«Θα προσπαθήσουμε μόνοι μας»: Συγκλονίζουν οι ιστορίες των πυρόπληκτων στην Αττική

Στάχτη και αποκαΐδια έγιναν για δεκάδες κατοίκους της Αττικής οι κόποι και τα όνειρα μιας ζωής. Η μεγάλη πυρκαγιά σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά της και εκτός από μια τεράστια δασική έκταση, κατέστρεψε ολοσχερώς και δεκάδες σπίτια από την Πεντέλη μέχρι το Χαλάνδρι.

Η κυρία Θωμαΐς είναι μια από τους πολλούς κατοίκους της Πεντέλης που είδαν τις περιουσίες τους να γίνονται στάχτη και περιγράφει στο OPEN το σπίτι της πριν καταστραφεί ολοσχερώς. Ένα σπίτι γεμάτο αναμνήσεις και κειμήλια της οικογενείας που μέχρι τελευταία στιγμή προσπαθούσε να περισώσει από την μανία της πυρκαγιάς.

«Θέλουμε να είμαστε κοντά στον τόπο που μεγαλώσαμε και αγαπήσαμε»

Από τον Δήμο της είπαν πως μπορεί να μείνει σε ξενοδοχείο του Χαλανδρίου αλλά εκείνη θέλει να είναι κοντά στο σπίτι της και φιλοξενείται από μια φίλη.

«Ήρθε και μας έβγαλε η αστυνομία από το σπίτι. Πρέπει να βρεθεί μια λύση για να μείνουμε κοντά στα σπίτια μας. Γιατί υπάρχει λεηλασία» ανέφερε αρχικά η κ. Θωμαΐς και πρόσθεσε: «Κατεβαίνουμε στη Νέα Πεντέλη και ανεβαίνουμε πάλι. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τους άλλους. Είμαστε περήφανοι άνθρωποι. Θα προσπαθήσουμε μόνοι μας. Θέλουμε να είμαστε κοντά στον τόπο που μεγαλώσαμε και αγαπήσαμε».

Σε ξενοδοχείο φιλοξενούνται οι πυρόπληκτοι της Πεντέλης

Οι πυρόπληκτοι της Πεντέλης φιλοξενούνται σε ξενοδοχείο στο Χαλάνδρι. Οι άνθρωποι που είδαν τις περιουσίες τους να καταστρέφονται βρίσκονται ωστόσο εκεί στα σπίτια τους για να σώσουν ότι έχει απομείνει από κλοπές και να συνειδητοποιήσουν τι τους έχει συμβεί.

 

Στο ίδιο έργο θεατές: Αποκαρδιωτικές εικόνες στη βορειοανατολική Αττική - Παντού στάχτη και αποκαΐδια

Κάποιοι πυρόπληκτοι υπό το φόβο πλιάτσικου μένουν σε σημεία των σπιτιών που έχουν γλιτώσει από την πυρκαγιά. Μέχρι τώρα στην βορειοανατολική Αττική έχουν καταγραφεί 100 σπίτια ως ακατάλληλα προς χρήση και 30 επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πυρκαγιά.

ethnos.gr




Λευτέρης Αυγενάκης | Είμαστε στην ίδια πλευρά της όχθης – Δεν είστε μόνοι

Νέα πρόσκληση στους αγρότες για διάλογο ώστε να μπορέσουν να επιλυθούν προβλήματα που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής κρίσης, απηύθυνε στους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης στην εκπομπή της ΕΡΤ1, «Συνδέσεις», με την Χριστίνα Βίδου και τον Κώστα Παπαχλιμίντζο.

«Ζητάω από τους αγρότες να έλθουν να συζητήσουμε. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Μαζί είμαστε. Στην ίδια πλευρά της όχθης είμαστε. Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε μαζί. Πραγματικά θέλουμε να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο τον πρωτογενή τομέα. Καταλαβαίνουμε τα προβλήματα. Δεν είναι μόνοι. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι στο πλευρό τους και έχει αποδειχθεί από τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος είπε ότι την Παρασκευή, στο πλαίσιο της έκθεσης Agrotica στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης, θα ανακοινώσει το πρόγραμμα «Απόλλων» που αφορά το ενεργειακό κόστος στην πρωτογενή παραγωγή.

