡΙΖΑ, το 31% λέει τα ίδια και μόλις το 7% λέει πως βγαίνει ενισχυμένος.

Στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ το 30% λέει πως βγαίνει αποδυναμωμένος, το 41% λέει τα ίδια και το 19% ενισχυμένο.

Στο ισοζύγιο ο Στέφανος Κασσελάκης βγαίνει αποδυναμωμένος κατά 37%, ο Αλέξης Τσίπρας κατά 48% και ο ΣΥΡΙΖΑ κατά 56%.

Αντίθετα στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης βγαίνει ενισχυμένος σε ποσοστό 58%, το κόμμα σε ποσοστό 45% και ο Αλέξης Τσίπρας σε ποσοστό μόλις 19%.

Καταλληλότερος για πρωθυπουργός παραμένει ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ποσοστό 34% και ακολουθεί ο Στέφανος Κασσελάκης με 10% και ο Νίκος Ανδρουλάκης με 8%.

Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται στο 29,5% ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ακολουθούν με 12%. Το ΚΚΕ έχει ποσοστό 7,5%, η Ελληνική Λύση με 7%, η Νίκη με 3,5% και από 2,5% η Πλεύση Ελευθερίας, οι Σπαρτιάτες και η Νέα Αριστερά.

newsit.gr




Βουλή | Πέρασε ο νέος ποινικός κώδικας με τις ψήψους της ΝΔ

Με βελτιωτικές αλλαγές στις οποίες προχώρησε η ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης και μετά από μία διήμερη πολύωρη συζήτηση και έντονη αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, από την Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο με το νέο ποινικό κώδικα.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, με τίτλο «επιτάχυνση και ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης -εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας», τάχθηκε μόνο η ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης το καταψήφισαν.

Τόσο ο Υπουργός όσο και ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης και Γιάννης Μπούγας, υπεραμύνθηκαν των νέων αλλαγών, κάνοντας, μεταξύ άλλων, λόγο για ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό βήμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, περιορίζει το αίσθημα ατιμωρησίας, ενώ επιτυγχάνει την πραγματική έκτιση της ποινής, καταπολεμά την εγκληματικότητα και ενισχύει την απονομή της δικαιοσύνης με ένα δικαιότερο, ποιοτικότερο και αποτελεσματικότερο σύστημα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν στην ενίσχυση του κράτους δικαίου και στη διαφάνεια της δημόσιας ζωής, τονίζοντας ότι «για πρώτη φορά θεσμοθετείται στην ελληνική έννομη τάξη, η ποινική ευθύνη και η τιμωρία, με εξοντωτικές ποινές για εταιρίες που δωροδοκούν αλλά κυρίως σε πολιτικούς που δωροδοκούνται οι οποίες από 100.000 ευρώ φθάνουν πλέον στα 4 εκ ευρώ».

Από την πλευρά τους, τα κόμματα της Αντιπολίτευσης καταλόγισαν στην κυβέρνηση «ακραίο ποινικό λαϊκισμό» και την κατηγόρησαν για απαξίωση της επιστημονικής γνώσης, δαιμονοποίηση της αντίθετης άποψης, καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των κατηγορουμένων ενώ απέρριψαν το επιχείρημα της ως εντελώς αβάσιμο, ότι η αυστηροποίηση των ποινών καταπολεμά την εγκληματικότητα.

naftemporiki.gr




Εκλογικός αναλυτής: Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τα πάει καλά στις ευρωεκλογές, στις εθνικές εκλογές θα καταποντιστεί | Τι λέει για τη ΝΔ

Δεν πάνε καθόλου καλά τα πράγματα για τον ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με τον εκλογικό αναλυτήΑνδρέα Δρυμιώτη, ο οποίος μιλώντας το πρωί της Τετάρτης (21/02) στο Action24, εκτίμησε πως πιθανότατα το κόμμα της Κουμουνδούρου θα είναι τρίτο στις επερχόμενες ευρωεκλογές, ενώ θεωρεί πως σε περίπτωση που σημειώσει περαιτέρω απώλειες, στις κάλπες του Ιουνίου «θα καταποντιστεί στις εθνικές εκλογές».

Σε ό,τι αφορά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, με τις πρόσφατες πρακτικές του, ο εκλογικός αναλυτής ανέφερε ότι «τώρα καταλαβαίνουν ποιον αρχηγό έβγαλαν στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο άνθρωπος είναι ένας νάρκισσος, συνεχώς θα έχουν τέτοιες τριβές. Είναι χειρότερος από τον Βαρουφάκη που πίστευε ότι είναι ανώτερος από τον Θεό. Ο Κασσελάκης πιστεύει ότι είναι ανώτερος από την Αγία Τριάδα. Είναι στον χαρακτήρα του, το βλέπεις από τις κινήσεις του, είναι πρωτοφανής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του».

Μάλιστα συμπλήρωσε ότι: «στις Ευρωεκλογές μπορεί να έχει και ένα άλλοθι γιατί ο κόσμος ψηφίζει χαλαρά και έτσι να μην δούμε τα πραγματικά ποσοστά των κομμάτων. Μπορεί να μην δούμε το καταστροφικό ποσοστό που φοβούνται. Αν είναι, όμως, τρίτο κόμμα που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι, ξεκινούν τα προβλήματα», ενώ τόνισε για τον Στέφανο Κασσελάκη ότι: «Ο άνθρωπος είναι γκαφατζής που δεν διορθώνεται».

Τέλος αναφέρθηκε στη ΝΔ εκτιμώντας ότι το ποσοστό της στις ευρωεκλογές θα κυμανθεί στο 35%.

«Υπάρχει ένα καινούργιο στοιχείο. Στον νέο νόμο για την επιστολική ψήφο έχει μπει παράβολο 20.000 ευρώ για συμμετοχή που σημαίνει ότι τα συμμετέχοντα κόμματα θα είναι λιγότερα. Το 2019 το 21% πήγε στα κόμματα κάτω του 3% και αν ο αριθμός τους είναι μικρότερος τότε θα ωφεληθούν τα μεγαλύτερα κόμματα. Αυτό το 21% θα γίνει 6%-7% και θα πρέπει να κατανεμηθεί σε όσα κόμματα λάβουν πάνω από 3%», λέει χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Δρυμιώτης.

Πηγή: Newsbeast.gr




Ευρυπίδης Στυλιανίδης: Η ΝΔ μετατοπίστηκε αξιακά και ιδεολογικά προς τα αριστερά

Ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης αναφέρθηκε στην απόφασή του να καταψηφίσει το νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια

Αιχμές για αξιακή στροφή της ΝΔ άφησε ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης με αφορμή το νόμο πλέον για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm για την απόφαση του να καταψηφίσει ο βουλευτής τόνισε πως προσέγγισε το θέμα νομικά και πολιτικά αποφεύγοντας συνειδητά κάθε θρησκειολογική ανάλυση. Αναφερόμενος ειδικά στην εθνική διάσταση του ζητήματος είπε πως «είμαστε μία χώρα η οποία έχει έντονο δημογραφικό ζήτημα και αυτό που είπα θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα κύρια, είναι η τρίτεκνη και η πολύτεκνη οικογένεια. Πώς θα στηριχθούν και πώς θα ενθαρρύνουμε τις γεννήσεις. Γιατί στο θέμα τον τεκνοθεσιών ή υιοθεσιών βεβαίως υπάρχουν εκκρεμότητες, υπάρχουν παιδιά που είναι σε ιδρύματα, αλλά είναι περίπου το 1/10 των αιτήσεων που υπάρχουν από ετερόφυλα ζευγάρια κι αυτό το δικαίωμα ήταν λυμένο ως ατομικό δικαίωμα», σημείωσε.

Η πολιτική διάσταση

Το νομοσχέδιο κατά τον βουλευτή έχει και σημαντική πολιτική διάσταση, καθώς με την ψήφιση του «θεωρώ ότι η ΝΔ μετατοπίστηκε αξιακά και ιδεολογικά προς τα αριστερά και αυτό το πράγμα ενδεχομένως της στοιχίζει στην κοινωνική της βάση, διότι πάντοτε τα ιδανικά και τα προτάγματα αυτού του χώρου, ήταν προτάγματα που την οικογένεια την είχαν πάντοτε πάρα πολύ ψηλά αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ως θεμέλιο της κοινωνίας και του έθνους σε δύσκολες περιόδους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Περαιτέρω κατά τον βουλευτή οι έννοιες της μάνας και του πατέρα είναι αναντικατάστατες και ταυτίζονται με «ό,τι καλύτερο έχει επιτύχει το ανθρώπινο γένος, δηλαδή τη αγαπημένη παραδοσιακή οικογένεια ως θεμέλιο της συντεταγμένης ανθρώπινης κοινωνίας». Για τους παραπάνω λόγους και κι έχοντας προβάλλει τις ενστάσεις τους αποφάσισε να καταψηφίσει το νομοσχέδιο που στήριξε η πλειοψηφία των συναδέρφων του στη Βουλή.




