Παρέμβαση 11 Βουλευτών της ΝΔ για τον αποκλεισμό των ΟΤΑ από το πρόγραμμα απασχόλησης 55+

11 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν ερώτηση συνεπείς στη δέσμευση τους, ότι θα χρησιμοποιούν κάθε κοινοβουλευτικό εργαλείο προκειμένου να υπερασπίζονται αξίες και να βελτιώνουν την κυβέρνηση ελέγχοντας τους αρμόδιους Υπουργούς.

Με τη συγκεκριμένη ερώτηση, η ανανεωμένη εντεκάδα στηρίζει το αίτημα της ΚΕΔΕ και των Δημάρχων για περισσότερες θέσεις απασχολουμένων από το πρόγραμμα 55 και άνω.

Ανάμεσα στους υπογράφοντες βουλευτές είναι ο Ευριπίδης Στυλιανίδης (Ροδόπη) και η Φωτεινή Αραμπατζή (Σέρρες).




Γ.Πασχαλίδης | Κοινή ερώτηση με 10 Βουλευτές ΝΔ για επιθετικές αγορές σε παραμεθόριες περιοχές»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συνυπέγραψε ερώτηση προς τα συναρμόδια υπουργεία, μαζί με άλλους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Η ερώτηση, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ροδόπης Ευριπίδη Στυλιανίδη, αφορά την εκτίναξη επιθετικών αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στις παραμεθόριες περιοχές από τουρκικά κεφάλαια που εμφανίζονται μέσω ελληνικών ή ευρωπαϊκών εταιρειών.

Την ερώτηση συνυπογράφουν, εκτός του κ. Πασχαλίδη, οι Βουλευτές:

  • Θόδωρος Καράογλου (Β’ Θεσσαλονίκης)

  • Μάξιμος Χαρακόπουλος (Λάρισας)

  • Μίλτος Χρυσομάλλης (Μεσσηνίας)

  • Αναστάσιος Δημοσχάκης (Έβρου)

  • Μάνος Κόνσολας (Δωδεκανήσου)

  • Γιώργος Βλάχος (Ανατολικής Αττικής)

  • Γιώργος Καρασμάνης (Πέλλας)

  • Θεόφιλος Λεονταρίδης (Σερρών)

  • Χαράλαμπος Αθανασίου (Λέσβου).

Το Περιεχόμενο της Ερώτησης

Οι βουλευτές επισημαίνουν πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένη δραστηριότητα στην αγορά ακινήτων και επιχειρήσεων σε ευαίσθητες, παραμεθόριες περιοχές. Πολλά από αυτά τα κεφάλαια φέρεται να προέρχονται από την Τουρκία, μέσω ενδιάμεσων εταιρειών με ευρωπαϊκή ή ελληνική έδρα, κάτι που δημιουργεί ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και την οικονομική σταθερότητα των περιοχών αυτών.

Στην ερώτηση γίνεται αναφορά στο νομικό καθεστώς των παραμεθόριων περιοχών, που καθορίζεται από το άρθρο 24 του νόμου 1892/1990. Οι περιοχές αυτές περιλαμβάνουν νομούς και νησιά του Αιγαίου, τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο και το Ιόνιο, καθώς και συγκεκριμένες κοινότητες σε Δράμα, Ιωάννινα, Πέλλα και Σέρρες.

Οι περιορισμοί στις αγοραπωλησίες ακινήτων και επιχειρήσεων σε αυτές τις περιοχές είχαν ιστορικά στόχο την προστασία της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας. Ωστόσο, με νομοθετικές αλλαγές του 2011 και του 2014, οι περιορισμοί αυτοί χαλάρωσαν, επιτρέποντας σε νομικά πρόσωπα με ευρωπαϊκή έδρα να αποκτούν ιδιοκτησία χωρίς προηγούμενο έλεγχο από τις αρχές.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι αυτή η εξέλιξη επιτρέπει σε ξένους υπηκόους, ειδικά από τρίτες χώρες όπως η Τουρκία, να αποκτούν ακίνητα και επιχειρήσεις στις ευαίσθητες αυτές περιοχές, εκμεταλλευόμενοι την ευρωπαϊκή τους υπηκοότητα ή μέσω εταιρικών σχημάτων με έδρα εντός της ΕΕ. Αυτό δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια και την πληθυσμιακή σύνθεση των περιοχών αυτών.

Τέλος, η ερώτηση ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να επανεξετάσουν το νομικό πλαίσιο και να ληφθούν μέτρα για την αποτροπή τέτοιων αγοραπωλησιών που ενδέχεται να επηρεάσουν την εθνική ασφάλεια και τη δημογραφική σταθερότητα στις παραμεθόριες περιοχές.




Ανησυχία για αγορές ακινήτων από τουρκικά κεφάλαια στις παραμεθόριες περιοχές – Κοινοβουλευτική παρέμβαση 11 βουλευτών της ΝΔ

Σοβαρή ανησυχία για την αυξανόμενη παρουσία ξένων –και κυρίως τουρκικών– κεφαλαίων στις παραμεθόριες και εθνικά ευαίσθητες περιοχές της Ελλάδας εκφράζουν 11 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με επικεφαλής τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, μέσω κοινοβουλευτικής ερώτησης προς οκτώ Υπουργούς.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στη Θράκη, στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου αλλά και σε άλλες «αμυντικές» περιοχές, μέσω νομικών προσώπων ευρωπαϊκής έδρας, πίσω από τα οποία βρίσκονται φυσικά πρόσωπα τρίτων χωρών – με έμφαση στην Τουρκία, τη Ρωσία και την Κίνα. Όπως αναφέρεται, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τέτοιες συναλλαγές χωρίς επαρκείς ελέγχους, δημιουργώντας κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια.

Καταγγελίες και παραδείγματα

Η κοινοβουλευτική παρέμβαση αναφέρεται σε καταγγελίες από συμβολαιογράφους, δικηγόρους, δημόσιους λειτουργούς και πολίτες, αλλά και στη δημόσια δήλωση του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης περί «εποικισμού του Έβρου από Μουσουλμάνους» μέσω επιθετικών αγορών. Παράλληλα, γίνεται αναφορά και σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» για τις έρευνες της ΕΥΠ γύρω από το τουρκικό real estate.

Ερωτήματα προς την κυβέρνηση

Οι βουλευτές ζητούν:

  • Την καταγραφή όλων των δικαιοπραξιών που έγιναν από το 2011 σε παραμεθόριες περιοχές από ξένους επενδυτές.

  • Ενημέρωση για το ποιος και πώς ελέγχει τους διαχειριστές των funds που διαχειρίζονται πλειστηριασμένα ακίνητα.

  • Επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου ώστε να επανέλθει ο έλεγχος μέχρι φυσικού προσώπου στις συναλλαγές.

  • Ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης του πορίσματος της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη, που –όπως επισημαίνουν– παραμένει ανενεργό, χωρίς συντονιστή ή επιτροπή παρακολούθησης.

Νομικό και θεσμικό υπόβαθρο

Το νομικό πλαίσιο που διέπει τις αγοραπωλησίες σε παραμεθόριες περιοχές έχει υποστεί πολλές αλλαγές, από το νομοθετικό διάταγμα του 1927, στον νόμο 1366/1938 και τελικά στον ν. 1892/1990. Η κατάργηση των αυστηρών περιορισμών λόγω καταδίκης της Ελλάδας από το Δικαστήριο της ΕΕ το 1989 οδήγησε στη σημερινή κατάσταση, όπου η «θεωρία της έδρας» υπερισχύει της «θεωρίας ελέγχου» – με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη είσοδο κεφαλαίων από τρίτες χώρες.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η παρούσα κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την άμυνα, την εθνική ασφάλεια και τη δημογραφική ισορροπία περιοχών όπως η Θράκη και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Οι υπογράφοντες βουλευτές:
Ευριπίδης Στυλιανίδης, Θεόδωρος Καράογλου, Μάξιμος Χαρακόπουλος, Ιωάννης Πασχαλίδης, Μιλτιάδης Χρυσομάλλης, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Μάνος Κόνσολας, Γιώργος Βλάχος, Γιώργος Καρασμάνης, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Χαράλαμπος Αθανασίου.




Δημοσκόπηση GPO: Σταθερά πρώτη η ΝΔ

Νέα δημοσκόπηση της GPO στην οποία αποτυπώνεται το προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας αλλά και η μάχη μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Πλεύσης Ελευθερίας για τη δεύτερη θέση, δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Συγκεκριμένα, το κυβερνών κόμμα συγκεντρώνει ποσοστό 23,5% σε ό,τι αφορά στην πρόθεση ψήφου, έναντι 24,8% που κατέγραψε προηγούμενη μέτρηση, τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 13,6% (15,4 τον Φεβρουάριο) και μια «ανάσα» από πίσω του η Πλεύση Ελευθερίας που καταγράφει για ακόμη μια φορά υψηλό ποσοστό της τάξεως του 13,1%.
Να σημειωθεί ότι δημοσκόπηση διενεργήθηκε μετά τον ανασχηματισμό, συγκεκριμένα στις 18 και 19 Μαρτίου.

Αναλυτικά τα ποσοστά των κομμάτων για την πρόθεση ψήφου:

Νέα Δημοκρατία: 23,5%
ΠΑΣΟΚ: 13,6%

Πλεύση Ελευθερίας: 13,1%
Ελληνική Λύση: 9,2%
ΚΚΕ: 7,9%
ΣΥΡΙΖΑ: 5,7%
Φωνή Λογικής: 3,2%
Νίκη: 2,8%
Νέα Αριστερά: 1,9%

Παράλληλα, η Πλεύση Ελευθερίας (73,2%), όσο και η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου (70%), θεωρούνται «κόμματα διαμαρτυρίας» και δεν εκλαμβάνονται από το κοινό ως σχηματισμοί με κυβερνητική προοπτική.




Δημοσκόπηση Interview: Προβάδισμα 10 μονάδων για τη ΝΔ

Πρώτη με διαφορά από το δεύτερο κόμμα παραμένει η Νέα Δημοκρατία στη νέα δημοσκόπηση της εταιρείας Interview για την εφημερίδα Political. Συγκεκριμένα το κυβερνών κόμμα εμφανίζεται να συγκεντρώνει 25,8% στην εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος, την ώρα που στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου 15,2%.

Σύμφωνα με την έρευνα που θα δημοσιευθεί την Πέμπτη, αλλά παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, το ΠΑΣΟΚ καταλαμβάνει πλέον την τρίτη θέση με 13,1%. Η Ελληνική Λύση συγκεντρώνει 10%, το ΚΚΕ 9,6%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει σημαντική πτώση, περιοριζόμενος στο 5%.

Αναλυτικά τα ποσοστά των κομμάτων:

ΝΔ: 25,8%
Πλεύση Ελευθερίας: 15,2%
ΠΑΣΟΚ: 13,1%
Ελληνική Λύση: 10,0%
ΚΚΕ: 9,6%
ΣΥΡΙΖΑ: 5,0%

 

Πηγή:.protothema.gr




Μητσοτάκης στη Βουλή: Εκλογές το 2027 για ανανέωση της λαϊκής εντολής στη ΝΔ

Με την ομιλία του πρωθυπουργού ολοκληρώθηκε η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του, ζητώντας συγγνώμη για την προσβολή του βουλευτή Δημήτρη Κυριαζίδη κατά της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, λέγοντας ότι ο ίδιος διαχωρίζει τη γυναίκα Ζωή Κωνσταντοπούλου από την πολιτικό.

Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι είναι δύσκολο να πείσει ότι δεν υπήρξε συγκάλυψη στα Τέμπη, όμως τα λεγόμενά του θα τα κρίνει ο λαός. Μίλησε για τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο, είπε ότι η κυβέρνηση προστατεύει το δικαίωμα στη διαδήλωση, όχι όμως του «κάθε μπαχαλάκια», ενώ κατηγόρησε τα τέσσερα κόμματα της πρότασης δυσπιστίας ότι θέλουν μόνο να ρίξουν την κυβέρνηση, δίχως να έχουν εναλλακτική πρόταση. Είστε η αντιπολίτευση του «πάμε κι όπου βγει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, κάλεσε το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει με την κυβέρνηση σε τέσσερα ζητήματα εν όψει της συνταγματικής αναθεώρησης, δηλώνοντας έτοιμος να προτείνει την αλλαγή του άρθρου 86 για τις ευθύνες υπουργών. Τέλος, έκλεισε κάθε σενάριο για πρόωρες κάλπες, λέγοντας ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027, για να ανανεωθεί η λαϊκή εντολή στη ΝΔ.




ΝΔ: Διαγράφεται ο Δημήτρης Κυριαζίδης από την ΚΟ

«”Κάνε κανένα παιδί” μου είπατε κύριε Κυριαζίδη; Και να υιοθετήσω;», ρώτησε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, την οποία υπερασπίστηκε αμέσως ο προεδρεύων.

Διαγράφεται ο Δημήτρης Κυριαζίδης από τη Νέα Δημοκρατία λόγω του σχολίου «Κάνε και κανένα παιδί», που έκανε στη Ζωή Κωνσταντοπούλου όταν η ίδια έκλεινε την ομιλία της στο βήμα της Βουλής λέγοντας ότι τα παιδιά είναι το μέλλον.

Αναλυτικότερα, θύελλα προκλήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής λόγω του απαράδεκτου σχολίου εκ μέρους του βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρη Κυριαζίδη προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο οποίος της φώναξε εκτός μικροφώνου «κάνε ή υιοθέτησε κανένα παιδί», την ώρα που εκείνη ανέφερε πως τα παιδιά είναι το μέλλον.

 «”Κάνε κανένα παιδί” μου είπατε κύριε Κυριαζίδη; Και να υιοθετήσω;», ρώτησε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, την οποία υπερασπίστηκε αμέσως ο προεδρεύων Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, κάνοντας λόγο για απαράδεκτο σχόλιο και καλώντας το βουλευτή να ζητήσει συγγνώμη.

Η προσβλητική αναφορά του γαλάζιου βουλευτή έφερε την καθολική αποδοκιμασία της αιθούσης.

«Θέλω να ζητήσω για το απαράδεκτο σχόλιο που έκανε να ζητήσει συγγνώμη και σας ζητώ να ζητήσετε συγγνώμη απέναντι στην πρόεδρο. Θέλω να ζητήσετε συγγνώμη, πέρα από τις προσωπικές διαφορές κάνατε ένα σχόλιο απέναντι σε μία πρόεδρο σε μια γυναίκα και σας ζητώ να πείτε συγγνώμη», είπε ο προεδρεύων εκείνη την ώρα στην αίθουσα Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

«Δεν κατανοήσατε. Εμένα το τέταρτο παιδί μου ταξίδευε εκείνη τη νύχτα. Τρεις ημέρες εδώ μας λέει δολοφόνους», ισχυρίστηκε αρχικώς ο Δημήτρης Κυριαζίδης, κάνοντας λόγο για προσπάθεια εκμετάλλευσης εκ μέρους της αντιπολίτευσης.

«Θα ήθελα να διορθώσει ο βουλευτής. Δεν κρινόμαστε για το εάν έχουμε παιδιά, αλλά από το εάν παράγουμε έργο. Θα ήθελα να διευκρινίσετε», ανέφερε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής Σοφία Ζαχαράκη, με τον ίδιο αρχικώς να μη ζητάει συγγνώμη.

Μετά από τη γενική κατακραυγή, ο Δημήτρης Κυριαζίδης αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη. «Εαν εκληφθεί αρνητικά, οφείλω να πω ότι δεν είναι έτσι. Εάν θέλετε να το εκλάβετε έτσι, να το πω ότι έκανα λάθος. Ζητάω συγγνώμη», υποστήριξε.

«Προσβάλατε τη Βουλή και τη Δημοκρατία. Ζητήστε αυτό το συγνώμη», είχε πει νωρίτερα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Παύλος Γερουλάνος, ενώ να εξαντληθούν τα περιθώρια της αυστηρότητας του Κανονισμού ζήτησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, η Ντόρα Μπακογιάννη καταδίκασε την αναφορά Κυριαζίδη. «Θέλω ξεκάθαρα να καταδικάσω την κουβέντα που ακούστηκε από συνάδελφο της ΝΔ. Μπορεί η κ. Κωνσταντοπούλου να προκαλει δια των ύβρεων την ΚΟ της ΝΔ αλλα υπάρχουν πράγματα που πουθενά αλλού δεν λέγονται και δεν μπορούν να ακούγονται» δήλωσε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της Βουλής, ζητώντας του να ζητήσει αμέσως συγγνώμη, διαφορετικά διαγράφεται από την κοινοβουλευτική ομάδα.

skai.gr




Συρεγγέλα: Η ΝΔ ως αντιπολίτευση δεν εργαλειοποίησε ποτέ το Μάτι ή το «Εξπρές Σάμινα»

«Αισθανθήκαμε μεγάλη έκπληξη όταν είδαμε κόμματα της αντιπολίτευσης -και δη την αξιωματική αντιπολίτευση- να επιχειρηματολογούν με βάση ρεπορτάζ που ανέφεραν στοιχεία μη προερχόμενα από τη δικογραφία», σημείωσε η γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών, Μαρία Συρεγγέλα, κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής εμφάνισης στο ΕΡΤ NEWS.

Στη συνέχεα πρόσθεσε: «Εμείς από την πρώτη στιγμή λέμε πως ναι μεν βλέπουμε και τα ρεπορτάζ και τα στοιχεία, αλλά η Δικαιοσύνη είναι αυτή που θα αποφασίσει».

Κατόπιν κατηγόρησε την αντιπολίτευση για το γεγονός ότι έφτασε σε σημείο να κατηγορήσει ακόμα και τον πρώην πρόεδρο της Βουλή, Κωνσταντίνο Τασούλα, πως, δήθεν, δεν έφερε τα συμπληρωματικά στοιχεία της δικογραφίας στη Βουλή.

«Εμείς ποτέ δεν μπήκαμε σε λογικές πολιτικής εργαλειοποίησης ανάλογων σοβαρών και τραγικών περιστατικών, όπως όταν είχαν έρθει στη Βουλή δικογραφίες για το Μάτι και για το “Εξπρές Σάμινα”», τόνισε η κ. Συρεγγέλα.

Επιπρόσθετα, απαντώντας στις αιτιάσεις του εκπροσώπου Τύπου του ΠΑΣΟΚ περί συγκάλυψης, επεσήμανε: «Χθες μας λέγατε πως δεν είστε εμπειρογνώμονας κι όμως σήμερα τον παριστάνετε. Όταν κατηγορείτε κάποιον για συγκάλυψη θα πρέπει να πείτε ποιος θέλει να συγκαλύψει και τι θέλει να συγκαλύψει και όχι να μιλάτε αόριστα».

Τέλος, η γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει λάβει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, για να διευκολύνει το έργο της Δικαιοσύνης, όπως το να βρει άμεσα αίθουσα για να διεξαχθεί η δική, όταν στο παρελθόν κάποιοι άλλοι δεν έβρισκαν αίθουσες, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν αυτή που έφερε διάταξη για να μπορεί με απευθείας κλήσεις ο εισαγγελέας να παραπέμπει μια υπόθεση σε δική, που συγκρότησε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και που τον στελέχωσε με επιπλέον προσωπικό και όλα αυτά το ΠΑΣΟΚ -το οποίο σήμερα μας κατηγορεί για συγκάλυψη- τα καταψήφισε», κατέληξε η κ. Συρεγγέλα.

Πηγή:newsbomb.gr




Διαγραφή Σαμαρά από την ΚΟ της ΝΔ ανακοινώθηκε στη Βουλή

Ολοκληρώθηκε και τυπικά η διαγραφή του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου της ΝΔ, Αντώνη Σαμαρά, από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, με την ανακοίνωση της σχετικής επιστολής στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο προεδρεύων Β’ αντιπρόεδρος της Βουλής, Γιώργος Γεωργαντάς, ανέγνωσε στο Σώμα την επιστολή που απέστειλε ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, με την οποία ο κ. Σαμαράς τίθεται εκτός της ΚΟ της ΝΔ.

Χθες το απόγευμα, Τρίτη 19 Νοεμβρίου, συνεδρίασε η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΝΔ υπό την προεδρία του κ. Γιάννη Τραγάκη και μέλη τους κ.κ. Σταύρο Καλαφάτη, Κώστα Τσιάρα, Θανάση Μπούρα και Θεόδωρο Καράογλου, όπου ομόφωνα αποφάσισαν να τεθεί εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά της διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής δεν διατυπώθηκαν ενστάσεις, ενώ η συνεδρίαση ήταν αρκετά σύντονη και δεν υπήρξε ιδιαίτερη συζήτηση.

protothema.gr




Σαμαράς: «Προαποφασισμένη η διαγραφή μου» από τη ΝΔ

Ως «προαποφασισμένη απόφαση» χαρακτήρισε ο Αντώνης Σαμαράς την διαγραφήτου από την Νέα Δημοκρατία, σε δήλωσή του στον ΑΝΤ1 από την Αμερική όπου βρίσκεται.

Λίγες ώρες μετά την ομόφωνη απόφαση της επιτροπής δεοντολογίας της ΝΔ να τεθεί εκτός κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος, ο πρώην πρωθυπουργός βρέθηκε σε εκδήλωση του του Πανεπιστημίου Koλούμπια και εκεί ρωτήθηκε για τη διαγραφή του από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Όλα αυτά που είπα στην συνέντευξη μου τα έχω ξαναπεί πολλές φορές. Προφανώς η διαγραφή μου ήταν προαποφασισμένη» είπε ο κ. Σαμαράς.

