Μήνυμα Μορφίδη και για την ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ

Με την ανάρτηση του το πρωί της Τρίτης (19/9) ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας Κώστας Μορφίδης στέλνει το δικό του μήνυμα. Εντός και εκτός κόμματος. Μήνυμα και για τη διαφύλαξη της ενότητας

Αυτό γίνεται λίγα 24ωρα μετά το αποτέλεσμα της πρώτης εσωκομματικής ψηφοφορίας. Κι ενώ είναι πολύ πιθανή η νίκη του Στέφανου Κασσελάκη. Αυτήν τη νέα εποχή προσπαθεί να προετοιμαστεί, υπενθυμίζοντας τα βασικά. 

Κομματικά και πολιτικά. Η ανάρτηση του κ. Μορφίδη αναφέρει:

«1. Το κόμμα ΔΕΝ είναι ΜΟΝΟ ο/η Πρόεδρος. Είναι ΚΑΙ οι Οργανώσεις Μελών, οι Νομαρχιακές Επιτροπές, η Πολιτική Γραμματεία, η Κεντρική Επιτροπή, που από κοινού προτείνουν, ψηφίζουν και επεξεργάζονται θέσεις. 2. Στο άρθρο 6 του Καταστατικού ορίζεται με σαφήνεια ότι:

«Το μέλος του κόμματος υποχρεούται: να σέβεται την προσωπικότητα των υπολοίπων μελών και να συμπεριφέρεται δημόσια και στο εσωτερικό του κόμματος με τον ήθο που αρμόζει στις θεμελιώδεις αρχές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ». 

Η τήρηση του Καταστατικού είναι υποχρεωτική για όλα τα μέλη και τα όργανα του κόμματος και επαφίεται στη συνένωση των μελών. 3. Οι αντεγκλήσεις στα ΜΜΕ και στα ΜΚΔ, οξείες ή μη, που υπογράφουν μέλη, δεν εκφράζουν και δεν εκπορεύονται κατ’ ανάγκη από τους υποψήφιους. 4.

Η διαφύλαξη και η υπεράσπιση της ενότητας είναι η μέγιστη προσφορά που καθένας και καθεμιά έχει να προσφέρει στην κοινή μας προσπάθεια. 5. Η κοινή μας προσπάθεια είναι να υπερασπιστούμε συντεταγμένα τις ανάγκες της κοινωνίας που πλήττονται από τον πραγματικό αντίπαλο, την εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ. Ο πραγματικός αντίπαλος είναι απέναντι και όχι εντός μας».




Απάντηση Κώστα Μορφίδη στην ανακοίνωση του προεδρείου της συνέλευσης μελών ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας

Η γιορτή του 15 Αυγουστού βοήθησε αρκετά ώστε να εκτονωθεί η κατάσταση στο τοπικό ΣΥΡΙΖΑ

Θυμίζουμε ότι το προεδρείο της συνέλευσης των μελών εξέδωσε ανακοίνωση έμμεσης προτίμησης στον κ. Εριφυλλίδη, στην οποία απάντησε η Νομαρχιακή Επιτροπή. Μια διαδικασία καθόλου συνηθισμένη.

Χθες ο κ. Μορφίδης επανήλθε. Σε αυτό και σε άλλα προεκλογικά τοπικά ζητήματα.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι συνέβη με την ανακοίνωση του προεδρείου της συνέλευσης των μελών του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας και την απάντηση από τη Νομαρχιακή Επιτροπή. 

Απ: Σε μας την απόφαση για τη στήριξη κάποιου συνδυασμού την παίρνει η Κεντρική Επιτροπή. Αυτό γίνεται σύμφωνα με το καταστατικό μας, γιατί η Καβάλα (ο Δήμος Καβάλας) είναι στις μεγάλες πόλεις και αυτό γίνεται και στις Περιφέρειες της χώρας. Δεν υπήρξε τέτοια απόφαση και αυτό λέμε στην ανακοίνωση που έβγαλε η Νομαρχιακή Επιτροπή την προηγούμενη εβδομάδα. Ναι μεν υπήρξε η εισήγηση από τη συνέλευση αλλά κάτι τέτοιο δεν προχώρησε, οπότε δεν υπάρχει θέμα και δεν έπρεπε να υπάρξει (η αρχική ανακοίνωση). Αυτή η βιασύνη από την πλευρά του προεδρείου δε θα έπρεπε να υπάρξει αφού ήταν ένα όργανο που θα κάνει μια συγκεκριμένη διαδικασία και δεν νομίζω ότι ήταν στη δικαιοδοσία του να βγει μια τέτοια ανακοίνωση.

Ερ: Καλώς ή κακώς έγιναν αυτές οι συνελεύσεις; 

Απ: Καλώς έγινε. Πάντα οι συνελεύσεις έχουν κάτι να προσφέρουν. Πρέπει να συζητάμε. Εμείς έχουμε αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι και συζητάμε και διαφωνούμε. Αυτό που μας εκφράζει προς τα έξω είναι οι αποφάσεις που παίρνουν το κόμμα. Πάμε δηλαδή βάση του καταστατικού μας.

Ερ: Αυτή η συνέλευση που έγινε δυο φορές δεν κατέληξε σε απόφαση και για αυτό δεν υπήρξε συνέχεια.