Τα «όχι» και οι απόντες από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά στην ψηφοφορία για τα ομόφυλα ζευγάρια

H Eλλάδα έγινε χθες το βράδυ η 37η χώρα στον κόσμο, που αναγνώρισε την ισότητα στο γάμο, με την τροποποίηση του άρθρου 1350 του Αστικού Κώδικα και την εισαγωγή του κανόνα ότι ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δύο προσώπων ίδιου ή διαφορετικού φύλου. Το νομοσχέδιο «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις», έγινε δεκτό επί της αρχής από την ολομέλεια με 176 «ναι», 76 «όχι» και 2 «παρών».

Είκοσι βουλευτές της συμπολίτευσης δήλωσαν «όχι» στο νομοσχέδιο για την ισότητα στο γάμο. Πρόκειται για τους κ.κ. Χαράλαμπο Αθανασίου, Φωτεινή Αραμπατζή, Βασίλη Γιόγακα, Στέφανο Γκίκα, Κώστα Γκιουλέκα, Αθανάσιο Δαβάκη, Αναστάσιο Δημοσχάκη, Κωνσταντίνο Καραγκούνη, Άννα Καραμανλή, Θεόδωρο Καράογλου, Ανδρέα Κατσανιώτη, Δημήτριο Κυριαζίδη, Θεόφιλο Λεονταρίδη, Φώντα Μπαραλιάκο, Ιωάννη Πασχαλίδη, Μάριο Σαλμά, Αντώνη Σαμαρά, Ευριπίδη Στυλιανίδη, Μάξιμο Χαρακόπουλο, Μίλτο Χρυσομάλλη.

Τριάντα ένας βουλευτές της συμπολίτευσης δεν πήραν μέρος στην ψηφοφορία. Πρόκειται για τους κ.κ. Διονύση Ακτύπη, Γιάννη Ανδριανό, Λάκη Βασιλειάδη, Κώστα Βλάσση, Γιώργο Βλάχο, Μάκη Βορίδη, Γιώργο Γεωργαντά, Γιάννη Γιάτσιο, Ανδρέα Ζαμπίλη, Θανάση Καββαδά, Γιάννη Καλιάνο, Δημ. Καλογερόπουλο, Μάρκο Καφούρο, Στ. Κελέτση, Μαρία Κεφάλα, Μάνο Κόνσολα, Γιώργο Κοτρωνιά, Δημήτρη Κούβελα, Σπύρο Κουλκουδίνα, Γιάννη Λαμπρόπουλο, Περικλή Μαντά, Νότη Μηταράκη, Κατερίνα Μονογυιού, Γιάννη Μπούγα, Χρήστο Μπουκώρο, Γιάννη Οικονόμου, Γιώργο Παπασωτηρίου, Στέλιο Πέτσα, Θάνο Πλεύρη, Χριστόδουλο Στεφανάδη, Άγγελο Συρίγο.

Από τους υπουργούς απουσίαζαν οι κ.κ. Μάκης Βορίδης, Ιωάννης Μπούγας, Μαρία Κεφάλα και Στ. Κελέτσης.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, απουσίαζαν οι κ.κ. Παύλος Πολάκης και Όθων Ηλιόπουλος. Η κυρία Νίνα Κασιμάτη δήλωσε «παρών».

Από το ΠΑΣΟΚ απουσίαζαν οι κ.κ. Ευ. Λιακούλη, Εμ. Χνάρης, Αικ. Καζάνη, Αν. Πουλάς, Στ. Μιχαηλίδης, Παν. Παρασκευαΐδης, Χρ. Στάρακα, Οδ. Κωνσταντινόπουλος, Μπ. Μπαράν, Απ. Πάνας, Αν. Νικολαϊδης.

Από τη Νέα Αριστερά απουσίαζαν οι κ.κ. Οζγκιούρ Φερχάτ και Χουσεϊν Ζεϊμπέκ.

Από τους ανεξάρτητους, οι βουλευτές Χ. Κατσιβαρδάς, Κ. Φλώρος, Αρετή Παπαϊωάννου δήλωσαν «όχι» και «παρών» ο Μιχάλης Χουρδάκης.

Σημειώνεται πως συνολικά πήραν μέρος στην ψηφοφορία 254 βουλευτές.

Το άρθρο 1 (σκοπός του νομοσχεδίου) ψηφίστηκε με 176 «ναι», 77 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 2 (αντικείμενο) ψηφίστηκε με 176 «ναι», 77 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 3 (Σύναψη γάμου από πρόσωπα του ίδιου φύλου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1350 Αστικού Κώδικα) ψηφίστηκε με 176 «ναι», 77 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 4 (Απάλειψη διάκρισης λόγω φύλου κατά τον νομοθετικό ορισμό του επωνύμου των τέκνων σε περίπτωση μη επιλογής εκ μέρους των γονέων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1505 Αστικού Κώδικα) ψηφίστηκε με 198 «ναι», 55 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 5 (Καθορισμός υπόχρεων προς δήλωση των γεννήσεων – Αντικατάσταση άρθρου 21 ν. 344/1976) ψηφίστηκε με 198 «ναι», 55 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 6 (Επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους συζύγους και γονείς – Προσθήκη άρθρου 228 Α, παρ. 4 στο άρθρο 220 και παρ. 3 στο άρθρο 226 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου, παρ. 3Α στο άρθρο 151 ν. 5078/2023) ψηφίστηκε με 177 «ναι», 77 «όχι» και κανένα «παρών»

Το άρθρο 7 (Προστασία από την απόλυση των ομόφυλων γονέων – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 281 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου) ψηφίστηκε με 177 «ναι», 56 «όχι» και 21 «παρών»

Το άρθρο 8 (Εφαρμογή άλλων διατάξεων περί αξιώσεων, παροχών και προνομίων των συζύγων και γονέων) ψηφίστηκε με 198 «ναι», 55 «όχι» και κανένα «παρών».

Το άρθρο 9 (Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης στους τομείς της κοινωνικής προστασίας, της εκπαίδευσης και της πρόσβασης στη διάθεση και παροχή αγαθών και υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 1 και παρ. 2 και 4 άρθρου 3 ν. 4443/2016) ψηφίστηκε με 199 «ναι», 55 «όχι» και κανένα «παρών».

Το άρθρο 10 (Ρυθμίσεις περιπτώσεων προϋφιστάμενου γάμου προσώπων ίδιου φύλου που τελέστηκε στο εξωτερικό) ψηφίστηκε με 175 «ναι», 78 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 11 (Γονεϊκή σχέση που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό) ψηφίστηκε με 172 «ναι», 81 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 12 (Εξουσιοδοτικές διατάξεις) ψηφίστηκε με 176 «ναι», 76 «όχι» και 2 «παρών».

Το άρθρο 13 (Αναδρομική ισχύς γάμου σε περίπτωση προηγούμενης σύναψης συμφώνου συμβίωσης) ψηφίστηκε 176 «ναι», 77 «όχι» και 1 «παρών».

Το άρθρο 14 (Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4491/2017) ψηφίστηκε με 177 «ναι», 76 «όχι» και 1 «παρών».

Το ακροτελεύτειο άρθρο ψηφίστηκε με 177 «ναι», 76 «όχι» και 1 «παρών».

Πηγή: Newsbeast.gr




Live η συζήτηση στη Βουλή για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών | Τα «όχι», οι αποχές στη ΝΔ και οι αναποφάσιστοι

Σε εξέλιξη βρίσκεται στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για τον γάμο και την τεκνοθεσία για τα ομόφυλα ζευγάρια, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα το βράδυ. Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να μιλήσει γύρω στις 13:00.

Παρακολουθήστε live τη συζήτηση στη Βουλή…

Ήδη οι περισσότεροι βουλευτές έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους ενόψει και της ονομαστικής ψηφοφορίας την οποία προκάλεσαν 21 βουλευτές από τη ΝΙΚΗ και τους Σπαρτιάτες, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αίσθηση προκάλεσε χθες η δημόσια τοποθέτηση του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, ο οποίος προχωρώντας σε μια πρωτοφανή παρέμβαση για εκκλησιαστικό ηγέτη ζήτησε οι βουλευτές να ψηφίσουν ονομαστικά.

Ο διαφωνούντες και ο Αντώνης Σαμαράς

Ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ανήκει σε εκείνους που θα καταψηφίσουν και σύμφωνα με πληροφορίες εδώ και καιρό προετοιμάζει την ομιλία του, η οποία αναμένεται να είναι ηχηρή, με παραδείγματα από το τι συμβαίνει στο εξωτερικό αλλά και την ανάγκη να προστατευτεί ο πυρήνας της παραδοσιακής οικογένειας σε μια περίοδο που η υπογεννητικότητα αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την κοινωνική συνοχή. Ο πρώην πρωθυπουργός αναμένεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια στις 18:00.

