Ζελένσκι: Αν δεν μας δεχτούν στο ΝΑΤΟ, πρέπει να φτιάξουμε το δικό μας εντός της Ουκρανίας

Η Ουκρανία θα πρέπει να δημιουργήσει το δικό της «ΝΑΤΟ», εάν η χώρα δεν γίνει δεκτή στη Βορειοατλαντική Συμμαχία, δήλωσε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε ανάρτησή του στο Twitter, δείχνοντας να αναγνωρίζει τις δυσκολίες του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

«Το ΝΑΤΟ είναι η πιο αποδοτική επιλογή για την αποτροπή ενός νέου πολέμου. Είναι η απλούστερη και πιο λογική λύση» έγραψε ο Ουκρανός πρόεδρος, ο οποίος συνέχισε, αναφερόμενος στο «plan B» για τη χώρα του σε περίπτωση που, τελικά, δεν ενταχθεί στη Συμμαχία.

 

«Εάν η Ουκρανία δεν ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, θα πρέπει να δημιουργήσουμε το ΝΑΤΟ εντός της Ουκρανίας, πράγμα που σημαίνει τη διατήρηση ενός στρατού αρκετά ισχυρού για να αποκρούσει την επίθεση, τη χρηματοδότησή του, την παραγωγή και αποθήκευση αρκετών δικών μας όπλων και τη διαπραγμάτευση με τους εταίρους μας σχετικά με τη συμμετοχή τους για να αποτρέψουμε τη Ρωσία από το να ξεκινήσει έναν ακόμη πόλεμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εγγυήσεων ασφαλείας – στρατιωτικών, οικονομικών και πολιτικών. Πρέπει να σταθμίσουμε τα πάντα – τι είναι φθηνότερο, τι είναι πιο ρεαλιστικό και τι μπορεί να γίνει πιο γρήγορα. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι υποστηρίζουν την Ουκρανία στο έργο μας για πραγματική ασφάλεια» πρόσθεσε ο Ζελένσκι.

 

Πηγή:protothema.gr




Στάρμερ σε Ζελένσκι: Η Ουκρανία είναι «σε μη αναστρέψιμη πορεία προς το ΝΑΤΟ»

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ επανέλαβε στον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ότι, για το Λονδίνο, η Ουκρανία είναι «σε μη αναστρέψιμη πορεία προς το ΝΑΤΟ», σύμφωνα με μια σύνοψη της τηλεφωνικής συνομιλίας που είχαν σήμερα οι δύο ηγέτες και έδωσε στη δημοσιότητα η Ντάουνινγκ Στριτ.

«Ο πρωθυπουργός επανέλαβε τη δέσμευση του Ηνωμένου Βασιλείου ότι η Ουκρανία είναι σε μη αναστρέψιμη πορεία προς το ΝΑΤΟ, όπως έχει συμφωνηθεί από τους συμμάχους κατά τη σύνοδο κορυφής της Ουάσινγκτον πέρυσι», δήλωσε εκπρόσωπος της Ντάουνινγκ Στριτ, μετά τη δήλωση της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ ότι η ένταξη της Ουκρανίας στην Ατλαντική συμμαχία δεν είναι «ρεαλιστική».

Οι δύο ηγέτες είχαν τηλεφωνική συνομιλία σήμερα το πρωί ενώ στη Γερμανία ξεκίνησε η Διάσκεψη για την Ασφάλεια, στο περιθώριο της οποίας ο Ουκρανός πρόεδρος αναμένεται να συναντηθεί με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί δύο ημέρες μετά την τηλεφωνική συνομιλία ανάμεσα στον Ντόναλντ Τραμπ και τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν κατά την οποία συμφωνήθηκε, σύμφωνα με τον Αμερικανό πρόεδρο, η έναρξη «άμεσων» διαπραγματεύσεων προκειμένου να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Αυτή η δηλωμένη επιθυμία για διαπραγματεύσεις χωρίς καθυστέρηση προκαλεί φόβους στο Κίεβο και στους Ευρωπαίους συμμάχους του για μια διευθέτηση της σύγκρουσης που δεν θα είναι προς όφελος της Ουκρανίας.

