Σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα

Για τη σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας ο Γιάννης Πασχαλίδης έκανε γνωστά τα ακόλουθα:

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του πως μετά από πρωτοβουλία του και σε συνεργασία με τον Βουλευτή Λέσβου κ. Χαράλαμπο Αθανασίου πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής συνάντηση με τον Υπουργό κ. Χρήστο Στυλιανίδη σχετικά με το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεση Καβάλα – Λήμνος – Αγ. Ευστράτιος-Μυτιλήνη. Πέραν των ανωτέρω αναφερομένων, στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, οι Δήμαρχοι Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Λήμνου κα. Ελεονώρα Γεωργά και Αγ. Ευστρατίου κ. Κωνσταντίνος Σινάνης, καθώς και, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας κ. Ιωάννης Παναγιωτίδης, ο Έπαρχος Λήμνου κ. Απόστολος Κουτσογιάννης και ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λέσβου κ. Ευάγγελος Μυρσινιάς.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα με τον Υπουργό να ακούει και να αντιλαμβάνεται την ανησυχία και τους προβληματισμούς όλων των φορέων που συμμετείχαν.

Όπως είχε αναφερθεί από τον Γιάννη Πασχαλίδη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας στις 10.02.2025, ο Υπουργός διαβεβαίωσε εκ νέου τους παριστάμενους ότι η αφαίρεση της Καβάλας από τη γραμμή ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ – ΚΑΒΑΛΑ είναι μόνο προσωρινή, καθώς όταν εκδοθεί η απόφαση του Σ.τ.Ε. που αφορά στον αρχικό μειοδοτικό διαγωνισμό, η γραμμή θα συμπεριλαμβάνει και την Καβάλα.

Επιπλέον, για το διάστημα που θα μεσολαβήσει, ανακοινώθηκαν οι παρακάτω τροποποιήσεις δρομολογίων προκειμένου να διασφαλιστεί η διατήρηση της απρόσκοπτης όσο το δυνατόν ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Καβάλας, Λήμνου και Μυτιλήνης:

α) πρόσθετες προσεγγίσεις των ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ / ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΥΚΟΝΟΣ στον Άγιο Ευστράτιο προς Καβάλα κάθε Τρίτη από 18/02/2025, με εκτέλεση δρομολογίου από Μυτιλήνη για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα,

β) του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα το Σάββατο 22/2 και επιστροφή την Κυριακή. Περαιτέρω προσεγγίσεις του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ κάθε Σάββατο θα αξιολογηθούν εφόσον υπάρχει μεταφορικό έργο.

γ) του Ρο – Ρο ΤΑΛΩΣ με εκτέλεση δρομολογίου από Πειραιά προς Ικαρία – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή, από Δευτέρα 17/02/2025 έως 21/02/2025. Με έναρξη δρομολογίων του Φ/Γ-Ο/Γ ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ θα εκτελείται τουλάχιστον ένα δρομολόγιο από Φ/Γ – Ο/Γ πλοίο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη -Λήμνο – Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: «Ευχαριστώ τον Υπουργό για το ενδιαφέρον τόσο για την επίλυση του ζητήματος που ανέκυψε όσο και για τις άμεσες ενέργειές του για το διάστημα που θα μεσολαβήσει. Σε συνεργασία με τον συνάδελφο και πρώην Υπουργό κ. Αθανασίου αλλά και με τους φορείς θέσαμε το ζήτημα και τονίσαμε τις πιθανές συνέπειες του στις τοπικές κοινωνίες μας. Χαίρομαι που εξασφαλίσαμε όλοι μαζί μια λύση για τους συμπολίτες μας. Από τη πλευρά μου θα συνεχίσω να παρακολουθώ το θέμα για περαιτέρω ενέργειες.»

Ο Θόδωρος Μουριάδης εξέδωσε ανακοίνωση:

Με αντικείμενο το φλέγον ζήτημα της παύσης εκτέλεσης του δρομολογίου Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη και τη συμμετοχή των Δημάρχων Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, Λήμνου, Ελεονώρας Γεώργα και Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίνου Σινάνη, των βουλευτών της ΝΔ, Γιάννη Πασχαλίδη και Χαράλαμπου Αθανασίου, του Έπαρχου Λήμνου, Αποστόλου Κουτσογιάννη και των Προέδρων των Επιμελητηρίων Καβάλας και Λήμνου, Γιάννη Παναγιωτίδη και Βαγγέλη Μυρσινιά αντίστοιχα.
Ο κ. Στυλιανίδης, παρουσία του Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και του Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκη, ενημέρωσε τους θεσμικούς παράγοντες της Καβάλας και των νησιωτικών περιοχών πως η προσωρινή διακοπή του εν λόγω δρομολογίου, οφείλεται στην προσφυγή που κατέθεσαν στο ΣτΕ κατά του σχετικού διαγωνισμού οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, τονίζοντας ότι η παραπάνω εξέλιξη δεν άφησε στο υπουργείο κανένα περιθώριο άλλων άμεσων ενεργειών.
Παράλληλα, τόνισε με έμφαση πως όταν εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ, πιθανότητα τον ερχόμενο Απρίλιο, η γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, με τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες, θα εκτελεστεί κανονικά.
Μέχρι τότε, για τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων των συγκεκριμένων νησιών και της Καβάλας, θα εκτελούνται τα εξής δρομολόγια:
α) πρόσθετες προσεγγίσεις των ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ / ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΥΚΟΝΟΣ στον Άγιο Ευστράτιο προς Καβάλα κάθε Τρίτη από 18/02/2025, με εκτέλεση δρομολογίου από Μυτιλήνη για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα,
β) του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα το Σάββατο 22/2 και επιστροφή την Κυριακή. Περαιτέρω προσεγγίσεις του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ κάθε Σάββατο θα αξιολογηθούν εφόσον υπάρχει μεταφορικό έργο.
γ) του Ρο – Ρο ΤΑΛΩΣ με εκτέλεση δρομολογίου από Πειραιά προς Ικαρία – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή, από Δευτέρα 17/02/2025 έως 21/02/2025. Με έναρξη δρομολογίων του Φ/Γ-Ο/Γ ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ θα εκτελείται τουλάχιστον ένα δρομολόγιο από Φ/Γ – Ο/Γ πλοίο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη -Λήμνο – Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.



Παγκόσμιας ημέρας ναυτιλίας 2024

Στην καρδιά της ναυτιλιακής κοινότητας, η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας εορτάζεται κάθε Σεπτέμβριο, αποτελώντας μια ευκαιρία για να αναγνωρίσουμε τη σημαντική συμβολή της ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία και στην κοινωνία γενικότερα. Φέτος, την 26η Σεπτεμβρίου 2024, η εορτή αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία με το θέμα «Πλοηγώντας στο μέλλον: Πρώτα η ασφάλεια!».

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας καθιερώθηκε το 1978 από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) με σκοπό την υπενθύμιση του σπουδαίου έργου που επιτελεί για την αναβάθμιση της ναυτιλίας και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Η ελληνική ναυτιλία, ως μία από τις πιο σημαντικές παγκοσμίως, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη στήριξη αυτής της πρωτοβουλίας, αποτελώντας εκλεγμένο μέλος της Κατηγορίας «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ.

Η αποστολή του ΙΜΟ είναι να παρέχει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που να διασφαλίζει την ασφαλή και βιώσιμη ναυσιπλοΐα. Μέσα από τη συνεργασία των ναυτιλιακών κρατών, ο ΙΜΟ διαμορφώνει διεθνείς κανόνες που εφαρμόζονται σχεδόν από το σύνολο της διεθνούς ναυτιλίας. Η σημασία της ασφάλειας είναι αναμφισβήτητη, καθώς ο ΙΜΟ εργάζεται αδιάκοπα για τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας στη θάλασσα, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την εκπαίδευση των ναυτικών.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας, δήλωσε: «Η ασφάλεια στη ναυτιλία θα πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Η ανάπτυξη ενός ρυθμιστικού πλαισίου για την ασφαλή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι επιτακτική, και η χώρα μας έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας».

Η θεματική ενότητα του 2024 προσφέρει μια σπουδαία ευκαιρία να οραματιστούμε το μέλλον της ναυτιλίας, θέτοντας τη βάση για την ανάπτυξη μιας πιο ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλιακής κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε τον διάλογο και την ανταλλαγή γνώσεων, ώστε να προάγουμε τη ναυτική ασφάλεια και να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές μέλλον για όλους.

Με την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας, καλούμε όλους να συμμετάσχουν στην εορτή αυτή και να γιορτάσουν την αδιάλειπτη προσπάθεια για την ασφάλεια και την ευημερία στη θάλασσα. Οι εκδηλώσεις του εορτασμού θα ενισχύσουν την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη σημασία της ναυτιλίας και θα προάγουν τη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας δεν είναι μόνο μια ευκαιρία εορτασμού, αλλά και μια υπενθύμιση για τη συνεχιζόμενη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων στη ναυτιλία να διασφαλίσουν την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα. Ενωμένοι, μπορούμε να προχωρήσουμε «Πλοηγώντας στο μέλλον», πάντα με την ασφάλεια στο προσκήνιο.