Όσον αφορά στα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί σημείωσε ότι μόνο ο ΕΛΓΑ στην περίοδο 2020 έως 2023 έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις στους αγρότες περισσότερο από 1 δις ευρώ. Και παράλληλα η κυβέρνηση με αποφάσεις της:

– Επέστρεψε στους αγρότες τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο δίνοντας συνολικά περί τα 160 εκατ. ευρώ σε περίπου 297.000 αγρότες.

– Μείωσε από το 24% στο 13% τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων

– Μείωσε τον ΦΠΑ στις ζωοτροφές από το 13% στο 6%

– Μείωσε κατά 50% τη φορολογία στα κέρδη αγροτών που δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργατικά σχήματα

– Κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικά για την ΚΑΠ, θέμα που θέτουν οι αγρότες, ο Υπουργός είπε ότι η Ελλάδα έχει ήδη βελτιώσεις σε έξι σημεία και αναμένει την έγκριση των προτάσεών της από την ΕΕ. Παράλληλα είπε ότι το ζήτημα των αλλαγών της ΚΑΠ, μαζί με τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων στη Μεσόγειο, ετέθησαν από τον ίδιο στη συνεδρίαση της ομάδας EUMED-9, που συνήλθε για πρώτη φορά, με ελληνική πρωτοβουλία για ζητήματα Γεωργίας, με στόχο τη δημιουργία μετώπου από τις χώρες του Νότου της ΕΕ

Διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σε σχέση με τη μειωμένη ενιαία ενίσχυση που έλαβαν μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, είπε ότι όντως μειώθηκε κατά 236 εκατ. το ποσό της ενιαίας ενίσχυση με απόφαση της ΕΕ, το οποίο μεταφέρθηκε από τον Πυλώνα Ι της ΚΑΠ στον Πυλώνα ΙΙ. Ωστόσο, σημείωσε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ έκανε λάθη και στην κατανομή των υπολοίπων χρημάτων που δικαιούνταν οι αγρότες και αυτό στάθηκε η αφορμή για να απομακρύνει τον προηγούμενο Πρόεδρο του Οργανισμού και τους συνεργάτες του. Σημείωσε δε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη για κακοδιοίκηση, καθώς και ότι ο ίδιος έχει δώσει εντολή να γίνει σε βάθος έλεγχος από ορκωτούς λογιστές, αλλά και να πληρωθούν άμεσα οι περιπτώσεις που έχουν δικαιωθεί από το Δικαιοσύνη. Όπως επίσης να γίνει εκκαθάριση στα 16.000 ΑΦΜ που είναι δεσμευμένα και σε όσα διαπιστωθούν παρατυπίες να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη αλλά τα υπόλοιπα να πληρωθούν. Την Τετάρτη, όπως είπε, συνεδριάζει το νέο ΔΣ του Οργανισμού προκειμένου να λάβει αποφάσεις πότε θα ανοίξει το ΟΣΔΕ και θα ανακοινώσει πότε θα γίνουν οι πληρωμές στα οικολογικά σχήματα, ενώ στόχος είναι μέσα από ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα να υπάρχει σύνδεση των κεντρικών με τα δέκα περιφερειακά τμήματα με τα οποία δεν υπήρχε μέχρι σήμερα επικοινωνία. Θέλουμε ένα ΟΠΕΚΕΠΕ σύγχρονο που να λειτουργεί με διαφάνεια προς όφελος μόνο των αγροτών, τόνισε