Κατά την τηλεφωνική συνομιλία που είχε σήμερα με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο Κιρ Στάρμερ ήταν ξεκάθαρος ως προς το ότι «δεν μπορούν να υπάρξουν συνομιλίες για την Ουκρανία, χωρίς την Ουκρανία», επέμεινε η Ντάουνινγκ Στριτ.

«Η Ουκρανία χρειάζεται ισχυρές εγγυήσεις ασφαλείας, περισσότερα φονικά όπλα και ένα κυρίαρχο μέλλον, και μπορεί να υπολογίζει στο Ηνωμένο Βασίλειο προκειμένου να εντείνει τις προσπάθειές της», είπε ακόμη ο Βρετανός πρωθυπουργός.

Προχθές, Τετάρτη, ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ εκτίμησε πως «δεν είναι ρεαλιστική» μια επιστροφή της Ουκρανίας στα προ του 2014 σύνορά της, δηλ. περιλαμβανομένης της Κριμαίας, και είπε πως μια ένταξη της Ουκρανίας στην Ατλαντική συμμαχία έπειτα από διαπραγματεύσεις για μια διευθέτηση της σύγκρουσης «δεν είναι ρεαλιστική».

 

Πηγή:protothema.gr




Στο Μαξίμου σήμερα ο γ.γ. του ΝΑΤΟ – Τι φέρνει στις βαλίτσες του ο Ρούτε και ποιες είναι οι προσδοκίες της Αθήνας

Ποια θέματα θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνάντησής του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ο προϋπολογισμός του 2025 πρωταγωνίστησε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, η συνεδρίαση του οποίου διήρκεσε τρεισήμισι ώρες υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να επισημαίνει ότι ο νέος προϋπολογισμός συνδυάζει τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την οικονομική ανάπτυξη, καθώς στόχο έχει να απαντήσει σε εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες, επουλώνοντας τις πληγές της κρίσης της περασμένης δεκαετίας και συντελώντας στο να ανέβει η πατρίδα μας ακόμα ψηλότερα.

Μεταξύ άλλων αυτό που συζητήθηκε είναι ότι η εξυγίανση των οικονομικών του κράτους επιτρέπει την κάλυψη εθνικών αναγκών όπως η ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Ένα θέμα που αναμένεται να κυριαρχήσει σήμερα κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού στις 12.00 στο Μέγαρο Μαξίμου με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, ο οποίος έρχεται στην Ελλάδα προσερχόμενος από την Άγκυρα, καθώς χθες είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Τουρκίας, με τον οποίο συνομίλησε για τις αυξανόμενες προκλήσεις και τη «συλλογική μας ασφάλεια», αλλά και με τους υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας, Χακάν Φιντάν και Γιασάρ Γκιουλέρ αντίστοιχα.

Στο «τραπέζι» της συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα

Νωρίτερα ο πρώην πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Μαρκ Ρούτε, θα βρεθεί στα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών για συνομιλίες με Νίκο Δένδια και Γιώργο Γεραπετρίτη αντίστοιχα. Στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε αναμένεται να βρεθούν τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή, ενόψει και της ανάληψης της Προεδρίας των ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ τον Ιανουάριο, η αλληλεγγύη των συμμάχων του ΝΑΤΟ και η συμβολή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ ως σύμμαχος.

Αυτό που επισημαίνεται από την ελληνική πλευρά είναι ότι συνολικά οι δαπάνες για την Άμυνα το 2025 θα είναι αυξημένες κατά 73% σε σχέση με το 2019, καθώς οι φυσικές παραλαβές –καθώς αναμένεται μεταξύ άλλων η παραλαβή των φρεγατών Belharra– αναμένεται να αυξηθούν κατά 746 εκατ. το 2025 και να διαμορφωθούν σε 1,641 δισ. έναντι 896 εκατ. το 2024. «Δαπανούμε κάτι παραπάνω από το 3% του ΑΕΠ μας για αμυντικές δαπάνες», επανέλαβε χθες ο πρωθυπουργός και αυτό αναμένεται να τονίσει και σήμερα στον Μαρκ Ρούτε, ο οποίος και θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι ως γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ στη χώρα μας μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη Παρασκευή ο νέος γ.γ. του ΝΑΤΟ συναντήθηκε με τον Ντόναλντ Τραμπ για πρώτη φορά μετά την επανεκλογή του στην προεδρία των ΗΠΑ, με τον οποίο συζήτησε για «το εύρος των παγκόσμιων ζητημάτων ασφαλείας που αντιμετωπίζει η συμμαχία». Θετικό είναι για την Ελλάδα το γεγονός ότι Ντόναλντ Τραμπ σε δηλώσεις του έχει επιμείνει ότι ένα ισχυρό ΝΑΤΟ απαιτεί από όλα τα κράτη-μέλη να κάνουν το δικό τους μέρος αναλόγως της οικονομικής τους δύναμης.