Ήδη έχουν δηλώσει ότι θα καταψηφίσουν οι: Χαράλαμπος Αθανασίου, Μίλτος Χρυσομάλλης, Ευριπίδης Στυλιανίδης, Θανάσης Δαβάκης, Θεόδωρος Καράογλου, Περικλής Μαντάς, Γιάννης Λαμπρόπουλος, Γιάννης Ανδριανός, Κώστας Βλάσης, Ανδρέας Κατσανιώτης, Κώστας Καραγκούνης, Μάριος Σαλμάς, Μάξιμος Χαρακόπουλος, Άννα Καραμανλή, Φωτεινή Αραμπατζή, Κώστας Γκιουλέκας, Βασίλης Γιόγιακας, Δημήτρης Κούβελας, Γιάννης Πασχαλίδης, Φώντας Μπαραλιάκος και Θεόφιλος Λεονταρίδης.

Εκείνοι που θα απέχουν, αλλά και οι αναποφάσιστοι

Μέχρι την τελευταία στιγμή κάποιοι εκ των γαλάζιων βουλευτών παραμένουν αναποφάσιστοι. Καθαρή θέση υπέρ της αποχής έχουν πάρει ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, και ο Θάνος Πλεύρης, ο οποίος μάλιστα εξήγησε στην τοποθέτησή του στη Βουλή ότι δεν θέλει να δημιουργήσει θέμα στην κυβέρνηση καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο.

Από την ψηφοφορία θα απέχουν επίσης οι: Στέλιος Πέτσας, Άγγελος Συρίγος, Νότης Μηταράκης, Γιάννης Οικονόμου, Γιώργος Γεωργαντάς, Δημήτρης Μαρκόπουλος, Χρήστος Κέλλας, Μάρκος Καφούρος, Γιάννης Καλλιάνος, Κώστας Κατσαφάδος, Νίκος Βλαχάκος, Δημήτρης Καλογερόπουλος και Κώστας Κεφαλογιάννης.

Υπάρχουν και εκείνοι που δεν έχουν εκφραστεί ακόμη δημόσια και η στάση τους παραμένει αίνιγμα για το αν θα κλίνουν προς την αποχή ή την καταψήφιση. Πρόκειται για τους Γιώργο Βλάχο, Χρήστο Μπουκώρο, Δημήτρη Κυριαζίδη, Χριστόδουλο Στεφανάδη, Θανάση Καββαδά, Σπύρο Κουλκουδίνα, Γιώργο Στέλιου, Λάκη Βασιλειάδη, Μάνο Κόνσολα και Γιώργο Καρασμάνη.

Πηγή: Newsbeast.gr




ΝΔ Καβάλα |Ο Κώστας Γκιουλέκας στην κοπη πίτας της ΔΕΕΠ

Η εκδήλωση κοπής πίτας της ΝΔ Καβάλας, θα πραγματοποιηθει στο ξενοδοχείο Lucy, την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024, με την παρουσια του βουλευτή Θεσσαλονίκης Κώστα Γκιουλέκα.

 




Χαρίτσης: Η κυβέρνηση παίζει επικίνδυνα παιχνίδια | ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να καταψηφίσουν επί της αρχής το νομοσχέδιο της ΝΔ

Κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «παίζει επικίνδυνα παιχνίδια σε πολύ σοβαρά θεσμικά ζητήματα», ο πρόεδρος της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, ζητά από ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να καταψηφίσουν επί της αρχής το νομοσχέδιο της ΝΔ για την επιστολική ψήφο.

Ειδικότερα, σε δήλωσή του από το περιστύλιο της Βουλής, ο πρόεδρος της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς αναφέρει ότι «η κυβέρνηση χθες προσέβαλε το Κοινοβούλιο και τη Δημοκρατία μας. Σε μία κίνηση πολιτικού τακτικισμού, προχώρησε ξαφνικά στην κατάθεση τροπολογίας, η οποία ορίζει ως αποκλειστικό μέσο διεξαγωγής της ψηφοφορίας για τους απόδημους και για τις εθνικές εκλογές την επιστολική ψήφο». Πρόσθεσε ότι «πρόκειται για βαρύ θεσμικό ατόπημα. Στο οποίο, δυστυχώς, συνέβαλε και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι έσπευσαν να συναινέσουν στο νομοσχέδιο της Νέας Δημοκρατίας και σύρθηκαν τελικά πίσω από τις κυβερνητικές επιλογές».

«Τους καλώ έστω και τώρα, την ύστατη στιγμή», τόνισε ο κ. Χαρίτσης, «να αναθεωρήσουν τη στάση τους, να μην επιμείνουν στην υποστήριξη της θεσμικής παρεκτροπής και να καταψηφίσουν επί της αρχής το νομοσχέδιο της Νέας Δημοκρατίας».

Ο κ. Χαρίτσης τόνισε ότι «η Νέα Αριστερά, από την πρώτη στιγμή, επέλεξε να κρατήσει μία στάση θεσμικής και δημοκρατικής συνέπειας και σοβαρότητας. Και σήμερα νιώθουμε απόλυτα δικαιωμένοι για αυτή μας τη στάση. Η κυβέρνηση παίζει επικίνδυνα παιχνίδια σε πολύ σοβαρά θεσμικά ζητήματα. Δεν πρόκειται να την αφήσουμε να μετατρέψει το Κοινοβούλιο σε πεδίο άσκησης μικροκομματικών επιδιώξεων. Και πάνω από όλα δεν θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της χώρας σε αυταρχική δημοκρατία».




Κυριάκος Μητσοτάκης | Ζεσταίνει τις μηχανές της ΝΔ ενόψει ευρωεκλογών

«Θα πιστοποιήσουμε και πάλι, στην κάλπη της 9ης Ιουνίου, ποια είναι η μεγάλη προοδευτική ευρωπαϊκή παράταξη, αυτή δεν είναι άλλη από την παράταξή μας, τη Νέα Δημοκρατία».

Με αυτή τη φράση από την Αγία Παρασκευή χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προεκλογικό άρωμα στην εμφάνισή του σε μια μεγάλη γειτονιά της βόρειας Αττικής, αναφερόμενος στο ορόσημο των ευρωεκλογών. Κάτι παρόμοιο είχε κάνει και το Σάββατο, όταν είχε βρεθεί στο Γαλάτσι και αφού επισκέφθηκε το σπίτι ενός ζευγαριού που έχει ωφεληθεί από τις πρόνοιες του προγράμματος «Σπίτι Μου», επισκέφθηκε ομοίως καφέ της περιοχής.

Δεν είναι μυστικό ότι με το «γύρισμα» της χρονιάς, ο κ. Μητσοτάκης θέλει να ξαναβάλει σε κίνηση τις κομματικές μηχανές της ΝΔ, ενόψει των ευρωεκλογών που θα αποτελέσουν, εκ των πραγμάτων, ένα πολιτικό τεστ για το κυβερνών κόμμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα ο κ. Μητσοτάκης θα συνδυάζει εκτός Μαξίμου υποχρεώσεις του με στοχευμένες επισκέψεις και μίνι περιοδείες. Στόχος είναι να κάνει εξορμήσεις, αν το επιτρέπει το πρόγραμμα, ακόμα και μια φορά την εβδομάδα, αλλά σε κάθε περίπτωση 2-3 φορές τον μήνα. Για παράδειγμα, στις 31 Ιανουαρίου ο κ. Μητσοτάκης σχεδιάζει να δώσει το παρών στα εγκαίνια της Αμβρακίας Οδού που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των μετακινήσεων μεταξύ Λευκάδας και Πρέβεζας. Αμέσως μετά τα εγκαίνια, θα βρεθεί σε κάποια κοντινή περιοχή, ενώ με τον ίδιο τρόπο θα συνοδεύει και υποχρεώσεις του εντός Αττικής.

«Αυτή την ώρα, ο μηχανισμός δουλεύει στο ρελαντί, αλλά από τον Μάρτιο και μετά θα πρέπει να φορτσάρει», υπογραμμίζει συνεργάτης του πρωθυπουργού στο protothema.gr. Άλλωστε, με βάση τις προθεσμίες που προκύπτουν από τον νόμο για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές και το ότι τα ψηφοδέλτια πρέπει να σταλούν νωρίτερα σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, τα ευρωψηφοδέλτια θα πρέπει να έχει κλείσει περί τις 20 Απριλίου, ώστε στη συνέχεια να εγκριθούν από τον Άρειο Πάγο και στη συνέχεια να σταλούν ψηφοδέλτια εκτός Ελλάδος. Σημειωτέον, το εκλογικό άρωμα της χθεσινής εμφάνισης του πρωθυπουργού στην Αγία Παρασκευή ενίσχυσε η παρουσία του ολυμπιονίκη της Άρσης Βαρών, Πύρρου Δήμα, ο οποίος έχει «κλειδώσει» για το ευρωψηφοδέλτιο, ενώ παρών ήταν και ο καθηγητής Ναπολέων Μαραβέγιας που ακούγεται με τη σειρά του για την ευρωλίστα. Ο κ. Μαραβέγιας ήταν υποψήφιος και στις πρόσφατες εκλογές στην Κεφαλονιά.