Ο Αντώνης Σαμαράς ρωτήθηκε για τις επόμενες πολιτικές του κινήσεις και το ενδεχόμενο να ιδρύσει νέο πολιτικό σχηματισμό. Ωστόσο, δεν έδωσε καμία ξεκάθαρη απάντηση, αφήνοντας το θέμα ανοιχτό για ερμηνείες και χωρίς να αποκαλύψει τις πραγματικές του προθέσεις.
Χθες, Τρίτη, με ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, ο Αντώνης Σαμαράς ετέθη εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος. Η Επιτροπή Δεοντολογίας συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γιάννη Τραγάκη, με μέλη τους Σταύρο Καλαφάτη, Κώστα Τσιάρα, Θανάση Μπούρα, Θεόδωρο Καράογλου. Δεν υπήρξαν ενστάσεις, ενώ δεν έγινε ιδιαίτερη συζήτηση. Η απόφαση αποστέλλεται στο γραφείο του προέδρου της ΝΔ και αύριο θα διαβιβαστεί στον Πρόεδρο της Βουλής.
Η απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας επισφράγισε ουσιαστικά το προαναγγελθέν διαζύγιο ανάμεσα στον πρώην πρωθυπουργό και το κυβερνών κόμμα. Η απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να θέσει εκτός της Νέας Δημοκρατίας τον προκάτοχό του Αντώνη Σαμαρά, ήρθε μετά από τη συνέντευξη του Μεσσήνιου πολιτικού, στην οποία ξεπέρασε τα εσκαμμένα με την άνευ προηγουμένου προσωπική επίθεση που εξαπέλυσε κατά του πρωθυπουργού αλλά και κυβερνητικών στελεχών.
protothema.gr



“Μητσοτάκης: Restart στη ΝΔ μετά τη διαγραφή Σαμαρά”

Η χθεσινή (τυπική) συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Κ.Ο. της ΝΔ υπό τον Γιάννη Τραγάκη επισφράγισε τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά από τις κοινοβουλευτικές τάξεις του κυβερνώντος κόμματος, με τον πρώην πρωθυπουργό να είναι για πρώτη φορά στην πολιτική του διαδρομή ανεξάρτητος βουλευτής. Σημειωτέον, το 1992, όταν είχε παραιτηθεί από τη ΝΔ και είχε χαράξει ρότα για την ίδρυση της Πολιτικής Άνοιξης, ο κ. Σαμαράςείχε παραδώσει την έδρα της Μεσσηνίας, στην οποία εκλεγόταν αδιαλείπτως από το 1977. Θα ακολουθήσει και η διαγραφή του κ. Σαμαρά από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, του οποίου ήταν ο πρώτος αιρετός από τη βάση πρόεδρος το 2009 και κράτησε τα ηνία του ως το 2015.

Όσο δυσάρεστη και αν είναι εν τοις πράγμασι αυτή η εξέλιξη για το Μέγαρο Μαξίμου, μιας και ο κ. Σαμαράς αποτελεί ένα διόλου αμελητέο πολιτικό μέγεθος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει από σήμερα να απεγκλωβιστεί από τη σχετική συζήτηση. Ο κ. Μητσοτάκης θα μιλήσει σήμερα το απόγευμα σε εκδήλωση για τον απολογισμό έργου του υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ την Πέμπτη θα βρίσκεται στη Νάξο, προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία και ενεργοποίηση του Ταμείου Απανθρακοποίησης των νησιών. Βεβαίως, στο κυβερνητικό επιτελείο αντιλαμβάνονται ότι η εσωκομματική συζήτηση θα ανατροφοδοτείται ευκαιρίας δοθείσης, όμως ο πρωθυπουργόςθέλει να στείλει το μήνυμα ότι αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι η αποτελεσματικότητα του κυβερνητικού έργου και όχι η εσωκομματική τάξη της ΝΔ.

Πολιτική σταθερότητα

Πέρα από κινήσεις εξωστρέφειας που θα κάνει με επισκέψεις και περιοδείες ο πρωθυπουργός, θέλει να στείλει με σαφήνεια το μήνυμα της πολιτικής σταθερότητας. Άλλωστε, η ΝΔ διαθέτει 155 βουλευτές, ενώ ο ανεξάρτητος βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης στηρίζει άπαντα τα κυβερνητικά νομοθετήματα και πολλοί εκτιμούν ότι σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει τον δρόμο της επιστροφής στην Κ.Ο.

«Είναι και μία επιβεβαίωση της συνολικά πολύ καλής πορείας της οικονομίας, του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει πια ουσιαστικά κανέναν πραγματικό πολιτικό κίνδυνο, της σταθερότητας που εκπέμπει αυτή η κυβέρνηση και της σιγουριάς που τελικά δίνει σε σημαντικούς ξένους επενδυτές να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια -στην προκειμένη περίπτωση, στην πρώτη φάση 300 εκατομμύρια- για να δρομολογήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια», είπε χθες με νόημα ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έδωσε το παρών στην τελετή θεμελίωσης του data center campus της γαλλικής εταιρείας Data4στην Παιανία, μιας ακόμα εταιρίας που ιδρύει data center στη χώρα μας.

Σημειωτέον, από το Μέγαρο Μαξίμου διαμηνύουν ότι έχουν εχέγγυα από άπαντες τους βουλευτές που βρίσκονται πολιτικά κοντά στον κ. Σαμαρά ότι δεν πρόκειται να τον ακολουθήσουν, ιδίως όταν δεν είναι διόλου σαφές πού οδεύει ο πρώην πρωθυπουργός. Και μπορεί συνομιλητές του κ. Σαμαρά, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στις ΗΠΑ, να μην διαψεύδουν τα σενάρια περί ίδρυσης νέου κόμματος, το εν λόγω σενάριο όμως έχει πλείστες όσες πρακτικές δυσκολίες.

Αντίβαρα

Βεβαίως, η διαγραφή Σαμαρά μπορεί να μην σημαίνει διαρροή βουλευτών από τις τάξεις της Κ.Ο. του κόμματος, όμως στη «γαλάζια βάση» διαπιστώνεται ένα ρήγμα. Το πόσο μεγάλο είναι θα φανεί, αν και στα ανώτερα κλιμάκια του Μαξίμου εκτιμούν ότι, όσοι ήταν να φύγουν, εν πολλοίς έφυγαν.

Πολύπειρος βουλευτής της ΝΔ, με τον οποίον το protothema.gr συζήτησε εκτιμά ότι ο κ. Μητσοτάκης θα αναζητήσει το επόμενο διάστημα στο παρασκήνιο «αντίβαρα», προκειμένου να αλλάξει την κατάσταση εντός του κόμματος και να απορροφηθούν έτσι οι κραδασμοί της διαγραφής Σαμαρά. Αυτό προφανώς περιλαμβάνει συχνότερες επαφές με βουλευτές που ίσως αισθάνονται αποκλεισμένοι, ενώ προφανώς αφορά και τις αποφάσεις του πρωθυπουργού για την Προεδρία της Δημοκρατίας, οι οποίες θα πρέπει να αναμένονται με το νέο έτος. Όλο και περισσότεροι, πάντως, στοιχηματίζουν ότι…το βουνό φέτος θα βγάλει πρόεδρο κεντροδεξιάς προέλευσης.

protothema.gr




Ο Μητσοτάκης Διέγραψε τον Σαμαρά: «Για Δεύτερη Φορά Εκτός ΝΔ»

Σε μια απόφαση που προκάλεσε αίσθηση στο πολιτικό σκηνικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά από τη Νέα Δημοκρατία. Η κίνηση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης διαφοροποίησης του πρώην πρωθυπουργού από τη γραμμή του κόμματος, με τον Μητσοτάκη να δηλώνει πως ο Σαμαράς «έθεσε εαυτόν για δεύτερη φορά εκτός της ΝΔ».

Η απόφαση φαίνεται να σχετίζεται με πρόσφατες δημόσιες παρεμβάσεις και δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά, οι οποίες θεωρήθηκαν ως αντιπαραθετικές προς την πολιτική και τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως «η ενότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι αδιαπραγμάτευτη» και ότι «η πορεία του κόμματος δεν μπορεί να υπονομεύεται από προσωπικές φιλοδοξίες ή εσωτερικές αντιπαραθέσεις».

Η απόφαση αυτή αναμένεται να έχει πολιτικές προεκτάσεις, τόσο εντός της ΝΔ όσο και στο ευρύτερο πολιτικό πεδίο, με αναλυτές να παρακολουθούν στενά τις επόμενες κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και τις αντιδράσεις από το εσωτερικό του κόμματος.




Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Σαμαρά: “Έθεσε εαυτόν δεύτερη φορά εκτός ΝΔ”

Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τη συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού στο ΒΗΜΑ της Κυριακής στην οποία εξαπέλυσε επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Γιώργου Γεραπετρίτη κάνοντας λόγο για μειοδοσία.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, «με τη σημερινή συνέντευξή του, θέτει εαυτόν, για δεύτερη φορά μετά το 1993, εκτός Νέας Δημοκρατίας. Εξάλλου, αυτό επεδίωξε. Αυτή τη φορά, όμως, η ιστορία δεν θα επαναληφθεί. Η Κυβερνητική πλειοψηφία συνεχίζει σταθερά την πορεία της, χωρίς τον κ. Σαμαρά. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να παίζει με τη σταθερότητα της πατρίδας σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς».

Κατά πληροφορίες η διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά θα είναι «διπλή». Αυτό σημαίνει πως ήδη «τρέχουν» οι διαδικασίες για να τεθεί ο πρώην πρωθυπουργός τόσο εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας όσο και από το κόμμα.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κάνει σαφές πως ο κ. Σαμαράς δεν «διατύπωσε απόψεις. Αλλά εξέφρασε την πλήρη διαφωνία του στο σύνολο της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής». Όπως δε σημειώνει, «έφτασε, μάλιστα, στο σημείο να ισχυριστεί ότι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας «χαριεντίζονταν» με τον Πρόεδρο της Τουρκίας και τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας».

Αναφορικά δε με την πρόταση Σαμαρά για να είναι ο Κώστας Καραμανλής ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο κ. Μαρινάκης σημειώνει πως πρόκειται για άκαιρη συζήτηση η οποία «συνιστά προσβολή για το πρόσωπο και τον θεσμό του αρχηγού του κράτους».

Τέλος, ο κ. Μαρινάκης αφήνει αιχμές τονίζοντας πως η κοινωνία έχει αφήσει πίσω της το κομματικό «γινάτι» ενώ ξεκαθαρίζει πως «όσοι οραματίζονται μία συρρικνωμένη ΝΔ στο μέτρο του 18%, ας αναλογιστούν ότι, με τη στρατηγική του Κυριάκου Μητσοτάκη, η Νέα Δημοκρατία κέρδισε μέχρι σήμερα τρεις εθνικές εκλογές με ποσοστά της τάξεως του 40%».




Διαρροή e-mails αποδήμων | Πρόστιμο 40.000€ στη ΝΔ

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας για τη διαρροή e-mail αποδήμων στην πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ Άννα Μισελ Ασημακοπούλου – Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφεύγει η ΝΔ

Πρόστιμα από 10.000 έως 30.000 ευρώ επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) μετά την ολοκλήρωση της έρευνάς της για τη διαρροή e-mail αποδήμων στην πρώην ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου.