Κατηγορηματικός ήταν ο υπουργός και στο ζήτημα των ελέγχων στην αγορά και στις πύλες εισόδου της χώρας. Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από τις 18 Ιανουαρίου, από μικτά κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥπΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και την συνεργασία των κατά τόπους ΔΑΟΚ, αλλά και με την συνδρομή αστυνομικών, λιμενικών και δικαστικών αρχών, όταν κρίνεται αναγκαίο.
Στόχος του υπουργείου είναι ο έλεγχος της ποιότητας του γάλακτος που εισάγεται στη χώρα, η μη αλλοίωση των προϊόντων και να μην μπουν σε κίνδυνο προϊόντα ΠΟΠ, όπως η φέτα. «Ξετυλίγουμε ένα κουβάρι για το οποίο πολλοί μιλούσαν αλλά κανείς δεν είχε τα κότσια να ακουμπήσει», είπε χαρακτηριστικά ο ΥπΑΑΤ.

Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλία ο υπουργός τόνισε ότι έχουν ήδη δοθεί ως προκαταβολές, περί τα 150 εκατ. ευρώ και η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει ακόμα 110 εκατ. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αν απαιτηθούν θα δώσει κι άλλα, για να εξοφληθούν οι ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο έως 30 Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των αποζημιώσεων, ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι θα καλυφθούν κατά 100%.
Αναφέρθηκε επίσης στα ειδικά μέτρα που λαμβάνει το ΥΠΑΑΤ για τη Θεσσαλία, τονίζοντας ότι τόσο το μέτρο 5.2 ύψους 45 εκατ. ευρώ, όσο και το πρόγραμμα ενίσχυσης για τουλάχιστον δύο χρόνια, των παραγωγών των παρακάρλιων περιοχών, προέκυψαν μέσα από διάλογο με τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο 5.2 προβλέπει δωρεάν αντικατάσταση των ζώων που πνίγηκαν και δωρεάν ανακατασκευή των σταύλων που καταστράφηκαν από τον Daniel.

Ειδικά για τους αγρότες της Θεσσαλίας ο Λευτέρης Αυγενάκης σημείωσε ότι το ΥΠΑΑΤ προχώρησε στοχευμένα στην παράταση του περυσινού προγράμματος απονιτροποίησης, το οποίο μαζί με τις παρεμβάσεις του εφετινού ανέρχεται, αθροιστικά, στα 150 εκατ. ευρώ.
Σημείωσε, τέλος, ότι ξεκινά άμεσα και η πληρωμή αποζημιώσεων προς τους παραγωγούς που δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ επειδή δεν προβλεπόταν υποχρεωτική ασφάλισή τους, όπως τους χοιροτρόφους, πτηνοτρόφους, καλλιεργητές αρωματικών φυτών κλπ, με 15,8 εκατ. ευρώ από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023.




Λευτέρης Αυγενάκης: Οι αγρότες της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι

Το μήνυμα ότι οι παραγωγοί της Θεσσαλίας δεν είναι μόνοι, έστειλε μέσω της ΕΡΤnews, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στην εκπομπή prime, στον Ηλία Σιακαντάρη

«Οι αγρότες μας στη Θεσσαλία δεν είναι μόνοι. Είμαστε δίπλα τους, μέχρις ότου κλείσει και η τελευταία πληγή. Η πολιτεία θα είναι στο πλευρό τους», τόνισε ο ΥπΑΑΤ, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έχει επισκεφθεί δύο φορές τη Θεσσαλία, την Τρίτη στο Στρασβούργο επιχειρεί να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή βοήθεια από την ΕΕ, ενώ σημείωσε ότι πολλοί υπουργοί συμμετέχουν καθημερινά στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού στη Λάρισα, σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματα στην προσπάθεια αποκατάστασης των ζημιών και επανόδου στην κανονικότητα. «Υπάρχει πόνος, υπάρχει στεναχώρια, αλλά υπάρχει κι ελπίδα», τόνισε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης θεωρεί λανθασμένες και ανεδαφικές τις εκτιμήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας περί παρόδου πενταετίας για την επαναχρησιμοποίηση των εδαφών που έχουν πλημμυρίσει.