 




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης συναντήθηκε χθες με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Ιωάννη Παππά και συζήτησαν διάφορα θέματα αρμοδιότητας του.

Επίσης, ο Βουλευτής έθιξε το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων Καβάλας –Πρίνου και Κεραμωτής – Λιμένα, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό ζήτημα για τους Καβαλιώτες.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό για το ενδιαφέρον που επέδειξε στα διάφορα ζητήματα που συζητήσαμε και ευελπιστώ να
δοθούν λύσεις σε πολλά από αυτά.»




Ο βουλευτής Επικρατείας Χρήστος Στυλιανίδης νέος Υπουργός Ναυτιλίας

Αποδεκτή έκανε ο πρωθυπουργός την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο βουλευτής Επικρατείας Χρήστος Στυλιανίδης είναι ο νέος υπουργός Ναυτιλίας.

Νωρίς το μεσημέρι της Δευτέρας (11.9.2023) έγινε γνωστό πως ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης παραιτήθηκε μετά τη θύελλα αντιδράσεων για τις δηλώσεις του σχετικά με τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη, που πνίγηκε όταν τον έσπρωξαν από τον καταπέλτη του πλοίου Blue Horizon. Στη θέση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη τοποθετήθηκε ο Χρήστος Στυλιανίδης.

Με μια μακροσκελή ανάρτηση ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οδηγήθηκε στην παραίτηση.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ανακοίνωσε πως στη θέση του κ. Βαρβιτσιώτη τοποθετείται ο Χρήστος Στυλιανίδης λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ένας άνθρωπος με κυβερνητική εμπειρία και έχει υπάρξει προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας. Είναι ένας πολιτικός με Ευρωπαϊκή εμπειρία που είχε συμμετάσχει και στο ΚΥΣΕΑ – και είναι πολύ σημαντικό – και ένας πολιτικός με επιχειρησιακή εμπειρία».

Ποιος είναι ο Χρήστος Στυλιανίδης

Ο Χρήστος Στυλιανίδης είναι βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας. Τον Σεπτέμβριο του 2021 είχε τοποθετηθεί στη θέση του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Έχει διατελέσει Ευρωπαίος Επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων από το 2014 έως το 2019. Την ίδια περίοδο ήταν και Συντονιστής της ΕΕ για τον Έμπολα, θέση στην οποία είχε διοριστεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Από τις θέσεις αυτές ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Είναι ο «αρχιτέκτονας» του rescEU, της μεγάλης πρωτοβουλίας με την οποία αναβαθμίστηκε ουσιαστικά το ευρωπαϊκό σύστημα πολιτικής προστασίας. Το rescEU είναι σήμερα το σημαντικότερο ευρωπαϊκό εργαλείο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και άλλων κρίσεων όπως πανδημίες και έχει μετουσιώσει την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη σε πράξη. Συμπεριλήφθηκε, δε, ανάμεσα στα είκοσι μεγαλύτερα επιτεύγματα της πενταετίας της Επιτροπής Γιούνκερ. Η μεγάλη σημασία και χρησιμότητα του rescEU και του αναβαθμισμένου ευρωπαϊκού συστήματος πολιτικής προστασίας αποδείχθηκε και στις πυρκαγιές του περασμένου Αυγούστου στην Ελλάδα.

Πριν αναλάβει Επίτροπος, ο Χρήστος Στυλιανίδης διετέλεσε ευρωβουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού – Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (2014) στην Κύπρο, ενώ σε δύο διαφορετικές περιόδους υπηρέτησε ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος της Κυπριακής Δημοκρατίας (2013-2014 και 1998-1999). Κατά την περίοδο 2006-2013 ήταν μέλος της κυπριακής Βουλής των Αντιπροσώπων (εξελέγη το 2006 και το 2011 με τον ΔΗΣΥ) και είχε σημαντική κοινοβουλευτική παρουσία και δράση. Μεταξύ 2006 έως 2011 διετέλεσε, επίσης, μέλος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΟΑΣΕ και εξελέγη μέλος του Προεδρείου της το 2012.

Ο Χρήστος Στυλιανίδης, ήταν, επίσης Επισκέπτης Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής της Υγείας στη London School of Economics (LSE) της Μεγάλης Βρετανίας, Μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας-Κύπρου και Επισκέπτης Καθηγητής στο Ruhr Universität Bochum (RUB) Research School της Γερμανίας.

Γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1958.

protothema.gr