Η Αρχή κατέληξε πως στη διαρροή δεν εμπλέκεται η ΝΔ, στην οποία ωστόσο επέβαλε συνολικό πρόστιμο 40.000 ευρώ, καθώς διαπιστώθηκε ότι δεν λάμβανε επαρκή μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (30.000 ευρώ) κι επειδή από δικό της υπάλληλο, τον πρώην γραμματέα Αποδήμων της ΝΔ Νίκο Θεοδωρόπουλο διέρρευσε η σχετική λίστα(10.000 ευρώ). Απάλλαξε πλήρως τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη (που παραιτήθηκε μόλις αποκαλύφθηκε η υπόθεση), κρίνοντας πως κάποιο άλλο πρόσωπο έκανε τη διαρροή από το Υπουργείο, το οποίο όμως δεν κατέστη δυνατό να εντοπιστεί.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφεύγει η ΝΔ
Με αφορμή την υπόθεση, πηγές της Νέας Δημοκρατίας σημείωσαν ότι «το πρόστιμο που επέβαλε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στη Νέα Δημοκρατία δεν αφορά την υπόθεση της διαρροής των email, αλλά την παράλληλη έρευνα που έγινε με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση και παραλείψεις που υποστηρίζει η Αρχή ότι υπάρχουν στις διαδικασίες τήρησης από πλευράς του κόμματος της νομοθεσίας για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Η Νέα Δημοκρατία διαφωνεί με το συμπέρασμα της Αρχής θεωρώντας ότι αυτά που προτείνονται ως βελτιώσεις, είναι είτε πράγματα που η ΝΔ ήδη αποδεικνύει ότι τηρεί επιμελώς είτε προδήλως ανεφάρμοστα, ακόμη και παράνομα, όπως για παράδειγμα η άποψη της Αρχής ότι η ΝΔ θα όφειλε να ελέγξει τις προσωπικές συσκευές των στελεχών της. Για τους λόγους αυτούς προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης.

xronos.gr




Μάριος Σαλμάς: Η απόφαση της διαγραφής του από την ΚΟ της ΝΔ

Ο Μάριος Σαλμάς διαγράφηκε από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας μετά από απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας του κόμματος.

Την εισήγηση για τη διαγραφή του είχε κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η απόφαση αναφέρει: «Σήμερα, την 23η Σεπτεμβρίου 2024 συνήλθε η Επιτροπή Δεοντολογίας της Νέας Δημοκρατίας υπό την Προεδρία του Προέδρου της, Βουλευτή κ. Ιωάννη Τραγάκη, κατόπιν του υπ΄αρ. 35/21.9.24 εγγράφου του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, με βάση την περίπτωση β) του άρθρου 20 και του άρθρου 21 του Κανονισμού Λειτουργίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, κ. Μάριος Σαλμάς.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής κάλεσε τον Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Μάριο Σαλμά να προσέλθει στην Επιτροπή Δεοντολογίας, τη Δευτέρα 23.9.24 και ώρα 12.00.

Η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι συντρέχουν οι λόγοι που αναφέρονται στο ανωτέρο έγγραφο του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, ότι ο κ. Μ. Σαλμάς με τις δηλώσεις του και την εν γένει συμπεριφορά του επέλεξε να θέσει τον εαυτό του εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Κατόπιν τούτων, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Μάριος Σαλμάς διαγράφεται από μέλος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας».

Η πρώτη αντίδραση Σαλμά

«Αν με διαγράφει ο κ. Μητσοτάκης γιατί μίλησα για τις περιουσίες που χάνονται από τα κόκκινα δάνεια, επειδή αντιτάχθηκα στην woke agenda για τα ομόφυλα, επειδή του ζήτησα να ελέγξει τα καρτέλ στην ακρίβεια, τότε είναι τιμή μου», είπε ο Μάριος Σαλμάς μετά τη διαγραφή του.

«Αν όμως το κάνει για να στείλει μήνυμα σε άλλους, είναι απαράδεκτο. Αν χρησιμοποιείται ως πρόφαση το ότι ανέδειξα φωτογραφικό διαγωνισμό του υπουργείου Πολιτισμού που σκανδαλωδώς ανατέθηκε σε εταιρεία, τότε να δηλώσω και να θυμίσω ότι ο έλεγχος των βουλευτών και η απεριόριστη ελευθερία λόγου είναι συνταγματικό δικαίωμα και δεν είναι λόγος διαγραφής», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν θα παραδώσει την έδρα του, ο ίδιος διερωτήθηκε με νόημα: «Νομίζετε ότι πρέπει να σταματήσω τη μάχη για τους πολλούς;».

tanea.gr

 




«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»

Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.

Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.

Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»

Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.

Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.

Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.

Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.

Νέες ερωτήσεις

Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».

protothema.gr




Γκάλοπ MRB: Σε ποσοστά ευρωεκλογών η ΝΔ, τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 10,9%

Στα ποσοστά της των ευρωεκλογών διατηρείται η Νέα Δημοκρατία, ενώ στη δεύτερη θέση περνά το ΠΑΣΟΚ, με τον ΣΥΡΙΖΑ να κατατάσσεται στην τρίτη θέση, σύμφωνα με δημοσκόπηση της MRB για την τηλεόραση του Open.

Σύμφωνα με την MRB  το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην πρόθεση ψήφου με αναγωγή βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση καθώς συγκεντρώνει ποσοστό 10,9% ενώ στη δεύτερη θέση είναι το ΠΑΣΟΚ με 13,4% και στην πρώτη θέση η ΝΔ που κινείται στα όρια των ευρωεκλογών και εμφανίζεται να συγκεντρώνει ποσοστό 27,7%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε απόσταση αναπνοής από τον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται η Ελληνική Λύση η οποία συγκεντρώνει στην αναγωγή επί των εγκύρων 10,2% ενώ το ΚΚΕ είναι στο 9,3%.

Η Πλεύση Ελευθερίας είναι στο 6,8% ενώ η Νίκη εντοπίζεται στο 4,1%. Αυξημένα είναι τα ποσοστά της Φωνής της Λογικής η οποία κινείται σύμφωνα με την MRB στο 4,4% στην αναγωγή επί των εγκύρων.

Η πρόθεση ψήφου με αναγωγή επί των εγκύρων:

ΝΔ – 27,7%
ΣΥΡΙΖΑ – 10,9%
ΠΑΣΟΚ – 13,4%
ΚΚΕ – 9,3%
Ελληνική Λύση – 10,2%
Νίκη – 4,1%
Πλεύση Ελευθερίας – 6,8%
Φωνή Λογικής – 4,4%
ΜέΡΑ 25 – 2,9%
Νέα Αριστερά 2,8%
Άλλο Κόμμα 7,5%

Η πρόθεση ψήφου:

ΝΔ – 21,6%
ΣΥΡΙΖΑ – 8,5%
ΠΑΣΟΚ – 10,5%
ΚΚΕ – 7,3%
Ελληνική Λύση – 8%
Νίκη – 3,2%
Πλεύση Ελευθερίας – 5,3%
Φωνή Λογικής – 3,4%
ΜέΡΑ 25 – 2,3%
Νέα Αριστερά 2,2%
Άλλο κόμμα – 7,5%

Πρόθεση ψήφου για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ

Νίκος Ανδρουλάκης – 25,5%
Χάρης Δούκας – 21,9%
Άννα Διαμαντοπούλου – 17,5%
Παύλος Γερουλάνος – 12,6%
Νάντια Γιαννακοπούλου – 4,9%
Μιχάλης Κατρίνης – 3,3%
Γιάννης Κανελλάκης – 0,9%
Άλλος – 8,8%
Η αδιευκρίνιστη ψήφος είναι στο 12,7%

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω ποσοστά αφορούν δυνητικούς ψηφοφόρους στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ. Τα ποσοστά αλλάζουν στους πολίτες που δήλωσαν ότι σίγουρα θα πάνε να ψηφίσουν στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ. Ειδικότερα:

  • Νίκος Ανδρουλάκης – 23,5%
  • Χάρης Δούκας – 22,6%
  • Άννα Διαμαντοπούλου – 17,2%
  • Παύλος Γερουλάνος – 15,5%
  • Νάντια Γιαννακοπούλου – 3,2%
  • Μιχάλης Κατρίνης – 3,7%
  • Γιάννης Κανελλάκης – 0,6%
  • Άλλος – 1,2%
  • Αδιευκρίνιστη ψήφος – 12,4%

Στην ερώτηση ποιον/ποια υποψήφιο/α θα ψηφίζατε στον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών εάν περάσει ο Νίκος Ανδρουλάκης και ο Χάρης Δούκας, οι πολίτες απάντησαν:

  • Νίκος Ανδρουλάκης – 41,5%
  • Χάρης Δούκας – 39,5%
  • Κανένας – 12,7%
  • ΔΞ/ΔΑ – 6,4


Δείκτης αισιοδοξίας

Σύμφωνα με την έρευνα οι πολίτες εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την κατάσταση στη χώρα. Στη σχετική ερώτηση οι πολίτες απάντησαν:

10% πολύ καλά
25,6% ούτε καλά ούτε άσχημα
63,3% Αρκετά/πολύ άσχημα

01
02A
02B
03A
03B
04Α
04Β
05Α
05Β
06Α
06Β
07
08
09
10
11
00_A
00_B
00_C

protothema.gr




Διεγράφη ο Λευτέρης Αυγενάκης από την ΚΟ της ΝΔ μετά την επίθεση στον υπάλληλο του Ελ. Βενιζέλος

Διεγράφη από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά το περιστατικό στο οποίο καταγράφηκε να επιτίθεται σε υπάλληλο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επειδή έχασε πτήση.

Νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε παραπέμψει τον Λευτέρη Αυγενάκη στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος με αίτημα τη διαγραφή του για το περιστατικό. «Μετά την προβλεπόμενη παροχή εξηγήσεων η επιτροπή θα επικυρώσει την ανωτέρω εισήγηση», ανέφεραν κυβερνητικές πηγές.

Σεβαστή η απόφαση αλλά παραμένω βουλευτής λέει ο Αυγενάκης

Ο ίδιος ωστόσο με δήλωσή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωστοποίησε πως δεν παραδίδει την έδρα, παραμένει βουλευτής, λέει δε πως είναι σεβαστή η απόφαση Μητσοτάκη για τη διαγραφή του.




Πηγές ΝΔ για exit poll: Πρέπει να μας προβληματίσει η αυξημένη αποχή | Οι πολίτες έδειξαν ότι μας εμπιστεύονται

Το exit poll για την εκτίμηση του αποτελέσματος στις φετινές ευρωεκλογές σχολιάζουν πηγές της Νέας Δημοκρατίας, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να προβληματίσει η αυξημένη αποχή», ότι «οι πολίτες έδειξαν ότι μας εμπιστεύονται» αλλά και σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «φαίνεται να προσεγγίζει τα ποσοστά της εκλογικής συντριβής του, που οδήγησαν τον Αλέξη Τσίπρα σε παραίτηση».

«Καταρχάς πρέπει να περιμένουμε τα επίσημα αποτελέσματα για να σχολιάσουμε πάνω σε μία σαφή εικόνα» ανέφεραν πηγές της ΝΔ.

«Το πρώτο δεδομένο είναι ότι πρέπει να μας προβληματίσει η αυξημένη αποχή.

Ακόμα και στο χειρότερο σενάριο με βάση τα στοιχεία των exit polls, μιλάμε για μία σημαντική νίκη, τη μεγαλύτερη σε εύρος στην ιστορία των ευρωεκλογών, δεδομένου του γεγονότος ότι οι μεγαλύτερες διάφορες μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος που έχουν σημειωθεί από τότε που διεξάγονται ευρωπαϊκές κάλπες ήταν: 9 μονάδες το 2004, 8,8 το 1981 και 9,4 μονάδες το 2019» σημειώνεται.