Οι σχέσεις Μητσοτάκη – Ρούτε δεν θα χτιστούν από την αρχή, καθώς επί πρωθυπουργίας του Ολλανδού είχαν συναντηθεί και μάλιστα στη συνάντηση που είχαν πριν από περίπου έναν χρόνο στη Χάγη ο Μαρκ Ρούτε είχε αποδώσει τα εύσημα στην Ελλάδα για την πρόοδο στην οικονομία της, με την χώρα μας να έχει ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα.

Παράλληλα η συνάντηση γίνεται και λίγα 24ωρα μετά την αποκάλυψη από την «Καθημερινή της Κυριακής» ότι στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, στις ΗΠΑ αυτό που συζήτησε μεταξύ άλλων με τον Τζο Μπάιντεν ήταν η ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στο ΝΑΤΟ, όταν οι πολιτικές συνθήκες το επιτρέψουν.

«Μην ξεχνάμε ότι Αθήνα και Λευκωσία ακολουθούν κοινή γραμμή πλεύσης και έχουν διαρκώς ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας», σχολίαζε κυβερνητικός αξιωματούχος και τόνιζε επίσης ότι «για να φτάσουμε στον στόχο αυτό θα πρέπει να έχουν προηγηθεί θετικές εξελίξεις στο κυπριακό πρόβλημα και πρόοδος στα ευρωτουρκικά».

Όπως και να έχει, η άφιξη του γ.γ. του ΝΑΤΟ στην Αθήνα μία ημέρα μετά την επίσκεψή του στην Άγκυρα θεωρείται από μόνη της είδηση.




Κινητοποίηση του ΚΚΕ ενάντια σε πολεμική άσκηση του ΝΑΤΟ

Σύμφωνα με το ΚΚΕ ΑΜΘ με αυτή την άσκηση επιδιώκεται να ενισχυθεί ο ιμπεριαλιστικός πόλος των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στον πόλεμο της Ουκρανίας

Σε κινητοποίηση έξω από το στρατόπεδο στο Πετροχώρι της Ξάνθης προχώρησαν μέλη του ΚΚΕ για να καταγγείλουν τη διεξαγωγή της διακρατικής άσκησης «Ολυμπιακή Συνεργασία – 24/ Olympic Cooperation – 24».

Η Επιτροπή Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει την κυβέρνηση που εμπλέκει ολοένα και πιο βαθιά της χώρα και τις Ένοπλες Δυνάμεις στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και σημειώνει: «Η κυβέρνηση με αυτή την άσκηση μπαίνει μπροστά για να συσπειρώσει πλάι στο αιματοβαμμένο ΝΑΤΟ επιπλέον χώρες. Στην άσκηση συμμετέχουν η Ελλάδα, η Αλβανία, η Αρμενία, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Γαλλία, η Γεωργία, η Ιορδανία και η Κύπρος. Να σταματήσει τώρα η αξιοποίηση του Πετροχωρίου από τους Αμερικανονατοϊκούς δολοφόνους».

Σύμφωνα με το ΚΚΕ ΑΜΘ με αυτή την άσκηση επιδιώκεται να ενισχυθεί ο ιμπεριαλιστικός πόλος των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στον πόλεμο της Ουκρανίας. Η απόφαση των ΗΠΑ και άλλων ΝΑΤΟικών κρατών να επιτρέψουν τη χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς από το καθεστώς Ζελένσκι μέσα στο ρωσικό έδαφος συνιστά εξαιρετικά επικίνδυνη κλιμάκωση κι αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τη γενίκευση και περαιτέρω επέκταση του πολέμου ΝΑΤΟ – Ρωσίας, ο οποίος ήδη διεξάγεται.