Σημειωτέον, το 2024 θα είναι ένα σημαντικό έτος για τη ΝΔ, με δεδομένα τα 50στα γενέθλιά της που θα συνδυαστούν και με το κομματικό συνέδριο την άνοιξη. Στον δρόμο προς την ευρωκάλπη, συνεπώς, ο κ. Μητσοτάκης θα προτάσσει τα «δυνατά χαρτιά» της κυβέρνησης, με πρώτο την πορεία της οικονομίας, ενώ χθες ήρθε αντιμέτωπος και με έναν πολίτη που του εξήγησε ότι έσωσε το σπίτι του, κρατώντας τα έγγραφα του εξωδικαστικού μηχανισμού. Πρόκληση, επίσης, αποτελεί και η εγκληματικότητα, εξ ου και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είναι εν λευκώ εξουσιοδοτημένος για βαθιές τομές στο Σώμα.
protothema.gr



Ομόφυλα ζευγάρια: «Επιχείρηση πειθούς» από την κυβέρνηση | Δεύτερη ημέρα ενημέρωσης στους βουλευτές της ΝΔ

Αντιστροφή κλίματος στη γαλάζια κοινοβουλευτική ομάδα μετά την πρώτη ημέρα ενημέρωσης για τη θεσμοθέτηση του πολιτική γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία, καθώς η πλειονότητα των βουλευτών που ενημερώθηκαν αναλυτικά χθες κατά τη συνεδρίαση που έγινε στα κεντρικά γραφεία της ΝΔ στο Μοσχάτο, εξέφρασαν την πρόθεσή τους να υπερψηφίσουν το επικείμενο νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast πίσω από τις κλειστές πόρτες της οδού Πειραιώς ο εισηγητής του νομοσχεδίου και υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος επιχειρηματολογώντας για την ανάγκη υπερψήφισης της κοινωνικής αυτής μεταρρύθμισης αναφέρθηκε στον ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Καραμανλή και στο ανήκομεν εις τη Δύση οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά, θυμίζοντας το επίδικο για τη χώρα μας που δεν είναι άλλο από τη σύγκλιση με την Ευρώπη. «Έχω έρθει με χαρά στην ευρύχωρη ΝΔ που είναι καθρέφτης της ελληνικής κοινωνίας και καταλαβαίνω ότι αυτό που κάνετε είναι δύσκολο» είπε μεταξύ άλλων.

Πρώτος τον λόγο είχε λάβει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος προέτρεψε τους βουλευτές να ψηφίσουν ΝΑΙ, λέγοντας: «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το ψηφίσουμε», ενώ αναφερόμενος σε όσους απείχαν ή καταψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης το 2015 υποστήριξε: « δεν μπορεί να λένε σήμερα ότι τους καλύπτει το σύμφωνο».

«Γνώμονάς μας είναι η προστασία των παιδιών» προέταξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Μετά την παράθεση των επιχειρημάτων, το λόγο πήραν αρκετοί βουλευτές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες αλλά και τον προβληματισμό τους ειδικά για το θέμα της τεκνοθεσίας. Ωστόσο από τις δηλώσεις τους μετά την επί 2,5 ώρες συνεδρίαση φάνηκε ότι πείστηκαν επί της αρχής. Συγκεκριμένα, η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού έκανε λόγο για μια ωραία συζήτηση λέγοντας: «Λύθηκαν απορίες και προχωράμε. Είμαστε ενωμένοι, δεν ήρθαμε εδώ για να διχάσουμε». Για ενδιαφέρουν ανταλλαγή απόψεων για ένα ζήτημα που διαπερνά οριζόντια την κοινωνία αλλά και όλα τα κόμματα μίλησε η υφυπουργός Μετανάστευσης, Σοφία Βούλτεψη λέγοντας: «Αλίμονο αν αυτό ήταν το πρόβλημα για τη ΝΔ». Ενδιαφέρουσα χαρακτήρισαν τη συζήτηση τόσο η υφυπουργός Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, Μαρία Κεφάλα όσο και ο βουλευτής ‘Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, οι οποίοι είχαν αρχικά επιφυλαχθεί. Ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας δήλωσε: «σε ένα φιλελεύθερο κόμμα όπως είναι η ΝΔ η διαλογική συζήτηση είναι παραγωγική. Είναι σημαντικό να ακούγονται όλες οι πλευρές», άφησε όμως και αιχμές προς την αντιπολίτευση λέγοντας: «Αν κάποιοι έχουν μάθει να είναι στρατιώτες εμείς συζητάμε και αποφασίζουμε κατά συνείδηση, όπως είπε ο πρωθυπουργός».

Παρούσα στην συζήτηση ήταν και η κα Κατερίνα Φουντεδάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο ΑΠΘ και μέλος της επιτροπής Σισιλιάνου, η οποία έλυσε πολλές απορίες των βουλευτών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το νομοθέτημα αφορά περίπου 1200 παιδιά.

Οι σκληροπυρηνικοί

Η απουσία από τη χθεσινή ενημέρωση του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη σχολιάστηκε, ενώ ερωτηθείς για τη δήλωσή του στο ΒτΚ «Ε, δεν θα χάσει η Βενετιά βελόνι. Θα αναλάβει κάποιος άλλος. Μια δουλειά είναι και αυτή, στις δουλειές συμβαίνουν διάφορα» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε : «Από την πρώτη στιγμή έχει εκφράσει τις απόψεις του ως προς το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με τα επιχειρήματα τα οποία εκείνος θεωρεί σωστά. Δεν διατύπωσε κάποια καινούργια άποψη» και παρέπεμψε στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού για τη στάση των υπουργών, ότι έχουν αυξημένη θεσμική υποχρέωση. Η βουλευτής της ΝΔ, Άννα Καραμανλή προσερχόμενη στην ενημέρωση είπε: «έχω κατασταλαγμένη άποψη» και αποχώρησε χωρίς να κάνει δηλώσεις, όπως και ο υφυπουργός Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Απών ήταν όπως είχε προαναγγείλει και ο Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο.

Η «επιχείρηση πειθούς» θα συνεχιστεί και σήμερα στις 18:30 στα γραφεία της ΝΔ, όπου θα ενημερωθεί η δεύτερη ομάδα των γαλάζιων βουλευτών ( Λ-Χ) με στόχο τον περιορισμό των διαρροών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Νewsbeast το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να έρθει στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο που θα συνεδριάσει στις 30 Ιανουαρίου




Γάμος ομόφυλων ζευγαριών | Ποιοι βουλευτές της ΝΔ λένε «ναι» και ποιοι «όχι»

Τα αποκαλυπτήρια της ρύθμισης για τα ομόφυλα ζευγάρια θα γίνουν σήμερα και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρουσιάσει το βασικό πλαίσιο του νομοσχεδίου σε συνέντευξη του στην κρατική τηλεόραση.

Εν αναμονή πάντως της σχετικής ρύθμισης έχουν πάρει… φωτιά οι συζητήσεις στο εσωτερικό της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και ασαφές παραμένει πόσοι ακριβώς είναι οι διαφωνούντες. Ένα ακόμα θέμα που δεν έχει απαντηθεί  είναι τελικά πόσοι από τους  γαλάζιους βουλευτές που θα επιμείνουν στην διαφωνία τους θα επιλέξουν την αποχή και πόσοι θα πάνε στην ψηφοφορία για να  πουν «όχι».

Να σημειωθεί εδώ ότι το νομοσχέδιο θα προβλέπει πως τα ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν να παντρευτούν με πολιτικό γάμο και θα έχουν δικαίωμα στην τεκνοθεσία. Επίσης με τις προωθούμενες ρυθμίσεις στόχος είναι να διασφαλίζεται πως θα έχουν τα ίδια δικαιώματα τα παιδιά που μεγαλώνουν με ένα ομόφυλο ζευγάρι με τα παιδιά ενός ετερόφυλου ζευγαριού. Ωστόσο δεν θα προβλεφθεί νέα ρύθμιση για την ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή μέσω παρένθετης μητέρες.

Εισηγητής του νομοσχεδίου θα είναι ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, που μιλώντας χθες στην ΕΡΤ σημείωσε πως «είναι μία πρωτοβουλία που έχει στόχο να ενωθεί η ελληνική κοινωνία και όχι να την διχάσει».

Στην πρώτη γραμμή θα είναι επίσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, η υφυπουργός Παιδείας Ιωάννη Λυτρίβη, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης και η γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ. Μαρία Συρεγγέλα. Επίσης έχουν ήδη ταχθεί δημόσια υπέρ του νομοσχεδίου υπουργοί της κυβέρνησης, όπως η Νίκη Κεραμέως, η Σοφία Ζαχαράκη, η Δόμνα  Μιχαηλίδου κ.α. «Ναι» στην προωθούμενη ρύθμιση λένε  η Ντόρα Μπακογιάννης και βουλευτές όπως  ο Γιώργος Σταμάτης και η Νεφέλη Χατζηιωαννίδου (από την νεότερη γενιά) και επί της αρχής θετικοί είναι μεταξύ άλλων ο  Ιάσωνας Φωτήλας, η Άννα Ευθυμίου κ.α.