«Σίγουρα οι πολίτες έδειξαν ότι μας εμπιστεύονται, αλλά, ταυτόχρονα, έστειλαν και ένα μήνυμα ότι έχουν αυστηρές απαιτήσεις για να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα και να διορθώσουμε λάθη και αστοχίες. Είναι δεδομένο ότι πρέπει να ακούσουμε με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των πολιτών. Να ανταποκριθούμε στα αιτήματα και στις προσδοκίες τους.

Ας μην υποτιμούμε και το τι φαίνεται ότι συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου τα περισσότερα κυβερνώντα κόμματα καταρρέουν, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τη Γερμανία και τη Γαλλία. Κοινή συνισταμένη η άνοδος της Ακροδεξιάς» προστίθεται.

«Κάθε κόμμα έχει δικαίωμα να βάζει τον πήχη που επιθυμεί, ψηλά ή χαμηλά. Από ό,τι φαίνεται ο ΣΥΡΙΖΑ προσεγγίζει τα ποσοστά της εκλογικής συντριβής του, που οδήγησαν τον Αλέξη Τσίπρα σε παραίτηση. Βρίσκεται μάλιστα κατά πολύ κάτω από το 23% των τελευταίων ευρωεκλογών, όταν είχε λάβει 6 έδρες στο Ευρωκοινοβούλιο» καταλήγουν οι πηγές της ΝΔ, αναφορικά με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με το exit poll, η Νέα Δημοκρατία κινείται από 28% έως 32%, δεύτερος έπεται ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό που κυμαίνεται από 15,2% έως 18,2%. Τρίτο έρχεται το ΠΑΣΟΚ με εκτίμηση από 10,0% έως 13,9%. Το ΚΚΕ μοιάζει να κερδίζει τη μάχη της 4ης θέσης από την Ελληνική Λύση, ενώ Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας δείχνουν να «κλειδώνουν» την εκπροσώπησή τους στην Ευρωβουλή.




Δημοσκόπηση GPO: Προβάδισμα ΝΔ με 16,9 μονάδες

Στην πρόθεση ψήφου, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του Μαρτίου, η ΝΔ καταγράφει άνοδο 0,7% από το 28,8% στο 29,5%. Ο ΣΥΡΙΖΑ άνοδο 2,7% από το 11,7% στο 14,4% και το ΠΑΣΟΚ άνοδο 0,3% από το 11,4% στο 11,7%. Άνοδο 1% από το 6,5% στο 7,5% καταγράφει και η Ελληνική Λύση. Πτωτική η τάση για το ΚΚΕ σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα, τα οποία στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν ανοδικά.

Δημοσκόπηση GPO: Ποιοι υποψήφιοι ευρωβουλευτές προηγούνται

Μεταξύ των υποψήφιων ευρωβουλευτών της ΝΔ, πρώτη στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων έρχεται η Ελίζα Βόζεμπεργκ με 32,1%. Και ακολουθούν: Γιώργος Αυτιάς 27,1%. Βαγγέλης Μεϊμαράκης 20,2%, Φρέντης Μπελέρης 16,3%, Μανώλης Κεφαλογιάννης 13,2%, Πύρρος Δήμας 13,1%, Στέλιος Κυμπουρόπουλος 12,9% Ελεονώρα Μελέτη 9,3% ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος και ο Δημήτρης Τσιόδρας.

Στην πρώτη πεντάδα των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ προηγείται ο Κώστας Αρβανίτης με 33,7% και ακολουθούν: Νίκος Παππάς 24,1%, Νικόλας Φαραντούρης 23,2%, Έλενα Κουντουρά 22,7% και Σοφία Μπεκατώρου 18,3%.

Αντίστοιχα στην πρώτη πεντάδα των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ πρώτος είναι ο Νίκος Παπανδρέου με 26,5%, δεύτερος ο Γιάννης Μανιάτης με 24,7% και ακολουθούν Σάκης Αρναούτογλου, Φίλιππος Σαχινίδης και Λευτέρης Καρχιμάκης.

Στις δημοφιλίες των πολιτικών αρχηγών, πρώτος είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης που συγκεντρώνει 43,5% σε θετικές απόψεις. Δεύτερος είναι ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 34,9% και ακολουθούν κατά σειρά: Νίκος Ανδρουλάκης, Ζωή Κωνσταντοπούλου, Στέφανος Κασσελάκης, Κυριάκος Βελόπουλος, Αλέξης Χαρίτσης και Δημήτρης Νατσιός.

Η πλειοψηφία των πολιτών, σε ποσοστό 45,9%, θέλουν να στηρίξουν τις πολιτικές της Ε.Ε. με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές, ενώ το 41,3% θέλει να τις αποδοκιμάσει.

Το 34,3% θέλει να στηρίξει την κυβέρνηση ενώ το 60,4% θέλει να την καταψηφίσει.

Η ακρίβεια και η κατάσταση της οικονομίας θα επηρεάσουν την ψήφο του 53,4%. Το 8,2% θα επηρεαστεί από ευρωπαϊκά θέματα και ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά η ασφάλεια, η Υγεία, η εξωτερική πολιτική, τα Τέμπη, η Παιδεία και ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών.

Στο ερώτημα ποιος ασκεί την πιο ουσιαστική αντιπολίτευση, το 18,5% απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ. ΠΑΣΟΚ 12,9%, Ελληνική Λύση 10.9%, ΚΚΕ 9,1%, Πλεύση Ελευθερίας 2,7%, Νίκη 2,3% και ακολουθούν Μέρα 25, Νέα Αριστερά και άλλο κόμμα.

vradini.gr




Σε δύσκολη θέση η ΝΔ με τις Πρέσπες | Πιέζει η αντιπολίτευση φέρνει τα τρία μνημόνια στη Βουλή

Σε δύσκολη θέση έχει έρθει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο ζήτημα τήρησης της Συμφωνίας των Πρεσπών μετά την προκλητική κίνηση της προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να μην ορκιστεί με το συνταγματικό όνομα της χώρας αλλά με το σκέτο «Μακεδονία».

Παρότι η ΝΔ ως αξιωματική αντιπολίτευση την περίοδο ψήφισης της Συμφωνίας των Πρεσπών διαφωνούσε εντόνως και την καταψήφισε, ενώ δεκάδες στελέχη της βρέθηκαν στα συλλαλητήρια που διοργανώθηκαν ενάντια στη συμφωνία, πλέον καλείται να διεθνοποιήσει το ζήτημα και να υπερασπιστεί τη… συνταγματική ονομασία της γειτονική χώρας.

Παράλληλα μερίδα της αντιπολίτευσης την κατηγορεί ότι «πόνταρε στον ακροδεξιό λαϊκισμό», όπως και σε επικίνδυνη εξωτερική πολιτική, καθώς δεν έφερε έγκαιρα ως όφειλε προς ψήφιση τα μνημόνια συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία.

Πυρά από ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επιτιθέμενος κατά της κυβέρνησης προανήγγειλε ότι θα φέρει προς κύρωση τα τρία πρωτόκολλα συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία στη Βουλή, γεγονός που δεν έπραξε η ΝΔ από το 2019 και έπειτα.

Ακόμη ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανος Κασσελάκης κατηγόρησε τη ΝΔ σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως «έπαιξε στα ζάρια ένα εθνικό θέμα για μερικές χιλιάδες ακροδεξιές ψήφους».

«Εύχονταν να βγει το VMRO. Καλλιέργησαν ελπίδες στους εθνικιστές της άλλης πλευράς ότι θα ακυρώσουν μαζί τη Συμφωνία των Πρεσπών. Βγήκε λοιπόν. Τώρα το παρακαλούν να τηρήσει τη συμφωνία. Τώρα ικετεύουν. Ας αναλογιστεί ο δημοκρατικός κόσμος τι πληγές μπορεί να ανοίξει το μίσος, η προπαγάνδα και ο αμοραλισμός, όταν του δώσεις 41%», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Η Νέα Αριστερά από την πλευρά της κάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «να φέρει άμεσα προς κύρωση τα μνημόνια συνεργασίας της Συμφωνίας των Πρεσπών».

«Η Νέα Αριστερά ζητά από τον πρωθυπουργό «να φέρει άμεσα στην βουλή προς κύρωση τα μνημόνια συνεργασίας τα οποία εδώ και πέντε χρόνια έχει «παγώσει» ώστε να έχει ευχαριστημένους τους ακροδεξιούς στην κυβέρνηση και στο κόμμα του», ανέφερε μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Παράλληλα ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης από τη Θεσσαλονίκη όπου πραγματοποιεί περιοδεία κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι τα προηγούμενα χρόνια λειτούργησε ως ο «χορηγός» των εθνικιστών και του VMRO στη γειτονική χώρα και σήμερα κάνει «κωλοτούμπα» που είναι «καλοδεχούμενη».

Η στάση του ΠΑΣΟΚ που είχε καταψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών

Το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ από την πλευρά του υπογράμμισε ότι το ζήτημα της κίνησης της προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα Ντάβκοβα, πρέπει να διεθνοποιηθεί.

Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Θανάσης Γλαβίνας, «αποδείχτηκε ότι η συμφωνία των Πρεσπών έχει θολά σημεία. Η κίνηση της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, η οποία όπως γνωρίζουμε είναι ένα πρόσωπο με ιδιαίτερες εθνικιστικές αναφορές και δεν ορκίστηκε στο συνταγματικό όνομα της χώρας, έστειλε ένα σαφές πολιτικό μήνυμα».

Παράλληλα υπογράμμισε πως «εμείς στην προκειμένη περίπτωση έχουμε απολέσει τα εργαλεία που είχαμε, η χώρα έχει μπει στο ΝΑΤΟ και δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα του βέτο. Το μόνο όπλο που μας έχει μείνει είναι η Ευρώπη. Πρέπει οπωσδήποτε να διεθνοποιήσουμε το ζήτημα, κάτι που παρέλειπε να κάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το προηγούμενο διάστημα, και να πιέσουμε ακόμη περισσότερο ώστε να περάσουμε τα σωστά μηνύματα στην πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ τόνισε σε ανακοίνωση ότι «αναμένουμε πλέον τις ενέργειες, στις οποίες θα προχωρήσει η Ελληνική Κυβέρνηση για να αντιδράσει στην πρόκληση, απαντώντας τόσο σε διμερές όσο και σε πολυμερές επίπεδο, γνωστοποιώντας το ζήτημα στους διεθνείς οργανισμούς, ΕΕ και ΝΑΤΟ».

Σημειώνεται ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής το 2019 είχε καταψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Συγκεκριμένα, η Φώφη Γεννηματά είχε αναφέρει σε συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΙΝΑΛ πως «πιστεύουμε ότι δεν εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, γιατί, αντί να κλείνει πληγές του παρελθόντος, ανοίγει καινούργιες. Δημιουργεί τον κίνδυνο ενίσχυσης του αλυτρωτισμού στο μέλλον. Και το χειρότερο. Όχι μόνο δεν προηγήθηκε εθνική συνεννόηση και διάλογος για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, αλλά η κυβέρνηση εργαλειοποιεί αυτή τη συμφωνία, με στόχο την εξυπηρέτηση στενά κομματικών συμφερόντων».