Επικεφαλής της Ελληνικής αποστολής στη συνάντηση της Επιτροπής της Κοιν. Συνέλευσης του NATO ο Νίκος Παναγιωτόπουλος

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ και πρώην ΥΠΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος :

“Βρίσκομαι, αυτές τις μέρες, στο Ταλίν της Εσθονίας, στο πλαίσιο της συνάντησης της Μόνιμης Επιτροπής της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του NATO , ως επικεφαλής της ελληνικής αποστολής. Συζητούμε πολλά και ενδιαφέροντα θέματα για την ασφάλεια και τη συνεργασία στο πλαίσιο της Συμμαχίας, με γνώμονα πάντα το συμφέρον της Πατρίδας μας.”




Ο Πούτιν προειδοποιεί τις χώρες του ΝΑΤΟ ακόμα και για χρήση πυρηνικών!

Οπρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν απευθύνει σήμερα, Πέμπτη (29/2), την ετήσια ομιλία του. Μέχρι στιγμής, έχει ενημερώσει για τον πόλεμο στην Ουκρανία – ή την «ειδική επιχείρηση», όπως επιμένει να τον χαρακτηρίζει η χώρα του – τις πυρηνικές δυνατότητες της Μόσχας και τη σχέση της με τη Δύση.

Η ομιλία έρχεται δύο εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές, στις οποίες ο Πούτιν αναμένεται να κερδίσει άλλη μια εξαετή θητεία με συντριπτική διαφορά.

«Σήμερα, που η πατρίδα μας υπερασπίζεται την κυριαρχία και την ασφάλειά της και προστατεύει τις ζωές των συμπατριωτών μας» είπε, αναφερόμενος στις ουκρανικές περιοχές που έχει προσαρτήσει η Μόσχα.

«Ο αποφασιστικός ρόλος σε αυτόν τον δίκαιο αγώνα ανήκει στους πολίτες μας, στην ενότητά μας, στην αφοσίωση στην πατρίδα μας και στην ευθύνη για την τύχη της» σημείωσε, επί του ιδίου θέματος.

Ισχυρίστηκε πως ο ρωσικός λαός υποστηρίζει την «ειδική επιχείρηση, κατά απόλυτη πλειοψηφία» και τόνισε πως «παρ’ όλες τις δοκιμασίες και την πικρία των απωλειών, ο λαός είναι αμετακίνητος σε αυτή την επιλογή».

«Δεν ξεκινήσαμε εμείς αυτόν τον πόλεμο στο Ντονμπάς. Όπως έχω πει πολλές φορές, θα κάνουμε τα πάντα για να τον τερματίσουμε, για να εξαλείψουμε τον ναζισμό. Για να εκπληρώσουμε όλα τα καθήκοντα της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης. Για να προστατεύσουμε την κυριαρχία και την ασφάλεια των πολιτών μας» υπογράμμισε.




Προειδοποίηση από τη Ρωσία στο ΝΑΤΟ | Θα έχουμε άμεση σύγκρουση στην περίπτωση που σταλούν δυτικά στρατεύματα στην Ουκρανία

Το Κρεμλίνο προειδοποίησε την Τρίτη 27/2 πως θα είναι αναπόφευκτη η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ, σε περίπτωση που χώρες μέλη της Συμμαχίας στείλουν στρατεύματα να πολεμήσουν στην Ουκρανία.

«Δεν είναι σε καμία περίπτωση προς το συμφέρον των χωρών αυτών. Θα πρέπει να το γνωρίζουν», τόνισε ο Ντμίτρι Πεσκόφ απαντώντας στις χθεσινές δηλώσεις του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος εκτίμησε ότι «δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αποστολής δυτικών στρατευμάτων για να στηρίξουν την Ουκρανία στον πόλεμό της εναντίον της Ρωσίας».

«Το ίδιο το γεγονός ότι γίνεται συζήτηση για το ενδεχόμενο αποστολής κάποιων στρατευμάτων στην Ουκρανία από χώρες του ΝΑΤΟ είναι ένα πολύ σημαντικό νέο στοιχείο», σημείωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters και το AFP.

Όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους αν θα υπήρχε κίνδυνος άμεσης σύγκρουσης μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ στην περίπτωση αποστολής δυτικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, ο Πεσκόφ απάντησε: «Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να συζητήσουμε όχι για το αν είναι ενδεχόμενη, αλλά για το αν είναι αναπόφευκτη (μια άμεση σύγκρουση)».

Πηγή: newsbeast.gr




Συμμετοχή Νίκου Παναγιωτόπουλου σε συναντήσεις επιτροπών του ΝΑΤΟ

Όπως ανάρτησε ο κ. Παναγιωτόπουλος :

Το τριήμερο 19-21 Φεβρουαρίου συμμετείχα στην κοινή συνάντηση της Πολιτικής Επιτροπής, της Επιτροπής Άμυνας και Ασφάλειας και της Επιτροπής Οικονομικών και Ασφάλειας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του NATO, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, ως επικεφαλής της ελληνικής αποστολής. Συζητήσαμε διάφορα θέματα ασφάλειας και συνεργασίας που έχουν καίρια σημασία για τη Συμμαχία και την Πατρίδα μας.




Το ουγγρικό κοινοβούλιο αποφασίζει την ερχόμενη Δευτέρα για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

Η Ουγγαρία, η τελευταία χώρα μέλος του ΝΑΤΟ που δεν έχει επικυρώσει την ένταξη της Σουηδίας στη συμμαχία, ετοιμάζεται να προχωρήσει τη Δευτέρα στη σχετική ψηφοφορία στο κοινοβούλιό της, σύμφωνα με αίτημα που διατυπώθηκε σήμερα από το κυβερνών κόμμα

«Ζητώ από τον πρόεδρο του κοινοβουλίου να περιλάβει στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης της 26ης Φεβρουαρίου την τελική ψηφοφορία για το πρωτόκολλο ένταξης της Σουηδίας στη συνθήκη της Ατλαντικής συμμαχίας, το οποίο σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε», ανέφερε σε καταχώρισή του στο Facebook ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος Fidesz ,Μάτε Κότσις.

Στη Στοκχόλμη, ο σουηδός υπουργός Άμυνας Παλ Γιόνσον δήλωσε πως καλωσορίζει την είδηση.

«Φυσικά το καλωσορίζουμε αυτό», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου αναφερόμενος στην ανακοίνωση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ουγγρικού Fidesz.

Πηγή: Newsbeast.gr




Δένδιας: Η Ευρώπη χρειάζεται έναν αμυντικό βραχίονα συμβατό με το ΝΑΤΟ

Όλα όσα δήλωσε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας για την κατάσταση στη Γάζα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη συμμετοχή της Ελλάδας στη γερμανική πρωτοβουλία της αντιπυραυλικής άμυνας

Για την επιχείρηση Aspides, την Ουκρανία και την κατάσταση στη Γάζα μίλησε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας στην Deutsche Welle, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα συμμετέχει στη γερμανική πρωτοβουλία αντιπυραυλικής άμυνας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ήρθατε στο Μόναχο από τις Βρυξέλλες, από τη σύνοδο υπουργών Άμυνας της ΕΕ. Θα ήθελα να μας πείτε για τη γερμανική πρωτοβουλία της αντιπυραυλικής άμυνας. Πώς τη βλέπει η ελληνική πλευρά, γιατί συμμετέχει η Ελλάδα;

Η Ελλάδα έχει μια πολύ σαφή αντίληψη συμμετοχής στις αμυντικές πρωτοβουλίες των κρατών-μελών της ΕΕ και γενικά των κρατών μελών του ΝΑΤΟ. Θεωρούμε δηλαδή ότι θα πρέπει να είμαστε τμήμα των λύσεων των προβλημάτων και να μην απέχουμε από αυτά. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, βλέπουμε πίσω από αυτό μια προστασία απέναντι σε υπάρχοντες τωρινούς, αλλά και μελλοντικούς κινδύνους. Θα θέλαμε να είμαστε στελέχη της ομάδας αυτής που επεξεργάζεται τις πιθανές λύσεις.