Τι θα γίνει με την κομματική πειθαρχία

Όσον αφορά στο θέμα της κομματικής πειθαρχίας δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια επίσημη ανακοίνωση και για παράδειγμα θεωρείται πιθανόν να ισχύσει για τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου. Χθες ο υπουργός Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης σημείωσε πως δεν μπορεί να παραμένει κάποιος υπουργός την  ώρα που διαφωνεί με μία μεγάλη  νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης.  Ανάλογες απόψεις έχουν εκφράσει στο παρελθόν και βουλευτές, όπως ο Νικήτας Κακλαμάνης και ο Γιάννης Λοβέρδος.

Υπενθυμίζεται εδώ πως ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης έχει ήδη εκφράσει την διαφωνία του με το θέμα της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια. Μένει επίσης να φανεί τι θα πράξουν και τέσσερις με πέντε υφυπουργοί που περιμένουν να δουν την τελική ρύθμιση πριν τοποθετηθούν (τις περισσότερες επιφυλάξεις έχει σύμφωνα με πληροφορίες ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ στάση αναμονής τηρούν μεταξύ άλλων  ο Σταύρος Κελέτσης και ο Δημήτρης  Βαρτζόπουλος)

Την σχετική ρύθμιση – όποτε έρθει στη Βουλή – έχει πει πως  δεν πρόκειται να υπερψηφίσει ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ενώ χθες επανέλαβε την  διαφωνία του  ο Θάνος Πλεύρης. Ενστάσεις για το θέμα της τεκνοθεσίας από τα ομόφυλα ζευγάρια έχουν εκφράσει επίσης βουλευτές του κόμματος, όπως ο Κ. Καραγκούνης, η Αν. Καραμανλή, ο Αν. Κατσανιώτης, ο Μ. Λαζαρίδης, ο Ν. Μηταράκης, ο Μ. Χαρακόπουλος, ο Μ. Χρυσομάλλης κ.α. Επίσης ένας σημαντικός  αριθμός βουλευτών κυρίως από την περιφέρεια διατυπώνουν τον προβληματισμό τους αλλά   περιμένουν να δουν το νομοσχέδιο.

Πώς κλείδωσαν οι αποφάσεις στο Μαξίμου

Αποφασισμένος να προχωρήσει στη σχετική ρύθμιση είναι ο πρωθυπουργός και σε σειρά συσκέψεων που έγιναν στο Μαξίμουκλείδωσαν οι σχετικές αποφάσεις. Από την κυβέρνηση θέλουν να παρουσιάσουν το σχετικό νομοσχέδιο άμεσα ώστε να γίνει ουσιαστικός διάλογος, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα γινόταν μια συζήτηση χωρίς να είναι γνωστές οι προωθούμενες ρυθμίσεις.

Στο γαλάζιο στρατόπεδο γνωρίζουν πως είναι θέμα που έχει και πολιτικό κόστος, καθώς ένα μέρος της βάσης του κόμματος δεν βλέπει θετικά την σχετική ρύθμιση. Είναι χαρακτηριστικό πως σε δημοσκόπηση της Alco στους ψηφοφόρους  της Νέας Δημοκρατίας το 58% διαφωνεί με την πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει το σχετικό νομοσχέδιο έναντι 28% που συμφωνεί και 14% που δηλώνει δεν ξέρω – δεν απαντώ.

Ωστόσο αποφασίστηκε να ανοίξει τώρα η συζήτηση για τέσσερις λόγους :

  • Στην κυβέρνηση θέλουν να δείξουν πως δεν παίζουν καθυστερήσεις στο συγκεκριμένα θέμα και να απαντήσουν στην κριτική της αντιπολίτευσης.
  • Σε περίπτωση που το νομοσχέδιο ψηφιστεί μέχρι τις αρχές Μαρτίου στο γαλάζιο στρατόπεδο  εκτιμούν πως υπάρχει μέχρι τις ευρωεκλογές ο απαιτούμενος χρόνος για να συσπειρωθούν παραδοσιακοί  ψηφοφόροι και να αποφευχθούν διαρροές προς τα κόμματα που κινούνται στα δεξιά της Ν.Δ.
  • Στόχος είναι να σταλεί μήνυμα προς ένα κεντρώο ακροατήριο πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε μια σειρά από αλλαγές που είχε προαναγγείλει χωρίς να φοβάται το πολιτικό κόστος
  • Το πολιτικό momentum είναι ευνοϊκό για την Νέα Δημοκρατία , καθώς διατηρεί το μεγάλο προβάδισμα σε όλες τις δημοσκοπήσεις και δεν κλείνει  η ψαλίδα από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

ethnos.gr




Δημοσκόπηση GPO: Στο 2,5% η Νέα Αριστέρα – Παραμένει πρώτη η ΝΔ, τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 9,8%

Τι έδειξε η πρώτη δημοσκόπηση με συμμετοχή της Νέας Αριστεράς – Τι ποσοστά καταγράφουν τα κόμματα

Ποσοστό 2,5% λαμβάνει η Νέα Αριστερά, ο νεόσυστατος πολιτικός φορέας που συγκρότησαν οι 11 βουλευτές που αποχώρησαν από τον του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση της GPO για την εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Στη δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας, Σάββατο (09/12), η Νέα Δημοκρατία παραμένει σταθερά πρώτη στο 35,7% σε ό,τι αφορά την πρόθεση ψήφου ενώ ακολουθεί με διαφορά 23 μονάδων το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 12,1%.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποχωρεί στην τρίτη θέση με ποσοστό 9,8% με διαφορά 0,9 μονάδων από το ΚΚΕ που βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Ακολουθούν η Ελληνική Λύση (5,4%), Σπαρτιάτες (3,2%), Πλεύση (2,8%) και Νίκη (2,7%).

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη Νέα Αριστερά σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, την είδηση της δημιουργίας της νέας πολιτικής κίνησης παρακολούθησε ή πληροφορήθηκε περίπου το 90% των πολιτών.

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι και το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι θεωρούν πολύ και αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο να ψηφίσουν τη Νέα Αριστερά στις επερχόμενες ευρωεκλογές και το οποίο αθροίζεται στο 5,8% επί του συνόλου, με το 2,4% να εμφανίζεται βέβαιο για την επιλογή του και το 3,4% να τη θεωρεί αρκετά πιθανή.




Δημοσκόπηση GPO: Σταθερά πρώτο κόμμα η ΝΔ με 36% -Τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 11%, δεύτερο το ΠΑΣΟΚ με 12,1%

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της GPO που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Παρπολιτικά εμφανίζουν το ΣΥΡΙΖΑ τρίτο κόμμα τον ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με την ταυτότητα της έρευνας η δημοσκόπηση διενεργήθηκε το διάστημα 13 – 15 Νοεμβρίου 2023 σε πανελλαδικό δείγμα 1.200 ατόμων.

Σύμφωνα λοιπόν με τη δημοσκόπηση της GPO για τα parapolitika η ΝΔ παραμένει στην πρώτη θέση καθώς στην πρόθεση ψήφου συγκεντρώνει 36% και στη συνέχεια ακολουθούν στη δεύτερη θέση το ΠΑΣΟΚ με 12,1% και τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 11%.

Πρόκειται για τη δεύτερη δημοσκόπηση μετά από αυτήν της Opinion Poll για το Action 24 που ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει στην τρίτη θέση και το ΠΑΣΟΚ σκαρφαλώνει στη δεύτερη.

Δημοσκόπηση GPO: Πρόθεση ψήφου
ΝΔ:36%
ΠΑΣΟΚ: 12,1%
ΣΥΡΙΖΑ: 11%
ΚΚΕ: 8,9%
Ελληνική Λύση: 5,4%
Νίκη: 2,8%
Πλεύση Ελευθερίας: 3,1%
ΜέΡΑ25: 1,2%
Σπαρτιάτες: 3,6%
Αναποφάσιστοι: 10,3%

Σταθερά καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Καταλληλότερος πρωθυπουργός παραμένει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με 47,7%, ενώ ο Νίκος Ανδρουλάκης συγκεντρώνει 13,5% και ο Στέφανος Κασσελάκης το 11,6%. Το 22,6% πιστεύει ότι κανένας από τους τρεις δεν είναι κατάλληλος για πρωθυπουργός.

Αρνητική για την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ η επιλογή του Στέφανου Κασσελάκη
Το 71,2% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η επιλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ είναι αρνητική/ μάλλον αρνητική για την πορεία του κόμματος, ενώ το 22,3% βλέπει θετικά/μάλλον θετικά αυτή την επιλογή.

Το 68,8% βλέπει διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ
Παράλληλα, το 63,7% εκτιμά ότι οι αποχωρήσεις στελεχών είναι μία αρνητική εξέλιξη για τον ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που το 74,7% πιστεύει ότι αυτές οι αποχωρήσεις θα αποδυναμώσουν το κόμμα και σε άλλο ερώτημα, το 68,8% βλέπει διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις τελευταίες εξελίξεις




Δημοσκόπηση Opinion Poll: Στο 38,5% η ΝΔ, για πρώτη φορά δεύτερο κόμμα το ΠΑΣΟΚ – Τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ

Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια το ΠΑΣΟΚ περνά τον ΣΥΡΙΖΑ στην εκτίμηση ψήφου, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Opinion Poll που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Action 24.