Η κυβέρνηση που καλείται να υπερασπιστεί τη Συμφωνία των Πρεσπών

Πλέον η ΝΔ και συνολικότερα η κυβέρνηση καλείται να υπερασπιστεί τη Συμφωνία των Πρεσπών και να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της χώρας.

Το υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε σε ανακοίνωση ότι η πράξη της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας είναι μια που «παραβιάζει κατάφωρα τη Συμφωνία των Πρεσπών αλλά και το Σύνταγμα της γείτονος χώρας, το οποίο έχει εναρμονιστεί με τις διεθνείς της υποχρεώσεις».

Το ΥΠΕΞ διαμήνυσε ότι «η Ελλάδα, στο πλαίσιο αυτό, δηλώνει κατηγορηματικά ότι η περαιτέρω πρόοδος στις διμερείς σχέσεις της με τη Βόρεια Μακεδονία καθώς και η ευρωπαϊκή πορεία της τελευταίας εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών και κυρίως από τη χρήση της συνταγματικής ονομασίας της χώρας».

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθύμισε ότι η ΝΔ είχε αντιταχθεί στη Συμφωνία των Πρεσπών, ωστόσο, όπως είπε, «η Ελλάδα απορρίπτει χειρισμούς όπως αυτούς με τους οποίους εγκαινιάζει τη θητεία της η κυρία Σιλιάνοφσκα. Την καλεί να επανέλθει στα νόμιμα καθήκοντά της και στις συμπεριφορές που απορρέουν από τον ρόλο της. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα δεχτούμε παρόμοια ολισθήματα. Και επαναλαμβάνουμε ότι κάθε πρόοδος στις διμερείς σχέσεις, όπως και κάθε βήμα των Σκοπίων προς την Ευρώπη εξαρτώνται από την ειλικρινή τήρηση των συμφωνηθέντων. Από τη σωστή χρήση της συνταγματικής ονομασίας της γειτονικής χώρας. Και, ασφαλώς, από την αποφυγή προκλήσεων».

Ο Μάκης Βόριδης χαρακτήρισε την επιλογή της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να αποκαλέσει τη χώρα της «Μακεδονία» ως κίνηση «άμεσα μετεκλογική».

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «αν αμφισβητηθεί το πλαίσιο της Βόρειας Μακεδονίας, αύριο το πρωί έχεις μία χώρα που δεν έχει όνομα γιατί όλες οι υπόλοιπες χώρες την έχουν αναγνωρίσει με αυτό το όνομα που έχει. Αυτοί με αυτό που κάνουν «πυροβολούν τα πόδια τους». Αυτό μας γυρνάει με μία επιφυλακή για την συμφωνία αυτή, στο επίπεδο διάρθρωσης και εφαρμογής. Θεωρώ ότι είναι μία κίνηση «άμεσα μετεκλογική», και γίνεται συνήθως. Η αντίδραση της ΕΕ και της ελληνικής κυβέρνησης ήταν άμεση. Δεν έχουν και πολλά πράγματα να κάνουν στη Βόρεια Μακεδονία».

Η αντίδραση των Ευρωπαίων στο «Μακεδονία» της Σιλιάνοφσκα

Την αντίδραση και της προέδρου της Κομισιόν προκάλεσε η ορκωμοσία της Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα Ντάβκοβα.

«Προκειμένου η Βόρεια Μακεδονία να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της προς την ένταξη στην ΕΕ, είναι υψίστης σημασίας η χώρα να συνεχίσει την πορεία των μεταρρυθμίσεων και τον πλήρη σεβασμό των δεσμευτικών συμφωνιών της, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνίας των Πρεσπών», τονίζει η Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν με ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Χ.

Πολύ απογοητευτικό χαρακτηρίζει το γεγονός ότι η νέα πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας δεν χρησιμοποίησε το συνταγματικό όνομα της χώρας κατά τη σημερινή τελετή ορκωμοσίας, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, με ανάρτησή του στο Χ.

Επισημαίνει ότι «η ΕΕ υπενθυμίζει τη σημασία της συνεχούς εφαρμογής των νομικά δεσμευτικών συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας των Πρεσπών με την Ελλάδα».

Παράλληλα σήμερα το «πολύ ατυχές γεγονός» με τη νέα πρόεδρο της Βορείου Μακεδονίας να μην αναφέρει τη συνταγματική ονομασία της χώρας κατά την ορκωμοσία της, επανέλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καλώντας παράλληλα τις νεοεκλεγμένες Αρχές της χώρας, να συνεχίσουν να πείθουν όλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ότι είναι αφοσιωμένες στο ευρωπαϊκό μέλλον της Βόρειας Μακεδονίας.

Ερωτηθείς σχετικά, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης της Επιτροπής, ο εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο, αναφέρθηκε στη σχετική δήλωση της προέδρου της Επιτροπής και στη δήλωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής δράσης, σχετικά με το «πολύ ατυχές γεγονός της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας να μην αναφέρει το συνταγματικό όνομα της χώρας κατά την ορκωμοσία».

in.gr




Αυγενάκης από την Καβάλα | Οι αγρότες ψηφίζοντας τη ΝΔ προστατεύουν τα συμφέροντά τους στην ΕΕ

Να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους ενισχύοντας την παρουσία της ΝΔ στο ευρωκοινοβούλιο, κάλεσε τους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, μιλώντας σε εκπροσώπους αγροτικών φορέων στην Καβάλα.

Μάλιστα ο ΥπΑΑΤ τόνισε ότι η χώρα μας διαθέτει ένα ισχυρό διαβατήριο για την Ευρώπη που ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης. Επισήμανε ότι η ζωή των Ελλήνων είναι άμεσα συνδεδεμένη με το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και ζήτησε να πρυτανεύσει το εθνικό συμφέρον και όχι η χαλαρότητα.

 «Η ψήφος των Ευρωπαίων αγροτών έχει ιδιαίτερη σημασία στην κάλπη της κάθε χώρας. Ζητούμε από τους Έλληνες αγρότες να στηρίξουν την κεντροδεξιά. Να στηρίξουν τις θέσεις της ΝΔ για τον πρωτογενή τομέα. Δηλαδή να προστατεύσουν τη δικιά τους τη ζωή μέσα από την άσκηση μιας πολιτικής που κυριαρχεί η σοβαρότητα και παρέχει ασφάλεια και κυρίως μέσα από κινήσεις που γνωρίζουν και με συνέπεια υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ», τόνισε.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Νέστου παρουσία των βουλευτών, Νίκου Παναγιωτόπουλου, Γιάννη Πασχαλίδη, και Μακάριου Λαζαρίδη, του ΓΓ  του ΥΠΑΑΤ, Γιώργου Στρατάκου, του Δημάρχου Νέστου, Σάββα Μιχαϊλίδη, και του Προέδρου του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου και μέλους της ΕΘΕΑΣ, Σάββα Αργυράκη.

Παρόντες ήταν επίσης οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές, Δημήτρης Τσιόδρας, Σούλογλου-Νουρτζάν και Βασίλης Σακελλάρης.

«Η Ελλάδα πρέπει να στείλει μήνυμα σταθερότητας και να εκλέξει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γνώστες και όχι γνωστούς, για μια Ευρώπη που να παράγει έργο ταχύτερα για τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Υπουργός κάλεσε τους παριστάμενους να δουν ποιες πολιτικές δυνάμεις έχουν προωθήσει τα συμφέροντα των αγροτών και ποιες όχι. Αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις των αγροτών και στα αιτήματά τους που ικανοποιήθηκαν, όπως η επιστροφή χρημάτων από το φόρο για το πετρέλαιο, η άμεση καταβολή προκαταβολών, η μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της μείωσης της τιμής της κιλοβατώρας.

Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην τομή που συνιστά η δημιουργία των αγροτικών τμημάτων στα επιμελητήρια, στη διενέργεια εντατικών ελέγχων οι οποίοι ξεκίνησαν πριν τις κινητοποιήσεις και επισήμανε ότι καμία υπόθεση δεν μένει πλέον στο συρτάρι και σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο αποστέλλεται μήνυμα στην αγορά. Επανέλαβε δε πως «δεν κάνουμε πίσω για κανέναν και οποίος έχει παίξει παιχνίδια στην πλάτη των παραγωγών, μας έχει απέναντι».

Οι αλλαγές στην ΚΑΠ

 Όσον αφορά τις αλλαγές στην ΚΑΠ, καταθέσαμε σε χρόνο μηδέν, είπε ο Υπουργός, έξι προτάσεις τεχνικής βελτίωσής της, οι οποίες έγιναν όλες δεκτές, μεταξύ των και αυτή για την αγρανάπαυση.

Επενδύσαμε, τόνισε, στην αγροτική διπλωματία και στη σταθερή συνεργασία τόσο μέσω της συμμαχίας των χωρών της Μεσογείου, της γνωστής EUMED9 την οποία για θέματα γεωργίας και αλιείας ενεργοποίησε η Ελλάδα, όσο και μέσω του ΕΛΚ το οποίο υιοθέτησε το σύνολο των 19 προτάσεων που κατέθεσε τη χώρα μας.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης πρόσθεσε πως για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος και πρέπει να υπάρχει αρμονία και ομαλότερη προσαρμογή στην «πράσινη μετάβαση».

Οι προτεραιότητες στην αναθεώρηση της ΚΑΠ

 Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα που έχει ξεκινήσει για αναθεώρηση της ΚΑΠ με στόχο να υπάρξουν μέχρι τον Οκτώβριο που θα αλλάξουν οι Επιτροπές, ακόμα τρεις τουλάχιστον αλλαγές:

–           Απλοποίηση των οικολογικών σχημάτων, καθώς τα 33 που αφορούν στη χώρα μας είναι πάρα πολλά.

–           Το 2% των πόρων της ΚΑΠ που αντιστοιχεί σε κάθε κράτος – μέλος να μπορεί να αξιοποιηθεί για την αντιμετώπιση θεομηνιών.

–           Να δοθεί η δυνατότητα για μεταφορά πόρων από πυλώνα σε πυλώνα και από έτος σε έτος, ώστε να μπορέσει να αξιοποιηθεί το μέγιστο των πόρων που αντιστοιχούν σε κάθε χώρα.

Στα μείζονος σημασίας ζητήματα που έθεσαν οι αγρότες, όπως αυτό του νερού, ο Υπουργός είπε ότι ξεκίνησε η προσπάθεια για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων, ο οποίος πιλοτικά θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλία και θα προχωρήσει με προτεραιότητα τις περιοχές που κινδυνεύουν από πλημμυρικά φαινόμενα ή ερημοποίηση.

Συνεχίζεται η εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ

 Ένα ακόμα θέμα που έθιξε είναι αυτό της εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ όπου με κατηγορηματικότητα τόνισε ότι δεν θα προκληθεί καμία καθυστέρηση στις καταβολές προς τους αγρότες, λόγω της παρέμβασης της ΕΕ, που έγινε λόγω των λαθών που εντοπίσθηκαν κυρίως το 2016, αλλά και στην περίοδο της αμέσως προηγούμενης διοίκησης.