Από το γεγονός δε, ότι επέλεξε και η Τουρκία να είναι μέλος αυτής της προσπάθειας, υπό την ιδιότητά της ως χώρας-μέλος του ΝΑΤΟ και λαμβάνοντας υπόψη ότι οποιαδήποτε χώρα που είναι μέλος αποκτά πλέον δικαίωμα βέτο, έναντι χωρών που θα επιδιώξουν να προσχωρήσουν στην Πρωτοβουλία, καταλαβαίνετε… Αν όλα αυτά τα συνδυάσετε για την Ελλάδα και τη δική της αμυντική πολιτική, η συμμετοχή στην προσπάθεια ήταν κάτι το απολύτως ενδεδειγμένο.

Δένδιας: Η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει τον δικό της αυτόνομο αμυντικό βραχίον

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γίνεται πάρα πολύς λόγος σε αυτήν την Διάσκεψη Ασφάλειας για την άμυνα, για την αμυντική προστασία της ΕΕ και οι ομιλητές σημειώνουν ότι η ΕΕ δεν έχει ακόμα φτάσει στο σημείο να έχει μια δική της αυτόνομη αμυντική πολιτική, και να εξαρτάται πάντα από τις διαθέσεις των Η.Π. Α. Βλέπετε εκεί εσείς μια έλλειψη;

Κατ’ αρχάς είμαι φανατικός οπαδός της Ευρωπαϊκής Ιδέας. Θεωρώ λοιπόν ότι τελικά η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει το δικό της αυτόνομο αμυντικό βραχίονα. Έναν βραχίονα, ο οποίος βεβαίως θα είναι συμβατός και θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ. Δηλαδή η Ευρω-Ατλαντική προοπτική για την ΕΕ είναι κάτι το οποίο υπάρχει και το οποίο πρέπει να περιφρουρήσουμε. Από εκεί και πέρα, όμως, η Ελλάδα πάντοτε όχι απλώς συμμετέχει, αλλά προσπαθεί και να δημιουργήσει μια ενιαία αμυντική συνείδηση στην ΕΕ. Θέλω να σας θυμίσω την επιχείρηση IRINI, στις ακτές της Λιβύης. Η Ελλάδα ήταν από τις χώρες που κυρίως – τότε ήμουν υπουργός Εξωτερικών – την εισηγήθηκαν. Όπως εισηγήθηκε επίσης τη νέα επιχείρηση ASPIDES – πάλι με ελληνικό όνομα και δεν είναι τυχαίο αυτό – στην Ερυθρά Θάλασσα, για να προστατευθεί η ελευθερία της ναυσιπλοΐας, η οποία είναι απαραίτητη για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.

Ένα πολύ μεγάλο τμήμα του εμπορίου της ΕΕ περνάει μέσα από το Σουέζ. Εμείς πιστεύουμε βαθιά, λοιπόν, αυτό που παραδείγματος χάριν και η Γαλλία πιστεύει, μαζί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ότι η Ευρώπη πρέπει να αποκτήσει έναν αμυντικό βραχίονα. Ξαναλέω όμως: Έναν αμυντικό βραχίονα ο οποίος θα συνεργάζεται με το ΝΑΤΟ, θα συνεργάζεται με τις ΗΠΑ, θα συνεργάζεται με το Ευρω-Ατλαντικό πλαίσιο αμυντικών διεργασιών. Όμως, πρέπει να μπορεί και μόνη της η Ευρώπη, εάν χρειαστεί.

Δένδιας για Ουκρανία: Η Ελλάδα κάνει το καθήκον της

ΕΡΩΤΗΣΗ: Βλέπετε όμως τώρα και στην περίπτωση της Ουκρανίας, υπάρχει κόπωση στις χώρες της ΕΕ. Υπάρχουν και ο παράγων των οικονομικών δυσκολιών. Δεν δίνουν οι εταίροι, οι ευρωπαίοι, πάρα πολλά χρήματα και υλικό το οποίο χρειάζεται η Ουκρανία. Από την άλλη πλευρά και οι Η.Π. έχουνε πρόβλημα στο να εγκρίνουν αυτό το περίφημο πακέτο. Άρα πού ακριβώς οδεύουμε;