Πιο συγκεκριμένα, το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 16%, με τον ΣΥΡΙΖΑ να μένει στο 14,7% και το ΚΚΕ να καταγράφεται στο 10,6%.

Η κυριαρχία της ΝΔ παραμένει αδιαμφισβήτητη, καθώς συγκεντρώνει 38,5% στην εκτίμηση ψήφου, παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια θολώνει την κυβερνητική εικόνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 28,3% δηλώνει πολύ ή αρκετά ικανοποιημένο – ωστόσο, περίπου ένας στους τρεις δηλώνει «λίγο ικανοποιημένος» – πράγμα που υποδηλώνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών δεν στέκεται απέναντι από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή, καταγράφεται ένα 42,7% στήριξης στα φορολογικά μέτρα για τους ελεύθερους επαγγελματίες.




Πολιτική σύγκρουση ΝΔ | ΣΥΡΙΖΑ για ακρίβεια και επέτειο του Πολυτεχνείου

«Τίποτα δεν θα μένει αναπάντητο». Με αυτή την φράση συνεργάτης του πρωθυπουργού «έδειξε» τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζει τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του η κυβέρνηση.

Η αλήθεια είναι ότι δυο φορές μέσα σε λίγες ώρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε άλλη γλώσσα, αναφερόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του ίδιου του Στέφανου Κασσελάκη.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια περιδίνηση δεν μπορεί να μηδενίζεται το έργο της κυβέρνησης και εκτοξεύεται λάσπη και τοξικότητα από την Κουμουνδούρου, όπως συνέβαινε και επί πρωθυπουργός του Αλέξη Τσίπρα.

«Τίποτα δεν θα μένει αναπάντητο». Με αυτή την φράση συνεργάτης του πρωθυπουργού «έδειξε» τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζει τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του η κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι ότι δυο φορές μέσα σε λίγες ώρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε άλλη γλώσσα, αναφερόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του ίδιου του Στέφανου Κασσελάκη.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια περιδίνηση δεν μπορεί να μηδενίζεται το έργο της κυβέρνησης και εκτοξεύεται λάσπη και τοξικότητα από την Κουμουνδούρου, όπως συνέβαινε και επί πρωθυπουργός του Αλέξη Τσίπρα.

«Δεν νομίζω ότι ούτε ο πιο ευφάνταστος σεναριογράφος θα μπορούσε να είχε προβλέψει αυτό το οποίο συμβαίνει σήμερα στον ΣΥΡΙΖΑ», είπε ο πρωθυπουργός κληθείς να σχολιάσει τις εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ κάνοντας ευθεία αναφορά στην τοξικότητα έψεξε όλους όσοι το τελευταίο διάστημα κατήγγειλαν τα trolls του διαδικτύου. Με απλά λόγια είπε ότι τώρα που μπήκαν και οι ίδιοι μπροστά στην κάνη αυτών που «πυροβολούν» στα social media σπιλώνοντας ανθρώπους και υπολήψεις μιλούν όψιμα για το βρώμικο παιχνίδι εναντίον τους.

Ένας χαρακτηρισμός που χρησιμοποίησε μάλιστα για τον ΣΥΡΙΖΑ ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με κυριότερη αυτή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη. «Τώρα που έφυγε η προοπτική εξουσίας οριστικά και αμετάκλητα, ανακαλύφθηκαν όλες οι παθογένειες ενός μορφώματος, του οποίου ουσιαστικά ο μόνος ρόλος ύπαρξης ήταν η εξουσία» είπε ο πρωθυπουργός.

 

Λίγη ώρα αργότερα, τη σκυτάλη πήρε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος με δηκτικό ύφος διερωτήθηκε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών αν ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα ηγηθεί της πορείας με το μπλοκ της νεολαίας του κόμματός του ή αν θα φτιάξει ένα νέο μπλοκ με την Goldman Sachs (στην οποία είχε εργαστεί κατά δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ) και με αυτό το μπλοκ θα πορευτεί στην Αμερικανική πρεσβεία.

Στη ΝΔ μάλιστα αισθάνονται δικαιωμένοι, καθώς ο κ. Κασσελάκης δεν θα μεταβεί στον ιστορικό χώρο του Πολυτεχνείου για να καταθέσει στεφάνι αλλά στο ΕΑΤ – ΕΣΑ ενώ μεγάλο μέρος της νεολαίας του κόμματος φέρεται αποφασισμένο να αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η απάντηση ήρθε από τον κ. Κασσελάκη ο οποίος με μια μακροσκελή ανάρτηση μίλησε για επίδειξη πολιτικής ανηθικότητας από τον πρωθυπουργό και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και απέρριψε τον χαρακτηρισμό μόρφωμα κατηγορώντας τον πρωθυπουργό ότι δεν σέβεται την ψήφο του ελληνικού λαού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είχε πει όμως την τελευταία του κουβέντα. Μιλώντας σε εκδήλωση για τον τουρισμό σημείωσε μειδιώντας: «Δεν θα μπω στον πειρασμό να κάνω σχόλιο για το τι συμβαίνει στον κόσμο της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρά μόνο να αναρωτηθώ για ποσό θα είναι αξιωματική» και ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το πολιτικό θερμόμετρο και την ένταση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

«Δεν ξέρουμε τι θα γίνει τα επόμενα 24ωρα στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά αυτό που είδαμε σήμερα είναι ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό του. Η ίδια γλώσσα, η ίδια τοξικότητα και ακόμα μια επική κωλοτούμπα από τον νέο Πρόεδρο ο οποίος φαίνεται να κινείται στα χνάρια του προκατόχου του», σχολίαζε ανώτατο κομματικό στέλεχος από την οδό Πειραιώς.

Κείμενο
Γεωργία Αθ. Σκιτζή



Άδωνις Γεωργιάδης: «Η δήλωσή μου διαστρεβλώθηκε – Η ΝΔ θέλει διαλεύκανση της υπόθεσης των Τεμπών»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης διευκρίνισε τη δήλωση που έκανε για τα Τέμπη και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την αντιπολίτευση να ζητά την αποπομπή του

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η δήλωση του υπουργού Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο υπουργός Εργασίας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm σε σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου απάντησε: «Δηλαδή σήμερα στην Ελλάδα, πόσοι πιστεύετε από τους εκατό συμπολίτες μας αν τους ρωτήσουμε ενδιαφέρονται για εξεταστική ή για προανακριτική Επιτροπή για τα Τέμπη;», με τις αντιδράσεις να είναι έντονες από τα πολιτικά κόμματα, που ζητούν την αποπομπή του.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών δήλσε ότι παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις του, ενώ σύσσωμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπολύουν πυρά κατά του Άδωνι Γεωργιάδη και ζητούν να αποπεμφθεί για τη δήλωσή του.

«Ο κ. Μητσοτάκης να αποπέμψει αμέσως τον Άδωνι Γεωργιάδη»

«Υπάρχουν όρια. Η δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη ότι μόνο όσοι ζουν στον μικρόκοσμό τους ενδιαφέρονται σήμερα για τα Τέμπη, είναι από τις πιο κυνικές και απάνθρωπες δηλώσεις που έχουν γίνει στην πολιτική ιστορία του τόπου μας», αναφέρει ο Στέφανος Κασσελάκης σε ανάρτησή του στο Facebook, ζητώντας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αποπέμψει άμεσα τον υπουργό από την κυβέρνηση. «Να αποπέμψει αμέσως τον Άδωνι Γεωργιάδη από την κυβέρνησή του», γράφει.

«Η αλαζονεία της ΝΔ μετατρέπεται σε κυνισμό πέρα από κάθε όριο» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος. «Είναι ένα παράδειγμα του πόσο γρήγορα και εντυπωσιακά μπορεί η αλαζονεία της εξουσίας να μετουσιωθεί σε κυνισμό. Για τις υποκλοπές το είχαμε συνηθίσει, ειδικά από τον κ. Γεωργιάδη, αλλά και από όλη την κυβέρνηση, να τις θάβουν. Αλλά με την τραγωδία των Τεμπών το τερμάτισαν».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης μετά τις διαστάσεις που πήρε η δήλωσή του προχώρησε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας λόγο για διαστρέβλωση των λεγομένων του, ενώ από το βήμα της Βουλής ζήτησε συγγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων.

«Αν είχα πει αυτό που εσείς λέτε θα είχα παραιτηθεί από μόνος μου από ντροπή. Ζητώ πραγματικά συγγνώμη από τους συγγενείς γιατί αυτή η αναφορά μου έδωσε ευκαιρία να κάνετε αυτήν τη φασαρία και να τους προκαλέσετε, και ‘γω μαζί, περισσότερο πόνο».

Την ίδια στιγμή το ΚΚΕ πρότεινε τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη, την οποία η Νέα Δημοκρατία θα υπερψηφίσει, σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη.