Σημείωσε ότι λόγω της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλει η νέα διοίκηση κατέστη δυνατή η έγκαιρη καταβολή από τον ΟΠΕΚΕΠΕ 785 εκατ. ευρώ στους αγρότες και στηλίτευσε την κριτική που είχε ασκήσει στην αγροτική πολιτική της κυβέρνησης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη δημόσια διαβούλευση για το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ η οποία ξεκινά εντός των επόμενων ημερών, τονίζοντας ότι αυτός πρέπει να είναι σωστός, λειτουργικός, και δίκαιος. Επίσης, ζήτησε από τους αγρότες της Καβάλας να βγουν μπροστά για τη σύσταση διεπαγγελματικής οργάνωσης ακτινιδίου, καθώς έρχεται στη Βουλή το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.




Γκάλοπ Marc για το ΘΕΜΑ | Περνάει τον πήχη του 33% η ΝΔ, στο Κέντρο η μάχη για τους αναποφάσιστους

Στο όριο του πήχη τον οποίο έθεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κινείται η εκλογική απήχηση της κυβερνητικής παράταξης, η οποία έξι εβδομάδες πριν από την ευρωκάλπη της 9ης Ιουνίου αναπτύσσει δυναμική που την οδηγεί στην επίτευξη του στόχου για ποσοστό αντίστοιχο με το 33,12% που είχε λάβει η Ν.Δ. στην προ πενταετίας ανάλογη αναμέτρηση για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αν και σε αδρές γραμμές και με εξαίρεση τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση του ΠΑΣΟΚ οι υφιστάμενοι συσχετισμοί δυνάμεων στην πρόθεση ψήφου παραμένουν αμετάβλητοι, ωστόσο, όπως προοιωνίζονται τα ευρήματα της μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε για το «ΘΕΜΑ» η εταιρεία Marc, ο καθοριστικός παράγων που θα κρίνει την έκβαση της αναμέτρησης είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κατανεμηθεί το 10% του εκλογικού σώματος, το οποίο εξακολουθεί να δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει.

PINAKAS2

Από το προφίλ της συγκεκριμένης δεξαμενής ψηφοφόρων που διερεύνησαν οι αναλυτές της εταιρείας μετρήσεων προκύπτει ότι στην πλειονότητά τους αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώοι (26,2%) και κεντροαριστεροί (21,8%), ενώ έχουν ποικίλη κομματική προέλευση έχοντας ψηφίσει Ν.Δ. (28%), ΣΥΡΙΖΑ (24%) και ΠΑΣΟΚ (16,7%), γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κρίσιμη μάχη θα δοθεί -κι αυτή τη φορά- για την επικράτηση στον χώρο του Κέντρου.

poll-1

Την ίδια ώρα, άλλωστε, τα κόμματα της πέραν της Ν.Δ. Δεξιάς εμφανίζονται μεν με ενισχυμένη απήχηση, πλην όμως φαίνεται ότι οι δυνάμεις τους έχουν πιάσει ταβάνι και το μόνο διακύβευμα της δικής τους προεκλογικής καμπάνιας θα είναι πιθανότατα η διεκδίκηση του 2,2% του εκλογικού σώματος που εξακολουθεί να συντάσσεται με τον σχηματισμό Σπαρτιάτες, ο οποίος δεν θα συμμετάσχει στις εκλογές μετά την πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου που κατέληξε ότι πραγματικός αρχηγός τους είναι ο έγκλειστος στις φυλακές πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης.

Αναλυτικότερα, από τα ευρήματα της μέτρησης στην πρόθεση ψήφου προκύπτει ότι η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης της δύναμής της, αφού συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη έρευνα της Marc κέρδισε μία μονάδα και έφτασε στο 30,6%, ποσοστό που είναι υπερδιπλάσιο από τον επόμενο στην κατάταξη αντίπαλό της. Σε ανοδική τροχιά κινείται και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ανέβασε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες την απήχησή του κατά το τελευταίο τρίμηνο και με 12,8% πέρασε καθαρά δεύτερος, πλην όμως απέχει σημαντικά από τον στόχο της ανατροπής των συσχετισμών που έχει θέσει ο αρχηγός του Στέφανος Κασσελάκης.

poll-2
poll-3
Ο Βελόπουλος

Πτωτικά, στον αντίποδα, εξακολουθεί να πορεύεται το ΠΑΣΟΚ που απώλεσε 4 εκατοστιαίες μονάδες από τον περασμένο Ιανουάριο και βρίσκεται μακριά από την επιδίωξη του προέδρου του Νίκου Ανδρουλάκη να αναδειχθεί σε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Υπό προϋποθέσεις, μάλιστα, η Χαριλάου Τρικούπη κινδυνεύει να χάσει και την τρίτη θέση αν δεν ανακοπεί η τάση ανόδου που παρουσιάζει η Ελληνική Λύση, η οποία κέρδισε 3 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο και μπορεί -μαζί με τη Φωνή Λογικής- να συμμετάσχει στη λεία των ψήφων των Σπαρτιατών.

Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι στην εκτίμηση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών η ανώτατη τιμή την οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, που είναι το 11,1%, είναι μεγαλύτερη από την κατώτατη τιμή του 10%, όπου υπολογίζεται ότι μπορεί να βρεθεί η εκλογική δύναμη του ΠΑΣΟΚ.

Με βάση την εκτίμηση της Marc για το τελικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, η Νέα Δημοκρατία, που παρουσιάζει συσπείρωση των παλαιών της ψηφοφόρων σε ποσοστό 69,2%, αναμένεται να βρεθεί στο 33,4%, αφήνοντας πολύ πίσω τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, με συσπείρωση της τάξης του 52,8%, ανεβαίνει στο 14,7%, που υπολείπεται σαφώς τόσο από το 17,83% που συγκέντρωσε ο Αλέξης Τσίπρας στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές όσο, πολύ περισσότερο, από το 23,75% των ευρωεκλογών του Μαΐου του 2019.

Για το ΠΑΣΟΚ η εκτίμηση είναι ότι θα κινηθεί πέριξ του 11,4%, που είναι πολύ κοντά στο 11,84% των προηγούμενων βουλευτικών εκλογών, αλλά μεγαλύτερο από το 7,72% που είχε η Χαριλάου Τρικούπη στις τελευταίες ευρωεκλογές. Κερδισμένοι της αναμέτρησης θα είναι η Ελληνική Λύση, εφόσον επιβεβαιωθεί η εκτίμηση για ποσοστό 9,8%, το ΚΚΕ, που υπολογίζεται να φτάσει στο 8,5%, καθώς και η Πλεύση Ελευθερίας, εφόσον φτάσει στο 5,3%.

Χαμηλότερα, αλλά πάνω από το όριο του 3%, κινείται η Νίκη, που υπολογίζεται να φτάσει στο 3,4%, και είναι το έβδομο και τελευταίο που περνά τον πήχη της κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης και μπορεί να ελπίζει στην εκλογή ευρωβουλευτή. Κάτω από τον ίδιο πήχη φαίνεται να περνούν η Νέα Αριστερά με 2,5%, το ΜέΡΑ25 με 2,4%, η Φωνή Λογικής της Αφροδίτης Λατινοπούλου με 2,2% και οι Δημοκράτες του Ανδρέα Λοβέρδου με 1,7%.

Η υπεροχή της κυβερνητικής παράταξης προκύπτει και από ένα επιπλέον εύρημα της μέτρησης της Marc που αφορά την κομματική εγγύτητα που αισθάνονται οι πολίτες. Ειδικότερα, στο σχετικό ερώτημα, το 32,5% του δημοσκοπικού δείγματος απάντησε ότι βρίσκεται πιο κοντά στη Ν.Δ., ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι 12,9% και για το ΠΑΣΟΚ 10,9%. Επονται η Ελληνική Λύση με 8%, το ΚΚΕ με 7,5%, η Πλεύση Ελευθερίας με 3,9%, ενώ ακόμη χαμηλότερα βρίσκονται τα υπόλοιπα κόμματα και ένας στους 11 (10,9%) απαντά ότι δεν νιώθει κοντά σε κάποιο κόμμα.

poll-4

Πέμπτος σε δημοφιλία ο Ανδρουλάκης

Προωθητικά για τους σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς φαίνεται να λειτουργεί και το crash test μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερέχει σε δημοφιλία και αποσπά πολύ μεγάλο προβάδισμα στην έκφραση εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό του από τους πολίτες. Ο πρωθυπουργός και αρχηγός της Ν.Δ. έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θετικής γνώμης (42,3%) και το μικρότερο στις αρνητικές γνώμες (57%) ανάμεσα στους 10 ηγέτες ισάριθμων κοινοβουλευτικών κομμάτων που μέτρησε η Marc.

Στη δεύτερη θέση (με 35,9%) κατατάσσεται ο Δημήτρης Κουτσούμπας και ακολουθεί η Ζωή Κωνσταντοπούλου (με 33,6%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πλασάρισμα στην τέταρτη θέση (27%) του Ανδρέα Λοβέρδου, ο οποίος προηγείται με βραχεία κεφαλή από τον Νίκο Ανδρουλάκη (26,9%) αλλά και από τον Στέφανο Κασσελάκη (25,9%). Χαμηλότερα κινούνται ο Κυριάκος Βελόπουλος (25%), ο Αλέξης Χαρίτσης (20,2%), ο Δημήτρης Νατσιός (12,8%) και ο Βασίλης Στίγκας (7,5%).

Το ηγετικό προφίλ του πρωθυπουργού διευρύνεται σημαντικά όταν καλούνται οι πολίτες να υποδείξουν τον πολιτικό αρχηγό που εμπιστεύονται περισσότερο στο τιμόνι της χώρας. Το 37,6% υπέδειξε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είναι ο μόνος που συγκεντρώνει ποσοστό που υπερβαίνει τη δύναμη του κόμματός του στην πρόθεση ψήφου. Πολύ πίσω στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης με 10,3% και ακολουθούν ο Κυριάκος Βελόπουλος με 6,7%, ο Νίκος Ανδρουλάκης με 6,2%, ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 5,5%, η Ζωή Κωνσταντοπούλου με 4,9%, ο Δημήτρης Νατσιός με 1,5%, ο Ανδρέας Λοβέρδος με 1,3%, ο Αλέξης Χαρίτσης με 1% και ο Βασίλης Στίγκας με 0,4%.