 Απ: Δεν κατέληξε σε απόφαση, γιατί πρώτα απ’ όλα δεν θα μπορούσε να καταλήξει σε απόφαση. Δεν υπήρχε απαρτία οπότε δεν ήταν κάτι το οποίο φαινόταν ότι θα υπήρχε ως ξεκάθαρη στήριξη. Εάν υπήρχε ομοφωνία έστω και με την περιορισμένη συμμετοχή, να υπάρξει μια κατεύθυνση. Επειδή η πλειοψηφία ήταν οριακή για τη στήριξη του συνδυασμού του Γιάννη Εριφυλλίδη, για αυτό και δεν πάρθηκε απόφαση.

 Ερ: Απ’ ότι καταλαβαίνουμε δε θα έχει ο ΣΥΡΙΖΑ, η «Συμπαράταξη Πολιτών», συμμετοχή στις Δημοτικές Εκλογές της Καβάλας;

 Απ: Είναι σημαντικό ότι τα μέλη μας θα είναι σε τρεις συνδυασμούς τουλάχιστον. Δε ξέρουμε μέχρι το τέλος στη διαδικασία τι θα γίνει αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει συνδυασμός που έχει το επίσημο χρίσμα ή τη στήριξη, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ μπορούν να συμμετέχουν σε οποιοδήποτε συνδυασμό. Η θέληση των μελών μας να ασχοληθούμε με την τοπική αυτοδιοίκηση, είναι κάτι πολύ σημαντικό. Η δικιά μας η δουλειά είναι από εδώ και πέρα ​​να δούμε την επόμενη πενταετία μέχρι τις επόμενες εκλογές που θα γίνουν με τη «Συμπαράταξη Πολιτών», αν θέλουμε να έχουμε δημοτική παράταξη. Αυτό πρώτα απ’ όλα, πρέπει να συζητήσουμε. 

Ερ: Στους άλλους Δήμους της Καβάλας, τι στάση θα κρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ; 

Απ: Αυτό είναι κάτι που θα συζητήσει η Νομαρχιακή Επιτροπή, τις επόμενες μέρες. 

Ερ: Οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίζουν κατά τη συνείδηση ​​στις δημοτικές εκλογές και μιλάμε για αυτούς που δεν είναι υποψήφιοι. 

Απ: Έτσι έκαναν πάντα. Ήταν κάτι που πάντα συνέβαινε στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ερ: Άλλο όμως οι εκλογές στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Απ: Εκεί παρεμβαίνει πολύ περισσότερο η κεντρική πολιτική σκηνή. Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά στις Περιφέρειες. Εκεί κατεβάζουμε συνδυασμό. Συνεχίζουμε τον ίδιο συνδυασμό. Την προηγούμενη τετραετία επικεφαλής ήταν ο Κώστας Κατσιμίγας. Αυτή η φορά επικεφαλής είναι ο Στέργιος Ηλιόπουλος από τη Δράμα. Ένας άνθρωπος που είναι χρόνια στην αυτοδιοίκηση. Δυο φορές υποψήφιος Δήμαρχος Δράμας και Δημοτικός Σύμβουλος. Αυτή είναι η δουλειά που έχουμε να κάνουμε εμείς ως όργανα του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή. Να στηρίξουμε δηλαδή το ψηφοδέλτιο που κατεβαίνει με τον Στέργιο Ηλιόπουλο.

Ερ: Συζητήσατε αυτό το διάστημα με στελέχη του ΠΑΣΟΚ για κάποιον υποψήφιο Δήμαρχο ή υποψήφιο Περιφερειάρχη; Συζητήσατε και δεν συμφωνήσατε ή δεν έγιναν καθόλου συζητήσεις τοπικές για την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και τους Δήμους του Νομού Καβάλα;

Απ: Έγιναν συζητήσεις και έγινε προσπάθεια από τη δική μας πλευρά. Από την πλευρά του ΠΑΣ, όχι τόσο από τα τοπικά στελέχη όσο από τα κεντρικά, υπήρχε άρνηση για τη συνεργασία. Αυτό είναι το λάθος που συμβαίνει αυτή την περίοδο, σε περιπτώσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε μια διαφορετική πρόταση από την πλευρά της ΝΔ. 

Η κοινωνία θέλει μια διαφορετική πρόταση γιατί θεωρεί ότι ορισμένοι εκλεγμένοι Δήμαρχοι είναι αποτυχημένοι και πρέπει να αλλάξουν. Δεν δόθηκε η δυνατότητα στην κοινωνία να έχει αυτή την πρόταση με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και εννοώ την κεντρική διοίκηση του κόμματος. σε περιπτώσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε μια διαφορετική πρόταση από την πλευρά της ΝΔ. 

Η κοινωνία θέλει μια διαφορετική πρόταση γιατί θεωρεί ότι ορισμένοι εκλεγμένοι Δήμαρχοι είναι αποτυχημένοι και πρέπει να αλλάξουν. Δεν δόθηκε η δυνατότητα στην κοινωνία να έχει αυτή την πρόταση με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και εννοώ την κεντρική διοίκηση του κόμματος. σε περιπτώσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε μια διαφορετική πρόταση από την πλευρά της ΝΔ. Η κοινωνία θέλει μια διαφορετική πρόταση γιατί θεωρεί ότι ορισμένοι εκλεγμένοι Δήμαρχοι είναι αποτυχημένοι και πρέπει να αλλάξουν. 

Δεν δόθηκε η δυνατότητα στην κοινωνία να έχει αυτή την πρόταση με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και εννοώ την κεντρική διοίκηση του κόμματος.