Δημοσκόπηση GPO: Σκηνικό απόλυτης κυριαρχίας της ΝΔ στο πολιτικό σκηνικό

Ένα καινοφανές πολιτικό σκηνικό διαμορφώνεται ενάμιση μήνα μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και ενώ η κυβέρνηση, στους πρώτους τρεις μήνες της δεύτερης θητείας της έχει περάσει από ουκ ολίγες φθοροποιές κρίσεις, με κορυφαίες τις πλημμύρες στη Θεσσαλία: η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραμένουν αδιαμφισβήτητοι κυρίαρχοι του πολιτικού σκηνικού, την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο δεν αναπτύσσει δυναμική, αλλά βρίσκεται σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης με αποτέλεσμα να προδιαγράφεται ένα ντέρμπι με το ΠΑΣΟΚ για τη δεύτερη θέση εφόσον δεν αναστραφεί η πορεία του.

Τα νούμερα της πρώτης δημοσκόπησης μετά την εσωκομματική σφαγή στον ΣΥΡΙΖΑ (GPO για το Star) είναι αποκαρδιωτικά για την Κουμουνδούρου και από την άλλη ενθαρρυντικά για την πολιτική στρατηγική του Μεγάρου Μαξίμου. Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 36,6% και ακολουθούν: ΣΥΡΙΖΑ 12,9%, ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής 11,9%, ΚΚΕ 8,5%, Σπαρτιάτες 3,5%, Ελληνική Λύση 5,4%, Νίκη 2,5% και Πλεύση Ελευθερίας 2,3%.

Στους προσωπικούς δείκτες των πολιτικών αρχηγών, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη για τον κ. Κασσελάκη, ο οποίος είναι ίσως ο πρώτος ιστορικά νέος ηγέτης κόμματος που δεν καταφέρνει να αναπτύξει θετική δυναμική. Μεταξύ των κ.κ. Μητσοτάκη, Κασσελάκη και Ανδρουλάκη το 48% θεωρεί καταλληλότερο πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Το 13,8% τον Νίκο Ανδρουλάκη και το 12,1% τον Στέφανο Κασσελάκη. Δηλαδή, ο κ. Ανδρουλάκης, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, υποσκελίζει τον κ. Κασσελάκη, «σπάζοντας» έτσι την επί χρόνια νόρμα της σύγκρισης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αλέξη Τσίπρα. Παράλληλα, και η προσωπική δημοφιλία του κ. Κασσελάκη είναι εξαιρετικά χαμηλή, όντας πέμπτος κάτω από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, με τις θετικές απόψεις για τον κ. Μητσοτάκη να υπερτερούν ελαφρώς αυτές των αρνητικών, πράγμα σπάνιο για πρωθυπουργό στον τέταρτο χρόνο της θητείας του.




Στα «ραντάρ» της ΝΔ η εικόνα διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ – Με το βλέμμα και στο ΠΑΣΟΚ το Μαξίμου

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν στην κυβέρνηση και στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας την εκρηκτική κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος εμφανίζει εικόνα διάλυσης…

Οι μαζικές διαγραφές ακόμη και ιστορικών στελεχών του κόμματος, οι δηλώσεις περί ίδρυσης νέου κόμματος, η στάση Τσακαλώτου και Αχτσιόγλου, βρίσκονται στα ραντάρ του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς, ωστόσο δημόσια τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας αποφεύγουν να τοποθετηθούν για τα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ.

«Εμείς απαντάμε, όταν οι ανακοινώσεις τους δεν πατάνε στην πραγματικότητα. Επαναλαμβάνω βαρετά την ευχή, να αποκτήσει επιτέλους ο τόπος μια αξιόπιστη Αξιωματική Αντιπολίτευση. Προς το παρόν, μένουμε μόνο στις ευχές» δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

«Απουσία σοβαρής αντιπολίτευσης»

Στην κυβέρνηση δηλώνουν ότι είναι προσηλωμένοι στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων για τις οποίες έχουν δεσμευτεί προεκλογικά και επισημαίνουν με νόημα την απουσία αντιπολίτευσης και την κατάθεση προτάσεων από το δεύτερο κόμμα.
Και μπορεί αυτό να αφήνει χώρο ανοιχτό στην κυβέρνηση να “ξεδιπλώσει” με μεγαλύτερη ταχύτητα και άνεση τις πολιτικές της, όμως από την άλλη υπάρχει η ανησυχία για να το ενδεχόμενο να οδηγήσει κάποιους σε εφησυχασμό.

«Το ορόσημο μας είναι οι ευρωεκλογές. Η κυβέρνηση ως τότε θα έχει εμφανίσει έργο στην πράξη και αυτό θα το εκτιμήσουν οι πολίτες» δηλώνει «γαλάζιο» στέλεχος, σημειώνοντας ότι είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πως θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ως τότε.

Με το βλέμμα και στο ΠΑΣΟΚ

Παράλληλα στην κυβέρνηση παρακολουθούν με ενδιαφέρον και την στρατηγική του ΠΑΣΟΚ, το οποίο δηλώνει ότι ο στόχος του είναι να αναδειχθεί δεύτερο κόμμα στις εκλογές.

Το ΠΑΣΟΚ που δέχθηκε ασφυκτική «πρεσάρισμα» από την Κουμουνδούρου στην κατεύθυνση συγκρότησης ενός ισχυρού κεντροαριστερού μετώπου, αποφεύγει επίσης να εμπλακεί στα εσωκομματικά της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Μας αφορά ως πολιτική εξέλιξη (η κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ) αλλά δεν εμπλεκόμαστε. Έχω ζήσει τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια όλες τις δυσκολίες του ΠΑΣΟΚ από το 43% μέχρι το 4,6% και ξανά στο 12% και θέλω πω ότι χρειάζεται υπομονή και επιμονή στο στόχο» δηλώνει ο βουλευτής και Αντιπρόεδρος της Βουλής Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

Εν αναμονή και των νέων δημοσκοπήσεων, στο «γαλάζιο» στρατόπεδο επικεντρώνουν στο ότι η Χαριλάου Τρικούπη δεν εισπράττει πολιτικά οφέλη από τη φθορά του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ με ενδιαφέρον αναμένουν και τις νέες αξιολογήσεις των πολιτών για το πρόσωπο του νέου Προέδρου Στέφανου Κασσελάκη.




Δημοτικές εκλογές 2023: ΝΔ, ΚΚΕ και Ανεξάρτητοι στους κερδισμένους της κάλπης

Η Νέα Δημοκρατία, το ΚΚΕ και οι Ανεξάρτητοι φαίνεται ότι είναι οι κερδισμένοι των δημοτικών εκλογών, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία για τους 332 δήμους της χώρας και με μέτρο σύγκρισης τις αντίστοιχες εκλογές του 2019.

Αντίθετα, απώλειες φαίνεται ότι καταγράφουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, είτε αυτόνομα είτε και σε σύμπραξη. Παρότι το ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη και του ΣΥΡΙΖΑ, πέτυχε στον β’ γύρο την ανατροπή στους δήμους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τελικώς, τα δύο κόμματα της αντιπολίτευσης μέτρησαν λιγότερες νίκες έναντι του 2019.

Ειδικότερα, υποψήφιοι της ΝΔ κέρδισαν τη δημαρχία σε 202 δήμους, με την Πειραιώς να μετράει 8 επιπλέον νίκες πανελλαδικά, ενώ το 2019 είχε κερδίσει 194 δήμους.

Πτώση εμφάνισε το ΠΑΣΟΚ, που συνολικά εξέλεξε 78 δήμους, μειωμένους κατά 14 από το 2019, οπότε είχαν κερδίσει 92 υποψήφιοί του, διατηρώντας πάντως τις δυνάμεις του στην αυτοδιοίκηση

Μείωση των δημάρχων που έχουν τη στήριξή του καταγράφει και ο ΣΥΡΙΖΑ, που αν και το 2019 είχε εκλέξει 20 δημάρχους, το 2023 εξέλεξε πέντε λιγότερους, δηλαδή 15.

Με την κοινή στήριξη ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ εξελέγησαν 9 δήμαρχοι, έναντι 10 το 2019.

Στους κερδισμένους της βραδιάς συγκαταλέγεται το ΚΚΕ, που εξέλεξε σε όλη τη χώρα 6 δημάρχους, τέσσερις περισσότερους από το 2019, ενώ διατήρησε τον δήμο Πατραίων.

Στα «πάνω» ήταν και οι ανεξάρτητοι υποψήφιοι. Συνολικά 22 δήμαρχοι εξελέγησαν χωρίς κομματική στήριξη, οκτώ περισσότεροι από το 2019, οπότε με την «ταμπέλα» του ανεξάρτητου είχαν εκλεγεί 14.