Η εμπιστοσύνη που απολαμβάνει στην κοινή γνώμη ο Κυριάκος Μητσοτάκης οικοδομείται χάρη και στην απήχηση που βρίσκει σε ψηφοφόρους άλλων κομμάτων. Με βάση την ψήφο που έδωσαν στις βουλευτικές εκλογές του 2023 δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται το 78% όσων ψήφισαν Ν.Δ., το 17,9% όσων ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και το 8,1% όσων ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα η εμπιστοσύνη αυτών που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στο πρόσωπο του Στέφανου Κασσελάκη είναι στο 38,1% και από όσους ψήφισαν ΠΑΣΟΚ εμπιστοσύνη στον Νίκο Ανδρουλάκη εκφράζει το 38,3%. Εξάλλου, ο πρωθυπουργός κερδίζει την εμπιστοσύνη του 75,5% των κεντροδεξιών, του 59,5% των δεξιών και προηγείται με 38,8% στους κεντρώους, στους οποίους η προτίμηση στον κ. Ανδρουλάκη περιορίζεται στο 8,9%, στον κ. Βελόπουλο στο 8,3% και στον κ. Κασσελάκη στο 7,4%.

poll-5
poll-6

Αντέχει η κυβέρνηση

Σε φάση ανάκαμψης της εικόνας της στην κοινή γνώμη φαίνεται να βρίσκεται και η κυβέρνηση, η οποία βελτιώνει ελαφρώς τα αποτελέσματα της αξιολόγησής της. Το 39,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε ότι αξιολογεί θετικά τους πρώτους δέκα μήνες της δεύτερης θητείας Μητσοτάκη, ενώ τον προηγούμενο μήνα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 38,6%. Υπερτερούν οι πολίτες που κάνουν αρνητική αξιολόγηση αλλά το ποσοστό τους μειώθηκε σε 59,8% από 60,5%, που ήταν στην αμέσως προηγούμενη μέτρηση. Θετικό πρόσημο βάζουν δύο στους τρεις (75,7%) που ψήφισαν Ν.Δ. πριν από έναν χρόνο, αλλά και ένας στους τέσσερις (25,2%) που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ. Ενώ αρνητικά βαθμολογούν την κυβέρνηση οι εννέα στους δέκα ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ (90,2%) και των μικρότερων κομμάτων (87,1%).

Η ανατροπή, εξάλλου, που καταγράφεται στη μάχη για τη δεύτερη θέση που δίνουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ αποτυπώνεται και στις απαντήσεις που έδωσαν οι πολίτες όταν κλήθηκαν να εκφράσουν άποψη για το κόμμα που, κατά τη γνώμη τους, ασκεί την πιο ουσιαστική αντιπολίτευση. Ενώ τον προηγούμενο μήνα η διαφορά υπέρ της Κουμουνδούρου ήταν μικρή, αφού το 12,6% είχε υποδείξει τον ΣΥΡΙΖΑ και το 11,7% το ΠΑΣΟΚ, στη νέα μέτρηση η ψαλίδα της διαφοράς άνοιξε, καθώς πιο ουσιαστική θεωρεί την αντιπολίτευση από το κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη το 15,6% έναντι του 12,7% που πιστεύει το ίδιο για το κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη.

protothema.gr



Στην Καβάλα βρέθηκε ο Υποψήφιος Ευρωβουλευτής ΝΔ Σπύρος Καρανικόλας

Σχεδόν ένας μήνας έμεινε μέχρι τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου και οι επισκέψεις από Υποψήφιους Ευρωβουλευτές είναι πλέον συχνές.

Το πρωί της Πέμπτης 25 Απριλίου την Καβάλα επισκέφθηκε ο κ. Σπύρος Καρανικόλας Υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ο οποίος κατά την άφιξη του πέρασε από το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη  Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου ενώ στην συνέχεια της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Υποψήφιος ήρθε σε επικοινωνία με φορείς της πόλης, συζητώντας τα όσα προβλήματα υπάρχουν έχοντας ως μέλημα να μεταφέρει τις πληροφορίες στην κεντρική διοίκηση.




Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Δείτε την εκδήλωση

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65

«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

Σταϊκούρας

Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό». 

Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα.  Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.

Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγή: protothema.gr




Πιο κοντά η υποψηφιότητα του Μπελέρη στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

Πιο κοντά μοιάζει να είναι, σύμφωνα με τις ενδείξεις η υποψηφιότητα του Φρέντι Μπελέρη στο ευρωψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, κατά πληροφορίες, βρέθηκαν χθες στο Μέγαρο Μαξίμου ο γιος και ο αδερφός του Μπελέρη, ώστε να ξεπεραστούν όποια διπλωματικά εμπόδια σχετικά με την υποψηφιότητα του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας.




Μιχάλης Ταμήλος | Διαγράφεται από τη ΝΔ μετά τις προκλητικές δηλώσεις για τα Τέμπη

Τη διαγραφή του Μιχάλη Ταμήλου, ανακοίνωσε η ΝΔ, μετά τις προκλητικές δηλώσεις που έκανε ο πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος για τα Τέμπη.

Η ανακοίνωση για τη διαγραφή Ταμήλου

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας αναφέρει τα εξής: «Με απόφαση της Γραμματέως της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Μαρίας Συρεγγέλα, διαγράφεται από μέλος της Νέας Δημοκρατίας ο Μιχαήλ Ταμήλος. Οι δηλώσεις του δεν συνάδουν με τις αρχές και τις αξίες μας και δεν έχουν καμία θέση στο κόμμα μας».

Οι δηλώσεις που προκάλεσαν σάλο

Υπενθυμίζεται πως ο κ. Ταμήλος, σε συνέντευξή του στο Ράδιο Ζυγός, όπως αναφέρει το trikalanews.gr που έχει και το σχετικό ηχητικό, σχολίασε όσα συνέβησαν στη παρέλαση για την 25η Μαρτίου στα Τρίκαλα.

Με αφορμή την παρουσία των γονέων των κοριτσιών από το Καστράκι που σκοτώθηκαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, στην παρέλαση, σχολίασε:

«Με αφορμή το γεγονός, ξέρεις πόσοι Τρικαλινοί πέθαναν το 20231977 Τρικαλινοί απεβίωσαν εντός του 2023. Μεταξύ των οποίων ήταν και τα τρία παιδιά. Δεν θα πάρουν μαντήλια να κλαίνε όλα τα Τρίκαλα επειδή 1977 Τρικαλινοί πέθαναν…Η ζωή συνεχίζεται. Ο καθένας έχει τα προβλήματά του. Ψάχνει να βρει δουλειά. Ο άλλος, του σκοτώνουν το παιδί τη γυναίκα κτλ, θα πάει ο ίδιος στις αρμόδιες υπηρεσίες, στα δικαστήρια εκεί που πρέπει. Δεν μπορεί να επιβάλλεις στην κοινωνία να υποφέρει για σένα. Υπάρχει ζωή για τους άλλους… όλα τα Τρίκαλα ασχολούνται με το θέμα αυτό;».

«Σιγά την πρόταση μομφής»

Μάλιστα, ο πρώην γαλάζιος βουλευτής αναφέρθηκε και στην πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, την οποία χαρακτήρισε «θέατρο εντυπώσεων». «Καμιά οικογένεια δεν θα τη σώσει ο Μητσοτάκης, ο Ανδρουλάκης κανένας… Μόνοι οι συγγενείς θα πρέπει να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Θα τελειώσει κι αυτό και η ζωή συνεχίζεται… σιγά τώρα την πρόταση μομφής», ανέφερε, μεταξύ άλλων.

ethnos.gr




Η ΝΔ ανακοίνωσε τους πρώτους 28 υποψήφιους ευρωβουλευτές – Δείτε τα ονόματα

α 28 πρώτα ονόματα υποψηφίων για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου ανακοίνωσε η Νέα Δημοκρατία.

Ως προς τους νυν ευρωβουλευτές της ΝΔ, μια νέα θητεία θα διεκδικήσουν ο επικεφαλής της Κ.Ο. της ΝΔ Βαγγέλης Μεϊμαράκης, η Ελίζα Βόζενμπεργκ, ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος, η Μαρία Σπυράκη και ο Μανώλης Κεφαλογιάννης. Από τη «φουρνιά» του 2019, εκτός μένουν η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στην υπόθεση με τα e-mails της, ο Θεόδωρος Ζαγοράκης που οδεύει προς το ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο Γιώργος Κύρτσος που έχει διαγραφεί από τη ΝΔ.




Δημοσκόπηση ΜARC για το ΘΕΜΑ: Στο 35% η ΝΔ , τρεις μονάδες έχασε το ΠΑΣΟΚ σε 50 ημέρες

Με βασικό όπλο την αυξημένη εμπιστοσύνη των πολιτών στο πρόσωπο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και σε συνδυασμό με τη σταθερή πρωτοκαθεδρία που κατέχει στον χώρο του Κέντρου, η κυβερνητική παράταξη διατηρεί βάσιμες ελπίδες να περάσει πάνω από τον πήχη του 2019, που είναι ο ανεπίσημος εκλογικός στόχος εν όψει της ευρωκάλπης της 9ης Ιουνίου.

Στις προηγούμενες ευρωεκλογές η Νέα Δημοκρατία είχε συγκεντρώσει ποσοστό 33,12% και ήταν μπροστά από τον ΣΥΡΙΖΑ κατά 9,37%, ενώ στην παρούσα συγκυρία προσεγγίζει δημοσκοπικά το 35% και αποσπά προβάδισμα 21,5 μονάδων. Παρά το γεγονός ότι καταγράφεται το τελευταίο διάστημα αύξηση των αρνητικών αξιολογήσεων για την κυβέρνηση, με αιχμή το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας που ταλανίζει τη μεγάλη πλειοψηφία των νοικοκυριών, τόσο ο πρωθυπουργός όσο και η Νέα Δημοκρατία διατηρούν το υψηλό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων τους, το οποίο έχουν κατοχυρώσει ήδη από τις βουλευτικές εκλογές του περασμένου χρόνου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε για λογαριασμό του «ΘΕΜΑτος» η εταιρεία Marc, η βασική μεταβολή που παρατηρείται στο πολιτικό σκηνικό, όπως αυτό διαρθρώνεται σχεδόν δυόμισι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, είναι η κάμψη της εκλογικής απήχησης του ΠΑΣΟΚ, το οποίο στην πρόθεση ψήφου απώλεσε σχεδόν τρεις εκατοστιαίες μονάδες, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει ο ΣΥΡΙΖΑ που με βραχεία κεφαλή επανακτά τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των κομμάτων.

ektimisi-apotelesmatos-euroekloges



Απάντηση ΝΔ σε ΣΥΡΙΖΑ για την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου | Κουνάνε το δάχτυλο αυτοί που έχουν αμετάκλητα καταδικασμένους

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ δίνει η Νέα Δημοκρατία, σχετικά με την υπόθεση της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου και της διαρροής προσωπικών δεδομένων Ελλήνων του εξωτερικού.

Πηγές της ΝΔ αναφέρουν πως είναι προκλητικό να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ που έχει στις τάξεις του αμετάκλητα καταδικασμένους για βαρύτατα αδικήματα, και που γι αυτούς η λέξη «παραίτηση» είναι διαχρονικά άγνωστη.

«Είναι προκλητικό αυτοί, που καμαρώνουν ότι έχουν στις τάξεις τους αμετάκλητα καταδικασμένους για βαρύτατα αδικήματα και πρωταγωνιστές σκοτεινών υποθέσεων χειραγώγησης των Μέσων και της Δικαιοσύνης, για τους οποίους η λέξη παραίτηση είναι διαχρονικά άγνωστη, να κουνάνε το δάχτυλο σε περιπτώσεις, που οι παραιτήσεις προηγήθηκαν των πορισμάτων των αρμοδίων αρχών, οι οποίες προφανώς συνεχίζουν να κάνουν όσα προβλέπονται».