Κατ’ αρχάς οι ΗΠΑ είναι σε μια προεκλογική χρονιά. Κάθε χώρα σε προεκλογική περίοδο έχει ιδιαιτερότητες, να μην αναφερθώ σε αυτές. Όσον αφορά την Ευρώπη, νομίζω ότι τα 50 δισ. τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι θα πρέπει να δοθούν για να βοηθηθεί η Ουκρανία, είναι ένα πολύ μεγάλο ποσό. Αλλά επαναλαμβάνω, πρέπει όλα να τα βλέπουμε στην προοπτική τους. Έστω και αν φαίνεται ότι είναι πολλά τα χρόνια, το ευρωπαϊκό εγχείρημα είναι ένα εγχείρημα λίγων δεκαετιών. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε να ωριμάσει. Αυτή τη στιγμή κάνουμε ό,τι μπορούμε μέσα στο πλαίσιο που μπορούμε. Και η Ελλάδα κάνει το καθήκον της ως χώρα-μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εμείς, με την Ουκρανία, πως ακριβώς την βοηθάμε;

Έχουμε ανακοινώσει πολύ συγκεκριμένα υλικά τα οποία έχουμε δώσει στην Ουκρανία. Θέλω να πω ότι πάντοτε προτεραιοποιούμε και την ανθρωπιστική βοήθεια. Από εκεί και πέρα, καταλαβαίνετε ότι δεν να αναφερθώ σε ποσότητες και ποιότητες υλικών.

Για τη Γάζα: Διακηρύσσουμε την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στη Διάσκεψη του Μονάχου απασχολεί ο πόλεμος της Γάζας. Εμείς έχουμε πρωτοστατήσει σε μια πρωτοβουλία χορήγησης ανθρωπιστικής βοήθειας εκεί. Βέβαια δε λύνεται μόνο με τη βοήθεια, διότι η βοήθεια δεν επαρκεί, όταν συνεχώς παράγονται και νέα θύματα. Πού θα φτάσουμε;

Να ξεκινήσουμε από τη βάση. Η Ελλάδα κατ’ αρχήν δέχεται πλήρως το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα, μετά την επίθεση ιδίως της 7ης Οκτωβρίου. Μια φρικιαστική επίθεση, νομίζω ότι όλοι αισθανθήκαμε πολύ κοντά στην κοινωνία που επλήγη. Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα είναι μια χώρα που πιστεύει στο Διεθνές Δίκαιο και στην προστασία του ανθρώπου. Και τις επιχειρήσεις του Ισραήλ της αποδεχόμαστε μεν ως απαραίτητες, αλλά πάντοτε διακηρύσσουμε την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής, κυρίως των αμάχων.

Η ανθρωπιστική βοήθεια είναι αυτό το οποίο προσπαθούμε να δώσουμε. Θα πρέπει να βρεθεί μία λύση, το ταχύτερο κατά το δυνατόν – χθες αν θα μπορούσε – κατάπαυσης του πυρός, Και από εκεί και πέρα να μπορέσουμε να δούμε πώς μπορεί να διασφαλιστεί στο πλαίσιο της λύσης των δύο κρατών. ένα καλύτερο αύριο για της κοινωνίες της περιοχής.




«Το ΝΑΤΟ χρειάζεται να μεταμορφώσει το μοντέλο των πολεμικών επιχειρήσεών του» λέει ανώτατος στρατιωτικός αξιωματούχος

Κάλεσμα στους δημόσιους και ιδιωτικούς δρώντες στη Δύση να ετοιμαστούν για μια εποχή στην οποία οτιδήποτε μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε, περιλαμβανομένου και ενός πολέμου απεύθυνε ανώτατος στρατιωτικός αξιωματούχος του ΝΑΤΟ.

«Χρειαζόμαστε το ΝΑΤΟ να μεταμορφώσει το μοντέλο των πολεμικών επιχειρήσεών του», δήλωσε ο επικεφαλής της Στρατιωτικής Επιτροπής της Συμμαχίας, ο Ολλανδός ναύαρχος Ρομπ Μπάουερ, κατά την έναρξη της διήμερης συνόδου των αρχηγών των γενικών επιτελείων των χωρών μελών στις Βρυξέλλες.

Ο ίδιος σημείωσε πως, κατά το παρελθόν, οι κυβερνήσεις και οι στρατιωτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ ζούσαν σε μια εποχή στην οποία όλα ήταν σε αφθονία, προβλέψιμα, ελέγξιμα και επικεντρώνονταν στην αποδοτικότητα.

Αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία το 2022, θα πρέπει να προσαρμόσουν τον τρόπο σκέψης τους σε «μια εποχή στην οποία οτιδήποτε μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε, μια εποχή στην οποία χρειάζεται να περιμένουμε το απρόσμενο, μια εποχή στην οποία χρειάζεται να εστιάσουμε στην αποτελεσματικότητα προκειμένου να είμαστε πλήρως αποτελεσματικοί», υπογράμμισε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters.

Οι δηλώσεις του έρχονται σε μια στιγμή όπου η στρατιωτική βοήθεια είτε καθυστερεί είτε περιορίζεται από πολιτικές διαφωνίες στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Μπάουερ δεσμεύθηκε πως το ΝΑΤΟ θα συνεχίσει να παρέχει βοήθεια στην Ουκρανία.

«Η Ουκρανία θα πρέπει να έχει την υποστήριξή μας κάθε μέρα που θα έρθει, επειδή το αποτέλεσμα αυτού του πολέμου θα καθορίσει την τύχη του κόσμου», είπε.

Χθες, Τρίτη (16/1), ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι προειδοποίησε πως οι δυτικοί δισταγμοί στην υποστήριξη προς το Κίεβο και οι φόβοι για μια κλιμάκωση στον πόλεμο με τη Ρωσία μπορεί να παρατείνουν για χρόνια τις εχθροπραξίες.

Την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς επέπληξε τους συμμάχους στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανεπαρκή, όπως τη χαρακτήρισε, υποστήριξη για το Κίεβο και τους κάλεσε να εντείνουν τις προσπάθειές τους. Την ίδια στιγμή, είπε πως είναι βέβαιος πως η Ένωση θα συμφωνήσει στο προτεινόμενο πακέτο βοήθειας ύψους 50 δισ. ευρώ προς το Κίεβο στην επικείμενη έκτακτη σύνοδο κορυφής που θα διεξαχθεί την 1η Φεβρουαρίου. Η ΕΕ απέτυχε να καταλήξει σε συμφωνία στη σύνοδο κορυφής του Δεκεμβρίου λόγω της εναντίωσης της Ουγγαρίας.




Πρώτη ενημερωτική συνάντηση της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Διακοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ

Πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 8 Νοεμβρίου , η πρώτη ενημερωτική συνάναντηση της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Διακοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ, της οποίας όπως δηλώνει ο πρώην Υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε την τιμή να είναι ο επικεφαλής.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τι δήλωσε ο πρώην Υπουργός μέσω ανάρτησης στα προσωπικά του Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:




Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στη Διακοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ ο Νίκος Παναγιωτόπουλος

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ορίστηκε Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στη Διακοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ.

Η Αντιπροσωπεία αποτελείται από 7 τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά. Μέσα από αυτό το θεσμό προωθείται η ουσιαστική εκπροσώπηση της Ελλάδας στο εξωτερικό, κάτι για το οποίο έχει εργαστεί ακούραστα ο κ. Παναγιωτόπουλος και από τη θέση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.




Γερουσιαστής των Η.Π.Α προειδοποίησε την Τουρκία ακόμη και για τη θέση της στο ΝΑΤΟ!

Μέρα με τη μέρα μεγαλώνει η απόσταση Ουάσιγκτον και Άγκυρας, ειδικά μετά την στάση του Ταγίπ Ερντογάν στο πλευρό της Χαμάς και τις καθημερινές επιθέσεις του σε ΗΠΑ και Δύση.

Ολοένα και περισσότεροι γερουσιαστές προχωράνε σε δηλώσεις κατά της Τουρκίας, όπως συνέβη και με τον Ρεπουμπλικάνο Τζιμ Ρις, μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας εκλεγμένος στο Αϊντάχο.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και την στάση της Άγκυρας δήλωσε ότι «η Τουρκία πρέπει πραγματικά να σκεφθεί πολύ καλά όσα κάνει».

Μάλιστα προειδοποίησε ακόμη και με συνέπειες που αφορούν στη θέση της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι εμμένει στη θέση του ότι η Τουρκία δεν μπορεί να αποκτήσει τα F-16 που ζητά, αφήνοντας όμως και ένα παραθυράκι ανοιχτό, πως αυτό θα συμβεί εάν εγκρίνει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.