Ειδικά για την ποιότητα των εδαφών παρέπεμψε στην ανακοίνωση του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ο οποίος μέσω του επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει και των ερευνητών, εκτιμά ότι η αποκατάσταση των εδαφών θα γίνει πολύ πιο γρήγορα. «Η γη θα πάρει πάλι μπρος. Θα επανέλθει σύντομα και θα ανταποκριθεί στις ανάγκες, πιθανόν με κάποιες μικρές αλλαγές στον τρόπο παραγωγής, στον τρόπο καλλιέργειας», είπε χαρακτηριστικά ο Λευτέρης Αυγενάκης, θυμίζοντας ότι αντίστοιχο φαινόμενο βιώσαμε και στον ΙΑΝΟ και η γη επανήλθε σύντομα. Όπως έκανε γνωστό ο μηχανισμός του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ έχει ενεργοποιηθεί πλήρως και οι ερευνητές του εξετάζουν την ποιότητα των εδαφών ώστε να ενημερωθούν οι αγρότες πώς θα διαχειρισθούν τις εκτάσεις που πλημμύρισαν και τι προσαρμογές πρέπει να γίνουν στην παραγωγή τους. «Σύντομα θα έχουμε σαφή εικόνα και θα δίνουμε σαφείς κατευθύνσεις στους παραγωγούς», σημείωσε.

Τέλος ο ΥπΑΑΤ είπε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η συλλογή των νεκρών ζώων και ακολουθεί η καύση ή η ταφή τους, σημειώνοντας ότι ενεργοποιήθηκε τόσο η εταιρεία ΤΕΡΝΑ όσο και τοπικοί εργολάβοι, συμβάλλοντας με δικά τους οχήματα στην αποκομιδή των νεκρών ζώων. «Η πρώτη προτεραιότητα είναι η συλλογή, καύση ή ταφή των ζώων» τόνισε ο κ. Αυγενάκης. «Έχουμε μεγάλο βαθμό δυσκολίας, δεδομένου ότι σε κάποιες περιοχές δεν έχει υποχωρήσει η στάθμη του νερού ή δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στις στάνες ή στα σημεία που βρίσκονται τα νεκρά ζώα, ωστόσο έχουμε ενεργοποιήσει διάφορα σημεία εναπόθεσης ή καύσης. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια» επισήμανε  ο ΥπΑΑΤ.




Μητσοτάκης στο υπουργικό: Εχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας – Φαίνεται ότι θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης

Στην εισήγηση του ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο ανακοίνωσε τις βασικές κατευθύνσεις της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα δίνοντας τον τόνο για τις ανακοινώσεις που αναμένεται να κάνει την επόμενη εβδομάδα από τη ΔΕΘ

Το περιεχόμενο των νομοσχεδίων που εισάγονται προς συζήτηση καλύπτει μια σειρά από τομείς, όπως η Υγεία, η Δικαιοσύνη, η οικονομία και η καθημερινότητα των πολιτών, τους οποίους έχει θέσει ως προτεραιότητες η κυβέρνηση στη δεύτερη θητεία της.

Ο κ.Μητσοτάκης τόνισε πως η κυβέρνηση έχει πολλή δουλειά μπροστά της, ενώ σχολιάζοντας τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή για τις πυρκαγιές άφησε αιχμές κατά της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «πέρα από απλοϊκές αντιπολιτευτικές κορώνες δεν άκουσα κάποια πρόταση. Στη νέα Βουλή θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης».

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του πρωθυπουργού

Για τις πυρκαγιές δώσαμε απαντήσεις και ανακοινώσαμε και μέτρα για το αύριο
Προσλήψεις 1.200 πυροσβεστών και δασικών
Επιταχύνονται οι αποζημιώσεις για τις περιοχές που χτυπήθηκαν
Πέρα από απλοϊκές αντιπολιτευτικές κορώνες δεν άκουσα κάποια πρόταση
Στη νέα Βουλή θα είμαστε μόνοι μας στο δρόμο της ευθύνης
Εχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας
Εχουμε ήδη υλοποιήσει κεντρικές μας δεσμεύσεις. Με το νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών έχουμε υλοποιήσει το 50% των δεσμεύσεων μας.

iefimerida.gr