Κυριάκος Μητσοτάκης: Τι δείχνει η χαρτογράφηση της ΝΔ για τις εκλογές – Οι ευθύνες και οι αδιάφοροι βουλευτές

Με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να επιστρέφει από το ταξίδι του στην Αλβανία στην κυβερνητική καθημερινότητα, η κυβέρνηση θέλει να επιχειρήσει φυγή προς τα εμπρός μετά τα προβληματικά σε αρκετές περιπτώσεις αποτελέσματα του δεύτερου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών. Με δεδομένη τη χρονική απόσταση από το γεγονός, χθες τα κυβερνητικά στελέχη και αυτά της ΝΔ έκαναν μια πιο ψύχραιμη αποτίμηση, χωρίς να παραγνωρίζουν τα κέρδη της κάλπης, αλλά και χωρίς να αποφεύγουν να δουν τα κακώς κείμενα για μια σειρά αποτελεσμάτων.

Αυτή η διττή στάση εκφράστηκε και επί του πεδίου χθες: το βράδυ ο Νίκος Χαρδαλιάς κάλεσε τα μέλη της καμπάνιας του και τους εθελοντές για ένα ποτό στο trendy Deos της Λουίζης Ριανκούρ. Από την άλλη, κεντρικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ομολογούσαν ότι, πέρα από την αντισυσπείρωση που προκλήθηκε από την απουσία ψηφοφόρων της ΝΔ από την κάλπη του δεύτερου γύρου, το αρνητικό αποτέλεσμα για τη ΝΔ σε αυτόν οφείλεται και σε επιλογές προσώπων που εκ των πραγμάτων αποδείχθηκαν λανθασμένες, ενώ σε τοπικό επίπεδο υπήρξαν και φυγόκεντρες τάσεις στελεχών της ΝΔ, ακόμα και βουλευτών. Ιδίως σε περιφέρειες, όπου υπήρχαν γαλάζιοι αντάρτες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Δυτικής Μακεδονίας, όπου ο Γιώργος Κασαπίδης έχασε από τον πρώην βουλευτή της ΝΔ στην Κοζάνη Γιώργο Αμανατίδη, με τον οποίο ήταν υποψήφιοι στον μεγαλύτερο νομό της περιφέρειας τόσο ο πρόεδρος της Νομαρχιακής όσο και της Τοπικής Οργάνωσης του κόμματος. Παρόμοιο παράδειγμα και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, όπου ο νέος περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης ανήκει στη ΝΔ, αλλά πολιτεύεται αυτόνομα, αποσπώντας ψήφους από τον ηττηθέντα περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο. Περίπτωση χωρίς…επιστροφή, όπου η έκβαση της μάχης ήταν σχεδόν προξοφλημένη, θεωρούνται στα γραφεία της ΝΔ η Ρόδη Κράτσα στα Ιόνια Νησιά και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στη Θεσσαλονίκη. Όσο για τον Αλκιβιάδη Στεφανή στο Βόρειο Αιγαίο, το αποτέλεσμα ήταν οδυνηρή έκπληξη για το κυβερνών κόμμα, καθώς απέναντι του συνασπίστηκαν άπαντες, αφήνοντας τον χωρίς εκλογικές δεξαμενές.

Από τη χαρτογράφηση που θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα, στη ΝΔ έχουν γνώση τι έκαναν και τι δεν έκαναν οι βουλευτές των επίμαχων περιοχών, κάτι που δεν θα τους βοηθήσει ιδιαίτερα για μια προοπτική περαιτέρω αξιοποίησης το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, όμως, κεντρικά γαλάζια στελέχη λένε ότι τα ερείσματα της ΝΔ παραμένουν εξαιρετικά ισχυρά στην αυτοδιοίκηση με 7 «ατόφιες» κερδισμένες περιφέρειες, μεταξύ των οποίων η Αττική, και τη στήριξη στον Σταύρο Αρναουτάκη στην Κρήτη. Από την άλλη, «πληγή» για τη ΝΔ είναι η απώλεια του δήμου Αθηναίων, όπου ο Κώστας Μπακογιάννης προσπαθεί να διαχειριστεί την ήττα του, ενώ το επόμενο διάστημα θα πρέπει να επεξεργαστεί και το πολιτικό του μέλλον. Παρά ταύτα, στελέχη που στηρίχθηκαν ή πρόσκεινται στη ΝΔ επικράτησαν σε περίπου 200 δήμους.

Η συνέντευξη Μητσοτάκη

Σε κάθε περίπτωση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανοίξει μεθαύριο, Πέμπτη, τα χαρτιά του, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που θα περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις στο μέτωπο της καθημερινότητας, όπως ο νέος προγραμματισμός προσλήψεων στο δημόσιο και οι ενισχυτικές παρεμβάσεις στον προσωπικό γιατρό. Στο Μαξίμου, πάντως, είναι της άποψης ότι, παρά το αντικυβερνητικό μέτωπο που διαμορφώθηκε απέναντι από κάθε υποψήφιο με τη στήριξη της ΝΔ, είναι απίθανο αυτό το μπλοκ να συνεχίσει ενιαίο, προκαλώντας περαιτέρω πολιτικά αποτελέσματα. Και το επόμενο διάστημα, ο κ. Μητσοτάκης θα επιδιώξει με διορθωτικές κινήσεις και μηνύματα προς τους πολίτες να δείξει ότι το μήνυμα ελήφθη, την ώρα, παράλληλα, που καλείται να διαχειριστεί μια νέα πιθανή κρίση ασφάλειας και μεταναστευτικών ροών εξαιτίας της κατάστασης στη Γάζα.



Κυριάκος Μητσοτάκης | «Δεν ήταν μια καλή βραδιά για τη ΝΔ»

«Σίγουρα δεν ήταν μία ιδιαίτερη καλή βραδιά για τη Νέα Δημοκρατία», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τα αποτελέσματα των επαναληπτικών δημοτικών εκλογών 2023, με τον Κώστα Μπακογιάννη να χάνει τον δήμο Αθηναίων και τον Χάρη Δούκα να επικρατεί με ισχυρό προβάδισμα στην κάλπη. 

«Θέλω να συγχαρώ όλους τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες. Χρέος της κυβέρνησης είναι να συνεργαστεί μαζί τους», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στον απόηχο των αποτελεσμάτων των δημοτικών εκλογών.

«Η κυβέρνηση οφείλει να να πορεύεται με τα πόδια καλά γειωμένα στη γη», σημείωσε όλο νόημα, αναφερόμενος στα πολιτικά μηνύματα της κάλπης.

«Το πολιτικό πρόταγμα για όσους σπεύδουν να πανηγυρίσουν βγάζοντας ενδεχομένως συμπεράσματα τα οποία δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές πολιτικές ισορροπίες να θυμίσω ότι είχαμε εθνικές εκλογές πριν 3 μήνες στις οποίες κατεγράφη με απόλυτη σαφήνεια η δύναμη των κομμάτων», τόνισε.

Πιο αναλυτικά, η δήλωση του κ. Μητσοτάκη έχει ως εξής:

«Θέλω να συγχαρώ όλους τους περιφερειάρχες και  τους δημάρχους που εξελέγησαν την δεύτερη Κυριακή των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών. Να τους διαβεβαιώσω ότι είναι χρέος της κυβέρνησης να συνεργαστεί μαζί τους, όπως είχα πει και την προηγούμενη Κυριακή, έχουμε στηρίξει ουσιαστικά την τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού και προσβλέπουμε σε μία γόνιμη και παραγωγική συνεργασία.

Ως προς τα πολιτικά συμπεράσματα αυτής της δεύτερης Κυριακής, σίγουρα δεν ήταν μία ιδιαίτερα καλή εκλογική βραδιά για τη Νέα Δημοκρατία. Θέλω να υπενθυμίσω όμως ότι τα πολιτικά συμπεράσματα ως προς την κατανομή των δυνάμεων των κομμάτων ουσιαστικά βγήκαν την προηγούμενη Κυριακή. Είναι σαφές ότι υπήρξε μια αντισυσπείρωση πολλών δυνάμεων απέναντι στους υποψήφιους της νέας Δημοκρατίας.

Στο κάτω – κάτω η ΝΔ πήρε 41% και όχι 51% και προφανώς το βήμα αυτό για πολλούς υποψηφίους που στηρίχθηκαν από τη ΝΔ από το 41% στο 51% δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο. Θέλω επίσης να επισημάνω την ιδιαίτερα χαμηλή συμμετοχή σε αυτή την κάλπη κάτι το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει όλους.

Από εκεί και πέρα, ως προς τα πολιτικά μηνύματα ένα θα πω μόνο: η κυβέρνηση οφείλει να πορεύεται με τα πόδια καλά γειωμένα στη γηΝα λαμβάνει τα πολιτικά μηνύματα ανά πάσα στιγμή και να αγωνίζεται με όλες της τις δυνάμεις για να βελτιώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με έμφαση στην μεταρρυθμιστική μας ατζέντα.

Το πολιτικό πρόταγμα για όσους σπεύδουν να πανηγυρίσουν βγάζοντας ενδεχομένως συμπεράσματα τα οποία δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές πολιτικές ισορροπίες να θυμίσω ότι είχαμε εθνικές εκλογές πριν 3 μήνες στις οποίες κατεγράφη με απόλυτη σαφήνεια η δύναμη των κομμάτων. Εύχομαι και πάλι καλή αρχή σε όλους τους νέους εκλεγμένους άρχοντες.